abonnement Unibet Coolblue
pi_140908732
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 02:14 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ohw dan denk ik toch Aldi, is echt heel veel gegroeid met half afrika van hem. Al zou hem dat niet gelukt zijn zonder jou wss ;)
Hm, we hadden van tevoren afgesproken dat hij Oman zou worden om op trade en naval te focussen, ik nam Ethiopië om op military en production te focussen.

Dat werkt vooralsnog prima, al is mijn techlevel een behoorlijke hindernis. Maar ik plan om zsm te westerniseren, daarna vullen wij elkaar beter aan.

Ethiopië nam ik eigenlijk als uitdaging, speel liever een kutland dan een sterk land. :+

quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 02:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Al moet ie nou wel eens aan een fatsoenlijke militaire doctrine. Want die huidige van hem is echt niets.
Ja ja, ben al bezig, ben al bezig.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:15:39 #102
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_140909793
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 00:40 schreef Krediax het volgende:

[..]

ZHE IMPERIAL BORDER WILL NUT BE COMPROMISED!

Wat valt bij jou onder de balkan btw? :P misschien kunnen we weer een mooie grens opstellen ;)

[..]

Wat wil je niet bij de HRE? krijg je allemaal bonussen enzo, mag je zelfs elector zijn! Zolang je op mij stemt tenminste :P
Ik vind het prima, zolang je me maar niet compleet annexeert als keizer met die de beslissingen :P. Want dan ben ik out,

Zou wel lekker massieve oorlog zijn, luctor help jij mij dan ? :D
Al zou ik je moeten aankunnen als ik engeland eenmaal heb overgenomen compleet.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:23:41 #103
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_140910041
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:15 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Ik vind het prima, zolang je me maar niet compleet annexeert als keizer met die de beslissingen :P. Want dan ben ik out,

Zou wel lekker massieve oorlog zijn, luctor help jij mij dan ? :D
Al zou ik je moeten aankunnen als ik engeland eenmaal heb overgenomen compleet.
Met bootjes wellicht, maar Denemarken is dan toch echt voor hem hoor.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_140910250
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:19 schreef JumJum het volgende:
Ik zie het al, bijna geen fatsoenlijk land om meer te spelen. Ik wil best wel meedoen, maar dan ga ik spelen als Nederland. Maar dan vraag ik netjes aan Duitsland of ze mij Friesland willen geven en Gelre en Utrecht met rust willen laten. Daarna zul je geen last meer van mij hebben, ik zit dan toch ergens in Azië met mijn kolonies. O~)

Oh en ik zal Frankrijk wel als ally hebben, dit om ze een beetje buiten de deur te houden. Doe ik ook altijd in singleplayer, en het werkt perfect. :)
Je mag van mij friesland hebben, gelre bestaat niet en utrecht heeft zowel utrecht als gelre en zijn mijn vassal :P Je mag ze wel annexeren op één voorwaarde, dat je elector word van de HRE en altijd op mij stemt ;)

Volgens mij was je wel matties met frankrijk, met mij heeft NL een relatie van -200 maar veel is desire province wat weg gaat als een mens het overneemt dacht ik.
pi_140910317
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:15 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Ik vind het prima, zolang je me maar niet compleet annexeert als keizer met die de beslissingen :P. Want dan ben ik out,

Zou wel lekker massieve oorlog zijn, luctor help jij mij dan ? :D
Al zou ik je moeten aankunnen als ik engeland eenmaal heb overgenomen compleet.
Ik kan je toch niet tegen je wil annexeren ;)
de op één na laatse reform is dat iedereen mijn vassal word (kom ik nooit btw want half HRE haat me) maar als je dan tegen stemt word je uit de HRE gekicked. Krijg ik wel een CB :P
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Met bootjes wellicht, maar Denemarken is dan toch echt voor hem hoor.
Ik heb meer bootjes dan hem c_/
pi_140910710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:30 schreef Krediax het volgende:

[..]

