abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 3 juni 2014 @ 16:34:02 #1
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_140672374
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:32 schreef davedavy het volgende:

[..]

Hier word het als raar ondervonden maar in de VS is dit heel normaal. Mc Donalds en Burger King doen dat ook. Zoals nog tig andere bedrijven in de VS.
Eigenlijk zal het mij een worst wezen of bedrijven het doen. In het geval van cijfers laten zien vind ik het alleen maar mooi.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:15:47 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140673461
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Vent, arrogantie en feiten sluiten elkaar niet uit. Als ik tegen mensen zeg van 'ik ben toch veel slimmer dan jij' omdat het een feit is; is het alsnog wel arrogant. Snap je toch wel of niet?

In deze was het gewoon achterlijk en helemaal uit verband. Je kan zeggen van niet, maar dan heb je echt oogkleppen op. Gelukkig zijn hier enkele apple liefhebbers die ook zien dat dit uit verband is getrokken. Ikzelf heb minder met apple, maar zie ook wel de toegevoegde waarde van enkele dingen. Het is geen aanval op jou persoonlijk, het is gewoon verdomde zielig van Apple.
Het is helemaal niet uit z'n verband getrokken. Het is helemaal niet zielig. Het zijn gewoon extreem relevante feiten voor de 6000 ontwikkelaars die aanwezig zijn. Er is niks zieligs aan.

OS X ontwikkelaars ontwikkelen vaak ook voor Windows. Als je je app test, moet je dat doen voor meerdere OS'en. Deze grafiek maakt duidelijk dat je bij OS X de nieuwste shizzle in je app kan doen en dat bij de overgrote meerderheid werkt, terwijl dat bij Windows niet zo is.

Dat is helemaal niet uit z'n verband getrokken, dat zijn gewoon feiten. Dat jij niet in staat bent om een simpel cirkeldiagram af te lezen à la, maar dat je zelfs na uitleg nog steeds beweert dat het "uit z'n verband getrokken is" en dat je daarna nog zelfs durft te beweren dat ik oogkleppen op heb terwijl jij een simpele grafiek niet eens juist kan interpreteren is gewoon... Dom. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140673759
Ik heb op dit moment als backup oplossing:
- Western Digital HD -> Paar keer per jaar een backup van mijn hele macbook
- DropBox -> De map 'Documenten' wordt 24/7 bijgehouden.

Nou ben ik aan het kijken naar iCloud, want je kan voor ¤16,- per jaar 10 GB opslagruimte krijgen. Dus dat is wel handig voor als de 3,2 GB die ik nu heb te weinig wordt. Maar kan ik dan ook 'Documenten' automatisch 24/7 in iCloud laten backuppen? Het zijn met name Pages en PDF bestanden, hier en daar Word (die ik vervolgens open in Pages) en jpg'tjes. Gaat dat allemaal netjes een exacte kopie van wat er op mijn MB staat maken of krijg je dan ene grote online chaos? En als iCloud (nog) niet chill is, weten mensen misschien alternatieven die niet gelijk ¤10,- per maand zijn?

Heeft geen haast hoor. Op dit moment heb ik nog genoeg ruimte en ik kan altijd nog gaan zippen.
pi_140676658
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat bashen moet je wel in context zien. In Amerika is het veel gebruikelijker om reclame te maken ten koste van je concurrenten, hetzij met humor, hetzij met een serieuze punt-voor-punt vergelijking.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja maar de featureaankondigingen maken de context juist zo vreemd. Ze lopen Android de grond in te trappen en introduceren vervolgens functies die Android zelf al tijden aanbiedt :')

Ben groot Apple-fan verder, maar ik miste in deze keynote wel focus.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:04:42 #7
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_140677423
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:15 schreef TC03 het volgende:
maal niet uit z'n verband getrokken, dat zijn gewoon feiten. Dat jij niet in staat bent om een simpel cirkeldiagram af te lezen à la, maar dat je zelfs na uitleg nog steeds beweert dat het "uit z'n verband getrokken is" en dat je daarna nog zelfs durft te beweren dat ik oogkleppen op heb terwijl jij een simpele grafiek niet eens juist kan interpreteren is gewoon..
Je bent zelf dom :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 3 juni 2014 @ 19:06:27 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_140677504
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Je bent zelf dom :')
Goed antwoord man. Beter blijf je vanaf nu gewoon weg.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:11:43 #9
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_140677751
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:06 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Goed antwoord man. Beter blijf je vanaf nu gewoon weg.
Nee. TC03 denkt dat 50% meer is dan 14%... maar dat is het niet, dus is het alsnog niet relevant voor developers.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:18:31 #10
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_140678088
Hee weet iemand waarom de beamer app niet goed werkt icm met een mbp en appletv? Ik wil via airplay een hdrip afspelen maar het lijkt wel alsof mn internet niet snel genoeg is want hij blijft bufferen. Netflix via airplay geen problemen en internet is 100% snel genoeg.
pi_140679127
De PDF van het book over Swift.

http://dropcanvas.com/jtzr6
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:30:36 #12
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_140680947
Zo, net de Keynote kunnen zien. Zo'n nieuwe taal geeft me toch weer zin om achter Xcode te kruipen. Is het een regel bij Apple dat elke taal een overvloed aan één willekeurig leesteken moet hebben? Deze keer is "?" blijkbaar aan de beurt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:02:19 #13
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140682399
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:11 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nee. TC03 denkt dat 50% meer is dan 14%... maar dat is het niet, dus is het alsnog niet relevant voor developers.
Dat denk ik helemaal niet. Je bent dus echt te dom om een simpele grafiek te begrijpen. Lol. :D
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:22:00 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140683463
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:47 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Ja maar de featureaankondigingen maken de context juist zo vreemd. Ze lopen Android de grond in te trappen en introduceren vervolgens functies die Android zelf al tijden aanbiedt :')

Ben groot Apple-fan verder, maar ik miste in deze keynote wel focus.
Ik bedoelde de context van het Amerikaanse bedrijfsleven. En ze maakten de functies die ze overgenomen hebben niet belachelijk ;) Maar serieus, de punten die ze noemden zijn, hoewel overdreven, valide kritiekpunten op Android. En ik vind het vrij normaal dat een Amerikaans bedrijf op nota bijna zijn eigen 'feestje' dit soort grapjes maakt.

