abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 7 juli 2014 @ 15:34:00 #201
430720 Toofastforyou21
Das beste oder nichts.
pi_142007088
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
pi_142007143
quote:
15s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 7 juli 2014 @ 15:37:44 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142007234
Op zich is het helemaal niet gek dat Mercedes zo'n goede motor heeft, ze zijn er al sinds 2012 mee bezig. Zoek maar nieuwsartikelen uit die tijd op, dat is de grootste reden dat Hamilton naar Mercedes overstapte.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_142007391
quote:
15s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
Zelfs teams als Marussia en Catrerham zijn per jaar al 100 mijoen kwijt om mee te kunnen doen, die zullen vast niet de eerste de beste oetlul aan het roer zetten..
pi_142007394
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:37 schreef Fir3fly het volgende:
Op zich is het helemaal niet gek dat Mercedes zo'n goede motor heeft, ze zijn er al sinds 2012 mee bezig. Zoek maar nieuwsartikelen uit die tijd op, dat is de grootste reden dat Hamilton naar Mercedes overstapte.
Renault ook, maar ja...
  maandag 7 juli 2014 @ 16:33:09 #206
430720 Toofastforyou21
Das beste oder nichts.
pi_142008922
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:

[..]

Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:

[..]

Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.

Zo geweldig goed is ie dus....
pi_142009103
quote:
Zozo, uit heel zijn race carrière twee momenten pakken, waarbij de eerste niet eens zijn eigen schuld is, aangezien die aangereden wordt door een Super Aguri.
pi_142010877
Gelukkig was Christian Horner wel een geweldig coureur. En die Flavio Briatore heeft ook de stenen uit de straat gereden.
  maandag 7 juli 2014 @ 18:49:57 #209
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142014101
Ach het is Fok. Elke user hier zou in het weekend wel even een F1 teampje runnen en natuurlijk ook in de auto stappen en de race rijden, want ze weten de perfecte opstelling, de perfecte bandenkeuze, ze kunnen iedereen binnen 2 bochten inhalen en vergeet natuurlijk niet dat ze 2 rondjes voorsprong hebben met monstermotor en supergladde aero die ze zo ff ontwerpen.

Je hebt de beste stuurlui en wal, en dan heb je nog Fok.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142064288
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.
quote:
Formula 1's FRIC suspension systems, believed to be one of the strengths of the dominant Mercedes car, could be banned for the German Grand Prix, AUTOSPORT can reveal.

Less than a fortnight before the next race at Hockenheim, the FIA has informed F1 teams that it believes the Front-and-Rear Interconnected Suspension (FRIC) systems used by most of them are illegal.

According to sources, the governing body wrote to teams on Tuesday to tell them that following detailed investigations into the design of the FRIC systems, it believes they are in contravention of the rules.

In the note, a copy of which has been seen by AUTOSPORT, Whiting said: "Having now seen and studied nearly every current design of front to rear linked suspension system we, the FIA, are formally of the view that the legality of all such systems could be called into question."

Whiting suggests that the way the suspension systems help control pitch and roll could be in breach of article 3.15 of F1's technical regulations.

Article 3.15 is the catch-all regulation that relates to moveable aerodynamic devices. It outlaws any part of the car that influences the aerodynamics that is not "rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom)."

The FRIC systems link the front and rear suspension to maintain a constant ride height for improved performance.

Lotus (then called Renault) was the first team to introduce the concept in 2008.

Mercedes more recently took the design to the next level and is now believed to run the most complicated system, however it is unclear which team would suffer the most from a ban.

FIA OPEN TO DELAYING BAN UNTIL 2015

With limited testing time before the next race at Hockenheim, and 2014 designs being based around FRIC, the FIA is open to delaying the ban if there is consensus among teams.

It has asked teams to vote on whether or not they will be in favour of delaying the ban until the start of 2015 rather than it coming into force for the German GP.

However, for that to happen it would require unanimous support from all the teams on the grid.

It is unclear how easy it will be to achieve unanimous support for a delay - especially if any team feels its FRIC design is not as good as a rival's, or indeed if a team is not running the system at all.

If unanimous support is not reached, then Whiting has made it clear that from the next race in Germany, any team running FRIC risks being reported to the stewards by the FIA for non-compliance with the regulations.

