abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_142897450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:04 schreef runaway het volgende:
Ik ben alleen drie weken gaan backpacken en het dusver erg naar mijn zin. Totdat hij een nieuwe fb-foto plaatste waar eoa wijf weer op reageerde. Patsboem weer van slag. Raar hoe snel je mood swingt. En updates van hem natuurlijk direct uitgezet...
Ieder berichtje of foto doet toch nog zeer.....
En dan een date/scharrel die het allemaal wel weet en voor me wil gaan, wel kan praten en op papier perfect is. Ben om hem gaan geven maar kan mijn hart nog lang niet openstellen.... Lastig allemaal. Huil om de een en vind de ander leuk.....
Waarom hem niet helemaal ontvrienden..?

En wat betreft je date/scharrel, leg diegene uit dat je het leuk vind maar er nog niet aan toe bent, als hij om je geeft begrijpt hij dat. :)
pi_142906126
Zojuist is er na 4,5 maand een einde aan de relatie gekomen tussen mij en m'n vriendin..
We hadden vandaag afgesproken dat zij naar mij zou komen om over onze relatie te praten. Snikkend vertelde ze me dat ze het niet vond werken, vooral omdat ze ons te verschillend vond.

Ze vroeg aan mij of het een idee was in de zomervakantie elkaar niet te zien en na de zomervakantie te kijken hoe en wat. Dit vond ik niks en dus maakte ze het uit.

Ik vind het vreemd dat ze me deze keuze voorlegde en ook dat ze zelf huilde vond ik best apart..
Tevens legde ze de schuld een beetje bij mij. :?
pi_142911558
quote:
17s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:30 schreef bondage het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik heb zelf ook nog dagen dat ik me rot voel, het lezen van berichten op Facebook en andere social media helpt daarin niet mee.

Hopelijk valt je vakantie niet helemaal in het water hierdoor, vind het namelijk goed van je dat je zo'n grote stap hebt genomen en alleen op stap bent gegaan. Ik zou het zelf niet kunnen.
Nee hoor :)! Zo ver ben ik gelukkig al. Heb een rotavond gehad en het verder super naar mn zin :)
Ga jij nog weg?
pi_142911601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:06 schreef aeque het volgende:

[..]

Waarom hem niet helemaal ontvrienden..?

En wat betreft je date/scharrel, leg diegene uit dat je het leuk vind maar er nog niet aan toe bent, als hij om je geeft begrijpt hij dat. :)
Ja goede vraag, vind ik op de een of andere manier toch een groot iets.... Na 13 jaar.... Sjee.
Date/scharrel en ik zijn erg open/eerlijk tegen elkaar, fijn! Iig goed om te weten dat het ook anders kan en niet alle mannen zo gecompliceerd zijn ;)
pi_142912649
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:09 schreef runaway het volgende:

[..]

Ja goede vraag, vind ik op de een of andere manier toch een groot iets.... Na 13 jaar.... Sjee.
Date/scharrel en ik zijn erg open/eerlijk tegen elkaar, fijn! Iig goed om te weten dat het ook anders kan en niet alle mannen zo gecompliceerd zijn ;)
Ach het is maar facebook, blijkbaar is het beter voor jou dat je hem eigenlijk niet op facebook hebt, althans als ik het zo hoor. En mocht je verder zijn in je leven kun je hem toch altijd weer toevoegen?

Mannen zijn juist heel makkelijk joh :P
  FOK!mycroftheld donderdag 31 juli 2014 @ 11:33:16 #281
128465 verified  bondage
pi_142916226
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 05:56 schreef runaway het volgende:

[..]

Nee hoor :)! Zo ver ben ik gelukkig al. Heb een rotavond gehad en het verder super naar mn zin :)
Ga jij nog weg?
Gelukkig maar :) Eén rotavond is nog te overzien ;) Ik heb deze week nog vrij maar ga niet weg. Heb met vrienden en familie afgesproken en ben daar langs geweest. Ik ben niet iemand die alleen op reis gaat, ik doe dat het liefst met een parner.
pi_142917450
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 06:09 schreef runaway het volgende:

[..]