Volgens mij is het ook niet helemaal doelloos. Er zitten best veel developers of CEOs van bedrijven die zowel voor Android als iOS apps uitbrengen dus kan het best handig zijn de nadelen van de concurrentie nog even te benadrukken. De meeste bedrijven die ik ken ontwikkelen het liefst eerst voor iOS en daarna voor Android, ondanks marktaandeel, en ik snap best dat Apple dat graag zo wil houden :).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:25:25 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140683628
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zo, net de Keynote kunnen zien. Zo'n nieuwe taal geeft me toch weer zin om achter Xcode te kruipen. Is het een regel bij Apple dat elke taal een overvloed aan één willekeurig leesteken moet hebben? Deze keer is "?" blijkbaar aan de beurt.
Als je dat al erg vindt:


(And yes, this code compiles and runs on Swift using the XCode 6 beta.)

http://www.globalnerdy.co(...)ion-and-class-names/
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:26:18 #16
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_140683665
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Als je dat al erg vindt:

[ afbeelding ]
(And yes, this code compiles and runs on Swift using the XCode 6 beta.)

http://www.globalnerdy.co(...)ion-and-class-names/
Dat kan ik dan wel weer waarderen :D.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_140685322
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Als je dat al erg vindt:

[ afbeelding ]
(And yes, this code compiles and runs on Swift using the XCode 6 beta.)

http://www.globalnerdy.co(...)ion-and-class-names/
Kan dat niet in zowat iedere taal tegenwoordig (hoewel niet alle editors emoji ondersteunen ;))
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:23:08 #18
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_140686586
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat denk ik helemaal niet. Je bent dus echt te dom om een simpele grafiek te begrijpen. Lol. :D
Gast, ik ben helemaal niet te dom om een grafiek te begrijpen. Jij slikt gewoon die voorgekauwde uitverband getrokkenheid van Apple, dat is nog veel dommer. Nieuwe versies worden wellicht relatief sneller op mac aangenomen maar absoluut komt het niet eens in de buurt. Het is dus gewoon bullshit dat dit relevant is voor developers. Dat je dan dom naar mij gaat wijzen van HAHAHA KIJK JOU DOM ZIJN, is echt triest.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:28:28 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140686930
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gast, ik ben helemaal niet te dom om een grafiek te begrijpen. Jij slikt gewoon die voorgekauwde uitverband getrokkenheid van Apple, dat is nog veel dommer. Nieuwe versies worden wellicht relatief sneller op mac aangenomen maar absoluut komt het niet eens in de buurt. Het is dus gewoon bullshit dat dit relevant is voor developers. Dat je dan dom naar mij gaat wijzen van HAHAHA KIJK JOU DOM ZIJN, is echt triest.
Apple heeft dan ook nooit gezegd dat het absoluut gezien in de buurt komt en dat is het punt ook niet. Het punt is: 'als je voor OS X ontwikkelt, hoef je niet 1000 versies te ondersteunen zoals bij Windows en kan de meerderheid van je doelgroep de nieuwste technieken probleemloos gebruiken, in tegenstelling tot bij Windows'. Natuurlijk is Windows absoluut gezien groter, maar dat maakt de statement van Apple niet minder waar.

Leer gewoon even nadenken en de context begrijpen i.p.v. als een kip zonder kop te ratelen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:30:50 #20
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_140687065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Apple heeft dan ook nooit gezegd dat het absoluut gezien in de buurt komt en dat is het punt ook niet. Het punt is: 'als je voor OS X ontwikkelt, hoef je niet 1000 versies te ondersteunen zoals bij Windows en kan de meerderheid van je doelgroep de nieuwste technieken probleemloos gebruiken, in tegenstelling tot bij Windows'. Natuurlijk is Windows absoluut gezien groter, maar dat maakt de statement van Apple niet minder waar.

Leer gewoon even nadenken en de context begrijpen i.p.v. als een kip zonder kop te ratelen.
Nu doe je het weer, met je grote waffel. Ze zeggen dat je bij Apple mooi de nieuwste technieken kan gebruiken omdat grootste deel snel nieuwe versies overneemt.. maar bij Windows heb je bij gebruik van nieuwste technieken alsnog een grote afzetmarkt dus het is compleet uit context getrokken.

Het is misschien vloeken in de kerk, maar die geweldige arrogantie waar jij je nu mee tegen mij richt vind ik typerend voor een deel van de Apple users.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:31:53 #21
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_140687129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:25 schreef JoelBaka het volgende:
Ik heb op dit moment als backup oplossing:
- Western Digital HD -> Paar keer per jaar een backup van mijn hele macbook
- DropBox -> De map 'Documenten' wordt 24/7 bijgehouden.

Nou ben ik aan het kijken naar iCloud, want je kan voor ¤16,- per jaar 10 GB opslagruimte krijgen. Dus dat is wel handig voor als de 3,2 GB die ik nu heb te weinig wordt. Maar kan ik dan ook 'Documenten' automatisch 24/7 in iCloud laten backuppen? Het zijn met name Pages en PDF bestanden, hier en daar Word (die ik vervolgens open in Pages) en jpg'tjes. Gaat dat allemaal netjes een exacte kopie van wat er op mijn MB staat maken of krijg je dan ene grote online chaos? En als iCloud (nog) niet chill is, weten mensen misschien alternatieven die niet gelijk ¤10,- per maand zijn?

Heeft geen haast hoor. Op dit moment heb ik nog genoeg ruimte en ik kan altijd nog gaan zippen.
http://www.backblaze.com. Ongelimiteerde online backup $ 5 per maand.

