abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:49:16 #51
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141584658
Mocht Maldonado het bij de eerste start wonderbaarlijk niet gelukt zijn iemand er uit te jassen, dan kan hij bij de herstart alsnog iemand het grind in duwen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141586964
De laatste Indy500 wordt ook in de laatste fase stilgelegd ipv achter de sc rijden tot aan de finish. Maar die starten daarna wel weer achter de SC.
.
pi_141590052
quote:
De WMSC meldt: "Herstarts na de safety car zullen staand en vanaf de grid aanvangen. Dit zal niet het geval zijn wanneer de safety car binnen twee ronden van de start wordt ingezet of wanneer er nog vijf ronden te gaan zijn." Naast deze 'spelregelwijziging' heeft de WMSC ook besloten het aantal motoren terug te dringen naar vier, tenzij er meer dan twintig races op het programma staan. In dat geval mogen de teams net als in 2014 vijf motoren inzetten.
Nu dus zeker, dat worden een paar verrotte koppelingen in Canadan ipv verbrande remmen.

quote:
– De straf voor het wisselen van een power unit is vanaf volgend jaar een verplichte start aan de achterkant van de grid, in plaats van uit de pitstraat.

– Het testen in de windtunnel wordt aan banden gelegd: 65 in plaats van 80 uur per week.

Aero is ook minder belangrijk geworden
quote:
– De auto's moeten na de derde training direct naar parc fermé en mogen er alleen uit voor de kwalificatie. Dit seizoen mag er na de derde training nog wel gesleuteld worden.

Crash in FP3 is dikke pech?

quote:
– Het verbod op bandenwarmers wordt ingetrokken. Later wordt de discussie heropend, wanneer de wielen en banden groter worden.
Jammer, die remmenwarmers leken me ook wel leuk.
quote:
– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.

– De neuzen worden veiliger en 'esthetisch aangenamer'.

Uitgepiemeld
quote:
– Remschijven zullen op dezelfde snelheid roteren als de wielen.
Doen ze dat nu niet dan? Zitten er soms one-way lagers op..
.
pi_141593686
Ik mis nog:
• de titanium skid blocks die volgend jaar ingevoerd worden
• wintertesten die in Europa plaats moeten vinden (3x4 dagen in 2015 en 2x4 dagen in 2016)
• terugbrengen van het aantal in-season testen naar 2x2 dagen (waarbij er 2 dagen voor young drivers gebruikt moeten worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_141594342
Enige wat ik kan bedenken is dat de achterremmen door blijven tollen als er allen met KERS en de voorremmen geremd wordt. Dan hoeven ze die niet mee af te remmen, scheelt weer, maar levert ook minder energie op voor kers.
.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:02:49 #56
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_141594709
Dat ze zich met dat soort onzin bezig houden daar bij de FIA :')

Doen ze dit onder het motto kostenbesparing of waarom bespreken ze zoiets?
quote:
– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:40:17 #57
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141597365
Voor de reden achter een beslissing kun je bij de FIA lang wachten :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141597410
De toeschouwers staan eerder op het circuit dan de monteurs :')
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_141603423
Hoe zit dat met die remschijven en dat die dezelfde snelheid als de wielen moeten draaien in godsnaam?

Doen ze dat nu niet dan? Ik bedoel die schijf zit toch ergens aan vast? En als die onafhankelijk van de wielen klaarblijkelijk momenteel kan draaien, hoe kan je dan anno nu dat wiel afremmen als die schijf niet net zo hard als het wiel draait? 8)7 :? :@ :@!!!!

Iemand die daar wat meer technische knowhow over heeft toevallig? Ik snap er namelijk geen bal van.

:@ :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141603555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:57 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik kan bedenken is dat de achterremmen door blijven tollen als er allen met KERS en de voorremmen geremd wordt. Dan hoeven ze die niet mee af te remmen, scheelt weer, maar levert ook minder energie op voor kers.
Scheelt wat? Dat de achterste remmen niet zoveel belast worden? Lekker belangrijk; de voorste hebben toch al het meest te verduren. Weet je wat, we gaan de achterste ontzien!!! En ach dat dan de voorste die toch al zwaarder belast zijn het nog zwaarder krijgen doet er verder niet toe!!!!!

8)7 8)7 8)7

Dat slaat toch nergens op?

