abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:17:11 #1
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141082697
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:17:34 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141082715
En toen was ie plots vol :D

Laatste post:
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:52 schreef PatriQue89 het volgende:
Hallo,

Mijn vriend en ik willen heel graag een of twee katjes nemen. Nu wonen wij in een huis waar een man heeft gewoond die iets van 20 katten had. Hij verwaarloosde de katten, waardoor zij hun behoeftes in huis deden. Dit was ook te ruiken toen wij het huis kochten.

Wij hebben toen het hele huis behandeld met een geur neutralisator, waarvan wordt beweerd dat het de geur ook echt verwijderd in plaats van maskeert. En inderdaad, er is niks meer van te merken qua geur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij vragen ons dus af of katten dat op de een of andere manier kunnen ruiken en hierdoor ook het hele huis onder gaan zeiken. Dat is namelijk wat mensen in onze omgeving beweren.
Evt feliway ophangen, op een gegeven moment wennen de katten er wel aan en negeren die geur (als het aanwezig zou zijn)
Overigens ook wel meteen een goede manier om te testen of de geuren weg zijn ;)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:23:07 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141082974
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:15 schreef PatriQue89 het volgende:
Nog tips voor goede kattenbakvulling? Die zal in de woonkamer/keuken (een ruimte) moeten staan.. dus die willen we niet ruiken..
Ik heb zelf Tigerino (zonder geur) van Zooplus, kleine korrel en klontert erg goed.
Makkelijk ballen pis opscheppen.
En als de poep bedekt is met een laagje grit ruik je dat ook niet meer.

maar goed, 't is alleen wel weer even dat het gebruikt is, met oud& nieuw een keer uit angst, wat plas.
Mijn kat doet z'n behoefte buiten in het bos... best makkelijk overigens en niemand die er last van heeft :D
pi_141082984
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:17 schreef SiGNe het volgende:
En toen was ie plots vol :D

Laatste post:

[..]

Evt feliway ophangen, op een gegeven moment wennen de katten er wel aan en negeren die geur (als het aanwezig zou zijn)
Overigens ook wel meteen een goede manier om te testen of de geuren weg zijn ;)
Ja, feliway heb ik wel eens over gehoord.. Dat schijnt ook te helpen tegen krabben toch?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:25:45 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141083159
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:23 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ja, feliway heb ik wel eens over gehoord.. Dat schijnt ook te helpen tegen krabben toch?
Ik heb er zelf overigens nog geen ervaring mee.
Je hebt een electrisch ding met F4 feromonen die ervoor zorgt dat katten zich fijn voelen en je hebt een spray met F3 feromonen die ervoor zorgt dat ze het idee hebben dat ze hun geursporen al op die plek hebben uitgezet.
Zoiets dacht ik... maar ik kan het hartstikke mis hebben.
pi_141083227
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:25 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik heb er zelf overigens nog geen ervaring mee.
Je hebt een electrisch ding met F4 feromonen die ervoor zorgt dat katten zich fijn voelen en je hebt een spray met F3 feromonen die ervoor zorgt dat ze het idee hebben dat ze hun geursporen al op die plek hebben uitgezet.
Zoiets dacht ik... maar ik kan het hartstikke mis hebben.
Ah ok. Nou, in ieder geval iets om te onthouden. Mochten er poezels komen dan weet ik wat ik kan doen :Y
pi_141083316
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:15 schreef PatriQue89 het volgende:
Nog tips voor goede kattenbakvulling? Die zal in de woonkamer/keuken (een ruimte) moeten staan.. dus die willen we niet ruiken..
Ik zou beginnen met wat de katten nu al gebruiken, en dan evt. overstappen naar iets wat jij én de katten fijner vinden. Er zijn wel gritsoorten die je meer of minder ruikt, maar lang niet elke kat vindt elke gritsoort fijn, dus dat kan even proberen zijn. De mijne vinden houtkorrels en van die silicaat korrels bijvoorbeeld helemaal niks.
pi_141083360
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:28 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met wat de katten nu al gebruiken, en dan evt. overstappen naar iets wat jij én de katten fijner vinden. Er zijn wel gritsoorten die je meer of minder ruikt, maar lang niet elke kat vindt elke gritsoort fijn, dus dat kan even proberen zijn. De mijne vinden houtkorrels en van die silicaat korrels bijvoorbeeld helemaal niks.
En hoe merk je dat een kat een bepaald soort niet fijn vind? :@
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:31:51 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141083447
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:27 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ah ok. Nou, in ieder geval iets om te onthouden. Mochten er poezels komen dan weet ik wat ik kan doen :Y
Ik heb helaas pech gehad met m'n eerste 2 katten (Morgan had een lekkende hartklep en Jiro is aangereden) maar ook nu met Karel (zwerver van +/-4 jaar die is komen aanlopen bij m'n zus die al veel te veel huisdieren heeft (8 katten, 1 hond, 1 paard, zooi kippen en eenden en sinds vandaag nóg een hond erbij heeft) heb ik dat Feliway nooit hoeven gebruiken.

Had vorige week wel een probleempje met Karel dat ie niet binnen wilde komen omdat ie ergens "bang?" van was maar dat heeft zichzelf gelukkig weer opgelost.
Moest 'm alleen even een paar dagen zelf naar binnen en buiten tillen...
Je kan je zúlke zorgen om katten maken terwijl ze dan achteraf gewoon doen alsof je je aanstelt.. :D
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:39:13 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141083746
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:29 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

En hoe merk je dat een kat een bepaald soort niet fijn vind? :@
Dan pissen ze ernaast.. best duidelijk :D

Grit met "babygeur" vindt niet elke kat fijn, is meer de baas die dat fijn vind en de kat heeft het ermaar mee te doen.
Houtskorrels vinden katten vaak ook niet fijn omdat het vaak te grof is, voelt niet fijn aan de poten en de korrels worden vaak nat.
Silicaat vinden katten ook vaak niet fijn, voelt niet fijn aan de pootjes en het gebeurt nog weleens dat zo'n silicaatkorreltje aan de plasbuis blijft hangen (en vocht blijft opnemen), ook niet prettig.

Ik zou zelf een middelgrove of fijne korrel nemen die sterk vocht opnemend is.
Zelf heb ik http://www.zooplus.nl/sho(...)tenbakvulling/321630 maar die is wel vrij fijn van korrelgrootte.

En mijn kat gebruikt het niet.. net als m'n vorige katten trouwens, allemaal in het bos en geef ze eens ongelijk, wat is nu fijner voor een vent dan tegen een boom aan pissen ;)
pi_141083770
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:15 schreef PatriQue89 het volgende:
Nog tips voor goede kattenbakvulling? Die zal in de woonkamer/keuken (een ruimte) moeten staan.. dus die willen we niet ruiken..
het ruiken van de bak hangt ook veel af van de voeding. als de voeding goed is stinkt de ontlasting bijna niet. dan hoef je het ook niet te verdoezelen met geurende kattenbakvulling.

maar wat Holyme ook al zegt, beter eerst beginnen met de kattenbakvulling die ze gewend zijn.
hetzelfde geldt voor het voer.
pi_141083795
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:29 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

En hoe merk je dat een kat een bepaald soort niet fijn vind? :@
Nou, het hoofd van mijn poes toen ze in die silicaatkorrels wegzakte en vervolgens de bak uitvloog, zei genoeg :+ Maar katten kunnen bijvoorbeeld ook onzindelijk gedrag gaan vertonen, of dat je gewoon merkt dat ze het niet fijn vinden, minder enthousiast graven en erg snel weer wegwezen, dat soort dingen.

Sommige katten gaan gerust met meerdere katten op 1 bak en al het grit is prima, andere katten zijn erg kieskeurig, willen meerdere bakken, specifiek grit, en/of de bak moet altijd schoon zijn. Dat is iets wat je meestal van tevoren niet weet, dus even uitproberen wat voor jullie goed werkt :Y
Ik schep de bakken dagelijks uit, die van mij zijn niet zo kieskeurig dat ik elke dag die bakken schoon moet maken, maar ik moet wel meerdere bakken gebruiken (ik gebruik de regel 1 per kat +1, dat gaat hier prima, maar dan wel zonder kap :P) en niet al het grit is gewenst.
pi_141083934
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:39 schreef loecje het volgende:

[..]

het ruiken van de bak hangt ook veel af van de voeding. als de voeding goed is stinkt de ontlasting bijna niet. dan hoef je het ook niet te verdoezelen met geurende kattenbakvulling.

maar wat Holyme ook al zegt, beter eerst beginnen met de kattenbakvulling die ze gewend zijn.
hetzelfde geldt voor het voer.
En dat ook ja, als je kat erg stinkt zou ik eerst 'ns naar de voeding kijken ipv naar ander grit :Y
  Moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 21:43:41 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141083944
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141084071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Houtskorrels vinden katten vaak ook niet fijn omdat het vaak te grof is, voelt niet fijn aan de poten en de korrels worden vaak nat.

korrels worden nat? dat is toch niet anders als met grit...
houtkorrels werken het fijnste met een zeefsysteem(bijv PeeWee), daarbij het houtpulp door het graven naar de onderbak. houtkorrels in een gewone kattenbak vond ik ook 3x niks.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:46:00 #16
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141084078
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:40 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nou, het hoofd van mijn poes toen ze in die silicaatkorrels wegzakte en vervolgens de bak uitvloog, zei genoeg :+ Maar katten kunnen bijvoorbeeld ook onzindelijk gedrag gaan vertonen, of dat je gewoon merkt dat ze het niet fijn vinden, minder enthousiast graven en erg snel weer wegwezen, dat soort dingen.

Sommige katten gaan gerust met meerdere katten op 1 bak en al het grit is prima, andere katten zijn erg kieskeurig, willen meerdere bakken, specifiek grit, en/of de bak moet altijd schoon zijn. Dat is iets wat je meestal van tevoren niet weet, dus even uitproberen wat voor jullie goed werkt :Y
Ik schep de bakken dagelijks uit, die van mij zijn niet zo kieskeurig dat ik elke dag die bakken schoon moet maken, maar ik moet wel meerdere bakken gebruiken (ik gebruik de regel 1 per kat +1, dat gaat hier prima, maar dan wel zonder kap :P) en niet al het grit is gewenst.
Katten die met elkaar leven zijn er ook makkelijker in heb ik het idee.
Ik heb bijv steeds maar 1 kat gehad, als die klaar was met eten begroeven die het eten altijd.
Toen ik dat vertelde aan een vriendin ven me die altijd meerdere katten heeft gehad zei ze dat dat kwam omdat mijn kat het dan niet lekker meer vind.
Maar dat klopt niet, denk ik.

Ik denk dat het komt doordat mijn kat het niet met andere katten wil delen en het daarom begraaft.
Als je meerdere katten hebt en een is klaar met eten dan zie je de anderen de restjes opeten, begraven is zinloos...

Zelfde met de kattenbak, als je bak toch al door anderen gebruikt wordt stel je er andere eisen aan.
Meerdere katten is dus makkelijker... denk ik...
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:48:42 #17
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141084222
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:45 schreef loecje het volgende:

[..]

korrels worden nat? dat is toch niet anders als met grit...
houtkorrels werken het fijnste met een zeefsysteem(bijv PeeWee), daarbij het houtpulp door het graven naar de onderbak. houtkorrels in een gewone kattenbak vond ik ook 3x niks.
Ik heb ook geen ervaring met veel houtkorrels, alleen een vrij grove soort en de onderkant van de bak werd altijd flink nat.
Het verdeelt het vocht ipv dat het opneemt.

Die korrels die ik heb vormen vrij snel een grote bal, die bal is wel nattig (klei) maar de rest eromheen niet.
pi_141084335
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:29 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

En hoe merk je dat een kat een bepaald soort niet fijn vind? :@
Niks aan de adviezen toe te voegen alleen... O+ Jullie gaan voor poezzies! O+

Stomheid dat jullie zo ver weg wonen en ik dit jaar niks in de aanbieding heb. :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141084393
Ik gebruik houtkorrels van cat's best. Die zijn ook klontvormend :)
pi_141084421
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik heb ook geen ervaring met veel houtkorrels, alleen een vrij grove soort en de onderkant van de bak werd altijd flink nat.
Het verdeelt het vocht ipv dat het opneemt.

Die korrels die ik heb vormen vrij snel een grote bal, die bal is wel nattig (klei) maar de rest eromheen niet.
het idee van houtkorrels is juist dat het het vocht helemaal opneemt. de houtkorrel zuigt zich vol met vocht en valt daardoor uit elkaar als een soort zaagsel.
ik kan de onderbak zo omkiepen in de groene container, het plakt niet eens zo droog.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:40 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nou, het hoofd van mijn poes toen ze in die silicaatkorrels wegzakte en vervolgens de bak uitvloog, zei genoeg :+
haha.
hier vond poes de silicaatkorrels geweldig. heerlijk graafwerk, daar kon ze geen genoeg van krijgen
ik vond het wat minder, wat een herrie geven die dingen bij het graven.
pi_141084440
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Niks aan de adviezen toe te voegen alleen... O+ Jullie gaan voor poezzies! O+

Stomheid dat jullie zo ver weg wonen en ik dit jaar niks in de aanbieding heb. :(
Heb er nog 2 (mogelijk 4) in de aanbieding O-)
pi_141084580
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:53 schreef Holyme het volgende:

[..]

Heb er nog 2 (mogelijk 4) in de aanbieding O-)
Dat is de instelling! ^O^ _O- Ik weet trouwens van minimaal 8 kittens (thuisnestjes) die ook nog een huis zoeken. Maja, wonen ook allemaal bij mij in de buurt.

Pat: Hier zweren ze (en ik) trouwens bij silicaat, maar bij kittens moet je even oppassen. Als ze nog uit de bak grit (vr)eten, dan moet je tijdelijk iets anders pakken: niet klontvormend grit. Tot ze dat rare gedrag ontgroeid zijn. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 21:59:00 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141084742
Rood.
Of iets met een rare vlek in het gezicht.

En patrick wil Britse korthaar.

Maar ik wil eigenlijk maar eentje ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:59:03 #24
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141084746
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Niks aan de adviezen toe te voegen alleen... O+ Jullie gaan voor poezzies! O+

Stomheid dat jullie zo ver weg wonen en ik dit jaar niks in de aanbieding heb. :(
voor mij overigens balen dat ik 2 jaar geleden niet voor eentje van jou heb gekozen en voor Jiro ben gegaan...
Die van jou was misschien niet onder een auto gekomen en dan had Jiro ook nog ergens anders geleefd..
Ook alweer iets meer dan een jaar geleden dat ie onder die auto kwam, ik kan er echt letterlijk nog steeds om janken dat ie er niet meer is...

Aan de andere kant heb ik Karel nu, die heeft nu juist weer een heel nieuw leven waarbij er voor 'm gezorgd wordt voor de rest van zijn leven, niet meer in de weilanden zelf opzoek naar eten maar meerdere malen per dag een gratis maaltijd en een mooi bos om te onderzoeken.. ook fijn ^O^

pi_141084817
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:52 schreef loecje het volgende:

[..]

het idee van houtkorrels is juist dat het het vocht helemaal opneemt. de houtkorrel zuigt zich vol met vocht en valt daardoor uit elkaar als een soort zaagsel.
ik kan de onderbak zo omkiepen in de groene container, het plakt niet eens zo droog.

[..]

haha.
hier vond poes de silicaatkorrels geweldig. heerlijk graafwerk, daar kon ze geen genoeg van krijgen
ik vond het wat minder, wat een herrie geven die dingen bij het graven.
Toch maar ´ns naar zo´n systeem kijken dan, hout vonden ze jaren geleden niks maar mijn jongste heeft het nog nooit getest en de oudste is niet meer, en het klinkt wel goed :Y Die silicaat korrels waren overigens ook best vermakelijk sjoelmateriaal hier, voor de andere kat :P
pi_141084868
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:59 schreef Renesite het volgende:
Rood.
Of iets met een rare vlek in het gezicht.

En patrick wil Britse korthaar.

Maar ik wil eigenlijk maar eentje ;(
http://ikzoekbaas.nl/ ^O^
pi_141085023
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Niks aan de adviezen toe te voegen alleen... O+ Jullie gaan voor poezzies! O+

Stomheid dat jullie zo ver weg wonen en ik dit jaar niks in de aanbieding heb. :(
Haha ja.. Alleen René is nog bang en wil maar 1. Ik wil er 2. En René wil ze dan 2 a 3 weken alleen laten als wij op vakantie zijn.. Dierenbeul.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:05:07 #28
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141085055
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:52 schreef loecje het volgende:

[..]

het idee van houtkorrels is juist dat het het vocht helemaal opneemt. de houtkorrel zuigt zich vol met vocht en valt daardoor uit elkaar als een soort zaagsel.
ik kan de onderbak zo omkiepen in de groene container, het plakt niet eens zo droog.
Mijn ervaring was dat dat zaagsel dan teveel nat bleef.
Maar goed, dat was ook niet helemaal een normale situatie.. 6 katten en slechts 3 kattenbakken (of zelfs 2, weet niet meer)
de bakken werden wel dagelijks verschoond overigens, dat gelukkig nog wel maar 't hadden er een stuk meer moeten zijn.
Als je meer dan 1 kat hebt zelfs 1 extra nemen of evt 2 extra (voor poep en plas willen katten ook nog weleens aparte bakken gebruiken dus misschien is 2 bakken voor 1 kat niet eens verkeerd)
pi_141085119
Maar bedankt voor alle tips _O_

Ik denk dat het nog wel even duurt, ons kennende.. :')
pi_141085241
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:00 schreef Holyme het volgende:

[..]

Toch maar ´ns naar zo´n systeem kijken dan, hout vonden ze jaren geleden niks maar mijn jongste heeft het nog nooit getest en de oudste is niet meer, en het klinkt wel goed :Y Die silicaat korrels waren overigens ook best vermakelijk sjoelmateriaal hier, voor de andere kat :P
houtkorrels zijn ook sjoelmateriaal :Y
een hele enkele keer komt er eentje buiten de bak te liggen en die wordt de hele kamer door gemept.
  Moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 22:08:50 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141085266
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:06 schreef PatriQue89 het volgende:
Maar bedankt voor alle tips _O_

Ik denk dat het nog wel even duurt, ons kennende.. :')
Een drie-jarenplan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141085278
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:59 schreef Renesite het volgende:
Rood.
Of iets met een rare vlek in het gezicht.

En patrick wil Britse korthaar.

