abonnement Unibet Coolblue
pi_140775713
Laatste post vorig deel:

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wim van den Driessche ;)
Ja! Wim _O_ Wat was de man geweldig in Les Mis en Next to Normal!
quote:
Van de nieuwe garde weet ik het niet zo, daar ben ik niet van op de hoogte. Maar aan de andere kant, het spook is een man van 40+ (en da's nog krap), geen twintiger, dus nieuwe garde telt niet eens echt. Enige uitzondering die ik daarop zou maken is een Nederlandse versie van Rostislav Kolpakov. Maar die bestaat niet.

Ik zie het Rene van Kooten nog wel doen, als het echt moet, maar liever niet. Hebben we niet een getalenteerde operazanger of zo?
Rene zie ik het ook niet doen inderdaad.

En qua Raoul? Freek Bartels lijkt me wel geschikt :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 12:53:50 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140776734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 12:10 schreef roos85 het volgende:
Laatste post vorig deel:

[..]

Ja! Wim _O_ Wat was de man geweldig in Les Mis en Next to Normal!

[..]

Rene zie ik het ook niet doen inderdaad.

En qua Raoul? Freek Bartels lijkt me wel geschikt :)
Raoul, nooit over nagedacht. Als ie maar goed is. Christine zou ik ook niet weten.

Wim als Frollo was ook om je lippen bij af te likken, trouwens O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:09:16 #4
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_140790067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 12:10 schreef roos85 het volgende:

[..]

En qua Raoul? Freek Bartels lijkt me wel geschikt :)
*Rillllll* Uiteraard is ie geschikt, maar ik word echt heel nerveus van hem, moet hem niet, vind hem een arrogante bal, en hij speelt altijd hetzelfde. Echt heel jammer dat ie kan zingen :D

Ik zie nog liever Jamai in die rol.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:20:05 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140790412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

*Rillllll* Uiteraard is ie geschikt, maar ik word echt heel nerveus van hem, moet hem niet, vind hem een arrogante bal, en hij speelt altijd hetzelfde. Echt heel jammer dat ie kan zingen :D

Ik zie nog liever Jamai in die rol.
Ja! Nou je het zegt... Vind Jamai sowieso wel goed. Zijn Marius was erg prettig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 05:47:46 #6
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_141606437
Zo, dat was me een productieve vakantie zeg. 4 weekjes USA, en veel gezien. Ook op het gebied van theater. Totale score: 14 musicals en een toneelstuk. *O*

Newsies
Rocky
If/then
Matilda
Aladdin
Mamma Mia (Las Vegas)
The Book of Mormon (Las Vegas)
Cabaret
Chicago
Avenue Q
Pippin
Kinky Boots
The Cripple Of Inishmaan (toneelstuk met Daniel Radcliffe)
Phantom of the Opera
Wicked

En van allemaal heb ik genoten!
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:29:55 #7
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_141607038
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 05:47 schreef Twoflower het volgende:
Zo, dat was me een productieve vakantie zeg. 4 weekjes USA, en veel gezien. Ook op het gebied van theater. Totale score: 14 musicals en een toneelstuk. *O*

Newsies
Rocky
If/then
Matilda
Aladdin
Mamma Mia (Las Vegas)
The Book of Mormon (Las Vegas)
Cabaret
Chicago
Avenue Q
Pippin
Kinky Boots
The Cripple Of Inishmaan (toneelstuk met Daniel Radcliffe)
Phantom of the Opera
Wicked

En van allemaal heb ik genoten!
Avenue Q in NY daar net zo off Broadway?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:05:29 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141607394
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 05:47 schreef Twoflower het volgende:
Zo, dat was me een productieve vakantie zeg. 4 weekjes USA, en veel gezien. Ook op het gebied van theater. Totale score: 14 musicals en een toneelstuk. *O*

Newsies
Rocky
If/then
Matilda
Aladdin
Mamma Mia (Las Vegas)
The Book of Mormon (Las Vegas)
Cabaret
Chicago
Avenue Q
Pippin
Kinky Boots
The Cripple Of Inishmaan (toneelstuk met Daniel Radcliffe)
Phantom of the Opera
Wicked

En van allemaal heb ik genoten!
Nice! :D

Welke vond je het tofst/minst tof?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:12:39 #9
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_141607518
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 05:47 schreef Twoflower het volgende:
Zo, dat was me een productieve vakantie zeg. 4 weekjes USA, en veel gezien. Ook op het gebied van theater. Totale score: 14 musicals en een toneelstuk. *O*

Newsies
Rocky
If/then
Matilda
Aladdin
Mamma Mia (Las Vegas)
The Book of Mormon (Las Vegas)
Cabaret
Chicago
Avenue Q
Pippin
Kinky Boots
The Cripple Of Inishmaan (toneelstuk met Daniel Radcliffe)
Phantom of the Opera
Wicked

En van allemaal heb ik genoten!
*O* Indrukwekkend!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:48:44 #10
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_141617184
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Avenue Q in NY daar net zo off Broadway?
Ik geloof dat ze een tijdje 'Broadway' zijn geweest (volgens Wikipedia), maar tegenwoordig zijn ze idd 'off Broadway'. En in 'Everything is only for now' is natuurlijk de actualiteit er bij gehaald. Waar ze op de CD 'George Bush' zingen wordt nu Justin Bieber genoemd. *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:05 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nice! :D

Welke vond je het tofst/minst tof?
Dat vind ik altijd zo moeilijk te bepalen. Ze zijn namelijk allemaal erg goed. Ook de shows die ik al eens had gezien. Je ontdekt toch ook altijd weer nieuwe dingen.
Rocky heeft me in ieder geval heel positief verrast. Ik was er heen gegaan op aanraden van iemand anders, maar ik heb me echt vermaakt. De hoofdrolspeler van Pippin was gewoon een erg lekker ding. :P Heel leuk om Michelle Williams en Alan Cumming in Cabaret te zien en Daniel Radcliffe in The Cripple, een zwarte Phantom, met Sierra Boggess als Christine, The Book of Mormon wilde ik al een tijdje graag zien (maar vond ik te duur op Broadway dus ik was blij dat 'ie ook in Vegas speelde), Cabaret leek enorm op de versie die we in NL hebben gehad met Pia Douwes als Sally Bowles, dus was naast de sterrencast ook een feest der herkenning, If/then met Idina was ook geweldig, etc, etc, etc......
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:53:19 #11
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_141617312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:48 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze een tijdje 'Broadway' zijn geweest (volgens Wikipedia), maar tegenwoordig zijn ze idd 'off Broadway'. En in 'Everything is only for now' is natuurlijk de actualiteit er bij gehaald. Waar ze op de CD 'George Bush' zingen wordt nu Justin Bieber genoemd. *O*
Dat laatste weet ik niet meer. Ik heb heem afgelopen december gezien daar. Er was zo'n enrome wand met allemaal teksten er op geschreven, vooral van RENT omdat die daar heeft gespeeld toen ie een comeback had. Dus nu staat RENT Eindhoven er ook tussen ;) #NDBT :D O+
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:00:48 #12
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141617538
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:48 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze een tijdje 'Broadway' zijn geweest (volgens Wikipedia), maar tegenwoordig zijn ze idd 'off Broadway'. En in 'Everything is only for now' is natuurlijk de actualiteit er bij gehaald. Waar ze op de CD 'George Bush' zingen wordt nu Justin Bieber genoemd. *O*

[..]

Dat vind ik altijd zo moeilijk te bepalen. Ze zijn namelijk allemaal erg goed. Ook de shows die ik al eens had gezien. Je ontdekt toch ook altijd weer nieuwe dingen.
Rocky heeft me in ieder geval heel positief verrast. Ik was er heen gegaan op aanraden van iemand anders, maar ik heb me echt vermaakt. De hoofdrolspeler van Pippin was gewoon een erg lekker ding. :P Heel leuk om Michelle Williams en Alan Cumming in Cabaret te zien en Daniel Radcliffe in The Cripple, een zwarte Phantom, met Sierra Boggess als Christine, The Book of Mormon wilde ik al een tijdje graag zien (maar vond ik te duur op Broadway dus ik was blij dat 'ie ook in Vegas speelde), Cabaret leek enorm op de versie die we in NL hebben gehad met Pia Douwes als Sally Bowles, dus was naast de sterrencast ook een feest der herkenning, If/then met Idina was ook geweldig, etc, etc, etc......
Oh dude, je hebt Norm Lewis gezien! :o

Blij dat je je vermaakt hebt :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:14:14 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141617926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:00 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh dude, je hebt Norm Lewis gezien! :o

Blij dat je je vermaakt hebt :Y
O+
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141710985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

*Rillllll* Uiteraard is ie geschikt, maar ik word echt heel nerveus van hem, moet hem niet, vind hem een arrogante bal, en hij speelt altijd hetzelfde. Echt heel jammer dat ie kan zingen :D

Ik zie nog liever Jamai in die rol.
Lol. Jamai was wel een van de betere tijdens The Passion. Zijn nummer op de auto's was tof.

quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 05:47 schreef Twoflower het volgende:
Zo, dat was me een productieve vakantie zeg. 4 weekjes USA, en veel gezien. Ook op het gebied van theater. Totale score: 14 musicals en een toneelstuk. *O*

Newsies
Rocky
If/then
Matilda
Aladdin
Mamma Mia (Las Vegas)
The Book of Mormon (Las Vegas)
Cabaret
Chicago
Avenue Q
Pippin
Kinky Boots
The Cripple Of Inishmaan (toneelstuk met Daniel Radcliffe)
Phantom of the Opera
Wicked

En van allemaal heb ik genoten!
:D

Wij willen binnenkort misschien naar Londen voor een musical. Hebben jullie aanraders van het moment? Met goede acteurs en het liefst een aardig verhaal?

Bovendien hebben we kaarten gekregen voor Jersey Boys. Iets met een gegeven paard enzo. Dus daar gaan we ook heen. Ik zal jullie wel laten weten of hij meegevallen is.
  Moderator dinsdag 1 juli 2014 @ 20:35:07 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_141782189
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 05:47 schreef Twoflower het volgende:
Zo, dat was me een productieve vakantie zeg. 4 weekjes USA, en veel gezien. Ook op het gebied van theater. Totale score: 14 musicals en een toneelstuk. *O*

Newsies
Rocky
If/then
Matilda
Aladdin
Mamma Mia (Las Vegas)
The Book of Mormon (Las Vegas)
Cabaret
Chicago
Avenue Q
Pippin
Kinky Boots
The Cripple Of Inishmaan (toneelstuk met Daniel Radcliffe)
Phantom of the Opera
Wicked

En van allemaal heb ik genoten!
Hey ik ben binnenkort ook in Vegas, wist niet dat Book of Mormon daar speelde! Dat ga ik eens checken :s) Verder alle musicals gezien op Broadway of ook aan de Westkust? Ben daar namelijk een maand maar voor zover ik kan zien speelt er niet veel tofs in San Francisco of Los Angeles -O-

Edit: Book of Mormon stopt over een paar dagen in Vegas, ik ben er pas eind augustus - eind september -O-

Afgelopen weekend onverwacht naar Jersey Boys geweest (een vriend van me die normaal in het ensemble zit speelde een van de hoofdrollen) en ik was echt positief verrast! Had me nooit verdiept in deze musical maar het was echt een feest van herkenning, zat echt te swingen :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:54:48 #16
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141783450
Morgen naar Sister Act, ben benieuwd :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:24:01 #17
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_141794447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hey ik ben binnenkort ook in Vegas, wist niet dat Book of Mormon daar speelde! Dat ga ik eens checken :s) Verder alle musicals gezien op Broadway of ook aan de Westkust? Ben daar namelijk een maand maar voor zover ik kan zien speelt er niet veel tofs in San Francisco of Los Angeles -O-

Edit: Book of Mormon stopt over een paar dagen in Vegas, ik ben er pas eind augustus - eind september -O-

Afgelopen weekend onverwacht naar Jersey Boys geweest (een vriend van me die normaal in het ensemble zit speelde een van de hoofdrollen) en ik was echt positief verrast! Had me nooit verdiept in deze musical maar het was echt een feest van herkenning, zat echt te swingen :D
The Smith Center krijgt meerdere grote Broadway-musicals, dus wie weet is er als jij er bent ook wel een goede show te zien.
pi_141798863
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 05:47 schreef Twoflower het volgende:
Zo, dat was me een productieve vakantie zeg. 4 weekjes USA, en veel gezien. Ook op het gebied van theater. Totale score: 14 musicals en een toneelstuk. *O*

Newsies
Rocky
If/then
Matilda
Aladdin
Mamma Mia (Las Vegas)
The Book of Mormon (Las Vegas)
Cabaret
Chicago
Avenue Q
Pippin
Kinky Boots
The Cripple Of Inishmaan (toneelstuk met Daniel Radcliffe)
Phantom of the Opera
Wicked

En van allemaal heb ik genoten!
Indrukwekkende lijst :D
Hoe was Aladdin? Als ik zo de filmpjes bekijk is het een redelijk aangepaste versie. Mij spreekt het niet zo aan, hoe vond jij het?
  woensdag 2 juli 2014 @ 06:36:02 #19
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_141805487
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:14 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Indrukwekkende lijst :D
Hoe was Aladdin? Als ik zo de filmpjes bekijk is het een redelijk aangepaste versie. Mij spreekt het niet zo aan, hoe vond jij het?
Ja, er waren wat aanpassingen. Abu en Jago (spelling even daargelaten) waren vervangen door resp. 3 vrienden en een dikke kleine sidekick, maar daar heb ik me verder helemaal niet aan gestoord. Er zaten meer liedjes in, die het nooit tot de film hebben gered. En het vliegend tapijt had een minder prominente rol. Maar voor de rest werd het verhaal behoorlijk goed gevolgd, en ik was zelf positief verrast.
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 07:55:55 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_141805771
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:24 schreef Twoflower het volgende:

[..]

The Smith Center krijgt meerdere grote Broadway-musicals, dus wie weet is er als jij er bent ook wel een goede show te zien.
ik ga het in de gaten houden ^O^

Wat voor reis heb je überhaupt gemaakt en hoe lang dat je zowel in NY als Vegas was? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:53:35 #21
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_141810268
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 00:51 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Bovendien hebben we kaarten gekregen voor Jersey Boys. Iets met een gegeven paard enzo. Dus daar gaan we ook heen. Ik zal jullie wel laten weten of hij meegevallen is.
Dat hebben wij dus ook :D Gegeven paard.
Alleen ga ik hem wel in de bek kijken als NL in de WK finale zit, want t is op die dag :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:58:59 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141810468
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat hebben wij dus ook :D Gegeven paard.
Alleen ga ik hem wel in de bek kijken als NL in de WK finale zit, want t is op die dag :{
Als je de kaarten kwijt moet, hoor ik het wel 8-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:02:02 #23
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_141810547
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als je de kaarten kwijt moet, hoor ik het wel 8-)
Ze zijn niet van mij maar van een vriendin -O- Dus ik denk dat zij ze dan weg gaat geven.
Maar ik zal je doorgeven als een van de kandidaten ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 2 juli 2014 @ 19:42:13 #24
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_141825645
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 07:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik ga het in de gaten houden ^O^

Wat voor reis heb je überhaupt gemaakt en hoe lang dat je zowel in NY als Vegas was? :D
Ik ben 4 weken in de USA geweest, in NY, Washington, New Orleans, San Francisco, Las Vegas, en weer geeindigd in NY.
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 20:04:30 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_141826422
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat hebben wij dus ook :D Gegeven paard.
Alleen ga ik hem wel in de bek kijken als NL in de WK finale zit, want t is op die dag :{
Ik had precies hetzelfde maar het viel heel erg mee, ik vond het zelfs heel erg leuk!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 19:42 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik ben 4 weken in de USA geweest, in NY, Washington, New Orleans, San Francisco, Las Vegas, en weer geeindigd in NY.
Dat klinkt als een mooie reis! Alleen de steden of ook nog nationale parken gezien?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:21:30 #26
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_141829679
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde maar het viel heel erg mee, ik vond het zelfs heel erg leuk!

[..]

Dat klinkt als een mooie reis! Alleen de steden of ook nog nationale parken gezien?
Alleen steden. Ik ken mezelf, binnen 2 dagen ben ik redelijk uitgekeken op natuur... ;(
  woensdag 2 juli 2014 @ 23:53:03 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141837977
Nou, sister act had ik ook wel over kunnen slaan. Enige lichtpuntje was Christanne de Bruin. En het decor was tof. Maar de muziek was weinig verheffend, de teksten bleven niet hangen, de grappen lagen veel te veel voor de hand waardoor ik last kreeg van plaatsvervangende schaamte... En iedereen die ik potentieel leuk zou vinden, was er niet.

Meh.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 09:24:58 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_141843435
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:21 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Alleen steden. Ik ken mezelf, binnen 2 dagen ben ik redelijk uitgekeken op natuur... ;(
ah zonde! Ik ben juist zo benieuwd naar al die nationale parken O+ Juist die afwisseling met de steden lijkt me leuk :) welke van de steden Vegas/LA/SF vond je het leukste?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 14 juli 2014 @ 09:50:38 #29
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142274286
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde maar het viel heel erg mee, ik vond het zelfs heel erg leuk!

Ik vond er echt geen bal aan....... :@

• De eerste 30 minuten hadden ze enorme haast. De dialogen werden letterlijk opgelepeld en het verhaal afgeraffeld, om maar zo snel mogelijk bij de bekendere liedjes te komen. Na de pauze was t door de nummers wel wat swingender.
• Ik vind de Four Seasons muziek al vaak te zoet, dus ik heb er al niet echt een band mee. Maar sommige waren herkenbaar dus op zich wel prima hoor.
• We hadden een alternate, ook prima. Zijn falsetto was indrukwekkend, maar dat moet ook wel als Frankie Valli. Alleen na 4 nummers ken je dat "trucje" wel. Helaas zong ie in z'n gewone kop- en borststem helemaal niet zo goed en was zijn acteren echt bordkarton.
• Dat "niet zo heel sterk" zingen viel op, omdat hij ook nog eens heel vaak bijgestaan werd door mensen achter de schermen. Kun je vrij goed merken.
• De muziek stond veel en veel en VEEL te hard en had een galm. En dan bedoel ik niet de bewuste kerk-scene, maar door het hele stuk heen.
• Het verhaal is gewoonweg niet boeiend genoeg. Het raakt niet. Zelfs niet de zogenaamd emotionele scene.

Nee. Entertainment wat ik na 5 min weer vergeten ben. De hele groep waar we mee waren, varierend van 60 tot 24, was het er mee eens: Blij dat we er gratis zaten. Op zich een prima avond gehad met elkaar, maar dit is echt niets voor ons.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 14 juli 2014 @ 10:32:25 #30
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_142275125
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:50 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vond er echt geen bal aan....... :@

• De eerste 30 minuten hadden ze enorme haast. De dialogen werden letterlijk opgelepeld en het verhaal afgeraffeld, om maar zo snel mogelijk bij de bekendere liedjes te komen. Na de pauze was t door de nummers wel wat swingender.
• Ik vind de Four Seasons muziek al vaak te zoet, dus ik heb er al niet echt een band mee. Maar sommige waren herkenbaar dus op zich wel prima hoor.
• We hadden een alternate, ook prima. Zijn falsetto was indrukwekkend, maar dat moet ook wel als Frankie Valli. Alleen na 4 nummers ken je dat "trucje" wel. Helaas zong ie in z'n gewone kop- en borststem helemaal niet zo goed en was zijn acteren echt bordkarton.
• Dat "niet zo heel sterk" zingen viel op, omdat hij ook nog eens heel vaak bijgestaan werd door mensen achter de schermen. Kun je vrij goed merken.
• De muziek stond veel en veel en VEEL te hard en had een galm. En dan bedoel ik niet de bewuste kerk-scene, maar door het hele stuk heen.
• Het verhaal is gewoonweg niet boeiend genoeg. Het raakt niet. Zelfs niet de zogenaamd emotionele scene.

