abonnement Unibet Coolblue
pi_140939185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:33 schreef edraket31 het volgende:

[..]

niet geheel mee eens....
het is heel makkelijk om de schuld bij de coin of de whale te zoeken, maar ik heb al vaker in deze topics mijn mening gegeven over hoe anderen traden. Ieder zijn goed recht natuurlijk om t te doen zoals ze het zelf goed achten, maar ik heb de afgelopen dagen toch heel wat missers voorbij zien komen die écht komen door onervarenheid, naïvitiet, grote risico's, kort termijn visie etc etc.

Ik schreef ooit al eens een stukje met als titel "knuppel in het hoenderhok".
Heb 'm net nog eens gelezen en het komt behoorlijk overeen met wat ik de laatste dagen hier lees over verlies nemen, vastzitten, k*twhales etc etc.

Ik heb mijn tactiek trouwens ook wat aangepast, omdat er nauwelijks nog coins zijn die een goede solide basis hebben. De meeste nieuwe coins hebben maar een korte levensduur en stijgen door de hype.
Ik heb behoorlijk wat overgezet naar Bittrex en ben me meer gaan richten op jonge coins waar veel potentie inzit zonder dat er direct whales op af komen of allerlei trolls.
En wat dan? Hoe creeer je ervaring zonder fouten te maken?
Ik denk dat iedereen inmiddels wel weet dat jij waarschijnlijk de meest ervaren trader bent die hier op het forum meepost.

Feit blijft dat het traden van nu gigantisch anders is dan het traden van 2 maanden geleden. dat de markten enorm gemanipuleerd worden, en dat elke coin die een beetje goed uit de boeken komt de eerste dagen/weken weer de zoveelste scam blijkt te zijn waar iedereen in paniek uit moet omdat het instort. Ofwel door geruchten, ofwel terecht. En daar vind ik maar bar weinig aan.
Forcefield City Bewoner
pi_140939445
Lekkere thuiskomer...cloak :|

Ben blij dat ik het gemist heb, nu houd ik mijn positie ook even aan nu de multipool van start is

Is er enig bewijs van hetgeen er allemaal gelult wordt..?
pi_140939449
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:33 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat vroeg om een Photoshop :P.

[ afbeelding ]
:D Zo issie helemaal compleet _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:33 schreef edraket31 het volgende:

[..]
niet geheel mee eens....
het is heel makkelijk om de schuld bij de coin of de whale te zoeken, maar ik heb al vaker in deze topics mijn mening gegeven over hoe anderen traden. Ieder zijn goed recht natuurlijk om t te doen zoals ze het zelf goed achten, maar ik heb de afgelopen dagen toch heel wat missers voorbij zien komen die écht komen door onervarenheid, naïvitiet, grote risico's, kort termijn visie etc etc.
Ik zoek de schuld niet bij de coin of de whales, manipulatie blijft aan de orde van de dag, by default. Baal er gewoon van dat je praktisch geen dag aan je voorbij kan laten gaan als je de posities in coins nog open hebt staan, wachtend tot je sell order aangetikt gaat worden. In de laatste dagen reageerde ik te traag op de ontwikkelingen van ENC, de winst die ik in MYC had opgebouwd en omgezet had in ENC aaaaand it's gone. Das mijn eigen stomme fout, had ik maar sneller moeten traden. Het zou wel schelen als je op Mint kan werken met meerdere orders.