Maar ik wil eigenlijk maar eentje ;(
Rood! O+

Wrom eentje? Met twee katten (zeker als je ze gelijk in huis haalt) heb je minder werk dan met eentje. Zeker bij kittens! En dan kun je ze ook makkelijker 2-3 weken alleen laten als jullie op vakantie gaan. :P

Ik hoor de angst en twijfel vaker, en mijn ervaring is dat 9 van de 10 mensen na een paar maanden alsnog voor een tweede kitten gaan, omdat die ene zo alleen is en/of het werk ermee best blijkt mee te vallen. Gaat vaak goed, maar soms is het dan juist even extra werk om ze aan elkaar te laten wennen.

Willen jullie trouwens kittens of volwassen katten? In het asiel zitten vaak paartjes katten die niet gescheiden willen worden. O+ Succes gegarandeerd! O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:09:50 #33
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141085309
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:04 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Haha ja.. Alleen René is nog bang en wil maar 1. Ik wil er 2. En René wil ze dan 2 a 3 weken alleen laten als wij op vakantie zijn.. Dierenbeul.
Dan zou ik ze na de vakantie halen en dan als jullie volgend jaar op vakantie zijn een goede oppas regelen.
dan zijn de katten in elk geval gewend aan het huis.

Als de kat naar buiten kan is 1 opzich prima, voor binnenkatten zou ik er eerder 2 nemen, hebben ze elkaar om te spelen (al is dat voor een kat ook weer niet nodig, in de natuur zijn ze ook solitair, mannetjes sowieso)

Overigens heb je ook rode Britse kortharen.. hebben jullie beiden in een ;)
pi_141085312
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:06 schreef PatriQue89 het volgende:
Maar bedankt voor alle tips _O_

Ik denk dat het nog wel even duurt, ons kennende.. :')
Mooi! Wacht tot volgend jaar, plan een minivakantie naar het zuiden en kom hier kennis maken. *; *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 22:10:03 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141085326
Pat wil kittens... Ik hoef niet per se kittens.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 22:10:48 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141085360
Net zoiets als je een kind adopteert... Pfff, neem gelijk eentje die al opgevoed is - veul makkelijker _O-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141085441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:10 schreef Renesite het volgende:
Pat wil kittens... Ik hoef niet per se kittens.
Aaaaah! Toe! Kijk dan rond voor volwassen setjes! *;
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141085447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:05 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Mijn ervaring was dat dat zaagsel dan teveel nat bleef.
Maar goed, dat was ook niet helemaal een normale situatie.. 6 katten en slechts 3 kattenbakken (of zelfs 2, weet niet meer)
de bakken werden wel dagelijks verschoond overigens, dat gelukkig nog wel maar 't hadden er een stuk meer moeten zijn.
Als je meer dan 1 kat hebt zelfs 1 extra nemen of evt 2 extra (voor poep en plas willen katten ook nog weleens aparte bakken gebruiken dus misschien is 2 bakken voor 1 kat niet eens verkeerd)
de hoeveelheid katten / kattenbakken zal het verschil niet zijn.
ik heb 2 katten en ze gebruiken eigenlijk maar 1 kattenbak(heb er 2 staan). dan is in verhouding hetzelfde.

het grootste verschil zal het zeefsysteem zijn. ik schep elke dag de drolletjes, af en toe houtkorrels bijvullen en eens per week de onderbak leeggooien en alles schoonmaken.

toen poes darmparasieten had gebruikte ik houtkorrels zonder zeefsysteem. dagelijks alles schoonmaken en vernieuwen. toen was de bodem idd vochtiger, meer uitloop, en voor mijn gevoel minder fris ondanks dat ik de bak dagelijks reinigde.
pi_141085564
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mooi! Wacht tot volgend jaar, plan een minivakantie naar het zuiden en kom hier kennis maken. *; *O*
Heb jij dan beebies?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:14:59 #40
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141085602
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]
Ik hoor de angst en twijfel vaker, en mijn ervaring is dat 9 van de 10 mensen na een paar maanden alsnog voor een tweede kitten gaan, omdat die ene zo alleen is en/of het werk ermee best blijkt mee te vallen. Gaat vaak goed, maar soms is het dan juist even extra werk om ze aan elkaar te laten wennen.
Ik wil er het liefst eigenlijk ook 2 maar woon niet groot (30m² totaal), al kunnen ze wel naar buiten waar ze een behoorlijke ruimte hebben.
Maar die huidige zwerver van me is ook niet echt heel erg aardig naar andere katten.
Daarom heeft m'n zus 'm ook naar mijj overgedragen, zij had bij haar huis 4 boerderijkatten overgenomen (terrorbazen!) en had zelf ook al 4 katten..
Karel bleek terrorbaas nummer 1 en die wist zelfs die boerderijkatten van streek te krijgen ~O>

Al moet ik zeggen dat het hier in de buurt nog best goed gaat, de andere katten in de buurt (redelijk veel) weten dat ze een gevecht gaan verliezen en vechten dus niet veel met Karel.
Maar het betekent helaas ook dat een 2e kat erbij waarschijnlijk niet gaat lukken voor me.
pi_141085680
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:05 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Mijn ervaring was dat dat zaagsel dan teveel nat bleef.
Maar goed, dat was ook niet helemaal een normale situatie.. 6 katten en slechts 3 kattenbakken (of zelfs 2, weet niet meer)
de bakken werden wel dagelijks verschoond overigens, dat gelukkig nog wel maar 't hadden er een stuk meer moeten zijn.
Als je meer dan 1 kat hebt zelfs 1 extra nemen of evt 2 extra (voor poep en plas willen katten ook nog weleens aparte bakken gebruiken dus misschien is 2 bakken voor 1 kat niet eens verkeerd)
Dat is volgens mij ook de reden dat die 1 per kat +1 regel er is (dus met 1 kat alleen toch 2 bakken), omdat ze kieskeurig kúnnen zijn en een aparte bak voor die dingen willen :) Hier hebben ze die voorkeur voor een aparte poep/plas bak ook.

En wat betreft kittens, wat Cat zegt :Y Die houden elkaar lekker bezig en hoef je je later niet bezig te houden met de introductie van een nieuwe kat als je alsnog besluit een andere erbij te willen :) Zie dat nu ook weer met m'n groepje van 4, die vervelen elkaar ipv mijn gordijnen enzo :+
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:16:19 #42
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141085685
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:10 schreef Renesite het volgende:
Net zoiets als je een kind adopteert... Pfff, neem gelijk eentje die al opgevoed is - veul makkelijker _O-
Kittentijd is ook maar een half jaartje... daarna krijg je de pubertijd... dat sla je liever over ;)
pi_141085814
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Kittentijd is ook maar een half jaartje... daarna krijg je de pubertijd... dat sla je liever over ;)
Inderdaad ja :D Ik heb nu een opvangertje wat met een paar weken oud al zo gruwelijk eigenwijs en koppig was, niet normaal! Die wil ik echt niet meemaken over een tijdje :')
pi_141086062
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:14 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Heb jij dan beebies?
Niks is zeker natuurlijk, hangt ook van mijn werk af en zo, maar ik verwacht van wel. Je ziet het topic vanzelf een schop krijgen. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 22:22:32 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141086106
Maar krijg je dan rooooie Cat? ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 22:22:47 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141086123
Soberso heeft Pat er niets aan, die wil een Britisch short hairy
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141086175
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Niks is zeker natuurlijk, hangt ook van mijn werk af en zo, maar ik verwacht van wel. Je ziet het topic vanzelf een schop krijgen. :)
O+ I like zeh kitties!

Ik moet sowieso weer eens op een meet komen van esf ofzo.. die ene keer dat ik er was vond ik 't supergezellig (en volgens mij is het in de jaren erna alleen maar gezelliger geworden!) Maarja, uithoek, druk met alles, andere omstandigheden.. mehhhh!
pi_141086337
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:22 schreef Renesite het volgende:
Maar krijg je dan rooooie Cat? ;(
Dat kan ik nooit garanderen. :D Maar er zijn vast volwassen setjes in het asiel met minimaal een rooie erbij. O~)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:26:47 #49
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141086343
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:17 schreef Holyme het volgende:

[..]

Inderdaad ja :D Ik heb nu een opvangertje wat met een paar weken oud al zo gruwelijk eigenwijs en koppig was, niet normaal! Die wil ik echt niet meemaken over een tijdje :')
Jiro was ook zo, enorm nieuwsgierig en koppig, maar ook superlief (sliep op m'n gezicht :D )
Karel is echt anders, duidelijk volwassener en rustiger (ook feller met spelen, gaat echt voor de kill)

Ik kan zelf met karel ook moeilijker een band krijgen, tenminste.. niet zo'n band als ik met Jiro had,, da's soms best moeilijjk en eerlijk gezegd zou ik 'm ook zo inruilen voor een kat die wel zo als Jiro is,
Ook niet eerlijk natuurlijk maar toch voelt Karel nog wel veel als een oppas-kat en niet als mijn kat.
Zal ook met z'n verleden als zwerver te maken hebben overigens.

In elk geval zal ik het ermee "moeten" doen en zal daar ook het beste van maken.
De band wordt overigens ook wel steeds sterker, op m'n gezicht slapen of op schoot liggen zal ie niet doen maar hij kijkt al wel enorm scheel als ik z'n koppie aai :D
pi_141086405
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:23 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

O+ I like zeh kitties!

Ik moet sowieso weer eens op een meet komen van esf ofzo.. die ene keer dat ik er was vond ik 't supergezellig (en volgens mij is het in de jaren erna alleen maar gezelliger geworden!) Maarja, uithoek, druk met alles, andere omstandigheden.. mehhhh!
Met één keer een kleieieieiein dipje (achteraf) zijn de meets steeds gezelliger geworden ja! w/

Kooooom gewoon weer eens! *stampvoet* :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:30:50 #51
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141086581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:22 schreef Renesite het volgende:
Soberso heeft Pat er niets aan, die wil een Britisch short hairy
Kijk eens bij de herplaatsers, genoeg mensen met een (ras!) Britse korthaar die er door omstandigheden vanaf moeten, max prijs is ¤150,- dus ook een stuk goedkoper dan een kitten. (¤600 tot ¤900)

Kitten is natuurlijk wel leuk maar het is maar een relatief korte periode die je mist en een volwassen kat is soms makkelijker, vraagt minder.
Britse kortharen zijn overigens erg makkelijk binnen te houden.

En persoonlijk zou ik er dan een uit een asiel halen, die zitten namelijk al flink vol.. ook met setjes trouwens en die zijn ook moeilijker "te slijten" terwijl je er hartstikke leuke katten aan overhoudt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 14 juni 2014 @ 22:33:28 #52
269689 crew  Viv
pi_141086727
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:26 schreef Cat22 het volgende:
Dat kan ik nooit garanderen. :D Maar er zijn vast volwassen setjes in het asiel met minimaal een rooie erbij. O~)
Of als het dan rooie Britse kortharen moeten zijn: zoek naar herplaatsers via de officiële rasvereniging! *O* Hier mijn setje (broer en zus uit hetzelfde nestje) rooie Maine Coons, als herplaatsers hier komen wonen toen ze 5 jaar oud waren:
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:34:21 #53
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141086778
Wetenschappelijk onderzoek heeft overigens ook aangetoond dat eigenaren van katten slimmer zijn dan mensen die geen huisdieren hebben.
Mensen met honden zijn weer dommer dan mensen zonder huisdieren.. dus een kat in huis nemen verhoogt je intellegentie ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:38:10 #54
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141087035
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Of als het dan rooie Britse kortharen moeten zijn: zoek naar herplaatsers via de officiële rasvereniging! *O* Hier mijn setje (broer en zus uit hetzelfde nestje) Maine Coons, als herplaatsers hier komen wonen toen ze 5 jaar oud waren:
[ afbeelding ]
:Y ^O^
M'n ouders hebben nu ook (weer) een harstikke schele Burmees via de herplaatsing, Niezl, tof beest.. zit enorm te zeiken om aandacht, tot irriterens toe maar toch is dat dan een kat naar m'n hart.
Slaapt ook altijd tussen de benen van m'n vader, die dan verder niet meer kan slapen maar goed... je moet er wat voor over hebben ;)
Zou overigens een botoxbehandeling moeten krijgen voor z'n ogen, spieren verslappen zodat ie weer recht kijkt.. maar dat betekent wel elke 3 maanden een injectie in z'n ooghoeken..laat maar...
  maandag 16 juni 2014 @ 11:44:28 #55
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141145909
Ik heb nog een vraag! Ik ga vandaag de kat halen maar hoe weet de kat in een nieuw huis dat de kattenbak zijn plaats is om te schijten en plassen? :D
Het zou toch ook zomaar kunnen dat hij denkt dat de mand zijn schijtplek is? Ik heb de kattenbak btw niet in de woonkamer/keuken gezet, maar in het berghok met de deur op een kier (hier staat echter ook wasmachine/droger, is dit een probleem?) op een matje.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141145957
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:44 schreef Michielos het volgende:
Ik heb nog een vraag! Ik ga vandaag de kat halen maar hoe weet de kat in een nieuw huis dat de kattenbak zijn plaats is om te schijten en plassen? :D
Het zou toch ook zomaar kunnen dat hij denkt dat de mand zijn schijtplek is? Ik heb de kattenbak btw niet in de woonkamer/keuken gezet, maar in het berghok met de deur op een kier (hier staat echter ook wasmachine/droger, is dit een probleem?) op een matje.
zodra de kat in huis is zet je hem meteen op de kattenbak
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:47:01 #57
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141145988
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:46 schreef Vicky het volgende:

[..]

zodra de kat in huis is zet je hem meteen op de kattenbak
aah goed idee :) En dan nog een vraag: Dan is het beter om het deksel in het begin eraf te halen toch?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141146109
het is wel makkelijker om de kat op de kattenbak te zetten zonder kap.

het grit gebruiken wat de kat gewend is helpt ook. dat herkent de kat echt wel.
pi_141146162
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:47 schreef Michielos het volgende:

[..]

aah goed idee :) En dan nog een vraag: Dan is het beter om het deksel in het begin eraf te halen toch?
dat ja
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:57:52 #60
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141146343
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat ja
heb het dak al eraf gehaald :) ga eerst even als ik daar ben oefenen met de kat op pakken (zal hij wel niet zo leuk vinden), maar is toch belangrijk haha :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:44:07 #61
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141152173


hallo O+

wat betekent het bij een kat als ie een beetje met staart kwispelt? Hij laat zich wel heel makkelijk aaien en gaat dan tevreden spinnen met ogen dicht en kopjes geven :D

misschien vind ie het nog wat spannend ofzo? :D

[ Bericht 40% gewijzigd door Michielos op 16-06-2014 15:09:10 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 15:08:53 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141153038
Rood O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141153158
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:44 schreef Michielos het volgende:
[ afbeelding ]

hallo O+

wat betekent het bij een kat als ie een beetje met staart kwispelt? Hij laat zich wel heel makkelijk aaien en gaat dan tevreden spinnen met ogen dicht en kopjes geven :D

misschien vind ie het nog wat spannend ofzo? :D
Leuke kop! O+

Alleen de staart zegt niet alles, wat doet het lijf?
Waarschijnlijk is hij nog alert, veel nieuwe geuren en geluiden en zo.Alles moet verkend worden. Maar spinnen met de ogen dicht is al heel goed. ^O^ En met het kopjes geven is hij zijn nieuwe huis (en jou!) aan het claimen door geursporen achter te laten.

Je hoeft hem niet te vaak op de bak te zetten hoor, katten hebben dat gauw genoeg door. Zolang de bak maar niet ontzettend ver weg staat. Want dan is het net als met een mens in een vreemd huis: waar is het toilettttt? :X :X

het is ook handig hem niet meteen het hele huis te laten doorbanjeren. Laat hem eerst maar eens aan de woonkamer/keuken en aan jou wennen, kun je daarna andere ruimtes erbij doen. helpt ook bij het vinden van de kattebak (als je die in de woonkamer/keuken hebt staan ten minste :P )
Als hij niet te schichtig is (en zo te zien valt dat best mee) kun je dan vanavond wat deuren gaan openzetten. Maar nog niet buiten laten he?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 juni 2014 @ 15:13:16 #64
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141153200
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Leuke kop! O+

Alleen de staart zegt niet alles, wat doet het lijf?
Waarschijnlijk is hij nog alert, veel nieuwe geuren en geluiden en zo.Alles moet verkend worden. Maar spinnen met de ogen dicht is al heel goed. ^O^ En met het kopjes geven is hij zijn nieuwe huis (en jou!) aan het claimen door geursporen achter te laten.

Je hoeft hem niet te vaak op de bak te zetten hoor, katten hebben dat gauw genoeg door. Zolang de bak maar niet ontzettend ver weg staat. Want dan is het net als met een mens in een vreemd huis: waar is het toilettttt? :X :X
het lijf is ontspannen en hij komt heletijd tijdens het verkennen even langs mij om zich te laten aanhalen :) nu ligt ie op de grond te pitten :D :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141153290
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

het lijf is ontspannen en hij komt heletijd tijdens het verkennen even langs mij om zich te laten aanhalen :) nu ligt ie op de grond te pitten :D :D
Relaxt! O+
Hij zal zich wel nog wat onzeker voelen, goed dat je erbij bent voor de kroeltjes en de steun.

Heeft hij al lekkere hapjes gehad? :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 juni 2014 @ 15:16:57 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141153342
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Relaxt! O+
Hij zal zich wel nog wat onzeker voelen, goed dat je erbij bent voor de kroeltjes en de steun.

Heeft hij al lekkere hapjes gehad? :9
ik heb voerbakje neergelegd en water, zal ik m een snoepje geven?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141153381
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:16 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik heb voerbakje neergelegd en water, zal ik m een snoepje geven?
Kijk maar eens of hij het lust. :Y Zo niet, dan is dat ook prima, zo te lezen is hij ontspannen zat en gaat vanzelf wel eten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 juni 2014 @ 15:18:52 #68
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141153427
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kijk maar eens of hij het lust. :Y Zo niet, dan is dat ook prima, zo te lezen is hij ontspannen zat en gaat vanzelf wel eten.
hij heeft wel al wat brokken tot zich genomen :) hij hoefde geen snoepje :D merk wel dat ie heel aanhankelijk is. Hij kan even geen genoeg krijgen van geaaid worden en tegen me aan liggen haha
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141153570
Ik heb geen vraag, maar een klacht :')

Sinds ongeveer 6e maand van mijn zwangerschap tot aan nu negeren mijn 2 katten mij compleet. Bij baasje gaan ze altijd knuffelen en lief liggen en als ik ze daarna roep en ze zien me, kijken ze me even aan en lopen gewoon verder :') Het zal wel een fase zijn want daarvoor waren ze lief en aanhankelijk.

Einde klacht. }:|
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 15:27:51 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141153726
Een kat en slaapplek. Ik wil ze niet in mijn bed. We hebben een open keuken/woonkamer en ergens zegt iets in mij: hmmm... wel veel ruimte tot donderjagen :+ ! Waar laten jullie de katten 's nachts?