Ik zou trouwens voorzichtig zijn om een two-way synchronisatiedienst als Dropbox als backup te gebruiken. Mócht er ooit iets grondig mis gaan met de client of de service heb je kans dat je niet alleen je backup kwijt bent, maar dat de bestanden op je schijf vrolijk meeverwijderd worden.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:32:33 #22
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140687160
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nu doe je het weer, met je grote waffel. Ze zeggen dat je bij Apple mooi de nieuwste technieken kan gebruiken omdat grootste deel snel nieuwe versies overneemt.. maar bij Windows heb je bij gebruik van nieuwste technieken alsnog een grote afzetmarkt dus het is compleet uit context getrokken.
Dus? Maakt dat de statement van Apple minder waar? :? Voor OS X ontwikkelen kost minder tijd dan voor Windows, dat blijkt uit die stats, is gewoon een feit. Jij bent juist bezig met dingen uit zijn verband te trekken door de absolute grootte erbij te halen, want daar gaat het helemaal niet om.
quote:
Het is misschien vloeken in de kerk, maar die geweldige arrogantie waar jij je nu mee tegen mij richt vind ik typerend voor een deel van de Apple users.
Gast, jij begon te dwepen met termen als 'arrogantie' en 'oogkleppen' enkel omdat ik een andere mening had. Jij loopt anderen continu denigrerend te behandelen als ze het niet eens zijn met je bekrompen gedachtes, en als mensen dan wat terug zeggen ga je lopen huilen. Pffff. Vermoeiend kind.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:35:22 #23
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_140687302
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dus? Maakt dat de statement van Apple minder waar? :? Voor OS X ontwikkelen kost minder tijd dan voor Windows dankzij die stats, is gewoon en feit. J

[..]

Gast, jij begon te dwepen met termen als 'arrogantie' en 'oogkleppen' enkel omdat ik een andere mening had. Jij loopt anderen continu denigrerend te behandelen als ze het niet eens zijn met je bekrompen gedachtes, en als mensen dan wat terug zeggen ga je lopen huilen. Pffff. Vermoeiend kind.
Ah, daar zijn de oogkleppen weer. Ik ben het niet eens met jouw statement dat het niet uit verband getrokken is. Andere mensen hier hebben hetzelfde geconcludeerd. Vervolgens draai jij het constant om alsof ik juist koppig ben en nu kom je zelfs met je argumentum ad hominem. Dat slaat natuurlijk nergens op en dat vind ik jammer.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:36:39 #24
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140687356
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ah, daar zijn de oogkleppen weer. Ik ben het niet eens met jouw statement dat het niet uit verband getrokken is. Andere mensen hier hebben hetzelfde geconcludeerd. Vervolgens draai jij het constant om alsof ik juist koppig ben en nu kom je zelfs met je argumentum ad hominem. Dat slaat natuurlijk nergens op en dat vind ik jammer.
Ga ergens anders trollen. Jij komt niet om te discussiëren, jij komt om je mening door te drammen op trollerige wijze zonder enige onderbouwing.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140687859
Weet iemand of Yosemite 10.10 DP1 overweg kan met het adobe cloud pakket?
pi_140687902
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:30 schreef Boterbartje het volgende:

Het is misschien vloeken in de kerk, maar die geweldige arrogantie waar jij je nu mee tegen mij richt vind ik typerend voor een deel van de Apple users.
Misschien maar beter om dan niet daar te komen waar deze users voornamelijk te vinden zijn. Dan vraag je er ook om, zeker als je het dan ook nog eens gaat uitlokken.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:51:41 #27
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140688192
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nu doe je het weer, met je grote waffel.
Hier, speciaal voor jou. Een Apple Waffle. Dat houdt je wel even stil. :Y)

pi_140688406
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

http://www.backblaze.com. Ongelimiteerde online backup $ 5 per maand.

Ik zou trouwens voorzichtig zijn om een two-way synchronisatiedienst als Dropbox als backup te gebruiken. Mócht er ooit iets grondig mis gaan met de client of de service heb je kans dat je niet alleen je backup kwijt bent, maar dat de bestanden op je schijf vrolijk meeverwijderd worden.
Oh dat ziet er echt heel goed uit! Dan kan gelijk mijn hele laptop gedaan worden :) Ja dat zat ik me vanmiddag ook opeens te bedenken! Bedankt ^O^
  dinsdag 3 juni 2014 @ 23:06:59 #29
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_140688960
Meer renders van het nieuwe dark thema van OSX!

_O_ _O_ _O_ :9~ :9~
En de nieuwe Safari is weer eens jaren vooruit op de concurrentie qua clean design!
pi_140691143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 23:06 schreef Brum_brum het volgende:
Meer renders van het nieuwe dark thema van OSX!
[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_ :9~ :9~
En de nieuwe Safari is weer eens jaren vooruit op de concurrentie qua clean design!
[ afbeelding ]
Ziet er niet uit.
pi_140691663
Zijn dat niet gewoon screenshots van gnome3, een van de windowmanagers van linux?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 4 juni 2014 @ 00:00:03 #32
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_140691913
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 23:54 schreef Ener-G het volgende:
Zijn dat niet gewoon screenshots van gnome3, een van de windowmanagers van linux?
Tijd om deze maar weer eens van stal te halen.

Ik ga naar huis.
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:42:45 #33
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_140699210
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:55 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Oh dat ziet er echt heel goed uit! Dan kan gelijk mijn hele laptop gedaan worden :) Ja dat zat ik me vanmiddag ook opeens te bedenken! Bedankt ^O^
Al aangeschaft? Want ik kom net een aanbieding tegen: een jaar voor $ 25.
https://stacksocial.com/s(...)-backblaze?rid=44510
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 4 juni 2014 @ 11:38:47 #34
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140700613
in mn iOS developers profiel kwam Yosemite opeens voorbij dus heb m erop gezet.
Maar dat is nog heel erg beta.

