abonnement Unibet Coolblue
pi_140993435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:57 schreef thom_05 het volgende:
Niemand beweert dat. Mensen die niet monogaam zijn heb je zowel bij mannen als bij vrouwen. Het is wel zo dat vrouwen andere voorwaarden hebben om met iemand seks te hebben dan mannen dat doen en dat bij vrouwen emotie en het gevoel veel meer van toepassing is dan bij mannen.
Wel, ik heb dit lang gedacht, maar als je ziet hoeveel mensen (en ik zeg bewust mensen, dus vrouwen als mannen) er geen probleem mee hebben om te neuken met mensen die ze niet kennen, tja, dan zou ik dat toch niet meer durven zeggen hoor. Wat wel is, vrouwen durven dat wel laten uitschijnen. Zeker als ze in een relatie zitten, dan moet er overal romantiek zijn, willen ze de prinses zijn, blabla bla, maar ze kunnen wel ook rondneuken zoals een man. De vraag is dan, waarom verandert dat hij een vrouw? Waarom eerst gewoon liggen neuken en dan verwachten dat een man hen zo als een prinses gaat behandelen? Is dat ook niet een beetje overdreven?
pi_140993742
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:06 schreef conso888 het volgende:

[..]

Wel, ik heb dit lang gedacht, maar als je ziet hoeveel mensen (en ik zeg bewust mensen, dus vrouwen als mannen) er geen probleem mee hebben om te neuken met mensen die ze niet kennen, tja, dan zou ik dat toch niet meer durven zeggen hoor. Wat wel is, vrouwen durven dat wel laten uitschijnen. Zeker als ze in een relatie zitten, dan moet er overal romantiek zijn, willen ze de prinses zijn, blabla bla, maar ze kunnen wel ook rondneuken zoals een man. De vraag is dan, waarom verandert dat hij een vrouw? Waarom eerst gewoon liggen neuken en dan verwachten dat een man hen zo als een prinses gaat behandelen? Is dat ook niet een beetje overdreven?
Het verschil tussen liefde en lust... Vrouwen neuken niet rond als een man, vrouwen neuken rond als een vrouw. Tussen lekkere seks met iemand hebben en van iemand houden en een leven mee opbouwen zit wat verschil ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_140994250
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:15 schreef erodome het volgende:
Het verschil tussen liefde en lust... Vrouwen neuken niet rond als een man, vrouwen neuken rond als een vrouw.
Ok, daar heb je gelijk in, laten we spreken van gewoon rondneuken.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:15 schreef erodome het volgende:
Tussen lekkere seks met iemand hebben en van iemand houden en een leven mee opbouwen zit wat verschil ;)
Maar velen kennen dat verschil echt niet hoor. Ze denken van wel, maar ik ben van overtuigd dat dat niet zo is. Hoe komt het dan dan zoveel mensen wel kunnen rondneuken onder het moto van dat ze seks kunnen scheiden van liefde alleen maar als ze single zijn? Plots gaat het niet meer als er echt liefde aanwezig is, nl in de relatie?

Monogamie nekt niet het libido van de vrouw, noch van de man, het zijn de mensen zelf die hun libido nekken vind ik. Hoeveel mensen binnen een relatie durven hier zeggen dat ze open en bloot spreken over seksuele voorkeuren, fantasieën, ... met hun partner? Daar gaat het al fout. Ze gebruiken dat rondneuken om hun seksuele voorkeuren te tonen, terwijl ze mss zelf nog niet eens weten wat ze zelf willen. Maar in een relatie durven ze hun partner niet zeggen dat ze eigenlijk best wel eens een trio met een andere man willen. Of met een vrouw. Maar nee, eerst wat rondneuken en dan zich settelen en dan het libido laten gaan. Ik vind het echt jammer.

Je kan perfect je seksuele voorkeur om andere manieren tonen, zonder zo te liggen neuken. Meer nog, ik denk (en mss ervaart erodome dat zo, waar ik dan wel jaloers van zou kunnen zijn), zou ik veel liever eerst binnen mijn relatie dingen doen, om dan samen de rest van de seksuele voorkeuren of fantasieën waar te maken, wetende dat de liefde echt bij de persoon zit waar je mee leeft! Samen leven naar dat punt om bv seks te hebben met andere mensen. Ja, dan kan ik die leuke seks wel voor mij zien. Ik geloof er wel niet zo in dat seks op jonge leeftijd, al van dat niveau kan zijn, want het wordt echt pas leuk en mooi, als je jezelf kent en zonder schaamte kunt toegeven wat je graag hebt. Kan daarin miszijn, maar dat is zo wat mijn visie. Dat een man niet veel verschilt van een vrouw en omgekeerd, daar verschiet ik helemaal niet van. Maar betreur wel dat dat gebruikt wordt om losse contacten te promoten bij manier van spreken.
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:31:19 #54
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_140994300
Dit haakt een beetje in op de eeuwige discussie in bijv. R&P over vreemdgaan.

Ik vind het zeer lastig om iets moreel slechts te vinden aan vreemdgaan an sich. Iemand pijn doen door vertrouwen te schenden, dat is heel pijnlijk natuurlijk.

Maar ik zou niet weten wat er inherent slecht is aan seks.

Goede zaak dat hier gewoon onderzoek naar wordt gedaan. Ik bedoel, dertig jaar geleden dachten we dat oudere mensen geen seks hadden, en er moest eerst onderzoek plaatsvinden voordat zulke misverstanden uit de weg werden geruimd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_140994441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:31 schreef Hallmark het volgende:
Dit haakt een beetje in op de eeuwige discussie in bijv. R&P over vreemdgaan.

Ik vind het zeer lastig om iets moreel slechts te vinden aan vreemdgaan an sich. Iemand pijn doen door vertrouwen te schenden, dat is heel pijnlijk natuurlijk.
Ok, daar wil ik eens op ingaan, want dat is wat ik ook zo raar vind. Bedoel, idd, dat vertrouwen schenden doet pijn, maar waarom ervaren zoveel mensen de seks bij vreemdgaan ook als pijnlijk? Sommige kunnen hun partner niet meer aanraken! Waar komt dat van?
En vooral die vraag dan naar de mensen die heel los kunnen zijn op gebied van seks (als scheiding van), waarom zou seks dan een bedreiging moeten zijn? Want als dat niet het geval zou zijn, dan zou het ook niet achter de rug moeten gebeuren en zou er ook geen vertrouwen geschonden worden.
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:37:24 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140994552
Mooi topic, vrouwelijke seksualiteit is machtig interessant.

Eigenlijk belachelijk dat het pas sinds zo korte tijd onderzocht wordt, maar dat geeft maar weer eens aan dat zelfs wetenschap niet immuun is voor seksisme :+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:38:43 #57
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_140994612
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:34 schreef conso888 het volgende:
waarom zou seks dan een bedreiging moeten zijn?
Er zijn gewoon heel veel verwachtingen. Het hele (Westerse) idee van romantiek, dat dan niet uitkomt. Dat er een bepaald sfeertje moet zijn, dat vrouwen op handen gedragen worden, mannen galant zijn, enz. Dat je voor eeuwig van elkaar seksueel opgewonden raakt, dat scheiden betekent "dat het mislukt is".

Het is echt dodelijk om hier een vrije mening over te hebben. Zojuist dit topic gezien?
SEX / vreemgegaan maar het lukte maar half
TS wordt opgehangen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:40:03 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140994656
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:38 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Er zijn gewoon heel veel verwachtingen. Het hele (Westerse) idee van romantiek, dat dan niet uitkomt. Dat er een bepaald sfeertje moet zijn, dat vrouwen op handen gedragen worden, mannen galant zijn, enz. Dat je voor eeuwig van elkaar seksueel opgewonden raakt, dat scheiden betekent "dat het mislukt is".

Het is echt dodelijk om hier een vrije mening over te hebben. Zojuist dit topic gezien?
SEX / vreemgegaan maar het lukte maar half
TS wordt opgehangen.
Ook niet zo gek, dat soort dingen zijn ergens ontstaan in de vroege middeleeuwen. Het gaat wellicht wat langer duren dan een paar decennia voordat we dat kwijt zijn als samenleving :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_140994991
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:38 schreef Hallmark het volgende:
Er zijn gewoon heel veel verwachtingen. Het hele (Westerse) idee van romantiek, dat dan niet uitkomt. Dat er een bepaald sfeertje moet zijn, dat vrouwen op handen gedragen worden, mannen galant zijn, enz. Dat je voor eeuwig van elkaar seksueel opgewonden raakt, dat scheiden betekent "dat het mislukt is".
Ja, maar waarom hebben ze dat niet als ze single zijn? Waarom dat onderscheid?
Ik zie het eerder als hypocriet gedrag, of egoïstisch gedrag, wat meer en meer opkomt in de westerse maatschappij.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:38 schreef Hallmark het volgende:
Het is echt dodelijk om hier een vrije mening over te hebben. Zojuist dit topic gezien?
SEX / vreemgegaan maar het lukte maar half
TS wordt opgehangen.
Ja, was er aan begonnen, maar is meer puberaal gedrag dan iets anders. Ik zeg niet dat TS gelijk heeft hé, maar dat toont mijn standpunt maar aan. TS zit daarmee en komt daarmee naar buiten, maar het strookt niet met hun beeld en dan is het bang, maar als ze dan geconfronteerd worden met het feit dat andere het niet ok vinden dat er wordt rondgeneukt, ah nee, dan zijn die fout.
Er zit hier zo veel volk, dat het goed vind dat vrouwen zo neuken, los zijn, omdat ze dan weten dat de vrouw interesse heeft in seks (alsof je geen interesse kunt hebben in seks als je niet zo omgaat met seks)! Maar ik ben benieuwd, of ze dat ook nog gaan vinden als hun vriendinneken van toen, plots zegt na 2 kids, dat seks niet meer hoeft. Benieuwd hoe snel ze dan zelf vreemd zullen gaan en eigenlijk hetzelfde doen als wat TS van dat topic nu doet en daar DURFT voor uit te komen.
pi_140995595
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:06 schreef conso888 het volgende:

[..]

Wel, ik heb dit lang gedacht, maar als je ziet hoeveel mensen (en ik zeg bewust mensen, dus vrouwen als mannen) er geen probleem mee hebben om te neuken met mensen die ze niet kennen, tja, dan zou ik dat toch niet meer durven zeggen hoor. Wat wel is, vrouwen durven dat wel laten uitschijnen. Zeker als ze in een relatie zitten, dan moet er overal romantiek zijn, willen ze de prinses zijn, blabla bla, maar ze kunnen wel ook rondneuken zoals een man. De vraag is dan, waarom verandert dat hij een vrouw? Waarom eerst gewoon liggen neuken en dan verwachten dat een man hen zo als een prinses gaat behandelen? Is dat ook niet een beetje overdreven?
Nou ik ken mensen in je omgeving niet dus ik kan er niet echt over meepraten maar wat ik wel zag, toen ik nog jong was, was dat vrouwen die getrouwd waren of in een relatie zaten, vreemdgingen omdat ze ontevreden waren over hun man of de relatie waarin ze waren en dat ze alsnog opzoek waren naar diegene voor hun.
Dit terwijl mannen eigenlijk vreemdgingen om het te doen.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140995708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:58 schreef sturmpie het volgende:

[..]

[..]

ik weet al om welke groep vrouwen dat gaat.
dat zijn de vrouwen die moeder zijn geworden, meerdere malen zijn ingeknipt bij de zwangerschap.
hun kut is zo lelijk als een rotte mossel. de man verlaat haar niet, maar gebruikt haar 2 minuten per dag om zijn kanon te legen.
en de vrouw is sexueel gefrustreerd.
:') kan jij je eigen hol al afvegen of niet ?
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:16:53 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140995720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope.

Dat is dan ook iets wat helemaal niet ter sprake komt bij de onderzoeken.
maar dit
quote:
"Wij geloven dat vrouwen op biologische gronden de sociale lijm van deze aardbol vormen. Dat verenigt zelfs auteurs van bestsellers als 'Het vrouwelijk brein' en aanhangers van elk orthodox geloof. Wie durft daar tegenin te gaan? Het is alom geaccepteerd maar nooit bewezen. Pas sinds het eind van de jaren negentig wordt er serieus onderzoek gedaan naar vrouwelijke seksualiteit. Dergelijke onderzoeken heb ik voor mijn boek verzameld, en zij vertellen een heel ander verhaal."

