abonnement Unibet Coolblue
pi_141493217


Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Voor hulp bij wiskunde en overige bèta-problemen kan je in de volgende topics terecht:
- SES / [Bèta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic
- SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
Maar je mag je vraag natuurlijk ook hier stellen, waarschijnlijk zijn er wel mensen hier die je kunnen en willen helpen. :Y

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 2de jaars)
- OllieWilliams (Lucht- & Ruimtevaarttechniek)
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 1e jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- Anoonumos (Wiskunde en Natuurkunde, 3de jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 2de jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 1e jaars, Theoretische Natuurkunde, nuldejaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 2de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoebe (Wiskunde, 1e jaars)
- Dale. (System Control, 6de jaars)

Degene die het topic opent mag een nieuw plaatje in de OP zetten. :)



De ISX-Enterprise. _O_

En er komt een heuse bètameet! *G* 30 juli in Utrecht (waarschijnlijk).

Aanwezig:
- Ollie
- Rez
- Mitsu

Misschien:
- Bravebart
- Rest
pi_141493543
Morgen heb ik een toets die maar voor 13% meetelt. Ik kan gewoon een 3 halen of zo en dan haal ik het vak nog. Echt totaal geen motivatie meer om te leren daardoor. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141493760
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:27 schreef Rezania het volgende:
Morgen heb ik een toets die maar voor 13% meetelt. Ik kan gewoon een 3 halen of zo en dan haal ik het vak nog. Echt totaal geen motivatie meer om te leren daardoor. :')
Er is weinig mooier dan een goede cijferlijst. Aan de studie dus!
pi_141493857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:27 schreef Rezania het volgende:
Morgen heb ik een toets die maar voor 13% meetelt. Ik kan gewoon een 3 halen of zo en dan haal ik het vak nog. Echt totaal geen motivatie meer om te leren daardoor. :')
Heb jij geluk dat je een onvoldoende kan halen en alsnog het vak kan halen. Bij mij kan dat niet.
pi_141493987
Meer dan een 5.5 aspireren :')
pi_141494087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:41 schreef Novermars het volgende:
Meer dan een 5.5 aspireren :')
5.5 is een fail hier
pi_141494118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:37 schreef Seastem het volgende:

[..]

Heb jij geluk dat je een onvoldoende kan halen en alsnog het vak kan halen. Bij mij kan dat niet.
De toets is een onderdeel van een onderdeel, een subonderdeel van een vak dus. De OER zegt wel dat het laagste cijfer waarmee onderdelen onderling gecompenseerd mogen een 5 is, maar het zegt niks over de hoe binnen de onderdelen zelf mag worden gecompenseerd. Gevolg is dus dat ik een 1 voor deze toets kan halen, zolang ik maar een minstens een 5 voor het totale onderdeel van het vak haal en dan een 6 gemiddeld sta voor het hele vak. Dan heb ik het gehaald.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:34 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Er is weinig mooier dan een goede cijferlijst. Aan de studie dus!
Ja, weet ik, maar toch. Geen zin. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141494242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:06 schreef Seastem het volgende:

[..]

Hopelijk haal je ze, heb je geen oefententamens?
Jawel, zijn er ook. Maar zijn voor mn gevoel te makkelijk voor t percentage wat t vak niet haalt.
pi_141494815
@ Renazia
Ah oke ik snap het. Nog best een uitgebreid systeem dus, gelukkig is een onvoldoende dan niet zo heel erg (al hoewel het wel zonde is van je gemiddelde). Hier gaat het systeem maar tot verschillende onderdelen in een vak en er zijn dus geen subonderdelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:50 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Jawel, zijn er ook. Maar zijn voor mn gevoel te makkelijk voor t percentage wat t vak niet haalt.
Over wat voor vak gaat het? Misschien ben je er gewoon goed in en vinden veel medestudenten het lastig? Bij ons maken sommige docenten je ook een beetje 'bang' omdat meestal ... % van de studenten een bepaald vak niet haalt en ze dat dan blijven herhalen totdat het tentamen is :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:13:03 #10
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141494999
Nou, dat tentamen vandaag heb ik wel gehaald, vrijdag maak ik me geen zorgen over (programmeren) en het geschiedenis/ethiek tentamen zal ik wel moeten herkansen.

Daarmee eindigt voor mij mijn eerste jaar op 55/60 studiepunten en een hertentamen aan het einde van de zomervakantie. Fack. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:15:33 #11
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141495077
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:13 schreef Amoeba het volgende:
Nou, dat tentamen vandaag heb ik wel gehaald, vrijdag maak ik me geen zorgen over (programmeren) en het geschiedenis/ethiek tentamen zal ik wel moeten herkansen.

Daarmee eindigt voor mij mijn eerste jaar op 55/60 studiepunten en een hertentamen aan het einde van de zomervakantie. Fack. :')
Kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent, maar zet het even in perspectief, je hebt 55/60 punten bij een studie wiskunde gehaald. Doet niet iedereen je na ;)

Bijna je P in 1 though, welk vak heb je niet gehaald?
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:18:04 #12
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141495154
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:15 schreef Laurens-Jan het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent, maar zet het even in perspectief, je hebt 55/60 punten bij een studie wiskunde gehaald. Doet niet iedereen je na ;)

Bijna je P in 1 though, welk vak heb je niet gehaald?
Dat zeg ik net. Geschiedenis/Ethiek
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141495200
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:13 schreef Amoeba het volgende:
Nou, dat tentamen vandaag heb ik wel gehaald, vrijdag maak ik me geen zorgen over (programmeren) en het geschiedenis/ethiek tentamen zal ik wel moeten herkansen.

Daarmee eindigt voor mij mijn eerste jaar op 55/60 studiepunten en een hertentamen aan het einde van de zomervakantie. Fack. :')
Dit is goed, dit is lekker. Echt.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:20:05 #14
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141495205
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat zeg ik net. Geschiedenis/Ethiek
Ik ben moe.
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
pi_141495210
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat zeg ik net. Geschiedenis/Ethiek
De ervaring leert dat (begrijpend) lezen niet de sterkste eigenschap is van de meeste mensen in dit topic...
pi_141495228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:20 schreef Novermars het volgende:

[..]

De ervaring leert dat (begrijpend) lezen niet de sterkste eigenschap is van de meeste mensen in dit topic...
Wat ben je aardig! Super!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:21:20 #17
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141495249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:19 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Dit is goed, dit is lekker. Echt.
Heh?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:21:49 #18
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141495268
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:20 schreef Laurens-Jan het volgende:

[..]

Ik ben moe.
Het zij je vergeven.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:22:01 #19
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141495278
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:20 schreef Novermars het volgende:

[..]

De ervaring leert dat (begrijpend) lezen niet de sterkste eigenschap is van de meeste mensen in dit topic...
Ach, ik ben een vergevend mens.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:22:24 #20
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141495297
#fuckmultiquotes :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:22:40 #21
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141495313
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:21 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het zij je vergeven.
Mijn dank is groot. Ik heb het vermoeden dat er nu wat bier op je staat te wachten, dit vraagt om een celebratie.
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
pi_141495315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:27 schreef Rezania het volgende:
Morgen heb ik een toets die maar voor 13% meetelt. Ik kan gewoon een 3 halen of zo en dan haal ik het vak nog. Echt totaal geen motivatie meer om te leren daardoor. :')
Heb je er nog niks voor gedaan? :P
pi_141495342
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:21 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Heh?
55. Prima. Niet moeilijk te begrijpen, toch?
pi_141495355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:20 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Wat ben je aardig! Super!
Sorry :(
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:25:34 #25
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141495406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:23 schreef Fierce. het volgende:

[..]

55. Prima. Niet moeilijk te begrijpen, toch?
Ik dacht eigenlijk dat je er enorm van genoot dat ik een hertentamen had.

Maar ik haal ieder tentamen zonder al te veel moeite (muv analyse I en natuurkunde in hertentamen) en juist zo'n multiple choice tentamen gaat me niet lukken.

Maar ik denk dat die raadkans me nekt. Ik heb echt geen 34 vragen goed. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141495509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:22 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Heb je er nog niks voor gedaan? :P
Gewoon het practicum gevolgd, dus ik heb zo'n beetje de hele handleiding (daar staat alle leerstof in) al gelezen, alleen de pure theorie nog niet. Is maar 15 pagina's, maar toch. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141495604
Echt stom. :') Mijn vakantie is pas 18 juli, en dan krijg ik vijf weken. Heb voor de rest ook geen vakantie gehad dit jaar, enkel de kerstvakantie. En nu zie ik weer foto's van mijn nicht die psychologie studeert en even twee keer een maandje naar Aruba kon midden in het jaar en nog steeds al haar punten heeft gehaald. :') Ze heeft ook gewoon al 4 weken vakantie of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:32:35 #28
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141495660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:30 schreef Rezania het volgende:
Echt stom. :') Mijn vakantie is pas 18 juli, en dan krijg ik vijf weken. Heb voor de rest ook geen vakantie gehad dit jaar, enkel de kerstvakantie. En nu zie ik weer foto's van mijn nicht die psychologie studeert en even twee keer een maandje naar Aruba kon midden in het jaar en nog steeds al haar punten heeft gehaald. :') Ze heeft ook gewoon al 4 weken vakantie of zo.
Wie het laatst lacht (die met zijn toekomstige salaris wél een aantal keer per jaar naar het buitenland kan, in tegenstelling tot haar arbeidsperspectieven), lacht het best. :)
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
pi_141495708
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:30 schreef Rezania het volgende:
Echt stom. :') Mijn vakantie is pas 18 juli, en dan krijg ik vijf weken. Heb voor de rest ook geen vakantie gehad dit jaar, enkel de kerstvakantie. En nu zie ik weer foto's van mijn nicht die psychologie studeert en even twee keer een maandje naar Aruba kon midden in het jaar en nog steeds al haar punten heeft gehaald. :') Ze heeft ook gewoon al 4 weken vakantie of zo.
18 juli is best laat, des te meer je straks van je vakantie geniet :)
pi_141495922
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 01:01 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ja het is wel te doen, maar zoals ik al zei is dat geen comfortabele kruissnelheid, je bent dan echt wel aan het sporten. Op een gewone ligfiets is 25 km/h gewoon lekker fietsen, in een velomobiel kun je daar 10 bij optellen.
Ik weet niet hoe een ligfiets zich qua snelheid verhoudt tot een racefiets voor een geoefende (op dat apparaat!) fietser. Voor een racefiets is 25 km/u best wel traag, het rustige tempo van de doorsnee racefietser bedraagt in mijn ervaring 30-35 km/u, afhankelijk van het talent en de getraindheid, dan ben je nog niet intensief aan het hijgen. Harder dan dat en het wordt sporten. Maar het is natuurlijk ook maar afhankelijk van waar je de grens legt voor sporten, zolang ik nog volledig aeroob bezig ben, ik niet al te intensief hijg, het gemakkelijk gaat en ik niet al teveel zweet vind ik het geen sporten.

Hoe dan ook zal het voordeel van de velomobiel groter zijn - niet noodzakelijk qua absolute snelheid uiteraard - naarmate je meer vermogen hebt aangezien je meer kan profiteren van de sterk verminderde luchtweerstand naarmate je meer vermogen hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141496071
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:32 schreef Laurens-Jan het volgende:

[..]

Wie het laatst lacht (die met zijn toekomstige salaris wél een aantal keer per jaar naar het buitenland kan, in tegenstelling tot haar arbeidsperspectieven), lacht het best. :)
Weet ik. Maar wij bètasudenten hebben het wel relatief zwaarder dan de overige studenten geloof ik. Ach ja, banen zijn later wel beter gelukkig ja.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141496095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:33 schreef Seastem het volgende:

[..]

18 juli is best laat, des te meer je straks van je vakantie geniet :)
Nu maar hopen op 5 weken mooi weer. Lekker varen en zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141496122
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Weet ik. Maar wij bètasudenten hebben het wel relatief zwaarder dan de overige studenten geloof ik. Ach ja, banen zijn later wel beter gelukkig ja.
Achja, voor wat hoort wat ;) Ik vond het in de eerste twee studiejaren ook niet echt 'eerlijk' dat je veel meer (les)uren hebt. Gelukkig weet je waarvoor je het doet.
pi_141496190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:45 schreef Seastem het volgende:

[..]

Achja, voor wat hoort wat ;) Ik vond het in de eerste twee studiejaren ook niet echt 'eerlijk' dat je veel meer (les)uren hebt. Gelukkig weet je waarvoor je het doet.
Wat doe je eigenlijk?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141496284
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:30 schreef Rezania het volgende:
En nu zie ik weer foto's van mijn nicht die psychologie studeert en even twee keer een maandje naar Aruba kon midden in het jaar en nog steeds al haar punten heeft gehaald. :') Ze heeft ook gewoon al 4 weken vakantie of zo.
Dat wil ik ook wel, eerlijk gezegd. Maar zit er niet in. ;(
pi_141496295
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat doe je eigenlijk?
Hbo industrieel product ontwerpen, heb gekozen voor de technische kant van de opleiding d.m.v. minoren dus veel tekenen zit er niet meer bij. Als IPO student hadden we in de eerste twee jaar van de opleiding iets van 30 contacturen per week exclusief opdrachten :c
pi_141496314
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:32 schreef Laurens-Jan het volgende:

[..]