Je mag van mij friesland hebben, gelre bestaat niet en utrecht heeft zowel utrecht als gelre en zijn mijn vassal :P Je mag ze wel annexeren op één voorwaarde, dat je elector word van de HRE en altijd op mij stemt ;)

Volgens mij was je wel matties met frankrijk, met mij heeft NL een relatie van -200 maar veel is desire province wat weg gaat als een mens het overneemt dacht ik.
Ik zal op je stemmen als elector, maar als jij Utrecht los laat als vassal krijg je wel een dikke penalty als je dat doet. Stel voor ik val Utrecht aan dan krijg ik wss nooit 100% warscore omdat ik dan provincies van jouw moet gaan siegen.

We zien wel, iig mooi dat je Friesland en Utrecht loslaat. Dan heb ik alvast Groot-Nederland. _O_

Verder zullen jullie geen last meer van mij hebben, kom gerust een keer chillen in India of Nederlands-Indië :P
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:46:25 #107
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_140910768
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:44 schreef JumJum het volgende:

[..]

Ik zal op je stemmen als elector, maar als jij Utrecht los laat als vassal krijg je wel een dikke penalty als je dat doet. Stel voor ik val Utrecht aan dan krijg ik wss nooit 100% warscore omdat ik dan provincies van jouw moet gaan siegen.

We zien wel, iig mooi dat je Friesland en Utrecht loslaat. Dan heb ik alvast Groot-Nederland. _O_

Verder zullen jullie geen last meer van mij hebben, kom gerust een keer chillen in India of Nederlands-Indië :P
Raad eens wie er in India zit?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_140910777
Alsof jij India van ons gaat winnen.
pi_140910786
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:46 schreef Euribob het volgende:

[..]

Raad eens wie er in India zit?
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Alsof jij India van ons gaat winnen.
GMTA #TEAMTANDEM #OMANETHIOPIA2014 #THEWORLDISOURS
pi_140911048
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:46 schreef Euribob het volgende:

[..]

Raad eens wie er in India zit?
Mil tech level 14? :P

Ming is nog steeds de plaats om als westers land te gaan veroveren, de chinaware provincies ^O^

Maar als Nederland moet ik sowieso in West-Afrika kunnen coloniseren en Kaap de Goede Hoop in het bezit hebben. Ik zie dat Ethopie Oost-Afrika heeft, maar Ethopie zal ook wel graag wat extra dukaten willen. Want wat doe je eigenlijk, je zorgt ervoor dat je Nederlands-Indie als grondgebied hebt als Nederland. Daarna stuur je de trade van Malacca naar Oost-Afrika en via Oost-Afrika naar Kaap de Goede Hoop waar je Merchant de trade collect. Dit geeft je een dikke inkomsten bonus als Nederland en Ethopie die Oost-Afrika heeft kan er ook nog eens van profiteren door de trade naar hun node te sturen.
pi_140911130
Ik krijg genoeg dukaten van mijn productie en van Bob tho. :P

En zit langzaam maar zeker richting de kaap te koloniseren, dus je moet wel opschieten als je daar nog wat van wilt.
pi_140911219
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:44 schreef JumJum het volgende:

[..]

Ik zal op je stemmen als elector, maar als jij Utrecht los laat als vassal krijg je wel een dikke penalty als je dat doet. Stel voor ik val Utrecht aan dan krijg ik wss nooit 100% warscore omdat ik dan provincies van jouw moet gaan siegen.

We zien wel, iig mooi dat je Friesland en Utrecht loslaat. Dan heb ik alvast Groot-Nederland. _O_

Verder zullen jullie geen last meer van mij hebben, kom gerust een keer chillen in India of Nederlands-Indië :P
Welke penalty? bij utrecht krijg ik -200 relations maar de rest van de wereld boeit het toch niet?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:58:48 #113
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_140911239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:54 schreef JumJum het volgende:

[..]