Ja goede vraag, vind ik op de een of andere manier toch een groot iets.... Na 13 jaar.... Sjee.
Date/scharrel en ik zijn erg open/eerlijk tegen elkaar, fijn! Iig goed om te weten dat het ook anders kan en niet alle mannen zo gecompliceerd zijn ;)
Ik zou hem ook gewoon helemaal verwijderen. Zeker als je nu al zoiets hebt van dat je eigenlijk nooit meer contact met hem wil. Niets vriendschappelijks ofzo. Want waarom zou je hem dan op Facebook houden? Ja, het ligt gevoelig. Maar dat is natuurlijk geen goede reden. Hem verwijderen doe je voor jezelf, omdat jij daar beter van wordt, doordat je niet meer steeds met hem geconfronteerd wordt :)
pi_142919109
Ugh..

Vanochtend samen de knoop doorgehakt dat de timing niet goed is voor een lange afstandsrelatie. Vorig jaar ontmoet tijdens haar vakantie in Thailand waar ik toen woonde en af en aan contact onderhouden totdat we besloten om elkaar toch weer eens te zien. 4 geweldige weken samen doorgebracht en besloten om het ondanks de afstand te proberen.

Na meer duidelijkheid over werk bleek dat we elkaar misschien maar 2x zouden kunnen zien de komende 10 maanden.

Het voelde zo goed en we wilden er echt voor werken om het een kans te geven, maar dit heeft natuurlijk geen toekomst op dit moment..

Was de timing maar wat beter..
pi_142929383
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:27 schreef bondage het volgende:

[..]

Je komt op me over als iemand die geen idee heeft wat hij wil. Eerst geef je aan blij te zijn dat de relatie over is en je nu weer tijd voor jezelf hebt, echter in bovenstaande reactie lijkt het erop dat je alweer twijfel hebt. Zoek gewoon iemand anders, ze heeft haar keuze gemaakt en wil blijkbaar niet met je verder.

En wat anderen al zeggen, ik vind dat je op moet passen met het geven van zoveel details, zeker als het iemand is die hier ook op het forum komt en het dus kan lezen. Wie zegt dat je geen details achterhoudt en iemand even zit af te schilderen als een labiel figuur terwijl je zelf probeert over te komen als een heilige.
Ze leest gewoon mee hoor.

Maar beetje gek om nu nog haar kant van het verhaal te posten.
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 31 juli 2014 @ 19:10:57 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142929599
Advies om misschien toch wat minder herkenbaar over iemand te posten?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142960793
Onlangs vernomen dat over een liefde heen komen is als van een verslaving afkicken.

Lastig wanneer je zo verslavingsgevoelig bent als ik. :P

Het gaat nu goed, al plaagt de impuls me om haar facebook te checken om te zien hoe het gaat. Gekke is dat ik tegelijkertijd geen behoefte heb iets van haar te zien of horen. En liefde was er niet eens echt vanuit mijn kant, ontdekte ik van de week.

Wtf brain? :D
pi_142968245
Gisteren is er na 4,5 maand een einde aan de relatie gekomen tussen mij en m'n vriendin..
We hadden gister afgesproken dat zij naar mij zou komen om over onze relatie te praten. Snikkend vertelde ze me dat ze het niet vond werken..
Ik vroeg waarom ze huilde, dat deed ze omdat ze me vorige week (hadden elkaar heel de week niet gezien door werk) niet gemist had. (??)

Buiten dat gaf ze mij indirect de schuld dat ze het niet vond werken:
- Ze vond dat ik nooit een beslissing kon nemen, in de zin van als ze vroeg welke film ik wilde kijken het mij niet uitmaakte welke film t was. Buiten dat liet ik het wel merken als ik iets niet wilde of als ik het ergens niet mee eens was, Vond het vreemd. (??)
- Volgens haar had ik te hoge verwachtingen van haar: omdat ik haar mee liet gaan als ik met mn vrienden ging chillen. Ik hoopte dat ze daardoor vrienden met ze kon worden. Maar ik heb haar nooit druk opgelegd of iets dergelijks uitgesproken. (??)
- Ik nam te weinig initiatief en ze had het gevoel dat ze moeite moest doen om met mij af te spreken. Dit begrijp ik en voel ik me rot over.