Gmail(.com) kom ik niet eens op etc.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_140704056
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ze zeggen dat je bij Apple mooi de nieuwste technieken kan gebruiken omdat grootste deel snel nieuwe versies overneemt.. maar bij Windows heb je bij gebruik van nieuwste technieken alsnog een grote afzetmarkt dus het is compleet uit context getrokken.
Klopt dat je (waarschijnlijk) een grotere afzetmarkt hebt met 14% Win8 adopters tov 50+% Mavericks adopters. Neemt niet weg dat je over 86% van de Windows markt verliest door de nieuwste technieken te implementeren, ofwel je enorme koppijn krijgt bij het backwards compatibel maken van je software voor de 86%.

Het is bekend dat Windows maar gedeeltelijk backwards compatibel is. MS heeft er een handje van om zaken die diep in het systeem liggen te veranderen, zodat je hele software opnieuw geschreven kan worden. Zie bijv. de overstap van W9x naar XP en van XP naar Vista/7. Zelf heb ik geen ervaring met een overstap van 7 naar 8, maar MS kennende is dat ook kut (voor developers).

Dat soort hoofdpijn vermijd je grotendeels op OSX, daar de nieuwste versies veel betere penetratie hebben. Maw: ontwikkelen op OSX levert minder hoofdpijn op.

Althans, zo interpreteer ik de grafieken en bijbehorende uitspraken.
pi_140704133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:38 schreef nils7 het volgende:
in mn iOS developers profiel kwam Yosemite opeens voorbij dus heb m erop gezet.
Maar dat is nog heel erg beta.

Gmail(.com) kom ik niet eens op etc.
Welke browser gebruik je? Laatste tijd (lees week) heb ik in Firefox veel DNS problemen. Iets wat ik niet tegenkom in de andere browsers die ik gebruik.
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:39:26 #37
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140704224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Klopt dat je (waarschijnlijk) een grotere afzetmarkt hebt met 14% Win8 adopters tov 50+% Mavericks adopters. Neemt niet weg dat je over 86% van de Windows markt verliest door de nieuwste technieken te implementeren, ofwel je enorme koppijn krijgt bij het backwards compatibel maken van je software voor de 86%.

Het is bekend dat Windows maar gedeeltelijk backwards compatibel is. MS heeft er een handje van om zaken die diep in het systeem liggen te veranderen, zodat je hele software opnieuw geschreven kan worden. Zie bijv. de overstap van W9x naar XP en van XP naar Vista/7. Zelf heb ik geen ervaring met een overstap van 7 naar 8, maar MS kennende is dat ook kut (voor developers).

Dat soort hoofdpijn vermijd je grotendeels op OSX, daar de nieuwste versies veel betere penetratie hebben. Maw: ontwikkelen op OSX levert minder hoofdpijn op.

Althans, zo interpreteer ik de grafieken en bijbehorende uitspraken.
Zo interpreteert iedereen het, want dat is nagenoeg exact wat Cook zei. De absolute marktgrootte is niet relevant. Feit blijft dat voor OS X ontwikkelen makkelijk is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:44:45 #38
230788 n8n
Pragmatisch
pi_140704389
Als je uit gaat van 90/10 aandeel Windows/OS X is het percentage van de 'totale' markt ook 12,6% voor W8 tegenover 5,1% voor Mavericks. Kwaliteit ligt bij de apps onder OS X (en iOS) ook al een stuk hoger dan welk ander platform dan ook. Het is een beetje treurig welke software mensen voor lief nemen. Alle lof voor Apple developers (en Apple's ontwikkelomgeving).
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:47:58 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140704465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Welke browser gebruik je? Laatste tijd (lees week) heb ik in Firefox veel DNS problemen. Iets wat ik niet tegenkom in de andere browsers die ik gebruik.
Safari
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_140704480
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:44 schreef n8n het volgende:
Als je uit gaat van 90/10 aandeel Windows/OS X is het percentage van de 'totale' markt ook 12,6% voor W8 tegenover 5,1% voor Mavericks. Kwaliteit ligt bij de apps onder OS X (en iOS) ook al een stuk hoger dan welk ander platform dan ook. Het is een beetje treurig welke software mensen voor lief nemen. Alle lof voor Apple developers (en Apple's ontwikkelomgeving).
Ach, ik weet het niet. Ik heb zo mijn voorkeuren voor bepaalde software pakketten en daar hoort dan ook een platform wel of niet bij. Zo gebruik ik liever newsleecher en spotnet dan de OSX varianten, die ik verschrikkelijk vind. Daarentegen gebruik ik veel liever Office for Mac dan de Windows variant.

Beide platformen hebben hun goede en slechte softwarepakketten.

Ander voordeel van Windows tov OSX is dat het platform vele jaren langer dan OSX bestaat. Wat in kan houden dat bepaalde softwarepakketten veel volwassener zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2014 13:50:09 ]
pi_140704487
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Safari
Probeer het eens in een andere... Kijken of het aan Safari of jouw DNS server ligt
pi_140704559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:34 schreef RvLaak het volgende:
Het is bekend dat Windows maar gedeeltelijk backwards compatibel is. MS heeft er een handje van om zaken die diep in het systeem liggen te veranderen, zodat je hele software opnieuw geschreven kan worden. Zie bijv. de overstap van W9x naar XP en van XP naar Vista/7. Zelf heb ik geen ervaring met een overstap van 7 naar 8, maar MS kennende is dat ook kut (voor developers).
Dat had voor een deel ook te maken dat Microsoft niet-goed functionerende programma's door het OS liet patchen. Apple heeft dit (gelukkig) nooit gedaan.

Een van de kernelontwikkelaars bij Microsoft heeft een boek hierover geschreven:
http://www.amazon.com/gp/(...)ativeASIN=0321440307
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:54:38 #43
230788 n8n
Pragmatisch
pi_140704612
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:48 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ach, ik weet het niet. Ik heb zo mijn voorkeuren voor bepaalde software pakketten en daar hoort dan ook een platform wel of niet bij. Zo gebruik ik liever newsleecher en spotnet dan de OSX varianten, die ik verschrikkelijk vind. Daarentegen gebruik ik veel liever Office for Mac dan de Windows variant.