Nee. Entertainment wat ik na 5 min weer vergeten ben. De hele groep waar we mee waren, varierend van 60 tot 24, was het er mee eens: Blij dat we er gratis zaten. Op zich een prima avond gehad met elkaar, maar dit is echt niets voor ons.
Een aantal van deze punten ben ik volledig met je eens. Toen ik er zat was er ook nog eens een publiek dat aan alle kanten zat te kuchen en zelfs praten. Of dat tekenend is voor het Jersey Boys publiek, of dat ik gewoon een slechte dag trof weet ik niet. Maar het heeft er mede voor gezorgd dat ik de hele ophef over die musical niet snap.
  maandag 14 juli 2014 @ 10:41:39 #31
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142275324
Klinkt als een musical voor SBS6-publiek. Zoals zo veel tegenwoordig :{ Sister Act was ook niet bepaald hoogstaand.

OOC, wie was de understudy?

Denk dat ik nog wel een keer naar War Horse wil, keertje last minute op een woensdag of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 14 juli 2014 @ 11:01:29 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142275788
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:41 schreef wonderer het volgende:
Klinkt als een musical voor SBS6-publiek. Zoals zo veel tegenwoordig :{
Zo zou ik t idd wel een beetje willen typeren ja :@
Van die Albert Verlinde shit als Flashdance werd ik ook niet vrolijk van. Plat vermaak. Zo weer vergeten.

Tick Tick Boom... kijk, die vond ik dan wel weer mooi!

quote:
Sister Act was ook niet bepaald hoogstaand.
Lijkt me ook geen bal aan. Al zal de muziek wel lekker swingend zijn.
Om dezelfde reden ga ik niet naar Dreamgirls. Dat soort "grote" shows doen me gewoon niets.

quote:
OOC, wie was de understudy?
Uuuuh.... kreem, kraam, keel... wacht ff, ff googelen.:

Maarten Smeele

quote:
Denk dat ik nog wel een keer naar War Horse wil, keertje last minute op een woensdag of zo.
Ik alleen omdat ik de understudy/alternate van de hoofdrol ken en met hem oefen/speel voor t parktheater :D

De voorstelling komt trouwens op Lowlands. Nou ja, stukken dan. En een intro van de paarden en werkwijze.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:11:26 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142275988
Ik wil angst en (melo)drama in een show. Duisternis. De shows die ik mooi vind, hebben dat allemaal (Phantom, Les Mis, Jekyll & Hyde, Tanz, Beauty and the Beast (ja, die OOK) etc). Die broadway meuk hoef ik echt niet. Geef mij maar Europese musicals (Wildhorn daargelaten).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator maandag 14 juli 2014 @ 21:47:38 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142301176
Ik snap wel wat je bedoelt trouwens Ang3l, het is ook dat we gratis waren en dat mijn vriend meespeelde, dat scheelt een boel. Maar ik heb me prima vermaakt :) verder is het ook niet echt mijn type musical, ik zou er niet nog eens heen gaan maar gewoon een leuk middagje uit.

Nee neem dan Londen, over drie weken ga ik er weer heen. Tickets zijn geboekt voor Billy Eliott en O+ Miss Saigon O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 14 juli 2014 @ 22:26:23 #35
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142303295
Nou, ik vind, mits goed uitgevoerd, 'The Pirates of Penzance', 'Kismet', 'Bubbling Brown Sugar', 'Tsjechov' en 'Oliver!' ook nog steeds goed te doen hoor. :P

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 14 juli 2014 @ 22:28:24 #36
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142303408
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:11 schreef wonderer het volgende:
Die broadway meuk hoef ik echt niet.
-O- :{ ;( :'(
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator maandag 14 juli 2014 @ 22:56:24 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142305042
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:28 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

-O- :{ ;( :'(
Ik zou zeggen definieer Broadway meuk? :P Vallen producties als Aida en Rent daar ook onder bijvoorbeeld?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 14 juli 2014 @ 23:19:49 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142306266
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zou zeggen definieer Broadway meuk? :P Vallen producties als Aida en Rent daar ook onder bijvoorbeeld?
Aida is Brits, voor zover ik weet (Elton John).

Overigens bedoelde ik niet dat alles wat van Broadway komt kut is, maar wat van oudsher als Broadway musical gezien wordt (Oklahoma, Ragtime etc: toneelstukken met liedjes, niet te diepgravend, opgewekt ( :r )) trekt me gewoon niet. Dat is niet wat ik zoek in het theater.

Overigens, Elizabeth, wat vind jij van de plannen die Disney met Into the Woods heeft? Sondheim: sellout of niet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator maandag 14 juli 2014 @ 23:35:14 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142306990
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aida is Brits, voor zover ik weet (Elton John).

Overigens bedoelde ik niet dat alles wat van Broadway komt kut is, maar wat van oudsher als Broadway musical gezien wordt (Oklahoma, Ragtime etc: toneelstukken met liedjes, niet te diepgravend, opgewekt ( :r )) trekt me gewoon niet. Dat is niet wat ik zoek in het theater.

Overigens, Elizabeth, wat vind jij van de plannen die Disney met Into the Woods heeft? Sondheim: sellout of niet?
Aida heeft nooit op West End gestaan en is dus wat dat betreft een Broadway productie. Net als dat Les Miserables en Miss Saigon West End producties zijn, al zijn de schrijvers Frans ;)

Wat jij bedoelt zijn van die jaren 50 en 60 producties denk ik? Daar heb ik ook niks mee. Maar producties van dit millennium (Rent, Aida, Parade, The Last Five Years enz) zijn daar absoluut niet mee te vergelijken! Over het algemeen ben ik ook meer een West End fan maar je kunt niet alle Broadway producties over 1 kam scheren :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:50:45 #40
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142315622
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aida is Brits, voor zover ik weet (Elton John).

Overigens bedoelde ik niet dat alles wat van Broadway komt kut is, maar wat van oudsher als Broadway musical gezien wordt (Oklahoma, Ragtime etc: toneelstukken met liedjes, niet te diepgravend, opgewekt ( :r )) trekt me gewoon niet. Dat is niet wat ik zoek in het theater.
Nee, die zijn niet diepgravend...... Mama Mia, Aida, The Lion King, We will rock you, Jersey Boys, allemaal wel zeker? :')

Van oudsher is een musical niet meer of minder dan een Vaudeville produktie, en het enige verschil met revue is dat er een verhaaltje aan vast hangt. Meer niet. Verder is het gewoon een muziektheaterstuk dat thuis hoort tussen het rijtje opera-operette-musical. Porgy & Bess, een van de vroegere musicals, is nog altijd een fenomenaal goed geschreven stuk theater, met prachtige muziek. Als je dat, van oorsprong Amerikaanse, theaterstuk niets vind, dan is muziektheater sowieso niet aan je besteed vind ik. Hetzelfde geldt voor 'The Jazz singer', 'Funny Girl' (wat een dramatisch stuk is dat!!), 'West Side Story', 'Anatevka', 'Man of La Mancha' en veel later produkties als 'Rags', 'Godspell', 'Sunday in the park with George' . Stuk voor stuk 'Broadway' produkties en behoorlijk van grote klasse. Overigens iedereen die nog nooit van deze produkties heeft gehoord moet zich niet wagen aan uitspraken over de klasse van musicals, want dan weet je dus gewoon helemaal niets. En nu noem ik zelfs alleen nog de bekende stukken, want er zijn veel en veel meer schitterende Broadway produkties die een stuk onbekender zijn. Ik vind echt dat jullie Broadway onrecht aandoen.

quote:
Overigens, Elizabeth, wat vind jij van de plannen die Disney met Into the Woods heeft? Sondheim: sellout of niet?
Serieus? Ik vind het fantastisch. Niks sell out. De cast is geweldig, op meneer Depp na dan. Daniel Huttlestone O+ doet Jack, en waarom zou een Sondheim meesterwerk niet verfilmd mogen worden als bijvoorbeeld 'Kuifje en de zonnetempel' :') vermusicalled wordt. Ben alleen benieuwd of Streep enigszins in de buurt kan komen van Peters. Zingen kan ze wel, maar een dergelijke zware rol? Ik ben in ieder geval zeer benieuwd.

-edit- Joetoep toegevoegd

Oordelen kun je overigens al bij voorbaat



[ Bericht 3% gewijzigd door ElizabethR op 15-07-2014 10:00:31 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:11:28 #41
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142315934
Ik doelde meer op de veranderingen in het script. Ik las dat er nogal wat commentaar op was gekomen van fans omdat bepaalde elementen uit het verhaal "geschikt waren gemaakt voor Disney" en dat namen ze Sondheim kwalijk.

Ik ga naar een musical voor bepaalde emoties en die worden door Europese musicals veel vaker en beter opgeroepen dan door Broadway. Is het zo beter? Ik vind andere producties niet slecht, uitzonderingen daargelaten, maar niks voor mij. Kwestie van smaak.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:13:54 #42
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142315978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:11 schreef wonderer het volgende:
Ik doelde meer op de veranderingen in het script. Ik las dat er nogal wat commentaar op was gekomen van fans omdat bepaalde elementen uit het verhaal "geschikt waren gemaakt voor Disney" en dat namen ze Sondheim kwalijk.
Ah, daar wist ik nog niets van. Wacht ik even af dan. Vraag me af hoe ze dat willen doen dan, als alle liedjes in tact blijven

quote:
Ik ga naar een musical voor bepaalde emoties en die worden door Europese musicals veel vaker en beter opgeroepen dan door Broadway. Is het zo beter? Ik vind andere producties niet slecht, uitzonderingen daargelaten, maar niks voor mij. Kwestie van smaak.
Veel beter :)
Ik ga overigens naar musicals voor de muziek en dans.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 10:17:33 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142316034
Eens met Elizabeth, je kunt sowieso niet alles over 1 kam scheren. Ik was producties als West Side Story en Fiddler on the Roof even vergeten, die zijn prachtig. Net als Porgy & Bess, zonder die productie had musical niet eens bestaan als genre!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:17:56 #44
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142316040
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:13 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ah, daar wist ik nog niets van. Wacht ik even af dan. Vraag me af hoe ze dat willen doen dan, als alle liedjes in tact blijven

[..]

Veel beter :)
Ik ga overigens naar musicals voor de muziek en dans.
Zal later nog eens kijken of ik er iets over kan vinden. Ik las het op Tumblr (dus kan ook best zijn dat het enorm overtrokken was ;)).

Dans trekt me sowieso niet, zeldzame uitzonderingen daargelaten. Zelfs Carpe Noctem uit Tanz had jaren nodig om me echt te trekken en daar zit een halfnaakte gespierde vampier in, kun je nagaan ;)

Zang/muziek trekt me dan weer wel, zo erg dat ik doorgecomponeerde shows prefereer. Een goede stem die ook goed kan acteren, daar ga ik voor. Omdat ik geraakt wil worden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:30:40 #45
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142316279
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zou zeggen definieer Broadway meuk? :P Vallen producties als Aida en Rent daar ook onder bijvoorbeeld?
Geen slecht woord over rent! }:|
*Trekt zijn kerstjurkje en bokshandschoenen aan*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 10:43:41 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142316520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Geen slecht woord over rent! }:|
*Trekt zijn kerstjurkje en bokshandschoenen aan*
hey ik kom juist op voor rent :D Don't shoot the messenger :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:44:56 #47
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142316547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:17 schreef wonderer het volgende:

Zelfs Carpe Noctem uit Tanz had jaren nodig om me echt te trekken en daar zit een halfnaakte gespierde vampier in, kun je nagaan ;)
Maar nou noem je een van de lompste stukken dans ever op. Beetje rondgooien van een dame, op bepaald niet aantrekkelijke wijze, omdat het lijkt dat ze veel te zwaar is om rondgegooid te worden.

Nee, met dans bedoel ik onderstaande dingen






Als je overigens geen moer om dans geeft, waarom ga je dan niet naar opera's. Komt geen dans aan te pas, en is toch muziektheater. Ik hou er ook erg van!!

[ Bericht 2% gewijzigd door ElizabethR op 15-07-2014 10:58:43 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:46:20 #48
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142316585
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

hey ik kom juist op voor rent :D Don't shoot the messenger :P
Dan is t goed :P
Maar telt die echt als broadway dan? Off broadway begonnen en geeindigd.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 10:51:03 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142316676
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:46 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dan is t goed :P
Maar telt die echt als broadway dan? Off broadway begonnen en geeindigd.
klopt ja maar zie het toch wel als een Broadway productie omdat het zo lang er gestaan heeft.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:57:07 #50
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142316822
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Geen slecht woord over rent! }:|
*Trekt zijn kerstjurkje en bokshandschoenen aan*
Ik vind jou dus een voorbeeld van iemand die nauwelijks recht van spreken heeft, want wat weet jij nou helemaal van musicals, behalve de bevooroordeelde kijk die je er nu op hebt ....
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:11:33 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142317121
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar nou noem je een van de lompste stukken dans ever op. Beetje rondgooien van een dame, op bepaald niet aantrekkelijke wijze, omdat het lijkt dat ze veel te zwaar is om rondgegooid te worden.

Nee, met dans bedoel ik onderstaande dingen






Als je overigens geen moer om dans geeft, waarom ga je dan niet naar opera's. Komt geen dans aan te pas, en is toch muziektheater. Ik hou er ook erg van!!
Afgezien van Mr Mistoffelees (en zelfs daar valt nog over te discussieren) beelden geen van die dansen een verhaal uit. Het is allemaal simpelweg bewegende ondersteuning van een liedje. Net als bijvoorbeeld de choreografie van Knoblauch. Heb ik ook niks mee (hoewel dat alsnog interessanter is dan die hoedjes...). Roept geen enkele emotie op. In Carpe Noctem wordt een hele droom uitgebeeld (en met andere/goede dansers blijft er van jouw argument ook weinig over) zonder woorden erbij en krijg je een behoorlijk interessant inzicht in de psyche van de hoofdpersoon. Lukt met die tapdansjes niet echt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:18:08 #52
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142317266
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Afgezien van Mr Mistoffelees (en zelfs daar valt nog over te discussieren) beelden geen van die dansen een verhaal uit. Het is allemaal simpelweg bewegende ondersteuning van een liedje. Net als bijvoorbeeld de choreografie van Knoblauch. Heb ik ook niks mee (hoewel dat alsnog interessanter is dan die hoedjes...). Roept geen enkele emotie op. In Carpe Noctem wordt een hele droom uitgebeeld (en met andere/goede dansers blijft er van jouw argument ook weinig over) zonder woorden erbij en krijg je een behoorlijk interessant inzicht in de psyche van de hoofdpersoon. Lukt met die tapdansjes niet echt.
Mjah, jij kijkt toch heel anders naar musical als ik. Ik zie de prestatie erachter, het harde werken, het combineren van dans en zang, en kan daar enorm van genieten (zal mijn choreografie achtergrond wel zijn). Jij bent op zoek naar het doorgronden van personages. Dat is niet mijn insteek. Als ik een personage wil doorgronden lees ik wel een boek of ga naar een toneelstuk. Voor mij hoeft dans in een musical ook beslist geen verhaal uit te beelden, maar maakt het gewoon een totaal toneelbeeld, samen met licht en geluid.

Steam Heat is een van de moeilijkste dansen (want Fosse) in combinatie met zang. Daar kan ik oprecht van genieten, als dat allemaal goed lukt, want het ziet er zo eenvoudig uit..... maar niets is minder waar.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:21:34 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142317350
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Mjah, jij kijkt toch heel anders naar musical als ik. Ik zie de prestatie erachter, het harde werken, het combineren van dans en zang, en kan daar enorm van genieten (zal mijn choreografie achtergrond wel zijn). Jij bent op zoek naar het doorgronden van personages. Dat is niet mijn insteek. Als ik een personage wil doorgronden lees ik wel een boek of ga naar een toneelstuk.

Steam Heat is een van de moeilijkste dansen (want Fosse) in combinatie met zang. Daar kan ik oprecht van genieten, als dat allemaal goed lukt, want het ziet er zo eenvoudig uit..... maar niets is minder waar.
Heh, ik wilde nog vragen of het Fosse was, maar dat leek me niet zo relevant. Ik heb de musical niet eens gezien (hoewel als iemand daar een Nederlandse bootleg van heeft ik me erg aanbevolen houd, ik ben erg benieuwd naar Stanley in zijn goeie jaren).

Maar we komen inderdaad van twee verschillende, zo niet tegenovergestelde kanten. Zoals jij een show bekijkt, zo lees ik een boek. En dan irriteert het me ook als mensen bagger ophemelen omdat het voor hun een snaar raakt en voor mij niet, omdat ik zie hoe slecht het geschreven is en wat voor cliches of kunstgrepen er gebruikt worden ;)

Ik snap waar je vandaan komt, maar ik kijk er simpelweg met andere ogen naar. Laten we dat maar in ons achterhoofd houden bij de volgende discussie, scheelt vast een hoop frustratie :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:22:01 #54
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142317361
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik vind jou dus een voorbeeld van iemand die nauwelijks recht van spreken heeft, want wat weet jij nou helemaal van musicals, behalve de bevooroordeelde kijk die je er nu op hebt ....
Wat is dat nou weer voor elitair hokjes gebullshit?
"Recht van spreken"? Are you kidding me? :')

je moet minimaal een x aantal musicals gezien hebben wil je een mening kunnen vormen? of nee: Wil je er een mening over MOGEN vormen van je? Of bepaalde musicals? Doe ff normaal :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:32:30 #55
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142317603
Wicked
Tick tick boom
Phantom of the Opera
Eternity
Hairspray
Hair
Cats
Dracula
Lion King
Rent
Avenue Q
Into the woods
Spring Awakening
Flashdance
Jersey Boys
Saturday Night Fever
Annie
Chicago
Mamma Mia
The last five years
Jesus Christ Superstar
La Cage aux Folles

Moet ik nog even doorgaan of ik wel "kwalificeer" voor een "recht van spreken"? En dan ben ik er vast nog een paar vergeten.
Wat een ontzettend domme opmerking zeg. Accepteer gewoon dat niet iedereen dezelfde smaak, mening of kijk op musicals heeft als jij ;)

"Wat weet jij nou helemaal van musicals..." Bitch please :') Iedereen die ook maar 1 musical gezien heeft heeft t recht te oordelen over die musical. En ik heb er genoeg gezien en genoeg verschillende gezien om te weten wat ik wel en wat ik niet kan waarderen binnen het hok "musical". Dus hou je elitaire uitspraken over recht van spreken en "wat weet jij er nou van" maar even voor je.

Dus. Man man, wat kan ik slecht tegen dat soort uitspraken zeg. En adem in, adem uit.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ang3l op 15-07-2014 11:45:12 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:34:04 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142317624
Vergeet Dracula niet *O* vlindertje *O*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:34:37 #57
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142317639
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:34 schreef wonderer het volgende:
Vergeet Dracula niet *O* vlindertje *O*
Ja ik kwam ff niet op de naam. Ik dacht "Hij heette toch niet gewoonweg Dracula?". Maar wel dus :D
Mijn god, dat was een draak-ula! :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:35:41 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142317664
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:34 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja ik kwam ff niet op de naam. Ik dacht "Hij heette toch niet gewoonweg Dracula?". Maar wel dus :D
Mijn god, dat was een draak-ula! :D

_O-

Kan best dat ie anders heette hoor, er zijn er een stuk of vijf namelijk en ik kan ze niet allemaal uit elkaar houden. Maar tering :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:37:51 #59
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142317715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

_O-

Kan best dat ie anders heette hoor, er zijn er een stuk of vijf namelijk en ik kan ze niet allemaal uit elkaar houden. Maar tering :')
"Vlindertjeeeee, vlindertjeeee!" :D
Was degene die in Antwerpen speelde toch?

Zo twijfelde ik ook ff over de naam Eternal, maar volgens mij heette ie echt zo. Ook een vampier musical. Of was t Eternity?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:43:49 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142317863
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

"Vlindertjeeeee, vlindertjeeee!" :D

Zo twijfelde ik ook ff over de naam Eternal, maar volgens mij heette ie echt zo. Ook een vampier musical. Of was t Eternity?
Volgens mij Eternity. En ik weet niet meer of ik die nou gezien heb of niet. Dus dat zegt al wat.