Wie het laatst lacht (die met zijn toekomstige salaris wél een aantal keer per jaar naar het buitenland kan, in tegenstelling tot haar arbeidsperspectieven), lacht het best. :)
Ik maak me zelfs soms nog wel eens zorgen om mijn toekomst qua banen enzo. Ik weet het niet hoor.
pi_141496315
Volgende week eindpresentatie en daarna gaat elke dag die ik nog een bachelorscriptie werk van mijn vakantie af.
Motiveert dat me? Nee.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:14:27 #39
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141497132
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:30 schreef Rezania het volgende:
Echt stom. :') Mijn vakantie is pas 18 juli, en dan krijg ik vijf weken. Heb voor de rest ook geen vakantie gehad dit jaar, enkel de kerstvakantie. En nu zie ik weer foto's van mijn nicht die psychologie studeert en even twee keer een maandje naar Aruba kon midden in het jaar en nog steeds al haar punten heeft gehaald. :') Ze heeft ook gewoon al 4 weken vakantie of zo.
Pics van je nicht!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141499136
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:50 schreef Seastem het volgende:

[..]

Hbo industrieel product ontwerpen, heb gekozen voor de technische kant van de opleiding d.m.v. minoren dus veel tekenen zit er niet meer bij. Als IPO student hadden we in de eerste twee jaar van de opleiding iets van 30 contacturen per week exclusief opdrachten :c
Bij ons heb je bij elk project/vak een idee en conceptfase waarbij je wel moet tekenen, bij jullie niet? :o
pi_141499322
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:03 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Bij ons heb je bij elk project/vak een idee en conceptfase waarbij je wel moet tekenen, bij jullie niet? :o
Jawel, heb de eerste twee jaar altijd moeten tekenen voor handschetsen of voor een project. Het schetsen kostte mij wel altijd veel tijd en moeite, zeker als het voor een vak als handschetsen was. Mijn minor over polymeren had alleen geen project waarbij je moest en kan tekenen. (We hadden een project over 3D printen en tandtechnische hulpmiddelen) De andere vakken waren meer theorie en ook niet echt vakken waarbij je kan tekenen.

*Edit* Ben wel fan van SolidWorks :)
pi_141499498
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:06 schreef Seastem het volgende:

[..]

Jawel, heb de eerste twee jaar altijd moeten tekenen voor handschetsen of voor een project. Het schetsen kostte mij wel altijd veel tijd en moeite, zeker als het voor een vak als handschetsen was. Mijn minor over polymeren had alleen geen project waarbij je moest en kan tekenen. (We hadden een project over 3D printen en tandtechnische hulpmiddelen) De andere vakken waren meer theorie en ook niet echt vakken waarbij je kan tekenen.
Ah ja get it. Vind handschetsen altijd wel leuk, maar het vak waarin het gegeven wordt vind ik stom :+

Hier is 't gewoon zo dat je bij elk vak een project hebt, nu bijv. hebben we construeren en daarbij zaten 2 ontwerpopdrachten waar t ging over bepalen/benaderen van afmetingen. Even snel een paar schetsen, 3 tekeningen een presentatie maken en dan over op de constructie. Zoveel chiller dan de pure ontwerpvakken.
pi_141499749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:10 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ah ja get it. Vind handschetsen altijd wel leuk, maar het vak waarin het gegeven wordt vind ik stom :+

Hier is 't gewoon zo dat je bij elk vak een project hebt, nu bijv. hebben we construeren en daarbij zaten 2 ontwerpopdrachten waar t ging over bepalen/benaderen van afmetingen. Even snel een paar schetsen, 3 tekeningen een presentatie maken en dan over op de constructie. Zoveel chiller dan de pure ontwerpvakken.
Helemaal mee eens! Vaak schets ik om even snel een paar ideeën op papier te krijgen en dan ga ik vaak al over op SolidWorks. Een schets helemaal renderen kost ook zoveel tijd. Met handschetsen mochten wij geen potlood gebruiken en alleen maar een fineliner :') Dus steeds de schets weer overtrekken en verbeteren.. Hebben jullie dit ook? Wij hebben ook vaak een practica bij een vak. Bijv. voor construeren voor betrouwbaarheid alleen moesten wij toen een wasmachine maken a.d.h.v. een aantal eisen en uitwerken.

De echte ontwerpvakken zijn vaak een beetje vaag en zweverig. Tis ook zo lastig te beoordelen want iedereen heeft een eigen smaak.
pi_141500706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:16 schreef Seastem het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Vaak schets ik om even snel een paar ideeën op papier te krijgen en dan ga ik vaak al over op SolidWorks. Een schets helemaal renderen kost ook zoveel tijd. Met handschetsen mochten wij geen potlood gebruiken en alleen maar een fineliner :') Dus steeds de schets weer overtrekken en verbeteren.. Hebben jullie dit ook? Wij hebben ook vaak een practica bij een vak. Bijv. voor construeren voor betrouwbaarheid alleen moesten wij toen een wasmachine maken a.d.h.v. een aantal eisen en uitwerken.

De echte ontwerpvakken zijn vaak een beetje vaag en zweverig. Tis ook zo lastig te beoordelen want iedereen heeft een eigen smaak.
Ja klopt, wij tekenen ook alleen met fineliner. Ik trek mn tekeningen nooit over, want je moet al die hulplijnen hebben op je renders voor handtekenen. Maar m'n portofolio stelt dan ook niks voor, tis net voldoende :'). Voor de andere vakken schets ik t ff snel met een t0 en dan met fineliner de echte lijnen zetten. Scheelt zoveeeeeel tijd met projecten dan wanneer ik moet sw'en. Ben daar niet zo snel in :P

En daarnaast ontwerpvakken met hun stomme eisen waarbij je 100 ideeën moet hebben of moet gaan brainstormen over de stomste dingen. Echt, ik haat ze :')
pi_141501196
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:36 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ja klopt, wij tekenen ook alleen met fineliner. Ik trek mn tekeningen nooit over, want je moet al die hulplijnen hebben op je renders voor handtekenen. Maar m'n portofolio stelt dan ook niks voor, tis net voldoende :'). Voor de andere vakken schets ik t ff snel met een t0 en dan met fineliner de echte lijnen zetten. Scheelt zoveeeeeel tijd met projecten dan wanneer ik moet sw'en. Ben daar niet zo snel in :P
Hmm, alle hulplijnen op je renders staan niet zo mooi vind ik. Wij hoeven dan alleen de belangrijkste lijnen die helpen met de definiëring van de vorm op de rendering te laten. De oudere tekeningen met alle lijnen leveren we er dan naast bij in. (soms wel een stuk of 6 pagina's met verbeteringen haha) Miss mag je die lijnen volgend jaar weglaten? Zolang het maar voldoende is toch? Heb je een voorbeeld? :P Het is altijd leuk om te zien hoeveel beter je eigenlijk kan worden binnen een jaar handschetsen (mijn eerste schetsen zagen er niet uit)

Je wordt vanzelf snel met SW ;) Bij mij gaat SW nu veeeeel sneller dan een rendering met de hand maar werk er nu ook al 3 jaar mee.

*Edit* ah ja, dat zijn zulke leuke opdrachten :') De HEMA ontwerpwedstrijd is wel erg leuk, dat was bij ons een 2ejaarsvak.
pi_141502948
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:41 schreef Seastem het volgende:

[..]

Hmm, alle hulplijnen op je renders staan niet zo mooi vind ik. Wij hoeven dan alleen de belangrijkste lijnen die helpen met de definiëring van de vorm op de rendering te laten. De oudere tekeningen met alle lijnen leveren we er dan naast bij in. (soms wel een stuk of 6 pagina's met verbeteringen haha) Miss mag je die lijnen volgend jaar weglaten? Zolang het maar voldoende is toch? Heb je een voorbeeld? :P Het is altijd leuk om te zien hoeveel beter je eigenlijk kan worden binnen een jaar handschetsen (mijn eerste schetsen zagen er niet uit)

Je wordt vanzelf snel met SW ;) Bij mij gaat SW nu veeeeel sneller dan een rendering met de hand maar werk er nu ook al 3 jaar mee.

*Edit* ah ja, dat zijn zulke leuke opdrachten :') De HEMA ontwerpwedstrijd is wel erg leuk, dat was bij ons een 2ejaarsvak.
Mn portofolio van handtekenen 2 heb ik nog niet opgehaald, dus kon daar alleen een foto van vinden op mn telefoon. Mn tekenkunsten zijn niet echt van hoog niveau haha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141503192
hoe zit het nou met die meet eigenlijk?
pi_141503556
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:06 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Mn portofolio van handtekenen 2 heb ik nog niet opgehaald, dus kon daar alleen een foto van vinden op mn telefoon. Mn tekenkunsten zijn niet echt van hoog niveau haha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet van hoog niveau? :o Mijn schetsen vallen bij de jouwe in het niet. :D
pi_141504278
Jongens, de fluorescentie-intensiteit van een fluorofoor kan afnemen doordat de concentratie te hoog wordt. Weet iemand hier hoe dat proces heet? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:29:23 #50
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141504301
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:06 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Mn portofolio van handtekenen 2 heb ik nog niet opgehaald, dus kon daar alleen een foto van vinden op mn telefoon. Mn tekenkunsten zijn niet echt van hoog niveau haha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die schep heeft wel een beetje maf scheef handvat of niet?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:30:57 #51
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141504381
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:01 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

mc stalin, ga je donderdag ook naar TN?
heb dan toets van computational
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:34:59 #52
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141504642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:28 schreef Rezania het volgende:
Jongens, de fluorescentie-intensiteit van een fluorofoor kan afnemen doordat de concentratie te hoog wordt. Weet iemand hier hoe dat proces heet? :')
Uitdoving?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141504705
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:34 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Uitdoving?
Ohhhh. :o Wij kwamen niet verder dan absorptie. :') Thanks.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:37:59 #54
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141504869
Zo, even lekker een updated gauss-seidel method with overrelaxation-methode opzetten

;(
pi_141504883
Toch nog fout, Bravebart. Het is quenching. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141504970
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:06 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Mn portofolio van handtekenen 2 heb ik nog niet opgehaald, dus kon daar alleen een foto van vinden op mn telefoon. Mn tekenkunsten zijn niet echt van hoog niveau haha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind ze anders behoorlijk mooi, zeker aangezien dit je eerste jaar is. Heb zelf wel eens gehad dat tijdens het markeren de marker op was :c Wij begonnen pas veel later met markeren. Vooral de tweede afbeelding is goed gelukt! Een liniaal is idd wel eens handig maar ook dat mogen wij 'officieel' niet gebruiken. Hier zijn een paar van mijn tekeningen, wij werkte vooral op grijsschaal en die van mij zijn ook niet je van het :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141505019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:37 schreef MrStalin het volgende:
Zo, even lekker een updated gauss-seidel method with overrelaxation-methode opzetten

;(
Dat zijn veel dure woorden voor een simpel stelsel van vergelijkingen op te lossen!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:41:23 #58
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141505082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:40 schreef Novermars het volgende:

[..]

Dat zijn veel dure woorden voor een simpel stelsel van vergelijkingen op te lossen!
Het opzetten van de vergelijkingen vind ik toch wel iets kutter dan het oplossen :P

Daar hebben we Matlab voor :P
pi_141505325
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:37 schreef MrStalin het volgende:
Zo, even lekker een updated gauss-seidel method with overrelaxation-methode opzetten

;(
Brrr gauss-seidel, het principe is niet zo moeilijk maar het doet me denken aan de docent die dat geleerd heeft aan mij en die niet bepaald een goede docent was :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:51:19 #60
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141505560
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:38 schreef Rezania het volgende:
Toch nog fout, Bravebart. Het is quenching. :+
Ok!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:52:56 #61
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141505656
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:39 schreef Seastem het volgende:

[..]

Ik vind ze anders behoorlijk mooi, zeker aangezien dit je eerste jaar is. Heb zelf wel eens gehad dat tijdens het markeren de marker op was :c Wij begonnen pas veel later met markeren. Vooral de tweede afbeelding is goed gelukt! Een liniaal is idd wel eens handig maar ook dat mogen wij 'officieel' niet gebruiken. Hier zijn een paar van mijn tekeningen, wij werkte vooral op grijsschaal en die van mij zijn ook niet je van het :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, dat chroom :o
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:54:34 #62
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141505738
Het werkt :D

pi_141505935
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:54 schreef MrStalin het volgende:
Het werkt :D

[ afbeelding ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:58:25 #64
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141505939
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:54 schreef MrStalin het volgende:
Het werkt :D

[ afbeelding ]
Matlab :9~
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141506055
Jezus Christus, waarom moet ik weten hoe een fotomultiplicator werkt? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:01:27 #66
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141506099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 02:26 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Doe eens even jezelf introduceren ofzo, dan kunnen we je gelijk in de pikorde plaatsen. :P
Euh, okee

21 jaar, man, student hbo technische natuurkunde waar ik de 30e hoogstwaarschijnlijk afstudeer om daarna aan de TU delft mijn master te gaan doen.
Ga graag naar pillenparties( ook al gebruik ik niet) en verder ben ik graag lui
Meow?!
pi_141506163
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:54 schreef MrStalin het volgende:
Het werkt :D

[ afbeelding ]
Leg eens uit wat ik hier zie? ö
pi_141506405
Ik heb morgen een toets. Ik heb geen idee hoe laat, waar, en het staat ook niet op BB. Lekker geregeld weer. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141506622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:07 schreef Rezania het volgende:
Ik heb morgen een toets. Ik heb geen idee hoe laat, waar, en het staat ook niet op BB. Lekker geregeld weer. _O-
Niet zo autistisch en gewoon jaargenootjes vragen.
pi_141506941
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:07 schreef Rezania het volgende:
Ik heb morgen een toets. Ik heb geen idee hoe laat, waar, en het staat ook niet op BB. Lekker geregeld weer. _O-
Alvast succes met het tentamen :)
pi_141507088
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:11 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Niet zo autistisch en gewoon jaargenootjes vragen.
Die weten het dus ook niet hè, het staat nergens. :')

Trouwens, mag je twee buffers zomaar mengen? Nee toch? Lijkt me dat ze elkaar proberen te compenseren en je ergens in het midden uitkomt qua pH.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141507098
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:16 schreef Seastem het volgende:

[..]

