abonnement Unibet Coolblue
pi_142109872
Er bestaat natuurlijk ook geen beste bier. Want smaken verschillen. Brouwtechnisch vind ik de 12 wel heel goed. Mooie schuimkraag die blijft staan en een heerlijke tinteling in je mond van het koolzuur.
  donderdag 10 juli 2014 @ 13:51:12 #252
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142136383
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:55 schreef mckroket het volgende:
Er bestaat natuurlijk ook geen beste bier. Want smaken verschillen. Brouwtechnisch vind ik de 12 wel heel goed. Mooie schuimkraag die blijft staan en een heerlijke tinteling in je mond van het koolzuur.
Tuurlijk. Maar nogmaals, Ik vind heel die hype echt debiel :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142157083
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:05 schreef Gewas het volgende:
Ik had ze 10 minuten in de vriezer gelegd en toen vond ik ze koud genoeg. Ben nu Westmalle Trappist Dubbel aan het drinken. Vind deze veel lekkerder dan Tripel.
Ben ik met je eens, al zijn het nogal van elkaar afwijkende soorten bier.
pi_142157252
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:25 schreef gijsman het volgende:
.. De molen vuur en vlam, mwah gaat wel.
De molen heeft ongetwijfeld betere opties.
Iemand tips?
Vuur en Vlam is een fijne IPA, maar jij wilt kennelijk iets heftigers.

Hel&Verdoemenis is al eerder aanbevolen, maar je moet wel van stouts houden. Rasputin (en Tsarina Esra) is iets makkelijker om te drinken in die hoek. De samenwerking met 't IJ is een double IPA die erg fijn is. Maar ze hebben heel veel fijne bieren. Op&Top is een licht bier voor de liefhebber van Amarillo hop (de reguliere Amarillo is ook fijn trouwens).
pi_142157494
ik ga volgende week een rondleiding doen bij de molen. hopelijk zit er wat leuks bij in de tasting (5 stuks).
maar mijn favorieten van de molen zijn toch echt vuur&vlam (gewoon een simpele, frisse ipa) en hel en verdoemenis.
als je een klapper zoekt probeer dan eens bommen en granaten :)
pi_142157819
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:48 schreef drexciya het volgende:

[..]

Vuur en Vlam is een fijne IPA, maar jij wilt kennelijk iets heftigers.

Hel&Verdoemenis is al eerder aanbevolen, maar je moet wel van stouts houden. Rasputin (en Tsarina Esra) is iets makkelijker om te drinken in die hoek. De samenwerking met 't IJ is een double IPA die erg fijn is. Maar ze hebben heel veel fijne bieren. Op&Top is een licht bier voor de liefhebber van Amarillo hop (de reguliere Amarillo is ook fijn trouwens).
Ik heb nog niet veel IPA's gedronken ik moest er eigenlijk aan wennen, en het smaakte eigenlijk nog best goed.
Omdat ze bij de lokale mitra geen Hel hadden had ik ook een Rasputin meegenomen.
Dat was een teleurstelling, ten eerste kwam er bij het inschenken geen schuimkraag dus kreeg al een vermoeden dat er iets niet goed was.
Bij het nemen van een slok merkte ik al dat het bier nog niet helemaal klaar was om geconsumeerd te worden, geen koolzuur en het was stroperig.
Volgende keer beter dus
pi_142158221
sorry hoor, maar nu heb ik toch ff hardop gelachen.

rasputin is een imperial stout. die hebben vaak geen tot nauwelijks schuim en weinig tot geen koolzuur.
stroperig of olieachtige vloeistof kan ook gewoon zo horen. volgens mij is dit omdat er super veel mout gebruikt word waardoor de vloeistof wat dikker is. (pin me hier niet op vast, maar in ieder geval is het een feit dat de meeste imperial stouts redelijk dik zijn).
voor mijn gevoel is de hel & verdoemenis trouwens nog dikker dan de rasputin,

maar uiteindelijk gaat het om de smaak. je vond hem niet lekker heb ik zo het idee?
  Designer vrijdag 11 juli 2014 @ 00:27:47 #258
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_142158495
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 00:02 schreef gijsman het volgende:

[..]