Deze Dracula was trouwens een originele Vlaamse productie, voor zover ik kan vinden. Wildhorn heeft er ook een gemaakt en er is een versie met Borchert en Kröger die de film van Coppola volgt, volgens mij is dat niet die van Wildhorn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:45:02 #61
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142317896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Volgens mij Eternity. En ik weet niet meer of ik die nou gezien heb of niet. Dus dat zegt al wat.
Ja Eternity inderdaad. :Y Ik heb t ff aangepast in mn lijst. Want stel je voor dat ik ineens geen recht van spreken heb omdat ik een titel verkeerd noem. ;) Maar goed, "wat weet ik er nou van" he? :P

quote:
Deze Dracula was trouwens een originele Vlaamse productie, voor zover ik kan vinden. Wildhorn heeft er ook een gemaakt en er is een versie met Borchert en Kröger die de film van Coppola volgt, volgens mij is dat niet die van Wildhorn.
Ja nou ja, die. Die ene. Die we samen hebben gezien :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:46:40 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142317936
Oh ja, Stephen zat in Eternity. Ik heb hem nooit gezien maar daarom is die titel blijven hangen (major crush maar pas daarna).

Inderdaad, die ene :D Fuck man, da's alweer ruim acht jaar leden...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:23:36 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142318950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik snap waar je vandaan komt, maar ik kijk er simpelweg met andere ogen naar. Laten we dat maar in ons achterhoofd houden bij de volgende discussie, scheelt vast een hoop frustratie :D
Ik ben niet gefrustreerd hoor. Heb jouw mening hoog zitten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:31:57 #64
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142319206
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:22 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor elitair hokjes gebullshit?
"Recht van spreken"? Are you kidding me? :')

je moet minimaal een x aantal musicals gezien hebben wil je een mening kunnen vormen? of nee: Wil je er een mening over MOGEN vormen van je? Of bepaalde musicals? Doe ff normaal :D
Je hebt nog maar in het vorige topic zelf geschreven dat je musical eigenlijk helemaal niet ziet zitten. Als je musical niets aan vindt, dan moet je er ook niet zo'n geprononceerde mening over hebben, en resoluut alles wat andere mensen leuk vinden wat niet in jouw lijstje voorkomt veroordelen, want dat doe je heel erg. Net zoals bij die user die in het vorige topic zei Shrek leuk te vinden, waarop jij :') reageert. Of als iemand Simone Kleinsma waardeert, dat gewoonweg belachelijk maken. Dat is pas elitair hokjesgeneuzel.

Verder negeer ik jou. Je blaast me te hoog van de toren. :W
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:32:38 #65
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142319235
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je hebt nog maar in het vorige topic zelf geschreven dat je musical eigenlijk helemaal niet ziet zitten. Als je musical niets aan vindt, dan moet je er ook niet zo'n geprononceerde mening over hebben, en resoluut alles wat andere mensen leuk vinden wat niet in jouw lijstje voorkomt veroordelen, want dat doe je heel erg. Net zoals bij die user die in het vorige topic zei Shrek leuk te vinden, waarop jij :') reageert. Of als iemand Simone Kleinsma waardeert, dat gewoonweg belachelijk maken. Dat is pas elitair hokjesgeneuzel.

Verder negeer ik jou. Je blaast me te hoog van de toren. :W
_O-

Right.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 12:53:15 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142319921
Vanavond eens een lijstje maken van welke producties ik ooit gezien heb. Vroeger hield ik dat trouw bij maar al zeker 10 jaar niks mee gedaan. Ben benieuwd wat mijn score inmiddels is :D

Verder houd ik me buiten deze discussie omdat ik Ang3l niet ken. Elizabeth ken ik daarentegen al jaren en ik weet dat wij vaak op 1 lijn zitten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:01:32 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142320156
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:53 schreef MaJo het volgende:
Vanavond eens een lijstje maken van welke producties ik ooit gezien heb. Vroeger hield ik dat trouw bij maar al zeker 10 jaar niks mee gedaan. Ben benieuwd wat mijn score inmiddels is :D

Verder houd ik me buiten deze discussie omdat ik Ang3l niet ken. Elizabeth ken ik daarentegen al jaren en ik weet dat wij vaak op 1 lijn zitten :)
Ik zie eigenlijk niet eens zo heel veel verschillende musicals, maar zie dezelfde vaak meerdere keren, voornamelijk vanwege de cast. Hoewel mijn lijstje inmiddels best lang is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:05:46 #68
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142320336
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niet eens zo heel veel verschillende musicals, maar zie dezelfde vaak meerdere keren, voornamelijk vanwege de cast. Hoewel mijn lijstje inmiddels best lang is.
Volgens mij heb ik alleen Rent en Last 5 years meerdere malen gezien. Die staan dan ook hoog op m'n leuk-lijst :Y Al was de 2e x L5Y stukken slechter dan de eerste, want Jim de Groot :{

O nee, Avenue Q ook 2x. 1x cam versie, 1x off-broadway in NY.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 13:06:23 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142320362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niet eens zo heel veel verschillende musicals, maar zie dezelfde vaak meerdere keren, voornamelijk vanwege de cast. Hoewel mijn lijstje inmiddels best lang is.
Ik een combi van beiden. Inmiddels flink wat musicals gezien en meerdere ook vele malen inderdaad. En de laatste 10 jaar nauwelijks iets maar alsnog is de lijst best lang :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:08:01 #70
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142320425
Er zijn er 2 die ik graag wil zien, maar daar krijg ik live nooit de kans meer voor denk ik:

Lestat --> want jeugdzonde, Anne Rice
The Light princess --> want Tori Amos

Maar die hebben beide maar heel kort gespeeld. En ik geloof ook niet dat ze erg lovende recensies kregen -O-

Won, had jij lestat nou gezien? (cam of zo?)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:09:05 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142320466
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik een combi van beiden. Inmiddels flink wat musicals gezien en meerdere ook vele malen inderdaad. En de laatste 10 jaar nauwelijks iets maar alsnog is de lijst best lang :D
Toen ik nog in Amerika woonde, kwam ik speciaal terug naar Nederland in het voor- en naseizoen om musicals te gaan kijken. Nu woon ik in Nederland en nou draait er amper wat interessants :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:10:04 #72
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142320512
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:08 schreef Ang3l het volgende:
Er zijn er 2 die ik graag wil zien, maar daar krijg ik live nooit de kans meer voor denk ik:

Lestat --> want jeugdzonde, Anne Rice
The Light princess --> want Tori Amos

Maar die hebben beide maar heel kort gespeeld. En ik geloof ook niet dat ze erg lovende recensies kregen -O-

Won, had jij lestat nou gezien? (cam of zo?)

Nee, alleen een stukje, met Drew Sarich as Armand geloof ik. Maar er zijn wel bootlegs van. Ik heb wel het demo-album ergens, but toffe muziek maar wel heel erg Elton John.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:11:37 #73
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142320562
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, alleen een stukje, met Drew Sarich as Armand geloof ik. Maar er zijn wel bootlegs van. Ik heb wel het demo-album ergens, but toffe muziek maar wel heel erg Elton John.
Ja ik ben gewoon benieuwd hoe ze de drie boeken er in gepropt hebben. Geloof dat ik 1x een mini stukje op wiebelende cam heb gezien, maar dat was niet om aan te zien (qua cam dan he).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 13:30:35 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142321343
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Toen ik nog in Amerika woonde, kwam ik speciaal terug naar Nederland in het voor- en naseizoen om musicals te gaan kijken. Nu woon ik in Nederland en nou draait er amper wat interessants :')
Sinds ik musicals in het buitenland heb ontdekt kan ik Nederlandse musicals een stuk minder serieus nemen :D Edit: en toen ik in Londen woonde was ik al een beetje musical af :@

En een musical draait niet maar het speelt, behalve Les Miserables en Cats ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:36:50 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142321599
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sinds ik musicals in het buitenland heb ontdekt kan ik Nederlandse musicals een stuk minder serieus nemen :D Edit: en toen ik in Londen woonde was ik al een beetje musical af :@

En een musical draait niet maar het speelt, behalve Les Miserables en Cats ;)
Fair enough ;)

Ik heb nog wel plannen voor Warhorse begin september. Dat lijkt me wel goed zitten qua drama en angst ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 13:49:20 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142322034
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Fair enough ;)

Ik heb nog wel plannen voor Warhorse begin september. Dat lijkt me wel goed zitten qua drama en angst ;)
Dat lijkt me ook nog wel wat ja!

Maar eerst weer eens Miss Saigon in Londen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:13:46 #77
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142322802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Fair enough ;)

Ik heb nog wel plannen voor Warhorse begin september. Dat lijkt me wel goed zitten qua drama en angst ;)
Ik wil naar Warhorse als Soy speelt, maar weet je van te voren wanneer understudies opgaan?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:18:56 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142322980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik wil naar Warhorse als Soy speelt, maar weet je van te voren wanneer understudies opgaan?
Nee. Je kunt eventueel de eerste cast een ongelukje laten overkomen.. ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:24:48 #79
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142323195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee. Je kunt eventueel de eerste cast een ongelukje laten overkomen.. ;)
Ja, of ik vraag t m natuurlijk zelf. Dat kan ook.
Maar soms maken ze dat vooraf bekend, want bv bij Lang & Gelukkig wist ik ook al dat ik Alex niet ging hebben.

Ow, die had ik nog niet bij de rij gezet :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:42:44 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142323783
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja, of ik vraag t m natuurlijk zelf. Dat kan ook.
Maar soms maken ze dat vooraf bekend, want bv bij Lang & Gelukkig wist ik ook al dat ik Alex niet ging hebben.

Ow, die had ik nog niet bij de rij gezet :D
Als de eerste cast een fanpage heeft, staan daar soms zijn vrije dagen op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_142526585
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:50 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vond er echt geen bal aan....... :@

• De eerste 30 minuten hadden ze enorme haast. De dialogen werden letterlijk opgelepeld en het verhaal afgeraffeld, om maar zo snel mogelijk bij de bekendere liedjes te komen. Na de pauze was t door de nummers wel wat swingender.
• Ik vind de Four Seasons muziek al vaak te zoet, dus ik heb er al niet echt een band mee. Maar sommige waren herkenbaar dus op zich wel prima hoor.
• We hadden een alternate, ook prima. Zijn falsetto was indrukwekkend, maar dat moet ook wel als Frankie Valli. Alleen na 4 nummers ken je dat "trucje" wel. Helaas zong ie in z'n gewone kop- en borststem helemaal niet zo goed en was zijn acteren echt bordkarton.
• Dat "niet zo heel sterk" zingen viel op, omdat hij ook nog eens heel vaak bijgestaan werd door mensen achter de schermen. Kun je vrij goed merken.
• De muziek stond veel en veel en VEEL te hard en had een galm. En dan bedoel ik niet de bewuste kerk-scene, maar door het hele stuk heen.
• Het verhaal is gewoonweg niet boeiend genoeg. Het raakt niet. Zelfs niet de zogenaamd emotionele scene.

Nee. Entertainment wat ik na 5 min weer vergeten ben. De hele groep waar we mee waren, varierend van 60 tot 24, was het er mee eens: Blij dat we er gratis zaten. Op zich een prima avond gehad met elkaar, maar dit is echt niets voor ons.
Ik heb hem inmiddels ook gezien. En kan me wel vinden in verschillende dingen die je zegt.
Een positief punt is Barry Beijer als Bob Crewe. Cliché, maar ik vond hem wel goed spelen en zijn rol toch wel grappig. Het nummer in de kerk, 3 stemmig, ging er ook lekker in.
Minder was het gevoelige nummer van Valli (Driesen). Ging alle kanten op, maar dan uit de bocht, zeg maar.
Ik had hem geloof ik liever als (kort) concert gehad. Het verhaal voegde eigenlijk niets toe.
Maar goed, het was gratis en we hebben er een gezellige dag van gemaakt op het terras met een wat drankjes en lekker eten.
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 20:40:12 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142526850
Zijn er ook mensen die wel betaald hebben voor Jersey Boys? _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_142527150
Nee? :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Afgezien van Mr Mistoffelees (en zelfs daar valt nog over te discussieren) beelden geen van die dansen een verhaal uit. Het is allemaal simpelweg bewegende ondersteuning van een liedje. Net als bijvoorbeeld de choreografie van Knoblauch. Heb ik ook niks mee (hoewel dat alsnog interessanter is dan die hoedjes...). Roept geen enkele emotie op. In Carpe Noctem wordt een hele droom uitgebeeld (en met andere/goede dansers blijft er van jouw argument ook weinig over) zonder woorden erbij en krijg je een behoorlijk interessant inzicht in de psyche van de hoofdpersoon. Lukt met die tapdansjes niet echt.
Over dans en emotie gesproken, ik denk dat jullie hier wel wat mee kunnen:



Speelde Pia niet in Chicago? Zo ja, dan heb ik wat gemist. :{
  zondag 20 juli 2014 @ 21:03:36 #84
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142528004
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:40 schreef MaJo het volgende:
Zijn er ook mensen die wel betaald hebben voor Jersey Boys? _O-
Ik ken echt heel heel erg veel mensen die onlangs gratis zijn geweest. Lang leve de postcode loterij. En allemaal met de houding "ach ja. T was gratis. Anders was ik niet gegaan".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:04:48 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142528060
Pia speelde wel in Chicago, volgens mij.


Met O+ Stephen O+ :')

Maar eigenlijk weet ik niet of dit nu uit de show zelf komt of gewoon een optreden was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 21:16:54 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142528662
Pia speelde in Chicago :Y Samen met Simone Kleinsma. Pia was fantastisch O+ Keer of 4 gezien.

Zijn jullie recentere musicalfans?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_142528987
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:16 schreef MaJo het volgende:
Pia speelde in Chicago :Y Samen met Simone Kleinsma. Pia was fantastisch O+ Keer of 4 gezien.

Zijn jullie recentere musicalfans?
Ik had hier een lijst gedumpt met alles waar ik ben geweest.
MUZ / Jouw muziekcarriere als luisteraar

Maar Chicago heb ik helaas nog niet gezien.

Overigens duurde Jersey Boys 2 uur en 40 minuten!!!!!!! (Met pauze.)
Whyyyyyyyyyy? :X 8)7 :% :( })
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 21:34:43 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142529507
Hier mijn lijstje met wat ik allemaal gezien heb. Ik vergeet er ongetwijfeld een hoop.

Opvallend feitje: slechts 5x een musical gezien de afgelopen 10 jaar, de rest is dus allemaal van daarvoor _O-

Les Miserables 15x (2x Belgie, 1x Broadway, 2x NL, 1x Zweden, 9x Londen)
Miss Saigon 13x (8x NL, 2x Londen, 1x Broadway, 1x Duitsland, 1x Oxford)
Aida 6x
Saturday Night Fever 5x
Elisabeth 5x (4x NL, 1x Duitsland)
Phantom of the Opera 4x (2x NL, 1x Londen, 1x Duitsland)
Chicago 4x
Rent 4x (3x NL, 1x Londen)
Evita 2x
De 3 Musketiers 2x
The Producers 2x (Londen)
Dirty Dancing
Jersey Boys
Anatevka
West Side Story
Jesus Christ Superstar
Hair
Joe the Musical
Wicked
Titanic the Musical
42nd Street
Blood Brothers
Mamma Mia!
Jekyll and Hyde (Broadway)
Martin Guerre (Denemarken)
The Lion King (Londen)
Jerry Springer the Opera (Londen)
Beauty and the Beast (Londen)
Grease (Londen)
The King and I (Londen)
Notre Dame de Paris (Londen)
Peggy Sue got Married (Londen)
Cats (Londen)
My Fair Lady (Londen)
The Witches of Eastwick (Londen)

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 20-07-2014 21:56:05 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 21:42:00 #89
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_142529866
O, als we lijstjes gaan plaatsen. Dit zijn de shows die ik sinds 1993 heb gezien:

Wicked 8x
Mamma Mia! 7x
Chicago 6x
Phantom of the Opera 5x
Billy Elliot 4x
Aida 3x
Hairspray 3x
Mary Poppins 3x
Miss Saigon 3x
Avenue Q 3x
Sister Act 2x
Beauty and the Beast 2x
Cats 2x
Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat 2x
Monty Python's Spamalot 2x
Next to Normal 2x
Rent 2x
Soldaat van Oranje 2x
Cabaret 2x
Matilda 2x
42nd Street
A Chorus Line
Annie
Aspects of Love
Blood Brothers
Chess
Crazy Shopping
De Jantjes
Evita
Flashdance
Footloose
Garland & Minnelli
Hair
Ja Zuster, Nee Zuster
Jersey Boys
Jesus Christ Superstar
Joe - de musical
Legally Blonde
Les Miserables
Love Story
My Fair Lady
Petticoat
Piaf, de musical
Putting It Together
Ramses
Romeo & Julia
Shrek
Sonneveld de Musical
Soul Sister
Spring Awakening
Sunset Boulevard
Sweeney Todd
Tarzan
The Addams Family
The Little Mermaid
The Witches of Eastwick
Tick, tick, boom…
Urinetown
West Side Story
Newsies
Aladdin
Rocky
If/Then
The Book of Mormon
Pippin
Kinky Boots

En dan staan er ook alweer een paar op het programma natuurlijk. :)
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 21:46:02 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142530071
Bedankt voor je lijst, weer 5 kunnen toevoegen aan de mijne :D Rent, Blood Brothers, Witches of Eastwick, My Fair Lady en 42nd Street even helemaal vergeten _O- Zoals ik al zei, ik mis er vast nog veel :D

Edit: Titanic the musical komt net weer bovendrijven _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door MaJo op 20-07-2014 21:57:18 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 22:29:38 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142532236
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:16 schreef MaJo het volgende:
Pia speelde in Chicago :Y Samen met Simone Kleinsma. Pia was fantastisch O+ Keer of 4 gezien.

Zijn jullie recentere musicalfans?
Cats (de oude) was mijn eerste grote show, maar ik werd pas echt liefhebber bij Sweet Charity, omdat ik toen met meerdere fans was en de hele stagedoor-cultuur meekreeg. Na Phantom begon ik wat vaker naar shows te gaan, voornamelijk vanwege de acteurs.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 22:34:27 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142532476
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

Cats (de oude) was mijn eerste grote show, maar ik werd pas echt liefhebber bij Sweet Charity, omdat ik toen met meerdere fans was en de hele stagedoor-cultuur meekreeg. Na Phantom begon ik wat vaker naar shows te gaan, voornamelijk vanwege de acteurs.
Ik vond die stagedoor cultuur maar helemaal niets :@ Ik stond er ook vaak om handtekeningen te verzamelen (van mijn 12e tot mijn 20ste) maar kwam er al snel achter dat er veel sprake was van roddel en achterklap. Vond de meiden ook niet aardig en die lulden over me, heb me er dus snel aan onttrokken :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 22:37:27 #93
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142532636
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:46 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Nee? :P

[..]

Over dans en emotie gesproken, ik denk dat jullie hier wel wat mee kunnen:



Speelde Pia niet in Chicago? Zo ja, dan heb ik wat gemist. :{
Allemaal Fosse. Sowieso een grootheid natuurlijk :) En ja, Pia speelde in Chicago, helaas.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 22:43:08 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142532966
Ik vond Pia fantastisch in Chicago! En in Elisabeth, Evita daarentegen wat minder (teveel schreeuwen). Een van de weinige Nederlandse musicalsterren die zowel kan zingen als dansen als acteren. Iets wat in Nederland eerder een uitzondering dan een regel is...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 22:44:14 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142533023
Met dank aan Twof ;)

Wicked (Boston)
Mamma Mia! (5x de oude, 1x de nieuwe)
Chicago (Utrecht)
Phantom of the Opera (3x Scheveningen, 3x WestEnd)
Aida (Scheveningen)
Miss Saigon (1x London, 1x Scheveningen (oude) 1x Utrecht (nieuwe)
Sister Act (Scheveningen)
Beauty and the Beast (9x door heel Nederland)
Cats (1x Carre 1x Nieuwe Luxor (nieuwe)
Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (Utrecht)
Next to Normal (2x Veenendaal)
Soldaat van Oranje
Cabaret (Carre)
Aspects of Love (Carre)
Chess (Wageningen)
De Jantjes (weet niet meer waar...)
Evita (Amstelveen)
Jesus Christ Superstar (Veenendaal)
Les Miserables (5x Rotterdam)
Sonneveld de Musical
Sunset Boulevard
Tarzan
The Little Mermaid
West Side Story (Carre)
Sweet Charity (9x heel Nederland (waaronder Meppel :'))
Carly
Jekyll & Hyde (Arnhem)
3 Musketiers
The Wiz
Passion
Closer than ever (geloof ik, met Henk Poort en Marjolein Keuning)
Tanz der Vampire (1x Antwerpen, 2x Oberhausen, 2x Stuttgart, 3x Berlijn, 3x St Petersburg, 4x Seinäjoki)
Ciske de Rat
The Producers (London)
Belle en het beest (Opus One)
De klokkenluider van de Notre Dame (Opus one)
Notre dame de Paris (Antwerpen)
Wat zien ik
The Full Monty
Zorro
Nonsense (en de versie met mannen)
Phantom of the Opera (Yeston & Kopitt)
Shhh... it happens
Tsjechov
Turks Fruit
We will rock you
Cage aux Folles

Jeugdproducties (tellen die ook mee?)
De Griezelbus
Dolfje Weerwolfje
Scheepsjongens van Bontekoe
Koning van Katoren

Volgens mij vergeet ik er nog wel een paar...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 20 juli 2014 @ 22:46:47 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142533186
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vond die stagedoor cultuur maar helemaal niets :@ Ik stond er ook vaak om handtekeningen te verzamelen (van mijn 12e tot mijn 20ste) maar kwam er al snel achter dat er veel sprake was van roddel en achterklap. Vond de meiden ook niet aardig en die lulden over me, heb me er dus snel aan onttrokken :D
Van dat soort types moet ik ook niks hebben. Ik had een leuk groepje om me heen waar ik ontzettend veel lol mee had en die ook wel relativeerden. Alleen mijn obsessie met Stephen Stephanou was een beetje genant.

Maar een biertje drinken/pannenkoeken eten/boottochtje maken met castleden is wel leuk ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 22:48:52 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142533307
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Van dat soort types moet ik ook niks hebben. Ik had een leuk groepje om me heen waar ik ontzettend veel lol mee had en die ook wel relativeerden. Alleen mijn obsessie met Stephen Stephanou was een beetje genant.

Maar een biertje drinken/pannenkoeken eten/boottochtje maken met castleden is wel leuk ;)
Misschien waren ze in mijn leeftijdscategorie ook allemaal wel zo, ik heb er in ieder geval geen vriendschappen aan over gehouden. Wel een paar keer met mensen afgesproken maar viel eigenlijk altijd tegen.

Wie is Stephen Stephanou? Die naam komt me bekend voor maar ik kan het niet plaatsen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 22:54:12 #98
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142533621
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Misschien waren ze in mijn leeftijdscategorie ook allemaal wel zo, ik heb er in ieder geval geen vriendschappen aan over gehouden. Wel een paar keer met mensen afgesproken maar viel eigenlijk altijd tegen.

Wie is Stephen Stephanou? Die naam komt me bekend voor maar ik kan het niet plaatsen.
Ex van Stanley.

De meeste van mijn beste vrienden heb ik via musicals/stagedooring ontmoet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 22:58:36 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142533882
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:54 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ex van Stanley.

De meeste van mijn beste vrienden heb ik via musicals/stagedooring ontmoet.
Ah nu valt het kwartje :D Ben je gay dan of vond je hem gewoon cool? :D Ik was best wel geobsedeerd door Stanley, ik vond hem zo ontzettend goed O+ En ook Pia was ik best geobsedeerd door.

Tegenwoordig hou ik me nauwelijks nog met musicals bezig. Zoals ik al zei zijn de meeste shows die ik gezien heb van tussen 1994 - 2004 en heb ik het daarna eigenlijk losgelaten. Nu ga ik nog sporadisch en al helemaal niet meer naar een stagedoor.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 23:01:45 #100
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142534040
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:34 schreef MaJo het volgende:
Hier mijn lijstje met wat ik allemaal gezien heb. Ik vergeet er ongetwijfeld een hoop.

Opvallend feitje: slechts 5x een musical gezien de afgelopen 10 jaar, de rest is dus allemaal van daarvoor _O-

Les Miserables 15x (2x Belgie, 1x Broadway, 2x NL, 1x Zweden, 9x Londen)
Miss Saigon 13x (8x NL, 2x Londen, 1x Broadway, 1x Duitsland, 1x Oxford)
Aida 6x
Saturday Night Fever 5x
Elisabeth 5x (4x NL, 1x Duitsland)
Phantom of the Opera 4x (2x NL, 1x Londen, 1x Duitsland)
Chicago 4x
Rent 4x (3x NL, 1x Londen)
Evita 2x
De 3 Musketiers 2x
The Producers 2x (Londen)
Dirty Dancing
Jersey Boys
Anatevka
West Side Story
Jesus Christ Superstar
Hair
Joe the Musical
Wicked
Titanic the Musical
42nd Street
Blood Brothers
Mamma Mia!
Jekyll and Hyde (Broadway)
Martin Guerre (Denemarken)
The Lion King (Londen)
Jerry Springer the Opera (Londen)
Beauty and the Beast (Londen)
Grease (Londen)
The King and I (Londen)
Notre Dame de Paris (Londen)
Peggy Sue got Married (Londen)
Cats (Londen)
My Fair Lady (Londen)
The Witches of Eastwick (Londen)
Ook allemaal gezien, behalve Jerry Springer en dat was uit principe. Diversen meerdere keren. In totaal meer dan 300 producties gezien. Buiten jouw lijstje ondermeer:
Pal Joey
La Cage aux Folles
Thoroughly Modern Milly
Rags
Kismet
Pajama Game
Bye Bye Birdie
Godspel
De Engel van Amsterdam
Cyrano
De Drie Musketiers
De Man van La Mancha
Fien!
Josephine
Bubbling Brown Sugar
Brigadoon
Paint your wagon
The Barrier
Viva Mexico
Mame
Rebecca
Tanz der Vampire
Kiss me Kate
Evita
Foxtrot (beide versies)
En nu naar Bed
Maskerade
Amerika, Amerika
Show Boat
Damn Yankee
Billy Elliot
On the Town
Annie get your gun
The Beggars Opera
Strike up the band
Oklahoma
Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat
Starlight Express
Song & Dance
Aspects of Love
Sunset Boulevard
Charlie Girl
Parade
Tsjechov
Barnum
Chess
The Pirates of Penzance
Babes in Arms
THe Bandwagon
If/then
Book of Mormon

Alles van Sondheim, dus:
A Little Night Music
Anyone Can Whistle
Assassins
Company
Follies
A Sunday in teh park with George
Gypsy
Into the Woods
Merrily We Roll Along
Moving On
Passion
The Frogs
A Funny thing happened on the way to the Forum
Sweeney Todd
West Side Story

Funny Girl
Up she goes
By Jeeves
Pippin
Cabaret
On the Twentieth Century
Avenue Q
The King and I
An American in Paris
A Chorus Line
No No Nanette
Gigi
Urine Town
Spamalot
Rent
Chicago
Footloose
Flashdance
Kinky Boots
Sweet Charity
Piaf
Hot Shoe Shuffle
Follies
On Broadway
Dreamgirls
Yentl
Heerlijk duurt het langst
Joe - de muscial


Ik vergeet er een heleboel, maar dan moet ik de archieven induiken en die liggen ergens ver weggeborgen op zolder.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 20-07-2014 23:40:31 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 23:03:46 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142534162
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:01 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ook allemaal gezien, behalve Jerry Springer en dat was uit principe. Diversen meerdere keren. In totaal meer dan 300 producties gezien. Buiten jouw lijstje ondermeer:
Pal Joey
Thoroughly Modern Milly
Rags
Kismet
Pajama Game
Bye Bye Birdie
Godspel
De Engel van Amsterdam
Cyrano
De Drie Musketiers
De Man van La Mancha
Fien!
Josephine
Bubbling Brown Sugar
Brigadoon
Paint your wagon
The Barrier
Viva Mexico
Mame
Rebecca
Tanz der Vampire
Kiss me Kate
Evita
Foxtrot (beide versies)
En nu naar Bed
Maskerade
Amerika, Amerika
Show Boat
Damn Yankee
Billy Elliot
On the Town
Annie get your gun
The Beggars Opera
Strike up the band
Oklahoma
Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat
Starlight Express
Song & Dance
Aspects of Love
Sunset Boulevard
Charlie Girl
Parade
Tsjechov
Barnum
Chess
The Pirates of Penzance
Babes in Arms
THe Bandwagon

Alles van Sondheim, dus:
A Little Night Music
Anyone Can Whistle
Assassins
Company
Follies
A Sunday in teh park with George
Gypsy
Into the Woods
Merrily We Roll Along
Moving On
Passion
The Frogs
A Funny thing happened on the way to the Forum
Sweeney Todd
West Side Story

Funny Girl
Up she goes
By Jeeves
A Chorus Line
No No Nanette
Gigi

Ik vergeet er een heleboel, maar dan moet ik de archieven induiken en die liggen ergens ver weggeborgen op zolder.
Wow dat is echt een hele lijst _O_ Als ik de laatste 10 jaar het niet had laten versloffen was het waarschijnlijk soortgelijk geweest. Ik heb inmiddels dit soort lijstjes maar dan van rockconcerten en festivals _O- Ik heb dus niet stil gezeten.

Jerry Springer was best wel grappig, echt serieus moet je het natuurlijk niet nemen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 23:06:03 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142534273
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah nu valt het kwartje :D Ben je gay dan of vond je hem gewoon cool? :D Ik was best wel geobsedeerd door Stanley, ik vond hem zo ontzettend goed O+ En ook Pia was ik best geobsedeerd door.

Tegenwoordig hou ik me nauwelijks nog met musicals bezig. Zoals ik al zei zijn de meeste shows die ik gezien heb van tussen 1994 - 2004 en heb ik het daarna eigenlijk losgelaten. Nu ga ik nog sporadisch en al helemaal niet meer naar een stagedoor.
Ik ben een man en ik hou van musicals, wat denk je zelf? ;)

Vind je de huidige producties gewoon niks, of heb je andere dingen te doen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 23:09:00 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142534417
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben een man en ik hou van musicals, wat denk je zelf? ;)

Vind je de huidige producties gewoon niks, of heb je andere dingen te doen?
Als grote musicalfan valt dat wel te verwachten als man zijnde maar er zijn ook wel hetero fans hoor :P

Ik ben een beetje van scene verandert. Het ging uit met mijn vriendje (die na 4 jaar gay bleek te zijn :')), ik ging in Londen wonen en raakte daar geïnteresseerd in de indie rock scene. Ik kreeg een andere vriendengroep die echt niks met musicals had en waarmee ik naar festivals en concertjes ging dus vandaar raakte ik er een beetje uit. Maar mijn musical hart blijft wel kloppen hoor voor shows als Miss Saigon en Les Mis O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 23:11:54 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142534546
Mja, op de een of andere manier zijn de meeste mannelijke fans van Tanz hetero. Daar ging mijn stille hoop aan de stagedoor een vriendje op te doen :P

En ik begrijp het. Zo gaat dat, in het leven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 20 juli 2014 @ 23:12:58 #105
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142534601
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar mijn musical hart blijft wel kloppen hoor voor shows als Miss Saigon en Les Mis O+
O+
En NOtre Dame de Paris en JCS, toch MaJo?? ;)

JCS heb ik inmiddels 36 verschillende versies gezien :D
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 23:15:06 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142534708
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:11 schreef wonderer het volgende:
Mja, op de een of andere manier zijn de meeste mannelijke fans van Tanz hetero. Daar ging mijn stille hoop aan de stagedoor een vriendje op te doen :P

En ik begrijp het. Zo gaat dat, in het leven.
Hehe dat zou je niet verwachten als gay man _O-

quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:12 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

O+
En NOtre Dame de Paris en JCS, toch MaJo?? ;)

JCS heb ik inmiddels 36 verschillende versies gezien :D
Ik verloochen mijn roots niet :P

Notre Dame de Paris vond ik niks :@ JCS blijft een van de beste musicals ooit, staat zeker in mijn top 5! Andere twee zijn denk ik Aida en Rent :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 23:17:57 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142534846
En een speciaal plaatsje voor Phantom of the Opera, omdat dat 1 van mijn eersten was :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 23:19:02 #108
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142534898
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Notre Dame de Paris vond ik niks :@
:o

quote:
JCS blijft een van de beste musicals ooit, staat zeker in mijn top 5!
Onbetwist Nummer 1 bij mij *O*
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 20 juli 2014 @ 23:19:38 #109
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142534923
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:17 schreef MaJo het volgende:
En een speciaal plaatsje voor Phantom of the Opera, omdat dat 1 van mijn eersten was :)
Alleen Bal Masquee vind ik nog de moeite waard, verder teveel gehoord.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 23:21:22 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142535012
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:19 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

:o

De enige musical waarbij ik na de eerste helft weggelopen ben :@ Ik vond het echt heel slecht. Maar hoe het precies zat weet ik eigenlijk niet meer, daar is het te lang geleden voor.

quote:
Onbetwist Nummer 1 bij mij *O*
Het zit muzikaal ook heel goed in elkaar! Ik heb helaas nooit de London productie gezien met O+ Joanna Ampil O+ en Steve Balsemo, jij zeker wel? De cd wel grijsgedraaid. Wat een cd is dat _O_
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 23:22:45 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142535080
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:19 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Alleen Bal Masquee vind ik nog de moeite waard, verder teveel gehoord.
Ik vind er heel veel oersaaie stukken in zitten. Al die balletten bijvoorbeeld. De eerste keer wel mooi maar als je het vaker hebt gezien oersaai :D Bal Masquee is wel spectaculair ja, en ook wel een paar andere stukken. Maar ik heb hem ook al 10 jaar niet meer gezien dus zou het best wel weer een kans geven inmiddels :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 20 juli 2014 @ 23:30:16 #112
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142535425
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

De enige musical waarbij ik na de eerste helft weggelopen ben :@ Ik vond het echt heel slecht. Maar hoe het precies zat weet ik eigenlijk niet meer, daar is het te lang geleden voor.

[..]

Het zit muzikaal ook heel goed in elkaar! Ik heb helaas nooit de London productie gezien met O+ Joanna Ampil O+ en Steve Balsemo, jij zeker wel? De cd wel grijsgedraaid. Wat een cd is dat _O_
Steve Balsamo is mijn ultieme Jesus, en ja die heb ik meerdere keren gezien. En elke keer jankenb ij Gethsemane, zowel hij als ik :D

Ow, en Glenn Carter is mijn ultieme No-Go Jesus, wat een aanfluiting zeg, en die kop er ook nog eens bij :(
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_142543869
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:06 schreef wonderer het volgende:

Ik ben een man en ik hou van musicals, wat denk je zelf? ;)

Vind je de huidige producties gewoon niks, of heb je andere dingen te doen?
Kijk..iemand die dus dezelfde ervaringen heeft zoals ik. Ook oudje of wat?

Ik ben zeker de afgelopen 10+ jaren niet in Nederland naar een musical geweest gewoon omdat het allemaal repordukties zijn van musicals die ik in eind jaren 60,begin 70er jaren al zag in vaak zijn originele bezetting e.d.

En daar ik het adagium heb dat wanneer je iets in zijn beste vorm hebt gezien (en originaliteit) dan zal daarna alles wat erna komt alleen maar tegenvallen of op zijn minst gelijk zijn,maar zelden of nooit beter.

Oh ja: locaties waar ik ze ooit zag? London en NYC.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2014 09:05:30 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 09:05:20 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142543893
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kijk..iemand die dus dezelfde ervaringen heeft zoals ik. Ook oudje of wat?

Ik ben zeker de afgelopen 10+ jaren niet in Nederland naar een musical geweest gewoon omdat het allemaal repordukties zijn van musicals die ik in eind jaren 60,begin 70er jaren al zag in vaak zijn originele bezetting e.d. Oh ja.locatie? NYC en London.
Volgens mij quote je de verkeerde.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 juli 2014 @ 10:09:07 #115
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142545066
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:15 schreef MaJo het volgende:
JCS blijft een van de beste musicals ooit, staat zeker in mijn top 5!
Die heb ik een x in t beatrix theater mogen kijken omdat een vriend van me er in zat. Maar ik weet er niet zo heel veel meer van (op I don't know how to love him na). Ik weet nog wel dat ik m zeker oke vond, dus misschien nog maar eens gaan luisteren.

quote:
Andere twee zijn denk ik Aida en Rent :)
Aida nooit gezien, Rent natuurlijk wel (minstens 22 keer :D ). Dat blijft tot op heden mijn favoriet. Ik vond Tick Tick Boom (ook van larson) truwens ook zeker wel fijn, maar dat lag ook aan t feit dat je erg kan zien dat het de voorloper van Rent is. En t thema sprak me aan.

En daarnaast schijn ik me eens te moeten verdiepen in Tommy, zo gaan de geruchten :o :D (Hoe zou ik zijn als Acid Queen? ;) :') )
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 10:34:53 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142545644
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Steve Balsamo is mijn ultieme Jesus, en ja die heb ik meerdere keren gezien. En elke keer jankenb ij Gethsemane, zowel hij als ik :D

Ow, en Glenn Carter is mijn ultieme No-Go Jesus, wat een aanfluiting zeg, en die kop er ook nog eens bij :(
Steve Balsamo is de ultieme jesus :Y O+ Helaas dus nooit in een productie gezien maar wel tijdens musical in concerts in de Ahoy Gethsamane zien vertolken. Ik ging bijna stuk, zo mooi O+

Ander hoogtepuntje: Heather Headley en Adam Pascal een paar nummers uit Aida zien vertolken bij de Musical Awards. Wow _O_ O+

Glenn Carter is de Jesus uit de recente film of niet? Dat is echt een über glijer :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 10:35:50 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142545673
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kijk..iemand die dus dezelfde ervaringen heeft zoals ik. Ook oudje of wat?

Ik ben zeker de afgelopen 10+ jaren niet in Nederland naar een musical geweest gewoon omdat het allemaal repordukties zijn van musicals die ik in eind jaren 60,begin 70er jaren al zag in vaak zijn originele bezetting e.d.

En daar ik het adagium heb dat wanneer je iets in zijn beste vorm hebt gezien (en originaliteit) dan zal daarna alles wat erna komt alleen maar tegenvallen of op zijn minst gelijk zijn,maar zelden of nooit beter.

Oh ja: locaties waar ik ze ooit zag? London en NYC.

Je quote inderdaad de verkeerde en doelt op mij. Hierboven staat uitgelegd waarom ik de laatste 10 jaar nauwelijks meer naar musicals ga (ander leven). Al moet ik zeggen dat sinds ik in Londen musicals ben gaan zien ik de Nederlandse musicals een stuk minder ben gaan vinden :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 10:37:26 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142545714
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die heb ik een x in t beatrix theater mogen kijken omdat een vriend van me er in zat. Maar ik weet er niet zo heel veel meer van (op I don't know how to love him na). Ik weet nog wel dat ik m zeker oke vond, dus misschien nog maar eens gaan luisteren.

[..]

Aida nooit gezien, Rent natuurlijk wel (minstens 22 keer :D ). Dat blijft tot op heden mijn favoriet. Ik vond Tick Tick Boom (ook van larson) truwens ook zeker wel fijn, maar dat lag ook aan t feit dat je erg kan zien dat het de voorloper van Rent is. En t thema sprak me aan.

En daarnaast schijn ik me eens te moeten verdiepen in Tommy, zo gaan de geruchten :o :D (Hoe zou ik zijn als Acid Queen? ;) :') )
JCS in het Beatrix Theater? Wat wanneer? :o Dat heb ik helaas gemist, en ik woon nog wel in Utrecht :') Dat is wel een nadeel als je er wat minder "in" zit.

Rent is fantastisch O+ Heb je alleen de Nederlandse productie gezien? De Engelse vond ik wel stukken beter dan de Nederlandse :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 juli 2014 @ 10:39:51 #119
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142545782
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

JCS in het Beatrix Theater? Wat wanneer? :o Dat heb ik helaas gemist, en ik woon nog wel in Utrecht :') Dat is wel een nadeel als je er wat minder "in" zit.
Dat is wel al een tijd geleden hoor. Ik gok..... 10 jaar geleden misschien wel? Zal zo eens zoeken.

quote:
Rent is fantastisch O+ Heb je alleen de Nederlandse productie gezien? De Engelse vond ik wel stukken beter dan de Nederlandse :)
Ik heb hem op Broadway gezien, dus de Engelse. En een keer door On Stage in Tilburg, ook de Engelse. En ik heb zelf 17x Angel gespeeld van de 20 voorstellingen die we hadden. Ook Engelse versie gelukkig.

