Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
Zelfs teams als Marussia en Catrerham zijn per jaar al 100 mijoen kwijt om mee te kunnen doen, die zullen vast niet de eerste de beste oetlul aan het roer zetten..quote:Op maandag 7 juli 2014 15:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
Renault ook, maar ja...quote:Op maandag 7 juli 2014 15:37 schreef Fir3fly het volgende:
Op zich is het helemaal niet gek dat Mercedes zo'n goede motor heeft, ze zijn er al sinds 2012 mee bezig. Zoek maar nieuwsartikelen uit die tijd op, dat is de grootste reden dat Hamilton naar Mercedes overstapte.
quote:Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.
quote:Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.
Zozo, uit heel zijn race carrière twee momenten pakken, waarbij de eerste niet eens zijn eigen schuld is, aangezien die aangereden wordt door een Super Aguri.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:33 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
[..]
Zo geweldig goed is ie dus....
quote:Formula 1's FRIC suspension systems, believed to be one of the strengths of the dominant Mercedes car, could be banned for the German Grand Prix, AUTOSPORT can reveal.
Less than a fortnight before the next race at Hockenheim, the FIA has informed F1 teams that it believes the Front-and-Rear Interconnected Suspension (FRIC) systems used by most of them are illegal.
According to sources, the governing body wrote to teams on Tuesday to tell them that following detailed investigations into the design of the FRIC systems, it believes they are in contravention of the rules.
In the note, a copy of which has been seen by AUTOSPORT, Whiting said: "Having now seen and studied nearly every current design of front to rear linked suspension system we, the FIA, are formally of the view that the legality of all such systems could be called into question."
Whiting suggests that the way the suspension systems help control pitch and roll could be in breach of article 3.15 of F1's technical regulations.
Article 3.15 is the catch-all regulation that relates to moveable aerodynamic devices. It outlaws any part of the car that influences the aerodynamics that is not "rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom)."
The FRIC systems link the front and rear suspension to maintain a constant ride height for improved performance.
Lotus (then called Renault) was the first team to introduce the concept in 2008.
Mercedes more recently took the design to the next level and is now believed to run the most complicated system, however it is unclear which team would suffer the most from a ban.
FIA OPEN TO DELAYING BAN UNTIL 2015
With limited testing time before the next race at Hockenheim, and 2014 designs being based around FRIC, the FIA is open to delaying the ban if there is consensus among teams.
It has asked teams to vote on whether or not they will be in favour of delaying the ban until the start of 2015 rather than it coming into force for the German GP.
However, for that to happen it would require unanimous support from all the teams on the grid.
It is unclear how easy it will be to achieve unanimous support for a delay - especially if any team feels its FRIC design is not as good as a rival's, or indeed if a team is not running the system at all.
If unanimous support is not reached, then Whiting has made it clear that from the next race in Germany, any team running FRIC risks being reported to the stewards by the FIA for non-compliance with the regulations.
The fact that the FIA has indicated it believes FRIC to be illegal also opens the door for a team to protest one of its rivals from the next race.
Als ze dat gaan verbieden ben ik klaar met de f1, dat is dan het tweede verpeste seizoen op rij. Gewoon in de regels van 2015 (liever helemaal niet, maar goed) gooien en stoppen met de competitie verpesten.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Felipe Massa Williams 1:35,242 42 ronden 2. Daniel Ricciardo Red Bull 1:35,284 71 ronden 3. Nico Rosberg Mercedes 1:35,573 89 ronden 4. Adrian Sutil Sauber 1:35,674 73 ronden 5. Jules Bianchi Marussia 1:36,148 108 ronden 6. Stoffel Vandoorne McLaren 1:36,462 71 ronden 7. Sergio Pérez Force India 1:36,583 79 ronden 8. Jean-Éric Vergne Toro Rosso 1:36,688 28 ronden 9. Pastor Maldonado Lotus 1:37,131 97 ronden 10. Pedro de la Rosa Ferrari 1:37,988 49 ronden 11. Will Stevens Caterham 1:40,627 95 ronden |
Het was vorig jaar spannend...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:25 schreef 4-elements het volgende:
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar.
Tot de banden weer werden omgegooid vond ik prima te doen ja. Toen was RBR ook helemaal niet zo machtig.quote:
Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd.quote:
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd.
Maar ook toen was het de FIA die in al haar wijsheid plots de regels omgooide, met als gevolg de dominantie van RBR.
Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:47 schreef Fir3fly het volgende:
Is toch al jaren hetzelfde. De FIA probeert de regels zo strak mogelijk te houden en dan vindt een team weer iets wat weer een seizoen vergooit . Dubbele diffuser, f-duct, geblazen diffuser etcetera etcetera .
Hoe lang voordat we gewoon maar zeggen dat iedereen een Mercedes krijgt?
Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.
Ben ik wel met je eens. Vond ik toen ook.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:53 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. dacht dat je doelde op de Mercedes motor ipv een volledige Mercedes F1 wagen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |