abonnement Unibet Coolblue
pi_140850489

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken

Laatste post uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:02 schreef JimmyJames het volgende:
Is het trouwens niet beter te kijken naar de aankopen van zo'n holding?

Want als ze de keuze maken om 'externe' ipv eigen aandelen te kopen, dan betekent dat toch dat eerstgenoemden beter gewaardeerd zijn?
PS: ik heb de grafieken even uit de FP gehaald, of zijn ze alleen voor mij kapot?
pi_140852343
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat de grootste groep gaat korten op de verzekering of dat ze er helemaal een streep door heen zetten. Je hebt immers in Nederland totaal onzinnige verzekeringen.
Dat zou betekenen dat velen simpelweg niet nadenken bij het kopen van een verzekering. Je zou toch zeggen dat bij immateriële aankopen als een verzekering je toch een beetje nadenkt waarom je het doet?
pi_140852519
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:17 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat velen simpelweg niet nadenken bij het kopen van een verzekering. Je zou toch zeggen dat bij immateriële aankopen als een verzekering je toch een beetje nadenkt waarom je het doet?
Mensen zijn volledig rationeel handelende wezens :s)
pi_140852527
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:17 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat velen simpelweg niet nadenken bij het kopen van een verzekering. Je zou toch zeggen dat bij immateriële aankopen als een verzekering je toch een beetje nadenkt waarom je het doet?
Ik denk oprecht dat weinig mensen nadenken bij de aanschaf van dit soort producten. 1 van de eerste dingen die ik leerde toen ik als jonge stagiair aan de slag ging was dat je vooral niet je eigen kennis moet vergelijken met die van de klanten. Als 'wij' er over nadenken wil niet zeggen dat de rest dat ook doet. Wij zijn daarin niet representatief.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140853577
quote:
10s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mensen zijn volledig rationeel handelende wezens :s)
Ik zou logischerwijs toch denken dat bij de aankopen van een verzekering er een grotere mate van rationaliteit is. Je geeft veelal geld uit voor iets waarvan je hoopt dat het nooit zal gebeuren. Maw. je ziet dat geld nooit meer terug, maar misschien stop je er juist daarom wel makkelijker mee :P.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat weinig mensen nadenken bij de aanschaf van dit soort producten. 1 van de eerste dingen die ik leerde toen ik als jonge stagiair aan de slag ging was dat je vooral niet je eigen kennis moet vergelijken met die van de klanten. Als 'wij' er over nadenken wil niet zeggen dat de rest dat ook doet. Wij zijn daarin niet representatief.
Kans berekening en risico inschatting is idd niet voor iedereen weggelegd. Velen zullen vast wel denken "aangesmeerd door die kut bank" en juist omdat het zo ontastbaar is het nog makkelijker om het stop te zetten.

Toch denk ik dat zulke dingen niet gelden voor zoiets als een brandverzekering. Al zou ik er eigenlijk ook niet van staan te kijken als mensen zeggen van "mijn huis is al 20 jaar niet afgebrand dus dat zal volgend jaar ook wel niet gebeuren" :P
  maandag 9 juni 2014 @ 00:30:08 #6
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140856016
Ik heb klanten voorbij zien komen met een stuk of 15 lijfrenteverzekeringen en ze hadden geen idee wat je er precies mee kon.
Bedankt Hans.
pi_140858554
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 00:30 schreef bascross het volgende:
Ik heb klanten voorbij zien komen met een stuk of 15 lijfrenteverzekeringen en ze hadden geen idee wat je er precies mee kon.
Waren dat vermogende klanten?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 9 juni 2014 @ 01:54:01 #8
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140859062
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 01:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waren dat vermogende klanten?
Nee, normaal inkomen en geen groot vermogen. Ik heb ook eens iemand meegemaakt die ongeveer ¤ 2 miljoen aan vermogen had en zich afvroeg of hij nog een WW-uitkering nodig had, of gewoon met pensioen kon met dat bedrag. _O-
Bedankt Hans.
pi_140859906
Daarom heb ik helpdesk werk(of welk eender consumenten interactie werk) altijd geweigerd na mijn jeugd bijbaantje. Dingen uitleggen dat bijvoorbeeld je auto niet ontploft als je er eens 98 ingooit ipv 95 vond ik wel genoeg. :'(
pi_140861380
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:16 schreef Yreal het volgende:
Misschien een linkje om me even in te lezen? Ik vind de dividenden van die toko's wel erg spannend...
http://www.morningstar.nl(...)raars-in-europa.aspx

Morningstar noemt NN één van de beter gekapitaliseerde verzekeraars in Europa, die juist wel goed op op Solvency II is voorbereid.
  maandag 9 juni 2014 @ 09:41:08 #11
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_140862265
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:37 schreef macondo het volgende:

[..]

Je moet je aandelen Imtech verkopen, en een in-the-money dec'14 put verkopen OF een in-the-money call Dec'14 kopen. De aandelen Imtech zijn namelijk voor professionele partijen nauwelijks in te lenen, waardoor de optieprijzen heel raar staan.

Reken maar zelf na. Scheelt ongeveer 5 cent per optie. Alleen doen als je bij degiro zit trouwens ;)
Dan zit je alsnog long in zo'n tent. Leuk voor een gokker, hoogstens.

quote:
10s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:44 schreef Yreal het volgende:
Pffff, zo'n documentje is wel weer even een leuke reality check. Ik heb van de helft van die termen nooit gehoord. Misschien ook maar eens wat trackers kopen.
Gewoon vanguard wereldwijde en vanguard smallcap value ofzo. Zit je altijd goed.
pi_140864111
Blijkt toch dat ik imtech had moeten middelen...
pi_140864313
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:18 schreef Yreal het volgende:
Blijkt toch dat ik imtech had moeten middelen...
Want je wil graag twee keer zoveel centen kwijtraken? :D

Hoe vaak heb je dat inmiddels al niet gedacht, op 2.30, 2.10, 1.90, 1.70, 1.50, 1.30, 1.1 en nu op 0.96? ;)
so long and thanks for all the fish
  maandag 9 juni 2014 @ 11:26:26 #14
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_140864320
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:18 schreef Yreal het volgende:
Blijkt toch dat ik imtech had moeten middelen...
Grapje neem ik aan
pi_140864332
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:26 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Want je wil graag twee keer zoveel centen kwijtraken? :D
+14% vandaag. Als ik op die 96 cent er nog eens eenzelfde bedrag in had gestoken had ik bijna in het groen gestaan en die hele handel kunnen dumpen :P
  maandag 9 juni 2014 @ 11:28:00 #16
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140864350
Bijna groen is nog steeds rood.
pi_140864352
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:26 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Want je wil graag twee keer zoveel centen kwijtraken? :D

Hoe vaak heb je dat inmiddels al niet gedacht, op 2.30, 2.10, 1.90, 1.70, 1.50, 1.30, 1.1 en nu op 0.96? ;)

Ik ben pas ingestapt op 1.75 :') :@
pi_140864465
Bijna alles groen! Heb dankzij het internet weer wat tips doorgekregen wat ik nu weer kan verwerken.

Wat denken jullie dat de 1e katalysator kan zijn voor een correctie?

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 07:55 schreef jaco het volgende:

[..]

http://www.morningstar.nl(...)raars-in-europa.aspx

Morningstar noemt NN één van de beter gekapitaliseerde verzekeraars in Europa, die juist wel goed op op Solvency II is voorbereid.
Ik weet wel zeker dat SNS een van de mindere goden is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140864493
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

+14% vandaag. Als ik op die 96 cent er nog eens eenzelfde bedrag in had gestoken had ik bijna in het groen gestaan en die hele handel kunnen dumpen :P
Imtech is toch een buiy-and-hold forever, pas verkopen bij de 4? :P

Je hebt nu de kans om er met beperkt verlies vanaf te kunnen, grijp je kans. Als je ze verkocht zou hebben als je gemiddeld had, moet je ze nu ook verkopen, me dunkt.
so long and thanks for all the fish
pi_140864523
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:34 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Imtech is toch een buiy-and-hold forever, pas verkopen bij de 4? :P
Man, als ik ooit nog van die troep af kan zonder verlies ben ik gelukkig.
pi_140864529
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Man, als ik ooit nog van die troep af kan zonder verlies ben ik gelukkig.
Zie mijn aanvulling hierboven :)
so long and thanks for all the fish
pi_140864541
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ben pas ingestapt op 1.75 :') :@
En wat ga je er nu mee doen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140864584
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Man, als ik ooit nog van die troep af kan zonder verlies ben ik gelukkig.
Er zijn genoeg koopjes hunters die jouw imtech stukjes voor de huidige prijs willen hebben hoor :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140864593
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En wat ga je er nu mee doen?
Laten staan, als reminder dat ik eigenlijk geen idee heb wat ik aan het doen ben. Leergeld zeg maar.

Ik heb er nou ook weer niet zoveel dat ik er wakker van moet liggen. :@
pi_140864637
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:36 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zie mijn aanvulling hierboven :)
Mweh, mijn verlies is nog steeds 39% nu. Ik geloof dan ook niet dat die toko failliet gaat.
  maandag 9 juni 2014 @ 11:40:33 #26
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140864660
Ik zit nog steeds te wachten tot goud uit de dip van vorige week is gekomen :')
pi_140864670
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mweh, mijn verlies is nog steeds 39% nu. Ik geloof dan ook niet dat die toko failliet gaat.
De meest gemaakte fout, mensen die geen verlies kunnen nemen.

Ik denk ook niet dat die toko failliet gaat, maar een verwatering van x10 zit er nog wel in.

Dan kun je middelen op 20 cent ofzo, daar word je vast heel gelukkig van, want dat is heel goedkoop ;)
so long and thanks for all the fish
pi_140864727
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De meest gemaakte fout, mensen die geen verlies kunnen nemen.

Ik denk ook niet dat die toko failliet gaat, maar een verwatering van x10 zit er nog wel in.

Dan kun je middelen op 20 cent ofzo, daar word je vast heel gelukkig van, want dat is heel goedkoop ;)
Maarja, je kan ook weer te snel op de verkoop knop drukken :@
pi_140864750
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maarja, je kan ook weer te snel op de verkoop knop drukken :@
Bij Imtech is wel gebleken dat je niet snel genoeg op de verkoopknop kan drukken ;)

Maar goed, geluk ermee :)
so long and thanks for all the fish
pi_140864755
Imtech heeft mazzel dat we op het moment weer naar boven gaan. Straks bij een kleine correctie zullen zij als eerste door de plee gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140864800
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Bij Imtech is wel gebleken dat je niet snel genoeg op de verkoopknop kan drukken ;)

Maar goed, geluk ermee :)
Ik had er nooit aan moeten beginnen :P . Ik had niet eens enige idee wat ze deden :@
pi_140864872
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik had er nooit aan moeten beginnen :P . Ik had niet eens enige idee wat ze deden :@
Dat is op zich niet zo erg, maar ze hebben een management die dat ook niet weet, zo lijkt het vaak :D
so long and thanks for all the fish
pi_140865179
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat is op zich niet zo erg, maar ze hebben een management die dat ook niet weet, zo lijkt het vaak :D
:D Volgens mij weten ze het nog steeds niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140868840
Wat zou een verklaring voor de sprong van 17% van Imtech kunnen zijn? Komt zo onlogisch over, het gaat al een tijd lang slecht, koers zakt alleen en dan ineens zo'n sprong...
pi_140869006
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:57 schreef Niek. het volgende:
Wat zou een verklaring voor de sprong van 17% van Imtech kunnen zijn? Komt zo onlogisch over, het gaat al een tijd lang slecht, koers zakt alleen en dan ineens zo'n sprong...
Gewoon wat speculanten die lopen te rommelen.

Of mensen die denken, goh, 96 cent, kan vast niet verder omlaag nu.
pi_140869362
Mijn ongerealiseerde verlies staat gewoon weer op 0
  maandag 9 juni 2014 @ 14:16:41 #37
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140869533
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 09:41 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Dan zit je alsnog long in zo'n tent. Leuk voor een gokker, hoogstens.

Dan zit je alsnog long in Imtech, correct. Maar wel met een klein voorsprongetje ten opzichte van je oude scenario. Bovendien is de premie in de opties behoorlijk hoog, dus met een short call er op valt het best mee.
Overal verstand van.
pi_140872287
ING doet het ook leuk trouwens
  maandag 9 juni 2014 @ 21:37:03 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140890804
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:18 schreef Yreal het volgende:
Blijkt toch dat ik imtech had moeten middelen...
Nee, niet door zo'n relatief willekeurige koerssprong. Misschien is het er morgen allemaal weer af.

Als je (blijft) middelen, dan zit je op een zeker moment met een porto met 100% Imtech en kun je geen kant meer uit. Als het aandeel dan 10% daalt, ben je meteen 10% van je vermogen kwijt. Dat is niet leuk.

Het beste is om gewoon heel objectief te kijken of je (en hoeveel) Imtech je op dit moment in je porto zou willen hebben. (Ongeacht hoeveel je al hebt en hoe hoog je ingestapt bent). Is dat te veel, verkoop dan. Is je huidige percentage Imtech wel naar tevredenheid, dan houd je ze.

Een collega van mij heeft (had) zo'n 80% Imtech uiteindelijk. Die zit er al in vanaf de 14 euro (pre-emissie). Dat is pure stress. Dat maakt zo'n sprongetje van vandaag niet goed. Als je middelt dan moet je blijven middelen als het blijft dalen. Je verlies loopt enkel op. Dan zit je op een zeker moment 100% in Imtech, en heb je voortdurend een knoop in je maag dat de zaak failliet gaat!

Er is één voordeel aan sterk dalende beurskoersen, en dat is dat percentueel gezien het deel Imtech in je porto steeds kleiner wordt. Voor mij is dat nu minder dan 3%. Dan kan Imtech failliet gaan, dan is dat geen ramp. Slaap je lekker van!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_140890904
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, niet door zo'n relatief willekeurige koerssprong. Misschien is het er morgen allemaal weer af.

Als je (blijft) middelen, dan zit je op een zeker moment met een porto met 100% Imtech en kun je geen kant meer uit. Als het aandeel dan 10% daalt, ben je meteen 10% van je vermogen kwijt. Dat is niet leuk.

Het beste is om gewoon heel objectief te kijken of je (en hoeveel) Imtech je op dit moment in je porto zou willen hebben. (Ongeacht hoeveel je al hebt en hoe hoog je ingestapt bent). Is dat te veel, verkoop dan. Is je huidige percentage Imtech wel naar tevredenheid, dan houd je ze.