Alvast succes met het tentamen :)
Ach, komt wel goed. Is maar 13%. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:20:20 #73
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141507150
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:00 schreef Rezania het volgende:
Jezus Christus, waarom moet ik weten hoe een fotomultiplicator werkt? :')
Omdat het interessant is! En ook niet gek moeilijk :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141507204
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:20 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Omdat het interessant is! En ook niet gek moeilijk :P
Het is saai. :O Ik wil met stamcellen werken, niet met een lichtsensor. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:23:35 #75
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141507399
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:21 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het is saai. :O Ik wil met stamcellen werken, niet met een lichtsensor. :')
Halve bèta ben je ook :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141507488
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:23 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Halve bèta ben je ook :')
Jij bent gewoon je touch met de natuur kwijtgeraakt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:29:49 #77
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141507844
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jij bent gewoon je touch met de natuur kwijtgeraakt.
Apparaten :9 Ga maar eens met lichtsensoren en Arduino's klooien, kan je toffe groeicurves van photobacters mee maken 8-) Linken aan biomassadichtheid en verzuring _O_
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141507929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:39 schreef Seastem het volgende:

[..]

Ik vind ze anders behoorlijk mooi, zeker aangezien dit je eerste jaar is. Heb zelf wel eens gehad dat tijdens het markeren de marker op was :c Wij begonnen pas veel later met markeren. Vooral de tweede afbeelding is goed gelukt! Een liniaal is idd wel eens handig maar ook dat mogen wij 'officieel' niet gebruiken. Hier zijn een paar van mijn tekeningen, wij werkte vooral op grijsschaal en die van mij zijn ook niet je van het :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow dat chroom, echt mooi! Diepte in je lepel is ook tof. Mijn tekeningen zijn in grijstinten echt saai en niet tof, gelukkig moeten we hier perse kleur gebruiken voor handtekenen :)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:31:48 #79
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141507984
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:29 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Apparaten :9 Ga maar eens met lichtsensoren en Arduino's klooien, kan je toffe groeicurves van photobacters mee maken 8-) Linken aan biomassadichtheid en verzuring _O_
Arduino's O+

Ik ben een puzzel aan het maken die als thema een bom ontmantelen heeft met zo'n ding. Super tof projectje :D
Meow?!
pi_141508096
Arduino :r
pi_141508115
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:29 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Apparaten :9 Ga maar eens met lichtsensoren en Arduino's klooien, kan je toffe groeicurves van photobacters mee maken 8-) Linken aan biomassadichtheid en verzuring _O_
Nou meid, klinkt echt fantastisch. Brb, even onderzoek doen naar ogen (ook een lichtsensor, jwz) uit stamcellen kweken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141508162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:33 schreef Mitsu het volgende:
Arduino :r
Nog nooit van gehoord. Soort Raspberry PI als ik Google mag geloven?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141508188
Kunnen we het weer over iets leuks hebben, zoals wiskunde/statistiek/natuurkunde? :) :D
pi_141508215
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:34 schreef Novermars het volgende:
Kunnen we het weer over iets leuks hebben, zoals wiskunde/statistiek/natuurkunde? :) :D
Een lichtsensor is natuurkunde.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141508260
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

Een lichtsensor is natuurkunde.
Herstel, natuurkunde op sub-atoomschaal.
pi_141508291
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:35 schreef Novermars het volgende:

[..]

Herstel, natuurkunde op sub-atoomschaal.
Fluorescentie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:36:24 #87
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141508296
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. Soort Raspberry PI als ik Google mag geloven?
Een microcontroller. meer niet
Meow?!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:36:48 #88
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141508324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:33 schreef Mitsu het volgende:
Arduino :r
Wat is daar nou weer mis mee? :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141508362
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. Soort Raspberry PI als ik Google mag geloven?
Wij moesten t gebruiken om simpele dingen in te coderen voor electronica. Best tof als je er mee om kan gaan, maar gezien ik 0 van codes wist/weet vond ik t een ramp.
Volgens mij is t veeeeeel simpeler dan een raspberry PI.
pi_141508367
Nou, alle drie de toetsen geoefend. Twee gingen goed, eentje ging kut. Kans is een derde dat ik die morgen krijg, maar dus twee derde dat ik hem niet krijg. Nu maar hopen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:38:54 #91
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141508456
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:37 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Wij moesten t gebruiken om simpele dingen in te coderen voor electronica. Best tof als je er mee om kan gaan, maar gezien ik 0 van codes wist/weet vond ik t een ramp.
Volgens mij is t veeeeeel simpeler dan een raspberry PI.
De basis is ff doorpoten, maar als je eenmaal de basics kan, is het ideaal :)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141508462
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:36 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer mis mee? :')
Ik kan er niet mee overweg, meer niet :'). Wat studiegenootjes ermee konden/kunnen is wel weer tof :D
pi_141508477
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:37 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Wij moesten t gebruiken om simpele dingen in te coderen voor electronica. Best tof als je er mee om kan gaan, maar gezien ik 0 van codes wist/weet vond ik t een ramp.
Volgens mij is t veeeeeel simpeler dan een raspberry PI.
https://www.khanacademy.org/computing/cs
Hier, leef je uit.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:40:29 #94
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141508549
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:38 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik kan er niet mee overweg, meer niet :'). Wat studiegenootjes ermee konden/kunnen is wel weer tof :D
Gewoon eentje kopen en mee gaan klooien als je het leuk vindt :Y Ik had hem binnen een week of 4 wel onder de knie :D
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141508694
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:10 schreef OllieWilliams het volgende:
hoe zit het nou met die meet eigenlijk?
pi_141508961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:43 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ooit, in delft. Denk ik.
pi_141509039
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:40 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Gewoon eentje kopen en mee gaan klooien als je het leuk vindt :Y Ik had hem binnen een week of 4 wel onder de knie :D
Denk dat ik eerst ff wat aan m'n theoretische electronica moet doen, daarna arduini skills. Maar staat zeker nog wel in de planning.
pi_141509189
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:43 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

9 juli Delftmeet toch?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:51:29 #99
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141509253
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:48 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Denk dat ik eerst ff wat aan m'n theoretische electronica moet doen, daarna arduini skills. Maar staat zeker nog wel in de planning.
Mwoooh, gewoon doen joh, er kan weinig aan mis gaan :D Relaisbordje eraan hop!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:53:35 #100
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141509422
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

9 juli Delftmeet toch?
Dan kan ik niet ;(
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:54:02 #101
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141509458
sorry dan log ik met mn chick in de brandende zon
pi_141509470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:53 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Dan kan ik niet ;(
Het was bij jou man. Nondeju!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141509504
Dan wordt het 30 februari in Schubbekutveen zoals ik al eerder voorstelde.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:54:52 #104
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141509512
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het was bij jou man. Nondeju!
Sorry man, ik haalde juli en augustus door elkaar denk ik :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:58:43 #105
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141509782
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:48 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Denk dat ik eerst ff wat aan m'n theoretische electronica moet doen, daarna arduini skills. Maar staat zeker nog wel in de planning.
arduino programming is mega simpel gemaakt zodat ook kleinde kinderen het kunnen :')
Meow?!
pi_141509805
http://lopendebierkrat.nl/
Awesome. :o En ook gewoon helemaal gemist. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141510089
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:58 schreef KitKatChunky het volgende:

[..]

arduino programming is mega simpel gemaakt zodat ook kleinde kinderen het kunnen :')
Arduino programming is inderdaad vrij simpel gemaakt.

Android JNI programming is werkelijk verschrikkelijk :') Een C API maken terwijl de code in C++ is geschreven. :') Door 5 structures heen moeten voordat je bent bij de functie die je nodig hebt. :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:04:46 #108
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141510197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:03 schreef netchip het volgende:

[..]

Arduino programming is inderdaad vrij simpel gemaakt.

Android JNI programming is werkelijk verschrikkelijk :') Een C API maken terwijl de code in C++ is geschreven. :') Door 5 structures heen moeten voordat je bent bij de functie die je nodig hebt. :')
Okee, dat is wel echt te kansloos voor woorden. :')
Meow?!
pi_141510248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:58 schreef KitKatChunky het volgende:

[..]

arduino programming is mega simpel gemaakt zodat ook kleinde kinderen het kunnen :')
Ik ben incapabel. Kan nog net een rijtje lampjes om ste beurt aan laten gaan daarmee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:58 schreef Rezania het volgende:
http://lopendebierkrat.nl/
Awesome. :o En ook gewoon helemaal gemist. :')
Ik zag vandaar daar een loop-ding wat ff gesponsord was voor 2700 euro :o (datie t keislecht deed was dan wel weer zuur voor die mensen :'))
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:05:58 #110
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141510275
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:03 schreef netchip het volgende:

[..]

Arduino programming is inderdaad vrij simpel gemaakt.

Android JNI programming is werkelijk verschrikkelijk :') Een C API maken terwijl de code in C++ is geschreven. :') Door 5 structures heen moeten voordat je bent bij de functie die je nodig hebt. :')
Je moet ook niet met Android aan de gang willen :P Gewoon zo kaal mogelijk alles 8-)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:06:52 #111
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141510329
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:05 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik ben incapabel. Kan nog net een rijtje lampjes om ste beurt aan laten gaan daarmee.

[..]

Ik zag vandaar daar een loop-ding wat ff gesponsord was voor 2700 euro :o (datie t keislecht deed was dan wel weer zuur voor die mensen :'))
Hee, het is al iets :D
#lookatthebrightside
Meow?!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:07:05 #112
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141510342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:58 schreef Rezania het volgende:
http://lopendebierkrat.nl/
Awesome. :o En ook gewoon helemaal gemist. :')
Ik fietste er straks nog langs, toen werden er moppen verteld :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141510361
Assembly Language (x86 ofc) O+
pi_141510445
Jongens, DNA is de meeste bazige programmataal, geef nou maar toe.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141510454
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik fietste er straks nog langs, toen werden er moppen verteld :')
Dat klinkt wat minder. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:09:44 #116
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141510527
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef Novermars het volgende:
Assembly Language (x86 ofc) O+
Maar dat is zo lastig leren omdat het voor elke hardware weer anders is :'(
Meow?!
pi_141510545
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:05 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Je moet ook niet met Android aan de gang willen :P Gewoon zo kaal mogelijk alles 8-)
Dat is ook waarom ik een GNU/Linux application voor mijn Nexus 4's camera aan het maken ben. :P Ben nu in het stadium waar ik Android's hardware abstraction layer gebruik door middel van libhybris, ik kan vanuit SailfishOS nu mijn camera's (voorkant/achterkant) detecteren. Maar het openen, parameters configureren, autofocus, preview (ANativeWindow :') Geen Wayland gebruiken :') ) en foto maken kost zoveel werk. GNU/Linux > Android/Linux.

Google op Nemo Mobile/SailfishOS als je er meer over wilt weten. ;)
pi_141510586
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef Novermars het volgende:
Assembly Language (x86 ofc) O+
Heb je daar een goed boek over? Ik zou graag ASM (met als architectuur ARM) willen leren. :)
pi_141510649
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:10 schreef netchip het volgende:

[..]

Dat is ook waarom ik een GNU/Linux application voor mijn Nexus 4's camera aan het maken ben. :P Ben nu in het stadium waar ik Android's hardware abstraction layer gebruik door middel van libhybris, ik kan vanuit SailfishOS nu mijn camera's (voorkant/achterkant) detecteren. Maar het openen, parameters configureren, autofocus, preview (ANativeWindow :') Geen Wayland gebruiken :') ) en foto maken kost zoveel werk. GNU/Linux > Android/Linux.

Google op Nemo Mobile/SailfishOS als je er meer over wilt weten. ;)
>GNU/Linux

Jezus, kerel, zeg gewoon linux. Stallman is hier echt niet...
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:12:15 #120
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141510678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat klinkt wat minder. _O-
Het was van het niveau, loopt een kip tegen de muur :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141510685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:11 schreef Novermars het volgende:

[..]

>GNU/Linux

Jezus, kerel, zeg gewoon linux. Stallman is hier echt niet...
Linux kan ook Android impliceren.
pi_141510740
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:12 schreef netchip het volgende:

[..]

Linux kan ook Android impliceren.
Dan moet je gewoon Android zeggen, duh.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:13:10 #123
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141510743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:10 schreef netchip het volgende:

[..]

Dat is ook waarom ik een GNU/Linux application voor mijn Nexus 4's camera aan het maken ben. :P Ben nu in het stadium waar ik Android's hardware abstraction layer gebruik door middel van libhybris, ik kan vanuit SailfishOS nu mijn camera's (voorkant/achterkant) detecteren. Maar het openen, parameters configureren, autofocus, preview (ANativeWindow :') Geen Wayland gebruiken :') ) en foto maken kost zoveel werk. GNU/Linux > Android/Linux.

Google op Nemo Mobile/SailfishOS als je er meer over wilt weten. ;)
Het klinkt allemaal gigantisch ingewikkeld :D
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141511237
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:12 schreef netchip het volgende:

[..]

Linux kan ook Android impliceren.
Als ik dit zo hoor heb je ook al Gentoo geïnstalleerd en compileer je al je programma's zelf...
pi_141511506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:19 schreef Novermars het volgende:

[..]

Als ik dit zo hoor heb je ook al Gentoo geïnstalleerd en compileer je al je programma's zelf...
Arch Linux :P Gentoo heb ik overwogen, maar tot de conclusie gekomen dat dat lang gaat duren met mijn Core i5 750.

Arch Linux ben ik ook alweer op uitgekeken. Moet teveel zelf doen (met Gentoo nog meer). Gaat volgende keer Debian worden, denk ik.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:51:45 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141513298
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef Novermars het volgende:
Assembly Language (x86 ofc) O+
Alleen leuk als je voor extreme codeoptimalisatie gaat, de gewone sterveling mag al blij zijn als hij met C een fatsoenlijk stuk code schrijft wat niet onnodig traag werkt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:11:32 #127
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141514406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:23 schreef netchip het volgende:

[..]

Arch Linux :P Gentoo heb ik overwogen, maar tot de conclusie gekomen dat dat lang gaat duren met mijn Core i5 750.
Ik heb dezelfde chip. Heb jij wel eens het gevreesde BSOD (blauw scherm met witte letters)?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141520768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen leuk als je voor extreme codeoptimalisatie gaat, de gewone sterveling mag al blij zijn als hij met C een fatsoenlijk stuk code schrijft wat niet onnodig traag werkt.
Ik heb vroeger toch heel wat programma's die ik in (Borland) Pascal schreef geoptimaliseerd met stukjes assembly. Met een profiler kon je gemakkelijk nagaan in welke routines het programma de meeste tijd doorbracht (en dat was met een beetje ervaring meestal ook zo wel te bedenken) en die routines herschreef ik dan in assembly, met spectaculaire snelheidsverbeteringen tot gevolg. In het begin was dat niet echt comfortabel, want dan moest je gaan prutsen met inline assembly of externe object files die je dan moest gaan linken, maar later met de inline assembler werd het allemaal stukken eenvoudiger. Heel veel leerde ik uit de Borland TASM en de Microsoft MASM manuals en van het uitpluizen van listings van anderen. Later kwamen er boeken van bijvoorbeeld Peter Norton, Jeff Duntemann en Tom Swan, maar die waren vrij basaal. En legendarisch was natuurlijk The Zen of Assembly Language van Michael Abrash. Boordevol geniale (en door de huidige generaties al lang niet meer gekende) kunstjes, hoofdzakelijk voor de 8088 en de 80286. Alleen jammer dat dat boek eigenlijk veel te laat kwam, toen de 80486 al gemeengoed was geworden.
  woensdag 25 juni 2014 @ 01:54:29 #129
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141520938
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 01:45 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik heb vroeger toch heel wat programma's die ik in (Borland) Pascal schreef geoptimaliseerd met stukjes assembly. Met een profiler kon je gemakkelijk nagaan in welke routines het programma de meeste tijd doorbracht (en dat was met een beetje ervaring meestal ook zo wel te bedenken) en die routines herschreef ik dan in assembly, met spectaculaire snelheidsverbeteringen tot gevolg. In het begin was dat niet echt comfortabel, want dan moest je gaan prutsen met inline assembly of externe object files die je dan moest gaan linken, maar later met de inline assembler werd het allemaal stukken eenvoudiger. Heel veel leerde ik uit de Borland TASM en de Microsoft MASM manuals en van het uitpluizen van listings van anderen. Later kwamen er boeken van bijvoorbeeld Peter Norton, Jeff Duntemann en Tom Swan, maar die waren vrij basaal. En legendarisch was natuurlijk The Zen of Assembly Language van Michael Abrash. Boordevol geniale (en door de huidige generaties al lang niet meer gekende) kunstjes, hoofdzakelijk voor de 8088 en de 80286. Alleen jammer dat dat boek eigenlijk veel te laat kwam, toen de 80486 al gemeengoed was geworden.
Borland _O_ Op de middelbare school nog veel in Delphi leren programmeren :D
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141522211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 01:45 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik heb vroeger toch heel wat programma's die ik in (Borland) Pascal schreef geoptimaliseerd met stukjes assembly. Met een profiler kon je gemakkelijk nagaan in welke routines het programma de meeste tijd doorbracht (en dat was met een beetje ervaring meestal ook zo wel te bedenken) en die routines herschreef ik dan in assembly, met spectaculaire snelheidsverbeteringen tot gevolg.

[...]
Het argument tegen het handmatig optimaliseren mbv assembleertaal is tegenwoordig dat de optimising compilers inmiddels zo goed zijn dat ze het beter doen dan de meeste mensen. De focus wordt vaak meer gelegd op het managen van memory en cache. Interessante voorbeelden op http://igoro.com/archive/gallery-of-processor-cache-effects/

Hoewel, nu ik er over nadenk, iets in asm herschrijven zodat het beter in een cacheblock past zou wel een goede reden kunnen zijn. En in voorbeeld 4 op de site hierboven, faalt de optimizer ook wel een beetje (hoewel echt goed automatisch optimizen ook wel erg moeilijk schijnt te zijn), waardoor het misschien ook wel zou lonen om de loop te herschrijven in asm/bytecode.

Overigens prefereer ik linken boven inline asm, ik snap die compiler directives om adressen van variabelen door te geven nooit :')

[ Bericht 5% gewijzigd door defineaz op 25-06-2014 07:02:33 ]
pi_141524357
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde chip. Heb jij wel eens het gevreesde BSOD (blauw scherm met witte letters)?
Ik heb geen Windows, maar zo ver ik me kan herinneren heb ik nooit BSOD's gehad op Windows. :)

Wat ik wel heb, is dat mijn grafische kaart (nVidia GT240) artifacts gaat vertonen met de nouveau driver (opensource driver voor nVidia kaarten). Dan zie ik ineens allemaal textures die ik 2 weken geleden had gezien. Klinkt raar, maar houdt eigenlijk in dat ik dan bijvoorbeeld deze pagina weer terugzie, terwijl ik die dan al 2 weken niet geopend heb.
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:02:29 #132
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141527665
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:43 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Jo Ollie, jij doet Instrumentations toch? Kan je me hier ff mee helpen :Y (of iemand anders):

Het gaat om vraag 14 van het tentamen van 17 april 2013. Ze vragen je daar te bewijzen dat:

als  x(t) = \Lambda(\frac{t}{\tau}) , dan is  X(f) = \tau \cdot sinc^2{(f\tau)} . Wat ik had gedaan:

 \Lambda(f) = \Pi(\frac{t}{\tau}) *  \Pi(\frac{t}{\tau})
Dus:
 X(F) = F(\Lambda(f)) = F(\Pi(\frac{t}{\tau}) *  \Pi(\frac{t}{\tau})) = \Pi(\frac{t}{\tau}) \cdot \Pi(\frac{t}{\tau} )
 X(F) = \tau sinc{(f\tau)} \cdot \tau sinc{(f\tau)}  =  \tau^2 \cdot sinc^2{(f\tau)}

Ik heb dus een extra \tau. Volgens mij doe ik iets heel stoms fout, maar ik zie even niet wat ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door MrStalin op 25-06-2014 12:12:03 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:13:42 #133
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141528029
Laat maar zitten :')

 \Pi(\frac{t}{\tau})*\Pi(\frac{t}{\tau}) = \tau \Lambda (\frac{t}{\tau})
pi_141528169
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:02 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Jo Ollie, jij doet Instrumentations toch? Kan je me hier ff mee helpen :Y (of iemand anders):

Het gaat om vraag 14 van het tentamen van 17 april 2013. Ze vragen je daar te bewijzen dat:

als  x(t) = \Lambda(\frac{t}{\tau}) , dan is  X(f) = \tau \cdot sinc^2{(f\tau)} . Wat ik had gedaan:

 \Lambda(f) = \Pi(\frac{t}{\tau}) *  \Pi(\frac{t}{\tau})
Dus:
 X(F) = F(\Lambda(f)) = F(\Pi(\frac{t}{\tau}) *  \Pi(\frac{t}{\tau})) = \Pi(\frac{t}{\tau}) \cdot \Pi(\frac{t}{\tau} )
 X(F) = \tau sinc{(f\tau)} \cdot \tau sinc{(f\tau)}  =  \tau^2 \cdot sinc^2{(f\tau)}

Ik heb dus een extra \tau. Volgens mij doe ik iets heel stoms fout, maar ik zie even niet wat ;(
Ben nog niet zo ver dat ik tentamens kan gaan oefenen :p
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:18:56 #135
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141528196
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:17 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ben nog niet zo ver dat ik tentamens kan gaan oefenen :p
Opschieten dan :o
pi_141528202
Vakantie :D
pi_141528219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:18 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Opschieten dan :o
Maarja ben al tevreden want flight mechanics ging lekker :P
pi_141529549
Waarom zijn sommige docenten toch zo langzaam met nakijken :{
pi_141529748
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe een ligfiets zich qua snelheid verhoudt tot een racefiets voor een geoefende (op dat apparaat!) fietser. Voor een racefiets is 25 km/u best wel traag, het rustige tempo van de doorsnee racefietser bedraagt in mijn ervaring 30-35 km/u, afhankelijk van het talent en de getraindheid, dan ben je nog niet intensief aan het hijgen. Harder dan dat en het wordt sporten. Maar het is natuurlijk ook maar afhankelijk van waar je de grens legt voor sporten, zolang ik nog volledig aeroob bezig ben, ik niet al te intensief hijg, het gemakkelijk gaat en ik niet al teveel zweet vind ik het geen sporten.

Hoe dan ook zal het voordeel van de velomobiel groter zijn - niet noodzakelijk qua absolute snelheid uiteraard - naarmate je meer vermogen hebt aangezien je meer kan profiteren van de sterk verminderde luchtweerstand naarmate je meer vermogen hebt.
Ik heb het dan over verre van sporten, hè. Gewoon het gangetje dat je naar de supermarkt fietst, niet hijgen of zweten of wat dan ook dus. Denk dat je op een gewone fiets rond de 20-23 zit dan. Maar op hoge snelheden maakt het inderdaad meer verschil. Moet er niet aan denken om op een gewone fiets met 70 km/h van een berg te razen, op de ligfiets is dat goed te doen.

Moet zeggen dat ik meer ervaring heb met bepakt fietsen, misschien beïnvloedt dat de boel ook een beetje. Daar heb je misschien nog wel meer baat bij een ligfiets, omdat je geen zadelpijn krijgt, je fietstassen aerodynamischer zijn en bovendien je zwaartepunt verlagen en dus net wat sneller fietst. Altijd grappig als je bepakt en bezakt flink gaat doortrappen en je een groepje lichtgewicht racefietsers bijhoudt. :9
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:03:01 #140
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141531471
Kunnen we trouwens niet meeten op 5 juli? Besef me opeens dat ik dan toch in Delft ben
pi_141531541
30 juli in Utrecht klinkt trouwens alsof ik misschien wel aanwezig kan zijn :)
pi_141531578
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:03 schreef MrStalin het volgende:
Kunnen we trouwens niet meeten op 5 juli? Besef me opeens dat ik dan toch in Delft ben
Dan ben ik er niet
pi_141533673
Die toets was echt fucking simpel. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:22:17 #144
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141534004
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:16 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik heb het dan over verre van sporten, hè. Gewoon het gangetje dat je naar de supermarkt fietst, niet hijgen of zweten of wat dan ook dus. Denk dat je op een gewone fiets rond de 20-23 zit dan.
Het hangt sterk van de fiets af. Ik heb een betere stadsfiets gehad met veel versnellingen waarop ik zeer comfortabel 24-25 km/u trapte (29-35 als ik mijn best deed), ik heb nu een zeer zware omafiets met terugtraprem en zonder versnellingen waarmee ik op langere stukken ongeveer 20 km/u haal als ik niet bezweet aan wil komen, wat voor mij een zeer lage snelheid is.

quote:
Moet er niet aan denken om op een gewone fiets met 70 km/h van een berg te razen, op de ligfiets is dat goed te doen.
Waarom doe jij dat liever niet met een gewone fiets? Dat is nog een behoorlijk courante snelheid voor het bergaf fietsen.

quote:
Moet zeggen dat ik meer ervaring heb met bepakt fietsen, misschien beïnvloedt dat de boel ook een beetje. Daar heb je misschien nog wel meer baat bij een ligfiets, omdat je geen zadelpijn krijgt, je fietstassen aerodynamischer zijn en bovendien je zwaartepunt verlagen en dus net wat sneller fietst. Altijd grappig als je bepakt en bezakt flink gaat doortrappen en je een groepje lichtgewicht racefietsers bijhoudt. :9
Ik vraag me al een tijdje af wat sneller fietst voor een geoefende fietser, een racefiets of een ligfiets. Ik vermoed dat je met een ligfiets wint op een vlak traject wat niet al teveel bochten heeft en waar je niet elke paar honderd meter hoeft te stoppen voor een kruispunt. Dat extra gewicht heeft wel enigszins een nadelige invloed op de snelheid maar het staat totaal niet in verhouding tot de verminderde luchtweerstand en je gebruikt wat anders je spieren voor het genereren van het vermogen maar die beenspieren kunnen zoveel sterker worden dat dat ook geen probleem zou moeten zijn nadat je spieren zich wat hebben aangepast dus in theorie moet je op een ligfiets sneller zijn op een lang recht stuk. Het grootste nadeel van het extra gewicht is dat je trager versnelt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141534836
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hangt sterk van de fiets af. Ik heb een betere stadsfiets gehad met veel versnellingen waarop ik zeer comfortabel 24-25 km/u trapte (29-35 als ik mijn best deed), ik heb nu een zeer zware omafiets met terugtraprem en zonder versnellingen waarmee ik op langere stukken ongeveer 20 km/u haal als ik niet bezweet aan wil komen, wat voor mij een zeer lage snelheid is.
Dat ongetwijfeld. Op een carbon lowracer ga je weer significant sneller dan op een 2x26" tourligfiets. Hetzelfde geldt voor bukfietsen natuurlijk.

quote:
[..]