Dus.. zoiets dan. if, coin = BC and price = 28, then sell. If coin = BC and price = 24 = then sell. De ene is om je winst te pakken, de ander een stop loss. Maar dat kan dan weer niet ingevoerd worden. Zo kun je alleen anticiperen op een ding: stijgen of dalen, niet op alletwee. Dus met winst verkopen op een korte stijging, om direct daarna een buy in te zetten op een vooraf ingegeven low.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:33 schreef edraket31 het volgende:
Ik schreef ooit al eens een stukje met als titel "knuppel in het hoenderhok".
Heb 'm net nog eens gelezen en het komt behoorlijk overeen met wat ik de laatste dagen hier lees over verlies nemen, vastzitten, k*twhales etc etc.
Klopt dat het overeenkomt. Maar zeker de afgelopen maand heeft mij 1 ding geleerd: als ik nu vier weken lang mijn 10k aan Cinni gekocht op 17 in mei had vastgehouden terwijl Cinni doodleuk naar 4 ging, opklom naar 9 > 13 > 20 vandaag, dan had ik in een maand tijd van 1,75 BTC er 2BTC van gemaakt. Terwijl ik begon met 2. :') Ipv daar genoegen mee te nemen en het geduld voor op te brengen heb ik mijn verlies genomen > move on, maand later en ik sta op 4,11 BTC. Van fouten leer je en alleen door te handelen en op mijn bek gegaan te zijn weet ik hoe ik het nu wel moet aanpakken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:33 schreef edraket31 het volgende:
Ik heb mijn tactiek trouwens ook wat aangepast, omdat er nauwelijks nog coins zijn die een goede solide basis hebben. De meeste nieuwe coins hebben maar een korte levensduur en stijgen door de hype. Ik heb behoorlijk wat overgezet naar Bittrex en ben me meer gaan richten op jonge coins waar veel potentie inzit zonder dat er direct whales op af komen of allerlei trolls.
Welnu.. dat bedoel ik ook, de solide bodem is weggeslagen door nieuwe coins bij de 'oude' coins. Nieuwe coins snoepen handelsvolume af van de oude coins en maken de gekste rollercoasters. Vorige week gooide ik 0,42 BTC over naar Bittrex, met handelen in MYC had ik daar 0,80 BTC van gemaakt. Zoals gezegd > dat gestopt in ENC voor ie op Mintpal kwam > weer 0,42 BTC aan over gehouden. Van die fout leer ik ook: sneller winst pakken als dat zelfs inhoudt in 5 minuten na release op mintpal. Niet blijven wachten op een moon, want hij daalt harder dan ie ooit steeg.

Kortom.. ik ga ook naar Bittrex ondanks de afschuwelijke GUI. Met jonkies maak je meer kans op leuk resultaat dan met het zooitje ongeregeld op Mintpal.
mag het weten
pi_140939509
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:41 schreef roislecxe het volgende:

[..]

En wat dan? Hoe creeer je ervaring zonder fouten te maken?
Ik denk dat iedereen inmiddels wel weet dat jij waarschijnlijk de meest ervaren trader bent die hier op het forum meepost.

Feit blijft dat het traden van nu gigantisch anders is dan het traden van 2 maanden geleden. dat de markten enorm gemanipuleerd worden, en dat elke coin die een beetje goed uit de boeken komt de eerste dagen/weken weer de zoveelste scam blijkt te zijn waar iedereen in paniek uit moet omdat het instort. Ofwel door geruchten, ofwel terecht. En daar vind ik maar bar weinig aan.
Zolang je probeert te leren van je fouten is het prima, maar ik zie hier toch te vaak opmerkingen voorbij komen dat het aan een whale ligt, tis een kutcoin, of wat dan ook. Fout ligt niet bij hun zelf, terwijl ik dan denk "tja, dat had je ook anders kunnen doen". Als je probeert iets van positieve kritiek te geven, krijg je een bijdehand antwoord terug, waarbij ik dan denk: "laat maar"/
Of ze nemen een groot risico door met bijna het gehele kapitaal wat ze hebben, vol in te zetten op 1 of 2 coins. Tja, als er dan weer eens een whale voorbij komt zit je direct vast of zit je met een giga verlies.

Overigens was mijn post niet bedoeld om nog eens aan te geven dat ik wellicht de meest ervaren trader ben. Ik maak ook nog steeds fouten (waar ik van probeer te leren)
pi_140940539
quote:
MintPal ‏@MintPalExchange 39 sec.
We've also added a much requested feature to allow you to select which markets you want to see. Go to your Profile to set your options.
Openen Beantwoorden Retweeten Favoriet Meer
quote:
MintPal ‏@MintPalExchange 2 min.
We've pushed a few changes to the site, so if things look a little odd please clear your browsers cache.
Openen Beantwoorden Retweeten Favoriet Meer
Mooi, kan ik mooi mn accountbalance verstoppen :X
Forcefield City Bewoner
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 juni 2014 @ 00:11:37 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140940578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:10 schreef roislecxe het volgende:

[..]


[..]