Een collega van mij heeft (had) zo'n 80% Imtech uiteindelijk. Die zit er al in vanaf de 14 euro (pre-emissie). Dat is pure stress. Dat maakt zo'n sprongetje van vandaag niet goed. Als je middelt dan moet je blijven middelen als het blijft dalen. Je verlies loopt enkel op. Dan zit je op een zeker moment 100% in Imtech, en heb je voortdurend een knoop in je maag dat de zaak failliet gaat!

Er is één voordeel aan sterk dalende beurskoersen, en dat is dat percentueel gezien het deel Imtech in je porto steeds kleiner wordt. Voor mij is dat nu minder dan 3%. Dan kan Imtech failliet gaan, dan is dat geen ramp. Slaap je lekker van!
tuurlijk, maar dat is ook gewoon een keiharde denkfout, omdat het dan lijkt dat je oorspronkelijke verlies weg is, maar dat is het natuurlijk niet.
  maandag 9 juni 2014 @ 21:40:01 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140891010
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

tuurlijk, maar dat is ook gewoon een keiharde denkfout, omdat het dan lijkt dat je oorspronkelijke verlies weg is, maar dat is het natuurlijk niet.
Nee, dat is nog net zo groot. Je hoopt alleen dat je sneller het break-even punt bereikt (en dan zonder verlies kunt uitstappen). Maar dat kun je net zo goed doen met een ander aandeel. Je risico neemt enorm toe als je alle eieren in één mandje legt.
En verlies is verlies. Of je nu gerealiseerd hebt of niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_140891196
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat is nog net zo groot. Je hoopt alleen dat je sneller het break-even punt bereikt (en dan zonder verlies kunt uitstappen). Maar dat kun je net zo goed doen met een ander aandeel. Je risico neemt enorm toe als je alle eieren in één mandje legt.
En verlies is verlies. Of je nu gerealiseerd hebt of niet.
Daarom ga ik dat ook absoluut niet doen
  maandag 9 juni 2014 @ 21:45:26 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140891379
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daarom ga ik dat ook absoluut niet doen
Ik heb het wel gedaan, bij ING. Kwam wel goed maar was een hoop stress.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_140891423
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb het wel gedaan, bij ING. Kwam wel goed maar was een hoop stress.
Vind bijkopen daarom eigenlijk ook zonde :P :@
  maandag 9 juni 2014 @ 21:46:30 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140891444
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vind bijkopen daarom eigenlijk ook zonde :P :@
Is het ook. Hoeveel Imtech heb je dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_140891615
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is het ook. Hoeveel Imtech heb je dan?
140 :@
  maandag 9 juni 2014 @ 21:49:34 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140891642
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

140 :@
140 wat?
Maar ik bedoelde eigenlijk, hoeveel procent van je porto, want daar gaat het om.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_140891756
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

140 wat?
Maar ik bedoelde eigenlijk, hoeveel procent van je porto, want daar gaat het om.
Imtech is 4% van mijn porto :@
  maandag 9 juni 2014 @ 21:52:37 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140891858
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Imtech is 4% van mijn porto :@
Prima toch? Dat kost je niet de kop!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_140892535
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Prima toch? Dat kost je niet de kop!
Lig er ook niet wakker van, maar verder ging ik zo lekker. Dat is de sport
  maandag 9 juni 2014 @ 22:03:11 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140892637
quote:
9s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Lig er ook niet wakker van, maar verder ging ik zo lekker. Dat is de sport
Mijn rendement wordt ook deels verneukt hierdoor. Zonder Imtech was dat veel beter geweest. Als Imtech 50% gestegen was ipv gedaald, dan was het helemaal goed geweest!

Van de andere kant, je kunt geen 25 posities in je porto hebben die allemaal alleen maar stijgen. Wat dat betreft hoort het er gewoon bij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_140892957
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn rendement wordt ook deels verneukt hierdoor. Zonder Imtech was dat veel beter geweest. Als Imtech 50% gestegen was ipv gedaald, dan was het helemaal goed geweest!

Van de andere kant, je kunt geen 25 posities in je porto hebben die allemaal alleen maar stijgen. Wat dat betreft hoort het er gewoon bij.
Imtech is de enige waar ik verlies op draai :P
  maandag 9 juni 2014 @ 22:10:41 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140893186
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Imtech is de enige waar ik verlies op draai :P
Bij mij is het ook allemaal heel groen. Alleen een geschreven call op Unilever staat in het rood, maar die heb ik bewust geschreven om een geschreven put weer te hedgen (dus eigenlijk (te vroeg) winstnemen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_140894967
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn rendement wordt ook deels verneukt hierdoor. Zonder Imtech was dat veel beter geweest. Als Imtech 50% gestegen was ipv gedaald, dan was het helemaal goed geweest!

Van de andere kant, je kunt geen 25 posities in je porto hebben die allemaal alleen maar stijgen. Wat dat betreft hoort het er gewoon bij.
Heb je 25 posities? Niet wat veel?
  maandag 9 juni 2014 @ 22:38:34 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140895001
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:37 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Heb je 25 posities? Niet wat veel?
Vind ik nog aan de lage kant. Maar gezien efficiency aan/verkoop is het voldoende
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_140895608
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:37 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Heb je 25 posities? Niet wat veel?
Waarom niet? Hoe meer hoe beter, zolang je maar genoeg geschikte fondsen kan vinden.

Al lijkt het mij ook weer niks om Total, BP, Shell, Exxon en Eni spa te kopen ofzo.
pi_140895738
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom niet? Hoe meer hoe beter, zolang je maar genoeg geschikte fondsen kan vinden.

Al lijkt het mij ook weer niks om Total, BP, Shell, Exxon en Eni spa te kopen ofzo.
Aan de ene kant goed, want veilig maar aan de andere kant minder kans op beter rendement.
pi_140896152
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom niet? Hoe meer hoe beter, zolang je maar genoeg geschikte fondsen kan vinden.

Al lijkt het mij ook weer niks om Total, BP, Shell, Exxon en Eni spa te kopen ofzo.
Dat valt wel mee, als je die 25 wijdverspreid kiest heb je het risico dat je kan wegpoetsen wel goed weggepoetst. Nog meer aandelen van andere bedrijven zal daar weinig tot niets aan veranderen.
  maandag 9 juni 2014 @ 23:04:55 #59
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_140896626
Het is wat je voorkeur heeft, als je een groot deel van je porto in 1 fonds stopt dan is je kans op permanent kapitaal verlies een stuk groter natuurlijk. Sommige investeerders bouwen hun eigen ETF lijkt het wel. Fayez Sarafim heeft 101 posities. Met de kleinste positie die slecht 0,03% van z'n portefeuille is.

http://www.j3sg.com/Repor(...)utionid=12608&DV=yes
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_140896842
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:04 schreef monkyyy het volgende:
Het is wat je voorkeur heeft, als je een groot deel van je porto in 1 fonds stopt dan is je kans op permanent kapitaal verlies een stuk groter natuurlijk. Sommige investeerders bouwen hun eigen ETF lijkt het wel. Fayez Sarafim heeft 101 posities. Met de kleinste positie die slecht 0,03% van z'n portefeuille is.

http://www.j3sg.com/Repor(...)utionid=12608&DV=yes
Met zo'n kapitaal zou ik ook wel 101 posities kopen...
pi_140908493
Je leest links en rechts op investment blogs en websites zoals seekingalpha dat men meer en meer cashed op de posities. En eventueel wat selling puts @ dividend aandelen.

Leuk, maar ik zie op korte termijn nergens een katalysator wat die beurs een dreun naar beneden zou moeten geven?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140911455
Volgens mij is er weer een nieuwe hippe penny stock: Roodmicrotec. Knalt zonder echt goede reden 100% omhoog.

Ik zit overigens nog steeds voornamelijk cash. Vind het te lastig om een goede lange termijn investering te vinden waar ik mijn geld met een gerust hart neer zet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:19:42 #63
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140912217
quote:
9s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Lig er ook niet wakker van, maar verder ging ik zo lekker. Dat is de sport
Om het even in de proporties te houden, we hebben het hier over een verlies van 85 euro? En zit je bij DeGiro?
Overal verstand van.
pi_140912289
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:19 schreef macondo het volgende:

[..]

Om het even in de proporties te houden, we hebben het hier over een verlies van 85 euro? En zit je bij DeGiro?
Ja :@
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:32:18 #65
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140912862
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja :@
Met lage broker tarieven is het inderdaad mogelijk. Wellicht dat je je zou kunnen verdiepen in opties, zeker met kleine aantallen valt daar wel wat te verdienen.

En overigens, zonder je te verdiepen in wat de bedrijven eigenlijk doen heeft het weinig zin zo'n leerproces ;)
Overal verstand van.
pi_140913128
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:32 schreef macondo het volgende:

[..]

Met lage broker tarieven is het inderdaad mogelijk. Wellicht dat je je zou kunnen verdiepen in opties, zeker met kleine aantallen valt daar wel wat te verdienen.

En overigens, zonder je te verdiepen in wat de bedrijven eigenlijk doen heeft het weinig zin zo'n leerproces ;)
dat heb ik dan alvast maar mooi geleerd
pi_140913706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:32 schreef macondo het volgende:

[..]

Met lage broker tarieven is het inderdaad mogelijk. Wellicht dat je je zou kunnen verdiepen in opties, zeker met kleine aantallen valt daar wel wat te verdienen.

En overigens, zonder je te verdiepen in wat de bedrijven eigenlijk doen heeft het weinig zin zo'n leerproces ;)
Gezien jij goed zit qua opties. Wat is jouw mening over selling puts van dividend aandelen met een goede strike ... naar aanleiding van een mogelijke correctie?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:05:52 #68
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140914195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gezien jij goed zit qua opties. Wat is jouw mening over selling puts van dividend aandelen met een goede strike ... naar aanleiding van een mogelijke correctie?
Als je een ITM put verkoopt van een aandeel, heb je in de praktijk de aandelen zelf want de koers beweegt 1-op-1 mee. Zit fiscaal tintje aan, maar ach. Een ITM put verkopen is hetzelfde als de aandelen kopen en de OTM call verkopen. Maakt weinig uit, behalve transactiekosten.

ITM= in the money
OTM= out of the money

Prive geef ik vooral net OTM puts (bv, de Unilever 31 put) of een strangle (bv CSM 16/17 strangle).

Als het zakt ben ik verplicht de aandelen te kopen, maar dat vind ik prima. Geef ook opties op de SPY en GLD in de VS. En GREK en RSX.
Overal verstand van.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:07:10 #69
256829 Sokz
Livin' the life
pi_140914240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:03 schreef ssebass het volgende:
Volgens mij is er weer een nieuwe hippe penny stock: Roodmicrotec. Knalt zonder echt goede reden 100% omhoog.

Ik zit overigens nog steeds voornamelijk cash. Vind het te lastig om een goede lange termijn investering te vinden waar ik mijn geld met een gerust hart neer zet.
Da's een gauwe auwe 8-) WGR / [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 13

Macondo on fire, toen al ..
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:19:36 #70
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140914680
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:07 schreef Sokz het volgende:

[..]

Da's een gauwe auwe 8-) WGR / [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 13

Macondo on fire, toen al ..
ik voel me oud worden.. maar word er wel een beetje nostalgisch van :P

[ Bericht 3% gewijzigd door macondo op 10-06-2014 14:26:55 ]
Overal verstand van.
pi_140915495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:19 schreef macondo het volgende:

[..]

ik voel me oud worden.. maar word er wel een beetje nostalgisch van :P
Kan je nagaan, 8 jaar geleden...

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2006 19:26 schreef -Jean- het volgende:
Maconda, er klinkt nogal wat arrogantie van je posts af.Je praat alsof je een analyst bent die het allemaal wel even weet,
... :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:06:13 #72
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140916025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kan je nagaan, 8 jaar geleden...

[..]

... :P
Vandaar ook mijn ondertitel natuurlijk ;)

Ik kan niet zien dat het aandeel Rood toen deed, maar per januari 2007 was het in ieder geval 62 cent. En tussen 2009 en vorige week deed het vijf jaar lang ongeveer 14 cent..
Overal verstand van.
pi_140918805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk, maar ik zie op korte termijn nergens een katalysator wat die beurs een dreun naar beneden zou moeten geven?
Ligt er dan juist niet iets om de hoek wat niemand verwacht?
Verder wachten op het cijferseizoen, kijken of dat wat beweging geeft.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 10 juni 2014 @ 16:57:51 #74
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_140919731
Mijn koffiedik kijkend-scenario is dat we langzaam omhoog blijven kruipen. SP500 > 2000 binnen een week of twee, en dan op 2100 (slechts 7,7% erbij vanaf hier) of 2200 punten het jaar uitgaan.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_140919845
Dow Jones 20.000 is wel een mooi getal idd
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 10 juni 2014 @ 17:02:22 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_140919875
Het lijkt me iets haalbaarder voor de S&P500 (2000 dan, niet 20k) :P
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 10 juni 2014 @ 17:06:12 #77
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_140919993
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:03 schreef ssebass het volgende:

Ik zit overigens nog steeds voornamelijk cash. Vind het te lastig om een goede lange termijn investering te vinden waar ik mijn geld met een gerust hart neer zet.
gewoon blijven zitten. Alles staat zóó hoog. Lekker die rente pakken, gratis geld.
pi_140920199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:03 schreef ssebass het volgende:
Volgens mij is er weer een nieuwe hippe penny stock: Roodmicrotec. Knalt zonder echt goede reden 100% omhoog.
Misschien wel hierom:
klik

Voor verdere stijging zijn de eerste stappen zijn gezet. Dat is het hier op een forum melden :9

Warrants zijn wel een koopje op dit moment mits de koers stabiel blijft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Speculant. op 10-06-2014 17:56:40 ]
pi_140921935
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:06 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

gewoon blijven zitten. Alles staat zóó hoog. Lekker die rente pakken, gratis geld.
Ik geef toe dat ik nu ook weer wat meer cash zit. Toch net 10% omgezet naar cash toe. Het gaat me eigenlijk al maanden te traag. In het begin van het jaar veel volatiliteit mee kunnen pakken met lithium stocks. In de tussentijd nog wat geinige sprongen weten te maken. De grootste portfolio stocks doen het goed (NVO +15% ytd) maar ik zoek eigenlijk naar nog meer.

Van een dag zoeken tussen al die blogs bij websites zoals SeekingAlpha begin je ook niet wijzer van te worden.

En ik heb nog steeds een faal brok van Geely aan mijn broek hangen :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:23:00 #80
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_140924696
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:03 schreef ssebass het volgende:
Ik zit overigens nog steeds voornamelijk cash. Vind het te lastig om een goede lange termijn investering te vinden waar ik mijn geld met een gerust hart neer zet.
Gewoon dollar cost averagen in een indexfonds ofzo.

Of beter zoeken :p

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:57 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, als je die 25 wijdverspreid kiest heb je het risico dat je kan wegpoetsen wel goed weggepoetst. Nog meer aandelen van andere bedrijven zal daar weinig tot niets aan veranderen.
25 is echt te weinig voor een gespreide portefeuille hoor.
pi_140925390
Ik ga ook maar weer enigszins instappen. Het heeft niet veel zin voor mij om continu langs de zijlijn te staan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140943727
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:23 schreef ikjijallebei het volgende:
25 is echt te weinig voor een gespreide portefeuille hoor.
Je hebt je onsys. risico dan toch wel al voor een groot gedeelte beperkt (in de orde van 95%). Wil je het significant meer verminderen(orde van 99%) dan moet je al zo'n 80-100 posities hebben.
pi_140949943
Die 1 minute binary options :').

Dat je binnen 1 minuut een bet kunt doen (higher/lower) en dat je 81% winst er uit kunt trekken bij winst en 100% verlies. Dat kan al vanaf 25 euro.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:10:36 #84
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140951763
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Die 1 minute binary options :').

Dat je binnen 1 minuut een bet kunt doen (higher/lower) en dat je 81% winst er uit kunt trekken bij winst en 100% verlies. Dat kan al vanaf 25 euro.
Dat is een gokspelletje op internet denk ik. Heeft niets met dit topic te maken.
Overal verstand van.
pi_140954430
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:06 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

gewoon blijven zitten. Alles staat zóó hoog. Lekker die rente pakken, gratis geld.
Och ja het gaat weer een keer dalen, maar iedereen roept nu al jaren dat het overgewaardeerd is. Als je bijvoorbeeld Shiller P/E als leidraad neemt, had ja al vanaf 1990 niet meer in aandelen gezeten omdat het overgewaardeerd is. Jij liever dan ik.
pi_140954819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:10 schreef macondo het volgende:

[..]

Dat is een gokspelletje op internet denk ik. Heeft niets met dit topic te maken.
1 van mijn brokers (IG) heeft het als aanbod. Ik gebruik alleen de 1/2/4 uur durende binaire opties. Soms om een long op een index af te dekken.

Ik trek overigens een dezer dagen een sloot 2198.HK binnen. Waardering laag. Heb er nu genoeg over gelezen dat ik het wel vertrouw en de tip die ik hier over kreeg vertrouw ik wel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:23:58 #87
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_140955826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:37 schreef Glencairn het volgende:

[..]

Och ja het gaat weer een keer dalen, maar iedereen roept nu al jaren dat het overgewaardeerd is. Als je bijvoorbeeld Shiller P/E als leidraad neemt, had ja al vanaf 1990 niet meer in aandelen gezeten omdat het overgewaardeerd is. Jij liever dan ik.
gast...
pi_140955966
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:23 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

gast...
sorry
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:39:58 #89
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_140956321
Overigens vandaag een extreem slechte dag voor mij...
pi_140956407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:39 schreef BeamofLight het volgende:
Overigens vandaag een extreem slechte dag voor mij...
Vertel?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:44:17 #91
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140956472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

1 van mijn brokers (IG) heeft het als aanbod. Ik gebruik alleen de 1/2/4 uur durende binaire opties. Soms om een long op een index af te dekken.

Ik trek overigens een dezer dagen een sloot 2198.HK binnen. Waardering laag. Heb er nu genoeg over gelezen dat ik het wel vertrouw en de tip die ik hier over kreeg vertrouw ik wel.
IG is geen broker maar een gokwebsite. Onderdeel van het Ierse (?) Paddy Powers.

Ik hou je niet tegen hoor, maar je gooit daar wel geld weg.
Overal verstand van.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:52:22 #92
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_140956701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vertel?
ach het daalt allemaal harder dan de indices. It happens.
pi_140956999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:44 schreef macondo het volgende:

[..]

IG is geen broker maar een gokwebsite. Onderdeel van het Ierse (?) Paddy Powers.

Ik hou je niet tegen hoor, maar je gooit daar wel geld weg.
You sure? Ik heb het net even opgezocht en kon de link zo niet 1,2,3 vinden? IG is van 74', Paddy kwam pas vanaf veel later en ik zie nergens anders ook de directe link tussen de 2?

Ik zit ook bij andere brokers en hou de spread altijd in de gaten. Zo vaak heb ik niet het idee dat ik gefucked wordt door IG.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:04:09 #94
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_140957088
Brokers zijn ook geen oplichters an sich. T gaat om de spread idd. Je ziet aan de return dat zij er long-time flink aan verdienen. Dat wil niet zeggen dat het voor jou, individueel, verliesgevend is.
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:13:01 #95
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140959479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

You sure? Ik heb het net even opgezocht en kon de link zo niet 1,2,3 vinden? IG is van 74', Paddy kwam pas vanaf veel later en ik zie nergens anders ook de directe link tussen de 2?

Ik zit ook bij andere brokers en hou de spread altijd in de gaten. Zo vaak heb ik niet het idee dat ik gefucked wordt door IG.
Hmm kan het inderdaad niet terugvinden, waarschijnlijk in de war met zo'n andere gokboer. Als je wil wedden ; prima. Maar beleggen is het niet. Check het tarief dan met die binaire zooi.

100% verliezen of 81% winnen.

Dus als je 1000 euro inzet tegen een andere gokker, pakt IG 190 euro winst. dat is absurd. Ga naar de echte markt.
Overal verstand van.
pi_140959618
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:13 schreef macondo het volgende:

[..]

Hmm kan het inderdaad niet terugvinden, waarschijnlijk in de war met zo'n andere gokboer. Als je wil wedden ; prima. Maar beleggen is het niet. Check het tarief dan met die binaire zooi.

100% verliezen of 81% winnen.

Dus als je 1000 euro inzet tegen een andere gokker, pakt IG 190 euro winst. dat is absurd. Ga naar de echte markt.
IG heeft inderdaad veel rommel en rotzooi, maar genoeg "beleggings" producten die echt wel het overwegen waard zijn. Ik gebruik ze niet voor alles, maar een intraday trade met bijv. apple of pharming gebruik ik ze wel voor (ipv sprinters/turbo's).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:33:16 #97
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140960091
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

IG heeft inderdaad veel rommel en rotzooi, maar genoeg "beleggings" producten die echt wel het overwegen waard zijn. Ik gebruik ze niet voor alles, maar een intraday trade met bijv. apple of pharming gebruik ik ze wel voor (ipv sprinters/turbo's).
Waarom niet gewoon de aandelen kopen? :?
Overal verstand van.
pi_140961203
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef macondo het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon de aandelen kopen? :?
Omdat ik niet zo kapitaal krachtig ben om het allemaal in aandelen te doen. Ik doe gewoon veel op margin.

Wanneer ik zeker ben van m'n zaak wil ik best meer risico lopen en dus een derivaat er op pakken. Het enige waar ik eigenlijk niet het derivaat op pak zijn dividend aandelen. Spreekt voor zich zelf.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140969087
@sitteling, doe jij alleen maar korte termijn of ook meer met een 10 jaar visie?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:34:51 #100
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140971896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat ik niet zo kapitaal krachtig ben om het allemaal in aandelen te doen. Ik doe gewoon veel op margin.

Wanneer ik zeker ben van m'n zaak wil ik best meer risico lopen en dus een derivaat er op pakken. Het enige waar ik eigenlijk niet het derivaat op pak zijn dividend aandelen. Spreekt voor zich zelf.
Koop dan een derivaat - bijvoorbeeld een optieconstructie.

Bij IG koop je een derivaat op een derivaat, zodat IG er ook nog wat aan kan verdienen. Hou die marge gewoon lekker zelf.
Overal verstand van.
pi_140984592
quote:
Investeerders willen Unilever kopen en opsplitsen'
van onze financiële redactie
Een consortium private equity-partijen zou Unilever van de beurs willen halen. De investeerders zouden bereid zijn £40 per aandeel (zo'n ¤49,70) bieden, om vervolgens het voedings- en levensmiddelen bedrijf in stukken te hakken en van de hand te doen.
Naar Unilever Certificate detailpagina >

Dat schrijft de Britse krant The Daily Mail. Het bod zou een flinke premie betekenen: Unilever koerste donderdagochtend rond de ¤32,50. Een plus van 1,3% ten opzichte van de slotstand van gisteren.
Opgesplitst
De Unilever-merken, zoals Dove, Ben & Jerry's, Knorr en Unox, kunnen na de splitsing worden verkocht aan aartsrivalen Nestlé en Procter & Gamble. De onderdelen zouden afzonderlijk meer waard zijn dan het bedrijf als geheel, een bekend private equity-adagium.
De krant meldt niet wie de investeerders zijn, maar meldt dat Unilever wordt 'gestalkt' door het consortium.
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_opsplitsen___.html

Zou wat zijn :o
pi_141007390
Wat een faal dag :'). Hele dag lopen daytraden, ben netto paar tientjes opgeschoten. Iet's van 3 foute trades tegenover 30 goede.

Op het moment van het versturen van een order kapte mijn internet er mee. De laptop vloog haast letterlijk door het raam. Pof paar k weg en dan uren discipline tonen om het weer bij elkaar te harken. Markt is net dicht en netto dus paar tientjes winst :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141009032
Ik had het al opgegeven toen euronext er vanmorgen uit lag. Ben ik ook eens een ochtend vrij ;(
pi_141009569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:19 schreef Speculant. het volgende:
Ik had het al opgegeven toen euronext er vanmorgen uit lag. Ben ik ook eens een ochtend vrij ;(
Ik denk altijd maar, shit happens.

Maar shit doesn't happen twice.

Ik trek op dit moment flink groen omdat NVO mijn porto weer omhoog begint te trekken. 20% YTD yolo!

Jaar in jaar uit mijn meest solide aandeel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141022501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk altijd maar, shit happens.

Maar shit doesn't happen twice.

Ik trek op dit moment flink groen omdat NVO mijn porto weer omhoog begint te trekken. 20% YTD yolo!

Jaar in jaar uit mijn meest solide aandeel.
Ja, ik dacht ik sla maar even over. Tot 10uur stonden de orderboeken ook andersom :')

Op het moment heb ik geen vaste posities. Alleen op cijferdagen short of long gaan of speculatie aandelen.
pi_141023178
Dit staat op de website van Value8

quote:
Ten aanzien van het vastgestelde dividend over 2013 zullen de beursgenoteerde gewone aandelen (ISIN: NL0010661864) op 13 juni 2014 (0,12 euro) ex-dividend noteren en de beursgenoteerde cumulatief preferente aandelen (ISIN: NL0009875483) op 13 juni 2014 (1,75 euro). De uitkering in contanten is betaalbaar per 20 juni 2014, onder aftrek van 15% dividendbelasting. Het jubileum dividend (1 aandeel per 20 gewone aandelen) zal eveneens betaalbaar zijn per 20 juni 2014. Houders van aandelen zullen hun dividend ontvangen via de bank of commissionair alwaar hun aandelen per 17 juni 2014 (record date) na kantoorsluiting zich in de administratie bevonden.
ik heb 80 stuks ... dus ik krijg 4 aandelen en 80 * 0,12 = 9,60 9,60 - 15% = 8,15 ? en dat allemaal per 20 juni ?

bij binck staat nu namelijk * dividend 0,00
pi_141023280
RDS stoomt op tot boven de 30 euro

kan nooit goed gaan

rd terug naar 24 = aex 350
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:39:31 #108
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141024960
Ik wil BP plc kopen echter zit ik met een probleem.
Er zijn wel 4 verschillende aandelen van beschikbaar.
Ik zou graag de eur aandelen willen kopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:46:29 #109
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_141025168
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik wil BP plc kopen echter zit ik met een probleem.
Er zijn wel 4 verschillende aandelen van beschikbaar.
Ik zou graag de eur aandelen willen kopen.
Waarom de euro genoteerde aandelen??
Overal verstand van.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:47:51 #110
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141025229
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:46 schreef macondo het volgende:

[..]

Waarom de euro genoteerde aandelen??
Geen dollar conversie nodig, leek mij goedkoper.
Lijkt een hogere yield te hebben.

Zit ik fout?

[ Bericht 3% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 13-06-2014 11:53:09 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:04:53 #111
256829 Sokz
Livin' the life
pi_141025775
Lijkt me fine als je geen dubbel risico wilt lopen
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:11:21 #112
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_141025988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:04 schreef Sokz het volgende:
Lijkt me fine als je geen dubbel risico wilt lopen
Wat is het andere risico dan?
Overal verstand van.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:30:17 #113
256829 Sokz
Livin' the life
pi_141026589
Wisselkoers? Neem aan dat hij uitgaven in ¤ heeft.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:32:11 #114
256829 Sokz
Livin' the life
pi_141026649
Noteert BP in ¤ $ of £ eigenlijk :p
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:03:03 #115
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141027782
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:32 schreef Sokz het volgende:
Noteert BP in ¤ $ of £ eigenlijk :p
Alle 3.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:18:07 #116
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141028311
Nadeel trouwens is dat er geen drip mogelijk is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:41:18 #117
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_141029192
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:30 schreef Sokz het volgende:
Wisselkoers? Neem aan dat hij uitgaven in ¤ heeft.
BP. B staat niet voor Brazilie.

Wisselkoers risico blijft, want het aandeel noteert in ponden. De noteringen in de VS en elders bewegen gewoon mee met het Britse aandeel, inclusief wisselkoers.

Als aandeel gelijk blijft, maar de pond gaat door het dak - gaan de aandelen genoteerd in dollars en euro ook door het dak.
Overal verstand van.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:26:36 #118
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141035317
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:41 schreef macondo het volgende:

[..]

BP. B staat niet voor Brazilie.

Wisselkoers risico blijft, want het aandeel noteert in ponden. De noteringen in de VS en elders bewegen gewoon mee met het Britse aandeel, inclusief wisselkoers.

Als aandeel gelijk blijft, maar de pond gaat door het dak - gaan de aandelen genoteerd in dollars en euro ook door het dak.
Ok maar als je wilt verzilveren of aankopen zit je wel weer met de wisselkoersmarge die binck of de andere brokers rekenen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141077101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:44 schreef arjan1112 het volgende:
RDS stoomt op tot boven de 30 euro

kan nooit goed gaan

rd terug naar 24 = aex 350
14% ytd
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 juni 2014 @ 18:26:55 #120
862 Arcee
Look closer
pi_141116820
quote:
Gok met wisselkoers kost Greenpeace 3,8 miljoen euro


Greenpeace International heeft 3,8 miljoen euro verloren door een inschattingsfout van een medewerker en een fout in het systeem van de financiële administratie.

De medewerker is ontslagen en het systeem aangepast, liet woordvoerder Mike Townsly zondag aan het ANP weten naar aanleiding van een bericht in het Duitse blad Der Spiegel.

De man was een medewerker van de financiële afdeling van de milieuorganisatie op het hoofdkantoor in Amsterdam, meldt AT5.