Buiten dat vond ze ons heel verschillend.
Ze vroeg aan me of we tot na de zomervakantie een pauze konden nemen en daarna contact met elkaar opnemen. ik vond dit niks een daarom maakte ze het uit.

Ze heeft een uur later direct (!) onze foto's van social media verwijderd..

Ik begrijp er niks van, vorige week hadden we ook een woordenwisseling over dat we elkaar weinig zouden zien deze vakantie. We hadden het uitgepraat en ze zei dat ik meer moest laten zien dat ik om haar geef. Ook reageerde ze anders dan normaal op Whatsapp. Ik zei dat ik de indruk had dat zij geen zin meer had in de relatie waarop zij reageerde met: OMG tuurlijk niet! hoelang denk je dat al???

Maar het komt erop neer dat de waarschijnlijke hoofdreden is dat ik meer moest laten blijken dat ik van haar hield. Ik ben ven plan een app te sturen en daarin te zeggen dat ik hierover heb nagedacht en dat ik dat inderdaad zou moeten doen. Of zou ik haar daardoor alleen maar verder weg duwen?

Wat vinden jullie??

[ Bericht 2% gewijzigd door Senderious op 01-08-2014 20:41:05 ]
pi_142968648
Jullie hadden het niet uitgepraat blijkbaar, ook al had jij het idee. Verder geeft haar overdreven reactie juist aan dat ze het wel al had gezien anders reageer je niet zo fel (vooral gezien er al wel meer niet goed ging wat je had kunnen weten en waarschijnlijk ook wist). Kan zo zijn dat ze wou dat je meer mannelijk was en niet telkens alles half om half, 'maakt me niks uit' idee. Dat ze niet mee wil met vrienden is of een persoonlijk probleem van haar (of eigenschap) of een extra lulsmoesje. Rest is ook een lulsmoes wat je wel kan beseffen (wie maakt het nou uit omdat iemand niet een film uit kan kiezen) maar impliceert wel wat over je mannelijkheid en/of erover dat het echt te vaak voorkwam wat ook niet tof voor haar hoeft te zijn nee. Initiatief verhaal is duidelijk en weet je zelf ook wel dus niet nuttig om verder over uit te wijden door mij.

En wat ik vind: als je niks doet ben je haar sowieso kwijt (initiatief waarvan je je bewust bent). Als je nog wel wat onderneemt kan je nog een kans hebben in ieder geval. Dus afhankelijk van of je het wil redden of niet maak je 1 van die 2 keuzes. Wel goed over nadenken en hier vragen wat je het beste kan doen dan als je nog wel contact met haar wil maken.

Terzijde: na 4,5 maand heeft bovenstaande meestal weinig nut maar ja alle kans beter dan niet lijkt me dan als je het echt nog wil proberen.
pi_142968675
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:38 schreef spelletjesman het volgende:
Jullie hadden het niet uitgepraat blijkbaar, ook al had jij het idee. Verder geeft haar overdreven reactie juist aan dat ze het wel al had gezien anders reageer je niet zo fel (vooral gezien er al wel meer niet goed ging wat je had kunnen weten en waarschijnlijk ook wist). Kan zo zijn dat ze wou dat je meer mannelijk was en niet telkens alles half om half, 'maakt me niks uit' idee. Dat ze niet mee wil met vrienden is of een persoonlijk probleem van haar (of eigenschap) of een extra lulsmoesje. Rest is ook een lulsmoes wat je wel kan beseffen (wie maakt het nou uit omdat iemand niet een film uit kan kiezen) maar impliceert wel wat over je mannelijkheid en/of erover dat het echt te vaak voorkwam wat ook niet tof voor haar hoeft te zijn nee. Initiatief verhaal is duidelijk en weet je zelf ook wel dus niet nuttig om verder over uit te wijden door mij.

En wat ik vind: als je niks doet ben je haar sowieso kwijt (initiatief waarvan je je bewust bent). Als je nog wel wat onderneemt kan je nog een kans hebben in ieder geval. Dus afhankelijk van of je het wil redden of niet maak je 1 van die 2 keuzes. Wel goed over nadenken en hier vragen wat je het beste kan doen dan als je nog wel contact met haar wil maken.