Eindelijk _O_
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_140940600
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eindelijk _O_
Ga gelijk een berg eruit gooien.
Forcefield City Bewoner
pi_140940715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:12 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Ga gelijk een berg eruit gooien.
Fijn die feature en heerlijk overzichtelijk nu. Nooit meer kijken naar BTCS terwijl je BC wilt checken

BTC MarketsToggle

COINPRICE CHANGE
BC0.00024800+8.52%
CAIx0.00045791+9.68%
CINNI0.00017034+12.47%
DRK0.01810000+23.30%
VRC0.00016401-15.02%
XC0.00114950+19.73%

Lekker kort maar overzichtelijk want de coins die ik toch altijd check :)
mag het weten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 juni 2014 @ 00:18:55 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140940762
Een optie om alles eerst weg te doen was makkelijker geweest :')

Heb er ook een paar overgeslagen...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_140940804
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:18 schreef Nattekat het volgende:
Een optie om alles eerst weg te doen was makkelijker geweest :')

Heb er ook een paar overgeslagen...
Ben nu de derde ronde aan het doen. Eerst de echte ellende eruit. Aur :r enzo.
Wie na ronde 3 nog overblijft mag blijven. waarschijnlijk toch nog een stuk of 15 a 20 over.
Tak mag blijven, kijken of die naar 0 kan.

Dit maakt het zo ontzettend veel overzichtelijker. Een maand of 2 terug had Mintpal misschien een kwart van de coins die ze nu hebben. van elke coin zat precies in m'n hoofd wanneer te kopen, wanneer niet. De gemiddelde prijs dus waarop je kon kopen en er met 90% zekerheid met winst weer uit kon.
Das inmiddels helemaal kwijt en de cijfers enorm veranderd, maar dit geeft wel weer mogelijkheden om je beter te focussen op een klein aantal en niet zo'n enorme lap coins te zien.
Forcefield City Bewoner
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 juni 2014 @ 00:32:11 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140941169
Nog een paar over, ronde 3 doe ik morgen op computer wel. Wat een overzicht O+



Ligt niet aan mij deze layout, toch? Ziet er te netjes uit om een fout te zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_140941350
Nou ben ik al 3x opgestaan om een mug te vangen en 3x gaat ie ervandoor :( :( :(
Forcefield City Bewoner
pi_140943266
Forcefield City Bewoner
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 06:31:14 #239
42184 crew  DaMart
pi_140943803
Iemand heeft SPA gepumpt vannacht... of een typefout gemaakt _O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_140948708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 06:31 schreef DaMart het volgende:
Iemand heeft SPA gepumpt vannacht... of een typefout gemaakt _O-.
Niet te zuinig :D
Forcefield City Bewoner
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 juni 2014 @ 11:38:27 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140948772
Mogge :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_140948841
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Mogge :W
:W
Forcefield City Bewoner
pi_140948849
Doet Bittrex bij jullie ook moeilijk her en der?
Forcefield City Bewoner
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 juni 2014 @ 11:42:55 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140948911
XC heeft meer volume dan BC :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_140948932
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:40 schreef roislecxe het volgende:
Doet Bittrex bij jullie ook moeilijk her en der?
Ja hier ook.

Kan cloaks volume niet aan :P

ATH volume op bittrex
pi_140948966
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:43 schreef snachtsman het volgende:

[..]

Ja hier ook.

Kan cloaks volume niet aan :P

ATH volume op bittrex
Ik kom er nu helemaal niet meer op :')
Forcefield City Bewoner
pi_140949024
Ik heb het percentage stijging van SPA wel willen zien staan daarstraks. Van 295 naar 7500 :D
Forcefield City Bewoner
pi_140949059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:40 schreef roislecxe het volgende:
Doet Bittrex bij jullie ook moeilijk her en der?
Krijg service unavailable als ik CLOAK wil checken omdat ik daar op 17 voor het slapen gaan een buy voor had gezet. Nu weet ik dus niet of die aangetikt is want Bittrex.com geeft 0 open orders aan maar ook 0 BTC of CLOAK. Dus Bittrex.com kan de drukte niet meer aan denk ik. :(
mag het weten
pi_140949107
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:46 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Krijg service unavailable als ik CLOAK wil checken omdat ik daar op 17 voor het slapen gaan een buy voor had gezet. Nu weet ik dus niet of die aangetikt is want Bittrex.com geeft 0 open orders aan maar ook 0 BTC of CLOAK. Dus Bittrex.com kan de drukte niet meer aan denk ik. :(
Jup, balance kun je ook niet in denk ik. Ik niet tenminste.
Forcefield City Bewoner
pi_140949125
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:43 schreef snachtsman het volgende:

[..]

Ja hier ook.

Kan cloaks volume niet aan :P

ATH volume op bittrex
Kwam net een tweet voorbij van Bittrex dat hun sever wat probleempjes heeft.
Volume van cloak is niet echt hoog nu.
Wel komen er vandaag nog wat belangrijke updates van cloak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')