Waarom doe jij dat liever niet met een gewone fiets? Dat is nog een behoorlijk courante snelheid voor het bergaf fietsen.
Gebrek aan stabiliteit, mogelijkheid om voorover te slaan, plus de meeste bukfietsen hebben ook nog eens velgremmen en dat wordt al helemaal eng op hoge snelheden.

quote:
[..]

Ik vraag me al een tijdje af wat sneller fietst voor een geoefende fietser, een racefiets of een ligfiets. Ik vermoed dat je met een ligfiets wint op een vlak traject wat niet al teveel bochten heeft en waar je niet elke paar honderd meter hoeft te stoppen voor een kruispunt. Dat extra gewicht heeft wel enigszins een nadelige invloed op de snelheid maar het staat totaal niet in verhouding tot de verminderde luchtweerstand en je gebruikt wat anders je spieren voor het genereren van het vermogen maar die beenspieren kunnen zoveel sterker worden dat dat ook geen probleem zou moeten zijn nadat je spieren zich wat hebben aangepast dus in theorie moet je op een ligfiets sneller zijn op een lang recht stuk. Het grootste nadeel van het extra gewicht is dat je trager versnelt.
Als langeafstandsfiets is de ligfiets inderdaad onovertroffen. Als stadsfiets is het zicht gewoon een beperkende factor en het gewicht is inderdaad een issue bij het optrekken. Bochtsnelheid is wel goed trouwens.

Op een ligfiets kun je je overigens afzetten in je zitje, het equivalent van op je pedalen staan. Volgens mij is de houding ook wat beter voor het leveren van kracht.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:58:06 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141535110
Wat dat betreft zou ik toch wel eens een ligfiets willen hebben voor het fietsen van lange afstanden die met een racefiets net wat te lang duren.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:47 schreef wimjongil het volgende:
Gebrek aan stabiliteit, mogelijkheid om voorover te slaan, plus de meeste bukfietsen hebben ook nog eens velgremmen en dat wordt al helemaal eng op hoge snelheden.
De stabiliteit is oké, dat bepaal je vooral zelf (kwestie van goed op de fiets te zitten). Het vergt wel oefening, een beginner slaagt er nog niet in om recht te fietsen als hij met beide handen het stuur vast heeft, een gevorderde wielrenner fietst met gemak zonder handen, iets wat ik enkel op mijn stadsfiets durf (en vaak doe).
Ik moet zeggen dat ik niet erg enthousiast ben over de remmen, een beetje regen en ze werken nauwelijks. Zolang het goed weer is is het echter geen probleem. Kwestie van op tijd lichtjes remmen en niet op het laatste moment vol remmen. Je hoeft dan ook niet bang te zijn dat je voorover slaat.

quote:
Als langeafstandsfiets is de ligfiets inderdaad onovertroffen. Als stadsfiets is het zicht gewoon een beperkende factor en het gewicht is inderdaad een issue bij het optrekken. Bochtsnelheid is wel goed trouwens.

Op een ligfiets kun je je overigens afzetten in je zitje, het equivalent van op je pedalen staan. Volgens mij is de houding ook wat beter voor het leveren van kracht.
Ik zou graag nog eens een ligfiets willen hebben voor de echt lange ritten. Wat kost een fatsoenlijke ligfiets die comfortabel en snel is?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141536445
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat dat betreft zou ik toch wel eens een ligfiets willen hebben voor het fietsen van lange afstanden die met een racefiets net wat te lang duren.

[..]

De stabiliteit is oké, dat bepaal je vooral zelf (kwestie van goed op de fiets te zitten). Het vergt wel oefening, een beginner slaagt er nog niet in om recht te fietsen als hij met beide handen het stuur vast heeft, een gevorderde wielrenner fietst met gemak zonder handen, iets wat ik enkel op mijn stadsfiets durf (en vaak doe).
Je zwaartepunt zit nou eenmaal een stuk hoger, dat maakt wel een wereld van verschil hoor.

quote:
Ik moet zeggen dat ik niet erg enthousiast ben over de remmen, een beetje regen en ze werken nauwelijks. Zolang het goed weer is is het echter geen probleem. Kwestie van op tijd lichtjes remmen en niet op het laatste moment vol remmen. Je hoeft dan ook niet bang te zijn dat je voorover slaat.
Je wilt inderdaad niet bovenaan een berg staan als het een beetje vochtig is. Schijfremmen zijn dan wel een must ja.

quote:
[..]

Ik zou graag nog eens een ligfiets willen hebben voor de echt lange ritten. Wat kost een fatsoenlijke ligfiets die comfortabel en snel is?
Begint bij zo'n ¤700.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_141543923
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:02 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Jo Ollie, jij doet Instrumentations toch? Kan je me hier ff mee helpen :Y (of iemand anders):

Het gaat om vraag 14 van het tentamen van 17 april 2013. Ze vragen je daar te bewijzen dat:

als  x(t) = \Lambda(\frac{t}{\tau}) , dan is  X(f) = \tau \cdot sinc^2{(f\tau)} . Wat ik had gedaan:

 \Lambda(f) = \Pi(\frac{t}{\tau}) *  \Pi(\frac{t}{\tau})
Dus:
 X(F) = F(\Lambda(f)) = F(\Pi(\frac{t}{\tau}) *  \Pi(\frac{t}{\tau})) = \Pi(\frac{t}{\tau}) \cdot \Pi(\frac{t}{\tau} )
 X(F) = \tau sinc{(f\tau)} \cdot \tau sinc{(f\tau)}  =  \tau^2 \cdot sinc^2{(f\tau)}

Ik heb dus een extra \tau. Volgens mij doe ik iets heel stoms fout, maar ik zie even niet wat ;(
Even een vraag tussendoor... Voor welke studie moet jij dit leren? Krijg je dit ook op HBO niveau wiskunde? Ik begin volgend jaar met een HBO opleiding en ik heb geen flauw idee of dat nou Chinees of wiskunde is.

Heeft er iemand nog een idee hoe ik het beste wiskunde kan leren door zelfstudie?
pi_141546371
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:31 schreef 741789456 het volgende:

[..]

Even een vraag tussendoor... Voor welke studie moet jij dit leren? Krijg je dit ook op HBO niveau wiskunde? Ik begin volgend jaar met een HBO opleiding en ik heb geen flauw idee of dat nou Chinees of wiskunde is.

Heeft er iemand nog een idee hoe ik het beste wiskunde kan leren door zelfstudie?
Maak je niet te veel zorgen: ik heb een wiskunde bachelor gedaan en geen idee waar dat over gaat. Maar dat is bij veel wiskundevakken zo: als je naar het laatste tentamen kijkt zonder het vak gevolgd te hebben begrijp je er vaak niks van.

Het is in ieder geval goed om veel wiskundeboeken te lezen. Veel wiskundeboeken zijn erg academisch en hoogdrempelig geschreven.

Ik vind het zelf altijd prettig om Nederlandse dictaten te lezen, maar Amerikaanse tekstboeken hebben vaak een makkelijkere voorbeeld-opdracht structuur die minder denkwerk vereist.

Overigens is er erg veel (zowel Nederlandse dictaten als Amerikaanse tekstboeken) online te vinden. Wikipedia kan soms ook erg handig zijn, maar dat verschilt per pagina.

Als je wat meer specifieke informatie wil, kan je vast ook wel op fok terecht. Riparius is een wandelende wiskundeboeken-database en er zijn genoeg bèta's op fok. Ik weet niet precies wat je wil, maar lineaire algebra, calculus, groepentheorie en getaltheorie zijn allemaal mogelijke startpunten.

Ik heb ergens nog wel oude dictaten, en 'Concrete Mathematics', hoewel niet erg rigoreus, vind ik ook wel een aanrader.

[ Bericht 4% gewijzigd door defineaz op 25-06-2014 20:32:15 ]
pi_141546690
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:31 schreef 741789456 het volgende:

[..]

Even een vraag tussendoor... Voor welke studie moet jij dit leren? Krijg je dit ook op HBO niveau wiskunde? Ik begin volgend jaar met een HBO opleiding en ik heb geen flauw idee of dat nou Chinees of wiskunde is.

Heeft er iemand nog een idee hoe ik het beste wiskunde kan leren door zelfstudie?
https://www.khanacademy.org/
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141547093
quote:
Voor calculus, algebra en goniometrie is deze man ook echt een baas: http://patrickjmt.com/
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:35:39 #152
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141547136
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:31 schreef 741789456 het volgende:

[..]

Even een vraag tussendoor... Voor welke studie moet jij dit leren? Krijg je dit ook op HBO niveau wiskunde? Ik begin volgend jaar met een HBO opleiding en ik heb geen flauw idee of dat nou Chinees of wiskunde is.

Heeft er iemand nog een idee hoe ik het beste wiskunde kan leren door zelfstudie?
Het is voor Lucht- en Ruimtevaarttechniek in Delft. Dit is wel een specifiek onderwerp hoor (om precies te zijn Fouriertransformatie) dus ik heb geen idee of je dat op het HBO ook krijgt.

Over het algemeen ziet wiskunde er moeilijker uit het is, als je de theorie erachter zou kennen, vind je de notatie waarschijnlijk ook een stuk logischer.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:52:43 #153
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141552225
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:35 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Het is voor Lucht- en Ruimtevaarttechniek in Delft. Dit is wel een specifiek onderwerp hoor (om precies te zijn Fouriertransformatie) dus ik heb geen idee of je dat op het HBO ook krijgt.

Over het algemeen ziet wiskunde er moeilijker uit het is, als je de theorie erachter zou kennen, vind je de notatie waarschijnlijk ook een stuk logischer.
Ik heb op het HBO fouriertransformaties gehad, en laplace en Z-transformaties ook. bij elektro techniek krijg je het nog uitgebreider dan bij natuurkunde.
Meow?!
pi_141552918
http://www.ukrant.nl/magazine/university-college

Blijkbaar zulk geweldig goed speciaal kleinschalig onderwijs kunnen geven dat de opleiding het waard is om bovenop wettelijk collegegeld nog eens 2000 euro extra te vragen.

Om even later te lezen dat er zo'n 1000 euro per student in marketing is gestoken voor dit prestige projectje.
pi_141553041
@741789456

Ik heb een tijd geprobeerd om calculus te leren, maar dat is bijna ondoenlijk zonder goed boek. Veel boeken nemen aan dat je bekend bent met lineaire algebra, wat ik zeker niet ben.

KhanAcademy heb ik geprobeerd, maar hij doet zo lang over het uitleggen van iets dat je er bijna bij in slaap valt.

Uiteindelijk heb ik me er bij neergelegd dat ik calculus nog ga krijgen in 5 en 6 vwo.
pi_141553183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:05 schreef netchip het volgende:
Ik heb een tijd geprobeerd om calculus te leren, maar dat is bijna ondoenlijk zonder goed boek. Veel boeken nemen aan dat je bekend bent met lineaire algebra, wat ik zeker niet ben.

KhanAcademy heb ik geprobeerd, maar hij doet zo lang over het uitleggen van iets dat je er bijna bij in slaap valt.

Uiteindelijk heb ik me er bij neergelegd dat ik calculus nog ga krijgen in 5 en 6 vwo.
Ik had 'Calculus. Early transcendentals' van Stewart. Was best te doen, behalve dan dat Calculus gewoon zuigt. :P

Trouwens, misschien best een idee om eerst LinAlg te leren.. Vond ik persoonlijk een stuk makkelijker namelijk.
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:32:05 #157
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141554711
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:07 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik had 'Calculus. Early transcendentals' van Stewart. Was best te doen, behalve dan dat Calculus gewoon zuigt. :P

Trouwens, misschien best een idee om eerst LinAlg te leren.. Vond ik persoonlijk een stuk makkelijker namelijk.
In dat boek staat wel echt zo'n beetje alles _O-
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:33:54 #158
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141554975
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:32 schreef MrStalin het volgende:

[..]

