abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 oktober 2000 @ 02:28:16 #1
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_406900
Ik heb de boeken van Raymond E. Feist erg goed gevonden, maar zijn volgende boek komt pas volgend jaar uit

Dus op dit moment heb ik geen boek waar ik me lekker in kan terugtrekken. Hebben jullie nog aanraders? Ik lees vooral SciFi en Fantasy boeken, liefst onvertaald in het engels en heb de volgende al o.a. verslonden:

Galactic Center reeks van Gregory Benford
Duin reeks van Frank Herbert
WWIII van Eric L. Harry
Tolkien's In de Ban van de Ring
The Icarus Hunt van Timothy Zahn
Alles van Raymond E. Feist's Midkemia boeken.

The Internets, I needs it..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 oktober 2000 @ 03:14:44 #2
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_406940
als je van Star Wars houdt kan ik de Thrawn-trilogie van Timothy Zahn aanraden
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_407020
Maggie Furey : De Kronieken Van Aurian
bestaande uit vier delen.
pi_407024
Raymond E. Feist heeft ook een op zich zelf staand boek geschreven nl. Elfensprook.
Heeft niets te maken met zijn andere boeken maar is zeker een aanrader.


En in samenwerking met zijn levenslange vriendin, de Amerikaanse schrijfster en illustratrice Janny Wurts, schreef Raymond E. Feist de zogeheten Keizerrijk-trilogie.Neemt de lezer mee naar ‘de andere kant’ van de Grote Scheuring, naar de wereld Kelewan.

ook zeker aanraders.

ik weet niet of je bekend ben met meulenhoff?
zo niet, kijk ook eens op hun site www.meulenhoff.nl, genoeg keus!!

pi_407025
Roger Zelazny's Amber (10delige exceptionele serie), Hitchhiker's Guide to the Galaxy (must voor elke sci-fi fan), verhalenbundels van Robert Sheckley, Wheel of Time, etc.
I doubt, therefore I might exist.
pi_407026
Nou nog ff.

Het tweede boek van Raymond E. feist van De Krondor trilogie, is 18 oktober verschenen en heet "De moordenaars".

  zondag 22 oktober 2000 @ 10:23:15 #7
3807 Vohaul
Support yourself
pi_407072
Als er nog boeken van Larry Niven verkrijgbaar zijn, moet je de volgende 'ns checken:

Inferno
Ringwereld (drie verschillende boeken)
De wereld van de Ptavvs
De integraalbomen

Meeste biblio's hebben het wel, boekhandels vaak niet, maar dat is meer een kwestie van: hoe zit het met boekhandels aldaar

I am merely a human being. And I must admit, a sickening specimen. I have little to offer to the world, and even less to give. But must I continue this life and become one of many? Become one of the mass? I hope not. In order to achieve something, I must
  zondag 22 oktober 2000 @ 11:12:24 #8
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_407105
Terry Goodkind: Beginnen bij Wizard's First Rule en de hele serie doorlezen
David Eddings: Zijn wel heeeeel veel boeken
The Wheel of Time van Robert Jordan - ook heel veel leeswerk.
pi_407605
De boeken van Robin Hobb:

de serie De Boeken van de zieners
of
de serie De boeken van de levende schepen.


Bernard Cornwell:

De kronieken van de krijgsheren.
(sage van Koning Arhur)

  zondag 22 oktober 2000 @ 20:03:03 #10
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_407848
Bedankt voor de reakties, ik zal even een lijstje maken voordat ik weer een bezoekje breng aan de American Book Center in A'dam.
En ja, ik heb 'De Moordenaars' al gelezen, de engelstalige versie "The Assassins". Want ik lees het liefst in de oorspronkelijke taal.
The Internets, I needs it..
pi_408380
FF tussendoor, hiero de huisgenoot van Eliseth. Bij deze wil ik even melden dat "De Kronieken van de Krijgsheren" (Bernard Cornwell) absoluut regeren!!! Wie dit, als fantasy/medieval shit liefhebber niet leest doet zichzelf ernstig te kort.

Later, Azaghal 8)

  zondag 22 oktober 2000 @ 22:54:06 #12
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_408402
EH ik geloof dat het h.g wells was met: war of the worlds, the invisble man, the time machine.

En van wie was day of the triffids ook al weer.

pi_408446
quote:
En van wie was day of the triffids ook al weer.
dat is geschreven door John Wyndham.

er zijn ook 2 verfilmingen van, waaronder één met Donald Sutherland, errug goed.

  maandag 23 oktober 2000 @ 00:35:24 #14
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_408632
quote:
Op 22 oktober 2000 23:04 schreef Eliseth het volgende:
dat is geschreven door John Wyndham.

er zijn ook 2 verfilmingen van, waaronder één met Donald Sutherland, errug goed.


JA da was hem, en ik heb het boek pas een maaand uit .

Ik wist dat er een film van was daarvoor ben ik hem gaan lezen, wil de film nog wel een keer zien, hopelijk hebben ze hem bij de videotheek.

