abonnement Unibet Coolblue
pi_142271434
Gerucht: Adrian Sutil vertrekt bij Sauber F1. Per direct. @GvanderGarde gaat hem vervangen.

Bericht op twitter van Rick Winkelman, dat zou mooi zijn...
  maandag 14 juli 2014 @ 02:18:21 #252
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142271693
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 02:02 schreef Kanjer het volgende:
Gerucht: Adrian Sutil vertrekt bij Sauber F1. Per direct. @GvanderGarde gaat hem vervangen.

Bericht op twitter van Rick Winkelman, dat zou mooi zijn...
Maar wat gaat Sutil dan doen? En wordt ie gedwongen of heeft ie een betere deal gekregen?
Echt goed gaat het inderdaad niet voor 'm bij Sauber, geen top 10 plaatsen en 4 keer uitgevallen maar zou VDG echt beter zijn in een race?
pi_142273068
Ik denk dat VDG sowieso Stil en Gutierez de baas is. De Sauber is echt geen fijne wagen indd, zeer vaag bij het remmen heb ik begrepen van de laatste 2 GP's + testen op Silverstone. Maar denk dat Stil voornamelijk een coureur is die best wel snel gefrustreerd raakt en concentratie niet bij het racen kan houden. Veel uitval beurten en crashes, domme fouten, leken mij wel een teken van vermoeidheid en/of concentratie verlies te zijn.

Vdg is denk ik 1 van de fitste coureurs op de grond. Heeft vorige week ook 1,5 race afstand afgelegd voordat hij crashte. Ik ga voor hem duimen dat hij verandering brengt, slechter kon het niet gaan ^O^
  maandag 14 juli 2014 @ 08:52:37 #254
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142273679
Laat maar komen. Niet dat ik per se VDG wil zien rijden, maar Sutil en Guti zijn een drama tot nu toe.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 14 juli 2014 @ 09:00:55 #255
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142273755
quote:
Raar verhaal. Ten eerste haal ik nérgens uit dat verhaal waarom FRIC met kosten te maken zou hebben.

Daarnaast strookt het verhaal niet met de eerdere acties. Als ze duidelijkheid willen geven over 2015, maar niet per se willen dat FRIC nu verdwijnt, dan kunnen ze heel simpel bekend maken dat FRIC per 2015 verboden is. Probleem opgelost.

Daarnaast snap ik ook nog steeds niet waarom er een onderzoek is ingesteld nu. FRIC zit er sinds de eerste race op en de autos worden stuk voor stuk technisch goedgekeurd voordat ze mogen racen. Na correspondentie met de teams zou blijken dat het voor aerodynamisch voordeel is. Ja duh. Dat verklaart nog steeds niet waarom de FIA het 4 maanden geleden prima vond. Het zat er toen echt niet op voor driver comfort :')

Het blijft een stomme actie om dit stante pede te verbieden. Het is competitievervalsing en bespaart bovendien helemaal niets, het kost juist alleen maar extra.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 14 juli 2014 @ 09:38:36 #256
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_142274134
Hier iets meer info over het VDG gerucht

http://www.f1update.co.uk/F1/sutil-to-be-replaced-at-sauber/
* I intend to live forever, so far so good! *
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juli 2014 @ 10:23:57 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142274904
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 06:54 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat VDG sowieso Stil en Gutierez de baas is. De Sauber is echt geen fijne wagen indd, zeer vaag bij het remmen heb ik begrepen van de laatste 2 GP's + testen op Silverstone. Maar denk dat Stil voornamelijk een coureur is die best wel snel gefrustreerd raakt en concentratie niet bij het racen kan houden. Veel uitval beurten en crashes, domme fouten, leken mij wel een teken van vermoeidheid en/of concentratie verlies te zijn.

Vdg is denk ik 1 van de fitste coureurs op de grond. Heeft vorige week ook 1,5 race afstand afgelegd voordat hij crashte. Ik ga voor hem duimen dat hij verandering brengt, slechter kon het niet gaan ^O^
Klopt. Aan de achterzijde is het sinds dit jaar brake by wire en met name Sauber heeft dat nog niet goed onder controle gekregen.

Dit jaar hebben we ook bij andere teams wel eens vreemde spins of acties gezien, deels veroorzaakt door dat systeem dat af en toe niet helemaal goed werkte.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142277064
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:00 schreef twiFight het volgende:

[..]

Raar verhaal. Ten eerste haal ik nérgens uit dat verhaal waarom FRIC met kosten te maken zou hebben.

Daarnaast strookt het verhaal niet met de eerdere acties. Als ze duidelijkheid willen geven over 2015, maar niet per se willen dat FRIC nu verdwijnt, dan kunnen ze heel simpel bekend maken dat FRIC per 2015 verboden is. Probleem opgelost.

Daarnaast snap ik ook nog steeds niet waarom er een onderzoek is ingesteld nu. FRIC zit er sinds de eerste race op en de autos worden stuk voor stuk technisch goedgekeurd voordat ze mogen racen. Na correspondentie met de teams zou blijken dat het voor aerodynamisch voordeel is. Ja duh. Dat verklaart nog steeds niet waarom de FIA het 4 maanden geleden prima vond. Het zat er toen echt niet op voor driver comfort :')

Het blijft een stomme actie om dit stante pede te verbieden. Het is competitievervalsing en bespaart bovendien helemaal niets, het kost juist alleen maar extra.
De huidige ontwikkeling van FRIC is volgens de FIA te duur. Zie onderstaande quote uit het artikel.

quote:
However, the reality is motor racing's governing body is reacting to a concern it has had for some time that FRIC systems risked becoming too complicated and too expensive to justify remaining a part of F1.

The first discussions about outlawing FRIC for 2015 came up at the Monaco Grand Prix as part of wider cost-cutting discussions, but teams rejected the idea then as they suggested they would prefer to keep them until the possible return of active suspension in 2017.

However, with correspondence between a number of teams and the FIA about FRIC developments getting increasingly frequent, the governing body elected to begin a detailed investigation into the systems shortly afterwards.
Sowieso wil de FIA dit niet a la minute verbieden, maar dan moeten alle teams er mee eens zijn, omdat de huidige systemen zover zijn geëvolueerd dat ze volgens de FIA (na nadere analyse) teveel impact hebben op de aerodynamica en dus illegaal zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 juli 2014 @ 12:17:12 #259
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_142277627
Twitter van Sauber meld vrolijk dat as weekend hun thuis GP is en ook die van Sutil. Lijkt dus niet weekend niet te gaan gebeuren.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 14 juli 2014 @ 12:24:16 #260
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_142277834
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:17 schreef Fiorano het volgende:
Twitter van Sauber meld vrolijk dat as weekend hun thuis GP is en ook die van Sutil. Lijkt dus niet weekend niet te gaan gebeuren.
Volgens tweet van Sauber lijkt er niets aan de hand.

Sauber F1 Team‏@OfficialSF1Team·24 min. Vertaling weergeven
The German GP is not only a home race for Adrian Sutil, but also for the Sauber F1 Team. More: http://www.sauberf1team.com/en/
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_142278156
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze Sutil voor deze GP eruit gooien. Is voor zijn sponsoren ook een thuisrace. Dus als het al gebeurt verwacht ik dat erna.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 juli 2014 @ 13:10:30 #262
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_142279184
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:35 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze Sutil voor deze GP eruit gooien. Is voor zijn sponsoren ook een thuisrace. Dus als het al gebeurt verwacht ik dat erna.
Gerucht gaat dat de sponsors van Sutil niet meer betalen vanwege de tegenvallende prestaties van Sauber.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_142279490
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:10 schreef Twieki het volgende:

[..]

Gerucht gaat dat de sponsors van Sutil niet meer betalen vanwege de tegenvallende prestaties van Sauber.
Doe dat dan na deze race, omdat dit voor die sponsoren de race met de meeste exposure is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 juli 2014 @ 16:32:54 #264
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142288019
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De huidige ontwikkeling van FRIC is volgens de FIA te duur. Zie onderstaande quote uit het artikel.