Terzijde: na 4,5 maand heeft bovenstaande meestal weinig nut maar ja alle kans beter dan niet lijkt me dan als je het echt nog wil proberen.
Bedankt Spelletjesman!
Ben er niet zo zeker van of het met mannelijkheid te maken had. Een film was een voorbeeld overigens, maar in zulk soort dingen was ik gewoon niet moeilijk en vond ik het al leuk dat we samen waren.

Als ik wat stuur is het niet een wanhopige 'ik wil je terug' poging, maar wil ik sturen dat ik erover na heb gedacht, ik haar op bepaalde punten gelijk moet geven en sommige dingen niet had moeten na-laten, maar dat zij het ook eerst met mij had kunnen bespreken toen het haar begon te storen ipv het daar mee rond te lopen zonder er met mij over te praten en dat ik het jammer vind dat het zo gelopen is.

Wat vinden jullie daarvan?

[ Bericht 72% gewijzigd door Senderious op 02-08-2014 16:35:37 ]
pi_142978154
Maar weer eens een update posten. Twee weken geleden postte ik dat ik enorm genoot van de rust. En dat voelde ik zo. Eigenlijk had ik sinds het uit was wel een verdrietig gevoel maar kwam het er niet echt uit. Ik heb me daarover verwonderd, maar achteraf snap ik het wel. Ik moest voor het afronden van mijn opleiding nog een paar echt belangrijke dingen doen en daar kon ik geen liefdesverdriet bij gebruiken.

Toen dat af was, zo rond de 17e voelde ik even enorme rust. Daarna een week ziek geweest van de stress denk ik. Vervolgens gestopt met roken, en op vakantie gegaan. Die vakantie daar had ik enorm naartoe geleefd maar was helaas niet zo leuk als ik had gehoopt. Een deel van de groep die mee was wilde vooral feesten en zuipen en hield nergens rekening mee, had ook geen idee wat ze verder moesten gaan doen in de stad en leken wel te verwachten dat ik en de rest alles even zou organiseren. Na een paar keer aangeven dat ik niet van plan was hun tourguide te spelen en daarnaast ze wel eens wat meer rekening met de mensen die wat eerder wilden slapen mochten houden heb ik met een paar anderen ons eigen plan getrokken en heb ze verder genegeerd. Daardoor werd mijn vakantie toch nog wel leuk.

Naast dit kreeg ik halverwege de vakantie een berichtje van de zus van mijn ex. Die verontschuldigde zich eerst dat ze contact opnam en vroeg of ik wat informatie kon geven over de puinzooi die mijn ex hier heeft achtergelaten. Onder andere wie zijn bewindvoerster is, en of er nog post kwam. Hij schijnt nu hij weer thuiszit al 2 maanden mooi weer te spelen en vertelt niks over zijn schulden en lost niks op, terwijl deurwaarders en dergelijke natuurlijk wel gewoon aan de deur komen.

Ik heb beloofd dat ik alles eenmalig op papier zou zetten voor haar en dat heb ik gedaan. Vond het wel fijn het een keer van me af te kunnen schrijven, er is zo veel gebeurd. Daarmee kwam eigenlijk ook eindelijk een keer alle verdriet en boosheid los. Ik ben zo verdrietig dat hij het mooie dat we hadden helemaal kapot heeft laten gaan, dat hij zo respectloos met mijn liefde voor hem is omgegaan. En boos dat hij dat gedaan heeft, en nu zijn ouders en zus die echt lieve en zorgzame mensen zijn, nu zo met zijn problemen opzadelt. Weer liegt en verzwijgt hij alles, en ik vraag me af of het al niet genoeg was om zijn relatie, vriendschappen, zelfstandig wonen, zijn waardevolle spullen te verliezen, na zoveel ellende en verdriet bij mij, en bij vrienden te hebben veroorzaakt. Maar hij gaat gewoon door met liegen en verzwijgen en weigert zijn problemen op te lossen. Moet hij dan ook nog door zijn ouders op straat gegooid worden? Pf, blijkbaar was wat hij hier met mij had opgebouwd het niet waard om zijn problemen op te lossen. Zo voelt t.