Beide platformen hebben hun goede en slechte softwarepakketten.

Ander voordeel van Windows tov OSX is dat het platform vele jaren langer dan OSX bestaat. Wat in kan houden dat bepaalde softwarepakketten veel volwassener zijn.
met kwaliteit doelde ik met name op afwerking, architectuur, gebruik, consistentie. Puur functioneel zijn er inderdaad veel wensen en daarvan zal een groter aandeel altijd bij MS liggen. Toch zijn er juist in mijn gebruikersscenario een hoop pakketten te vinden die niet echt een alternatief voor Windows hebben, ligt er inderdaad net aan wat je wilt doen.

Nzbvortex al geprobeerd trouwens?

Persoonlijk vind ik office trouwens echt een draak van een applicatie waarvan ik verwacht de extra functionaliteit nooit nodig te zullen hebben.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:28:59 #44
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_140705405
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zo interpreteert iedereen het, want dat is nagenoeg exact wat Cook zei. De absolute marktgrootte is niet relevant. Feit blijft dat voor OS X ontwikkelen makkelijk is.
Ja maar dat neemt niet weg dat je als je enkel de nieuwste technologie implementeert je bij Windows een grote bereik hebt dan bij Mac. En dat is het voordeel, dus is het compleet uit verband getrokken om een hoger percentage te noemen alsin 'kijk bij ons zitten er meer op het nieuwste' terwijl het absoluut veel minder is.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:54:25 #45
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140708030
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja maar dat neemt niet weg dat je als je enkel de nieuwste technologie implementeert je bij Windows een grote bereik hebt dan bij Mac. En dat is het voordeel, dus is het compleet uit verband getrokken om een hoger percentage te noemen alsin 'kijk bij ons zitten er meer op het nieuwste' terwijl het absoluut veel minder is.
Het is ook allemaal gewoon met een dikke knipoog. Zelfde als die malware "bash" naar Android. Die developers in de zaal komen ook voor dat soort grappen naar de keynote, plus dat het voor hen relevante informatie is dat ze weinig rekening hoeven houden met oudere iOS of OSX versies.

Overigens ligt het ook gewoon aan de distributiemethode. Windows upgraden is verre van gratis, terwijl je OSX gratis kan updaten (in de tijd van Lion en eerdere versies ook al voor enkele tientjes).
pi_140708803
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Al aangeschaft? Want ik kom net een aanbieding tegen: een jaar voor $ 25.
https://stacksocial.com/s(...)-backblaze?rid=44510
Nee nog niet, ik zat me nog een beetje in te lezen :) Dat is wel een heel goede deal! Ik ga het denk ik maar gewoon doen, voor die twee tientjes kan ik het dan iig een jaar proberen en dan zie ik daarna wel of het bevalt! Bedankt!
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:35:11 #47
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_140709439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:54 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Het is ook allemaal gewoon met een dikke knipoog. Zelfde als die malware "bash" naar Android. Die developers in de zaal komen ook voor dat soort grappen naar de keynote, plus dat het voor hen relevante informatie is dat ze weinig rekening hoeven houden met oudere iOS of OSX versies.

Overigens ligt het ook gewoon aan de distributiemethode. Windows upgraden is verre van gratis, terwijl je OSX gratis kan updaten (in de tijd van Lion en eerdere versies ook al voor enkele tientjes).
Nee precies, het kostenplaatje nog daargelaten (en de alomvattendheid van een upgrade.. win7 naar 8 is nogal wat meer dan een update bij apple). Het is gewoon compleet uit context getrokken, het is echt apple met peren vergelijken. Het is gewoon meer stoerdoenerij met cijfers die nergens op slaan en dus NIET relevant voor developers. Misschien wel leuk voor die mensen in de zaal die ook zo op apple geilen, maar niet relevant ;)

Maar TC03 die is nogal koppig en wil dat niet inzien. Geef niet, ik hou er wel over op.. sommige mensen zijn niet zo intelligent.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:13:34 #48
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140710769
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja maar dat neemt niet weg dat je als je enkel de nieuwste technologie implementeert je bij Windows een grote bereik hebt dan bij Mac. En dat is het voordeel, dus is het compleet uit verband getrokken om een hoger percentage te noemen alsin 'kijk bij ons zitten er meer op het nieuwste' terwijl het absoluut veel minder is.
Gaaaaaaaaaaast. :{

Cook heeft nooit gezegd dat er meer OS X-gebruikers zijn. Dus er is niks uit zijn verband getrokken.
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 16:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nee precies, het kostenplaatje nog daargelaten (en de alomvattendheid van een upgrade.. win7 naar 8 is nogal wat meer dan een update bij apple). Het is gewoon compleet uit context getrokken, het is echt apple met peren vergelijken. Het is gewoon meer stoerdoenerij met cijfers die nergens op slaan en dus NIET relevant voor developers. Misschien wel leuk voor die mensen in de zaal die ook zo op apple geilen, maar niet relevant ;)

Maar TC03 die is nogal koppig en wil dat niet inzien. Geef niet, ik hou er wel over op.. sommige mensen zijn niet zo intelligent.
Het is helemaal niet uit de context getrokken. Ik heb dat nou al 100x gezged maar je wil het maar niet snappen.

Cook zegt: "voor OS X ontwikkelen is makkelijk, kijk maar naar deze stats".

En dat klopt ook gewoon! Hij heeft het nooit gehad over absolute aantallen, dus waarom begin jij er in godsnaam over? |:( |:( |:(

Het is helemaal geen appels met peren vergelijken, het is een FEIT dat voor OS X ontwikkelen dankzij deze stats minder tijd kost. Wtf is daar appels en peren vergelijken aan? :')
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:16:46 #49
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_140710873
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Gaaaaaaaaaaast. :{

Cook heeft nooit gezegd dat er meer OS X-gebruikers zijn. Dus er is niks uit zijn verband getrokken.

[..]

