abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 10 augustus 2014 @ 09:48:16 #126
45833 crew  Fogel
pi_143252965
Blijf gewoon op het vliegveld, daar is het altijd rond de 25 graden. :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_143252992
Daar ben ik te nieuwsgierig voor. Nooit in Oslo geweest en een stop van ruim 8 uur. Dan kan ik dat toch niet laten.

Wat ik wel karig vond was dat e bij Norwegian alleen een maaltijd krijgt als je 33 euro extra aftikt. Misschien heb ik nog nooit zo budget gevlogen intercontinentaal, maar dat had ik niet verwacht.

Zelfde met stoelkeuze overigens.
  Moderator zondag 10 augustus 2014 @ 10:06:19 #128
45833 crew  Fogel
pi_143253107
Het is een jaar of 7-8 geleden dat ik voor het laatst met Norwegian vloog. Hun concept is altijd geweest dat je alleen de basis koopt (een plek op bestemming A-B) en dat je voor de rest bij moet betalen, dus logisch dat ze dat ook op lange vluchten doen.
Ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen waar je niet vantevoren over baggage en eten na moet denken.

De snelste, maar ook duurste, manier om in Oslo te komen is met Flytoget, die gaat iedere 10 minuten en dan ben je met een minuut of 20 in het centrum.
Als je geluk qua tijd hebt kan je ook met de normale trein, die doet er maar een paar minuten over maar kost ca de helft.
Als je tips wil, laat maar weten waar je in geinteresseerd bent, ik heb een aantal jaren in Oslo gewoond.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:31:29 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_143260935
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren toch maar geboekt met spirit. We zien wel hoe slecht de nu echt zijn.

Daarna met norwegian terug via oslo. Nog een dagje in Oslo; dat wordt nog wat. Bijna 3 maanden midden amerika en dan midden in de winter in Oslo zitten
Niet alleen de temperatuur, maar ook de prijzen zullen tegenvallen :D
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:49:45 #130
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143261636
Beide Midden Amerika en Oslo zijn prachtig. Heel verschillend, maar beide de moeite waard.
reset
pi_143275973
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:06 schreef Fogel het volgende:
Het is een jaar of 7-8 geleden dat ik voor het laatst met Norwegian vloog. Hun concept is altijd geweest dat je alleen de basis koopt (een plek op bestemming A-B) en dat je voor de rest bij moet betalen, dus logisch dat ze dat ook op lange vluchten doen.
Ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen waar je niet vantevoren over baggage en eten na moet denken.

De snelste, maar ook duurste, manier om in Oslo te komen is met Flytoget, die gaat iedere 10 minuten en dan ben je met een minuut of 20 in het centrum.
Als je geluk qua tijd hebt kan je ook met de normale trein, die doet er maar een paar minuten over maar kost ca de helft.
Als je tips wil, laat maar weten waar je in geinteresseerd bent, ik heb een aantal jaren in Oslo gewoond.
Ook al ben ik er maar een dagje, tips zijn altijd welkom!

Ik ben geïnteresseerd in alles wat de moeite waard is en liefst uniek is. Gebouwen, natuur, etc.

Wat me niet trekt zijn musea of activiteiten waar ik niet het tempo kan bepalen (ik loop bijvoorbeeld veel liever zelf rond dan met een gids die me zo vol mogelijk probeert te duwen met informatie).

Heb je tips in wat ik in een 8 uur kan zien (min nog een paar uur voor het opnieuw door de douane moeten)? Wel ideaal dat je zo snel in het centrum kunt zijn. De extra kosten neem ik maar voor lief, aangezien ik maar zo kort heb.
pi_143276043
Net een Spaanse cursus op m'n iPhone gegooid. Ik fiets dagelijks pakweg 40 minuten. Dus als jullie een malloot in Utrecht tegen komen met een koptelefoon die hardop Spaanse zinnetjes (die waarschijnlijk nergens op slaan) aan het uitspreken is, dan ben ik 't. :P
  Moderator zondag 10 augustus 2014 @ 22:02:33 #133
45833 crew  Fogel
pi_143279885
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ook al ben ik er maar een dagje, tips zijn altijd welkom!

Ik ben geïnteresseerd in alles wat de moeite waard is en liefst uniek is. Gebouwen, natuur, etc.

Wat me niet trekt zijn musea of activiteiten waar ik niet het tempo kan bepalen (ik loop bijvoorbeeld veel liever zelf rond dan met een gids die me zo vol mogelijk probeert te duwen met informatie).

Heb je tips in wat ik in een 8 uur kan zien (min nog een paar uur voor het opnieuw door de douane moeten)? Wel ideaal dat je zo snel in het centrum kunt zijn. De extra kosten neem ik maar voor lief, aangezien ik maar zo kort heb.
Er zijn een paar tramlijnen die langs een aantal bezienswaardigheden rijden. Dan zit je warm en zie je veel. Het tempo is niet je eigen, maar indien het erg koud is, is het wel een goede keuze. En je kan natuurlijk gewoon uitstappen als je iets van dichtbij wil bekijken.
Ik zal binnenkort eens kijken of er grote veranderingen zijn in de routes. Zo uit mijn hoofd moet je lijn 12 en 19 hebben.
Koop een dagkaart, dat scheelt nadenken of je opnieuw een kaartje moet afstempelen.
Qua gebouwen: er is de laatste jaren flink gebouwd in Bjørvika, onder andere de nieuwe opera staat daar. Vanaf Ekeberg (waar je met tram 19 komt) heb je prima uitzicht op het centrum waar je zowel de nieuwe als oude gebouwen ziet. En Ekebergparken is overigens ook de moeite waard.
Qua natuur vind ik Oslo weinig boeiend (in vergelijking tot West-Noorwegen). Als je met de metro naar Holmenkollen gaat zit je middenin het bos. En aangezien het winter is: rij helemaal door tot Frognerseteren, huur daar een slee, ga met een rotvaart op de restanten van de Olympische bobsleebaan glijden en pak op Midtstuen de metro weer omhoog om de slee in te leveren, of om nog een ronde te doen. Trek dan wel een skibroek of iets anders warms en waterdichts aan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_143284054
quote:
6s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net een Spaanse cursus op m'n iPhone gegooid. Ik fiets dagelijks pakweg 40 minuten. Dus als jullie een malloot in Utrecht tegen komen met een koptelefoon die hardop Spaanse zinnetjes (die waarschijnlijk nergens op slaan) aan het uitspreken is, dan ben ik 't. :P
Hola supermercado telebancos por aquí! :P
pi_143296574
quote:
6s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Hola supermercado telebancos por aquí! :P
Dat inderdaad. En anders kan ik deze ook nog wel opdreunen B-) http://www.metrolyrics.co(...)s-anders-nilsen.html
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:23:06 #136
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143297267
Je kan de Google Translate app downloaden. Dan kan je NL tegen je telefoon praten en praat ie in het Spaans (en dozijnen andere talen) tegen je terug.

Een vriend van me had een Braziliaanse op bezoek en hij spreekt geen woord Portugees. Zo communiceerde ze. :P

Op vakantie zonder wifi roaming kan dat wel wat duur worden. :P

10 jaar geleden had ik een pocket translator bij me op vakantie in den vreemden.
reset
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:29:02 #137
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143414834

China en Duitsland doen net alsof.
reset
pi_143502765
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:02 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er zijn een paar tramlijnen die langs een aantal bezienswaardigheden rijden. Dan zit je warm en zie je veel. Het tempo is niet je eigen, maar indien het erg koud is, is het wel een goede keuze. En je kan natuurlijk gewoon uitstappen als je iets van dichtbij wil bekijken.
Ik zal binnenkort eens kijken of er grote veranderingen zijn in de routes. Zo uit mijn hoofd moet je lijn 12 en 19 hebben.
Koop een dagkaart, dat scheelt nadenken of je opnieuw een kaartje moet afstempelen.
Qua gebouwen: er is de laatste jaren flink gebouwd in Bjørvika, onder andere de nieuwe opera staat daar. Vanaf Ekeberg (waar je met tram 19 komt) heb je prima uitzicht op het centrum waar je zowel de nieuwe als oude gebouwen ziet. En Ekebergparken is overigens ook de moeite waard.
Qua natuur vind ik Oslo weinig boeiend (in vergelijking tot West-Noorwegen). Als je met de metro naar Holmenkollen gaat zit je middenin het bos. En aangezien het winter is: rij helemaal door tot Frognerseteren, huur daar een slee, ga met een rotvaart op de restanten van de Olympische bobsleebaan glijden en pak op Midtstuen de metro weer omhoog om de slee in te leveren, of om nog een ronde te doen. Trek dan wel een skibroek of iets anders warms en waterdichts aan.
Klinkt goed. Tram lijkt me ook het meest praktisch ivm tijd (wel met uitstappen dan en dan zelf even bij bezienswaardigheden rondlopen). Ook Ekeberg klinkt goed! Het laatste lijkt me vanwege de korte tijd dat ik er ben niet echt haalbaar (en ik neem verder ook niet echt dikke kleding mee op mijn reis).