Na die mail heb ik hem een boos berichtje gestuurd via facebook. Dat ik het bizar vond dat hij na alles wat er gebeurd is gewoon op de oude voet doorgaat, en nu zijn zus en ouders die zielsveel om hem geven opzadelt met zijn ellende. En dat hij mij op mijn ziel getrapt heeft door zo tegen mij te liegen tijdens de relatie, door keer op keer alle vertrouwen kapot te maken. En dat ik beter verdien, en nu ik zie dat hij er niks van geleerd heeft ook geen enkele reden zie om contact te houden, maar eerder blij ben dat ik van hem af ben. Good riddance heb ik gezegd en daarna hem ontvriend en geblokkeerd.

Tja, en nu, liefdesverdriet. Huilen, want het doet nu wel pijn, nu voel ik hoe rot het is dat ik zoveel moeite heb gedaan en uiteindelijk toch weer met lege handen sta. Dat iemand anders waar ik heel veel van hield al mijn vertrouwen in hem beschaamd heeft, en keer op keer zat te liegen zodat de puinzooi die hij van zijn leven gemaakt heeft niet uit zou komen. Ik heb hem iets kostbaars gegeven en dat heeft hij verkwanselt alsof het niks was. Daar ben ik boos over. En dat laat ik maar even komen allemaal. t moet eruit denk ik.

Gelukkig heb ik ook fijne dingen in mijn leven, mijn diploma is bijna binnen. Daarnaast heb ik een nieuwe liefde, dat is mijn nichtje. Het is bizar hoe je instant liefde kunt voelen voor zo'n klein mensje en hoe fijn het is om tante te zijn.
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:35:35 #291
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_143036081
Nou, dat was een heel verhaal afgelopen week. Ik voel me eigenlijk alweer heel veel beter. :) Denk dat dit er gewoon nog weer even uit moest.

Gisteren kwam een wederzijdse vriend bij me langs, die vertelde me wat over de situatie van mijn ex, deze is niet best. Verder veel gepraat over wat er allemaal gebeurd is en hoe zonde het is hoe t allemaal gelopen is. hij en zijn ouders hebben t nog behoorlijk voor me opgenomen tegen mijn ex toen die nogal boos op het eerder genoemde berichtje had gereageerd. ik kreeg eigenlijk veel meer begrip van hun kant (terwijl mijn ex er al tien jaar over de vloer komt en ik via m'n ex) dan ik had verwacht. Op een manier voelt het na vorige week, en nu ook na de gesprekken van gisteren of ik het veel meer kan afsluiten.

Ik durf ook weer te denken aan de toekomst, niet dat ik direct een relatie wil, maar ik heb er wel veel meer vertrouwen in dat dat wel goedkomt. Ik hoef mezelf daarin niet te bewijzen, maar vind t wel weer leuk om contact te maken. Komt wel goed hier :)

Hoe is t met jullie? T is best stil in dit topic..
pi_143041037
Sinds 2 weken uit met mijn vriendin na relatie van ruim 2 jaar. Ff kort de situatie: ik ben 22, zij 19, ben haar eerste serieuze relatie. Mijn ouders zijn allebei overleden en dat heeft de relatie erg (misschien te?) serieus gemaakt. Omdat zij de belangrijkste persoon in mijn leven is vertelde ik haar alles, mijn steun en toeverlaat was ze en is ze eigenlijk nog steeds. Sinds ik wat met haar heb is mijn leven in één rechte lijn omhoog gegaan, van een onzekere jongen die twee keer achter elkaar de verkeerde studie koos op het hbo naar een zelfverzekerd persoon die het nu erg goed doet op de uni. Mede dankzij haar de jaren ingehaald die ik achterliep op leeftijdgenoten met een stabiele thuissituatie.

Maar nu is het dus uit en dat doet pijn. Hoewel het me erg veel motivatie geeft: ben de sportschool niet uit te slaan, gestopt met roken/blowen, spreek mijn vrienden ook weer veel vaker etc, zie ik haar nog steeds als mijn ideale vriendin. Knap, slim, gevoelig, zelfde interesses en humor, we zijn echt verbonden met elkaar.