Ik denk dat ik gewoon wat onzeker ben :P
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141154321
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:27 schreef Renesite het volgende:
Een kat en slaapplek. Ik wil ze niet in mijn bed. We hebben een open keuken/woonkamer en ergens zegt iets in mij: hmmm... wel veel ruimte tot donderjagen :+ ! Waar laten jullie de katten 's nachts?

Ik denk dat ik gewoon wat onzeker ben :P
gewoon in de woonkamer/eetkamer.

hier mogen ze ook niet boven komen. de katten in de slaapkamer beviel ons in het appartement niet zo goed.
de woonkamer/eetkamer is hun domein. overdag komt daar de bijkeuken/schuur en de tuin(afgezet) er nog bij. maar alleen als er iemand thuis is.
pi_141154336
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:18 schreef Michielos het volgende:

[..]

hij heeft wel al wat brokken tot zich genomen :) hij hoefde geen snoepje :D merk wel dat ie heel aanhankelijk is. Hij kan even geen genoeg krijgen van geaaid worden en tegen me aan liggen haha
Misschien zijn deze wel interessant voor je om te lezen, kort en duidelijk uitgelegd :)
http://plazilla.com/page/(...)r-dan-alleen-miauw-1
http://plazilla.com/page/(...)r-dan-alleen-miauw-2
http://plazilla.com/page/(...)r-dan-alleen-miauw-3
Veel geluk met je mooie nieuwe vriendje in ieder geval O+

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb geen vraag, maar een klacht :')

Sinds ongeveer 6e maand van mijn zwangerschap tot aan nu negeren mijn 2 katten mij compleet. Bij baasje gaan ze altijd knuffelen en lief liggen en als ik ze daarna roep en ze zien me, kijken ze me even aan en lopen gewoon verder :') Het zal wel een fase zijn want daarvoor waren ze lief en aanhankelijk.

Einde klacht. }:|
Daar zou ik echt enorm van balen, maar ze voelen echt wel aan dat er iets anders is, dus ik hoop voor je dat het inderdaad een 9 maanden durende fase is :+ En anders zijn sommige katten prima om te kopen :P

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:27 schreef Renesite het volgende:
Een kat en slaapplek. Ik wil ze niet in mijn bed. We hebben een open keuken/woonkamer en ergens zegt iets in mij: hmmm... wel veel ruimte tot donderjagen :+ ! Waar laten jullie de katten 's nachts?

Ik denk dat ik gewoon wat onzeker ben :P
In het hele huis, tuurlijk kan er wel 'ns wat kapot gaan in het begin (bij kittens is die kans iig wel aanwezig :P ) of kom je er later achter dat die vaas laten staan toch niet zo handig was, maar katten regelmatig opsluiten in een kleinere ruimte ben ik niet zo'n voorstander van. De meeste katten hebben behoefte aan ruimte en kunnen gefrustreerd raken en vervelend gedrag gaan vertonen of juist dan gaan lopen draken als ze weer de ruimte hebben. Verder krijgen katten ook vanzelf door dat je op bepaalde tijdstippen ze op gaat sluiten, vinden ze dat dan niet leuk, nou, veel plezier met de katten op gaan sluiten :+ Bij kittens of een nieuwe kat zou ik het overigens wel opbouwen, vooral bij de kleintjes geef ik rustig aan steeds meer ruimte om ze rustig te laten wennen en ongelukjes met de kattenbak te voorkomen.

En katten zijn meestal ook niet zo'n fan van gesloten deuren, helemaal niet als het personeel achter die deur is, dus het kan zijn dat je wat trucs toe moet passen als je ze niet in de slaapkamer wil. Bijvoorbeeld stofzuiger recht achter de deur, aanzetten en stekker uit het stopcontact, zodra ze bijvoorbeeld aan de deur gaan krabben hoef jij niet op te staan maar alleen de stekker er in te doen. Je hebt ook speciale spuitbussen met lucht en een sensor, die houden ze ook bij de deur weg. Zulke manieren zonder dat jij er aan te pas komt, geven als het goed is het resultaat dat de kat de deur niet leuk/interessant meer zal vinden en jou nog wel :) Maar dit ligt dus ook allemaal aan het karakter van de kat, wat de kat/kitten gewend is, etc. Mijn ervaring is dat de stukjes meestal vrij snel op z'n plek vallen als jullie samen aan elkaar en het huis met huisgenootje wennen, je komt er vanzelf achter wat wel of niet gaat, en soms gaat iets in het begin niet goed en kan dat later wel :)
pi_141155004
Wat zijn hier ervaringen met boerderij kittens?
  maandag 16 juni 2014 @ 16:08:39 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141155126
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:05 schreef PatriQue89 het volgende:
Wat zijn hier ervaringen met boerderij kittens?
We hadden er een die van de hooizolder geplukt moest worden. Rode kater, is 14 jaar geworden. Werd nooit een knuffel- of schootkat, was soms dagen van huis en kwam gerust met dode konijnen thuis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141155315
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:05 schreef PatriQue89 het volgende:
Wat zijn hier ervaringen met boerderij kittens?
een boerderij kittens als in gratis kittens?
pi_141155421
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

We hadden er een die van de hooizolder geplukt moest worden. Rode kater, is 14 jaar geworden. Werd nooit een knuffel- of schootkat, was soms dagen van huis en kwam gerust met dode konijnen thuis.
Hmm
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:13 schreef loecje het volgende:

[..]

een boerderij kittens als in gratis kittens?
Nee..
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Maar ik lees veel negatieve verhalen.. maar ze zien er schattig uit ;(
  maandag 16 juni 2014 @ 16:18:00 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141155501
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:15 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Hmm

[..]

Nee..
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Maar ik lees veel negatieve verhalen.. maar ze zien er schattig uit ;(
Hoeft toch niks mis mee te zijn? Kan best dat dit nestje prima gesocialiseerd is (alle foto's zijn binnen gemaakt).

Ter plekke het nestje gaan bekijken is altijd verstandig. Hoe is de omgeving, hoe zijn de mensen, hoe is de moederpoes? Komt er een kitten spontaan op je af? Hebben ze schone neusjes en oortjes? Etc.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 16:19:29 #78
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141155569
Heb ze al gemaild met wat vragen :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 16 juni 2014 @ 16:23:52 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141155731
Ze zijn net 6 weken. Dat is vrij jong om ze bij de moeder weg te halen. Zou mooi zijn als ze er nog twee weken konden blijven.

Let op dat ze misschien niet ontvlooid en ontwormd zijn en ze zijn zeker nog niet geënt (anders zag je dat wel terug in de prijs). Dus je neemt een risico.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141155881
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:19 schreef Renesite het volgende:
Heb ze al gemaild met wat vragen :) !
Kijk ook eens even hier: http://www.gratiskitten.nl/

Niet om je schrik aan te jagen, want 'boerderijkatjes' kunnen prima huisgenoten zijn, ik heb er zelf twee gehad, maar om je in te lezen op wat een kitten je kost als hij/zij groter wordt.
E wat lienekien zegt: vraag na of ze ontvlooid etc zijn. Kun je later prima thuis doen, maar kost ook weer geld. En dan blijkt een asielkitten vaak net zo duur of zelfs goedkoper.
Zes weken is te jong om bij moeder weg te gaan, is zelfs wettelijk verboden, niet iedere verkoper weet dat, 7 weken is het wettelijk minimum. En met zes weken eten ze netaan zelf, gebruiken de kattenbak en dan denkt men dat het kitten al weg kan, terwijl er in een paar weken nog zoveel voor ze te leren is thuis. Dus vraag daar goed op door en neem ze bij voorkeur niet mee vóór ze acht weken zijn, of liever nog wat ouder.

Dat ze geld vragen vind ik goed, geeft aan dat ze geven om de kittens en ze niet aan elke willekeurige opkoper meegeven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141155899
Sterker nog, volgens de wet mogen ze pas vanaf 7 weken weg. Mijn opvangkittens van het asiel gaan pas rond 10 weken weg, dan hebben ze de eerste inenting gehad en de week daarna mogen ze weg, zodat we zeker weten dat er geen reactie op de enting is. Ik zou gaan voor kittens waarvan je zeker weet dat ze goed binnen gesocialiseerd zijn (een kitten binnen zetten voor een foto is zo gedaan, zeg niet dat dat hier het geval is hoor!) en nagekeken door een dierenarts, ontwormt, etc.
pi_141155948
Dubbel
pi_141156173
Ik zie schone neusjes en schone oren op de foto. Ook ontspannen kittens op schoot. Dus lijkt erop dat ze wel gesocialiseerd zijn.
Waarom de zwart-witte goedkoper is dan de rood-witte snap ik niet.
Sowieso altijd kijken. En als er een moederpoes bij is en ze groeien op in huis dan is langer dan >10 weken bij mama aan te raden.
Dit zijn ongeveer de kosten voor een van deze kittens.

25 euro voor een kitten. Ontworming 7.50 euro. Ontvlooiing 5 euro. Twee entingen 60-80 euro. Chip 25 euro. Castratie poes 75-125 euro. Castratie kater 40-75 euro.

Michielos: Leuke kat. Goede verhalen :)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  maandag 16 juni 2014 @ 16:38:03 #84
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141156236
ik zie wel dat ie nu met klauwtjes op de bankj een beetje heen en weer krabt. Dit maakt me echter niet heel vele uit omdat ik er een deken opgelegd heb en een huis is om in geleefd te worden :)
Moet ik dit volgens jullie meteen in de ban doen of? Ik heb er zelf niet heel veel problemen mee. Of misschien is dit omdat het nog wat onwennig is? :)



[ Bericht 16% gewijzigd door Michielos op 16-06-2014 17:20:53 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 16 juni 2014 @ 17:03:01 #85
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141157235
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

het is ook handig hem niet meteen het hele huis te laten doorbanjeren. Laat hem eerst maar eens aan de woonkamer/keuken en aan jou wennen, kun je daarna andere ruimtes erbij doen. helpt ook bij het vinden van de kattebak (als je die in de woonkamer/keuken hebt staan ten minste :P )
Als hij niet te schichtig is (en zo te zien valt dat best mee) kun je dan vanavond wat deuren gaan openzetten. Maar nog niet buiten laten he?
ik laat hem de eerste 6-8 weken nog niet naar buiten gaan. Hij mag eerst alles hier in zich opnemen, geuren enz. Ik heb de kattenbak open in het berghok gedaan. Hij is hier al geweest en heeft er kennis van genomen. Natuurlijk blijft het spannend als ie er echt zijn behoefte op gaat doen of niet, dit zal de tijd uitwijzen :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141160657
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:15 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Hmm

[..]

Nee..
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Maar ik lees veel negatieve verhalen.. maar ze zien er schattig uit ;(
kittens in het asiel zien er net zo schattig uit hoor ;)
pi_141160853
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:38 schreef Michielos het volgende:
ik zie wel dat ie nu met klauwtjes op de bankj een beetje heen en weer krabt. Dit maakt me echter niet heel vele uit omdat ik er een deken opgelegd heb en een huis is om in geleefd te worden :)
Moet ik dit volgens jullie meteen in de ban doen of? Ik heb er zelf niet heel veel problemen mee. Of misschien is dit omdat het nog wat onwennig is? :)

[ afbeelding ]
is het echt krabben, of is het meer een plekje zoeken of melktreden met nagels?
ik zou bij echt krabben hem direct corrigeren, nu is het nog leuk maar als je hele bank kapot is niet meer.
je kan de kat oppakken en zijn pootjes langs de krabpaal halen met een krabbeweging. door die beweging geven de voetzolen geurstof af aan de krabpaal waardoor deze extra interessant wordt om aan te krabben ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 19:35:41 #88
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141164982
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:27 schreef loecje het volgende:

[..]

is het echt krabben, of is het meer een plekje zoeken of melktreden met nagels?
ik zou bij echt krabben hem direct corrigeren, nu is het nog leuk maar als je hele bank kapot is niet meer.
je kan de kat oppakken en zijn pootjes langs de krabpaal halen met een krabbeweging. door die beweging geven de voetzolen geurstof af aan de krabpaal waardoor deze extra interessant wordt om aan te krabben ;)
hij beweegt met pootjes en nagels langs het laken heen en weer. Het is niet zo dat ie agressief aan het krabben is ofzo.

Hoevaak gebruiktt een kat het kattentoilet eigenlijk per dag? Dan heb ik een indicatie? En ik neem aan dat een kat het liefst alleen zijn behoefte doet, niet dat ik hem ernaast sta aan te moedigen ofzo :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:49:15 #89
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141165967
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:38 schreef Michielos het volgende:
ik zie wel dat ie nu met klauwtjes op de bankj een beetje heen en weer krabt. Dit maakt me echter niet heel vele uit omdat ik er een deken opgelegd heb en een huis is om in geleefd te worden :)
Moet ik dit volgens jullie meteen in de ban doen of? Ik heb er zelf niet heel veel problemen mee. Of misschien is dit omdat het nog wat onwennig is? :)

[ afbeelding ]
Da's "melken" juist een teken dat ie zich fijn voelt.

Een vriendin van me is er erg streng op en heeft het in de ban gelegd maar dat komt omdat ze zegt dat ze daarna gewoon sperma op de bank terug vindt :D
Overigens vind ik dat zelf erg raar aangezien het om een gecastreerde kater gaat.

Zelf zou ik het ook niet afleren, vroeger deden ze het om melk uit de tiet van mams te krijgen, beter gevoel is er niet lijk me.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:50:01 #90
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_141166024
Dat kan nog wel eens verschillen, hier een 3 - 4 keer per dag, soms maar 2 keren. Zal ook van het eten afhangen.

Mijn kater stoort er zich niet aan als er iemand naast staat. Hij gaat zelfs zijn bak op als ik hem aan het leeg scheppen ben.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:53:47 #91
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141166331
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:03 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik laat hem de eerste 6-8 weken nog niet naar buiten gaan. Hij mag eerst alles hier in zich opnemen, geuren enz. Ik heb de kattenbak open in het berghok gedaan. Hij is hier al geweest en heeft er kennis van genomen. Natuurlijk blijft het spannend als ie er echt zijn behoefte op gaat doen of niet, dit zal de tijd uitwijzen :)
Hou er rekening mee dat je kat het geen 6 tot 8 weken kan volhouden.
Mijn katten heb ik ook altijd na 3 weken al naar buiten "moeten" doen, irritant binnen, veel te druk en erg nieuwsgierig naar buiten.
Maar ik heb hier ook niet heel veel ruimte dus da's al snel allemaal onderzocht.

ik heb mijn katten wel altijd de eerste 2-3 weken buiten ook begeleid, 1e week met tuigje, 2e week erbij blijven, 3e week steeds verderop staan.
Wat ik ook steeds deed is als ik naar binnen ging met m'n sleutels rinkelen en als ze zelf binnen waren meteen eten geven.
Met m'n tong klikken deed ik ook regelmatig om ze te roepen.
Dat werkt nog steeds prima, met sleutels rinkelen of even met de tong klikken en Karel komt aanrennen :)
  maandag 16 juni 2014 @ 19:56:11 #92
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141166521
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je kat het geen 6 tot 8 weken kan volhouden.
Mijn katten heb ik ook altijd na 3 weken al naar buiten "moeten" doen, irritant binnen, veel te druk en erg nieuwsgierig naar buiten.
Maar ik heb hier ook niet heel veel ruimte dus da's al snel allemaal onderzocht.

ik heb mijn katten wel altijd de eerste 2-3 weken buiten ook begeleid, 1e week met tuigje, 2e week erbij blijven, 3e week steeds verderop staan.
Wat ik ook steeds deed is als ik naar binnen ging met m'n sleutels rinkelen en als ze zelf binnen waren meteen eten geven.
Met m'n tong klikken deed ik ook regelmatig om ze te roepen.
Dat werkt nog steeds prima, met sleutels rinkelen of even met de tong klikken en Karel komt aanrennen :)
het probleem is dat hij via een kattenladdertje naar buiten gaat, aangezien ik op flatje woon (begane grond, is ongeveer 2 meter naar beneden vanaf balkon). Bij het asiel raden ze me aan gewoon wat wet food op het balkon te leggen, weet niet of dat een optie is :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:01:53 #93
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141166890
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:56 schreef Michielos het volgende:

[..]

het probleem is dat hij via een kattenladdertje naar buiten gaat, aangezien ik op flatje woon (begane grond, is ongeveer 2 meter naar beneden vanaf balkon). Bij het asiel raden ze me aan gewoon wat wet food op het balkon te leggen, weet niet of dat een optie is :D
Ik woon ook op een flat, 1 hoog, heb gewoon een gat in m'n voordeur gezaagd en er een luik in gebouwd (directe trap naar beneden en buiten, geen portiek), 't is een huurhuis dus tegen de tijd dat ik wegga dan plak ik er wat triplex overheen O-)

Ik zou overigens droogvoer erop leggen, makkelijker te verwijderen en laat minder geurtjes achter voor buurtkatten.
Hier op de flat woont er ook iemand op de begane grond maar heeft wel en balkon (half hoog zeg maar) en die heeft een plank op de rand van het balkon naar beneden gelegd, 45 graden ofzo.
Gaat ook prima, in het begin waarschijnlijk de nieuwsgierigheid wat opwekken.
En erbij blijven staan en met je vinger wijzen waar ie heen moet, komt vast goed ^O^
  maandag 16 juni 2014 @ 20:02:54 #94
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141166959
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:01 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik woon ook op een flat, 1 hoog, heb gewoon een gat in m'n voordeur gezaagd en er een luik in gebouwd (directe trap naar beneden en buiten, geen portiek), 't is een huurhuis dus tegen de tijd dat ik wegga dan plak ik er wat triplex overheen O-)

Ik zou overigens droogvoer erop leggen, makkelijker te verwijderen en laat minder geurtjes achter voor buurtkatten.
Hier op de flat woont er ook iemand op de begane grond maar heeft wel en balkon (half hoog zeg maar) en die heeft een plank op de rand van het balkon naar beneden gelegd, 45 graden ofzo.
Gaat ook prima, in het begin waarschijnlijk de nieuwsgierigheid wat opwekken.
En erbij blijven staan en met je vinger wijzen waar ie heen moet, komt vast goed ^O^
ik heb er vol vertrouwen in, hij is zoo lief O+ Dankjewel voor de tips allemaal btw, wil natuurlijk wel zo goed mogelijk voor hem zorgen :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:06:22 #95
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141167133
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:02 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik heb er vol vertrouwen in, hij is zoo lief O+ Dankjewel voor de tips allemaal btw, wil natuurlijk wel zo goed mogelijk voor hem zorgen :)
Geef je natvoer of droogvoer?

