abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:35:01 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141193977
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):


Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
pi_141194245
Is goed hoor!
pi_141197551
FCC hier ook hip! Alleen moet ik er aan wennen dat ik dr doek dus om kan houden _O- . Sta vaak halverwege met ontknopen en denk dan Oja!

DJMomo! Heb je al de supermantoss geprobeerd? En dan voordat je mini op je rug gooit hem op de doek leggen en de doek in zijn broekje stoppen vooraan? Dat werkt hier als een tierelier! Zitje blijft goed zitten!
En nee, niet zelf bedacht geleerd van onze moppert :D
♥ J & S
pi_141200073
oh in broekje stoppen is een goede!
Het op mijn rug gooien is het probleem niet hihih, maar dan de doek goed onder zijn beentjes doorvouwen...

FCC ga ik eens voorzichtig proberen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_141297659
Hoi! Ik hoop dat ik zo vrij mag zijn om hier een vraagje te stellen, nu ik eindelijk genoeg moed heb verzameld. Inmiddels heeft mijn voorkeur (voor een baby die in september geboren gaat worden) een little frog of een hoppediz, beide een geweven doek. Nu vraag ik mij af wat nu eigenlijk het verschil is tussen de doeken van beide merken? Of is dit alleen de kleur?
pi_141303086
Het is een ander merk :)

Ik heb toevallig zowel een Hoppediz als een Little Frog en ik vind de Little Frog iets dunner dan de Hoppediz maar het scheelt niet veel.

(gewone Hoppediz neem ik aan? geen das leichte, pune of darjeeling?)
pi_141310266
Vue, het is vooral de stof die verschilt tussen de merken. En bij sommige merken verschilt het dan ook weer per model/kleur ;) Verder heb ik zelf gemerkt dat sommige merken doek net ietsje breder zijn dan anderen, of anderen net iets smaller. Dat maakt niet veel uit, maar zelf vind ik een net wat bredere doek vaak iets fijner knopen en dragen. Overigens heb ik zelf geen ervaring met de merken die jij noemt, dus ik weet niet of die breed of smal vallen. Verder zijn sommige (merken) doeken aan het begin, als ze net nieuw zijn, wat stugger dan anderen. Maar bij die merkjes die jij noemt weet ik dat dus ook niet, vast wel anderen hier! Wassen en in de droger doen helpt vaak al heel veel om de doek zachter en soepeler te maken. En veel dragen/knopen helpt ook!

Verder veel plezier bij de aankoop van je eerste doek O+ En natuurlijk bij het dragen van je kindje!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:25:43 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141333310
Fluffy mail! ijn Ellevill Jade Deli LE is binnen O+ O+
En ik kan er niet alleen leuke knoopjes mee, ik kan erook mee dubbeldragen met 1 doek!

pi_141334059
Ohh tof Kyara! BAM! En is het ook makkelijker, het knopen en dragen met 1 doek?

Ik heb m'n Orion geruild:
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:50:35 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141334164
Oh mooi GotC! Mooie foto van jullie samen O+

Ik vind het wel makkelijk. Ik moet alleen wel heel erg in de punten knopen dus dat is wat lastiger strak krijgen. En ik vind het ook mooier staan dan 2 verschillende doeken.
pi_141335764
Mooie foto, GotC!

Ik liep vandaag door de stad, hoor ik een klein meisje tegen haar vader zeggen: 'Kijk, die zit zomaar in haar sjaal!' O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141337302
Leuke foto's Franny en Gotc O+

Franny die opmerking :D
pi_141365650
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:41 schreef Franny_G het volgende:
Mooie foto, GotC!

Ik liep vandaag door de stad, hoor ik een klein meisje tegen haar vader zeggen: 'Kijk, die zit zomaar in haar sjaal!' O+ .
O+!

Gotc, wat een mooie, en wat zien jullie er fantastisch uit allebei O+

Kyara, wat is dat fluffymailgedoe? Mooie doek O+ maar dubbeldragen met dezelfde doek lijkt me echt lastig knopen, of valt dat mee?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:42:21 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141365791
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:35 schreef L-E het volgende:
Kyara, wat is dat fluffymailgedoe? Mooie doek maar dubbeldragen met dezelfde doek lijkt me echt lastig knopen, of valt dat mee?
Fluffymail = nieuwe draagdoek in de brievenbus/bezorgd

Valt echt heel erg mee. Gewoon een ruck, tibetaans en dan kruislings over je buik en achter knopen. En dan kind 2 aan de voorkant erin proppen als bij een FCC.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:44:54 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_141368941
God, wat is zo'n doek handig zeg! O+ Er kan zelfs een dreumes mee verschoond worden (baby dus in de doek, dreumes op commode :+ ), geeft gelijk ook wat afleiding voor dreumes ('baby! baby! aaaiii aaaiii') :P en je kan de was doen, etc, etc.. :D