[Dit bericht is gewijzigd door Tweek op 23-10-2000 00:36]

pi_410436
"Blood Music" van Greg Bear moet je zeker lezen! Een van de meest originele sf-boeken die ik ooit gelezen heb. Nul-A van A.E. van Vogt ook eigenlijk wel. En verder van Jack Vance: Durdane, Tchai en de Duivelsprinssen (5 boeken). Allemaal top SF.
Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_412347
Hee, niemand heeft nog de serie "De Poort des Doods" van Margareth Weis & Tracy Hickman genoemd. Een van de beste fantasy-reeksen [7 boeken] die ik ken. Hun "Doodszwaard"-serie is ook wel leuk, maar niet zo formidabel, magistraal, magnifiek, etc. als "The Deathgate" [=Engelse titel]. En in NL-pocketvorm te koop als box voor maar f.75,- bij vanPierre [nee geen spam, gewoon een superaanbieding].

Verder zou je wat van Terry Brooks kunnen lezen [ "Shannara"-reeks vond ik wel een beetje 'childish' t.o.v. andere series, maar lezen wel vlot weg].
En natuurlijk de "boeken van het Keizerrijk" van Feist&Wurts, of de serie "Vuurcyclus" van Wurts alleen.
Maggie Furey met de "kronieken van Aurian" is ook wel een beetje in die stijl.

Van Jack Vance kun je oa. de "Lyonesse" serie lezen.

Dan heb je natuurlijk het epos "Rad des Tijds" [wat maar niet af komt] van Robert Jordan, goed voor vele uren leesplezier [alweer 8 boeken van zo'n 600-700 blz.].
En de serie van Terry Goodkind "De wetten van de Magie", past daar goed naast.

Aardig tussen fantasy en SciFi zit de serie "Drakerijders" van Anne MacCaffrey, al kom je daar pas later in de serie achter.
Een zekere topper is ook "De Donkere Toren" van Stephen King, die steeds meer op een zeer boeiende fantasy-reeks gaat lijken.
Roger Zelazny's "Amber" serie is ook een bijzonder origineel geval van Fantasy.

Wat meer rechttoe rechtaan is weer de "Heugenis, Smart en het Sterrenzwaard" -serie van Tad Williams. En van Williams zou ik ook zeker de nog niet voltooide reeks "Anderland" aanbevelen; geen Tolkien-Fantasy, maar zeeeeeer boeiend.

Zo, dat was mijn boekenlijstje wel weer...

[Dit bericht is gewijzigd door ro__ op 24-10-2000 18:41]

  dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:59:17 #17
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_412603
En waarom mis ik The Godfather of Science Fiction? Ik noem u: Robert A. Heinlein!
Avontuurlijker dan Jack Vance, grappiger dan H.G. Wells, slimmer dan A.E. van Vogt en stoerder dan Robert Jordan!

Lees:
• Stranger in a strange land
• Glory road
• The number of the beast
• Job, a comedy of justice
en
• Starship troopers

Dat verandert alles
pi_412738
quote:
Op 24 oktober 2000 12:28 schreef ro__ het volgende:
Hee, niemand heeft nog de serie "De Poort des Doods" van Margareth Weis & Tracy Hickman genoemd. Een van de beste fantasy-reeksen [7 boeken] die ik ken.
Hier wil ik me even helemaal bij aansluiten. Absoluut een van de beste series die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Echt aan te raden! Als je hem in het Engels wilt lezen is het "Deathgate". De serie blinkt uit in het onthullen van steeds kleine stukjes van een enorme puzzel. Heel fascinerend om te lezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_418571
Als je enigszins engels kan lezen, zou ik je aanraden om de boeken in de originele taal te lezen.

Aanraders:

Conqueror's trilogy van Zahn
Night's Dawn trilogy van Hamilton
The legacy of Heorot van Niven

Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_419361
ik hou erg van die verhaaltjes met draken en dwergjes kaboutertjes tovenaars en magie, weet iemand daar een goed boek in???
  donderdag 26 oktober 2000 @ 17:48:47 #21
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_419394
Jack Vance..De wereld van Tschai (een lekker pil om te lezen en goed SF reisverhaal)

Robert Jordan.. Het rad des tijds (7 boeken, totaal 5400 pagina's lekker ontspannen tussen magie goed en kwaad)

Tolkien.. De Hobbit / In de ban van de ring

Bridget Wood.. een serie verhalen naar analogie van de Ierse sagen, erg mooi en pittig geschreven.

heb je hier wat aan..??

lees ze..

Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_422079
quote:
Op 24 oktober 2000 13:59 schreef Kiegie het volgende:
En waarom mis ik The Godfather of Science Fiction? Ik noem u: Robert A. Heinlein!
Juist Kiegie, erg belangrijk.
Maar ik heb Isaac Asimov ook nog niet voorbij zien komen, toch lichtelijk onbegrijpelijk.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 15:09:15 #23
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_422127
Bedankt allemaal, voor de reacties! Ik denk dat ik voor de komende maanden wel zoet zal zijn met deze lijst.
The Internets, I needs it..
pi_433196
Vergeet vooral niet Imagica van Clive Barker te lezen, vond ik persoonlijk super.
I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
pi_433349
is Heinlein niet de schrijver van Starship Troopers?

Ik vond dat boek zo teleurstellend slecht geschreven. Ik heb gehoord dat er maar 1 boek van Heinlein goed is en dat is Jobe... of iets in die richting.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')