In dat boek staat wel echt zo'n beetje alles _O-
Je krijgt ook meteen een hernia als je dat boek moet optillen :')
pi_141555011
quote:
quote:
The disposable version gives the user 500 puffs and is completely legal as it contains no THC, instead it vaporizes vegetable glycerine, propylene glycol and one of six “biological” flavors like watermelon, passion fruit, green apple, and something called “sweet energy.”
Je kan er niet eens high van worden. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141555311
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:36 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Je krijgt ook meteen een hernia als je dat boek moet optillen :')
Dat is nog één van de dunnere studieboeken joh. :P Wij hebben een boek 'Physics for engineers' of zo, weegt bijna 7 kg. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141555355
quote:
Als ze nu ook nog eens echt werkten zou ik best belangstelling hebben voor een e-joint :P
pi_141555426
Ik hoef niet meer te studeren tot september, en wonderlijk genoeg mis ik het nu al een beetje :')
pi_141555455
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:42 schreef Lokasenna het volgende:
Ik hoef niet meer te studeren tot september, en wonderlijk genoeg mis ik het nu al een beetje :')
Wil je ruilen? Ik moet nog tot en met de 18de.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141555464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:42 schreef Lokasenna het volgende:
Ik hoef niet meer te studeren tot september, en wonderlijk genoeg mis ik het nu al een beetje :')
Dat gevoel is over 1,5 week weg.
pi_141555687
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:43 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dat gevoel is over 1,5 week weg.
Mwah, ik ben net anderhalve maand in Spanje geweest voor mijn opleiding, dus eigenlijk heb ik al een hele tijd niet meer echt gestudeerd. Misschien zelf maar eens een paar boeken kopen om die maanden nog een beetje effectief te besteden.
pi_141556165
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is nog één van de dunnere studieboeken joh. :P Wij hebben een boek 'Physics for engineers' of zo, weegt bijna 7 kg. :')
Das toch niet normaal zo zwaar :o
pi_141556237
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:54 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Das toch niet normaal zo zwaar :o
Inderdaad. Ook nog nooit meegenomen naar (werk)college of überhaupt gebruikt. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141556257
pdf's wegen niks
pi_141556546
Dat soort boeken zou ik sowieso ook altijd elektronisch nemen, anders gebruik je ze toch nooit.
pi_141556629
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:59 schreef Lokasenna het volgende:
Dat soort boeken zou ik sowieso ook altijd elektronisch nemen, anders gebruik je ze toch nooit.
Mijn ouders betaalde het, dus boeie. Kan altijd nog de pdf downloaden.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141556769
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mijn ouders betaalde het, dus boeie. Kan altijd nog de pdf downloaden.
Die van mij vinden studieboeken te duur om voor me te kopen ;(
pi_141556971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:02 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Die van mij vinden studieboeken te duur om voor me te kopen ;(
Best wel terecht eigenlijk, maar mijn ouders staan er op. Terwijl ik de helft niet eens nodig heb. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141557068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

Best wel terecht eigenlijk, maar mijn ouders staan er op.
Da's ook zonde, koop dan gewoon een trapje ;(
pi_141557240
quote:
9s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:06 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Da's ook zonde, koop dan gewoon een trapje ;(
:')14.gif
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141558110
Ik jat altijd de boeken van m'n broer. Best handig.
pi_141558183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:07 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik had 'Calculus. Early transcendentals' van Stewart. Was best te doen, behalve dan dat Calculus gewoon zuigt. :P

Trouwens, misschien best een idee om eerst LinAlg te leren.. Vond ik persoonlijk een stuk makkelijker namelijk.
Heb een PDF van dat boek gevonden, ziet er op het eerste gezicht begrijpelijk uit. De algebra/geometrie/goniometrie diagnostische toetsen lukten me gelukkig ook. :)
pi_141558629
Ik vind dat boek van Stewart zo waardeloos... Ik ben echt aan het twijfelen of ik hem volgend jaar ga aanschaffen.

Nee, geef mij maar een boek dat wel alles netjes bewijst!
pi_141558769
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:30 schreef Novermars het volgende:
Ik vind dat boek van Stewart zo waardeloos... Ik ben echt aan het twijfelen of ik hem volgend jaar ga aanschaffen.

Nee, geef mij maar een boek dat wel alles netjes bewijst!
Kan me voorstellen dat het voor een wiskundige te weinig detail bevat, maar voor de rest is het wel goed imo. :P

Edit: Ik haal hier geloof ik nu mensen door de war. :') _O- En wij hebben trouwens een ander boek blijkbaar, deze: http://www.bol.com/nl/p/c(...)ls/9200000015669473/
Legt het goed uit imo. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141558843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Mitsu het volgende:
Ik jat altijd de boeken van m'n broer. Best handig.
Doe ik ook wel eens. Heb alleen niet zo veel aan economie en recht boeken :')
pi_141558973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:23 schreef netchip het volgende:

[..]

Heb een PDF van dat boek gevonden, ziet er op het eerste gezicht begrijpelijk uit. De algebra/geometrie/goniometrie diagnostische toetsen lukten me gelukkig ook. :)
Is echt een prima boek. Als je de theorie wat te droog vindt, kun je op patrickjmt.com ongetwijfeld een filmpje vinden waarin hij het uitlegt en er meteen een voorbeeldje bij geeft :)
pi_141559000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:23 schreef netchip het volgende:

[..]

Heb een PDF van dat boek gevonden, ziet er op het eerste gezicht begrijpelijk uit. De algebra/geometrie/goniometrie diagnostische toetsen lukten me gelukkig ook. :)
Dit is een veelgebruikt boek, ook in Nederland. Zó veelgebruikt dat sommige mensen gaan denken dat er geen andere goede boeken of betere of uitgebreidere boeken over calculus zijn. Maar dat is niet zo. Vooral uit oudere boeken (bijvoorbeeld te vinden via archive.org) kun je vaak dingen leren die je in recente boeken niet terugvindt of die daar niet goed worden uitgelegd. En vergeet niet dat er ook nog goede boeken zijn in andere talen dan het Engels.
pi_141559002
Wel een beetje stom, ik ga dat boek waarschijnlijk nooit meer gebruiken en verkopen levert ook maar 5 euro op of zo. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141559090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:37 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dit is een veel gebruikt boek, ook in Nederland. Zó veel gebruikt dat sommige mensen gaan denken dat er geen andere goede boeken of betere of uitgebreidere boeken over calculus zijn. Maar dat is niet zo. Vooral uit oudere boeken (bijvoorbeeld te vinden via archive.org) kun je vaak dingen leren die je in recente boeken niet terugvindt of die daar niet goed worden uitgelegd. En vergeet niet dat er ook nog goede boeken zijn in andere talen dan het Engels.
Ken jij een boek dat ongeveer de zelfde stof behandeld als Stewart maar een stuk rigoureuzer is?
pi_141559219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat het voor een wiskundige te weinig detail bevat, maar voor de rest is het wel goed imo. :P

Edit: Ik haal hier geloof ik nu mensen door de war. :') _O- En wij hebben trouwens een ander boek blijkbaar, deze: http://www.bol.com/nl/p/c(...)ls/9200000015669473/
Legt het goed uit imo. :)
Geen wiskundige inderdaad! Maar ik heb altijd het idee gehad dat wij bij Econometrie een stuk serieuzere wiskunde krijgen dan bijvoorbeeld de natuurkundigen. En volgens mij is dat hetzelfde boek, alleen een andere editie met een lelijke(re) voorkant :P
pi_141559252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:39 schreef Novermars het volgende:

[..]

Ken jij een boek dat ongeveer de zelfde stof behandelt als Stewart maar een stuk rigoureuzer is?
Spivak, Courant, Apostol ...
pi_141559262
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:41 schreef Novermars het volgende:

[..]

Geen wiskundige inderdaad! Maar ik heb altijd het idee gehad dat wij bij Econometrie een stuk serieuzere wiskunde krijgen dan bijvoorbeeld de natuurkundigen. En volgens mij is dat hetzelfde boek, alleen een andere editie met een lelijke(re) voorkant :P
Nee, is zeker niet hetzelfde. Andere opdrachten, andere opbouw, andere schrijvers.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141559376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:41 schreef Novermars het volgende:

[..]

Geen wiskundige inderdaad! Maar ik heb altijd het idee gehad dat wij bij Econometrie een stuk serieuzere wiskunde krijgen dan bijvoorbeeld de natuurkundigen. En volgens mij is dat hetzelfde boek, alleen een andere editie met een lelijke(re) voorkant :P
Wat krijg jij dan voor wiskunde
pi_141559440
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, is zeker niet hetzelfde. Andere opdrachten, andere opbouw, andere schrijvers.
anders is ook maar relatief
pi_141559491
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:44 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

anders is ook maar relatief
Ja duh, het is en blijft calculus. :') Maar het is zeker niet hetzelfde boek in een andere jasje.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141559558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja duh, het is en blijft calculus. :') Maar het is zeker niet hetzelfde boek in een andere jasje.
Is dat het boek dat ze op tb ook hebben?
pi_141559669
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:41 schreef Riparius het volgende:

[..]

Spivak, Courant, Apostol ...
Spivak draaide voor mij op een ramp uit; zijn opdrachten komen neer op: bewijs dit, bewijs dat. Ik begrijp dat dat het principe van wiskunde is, ik kwam alleen tot de conclusie dat dit een stap te hoog gegrepen is.
pi_141559673
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:46 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Is dat het boek dat ze op tb ook hebben?
Hoe moet ik dat nou weten?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141559719
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:43 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Wat krijg jij dan voor wiskunde
Lastig om zo uit te leggen. Maar om een voorbeeld van een verschil te geven: Wij moeten de definities kennen en kunnen toepassen van open/gesloten/compacte verzamelingen terwijl Stewart enkel zegt dat een gesloten verzameling haar grens bevat (i.e.  \partial D \subset D)

Het boek (Mathematics for Economists, Simon & Blume) dat wij gebruiken is ook (simpel) te vinden op internet, blader die maar eens door!
pi_141559795
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:49 schreef Novermars het volgende:

[..]

Lastig om zo uit te leggen. Maar om een voorbeeld van een verschil te geven: Wij moeten de definities kennen en kunnen toepassen van open/gesloten/compacte verzamelingen terwijl Stewart enkel zegt dat een gesloten verzameling haar grens bevat (i.e.  \partial D \subset D)

Het boek (Mathematics for Economists, Simon & Blume) dat wij gebruiken is ook (simpel) te vinden op internet, blader die maar eens door!
Help me herinneren zal hem vrijdag eens checken
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:50:38 #196
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141559831
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:35 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Je zwaartepunt zit nou eenmaal een stuk hoger, dat maakt wel een wereld van verschil hoor.
Jawel maar het ligt echt aan de persoon die er op zit al is natuurlijk iedereen wat minder stabiel wanneer hij vermoeid is. Een wielrenner stuurt vooral met zijn lichaamsgewicht, weinig met zijn handen. Je hebt een punt dat je minder stabiel zit op een racefiets dan op een ligfiets en dat het een angstige gedachte is dat als je over een steentje rijdt dat je op je bek kan gaan maar normaal gesproken gaat dat wel goed als je goed oplet en je je verstand gebruikt. Dat gezegd hebbende, ik maak er bij het afdalen geen wedstrijd van, een ander mag van mij rustig sneller beneden zijn. ;)

quote:
Je wilt inderdaad niet bovenaan een berg staan als het een beetje vochtig is. Schijfremmen zijn dan wel een must ja.
Yep. Anderzijds is het sowieso niet verantwoord om met een racefiets af te dalen in een berg als het regent, ook niet als je wel goede remmen hebt. Ik moet er niet aan denken om met gladheid af te dalen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141559839
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat nou weten?
hust jij bent kaolo dom
pi_141559848
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:50 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

hust jij bent kaolo dom
:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141560067
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:46 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Is dat het boek dat ze op tb ook hebben?
Deze wordt bij ons gebruikt door Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde (+ alle technische varianten) en ook door TBK.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141560069
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:34 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Doe ik ook wel eens. Heb alleen niet zo veel aan economie en recht boeken :')
:')
Gelukkig heeft de studie van mijn broer wel overeenkomsten met de mijne.
pi_141560127
Waarom heeft iedereen Stewart? Ben ik nou de enige die een ander calculusboek heeft? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141560205
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:41 schreef Riparius het volgende:

[..]

Spivak, Courant, Apostol ...
Spivak behandelt Stoke, Gauss etc niet.
Om iets te verduidelijken wat ik zoek, deze en deze onderwerpen moeten er ongeveer in staan.
pi_141560404
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:50 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Help me herinneren zal hem vrijdag eens checken
Ik heb de pdf maar alvast voor je opgezocht! http://ebookbrowsee.net/g(...)03ac68d0a8165126507f
pi_141560406
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:31 schreef 741789456 het volgende:

[..]

Even een vraag tussendoor... Voor welke studie moet jij dit leren? Krijg je dit ook op HBO niveau wiskunde? Ik begin volgend jaar met een HBO opleiding en ik heb geen flauw idee of dat nou Chinees of wiskunde is.

Heeft er iemand nog een idee hoe ik het beste wiskunde kan leren door zelfstudie?
Wat je zag wordt bij vrij veel technische opleidingen (elektro, werktuigkunde) gebruikt. Het ziet er ingewikkelder uit dan dat het is. Je wil geen HBO-opleiding volgen waarbij die wiskunde zoveel mogelijk wordt gemeden, als de wiskunde goed in aparte vakken wordt behandeld dan is dat beter dan wanneer het geïntegreerd wordt in de vakken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141560470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:48 schreef netchip het volgende:

[..]

Spivak draaide voor mij op een ramp uit; zijn opdrachten komen neer op: bewijs dit, bewijs dat. Ik begrijp dat dat het principe van wiskunde is, ik kwam alleen tot de conclusie dat dit een stap te hoog gegrepen is.
Spivak laat je hard werken, maar het is goed te doen en je leert echt een stukje wiskunde. Er is overigens wel een antwoordenboekje bij Spivak. Had je dat ook? Zoals je ongetwijfeld weet ben ik mordicus tegen antwoordenboekjes in welke vorm dan ook, omdat ik denk dat ze dodelijk zijn voor het ontwikkelen van je wiskundige creativiteit en omdat ze studenten ertoe brengen om achterstevoren te gaan redeneren (en dat ook nog normaal te gaan vinden), maar voor minder begenadigden (en minder gemotiveerden) schijnen ze onmisbaar te zijn.

Ik denk dat je Courant en Apostol ook te moeilijk gaat vinden, laat staan iets als Rudin of de klassieker van Hardy, A course of pure mathematics (wat ook over analyse gaat, hoewel de titel anders zou doen vermoeden).
pi_141560554
Als het Netchip ook maar lukt om door hoofdstuk 1 te komen van baby Rudin en meer dan 1 vraag kan maken heb ik moeilijk veel respect voor hem :')
pi_141561057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:54 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Deze wordt bij ons gebruikt door Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde (+ alle technische varianten) en ook door TBK.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die hebben wij ook. Maar tb heeft hier een andere geloof ik
pi_141561463
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:16 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ja, die hebben wij ook. Maar tb heeft hier een andere geloof ik
Groningen is dan ook de enige uni waar TBK daadwerkelijk die T voor BK verdient. :P
pi_141561707
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:57 schreef Novermars het volgende:

[..]

Spivak behandelt Stoke, Gauss etc niet.
Om iets te verduidelijken wat ik zoek, deze en deze onderwerpen moeten er ongeveer in staan.
Misschien heb je hier wat aan:

Marsden & Tromba, Vector Calculus

En eventueel:

Strichartz, The Way of Analysis
pi_141561854
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:04 schreef Novermars het volgende:
Als het Netchip ook maar lukt om door hoofdstuk 1 te komen van baby Rudin en meer dan 1 vraag kan maken heb ik moeilijk veel respect voor hem :')
Dit is geen goede Nederlandse zin, of je zegt iets anders dan hetgeen je kennelijk tot uitdrukking wil brengen. Ik neem tenminste aan dat je hier niet bedoelt dat je moeilijk respect voor hem op kunt brengen?
pi_141562096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:36 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dit is geen goede Nederlandse zin, of je zegt iets anders dan hetgeen je kennelijk tot uitdrukking wil brengen. Ik neem tenminste aan dat je hier niet bedoelt dat je moeilijk respect voor hem op kunt brengen?
"moeilijk veel" is heel veel. Is jongerentaal. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141562137
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Misschien heb je hier wat aan:

Marsden & Tromba, Vector Calculus

En eventueel:

Strichartz, The Way of Analysis
Marsden & Tomba ziet er erg goed uit, maar wel flink duur. Ben benieuwd of de universiteitsbibliotheek deze heeft. Anders maar door de zure appel heen bijten en hem toch kopen.
pi_141562525
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

"moeilijk veel" is heel veel. Is jongerentaal. :P
Even googelen levert niet veel op. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit is ontstaan doordat iemand met een beperkte woordenschat onnoemelijk veel verkeerd heeft verstaan. Het leidt in ieder geval tot onnodige verwarringen omdat bezwaarlijk ook een synoniem kan zijn van moeilijk.
pi_141562567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 01:02 schreef Riparius het volgende:

[..]

Even googelen levert niet veel op. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit is ontstaan doordat iemand met een beperkte woordenschat onnoemelijk veel verkeerd heeft verstaan. Het leidt in ieder geval tot onnodige verwarringen omdat bezwaarlijk ook een synoniem kan zijn van moeilijk.
Ga je nou logica achter het ontstaan van straat- en jongerentaal zoeken? Veel succes daarmee. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141562650
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

"moeilijk veel" is heel veel. Is jongerentaal. :P
Helaas. :'(
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141562662
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 01:02 schreef Riparius het volgende:

[..]
Het leidt in ieder geval tot onnodige verwarringen omdat bezwaarlijk ook een synoniem kan zijn van moeilijk.
Niet mee eens. Binnen de doelgroep van FOK! is het een bekende term. Buiten de doelgroep heb je gelijk, maar je kan er op vertrouwen dat ik dan een ander woord kies.
pi_141562777
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 01:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ga je nou logica achter het ontstaan van straat- en jongerentaal zoeken? Veel succes daarmee. _O-
Ja. Alles heeft een verklaring, ook al kennen we die niet. In dit geval is een contaminatie niet plausibel (anders dan bijvoorbeeld bij het foutieve haten op dat een contaminatie is van haten en afgeven op), en omdat onnoemelijk veel respect correct Nederlands is ligt verkeerd verstaan van het woord 'onnoemelijk' als 'moeilijk' hier wel voor de hand.
pi_141562816
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:46 schreef Novermars het volgende:

[..]

Marsden & Tomba ziet er erg goed uit, maar wel flink duur. Ben benieuwd of de universiteitsbibliotheek deze heeft. Anders maar door de zure appel heen bijten en hem toch kopen.
Of downloaden.
pi_141567212
Marsden en Tromba vond ik niet echt een fijn boek. Best dik en soms vage uitleg. Maar dat is ook alweer 5 jaar geleden, weet niet wat ik er nu van zou vinden.
pi_141568647
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

"moeilijk veel" is heel veel. Is jongerentaal. :P
Lang daarvoor was het in het oosten al streektaal.
pi_141570550
Yesterday all my deadlines seemed so far awaaay
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:43:55 #222
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141571127
heeft iemand hier ooit het IELTS examen op academic niveau gedaan?
Meow?!
pi_141586430
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:32 schreef thenxero het volgende:
Marsden en Tromba vond ik niet echt een fijn boek. Best dik en soms vage uitleg. Maar dat is ook alweer 5 jaar geleden, weet niet wat ik er nu van zou vinden.
Hoe bedoel je vage uitleg? In de zin dat je het gevoel had dat er bij bewijzen stappen werden overgeslagen?
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:59:20 #224
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141588323
Ik was vandaag nog in het IO-gebouw :D Tentamen ging wel iets minder ;(
pi_141592546
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:59 schreef MrStalin het volgende:
Ik was vandaag nog in het IO-gebouw :D Tentamen ging wel iets minder ;(
Zal vast een leuk gezicht zijn al die verkleedde mensen vandaag daar :D
pi_141592731
Typisch. Had nieuwe zonnebrandcreme nodig en bij de Etos was Garnier in de aanbieding, 1+1 gratis.

Ik neem standaard 50+ aangezien ik nogal snel verband, hadden ze een 'normale' versie voor 100 euro per liter en een gezichtsvariant van 300 euro per liter, maar wel dezelfde lijn. Dus ik kijk achterop: precies dezelfde ingrediënten in dezelfde volgorde, letterlijk gewoon stuk voor stuk. Over marketing gesproken. :P
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:42:18 #227
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141593274
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:31 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Zal vast een leuk gezicht zijn al die verkleedde mensen vandaag daar :D
Ik zag wel dat er iets aan de hand was, maar ik ben zo snel mogelijk weggegaan :') Al die hipsters daar :{
pi_141593996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:42 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Ik zag wel dat er iets aan de hand was, maar ik ben zo snel mogelijk weggegaan :') Al die hipsters daar :{
Mentor verkiezingen voor ejw en owee dus iedereen was zichzelf voor lul aan t zetten buiten :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:54:11 #229
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141594097
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:52 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Mentor verkiezingen voor ejw en owee dus iedereen was zichzelf voor lul aan t zetten buiten :')
Jij ook?
pi_141594937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:54 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Jij ook?
Sowieso.
pi_141596046
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:27 schreef Novermars het volgende:

[..]

Hoe bedoel je vage uitleg? In de zin dat je het gevoel had dat er bij bewijzen stappen werden overgeslagen?
Ja, maar aan de andere kant hoort dat natuurlijk ook wel weer een beetje bij het eerste vak calculus... Ik weet ook niet of er betere alternatieven zijn.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:24:35 #232
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141596224
Zonnebrand :')

Die shit gebruik ik nu echt nooit in Nederland.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141596968
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:24 schreef Amoeba het volgende:
Zonnebrand :')

Die shit gebruik ik nu echt nooit in Nederland.
Ik koop het altijd in Nederland voor een buitenlandreis, factor 50 is hier iets gangbaarder dan in de meeste landen :P
pi_141597098
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:24 schreef Amoeba het volgende:
Zonnebrand :')

Die shit gebruik ik nu echt nooit in Nederland.
Dan moet je eens naar buiten gaan :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:38:30 #235
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141597250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef Novermars het volgende:

[..]

Dan moet je eens naar buiten gaan :')
Ik heb het niet nodig. Ook in Egypte smeer ik me maar matig in. Meestal m'n nek en schouders, met tot gevolg dat ik een klein beetje last had van een verbranding op mijn linkervoet.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141597259
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef Novermars het volgende:

[..]

Dan moet je eens naar buiten gaan :')
Als je in Nederland wilt verbranden moet je echt 5 uur in de zon gaan liggen ofzo, het is mij in elk geval nog nooit gelukt :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:39:44 #237
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141597320
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:38 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als je in Nederland wilt verbranden moet je echt 5 uur in de zon gaan liggen ofzo, het is mij in elk geval nog nooit gelukt :')
Dus, ik stel voor dat we op onze eerste date 5 uur in de zon gaan liggen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141597406
Ik gebruik ook alleen zonnebrand in Nederland als ik het water op ga, anders heb ik het ook niet nodig.
pi_141597512
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dus, ik stel voor dat we op onze eerste date 5 uur in de zon gaan liggen.
Een dag met 5 uur zon, dat wordt nog best lastig in Nederland :')
pi_141597878
oké tentamen wordt niks morgen :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:48:25 #241
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141597954
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:42 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Een dag met 5 uur zon, dat wordt nog best lastig in Nederland :')
-O-

We kunnen ook gaan vliegen. 14.gif
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141597965
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:47 schreef OllieWilliams het volgende:
oké tentamen wordt niks morgen :')
Slecht.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:48:47 #243
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141597980
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:47 schreef OllieWilliams het volgende:
oké tentamen wordt niks morgen :')
Ik ga die van mij keihard halen. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141598102
Ik wacht nu al 8 dagen op mijn laatste cijfer :( Docent hoeft er maar 40 na te kijken, dat lukt makkelijk in een dagje...
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:52:26 #245
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141598211
Ik kreeg vandaag nog een 7,5 terug wat 45% meetelt voor het eindcijfer.

Verder een 7.5, 8, 9.5 en een 10 genoteerd voor dat vak. :P
Morgen nog het programmeertentamen wat 40% meetelt. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141598256
In het derde jaar heb ik in het nieuwe programma opeens een vak dat maar 2 contacturen per week heeft en toevalligerwijs ook nog een marketingvak is :')

En het vak Quantative Finance is officieel weg :'( :'(
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:53:45 #247
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141598288
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:47 schreef OllieWilliams het volgende:
oké tentamen wordt niks morgen :')
^O^
pi_141598313
Ik heb mijn laatste studiepuntjes van dit jaar al binnen O+
135 zijn het er nu volgens mij in totaal.
pi_141598832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:53 schreef MrStalin het volgende:

[..]

^O^
Veel te weinig tijd in gestoken :')

Trouwens echt de helft van de mensen die die minor gaat doen is van LR ofzo _O-
pi_141601504
De hele dag gezeild, dus lekker veel zonnebrand gesmeerd vandaag. :P Wel een goed begin van 'de vakantie' zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141601689
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:53 schreef Rezania het volgende:
De hele dag gezeild, dus lekker veel zonnebrand gesmeerd vandaag. :P Wel een goed begin van 'de vakantie' zo.
Wat voor een boot? :D
pi_141601750
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:56 schreef Novermars het volgende:

[..]

Wat voor een boot? :D
Een lelievlet. Vaart wel fijner dan een valk imo. Dat was veel meer werk. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141601847
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Een lelievlet. Vaart wel fijner dan een valk imo. Dat was veel meer werk. :P
Slechts 12.15m² zeiloppervlak, hoe ben je dan vandaag vooruit gekomen? ö Er stond totaal geen wind :s

Verder zwaardboten >> kielboten
pi_141602069
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:59 schreef Novermars het volgende:

[..]

Slechts 12.15m² zeiloppervlak, hoe ben je dan vandaag vooruit gekomen? ö Er stond totaal geen wind :s

Verder zwaardboten >> kielboten
Heel eeeerrrrrgggg rustig. _O- Al begon het rond 3 uur wel meer te waaien.

