Hoe lang? Verschilt een beetje waar ik heen moet voor mijn werk. Ik gebruik het ding alleen om tijd te doden dat ik in een trein zit of ergens moet wachten. De spellen voldoen prima daarvoor .quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoe lang wil je intensief spelen? Vita gaat ook wel 5-6 uur mee, en mijn One+ phone gaat zeker wel een dag mee.
Nintendo moet niet steeds met verouderde hardware komen, maar gewoon eens fatsoenlijk met de tijd meegaan en fatsoenlijke specs bieden zodat je de nieuwste games kunt spelen.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:33 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hoe lang? Verschilt een beetje waar ik heen moet voor mijn werk. Ik gebruik het ding alleen om tijd te doden dat ik in een trein zit of ergens moet wachten. De spellen voldoen prima daarvoor .
Maar betere specs, de PS Vita rend rondjes om de 3DS qua technische specs maar is volgens mij nooit heel erg van de grond gekomen. De 3DS is een goudmijn. Ik denk dat de gemiddelde consument, die geen verstand heeft van de techniek erachter, het werkelijk waar geen reet kan schelen. Als ze maar Pokemon of Mario kunnen spelen .
Uiteindelijk wel natuurlijk. Als zo'n apparaat geweldige games heeft, dan is het geslaagd als handheld.... maar toch, het is 2014, ik kan voor 300 euro een phone kopen met FullHD beeldscherm, 3GB Ram en 64GB intern geheugen, waarmee ik vrijwel alles kan doen... dus dan is het toch teleurstellend dat een Nintendo denkt nog 2 jaar of meer te kunnen overbruggen met een nieuwe 3DS dat slechts een fractie van die specs heeft...quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het gaat niet om de specs, het gaat om wat je ermee doet
Ik begrijp je punt. Ik geef je ook geen ongelijk en Nintendo is vrij koppig (een goed voorbeeld is Internet connectivity wat web pas sinds de 3DS/WiiU goed geregeld is). Maar ik vind wel dat ze op een goede weg zijn. De WiiU vind ik absoluut geen gimmick. De gamepad vind ik zelfs erg fijn, vooral dat ik door kan spelen als ik wil terwijl mijn vrouw de TV wilt gebruiken voor de Xbox ofzo.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:09 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
[..]
Uiteindelijk wel natuurlijk. Als zo'n apparaat geweldige games heeft, dan is het geslaagd als handheld.... maar toch, het is 2014, ik kan voor 300 euro een phone kopen met FullHD beeldscherm, 3GB Ram en 64GB intern geheugen, waarmee ik vrijwel alles kan doen... dus dan is het toch teleurstellend dat een Nintendo denkt nog 2 jaar of meer te kunnen overbruggen met een nieuwe 3DS dat slechts een fractie van die specs heeft...
Dan kunnen we wel zeggen: Ja, maar we hebben Zelda en Pokemon, en dan is het OK... , maar het zou natuurlijk een stuk geweldiger zijn als die games er ook prachtig uit zouden zien. Dat hoeft van mij ook niet FullHD enzo te zijn, maar laten we realistisch zijn, en wel gewoon toegeven dat dit soort beperkte hardware er ook voor zorgt dat de games die je speelt toch ook dan gewoon 'beperkt' worden in de ambities.
Ik had dus VEEL liever een FullHD krachtige tablet-controller gezien die als stand-alone handheld werkt, maar straks dus ook compatible is met de stand-alone console, dus nu met WiiU, en straks met de opvolger daarvan, zowel als controller, maar ook voor 'remote play'. Een beetje hetzelfde design als de WiiU tablet controller, maar dan dus krachtiger, veelzijdiger, en dus ook functionerend als autonoom apparaat/handheld.
Op die manier kom je met iets dat nog 4-5 jaar mee kan op alle fronten. Ik denk ook dat daar een grote vraag naar zou zijn. De potentie voor games op tablets en smartphones is er, maar worden natuurlijk zeer beperkt door het gebrek aan fysieke knoppen als sticks, buttons en triggers. Iets dat de WiiU controller dus al prima oplost door die er gewoon op te plaatsen...
Stel dat je straks gewoon in de trein die nieuwe FullHD Zelda kunt spelen op je handheld-tablet van Nintendo, in FullHD. En heb je even een pauze nodig, dan ga je uit die game en kijk je even een film, of je luistert wat muziek, of je gaat met het bijgeleverde pressure-sensitive pennetje wat tekenen in een art-game/app, dus een next-gen handheld versie van Mario Paint ofzo.
De mogelijkheden zijn eindeloos. De potentie onmeetbaar. Nintendo lijkt zich daar echter geen reet van aan te trekken en blijft gokken op gimmick-hardware met beperkte specs. En soms loont dat (Wii, DS), en soms niet (WiiU).
quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Ik geef je ook geen ongelijk en Nintendo is vrij koppig (een goed voorbeeld is Internet connectivity wat web pas sinds de 3DS/WiiU goed geregeld is). Maar ik vind wel dat ze op een goede weg zijn. De WiiU vind ik absoluut geen gimmick. De gamepad vind ik zelfs erg fijn, vooral dat ik door kan spelen als ik wil terwijl mijn vrouw de TV wilt gebruiken voor de Xbox ofzo.
Maar daarnaast, hoe complex wil je games hebben? Ik speel op dit moment Links Awakening uit 1993. Mijn thermostaat heeft meer rekenkracht, geheugen en pixels dan dat de oorspronkelijke gameboy had. Maar het spel is behoorlijk veelzijdig en complex. Wat het voordeel is van een platform waarbij de specs vast liggen. Je weet wat de limieten zijn dus kan je het apparaat 100% gebruiken .
Dat laatste punt begrijp ik zeer goed, en er zijn idd oude games die qua design en zelfs qua visuals (design) beter zijn dan veel zwaardere moderne games, maar toch, dat soort games zijn zeldzaam, en als gamer wil je toch ook zoveel mogelijk games spelen, en als die specs goed zijn, dan verkoop je die handheld ook veel makkelijker, en dan stappen 3rd party developers ook veel makkelijker in.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Ik geef je ook geen ongelijk en Nintendo is vrij koppig (een goed voorbeeld is Internet connectivity wat web pas sinds de 3DS/WiiU goed geregeld is). Maar ik vind wel dat ze op een goede weg zijn. De WiiU vind ik absoluut geen gimmick. De gamepad vind ik zelfs erg fijn, vooral dat ik door kan spelen als ik wil terwijl mijn vrouw de TV wilt gebruiken voor de Xbox ofzo.
Maar daarnaast, hoe complex wil je games hebben? Ik speel op dit moment Links Awakening uit 1993. Mijn thermostaat heeft meer rekenkracht, geheugen en pixels dan dat de oorspronkelijke gameboy had. Maar het spel is behoorlijk veelzijdig en complex. Wat het voordeel is van een platform waarbij de specs vast liggen. Je weet wat de limieten zijn dus kan je het apparaat 100% gebruiken .
Kleuters? Mijn vrouw heeft er 1 gekocht om Pokemon te spelen . Vergis je niet, ik denk dat meer volwassenen Pokemon spelen dan kinderen. Zeker de generatie die er mee opgegroeid zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:53 schreef nomar83 het volgende:
Het komt volgens mij vooral neer op de prijs. Nintendo probeert hun handhelds betaalbaar te houden. De grootste markt die een 3DS koopt zijn denk ik nog altijd kleuters die Pokemon willen spelen, en die schrik je af met een FullHD-apparaat dat dubbel de prijs is van de huidige 3DS.
Mwah, vooral wanneer je de veelzijdigheid van dat apparaat flink kunt uitbreiden, dus gewoon een functionele tablet, dan kun je best 250-300 euro voor zo'n ding vragen, als het qua specs allemaal maar te verantwoorden is.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:53 schreef nomar83 het volgende:
Het komt volgens mij vooral neer op de prijs. Nintendo probeert hun handhelds betaalbaar te houden. De grootste markt die een 3DS koopt zijn denk ik nog altijd kleuters die Pokemon willen spelen, en die schrik je af met een FullHD-apparaat dat dubbel de prijs is van de huidige 3DS.
ja die thx heb op mario gezocht en die stond er niet tussen maar heb het nu gevondenquote:
quote:“In terms of DQVII, it has a lot of text to go through and translate,” Fujimoto said, “and we’ve received so many requests and so much positive feedback about the game, but unfortunately, we have to consider the cost and the manpower needed to handle the sheer load of text.