Het is helemaal niet uit de context getrokken. Ik heb dat nou al 100x gezged maar je wil het maar niet snappen.

Cook zegt: "voor OS X ontwikkelen is makkelijk, kijk maar naar deze stats".

En dat klopt ook gewoon! Hij heeft het nooit gehad over absolute aantallen, dus waarom begin jij er in godsnaam over? |:( |:( |:(

Het is helemaal geen appels met peren vergelijken, het is een FEIT dat voor OS X ontwikkelen dankzij deze stats minder tijd kost. Wtf is daar appels en peren vergelijken aan? :')
Dat is feitelijk niet helemaal waar; het geeft alleen dat nieuwe versies sneller worden aangenomen. Het verschil tussen de marginale updates en een compleet nieuw OS is daarbij ook te niet gedaan net als de prijs van die update DUS UIT CONTEXT GETROKKEN. Kijk je naar bijv de update percentages van 8.0 naar 8.1 dan zou dat vergelijkbaarder zijn en ook hoge percentages opleveren.

Daarnaast zegt het helemaal niets over het gemak van ontwikkelen.

Het is dus uit context getrokken. Duidelijk. Wil je het niet zien omdat het een slide uit je geliefde Apple presentatie als 'kul' verklaart of kun je het niet zien?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:20:25 #50
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140710991
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:16 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat is feitelijk niet helemaal waar; het geeft alleen dat nieuwe versies sneller worden aangenomen. Het verschil tussen de marginale updates en een compleet nieuw OS is daarbij ook te niet gedaan net als de prijs van die update DUS UIT CONTEXT GETROKKEN. Kijk je naar bijv de update percentages van 8.0 naar 8.1 dan zou dat vergelijkbaarder zijn en ook hoge percentages opleveren.

Daarnaast zegt het helemaal niets over het gemak van ontwikkelen.

Het is dus uit context getrokken. Duidelijk. Wil je het niet zien omdat het een slide uit je geliefde Apple presentatie als 'kul' verklaart of kun je het niet zien?
Het is feitelijk wél waar, want het betekent dat je minder versies hoeft te ondersteunen als je apps maakt waardoor je minder hoeft te testen waardoor je minder tijd kwijt. En dat toont die grafiek aan.

Een grafiek kan tevens nooit "uit z'n verband getrokken zijn", een grafiek is een gewoon een grafiek. Het gaat om de conclusie die je aan de grafiek verbindt, en de conclusie van Cook klopte 100%. :)

Wat ben jij koppig zeg, damn.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:40:20 #51
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140711660
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:16 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat is feitelijk niet helemaal waar; het geeft alleen dat nieuwe versies sneller worden aangenomen. Het verschil tussen de marginale updates en een compleet nieuw OS is daarbij ook te niet gedaan net als de prijs van die update DUS UIT CONTEXT GETROKKEN. Kijk je naar bijv de update percentages van 8.0 naar 8.1 dan zou dat vergelijkbaarder zijn en ook hoge percentages opleveren.

Daarnaast zegt het helemaal niets over het gemak van ontwikkelen.
Jawel. Het aantal gebruikers dat je ermee bereikt zegt juist helemaal niets over het gemak van ontwikkelen. Als je kiest voor ontwikkelen voor OS X kun je de makkelijk nieuwe functies gebruiken, bij Windows moet je meer rekening houden met legacy.

Sterker, de redenen waarom dat zo zou kunnen zijn (kleinere updates, prijs, wat dan ook) zeggen nu juist niets over het gemak van ontwikkelen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:00:58 #52
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_140712353
Kenners!

Ik heb twee belkin kabels gekocht, 1,2 m en 3m welke prima werken op mijn ipad air maar niet werken op de iphone?!

Het gekke is dat beide apparaten up to date zijn (7.1.1 (11d201))

Iemand enig idee hoe dit kan?
Aigh aigh Captain!
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:30:09 #53
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140713173
na een simpele herstart deed ie het wel in Safari en heb ik alle icoontjes terug in mijn dock
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 4 juni 2014 @ 19:28:38 #54
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_140715302
Weet iemand waar dat darkthema zit voor Yosemite?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_140715305
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:00 schreef Captain_koek het volgende:
Kenners!

Ik heb twee belkin kabels gekocht, 1,2 m en 3m welke prima werken op mijn ipad air maar niet werken op de iphone?!

Het gekke is dat beide apparaten up to date zijn (7.1.1 (11d201))

Iemand enig idee hoe dit kan?
al geprobeerd je Iphone opnieuw op te starten met de kabels er in?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 juni 2014 @ 19:45:41 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_140716025
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:52 schreef Aether het volgende:

Een van de kernelontwikkelaars bij Microsoft heeft een boek hierover geschreven:
http://www.amazon.com/gp/(...)ativeASIN=0321440307
Geinig, dat boek specificeert de Apple filosofie.
  woensdag 4 juni 2014 @ 20:21:29 #57
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_140717760
Nog een macbook air vraag.

Is het scherm los van de resolutie beter geworden? Ik heb nu een 2010 air en wil voor een 2014 gaan.
  woensdag 4 juni 2014 @ 20:54:34 #58
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140719914
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 20:21 schreef Apekoek het volgende:
Nog een macbook air vraag.