Bedankt voor de tips.
pi_143502831
quote:
6s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Hola supermercado telebancos por aquí! :P
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat inderdaad. En anders kan ik deze ook nog wel opdreunen B-) http://www.metrolyrics.co(...)s-anders-nilsen.html
Praktisch. :9

Ik kan inmiddels al zeggen dat ik honger heb, wil drinken, een restaurant zoek, etc. Ik denk alleen dat als ze wat terug zeggen ik geen flauw idee heb wat ze nou bedoelen.

Maar een point it boekje kan misschien wel helpen. En anders hoop ik maar dat mijn vriendin wat beter is in het verstaan.
pi_143502902
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:23 schreef Individual het volgende:
Je kan de Google Translate app downloaden. Dan kan je NL tegen je telefoon praten en praat ie in het Spaans (en dozijnen andere talen) tegen je terug.

Een vriend van me had een Braziliaanse op bezoek en hij spreekt geen woord Portugees. Zo communiceerde ze. :P

Op vakantie zonder wifi roaming kan dat wel wat duur worden. :P

10 jaar geleden had ik een pocket translator bij me op vakantie in den vreemden.
Werkt dat goed ja?

Ik koop toch wel een simkaart van daar, hopelijk valt het dan enigszins mee. Dan is dat nog best een goede en snelle optie. Voor noodgevallen zegmaar.
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:10:17 #141
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143503158
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Werkt dat goed ja?

Ik koop toch wel een simkaart van daar, hopelijk valt het dan enigszins mee. Dan is dat nog best een goede en snelle optie. Voor noodgevallen zegmaar.
Het is en blijft een computer vertaling, maar ik ben onder de indruk.

Download de app (gratis) en probeer het met 2 talen die je kent.

Met Word Lens kan je ook borden vertalen en werkt ook best goed.

reset
pi_143637592
Mijn ouders sturen nog weleens een ansichtkaart O+ kreeg vandaag deze vanaf de Noordkaap



Leuk en aardig maar ik snap sommige foto's op dit soort kaarten nooit. Leuk dat ze de noordelijkste tunnel ter wereld hebben, maar echt een aantrekkelijke foto maakt het niet :') Afgelopen weekend was ik in Eindhoven, liep langs een winkel waar ze ook dit soort collagekaarten van de stad verkopen. Krijg je dus een ansichtkaart met het Centraal Station van Eindhoven (lelijk), het Stratumseind (lelijker), een willekeurig Philips gebouw en een foto van the Blob (wat best een leuk gebouw is om te zien maar hier zit gewoon de America Today oid in).

Zijn dit soort dingen niet bedoeld om juist de mooie plekjes te laten zien? *D
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_143637607
In before "maar Eindhoven heeft toch helemaal geen mooie plekjes?"
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_143637623
Eindhoven heeft een mooi station.
pi_143637775
En dat Philipsgebouw was waarschijnlijk ook niet 'willekeurig'. Was het niet dat gebouw dat hangt aan de kern? Dat is inmiddels een Rijksmonument.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 18:43:59 ]
pi_143637830
Niet mijn smaak :@ ik weet dat het een Rijksmonument is uit de wederopbouwperiode. Maar zowel van binnen als van buiten niet mijn ding. In tegenstelling tot het oude Rotterdam Centraal wat volgens mij uit dezelfde periode afkomstig was :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_143637856
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:43 schreef k_man het volgende:
En dat Philipsgebouw was waarschijnlijk ook niet 'willekeurig'. Was het niet dat gebouw dat hangt aan de kern? Dat is inmiddels een Rijksmonument.

[ afbeelding ]
Nee een andere. Ik wist dat ik die kaart toch maar had moeten kopen B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_143638187
Ik denk dat het een kaart was die wel aansluit bij de belevingswereld van de bouwkundestudenten daar. Stratums Eind, Station, Blob en een gebouw... dat is waar je leven dan om draait, toch? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 18:52:44 ]
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:03:14 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143638684
Ansichtkaarten.. ik koop ze nog wel elke keer, maar verstuur ze niet meer.
reset
pi_143655690
quote:
6s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:39 schreef Thetallguy het volgende:
In before "maar Eindhoven heeft toch helemaal geen mooie plekjes?"
Wat had er dan op moeten staan? Ik zit te denken, maar verder dan een sfeerimpressie van Glow kom ik niet.

Niet om Eindhoven zwart te maken. Ik woon in Tilburg. Ik ga er vanuit dat de kaarten uit Tilburg een blanco voorkant hebben waarop je zelf wat kunt tekenen. Wat dat wordt is vast beter dan wat er in Tilburg te vinden is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')