abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:40:33 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143808321
quote:
3s.gif Op maandag 25 augustus 2014 01:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij heeft vorig jaar alweer en ster behaald met deze gastrobar.
Moet ie zijn best maar doen geen tweede ster te halen. Anders moet er alweer een nieuw comcept bedacht worden. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143814960
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Iwanius, volgens mij ben je opgelicht en is het gewoon Aviko en Kwekkeboom.
Zo ziet het er nml wel precies uit. No way dat dit verse frieten zijn.
Dat van oplichten of in mijn geval dat ik het niets vond en absoluut niets bijzonders had ik al bij de eerste hap van de friet en later de ene bitterbal. Als je de foto neemt met alles erop,zo heb ik het ook achtergelaten toen ik wegliep. Alleen het glas met de rum was leeg.

Ik heb ook gezegd bij de kassa: Ik zou alleen terugkomen voor je rum,want de rest vind ik mediocre/matig/gewoon standaard en voldoet helemaal niet aan de veel gehoorde hype dat het allemaal zo speciaal is.

Je had hun gezichten moeten zien. -O- Kreeg toch als antwoord dat ze i.i.g blij waren met mijn eerlijk antwoord.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 15:24:40 ]
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:37:37 #104
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_143876571
Waar?
http://www.vidiveni.nl/website/home
Wanneer?
afgelopen vrijdag 22-08
Wat at je?
voorgerecht
ik:

gerookte zalm, gemarineerde bietjes en mosterd-ijs. Erg lekker!
tafelgenoten

gerookt rundervlees, weet ik niet meer precies maar was ook erg lekker en smaakvol.

hoofdgerecht
ik:

varkenshaas met brie en jus van sjalotjes (jus niet op foto)
tafelgenoot:

runderstaartstuk met salade van rucola en parmezaanse kaas en 12 jaar oude balsamico
Beetje flauw zei tafelgenoot.
tafelgenoot:

zeebaarsfilet met gestoofde bleekselderij en tomaat en tomatenbouillon
Erg lekker.
nagerecht:
alledrie

gerkarameliseerd filodeeg met crème suisse en karamelijs met Maldon zout en pure chocolade olie
Heerlijk!

Impressie:

goed, mooie locatie, vriendelijk en behulpzaam personeel.

Kosten?

voor 3 personen met nog 3 glazen wijn, 1 water, 3 aperitiefjes, 1 portie huisgemaakte friet extra en mandje brood met gezouten boter en olie: ¤145 ongeveer

Cijfer?
9.

geen idee waarom het niet lukt met de foto's ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door Radobe op 27-08-2014 11:56:34 ]
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_143876887
Je moet volgens mij de [IMG] weghalen. Alleen die met kleine letters gebruiken ;)
Of juist andersom :@
Probeer het even met een foto.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_143876888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:37 schreef Radobe het volgende:
geen idee waarom het niet lukt met de foto's ;(
Dubbele [img] [/img] tags.

Hieronder in de spoiler hoe ie moet zijn, dus kopieer maar. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:57 #107
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_143877110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef silverhill het volgende:

[..]

Dubbele [ [url= ]afbeelding[/url] ] tags.

quote]0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef mascara-klodder het volgende:
Je moet volgens mij de [IMG] weghalen. Alleen die met kleine letters gebruiken ;)
Of juist andersom :@
Probeer het even met een foto.
*O* dank!
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_143877308
Het ziet er smakelijk uit ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:06:17 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_143877501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:37 schreef Radobe het volgende:

Werd dat zo geserveerd of had je tafelgenoot er al van gegeten toen je de foto maakte?
Niet dat het me niet lekker lijkt, maar het ziet er niet uit zo!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:11:39 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_143877704
Waar?
Jasmijn en Ik, Utrecht. 8.1 op Iens.
http://jasmijnenik.nl/

Wanneer?
Zondag 24 augustus

Wat at je?
Helaas geen foto's

Vooraf:
Lenteui-crackers

Jasmijnhapjes:

Pittige limoenfrisse Thaise soep met geurige laos en sereh, boontjes en malse kip met een beetje kokosmelk.

Plakjes eend met krokant korstje van zeezout en vijf-kruiden, geserveerd met komkommer, lente-ui, kruidige specerijensaus en gestoomde pannenkoekjes om alles erin te rollen. De eend wordt eerst in een aromatische sojabouillon met Chinese specerijen gepocheerd en daarna krokant gebakken.

Krokant gefrituurde Vietnamese crêpe van rijstmeel, kokosmelk en geelwortel. De crêpe is gevuld met garnalen, varkensvlees, taugé, wortel, rettich en verse kruiden. Geserveerd met pittige zoetzure vissaus.

Zalm in dun krokant jasje met smaakvolle aubergineblokjes in misosaus (hartige sojabonenpasta) en gember.

Gebakken Chinese deegpakketjes met een heerlijke vegetarische groentevulling (volgens ons familierecept). Geserveerd met pittige soja-chilisaus met kruidige specerijen.

Nagerecht:

Dessert van mousse van pandanblad en laagjes koekkruimels van pinda en spekkoekkruiden. Pandanblad geeft een vanille-achtige smaak en een mooie groene kleur aan het dessert.

Impressie?

Jasmijn en Ik is een zeer populair restaurant in Utrecht, die over het algemeen goede recensies krijgt. Ik begrijp waarom. Alle gerechten waren zeer smaakvol en leuk opgediend. De sfeer in het restaurant is gemoedelijk en de bediening is punctueel.

Enige kleine smetje op de avond was dat de pekingeend op was, en dat dit werd vervangen door citroengraskip. Dit werd wel netjes vooraf aangegeven en er werd ons de keuze gegeven of we dit wel/niet wilden, dus was wel goed opgelost

Kosten?
86,70, inclusief fles wijn en 2 karaffen water.