Is het scherm los van de resolutie beter geworden? Ik heb nu een 2010 air en wil voor een 2014 gaan.
nee
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 4 juni 2014 @ 20:55:49 #59
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_140719986
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2014 19:28 schreef Evertjan het volgende:

[..]

al geprobeerd je Iphone opnieuw op te starten met de kabels er in?
Net geprobeerd en heeft helaas geen effect
Aigh aigh Captain!
pi_140720602
Ben aan het posten in een WK wedstrijdtopic. Die live updates zuigen de batterij van m'n MBA aardig leeg geloof ik :o

Normaal kun je toch wel 10 uur browsen, maar nu geeft hij zo'n 6,5 aan. Helderheid wel vrij hoog.
  woensdag 4 juni 2014 @ 22:35:49 #61
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_140726347


Do not want. Als ik al mijn windows full-screen zou willen had ik wel Microsoft Full-Sc...Windows geïnstalleerd.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_140727757
Hmm, tot 10.9 vergroot je met die knop nog het venster zover als nodig is, ipv fullscreen (dat zijn nu de pijltjes helemaal aan de rechterkant van de titelbalk)

Al switch ik in Aperture inmiddels bijna zonder er bij na te denken tussen full screen en windowed met 'F' :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Redactie Games woensdag 4 juni 2014 @ 23:05:04 #63
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_140727811
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juni 2014 22:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]

Do not want. Als ik al mijn windows full-screen zou willen had ik wel Microsoft Full-Sc...Windows geïnstalleerd.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:11:10 #64
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_140728090
quote:
12s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:05 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds enorm vaak mensen met hun browser op full-screen op een gigantische monitor. |:(
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_140728213
Why not? Als je veel kolommen open hebt staan met tweetdeck is het best prettig :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_140728242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds enorm vaak mensen met hun browser op full-screen op een gigantische monitor. |:(
Hm, ik vind echt fullscreen juist nogal onhandig... Ik heb wel altijd mijn browser groot staan dus met alleen de balk boven en de programma's onder, maar ik heb dan ook een 13" scherm :P Nu je sinds Lion meerdere bureabladen kan hebben is het zo prima te doen, gewoon swipen met die handel!
  Redactie Games woensdag 4 juni 2014 @ 23:14:40 #67
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_140728257
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds enorm vaak mensen met hun browser op full-screen op een gigantische monitor. |:(
Ik kan het best begrijpen dat al die "Windows" overstappers dat graag hebben. Maar goed onder Windows doe ik alle vensters onder "ideal" formaat zetten. Zoals dat in alle versies van OS X tot nu toe gebeurd. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:25:34 #68
230788 n8n
Pragmatisch
pi_140728742
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juni 2014 22:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]

Do not want. Als ik al mijn windows full-screen zou willen had ik wel Microsoft Full-Sc...Windows geïnstalleerd.
vind het jammerstede dat er nu geen plusje meer staat. Het was zo'n mooie harmonie met ✖️➖➕
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_140728947
Full Screen Apps _O_ Beste uitvinden ooit voor een 11,6" MacBook Air _O_
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:46:10 #70
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_140729685
Lees op internet dat het oude vergroten onder de alt + groene knop zit. Geen idee hoe betrouwbaar de blogs zijn verder maar het lijkt dus in ieder geval nog mogelijk.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  Redactie Games woensdag 4 juni 2014 @ 23:47:27 #71
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_140729736
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:46 schreef BrainOverfloW het volgende:
Lees op internet dat het oude vergroten onder de alt + groene knop zit. Geen idee hoe betrouwbaar de blogs zijn verder maar het lijkt dus in ieder geval nog mogelijk.
Vind ik wel prima eigenlijk.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:52:20 #72
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140736636
Ik blijf lekker BetterTouchTool draaien. Fullscreen gebruik ik alleen als ik langere tijd in één applicatie moet werken. Moet ik regelmatig tussen twee applicaties switchen, dan gaan ze Windows 7 style naast elkaar elk op één helft van het scherm.
pi_140738868
Swift CheatSheet

FlappySwift :')



[ Bericht 35% gewijzigd door Aether op 05-06-2014 11:23:20 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_140767763
http://tweakers.net/nieuw(...)i-scoren-slecht.html

Heerlijk om te lezen dat Apple het eigenlijk toch wel heel erg goed doet in vergelijking met de rest terwijl altijd gesuggereerd wordt dat Apple hier niets aan doet. Ik denk dat bepaalde Microsofties die hier veel te vaak komen er niet zo blij mee zullen zijn.
pi_140768621
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 00:30 schreef Dimens het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)i-scoren-slecht.html

Heerlijk om te lezen dat Apple het eigenlijk toch wel heel erg goed doet in vergelijking met de rest terwijl altijd gesuggereerd wordt dat Apple hier niets aan doet. Ik denk dat bepaalde Microsofties die hier veel te vaak komen er niet zo blij mee zullen zijn.
Heel erg goed is wat te complimenteus. Als je er wat verder in duikt blijkt dat ook voor de Fairphone nog steeds kinderen vanaf 7 jaar de mijnen in moeten (van Tweakers: 'Hoewel de FairPhone naar eigen zeggen dus 'eerlijker' is, is hij nog lang niet zo eerlijk als zou kunnen. Neem nu het metaal tantalium. Dat is weliswaar conflictvrij, maar niet kinderarbeidvrij. Nog altijd moeten kinderen, waarvan sommige naar verluidt slechts zeven jaar jong zijn, elke dag de mijn in om tantalium te delven, ook in de mijn waar FairPhone zijn tantalium vandaan haalt..'). Ik vind het wel een goed initiatief omdat ze duidelijk maken dat er nog veel moet gebeuren maar zolang kinderarbeid nog niet uitgebannen is vind ik het te vroeg om de loftrompet uit te steken.
pi_140772455
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 01:11 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Heel erg goed is wat te complimenteus. Als je er wat verder in duikt blijkt dat ook voor de Fairphone nog steeds kinderen vanaf 7 jaar de mijnen in moeten (van Tweakers: 'Hoewel de FairPhone naar eigen zeggen dus 'eerlijker' is, is hij nog lang niet zo eerlijk als zou kunnen. Neem nu het metaal tantalium. Dat is weliswaar conflictvrij, maar niet kinderarbeidvrij. Nog altijd moeten kinderen, waarvan sommige naar verluidt slechts zeven jaar jong zijn, elke dag de mijn in om tantalium te delven, ook in de mijn waar FairPhone zijn tantalium vandaan haalt..'). Ik vind het wel een goed initiatief omdat ze duidelijk maken dat er nog veel moet gebeuren maar zolang kinderarbeid nog niet uitgebannen is vind ik het te vroeg om de loftrompet uit te steken.
Bedrijven zoals Fairphone zorgen wel voor een verschil, ze laten wel zien dat het beter kan. Het zou goed zijn als bedrijven hier ook een strijd in gaan zien om fair te worden.
pi_140774359
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 09:59 schreef Dimens het volgende:

[..]