[..]

Sowieso wil de FIA dit niet a la minute verbieden, maar dan moeten alle teams er mee eens zijn, omdat de huidige systemen zover zijn geëvolueerd dat ze volgens de FIA (na nadere analyse) teveel impact hebben op de aerodynamica en dus illegaal zijn.
Ik zie dat je niet het hele artikel had gequote. Overigens blijf ik het apart vinden. Waarom zou het goedkoper zijn om nu FRIC te verbannen (= nieuwe ophanging ontwikkelen en testen, voor zover dat mag) en over een paar seizoenen weer de hele ophanging aan te passen? (= weer ontwikkelen en testen). Nog naast het feit dat de teams zélf al zeiden liever te wachten, en als het de teams echt geld zou schelen hadden die daar ook wel anders op geantwoord.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142289293
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:32 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik zie dat je niet het hele artikel had gequote. Overigens blijf ik het apart vinden. Waarom zou het goedkoper zijn om nu FRIC te verbannen (= nieuwe ophanging ontwikkelen en testen, voor zover dat mag) en over een paar seizoenen weer de hele ophanging aan te passen? (= weer ontwikkelen en testen). Nog naast het feit dat de teams zélf al zeiden liever te wachten, en als het de teams echt geld zou schelen hadden die daar ook wel anders op geantwoord.
Kostenbesparing zit in het niet verder ontwikkelen van FRIC als het verboden wordt. Als het niet verboden zou worden zou er dus nog steeds geld tegenaan gegooid worden om het systeem te verbeteren. Daar zit dus de initiële kostenbesparing waar het in het artikel over gaat.
Uit nader onderzoek blijkt echter dat FRIC dusdanig wordt gebruikt dat het illegaal is, waardoor de FIA dit meedeelt aan de teams. Illegaal betekent dus dat teams protesten kunnen aantekenen (FIA heeft al gezegd dit niet uit zichzelf te gaan doen) als ze niet gezamenlijk tot overeenstemming kunnen komen om het verbod uit te stellen tot 2015. Het ziet er niet naar uit dat er een overeenstemming bereikt wordt, dus lopen teams het risico een protest te gaan krijgen als ze met FRIC rijden.

Het lijkt er trouwens op dat Red Bull en Ferrari bij de FIA hebben gevraagd of hun aanpassingen aan het systeem voor volgend jaar wel legaal waren en dat dat de reden is van de nadere analyse van de FIA en het naderende verbod. Red Bull zou hier het meeste van kunnen profiteren vanwege hun 'flexibele' neus, die daardoor weer meer voordeel heeft dan met FRIC (wat hetzelfde effect heeft).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 juli 2014 @ 18:05:01 #266
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142291326
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Kostenbesparing zit in het niet verder ontwikkelen van FRIC als het verboden wordt. Als het niet verboden zou worden zou er dus nog steeds geld tegenaan gegooid worden om het systeem te verbeteren. Daar zit dus de initiële kostenbesparing waar het in het artikel over gaat.
Ja, maar dat is juist zo'n non-argument in de F1. Want naast het feit dat ze over moeten op een andere ophanging zal daarin net zoveel geinvesteerd worden als in de FRIC-ophanging. Je bespaart dus niet, maar je geeft het aan een andere oplossing uit. En de FIA weet dat best. Ik denk dat voor hun de voorsprong van Mercedes een grotere reden is dan de rest bijelkaar, maar ondanks dat de verschillen wellicht kleiner worden los je daar de dominantie van Mercedes niet mee op (en terecht, Mercedes heeft gewoon beter haar zaken op orde en verdient om te winnen).