The fact that the FIA has indicated it believes FRIC to be illegal also opens the door for a team to protest one of its rivals from the next race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 21:44:28 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142064786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.

[..]

Als ze dat gaan verbieden ben ik klaar met de f1, dat is dan het tweede verpeste seizoen op rij. Gewoon in de regels van 2015 (liever helemaal niet, maar goed) gooien en stoppen met de competitie verpesten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:10:04 #212
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142066497
Ik vind best dat teams zich aan moeten passen aan de regels en ik snap ook dat de FIA bepaalde regels opzet om technieken te voorkomen die voordelen hebben die juist niet de bedoeling zijn, maar met die ene regel kap je in een keer 50% van de innovativiteit af. Vooral omdat de power train al af is voor dit jaar en daar sowieso niet meer aan ontwikkeld mag worden. Bovendien snap ik niet waarom dit opeens halverwege het seizoen een issue is en niet bij race #1 van dit jaar. Ik geloof niet dat de teams die dit hebben dit allemaal op Silverstone voor het eerst hebben toegepast. Teams laten de wagen voor het seizoen keuren en op dat moment geeft de FIA groen, oranje of rood. En met die informatie ontwikkelen de teams verder. Eerst het halve seizoen groen geven en dan opeens een rood is dikke bullshit. Nog lost van het feit dat geen enkel team dat even binnen 2 weken oplost.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142066975
Testtijden van vandaag

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1.  Felipe Massa      Williams     1:35,242   42 ronden
2.  Daniel Ricciardo  Red Bull     1:35,284   71 ronden
3.  Nico Rosberg      Mercedes     1:35,573   89 ronden
4.  Adrian Sutil      Sauber       1:35,674   73 ronden
5.  Jules Bianchi     Marussia     1:36,148  108 ronden
6.  Stoffel Vandoorne McLaren      1:36,462   71 ronden
7.  Sergio Pérez      Force India  1:36,583   79 ronden
8.  Jean-Éric Vergne  Toro Rosso   1:36,688   28 ronden
9.  Pastor Maldonado  Lotus        1:37,131   97 ronden
10. Pedro de la Rosa  Ferrari      1:37,988   49 ronden
11. Will Stevens      Caterham     1:40,627   95 ronden
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:25:38 #214
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_142068145
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar. :r
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 22:27:26 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142068500
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:25 schreef 4-elements het volgende:
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar. :r
Het was vorig jaar spannend... :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:28:12 #216
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142068610
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het was vorig jaar spannend... :')
Tot de banden weer werden omgegooid vond ik prima te doen ja. Toen was RBR ook helemaal niet zo machtig.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:30:16 #217
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_142069038
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het was vorig jaar spannend... :')
Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd. :@

Maar ook toen was het de FIA die in al haar wijsheid plots de regels omgooide, met als gevolg de dominantie van RBR.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_142070206
De FIA wil het best wel uitstellen, maar dan moeten alle teams het ermee eens zijn. Zo niet hebben ze de mogelijkheid om een protest in te dienen als ze menen dat de ophanging van een ander team illegaal is, omdat de FIA die nu al illegaal vindt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_142070460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:30 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd. :@

Maar ook toen was het de FIA die in al haar wijsheid plots de regels omgooide, met als gevolg de dominantie van RBR.
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:47:40 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142070877
Is toch al jaren hetzelfde. De FIA probeert de regels zo strak mogelijk te houden en dan vindt een team weer iets wat weer een seizoen vergooit :O. Dubbele diffuser, f-duct, geblazen diffuser etcetera etcetera :O.

Hoe lang voordat we gewoon maar zeggen dat iedereen een Mercedes krijgt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_142071283
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:47 schreef Fir3fly het volgende:
Is toch al jaren hetzelfde. De FIA probeert de regels zo strak mogelijk te houden en dan vindt een team weer iets wat weer een seizoen vergooit :O. Dubbele diffuser, f-duct, geblazen diffuser etcetera etcetera :O.

Hoe lang voordat we gewoon maar zeggen dat iedereen een Mercedes krijgt?
Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:53:34 #222
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142071441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:55:10 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142071578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.
Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_142071593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:53 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.
Ben ik wel met je eens. Vond ik toen ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_142071681
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. dacht dat je doelde op de Mercedes motor ipv een volledige Mercedes F1 wagen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')