Waarom kwam dat onderzoek pas zo laat op gang?
"Het heeft me mateloos verbaasd dat bijvoorbeeld pas in 1998 ontdekt is dat een clitoris onderhuids groter is dan een penis, en vol met rijke zenuweinden. Er heerste lange tijd een complete witte vlek, de wetenschap had er straal langsheen gekeken. Was dat opzettelijk negeren van deze robuuste seksualiteit, of onbewust? Het verbaast me dat er in de 21ste eeuw nog zo'n fel debat is over de vrouwelijke anatomie. Bestaat de G-spot? Is er een baarmoederhals-orgasme? We lijken seksueel bevrijd maar nemen de helft van de bevolking niet serieus. Overigens wagen de Amerikaanse topuniversiteiten zich nog steeds niet aan dit soort onderzoek. Het is blijkbaar niet prestigieus genoeg."
straalt dat wel uit "vrouwelijke seksualiteit wordt onderdrukt door mannen :'( "

ik wil best verder lezen maar met zon intro kan ik gewoon niet..
pi_140996141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar dit

[..]

straalt dat wel uit "vrouwelijke seksualiteit wordt onderdrukt door mannen :'( "

ik wil best verder lezen maar met zon intro kan ik gewoon niet..
WERD onderdrukt en niet onderzocht, wat is daar onwaar aan?

Nogsteeds stikt het van de misverstanden op dat gebied, ook dat klopt gewoon. Het is dus best wel leuk eens wat onderzoek over vrouwelijke seksualiteit(bij mensen en dieren) eens onder de loep te nemen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_140996263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:16 schreef Pavement het volgende:

[..]

:') kan jij je eigen hol al afvegen of niet ?
_O-
pi_140996366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:33 schreef erodome het volgende:

[..]

WERD onderdrukt en niet onderzocht, wat is daar onwaar aan?

Nogsteeds stikt het van de misverstanden op dat gebied, ook dat klopt gewoon. Het is dus best wel leuk eens wat onderzoek over vrouwelijke seksualiteit(bij mensen en dieren) eens onder de loep te nemen.
Ik vind het toch een beetje te simpel om dat op de man alleen te steken. Er zijn ook veel vrouwen, mss zelfs meer dan mannen, die vinden dat wanneer een vrouw los is op gebied van seks, een slet is hoor.
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:46:50 #66
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140996506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:33 schreef erodome het volgende:

[..]

WERD onderdrukt en niet onderzocht, wat is daar onwaar aan?

Nogsteeds stikt het van de misverstanden op dat gebied, ook dat klopt gewoon. Het is dus best wel leuk eens wat onderzoek over vrouwelijke seksualiteit(bij mensen en dieren) eens onder de loep te nemen.
maar bij de man wel of...

onderzoek kost geld, er zijn betere zaken te onderzoeken, deal with it.
pi_140996512
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:42 schreef conso888 het volgende:

[..]

Ik vind het toch een beetje te simpel om dat op de man alleen te steken. Er zijn ook veel vrouwen, mss zelfs meer dan mannen, die vinden dat wanneer een vrouw los is op gebied van seks, een slet is hoor.
Het wordt ook niet op de man afgeschoven, maar er wordt naar cultuur gekeken. Die cultuur geeft een bepaalde vorm van denken aan, die vorm van denken lijkt niet gunstig te zijn voor de vrouwelijke seksualiteit.

Dit culturele denken is onder "mannelijke leiding" ontstaan, dat betekend niet dat alle mannen zo denken en/of dat alle vrouwen daar anders over denken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:49:51 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140996587
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar bij de man wel of...
Ja. Mannelijke seksualiteit is uitvoerig onderzocht. Vrouwelijke niet. Tijd om dat recht te zetten lijkt me.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_140996608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar bij de man wel of...

onderzoek kost geld, er zijn betere zaken te onderzoeken, deal with it.
Bij de man is de seksualiteit uitvoering bestudeerd, al heel erg lang, daar is nooit echt een taboe op geweest. Dat taboe is er nu ook niet meer voor de vrouwelijke seksualiteit.
En hoezo zijn er betere zaken te onderzoeken, seksualiteit zorgt voor heel wat problemen in bv relatie's, maar ook gewoon persoonlijk(bv niet kunnen klaarkomen als vrouw), inzicht in waarom dingen zo zijn kan mensen helpen dingen op te lossen. Daarnaast geeft het inzicht hoe geestelijk en lichamelijk met elkaar in verband staan, over de vorming van cultuur tegenover natuur en ga zo maar door.