Cijfer?
8.5
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:58:37 #111
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_143896983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Werd dat zo geserveerd of had je tafelgenoot er al van gegeten toen je de foto maakte?
Niet dat het me niet lekker lijkt, maar het ziet er niet uit zo!
Er was nog niet van gegeten maar de balsamicoazijn mist hier nog.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:58:54 #112
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_143897003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:00 schreef mascara-klodder het volgende:
Het ziet er smakelijk uit ;)
Het was ook echt lekker!
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_143901898
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Werd dat zo geserveerd of had je tafelgenoot er al van gegeten toen je de foto maakte?
Niet dat het me niet lekker lijkt, maar het ziet er niet uit zo!
Ik dacht hetzelfde. :D Maar qua opmaak vind ik eigenlijk alle hoofdgerechten er niet echt lekker uitzien.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 01:10:26 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143905010
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:37 schreef Radobe het volgende:
.
tafelgenoot:
[ afbeelding ]
zeebaarsfilet met gestoofde bleekselderij en tomaat en tomatenbouillon

Op de huid verbrande zeebaarsfilet lijkt me ook niet lekker. Kok wist niet hoe hij/zij het krokant gebakken moest krijgen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 28 augustus 2014 @ 02:55:01 #115
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_143906492
Waar?
Van der Valk Uden

Wanneer?
Twee weken geleden

Wat at je?
Voorgerecht:

Tafelgenoot had een carpaccio waar ik geen foto van heb. Was erg lekker, maar gewoon een goede carpaccio die je op veel plekken kan krijgen.



Tartaar van Schotse zalm met kruidige butger, gerookte zalm, schuim van olijfolie en yoghurt, venkelmarmelade, crème van doperwten en citroen vanille olie.

Was echt heerlijk, vooral de tartaar was super zacht en erg veel smaak en paste allemaal goed bij elkaar.

Hoofdgerecht:



Bovenste:
Gegrilde flanksteak van het frain fed Black Angus rund met pepersaus.

Volgens de tafelgenoot erg lekker, heel mals vlees wat een compliment is van haar kant moet ik erbij zeggen. Haar man is slager dus erg kritisch als het om vlees gaat.

Onderste:
Biefstuk van de haas van het Black Angus rund met een crème van knolselderij , gekonfijte rozenval aardappel met een bearnaisesaus.

Ook dit was erg mals en de groenten waren goed om smaak gebracht. Wel vond ik de saus niet echt super, maar had nog nooit eerder deze saus op dus het kan ook aan mijn eigen smaak liggen.

Nagerecht:



Bovenste:

Zoals volgens mij wel duidelijk is als je de foto hebt gezien was het thema zomers rood fruit. Ik weet niet meer wat het allemaal is, maar ook dit smaakte weer erg goed. Het wordt bijna een beetje eentonig. Na een hapje te hebben geproefd van mijn tafelgenoot had ik bijna spijt het niet genomen te hebben, wat zelden gebeurd want meestal wint chocolade toch wel O-)

Onderste:

Het was een moderne bananasplit. De beige rondjes waren zelfgemaakte koekjes, zelfgemaakte chocolade ijs :9, natuurlijk de banaan en een soort stevige crème. Vooral de verschillende texturen samen beviel goed.

Impressie

Vriendelijke en snelle bediening, gerechten komen niet te snel of te lang achter elkaar, mooie moderne inrichting maar toch nog een zekere knusheid ondanks het wel erg groot zoals bij alle van der Valks.

Kosten?

93 euro inclusief brood, 2 drankjes per persoon en een fles water.

Cijfer?

9

Ben in de afgelopen jaren in redelijk wat van der Valks restaurants geweest maar deze staat toch wel met een groot verschil op nummer 1 vergeleken met de rest.

[ Bericht 0% gewijzigd door love_sharon op 28-08-2014 05:01:07 ]
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:17:37 #116
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_143908195
quote:
11s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Op de huid verbrande zeebaarsfilet lijkt me ook niet lekker. Kok wist niet hoe hij/zij het krokant gebakken moest krijgen?
Geen idee, tafelgenoot vond het lekker en zeker niet verbrand, anders had ze het niet opgegeten.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_143908835
Wat een zooitje op de borden, love sharon. Het zal best lekker zijn geweest, maar qua opmaak echt een klok en klepel situatie en die is enorm mislukt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143909044
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:53 schreef Isabeau het volgende:
Wat een zooitje op de borden, love sharon. Het zal best lekker zijn geweest, maar qua opmaak echt een klok en klepel situatie en die is enorm mislukt.
Vind je? Ik vond het er juist wel goed uitzien. Zeker de desserts.
pi_143909672
Ik heb juist enkel op de desserts iets aan te merken qua borden. De rest ziet er prima uit, de desserts zien eruit alsof iemand er tegen aan is gestoten, of de boel heeft laten vallen.

(overigens, 93 euro voor 2 personen bij van der Valk, is het daar zo duur tegenwoordig?)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:44:40 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_143909927
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:32 schreef bear87 het volgende:
Ik heb juist enkel op de desserts iets aan te merken qua borden. De rest ziet er prima uit, de desserts zien eruit alsof iemand er tegen aan is gestoten, of de boel heeft laten vallen.

(overigens, 93 euro voor 2 personen bij van der Valk, is het daar zo duur tegenwoordig?)
Als je carpaccio, zalm en tweemaal black angus beef eet (m.u.v. carpaccio over het algemeen vrij duur), en dan nog 2 toetjes en wat drinken. Dan zit je er toch vrij snel aan
pi_143909988
Beste presentatie van Van der Valk die ik ooit heb gezien :o
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_143912282
Die toetjes vind ik er idd ook nogal rommelig uitzien. Er liggen zoveel losse bergjes en hoopjes en sausjes en poedertjes, niet mijn ding :N

Neemt niet weg dat t prima kan smaken natuurlijk ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:25:09 #123
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143912473
Ik mis de appelmoes met kers. -O-
edit: oh nee, zie dat die er toch bij zit op de hoofdgerechtenfoto. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_143928133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:53 schreef Isabeau het volgende:
Wat een zooitje op de borden, love sharon. Het zal best lekker zijn geweest, maar qua opmaak echt een klok en klepel situatie en die is enorm mislukt.
Voor VDV maatstaven is dit haute cuisine opmaak en mensen die niet beter weten accepteren dat.
Maar onze meningen doen er niet echt toe als het Sharon & co maar gesmaakt heeft.