En het had een zwaard. :P Maar ik weet er eigenlijk weinig van, ik behoorde niet tot het deel van de groep dat bij de zeilvereniging zit.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:13:53 #255
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141602401
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:03 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Veel te weinig tijd in gestoken :')

Trouwens echt de helft van de mensen die die minor gaat doen is van LR ofzo _O-
Oh ik vind het juist meevallen. Ken eigenlijk nog maar één iemand die het gaat doen
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:16:35 #256
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141602495
Oja wacht vandaag was die voorlichting. Nog wat interessants verteld?
pi_141602601
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:24 schreef Amoeba het volgende:
Zonnebrand :')

Die shit gebruik ik nu echt nooit in Nederland.
Ik wel, standaard, elke dag zonnebrand op m'n gezicht ook in de winter + daarnaast standaard zo veel mogelijk uit de zon zitten. Waarom? Omdat dit de reden is waarom mijn moeder er op haar 50ste wat betreft haar gezicht er nog steeds uit ziet als een 30-35'er met alleen een paar extra rimpels, ipv het typische moeke figuur dat oranje is met sinasappelhuid in het gezicht en decolleté.
pi_141602678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:20 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik wel, standaard, elke dag zonnebrand op m'n gezicht ook in de winter + daarnaast standaard zo veel mogelijk uit de zon zitten. Waarom? Omdat dit de reden is waarom mijn moeder er op haar 50ste wat betreft haar gezicht er nog steeds uit ziet als een 30-35'er met alleen een paar extra rimpels, ipv het typische moeke figuur dat oranje is met sinasappelhuid in het gezicht en decolleté.
waarom zou je je niet insmeren. (ik doe meestal de eerste week in zon daarna verbrand ik toch niet en ben lui)
pi_141602692
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:53 schreef Novermars het volgende:
In het derde jaar heb ik in het nieuwe programma opeens een vak dat maar 2 contacturen per week heeft en toevalligerwijs ook nog een marketingvak is :')

En het vak Quantative Finance is officieel weg :'( :'(
Marketing. :')

Heb vandaag toevallig het boek gehaald wat ik volgend jaar nodig ga hebben voor dit vak. Overal mooie kleurtjes en tabellen en alles fancy want blijkbaar weten die mensen wat goed is en hoe je het verkoopt. Enige wat ik denk: Dit is bull shit, dat is bull shit, dit had compacter en preciezer uitgelegd kunnen worden, oh kijk nog meer bull shit, zelf ik weet dat onderzoek tegenwoordig het tegendeel heeft bewezen wat betreft dit standpunt.. Etc etc etc.
pi_141602738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:13 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Oh ik vind het juist meevallen. Ken eigenlijk nog maar één iemand die het gaat doen
Werd gevraagd wie er welke studie deed, bij lr stak de halve zaal z'n hand op :p
pi_141602757
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

waarom zou je je niet insmeren. (ik doe meestal de eerste week in zon daarna verbrand ik toch niet en ben lui)
Mensen (zeker nuchtere hollanders) vinden het zo nutteloos. Enige wat ik denk: we spreken elkaar wel weer over 30 jaar, eens zien of je het dan nog steeds zulke onzin vind. :P
pi_141602880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:25 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Mensen (zeker nuchtere hollanders) vinden het zo nutteloos. Enige wat ik denk: we spreken elkaar wel weer over 30 jaar, eens zien of je het dan nog steeds zulke onzin vind. :P
nou je woord even bruin met goede zonnebrand dan zonder. Het is alleen zonder word je snel roder waardoor je weer bruiner lijkt.
pi_141602921
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:30 schreef tailfox het volgende:

[..]

nou je woord even bruin met goede zonnebrand dan zonder. Het is alleen zonder word je snel roder waardoor je weer bruiner lijkt.
En ik ben dan weer zo raar wanneer ik zeg: ik wil niet bruin worden. :P De enige momenten dat ik zon tegen kom is wanneer ik van A naar B op de fiets moet. Ieder ander moment blijf ik binnen of zit ik in de schaduw.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:31:14 #264
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141602923
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:20 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik wel, standaard, elke dag zonnebrand op m'n gezicht ook in de winter + daarnaast standaard zo veel mogelijk uit de zon zitten. Waarom? Omdat dit de reden is waarom mijn moeder er op haar 50ste wat betreft haar gezicht er nog steeds uit ziet als een 30-35'er met alleen een paar extra rimpels, ipv het typische moeke figuur dat oranje is met sinasappelhuid in het gezicht en decolleté.
:')

echt waar
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:32:04 #265
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141602947
Het gaat erom hoe je er NU uitziet mummie
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141603049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:23 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Marketing. :')

Heb vandaag toevallig het boek gehaald wat ik volgend jaar nodig ga hebben voor dit vak. Overal mooie kleurtjes en tabellen en alles fancy want blijkbaar weten die mensen wat goed is en hoe je het verkoopt. Enige wat ik denk: Dit is bull shit, dat is bull shit, dit had compacter en preciezer uitgelegd kunnen worden, oh kijk nog meer bull shit, zelf ik weet dat onderzoek tegenwoordig het tegendeel heeft bewezen wat betreft dit standpunt.. Etc etc etc.
Het wel een een analytisch vak, dus het opstellen van modellen omtrent marketing. Maar alsnog, twee uur per week :')
pi_141603081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:35 schreef Novermars het volgende:

[..]

Het wel een een analytisch vak, dus het opstellen van modellen omtrent marketing. Maar alsnog, twee uur per week :')
Verkijk je er niet op, ik had een vak over Quality Control dat ook maar 1 college had per week maar waarvoor je iedere week 2-3 pagina essay moest schrijven over het onderwerp van die week. Was daadwerkelijk een goed en nuttig vak. Beter zelfs dan genoeg vakken die ik heb gevolgd met 10+ uur college per week.
pi_141603106
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:32 schreef Amoeba het volgende:
Het gaat erom hoe je er NU uitziet mummie
Beter voor jou kies je nu een chick die er aan denkt dat ze er over 30 jaar ook nog fatsoenlijk uit wil zien zodat je niet later elke dag met een verlept wijf naast je wakker hoeft te worden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:38:03 #269
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141603131
Gelukkig word ik iedere dag knapper.

Niks was het toch al EINZZWEI _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141603405
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:37 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Beter voor jou kies je nu een chick die er aan denkt dat ze er over 30 jaar ook nog fatsoenlijk uit wil zien zodat je niet later elke dag met een verlept wijf naast je wakker hoeft te worden.
over 30 jaar. De kans dat een vrouw en knap blijft en me niet stront vervelend begint te vinden. Is net zo groot als kraslot een miljoen winnen
pi_141605927
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:37 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Beter voor jou kies je nu een chick die er aan denkt dat ze er over 30 jaar ook nog fatsoenlijk uit wil zien zodat je niet later elke dag met een verlept wijf naast je wakker hoeft te worden.
Daarom volg ik het advies van de pa van een vriend van me op: kijk naar d'r moeder :7
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:00:20 #272
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141608553
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:20 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik wel, standaard, elke dag zonnebrand op m'n gezicht ook in de winter + daarnaast standaard zo veel mogelijk uit de zon zitten. Waarom? Omdat dit de reden is waarom mijn moeder er op haar 50ste wat betreft haar gezicht er nog steeds uit ziet als een 30-35'er met alleen een paar extra rimpels, ipv het typische moeke figuur dat oranje is met sinasappelhuid in het gezicht en decolleté.
Nou mijn moeder is vroeger erg vaak verbrand om maar een beetje bruin te worden en die heeft op haar 60ste nog steeds een goeie huid zonder sinaasappels, dus jouw argument gaat niet op :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:45:44 #273
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141609588
Tentamen ;( op m'n verjaardag nog wel ;(
pi_141612063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:45 schreef MrStalin het volgende:
Tentamen ;( op m'n verjaardag nog wel ;(
Gefeliciteerd :*
pi_141612701
http://www.vox.com/2014/6(...)e-world-in-real-time

Real-time kaart van cyberaanvallen, best wel heel cool! Maar ook beangstigend... Ik dacht dat de mensen in dit topic het wel zouden kunnen waarderen. Goeie nieuwssite ook, dat vox.com, ook al is het vooral op de VS gericht.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_141612841
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:45 schreef MrStalin het volgende:
Tentamen ;( op m'n verjaardag nog wel ;(
Feli
pi_141613188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:45 schreef MrStalin het volgende:
Tentamen ;( op m'n verjaardag nog wel ;(
Kut man, maar gefeliciteerd. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:07:32 #278
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141613615
Thanks O+
pi_141613957
Feli, ik weet hoe het is om een tentamen te hebben op je verjaardag :S
pi_141613997
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:50 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Help me herinneren zal hem vrijdag eens checken
Herinnering! :)
pi_141614612
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:18 schreef Novermars het volgende:

[..]

Herinnering! :)
Ok, ik ga eerst ff een tentamen verneuken als je het niet erg vindt :+
pi_141615315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:32 schreef Epii het volgende:
http://www.vox.com/2014/6(...)e-world-in-real-time

Real-time kaart van cyberaanvallen, best wel heel cool! Maar ook beangstigend... Ik dacht dat de mensen in dit topic het wel zouden kunnen waarderen. Goeie nieuwssite ook, dat vox.com, ook al is het vooral op de VS gericht.
Schokkend dat Nederland volgens deze site na China, Rusland en de VS de meeste cyberaanvallen host. Ecatel schijnt een nogal foute provider te zijn.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_141615336
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:56 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Schokkend dat Nederland volgens deze site na China, Rusland en de VS de meeste cyberaanvallen host. Ecatel schijnt een nogal foute provider te zijn.
Multi gehaald?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:57:32 #284
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141615358
Tentamen was easy
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_141615570
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:57 schreef Novermars het volgende:

[..]

Multi gehaald?
Jep, Linear en Multi allebei met een 7 gehaald. Ben nu wel opgelucht zeg haha.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_141615674
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:03 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Jep, Linear en Multi allebei met een 7 gehaald. Ben nu wel opgelucht zeg haha.
Nice! Gefeliciteerd met je P! Ik hoorde trouwens dat er wel wat tweedejaars zijn die hun P niet hebben gehaald...

En Bekker mag wel eens opschieten met de cijfers van Probability Distributions, ik wil mijn P ook :(
pi_141616170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:45 schreef MrStalin het volgende:
Tentamen ;( op m'n verjaardag nog wel ;(
Gefeli.
pi_141616445
Kut, gezakt voor Chemische Thermodynamica, dus lekker een week studeren volgende week. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Rezania op 27-06-2014 14:39:33 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141616452
Kutvak. :r
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141616638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:05 schreef Novermars het volgende:

[..]

Nice! Gefeliciteerd met je P! Ik hoorde trouwens dat er wel wat tweedejaars zijn die hun P niet hebben gehaald...

En Bekker mag wel eens opschieten met de cijfers van Probability Distributions, ik wil mijn P ook :(
Bedankt! Ik heb van één iemand gehoord dat de her van multi kut ging, maar hij heeft een 5.5 gekregen (cadeau van vd Made waarschijnlijk :P ). Weet je wie 'm niet hebben gehaald dan? DM anders

Heb je de rest allemaal gehaald? Lekker bezig wel, scheelt een hoop stressen kan ik je vertellen.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_141616717
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141616883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:32 schreef Anoonumos het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is echt de kutste meme die er ooit heeft bestaan. Van die tumblr/reddit meuk die totaal niet grappig is en overal geforceerd gebruikt wordt. :')
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_141616931
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:30 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Bedankt! Ik heb van één iemand gehoord dat de her van multi kut ging, maar hij heeft een 5.5 gekregen (cadeau van vd Made waarschijnlijk :P ). Weet je wie 'm niet hebben gehaald dan? DM anders

Heb je de rest allemaal gehaald? Lekker bezig wel, scheelt een hoop stressen kan ik je vertellen.
Ik weet geen namen, ik hoorde het alleen in de VK gisteren.

Rest allemaal gehaald ja, ben ik erg blij mee! Hopelijk deze ook even binnen tikken zodat ik FEB mentor mag worden :D
pi_141616960
Nou, dan begin ik maar weer eens met leren. :') Daar gaat mijn weekje vrij. ;(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141617108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:39 schreef Novermars het volgende:

[..]

Ik weet geen namen, ik hoorde het alleen in de VK gisteren.

Rest allemaal gehaald ja, ben ik erg blij mee! Hopelijk deze ook even binnen tikken zodat ik FEB mentor mag worden :D
Hm ja zat er natuurlijk ook wel in. Maar het zullen er niet veel zijn dan.

Oh dat lijkt me echt helemaal niks, haha.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_141617189
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:46 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Hm ja zat er natuurlijk ook wel in. Maar het zullen er niet veel zijn dan.

Oh dat lijkt me echt helemaal niks, haha.
Makkelijk geld verdienen, een uurtje SPAA meeting per week geven en betaald krijgen voor vier uur per week O+
pi_141617212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:49 schreef Novermars het volgende:

[..]

Makkelijk geld verdienen, een uurtje SPAA meeting per week geven en betaald krijgen voor vier uur per week O+
Ja ik zou het ook alleen voor het geld doen maar dan zit je weer opgescheept met van die naïeve kutsjaarzen. :')
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:15:46 #299
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141617978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:45 schreef MrStalin het volgende:
Tentamen ;( op m'n verjaardag nog wel ;(
Gefeli, ook met je verjaardag!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141619788
Iemand anders mag eens de LaPo hebben. Is dat niet lief van mij? Wel graag een nieuwe TT en een nieuwe plaatje in de OP.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141619877
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:18 schreef Rezania het volgende:
Iemand anders mag eens de LaPo hebben. Is dat niet lief van mij? Wel graag een nieuwe TT en een nieuwe plaatje in de OP.
Ok dan.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')