Hoe zit het met die schijven. Dit is eigenlijk het eerst dat ik begrijp dat die niet aan gelijke snelheid als de wielen hoeven te draaien anno nu. Want in 2015 moet het. Dus nu hoeft het niet.

Welke remmen gaat het dan om, de voorste, de achterste, allemaal? En welke teams maken daar gebruik van? En voor welk doeleinde precies? En hoe werkt het dan ongeveer in jip en janneke taal?

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 juni 2014 @ 01:00:02 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_141603784
http://www.gpupdate.net/n(...)ngevoerd-vanaf-2015/ voor het hele artikel :P

En tot ziens Formule 1 :W

Al alternatieven?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_141603980
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
.
pi_141604185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
Die auto's hadden toch een doorstart gemaakt? Of die waren er mee bezig in elk geval dacht ik. Nederlands initiatief volgens mij. Zelfs The Hoff was bij een of ander promo event.

Geen idee wat daar verder van terecht gekomen is.

Jammer wel dat de A1GP opgedoekt is destijds. Ik vond het een leuke serie om te volgen tijdens de winter :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604217
Volgens mij zijn dat de oude A1GP auto;s. Er is nog een tweede generatie A1GP's powered by Ferrari. De 2004 wagens.
.
pi_141604446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:18 schreef Fer het volgende:
Volgens mij zijn dat de oude A1GP auto;s. Er is nog een tweede generatie A1GP's powered by Ferrari. De 2004 wagens.
Wacht even. Is die 2de serie van de A1GP auto's serieus al 10 jaar oud?

WTF? Je neemt me in de maling hoop ik???? 8)7

Dat of de jaren beginnen inmiddels toch echt serieus te tellen hier :X 10 jaar terug WTF man?!!?!? Dat is pas geleden nog! :'( :o :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604451
En ik ben bang voor het laatste :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604465
Nee, ze waren gebaseerd op de Ferrari uit 2004. Uit 2009 ofzo.
.
pi_141604483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:32 schreef Fer het volgende:
Nee, ze waren gebaseerd op de Ferrari uit 2004. Uit 2009 ofzo.
Wil je me niet meer zo laten schrikken aub? }:| :X !!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:44:15 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141604632
Het wordt nu toch wel erg lachwekkend. Dit soort gerommel in de marge heeft toch niemand wat aan? Regels om de neuzen esthetischer te maken... het breekt met alles waar F1 voor staat. Het gaat de NASCAR kant op dus. Hoe lang nog voordat we een safety car krijgen om het veld een beetje weer bij elkaar te krijgen (ja dit gebeurt echt in NASCAR).

Bernie's maffe ideeën lijken opeens niet zo maf meer...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141604698
Geert Wilders zou een onverwacht puike opvolger voor Bernie zijn bedenk ik me ineens!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604703
"Willen jullie meer of minder regels?"

*O* *O* MINDER MINDER MINDER!!! *O* *O*

"Nou dan gaan we dat regelen"

"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604751
Waar kan ik tekenen? Dit is nu al een goed plan _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604761
Geef het WEC een paar races extra (en spreid de kalender uit; de eerste 5 races vallen binnen een half jaar en dan 3 races in november :')!) en er is een prima alternatief voor de F1 :+
  vrijdag 27 juni 2014 @ 05:38:46 #74
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141606426
Er staat overigens verbod op bandenwarmers opgeheven, dat lijk dus te zeggen: bandenwarmers toegestaan.

En als de wagens na de 3e training naar Parc Fermé moeten en er pas uitmogen bij de kwalificatie, hoe combineert dat met dat er na de 3e training nog aan de wagen gesleuteld mag worden?
Moeten de monteurs dan ook naar Parc Fermé met hun spullen??

En Parc Fermé is toch juist bedoeld als bewaakte plek zodat er niet nog door monteurs gesleuteld kan worden? Anders kunnen ze net zo goed hun eigen pits in gaan.

Bandenstops gaan ook weer langer worden, er moet een 2-staps systeem worden gebruikt.

http://www1.skysports.com(...)-changes-for-f1-2015

[ Bericht 10% gewijzigd door SiGNe op 27-06-2014 05:59:22 ]
  vrijdag 27 juni 2014 @ 05:47:40 #75
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141606436
Wow.. ook leuk bericht: http://www.motorsport.com(...)f1-supplier-renault/

Red Bull die de motordivisie van Renault wil overkopen... :o
Sportief gezien zou het wel mooi zijn, dan heb je weer 3 echte fabrieksteams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')