Van de NL versie heb ik alleen de opnames gehoord en ik vind de vertaling niet mooi (sorry Daniel!). Heb wel de Angel van die versie ontmoet O+ :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 21 juli 2014 @ 10:42:38 #120
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142545855
Het was 2005/2006. Mark speelde Anas.
Ik zie dat ie rondtrok, maar ik weet bijna zeker dat ik hem dus in Utrecht heb gezien en niet in Eindhoven.
Daar heb ik Mark alleen in Cats gezien als Scharrelnelis.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 21 juli 2014 @ 10:48:51 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142546032
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:42 schreef Ang3l het volgende:
Het was 2005/2006. Mark speelde Anas.
Ik zie dat ie rondtrok, maar ik weet bijna zeker dat ik hem dus in Utrecht heb gezien en niet in Eindhoven.
Daar heb ik Mark alleen in Cats gezien als Scharrelnelis.
Stadsschouwburg dan, denk ik. In het Beatrix staan volgens mij alleen Joop-voorstellingen voor langere tijd.

Ik heb hem in Veenendaal gezien (tryout), ik vond Casey Francisco helemaal niks als Maria Magdalena, maar verder wel tof.

Rostik heeft een hele mooie Russische versie van Gethsemane gezongen tijdens een concert, maar die post ik niet want ik kan er niet tegen als mensen hem afkraken :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 10:49:26 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142546059
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:39 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat is wel al een tijd geleden hoor. Ik gok..... 10 jaar geleden misschien wel? Zal zo eens zoeken.

[..]

Ik heb hem op Broadway gezien, dus de Engelse. En een keer door On Stage in Tilburg, ook de Engelse. En ik heb zelf 17x Angel gespeeld van de 20 voorstellingen die we hadden. Ook Engelse versie gelukkig.

Van de NL versie heb ik alleen de opnames gehoord en ik vind de vertaling niet mooi (sorry Daniel!). Heb wel de Angel van die versie ontmoet O+ :D
Zelf meespelen telt niet als gezien hebben he ;) Het verschil tussen de Broadway/West End productie en de Nederlandse is niet zozeer de taal maar vooral de setting. Ik geloof dat de Nederlandse versie als decor zowat alleen een tafel en een matras had, de originele productie was qua decor veel uitgebreider dus dat was wel even wennen.

Ik heb nog auditie gedaan voor de Nederlandse productie :D Mijn enige auditie ooit, heb het daarna opgegeven :@

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:42 schreef Ang3l het volgende:
Het was 2005/2006. Mark speelde Anas.
Ik zie dat ie rondtrok, maar ik weet bijna zeker dat ik hem dus in Utrecht heb gezien en niet in Eindhoven.
Daar heb ik Mark alleen in Cats gezien als Scharrelnelis.
Ik heb een jaar of 10 geleden een versie in Zwolle gezien. Was het Engelstalig? Dan hebben we misschien dezelfde productie gezien.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 juli 2014 @ 10:53:57 #123
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142546188
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zelf meespelen telt niet als gezien hebben he ;)
Dan heb ik 'm 4x gezien ;)

quote:
Het verschil tussen de Broadway/West End productie en de Nederlandse is niet zozeer de taal maar vooral de setting.
Ik vind de vertaling wel echt heel vervelend. Heb hem gelezen in de bladmuziek en gejoord op cd en ik kan er NIET aan wennen :{

quote:
Ik geloof dat de Nederlandse versie als decor zowat alleen een tafel en een matras had, de originele productie was qua decor veel uitgebreider dus dat was wel even wennen.
Hadden wij t toch leuker O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik heb nog auditie gedaan voor de Nederlandse productie :D Mijn enige auditie ooit, heb het daarna opgegeven :@
Lijkt me doodeng -O-
Mijn enige auditie is dus ook die voor RENT geweest en ik was strontnerveus. En dat zal ik bij de volgeende ook wel weer zijn!

quote:
[..]

Ik heb een jaar of 10 geleden een versie in Zwolle gezien. Was het Engelstalig? Dan hebben we misschien dezelfde productie gezien.
...... :@ dat weet ik dus echt niet meer :o
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 21 juli 2014 @ 10:55:22 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142546235
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Stadsschouwburg dan, denk ik. In het Beatrix staan volgens mij alleen Joop-voorstellingen voor langere tijd.
Ik kan me alleen nog rode trappen herinneren en wachten op mark in de lobby. EN in mijn hoofd zag die er zo uit als die van Beatrix. :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 10:58:48 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142546347
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik kan me alleen nog rode trappen herinneren en wachten op mark in de lobby. EN in mijn hoofd zag die er zo uit als die van Beatrix. :D
De lobby in de Stadsschouwburg is ook rood :Y Maar tussen producties door staat er ook wel iets een paar dagen in het Beatrix hoor, dus dat kan beiden :)

En wow wat ziet dat decor van jullie er mooi uit! Ik wilde toen nog gaan maar uiteindelijk lukte het niet meer -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 juli 2014 @ 11:05:26 #126
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142546560
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

De lobby in de Stadsschouwburg is ook rood :Y Maar tussen producties door staat er ook wel iets een paar dagen in het Beatrix hoor, dus dat kan beiden :)
:D Ik weet t echt niet meer. maar.... daar hebben we google voor. Ik kan t niet hebben als ik iets niet weet, dus ik ga NU zoeken!

Moment.....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jesus_Christ_Superstar_(musical)
Stadsshouwburg inderdaad :Y Ook rood dan blijkbaar :D
Ik heb naderhand die rode kleur steeds aan Beatrix gekoppeld.

quote:
En wow wat ziet dat decor van jullie er mooi uit!
Was een oud stroomlab. De "loft" is er speciaal voor ons ingebouwd voor die scenes en vooraan was de straat en de rest van de voorstelling. We kregen er idd veel complimenten over omdat het zo apart was en t voorste "podium" zo in your face. Toen ik stierf kon ik letterlijk in de ogen van de mensen kijken op 1 meter afstand... wat niet altijd heel fijn was :D :'(

quote:
Ik wilde toen nog gaan maar uiteindelijk lukte het niet meer -O-
Nou, wie weet 2015 dan met de nieuwe voorstelling. Ga wel weer auditie doen. Ik denk te weten welke dat het is, maar in September wordt t pas bekend gemaakt.

Sorry :@ Ik zit weer een beetje op de RENT-stoel merk ik, maar dat komt omdat we gisteren reunie hadden met de 8 hoofdrolspelers en we nog steeds heel trots zijn op wat iedereen bereikt heeft met een project wat voor velen slechts een droom was in t begin (20 uitverkochte voorstellingen, 3x AMA long list, 2x AMA nominatie en nu een eigen vast theater voor de makers *O* )

[ Bericht 5% gewijzigd door Ang3l op 21-07-2014 11:15:06 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 21 juli 2014 @ 11:14:25 #127
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142546814
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik kan me alleen nog rode trappen herinneren en wachten op mark in de lobby. EN in mijn hoofd zag die er zo uit als die van Beatrix. :D
Was het vorig jaar? http://www.podiuminfo.nl/(...)tar/Beatrix_Theater/

Oh nee, je was er al achter ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 21 juli 2014 @ 11:15:40 #128
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142546852
quote:
Haha, neeheeeej, 2005/2006 :P
Ik ben oud, maar nog niet zo dement dat ik me vorig jaar niet meer zou kunnen herinneren ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 21 juli 2014 @ 14:15:25 #129
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142552489
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Steve Balsamo is de ultieme jesus :Y O+ Helaas dus nooit in een productie gezien maar wel tijdens musical in concerts in de Ahoy Gethsamane zien vertolken. Ik ging bijna stuk, zo mooi
Ik nog steeds, elke keer als ik het zie/hoor
quote:
Glenn Carter is de Jesus uit de recente film of niet? Dat is echt een über glijer :')
Nou, recent... de filmversie is van 2000. Hij heeft diverse stage versies gedaan. En allemaal met dat getergde janksmoel.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 19:23:19 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142565900
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik nog steeds, elke keer als ik het zie/hoor

[..]

Nou, recent... de filmversie is van 2000. Hij heeft diverse stage versies gedaan. En allemaal met dat getergde janksmoel.
mja met recent bedoel ik niet het origineel zeg maar :P maar dat het alweer uit 2000 stamt, wat gaat de tijd snel :X

Wat vind jij van Joanna Ampil als Maria? Of überhaupt eigenlijk? :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 juli 2014 @ 22:50:23 #131
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_142577214
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

mja met recent bedoel ik niet het origineel zeg maar :P maar dat het alweer uit 2000 stamt, wat gaat de tijd snel :X

Wat vind jij van Joanna Ampil als Maria? Of überhaupt eigenlijk? :P
Die probeer ik altijd zo snel mogelijk te skippen/vergeten, want 'I don't know how to love him', Everything's alright', en vooral 'Could we start again, please', zijn wel de walgelijkste nummers ever. Ik vind de rol ook saai, voorspelbaar en al sinds Yvonne Eliman drakerig. JC, Judas, Herod en Pilate, dat zijn de rollen. In mindere mate Caiaphas, en dan voornamelijk door de baspartij. En Anas... ach ja... Piepen kan iedereen. Judas is de beste rol, Gethsemane by far het beste nummer.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 21 juli 2014 @ 23:09:28 #132
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142578167
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

:D Ik weet t echt niet meer. maar.... daar hebben we google voor. Ik kan t niet hebben als ik iets niet weet, dus ik ga NU zoeken!

Moment.....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jesus_Christ_Superstar_(musical)
Stadsshouwburg inderdaad :Y Ook rood dan blijkbaar :D
Ik heb naderhand die rode kleur steeds aan Beatrix gekoppeld.

[..]

Was een oud stroomlab. De "loft" is er speciaal voor ons ingebouwd voor die scenes en vooraan was de straat en de rest van de voorstelling. We kregen er idd veel complimenten over omdat het zo apart was en t voorste "podium" zo in your face. Toen ik stierf kon ik letterlijk in de ogen van de mensen kijken op 1 meter afstand... wat niet altijd heel fijn was :D :'(

[..]

Nou, wie weet 2015 dan met de nieuwe voorstelling. Ga wel weer auditie doen. Ik denk te weten welke dat het is, maar in September wordt t pas bekend gemaakt.

Sorry :@ Ik zit weer een beetje op de RENT-stoel merk ik, maar dat komt omdat we gisteren reunie hadden met de 8 hoofdrolspelers en we nog steeds heel trots zijn op wat iedereen bereikt heeft met een project wat voor velen slechts een droom was in t begin (20 uitverkochte voorstellingen, 3x AMA long list, 2x AMA nominatie en nu een eigen vast theater voor de makers *O* )
Ik heb die versie van JCS heel heel heel zeker weten in t Beatrix gezien :Y

Ben nl. nooit in de schouwburg in Utrecht geweest en ook niet zo vaak naar musicals, en maar 1 keer naar JCS, dus weet het echt zeker. Was naast het station, we parkeerden bij de jaarbeurs (en ik vond t niet zo leuk :@ )
Kwak
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:38:37 #133
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142586721
Ja ik meen t me ook zo te herinneren, maar internet zegt dat ie in de stadschouwburg was (waar ik volgens mijn hoofd ook nog nooit geweest ben). Kan t natuurrlijk ook gewoon navragen bij mark zelf, waar ie speelde :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:18:01 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142587459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:38 schreef Ang3l het volgende:
Ja ik meen t me ook zo te herinneren, maar internet zegt dat ie in de stadschouwburg was (waar ik volgens mijn hoofd ook nog nooit geweest ben). Kan t natuurrlijk ook gewoon navragen bij mark zelf, waar ie speelde :D
Dat de première in de stadsschouwburg was betekent niet dat hij daar de hele periode gestaan heeft.

Ik weet het 1 miljoen procent zeker. Mijn enige musical in Utrecht, enige keer beatrixtheater, nooit in die schouwburg geweest, op weg naar huis met mijn moeder besproken waarom we deze niet zo tof vonden.
Kwak
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:31:53 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142587773
quote:
Een van de meest spraakmakende musicals van het afgelopen seizoen, Jesus Christ Superstar, beleeft na een succesvolle tour nu de 'Grande Finale' in het Beatrix Theater in Utrecht. Musicalworld sprak met Casey Francisco, Martin van der Starre, Rolf Koster en Michael Diederich en blikte terug op het afgelopen seizoen.
Ja, ik geloof dat je gelijk hebt ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:43:10 #136
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142588009
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat de première in de stadsschouwburg was betekent niet dat hij daar de hele periode gestaan heeft.

Ik weet het 1 miljoen procent zeker. Mijn enige musical in Utrecht, enige keer beatrixtheater, nooit in die schouwburg geweest, op weg naar huis met mijn moeder besproken waarom we deze niet zo tof vonden.
Dan ben ik blij dat jij m'n hoofd weer op orde maakt en ik niet gek ben :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:43:46 #137
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142588024
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, ik geloof dat je gelijk hebt ;)
Musicalworld -O-
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:44:13 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142588031
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:43 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Musicalworld -O-
?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:49:29 #139
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142588138
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

?
Die zijn ook bij ons langsgeweest voor een reportage en ik vond t echt een uiterst onsympathieke man. -O-
Later ook nog een keer bij de voorstelling zelf, toen was ie wat milder ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:56:29 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142588296
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:49 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die zijn ook bij ons langsgeweest voor een reportage en ik vond t echt een uiterst onsympathieke man. -O-
Later ook nog een keer bij de voorstelling zelf, toen was ie wat milder ;)
Ik kijk weleens een filmpje als ze een favoriet van me onderhanden nemen, maar dan zit ik regelmatig met kromme tenen. Er is iets onplezierigs aan die Walraven of hoe heet ie, maar ik weet niet precies wat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:01:48 #141
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_142588417
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik kijk weleens een filmpje als ze een favoriet van me onderhanden nemen, maar dan zit ik regelmatig met kromme tenen. Er is iets onplezierigs aan die Walraven of hoe heet ie, maar ik weet niet precies wat.
Bijna goed ;) maar die bedoel ik inderdaad. Ik vond hem echt heel erg betweterig, arrogant en uiterst onvriendelijk overkomen. Opmerking tegenover de understudies in t interview als "Nou... dat is wel een erg ondankbare taak die jullie hebben he" of tegen mij "Ik zie in jou geen Angel eigenlijk" waren gewoon niet bepaald sympathiek. En nu ben je er als interviewer in principe ook niet om sympathiek te zijn, maar toch. En bovendien is het voor hem nooit goed als t geen exacte kopie is van t origineel. :')

Maar goed, hij krabbelde flink wat terug toen ie t eenmaal gezien had. Heb hem na m'n nominatie en t De La Mar niet meer gesproken, maar had z'n gezicht wel eens willen zien met z'n Ik zie in jou geen Angel". :6

Overigens: Voor en na

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_144100297
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:37 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Allemaal Fosse. Sowieso een grootheid natuurlijk :) En ja, Pia speelde in Chicago, helaas.
Ik snapte dus ook niet waarom die 2 jouw lijstje niet hadden gehaald.
*Huilt nu omdat ze Pia in Chicago heeft gemist.*

Ander onderwerp:
Hebben jullie ook musical sing along gekeken? Ik vind het eigenlijk niet echt mijn ding, want ben niet zo van de meezingers. Maar dit is dan denk ik m'n top 3 van dit jaar zelfpromotie op t Museumplein:
Brok in mijn keel.


Die eerste gozer kan best goed zingen. Jammer dat de rest het komt verpesten (met stomme liedjes van KvK).
  donderdag 8 januari 2015 @ 08:04:53 #143
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_148456656
Ik ga zondag eens kijken of Moeder, ik wil bij de revue echt zo leuk is. Ik heb de hele hype op tv 'gemist', dus ik weet niet zo heel goed wat ik kan verwachten. (Ook heb ik de Musical Awards gisteren nog niet gezien. Hopelijk lukt dat vanavond.)
  woensdag 21 januari 2015 @ 07:43:34 #144
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_148899141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:04 schreef Twoflower het volgende:
Ik ga zondag eens kijken of Moeder, ik wil bij de revue echt zo leuk is. Ik heb de hele hype op tv 'gemist', dus ik weet niet zo heel goed wat ik kan verwachten. (Ook heb ik de Musical Awards gisteren nog niet gezien. Hopelijk lukt dat vanavond.)
Ik moet zeggen dat ik 'm erg leuk vond. Leuke cast en liedjes. Ergens vond ik het gebruik van de grote schermen als decor wat 'gemakkelijk', maar aan de andere kant werkte het prima, en er werden soms erg mooie effecten mee behaald. Ik had zoiets al eens eerder gezien bij (een Australische versie van) Hairspray. Daar werd het iets meer met cartoon-achtige effecten gebruikt, tegen hier meer realistische beelden.
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:01:29 #145
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_149794174
Naar Hartsvrienden geweest vorige week.
Erg leuk en grappig ook :)
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:05:30 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149794297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Naar Hartsvrienden geweest vorige week.
Erg leuk en grappig ook :)
Cool, ik heb een ticket voor ergens in mei. Ben wel benieuwd naar de moderne versie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:19:29 #147
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_149794648
Ik ga 11 maart. Ik ben ook heel benieuwd, vooral omdat ik 'm ook in Londen heb gezien. Ergens zie ik wel op tegen die rapper, maar misschien valt het mee...
  zaterdag 21 februari 2015 @ 20:22:45 #148
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_149897484
Gisteren naar 'Onder de groene hemel...' geweest. Best een aardige jukebox-musical, maar niet meer dan dat.
Wel voor het eerst dat ik Anne-Mieke Ruyten live zag (al was ze behoorlijk onherkenbaar), en ze deed het erg leuk. Die mag van mij veel vaker in musicals meespelen. :)
  zaterdag 21 februari 2015 @ 21:06:08 #149
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_149899144
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:22 schreef Twoflower het volgende:
Gisteren naar 'Onder de groene hemel...' geweest. Best een aardige jukebox-musical, maar niet meer dan dat.
Wel voor het eerst dat ik Anne-Mieke Ruyten live zag (al was ze behoorlijk onherkenbaar), en ze deed het erg leuk. Die mag van mij veel vaker in musicals meespelen. :)
Ik ga 13 maart naar Nijmegen. René van Kooten speelt toch ook mee en Marcel de Groot de zoon van Boudewijn de Groot.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 21:11:48 #150
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_149899410
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:06 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ik ga 13 maart naar Nijmegen. René van Kooten speelt toch ook mee en Marcel de Groot de zoon van Boudewijn de Groot.
Klopt, al doet Marcel alleen muziek en achtergrondzang, hij speelt niet echt mee.
  zondag 22 februari 2015 @ 12:34:37 #151
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_149914666
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:11 schreef Twoflower het volgende:


Klopt, al doet Marcel alleen muziek en achtergrondzang, hij speelt niet echt mee.
Klopt, Marcel lijkt sprekend op zijn vader☺️
  maandag 23 februari 2015 @ 12:41:09 #152
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_149951231
Gisteren naar RENT van M-Lab geweest. Met onze RENT-cast.
Eindconclusie is dat het een hele mooie, maar hele andere versie is. Of eigenlijk is het woordje
"maar" niet terecht. Wellicht wel een hele mooie OMDAT het een hele andere versie is. Een letterlijke kopie, daarvan zijn er al zoveel (waaronder de onze). Dus het was gewaagd er iets anders mee te doen. En soms pakt dat goed uit, soms ook niet. Wat punten:

• Decor was super minimaal en klein, alleen een paar stoelen en een telefoon. Daardoor erg creatief met vondsten. Dus pluspunt. Mooie choreografie, mooie oplossingen qua attributen en decor. Echt anders. In de positieve zin.
• Cast was klein, daardoor veel dubbele rollen. En dat pakte heel mooi uit. Bijna geen moment een vol ensemble gemist, aleen Will I vond ik karig. Had t verwacht bij Christmas bells, maar die was mooi. Pluspunt.
• Benny was super leuk als hij geen Benny was. Zijn Christmas bells waren hilarisch en hem als zwerver was top. Als Benny zelf was ie prima, misschien iets te jong en dus weinig "overwicht". Toch viel ie buiten de Benny-rol super positief op.
• Mimi..... godskolere sodeju die gaat er wel komen. Qua stem EN qua fysiek. O+
• Zelfde geldt voor Joanne, al was ze qua uiterlijk meer een Maureen. Deslaniettemin: Stem en spel, damn!
• Ik moest heel even aan de fysiek van Tom Collins wennen, maar dat was zo over.
• Ik moest echt heel erg wennen aan de NL vertaling waar ik geen fan van ben (Sorry Daniel), maar moet zeggen dat t na een paar nummers me niet meer stoorde. En hij is wat bijgeschaafd vergeleken met de Joop vd Ende versie, in positieve zin. Dus prima.
• De rol van Mark.... oei. Dit is een aanpassing. Die is dus in 2 geknipt. Een oudere Mark die terugblikt en fungeert als de verteller en een jongere Mark die t echt beleefd. Soms pakte dat mooi uit, soms ook niet. Vooral omdat de jonge Mark nu echt een gedegradeerde bijrol leek. En omdat de oude Mark gespeeld werd door Jim de Groot (die in de eerste NL versie Roger was). Ik heb een teringhekel aan Jim de Groot en zijn zangstem is als krassen op een schoolbord. Schor, overslaand, krakerig en kraaierig. Nee. Dit was voor mij t dikke minpunt.
• Het was wachten op welk einde het zou zijn. SPOILERS! Laten ze Mimi sterven of zoals t origineel weer tot leven komen? Het was met een lange stilte ook echt even een spannend stuk. En t was mooi opgelost.
• Angel...... tja. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld :D Ik vond zijn today4U super. Heel fysiek, vrolijk, vol energie. Daarna vond ik t mwa. En zijn dood raakte me niet echt. De scene met Mimi veel meer, terwijl het normaal andersom is.