In terms of scenario and script, the game is probably one of the largest in the DQ franchise. If a lot of people can buy it and support it… well, we can’t promise anything.”
[…]
“Going back to people who want DQVII to come out… we’ve gotten a lot of requests, we really want to do it, but right now, we need to hammer out what kind of resources we’d need to do it. We say this a lot, but, we can’t seem to get to the point where it’s justifiable.”
http://www.siliconera.com(...)ure-itll-sell-enough
Dan laat je juist een gat open in de markt. Voor wie meer te besteden heeft is er al genoeg keuze. Juist wie niet 300 of meer euro wil neertellen, maar wel betere kwaliteit games wil spelen dan de apps op een smartphone, is er de 3DS. En de 2DS weet zelfs de markt voor wie nog minder wil besteden te bereiken. Als iemand alleen maar de nieuwste Pokémon of Mario wil spelen gaan ze daar niet diep voor in de buidel tasten. Dat lijkt me ook de reden waarom Nintendo niet met "echte next-gen" komt, maar met handhelds altijd expres een generatie achter blijft.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:10 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah, vooral wanneer je de veelzijdigheid van dat apparaat flink kunt uitbreiden, dus gewoon een functionele tablet, dan kun je best 250-300 euro voor zo'n ding vragen, als het qua specs allemaal maar te verantwoorden is.
180 euro voor een 3DS XL zoals die nu is vind ik juist ontzettend duur, maar een FullHD tablet (zoals de WiiU controller qua knoppen) die echt next-gen is qua specs (voor een handheld) en straks ook werkt als controller voor je Nintendo consoles en multi-functioneel is, etc etc, daar zou ik wel minstens 300 euro voor over hebben.
Het gaat om value-for-money, niet om het prijskaartje.
Gelul.quote:
Nintendo heeft ook het publiseren van o.a. DQ 4, 5, 6, 9 en Bravely Default op zich genomen dus zou me niets verbazen.quote:
In zekere zin is Nintendo al veel langer met dat idee bezig geweest; kijk naar de GBA/GC-link kabel voor bijvoorbeeld Zelda 4 Swords Adventures.. Ik denk dat de Wii U ook met dat idee in het achterhoofd ontwikkeld is. Dit zou daar weer een logisch vervolg op zijn; nu kun je de Wii U gamepad niet ´los´ van de Wii U console gebruiken, je moet binnen een paar meter bereik blijven. Met die New 3DS zou dat dus opgelost zijn..quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Interessante gedachte, de New 3DS als Wii U Controller. Nog een verandering die best zou kunnen gaan komen: een nieuw Wii U model met ingebouwde GameCube poorten
Ja, drie jaar geleden:quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Miyamoto heeft toch al eens verteld dat ze 3DS als controller willen gebruiken.
quote:Our basic premise is that you can use one [Wii U controller] with a system. If we got to an idea of having multiple [controllers] it might be just more convenient for people to use their Nintendo 3DS and have a way to connect that... That being said, we are doing research about if someone brings their controller to their friend's house and they want to play together on Wii U to whether or not something like that would be possible.
http://www.nintendolife.c(...)ent_wii_u_controller
Die had de DS alquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:44 schreef robin007bond het volgende:
Heftig dit. Ik vind het toch jammer dat dit geen expansion is zoals de N64 had met RAM.
Dat zou wel gaar zijn, de Wii uitbrengen met gamecube poorten, dan een goedkopere wii zonder, de eerste WiiU zonder en dan een WiiU met GC poorten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Interessante gedachte, de New 3DS als Wii U Controller. Nog een verandering die best zou kunnen gaan komen: een nieuw Wii U model met ingebouwde GameCube poorten
Ik dacht dat een van de voordelen van de GameCube-poorten *juist* de bedrading was. Sommige gamers vinden die ene miliseconde aan verschil in reactietijd belangrijk in een game als Smash.quote:Op maandag 1 september 2014 07:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zie eerder draadloze GC ondersteuning.
Mweh. Erg weinig mensen hebben zo'n WaveBird.quote:Op maandag 1 september 2014 07:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zie eerder draadloze GC ondersteuning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |