abonnement Unibet Coolblue
pi_6356621
Het is ons gelukt om het telefoonnumer van de dame die de voorspellingen omtrent vliegtuigrampen deed te pakken te krijgen. Ik zal haar gaan bellen, en haar vragen om op Fok te komen.

Hebben jullie daar nog speciale ideeen over? In welke vorm moeten we dat doen, gewoon op het forum? Of op een irc-kanaal, desnoods speciaal geregd en afgeschermd met een toegangs-key? Wellicht ideeen voor experimenten etc?
Ze is al aardig afgeknapt op alle vooroordelen, dus wel graag serieuze reacties.

Uiteraard weet ik niet waaar ze allemaal toe bereid is; maar ik wil haar graag allerlei ideeen voor kunnen leggen, zodat het contact van beide kanten enogszins voorbereid kan worden.

pi_6356651
Het lijkt mij beter dat het niet voor iedereen toegankelijk wordt, dus niet voor mensen van GC, SMC, etc. Je kunt beter geen flamewar krijgen waar zij dan ramptoerist van wordt. Misschien wil ze gewoon ook vragen per email beantwoorden? Dan kun je de geintjes er van te voren al uitfilteren.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 22:27:06 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_6356755
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:18 schreef iteejer het volgende:
-knip-
Interessant, maar het lijkt me beter om via e-mail te starten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_6356833
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:20 schreef Disorder het volgende:
Het lijkt mij beter dat het niet voor iedereen toegankelijk wordt, dus niet voor mensen van GC, SMC, etc. Je kunt beter geen flamewar krijgen waar zij dan ramptoerist van wordt. Misschien wil ze gewoon ook vragen per email beantwoorden? Dan kun je de geintjes er van te voren al uitfilteren.
Dus bv een irc-channel met een toegangskey? Email kan natuurlijk wel, maar dan mis je het direkt interactieve.
Om mensen uit te sluiten stuit me eigenlijk een beetje tegen de borst, alhoewel je zeker een punt hebt met die flamewars.
Ik weet niet wat ze zelf wil. Ik zat te denken aan een chat met toegangskey, waar mensen op verzoek bij kunnen komen. Die verzoeken moeten dan via het forum of email worden ingediend. Zo kan zij een eigen spreekbuis krijgen via internet. Als ze dat tenminste wil.
pi_6356839
Klinkt zeker interessant, ik denk alleen dat ze niet op het forum moet komen, of als ze dat wel wil, ff testen.
Als er echt enorm wordt geflamed ofzo, dan kun je het volgens mij beter via irc doen, of anders idd per mail.
Heeft ze uberhaupt wel internet toegang?
Proud member of [b]Priests of Darkness[/b],The only Necro only guild in DAoC
pi_6356872
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:33 schreef Sollog het volgende:
Heeft ze uberhaupt wel internet toegang?
Geen idee. Maar als ze inderdaad bereid is om in contact te treden via internet op een andere dan een incidentele manier, ben ik zelfs wel bereid om een pc ter beschikking te stellen. Dat is het me wel waard!
pi_6356873
Interesting! Ik zou het via IRC doen met een toegangskey. Dan heb je geen last van vervelende users.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_6356897
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:35 schreef iteejer het volgende:

[..]

Geen idee. Maar als ze inderdaad bereid is om in contact te treden via internet op een andere dan een incidentele manier, ben ik zelfs wel bereid om een pc ter beschikking te stellen. Dat is het me wel waard!


zeer geinteresseerd, misschien een speciaal forum wat streng gemodereerd wordt.
ik heb nog wel wat vragen omtrent de ramp.( serieus ben ik nu dus)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 22:40:50 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_6356953
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:32 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dus bv een irc-channel met een toegangskey? Email kan natuurlijk wel, maar dan mis je het direkt interactieve.
Om mensen uit te sluiten stuit me eigenlijk een beetje tegen de borst, alhoewel je zeker een punt hebt met die flamewars.
Ik weet niet wat ze zelf wil. Ik zat te denken aan een chat met toegangskey, waar mensen op verzoek bij kunnen komen. Die verzoeken moeten dan via het forum of email worden ingediend. Zo kan zij een eigen spreekbuis krijgen via internet. Als ze dat tenminste wil.