Mocht je natvoer geven dan is Bozita via Zooplus wel een aanrader, 93% vleesch, geen granen, geen suikers en best goedkoop ook nog.
Karel wil het helaas niet, heeft liever Whiskas en Sheba maar da's duurder dan die Bozita en kwalitatief minder goed.

En dat ie lief is en je goed voor 'm wil zorgen is logisch, alle katten en baasjes zijn zo.. :)
pi_141167193
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:56 schreef Michielos het volgende:

[..]

het probleem is dat hij via een kattenladdertje naar buiten gaat, aangezien ik op flatje woon (begane grond, is ongeveer 2 meter naar beneden vanaf balkon). Bij het asiel raden ze me aan gewoon wat wet food op het balkon te leggen, weet niet of dat een optie is :D
ik zie net mijn kat omhoog sprinten bij de krabpaal. dat is 1 paal tot aan het plafond, meer dan 2 meter hoog dus en beide klimmen ze daar zonder problemen langs omhoog.

is dat geen idee voor je balkon? een soort lange krabpaal langs je balkon naar beneden?
  maandag 16 juni 2014 @ 20:09:05 #97
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141167284
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Geef je natvoer of droogvoer?

Mocht je natvoer geven dan is Bozita via Zooplus wel een aanrader, 93% vleesch, geen granen, geen suikers en best goedkoop ook nog.
Karel wil het helaas niet, heeft liever Whiskas en Sheba maar da's duurder dan die Bozita en kwalitatief minder goed.

En dat ie lief is en je goed voor 'm wil zorgen is logisch, alle katten en baasjes zijn zo.. :)
tot nu toe heb ik droogvoer: royal canin. Wilde hem een snoepje geven maar dat hoefde ie nog niet :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:13:00 #98
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141167611
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:09 schreef Michielos het volgende:

[..]

tot nu toe heb ik droogvoer: royal canin. Wilde hem een snoepje geven maar dat hoefde ie nog niet :)
Prima merk, meeste asiels geven het aan hun dieren.. maar ze zijn wel gesponsord ;)
Je kan dus ook evt overstappen naar een ander (goedkoper maar verder net zo goed) merk, soms moet je dan even overschakelen, langzaam nieuw voer opbouwen.
Maar soms vinden ze dat andere spul meteen veel lekkerder, kan ook.. is per kat verschillend.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:16:20 #99
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141167880
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Prima merk, meeste asiels geven het aan hun dieren.. maar ze zijn wel gesponsord ;)
Je kan dus ook evt overstappen naar een ander (goedkoper maar verder net zo goed) merk, soms moet je dan even overschakelen, langzaam nieuw voer opbouwen.
Maar soms vinden ze dat andere spul meteen veel lekkerder, kan ook.. is per kat verschillend.
ik ben alleen bang dat ie op de grond schijt ipv in de bak, voor de rest bevalt het me nog prima :D
Zal me daar eens op gaan oriënteren btw :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141168964
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:16 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik ben alleen bang dat ie op de grond schijt ipv in de bak, voor de rest bevalt het me nog prima :D
Zal me daar eens op gaan oriënteren btw :D
Katten hebben van nature het instinct om te willen graven en de boel begraven, als de bak schoon is komt dat vast goed :Y
  maandag 16 juni 2014 @ 20:34:41 #101
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141169053
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:33 schreef Holyme het volgende:

[..]

Katten hebben van nature het instinct om te willen graven en de boel begraven, als de bak schoon is komt dat vast goed :Y
ok, dankjewel :) En dan nog 1 vraag. Het voerbakje vul ik weer bij als het leeg is? Of is er een bepaald percentage waarmee je hem moet bijvullen omdat ie anders te dik wordt? :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 16 juni 2014 @ 21:41:52 #102
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141174912
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

ok, dankjewel :) En dan nog 1 vraag. Het voerbakje vul ik weer bij als het leeg is? Of is er een bepaald percentage waarmee je hem moet bijvullen omdat ie anders te dik wordt? :D
Persoonlijk vind ik het eerste het makkelijkst, uiteindelijk eten katten toch ook wel ongeeer wat goed voor ze is.
Zelf geef ik mijn kat overigens vooral natvoer, brokjes vind ie minder aantrekkelijk en een vriendin van me geeft overdag brokjes die er altijd staan en 's avonds 1 maaltijd natvoer
  maandag 16 juni 2014 @ 21:49:53 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141175447
Ik zou de droge brokjes toch een beetje matigen. Je weet niet of de kat zelf maat kan houden. Mijn asielkat vrat gewoon alles op wat er stond en als ik niet afgepast was gaan voeren, was ze moddervet geworden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141175694
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou de droge brokjes toch een beetje matigen. Je weet niet of de kat zelf maat kan houden. Mijn asielkat vrat gewoon alles op wat er stond en als ik niet afgepast was gaan voeren, was ze moddervet geworden.
Dat. Weet je hoe dat in het asiel ging?

Probeer je kat nu vast te wegen (makkelijkste is kat optillen, jij + kat op een personenweegschaal, kat laten wandelen, weet je meteen wat jij weegt en het verschil is de kat :) ). Als je merkt dat hij te dik wordt heb je het dan sneller in de gaten.

Je hebt inderdaad katten die kunnen matigen, maar ook de schrokops die door blijven vreten. Ik heb van beide soorten wat in huis dus alles krijgt twee keer per dag afgepast. In gescheiden ruimtes. Klinkt ingewikkelder dan het is, we hebben er een routine in en alles gaat altijd keurig op de gewenste plek klaarstaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141175996
hier aten de asielkatten in het begin ook alsof ze uitgehongerd waren.
maar na enkele dagen tot enkele weken hebben ze meestal door dat er onbeperkt voer staat en dat het bakje niet direct leeg hoeft.

sommige katten leren dat nooit, maar als je het gewicht in de gaten houd kan je snel genoeg ingrijpen door alsnog 2x per dag afgepast voer te geven. zo te lezen let jij daarvoor goed genoeg op dus ik zou gewoon doen wat jou het prettigste lijkt.
  maandag 16 juni 2014 @ 22:08:33 #106
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141176609
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat. Weet je hoe dat in het asiel ging?

Probeer je kat nu vast te wegen (makkelijkste is kat optillen, jij + kat op een personenweegschaal, kat laten wandelen, weet je meteen wat jij weegt en het verschil is de kat :) ). Als je merkt dat hij te dik wordt heb je het dan sneller in de gaten.

Je hebt inderdaad katten die kunnen matigen, maar ook de schrokops die door blijven vreten. Ik heb van beide soorten wat in huis dus alles krijgt twee keer per dag afgepast. In gescheiden ruimtes. Klinkt ingewikkelder dan het is, we hebben er een routine in en alles gaat altijd keurig op de gewenste plek klaarstaan.
heb nu een mail naar asiel gestuurd met de vraag van een voedingsschema :) Moet goedkomen :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141176834
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

heb nu een mail naar asiel gestuurd met de vraag van een voedingsschema :) Moet goedkomen :D
^O^

Niet te ingewikkeld maken hoor. Op de verpakkingen staat altijd de aanbevolen hoeveelheid, beschouw dat als een gemiddelde. Als kater dat in een halve dag opheeft, ontevreden is, en er niks van bijkomt heeft hij meer nodig. Laat hij wat staan, blijft mooi op gewicht en is tevreden, dan eet hij minder. Ook niet erg.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 juni 2014 @ 22:33:58 #108
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141178373
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

^O^

Niet te ingewikkeld maken hoor. Op de verpakkingen staat altijd de aanbevolen hoeveelheid, beschouw dat als een gemiddelde. Als kater dat in een halve dag opheeft, ontevreden is, en er niks van bijkomt heeft hij meer nodig. Laat hij wat staan, blijft mooi op gewicht en is tevreden, dan eet hij minder. Ook niet erg.
komt goed. aaw wat lief, net kwam ie op de bank op me liggen en dan dat met die klauwtjes doen terwijl ie mijn gezicht aflikte en ogen sloot terwijl ik hem aaide. Hij begon ook heel veel spingeluidjes te maken en een beetje te kwijlen :D . Denk dat hij blij is dat ie weg is bij het asiel ofzo hahaha :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141181413
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

komt goed. aaw wat lief, net kwam ie op de bank op me liggen en dan dat met die klauwtjes doen terwijl ie mijn gezicht aflikte en ogen sloot terwijl ik hem aaide. Hij begon ook heel veel spingeluidjes te maken en een beetje te kwijlen :D . Denk dat hij blij is dat ie weg is bij het asiel ofzo hahaha :)
He, ik vind het zo leuk om te lezen dat jullie het al zo gezellig samen hebben. Blijf ons op de hoogte houden met verhalen en foto's!

Voedingsadvies kan ik je niet geven....hier ook een schrokop en een kieskeurige friemel die besloten heeft nauwelijks harde brokjes te willen eten.dus nu ook maar gescheiden eten geven in het vervolg.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 16 juni 2014 @ 23:33:26 #110
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141182476
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het eerste het makkelijkst, uiteindelijk eten katten toch ook wel ongeeer wat goed voor ze is.
Zelf geef ik mijn kat overigens vooral natvoer, brokjes vind ie minder aantrekkelijk en een vriendin van me geeft overdag brokjes die er altijd staan en 's avonds 1 maaltijd natvoer
Dat advies kreeg ik ook, en toen was de kat (model HTK, klein van stuk) binnen no time 5,5 kilo en kon ze haar kont niet meer wassen :')
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou de droge brokjes toch een beetje matigen. Je weet niet of de kat zelf maat kan houden. Mijn asielkat vrat gewoon alles op wat er stond en als ik niet afgepast was gaan voeren, was ze moddervet geworden.
Die van mij is als kitten bij ons gekomen en vreet ook alle droge brokjes op die je haar geeft. Hoorde dat haar vader ook geen maat kan houden met eten. Ze krijgt sinds maart afgepast, en is al mooi aan het afvallen. Was eerst wel wennen, maar ze verdeelt het eten steeds beter over de dag nu.
Kwak
  maandag 16 juni 2014 @ 23:43:00 #111
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141182977
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat advies kreeg ik ook, en toen was de kat (model HTK, klein van stuk) binnen no time 5,5 kilo en kon ze haar kont niet meer wassen :')

[..]

Die van mij is als kitten bij ons gekomen en vreet ook alle droge brokjes op die je haar geeft. Hoorde dat haar vader ook geen maat kan houden met eten. Ze krijgt sinds maart afgepast, en is al mooi aan het afvallen. Was eerst wel wennen, maar ze verdeelt het eten steeds beter over de dag nu.
scheelt bij buitenkatten natuurlijk ook flink.
Mijn kat is opzich wel fors (vrij groot van bouw ook, al kan ie wel een kilootje kwijt denk ik) maar doordat ie buiten ook erg actief is komt ie niet aan.
M'n vorige kat Jiro had het helemaal erg, die at behoorlijk maar doordat ie enorm rende en in bomen klom was ie gewoon slank.
M'n huidige kat rent nog weleens maar is wat minder actief.
  maandag 16 juni 2014 @ 23:44:51 #112
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141183073
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

scheelt bij buitenkatten natuurlijk ook flink.
Mijn kat is opzich wel fors (vrij groot van bouw ook, al kan ie wel een kilootje kwijt denk ik) maar doordat ie buiten ook erg actief is komt ie niet aan.
M'n vorige kat Jiro had het helemaal erg, die at behoorlijk maar doordat ie enorm rende en in bomen klom was ie gewoon slank.
M'n huidige kat rent nog weleens maar is wat minder actief.
ja, onze bollie is natuurlijk weinig buiten, rent alleen binnen rond en soms op t balkon, en slaapt de halve dag O+

ik gun haar van harte een tuin als we ergens volgend jaar gaan verhuizen.

maar op zich zou een binnenkat ook minder honger moeten hebben daardoor natuurlijk ;)
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 00:16:31 #113
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141185000
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:58 schreef loecje het volgende:
hier aten de asielkatten in het begin ook alsof ze uitgehongerd waren.
maar na enkele dagen tot enkele weken hebben ze meestal door dat er onbeperkt voer staat en dat het bakje niet direct leeg hoeft.

sommige katten leren dat nooit, maar als je het gewicht in de gaten houd kan je snel genoeg ingrijpen door alsnog 2x per dag afgepast voer te geven. zo te lezen let jij daarvoor goed genoeg op dus ik zou gewoon doen wat jou het prettigste lijkt.
Ja, precies.. het is per kat verschillend en het scheelt ook enorm of je 1 kat hebt of meerdere.
Mijn katten (die altijd alleen zijn geweest) hadden op een gegeven moment genoeg en "begroeven" de rest voor later.
Een vriendin van me heeft meerdere katten en wat de een niet opeet eet de ander wel op.
Hierdoor ontstaat er meer een "gevecht", snel eten voor de ander eraan komt en het afpakt.
pi_141185573
Ik heb hier ook meerdere katten maar dat afpakken is nooit een probleem geweest. De brokken zaten in de tunnelfeeder (zooplus), die is groot genoeg om met meerdere tegelijk uit te eten. Helaas moet eentje p het moment dieetvoer dus ze krijgen nu wel afgepast maar zodra dat over is hoop ik weer terug te kunnen naar onbeperkt brokken.

Natvoer(kvv) krijgen ze beide in een eigen schaaltje op hun eigen plek. Dat is wel binnen no time op en wordt met geblaas verdedigd.
pi_141188688
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

komt goed. aaw wat lief, net kwam ie op de bank op me liggen en dan dat met die klauwtjes doen terwijl ie mijn gezicht aflikte en ogen sloot terwijl ik hem aaide. Hij begon ook heel veel spingeluidjes te maken en een beetje te kwijlen :D . Denk dat hij blij is dat ie weg is bij het asiel ofzo hahaha :)
Helemaal blij. O+

Goed van je dat je een heer van middelbare leeftijd een kans hebt gegeven. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:58:56 #116
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141192723
Update:

hij heeft gewoon op de kattenbak gescheten _O_ _O_ :7

hij voelt zich wel heel erg op zijn gemak, want toen ik wakker werd... O+











O+ :7
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:59:24 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141192740
Bromance. O+
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 11:11:29 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141193156
Na 8,5 week mogen de katertjes bij de mamma weg zeggen de mensen die ze aanbieden. Zit daar zo'n significant verschil tussen, tussen 8,5 en 10 weken?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141193232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:11 schreef Renesite het volgende:
Na 8,5 week mogen de katertjes bij de mamma weg zeggen de mensen die ze aanbieden. Zit daar zo'n significant verschil tussen, tussen 8,5 en 10 weken?
Ik wil ze sowieso niet voor 10 weken.. Dus jammer dan.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:15:54 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141193312
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:11 schreef Renesite het volgende:
Na 8,5 week mogen de katertjes bij de mamma weg zeggen de mensen die ze aanbieden. Zit daar zo'n significant verschil tussen, tussen 8,5 en 10 weken?
Ik zou het prima vinden.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 11:21:04 #121
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141193497
:s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:24:27 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141193619
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:21 schreef Renesite het volgende:
:s)
Ik ben van een wat oudere generatie en vroeger was het bijna standaard dat je een kitten met 6 weken ophaalde. Dat ging eigenlijk altijd wel goed.

Ik vind 8,5 week al een mooie verbetering. Dan is het katje alweer een stuk zelfstandiger, bijv. met zelf eten en zo.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:01:20 #123
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141194843
Ok, nog een vraag dan :)

Om de hoeveel tijd verversen jullie de kattebak? Is dat elke dag of om de dag? En vul je hem dan ook meteen bij of gelden daar weer andere regels voor? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141194896
Elke dag maar ik heb vier katten. Bijvullen alleen als de bak niet genoeg grit heeft. Een keer in de week helemaal schoonmaken.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_141194941
wat noem jij verversen?
uitscheppen minimaal 1x per dag.

bak helemaal leeggooien en schoonmaken verschilt per gebruikte kattenbakvulling.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:05:34 #126
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141194966
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:04 schreef loecje het volgende:
wat noem jij verversen?
uitscheppen minimaal 1x per dag.

bak helemaal leeggooien en schoonmaken verschilt per gebruikte kattenbakvulling.
ok dus als ik het goed begrijp:

uitwerpselen eruit scheppen: minimaal 1x per dag
kattegrind bijvullen: afhankelijk per vulling maar als richtlijn: als bak niet genoeg grit heeft
totaal cleanen: 1x per week (met warm water).
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:08:09 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141195041
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:01 schreef Michielos het volgende:
Ok, nog een vraag dan :)

Om de hoeveel tijd verversen jullie de kattebak? Is dat elke dag of om de dag? En vul je hem dan ook meteen bij of gelden daar weer andere regels voor? :)
Wat heb je voor grit?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:08:21 #128
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_141195048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:11 schreef Renesite het volgende:
Na 8,5 week mogen de katertjes bij de mamma weg zeggen de mensen die ze aanbieden. Zit daar zo'n significant verschil tussen, tussen 8,5 en 10 weken?
Niet doen, nog even lekker een paar weekjes bij mamapoes laten voor wat extra lessen op kattebakgebruik en schoonmaken etc. ^O^
pi_141195071
totaal clean hangt af van je kattenbakvulling.

ik had voorheen een dikke laag(7-10cm) fijn klontvormend grit. de urine kwam niet tot op de bodem. onzinnig om elke week schoon te maken. ruim scheppen en bijvullen vind ik dan belangrijker.

schoonmaken doe ik met kokend water(goed ontsmettend) maar dat kan ook weer met verschillende middeltjes.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:09:33 #130
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141195087
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heb je voor grit?
http://www.dedierenwinkel.be/Medias/Webshop1/scat_130641_a.jpg

zoiets als deze :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:13:45 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141195203
quote:
Wat anderen ook zeggen: poep en plas dagelijks eruit scheppen en zorgen dat je het grit weer aanvult.

Wij zijn niet zo trouw met de 'total clean', want het stinkt niet zo snel.

Het hangt er ook van af wat je zelf fris vindt en of je kat met tegenzin op een wat viezere bak gaat.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 12:14:14 #132
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141195215
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben van een wat oudere generatie en vroeger was het bijna standaard dat je een kitten met 6 weken ophaalde. Dat ging eigenlijk altijd wel goed.

Ik vind 8,5 week al een mooie verbetering. Dan is het katje alweer een stuk zelfstandiger, bijv. met zelf eten en zo.
Onderzoek toont wel aan dat katten tot zeker een week of 15 nog een hoop sociale lessen van de moeder en broertjes en zusjes meekrijgen. Wettelijk staat nog steeds 7 weken, daaronder ben je zelfs strafbaar. Er is genoeg op google te vinden over de ontwikkeling ook :Y

Ik vind 8,5 week nog steeds best jong, maar inderdaad al een heel stuk beter dan 6 of 6,5 week die sommige mensen aanhouden, ik vind dat zo zielig ;( Maar 12 a 13 weken zou ik zelf aanhouden denk ik.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141195245
quote:
exact die had ik. prima grit ^O^ (alleen jammer van het babypoeder luchtje)
wanneer je een goede laag in de bak legt hoef je het grit echt niet elke week weg te gooien. zeker niet met maar 1 kat.

goed ruim uitscheppen zodat het grit wat rondom de klonten zit ook meekomt en grit bijvullen.
staat ook op de verpakking dacht ik (anders kan je ook geen 90dagen met 1 zak zoals de verpakking vermeld ;) )
pi_141195310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:14 schreef senesta het volgende:

[..]