Ik heb nog niet veel IPA's gedronken ik moest er eigenlijk aan wennen, en het smaakte eigenlijk nog best goed.
Omdat ze bij de lokale mitra geen Hel hadden had ik ook een Rasputin meegenomen.
Dat was een teleurstelling, ten eerste kwam er bij het inschenken geen schuimkraag dus kreeg al een vermoeden dat er iets niet goed was.
Bij het nemen van een slok merkte ik al dat het bier nog niet helemaal klaar was om geconsumeerd te worden, geen koolzuur en het was stroperig.
Volgende keer beter dus
Is dit je eerste niet-pils? _O-
🐙
pi_142158903
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 00:27 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Is dit je eerste niet-pils? _O-
Ik heb naast pils Blond, Dubbel, Tripel, Quadruppel gedronken heb ooit stage gelopen bij een kleine brouwerij waar feitelijk alles met de hand ging.
Alleen nee weinig IPA.
En ga elders mensen uitlachen.
  Designer vrijdag 11 juli 2014 @ 01:03:10 #260
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_142159067
Wat heeft een IPA met een Rasputin te maken?
🐙
pi_142159165
volgens mij snap je het niet echt, ik had een vuur en vlam (dus ipa) én een rasputin meegenomen.
De IPA beviel op het eerste gezicht niet zo goed, en de rasputin was (nog) niet drinkbaar.
  Designer vrijdag 11 juli 2014 @ 01:21:51 #262
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_142159321
Hmm. "Drinkbaarder" dan dat gaat die Rasputin niet worden in ieder geval. Die hoort zo.
🐙
pi_142159428
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:21 schreef DeZwabber het volgende:
Hmm. "Drinkbaarder" dan dat gaat die Rasputin niet worden in ieder geval. Die hoort zo.
Ok dan is de Rasputin voor mij een tegenvaller, niet getreurd buiten de molen is er nog genoeg keuze.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:22:44 #264
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142161999
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:21 schreef DeZwabber het volgende:
Hmm. "Drinkbaarder" dan dat gaat die Rasputin niet worden in ieder geval. Die hoort zo.
Ik moest keihard lachen. En dat om 09:21

Ik had gisteren een Mikkeller - Ocean Salty weeds. Mijn god, geen biertje voor mij. Ik kan niet over die zoute bek heenkomen. En dan te bedenken dat ik er nog 1 heb :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Designer vrijdag 11 juli 2014 @ 10:12:38 #265
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_142163124
Volgens mij is Mikkeller af en toe best wel een beetje een troll _O-
🐙
pi_142163250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:31 schreef gijsman het volgende:

[..]

Ok dan is de Rasputin voor mij een tegenvaller, niet getreurd buiten de molen is er nog genoeg keuze.
Echt een heerlijk bier, maar ja dan moet je wel weten wat een russian imperial stout is, een prima bier binnen dat genre hoor.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_142163313
Over vies bier gesproken, ik zit nu in Vietnam Bia Hoi te drinken voor 9 cent per glas
Voor dat geld nog best te beffen
pi_142164499
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 00:02 schreef gijsman het volgende:

[..]

Ik heb nog niet veel IPA's gedronken ik moest er eigenlijk aan wennen, en het smaakte eigenlijk nog best goed.
Omdat ze bij de lokale mitra geen Hel hadden had ik ook een Rasputin meegenomen.
Dat was een teleurstelling, ten eerste kwam er bij het inschenken geen schuimkraag dus kreeg al een vermoeden dat er iets niet goed was.
Bij het nemen van een slok merkte ik al dat het bier nog niet helemaal klaar was om geconsumeerd te worden, geen koolzuur en het was stroperig.
Volgende keer beter dus
Een zware stout zoals Rasputin of Hel&Verdoemenis heeft een totaal andere smaak dan doorsnee pils. Een IPA gaat op zich wel; het is vooral veel hoppiger. Een dubbel of quadrupel is zoet en gaat een beetje de wijnkant uit qua smaak.