Het verlies ontstond door een gok met de wisselkoers van de euro. 'Niets wijst op fraude. Het was een zeer pijnlijke combinatie van een menselijke fout en een systeemfout', verklaarde Townsley. 'De medewerker had niet de bevoegdheid om te tekenen voor iets waar miljoenen mee waren gemoeid en het systeem heeft dat niet opgepikt.'

Bij Greenpeace International, dat het hoofdkantoor in Amsterdam heeft, komt geld binnen van de internationale afdelingen van de milieuorganisatie. Het totale inkomen van Greenpeace International ligt rond de 300 miljoen euro per jaar.

'Wij verontschuldigen ons tegenover de donoren. Dit verlies gaat niet ten koste van onze campagnes. We zullen de komende 2 à 3 jaar korten op andere budgetten', zei Townsley.

Bron: Volkskrant
pi_141117430
Pijnlijk voor Greenpeace, maar vast ook wel bij de anarchistische/anti-kapitalistische aanhang >:)
  zondag 15 juni 2014 @ 23:04:14 #122
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141133357
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:04 schreef Sokz het volgende:
Lijkt me fine als je geen dubbel risico wilt lopen
Kwam een nadeel tegen, de duitse fiscus rekent een hogere dividend belasting die je pas na veel moeite kunt verlagen.
Bij Binck gaat dat met VS aandelen makkelijker/automatisch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 16 juni 2014 @ 03:50:17 #123
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_141141102
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:44 schreef arjan1112 het volgende:
RDS stoomt op tot boven de 30 euro

kan nooit goed gaan

rd terug naar 24 = aex 350
Ja leuk, maar waarom kan dat nooit goed gaan?
pi_141142534
RD is al 20 jaar een even groot bedrijf
de koers hoort gewoon te bewegen tussen de 24 en 28
de vorige keer dat rd uitbrak boven de 28 halveerde de beurs
  maandag 16 juni 2014 @ 11:36:58 #125
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_141145693
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:11 schreef arjan1112 het volgende:
RD is al 20 jaar een even groot bedrijf
de koers hoort gewoon te bewegen tussen de 24 en 28
de vorige keer dat rd uitbrak boven de 28 halveerde de beurs


http://www.longrundata.com/
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 16 juni 2014 @ 12:26:32 #126
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_141147264
Die Arjan praat doorgaans poep. Hoef je niet op te reageren. Maar mooie link Monkyy!
Overal verstand van.
pi_141166952
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:11 schreef arjan1112 het volgende:
RD is al 20 jaar een even groot bedrijf
de koers hoort gewoon te bewegen tussen de 24 en 28
de vorige keer dat rd uitbrak boven de 28 halveerde de beurs
Ik kan met een gerust hard nu maximaal short gaan op de AEX?
pi_141190131
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om in Uber Tech inc te investeren? Volgens mij is het niet beurs genoteerd. Lijkt mij een mooi bedrijf om in te stappen. Maarja ze zullen het wel eerst heel groot maken voordat ze naar de beurs gaan. Dan is het niet meer zo interessant als investeerder. Krijg je twitter, fb gedoe.

http://business.financialpost.com/tag/uber-technologies-inc/
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:44:19 #129
256829 Sokz
Livin' the life
pi_141194282
17$bil voor een app? :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:50:35 #130
258802 Yreal
henk..!
pi_141196347
Alles in het groen vandaag *O*
pi_141237212
Shell door de 30
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:59:33 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141339158
Eerste maand live zit erop, ¤70 in de plus :)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:49:47 #133
258802 Yreal
henk..!
pi_141341643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:59 schreef Erasmo het volgende:
Eerste maand live zit erop, ¤70 in de plus :)
Procenten gaat het om!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:57:48 #134
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141342157
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Procenten gaat het om!
3,1% sinds 20 mei, had wat meer kunnen zijn maar m'n vps had in de eerste week vaak storing.
pi_141345373
https://www.google.com/fi(...)WkU6uwMaiewwORh4DIBA

Ik ben 27 mei ingestapt :7

Toen begon ik met beleggen, voornamelijk dankzij deze stock rendement van 12% na 4 weken.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 10:37:47 #136
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_141364528
Ik heb nog een kleine long positie (een call) in Conocophilips:



De stijging vanaf februari is echt bizar. 0 rode dagen in juni. Ik zou eigenlijk winst moeten nemen, maar dan zul je zien dat we door het gedoe in Irak een olieschok krijgen (niet heel waarschijnlijk) en ze door de 100$ schieten :')
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:40:49 #137
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_141371624
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:37 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb nog een kleine long positie (een call) in Conocophilips:

[ afbeelding ]

De stijging vanaf februari is echt bizar. 0 rode dagen in juni. Ik zou eigenlijk winst moeten nemen, maar dan zul je zien dat we door het gedoe in Irak een olieschok krijgen (niet heel waarschijnlijk) en ze door de 100$ schieten :')
Welke call heb je? En hoeveel? Wat betaalde je er voor?
Overal verstand van.
pi_141371637
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:37 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb nog een kleine long positie (een call) in Conocophilips:

[ afbeelding ]

De stijging vanaf februari is echt bizar. 0 rode dagen in juni. Ik zou eigenlijk winst moeten nemen, maar dan zul je zien dat we door het gedoe in Irak een olieschok krijgen (niet heel waarschijnlijk) en ze door de 100$ schieten :')
Baas!

Al gaat op het moment natuurlijk ontzettend veel door het groen. Je moet wel erg je best doen wil je niet groene cijfers laten zien. NVO doet het op het moment ook weer ontzettend goed.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:13:17 #139
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_141374211
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:40 schreef macondo het volgende:

[..]

Welke call heb je? En hoeveel? Wat betaalde je er voor?
Ik heb er welgeteld 1 :') Ik had eerst de augustus 80$ (gekocht voor 0,30$ in januari, meen ik) en die heb ik vorige week ingeruild voor de augustus 82,50$.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_141506567
Dit is toch wel een gouwe ouwe!

En nog erg relevant .. :) Vergeleken met de sfeer van toen en nu...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:38:06 #141
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141508407
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit is toch wel een gouwe ouwe!

En nog erg relevant .. :) Vergeleken met de sfeer van toen en nu...
wtf :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:38:50 #142
256829 Sokz
Livin' the life
pi_141508452
Dat filmpje zocht ik pas nog, kon 'm niet vinden, mijn google skills lieten me in de steek. :9
pi_141511769
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:38 schreef Sokz het volgende:
Dat filmpje zocht ik pas nog, kon 'm niet vinden, mijn google skills lieten me in de steek. :9
Kan je nagaan, die lul heeft er nog eens 68% bijgekregen na de 10k op de DJ30.

Wie weet loopt ie nog steeds rondjes te varen daar op de golf van mexico _O-

Ik kan me nog wel die tijd herinneren. Als je toen had gezegd dat we nu zo veel hoger hadden gestaan ...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141523823
Wat is er met de markten aan de hand, het wil niet echt omhoog
blijft een beetje hangen zeg maar

mja
pi_142131323
Tijd voor een schop.
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2014 @ 12:54:41 #146
230491 Zith
pls tip
pi_142134484
Ik heb aardig wat waarde verloren de laatste 2 dagen _O-
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_142151488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:54 schreef Zith het volgende:
Ik heb aardig wat waarde verloren de laatste 2 dagen _O-
Ik sta momenteel voor het eerst boven de AEX _O_
pi_142154897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:54 schreef Zith het volgende:
Ik heb aardig wat waarde verloren de laatste 2 dagen _O-
Zag het idd omlaag gaan. Al lopen mijn aandelen baxter goed.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142165836
Kwam dit tegen op De Morgen, is dit jullie bekend?

Koersexplosie voor internetfirma zonder omzet

Een bedrijf met slechts één werknemer, dat nog nooit een cent omzet heeft gerapporteerd, houdt de gemoederen op Wall Street bezig. De koers van Cynk Technology, dat te boek staat als socialmediabedrijf, is de laatste weken namelijk om onduidelijke redenen als een raket omhooggegaan. .

Het bedrijf, dat claimt ooit geld te willen gaan verdienen door klanten tegen betaling in contact te brengen met beroemde personen, is nu op de beurs 4 miljard dollar waard. Dat was medio juni nog maar 17,5 miljoen dollar. Volgens sommige media zou de ongekende koersexplosie te maken kunnen met de hype rond sociale netwerken, maar analisten van de Amerikaanse beleggerssite Seeking Alpha denken eerder aan koersmanipulatie waar creatieve beleggers heel veel geld aan hopen te verdienen als de koers inzakt.

Het weinige dat over Cynk bekend is, geeft weinig reden om aan te nemen dat het bedrijf inderdaad miljarden waard is. Uit de laatste financiële gegevens die de onderneming bij de beurswaakhond SEC heeft ingediend, blijkt dat zij tussen 2008 en 2013 in totaal ruim 1,5 miljoen dollar verlies heeft gedraaid. Er werd in die periode niets ondernomen en geen stuiver omzet behaald. Er werkt één man die tegelijk bestuursvoorzitter, financieel directeur en secretaris is, en bijna driekwart van de aandelen bezit.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:50:28 #150
256829 Sokz
Livin' the life
pi_142173762
Kan me niet voorstellen dat dit bedrijfsmodel winstgevend is lol
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:05:11 #151
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_142174168
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:50 schreef Sokz het volgende:
Kan me niet voorstellen dat dit bedrijfsmodel winstgevend is lol
Put opties kopen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142174762
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 11:56 schreef Adrie072 het volgende:
Kwam dit tegen op De Morgen, is dit jullie bekend?

Koersexplosie voor internetfirma zonder omzet

Een bedrijf met slechts één werknemer, dat nog nooit een cent omzet heeft gerapporteerd, houdt de gemoederen op Wall Street bezig. De koers van Cynk Technology, dat te boek staat als socialmediabedrijf, is de laatste weken namelijk om onduidelijke redenen als een raket omhooggegaan. .

Het bedrijf, dat claimt ooit geld te willen gaan verdienen door klanten tegen betaling in contact te brengen met beroemde personen, is nu op de beurs 4 miljard dollar waard. Dat was medio juni nog maar 17,5 miljoen dollar. Volgens sommige media zou de ongekende koersexplosie te maken kunnen met de hype rond sociale netwerken, maar analisten van de Amerikaanse beleggerssite Seeking Alpha denken eerder aan koersmanipulatie waar creatieve beleggers heel veel geld aan hopen te verdienen als de koers inzakt.

Het weinige dat over Cynk bekend is, geeft weinig reden om aan te nemen dat het bedrijf inderdaad miljarden waard is. Uit de laatste financiële gegevens die de onderneming bij de beurswaakhond SEC heeft ingediend, blijkt dat zij tussen 2008 en 2013 in totaal ruim 1,5 miljoen dollar verlies heeft gedraaid. Er werd in die periode niets ondernomen en geen stuiver omzet behaald. Er werkt één man die tegelijk bestuursvoorzitter, financieel directeur en secretaris is, en bijna driekwart van de aandelen bezit.
http://seekingalpha.com/a(...)e-new-scheme-in-town

Blijkbaar een scam om geld afhandig te maken van shorters.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:27:58 #153
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_142200815
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Put opties kopen?
Ik geloof niet dat er opties voor beschikbaar zijn, bovendien zouden die megaduur zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:26 schreef zuchtje het volgende:

[..]

http://seekingalpha.com/a(...)e-new-scheme-in-town

Blijkbaar een scam om geld afhandig te maken van shorters.
Interessant. Wel een creatieve constructie.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 12 juli 2014 @ 12:04:02 #154
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142201467
Wie draait hier z'n trader nog meer op een VPS? Ik zit nu bij Transip maar vind het vrij duur à ¤22 per maand terwijl er alleen MT4 op draait.
pi_142201632
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:26 schreef zuchtje het volgende:

[..]

http://seekingalpha.com/a(...)e-new-scheme-in-town

Blijkbaar een scam om geld afhandig te maken van shorters.
Wie zou daar geld aan moeten verdienen? De uitlener van de aandelen?
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 12 juli 2014 @ 12:13:01 #156
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_142201684
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:10 schreef Kirov het volgende:

[..]

Wie zou daar geld aan moeten verdienen? De uitlener van de aandelen?
• Insiders kopen en verkopen het aandeel aan zichzelf, waardoor de prijs opgedreven wordt.
• Ze staan toe dat het aandeel geshort mag worden.
• Als de shorters moeten coveren injecteren zij écht kapitaal in de "onderneming".
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juli 2014 @ 12:27:51 #157
862 Arcee
Look closer
pi_142202090
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 11:56 schreef Adrie072 het volgende:
Kwam dit tegen op De Morgen, is dit jullie bekend?

Koersexplosie voor internetfirma zonder omzet

Een bedrijf met slechts één werknemer, dat nog nooit een cent omzet heeft gerapporteerd, houdt de gemoederen op Wall Street bezig. De koers van Cynk Technology, dat te boek staat als socialmediabedrijf, is de laatste weken namelijk om onduidelijke redenen als een raket omhooggegaan. .

Het bedrijf, dat claimt ooit geld te willen gaan verdienen door klanten tegen betaling in contact te brengen met beroemde personen, is nu op de beurs 4 miljard dollar waard. Dat was medio juni nog maar 17,5 miljoen dollar. Volgens sommige media zou de ongekende koersexplosie te maken kunnen met de hype rond sociale netwerken, maar analisten van de Amerikaanse beleggerssite Seeking Alpha denken eerder aan koersmanipulatie waar creatieve beleggers heel veel geld aan hopen te verdienen als de koers inzakt.