Onderzoek toont wel aan dat katten tot zeker een week of 15 nog een hoop sociale lessen van de moeder en broertjes en zusjes meekrijgen. Wettelijk staat nog steeds 7 weken, daaronder ben je zelfs strafbaar. Er is genoeg op google te vinden over de ontwikkeling ook :Y

Ik vind 8,5 week nog steeds best jong, maar inderdaad al een heel stuk beter dan 6 of 6,5 week die sommige mensen aanhouden, ik vind dat zo zielig ;( Maar 12 a 13 weken zou ik zelf aanhouden denk ik.
12 a 13 weken kom je maar weinig tegen bij marktplaats katten.
9 a 10 weken is dan al heel wat.

ligt er ook heel erg aan of je 1 of meer katten in huis hebt. bij 2 katten leren ze ook nog dingen van elkaar. komt het kitten alleen zou ik zeker langer wachten.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:50:58 #135
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141196354
heb eindelijk de krabpaal in elkaar gezet, ik merkte dat hij hem wel gebruikte om tegen te krabben, maar hij is er nog niet op gaan zitten. Bestaat er iets van een bepaalde spray om hem te lokken of moet ik het gewoon zijn beloop laten? De bank vind ie bijvoorbeeld heerlijk :7

sorry voor de vele vragen btw. het is mijn eerste kat en wil het graag een beetje goed doen :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:57:12 #136
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141196539
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:50 schreef Michielos het volgende:
heb eindelijk de krabpaal in elkaar gezet, ik merkte dat hij hem wel gebruikte om tegen te krabben, maar hij is er nog niet op gaan zitten. Bestaat er iets van een bepaalde spray om hem te lokken of moet ik het gewoon zijn beloop laten? De bank vind ie bijvoorbeeld heerlijk :7

sorry voor de vele vragen btw. het is mijn eerste kat en wil het graag een beetje goed doen :D
op zich kan je sprays gebruiken als katten zich ongemakkelijk voelen, of juist als ze ergens niet moeten komen.. Maar als ze niet per se gebruik hoeven te maken van iets is het niet nodig. Natuurlijk kan je snoepjes op en in de krabpaal doen om hem te lokken oid, maar aangezien hij er al aan krabt wordt de paal iig gebruikt. Ik heb hier regelmatig nieuwe dingen in huis voor de poesjes en het duurt altijd even voor er gebruik van wordt gemaakt (op dozen na!). Een mandje heeft 4 weken ongebruikt op de bank gelegen en een van de dames gebruikt hem nu dagelijks.

Geduld is een schone zaak, zolang hij zich op zijn gemak voelt en liever op de bank ligt, is hij daar vast heel tevreden ;)

En over het vele vragen: volgens mij zien alle kattenliefhebbers hier veel liever iemand die alles vraagt, dan iemand die pas dingen komt vragen als de kat heel bang/agressief is na een paar weken. Je kan nooit teveel vragen. Goed dat je zo je best doet om het een succes te laten worden ^O^
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141198276
Het komt vaak voor dat iemand iets voor z'n kat koopt en dat beestje iets anders leuker vindt :P Koop je een krabpaal, katten blij met de doos war ie in zat. Koop je een speeltje, is het tieribje waarmee het ding aan de verpakkig zat leuker. Katten O+ Als ie de krabpaal gebruikt om te krabben, hartstikke fijn! Als ie er nooit op of in gaat liggen, jammer dan :) Soms vinden ze iets een hele tijd later wel ineens helemaal geweldig terwijl ze het altijd genegeerd hebben, of verplaats je wat en is het ineens wel goedgekeurd. Maar zolang ie aan de paal krabt en verder lekker z'n eigen plekjes zoekt, zou ik de paal lakker laten staan, hij doet het prima :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:02:18 #138
244933 trovey
Nachtoele
pi_141198798
Ik had katten die krabpalen erg waardeerden O+ , heb heel wat krabpalen van anderen gehad die katten hadden die er niets mee deden...zodra het ding over de voorkeur kwam hingen ze er hier al in. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:21:47 #139
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141215771
nja hij heeft hem toch gevonden :D



Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:32:13 #140
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141216441
Daarom, komt allemaal wel :). Fijn dat hij zich zo op zn gemak voelt. Asielbeestjes ademen vaak dankbaarheid
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:34:23 #141
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141216586
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:32 schreef superkimmi het volgende:
Daarom, komt allemaal wel :). Fijn dat hij zich zo op zn gemak voelt. Asielbeestjes ademen vaak dankbaarheid
ja, dat merk je aan alles ook :) Verwaarloosd door vorige eigenaar, 2 maanden asiel en nu nieuwe kans. En ik vind het enkel leuk dat ik niet zo alleen ben en iemand heb om voor te zorgen en spelen :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:40:15 #142
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141216978
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

ja, dat merk je aan alles ook :) Verwaarloosd door vorige eigenaar, 2 maanden asiel en nu nieuwe kans. En ik vind het enkel leuk dat ik niet zo alleen ben en iemand heb om voor te zorgen en spelen :D
Ik heb een Roemeens straathondje wat uit een dodingstation is gehaald. Vanaf minuut 1 thuis lijkt het alsof ze beseft waar ze vandaan gehaald is. Zo lief!

En ook een poes wie na een verhuizing alleen nog maar in de kast durfde te wonen. Is toen in onze rustige omgeving gekomen en toen helemaal schootkat geworden.
Heerlijk toch, de liefde die je terugkrijgt!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:44:51 #143
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141217260
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ik heb een Roemeens straathondje wat uit een dodingstation is gehaald. Vanaf minuut 1 thuis lijkt het alsof ze beseft waar ze vandaan gehaald is. Zo lief!

En ook een poes wie na een verhuizing alleen nog maar in de kast durfde te wonen. Is toen in onze rustige omgeving gekomen en toen helemaal schootkat geworden.
Heerlijk toch, de liefde die je terugkrijgt!
awww wat lief en inderdaad, dat merk ik echt O+
HEb alleen nog wat moeite omdat ik bang ben dat ze zich verveeld :D Maar aan de andere kant denk ik, een kat doet zijn eigen ding, als ie iets nodig heeft komt ie. Ik probeer wel wat vaste speelmomentjes in te plannen, maar merk dat ie er niet altijd zin in heeft :D Daar moet ik nog even een weg in vinden denk ik :D Wil het hem zo leuk mogelijk maken natuurlijk :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:56:34 #144
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141218123
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

awww wat lief en inderdaad, dat merk ik echt O+
HEb alleen nog wat moeite omdat ik bang ben dat ze zich verveeld :D Maar aan de andere kant denk ik, een kat doet zijn eigen ding, als ie iets nodig heeft komt ie. Ik probeer wel wat vaste speelmomentjes in te plannen, maar merk dat ie er niet altijd zin in heeft :D Daar moet ik nog even een weg in vinden denk ik :D Wil het hem zo leuk mogelijk maken natuurlijk :)
Kijk alleen uit dat je niet teveel speeltjes laat rondslingeren, dan hebben ze er meestal geen interesse meer in en uiteindelijk hebben ze toch 1 of 2 favoriete speeltjes.

Dat balletje op de springveer op je foto is het minst favoriet bij alle katten heb ik wel gemerkt.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:03:16 #145
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141218654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:56 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Kijk alleen uit dat je niet teveel speeltjes laat rondslingeren, dan hebben ze er meestal geen interesse meer in en uiteindelijk hebben ze toch 1 of 2 favoriete speeltjes.

Dat balletje op de springveer op je foto is het minst favoriet bij alle katten heb ik wel gemerkt.
wordt gewoon totaal niet gebruikt inderdaad :D Net met de hengel gespeeld en merk nu al dat Simba echt een fucking sadist is. Arme muis :'(
Hoelang spelen raden jullie aan? :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:08:31 #146
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141219038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:03 schreef Michielos het volgende:

[..]

wordt gewoon totaal niet gebruikt inderdaad :D Net met de hengel gespeeld en merk nu al dat Simba echt een fucking sadist is. Arme muis :'(
Hoelang spelen raden jullie aan? :D
Alles dat beweegt is leuk inderdaad :)
Een drinkfontein is wat dat betreft soms ook leuk, gaan ze dan met hun pootjes in spelen.
(Al doet Karel er helemaal niets mee, drinkt er ook niet uit, ik geen 'm dus maar kattemelk voor z'n vocht (en natvoer zit ook een hoop vocht in)

Qua lengte spelen verschilt het per kat, de een wil dagelijks wel een uur spelen en is het nog niet zat terwijl de ander liever de hele dag slaapt.
Op een gegeven moment geven ze ook zelf wel aan wanneer ze geen zin meer hebben, stoppen ze met spelen.
En hoe meer ze uit zichzelf spelen hoe makkelijker natuurlijk, hoef je zelf niet veel te doen.

Ik zou trouwens wel gaan oeffenen met in de bek kijken enzo, dat ie het al gewend is voor de momenten dat ie naar de dierenarts moet.
pi_141219062
Mijn dames hebben allebei een kattenmand en er staat een krabpaal met huisje. Heel soms liggen ze bovenop de krabpaal, gisteren lag er een 1 het huisje. Overdag slapen ze het liefst op het hoge bed van mijn docher, 's nachts in hun mandjes maar zodra de woonkamer op gaat liggen ze zo..



♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_141219189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:08 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Alles dat beweegt is leuk inderdaad :)
Een drinkfontein is wat dat betreft soms ook leuk, gaan ze dan met hun pootjes in spelen.
(Al doet Karel er helemaal niets mee, drinkt er ook niet uit, ik geen 'm dus maar kattemelk voor z'n vocht (en natvoer zit ook een hoop vocht in)

Qua lengte spelen verschilt het per kat, de een wil dagelijks wel een uur spelen en is het nog niet zat terwijl de ander liever de hele dag slaapt.
Op een gegeven moment geven ze ook zelf wel aan wanneer ze geen zin meer hebben, stoppen ze met spelen.
wij hebben 2 drinkfonteinen staan en die worden onwijs vaak gebruikt. Speeltjes kiezen ze zelf. Ze wachten 's morgens met smart op mijn oordopje. Geef ze een potlood/rietje/dop van een pen en ze hebben de grootste lol. We hebben een tijdje een laserlampje gehad om mee te spelen. Dolle pret.. ze renden van hot naar her. En ineens was het over. Toen was het laserlampje saaaaaai
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:17:21 #149
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141219587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

wij hebben 2 drinkfonteinen staan en die worden onwijs vaak gebruikt. Speeltjes kiezen ze zelf. Ze wachten 's morgens met smart op mijn oordopje. Geef ze een potlood/rietje/dop van een pen en ze hebben de grootste lol. We hebben een tijdje een laserlampje gehad om mee te spelen. Dolle pret.. ze renden van hot naar her. En ineens was het over. Toen was het laserlampje saaaaaai
Potloden zijn leuk ja, gaat wel kapot..
Laserlampjes ben ik geen voorstander van, katten hebben veel betere ogen dan mensen en dan is zo'n lampje te fel vind ik.

Ook leuk: Matatabi stokje, dat is een stukje tak van een zilver kiwi, soort valeriaan-werking.
Gaan ze helemaal op dat stokje kauwen.
pi_141219872
He fokkers! Even een vraagje: ik ga voor werk een jaar naar het buitenland en ik wil dan graageen kat. Kunnen kkatten goed 8 uur per dag alleen zijn? En welk ras kan ik dan het beste nemen?
pi_141220123
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:21 schreef nickhguitar het volgende:
He fokkers! Even een vraagje: ik ga voor werk een jaar naar het buitenland en ik wil dan graageen kat. Kunnen kkatten goed 8 uur per dag alleen zijn? En welk ras kan ik dan het beste nemen?
Mijn katten zitten regelmatig van 8.00 tot 17.30 thuis. Soms zelfs wel langer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Potloden zijn leuk ja, gaat wel kapot..
Laserlampjes ben ik geen voorstander van, katten hebben veel betere ogen dan mensen en dan is zo'n lampje te fel vind ik.

Ook leuk: Matatabi stokje, dat is een stukje tak van een zilver kiwi, soort valeriaan-werking.
Gaan ze helemaal op dat stokje kauwen.
ze gooien de potloden door het hele huis heen. Ze kauwen er niet op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_141220208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

awww wat lief en inderdaad, dat merk ik echt O+
HEb alleen nog wat moeite omdat ik bang ben dat ze zich verveeld :D Maar aan de andere kant denk ik, een kat doet zijn eigen ding, als ie iets nodig heeft komt ie. Ik probeer wel wat vaste speelmomentjes in te plannen, maar merk dat ie er niet altijd zin in heeft :D Daar moet ik nog even een weg in vinden denk ik :D Wil het hem zo leuk mogelijk maken natuurlijk :)
Die foto's! O+

De kerel is 8, dan hebben ze niet altijd behoefte aan spelen. Hier heb ik ook zo'n rooie, soms heeft hij zijn gekke momenten, maar nu ligt hij naast me te snurken op de bank.

Zoek een doos, maak er wat gaten in en dat is vaak ook lollig. Een aantal katten (maar niet allemaal) worden helemaal high van speeltjes met catnip (kattenkruid). Kun je altijd een speeltje van kopen om te proberen.

En verder: laserlampje! _O_ Daar zijn ze hier gek op en het is ideaal vermaak, vanuit de baas zijn luie stoel. 8-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141220292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Potloden zijn leuk ja, gaat wel kapot..
Laserlampjes ben ik geen voorstander van, katten hebben veel betere ogen dan mensen en dan is zo'n lampje te fel vind ik.


Altijd zorgen dat je niet op het kopje schijnt en dan is dat geen enkel probleem, is mijn ervaring.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141220446
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:21 schreef nickhguitar het volgende:
He fokkers! Even een vraagje: ik ga voor werk een jaar naar het buitenland en ik wil dan graageen kat. Kunnen kkatten goed 8 uur per dag alleen zijn? En welk ras kan ik dan het beste nemen?
Waar ga je naartoe, zijn daar quarantainebepalingen? Het is absoluut niet fijn voor het beestje om na een jaar een half jaar in een pension te moeten zitten wachten op je.
En een kat voor een jaar, daar schaf je geen huisdier voor aan. Kortom: iets meer info zou wel fijn zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141220456
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Altijd zorgen dat je niet op het kopje schijnt en dan is dat geen enkel probleem, is mijn ervaring.
ja idd.. wij schijnen altijd op de grond of op de muur. Nooit op de poes..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_141220468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

Mijn katten zitten regelmatig van 8.00 tot 17.30 thuis. Soms zelfs wel langer.

[..]

ze gooien de potloden door het hele huis heen. Ze kauwen er niet op.
Ok thx! Met honden zit er veel verschil in de rassen wat karakter betreft, is dat met katten ook zo? Ik zoek eigenlijk gewoon een redelijk kleine, aaibare kat die ook graag bij je komt.
pi_141220535
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Waar ga je naartoe, zijn daar quarantainebepalingen? Het is absoluut niet fijn voor het beestje om na een jaar een half jaar in een pension te moeten zitten wachten op je.
En een kat voor een jaar, daar schaf je geen huisdier voor aan. Kortom: iets meer info zou wel fijn zijn.
Zwitserland, de kat in kwestie gaat daarna mee naar huis natuurlijk!
pi_141220601
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:29 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ok thx! Met honden zit er veel verschil in de rassen wat karakter betreft, is dat met katten ook zo? Ik zoek eigenlijk gewoon een redelijk kleine, aaibare kat die ook graag bij je komt.
dat is geheel karakterafhankelijk.
Mijn schoonouders hebben 2 katten. Die hebben ze vanaf kitten maar die zijn ontzettend angstig. Wij hebben er 2, hebben we ook vanaf kitten en die willen graag aandacht/knuffelen/bij je liggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:35:12 #159
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141220844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:21 schreef nickhguitar het volgende:
He fokkers! Even een vraagje: ik ga voor werk een jaar naar het buitenland en ik wil dan graageen kat. Kunnen kkatten goed 8 uur per dag alleen zijn? En welk ras kan ik dan het beste nemen?
En wat was je na dat jaar van plan?
Neem je de kat dan ook weer mee terug?

En bij asielkatten kent men de karakters best goed, daar kunnen ze je het makkelijkst helpen.
Raskatten hebben overigens ook allemaal huneigen karakter dat bij het ras hoort, Burmezen zijn bijv zeer aanhankelijk maar kunnen ook niet makkelijk alleen gelaten worden.
Britse kortharen kan je weer makkelijk binnen houden etc.

Maar goed, als je een jaar naar buitenland gaat, is het dan makkelijk om een kat te nemen en in je huis te introduceren?
Zelf ben je er in het begin ook niet veel bij (niet overdag in elk geval)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:36:48 #160
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141220952
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Zwitserland, de kat in kwestie gaat daarna mee naar huis natuurlijk!
Dan zou ik in Zwitserland naar een asiel gaan en er daar een halen..
Hou er overigens wel mee dat veel huisdieren een tijd in quarantaine moeten als je ze naar een ander land verhuisd, Zwitserland is daar niet heel makkelijk in.
pi_141221131
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Zwitserland, de kat in kwestie gaat daarna mee naar huis natuurlijk!
Dat is met de auto te doen, wel even informeren of er eisen zijn aan het in- en uitvoeren van dieren.
En daar in het asiel gaan kijken, niet hier, want dan moet het beestje twee keer op en neer,
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141221660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:21 schreef nickhguitar het volgende:
He fokkers! Even een vraagje: ik ga voor werk een jaar naar het buitenland en ik wil dan graageen kat. Kunnen kkatten goed 8 uur per dag alleen zijn? En welk ras kan ik dan het beste nemen?
katten (meervoud) kunnen prima 8uur alleen zijn.
maar je wilt maar 1 kat? dat zou ik toch niet doen.

je bent 8uur van huis voor werk, buiten werktijd doe je niets? + snachts slaap je dat is nog eens 8uur alleen.
pi_141221918
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:46 schreef loecje het volgende:

[..]

katten (meervoud) kunnen prima 8uur alleen zijn.
maar je wilt maar 1 kat? dat zou ik toch niet doen.

je bent 8uur van huis voor werk, buiten werktijd doe je niets? + snachts slaap je dat is nog eens 8uur alleen.
Je raad dus meerdere katten aan? Ik zit daar alleen en wil eigenlijk een hond, maar die kan ikniet zo lang alleen laten. Als ik daar een kat koop dan kan die toch zonder gezeur mee terug naar Nl?
pi_141222271
zwitserland valt niet binnen de EU dus dat moet je ff nazoeken
sowieso chip, vaccinaties(incl rabies) en paspoortje zijn verplicht.
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:21:48 #165
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141236466
Vandaag eerste dag werken (dagdienst normaal avond dienst) en ben al best zenuwachtig hem alleen te laten :( haha

hierna 5 avond diensten tot diep in de nacht, dan is kat natuurlijk op zijn actiefst maar goed :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:42:27 #166
244933 trovey
Nachtoele
pi_141237140
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:21 schreef Michielos het volgende:
Vandaag eerste dag werken (dagdienst normaal avond dienst) en ben al best zenuwachtig hem alleen te laten :( haha

hierna 5 avond diensten tot diep in de nacht, dan is kat natuurlijk op zijn actiefst maar goed :D
Nou, waren ze hier niet hoor. :')

* trovey kwam laat thuis, katten lagen :Z
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:33:46 #167
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141238949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:42 schreef trovey het volgende:

[..]