Mil tech level 14? :P
Diplo tech level 15. :*

quote:
Ming is nog steeds de plaats om als westers land te gaan veroveren, de chinaware provincies ^O^

Maar als Nederland moet ik sowieso in West-Afrika kunnen coloniseren en Kaap de Goede Hoop in het bezit hebben. Ik zie dat Ethopie Oost-Afrika heeft, maar Ethopie zal ook wel graag wat extra dukaten willen. Want wat doe je eigenlijk, je zorgt ervoor dat je Nederlands-Indie als grondgebied hebt als Nederland. Daarna stuur je de trade van Malacca naar Oost-Afrika en via Oost-Afrika naar Kaap de Goede Hoop waar je Merchant de trade collect. Dit geeft je een dikke inkomsten bonus als Nederland en Ethopie die Oost-Afrika heeft kan er ook nog eens van profiteren door de trade naar hun node te sturen.
Het lijkt me beter om voor Malacca -> Bengal -> Ceylon - GoA te gaan. Vooral omdat ik >80% trade power heb in die laatste.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:00:03 #114
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_140911295
Maar misschien heb ik mijn handen wel vol aan India, dan heb je nog een beste kans op Indonesië en Indo-China (en China en Japan). :P
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_140911380
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:58 schreef Euribob het volgende:

[..]

Diplo tech level 15. :*

[..]

Het lijkt me beter om voor Malacca -> Bengal -> Ceylon - GoA te gaan. Vooral omdat ik >80% trade power heb in die laatste.
Dat kan ook, maar dan moet ik wel genoeg merchants hebben. Ik weet namelijk niet welke ideas Nederland nu heeft in 1583. Ik moet dan sowieso 7 merchants hebben om dat te kunnen doen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:04:48 #116
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_140911496
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:02 schreef JumJum het volgende:

[..]

Dat kan ook, maar dan moet ik wel genoeg merchants hebben. Ik weet namelijk niet welke ideas Nederland nu heeft in 1583. Ik moet dan sowieso 7 merchants hebben om dat te kunnen doen.
Jij hoeft in feite alleen maar in GoA te plukken, want ik verzamel het al uit India. Punt is alleen dat je daar er nooit tussen komt. :P

We zien wel iig, hangt ook een beetje van elkaars voortgang af.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_140911634
Als jij in India zit laat ik je wel met rust, wie heeft GoA in het bezit? Ik kan dat punt ook altijd gebruiken om trade te collecten, ik moet het toch eerst allemaal even bekijken. Spelers laat ik sowieso met rust en vooral als je een hele bult tech levels lager zit. Dan hoef ik maar 20 divisies te hebben en als westers land maak je zo iedereen af, en dat is niet leuk. Ik kan altijd naast je gaan zitten met een provincie en dan kun je westernizen. :P
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:08:40 #118
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_140911654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:07 schreef JumJum het volgende:
Als jij in India zit laat ik je wel met rust, wie heeft GoA in het bezit? Ik kan dat punt ook altijd gebruiken om trade te collecten, ik moet het toch eerst allemaal even bekijken. Spelers laat ik sowieso met rust en vooral als je een hele bult tech levels lager zit. Dan hoef ik maar 20 divisies te hebben en als westers land maak je zo iedereen af, en dat is niet leuk. Ik kan altijd naast je gaan zitten met een provincie en dan kun je westernizen. :P
Ik, 80%.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_140911656
GoA ligt tussen hem en mij en ik ben zijn protectoraat, dus hij heeft 80% ofzo :P
pi_140911674
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:08 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik, 80%.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:08 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
GoA ligt tussen hem en mij en ik ben zijn protectoraat, dus hij heeft 80% ofzo :P
#GMTA #TEAMTANDEM
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:09:30 #121
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_140911699
En bovendien scheel je nauwelijks tech levels, ik loop als Moslim voor op de meeste Westerse landen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_140911942
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:02 schreef JumJum het volgende:

[..]

Dat kan ook, maar dan moet ik wel genoeg merchants hebben. Ik weet namelijk niet welke ideas Nederland nu heeft in 1583. Ik moet dan sowieso 7 merchants hebben om dat te kunnen doen.
Adm (vol)
Def (vol)
Innovative (leeg)
pi_140911965
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:14 schreef Krediax het volgende:

[..]

Adm (vol)
Def (vol)
Innovative (leeg)
Fak :(
pi_140911991
Misschien beter om voor portugal te gaan? zijn relatief groot
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:16:05 #125
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_140912007
Dat is kut.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')