Het weinige dat over Cynk bekend is, geeft weinig reden om aan te nemen dat het bedrijf inderdaad miljarden waard is. Uit de laatste financiële gegevens die de onderneming bij de beurswaakhond SEC heeft ingediend, blijkt dat zij tussen 2008 en 2013 in totaal ruim 1,5 miljoen dollar verlies heeft gedraaid. Er werd in die periode niets ondernomen en geen stuiver omzet behaald. Er werkt één man die tegelijk bestuursvoorzitter, financieel directeur en secretaris is, en bijna driekwart van de aandelen bezit.
pi_142202603
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 12:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Christus je zou willen dat je er 10k opgezet had.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 13 juli 2014 @ 22:40:02 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142262599
BAM heeft mijn prima en vrij conservatieve beleggingswinst wel doen verdampen dit jaar:

:')
En dan had ik ook nog wat IMTECH.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 13 juli 2014 @ 22:41:55 #160
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_142262738
Als BAM zoveel invloed heeft op jouw rendement zou ik je portefeuille eens opnieuw beoordelen.
Bedankt Hans.
  zondag 13 juli 2014 @ 22:44:30 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142262933
quote:
12s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:41 schreef bascross het volgende:
Als BAM zoveel invloed heeft op jouw rendement zou ik je portefeuille eens opnieuw beoordelen.
Dat was maar 13% BAM, dus niet extreem of zo. De rest van de AEX is natuurlijk ook behoorlijk gezakt, van 5% naar 1% jaarwinst. Maar als BAM zoveel daalt...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 14 juli 2014 @ 00:44:57 #162
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_142269675
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat was maar 13% BAM, dus niet extreem of zo. De rest van de AEX is natuurlijk ook behoorlijk gezakt, van 5% naar 1% jaarwinst. Maar als BAM zoveel daalt...
Ik vind 13% best veel, zeker voor een bedrijf als BAM, dat al tijden kwakkelt.
Bedankt Hans.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:52:16 #163
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_142276967
Hopelijk zorgen de Amerikaanse bedrijfscijfers voor wat beweging deze week.
Vandaag o.a. Citi Bank; morgen o.a. JPM, CSX, GS, JnJ, Intel c_/
Please Move The Deer Crossing Sign
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 juli 2014 @ 00:37:30 #164
862 Arcee
Look closer
pi_142348296
quote:
Beursknaller Cynk kost wantrouwige handelaar baan


De ongekende koerssprong van 25.000 procent bij sociaalnetwerkbedrijf Cynk, met één werknemer, naar $6 miljard wekte argwaan bij Tom Laresca, een handelaar met 25 jaar ervaring op Wall Street. Dat kostte hem zijn baan bij Buckman Buckman & Reid.

Het onbekende aandeel Cynk, met een enkele werknemer, schoot ineens van dollarcenten naar $22. Laresca (52) dacht aan een fout of fraude. Maar het schimmige aandeel was zeker niets voor zijn klanten. ,,Het aandeel leek waardeloos'', aldus de market-maker tegen Bloomberg na zijn vertrek.

Het aandeel Cynk zakte echter niet in elkaar, maar verdubbelde een dag later in waarde. Beurstoezichthouder SEC stopte de handel toen pas vanwege deze onverklaarbare koerspiek en ´potentieel manipulatieve transacties', waar Laresca bevreesd voor was. ,,Ze grepen veel te laat in. You fell asleep at the wheel'', zei hij over de SEC.

Misser

Maar zijn werkgever Buckman Buckman & Reid zag hem als incompetent, omdat hij zoveel rendement voor zijn klanten had laten lopen. Het bedrijf beperkte zijn mogelijkheden om in grote hoeveelheden te handelen. In feite werd Laresca daarmee permanent op het strafbankje gezet, waarop hij zich genoodzaakt zag ontslag te nemennam.

Op Wall Street brak groot tumult uit. De hele beleggersgemeenschap steunde Laresca en haatberichtjes voor Buckman Buckman & Reid.

Cynk is gevestigd in Belize, maar geregistreerd in Nevada als dataverwerkingsbedrijf. De website van het bedrijf is introbiz.com. Daar staat: „Via onze marktplaats kun je in contact komen met individuen als beroemdheden, zakenmensen en getalenteerde it-professionals.” Klanten wordt voorgehouden dat ze voor $50 contactinformatie kunnen kopen over Angelina Jolie, Johnny Depp en Scarlett Johansson.

Bron: Telegraaf
pi_142385455
Gisteren toch ff de gok op Pharming gewaagd... heb er niet veel van gekocht (2000 aandelen), maar hoop dat het in Amerika verkocht mag worden... al ben ik er op het moment niet zo zeker van.

De spanning is te snijden :P
pi_142388557
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 00:39 schreef Cracker26 het volgende:
Gisteren toch ff de gok op Pharming gewaagd... heb er niet veel van gekocht (2000 aandelen), maar hoop dat het in Amerika verkocht mag worden... al ben ik er op het moment niet zo zeker van.

De spanning is te snijden :P
Gefelie :P
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:42:35 #168
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142389933
Goed gegokt, zit een aardige spike in vandaag.
  donderdag 17 juli 2014 @ 18:04:12 #169
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142405086
Zou die piek nu door het nieuws uit de Oekraïne komen?

  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2014 @ 18:16:27 #170
230491 Zith
pls tip
pi_142405715
En de rest van de beurzen ook...

http://www.nu.nl/buitenla(...)eer-in-oekraine.html
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_142405753

  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2014 @ 18:44:00 #172
230491 Zith
pls tip
pi_142407007
Was van plan om vandaag mijn assets te verkopen om bij DeGiro morgen in te kopen... niet gedaan... en nu begint Wereld Oorlog 3 :'(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 17 juli 2014 @ 18:44:36 #173
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_142407032
Onzin is verderop.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_142415845
Is dit topic ook voor mensen die traden met CFD's? :@
  donderdag 17 juli 2014 @ 21:40:29 #175
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_142416222
Ja.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_142427744
Tof. Gaat hard hier, zie ik. :9

Ik ga vooral short eigenlijk. Ben er net nieuw in, dus ik zal mijn best doen.
pi_142456468
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:44 schreef ikbenrond het volgende:
Tof. Gaat hard hier, zie ik. :9

Ik ga vooral short eigenlijk. Ben er net nieuw in, dus ik zal mijn best doen.
Short op basis van dit soort rampen?
pi_142462817
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:43 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Short op basis van dit soort rampen?
Welke ramp?
pi_142462941
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:17 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Welke ramp?
Ja aanslag is het eigenlijk, maar dat valt ook wel onder ramp? Ik doelde op het neerhalen van dat vliegtuig en verder Israel.

Iig het is geen goede motivatie op short op te gaan mocht dat zo zijn. Dat gaat goed voor 1 of 2 dagen.
pi_142463214
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:20 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ja aanslag is het eigenlijk, maar dat valt ook wel onder ramp? Ik doelde op het neerhalen van dat vliegtuig en verder Israel.

Iig het is geen goede motivatie op short op te gaan mocht dat zo zijn. Dat gaat goed voor 1 of 2 dagen.
Het is inderdaad een ramp ja. :P En nee, ik zat er ook al aan te denken, want goede reclame is het niet voor Malaysian Airlines; het andere vliegtuig is nog niet eens gevonden en een nieuwe is neergestort.

Maar het was een aanslag, het kon niet echt voorkomen worden door Malaysian Air. Denk ook niet dat we dat terug zullen zien in de grafiek.
pi_142466519
Als je handelt in CFD's en je gaat short, je koopt wat contracts en stelt een profit call in. Zit je dan meestal wel goed? Er is geen garantie, maar de rate gaat meestal wel onder de profit call.
  maandag 21 juli 2014 @ 23:39:40 #182
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_142579586
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:45 schreef ikbenrond het volgende:
Als je handelt in CFD's en je gaat short, je koopt wat contracts en stelt een profit call in. Zit je dan meestal wel goed? Er is geen garantie, maar de rate gaat meestal wel onder de profit call.
Dit vraag ik mij eigenlijk ook af. Puur hypothetisch. Als je veel geld in zou zetten en je wacht tot de grafiek je order rate raakt en net een paar procent daalt. Dan zit je gewoon goed toch? Heb je dan je winst?

Er zit vast wel meer achter, die vraag was dan ook hypothetisch.. :P Ik ga nog even spelen met de demo.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_142631123
Er viel mij iets aparts op met de uitbetaling van mijn dividend.
Al mijn VS aandelen heffen 15% conform de w8-ben.
Mijn aandelen Vanguard Natural Resources LLC echter worden veel hoger aangeslagen.
Bron belasting 39,6%: 1,83

Iemand een idee? Foutje van Binck?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142638987
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Er viel mij iets aparts op met de uitbetaling van mijn dividend.
Al mijn VS aandelen heffen 15% conform de w8-ben.
Mijn aandelen Vanguard Natural Resources LLC echter worden veel hoger aangeslagen.
Bron belasting 39,6%: 1,83

Iemand een idee? Foutje van Binck?
Ik heb antwoord maar het wordt mij niet helemaal duidelijk, het dividend wordt nu als particulier aangeslagen?

quote:
Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de dividendbelasting met betrekking tot een dividenduitkering van Vanguard Natural Resources LLC. Hier wordt standaard 39,6% belasting over de dividenden geheven, waardoor W8-Ben niet van toepassing is.

Een Limited Liability Company (LLC) is een flexibele ondernemingsvorm. Op een LLC zijn andere belastingregels van toepassing dan voor normale bedrijven. Het dividend wordt derhalve belast als zijnde een particulier, waardoor er 39,6% belasting over wordt geheven.
Ik word toch altijd als particulier aangeslagen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142647783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik word toch altijd als particulier aangeslagen?
Wat hij/zij waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat de organisatie Vanguard Natural Resources LLC als een particulier wordt aangeslagen voor de corporate tax (winstbelasting). In een LLC zijn de aandeelhouders in feite de organisatie zelf, vergelijkbaar met een VOF in Nederland.

De meeste Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven zijn Inc. (incorporated). Die betalen eerst winstbelasting (corporate tax) indien er winst is en vervolgens betalen de aandeelhouders dividendbelasting, voor zover de winst als dividend wordt uitgekeerd.

Bij een LLC is er minder onderscheid tussen de organisatie en haar partners/aandeelhouders. Je krijgt dus de belastingafrekening, die een Inc. en haar aandeelhouders in totaal voor winst en dividend zou hebben, in een klap op de mat.

Voor een exact uitgewerkt antwoord zul je een belastingdeskundige moeten raadplegen, maar op basis wat ik er uit de praktijk van weet, klopt de belastingheffing en het antwoord van Binck wel.
pi_142677057
dat heineken intraday high 54,91

heb ik net een verkoop order lopen van 55 he

kom op nou
pi_142678192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:27 schreef jaco het volgende:

[..]

Wat hij/zij waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat de organisatie Vanguard Natural Resources LLC als een particulier wordt aangeslagen voor de corporate tax (winstbelasting). In een LLC zijn de aandeelhouders in feite de organisatie zelf, vergelijkbaar met een VOF in Nederland.

De meeste Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven zijn Inc. (incorporated). Die betalen eerst winstbelasting (corporate tax) indien er winst is en vervolgens betalen de aandeelhouders dividendbelasting, voor zover de winst als dividend wordt uitgekeerd.

Bij een LLC is er minder onderscheid tussen de organisatie en haar partners/aandeelhouders. Je krijgt dus de belastingafrekening, die een Inc. en haar aandeelhouders in totaal voor winst en dividend zou hebben, in een klap op de mat.

Voor een exact uitgewerkt antwoord zul je een belastingdeskundige moeten raadplegen, maar op basis wat ik er uit de praktijk van weet, klopt de belastingheffing en het antwoord van Binck wel.
Hmm dan betaal ik dus 2x IB belasting.
Kan ik dat hier van de fiscus aftrekken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142708326
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hmm dan betaal ik dus 2x IB belasting.
Kan ik dat hier van de fiscus aftrekken?
Je hebt inkomen als een Nederlandse partner in een Amerikaanse LLC. Er zou dan in het belasting verdrag NL - VS iets geregeld moeten zijn ter voorkoming van dubbele belasting in die situatie. Dit weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen, want het is een uitgebreid verdrag.
pi_142745331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:03 schreef arjan1112 het volgende:
dat heineken intraday high 54,91

heb ik net een verkoop order lopen van 55 he

kom op nou
nu weer in de 53 .. pfff

schiet niet echt op
pi_142806677
Donderdag komen de kwartaalcijfers van Pharming... wat te verwachten?
pi_142813106
pi_142816797
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:49 schreef arjan1112 het volgende:
[ afbeelding ]
Naar mijn mening klopt dit in het huidige klimaat niet meer. Er mist een segment in de piramide; "Interest is so damn low that I can't keep up with inflation anywhere else.."
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:26:50 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142901523
ASML stijgt vandaag 14%! procent omdat het IBM eenmalig gelukt is om binnen 24 uur 640 'wafers' te produceren. Nog ver van de einddoelstelling en toevallig op de eerste dag dat deze machine hiervoor werd gebruikt. Misschien lukt dit alleen als alle onderdelen nog gloednieuw zijn bijvoorbeeld.

Net zo bizar als dat de koers ook zoiets daalde omdat één machine ooit vastliep.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:31:47 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142901740
En sommige sites noemen het dan een "key technology breaktrough". Dat is het echt niet, bij IBM hebben ze gewoon die machine goed gecalibreerd. Er is helemaal geen technologische doorbraak geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juli 2014 @ 22:39:22 #195
862 Arcee
Look closer
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:43:16 #196
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_142902349
Gisteren 55 aandelen ASML verkocht...
pi_142924791
Delta loyd wat doe je
pi_142925914
Zo check even de beurzen in de VS en dat gaat wel hard naar beneden. Nasdaq nu al op >1.5% down er is nu ook al 174 van de dow af. Correctie? Laatste tijd weinig veranderingen van >1% gezien in de grote indices.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 juli 2014 @ 18:23:43 #199
862 Arcee
Look closer
  donderdag 31 juli 2014 @ 18:59:28 #200
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_142929203
Ik heb het niet zo gevolgd deze week. Ik zag wel langskomen dat Argentinië failliet is gegaan, is dat de boosdoener?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_142929631
Nah geloof niet zo in handel op nieuws de laatste tijd. Of het nou financieel of een nieuwe koude oorlog is, de markten bewogen amper. Alsof er steeds werd ingegrepen om te veel schade en paniek te voorkomen. Is gewoon puur sentiment en speculatie. Geen peil op te trekken.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_142929794
Als er al een reden is dan acht ik de stijging van lonen de grootste kanshebber.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 31 juli 2014 @ 19:38:02 #203
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_142930604
Er is geen goed alternatief voor de beurs, rentes zijn laag. Dus reageert de markt maar weinig.

[ Bericht 3% gewijzigd door BasEnAad op 31-07-2014 21:10:55 ]
pi_142933121
Nee de rest is inderdaad veel te risicovol, maar er zullen toch zo nu en dan correcties optreden. Kan mij niet voorstellen dat het sommigen niet te heet onder de voeten wordt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_142938604
lijkt mij een goed moment om long te gaan. er is sprake van zwakke capitulatie en een extra dag van selling zorgt voor de sterke vorm, dan gaat de markt zeker bodemen.
en de vix is uit de BBands :*
pi_142939926
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:55 schreef 123dudeguys het volgende:
lijkt mij een goed moment om long te gaan. er is sprake van zwakke capitulatie en een extra dag van selling zorgt voor de sterke vorm, dan gaat de markt zeker bodemen.
en de vix is uit de BBands :*
is die website van je nog online? ben je url vergeten? ik wil nog wel eens lachen.
so long and thanks for all the fish
pi_142949042
heb mijn aandelen heineken verkocht met één euro winst.

had geprobeerd om ze voor 55,- te verkopen ... de intraday top was 54,91

de steun is gebroken heineken gaat onder de 50,- noteren

aex nu onder de 400....