Gisteren weer eens De Engel bezocht na lange tijd. Niet teleurgesteld i.i.g.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2014 20:21:09 ]
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:49:43 #125
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_143976623
Als ik naar van der Valk ga verwacht ik ook zeker geen haute cuisine, als ik dat wil ga ik wel naar een andere plek. Maar dat neemt voor mij niks af van het feit dat het gewoon goed was en dat dat ook gezegd mag worden. Dacht juist dat dit topic daarvoor was, van snackbar tot sterrentent :)
pi_143979519
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:49 schreef love_sharon het volgende:
Als ik naar van der Valk ga verwacht ik ook zeker geen haute cuisine, als ik dat wil ga ik wel naar een andere plek. Maar dat neemt voor mij niks af van het feit dat het gewoon goed was en dat dat ook gezegd mag worden. Dacht juist dat dit topic daarvoor was, van snackbar tot sterrentent :)
Je hebt helemaal gelijk. Ik kom daar zo goed als nooit, maar vind het wel interessant om het eens te lezen en zien. En het kan veel en veel slechter, zeker in snelwegrestaurants. Maar dit is denk ik wel de top van VDV? ¤50,- pp is ook niet heel goedkoop natuurlijk, maar wel een normale prijs- kwaliteit -verhouding volgens mij.

[ Bericht 6% gewijzigd door NoCigar op 30-08-2014 02:43:46 ]
anonieme razernist
pi_144074026
Waar?
Restaurant Oker in Den Haag
Wanneer?
Zondag 31 augustus
Wat at je?
De kaart bestaat uit voor- en hoofdgerechten, maar alles wordt als een klein gerechtje geserveerd. De prijzen zijn dan ook voor kleine gerechten.
Uitzicht op de open keuken:


Voorgerechtje:


Vriendin en ik namen allebei de truffelrisotto met paddenstoelen, parmezaan en rucola. Dit op aanraden van vriendin want is ze helemaal weg van (ze was al 2x eerder geweest). Was wel echt een heel klein gerecht maar ook best zwaar. Ik geloof dat iemand anders het gerecht niet wilde want minuut na bestelling zagen we 2 borden op de uitgifte en ik zei nog tegen vriendin dat dat absoluut niet voor ons kon zijn. Nadat de kok 2x op de bel had gedrukt (personeel had het niet door geloof ik) kregen wij het... Desondanks was het toch nog gelukkig op een goede temperatuur.



Vriendin's 2e gerecht: Pannenkoekjes met gekonfijte eend, komkommer, bosui en hoisin saus.
Nadat ik een hapje van haar gerecht nam merkte ik op dat het gewoon zowat koud was :{. Gerecht werd teruggestuurd en we kregen een snel excuus. Nieuw gerecht was gelukkig wel warm. Lekker veel gekonfijte eend voor in de pannenkoekjes en het sausje zijn we allebei fan van :9.



Mijn 2e gerecht: Gebakken noordzeetong met frietjes, spinazie en warme remoulade.
Lekker gerecht, niet bijzonder. Spinazie was jammergenoeg niet op smaak. Zat geen peper, zout of kruiden (of heeeel weinig) in. Remoulade was ook niet warm maar dat vond ik niet erg. Die paar frietjes waren erg lekker. Volgens mij in eenden- of varkensvet gebakken. Daar had ik wel een kom van gewild maar dat kun je daar vast niet vragen :P.

Omdat we daarvoor ergens anders al een lekkere kop tomatensoep ophadden besloten we alleen nog voor een dessert te gaan.


Vriendin's dessert: Taartje van pure chocolade met mokka crème en pure chocolade-hazelnootroomijs.
Ze heeft gesmuld. Ik vond em machtig maar ik ben ook niet zo'n fan van chocoladetaart of mokka.



Mijn toetje! Cheesecake met frambozencoulis en chocolade-hazelnootroomijs. Was eigenlijk met champagneijs maar ik vroeg of ik een ander bolletje ijs mocht. Cheesecake was zacht, lekkere bodem en coulis. Ik hou van cheesecake O+. Om het ijs lagen lekkere krokante koekkruimels.

Impressie?
Heel gezellig restaurant en om 21u helemaal vol. Dat is best bijzonder voor een restaurant in Den Haag want ben daar vaak op zondag maar dan is alles snel leeg. Oker is een populair restaurant en de verlichting is precies goed. Collega's van mij zijn er helemaal lyrisch over en vriendin ook maar vandaag hadden ze geloof ik een mindere dag in de keuken en bediening. Ik dacht; zal wel een culisnob zijn maar vriendin vond het dit keer ook minder. Was niet zo erg dat we hebben geklaagd behalve die eend, want die was gewoon lauw tot koud, maar ik had hoge verwachtingen. Ook op Iens komen ze heel goed uit. Heb helaas net een mindere dag gehad denk ik. Desondanks was het zeker niet slecht en heb ik lekker gegeten. Risotto en cheesecake waren het lekkerst.

Kosten?
¤ 80,- incl. 2x Merlot, 3x fris en een kleine fooi.

Cijfer?
7
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 1 september 2014 @ 20:41:26 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144076558
Goede review, FFT en terecht dat jullie te koude gerechten hebben terug gestuurd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144151005

Recensie:



Waar?




restaurant De Engel.


Wat voor keuken?


vnl. Frans/Mediteraans


Bijzonder?


Jawel want de chef-kok kan vanwege zijn afkomst ook uitstekende typische mid-Duitse gerechten
op tafel produceren. Kwestie van op tijd aanvragen.


Wat at en dronk je?












Drank: Ruinart Brut! brut champagne.