Lijkt me juist heel zinnig om te onderzoeken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_140996668
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iedere man dat weet, iedere vrouw niet eens. Kijk maar eens rond hier bv in discussie's, dan zal je zien dat er nog wijdverspreid wordt geloofd dat vrouwen biologisch zo gebouwd zijn dat ze eigenlijk alleen een vaste partner en verzorger voor de kinderen willen.

Dat blijkt dus keer op keer niet waar te zijn.
Ik snap nooit waarom dat onderzocht moet worden en mensen hierover willen spreken in z'n algemeenheid. De een wil alleen maar rondneuken met verschillende mannen en de ander wil een vaste partner.
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 juni 2014 @ 18:12:40 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_140997224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:38 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Er zijn gewoon heel veel verwachtingen. Het hele (Westerse) idee van romantiek, dat dan niet uitkomt. Dat er een bepaald sfeertje moet zijn, dat vrouwen op handen gedragen worden, mannen galant zijn, enz. Dat je voor eeuwig van elkaar seksueel opgewonden raakt, dat scheiden betekent "dat het mislukt is".

Het is echt dodelijk om hier een vrije mening over te hebben. Zojuist dit topic gezien?
SEX / vreemgegaan maar het lukte maar half
TS wordt opgehangen.
Niet alleen maar opgehangen, er komt nog best een mooie discussie op gang daar.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_140998025
Dit onderzoek klopt naar mijn mening.
Mijn ex en ik gingen swingen en na de 2e of 3e keer leek ze wel een nymfomane.
Haar honger naar seks was niet te stillen.
De seks was op de eerste maanden na nooit zo heftig geweest.
Het swingen heeft wel de relatie gekost wat achteraf gezien ook het beste was.
pi_140998374
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Het wordt ook niet op de man afgeschoven, maar er wordt naar cultuur gekeken. Die cultuur geeft een bepaalde vorm van denken aan, die vorm van denken lijkt niet gunstig te zijn voor de vrouwelijke seksualiteit.

Dit culturele denken is onder "mannelijke leiding" ontstaan, dat betekend niet dat alle mannen zo denken en/of dat alle vrouwen daar anders over denken.
Denk dat je gelijk hebt ja. In bepaalde culturen moet je het echt niet in je hoofd halen vreemd te gaan als vrouw zijnde, want dan mogen ze je zonder pardon vermoorden.
Vreselijk. En zo werd hier vroeger ook gedacht over 'losbandige' vrouwen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:02:54 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140998487
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Bij de man is de seksualiteit uitvoering bestudeerd, al heel erg lang, daar is nooit echt een taboe op geweest. Dat taboe is er nu ook niet meer voor de vrouwelijke seksualiteit.
En hoezo zijn er betere zaken te onderzoeken, seksualiteit zorgt voor heel wat problemen in bv relatie's, maar ook gewoon persoonlijk(bv niet kunnen klaarkomen als vrouw), inzicht in waarom dingen zo zijn kan mensen helpen dingen op te lossen. Daarnaast geeft het inzicht hoe geestelijk en lichamelijk met elkaar in verband staan, over de vorming van cultuur tegenover natuur en ga zo maar door.

Lijkt me juist heel zinnig om te onderzoeken.
ik denk dat onderzoek naar bijvoorbeeld autoimuumziektes iets meer voorrang heeft, maar als ze tijd over hebben....
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:03:52 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140998512
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Bij de man is de seksualiteit uitvoering bestudeerd, al heel erg lang, daar is nooit echt een taboe op geweest. Dat taboe is er nu ook niet meer voor de vrouwelijke seksualiteit.
En hoezo zijn er betere zaken te onderzoeken, seksualiteit zorgt voor heel wat problemen in bv relatie's, maar ook gewoon persoonlijk(bv niet kunnen klaarkomen als vrouw), inzicht in waarom dingen zo zijn kan mensen helpen dingen op te lossen. Daarnaast geeft het inzicht hoe geestelijk en lichamelijk met elkaar in verband staan, over de vorming van cultuur tegenover natuur en ga zo maar door.

Lijkt me juist heel zinnig om te onderzoeken.
wie roept dat dan _O- fokkers? :')

de wetenschap namelijk niet....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')