Nou, waren ze hier niet hoor. :')

* trovey kwam laat thuis, katten lagen :Z
Hahaha de nadruk ligt echter wel op "ze" haha. Hij is maar alleen en ik moet zes dagen op rij. Ach ja komt vast goed ik zie het vanavond als ik thuis kom :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:38:52 #168
244933 trovey
Nachtoele
pi_141239110
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

Hahaha de nadruk ligt echter wel op "ze" haha. Hij is maar alleen en ik moet zes dagen op rij. Ach ja komt vast goed ik zie het vanavond als ik thuis kom :D
Mijn katten lagen, toen ze ouder en ouder werden, zelfs eerder te slapen dan ik. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_141240114
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Mijn katten lagen, toen ze ouder en ouder werden, zelfs eerder te slapen dan ik. :+
Die van mij komt me ophalen als het te laat is zodat we samen slapen :-)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:13:36 #170
244933 trovey
Nachtoele
pi_141240199
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:10 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Die van mij komt me ophalen als het te laat is zodat we samen slapen :-)
Dat deed mijn oudste hondje vroeger :P , na haar dood heeft haar dochter het overgenomen...ze drukt me nog net niet naar boven. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:49:59 #171
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141245466
Heb toch even sleutel aan kennissen gegeven die even gaan kijken op bepaalde momenten :D waarschijnlijk kom ik straks thuis en ligt ie gewoon te slapen, maar het Is mijn eerste kat dus heb er nog niet veel verstand van :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:52:10 #172
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141245547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:49 schreef Michielos het volgende:
Heb toch even sleutel aan kennissen gegeven die even gaan kijken op bepaalde momenten :D waarschijnlijk kom ik straks thuis en ligt ie gewoon te slapen, maar het Is mijn eerste kat dus heb er nog niet veel verstand van :D
Die gaat gewoon z'n eigen gangetje, beetje de tent onderzoeken, spelen en slapen...
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:59:56 #173
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141245814
Katten kunnen prima alleen zijn. Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij in al zijn onderzoeks-onschuld dingen omstoot of sloopt O-)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141246370
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:59 schreef superkimmi het volgende:
Katten kunnen prima alleen zijn. Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij in al zijn onderzoeks-onschuld dingen omstoot of sloopt O-)
Niet mee eens. Sommige misschien, maar mijn eerste werd gewoon depressief en mijn huidige vind het ook vreselijk(maar de accepterrd ook geen andere katten dus helaas voor haar)
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:28:15 #175
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141249079
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Niet mee eens. Sommige misschien, maar mijn eerste werd gewoon depressief en mijn huidige vind het ook vreselijk(maar de accepterrd ook geen andere katten dus helaas voor haar)
Deze accepted ook geen andere katten. Heb echter afgesproken dat vrouw broer af en toe gaat kijken om te kijken of het goed met hem gaat en mss om wat te spelen. Het Is overigens geen standaard dat ik zes nachten op rij werk :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141250026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:49 schreef Michielos het volgende:
Heb toch even sleutel aan kennissen gegeven die even gaan kijken op bepaalde momenten :D waarschijnlijk kom ik straks thuis en ligt ie gewoon te slapen, maar het Is mijn eerste kat dus heb er nog niet veel verstand van :D
Lief! Zou ik ook doen, zo'n eerste week. En waarschijnlijk ga je merken dat dat helemaal niet nodig is en meneer zich prima vermaakt. Goede baas ben je. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141251860
scheelt ook dat hij lekker bij je mag slapen. dan is hij dan ook niet helemaal alleen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 18:01:32 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141252194
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:54 schreef loecje het volgende:
scheelt ook dat hij lekker bij je mag slapen. dan is hij dan ook niet helemaal alleen.
Heb wel eens gehoord dat een kat dat ook 'quality time' vindt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:14:38 #179
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141262862
Nou, ik kwam thuis en hij lag lekker uitgebreid te slapen... :') daarna kwartiertje gespeeld, ligt nu met me op de bank voetbal te kijken :') heb hem nog wat natvoer gegeven maar ik moet oppassen dat ie niet te dik wordt ofzo toch? :D







heerlijk zo een dankbare kater O+

[ Bericht 43% gewijzigd door Michielos op 18-06-2014 21:53:24 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:22:51 #180
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141263398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:54 schreef loecje het volgende:
scheelt ook dat hij lekker bij je mag slapen. dan is hij dan ook niet helemaal alleen.
Ik vind dat geen probleem, hij Is mijn vriendje en hoort er helemaal bij voor mij :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:24:12 #181
244933 trovey
Nachtoele
pi_141263507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:14 schreef Michielos het volgende:
Nou, ik kwam thuis en hij lag lekker uitgebreid te slapen... :') daarna kwartiertje gespeeld, ligt nu met me op de bank voetbal te kijken :') heb hem nog wat natvoer gegeven maar ik moet oppassen dat ie niet te dik wordt ofzo toch? :D
Merk je toch vanzelf als hij op een gegeven moment kan rollen? :+ Gewoon even kijken hoe zijn buiklijn en de zijkantjes zich houden, gaan die te rond worden dan even minderen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:56:01 #182
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141265551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Merk je toch vanzelf als hij op een gegeven moment kan rollen? :+ Gewoon even kijken hoe zijn buiklijn en de zijkantjes zich houden, gaan die te rond worden dan even minderen. ;)
ok :D haha ik zal er op letten, misschien wil ik soms te lief voor hem zijn. Zou hem zo graag nu al naar buiten willen laten om te spelen, maar is geen goed idee, want dan zie ik hem nooit meer terug haha :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141265776
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:14 schreef Michielos het volgende:
Nou, ik kwam thuis en hij lag lekker uitgebreid te slapen... :') daarna kwartiertje gespeeld, ligt nu met me op de bank voetbal te kijken :') heb hem nog wat natvoer gegeven maar ik moet oppassen dat ie niet te dik wordt ofzo toch? :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

heerlijk zo een dankbare kater O+
Ahh, dat is echt een blijk van vertrouwen en genegenheid zo'n pootje op je been. Zo lag mijn eerste kat ook altijd naast me O+ O+ O+
pi_141266321
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:14 schreef Michielos het volgende:
Nou, ik kwam thuis en hij lag lekker uitgebreid te slapen... :') daarna kwartiertje gespeeld, ligt nu met me op de bank voetbal te kijken :') heb hem nog wat natvoer gegeven maar ik moet oppassen dat ie niet te dik wordt ofzo toch? :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

heerlijk zo een dankbare kater O+
Vriendjens O+
Heb je hem al eens gewogen? Als je denkt dat hij ronder wordt is dat een makkelijke manier om te zien of dat ook echt zo is. Bij een kat mag je de wervels voelen bij het aaien, dan zijn ze goed op gewicht. Aangezien hij gecastreerd is zal hij ook wel een flubberbuikje hebben. O+ Daar doe je niks aan. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141266436
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Merk je toch vanzelf als hij op een gegeven moment kan rollen? :+ Gewoon even kijken hoe zijn buiklijn en de zijkantjes zich houden, gaan die te rond worden dan even minderen. ;)
De eerste keer was mijn maatstaf het katteluik. :@ 'want katten regelden hun eigen eetbehoeften wel' :')
Toen de vaseline er zowat aan te pas moest komen om kater doorgang te verlenen ging bij mij een lampje branden.... Voorzichtigjes aan op dieet gezet en nu heeft hij een goed gewicht. Maar meent nog altijd dat hij te weinig eten krijgt. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141267643
Wat een intens tevreden koppie heeft hij. Lekker liggen bij jou en gekroeld worden wat wil een kat nog meer *;
We have far more in common than that which devides us..
pi_141267656
Nou, wij zijn er uit :') :Y

We gaan niet voor kittens (vind ik nog iets te eng met onze nieuwe meubels) dus we gaan zaterdag eens een kijkje nemen in het asiel :Y

En we nemen er een in plaats van twee.. :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 juni 2014 @ 22:32:15 #188
269689 crew  Viv
pi_141267795
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:30 schreef PatriQue89 het volgende:
Nou, wij zijn er uit :') :Y

We gaan niet voor kittens (vind ik nog iets te eng met onze nieuwe meubels) dus we gaan zaterdag eens een kijkje nemen in het asiel :Y

En we nemen er een in plaats van twee.. :)
Gefeliciteerd met jullie beslissing *O* en ik hoop op een goede match zoals bij Michielos hierboven!
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 22:40:27 #189
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141268371
Het asiel heeft maar(?) 14 katten waarvan vrij veel geplaatst :o !

Reso katten durven we nog niet aan, medicatie is ook nogal onbekend (zware hartruis) en een stelletje wordt hem ook niet.

En dan hebben we een die heel veel praat, schrokt en het moeilijk afleren is. Hmmm... veel pratende katten zijn best gezellig of zo, maar Pat zijn moeder had een kat die niet praatte maar wel veel jengelde.

Misschien ben ik wel kieskeurig :') !!!

Maar had meer kittens verwacht in het asiel :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:41:03 #190
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141268410
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:30 schreef PatriQue89 het volgende:
Nou, wij zijn er uit :') :Y

We gaan niet voor kittens (vind ik nog iets te eng met onze nieuwe meubels) dus we gaan zaterdag eens een kijkje nemen in het asiel :Y

En we nemen er een in plaats van twee.. :)
Goed idee, denk ik zelf. Ik ging vooral naar het asiel omdat ze daar weten welke kat het beste bij je en je levensstijl past :) En dan help je een dier in nood en dat een thuis verdient enz :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 22:48:02 #191
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141268957
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:50:01 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141269090
quote:
Ha! Daar komt onze kat ook vandaan.

Heb je hem gereserveerd?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:51:32 #193
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141269219
quote:
wat een baas :D _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 22:54:19 #194
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141269419
Ik mail ze even :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 18 juni 2014 @ 23:03:24 #195
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
  woensdag 18 juni 2014 @ 23:06:27 #196
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141270231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
...Maar had meer kittens verwacht in het asiel :o
Kittens zitten meestal niet in het asiel zelf maar zijn bij tijdelijke gezinnen ondergebracht.
  woensdag 18 juni 2014 @ 23:50:35 #197
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141272608
Nog vraagje.. Kat zit nu bij ruit onrustig heen en weer met staart tegen de ruiten te krabben. Hij wil volgens mij echt graag naar buiten, maar bij het asiel hadden ze gezegd 6-8 weken. Ik ga me hier aan houden, maar kan ik hem afleiden ofzo? Moet ik hem zijn gang laten gaan? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 18 juni 2014 @ 23:56:46 #198
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141272885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 23:50 schreef Michielos het volgende:
Nog vraagje.. Kat zit nu bij ruit onrustig heen en weer met staart tegen de ruiten te krabben. Hij wil volgens mij echt graag naar buiten, maar bij het asiel hadden ze gezegd 6-8 weken. Ik ga me hier aan houden, maar kan ik hem afleiden ofzo? Moet ik hem zijn gang laten gaan? :)
Dat soort gedrag niet teveel aandacht aan schenken, anders dan is er kans dat ie het gaat doen om aandacht te krijgen.

Ik weet ook niet of de buurt een beetje geschikt is om 'm buiten te laten ook.
Zelf liet ik m'n katten altijd na 2-3 weken al naar buiten omdat ze te graag wilden, dan eerst aan een tuigje en later zonder tuigje en erbij blijven.. steeds iets meer ruimte geven.

En bij het naar binnen gaan met je sleutels rinkelen ofzo.. da's dan later makkelijk roepen als je wil dat ie naar binnen komt.
pi_141273165
Gewoon laten gaan.
Waarschijnlijk ziet hij een vliegje ofzo. Daar zijn de katten hier ook goed in. Zelfs als de buitendeur open staat.

Die 6 weken lukt echt wel. Het beste voor hem is een veilig thuis.
Hij vermaakt zich zo te horen prima bij jou. Het is niet dat hij doodongelukkig is omdat hij bij jou binnen zit.
pi_141278784
Mijn kater valt steeds mijn hoofdhaar aan. Zit daar een of andere reden achter, of is ie dan gewoon speels?
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:43:01 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141278837
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:39 schreef Crientj het volgende:
Mijn kater valt steeds mijn hoofdhaar aan. Zit daar een of andere reden achter, of is ie dan gewoon speels?
Hoe moet ik me dat voorstellen? Echt op je hoofd, of heb je lang haar over je schouders waar hij in bijt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_141278884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe moet ik me dat voorstellen? Echt op je hoofd, of heb je lang haar over je schouders waar hij in bijt?
Ik heb redelijk lang haar dat halverwege op mijn rug valt. Maar wanneer het op bv de leuning van de bank, of mijn rug hangt - dan ziet hij dat als een reden om het aan te vallen.

  donderdag 19 juni 2014 @ 09:47:41 #203
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141278892
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:39 schreef Crientj het volgende:
Mijn kater valt steeds mijn hoofdhaar aan. Zit daar een of andere reden achter, of is ie dan gewoon speels?
Mijn kater likt erg graag aan mijn wenkbrauwen :P . Maar dat is iets anders dan aanvallen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:48:45 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141278899
Reden, tja. Speelsigheid. Ik neem aan dat hij je niet in je vlees bijt of je krabt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_141278912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:48 schreef Lienekien het volgende:
Reden, tja. Speelsigheid. Ik neem aan dat hij je niet in je vlees bijt of je krabt?
Bijten niet, krabben helaas wel.
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:50:34 #206
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141278927
Speelsheid denk ik ook, elk touwtje of kabeltje wat hier beweegt is interessant, dan is bewegend haar dat uiteraard ook :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:51:33 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141278941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:49 schreef Crientj het volgende:

[..]

Bijten niet, krabben helaas wel.
Serieus? Zonder dat je de kat provoceert?
The love you take is equal to the love you make.
pi_141279002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Serieus? Zonder dat je de kat provoceert?
Nou ja, ik gooi het meer op onhandigheid van de kat. Bijvoorbeeld als het haar los op mijn rug hangt dan probeert ie t vast te pakken en krabt ie mn rug. Of zoals vanmorgen, dat ik nog in bed lag en hij een plukje langs mn arm wilde pakken en dan over mijn arm krabt. Zoiets.
pi_141279003
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:50 schreef DaMook het volgende:
Speelsheid denk ik ook, elk touwtje of kabeltje wat hier beweegt is interessant, dan is bewegend haar dat uiteraard ook :P .
True :).
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:00:36 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141279087
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:55 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nou ja, ik gooi het meer op onhandigheid van de kat. Bijvoorbeeld als het haar los op mijn rug hangt dan probeert ie t vast te pakken en krabt ie mn rug. Of zoals vanmorgen, dat ik nog in bed lag en hij een plukje langs mn arm wilde pakken en dan over mijn arm krabt. Zoiets.
Ja, goed. Als hij dus met je haar aan het spelen is, heeft hij zijn nagels wel eens uit.

Ik bedoel eigenlijk buiten dat spelen met je haar, of hij dan ook wel eens krabt terwijl je hem niet provoceert. Dan zou je kat een beetje vals zijn. Maar zo klinkt dit niet.

Je kunt proberen om het hem af te leren, als je het vervelend vindt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141279259
Onze kitten doet dat ook met mijn haar. Ik denk dat het heel simpel af te leren is door hem gewoon iedere keer weg te zetten als hij dat doet. Moet je wel consequent volhouden.
pi_141279360
quote:
Wat een stoere man met een peperkoeken hartje. O+
Hopelijk wordt het een goede match! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:20:59 #213
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141279499
Mijn poes ligt iig weer op schoot te stoeien met mijn vest/trui :D .

Mijn kat ligt heel af en toe op schoot, maar slaapt dan liever, scheelt ook wel dat ik dan tv kijk en nu aan het bureau zit.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_141279505
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat een stoere man met een peperkoeken hartje. O+
Hopelijk wordt het een goede match! *O*
Ik hoop het ook! O+
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:08:27 #215
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141285417
Hopelijk wordt het een goede match inderdaad O+

nog een vraagje. Mijn kat heeft vandaag zijn eten uitgebraakt. Er zat geen haar bij ofzo, puur zijn brokjes. Hij heeft het netjes bij de kattenbak in de buurt gedaan en durfde het niet goed te laten zien ofzo? Heb het opgeruimd maar betekend dit dat ie ziek is of spugen sommige katten gewoon wat vaker (het maakt me niet veel uit hoor, hoop alleen dat ie niet ziek is :D )?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:13:28 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141285570
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:08 schreef Michielos het volgende:
Hopelijk wordt het een goede match inderdaad O+

nog een vraagje. Mijn kat heeft vandaag zijn eten uitgebraakt. Er zat geen haar bij ofzo, puur zijn brokjes. Hij heeft het netjes bij de kattenbak in de buurt gedaan en durfde het niet goed te laten zien ofzo? Heb het opgeruimd maar betekend dit dat ie ziek is of spugen sommige katten gewoon wat vaker (het maakt me niet veel uit hoor, hoop alleen dat ie niet ziek is :D )?
Sommige katten schrokken hun eten wel eens wat te snel naar binnen.

Het zag er vrij onverteerd uit?

Het kan op zich niet zoveel kwaad. Het hoeft geen tegen te zijn dat hij ziek is. Misschien toch wat minder brokjes tegelijk aanbieden.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:15:02 #217
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141285620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sommige katten schrokken hun eten wel eens wat te snel naar binnen.

Het zag er vrij onverteerd uit?

