abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:15:40 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_141037214


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php



Om vooral beginners die geïnteresseerd zijn in klassiek natscheren op weg te helpen, leek het mij en Sosuacafe leuk om een aantal gebruikers een aanbevolen scheerset te laten samenstellen. Het uitgangspunt hierbij is dat er producten aanbevolen worden waar in algemene zin goede ervaringen mee zijn.

Er zijn totaal drie verschillende scheersets, budget, mid-range en een luxe scheerset. De andere twee scheersets zijn op het moment van schrijven nog niet samengesteld, en zullen op een later moment toegevoegd worden.

Budget:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer

Het is onmogelijk om iedereen het naar hun zin te maken met dit soort sets, en er zijn mensen die waarschijnlijk andere scheerproducten aanbevelen, en daarom wil ik toch benadrukken dat deze aanbeveling ook voor een deel subjectief is.





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:16:13 #2
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_141037235
Nog niet thuis. Op rebuild komt later
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_141037257
Zijn fijne zeer scherpe mesjes. Niet erg smooth overigens. Levensduur is vrij gemiddeld ;)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:17:09 #4
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141037264
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:14 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

heb ze gehad, nog. Beviel niet echt. Nogal rasperig. Met een gillette ss.
ooh, klinkt niet goed en dan nog wel met een milde krabber.
pi_141037697
Ik had gister nog de Gillette Wilkinson Sword mesjes uitgeprobeerd, en mijn eerste indruk is erg goed en ik vond de mesjes smooth en scherp aanvoelen in combinatie met mijn Wilkinson Sword Classic krabber.

En ook heb ik de Fresh Up Aftershave Lotion gister voor de eerste keer gebruikt, en de werking daarvan bevalt me in iedere geval goed. Wel is het depper systeem wennen, en ik heb zelfs het idee dat daardoor ook de aftershave meer prikt.



Die depper gebruik je namelijk op een vergelijkbare manier als je een aluinblok zou gebruiken, en daardoor duurt het aanbrengen in iedere geval langer dan gewoon met de handen en dat is wel wennen en een beetje onhandig.

Wat betreft de geur, ik vind het persoonlijk wel lekker fris ruiken en absoluut niet slecht. Maar het is wel echt zo'n klassieke geur in het rijtje van onder Old Spice, Aqua Velva, Floid, Alpa etc en niet iedereen houd daarvan natuurlijk.

Maar ik moet eerlijk zijn, ik persoonlijk vind de geur niet sterk ruiken, mijn ouders konden het wel ruiken en vonden het wel lekker ruiken maar ik zelf ruik het nauwelijks na het aanbrengen.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:33:35 #6
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_141037743
5 scheerbeurten met feathers is bij mij toch echt het maximum, had iets meer levensduur verwacht maar voor 20 cent per mesje alsnog geen miskoop :+
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:36:33 #7
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141037823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik had gister nog de Gillette Wilkinson Sword mesjes uitgeprobeerd, en mijn eerste indruk is erg goed en ik vond de mesjes smooth en scherp aanvoelen in combinatie met mijn Wilkinson Sword Classic krabber.

En ook heb ik de Fresh Up Aftershave Lotion gister voor de eerste keer gebruikt, en de werking daarvan bevalt me in iedere geval goed. Wel is het depper systeem wennen, en ik heb zelfs het idee dat daardoor ook de aftershave meer prikt.

[ afbeelding ]

Die depper gebruik je namelijk op een vergelijkbare manier als je een aluinblok zou gebruiken, en daardoor duurt het aanbrengen in iedere geval langer dan gewoon met de handen en dat is wel wennen en een beetje onhandig.

Wat betreft de geur, ik vind het persoonlijk wel lekker fris ruiken en absoluut niet slecht. Maar het is wel echt zo'n klassieke geur in het rijtje van onder Old Spice, Aqua Velva, Floid, Alpa etc en niet iedereen houd daarvan natuurlijk.

Maar ik moet eerlijk zijn, ik persoonlijk vind de geur niet sterk ruiken, mijn ouders konden het wel ruiken en vonden het wel lekker ruiken maar ik zelf ruik het nauwelijks na het aanbrengen.
Die fresh up had je al gepost, je hoeft niet steeds is herhaling te vallen, het lijkt bijna op SPAM.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:36:54 #8
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141037834
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:33 schreef Drinky het volgende:
5 scheerbeurten met feathers is bij mij toch echt het maximum, had iets meer levensduur verwacht maar voor 20 cent per mesje alsnog geen miskoop :+
in welke krabber?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:39:54 #9
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_141037915
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

in welke krabber?
De Black Beauty op stand 3
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:42:05 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141037975
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:39 schreef Drinky het volgende:

[..]

De Black Beauty op stand 3
en standje 9 is te glad geschoren? :P
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:44:48 #11
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_141038049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en standje 9 is te glad geschoren? :P
Nog niet geprobeerd, vond 3 wel lekker scheren. Zal binnenkort stand 5 eens proberen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:24:38 #12
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141039335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:44 schreef Drinky het volgende:

[..]

Nog niet geprobeerd, vond 3 wel lekker scheren. Zal binnenkort stand 5 eens proberen.
ik heb een russiche black beauty, zonder het zwart, maar die moet afgesteld worden, die poortjes sluiten niet goed enzo.
pi_141040748
wat raden jullie aan om mee te scheren? ik gebruik nu zo'n gillette fusion ding en die cartritges daar van zijn pepperduur :(
pi_141040964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:44 schreef Drinky het volgende:

[..]

Nog niet geprobeerd, vond 3 wel lekker scheren. Zal binnenkort stand 5 eens proberen.
Zelfs met standje 6 is het nog mild, begint idd vanaf 8 pas een beetje agressiever te worden

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:04 schreef IchigoKurosaki2014 het volgende:
wat raden jullie aan om mee te scheren? ik gebruik nu zo'n gillette fusion ding en die cartritges daar van zijn pepperduur :(
Ik zou zeggen, een fatsoenlijke krabber en een samplepack mesjes en dan ben je al een heel eind. Omega 10019 kwastje van de Trekpleister (herkenbaar aan het ZWARTE handvat met heldere bodem) en een goede scheerzeep en you are ready to go!

Hoeft allemaal geen fortuin te kosten :)
Aanrader van mijn kant is wel, neem een fatsoenlijke degelijke krabber. Het is toch 1 van de hoofdonderdelen van je hele scheren.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2014 19:17:38 ]
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:26:40 #15
97745 Thorical
finding a way
pi_141041534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb een russiche black beauty, zonder het zwart, maar die moet afgesteld worden, die poortjes sluiten niet goed enzo.
Leuk, ik heb ook een Russische Consul NOS een paar jaar geleden op de kop getikt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 juni 2014 @ 19:33:20 #16
74056 crew  ToT
pi_141041807
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik had gister nog de Gillette Wilkinson Sword mesjes uitgeprobeerd, en mijn eerste indruk is erg goed en ik vond de mesjes smooth en scherp aanvoelen in combinatie met mijn Wilkinson Sword Classic krabber.

En ook heb ik de Fresh Up Aftershave Lotion gister voor de eerste keer gebruikt, en de werking daarvan bevalt me in iedere geval goed. Wel is het depper systeem wennen, en ik heb zelfs het idee dat daardoor ook de aftershave meer prikt.

[ afbeelding ]

Die depper gebruik je namelijk op een vergelijkbare manier als je een aluinblok zou gebruiken, en daardoor duurt het aanbrengen in iedere geval langer dan gewoon met de handen en dat is wel wennen en een beetje onhandig.

Wat betreft de geur, ik vind het persoonlijk wel lekker fris ruiken en absoluut niet slecht. Maar het is wel echt zo'n klassieke geur in het rijtje van onder Old Spice, Aqua Velva, Floid, Alpa etc en niet iedereen houd daarvan natuurlijk.

Maar ik moet eerlijk zijn, ik persoonlijk vind de geur niet sterk ruiken, mijn ouders konden het wel ruiken en vonden het wel lekker ruiken maar ik zelf ruik het nauwelijks na het aanbrengen.
Ik vind het een heerlijke geur, maar door de depper gebruik je veel meer dan normaal, en qua hygiëne heb ik er ook mijn bedenkingen bij: als je over een wondje heen gaat, is die depper meteen roze/rood van het bloed.
pi_141041879
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:11 schreef Ubershave het volgende:

[..]

Zelfs met standje 6 is het nog mild, begint idd vanaf 8 pas een beetje agressiever te worden

[..]

Ik zou zeggen, een fatsoenlijke krabber en een samplepack mesjes en dan ben je al een heel eind. Omega 10019 kwastje van de Trekpleister (herkenbaar aan het ZWARTE handvat met heldere bodem) en een goede scheerzeep en you are ready to go!

Hoeft allemaal geen fortuin te kosten :)
Aanrader van mijn kant is wel, neem een fatsoenlijke degelijke krabber. Het is toch 1 van de hoofdonderdelen van je hele scheren.
helaas heb ik geen trekpleister in de buurt waar ik woon :( wat voor scheerzeep raad je aan dan? ik zag in de startpost een gillette krabber is dat niet iets om mee te beginnen.

ik weet niet of dat scheren met zon krabber wel wat voor mij is namelijk en ik ben pas 17 dus helaas werk ik niet.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:36:51 #18
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141041956
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:26 schreef Thorical het volgende:

[..]

Leuk, ik heb ook een Russische Consul NOS een paar jaar geleden op de kop getikt.
[ afbeelding ]
Is ie echt RVS?, want daar twijfel ik bij mij hard aan.
pi_141042003
Waar haal jij het uit dat het RVS is?

Nee, RVS zal het niet zijn. De RVS krabbers die er zijn op de markt, zijn behoorlijk aan de prijs.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:38:44 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141042030
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:38 schreef Ubershave het volgende:
Waar haal jij het uit dat het RVS is?

Nee, RVS zal het niet zijn. De RVS krabbers die er zijn op de markt, zijn behoorlijk aan de prijs.
dat stond bij mij in de advertentie :')
pi_141042099
hehehe :D Oke.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:51:50 #22
97745 Thorical
finding a way
pi_141042577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Is ie echt RVS?, want daar twijfel ik bij mij hard aan.
Het roest niet een magneet heeft geen invloed en het is niet vernikkeld oid.
Maar dan blijven er nog genoeg materialen over zonder dat het RVS is.
pi_141042697
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:35 schreef IchigoKurosaki2014 het volgende:

[..]

helaas heb ik geen trekpleister in de buurt waar ik woon :( wat voor scheerzeep raad je aan dan? ik zag in de startpost een gillette krabber is dat niet iets om mee te beginnen.

ik weet niet of dat scheren met zon krabber wel wat voor mij is namelijk en ik ben pas 17 dus helaas werk ik niet.
Etos en kruidvat hebben ook kwasten, of je kan even bij BdF of een andere webwinkel shoppen voor een kwast en wat zeep, met wat mazzel krijg je nog wat sampletjes ook..

Op dx.com heb je een rimei krabber voor 2 euro, op ebay kan je wel een cheap samplepakket mesjes kopen
pi_141042945
ik heb wel eens de vergulde hand zien liggen in de kruidvat is dat niet iets om mee te starten? want online kopen heb ik geen zin in.

is een rimei krabber beter dan een orignele gillette? ik had ergens gelezen dat het namelijk namaak is van gillette
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 juni 2014 @ 20:01:10 #25
74056 crew  ToT
pi_141043045
:') Godverdegodverdegodverdegodver! ;')

Houdertje via eBay besteld voor mijn scheerkwast.
De kwast is serieus groter dan de houder!!! _O-
Ik heb hem nu maar op de kop aan het schapje onder de spiegel gehangen en daar de kwast aan gehangen. Hangt niet echt stabiel, maar fuck it.
Dat is overigens die kwast van die Chinese site. Net eindelijk uit de verpakking gehaald en grondig schoongemaakt. Hij voelt wel echt VEEL fijner aan dan die van Kruitvat; zachter en voller en zelfs met het reinigen met shampoo genereerde hij een bult schuim! :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')