Zou je er elke week gaan eten? Zo nee, wanneer wel,zo ja...


Ja hoor.Was er vorige week nog even.

Nog op of aanmerkingen?


Alles was op smaak,smaak-verhoudingen klopten en dus niets op aan te merken en andermaal
bewijst Lars- Litz zijn vakmanschap en liefde voor het eten.

Kosten?

Onbelangrijk omdat alles goed was en de chef-kok van mij de vrije hand kreeg en ik alleen maar
mijn voorkeur hoefde uit te spreken. Gelukkig had hij alles wat ik wilde in huis.

Cijfer?

8
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 21:48:30 ]
  woensdag 3 september 2014 @ 21:49:36 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144151134
Misschien ook handig om even te vermelden wat er op de foto's staat en wat het precies was?
Oesters?
Coquilles(??) met eendenlever?
Iets (vis??) in een groene schuimlaag?
Eend?
Kalfsvlees op een berg ????
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144151507
Ik zie geen coquilles? Volgens mij zijn dat geroosterde stukjes brood met eendenleverkrullen.
Derde lijkt op garnalen/langoustines.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 3 september 2014 @ 21:58:23 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144151604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:56 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik zie geen coquilles? Volgens mij zijn dat geroosterde stukjes brood met eendenleverkrullen.
Derde lijkt op garnalen/langoustines.
Dat zou ook kunnen. Daarom zou het makkelijker zijn als de zoekplaatjes van commentaar werden voorzien. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144154029
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:56 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik zie geen coquilles? Volgens mij zijn dat geroosterde stukjes brood met eendenleverkrullen.
Derde lijkt op garnalen/langoustines.
Nieuw topicpotentieel: welke ingrediënten zie je op deze foto? :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144154261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nieuw topicpotentieel: welke ingrediënten zie je op deze foto? :+
En de uiteindelijke prijs niet te vergeten :+
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_144161227
Waar? Restaurant Karakter in Rotterdam
Wanneer? Dinsdag 2 september
Wat at je?

Amuse van een huisgemaakte paté, rode uien compote en gekonfijte zilverui.


makreel in tomatenvinaigrette, octopus, crème van avocado, olijvencrumble, komkommer en tomaat.


hutspot gemaakt van pastinaak en wortel, siroop van wortel, coquille en Zeeuwse mosselen.


rouleaux en bitterbal van Kemperhoender, verschillende bereidingen van maïs en pompoen.


Een appeltaartje, crème van appel, hangop van rode biet, marshmallow van biet en rijstepap van gort met rozijntjes.

Impressie?
We mochten het nieuwe menu komen proberen. Ze werken bij Karakter altijd met een verrassingsmenu, je kunt je dieetwensen aangeven maar kan dus niet van een kaart kiezen. Vind ik eigenlijk altijd wel leuk. Maar deze keer had ik een beetje pech met één gerechtje.

De amuse was lekker. Al eet zo'n klein schaaltje enorm onhandig. Voorgerecht was mijn favoriete gerecht. Ben geen grote viseter, maar dit was wel het lekkerste visgerecht dat ik ooit op heb. De tomatenvinaigrette was echt onwijs lekker en de makreel was zo heerlijk zacht gegaard. Alleen voor dit gerecht zou ik al terug gaan

Tussengerecht was voor mij een tegenvaller. Prima klaargemaakt maar ik ben niet dol op wortel, coquille of mossel.

Hoofdgerecht was gewoon prima. Sprong er niet echt uit. De bloemetjes op elk gerecht begonnen me nu een beetje te vervelen. Voegt niet zoveel toe naar mijn mening.

Dessert was wel weer een leuke verrassing. Nog nooit rode biet in een dessert op en dat was er echt heerlijk in verwerkt.

Ze vertellen met enorm veel enthousiasme over het eten en de wijn, dat vind ik altijd wel leuk. O+ De wijn bij het hoofdgerecht was lekker maar eigenlijk een te sterkte rode wijn voor erbij. Wel de lekkerste rode wijn die ik ooit op heb. Een Hollandse wijn, de Reestlander rood.

Cijfer?
8/10
  donderdag 4 september 2014 @ 09:41:29 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144161299
Bij dat soort porties wil ik meer gangen, anders word ik niet zat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144228483
Daar vul ik net mijn holle kies mee.
pi_144228636
Alles bij elkaar is toch wel een mooie portie?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 6 september 2014 @ 01:26:07 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144228789
Als je een 10-gangen menu bij Schultenhues nuttigt zijn het ook allemaal enorme porties?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144232521
Ik vond het wel fijne porties, eigenlijk. Alles bij elkaar was het meer dan ik normaal zou eten.

Ik vond het juist wel een leerzame les voor mezelf. Vorig jaar kerst had ik een viergangen diner gemaakt waarbij mensen bij de 3de gang al stampvol zaten. :') Ik moet ook zulke porties aan gaan houden.
pi_144237315
Ik zie opeens in de reacties op jouw blog iemand staan die ik (persoonlijk) ken. :P
  Moderator / Miss SHO zaterdag 6 september 2014 @ 13:57:18 #142
22592 crew  Ole
pi_144237329
Zo'n veeg over het bord :X
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_144321092
Ja joh,dat doen ze al een tijdje in elke restaurant/brasserie waar je komt. Is tegenwoordig onderdeel van het standaard opmaken van een gerecht op een bord.

Ik moet er niets meer van hebben te samen met al die schuimpjes erbij.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:56 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik zie geen coquilles? Volgens mij zijn dat geroosterde stukjes brood met eendenleverkrullen.
Derde lijkt op garnalen/langoustines.
U heeft een scherpe blik en de derde schotel bevat gamba's in een eigen gemaakte komkommersoep. Beiden warm. Ik kan helaas het topic niet meer editten anders had ik even de boel voorzien van een wat uitgebreid onderschrift.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij dat soort porties wil ik meer gangen, anders word ik niet zat
:D _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 19:05:57 ]
pi_144398268
RECENSIE!

Waar?







Deli Tasty Rotterdam

Wat voor keuken?




Vietnamees dus.

Bijzonder?

Mwah..gewoon Vietnamees eethuisje zoals die behoort te zijn.

Wat at en dronk je?



Zou je er elke week gaan eten? Zo nee, wanneer wel,zo ja...

Elke dag zitten eten niet, maar i.c.m. andere Aziatische keukens (Kantonees of Thais)
een prima afwisseling gedurende de week.

Nog op of aanmerkingen?

Nou,niet echt en alles smaakte en bevatte die ingredienten die het behoorde te hebben
als het de traditionele Vietnamese keuken betreft en met de smaak zat het ook wel goed.

Kosten?


Eethuisje/deli niveau en dus waar voor je geld.

Cijfer?

8-
/ 10


Nawoord:


Let op als je te maken hebt met een negroide jongen met bril die achter de kassa staat om af te rekenen, want hij denkt al gauw dat als je teveel geld bijlegt om een afgerond bedrag terug te krijgen dat datgene wat jij bijlegt automatisch fooi is. :') Hoofdrekenen is dus niet zijn sterkste kant,uitgekookt zijn wel!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 02:08:18 ]
  woensdag 10 september 2014 @ 20:22:48 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144399579
En alweer mogen we niet weten wat je precies gegeten hebt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144399775
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:22 schreef golfer het volgende:
En alweer mogen we niet weten wat je precies gegeten hebt?
Het staat gewoon in de tekst hoor :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144399855
Ik vind het zo jammer dat je niet even vertelt wát je hebt gegeten :Y

De kaart beloerend zal dit de Pho Bo zijn, want geen zichtbare ballen :+ maar toch...
  woensdag 10 september 2014 @ 20:33:01 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144399959
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:28 schreef Isabeau het volgende:

Het staat gewoon in de tekst hoor :?
Waar dan :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144399991
quote:
3s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:42 schreef Iwanius het volgende:
RECENSIE!

Waar?

Deli Tasty Rotterdam

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144400017
Dat is waar, niet wat.
  woensdag 10 september 2014 @ 20:34:26 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144400020
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:33 schreef Isabeau het volgende:

Dat is waar.
Ik vroeg wat het gerecht was.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144400074
Ah, mijn fout :@ Ik dacht dat je waar bedoelde!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144401889
Ziet er uit als Pho idd :9 Bij kimmade in Utrecht ziet de Pho er beter uit imo :Y
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 10 september 2014 @ 23:13:33 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_144407829
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:22 schreef golfer het volgende:
En alweer mogen we niet weten wat je precies gegeten hebt?
En ook weer zo heerlijk mysterieus over de kosten...
pi_144409448
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:13 schreef Blik het volgende:

[..]

En ook weer zo heerlijk mysterieus over de kosten...
Staat gewoon op de kaart?
  donderdag 11 september 2014 @ 10:40:25 #156
62913 Blik
The one and Only!
pi_144414613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:58 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Staat gewoon op de kaart?
Dan hoeven we er ook niet zo geheimzinnig over te doen
pi_144428085
Huh?! Vanwaar het gepiep? Er staat toch een cirkeltje om wat -ie had genomen op de menukaart, en ook exact wat de prijs ervan was?
Dit is echt zeuren om het zeuren hoor jongens! }:|

Iwanius, dank voor de review! Liep er laatst langs en als dat nog eens gebeurt weet ik dat het een prima plek is om een snelle hap te halen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_144428184
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:21 schreef minilot het volgende:
Huh?! Vanwaar het gepiep? Er staat toch een cirkeltje om wat -ie had genomen op de menukaart, en ook exact wat de prijs ervan was?
Dit is echt zeuren om het zeuren hoor jongens! }:|

Iwanius, dank voor de review! Liep er laatst langs en als dat nog eens gebeurt weet ik dat het een prima plek is om een snelle hap te halen. :)
Eens. Ik snap ook niet wat het probleem met Iwanius zijn post is.
  donderdag 11 september 2014 @ 18:32:08 #159
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_144428439
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:21 schreef minilot het volgende:
Huh?! Vanwaar het gepiep? Er staat toch een cirkeltje om wat -ie had genomen op de menukaart, en ook exact wat de prijs ervan was?
Dit is echt zeuren om het zeuren hoor jongens! }:|

Iwanius, dank voor de review! Liep er laatst langs en als dat nog eens gebeurt weet ik dat het een prima plek is om een snelle hap te halen. :)
Dat cirkeltje had ik de eerste drie keer ook overheen gekeken. Dus zo vreemd vond ik de opmerking niet.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_144428755
Dat cirkeltje stond er gisteren NIET omheen en die heeft ie op 11-09-2014 om 02:08:18 erbij geshopt. (zie wijziging van z'n post).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 11 september 2014 @ 18:48:04 #161
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_144428871
Deli Tasty is echt lekker. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_144441126
hij heeft pho bo gegeten, op de kaart heeft hij het gecirkeld.

Oops laatste pagina niet gelezen :|
pi_144445931
Mensen die er nog op reageren :')
pi_144449732
Volgens mij heeft hij pho bo gegeten
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:28:30 #165
63722 z80
I fink you freaky
pi_144490709
waar? Restaurant ´t Schulten Hues

wanneer?
Gister avond.

wat?
het speciale 10 gangen menu ivm het hebben van 10 jaar een ster.

Impressie?
eten is goed en netjes verzorgd. personeel netjes verzorgd en houd de tafels goed in de gaten of er ergens iets nodig is. enkel de tafels en stoelen zijn helaas ook 10 jaar oud.

Kosten?
75 Euro voor het eten. drinken kwam hier nog bij. (4,50¤ voor een glaasje fris :( )

Cijfer?
9

wat foto's

als eerste gerecht een bord met een boel groenvoer.


kalfstartaar


een vis gerecht in een potje. vooral de afwerking is de foto waard.


de kast met verschillende soorten kaas waar je uit kan kiezen. voornamelijk Nederlandse kaas.


en als afsluiter de koffie met lekkers.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 14 september 2014 @ 14:13:21 #166
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_144513649
quote:
3s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:42 schreef Iwanius het volgende:



Cool, die kruiden zo apart erbij!
pi_144515273
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 14:13 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Cool, die kruiden zo apart erbij!
Dat hoort toch?? Of althans, dat doen ze bij Vivu ook :Y
pi_144515702
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:17 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat hoort toch?? Of althans, dat doen ze bij Vivu ook :Y
Ik heb het idd ook nooit anders gezien bij pho :Y
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_144515839
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:31 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ik heb het idd ook nooit anders gezien bij pho :Y
Het zal je niet verbazen, maar in Vietnam wordt het overal zo geserveerd.

:9
  zondag 14 september 2014 @ 15:36:04 #170
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_144515840
Ooooh, dat zou eigenlijk best eens kunnen ja. :)
Hihi, valt helemaal niet op dat ik niet van de pho ben hè? *grin*
  zondag 14 september 2014 @ 16:06:35 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144516947
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 15:36 schreef RobinOok het volgende:
Ooooh, dat zou eigenlijk best eens kunnen ja. :)
Hihi, valt helemaal niet op dat ik niet van de pho ben hè? *grin*
Pho bi?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144517274
:')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_144519044
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:28 schreef z80 het volgende:
waar? Restaurant ´t Schulten Hues


Ziet er mooi verzorgd uit!
pi_144519998
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:11 schreef Iwanius het volgende:
Simpel: Eten zoals ik dat noem "parfumeren" een mooi verhaal erbij houden en zorgen dat je een horeca-toko hebt die bekend voorkomt qua aankleding en assortiment!

En uiteraard misbruik maken van het gegeven dat de gemiddelde landgenoot niet weet wat echte smaken zijn en alles wel best vinden zolang het maar een beetje bekend voorkomt in hun eigen smaakwereldje.

Wil je mijn 'vernietigende'ervaringen lezen over de andere "Mijn Tent is Top"zaken die er toen of nu nog zijn? Heb ze nog ergens in archief liggen. Je wordt er niet vrolijk van en daarom zijn ook 99% van al die horeca-zaken die aan dit soort realityprogramma's meededen nu weg of in een andere opzet doorgegaan.Tot zover de geloofwaardigheid van Herman Den Blijker als "problemsolver"op dit niveau.

Het is gewoon een showtje made for tv zoals met al die programma's die zich als "serieus/echt"betitelen. }:|
Meer meer meer, ik wil ze best lezen.

Veel van die zaken zijn eigenwijs en gaan het van loop van tijd weer anders dien.
Herman heeft trouwens al heel vaak uitgelegd dat hij geen probleemoplosser is maar de gene met de tips en ervaring, het resultaat word bepaald door hoe de eigenaar dat oppakt en vol houd.
pi_144521069
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 17:48 schreef icloud het volgende:

[..]

Meer meer meer, ik wil ze best lezen.

Veel van die zaken zijn eigenwijs en gaan het van loop van tijd weer anders dien.
Herman heeft trouwens al heel vaak uitgelegd dat hij geen probleemoplosser is maar de gene met de tips en ervaring, het resultaat word bepaald door hoe de eigenaar dat oppakt en vol houd.
Zijn er uberhaupt nog restaurants open van MTIT ?
pi_144521406
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:21 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Zijn er uberhaupt nog restaurants open van MTIT ?
Alle winnaars met uitzondering van coquille

En niet winnaars die nog over zijn :
Doozo
Brasserie suisse(overgenomen)
Moodzo

Het probleem met het programma was dat mensen het geld van heiniken uitgaven aan een peperdure zaak maar geen besef van de gevolgen.
pi_144522448
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:32 schreef icloud het volgende:

[..]

Alle winnaars met uitzondering van coquille

En niet winnaars die nog over zijn :
Doozo
Brasserie suisse(overgenomen)
Moodzo

Het probleem met het programma was dat mensen het geld van heiniken uitgaven aan een peperdure zaak maar geen besef van de gevolgen.
Valt nog niet tegen.

Kun je er ook nog een beetje fatsoenlijk eten?
pi_144522680
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 19:05 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Valt nog niet tegen.

Kun je er ook nog een beetje fatsoenlijk eten?
Bij de meeste wel.

Je kunt een teringhekel hebben aan die kale sigaar maar hij weet wel wat lekker eten is en wat lekker eten nodig heeft.

De restaurants leveren geen voedsel voor mensen uit dit topic maar richten zich echt op het van der valk/down to earth restaurant gangers.


Coquille bijvoorbeeld richtte zich wel echt op de dure gerechten en is als winnaar failliet gegaan
  zondag 14 september 2014 @ 19:14:06 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144522728
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 19:12 schreef icloud het volgende:

De restaurants leveren geen voedsel voor mensen uit dit topic maar richten zich echt op het van der valk/down to earth restaurant gangers
Wat hebben an der valk en down to earth restaurant gangers met elkaar gemeen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 september 2014 @ 20:08:55 #180
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_144525237
knip
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_144529692
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat hebben an der valk en down to earth restaurant gangers met elkaar gemeen?
Veel, redelijke gerechten voor een relatief lage prijs, geen hoogstaande gerechten geen poespas
  zondag 14 september 2014 @ 21:41:22 #182
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_144531395
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 19:05 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Valt nog niet tegen.

Kun je er ook nog een beetje fatsoenlijk eten?
Moodz is echt niet de moeite waard; we waren er laatst, maar het viel echt tegen. Erg simpele gerechten die ik thuis ook lekkerder kan maken, voor teveel geld.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_144532529
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 21:41 schreef SaskiaR het volgende:

Moodz is echt niet de moeite waard; we waren er laatst, maar het viel echt tegen. Erg simpele gerechten die ik thuis ook lekkerder kan maken, voor teveel geld.
Dat is een beetje het handelsmerk van die kale, voor een goede prijs een prakkie, simpel Hollandse gerechten, dat is wat hij altijd adviseert als hij het niet meer weet.Werkt altijd als je het goed doet.