Hoewel zij het heeft uitgemaakt laat ze ook bijna niks merken van dat ze overtuigd is van haar keuze. Vorige week belde ze me nog in tranen op omdat ze ergens mee zat en we spreken elkaar nog elke dag. Aankomende week gaan we samen naar het strand, we hebben afgesproken dat we geen label op onze band gaan plakken en zolang het nog goed voelt om elkaar te blijven zien, blijven we dat doen.

Kortom: ik denk dat ik haar liefde nog terug kan winnen, het komt namelijk voornamelijk neer op het gebrek aan verliefdheid bij haar. De sleur is er een beetje ingesleten en dat is mede mijn schuld, als ik er wat meer passie in had gelegd het afgelopen jaar was het misschien anders gelopen..

Aan de andere kant wil ik nu ook niet de wanhopige boy gaan uithangen en haar ineens extra overladen met complimentjes en aandacht, dat is geacteerd en schiet ook niet op. Het is graag of niet, uit zelfbescherming weiger ik ook om me er al te verdrietig over te voelen. De eerste dagen voelde ik me wel verschrikkelijk maar ik heb zo'n hekel aan depressief gedoe dat ik dat nu wel los heb gelaten. Nog steeds hoop ik dat het goed komt want heb zo ontzettend veel liefde voor dat meisje, maar het lijkt me het gezondst om nu te focussen op mijn eigen geluk, ik hou er serieus rekening mee dat het niet meer gaat lukken tussen ons en als deze break-up onze relatie juist redt ben ik al helemaal happy.

Wat denken jullie van deze situatie, hoe zouden jullie dit aanpakken?
pi_143045625
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 03:13 schreef Donnis het volgende:
(...)
Lastige situatie, je weet natuurlijk nooit of het goed komt al hoop je dat stiekem wel. Ik zou afwachten hoe het gaat lopen op het strand. (of ze nog steeds zo doet als in jullie relatie of iets dergelijks) En inderdaad, wees gewoon jezelf en overlaadt haar niet met complimentjes en shit. Probeer je verwachtingen zo laag mogelijk te houden om jezelf te beschermen en kijk hoe het gaat lopen.

Laat weten hoe het gegaan is! (En zou je jou kijk op mijn situatie willen geven in dit topic?)
pi_143045877
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:13 schreef Senderious het volgende:

[..]

Lastige situatie, je weet natuurlijk nooit of het goed komt al hoop je dat stiekem wel. Ik zou afwachten hoe het gaat lopen op het strand. (of ze nog steeds zo doet als in jullie relatie of iets dergelijks) En inderdaad, wees gewoon jezelf en overlaadt haar niet met complimentjes en shit. Probeer je verwachtingen zo laag mogelijk te houden om jezelf te beschermen en kijk hoe het gaat lopen.

Laat weten hoe het gegaan is! (En zou je jou kijk op mijn situatie willen geven in dit topic?)
Ik denk dat t goed is om uit te spreken hoe je erover denkt. Je relatie was natuurlijk nog maar kort en in het begin kan dingen uitspreken moeilijk zijn. Maar jouw gevoel dat ze niks heeft uitgesproken tot het te laat was mag je best bij haar neer leggen.
pi_143048014
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:22 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik denk dat t goed is om uit te spreken hoe je erover denkt. Je relatie was natuurlijk nog maar kort en in het begin kan dingen uitspreken moeilijk zijn. Maar jouw gevoel dat ze niks heeft uitgesproken tot het te laat was mag je best bij haar neer leggen.
Bedankt voor je input!

Ja ik wil dan inderdaad vertellen dat ze het wat eerder had moeten uitspreken zodat ik er wat aan kon doen.
Ook dat ze haar issues als eerst had verteld tegen een goede vriendin en ik graag had gehad dat ze het eerder tegen mij vertelde. Omdat nu een vriendin onbewust met haar meepraat. En als ze het als eerst tegen mij had verteld ik ook mijn mening had kunnen geven.
En dat ik het idee heb dat dit gesprek doorslaggevend was en dat ze de tijden waar we elkaar niet zagen zwaarder had laten meewegen dan de tijd dat we elkaar wel zagen.

Maar ik denk dat ze het als een opeenstapeling van verwijten zien en hier alleen verongelijkt op kan reageren, terwijl ik de deur op een kier wil houden.
Dus daarom twijfel ik om dit inderdaad aan haar te vertellen, of om geen contact met haar te zoeken en afwachten of ze mij na een tijd misschien wel mist.

[ Bericht 1% gewijzigd door Senderious op 04-08-2014 13:14:56 ]
pi_143049278
- VERWIJDER AUB
pi_143050411
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:28 schreef Senderious het volgende:

[..]

Bedankt voor je input!

Ja ik wil dan inderdaad vertellen dat ze het wat eerder had moeten uitspreken zodat ik er wat aan kon doen.
Ook dat ze haar issues als eerst had verteld tegen een goede vriendin en ik graag had gehad dat ze het eerder tegen mij vertelde. Omdat nu een vriendin onbewust met haar meepraat. En als ze het als eerst tegen mij had verteld ik ook mijn mening had kunnen geven.
En dat ik het idee heb dat dit gesprek doorslaggevend was en dat ze de tijden waar we elkaar niet zagen zwaarder had laten meewegen dan de tijd dat we elkaar wel zagen.

Maar ik denk dat ze het als een opeenstapeling van verwijten zien en hier alleen verongelijkt op kan reageren, terwijl ik de deur op een kier wil houden.
Dus daarom twijfel ik om dit inderdaad aan haar te vertellen, of om geen contact met haar te zoeken en afwachten of ze mij na een tijd misschien wel mist.
Ik weet niet of je t aan een vriendin vertellen zo moet zien. Zelf bespreek ik problemen in een relatie ook vaak eerst met een vriendin. Niet omdat ze met me meepraat maar juist om de mening van iemand die er niet midden inzit te horen. Zeker omdat die vriendin me goed kent en ook gewoon eerlijk is over mijn aandeel in de situatie.

Op zich lijkt het me inderdaad niet handig er een stapel verwijten naar haar kant uit te doen. Zeker als je nog hoop hebt, stel je komt weer bij elkaar dan is het nog steeds niet uitgesproken.

Het beste wat je kan doen is het wel uitspreken, maar het bij jezelf houden. Niet zeggen wat zij verkeerd heeft gedaan, meestal als een relatie uitgaat zit de ex niet bepaald te wachten op een litanie aan verwijten. Dat komt ook niet aan, of je hebt oorlog. Wel kun je vertellen dat je het heel jammer vind dat je niet op de hoogte was van dat er dingen waren waar ze zich aan ergerde omdat je daardoor geen kans hebt gekregen er wat mee te doen. En dat je het jammer vind dat de relatie daarop stukgelopen is omdat je hebt idee hebt dat dat voorkomen had kunnen worden.

Het is haar stukje om zich te realiseren dat ze het anders had kunnen aanpakken, mogelijk doet ze dat en geeft ze je een tweede kans. En mogelijk doet ze dat niet, vind ze dat ze volkomen gelijk heeft en bereik je niks. Of een middenweg, vind ze dat je gelijk hebt maar is het te laat, is het gevoel al weg. Ik zou er in elk geval niet al teveel moeite in stoppen om haar te overtuigen van jouw gelijk, je weet zelf hoe het voelt en of je gelijk hebt, daar heb je haar niet bij nodig.
pi_143055515
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:51 schreef trolley het volgende:

[..]

Hahaha :P Kijk er niet raar van op als ik zondag tegen m'n gevoel en wil in toch een berichtje stuur, ondanks jouw goede advies :@ :')
En?

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:29 schreef Senderious het volgende:
...
Druk opleggen of verwachtingen uitspreken hoef je niet te doen om de ander tóch zo te laten voelen.

Initiatief nemen is heel belangrijk. Hoe lief het ook is om iemand anders altijd maar te laten beslissen omdat jij alles wel best vindt, daar ga je niet mee vooruit komen. Het is heel irritant als iemand anders nooit iets beslist en jij dat altijd zelf moet doen.