Een zware stout heeft enerzijds de koffie/pure chocolade bitterheid van de gebrande mout en daarnaast nog de stroperigheid van de grote hoeveelheid mout, omdat je anders niet op 10+% alcohol uitkomt. De genoemde stouts hebben inderdaad ook vrij weinig schuim.

Ik zou zelf beginnen met iets lichtere stouts (al is dan de bitterkant wat uitgesprokener!), zoals de Jopen Extra Stout of de Bronckhorst Night Porter. Verder is het wel een aanrader om er iets bij te eten wat ook vrij heftig is, zoals oude kaas of blauwschimmelkaas.
pi_142165179
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:31 schreef gijsman het volgende:

[..]

Ok dan is de Rasputin voor mij een tegenvaller, niet getreurd buiten de molen is er nog genoeg keuze.
Het is nogal een stap van IPA naar een zware stout. Ik heb zelf kennisgemaakt met dit bier toen ik het in een kadopakket kreeg en ik moest er ook erg aan wennen. Tegenwoordig ligt dat anders, maar ik kan me je initiële reactie voorstellen.

Ik zou aanraden om eerst eens naar de double IPA's te kijken (Molen/'t IJ collab en Amarillo) en dan eerst een wat lichtere (en iets minder prijzige) stout te proberen.
pi_142170314
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:10 schreef gijsman het volgende:
volgens mij snap je het niet echt, ik had een vuur en vlam (dus ipa) én een rasputin meegenomen.
De IPA beviel op het eerste gezicht niet zo goed, en de rasputin was (nog) niet drinkbaar.
Ik heb uitgelegd hoe en wat. dat je het niet lekker vind is iets anders.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 17:20:42 #271
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142209579
Wispe wit : Waterig en zuur. Niet lekker IMHO
Saens Zoentje : Wel te doen. Ergens in de verte lijkt hij op skuumkoppe
Somersby blackberry : Omnomnomnom :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142237709
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik moest keihard lachen. En dat om 09:21

Ik had gisteren een Mikkeller - Ocean Salty weeds. Mijn god, geen biertje voor mij. Ik kan niet over die zoute bek heenkomen. En dan te bedenken dat ik er nog 1 heb :')
LOL! Zag gisteren de Mikkeller mad beer salt, durfde hem niet meenemen, maar ooit ga ik ze proeven :7

Verder weer (te) veel moois meegenomen, vooral veel Nøgne's :9~
  zondag 13 juli 2014 @ 13:20:05 #273
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142238390
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:52 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

LOL! Zag gisteren de Mikkeller mad beer salt, durfde hem niet meenemen, maar ooit ga ik ze proeven :7

Verder weer (te) veel moois meegenomen, vooral veel Nøgne's :9~
Die mad beer is niet dezelfde he! Die mad beer salt heb ik ook nog staan. "Made with popcorn" zal mij benieuwen :P

Pff, gisteren duveltjes en texelse tripels lopen wegtikken. Heerlijk bier met warm weer.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 13 juli 2014 @ 13:21:13 #274
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142238429
Ooh en steenuil gehad gisteren. IK vond hem geen 4 sterren (untappd) waard.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142238715
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Die mad beer is niet dezelfde he! Die mad beer salt heb ik ook nog staan. "Made with popcorn" zal mij benieuwen :P

Pff, gisteren duveltjes en texelse tripels lopen wegtikken. Heerlijk bier met warm weer.
I know, maar toch, dat salt... ik durf nog niet :P

Vette aanrader btw Bierhalle Deconinck.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')