Kennlijk is de prijs niet zo goed, maar toen ik ben er gaan eten vlak na de opening vond ik het eten oke, niet bijzonder maar gewoon casual goed.
pi_144532822
Van der Valk Vianen en Houten (hoewel niets bijzonders) altijd goed te eten, maar die bij Blijdorp of in Friesland(?) was het aanzienlijk een stuk minder.
pi_144535683
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:09 schreef Pap89 het volgende:
Van der Valk Vianen en Houten (hoewel niets bijzonders) altijd goed te eten, maar die bij Blijdorp of in Friesland(?) was het aanzienlijk een stuk minder.
Wolvega? dat kan ik me niet voorstellen.
  maandag 15 september 2014 @ 01:12:35 #186
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144540277
quote:
3s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:42 schreef Iwanius het volgende:
RECENSIE!

Waar?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Deli Tasty Rotterdam

Wat voor keuken?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vietnamees dus.

Bijzonder?

Mwah..gewoon Vietnamees eethuisje zoals die behoort te zijn.

Wat at en dronk je?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou je er elke week gaan eten? Zo nee, wanneer wel,zo ja...

Elke dag zitten eten niet, maar i.c.m. andere Aziatische keukens (Kantonees of Thais)
een prima afwisseling gedurende de week.

Nog op of aanmerkingen?

Nou,niet echt en alles smaakte en bevatte die ingredienten die het behoorde te hebben
als het de traditionele Vietnamese keuken betreft en met de smaak zat het ook wel goed.

Kosten?


Eethuisje/deli niveau en dus waar voor je geld.

Cijfer?

8-
/ 10


Nawoord:


Let op als je te maken hebt met een negroide jongen met bril die achter de kassa staat om af te rekenen, want hij denkt al gauw dat als je teveel geld bijlegt om een afgerond bedrag terug te krijgen dat datgene wat jij bijlegt automatisch fooi is. :') Hoofdrekenen is dus niet zijn sterkste kant,uitgekookt zijn wel!
Ben gek op Aziatische soepen, ken er niet veel, maar eet altijd deze als ik in Amsterdam ben (noodlesoep met crispy spek en garnalenballen)


pi_144540967
Die soep heeft tenminste nog een heldere bouillon.

De rest is gewoon prefab bereidt. De wantanballen komen overduidelijk uit een pak en hebben telang in de diepvries gelegen. Ik zie het namelijk aan de kleur & vorm en de gesneden spek met kool erin,hoort hier eigenlijk helemaal niet. Meestal neemt men dan vers bereide Cha Siew als men geen verse Pekingeend wil, of Pak Choi (witte steel) als groente en geen kool. Kool blaadjes erin doen is duidelijk een teken van echt niets willen uitgeven aan de bereiding die toch al amper iets kost. Dit is wel erg van het "straatstenen" niveau.

Wat zeg ik: Zo krijg je het zelfs niet bij de vele eetzaakjes,buiten op straat of waar dan ook als je in welk Aziatisch land ook bent. Hier onder wat voorbeelden van diezelfde bowl die jij hebt gegeten met ingredienten zoals het hoort. (of van waaruit je kan kiezen op de menukaart)





quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:21 schreef Cinderella_Man het volgende:

Zijn er uberhaupt nog restaurants open van MTIT ?
Amper en op 1 hand (als ik mij niet vergis) te tellen.

Logisch want een verstandige ondernemer leent zich niet voor een realityshow die je veel belooft zolang je maar de leidraad van Herman volgt. En het verhaaltje wat iedere keer in de media wordt opgevoerd dat het wanneer het niet lukt dit toch allemaal aan de ondernemer/kandidaten zelf ligt, is en blijft gewoon een drogreden.

quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:

Wat hebben an der valk en down to earth restaurant gangers met elkaar gemeen?
• Dat CUL snobisme ze wildvreemd is?
• Dat is toch geen smaak hebben en alles al snel "lekker"vinden en vertrouwd.
• Dat ze altijd een "kers"op de taart willen (in dit geval op hun appelmoes ;) )

quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 21:41 schreef SaskiaR het volgende:

Moodz is echt niet de moeite waard; we waren er laatst, maar het viel echt tegen. Erg simpele gerechten die ik thuis ook lekkerder kan maken, voor teveel geld.
Kun je nagaan hoeveel vooruitgang met heeft geboekt zoveel jaar na mijn eerste recensie toen men nog zelfs meedeed met dat programma Mijn Tent is Flop eeh...top.

On Topic:

Vandaag de hele dag genoten van het grote paffeest dat 1x per jaar is en wat een mannen-aangelegenheid i.c.m. veel exclusieve dranken en hapjes. Wat fraaie kisten op de kop weten te tikken die pas volgend jaar uitkomen in Europa. Daarna daar in de buurt mij zelf tegoed gedaan een wat oesters en een zoveelste glas bubbels en daarna een visgerechtje als afsluiter. en daarna huiswaarts gekeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 03:29:35 ]
  maandag 15 september 2014 @ 08:51:16 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144541983
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 03:27 schreef Iwanius het volgende:

• Dat CUL snobisme ze wildvreemd is?
• Dat is toch geen smaak hebben en alles al snel "lekker"vinden en vertrouwd.
• Dat ze altijd een "kers"op de taart willen (in dit geval op hun appelmoes ;) )

Dat is de vd Valk bezoeker.
Een down to earth restaurant bezoeker wil eerlijk eten voor een eerlijke prijs, geen truttigheden of onzin ellende als truffelmayonaise met chemisch truffelaroma
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144625191
Ach so. bedoelde je. Je hebt helemaal gelijk.