Dat ze gelijk alle foto's van sociale media haalt is haar keus en dat zal je moeten accepteren.

Het was niet uitgepraat, ook al dacht jij van wel. Je moet niet zomaar zeggen dat iemand geen zin meer heeft in de relatie, dan druk je jezelf in een hele verkeerde positie. De ander voelt zich dan enorm aangevallen in vertrouwen en dergelijke.

Het is gestopt en dat heeft meerdere redenen. Het ziet er niet uit alsof een relatie tussen jullie gaat werken. En dan is veruit het beste om gewoon helemáál geen contact meer te hebben :)

Al is het natuurlijk nooit goed dat zij opeens met alles naar buiten komt zonder dat ze jou een kans geeft er iets mee te doen. Maar aan de andere kant moet je je bedenken: wil je wel een vriendin die dat doet? Ik heb ook zo'n ex en ik besefte mij achteraf dat ik dat écht niet meer wilde. Alles lijkt perfect te gaan en opeens van de één op de andere dag is het weg. Geef mij maar iemand die haar best doet om erover te praten zodat we er samen aan kunnen werken als dat mogelijk is.

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
...
Alles wat je hebt getypt klinkt nu weer heel hoopvol :) dat is heel mooi!

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 03:13 schreef Donnis het volgende:
...
Het is ergens niet goed dat het je motivatie geeft om je leven te veranderen doordat je ex het uit heeft gemaakt. Dat betekent dat je minder je best doet ín een relatie of dat je nu extra goed je best wil doen voor haar. Probeer erachter te komen hoe dat komt en hoe het zit, dat is namelijk vrij belangrijk als het weer goed gaat komen tussen jou en je ex. Wanhopig zijn heeft sowieso geen zin, jezelf zijn wel. Je kan wel altijd werken aan een iets betere versie van jezelf die wat meer richting haar toe gaat.
pi_143065369
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:24 schreef Aisomont het volgende:

[..]

En?
Vrijdag heb ik tegen mezelf gezegd dat ik haar gewoon een berichtje stuur, en iets van me zou laten horen. Been there, done that. Gistermiddag haar een felicitatie gestuurd, met als doel om iets van haar te horen hoe het nu met d'r gaat, en indirect iets van mij te laten horen.

Ze waardeerde het in ieder geval wel enorm, dat ik daar gister aan dacht. Vond ze oprecht leuk. Daarna verder het gesprek vervolgd met de vraag hoe het ging etc. Maar het ging goed met d'r, gelukkig. Ze werkt momenteel 32 uur p/wk en is drie weken met haar ouders mee op vakantie geweest met de boot (hetgeen ik al had verwacht). Zowaar toonde ze zelfs interesse in mij, en hoe mijn vakantie verder verloopt. Dat is op drie dagen werken per week, en voor de rest wat sporten niet heel bijzonder verder :P

Maar goed, ik ben blij dat ik iets van mezelf heb laten horen in ieder geval. Mede door het feit uiteraard dat ik weer eens iets van haar heb gehoord. Ik weet nu in ieder geval voor mezelf dat ik wel de juiste beslissing heb gemaakt zo'n zes weken geleden. Toen ik gisteren weer contact met haar had voelde ik, vreemd genoeg, helemaal geen 'spanning' of iets in die richting. Dit had ik eerlijk gezegd wel verwacht. Maar bon, alleen maar een goed teken vind ik zelf. :)

Volgende week vijf dagen naar Terschelling, daar loopt vast genoeg om me mee te vermaken :)
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_143228548
Tijdje terug wat ernstige dingen gebeurd in de familie, en is bij mijn broertje een vrij ernstige ziekte geconstateerd..

Op de een of andere manier steekt het me wel dat ik helemaal niets van mijn ex hoor daarover, al is het al ruim 2 jaar uit. Ze heeft veel gemeenschappelijke contacten, dus ik weet vrijwel zeker dat ze het weet. Kan me natuurlijk beter om andere dingen drukmaken, maar op de een of andere manier valt het me toch tegen..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')