quote:
Het lijkt er trouwens op dat Red Bull en Ferrari bij de FIA hebben gevraagd of hun aanpassingen aan het systeem voor volgend jaar wel legaal waren en dat dat de reden is van de nadere analyse van de FIA en het naderende verbod. Red Bull zou hier het meeste van kunnen profiteren vanwege hun 'flexibele' neus, die daardoor weer meer voordeel heeft dan met FRIC (wat hetzelfde effect heeft).
Toch gaat het er bij mij niet in dat de zgn. illegaliteit na nader onderzoek pas duidelijk zou zijn. Vergeet niet dat FRIC niet nieuw is en vorig jaar al volop in gebruik was, sommige bronnen beweren dat er al sinds 2011 aan gewerkt wordt. Daarnaast is de intentie van FRIC altijd gelijk geweest en altijd duidelijk. Onzin dus van de FIA om nu opeens te zeggen "Ey, hola! Dat kan aerodynamisch voordeel geven, damagnie!".
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142330418
De teams worden het niet eens, en dus lijkt een FRIC verbod van kracht voor de komende race:

http://www.gpupdate.net/n(...)r-direct-van-kracht/
pi_142332967
Het voordeel ontstaat, doordat bij een verbod de grote teams geen groot snelheidsvoordeel neer eruit kunnen halen, door er veel geld in te steken. Nu zullen ze eerst weer naar iets nieuws moeten zoeken en zullen de verschillen tussen de teams wat kleiner worden.
.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:42:24 #269
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142339234
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:25 schreef Fer het volgende:
Het voordeel ontstaat, doordat bij een verbod de grote teams geen groot snelheidsvoordeel neer eruit kunnen halen, door er veel geld in te steken. Nu zullen ze eerst weer naar iets nieuws moeten zoeken en zullen de verschillen tussen de teams wat kleiner worden.
Veel geld wordt in elk onderdeel gestoken, ook in niet-FRIC ophangingen. Je kunt ook beargumenteren dat de kleine teams geen geld meer hebben om een nieuwe ophanging te ontwikkelen en de grote teams wel, waardoor ze nog meer weglopen bij de kleinere teams.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 juli 2014 @ 22:56:21 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142343658
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
De teams worden het niet eens, en dus lijkt een FRIC verbod van kracht voor de komende race:

http://www.gpupdate.net/n(...)r-direct-van-kracht/
Godsamme... :r

Als Mercedes niet meer aan kop rijdt ben ik er klaar mee, dan komt er een eind aan jaren lang elke race volgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:08:54 #271
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_142344356
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Godsamme... :r

Als Mercedes niet meer aan kop rijdt ben ik er klaar mee, dan komt er een eind aan jaren lang elke race volgen.
Ik geloof totaal niet in grote verschillen. Mercedes heeft allang een passende oplossing.
Heilig was FRIC ook niet, want vrijwel ieder team was er al mee bezig. McLaren was sowieso al vergevorderd met FRIC en dat bracht ze ook niet ineens tot vlak achter Mercedes. De power-unit van Mercedes is zo gigantisch veel krachtiger dat het verschil blijft.

Ze zullen zich bij Mercedes om één ding heel erg veel zorgen maken: hun auto's zijn onbetrouwbaar. Veel te onbetrouwbaar voor een team dat zo'n merknaam vertegenwoordigd.
pi_142493069
Lotus_F1Team twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 21:06:36 Pastor Confirmed and More to Come in 2015… Read Gerard’s take on what the future holds… http://t.co/oJdJyjxJwp http://t.co/iWd0sb78My reageer retweet
  zaterdag 19 juli 2014 @ 22:23:49 #273
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142494507
Nog een jaar knaldonado? :'(
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 juli 2014 @ 22:43:49 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142495230
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:23 schreef Rossdale het volgende:
Nog een jaar knaldonado? :'(
Geld he
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:28:20 #275
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_142496916
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 21:47 schreef wimderon het volgende:
Lotus_F1Team twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 21:06:36 Pastor Confirmed and More to Come in 2015… Read Gerard’s take on what the future holds… http://t.co/oJdJyjxJwp http://t.co/iWd0sb78My reageer retweet
:N
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')