Het kan op zich niet zoveel kwaad. Het hoeft geen tegen te zijn dat hij ziek is. Misschien toch wat minder brokjes tegelijk aanbieden.
het zag er inderdaad onverteerd uit :) je zag gewoon brokken met een klein braaklaagje er over :)
Misschien wat minder brokjes aanbieden of in spelvorm ofzo? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:16:48 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141285667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:15 schreef Michielos het volgende:

[..]

het zag er inderdaad onverteerd uit :) je zag gewoon brokken met een klein braaklaagje er over :)
Misschien wat minder brokjes aanbieden of in spelvorm ofzo? :)
Wat ik doe is op de verpakking lezen wat de dagelijkse portie ongeveer is. 's Ochtends krijgt ze de ene helft, 's avonds de andere helft.

En dan zou je bijv. 's avonds die brokjes 'in spelvorm' kunnen geven.

Dan weet je in ieder geval dat hij op een dag niet tekortkomt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141285993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:15 schreef Michielos het volgende:

[..]

het zag er inderdaad onverteerd uit :) je zag gewoon brokken met een klein braaklaagje er over :)
Misschien wat minder brokjes aanbieden of in spelvorm ofzo? :)
Wie weet moest hij in het asiel 'concurreren 'met de rest om eten en is hij daardoor wat onzeker nu hij de brokken in zijn eentje heeft. En hoe relaxed hij ook eruit ziet, een beetje spannend zal het allemaal toch voor hem zijn. Eten wat meer doseren (twee keer halve porties geven) en inderdaad een spelvorm eraan verbinden, dan komt het vast goed.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141286012
O ja, en houd in de gaten of er plukjes haar meekomen: haarballen zijn een beruchte veroorzaker van braken. Anti-haarbal pasta of kattengras wil dan ook helpen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141288713
De kater die we zagen hebben ze voor ons gereserveerd in het asiel. Zaterdag gaan we kijken of het matcht *O*
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:51:41 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141288751
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:50 schreef PatriQue89 het volgende:
De kater die we zagen hebben ze voor ons gereserveerd in het asiel. Zaterdag gaan we kijken of het matcht *O*
Ben jij met Renesite?
The love you take is equal to the love you make.
pi_141288775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben jij met Renesite?
Ja :o
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:53:19 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141288830
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:52 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ja :o
Ja, anders wist ik toch niet over welke kat het ging!

Spannend! Mandje en geld meenemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141288967
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, anders wist ik toch niet over welke kat het ging!

Spannend! Mandje en geld meenemen.
Moeten we hem dan direct meenemen?
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:57:58 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141289010
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:56 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Moeten we hem dan direct meenemen?
Wil je dat niet, dan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_141289039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wil je dat niet, dan?
Nou... we zijn zaterdagavond niet thuis.. vind ik zielig, eerste avond direct alleen :@
pi_141289061
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:58 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Nou... we zijn zaterdagavond niet thuis.. vind ik zielig, eerste avond direct alleen :@
Die kat is zielsgelukkig dat jullie ff weg zijn; mooi de tijd om de boel te verkennen :Y
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:00:56 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141289111
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:58 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Nou... we zijn zaterdagavond niet thuis.. vind ik zielig, eerste avond direct alleen :@
Gaan kijken, kiezen en hem dan niet mee naar huis nemen? Ik zou het niet kunnen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 16:07:40 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141289345
Die week erop zijn we er zaterdag niet, en die week daarop ook niet. God, wat een timing eigenlijk :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141289379
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:07 schreef Renesite het volgende:
Die week erop zijn we er zaterdag niet, en die week daarop ook niet. God, wat een timing eigenlijk :')
Dat interesseert die kat echt geen kont hoor :D
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:08:59 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141289399
Het enige probleem dat ik zie, is dat jullie daar een probleem van maken.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 16:09:27 #233
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141289418
Zei ik ook al.. eigenlijk...
Patrique wilde gelijk twee omdat het anders zielig is dat hij overdag alleen is
Ik zei al 'die kat ligt lekker de hele dag te chillen in de zon''
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:09:52 #234
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141289433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:07 schreef Renesite het volgende:
Die week erop zijn we er zaterdag niet, en die week daarop ook niet. God, wat een timing eigenlijk :')
En door de week? Ik had ook maar twee dagen vrij en moet nu elke dag werken (nacht!!) de komende 5 dagen :D

Het is echt niet zo alsof je 4 weken vakantie moet nemen alvorens je een kat kunt nemen. Het zijn , zoals ik nu merk, uiterst zelfstandige dieren en jouw huis/appartement wordt hun territorium/koninkrijk waarin jij geaccepteerd wordt als ie zijn geur op je heeft achtergelaten (wat ie waarschijnlijk op dag 1 al doet :D)

als hij een kopje wil, komt ie naar je toe. Wil hij spelen, komt ie naar je toe. Voor de rest ben jij een klunzige grote kat en is hij je baasje :D

niet dat ik een expert ben, dit zijn gewoon mijn ervaringen op basis op 4 dagen met mijn eerste kat :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 16:10:38 #235
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141289468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:09 schreef Michielos het volgende:

[..]

En door de week? Ik had ook maar twee dagen vrij en moet nu elke dag werken (nacht!!) de komende 5 dagen :D

Het is echt niet zo alsof je 4 weken vakantie moet nemen alvorens je een kat kunt nemen. Het zijn , zoals ik nu merk, uiterst zelfstandige dieren en jouw huis/appartement wordt hun territorium/koninkrijk waarin jij geaccepteerd wordt als ie zijn geur op je heeft achtergelaten (wat ie waarschijnlijk op dag 1 al doet :D)

niet dat ik een expert ben, dit zijn gewoon mijn ervaringen op basis op 4 dagen met mijn eerste kat :D
Dag+nacht zaterdag he.. dus er moet iemand ff voeren die dag :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141289653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:10 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dag+nacht zaterdag he.. dus er moet iemand ff voeren die dag :+
Felix zal je dankbaar zijn en je vriendelijk verzoeken minimaal elke week een dag en een nacht pleitos te wezen!
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 16:15:43 #237
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141289689
Bob

Omdat.

Patrique zegt Bobbie.

Nou ja care.
Ik zeg Bob.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:18:52 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141289808
Bob is goed.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 16:19:18 #239
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141289824
Ja.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:20:19 #240
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141289857
Bob O+ O+
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:22:10 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141289908
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:20 schreef Michielos het volgende:
Bob O+ O+
Hoe heet jouw kotskat?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:22:36 #242
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141289922
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe heet jouw kotskat?
Simba, de stoere tijger :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:23:07 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141289944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:22 schreef Michielos het volgende:

[..]

Simba, de stoere tijger :D
Bob is beter.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:25:58 #244
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141290046
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bob is beter.
hahaha, ja vind ik ook :D Maar ze kunnen niet allemaal Bob heten :o
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:41:10 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141290616
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:25 schreef Michielos het volgende:

[..]

hahaha, ja vind ik ook :D Maar ze kunnen niet allemaal Bob heten :o
Waarom niet!
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 juni 2014 @ 17:28:44 #246
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141292499
Simba ligt nu onder het bed. Kan het dan zijn dat ie ergens bang voor is? Het gebeurde toen ik de magnetron aanzette, ik moest hem zoeken en vond hem niet meer :D

Hij komt er ook niet echt onderuit, niet met speeltjes, nergens mee. Ik kan hem neem ik aan het beste laten liggen nu toch? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141292595
Kan zijn dat hij geschrokken is. Gewoon doorgaan met waar je mee bezig was. Hij zal moeten wennen an geluiden.

onze dames duiken nog steeds onder het bed als de stofzuiger aan gaat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_141292687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 17:28 schreef Michielos het volgende:
Simba ligt nu onder het bed. Kan het dan zijn dat ie ergens bang voor is? Het gebeurde toen ik de magnetron aanzette, ik moest hem zoeken en vond hem niet meer :D

Hij komt er ook niet echt onderuit, niet met speeltjes, nergens mee. Ik kan hem neem ik aan het beste laten liggen nu toch? :)
Gewoon even laten ontdooien. Want als hij angstig is en je gaat naar hem toe, dan kan hij het opvatten als een bevestiging van zijn angst.
"Life's a Bitch"
pi_141292750
Pfff heb ook weer zo'n zin in een poezel in mijn huis.
Ik wacht al een tijd op een poezedame, maar als het goed is komt ze heel snel naar mij.
Eindelijk want ik wacht al maanden op haar.
Het is geen vraag, maar moet het gewoon even kwijt :@
"Life's a Bitch"
  donderdag 19 juni 2014 @ 19:39:12 #250
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141297501
Ik ben nu op het werk en mijn broer Is gaan kijken en vond hem bang onder het bed aan. Met snoep had ie hem gelokt en toen kwam ie. En woonkamer durft ie echter niet in en ik ben pas om vier uur thuis :(
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141297890
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:39 schreef Michielos het volgende:
Ik ben nu op het werk en mijn broer Is gaan kijken en vond hem bang onder het bed aan. Met snoep had ie hem gelokt en toen kwam ie. En woonkamer durft ie echter niet in en ik ben pas om vier uur thuis :(
Had je broer de kat al eens eerder gezien? Misschien schrok de poezel gewoon een beetje van 'vreemd' bezoek

Ps mij kat schiet nog steeds onder het bed of andere schuilplaats als er bezoek is
pi_141298303
je broer is natuurlijk ook vreemd.
waarschijnlijk is er niets aan de hand als hij alleen is.
pi_141299001
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:39 schreef Michielos het volgende:
Ik ben nu op het werk en mijn broer Is gaan kijken en vond hem bang onder het bed aan. Met snoep had ie hem gelokt en toen kwam ie. En woonkamer durft ie echter niet in en ik ben pas om vier uur thuis :(
Het is ook niet fijn dat je het nu zelf niet in de gaten kan houden.
Dat geeft gewoon een rot gevoel.

Maar anderzijds kan hij nu op zijn tempo weer ontdooien en langzaam aan de woonkamer weer verkennen.
"Life's a Bitch"
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:13:14 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141299321
Ik vind dat ook niet zo'n goed idee om vreemden te laten kijken. Geen wonder dat die kat in de stress schiet.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:04:33 #255
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141302292
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat ook niet zo'n goed idee om vreemden te laten kijken. Geen wonder dat die kat in de stress schiet.
Nee, de kat verstopte zich al toen ik er was. Omdat ik moest werken stuurde ik mijn broer om te kijken of het wel goed ging. Hij heeft de kat al eerder gezien en ontmoet dus Is niet echt een vreemde :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:05:49 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141302376
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:04 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee, de kat verstopte zich al toen ik er aan. Omdat ik moest werken stuurde ik mijn broer om te kijken of het wel goed ging. Hij heeft de kat al eerder gezien en ontmoet dus Is niet echt een vreemde :)
Voor je kat is het een vreemde.

Wat schiet je ermee op om je broer te laten constateren dat de kat onder het bed zit?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:08:56 #257
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141302559
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor je kat is het een vreemde.

Wat schiet je ermee op om je broer te laten constateren dat de kat onder het bed zit?
Hmm ja goed punt. Ik was gewoon bezorgd en wist het ook even niet meer denk ik :(
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:11:16 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141302745
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

Hmm ja goed punt. Ik was gewoon bezorgd en wist het ook even niet meer denk ik :(
Dat je bezorgd bent, snap ik wel. Maar wat kan er echt mis gaan? En een keertje kijken helpt dan niet zoveel. Dan zou er al iemand de hele tijd bij hem moeten blijven. Maar dat raad ik ook niet aan. Hij moet eerst maar goed aan jou wennen en jou leren vertrouwen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141303294
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:39 schreef Michielos het volgende:
Ik ben nu op het werk en mijn broer Is gaan kijken en vond hem bang onder het bed aan. Met snoep had ie hem gelokt en toen kwam ie. En woonkamer durft ie echter niet in en ik ben pas om vier uur thuis :(
Een van mijn katten heeft dat ook,(ook nog voor mij) en ze is hier al ruim een jaar. Gewoon een hele bange kat. Ze zoekt ook de mensen niet op maar bekijkt ze van afstand. Als ik jouw foto's zie, heeft Simba al meer bij jou gezeten in 4 dagen dan Nika in een jaar bij mij 😟
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:22:15 #260
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141303368
Ik had het laatst ook, dat m'n kat opeens "bang" van iets leek te zijn, duurde wel een week.
Kwam ook niet graag binnen, zelfs niet om te eten.
Maar goed, inmiddels is het weer normaal alsof er niets gebeurd is...
pi_141303480
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

Hmm ja goed punt. Ik was gewoon bezorgd en wist het ook even niet meer denk ik :(
je kat moet leren alleen te zijn. en jij moet leren om je kat alleen te laten ;)
van onder het bed liggen gaat hij niet dood.

onze poes was een angsthaasje toen ze bij ons kwam. ze heeft de eerste tijd alleen maar onder tafel op de eetkamerstoel gelegen (wij aten dus verplicht op de bank :P ). niets mis mee, gewoon laten gaan.
pi_141303556
Het kan zelfs zo zijn dat de kat al lang weer wat relaxter was, maar schrok van die vreemde die ineens over de vloer kwam en toen onder 't bed ging zitten :) Laat 'm lekker heen doen, niet gaan bevestigen door te troosten enzo, straks gewoon je eigen ding gaan doen en niet anders gaan reageren, en daardoor laten zien dat er niks aan de hand is. Twijfelt ie om de kamer in te komen, dan kun je langzaam knipogen met beide ogen (let maar 'ns op je kat als ie ontspannen is). En vooral niet je hoofd onder 't bed steken en 'm aan gaan staren :P Als jullie elkaar beter kennen weet je ook beter hoe te reageren, maar ik denk dat het risico van onbedoeld de angst bevestigen nu nog te groot is om 'm actief onder het bed vandaan te gaan lokken. Lekker laten zitten, die komt vanzelf wel, en als ie gewoon weer normaal doet, dan pas snoepjes geven enzo :)
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:27:36 #263
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141307570
Dankjewel!! Ik dacht dat ik wat fouts gedaan had ofzo, kan nog altijd zo zijn maar ik zit nu met een rustiger gevoel op werk. Thanks!!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141312870
Pff... vannacht wakker geschrokken van en hoop herrie, bleek Sokkie van de (open) zoldertrap gevallen te zijn tussen de traptreden door op de trap eronder!
We wonen hier nu een halfjaar en iedereen lachte me uit toen ik zei dat ik die trap dicht wilde voor mijn katten... denk toch wel dat dat gaat gebeuren!
Sok zat beneden meteen onder de tafel en ze liep een beetje mank, meteen maar een beetje klefvoer gegeven vond het zo zielig!


En van een nest uit 2006 moesten wij een katertje een jaar lang in huis houden omdat de man die hem wilde net een huis had gekocht met verbouwing ect en wilde hem na de verhuizing pas meenemen.
Die kater was mijn grote vriend en met pijn in mijn hart een jaar later meegegeven...
Wij ook verhuisd en jaren later, om precies te zijn vandaag kwam mijn vriend die kerel tegen op facebook...
Blijkt dat hij die kater in 2009 al had weg gedaan omdat er een baby op komst was en zijn vriendin had ook 2 katten wat niet klikte.
Hij heeft de kater van ons weg gedaan aan mensen die hij via hyves kende en daardoor ook uit het oog verloren...


Had hij hem maar terug gegeven ik voel me alsof ik liefdesverdriet heb vind het echt erg... jaren gedacht dat mijn katertje zo gelukkig bij hem was :( en nu weet niemand meer waar die is :(
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:35:20 #265
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141315957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:27 schreef Michielos het volgende:
Dankjewel!! Ik dacht dat ik wat fouts gedaan had ofzo, kan nog altijd zo zijn maar ik zit nu met een rustiger gevoel op werk. Thanks!!
Als je hem in de gaten wil houden moet je een webcam ofzo aanzetten en dan via internet meekijken. Merkt je kat niets van en jij kunt opgelucht ademhalen.

Mijn katten zijn ook bangeriken, maar die zijn heel veel alleen thuis en verder krijg ik weinig bezoek, ze zijn dus echt alleen aan mij gewend en verstoppen zich altijd als er eens iemand anders binnenkomt. Al is 1 van de 2 nu langzaamaan wel wat nieuwsgierig aan het worden en verstopt zich niet altijd meer.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 20 juni 2014 @ 07:27:46 #266
269689 crew  Viv
pi_141317226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:56 schreef deadly_kiss het volgende:
Blijkt dat hij die kater in 2009 al had weg gedaan omdat er een baby op komst was
Ik zie dit zo vaak, waarom doen mensen dit? :( Ik kijk er juist naar uit om mijn toekomstige kind te zien opgroeien met die lieve katten van mij. O+
pi_141317605
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:56 schreef deadly_kiss het volgende:
Pff... vannacht wakker geschrokken van en hoop herrie, bleek Sokkie van de (open) zoldertrap gevallen te zijn tussen de traptreden door op de trap eronder!
We wonen hier nu een halfjaar en iedereen lachte me uit toen ik zei dat ik die trap dicht wilde voor mijn katten... denk toch wel dat dat gaat gebeuren!
Sok zat beneden meteen onder de tafel en ze liep een beetje mank, meteen maar een beetje klefvoer gegeven vond het zo zielig!

En van een nest uit 2006 moesten wij een katertje een jaar lang in huis houden omdat de man die hem wilde net een huis had gekocht met verbouwing ect en wilde hem na de verhuizing pas meenemen.
Die kater was mijn grote vriend en met pijn in mijn hart een jaar later meegegeven...
Wij ook verhuisd en jaren later, om precies te zijn vandaag kwam mijn vriend die kerel tegen op facebook...
Blijkt dat hij die kater in 2009 al had weg gedaan omdat er een baby op komst was en zijn vriendin had ook 2 katten wat niet klikte.
Hij heeft de kater van ons weg gedaan aan mensen die hij via hyves kende en daardoor ook uit het oog verloren...