En een besloten subforum? Of is dat geen haalbare kaart c.q. te moeilijk fabrieken?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_6357122
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:40 schreef static het volgende:
En een besloten subforum? Of is dat geen haalbare kaart c.q. te moeilijk fabrieken?
Zou in principe kunnen met de huidige mogelijkheden van ons forum. Zeker het overwegen waard!
pi_6357294
Wat is er überhaupt nog voor lol aan als ze de vragen toch al kan voorspellen
pi_6357404
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:55 schreef Disorder het volgende:
Wat is er überhaupt nog voor lol aan als ze de vragen toch al kan voorspellen
Dat zullen we es ff gaan testen dan
pi_6357870
Ik ben ook wel benieuwd naar het filosofische aspect, dus bijv. hoever gaat ze met het openbaar maken van datgene wat ze te zien krijgt en waarom dan wel/niet.
pi_6391909
Ik zou het liever in een forum zien, omdat je dan alles kan teruglezen. IRC vind ik altijd een beetje onoverzichtelijk, het is beter dan niets, maar ALS het kan is een forum een goed idee. Maar hoe zit dat dan met de toegang? Ik denk dat het een goed idee is om de toegang beperkt te maken, zoiets als admin? Want als je namelijk eerst iedereen toevoegd en daarna pas de klojo's uit dat forum gaat bannen is de mevrouw snel gevlogen.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6392400
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 14:19 schreef Kennyman het volgende:
Ik zou het liever in een forum zien, omdat je dan alles kan teruglezen. IRC vind ik altijd een beetje onoverzichtelijk, het is beter dan niets, maar ALS het kan is een forum een goed idee. Maar hoe zit dat dan met de toegang? Ik denk dat het een goed idee is om de toegang beperkt te maken, zoiets als admin? Want als je namelijk eerst iedereen toevoegd en daarna pas de klojo's uit dat forum gaat bannen is de mevrouw snel gevlogen.
* mee eens

chat vind ik ook onoverzichtelijk en gaat naar mijn idee iets te snel. (ook de neiging om daardoor wat oppervlakkig te blijven, maar ligt misschien ook aan de persoon, of zij al dan niet een snelle denker is)

Ik weet niet of bovenstaand verhaal (van Kennyman dus) te realizeren is?

  maandag 21 oktober 2002 @ 15:11:12 #16
17061 mvt
blame Canada
pi_6392771
Ik zou gaan voor een apart Truth aanmeld topic waarna de aangemelde personen een wachtwoord voor een gesloten IRC kanaal krijgen gemailed.
Ik weet trouwens niet of ze weet hoe IRC werkt, dus er zal waarschijnlijk iemand daar moeten zijn. Ook vraag ik me af of je dan niet gewoon 2 kanalen moet hebben, 1 voor vragen stellen (die dan in een interview vorm) in het andere kanaal beantwoord worden. Zo kan je een deel van de troep filteren (en dan moet er zeker iemand daar zijn)

En natuurlijk een linkje (of als uitzondering) het integraal posten van het "interview" in een Truth (voorlopig sticky???) topic.

We were to understand there would be pie and punch?
pi_6398101
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 14:47 schreef fokje het volgende:
* mee eens

chat vind ik ook onoverzichtelijk en gaat naar mijn idee iets te snel. (ook de neiging om daardoor wat oppervlakkig te blijven, maar ligt misschien ook aan de persoon, of zij al dan niet een snelle denker is)

Ik weet niet of bovenstaand verhaal (van Kennyman dus) te realizeren is?


Jawel, dat zou kunnen. een soort truth-slowchat dus Vanwege de beperktere toegang zou dat inderdaad een apart forum naast de truth moeten worden. Is wel een goed idee idd.
En nu maar es kijken of ze iets wil. Morgen spreek ik haar!
pi_6399011
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:18 schreef iteejer het volgende:

[..]

Jawel, dat zou kunnen. een soort truth-slowchat dus Vanwege de beperktere toegang zou dat inderdaad een apart forum naast de truth moeten worden. Is wel een goed idee idd.
En nu maar es kijken of ze iets wil. Morgen spreek ik haar!


Dat moet toch kunnen ?? zoiets als het adminforum ook een truth forum .. gewoon met wachtwoord inloggen, zodat je geen last hebt vande active topic jagers en andere onzinners
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 17:44:53 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6414184
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:18 schreef iteejer het volgende:

[..]


En nu maar es kijken of ze iets wil. Morgen spreek ik haar!