350 here we come
pi_142955140
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 18:59 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb het niet zo gevolgd deze week. Ik zag wel langskomen dat Argentinië failliet is gegaan, is dat de boosdoener?
Sancties rusland.

Maar wat mij opvalt is dat veel bdc's ook keihard gezakt zijn afgelopen week.
Van een plus op main van 8% naar een -1%.
Verder BP stevig omlaag. IK hoop eigenlijk dat het nog verder zakt of zelfs halveert. Kan ik in oktober mooi aankopen doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142955532
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Sancties rusland.

Maar wat mij opvalt is dat veel bdc's ook keihard gezakt zijn afgelopen week.
Van een plus op main van 8% naar een -1%.
Verder BP stevig omlaag. IK hoop eigenlijk dat het nog verder zakt of zelfs halveert. Kan ik in oktober mooi aankopen doen.
BDC's?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:10:40 #210
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_142955783
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Sancties rusland.

Maar wat mij opvalt is dat veel bdc's ook keihard gezakt zijn afgelopen week.
Van een plus op main van 8% naar een -1%.
Verder BP stevig omlaag. IK hoop eigenlijk dat het nog verder zakt of zelfs halveert. Kan ik in oktober mooi aankopen doen.
halveert ook...

weet je wat je moet doen: ton lenen alvast, rente is toch laag enzo en dan wachten op die halvering en dan vol erin
pi_142955820
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

halveert ook...

weet je wat je moet doen: ton lenen alvast, rente is toch laag enzo en dan wachten op die halvering en dan vol erin
Ja, beleggen met geleend geld _O_
pi_142956668
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, beleggen met geleend geld _O_
Dit idd.
En in de tussentijd in een inverse etf stallen.

Halveren is meer wishful thinking maar een flinke correctie zou fijn zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142966192
Beursen naar beneden.. en gek genoeg commodities ook.

Zelden gezien.
pi_142990713
De recente cijfers van Berkshire Hathaway zien er wederom oke uit.
en ze boeken ook weer een record profit in Q2.


http://www.berkshirehathaway.com/news/AUG0114.pdf

http://www.berkshirehathaway.com/qtrly/2ndqtr14.pdf
pi_142992054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Beursen naar beneden.. en gek genoeg commodities ook.

Zelden gezien.
Ja opmerkelijk. Hoe zit het met de treasuries? Geld moet toch ergens naartoe of zit het cash.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_142999304
Gewoon als de beurs daalt, daalt alles olie goud enz .

Dan is het enige wat meer waard word de u.s dollar

Komt zo vaak voor
pi_143010858
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:33 schreef Nimtex het volgende:
De recente cijfers van Berkshire Hathaway zien er wederom oke uit.
en ze boeken ook weer een record profit in Q2.


http://www.berkshirehathaway.com/news/AUG0114.pdf

http://www.berkshirehathaway.com/qtrly/2ndqtr14.pdf
Thnx :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:21:46 #218
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143035442
Binck zou wel wat meer acties voor bestaande klanten mogen doen. Ik zie alleen maar transactietegoed aanbiedingen voor nieuwe klanten langskomen. -O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 4 augustus 2014 @ 02:37:38 #219
256829 Sokz
Livin' the life
pi_143040829
Referenties krijgen ook $ toch? Of is dat niet meer :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:25:06 #220
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143047913
quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 02:37 schreef Sokz het volgende:
Referenties krijgen ook $ toch? Of is dat niet meer :)
In het verleden wel inderdaad, ik kan er nu niets meer over vinden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:16:01 #221
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_143059427
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:21 schreef monkyyy het volgende:
Binck zou wel wat meer acties voor bestaande klanten mogen doen. Ik zie alleen maar transactietegoed aanbiedingen voor nieuwe klanten langskomen. -O-
Jij hebt er ook niet genoeg geld gestald om elk jaar een fles wijn te mogen ontvangen? :P

Maar je hebt wel gelijk, ja. Aan retention mochten ze wel wat meer doen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:23:37 #222
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143059631
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:16 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Jij hebt er ook niet genoeg geld gestald om elk jaar een fles wijn te mogen ontvangen? :P

Maar je hebt wel gelijk, ja. Aan retention mochten ze wel wat meer doen.
Ik heb nog nooit een fles ontvangen. Ik weet niet hoe dat bepaald wordt, aan de hand van vermogen of aan hoeveel ze aan me verdienen. Ik handel niet veel.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_143060682
Wat mij op dit moment wel opvalt bij Berkshire Hathaway.
Is de relatief grote cash positie en ook het fijt dat die laaste tijd toch wel redelijk is op gelopen.



Op zich natuurlijk bijna een luxe probleem.
Maar het geeft misschien wel iet wat of een aanwijzing dat Warren Buffett op dit moment niet super veel kansen in de markt lijkt te zien en misschien zelf iet wat voorzichtig is.

Je moet daar wel beseffen dat Buffett voor Berkshire altijd op zoek is naar grote bedrijven die interessant geprijsd zijn en het voor hem doorgaans niet interesant is door de omvang van Berkshire om te investeren in kleine bedrijven.

Ook moet je hier niet gelijk uit afleiden dat Buffett een grote crash voorspeld of zo.
Maar vind het wel een interessant punt van aandacht.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:08:50 #224
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143060962
Koop Berkshire en lift mee op Warren z'n succes. >50 hoogwaardige subsidiaries, handpicked door de meester zelf, die gewoon hun ding blijven doen en geld blijven produceren, ook al is Warren naar de eeuwige jachtvelden. ^O^
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_143061763
Ik kreeg laatst nog 20 ekkies transactietegoed van Binck omdat ik zo lang al geen trades meer had gemaakt :')
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_143062774
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:08 schreef monkyyy het volgende:
Koop Berkshire en lift mee op Warren z'n succes. >50 hoogwaardige subsidiaries, handpicked door de meester zelf, die gewoon hun ding blijven doen en geld blijven produceren, ook al is Warren naar de eeuwige jachtvelden. ^O^
Denk persoonlijk zeker dat Berkshire voor de LT echt een geweldig bedrijf is.
(blijft natuurlijk altijd een beetje de vraag of de opvolger(s) van Buffett even succes vol zullen zijn, maar heb daar op zich wel vertrouwen in)

Ook acht ik de kans persoonlijk eigelijk groot zeker op een LT termijn, dat als we weer eens een keer een crash mee zouden maken, de kans groot is dat het alleen maar in het voordeel van Berkshire Hathaway werkt. (misschien niet in 2 jaar maar over een termijn van 10 jaar zal het waarschijnlijk alleen maar interesant zijn)

Maar mede doordat Bufett vaak echt een ware meester is, in het bepalen wanneer een bedrijf koop waardig is. Vind ik het persoonlijk wel interesant om te zien als de cash positie bij Berkshire, begint op te lopen.
(Het zecht natuurlijk zeker ook niet alles, voor het zelfde geld kondigd hij binnenkort een nieuwe grote overnamen aan.)

Ps
Dit alles in een beetje in het perspectief, van misschien wel een van Buffett bekenste uitspraken.
"Be fearful when others are greedy and be greedy when others are fearful"
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:59:08 #227
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143062816
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:30 schreef miro86 het volgende:
Ik kreeg laatst nog 20 ekkies transactietegoed van Binck omdat ik zo lang al geen trades meer had gemaakt :')
Ik kreeg laatst ¤10 omdat ik een enquête invulde.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_143062862
Ik wil ook een enquête invullen!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:02:49 #229
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143062945
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef miro86 het volgende:
Ik wil ook een enquête invullen!
Ik kreeg dit mailtje op 27 juni. :P



Niet gekregen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:09:03 #230
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143063192
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Nimtex het volgende:

[..]

Denk persoonlijk zeker dat Berkshire voor de LT echt een geweldig bedrijf is.
(blijft natuurlijk altijd een beetje de vraag of de opvolger(s) van Buffett even succes vol zullen zijn, maar heb daar op zich wel vertrouwen in)

Ook acht ik de kans persoonlijk eigelijk groot zeker op een LT termijn, dat als we weer eens een keer een crash mee zouden maken, de kans groot is dat het alleen maar in het voordeel van Berkshire Hathaway werkt. (misschien niet in 2 jaar maar over een termijn van 10 jaar zal het waarschijnlijk alleen maar interesant zijn)

Maar mede doordat Bufett vaak echt een ware meester is, in het bepalen wanneer een bedrijf koop waardig is. Vind ik het persoonlijk wel interesant om te zien als de cash positie bij Berkshire, begint op te lopen.
(Het zecht natuurlijk zeker ook niet alles, voor het zelfde geld kondigd hij binnenkort een nieuwe grote overnamen aan.)

Ps
Dit alles in een beetje in het perspectief, van misschien wel een van Buffett bekenste uitspraken.
"Be fearful when others are greedy and be greedy when others are fearful"
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat de juiste mensen het bedrijf gaan runnen als Buffett overlijdt. Todd Combs en Ted Weschler zijn momenteel al bezig relatief kleine portfolio's te beheren met de principes van Buffett.

Zolang de bedrijfscultuur in stand blijft, want dat is de grote kracht van Berkshire. Een dividend lijkt me trouwens niet heel onrealistisch binnen nu en 10 jaar (al is het maar 1 malig), op een moment wordt het bedrijf zo groot dat het niets intelligent kan doen met het geld en misschien iets terug stuurt naar de aandeelhouders. Maar dat gaat denk ik pas gebeuren als de cashpile naar Apple-achtige proporties groeit. (Zij gingen ook maar een dividend betalen terwijl Jobs er altijd fel op tegen was)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:54:02 #231
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_143082749
http://www.nuzakelijk.nl/(...)credit-agricole.html

CA + 5%. Wie legt me dit even uit?
pi_143092005
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:09 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ik heb er ook wel vertrouwen in dat de juiste mensen het bedrijf gaan runnen als Buffett overlijdt. Todd Combs en Ted Weschler zijn momenteel al bezig relatief kleine portfolio's te beheren met de principes van Buffett.

Zolang de bedrijfscultuur in stand blijft, want dat is de grote kracht van Berkshire. Een dividend lijkt me trouwens niet heel onrealistisch binnen nu en 10 jaar (al is het maar 1 malig), op een moment wordt het bedrijf zo groot dat het niets intelligent kan doen met het geld en misschien iets terug stuurt naar de aandeelhouders. Maar dat gaat denk ik pas gebeuren als de cashpile naar Apple-achtige proporties groeit. (Zij gingen ook maar een dividend betalen terwijl Jobs er altijd fel op tegen was)
Vind dat een lastige wat betreft div en Berkshire.
Op zich heefd buffett daar altijd een duidelijk standpunt over gehad.
Ze betalen geen Div, omdat buffett van mening is dat hij zelf beter instaat zijn het dividend weer te her beleggen, (iets dat je met het track record van Berkshire moeilijk kunt ontkennen )

Een ander punt wat je daar op zich ook zou kunnen aanhalen is dat het belasting technische op zich best nog wel interesant kan zijn om geen div te betalen en het gewoon rechtstreeks te herbeleggen, mits een bedrijf daar idd voldoende mogelijkheden toe heeft.
Persoonlijk denk ik dat er voor Berkshire op LT termijn echt, nog genoeg kansen liggen om te investeren.
Maar wellicht dat Buffett zich ergens ook af vraagt of er geen betere momenten komen, om weer een paar zeer grote deals te sluiten.

Bedoel ook als je bijv op dit moment kijkt naar bijv Shiller P/E (CAPE) ratios van de S&P500
Moet je ergens toch ook wel erkennen dat de huidige nivo's, niet bepaald heel erg laag zijn.
Ook als je bijv kijkt naar een afgeleiden er van zo als de, Shiller P/E implied market return. Lijkt dat nou ook niet echt het beeld te geven van het meest ideale investerings moment.





En tuurlijk geven deze ratio's nooit de absolute punten aan waneer het interesant is om juist extra te investeren, of wanneer je beter iets voorzichtiger kunt zijn.

Maar ik denk zeker als je bijv naar extreme als de Nikkei gaat kijken, (en dit is natuurlijk een totaal ander verhaal dan bijv de S&P500 op dit moment, EN ZEKER NIET VERGELIJKBAAR)

Maar het geeft denk ik wel een interesante inkijk op de Shiller P/E (CAPE) ratios
en het geeft wel enige indicatie dat markten op sommige punten echt behoorlijk overprijsd kunnen raken voor een langere periode in tijd en de CAPE ratios echt behoorlijk bizare getallen aan kunnen nemen.
Maar het laat ook zien dat er dan toch wel grote kans bestaat dat het op langetermijn toch weer word gecorrigeerd, naar meer normale nivo's.


pi_143093075
Klopt allemaal wel, maar je blijft gewoon niet in staat de toekomst te voorspellen. Kijk eens naar de vorige piek, hoeveel jaar was de PE toen boven het punt van nu? Dat kan natuurlijk net zo goed weer gebeuren en daar sta je dan voor jaren aan de zijlijn te koekeloeren met je cashpositie. ;)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:37:18 #234
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_143093937
Je hoeft de toekomst niet te voorspellen. Als je naar Shiller p/e kijkt zie je dat de markt overgewaardeerd is. Als de markt nog verder overgewaardeerd raakt loop je inderdaad geld mis, maar dat is niet relevant, want voor jou was het geen risico waard.
Bedankt Hans.
pi_143093977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:11 schreef nikao het volgende:
Klopt allemaal wel, maar je blijft gewoon niet in staat de toekomst te voorspellen. Kijk eens naar de vorige piek, hoeveel jaar was de PE toen boven het punt van nu? Dat kan natuurlijk net zo goed weer gebeuren en daar sta je dan voor jaren aan de zijlijn te koekeloeren met je cashpositie. ;)
P/E en CAPE ratio's zijn wel iets verschillend de CAPE ratio, staat voor
Cyclically adjusted price-to-earnings ratio.
en bevat een uitmiddeling, van de winst in afgelope 10 jaar gecompenseerd voor inflatie.
Je kijkt dus veel meer naar een langer periode in tijd, om te bepalen of een prijs realistische is.
Voor de rest denk ik niet dat de CAPE ratio gezien moet worden als een absoluute ratio om wel of niet te investeren, maar het geeft wel enige indicatie.

Daarnaast zou een investerder zich denk ik moeten af vragen of je uberhoud een goed beleid is om in eens vol te gaan beleggen in aandeelen om vervolgens weer vol uit te stappen.
Daardoor loop je denk ik zo i zo een behoorlijk risico op het buy high, sell low probleem.

Maar je kan je op een gegeven moment je misschien wel afvragen in hoe verre je evt het % aandeelen in je porto, of je inkoop beleid en her investering beleid van div, misschien wat wilt gaan aanpassen.
Als je enige indicatie hebt, dat veel aandeelen in ieder geval niet super voordelig zijn.
pi_143094477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:37 schreef bascross het volgende:
Je hoeft de toekomst niet te voorspellen. Als je naar Shiller p/e kijkt zie je dat de markt overgewaardeerd is. Als de markt nog verder overgewaardeerd raakt loop je inderdaad geld mis, maar dat is niet relevant, want voor jou was het geen risico waard.
Prima, punt is vooral dat er eigenlijk altijd de consequentie van geld verlies/de noodzaak om te verkopen hangt aan een overgewaardeerde markt. Maar dat is natuurlijk niet zo in het geval dat je 5 jaar met een overgewaardeerde markt zit. Of 10 jaar. Of misschien komen we wel nooit meer onder de waardes die we vroeger als 'normaal' bestempelden. Het blijft koffiedik kijken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 9 augustus 2014 @ 10:45:03 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143226956
* SPAM * *)

Nieuw deel in de reeks "What to do with the f*cking money".
Take control of your life! F*ck de laatste iPhone, een dikke auto of een groot huis! Ga 2 maanden kamperen in een klein tentje in Schotland!

TRV / [Reisverslag] Schotland (via Engeland) 2014
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_143227894
Ik zat gistermiddag een beetje naar BAM te kijken en dacht misschien is dit wel een mooi moment om weer in te stappen. Alle ellende er uit, weer wat mooie opdrachten. Op 2012 na gewoon elk jaar winst gemaakt ondanks de sector die slecht ging. Ben blij dat ik dat niet heb gedaan want terwijl ik het aan het bekijken was zakte het ineens 17%.... Wat was dat? Geen nieuws, gewoon uit het niets. Er gebeuren toch nog rare dingen daar.

[ Bericht 6% gewijzigd door ssebass op 09-08-2014 11:43:41 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_143278860
Van mij mag de volatiliteit wel weer terugkomen. *O*
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_143295037
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:38 schreef ssebass het volgende:
Ik zat gistermiddag een beetje naar BAM te kijken en dacht misschien is dit wel een mooi moment om weer in te stappen. Alle ellende er uit, weer wat mooie opdrachten. Op 2012 na gewoon elk jaar winst gemaakt ondanks de sector die slecht ging. Ben blij dat ik dat niet heb gedaan want terwijl ik het aan het bekijken was zakte het ineens 17%.... Wat was dat? Geen nieuws, gewoon uit het niets. Er gebeuren toch nog rare dingen daar.
En nu weer volledig herstelt :D
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:26:54 #241
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_143299233
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:54 schreef BeamofLight het volgende:
http://www.nuzakelijk.nl/(...)credit-agricole.html

CA + 5%. Wie legt me dit even uit?
Consensus was dat het nog veel erger zou zijn.

Nu weer in het rood overigens. Zal wel een of andere conference call oid bezig zijn waar iemand iets verkeerds heeft gezegd.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:32:26 #242
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143301621
Grote dag voor Kinder Morgan aandeelhouders.

http://phx.corporate-ir.n(...)D=1957206&highlight=


http://seekingalpha.com/a(...)ividend-growth-story

[ Bericht 30% gewijzigd door monkyyy op 11-08-2014 15:48:48 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:38:50 #243
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143306044
Duim omhoog voor de Binck klantenservice weer. Je mailt een vraag en 5 minuten later heb je iemand aan de lijn die je helpt. ^O^
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:51:45 #244
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_143306480
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Nimtex het volgende:

[..]

Denk persoonlijk zeker dat Berkshire voor de LT echt een geweldig bedrijf is.
(blijft natuurlijk altijd een beetje de vraag of de opvolger(s) van Buffett even succes vol zullen zijn, maar heb daar op zich wel vertrouwen in)

Ook acht ik de kans persoonlijk eigelijk groot zeker op een LT termijn, dat als we weer eens een keer een crash mee zouden maken, de kans groot is dat het alleen maar in het voordeel van Berkshire Hathaway werkt. (misschien niet in 2 jaar maar over een termijn van 10 jaar zal het waarschijnlijk alleen maar interesant zijn)

Maar mede doordat Bufett vaak echt een ware meester is, in het bepalen wanneer een bedrijf koop waardig is. Vind ik het persoonlijk wel interesant om te zien als de cash positie bij Berkshire, begint op te lopen.
(Het zecht natuurlijk zeker ook niet alles, voor het zelfde geld kondigd hij binnenkort een nieuwe grote overnamen aan.)

Ps
Dit alles in een beetje in het perspectief, van misschien wel een van Buffett bekenste uitspraken.
"Be fearful when others are greedy and be greedy when others are fearful"
Berkshire, Goldman Sachs, Blackrock (https://www.google.com/fi(...)QdjoU4juEtSBwAOw_IAo)

Als het daar mis gaat dan zit je bijna nergens goed.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_143429257
Hier een artikel dat ik zelf wel leuk vond om te lezen.
http://seekingalpha.com/a(...)dend-growth-investor
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:18:33 #246
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143475286

Deze man is geweldig. 3:47 - 5:13 Het resultaat van narcotica en full-time daytraden. :P
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:56:54 #247
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_143477671
Zou me bijzonder goed uitkomen.

Hij luistert wel naar goede muziek.

--

Interessant interview van Ritholtz met Jim Chanos:
http://www.ritholtz.com/b(...)-kynikos-associates/

Bij Jim Chanos denk je misschien meteen "weer zo'n doomer, next", maar dit interview is wel degelijk interessant. Hij vertelt o.a. over het nut van zijn hegde fund voor de grote institutionele beleggers (een soort van verzekering omdat ze vaak long only zijn), de 'red flags' waarvoor je moet oppassen bij bedrijven, zijn grootste successen (o.a. Enron) en waarom hij kritisch staat tov stock buybacks.

[ Bericht 14% gewijzigd door JimmyJames op 17-08-2014 12:32:09 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 18 augustus 2014 @ 02:28:07 #248
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_143540839
Zo. Alvast een buyorder voor Activision Blizzard geplaatst.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_143559109
quote:
Zou willen dat ik meer dan 2 aandelen had gekocht om het te volgen.
gewoon plus 30% :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:43:27 #250
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143622947
KutRabobank :r Ben van broker aan het wisselen, maandag is mijn withdrawal al getransferred maar het staat er nog steeds niet op :r
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:18:37 #251
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_143627951
quote:
Ja dat is leuk. En dividend wsl met 16% omhoog volgend jaar.
pi_143740780
Uit AEX / Bulls, Bears & Bucks #73 Met abseilende indices
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 19:39 schreef einzeinz het volgende:
Wat denken jullie van het aandeel GlaxoSmithKline PLC?
Is dit koopwaardig?
Kan je beter hier vragen.
pi_143745080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 14:47 schreef Kaas- het volgende:
Uit AEX / Bulls, Bears & Bucks #73 Met abseilende indices

[..]

Kan je beter hier vragen.
Thanks!

Ik zou dus graag wat meer rendement halen op mijn geld dan enkel en alleen de troosteloze 1,75% bij mijn huidige bank.
Laat ons dus zeggen dat ik op 1 jaar tijd een rendement wil halen van minstens 5% om de inflatie te nekken + de nodige winsten omdat ik risico's neem.
5% is zeker een haalbaar percentage voor wie een veilig aandeel kiest en een jaar op zak houdt.

Bankaandelen hebben er flink van langs gekregen de laatste jaren, maar zitten in een uptrend :)
Ik dacht om daarom ook het aandeel ING (AEX) te kopen. De bank is gezond maar wordt in een wurggreep gehouden door de perikelen in Rusland-Oekraïne en Israël-Palestina.

Huidige koers: 10,25 euro
Koersdoel: 11,50 euro
Dat is een verschil van 12%

Nadeel in de banksector is een activiteit in oktober die gepland staat, als er dan lijken uit de kast vallen dan de hele markt klappen krijgen.
Als het lijk bij ING valt gaan we onvermijdelijk onder die 10 euro.

---

Een ander aandeel is dat van GlaxoSmithKline (GSK:LN). Analisten zetten het aandeel op 'houden'. Op diverse fora lees ik dan weer dat het het ideale aandeel is om nu in te investeren vanwege zijn hoge dividendrendement.
Het aandeel kreeg onlangs ook harde klappen en zakte afgelopen maand met 10%, FORUMMERS (dus geen experts of analisten) zeggen dat dit aandeel ook heel snel terug 10%-15% zou kunnen stijgen indien er een vaccin gevonden wordt voor het ebolavirus.

De achtergrond van het bedrijf ken ik niet, maar als ik wat Google vind ik vooral onrustwekkende berichten over fraude, illegale medicijnen, ...

---

Het Belgische aandeel Ageas heb ik reeds in portefeuille aan een waarde van ¤29,34. Het bedrijf is gezond maar kampt met rechtzaken uit het vroegere Fortis verleden.
Diverse berichten zeggen dat mits een uitspraak van een rechter in het nadeel van Ageas kan uitdraaien tot een koersdaling naar ¤20.

Ik zou dus evengoed mijn gemiddelde kunnen laten dalen, maar Ageas zal nog wel een lange tijd rond de 25 euro noteren tot de perikelen rond rechtzaken verdwenen zijn.
Een gegarandeerd rendement is hier dus niet mogelijk op korte termijn!


Wat is jullie visie?
Welk aandeel is een goed 'huisvaderaandeel' die makkelijk een rendement haalt van minstens 5%?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:46:02 #254
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_143745468
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 17:31 schreef einzeinz het volgende:

Welk aandeel is een goed 'huisvaderaandeel' die makkelijk een rendement haalt van minstens 5%?
Velen hier zullen beargumenteren dat aandelen momenteel (erg) duur zijn, en dat je op basis van historische gegevens op dit punt niet makkelijk minstens 5% kunt verdienen met een "huisvaderaandeel". Je loopt altijd het risico dat de boel flink omlaag kukelt.

Als je ondanks de waarderingen toch per se wat aandelen wilt kopen, zou ik eens kijken naar zogenaamde dividend champions: http://dripinvesting.org/tools/tools.asp
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_143745913
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 17:31 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Thanks!

Ik zou dus graag wat meer rendement halen op mijn geld dan enkel en alleen de troosteloze 1,75% bij mijn huidige bank.
Laat ons dus zeggen dat ik op 1 jaar tijd een rendement wil halen van minstens 5% om de inflatie te nekken + de nodige winsten omdat ik risico's neem.
5% is zeker een haalbaar percentage voor wie een veilig aandeel kiest en een jaar op zak houdt.

Bankaandelen hebben er flink van langs gekregen de laatste jaren, maar zitten in een uptrend :)
Ik dacht om daarom ook het aandeel ING (AEX) te kopen. De bank is gezond maar wordt in een wurggreep gehouden door de perikelen in Rusland-Oekraïne en Israël-Palestina.

Huidige koers: 10,25 euro
Koersdoel: 11,50 euro
Dat is een verschil van 12%

Nadeel in de banksector is een activiteit in oktober die gepland staat, als er dan lijken uit de kast vallen dan de hele markt klappen krijgen.
Als het lijk bij ING valt gaan we onvermijdelijk onder die 10 euro.

---

Een ander aandeel is dat van GlaxoSmithKline (GSK:LN). Analisten zetten het aandeel op 'houden'. Op diverse fora lees ik dan weer dat het het ideale aandeel is om nu in te investeren vanwege zijn hoge dividendrendement.
Het aandeel kreeg onlangs ook harde klappen en zakte afgelopen maand met 10%, FORUMMERS (dus geen experts of analisten) zeggen dat dit aandeel ook heel snel terug 10%-15% zou kunnen stijgen indien er een vaccin gevonden wordt voor het ebolavirus.

De achtergrond van het bedrijf ken ik niet, maar als ik wat Google vind ik vooral onrustwekkende berichten over fraude, illegale medicijnen, ...

---

Het Belgische aandeel Ageas heb ik reeds in portefeuille aan een waarde van ¤29,34. Het bedrijf is gezond maar kampt met rechtzaken uit het vroegere Fortis verleden.
Diverse berichten zeggen dat mits een uitspraak van een rechter in het nadeel van Ageas kan uitdraaien tot een koersdaling naar ¤20.

Ik zou dus evengoed mijn gemiddelde kunnen laten dalen, maar Ageas zal nog wel een lange tijd rond de 25 euro noteren tot de perikelen rond rechtzaken verdwenen zijn.
Een gegarandeerd rendement is hier dus niet mogelijk op korte termijn!


Wat is jullie visie?
Welk aandeel is een goed 'huisvaderaandeel' die makkelijk een rendement haalt van minstens 5%?
ik ga zelf wat gdf suez kopen. Die betalen behoorlijk wat dividend nu.
pi_143747040
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 18:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik ga zelf wat gdf suez kopen. Die betalen behoorlijk wat dividend nu.
1 euro is geen hoog dividend, maar beter dan niets!
Bovendien is voorzichtigheid hier geboden. In België dreigen ze er mee de plattelandsgemeenten voor 4 uur zonder stroom te zetten. Een deel van dit negatieve nieuws zit reeds ingebakken in de koers maar het nettoverlies zal voor de groep (alsook Electrabel) oplopen. Koers dan dus nog lager!
Cindy De Vuyst
pi_143747586
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 18:43 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Begrijp ik dat je van plan bent om van één enkel bedrijf aandelen te kopen? Dan neem je wel een groot risico.
pi_143747794
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 18:43 schreef einzeinz het volgende:

[..]

1 euro is geen hoog dividend, maar beter dan niets!
Bovendien is voorzichtigheid hier geboden. In België dreigen ze er mee de plattelandsgemeenten voor 4 uur zonder stroom te zetten. Een deel van dit negatieve nieuws zit reeds ingebakken in de koers maar het nettoverlies zal voor de groep (alsook Electrabel) oplopen. Koers dan dus nog lager!
1.50 op een koers van 18.55 momenteel vind ik best behoorlijk. En ze geven na 2 jaar 10% extra.
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:50:08 #259
230491 Zith
pls tip
pi_143749163
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 17:31 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Wat is jullie visie?
Welk aandeel is een goed 'huisvaderaandeel' die makkelijk een rendement haalt van minstens 5%?
Een dividend betalende ETF, liefst eentje die het in aandelen uitbetaalt (imo).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_143765605
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

1.50 op een koers van 18.55 momenteel vind ik best behoorlijk. En ze geven na 2 jaar 10% extra.
Rekening gehouden met de belasting perrikelen in frankrijk?

Want het lijkt idd een goed aandeel echter wel wat perrikelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:35:41 #261
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_143766047
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 17:31 schreef einzeinz het volgende:
Laat ons dus zeggen dat ik op 1 jaar tijd een rendement wil halen van minstens 5% om de inflatie te nekken + de nodige winsten omdat ik risico's neem.
Maar wil je je positie(s) dan na 1 jaar ook weer verkopen of ???
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 17:31 schreef einzeinz het volgende:
Huidige koers: 10,25 euro
Koersdoel: 11,50 euro
Dat is een verschil van 12%
Dat koersdoelen geroep kun je beter links laten liggen!

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 17:31 schreef einzeinz het volgende:
Wat is jullie visie?
Welk aandeel is een goed 'huisvaderaandeel' die makkelijk een rendement haalt van minstens 5%?
Ik zie Europese aandelen voorbij komen. Ik zou dan, als ik jou was, gewoon een (Europese) indextracker kopen als je in Europa wilt beleggen, en niet zozeer in 1 losse titel. Zelf heb ik dan deze: Vanguard FTSE Europe ETF (VGK).
pi_143766628
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Rekening gehouden met de belasting perrikelen in frankrijk?

Want het lijkt idd een goed aandeel echter wel wat perrikelen.
15% dividendbelasting toch? Nog altijd beter dan shell.
pi_143766645
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

15% dividendbelasting toch? Nog altijd beter dan shell.
Als ik het op internet lees 30% plus nog sociale belastingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_143766749
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als ik het op internet lees 30% plus nog sociale belastingen.
De tiefus
pi_143766765
quote:
15s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

De tiefus
Kun je onderuit komen met een formulier maar dat schijnt nogal gedoe te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:08:50 #266
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_143766916
"Dividendbelasting" kun je sowieso verrekenen met je Box 3 belasting. ;)

http://www.belastingcolle(...)ndbelasting-in-box-3
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_143767055
Betaalde ik maar belasting in box 3...
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:08 schreef monkyyy het volgende:
"Dividendbelasting" kun je sowieso verrekenen met je Box 3 belasting. ;)

http://www.belastingcolle(...)ndbelasting-in-box-3
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:59:17 #268
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_143768346
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:08 schreef monkyyy het volgende:
"Dividendbelasting" kun je sowieso verrekenen met je Box 3 belasting. ;)

http://www.belastingcolle(...)ndbelasting-in-box-3
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:13 schreef Yreal het volgende:
Betaalde ik maar belasting in box 3...

[..]

Je mag het aftrekken van je totale inkomen voor de aangifte inkomstenbelasting hoor.
pi_143774109
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:35 schreef ikjijallebei het volgende:
Maar wil je je positie(s) dan na 1 jaar ook weer verkopen of ???
Ik heb een aantal aandelen voor de lange termijn, maar zou met een beperkt bedrag (vrijgekomen uit een kasbon (1500 euro) een extraatje willen verdienen.
Mijn spaarrekening met zijn 1,75% per jaar levert weinig op en kasbons zitten ook rond dit percentage.
Dus ik dacht om een goed 'huisvaderaandeel' te kopen die eigenlijk geen groot risico inhoudt om binnen het jaar weer te verkopen.
Dividend is welkom.

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:35 schreef ikjijallebei het volgende:
Dat koersdoelen geroep kun je beter links laten liggen!
Dat weet ik, maar het heeft toch een indicatie van de verwachtingen. Ik ga trouwens ook altijd uit van het laagste koersdoel. Deze zitten vaak nog het dichtst bij de werkelijke waarde.
Iemand die hoge koersdoelen pretendeert zit vaak zelf tot over z'n oren in deze aandelen.

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:35 schreef ikjijallebei het volgende:
Ik zie Europese aandelen voorbij komen. Ik zou dan, als ik jou was, gewoon een (Europese) indextracker kopen als je in Europa wilt beleggen, en niet zozeer in 1 losse titel. Zelf heb ik dan deze: Vanguard FTSE Europe ETF (VGK).
Ik ken quasi niets van trackers, iets dat ik niet ken blijf ik ook maar beter vanaf.
Ik zocht gewoon een goed huisvaderaandeel binnen vertrouwd domein (België, Nederland, UK, Frankrijk)
Cindy De Vuyst
pi_143782113
Vind persoonlijk op dit moment de waardering van veel van dat soort aandelen niet echt aan de goedkope kant, dus dat is op dit moment wel een nadeel. Allicht dat er op enig moment, er zich nog een keer een meer gunstig koop moment voor doet, garantie daarop heb je natuurlijk nooit.

Maar om eens een aantal namen op te noemen,bijv:

Shell
Unilever
Heineken

BASF
BP
Total

Toch ook nog een aantal uit de VS, denk stuk voor stuk erg mooie bedrijven.

Johnson & Johnson
Wal-Mart Stores
Procter & Gamble
Coca-Cola
McDonald's
IBM
JPMorgan Chase & Co
Goldman Sachs
ExxonMobil
Caterpillar
General Electric
3M
Berkshire Hathaway

Maar als je wilt kun je dit lijstje natuurlijk nog veel langer maken, ook erg afhankelijk waar je precies naar op zoek bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nimtex op 24-08-2014 19:00:58 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:54:40 #271
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_143782836
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:30 schreef einzeinz het volgende:
Dus ik dacht om een goed 'huisvaderaandeel' te kopen die eigenlijk geen groot risico inhoudt om binnen het jaar weer te verkopen.
Dividend is welkom.
Dus eigenlijk wil je gewoon winst binnen een jaar. Risico hou je altijd (is zelfs heel groot met 1 los aandeel, al helemaal voor zo'n korte tijdsperiode ).
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:30 schreef einzeinz het volgende:
Ik ken quasi niets van trackers, iets dat ik niet ken blijf ik ook maar beter vanaf.
Ik zocht gewoon een goed huisvaderaandeel binnen vertrouwd domein (België, Nederland, UK, Frankrijk)
Je zou ook kunnen Googlen wat een indextracker is.

Voor een conservatieve winst van 5% zou ik zelf eerder een tracker zoals Vanguard Total World Stock ETF (VT) aankopen. Wereldwijde (aandelen)spreiding, 5% is zeker haalbaar.

En bedenk wel: i.p.v. een rendement van 5% zou over een jaar die ¤ 1.500,- (wat eigenlijk neerkomt op maar ¤75,- ..) van je ook met -20% (een paar 100 euro!) gedaald kunnen zijn. Hoe kijk je daar tegen aan.
pi_143802079
Ik heb momenteel KBC en Ageas in portefeuille.
Wil het wel lekker aanvullen met ING Groep. En was eerder ook al Delhaize en Telenet aan het volgen maar die zijn in enkele dagen tijd met 10% gestegen.

Verder twijfel ik aan aandelen zoals:
- Randstad
- GDF Suez
- Colruyt
- Arcelor Mittal
- GlaxoSmithKline
Cindy De Vuyst
pi_143805504
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:40 schreef Nimtex het volgende:
Vind persoonlijk op dit moment de waardering van veel van dat soort aandelen niet echt aan de goedkope kant, dus dat is op dit moment wel een nadeel. Allicht dat er op enig moment, er zich nog een keer een meer gunstig koop moment voor doet, garantie daarop heb je natuurlijk nooit.

Maar om eens een aantal namen op te noemen,bijv:

Shell
Unilever
Heineken

BASF
BP
Total

Toch ook nog een aantal uit de VS, denk stuk voor stuk erg mooie bedrijven.

Johnson & Johnson
Wal-Mart Stores
Procter & Gamble
Coca-Cola
McDonald's
IBM
JPMorgan Chase & Co
Goldman Sachs
ExxonMobil
Caterpillar
General Electric
3M
Berkshire Hathaway

Maar als je wilt kun je dit lijstje natuurlijk nog veel langer maken, ook erg afhankelijk waar je precies naar op zoek bent.
Caterpiller is inderdaad een heel mooi bedrijf, alleen ik verwacht dat de omzet wat zal gaan terug lopen. Het meeste omzet ( ongeveer 30 %) komt voort uit de verkoop van motoren en generatoren. De maritieme industrie die veelal gebruik maken van Caterpiller beginnen nu last te krijgen van de recessie.
  Forum Admin maandag 25 augustus 2014 @ 13:56:13 #274
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_143812259
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:54 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wil je gewoon winst binnen een jaar. Risico hou je altijd (is zelfs heel groot met 1 los aandeel, al helemaal voor zo'n korte tijdsperiode ).

[..]

Je zou ook kunnen Googlen wat een indextracker is.

Voor een conservatieve winst van 5% zou ik zelf eerder een tracker zoals Vanguard Total World Stock ETF (VT) aankopen. Wereldwijde (aandelen)spreiding, 5% is zeker haalbaar.

En bedenk wel: i.p.v. een rendement van 5% zou over een jaar die ¤ 1.500,- (wat eigenlijk neerkomt op maar ¤75,- ..) van je ook met -20% (een paar 100 euro!) gedaald kunnen zijn. Hoe kijk je daar tegen aan.
Ik zou ook voor een indextracker gaan. Stel je had 1 jaar geleden imtech of fugro genomen als 'huisvaderaandeel'. Een indextracker heeft dan wel een dempende werking.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin maandag 25 augustus 2014 @ 13:57:27 #275
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_143812294
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:51 schreef einzeinz het volgende:

Verder twijfel ik aan aandelen zoals:
- Randstad
- GDF Suez
- Colruyt
- Arcelor Mittal
- GlaxoSmithKline
Heb ik nu ik mijn bezit, ben er niet zo blij mee :')
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_143822621
Arcelor Mittal staat best wel goedkoop nu. Iedereen raad mij GlaxoSmithKline aan! :S
Cindy De Vuyst
pi_143843252
Wat moet je eigenlijk instellen als je een aandeel op een bepaald bedrag wilt uit laten betalen.. een bedrag dat hoger is dan het bedrag op wat het nu staat.

Is dat met "limiet" of "stop limit"?
En wat is het verschil hier eigenlijk tussen? Dat is me niet helemaal duidelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:48:18 #278
862 Arcee
Look closer
pi_143853158
Zoals zo vaak tikt Wall Street all time highs weg terwijl Damrak niet eens op year high staat.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:50:38 #279
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_143853234
moarrr QE
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:03:07 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143866712
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2009 22:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik weet het, ik vond het heel grappig toen de man die in Uganda woonde het bos romdom zijn huis in Liempde aanraadde als 'fluisterbos', terwijl het feit dat het er nog stond (als het er nog staat, want einde levensduur) alleen te 'wijiten' (want mooi) was aan het feit dat de klompenindustrie ingestort was.

Er schijnt nog een klompenmakerij in St. Oedenrode te zijn. Soms is (midden)Brabant net een beetje Twente ;)
Je bent afgelopen vrijdag in herhaling gevallen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_143968222
TKH zit aan de hoge kant, maar het is zeker een aandeel om in de gaten te houden.
pi_144094274
Kut, ik had BAM moeten kopen op 1,80. Nog avonturieren die Imtech kopen? :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_144172113
1,30 :W
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2014 @ 16:45:48 #284
230491 Zith
pls tip
pi_144172554
Als een bank 1000 EUR leent moeten ze 50 cent rente betalen per jaar _O-
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 4 september 2014 @ 16:48:34 #285
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144172664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:34 schreef piepeloi55 het volgende:
1,30 :W
De euro of bam? :7
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144172762
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:48 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

De euro of bam? :7
De euro voor de duidelijkheid, voordat sommige mensen hier in paniek raken. :P
  donderdag 4 september 2014 @ 21:38:56 #287
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_144183759
Nou ik doe nooit meer geld naar de broker sluizen via Ideal, duurt gewoon 15 werkdagen voor het weer op de rekening staat als je het terughaalt :')
  donderdag 4 september 2014 @ 22:36:04 #288
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_144186208
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:38 schreef Erasmo het volgende:
Nou ik doe nooit meer geld naar de broker sluizen via Ideal, duurt gewoon 15 werkdagen voor het weer op de rekening staat als je het terughaalt :')
Welke broker is dat?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_144186483
Nou wie gaat er nog meer opties schrijven voor Imtech nu wij langzaam richting de emissie gaan?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 4 september 2014 @ 22:48:46 #290
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_144186671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:36 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Welke broker is dat?
Excel markets.
pi_144191804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:45 schreef Zith het volgende:
Als een bank 1000 EUR leent moeten ze 50 cent rente betalen per jaar _O-
Als een bank 1 miljoen euro leent moeten ze 500 euro rente betalen per jaar _O-
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:18:23 #292
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_144200113
Nog meer mensen die het benauwd krijgen van de huidige koersen en cash overwegen?
pi_144203161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
Kut, ik had BAM moeten kopen op 1,80. Nog avonturieren die Imtech kopen? :D
Echt avonturiers gaan nu voor Russische aandelen
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:13:14 #294
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144203977
Ik vraag me af of het nu niet een goed moment is om speculatief long te gaan op Europese hoge beta-aandelen. Nu de ECB volgens sommige journalisten aan QE is begonnen: http://blogs.wsj.com/econ(...)imulus-amount-to-qe/
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144207043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Nog meer mensen die het benauwd krijgen van de huidige koersen en cash overwegen?
Niet echt. Altijd mogelijkheden. Linksom, rechtsom, naar boven of beneden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_144208289
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet echt. Altijd mogelijkheden. Linksom, rechtsom, naar boven of beneden.
Short gaan :P
pi_144208449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:29 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Short gaan :P
Markt is hoog? Blijven zitten.
Markt crashed? Short zitten.
Zijwaarts? Wat value stocks op zoeken.
Gekkigheden qua fx/obligaties/metalen? Proberen te counteren.

Altijd opties. Nooit vasthouden aan 1 mogelijke strategie. Straks ben je 5 jaar verder en heb je 5 jaar in cash gezeten...

Das lullig :-)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:23:39 #298
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144209916
Waar zie je nu mogelijkheden?
Please Move The Deer Crossing Sign
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2014 @ 10:47:41 #299
230491 Zith
pls tip
pi_144233005
Iemand voor Alibaba? Ik denk dat ik wel een tiental aandeel koop. Waarom? Omdat ik Jack Ma cool vind en al honderden producten van zn sites heb gekoht :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144233273
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:47 schreef Zith het volgende:
Iemand voor Alibaba? Ik denk dat ik wel een tiental aandeel koop. Waarom? Omdat ik Jack Ma cool vind en al honderden producten van zn sites heb gekoht :P
Wetende dat een groot aantal van de producten die je in huis hebt van die website vandaan komen bezit je al een aandeel :P
Ik denk dat het geen slecht idee is eerste beursgang waar ik aan mee ga doen.

Is wel al snel zo over zo'n 10 dagen of 2 weken?

[ Bericht 4% gewijzigd door hmmmmmmm op 06-09-2014 11:14:22 ]
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:42:23 #301
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144233925
18 september
http://www.bloomberg.com/(...)-commerce-giant.html

De nagestreefde marktkapitalisatie is niet mals, moet ik zeggen.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')