Had hij hem maar terug gegeven ik voel me alsof ik liefdesverdriet heb vind het echt erg... jaren gedacht dat mijn katertje zo gelukkig bij hem was :( en nu weet niemand meer waar die is :(
Ah nee, wat rot ;( Dat vind ik ook altijd zo naar met opvangkittens, soms weet ik dat het goed met ze gaat en dat ze goed terecht zijn gekomen, soms weet ik helemaal niks en kan ik alleen maar hopen dat ze het goed getroffen hebben. Maar goed, dat hoort erbij. Maar een katje een heel jaar in huis hebben lijkt me veel erger, ook omdat je na die tijd echt het karakter goed kent enzo, en helemaal als je verwacht dat het daarna helemaal op z'n pootjes terecht komt. Sneu, hopelijk kom je er toch nog ooit achter hoe het met 'm is :* En schrikken met Sokkie! Heb je al van die tapijttreden op je trap liggen, zo niet, dan zal dat vast helpen met grip!
pi_141317822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:27 schreef Michielos het volgende:
Dankjewel!! Ik dacht dat ik wat fouts gedaan had ofzo, kan nog altijd zo zijn maar ik zit nu met een rustiger gevoel op werk. Thanks!!
D'r zullen echt wel 'ns momenten zijn dat je kat schrikt van iets wat jij doet, soms kunnen ze zelfs ineens schrikken van iets wat je al veel vaker hebt gedaan :') In het begin zul je dan misschien denken van "wat heb ik gedaaan! :o ", na een tijdje kun je d'r om lachen als zoiets gebeurd, gekke beestjes O+

En soms kan het helpen om wel mee te denken met de kat, maar er verder geen aandacht aan te geven. Bijvoorbeeld; een van mijn katten is heel lang bang geweest voor vuurwerk. Ze vindt het nog steeds verre van leuk maar de paniek is er gelukkig uit. Als ik weet dat er weer vuurwerk aan zit te komen, dan zorg ik altijd dat ze van tevoren al toegang tot verschillende verstopplekjes heeft. Dan zet ik bv een inbouwkastdeur open terwijl er nog niks aan de hand is, katten leuk op onderzoek uit, niet wetende dat ik die deur dit keer met een reden open heb gezet. Die deur blijft dan ook een tijdje open, dus niet meteen na het vuurwerk weer dicht. En tijdens het vuurwerk zorg ik wel voor tv geluid enzo, maar doe verder gewoon mijn ding, er is niks engs toch? Dus waarom zou ik me anders gedragen :)
Dus als je kat op bange momenten bv graag onder het bed gaat zitten, hou dan wel je slaapkamerdeur open als je weet dat ie ergens van kan gaan schrikken (bijvoorbeeld bezoek), maar negeer het gedrag verder. Waarschijnlijk heb je die deur toch al open, maar even als voorbeeldje :)

En wat betreft je broer, ook al kent de kat je broer heel goed, als jij er niet bent en die staat ineens binnen, is dat toch weer een hele andere situatie waar niet alle katten meteen van weten wat ze ervan denken, en dat kan dus ook een verstopreactie geven :) Zolang ie eet, drinkt, slaapt en doet, geen zorgen maken, je doet het hartstikke goed :Y En daar horen bange momentjes ook bij. En van wat ik tot nu toe zie en lees doet ie het nu al supergoed! O+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:21:27 #269
429916 BeCreative
Born to be alive
pi_141323715
Vraagje:
Sinds een week hebben we nu een kitten in huis. De kitten komt van een boerderij af, maar is daar erg goed verzorgd en heeft veel aandacht gekregen. Komende dinsdag wordt hij voor de eerste keer ingeënt, maar ik merk dat hij de laatste dagen wat vaker niest en vandaag kwam er ook een klein snotje mee.

Dino, ja zo heet onze doerak, heeft nog gewoon normale eetlust en drinkt ook nog genoeg. Ook is hij erg actief en soms kan hij uren achter elkaar blijven rennen.

Is de afspraak van dinsdag bij de dierenarts gewoon goed of moet ik de afspraak vervroegen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:23:00 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141323772
Ik zou bellen om te kijken of je vanmiddag nog terecht kunt.

Als je zegt dat je een niezende kitten hebt met snot uit de neus, dan zien ze ook wel het belang in.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141323779
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:21 schreef BeCreative het volgende:
Vraagje:
Sinds een week hebben we nu een kitten in huis. De kitten komt van een boerderij af, maar is daar erg goed verzorgd en heeft veel aandacht gekregen. Komende dinsdag wordt hij voor de eerste keer ingeënt, maar ik merk dat hij de laatste dagen wat vaker niest en vandaag kwam er ook een klein snotje mee.

Dino, ja zo heet onze doerak, heeft nog gewoon normale eetlust en drinkt ook nog genoeg. Ook is hij erg actief en soms kan hij uren achter elkaar blijven rennen.

Is de afspraak van dinsdag bij de dierenarts gewoon goed of moet ik de afspraak vervroegen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik zou nu da bellen. Kans dat hij niesziekte heeft. En daar wordt een kat niet blij van.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:40:27 #272
429916 BeCreative
Born to be alive
pi_141324319
Dankjulliewel voor de tip. Heb gebeld en kan om half 2 al langs. :)

Nu hopen dat alles goed komt.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:43:42 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141324432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:40 schreef BeCreative het volgende:
Dankjulliewel voor de tip. Heb gebeld en kan om half 2 al langs. :)

Nu hopen dat alles goed komt.
Ik hoop met je mee.

Laat je het nog even weten?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:35:28 #274
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141331248
Even update:

Toen ik s'nachts terug kwam, was hij heerlijk aan het chillen op de bank om daarna op mn schoot tevreden in slaap te vallen. Denk dat ie gewoon even rust wilde hebben ofzo O+

Nog 1 vraagje.. Hoe maken jullie de kattenbak schoon? Ik probeerde dat vandaag en het was een ramp. Als ik met warm water wilde verschonen, kleefden de bollen aan de bak vast, dus dat was geen succes. Is er een makkelijke snelle manier om een bak te verschonen? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141331461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:35 schreef Michielos het volgende:
Even update:

Toen ik s'nachts terug kwam, was hij heerlijk aan het chillen op de bank om daarna op mn schoot tevreden in slaap te vallen. Denk dat ie gewoon even rust wilde hebben ofzo O+

Nog 1 vraagje.. Hoe maken jullie de kattenbak schoon? Ik probeerde dat vandaag en het was een ramp. Als ik met warm water wilde verschonen, kleefden de bollen aan de bak vast, dus dat was geen succes. Is er een makkelijke snelle manier om een bak te verschonen? :)
ik heb klontvormend spul van AH. Die klonten schep ik eruit met ene schepje.
gooi je serieus water in een volle kattebak :?
pi_141331566
wat heb je precies gedaan met het schoonmaken? de bak is toch nog niet zolang in gebruik dat het al tijd is voor een grote schoonmaakbeurt?

standaard schoonmaken is met een geschikt schepje de drollen en plasklonten eruit scheppen en weggooien. daar komt geen water aan te pas.

grote schoonmaakbeurt (eens in de zoveel weken) is de hele bak leeggooien. dat zou gemakkelijk moeten gaan, wanneer er grit aan de bodem blijft kleven ligt er waarschijnlijk te weinig grit in de bak.
vervolgens de bak schoonspoelen met kokend water of met andere desinfecterende middeltjes (buiten of in de douche). de bak drogen en schoon grit terug gooien.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:43:20 #277
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141331609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb klontvormend spul van AH. Die klonten schep ik eruit met ene schepje.
gooi je serieus water in een volle kattebak :?
nee hahaha, heb eerst het grind eruit gehaald in een vuilniszak. Toen zag ik dat aan de bodem nog wat dingen kleefden. Hier heb ik warm water ingegooid om leeg te maken, maar zonder succes want het kleefde daardoor nog sterker aan de wand van de kattenbak vast :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:45:51 #278
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141331741
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:42 schreef loecje het volgende:
wat heb je precies gedaan met het schoonmaken? de bak is toch nog niet zolang in gebruik dat het al tijd is voor een grote schoonmaakbeurt?

standaard schoonmaken is met een geschikt schepje de drollen en plasklonten eruit scheppen en weggooien. daar komt geen water aan te pas.

grote schoonmaakbeurt (eens in de zoveel weken) is de hele bak leeggooien. dat zou gemakkelijk moeten gaan, wanneer er grit aan de bodem blijft kleven ligt er waarschijnlijk te weinig grit in de bak.
vervolgens de bak schoonspoelen met kokend water of met andere desinfecterende middeltjes (buiten of in de douche). de bak drogen en schoon grit terug gooien.
Te weinig? Ik heb best een ruime kattenbak en er werd mij gezegd dat er een gezonde laag in moet zitten.. maar niet te vol :D
Is het dan beter om hem helemaal vol te gooien (dat wil zeggen 1 zak per week, de bak is zo groot inderdaad haha :D)?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141331918
die klonten kan je er beter eerst uitscheppen met het schepje. even van de bodem los schrapen.

hoeveel cm grit vind jij een gezonde laag?
ik had er 7-10cm grit in liggen. de urine moet eigenlijk al klonten vormen voordat het op de bodem komt. het is dan ook nergens voor nodig om de bak 1x per week helemaal schoon te maken. dat is allemaal schoon grit wat je weg gooit.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:53:38 #280
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141332085


Dit is te weinig dan denk ik? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141332201
Verdomme! Waarom moeten katten een obsessie hebben met draadjes. Nu is mijn koptelefoon dood :'(
pi_141334947
Ik doe altijd eerst een zak in de bak en daarop een krant en dan pas houtkorrels.
Zo blijft er niets aan de bak zelf kleven, liever lui dan moe :@

De krant doe ik erin zodat de zak niet kapot gaat bij het graven.
En voor zo'n zak knip ik gewoon een containerzak op maat, want speciale zakken vind ik best prijzig.
"Life's a Bitch"
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:22:28 #283
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141335122
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:16 schreef Ebinas het volgende:
Ik doe altijd eerst een zak in de bak en daarop een krant en dan pas houtkorrels.
Zo blijft er niets aan de bak zelf kleven, liever lui dan moe :@

De krant doe ik erin zodat de zak niet kapot gaat bij het graven.
En voor zo'n zak knip ik gewoon een containerzak op maat, want speciale zakken vind ik best prijzig.
Swirl heeft grote 35liter tasjes die makkelijk om een kattenbak passen, schuif je de oude grit er zo in zonder te morsen.
Daarna even onder de douche schoonspoelen (even afwasborstel die speciaal voor dat doel is er doorheen halen, droog maken met keukenpapier en weer vullen met grit.
Veel schoner ga ik die bak niet krijgen.. (soms gebruik ik ook wat chloor voor extra onstmetting)

Maar goed, ik heb makkelijk lullen, 't is alweer zeker een half jaar geleden dat ik de kattenbak voor het laatst verschoond heb, met oud&nieuw zat er wat plas in, daarna niet meer gebruikt.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:33:32 #284
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141335520
ik weet nu waarom ie zo bang was! De magnetron en het geluid er van! Deze keer vluchtte ie echter niet weg, maar keek ie angstig erheen om zich daarna (laag op de grond) onder een stoel te verstoppen!

Nja, hij zal er toch aan moeten wennen en hoe vaker het gebeurd, des te sneller dit zal gaan :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141336731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Swirl heeft grote 35liter tasjes die makkelijk om een kattenbak passen, schuif je de oude grit er zo in zonder te morsen.
Daarna even onder de douche schoonspoelen (even afwasborstel die speciaal voor dat doel is er doorheen halen, droog maken met keukenpapier en weer vullen met grit.
Veel schoner ga ik die bak niet krijgen.. (soms gebruik ik ook wat chloor voor extra onstmetting)

Maar goed, ik heb makkelijk lullen, 't is alweer zeker een half jaar geleden dat ik de kattenbak voor het laatst verschoond heb, met oud&nieuw zat er wat plas in, daarna niet meer gebruikt.
Swirl?, dat ga ik is even checken. Niet knippen is nog gemakkelijker tuurlijk ;)
"Life's a Bitch"
pi_141336919
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:33 schreef Michielos het volgende:
ik weet nu waarom ie zo bang was! De magnetron en het geluid er van! Deze keer vluchtte ie echter niet weg, maar keek ie angstig erheen om zich daarna (laag op de grond) onder een stoel te verstoppen!

Nja, hij zal er toch aan moeten wennen en hoe vaker het gebeurd, des te sneller dit zal gaan :)
Dan zie je nu al vooruitgang, want hij vlucht iig niet meer weg.

Ben wel benieuwd hoe hij dan zal reageren op de stofzuiger. Die is voor velen de moeite waard om, in een fractie van een seconde, in een rechte sprint en met een slip de hoek om, uit het zichtveld ter verdwijnen.
"Life's a Bitch"
pi_141337423
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:53 schreef Michielos het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is te weinig dan denk ik? :)
ik had er idd meer grit in zitten.
als de klonten niet vastkleven aan de bodem zit er voldoende grit in de bak. dan hoef je de bak ook niet vaak volledig schoon te maken.

of je doet er minder in en gebruikt zo'n plasticzak en maakt de bak vaker schoon.
ik vond dat niets. hoop meer werk en kat sloopt het plastic.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:25:15 #288
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141337501
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:11 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Dan zie je nu al vooruitgang, want hij vlucht iig niet meer weg.

Ben wel benieuwd hoe hij dan zal reageren op de stofzuiger. Die is voor velen de moeite waard om, in een fractie van een seconde, in een rechte sprint en met een slip de hoek om, uit het zichtveld ter verdwijnen.
Vlucht ie van weg idd :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:26:42 #289
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141337566
5 tot 7cm moet je er volgens de meeste grit-fabrikanten in doen.
pi_141340130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:20 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ah nee, wat rot ;( Dat vind ik ook altijd zo naar met opvangkittens, soms weet ik dat het goed met ze gaat en dat ze goed terecht zijn gekomen, soms weet ik helemaal niks en kan ik alleen maar hopen dat ze het goed getroffen hebben. Maar goed, dat hoort erbij. Maar een katje een heel jaar in huis hebben lijkt me veel erger, ook omdat je na die tijd echt het karakter goed kent enzo, en helemaal als je verwacht dat het daarna helemaal op z'n pootjes terecht komt. Sneu, hopelijk kom je er toch nog ooit achter hoe het met 'm is :* En schrikken met Sokkie! Heb je al van die tapijttreden op je trap liggen, zo niet, dan zal dat vast helpen met grip!
Nou echt... ik voel me echt slecht daardoor had ik hem maar gewoon gehouden!

Ze is van de trap gevallen doordat ze altijd op een van de bovenste treden slaapt. Ze kijkt dan schuin onze slaapkamer in en kan alles goed in de gaten houden :P

Denk dat ze zich wilde uitrekken ofzo...
Tapijtmatjes komen er niet meer in, blijven alle haren op hangen en zijn natuurlijk ideaal om de nagels in te zetten ;)
pi_141341157
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:35 schreef Michielos het volgende:

Nog 1 vraagje.. Hoe maken jullie de kattenbak schoon? Ik probeerde dat vandaag en het was een ramp. Als ik met warm water wilde verschonen, kleefden de bollen aan de bak vast, dus dat was geen succes. Is er een makkelijke snelle manier om een bak te verschonen? :)
Ik had geld teveel dus heb een robot kattenbak gekocht voor mijn gemak en na elke wc beurt schone pootjes voor de volgende kat.
pi_141341706
Wij hebben gewoon altijd een hele dikke laag erin zitten dan raakt de pies nooit de bodem dus minder vastgekleefd aan de bak!

De deksels wassen we altijd nog 2x per week met bleek omdat de katten vaak langs de rand "na spitten"

De onderbakken wassen we eens per week en het grind gieten we dan weer terug wat we eend per maand compleet verschonen.
We schrapen dan altijd met de schep de vastzittende korrels eraf voordat er sop bij gaat anders gaan het plakken
Edit, wij hebben 5 katten dus waarschijnlijk maken wij vaker de bakken schoon dan anderen ;)
pi_141349282
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:35 schreef Michielos het volgende:
Even update:

Toen ik s'nachts terug kwam, was hij heerlijk aan het chillen op de bank om daarna op mn schoot tevreden in slaap te vallen. Denk dat ie gewoon even rust wilde hebben ofzo O+

Nog 1 vraagje.. Hoe maken jullie de kattenbak schoon? Ik probeerde dat vandaag en het was een ramp. Als ik met warm water wilde verschonen, kleefden de bollen aan de bak vast, dus dat was geen succes. Is er een makkelijke snelle manier om een bak te verschonen? :)
krant op de bodem, kattenbakzak erin, grind erop. Ik schep dagelijks.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_141366331
Wij hebben de kater O+

het was een zwerfkat.. ze hadden m in t asiel jeronimo genoemd.
Wij noemen hem bobby!
pi_141367774
Hmmm... Het ging goed... maar nu ligt ie onder de bank. En van de kattenbak wil ie niks weten..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 juni 2014 @ 13:05:33 #296
269689 crew  Viv
pi_141367881
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:01 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmmm... Het ging goed... maar nu ligt ie onder de bank. En van de kattenbak wil ie niks weten..
No worries, mijn kater heeft de eerste 2 weken onder de bank gezeten. :') Hij kwam er gewoon onder vandaan als de kust veilig was, want het etensbakje woog iedere ochtend minder dan 's avonds. :Y)

Onderdebankligfoto van toen:
pi_141368378
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

No worries, mijn kater heeft de eerste 2 weken onder de bank gezeten. :') Hij kwam er gewoon onder vandaan als de kust veilig was, want het etensbakje woog iedere ochtend minder dan 's avonds. :Y)

Onderdebankligfoto van toen:
[ afbeelding ]
Hmm.. Ben benieuwd. Toen we net thuis waren, kwamen de broer en zijn vriendin van René langs en toen kwam ie iedereen gewoon kopjes geven enzo.. Ze gingen weg en hij zat onder de bank.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 juni 2014 @ 13:42:20 #298
269689 crew  Viv
pi_141368876
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:22 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. Ben benieuwd. Toen we net thuis waren, kwamen de broer en zijn vriendin van René langs en toen kwam ie iedereen gewoon kopjes geven enzo.. Ze gingen weg en hij zat onder de bank.
Aan de ene kant is alles nog heel spannend, aan de andere kant is hij heel nieuwsgierig. De ene keer wint het ene, dan het andere. ;) Komt heus goed!
pi_141370355
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Aan de ene kant is alles nog heel spannend, aan de andere kant is hij heel nieuwsgierig. De ene keer wint het ene, dan het andere. ;) Komt heus goed!
snap ik ook wel. Alleen vind het zo zielig.. haha. Hij hoeft nergens bang voor te zijn bij ons.

Hij ligt nu wel erg lekker te slapen onder de bank O+
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:44:50 #300
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141370405
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:43 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

snap ik ook wel. Alleen vind het zo zielig.. haha. Hij hoeft nergens bang voor te zijn bij ons.

Hij ligt nu wel erg lekker te slapen onder de bank O+
aan de andere kant, als ie daar lekker ligt? Dan is het toch goed O+ We kunnen wel menselijke psychologie op een kat gaan toepassen "als hij daar zit, zal ie wel bang zijn", maar het is een kat, geen mens. Hij kwam ook kopjes geven, dus angstig is ie echt niet :D Hij wil gewoon ff lekker chillen onder een bank en komt daarna vast wel weer eronder uit :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 22:29:45 #301
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141387705
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:56 schreef Dragonberry het volgende:
Verdomme! Waarom moeten katten een obsessie hebben met draadjes. Nu is mijn koptelefoon dood :'(
Zo heb ik pas geleden ook een headset voor mijn xbox kunnen afschrijven ;( .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')