We hangen aan je lippen
The truth was in here.
pi_6414363
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:00 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Dat moet toch kunnen ?? zoiets als het adminforum ook een truth forum .. gewoon met wachtwoord inloggen, zodat je geen last hebt vande active topic jagers en andere onzinners


Je zou het i.i.g. 'read-only' kunnen maken. Dan heb je verder ook van niemand last.
pi_6415502
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:00 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Dat moet toch kunnen ?? zoiets als het adminforum ook een truth forum .. gewoon met wachtwoord inloggen, zodat je geen last hebt vande active topic jagers en andere onzinners


super idee LD , een fok special , kun je je toch niet gedragen , dan krijg je alleen leesrechten
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:15:10 #22
38508 Piepoo
Piepoo weet altijd raad!
pi_6415660
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:00 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Dat moet toch kunnen ?? zoiets als het adminforum ook een truth forum .. gewoon met wachtwoord inloggen, zodat je geen last hebt vande active topic jagers en andere onzinners


Dat klinkt heel paradijselijk en kan er ook op veel dieperliggend niveau hierover worden gediscussieerd.
Als het mogelijk is.....heel graag!!
zo gek als een deur
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:29:20 #23
7966 eRR_
______________________________
pi_6415967
Kun je niet een topic openen waar iedereen vragen in post, daar de beste uitkiezen en die door mw per email laten beantwoorden, om vervolgens alles netjes in een sticky te plaatsen? Je kan het die arme mevrouw toch niet aandoen haar in dit flame forum uit te nodigen.
the internet makes you stupid
  Admin dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:29:24 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_6415968
Toevoeging:

Hilversumse voorspelde Bijmerramp en belde op
Bron Het Parool dd 250902

AMSTERDAM - Lieneke van den Hoek, huisvrouw te Hilversum, heeft alles voorzien. In de nacht voorafgaand aan de Bijlmerramp van 4 oktober 1992 zag ze in een visioen het verongelukken van een Boeing 747. Een 'informant' vertelde haar over een blauw-wit toestel en Schiphol. De crash zou de volgende avond plaatsvinden. Vele doden. Tenzij Van den Hoek iets zou ondernemen. Dat deed ze. Ze belde met Schiphol.
Het is een van 'de onthullingen' die is te lezen in het gisteren verschenen boek Doemvlucht, de verzwegen geheimen van de Bijlmerramp van gepensioneerd Volkskrant-journalist Pierre Heijboer. Ongeloofwaardig? Alle nieuwe feiten die Heijboer erin aan het licht brengt zijn, zegt de auteur, gestaafd met documenten of getuigenissen die zijn opgenomen op zijn gisteren geopende website www.doemvlucht.nl.
Nee, van het visioen en de informant geen bewijs. Wat wel bestaat zijn een door Van den Hoek opgenomen geluidsband van telefoongesprekken (met Schiphol en de politie) en verklaringen van Schiphol-telefonisten. Een transcript van de band staat niet op de site, een verklaring die een van de telefonistes aflegde aan de Volkskrant wel. Daarin staat te lezen op de site dat Van den Hoek het tijdstip half zeven noemde. Inderdaad, het tijdstip waarop de verongelukte El Al Boeing zou vertrekken - het toestel vertrok uiteindelijk een uur later.

Een woordvoerder van de luchthaven bevestigt de waarschuwing van Van den Hoek. Hij wijst er wel op dat de hele KLM-vloot wit met blauw is, dus dat er weinig mee kon worden gedaan. Heijboer beschrijft in zijn boek niettemin dat de rijkspolitie op Schiphol ook El Al op de hoogte heeft gesteld van het visioen. Er is uiteindelijk niets mee gedaan. Het vliegtuig boorde zich in de flats Kruitberg en Groeneveen.

Het is de opvallendste passage uit het boek, dat verder de nodige opzienbarende details oplevert, maar weinig nieuwe inzichten, uitgezonderd de reden waarom de piloot over de Bijlmer vloog nadat hij in het Gooimeer twee motoren had verloren. Maar Heijboer gaat nog een stap verder. Schiphol was zo onder de indruk van de voorspellende gaven van Van den Hoek, dat het contact bleef onderhouden met de Hilversumse.

Dat Schiphol contact hield met Lieneke van den Hoek is iets wat, net als haar waarschuwing van 4 oktober 1992, nooit naar buiten kwam, ook niet ten tijde van de parlementaire enquete naar de Bijlmerramp. Volgens Heijboer heeft Van den Hoek ook gewaarschuwd voor het verongelukken van de Cityhopper, in april 1994, waarbij drie mensen om het leven kwamen.