Ik moet zeggen dat ik nog niet in het stadium ben dat ik gelijk 200 andere doeken wil, komt dat nog of ben ik de uitzondering? :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_141372780
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:44 schreef Enfermera het volgende:
God, wat is zo'n doek handig zeg! O+ Er kan zelfs een dreumes mee verschoond worden (baby dus in de doek, dreumes op commode :+ ), geeft gelijk ook wat afleiding voor dreumes ('baby! baby! aaaiii aaaiii') :P en je kan de was doen, etc, etc.. :D

Ik moet zeggen dat ik nog niet in het stadium ben dat ik gelijk 200 andere doeken wil, komt dat nog of ben ik de uitzondering? :+
Ik heb ook maar alleen een rekbare en een geweven :)

Het rugdragen is hier nog steeds niet gelukt trouwens. Stip wordt heel nijdig als ik het doe en dan hou ik er al snel mee op. Ik vind het ook een beetje akelig om iets los te laten en te klemmen met mn kin of benen.
pi_141373563
Gewoon rustig blijven oefenen Dot, als jullie allebei uitgerust en vrolijk zijn. Oefen eerst met een knuffel om de stappen goed te kunnen doorlopen en zet daarna je vriend er des noods achter om hem vast te houden.
Rugdragen lukt hier mwah. Ben nog erg veel bezig met de ruck om echt het gevoel onder de knie te krijgen, de rest komt nog wel. Heupdragen daarentegen ^O^

Enf, super he? O+
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:54:15 #18
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141373650
Fluffymail!

Mijn diva mei tai en mijn storchenwiege carrier zijn gekomen! Meteen gepast natuurlijk, helaas geen baby bij de hand alleen een pop met zonder kont en zonder draaibare heupjes. Heb t zo goed mogelijk geprobeerd :P

Bij de diva heb ik te weinig doek om nog een keer voorlangs extra te kruisen of voor af te knopen, dus twee knopen op de rug.
Bij de storchenwiege heb ik te weinig band om twee keer te kruisen en achter af te knopen.

Maar volgens mij is dat niet erg en zit t zo goed geknoopt. Iemand nog toevoegingen? Ik vind t in elk geval allebei fijn spul, kan niet wachten tot mijn echte baby erin kan!




Ik ben nu 22 wk zwanger dus heb ook niet zoveel taille :') ik ben nog steeds 9 kilo lichter dan toen ik zwanger werd, dus ik hoop eigenlijk na de bevalling en met de borstvoeding lekker door te gaan met afvallen dus dan gaan ze alleen maar beter/makkelijker passen O+
Kwak
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:15:14 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141374279
Mooi Kwakzor! Ik vind die Diva echt zo mooi! O+
Kan je nu ook al mooie buikfoto's mee (laten) maken. Nu met je buik, straks met baby O+

Enf, heerlijk he! O+

Dot, inderdaad blijven oefenen. En als je met kind oefent: boven bank of bed ;)

GotC, welke knoop gebruik jij voor het heupdragen?

Ik heb nu 5 doeken en een Tula. Ik geloof dat ik nu dus ook een stash heb.... :o
pi_141374563
Boks op je stash kyara. Hier no 5 onderweg :D gut wat een rel was dat. En duurde ruim een week voor ie verzonden werd, maar nu dus echt op weg naar de mij!

Enf, fijn he? O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_141374580
Mooi Kwak! Ben benieuwd naar je toekomstige draagfoto's met baby :)

Kyara, de Robin's hip carry. Heel snel en makkelijk om te doen, wel goed over je schouder trekken als kindje erin zit.

En dat is idd stash :D Ik heb er nu 'maar' 3, maar ze worden allemaal minstens wekelijks gebruikt.

Ruck ging zojuist goed zonder moeite! ^O^ Er is hoop :+
pi_141374612
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:41 schreef Franny_G het volgende:

Ik liep vandaag door de stad, hoor ik een klein meisje tegen haar vader zeggen: 'Kijk, die zit zomaar in haar sjaal!' O+ .
:')

Mijn moeder vroeg ook aan mijn nicht die een week eerder bevallen was "of zij ook zo'n sjaal heeft"
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:26:13 #23
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141374629
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:15 schreef Kyara het volgende:
Mooi Kwakzor! Ik vind die Diva echt zo mooi! O+
Kan je nu ook al mooie buikfoto's mee (laten) maken. Nu met je buik, straks met baby O+

Enf, heerlijk he! O+

Dot, inderdaad blijven oefenen. En als je met kind oefent: boven bank of bed ;)

GotC, welke knoop gebruik jij voor het heupdragen?

Ik heb nu 5 doeken en een Tula. Ik geloof dat ik nu dus ook een stash heb.... :o
Ja, kan dat ook met een Mei Tai? Vanavond eens uitproberen hoe dan :P mag vriendje bij helpen...
Kwak
pi_141374638
Mooi gotc!

En _O_ voor de dubbeldoek
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:53:46 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141375341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:23 schreef DJMomo het volgende:
Boks op je stash kyara. Hier no 5 onderweg :D gut wat een rel was dat. En duurde ruim een week voor ie verzonden werd, maar nu dus echt op weg naar de mij!

Enf, fijn he? O+
Vertel even over de rel dan. En welke is het?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')