Daarom ben ik ook jaloers op zij die in steden als Lyon (FR) of in het Zuiden of midden van Duitsland wonen als het om goed en lekker (en simpel) eten gaat. In dat op zich vind ik het in Nederland maar erg karig,te duur voor wat ze geven en vaak ook weinig bijzonders als in "is gewoon voortgeborduurd op een reeds bestaand gerecht."en het vervolgens met een kleine twist weer voor de hoofdprijs zien te verkopen.

Echte passie is er nauwelijks wel gespeelde passie voor lekker koken.(zolang het maar fiks geld oplevert)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2014 15:20:39 ]
  woensdag 17 september 2014 @ 15:25:20 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144625372
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:19 schreef Iwanius het volgende:
Ach so. bedoelde je. Je hebt helemaal gelijk.

Daarom ben ik ook jaloers op zij die in steden als Lyon (FR) of in het Zuiden of midden van Duitsland wonen als het om goed en lekker (en simpel) eten gaat. In dat op zich vind ik het in Nederland maar erg karig,te duur voor wat ze geven en vaak ook weinig bijzonders als in "is gewoon voortgeborduurd op een reeds bestaand gerecht."en het vervolgens met een kleine twist weer voor de hoofdprijs zien te verkopen.

Echte passie is er nauwelijks wel gespeelde passie voor lekker koken.(zolang het maar fiks geld oplevert)
Elk land krijgt de horeca die het verdient, cq wat de markt daar vraagt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 september 2014 @ 16:32:20 #191
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144627813
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:19 schreef Iwanius het volgende:
Ach so. bedoelde je. Je hebt helemaal gelijk.

Daarom ben ik ook jaloers op zij die in steden als Lyon (FR) of in het Zuiden of midden van Duitsland wonen als het om goed en lekker (en simpel) eten gaat. In dat op zich vind ik het in Nederland maar erg karig,te duur voor wat ze geven en vaak ook weinig bijzonders als in "is gewoon voortgeborduurd op een reeds bestaand gerecht."en het vervolgens met een kleine twist weer voor de hoofdprijs zien te verkopen.

Echte passie is er nauwelijks wel gespeelde passie voor lekker koken.(zolang het maar fiks geld oplevert)
Een stomme vraag misschien, maar kan je in Nederland eigenlijk ergens een fatsoenlijk AVGtje krijgen? In Duitsland, Zwitserland, Spanje; Rusland etc. kan je overal vrij makkelijk hun variant van de/het AVG krijgen. In Nederland zou ik niet weten waar ik naartoe moet.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 17 september 2014 @ 17:03:00 #192
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_144628927
Bij het leger des Heils.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:04:35 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144628993
* Pietverdriet geeft robin ook een schoteltje melk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:04:36 #194
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144628995
Volgens mij hebben die alleen soep, maar ik zal het volgende keer eens proberen als ik op reis in NL ben.
Siesta & Fiesta!
pi_144629125
Anders gewoon eens naar De Pauluskerk in Rotterdam. *)
  woensdag 17 september 2014 @ 17:12:17 #196
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_144629244
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:32 schreef Bramito het volgende:

[..]

Een stomme vraag misschien, maar kan je in Nederland eigenlijk ergens een fatsoenlijk AVGtje krijgen? In Duitsland, Zwitserland, Spanje; Rusland etc. kan je overal vrij makkelijk hun variant van de/het AVG krijgen. In Nederland zou ik niet weten waar ik naartoe moet.
Bij ons in de buurt heb je een restaurant met allemaal AVG gerechten. Vooraf groentesoep of garnalencocktail e.d., hoofdgerechten zijn half haantje, gehaktbal, schnitzel etc. Geserveerd met gekookte aardappelen, aardappelkroketjes, warme groenten en salade. En appelmoes met een kersje _O-. En het is niet eens Van der Valk :P.

Menukaart is volgens mij niet veranderd sinds de jaren '70. Volgens mij maken ze best veel uit een pakje, maar je kunt er voor een heel acceptabele prijs behoorlijk lekker AVG eten. Vooral onder oudjes is het een vrij populaire eetgelegenheid :D.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 17 september 2014 @ 17:15:27 #197
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144629343
Het bestaat dus wel, dat had ik eigenlijk niet gedacht.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 17 september 2014 @ 17:19:52 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144629517
Als je gedwongen veel buiten de deur eet snak je naar een restaurant waar ze hachee met rode kool en bloemige aardappels, zuurkool met worst of hutspot met klapstuk serveren. Heb regelmatig deals gesloten met hotelmanagers dat ik de personeelsmaaltijd kreeg ipv weer het typische restaurantvoer te moeten eten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144629624
Begrijp helemaal wat je bedoelt Piet. Daarom zie je mij soms zelfs naar de Mc Donalds gaan voor een simpele vette bek.Anderzijds zit jij in Duitsland en gedachte al van een stevig bord met onderstaande doet mij al watertanden.



quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:15 schreef Bramito het volgende:
Het bestaat dus wel, dat had ik eigenlijk niet gedacht.
In Rotterdam moet je zijn voor moedersmaal zoals ik dat noem:


(Hollandse stevige pot!)


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2014 17:24:52 ]
  woensdag 17 september 2014 @ 17:24:15 #200
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144629677
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je gedwongen veel buiten de deur eet snak je naar een restaurant waar ze hachee met rode kool en bloemige aardappels, zuurkool met worst of hutspot met klapstuk serveren. Heb regelmatig deals gesloten met hotelmanagers dat ik de personeelsmaaltijd kreeg ipv weer het typische restaurantvoer te moeten eten
Piet begrijpt Bramito.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 17 september 2014 @ 17:25:28 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144629717
Als ik weer eens maanden ergens in een hotel woon wil ik geen vette hap, ik wil veel groenten bij mijn eten en daarmee bedoel ik geen salade.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:26:37 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144629770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:22 schreef Iwanius het volgende:
Anderzijds zit jij in Duitsland en gedachte al van een stevig bord met onderstaande doet mij al watertanden.

[ afbeelding ]


Dat is een keer lekker, maar niet iedere avond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')