'Haar melding was toen niet bij de juiste mensen terecht gekomen,' schrijft hij. 'Om dat in de toekomst te vermijden, werden met haar duidelijker afspraken gemaakt. Dit leidde ertoe dat in de jaren daarop nog drie keer een toestel aan de grond werd gehouden na waarschuwingen van haar kant. Een van de toestellen was het regeringsvliegtuig, de Fokker van de koningin'.

Het bewijs? Op Heijboers site staat het niet. "Nee," geeft Heijboer toe, "dat is een van de punten waarop mijn site in gebreke blijft. Maar ik heb de geluidsbanden van Van den Hoek gehoord waaruit dit blijkt en er zijn mensen die het kunnen bevestigen."

De woordvoerder van Schiphol zegt na intern navragen van niets te weten. Lieneke van den Hoek wil voorlopig niet met de pers praten.

Heijboer woonde zelf in Amsterdam Zuidoost toen de ramp zich voltrok, volgende week vrijdag precies tien jaar geleden. 43 mensen lieten het leven, een veelvoud daarvan kreeg lichamelijke en psychische klachten. Hij stond in korte tijd 'met knikkende knieen' bij het inferno.

De ramp heeft hem nooit meer losgelaten. Nadat hij met pensioen was gegaan, enkele jaren geleden, begon hij briefjes uit de delen in de Bijlmer, op zoek naar meer getuigen. Er waren nog te veel vragen. De parlementaire enquete naar de ramp, begin 1999, was frustrerend geweest.

De belangrijkste vragen heeft ook Heijboer, die meer getuigen hoorde dan de commissie, niet kunnen beantwoorden: wat zat er in het toestel en was die lading ziekmakend? Heijboer geeft er geen antwoord op, al voert hij in zijn boek wel de New-Yorkse vervoerder Aryeh Jeselsohn op die via zijn 'goed ingevoerde schoonvader' moet hebben vernomen dat er 27 kilo plutonium inzat.

"Nee,'' zegt Heijboer, "daarmee wil ik niet suggereren dat die plutonium er ook inzat. Ik weet niet of het waar is. Ik heb alleen maar duidelijk willen maken hoe het gerucht over plutonium in de wereld is gekomen.''

Hoe serieus moeten we u nemen? Heijboer kreeg de vraag gisteren bij de persconferentie ter promotie van zijn boek zowel direct als indirect voorgeschoteld. Sommigen zien in hem een monomane querulant, die zichzelf heeft verloren in de ramp. Hijzelf wijst simpelweg naar 'de feiten', zoals ze staan in zijn boek en op zijn site staan.

Feiten zijn de beweringen in het boek lang niet altijd, zeker niet waar de parlementaire enquetecommissie de pan wordt uitgeveegd. Maar Heijboers vergaring en uiteenzetting van het materiaal is imposant, vindt oud-PvdA-Kamerlid Rob van Gijzel, die zich jarenlang in de Bijlmerramp verdiepte.

Voor iemand die zich niet tien jaar lang in de zaak heeft verdiept, zijn in Heijboers conclusies moeilijk een gat te schieten. Van Gijzel noemt het boek dan ook 'een zeer gedetailleerd, met feiten onderbouwd verhaal', al heeft hij nog niet alles gelezen. "Met uitzondering van het aantal helikopters boven de rampplek, heb ik geen nieuwe dingen gezien. Maar Heijboer draagt wel nieuwe bewijzen aan die eerdere vermoedens beter onderbouwen."

Voor zowel Van Gijzel als Heijboer is het boek niet het sluitstuk van de Bijlmerramp. Ze hopen allebei op vragen van de Tweede Kamer naar aanleiding van Heijboers boek. "Maar dan krijg je toch weer een verhullend antwoord," zegt de auteur. Zelf is hij nog niet klaar. "Ik heb nog lijntjes uitstaan bij mensen. Ik hoop weer nieuwe feiten boven water te krijgen."


Pierre Heijboer: Doemvlucht, de verzwegen geheimen van de Bijlmerramp. Uitg.: Het Spectrum.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:30:47 #25
7966 eRR_
______________________________
pi_6415997
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:29 schreef yvonne het volgende:
knip
dit stond allemaal al in deel 1 van het topic
the internet makes you stupid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')