Eindconclusie: De muziek blijft mooi, in welke taal dan ook. En de eigentijdse versie had meer plus- dan minpunten. ^O^ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ang3l op 23-02-2015 15:20:37 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 23 februari 2015 @ 14:27:03 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149954505
Mooie recensie :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 23 februari 2015 @ 15:23:40 #154
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_149956064
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:27 schreef wonderer het volgende:
Mooie recensie :)
Het was leuk hem weer eens te zien. Blijft mooi, al kijk ik er nu natuurlijk wel anders na omdat ik m zelf best wel vaak gespeeld heb (zeker 23x). Had van te voren ook wele cht gezegd tegen mezelf dat ik t los moest laten dat t in het NL was. Me er niet aan most ergeren. En da's prima gelukt.

Grappig dat we ook de kunstgalerie mensen weer tegenkwamen die voor ons destidjs sponsor waren. Zij zijn extreem RENT fan en maken o.a. beelden en kunstwerken gebaseerd op de musical. Natuurlijk zouden ze er zijn, maar wel grappig dat het op dezelfde dag was :D

En natuurlijk ook wel leuk dat er na afloop mensen op je afkomen met "Maar we vonden jouw Angel ook echt su-per mooi hoor!" :D O+ Hoppa, ego omhoog. Nog steeds meer dan een jaar na dato (en in Amsterdam ipv Eindhoven). *O* Must've done something right.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 23 februari 2015 @ 15:42:01 #155
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_149956574
En dat op je ouwe dag ;)

Nee, hartstikke tof! Prachtig toch, als je die manier snaren weet te raken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:06:35 #156
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_150029053
Ik ben gisteren voor de 2e keer naar een opera geweest (De Parelvissers, van Bizet), met vooraf een inleiding. Daar heb ik gehoord dat er net als bij musicals ook opera's zijn die wel volledig zijn doorgecomponeerd, maar ook opera's waar dat niet zo is. Daar had ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Ik associeerde opera's altijd met doorgecomponeerde stukken.
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:16:54 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150029299
Oh, interessant, dat wist ik ook niet (meer). Ik heb ooit een werkstuk gemaakt in 3VWO voor muziek over opera, daar zal het wel ter sprake zijn gekomen, maar ik was het weer vergeten.

Lijkt me eigenlijk wel raar. Hoe klinkt die dialoog dan? Ook zo gedragen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 februari 2015 @ 15:00:28 #158
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_150030698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:16 schreef wonderer het volgende:
Oh, interessant, dat wist ik ook niet (meer). Ik heb ooit een werkstuk gemaakt in 3VWO voor muziek over opera, daar zal het wel ter sprake zijn gekomen, maar ik was het weer vergeten.

Lijkt me eigenlijk wel raar. Hoe klinkt die dialoog dan? Ook zo gedragen?
Ik zou het niet weten. De enige opera's die ik tot nu toe heb gezien zijn wel doorgecomponeerd. Maar bijvoorbeeld de 'Opéra Comique' (niet altijd komisch trouwens) kent gesproken delen. Het schijnt dat Carmen er een voorbeeld van is, die ga ik volgende week zien.
  woensdag 25 februari 2015 @ 15:16:35 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150031201
Ik heb een moderne versie van Carmen gezien, maar ik weet niet of de dialogen daar enigszins leken op het oorspronkelijke werk. Het was meer een musical.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen volgende week.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 februari 2015 @ 15:44:27 #160
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_150032241
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:16 schreef wonderer het volgende:
Ik heb een moderne versie van Carmen gezien, maar ik weet niet of de dialogen daar enigszins leken op het oorspronkelijke werk. Het was meer een musical.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen volgende week.
Ik ben ook heel benieuwd. En ook naar de live versie van Matthew Bourne's The Car Man die ik in Londen ga bekijken deze zomer, maar daarvan weet ik al dat er geen woord gesproken wordt, da's een ballet. :)
Damn, ik ben echt heel cultureel bezig de laatste tijd... :P
  woensdag 25 februari 2015 @ 15:48:17 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150032362
Ach, er zijn ergere alternatieven ;)

Ik wil naar Billy, Sonneveld en de Revue. Niet bepaald cultureel :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 februari 2015 @ 17:20:44 #162
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_150035460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:48 schreef wonderer het volgende:
Ach, er zijn ergere alternatieven ;)

Ik wil naar Billy, Sonneveld en de Revue. Niet bepaald cultureel :')
Alle drie al gezien (al heb ik dan niet de DeLaMar versie van Sonneveld gezien). Wat mij betreft prima cultureel hoor.
  woensdag 25 februari 2015 @ 17:26:40 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150035621
Ik heb Sonneveld ook al gezien maar het is nu "om de hoek" en O+ Tony O+ .

En hij was gewoon echt heel goed.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 februari 2015 @ 23:01:29 #164
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_150049861
In de meeste opera's zit wel degelijk dialoog/monoloog, maar dat noemen ze recitative. Het is wel op noten, maar min of meer gesproken, er zit ook nooit het hele orkest achter, maar slechts een paar of maar 1 instrument(en). Hoe was de "Au fond du temple saint" uit de parelvissers?? Het meest beroemde duet uit die opera.

De versie van Carmen waar wonderer het over heeft heb ik denk ik ook gezien. Niet echt decor, wel auto's en een strippende Carmen. Ik vond het helemaal niks!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 26 februari 2015 @ 00:42:32 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150054095
Met Mario van Dulmen en Janke Dekker. Tweede helft jaren negentig. Veel oranje licht, zwarte "kostuums" en seks, wat me nogal schokte.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:06:14 #166
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_150061179
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:16 schreef wonderer het volgende:
Ik heb een moderne versie van Carmen gezien, maar ik weet niet of de dialogen daar enigszins leken op het oorspronkelijke werk. Het was meer een musical.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen volgende week.
Ik ook alleen een moderne, van Stichting Theaterplan. Ook meer musical.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:07:53 #167
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_150061227
Over soort van musicals gesproken: Deze maand de verfilmingen van into the woods en the last 5 years gezien. Best prima :Y Heb beide origineel op toneel gezien en moet zeggen dat de vertaling naar t witte doek best goed gedaan is.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:08:32 #168
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150061234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:07 schreef Ang3l het volgende:
Over soort van musicals gesproken: Deze maand de verfilmingen van into the woods en the last 5 years gezien. Best prima :Y
Into the Woods heb ik ook gezien.

Wat kan ik zeggen.

Nog steeds geen Sondheim-fan (sorry Elizabeth ;)).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:29:57 #169
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_150061781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Into the Woods heb ik ook gezien.

Wat kan ik zeggen.

Nog steeds geen Sondheim-fan (sorry Elizabeth ;)).
Ik vind de structuur van de muziek ook.... vreemd.
Noem t rommelig, noem t gelaagd. Maar voor mij werkt t ook niet helemaal.
Deslaniettemin prima vermaakt :)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:51:19 #170
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150062425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vind de structuur van de muziek ook.... vreemd.
Noem t rommelig, noem t gelaagd. Maar voor mij werkt t ook niet helemaal.
Deslaniettemin prima vermaakt :)
Ja, dat wel. Ben nu wel heel benieuwd hoe ze het op het podium, zonder CGI, doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:04:39 #171
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_150062838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Ben nu wel heel benieuwd hoe ze het op het podium, zonder CGI, doen.
Daarvan is een versie op DVD verschenen, met Bernadette Peters als de heks. Bij Amazon alleen als regio 1 te koop, maar wellicht dat je 'm ook ergens kan "lenen"...
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:33:03 #172
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_150063744
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Ben nu wel heel benieuwd hoe ze het op het podium, zonder CGI, doen.
De reus zie je bv helemaal niet. Dat is schaduwspel. Vind ik eigenlijk wel leuk :)
Voor de rest zit er niet veel special effect in. Alleen wat schmink en kostuums.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_150067718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 00:42 schreef wonderer het volgende:
Met Mario van Dulmen en Janke Dekker. Tweede helft jaren negentig. Veel oranje licht, zwarte "kostuums" en seks, wat me nogal schokte.
Oh die. Dat was echt een musicalversie. Heb ik destijds ook gezien. Gelukkig vanuit het regiehok want ik had er geen cent aan willen uitgeven. Ik bedoelde echt de opera.;)
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_150067766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Into the Woods heb ik ook gezien.

Wat kan ik zeggen.

Nog steeds geen Sondheim-fan (sorry Elizabeth ;)).
Dageeftnie :D ik vond de filmversie boven verwachting
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:39:34 #175
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150068022
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Oh die. Dat was echt een musicalversie. Heb ik destijds ook gezien. Gelukkig vanuit het regiehok want ik had er geen cent aan willen uitgeven. Ik bedoelde echt de opera.;)
Dat was in mijn Phantom-periode en ik ging voor Mario want die had ik een keer als u/s Raoul gehad ;) Zo heb ik ook Jekyll & Hyde gezien om die reden (Hans Peter Janssens).

Heb je trouwens beelden gezien van de Russische J&H? Niet dat ik jou snel enthousiast zie over Wildhorn, maar het toneelbeeld en de kostuums (en de cast :9 ) zien er super uit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:10:55 #176
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_150071735
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:32 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dageeftnie :D ik vond de filmversie boven verwachting
Zijn er musical films waarvan je vindt "Godsklere dat is me toch een verkrachting"?
De ervaring is natuurlijk wel anders, maar los daarvan?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 26 februari 2015 @ 19:08:18 #177
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150079147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zijn er musical films waarvan je vindt "Godsklere dat is me toch een verkrachting"?
De ervaring is natuurlijk wel anders, maar los daarvan?
Phantom :r
Het enige goeie daaraan is de Overture.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 februari 2015 @ 10:14:46 #178
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_150103463
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Phantom :r
Het enige goeie daaraan is de Overture.
Daar hou ik sowieso al niet van, dus heb de film niet eens gekeken :@
Idem met Les Mis.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 10:29:28 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150103967
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Daar hou ik sowieso al niet van, dus heb de film niet eens gekeken :@
Idem met Les Mis.
De film is nog erger.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 februari 2015 @ 10:48:50 #180
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_150104585
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

De film is nog erger.
Hoe. Is. Het. Mooogelijk! :o

Zeg, had ik je al verteld dat ik in Singapore iemand had ontmoet die daar in Cats zat? maar leuker nog, die daar Angel heeft gespeeld? :D What are the odds?!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 10:58:33 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_150104894
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Hoe. Is. Het. Mooogelijk! :o

Zeg, had ik je al verteld dat ik in Singapore iemand had ontmoet die daar in Cats zat? maar leuker nog, die daar Angel heeft gespeeld? :D What are the odds?!
Was ie ook nog hetero? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:13:02 #182
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_150107423
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zijn er musical films waarvan je vindt "Godsklere dat is me toch een verkrachting"?
De ervaring is natuurlijk wel anders, maar los daarvan?
Alles wat wonderer zegt. Phantom is heel erg en les Mis...... degene die Russel Crowe heeft gecast moet per direct ontslagen worden en zijn oren laten uitspuiten. Verder vond ik de filmversie van Sweeney Todd de meest walgelijke verkrachting van een topmusical ooit. En Pal Joey.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:26:49 #183
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_150107881
Nee hoor, dat laatste is niet waar :D

Maar ik heb zo ontzettend veel musicalfilms gezien dat ik het moeilijk vind om een mening te geven.
Weet wel dat ik oneindig veel meer bewondering heb voor de klassieke musicalfilms, waarin een nummer gewoon in 1 take werd gedraaid, Neem nou alle Esther Williams films. Honderden figuranten. Alles gewoon even in een keer erop gezet.

Neem de film 'Summer Stock', sowieso een van de leukste musicals die ik ken. Gene Kelly danst daarin met wat er ook maar voorhanden is. Kijk er eens naar en vertel mij wie (behalve stage actors, die het ouwe vak nog leren) dit kan, met een minumum aan takes?


Daar heb ik veel en veel meer bewondering voor dan voor "Sweeney Todd" waarin Burton alweer zijn overgewaardeerde, ongetalenteerde janksmoel van een ex-vrouw Bonham Carter casts voor de rol van Mrs, Lovett

Zie het verschil tussen Angela Lansbury O+ en Bonham C.




[ Bericht 17% gewijzigd door ElizabethR op 27-02-2015 12:34:15 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:47:47 #184
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_150108446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat was in mijn Phantom-periode en ik ging voor Mario want die had ik een keer als u/s Raoul gehad ;) Zo heb ik ook Jekyll & Hyde gezien om die reden (Hans Peter Janssens).
Daarin verschillen wij heel erg, want ik ga eigenlijk nooit naar producties 'om iemand'.
quote:
Heb je trouwens beelden gezien van de Russische J&H? Niet dat ik jou snel enthousiast zie over Wildhorn, maar het toneelbeeld en de kostuums (en de cast :9 ) zien er super uit.
De russische versie ken ik niet nee. Wel de UK/Ireland tourversie met Marti Pellow. Vind het geen slechte musical hoor, zitten wel veel theatrale composities in, daar hou ik van
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 4 april 2015 @ 13:07:42 #185
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_151355531
Wat zijn er in M-Lab af en toe toch mooie pareltjes te zien. Gisteren heb ik daar Lelies gezien. Erg mooi. Wat mij betreft kan die voorstelling zo een toer door NL maken...
  maandag 6 april 2015 @ 23:29:08 #186
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_151437125
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:07 schreef Twoflower het volgende:
Wat zijn er in M-Lab af en toe toch mooie pareltjes te zien. Gisteren heb ik daar Lelies gezien. Erg mooi. Wat mij betreft kan die voorstelling zo een toer door NL maken...
shit. Vergeten!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 7 april 2015 @ 09:36:21 #187
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_151441789
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 23:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

shit. Vergeten!
Jij vergeet wel meer hoor. Onder andere normale fatsoensnormen met betrekking tot reageren, wanneer je iemand een vraag stelde, waarop je een uitgebreid antwoord kreeg. 'Ok, bedankt', is dan wel het minste

Ach, het toont je narcistische insteek perfect aan. Voor mij is de lol in dit topic verdwenen sinds jij op behoorlijk drammerige wijze meent dit topic met je 'enorme' talent en 'superieure' visie op musicals te moeten 'verblijden'. Dus ik hou het fijn voor gezien hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door ElizabethR op 07-04-2015 10:14:53 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_151464730
Wat ik me laatst afvroeg: Zijn er eigenlijk grote musicals die echt als musical begonnen zijn in plaats van als bewerking van een film/boek etc? Soms denk ik dat het een origineel verhaal is, maar dan haalt Wikipedia me vaak snel uit die droom. :P Iemand suggesties toevallig? :)
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:36:21 #189
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_151464922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 09:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jij vergeet wel meer hoor. Onder andere normale fatsoensnormen met betrekking tot reageren, wanneer je iemand een vraag stelde, waarop je een uitgebreid antwoord kreeg. 'Ok, bedankt', is dan wel het minste

Ach, het toont je narcistische insteek perfect aan. Voor mij is de lol in dit topic verdwenen sinds jij op behoorlijk drammerige wijze meent dit topic met je 'enorme' talent en 'superieure' visie op musicals te moeten 'verblijden'. Dus ik hou het fijn voor gezien hier.
pardon? Waar gaat dit nou weer ineens over miss thing? Ik ben al weken niet in t topic geweest en amper op fok omdat ik t druk heb met werk. Doe ff normaal zeg. :')

Ben je nu serieus pissig omdat ik niet op je lange bericht van eind feb heb gereageerd? En je dat onfatsoenlijk vind dar ik je nier bedankt heb voor dat antwoord volgens de fatsoensnormen? Mens ik ben sindsdien niet meer in t topic geweest. En niemand zo te zien, want heel maart is er niet gepost. Pas toen het topic gekickt werd door de lelies post heb ik ff t laatste bericht gelezen.

Waarom zit ik me hier in godsnaam over te verdedigen? Deze post en je fitty erover slaan werkelijk nergens op. Get over yourself. Stel je alsjeblieft niet zo aan zeg. :N

[ Bericht 11% gewijzigd door Ang3l op 07-04-2015 21:45:17 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:39:01 #190
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_151465066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:33 schreef Operc het volgende:
Wat ik me laatst afvroeg: Zijn er eigenlijk grote musicals die echt als musical begonnen zijn in plaats van als bewerking van een film/boek etc? Soms denk ik dat het een origineel verhaal is, maar dan haalt Wikipedia me vaak snel uit die droom. :P Iemand suggesties toevallig? :)
volgens mij de meeste sondheim dingen wel :Y en daar waar het eerst een trend was alles te "vermusicallen" lijkt t nu juist zo te zijn dat veel originele musicals worden verfilmd. Zoals Into the Woods. The last 5 years. Sweeney todd. Chicago. Dat zijn volgens mij allemaal originele musicals first and formost. :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:01:04 #191
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_151466418
Volgens mij ook origineel een grote (theater)musical:
- Miss Saigon
- Sound of Music
- Book of Mormon
- Cabaret
- Chicago
- A Chorus Line
- Hair
- Kinky Boots
- Oliver!
- .... Volgens mij kun je zo nog wel ff doorgaan. Er zijn er dus genoeg.
pi_151468406
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:39 schreef Ang3l het volgende:

[..]

volgens mij de meeste sondheim dingen wel :Y en daar waar het eerst een trend was alles te "vermusicallen" lijkt t nu juist zo te zijn dat veel originele musicals worden verfilmd. Zoals Into the Woods. The last 5 years. Sweeney todd. Chicago. Dat zijn volgens mij allemaal originele musicals first and formost. :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:01 schreef Twoflower het volgende:
Volgens mij ook origineel een grote (theater)musical:
- Miss Saigon
- Sound of Music
- Book of Mormon
- Cabaret
- Chicago
- A Chorus Line
- Hair
- Kinky Boots
- Oliver!
- .... Volgens mij kun je zo nog wel ff doorgaan. Er zijn er dus genoeg.
Bedankt voor de reacties. :) De meeste zijn, als ik Wikipedia moet geloven, toch gebaseerd op eerdere boeken, toneelstukken en films, maar Hair, A Chorus Line en Book of Mormon niet voor zover ik kan zien. Ze bestaan dus wel. :P Bedankt!
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:40:19 #193
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151468422
mwuh oliver is toch gewoon oliver twist van dickens? vermusicald?

sound of music is ook een boek, en volgens mij ook eerder musicalfilm dan musical.

miss saigon is een moderne versie van de opera madame butterfly
Kwak
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 22:49:42 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151468970
De meeste musicals zijn wel gebaseerd op een boek of een verhaal, of een opera. Miss Saigon is inderdaad gebaseerd op de opera van Puccini maar ook op een foto uit de Vietnam oorlog waarvan Boublil en Schönberg erg van onder de indruk waren, op basis daarvan is het verhaal ook verzonnen.

Rent is volgens mij wel helemaal bedacht, net als the Last Five Years. Komt daar een film van? :o het verbaasd me eerder dat mensen hier die musical kennen :D O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_151469881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:49 schreef MaJo het volgende:
De meeste musicals zijn wel gebaseerd op een boek of een verhaal, of een opera. Miss Saigon is inderdaad gebaseerd op de opera van Puccini maar ook op een foto uit de Vietnam oorlog waarvan Boublil en Schönberg erg van onder de indruk waren, op basis daarvan is het verhaal ook verzonnen.

Rent is volgens mij wel helemaal bedacht, net als the Last Five Years. Komt daar een film van? :o het verbaasd me eerder dat mensen hier die musical kennen :D O+
Rent schijnt gebaseerd te zijn op de opera La Bohème. :) Last Five Years was ik vergeten ja. Die is wel als eerste uitgekomen als musical. (Al was het daarvoor schijnbaar het waargebeurde verhaal van een van de schrijvers, maar goed, die moeten ergens hun inspiratie vandaan halen. :P )
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:25:39 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_151470639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:33 schreef Operc het volgende:
Wat ik me laatst afvroeg: Zijn er eigenlijk grote musicals die echt als musical begonnen zijn in plaats van als bewerking van een film/boek etc? Soms denk ik dat het een origineel verhaal is, maar dan haalt Wikipedia me vaak snel uit die droom. :P Iemand suggesties toevallig? :)
Chess?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_151470729
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Chess?
Goeie. :Y
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:28:38 #198
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_151470751
Over Chess gesproken, ik zat net bijna te janken bij de Broadway versie van Pity the child...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 april 2015 @ 15:10:00 #199
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_151484101
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:49 schreef MaJo het volgende:
De meeste musicals zijn wel gebaseerd op een boek of een verhaal, of een opera. Miss Saigon is inderdaad gebaseerd op de opera van Puccini maar ook op een foto uit de Vietnam oorlog waarvan Boublil en Schönberg erg van onder de indruk waren, op basis daarvan is het verhaal ook verzonnen.

Rent is volgens mij wel helemaal bedacht, net als the Last Five Years. Komt daar een film van? :o het verbaasd me eerder dat mensen hier die musical kennen :D O+
Rent is gebaseerd op La Boheme van Puccini. Dus die ook niet :N

Maar idd, hoe ver ga je terug? Spring Awakening is dan weer gebaseerd op een toneelstuk etc etc Ik denk dat er idd misschien heel weinig zaken terug te voeren zijn nara puur origineel. maar dat is met films ook en toneelstukken. Vaak ligt er toch ergens een boek of ander schrijfsel aan ten grondslag inderdaad. Cats is bv gebaseerd op een kinderboekje. Wicked ook weer op een boek etc. Ik vind dat soort dingen altijd veel minder "erg" dan andersom: een musical gebaseerd op een film. Spiderman. Legally Blond. LOTR. Al die Disneys. Etc.

Ik zat nog te denken: Tick tick boom.

[ Bericht 18% gewijzigd door Ang3l op 08-04-2015 15:24:30 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 8 april 2015 @ 16:02:33 #200
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_151485809
Tanz der Vampire is ook gebaseerd op een film en dat vind ik dan weer helemaal niet erg ;)

Carly was volgens mij wel origineel.

Tellen biopics ook als "gebaseerd op" of zijn die ook origineel? Elisabeth, Fosse, etc?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 16:54:25 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151487403
Oh ja La Boheme, wat dom :@ Maar inderdaad de meeste boeken en films zijn ook wel ergens op gebaseerd. De musical Elisabeth is op zich origineel maar is natuurlijk weer gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Er zal maar weinig echte fictie zijn in de theaters :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 8 april 2015 @ 17:30:31 #202
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_151488418
Ok, ik had inderdaad niet ver genoeg nagedacht wat sommige titels betreft.
Ook mogelijk 'origineel': Petticoat, Grease, Urinetown, Pippin, Next to Normal, If/then, Hedwig and the Angry Inch. (Pin me d'r niet op vast.)
  donderdag 9 april 2015 @ 16:15:51 #203
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_151518599
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:30 schreef Twoflower het volgende:
Ok, ik had inderdaad niet ver genoeg nagedacht wat sommige titels betreft.
Ook mogelijk 'origineel': Petticoat, Grease, Urinetown, Pippin, Next to Normal, If/then, Hedwig and the Angry Inch. (Pin me d'r niet op vast.)
Hedwig was eerst een film. Was wel meteen een musicalfilm, dat dan weer wel.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 9 april 2015 @ 16:17:11 #204
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_151518634
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:02 schreef wonderer het volgende:
Tanz der Vampire is ook gebaseerd op een film en dat vind ik dan weer helemaal niet erg ;)

Carly was volgens mij wel origineel.

Tellen biopics ook als "gebaseerd op" of zijn die ook origineel? Elisabeth, Fosse, etc?
Het is wachten op Cadans de musical :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 9 april 2015 @ 16:19:10 #205
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_151518689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:02 schreef wonderer het volgende:
Tanz der Vampire is ook gebaseerd op een film en dat vind ik dan weer helemaal niet erg ;)
Volgens mij heb ik die nooit gezien en verwar ik hem steeds met Eternity :@
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 9 april 2015 @ 16:43:11 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_151519369
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik die nooit gezien en verwar ik hem steeds met Eternity :@
Ik heb een paar bootlegs, kom maar een keer kijken ;) (hij is beter dan Dracula ;))

Eternity heb ik dan weer niet gezien. Heb er wel een opname van.

En Cadans leent zich geloof ik niet echt voor het toneel of het doek... Verder zou het vooral jazz en jaren 70-moeten bevatten, daar zit ik zelf niet echt op te wachten :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 april 2015 @ 17:17:09 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_151520295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb een paar bootlegs, kom maar een keer kijken ;) (hij is beter dan Dracula ;))
Deal! Als t maar zonder "Vlindertjuuuuuuuhhh" is :D

quote:
Eternity heb ik dan weer niet gezien. Heb er wel een opname van.
Ooit in de Schalm gezien (Veldhoven). Meh. Ach, t waren vampieren.
quote:
En Cadans leent zich geloof ik niet echt voor het toneel of het doek... Verder zou het vooral jazz en jaren 70-moeten bevatten, daar zit ik zelf niet echt op te wachten :')
Nou, dat Spiderman zich voor een musical zou lenen had ik vooraf ook nooit gedacht ;) Niet gezien, mar schijnt best te pruimen te zijn.
En ik zag TMM al shinen in deel 2! :D Soort van Liberace achtig karakter.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 9 april 2015 @ 17:23:46 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_151520461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:17 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Deal! Als t maar zonder "Vlindertjuuuuuuuhhh" is :D

[..]

Ooit in de Schalm gezien (Veldhoven). Meh. Ach, t waren vampieren.

[..]

Nou, dat Spiderman zich voor een musical zou lenen had ik vooraf ook nooit gedacht ;) Niet gezien, mar schijnt best te pruimen te zijn.
En ik zag TMM al shinen in deel 2! :D Soort van Liberace achtig karakter.

Ja, die zou erg geschikt zijn om Arend te spelen... O-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_151521087
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Hedwig was eerst een film. Was wel meteen een musicalfilm, dat dan weer wel.
Nee hoor, musical (1998 off-Broadway) was voor de film (2001).
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:22:12 #210
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_151541813
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:48 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Nee hoor, musical (1998 off-Broadway) was voor de film (2001).
Echt? :D Ik dacht dat de musical de on stage versie van de film van hem was (gezien de regisseur = acteur etc).

My bad!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 19 april 2015 @ 11:00:15 #211
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_151819382
Voel me eigenlijk niet meer prettig in dit topic hier, maar moet toch even een show aanraden..... als je de kans krijgt... Imelda Staunton is de meest fantastische Momma Rose ever!! En wat een leuk mens zeg! Dus als je in London bent, dikke aanrader.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 11:21:24 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151819683
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:00 schreef ElizabethR het volgende:
Voel me eigenlijk niet meer prettig in dit topic hier, maar moet toch even een show aanraden..... als je de kans krijgt... Imelda Staunton is de meest fantastische Momma Rose ever!! En wat een leuk mens zeg! Dus als je in London bent, dikke aanrader.
Misschien handig om de musical erbij te vermelden? ;) ik heb ervoor moeten googlen namelijk, maar het is dus Gypsy :)

Ik zou wel weer eens naar Londen willen voor een ouderwets musicalweekje O+ helaas is vriend niet zo heel erg into musicals.

Had je Miss Saigon al gezien? Mijn oude musicalhart bloeide daar wel weer van op O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 19 april 2015 @ 12:24:27 #213
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_151820862
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:00 schreef ElizabethR het volgende:
Voel me eigenlijk niet meer prettig in dit topic hier, maar moet toch even een show aanraden..... als je de kans krijgt... Imelda Staunton is de meest fantastische Momma Rose ever!! En wat een leuk mens zeg! Dus als je in London bent, dikke aanrader.
Ik heb zelfs al een kaartje besteld. Ik ga 16 juli.
Ik heb Imelda eerder gezien als Mrs. Lovett in Sweeney Todd (samen met Michael Ball). Was ook geweldig. Vandaar dat ik er niet lang over hoefde na te denken om haar nog een keer te zien.
  zondag 19 april 2015 @ 21:53:25 #214
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_151841599
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2015 12:24 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik heb zelfs al een kaartje besteld. Ik ga 16 juli.
^O^
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 8 mei 2015 @ 00:44:44 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_152391866
Hartsvrienden (moderne versie Bloodbrothers) gezien. Yes-R had voor mij niet gehoeven, maar het geheel naar het heden halen is behoorlijk goed gelukt, en het verrassend naturelle spel van de twee hoofdpersonen maakte me happy. Er werd alleen niet noemenswaardig in gezongen... *oude versie met Joke Bruis opzet*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 8 mei 2015 @ 08:19:22 #216
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_152394474
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 00:44 schreef wonderer het volgende:
Hartsvrienden (moderne versie Bloodbrothers) gezien. Yes-R had voor mij niet gehoeven, maar het geheel naar het heden halen is behoorlijk goed gelukt, en het verrassend naturelle spel van de twee hoofdpersonen maakte me happy. Er werd alleen niet noemenswaardig in gezongen... *oude versie met Joke Bruis opzet*
Yes-R had idd niet gehoeven. De meeste tijd kon ik 'm niet eens verstaan.
Ik heb trouwens niet veel gemerkt van het 'naar het heden halen'. Het deed mij behoorlijk denken aan de versie die ik een paar jaar geleden in Londen heb gezien.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 09:15:20 #217
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_152395333
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 08:19 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Yes-R had idd niet gehoeven. De meeste tijd kon ik 'm niet eens verstaan.
Ik heb trouwens niet veel gemerkt van het 'naar het heden halen'. Het deed mij behoorlijk denken aan de versie die ik een paar jaar geleden in Londen heb gezien.
Wat vooral bewijst dat het verhaal zelf tijdloos is. Ik vond het verder wel geslaagd, het had veel dikker aangezet kunnen worden, net als alles.

Maike Boerdam stond trouwens echt te janken op het toneel, dat vond ik dan wel weer mooi.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:06:04 #218
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152396440
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 00:44 schreef wonderer het volgende:
Hartsvrienden (moderne versie Bloodbrothers) gezien. Yes-R had voor mij niet gehoeven, maar het geheel naar het heden halen is behoorlijk goed gelukt, en het verrassend naturelle spel van de twee hoofdpersonen maakte me happy. Er werd alleen niet noemenswaardig in gezongen... *oude versie met Joke Bruis opzet*
Die was me destijds getipt toen ik naar NY ging (door Theatermama), maar nog steeds niet gezien. Staat nog op de wishlist. Een versie met Yes-R trekt me dan weer niet zo eerlijk gezegd. :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:06:46 #219
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_152396465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die was me destijds getypt toen ik naar NY ging (door Theatermama), maar nog steeds niet gezien. Een versie met Yes-R trekt me dan weer niet zo eerlijk gezegd. :{
Terecht, maar de rest compenseert wel, voor mij.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:08:20 #220
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152396507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Terecht, maar de rest compenseert wel, voor mij.
Mja, ik kan niet zo goed tegen Ali B's en Yes'R's en dat yo yo yyo popi jopie gedoe, dus ik denk dat voor mij de irritatiegrens snel bereikt zal zijn. Maar als je hoort dat wer een "gewone" versie ooit in de buurt is, graag!

Ik zag dat t nieuwe jaarboek van t Parktheater binnen is. Eens kijken wat daar voor musicals instaan dit jaar.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:49:48 #221
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_152397434
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Mja, ik kan niet zo goed tegen Ali B's en Yes'R's en dat yo yo yyo popi jopie gedoe, dus ik denk dat voor mij de irritatiegrens snel bereikt zal zijn. Maar als je hoort dat wer een "gewone" versie ooit in de buurt is, graag!

Ik zag dat t nieuwe jaarboek van t Parktheater binnen is. Eens kijken wat daar voor musicals instaan dit jaar.
Yes-R staat gelukkig niet al te vaak op het toneel, en het popijopie gedoe komt er ook niet echt in voor. Het is meer dat waar normaal verteld of gezongen wordt door de verteller, dit nu iets meer gebeurt op een rapperige manier (en behoorlijk onverstaanbaar).
  vrijdag 17 juli 2015 @ 00:09:40 #222
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_154403454
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:00 schreef ElizabethR het volgende:
Voel me eigenlijk niet meer prettig in dit topic hier, maar moet toch even een show aanraden..... als je de kans krijgt... Imelda Staunton is de meest fantastische Momma Rose ever!! En wat een leuk mens zeg! Dus als je in London bent, dikke aanrader.
Nou, je hebt niets te veel gezegd hoor. Het was inderdaad geweldig goed! Niet dat ik ooit een andere Momma Rose heb gezien, maar dan nog. Ik heb echt zitten genieten. :)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:03:44 #223
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_155583487
Pippin komt naar Nederland! Daar ga ik echt wel heen.
Wel leuk dat er meer internationale versies naar Nederland gehaald worden de laatste tijd. Jesus Christ Superstar met Ted Neeley, Priscilla Queen of the Desert en nu dus Pippin...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:47:01 #224
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_155585764
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:03 schreef Twoflower het volgende:
Pippin komt naar Nederland! Daar ga ik echt wel heen.
Wel leuk dat er meer internationale versies naar Nederland gehaald worden de laatste tijd. Jesus Christ Superstar met Ted Neeley, Priscilla Queen of the Desert en nu dus Pippin...
Ik krijg voor m'n verjaardag een kaartje voor Priscilla :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:56:54 #225
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_155587448
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:47 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik krijg voor m'n verjaardag een kaartje voor Priscilla :D
Ik heb het kaartje al binnen. (Net als voor JCS.)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:23:35 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_155591368
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:03 schreef Twoflower het volgende:
Pippin komt naar Nederland! Daar ga ik echt wel heen.
Wel leuk dat er meer internationale versies naar Nederland gehaald worden de laatste tijd. Jesus Christ Superstar met Ted Neeley, Priscilla Queen of the Desert en nu dus Pippin...
Jammer dat er geen Nederlandse cast/productie is, eigenlijk.

Ik ben naar The Sounds of Music geweest (omdat Tony) en was nog best positief verrast eigenlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_155600936
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:03 schreef Twoflower het volgende:
Jesus Christ Superstar met Ted Neeley
Maar dat is een serieus fiasco hoor!! Een 71 jarige man met een dito oude mannenstem en verlopen uiterlijk een 33 jarige man laten zingen, terwijl overduidelijk een vibrato van minstens een quint!!! hoorbaar is, en hij constant achter de feiten aanzingt (letterlijk) qua timing en gewoon off-key gaat, is gewoon een belediging voor de prachtige opera die JCS is!


Brrrrrrrrrrrrrrr!!! Vreselijk!

Pippin is prachtig!! Ik hoop dat ze de originele Bob Fosse choreografie handhaven, heb de versie die naar Nederland komt nog niet gezien. Wel de 2011 London versie.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:23:32 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_155601456
Hij ziet eruit als die Jezus die zijn duimen opsteekt :')

Ik hoor wel veel over Pippin maar ik heb geen idee waar het over gaat...

Ik zie met enige vrees uit naar BatB trouwens. Ga er wel heen, maar denk niet dat ik die van tien jaar geleden licht zal vergeten en dat heeft toch invloed...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_155602849
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:23 schreef wonderer het volgende:
Hij ziet eruit als die Jezus die zijn duimen opsteekt :')
Oh gut, je bedoelt Glenn Carter?? Die is zo mogelijk nog erger!!
quote:
Ik hoor wel veel over Pippin maar ik heb geen idee waar het over gaat...
Ik vind het een beetje Clockwork Orange meets Karel de Grote op zoek naar de Meaning of Life. Je kunt als je wilt alvast kijken hoor....
quote:
Ik zie met enige vrees uit naar BatB trouwens. Ga er wel heen, maar denk niet dat ik die van tien jaar geleden licht zal vergeten en dat heeft toch invloed...
Ik zou gaan voor meneer Jonker :9~ :9~ maar heb de musical nooit echt interessant gevonden, en bovendien doet Freek Bartels mee, en die kan ik niet pruimen. :r
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:59:06 #230
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_155603010
Oh cool, die ga ik later even kijken. Er staan ook bootlegs van Master & Margarita (oorspronkelijk Russisch stuk) online, die moet ik ook nog kijken. Hoofdrol wordt gedeeld door mijn drie favorieten van de Russische Tanz ;)

Tony doet Lumiere in BatB, die wil ik wel zien. Freek als Gaston zie ik echt niet voor me...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:48:06 #231
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_155610755
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:11 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar dat is een serieus fiasco hoor!! Een 71 jarige man met een dito oude mannenstem en verlopen uiterlijk een 33 jarige man laten zingen, terwijl overduidelijk een vibrato van minstens een quint!!! hoorbaar is, en hij constant achter de feiten aanzingt (letterlijk) qua timing en gewoon off-key gaat, is gewoon een belediging voor de prachtige opera die JCS is!


Brrrrrrrrrrrrrrr!!! Vreselijk!

Pippin is prachtig!! Ik hoop dat ze de originele Bob Fosse choreografie handhaven, heb de versie die naar Nederland komt nog niet gezien. Wel de 2011 London versie.
Ik ga gewoon wel zien hoe die JCS is. Zonder al te veel verwachtingen. De enige JCS die ik live gezien heb tot nu toe was een nederlandse versie waar ik niet erg tevreden over was.

De Pippin die naar Nederland komt heb ik in New York gezien. Was erg mooi. Veel circus-acts erbij, wat dus ook de reden is dat Carré ervoor gezorgd heeft dat ze hier komen, maar ook met veel Fosse choreografie.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:49:27 #232
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_155610808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:59 schreef wonderer het volgende:
Oh cool, die ga ik later even kijken. Er staan ook bootlegs van Master & Margarita (oorspronkelijk Russisch stuk) online, die moet ik ook nog kijken. Hoofdrol wordt gedeeld door mijn drie favorieten van de Russische Tanz ;)

Tony doet Lumiere in BatB, die wil ik wel zien. Freek als Gaston zie ik echt niet voor me...
Ze hebben in ieder geval weer dezelfde Lefou als 10 jaar geleden. Dat is heel positief, want die vond ik erg goed.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:39:05 #233
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_155612125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 23:48 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik ga gewoon wel zien hoe die JCS is. Zonder al te veel verwachtingen. De enige JCS die ik live gezien heb tot nu toe was een nederlandse versie waar ik niet erg tevreden over was.
Trust me, met Ted Neeley ga je ook niet tevreden zijn, als je enigszins verstand van muziek hebt, en dat heb jij.
quote:
De Pippin die naar Nederland komt heb ik in New York gezien. Was erg mooi. Veel circus-acts erbij, wat dus ook de reden is dat Carré ervoor gezorgd heeft dat ze hier komen, maar ook met veel Fosse choreografie.
Oh cool!! Met een vrouwelijke Leading Player, en derhalve de Manson trio met haar als lead en twee mannelijke dansers, echt leuk!!! Ben benieuwd.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:18:24 #234
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_155620388
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 23:49 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval weer dezelfde Lefou als 10 jaar geleden. Dat is heel positief, want die vond ik erg goed.
Jorge O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 30 augustus 2015 @ 17:50:56 #235
202348 Susi
Temple of Love
pi_155681123
Vanavond de Musical Sing-a-long op Nederland 1 om 21.20 uur.
pi_155686602
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:50 schreef Susi het volgende:
Vanavond de Musical Sing-a-long op Nederland 1 om 21.20 uur.
Bedankt voor de Reminder :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_155690939
"Het meisje met het rode haar" laat ik maar schieten denk ik :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155691337
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:03 schreef TheVulture het volgende:
"Het meisje met het rode haar" laat ik maar schieten denk ik :')
Jij niet alleen _O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_155691361
Die leren broek van Freek :X
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155691391
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:11 schreef roos85 het volgende:

[..]

Jij niet alleen _O-
Ja dat dachten de Duitsers ook in de jaren 40
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155691784
quote:
Resource Limit Is Reached
Website van het M-Lab ;)
  zondag 30 augustus 2015 @ 22:22:01 #242
202348 Susi
Temple of Love
pi_155691855
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:20 schreef Trusten het volgende:
Website van het M-Lab
Kortom, het werkt om op deze manier reclame te maken voor je producties.
pi_155691980
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:22 schreef Susi het volgende:

[..]

Kortom, het werkt om op deze manier reclame te maken voor je producties.
Zeker! Al geldt dat denk niet voor alle producties
pi_155692196
Euh wat kwam Jezus eigenlijk doen? :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_155692218
he he, vond t al raar dat er geen topic liep
pi_155692288
Romy Monteiro is goed in de was gezet zeg :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155692289
Romy :9~
pi_155692318
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:31 schreef TheVulture het volgende:
Romy Monteiro is goed in de was gezet zeg :o
zeg dát! :X
pi_155692342
Mooi hoor O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155692354
en zal dr pa in t publiek staan? :')
pi_155692362
Moet gelijk aan de uitvaart van Whitney denken.. Dat laatste moment ;(
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_155692401
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:32 schreef TheVulture het volgende:
Mooi hoor O+
Zeker O+

Knap hoor dat ze daar zo staat _O_
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_155692403
maar ze is volgens mij ook wel flink afgevallen?
pi_155692484
Fucking hell dat is wel een hele beste make-over van Ome Albert _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155692503
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:33 schreef JaneDoe het volgende:
maar ze is volgens mij ook wel flink afgevallen?
Yup
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155692504
Ze is wel erg goed gecast trouwens, zou niemand weten die het beter zou kunnen doen
pi_155692540
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:34 schreef TheVulture het volgende:
Fucking hell dat is wel een hele beste make-over van Ome Albert _O_
hij kan wel wat he
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yup
ze ziet er prachtig uit
pi_155692615
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:35 schreef Max23 het volgende:
Ze is wel erg goed gecast trouwens, zou niemand weten die het beter zou kunnen doen
Op voorhand had ik echt niet aan haar gedacht maar het is een schot in de roos, en ze is echt bloedmooi O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155692726
Kaartjes voor Rent binnen O+ en Romy was idd prachtig!
  maandag 31 augustus 2015 @ 00:55:45 #260
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_155696784
Net gekeken via UG. Dieptepunt: Willem Ruis musical. Wat een walgelijke vertoning. En dat ook nog op de geweldige muziek van Michel Fugin

PQOTD was ook niet om over naar hus te schrijven.

Afgezien van een vreselijk valse inzet vond ik 'Het meisje met het rode haar' een heel sterke compositie. (Broertjes van Dijk? Ik moet me er toch eens in inlezen)

Rent was uiteraard fantastisch! Beste nummer van de avond.

JCS fantastische Judas!!! En gelukkig hield Neeley zijn muil!!

Mensen, als je naar Nonsens kunt, doen!! Het is zo'n leuke show. Ik vergeet nooit meer Nelly Frijda als moeder overste aan een stickie. Hilarisch!

Bodyguard... prachtig!!

En wie zat er godverdikke met het licht te kloten. Echt afgrijselijke belichting. Op gegeven moment stonden Frits en hoe heet dat mens volledig in het donker!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 31 augustus 2015 @ 08:36:35 #261
202348 Susi
Temple of Love
pi_155699138
Net even het stuk van the Bodyguard teruggekeken, toch wel een van mijn favoriete films. Het klinkt echt fantastisch.
pi_155699186
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 00:55 schreef ElizabethR het volgende:
Net gekeken via UG. Dieptepunt: Willem Ruis musical. Wat een walgelijke vertoning. En dat ook nog op de geweldige muziek van Michel Fugin
Hij leek qua uiterlijk en stem wel erg goed, maar het is niet echt een onderwerp voor een musical
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 31 augustus 2015 @ 09:21:24 #263
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_155699594
Was wel erg mager dit jaar
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:57:38 #264
447920 TheaterDeLampegiet
Theater De Lampegiet
pi_155705763
Musicalliefhebbers opgelet!

Theater De Lampegiet presenteert Musicals in Concert in Veenendaal! Musicalartiesten Tony Neef en Maaike Widdershoven beloven jou gratis een avond vol spektakel op De Markt. En dit alles op een outdoor podium onder live begeleiding van het Groot Film- en Musicalorkest.

Gedurende dit unieke concert luister je naar hoogtepunten uit musicals als West Side Story, Miss Saigon en The Sound of Music. Weer of geen weer, door de overdekte Markt heb je altijd de mogelijkheid om te genieten van de bekende musicalhits en ballades. Met gratis toegang en een hoog meezinggehalte wordt Musicals in Concert een avond om naar uit te kijken!

Belangrijke informatie
• Datum: zaterdag 12 september 2015
• Concert: 21:00 – 22:30
• Locatie: De Markt in Veenendaal

Musicals in Concert is onderdeel van de Cultuurbazaar, het vernieuwde Muziekfestival van Veenendaal, georganiseerd door Theater De Lampegiet. Deze vindt plaats op 11 en 12 september. Natuurlijk ben je ook welkom om de rest van ons gevarieerde programma bij te wonen. Voor meer informatie over de overige optredens ga je naar www.culturele-zaterdag.nl.
Theater De Lampegiet<br />Kerkewijk 10<br />3901 EG Veenendaal<br />0318 - 540 141
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 15:13:03 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155706138
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:11 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar dat is een serieus fiasco hoor!! Een 71 jarige man met een dito oude mannenstem en verlopen uiterlijk een 33 jarige man laten zingen, terwijl overduidelijk een vibrato van minstens een quint!!! hoorbaar is, en hij constant achter de feiten aanzingt (letterlijk) qua timing en gewoon off-key gaat, is gewoon een belediging voor de prachtige opera die JCS is!


Brrrrrrrrrrrrrrr!!! Vreselijk!

Pippin is prachtig!! Ik hoop dat ze de originele Bob Fosse choreografie handhaven, heb de versie die naar Nederland komt nog niet gezien. Wel de 2011 London versie.
wat verschrikkelijk hoe hij achter de muziek aan zingt :X heb er echt een hekel aan als dat in musicals gebeurt :')

Maarre, JCS naar Nederland dus? :o ik zit niet meer zo in de musicals :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 31 augustus 2015 @ 17:03:33 #266
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_155709177
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

wat verschrikkelijk hoe hij achter de muziek aan zingt :X heb er echt een hekel aan als dat in musicals gebeurt :')

Maarre, JCS naar Nederland dus? :o ik zit niet meer zo in de musicals :@
http://www.jesuschristmusical.nl/
pi_155709260
Oef, dat klinkt echt slecht. Ik vond Glenn Carter stiekem wel goed, maar wel heel clean.
Wat is volgens jullie de beste Jezus? Nederlands/Engels.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  maandag 31 augustus 2015 @ 17:11:13 #268
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_155709379
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:20 schreef Trusten het volgende:

[..]

Website van het M-Lab ;)
Is Rent verlengd dan? :o

Leuke versie. Op 1 groot minpunt na, genaamd Jim de Groot.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 17:12:13 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155709415
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:06 schreef Hoogstaande het volgende:
Oef, dat klinkt echt slecht. Ik vond Glenn Carter stiekem wel goed, maar wel heel clean.
Wat is volgens jullie de beste Jezus? Nederlands/Engels.
Steve Balsamo O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155712256
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Is Rent verlengd dan? :o

Leuke versie. Op 1 groot minpunt na, genaamd Jim de Groot.
Ja reprise
  maandag 31 augustus 2015 @ 20:00:02 #271
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_155714708
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Steve Balsamo O+
en zo is het!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 1 september 2015 @ 10:15:17 #272
202348 Susi
Temple of Love
pi_155728156
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Is Rent verlengd dan? :o

Leuke versie. Op 1 groot minpunt na, genaamd Jim de Groot.
Het is een reprise inderdaad.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:51:45 #273
202348 Susi
Temple of Love
pi_156670837
Is iemand al naar The Bodyguard geweest?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:24:20 #274
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_156684884
quote:
5s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:51 schreef Susi het volgende:
Is iemand al naar The Bodyguard geweest?
Ik ga begin november. Ben wel benieuwd, al verwacht er aan de andere kant ook niet te veel van. Op die manier hoop ik positief verrast te worden. :)

Ik vind het trouwens wel jammer dat per 31 december M-Lab de deuren sluit. Ik heb er een paar pareltjes van voorstellingen gezien. En ga er dit jaar nog naar Rent.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:49:54 #275
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_156687423
quote:
5s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:51 schreef Susi het volgende:
Is iemand al naar The Bodyguard geweest?
Nee ik nog niet ! Ik ga 31 januari naar The Bodyguard !
  donderdag 8 oktober 2015 @ 13:35:00 #276
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_156688273
Ik moet nog boeken voor The Bodyguard
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 8 oktober 2015 @ 13:35:33 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_156688286
Ik moet nog steeds naar Billy Elliot...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 8 oktober 2015 @ 13:55:11 #278
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_156688636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:35 schreef wonderer het volgende:
Ik moet nog steeds naar Billy Elliot...
Ik ga de 30e. Eigenlijk had ik naar de laatste voorstelling willen gaan (dat heb ik bij de verschillende vorige shows in het Circustheater ook gedaan), maar helaas heb ik 7 november al een andere afspraak.
Het is altijd wel geinig om naar binnen te gaan met op de gevel nog de poster van de voorstelling die je bezoekt, en dan naar buiten te komen met de poster van de volgende voorstelling.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 18:09:59 #279
202348 Susi
Temple of Love
pi_156693038
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:24 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik ga begin november. Ben wel benieuwd, al verwacht er aan de andere kant ook niet te veel van. Op die manier hoop ik positief verrast te worden. :)

Ik vind het trouwens wel jammer dat per 31 december M-Lab de deuren sluit. Ik heb er een paar pareltjes van voorstellingen gezien. En ga er dit jaar nog naar Rent.
Ik dacht dat M-Lab erg goed liep eigenlijk.
  maandag 12 oktober 2015 @ 09:40:06 #280
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_156776401
De OCR van The Light Princess is eindelijk uit O+



Als groot Tori Amos fan was ik super benieuwd hiernaar en op youtube stond al wel iets, maar nu dus het hele officiele album.

Ik krijs al sinds gister AMPHIBIAAAAHAAA-AAVAAAAA door m'n huis :') :@

Heeft iemand hier de musical gezien in Londen toevallig?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:20:39 #281
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_156782995
Ik ga met een busreis naar Soldaat van Oranje 28 november ! Ik ben heel benieuwd heb er zin in.
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:44:45 #282
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_156783491
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 09:40 schreef Ang3l het volgende:
De OCR van The Light Princess is eindelijk uit O+

[ afbeelding ]

Als groot Tori Amos fan was ik super benieuwd hiernaar en op youtube stond al wel iets, maar nu dus het hele officiele album.

Ik krijs al sinds gister AMPHIBIAAAAHAAA-AAVAAAAA door m'n huis :') :@

Heeft iemand hier de musical gezien in Londen toevallig?
Twee jaar geleden al. Graig was fantastisch. Visueel erg fraai. De muziek is vrij saai en zoetsappig en ben ik niet kapot van.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:45:53 #283
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_156783517
quote:
99s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:20 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ga met een busreis naar Soldaat van Oranje 28 november ! Ik ben heel benieuwd heb er zin in.
Leuk!! Alvast heel erg veel muziekplezier!! :* knuffel!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:48:32 #284
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_156784614
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Twee jaar geleden al. Graig was fantastisch. Visueel erg fraai. De muziek is vrij saai en zoetsappig en ben ik niet kapot van.
Ik vind t tot nu toe een beetje wicked achtig klinken.

Visueel schijnt t idd erg mooi te zijn. Met het zweven dmv touwen maar ook dmv acrobaten in t zwart. En Rosalie wordt overall enorm geprezen,
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:32:55 #285
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_156785364
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:45 schreef ElizabethR het volgende:


Leuk!! Alvast heel erg veel muziekplezier!! :* knuffel!
Dank je :*
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 22:14:38 #286
42184 crew  DaMart
pi_156932578
quote:
5s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:51 schreef Susi het volgende:
Is iemand al naar The Bodyguard geweest?
Ik ben er gisteren geweest. Was nog nooit naar een musical geweest, maar mijn vriendin wilde hem graag zien ;). Ik vond het wel leuk, alleen het geluid stond af en toe erg hard en het licht scheen af en toe recht in mijn ogen.

Overigens was het wel handig met de kaartjes... onze zitplaatsen waren dubbel geboekt... ik wilde al mensen gaan wegsturen van onze plekken, maar hun kaartjes klopten dus ook. Uiteindelijk kregen wij twee andere stoelen, iets meer in het middens, dus nog iets beter qua uitzicht op het podium.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_156933901
Ooh DM, wat tof dat je een vriendin hebt O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:59:04 #288
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_156934394
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:14 schreef DaMart het volgende:


Ik ben er gisteren geweest. Was nog nooit naar een musical geweest, maar mijn vriendin wilde hem graag zien ;). Ik vond het wel leuk, alleen het geluid stond af en toe erg hard en het licht scheen af en toe recht in mijn ogen.

Overigens was het wel handig met de kaartjes... onze zitplaatsen waren dubbel geboekt... ik wilde al mensen gaan wegsturen van onze plekken, maar hun kaartjes klopten dus ook. Uiteindelijk kregen wij twee andere stoelen, iets meer in het middens, dus nog iets beter qua uitzicht op het podium.
Hadden jullie een understudy want Romy is gevallen. Ik ga in januari kijken. Leuk voor jullie.
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 23:03:16 #289
42184 crew  DaMart
pi_156934578
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:59 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Hadden jullie een understudy want Romy is gevallen. Ik ga in januari kijken. Leuk voor jullie.
Ja, Samantha Klots (als ik het goed zeg) speelde de hoofdrol dit keer.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 18 oktober 2015 @ 23:05:28 #290
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_156934667
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 23:03 schreef DaMart het volgende:


Ja, Samantha Klots (als ik het goed zeg) speelde de hoofdrol dit keer.
Ja ik zag een foto van haar bij RTL Boulevard.
pi_157081975
Het is niet een echte musical, maar ik ga vanmiddag met mijn zusje naar Disney in Concert. En dat wordt wel verzorgd door musicalsterren als Jim, Jamai, Kim-Lian van der Meij, Guido Spek, Anita Meijer etc. Ik ben benieuwd!
  zondag 25 oktober 2015 @ 13:24:06 #292
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_157082915
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:40 schreef Sylvana het volgende:
Het is niet een echte musical, maar ik ga vanmiddag met mijn zusje naar Disney in Concert. En dat wordt wel verzorgd door musicalsterren als Jim, Jamai, Kim-Lian van der Meij, Guido Spek, Anita Meijer etc. Ik ben benieuwd!
Jim zong gisteren wel goed in 'Het meisje met het rode haar'. Alleen de musical op zich viel me wel tegen. Het verhaal 'pakte' me niet. En d'r zaten ook niet echt pakkende melodieën in. Tenslotte het was ook heel abrupt afgelopen. Dat had volgens mij wel iets beter gemogen.
pi_157097442
quote:
15s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:24 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Jim zong gisteren wel goed in 'Het meisje met het rode haar'. Alleen de musical op zich viel me wel tegen. Het verhaal 'pakte' me niet. En d'r zaten ook niet echt pakkende melodieën in. Tenslotte het was ook heel abrupt afgelopen. Dat had volgens mij wel iets beter gemogen.
Jammer is dat ja! :(

Disney in concert was wel supergaaf! Natuurlijk waren voor mij Pocahontas en The Lion King favoriet. Met Rapunzel of Frozen heb ik niet zoveel omdat ik nu zelf volwassen ben. Dat is toch anders. Maar was wel leuk om al die kleine meisjes in hun prinsessenjurkjes te zien toen ze vooraan mochten meezingen enzo O+

Die Sjors van de Panne kende ik hiervoor nog niet (ik kijk geen talentenshows) maar die was wel goed zeg ^O^
En Kim-Lian blijft een geweldige vrouw. Maar ook de anderen vond ik erg goed. Jammer dat Anita Meijer maar een paar nummers deed. Maar zij deed bijv Pocahontas en dat deed ze echt goed :Y
Het was niet alleen op volgorde van films, soms maakten ze er een medley van van bijvoorbeeld alle slechterikken uit films.

Het Metropole Orkest vond ik ook erg indrukwekkend _O_
Ondanks dat ik bang was dat het echt voor kinderen zou zijn viel me dat echt reuze mee en heb ik er echt van genoten :D
En nu krijg ik meteen zin om al die oude Disney-films weer te gaan kijken haha :D
  donderdag 29 oktober 2015 @ 06:39:33 #294
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_157176696
Eindelijk 'Menopause, the musical' gezien. Hilarisch! Hoewel het concept van de musical me normaal gesproken ernstig tegenstaat (bekende nummers van een nieuwe tekst voorzien + flinterdun verhaaltje) heb ik hier toch wezenlijk om moeten lachen. Niet in het minst om de geweldige uitstraling van de 4 dames.

Niet te geloven dat dit wereldwijd al zoveel succes heeft gehad!! Het druist eigenlijk tegen al mijn principes in :D
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 2 november 2015 @ 11:54:12 #295
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_157265788
Ik ga 22 November naar Tweelingen de musical toe in Amsterdam ! Ik ben benieuwd..
  woensdag 4 november 2015 @ 12:37:29 #296
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_157311324
Ik ga zaterdag eens kijken of The Bodyguard nog een beetje te pruimen is. Wel jammer dat Romy Monteiro vanwege haar blessure waarschijnlijk niet speelt. Maar ach, ik hoop dat ik alsnog positief verrast zal worden.
  woensdag 4 november 2015 @ 15:18:15 #297
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_157314677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:37 schreef Twoflower het volgende:
Ik ga zaterdag eens kijken of The Bodyguard nog een beetje te pruimen is. Wel jammer dat Romy Monteiro vanwege haar blessure waarschijnlijk niet speelt. Maar ach, ik hoop dat ik alsnog positief verrast zal worden.
Ik mag eind januari naar The Bodyguard toe😊
  woensdag 4 november 2015 @ 17:19:55 #298
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_157317288
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:18 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ik mag eind januari naar The Bodyguard toe😊
Ik ga 5 dec als t goed is.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 4 november 2015 @ 18:41:28 #299
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_157319031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:19 schreef Ang3l het volgende:


Ik ga 5 dec als t goed is.
Dan ben ik bij Najib Amhali :)
  zondag 8 november 2015 @ 11:20:29 #300
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_157397135
The Bodyguard viel me heel erg mee. Er werd goed gezongen en geacteerd, en de decors waren een mooie mix van ledschermen en echt decor.
Soms heb je de indruk dat je gewoon bij een popconcert zit, maar dat past alleen maar goed in het verhaal.
Ik heb Romy Monteiro alleen maar in korte stukjes gezien in trailers en zo, maar ik moet zeggen dat Samantha Klots me geen enkele keer heeft laten denken 'Hadden we Romy maar'. En Carolina zong en speelde ook geweldig. Wat mij betreft beter dan in Sister Act, en vergelijkbaar met Aïda.
Wat mij betreft was het een geslaagde avond. ^O^
  zondag 22 november 2015 @ 19:39:36 #301
202348 Susi
Temple of Love
pi_157745914
Vorige week onverwacht naar the Bodyguard geweest. De film vind ik leuker, maar dit was goed gedaan. Nuttig gebruik gemaakt van de schermen en het decor, dat echt aan alle kanten open en dicht ging. Er zat veel dynamiek in. Openingsnummer hakt er wel gelijk in, erg sterk op met Queen of the Night te beginnen.
Ik heb geen idee wie we hadden als hoofdrolspeelster, volgens mij April. Ze zong erg sterk, alles raak en met beleving. Ook hoe de stalker in het stuk terugkwam: leuk gedaan.

Ik schrok ongeveer bij alle schrikmomenten :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')