Bedrijven zoals Fairphone zorgen wel voor een verschil, ze laten wel zien dat het beter kan. Het zou goed zijn als bedrijven hier ook een strijd in gaan zien om fair te worden.
Helemaal mee eens. :)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:08:07 #78
420616 malalatete
Mal à la tête
pi_140780799
Ik weet niet of ik hier goed zit om een ipad app aanbieding aan te prijzen maar wou even melden dan splashtop nu gratis is omdat ze 16 miljoen gebruikers hebben. Programma werkt goed, soort van remote desktop alleen voor thuisnetwerk, ook voor over internet maar dan moet je iets betalen.

Vind trouwens appstore verschrikkelijk traag de laatste tijd, ben ik de enige? Komt misschien/waarschijnlijk ook dat ik aanbiedingen download, die zijn dan ineens erg in trek.
Volg aanbiedingen via applesliced.


Ik heb mijn wifi nog eens getest en via ipad en iphone is de wifi snelheid was veel lager vergeleken mijn laptop, beetje onderzoek gedaan en wmm (qos) uitgezet nu is alles weer snel. Appstore was dus niet traag maar mijn wifi settings (voor iphone/ipad) stonden niet goed.

[ Bericht 21% gewijzigd door malalatete op 06-06-2014 16:11:04 ]
pi_140789739
A fast look at Swift, Apple’s new programming language
For better or worse, Apple's new language lets you do things your way.
http://arstechnica.com/ap(...)rogramming-language/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_140828888
Eindelijk. Een Macbook Pro weten te scoren (: Gloednieuw in doos bij mijn werkgever voor 480 euro minder met de stapekortingen van Staples <3 Het is een 13" Retina met 256GB SSD. Nu wil ik het graag dualbooten met Windows 7, wat kan ik het beste gebruiken?

Het is mijn allereerste mac :D
pi_140829038
quote:
17s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:02 schreef RoW_0 het volgende:
Nu wil ik het graag dualbooten met Windows 7, wat kan ik het beste gebruiken?
Bootcamp. Maar het gaat er niet uitzien op een retina display.
pi_140829059
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:09 schreef Dimens het volgende:

[..]

Bootcamp. Maar het gaat er niet uitzien op een retina display.
Ah, oké. Helder. Dan moet ik vermoedelijk bij Windows 8 zijn zeker?
pi_140835789
Vanaf welk jaar kunnen Mac's geen Mavericks meer draaien? Volgens deze website in ieder geval 2009 of ouder.
http://apple-history.com/
Ik heb echter onlangs een Mac uit 2009 Mavericks zien draaien. Legaal dus geen hack. Heeft die site ongelijk?
pi_140836149
quote:
5s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:57 schreef LogiteX het volgende:
Heeft die site ongelijk?
Waarschijnlijk wel. Ik had een 2008 MBP waarop Mavericks gewoon ondersteund werd.
pi_140837330
quote:
5s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:57 schreef LogiteX het volgende:
Vanaf welk jaar kunnen Mac's geen Mavericks meer draaien? Volgens deze website in ieder geval 2009 of ouder.
http://apple-history.com/
Ik heb echter onlangs een Mac uit 2009 Mavericks zien draaien. Legaal dus geen hack. Heeft die site ongelijk?
To install Mavericks, you need one of these Macs:

iMac (Mid-2007 or later)
MacBook (13-inch Aluminum, Late 2008), (13-inch, Early 2009 or later)
MacBook Pro (13-inch, Mid-2009 or later),
MacBook Pro (15-inch or 17-inch, Mid/Late 2007 or later)
MacBook Air (Late 2008 or later)
Mac mini (Early 2009 or later)
Mac Pro (Early 2008 or later)
Xserve (Early 2009)

http://support.apple.com/kb/ht5842
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator zondag 8 juni 2014 @ 18:05:37 #86
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_140837571
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:09 schreef Dimens het volgende:

[..]

Bootcamp. Maar het gaat er niet uitzien op een retina display.
Alsof daar niets aan valt te doen?

http://m.blog.laptopmag.c(...)k-pro-how-good-is-it
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_140837679
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Alsof daar niets aan valt te doen?

http://m.blog.laptopmag.c(...)k-pro-how-good-is-it
Ook dan ziet het er niet uit.
  Moderator zondag 8 juni 2014 @ 18:14:14 #88
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_140837780
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 18:10 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ook dan ziet het er niet uit.
Vind het wel meevallen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_140837833
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:57 schreef Aether het volgende:

[..]

To install Mavericks, you need one of these Macs:

iMac (Mid-2007 or later)
MacBook (13-inch Aluminum, Late 2008), (13-inch, Early 2009 or later)
MacBook Pro (13-inch, Mid-2009 or later),
MacBook Pro (15-inch or 17-inch, Mid/Late 2007 or later)
MacBook Air (Late 2008 or later)
Mac mini (Early 2009 or later)
Mac Pro (Early 2008 or later)
Xserve (Early 2009)

http://support.apple.com/kb/ht5842
Dank je
Site claimt zeer accuraat te zijn, nou ik merk het.

Ik wil een 2 e hands Mac kopen en hij moet Mavericks kunnen draaien dus het is wel even belangrijk dat ik me baseer op de juiste feiten.
pi_140850849
Weet iemand of er een hack bestaat om OSX te draaien op de ipad?
pi_140854694
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:53 schreef videonatic het volgende:
Weet iemand of er een hack bestaat om OSX te draaien op de ipad?
Nee. OS X draait enkel op x86 architectuur.
  Donald Duck held maandag 9 juni 2014 @ 00:18:18 #92
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_140855421
Nog wel. Er zijn geruchten (en niet meer dan dat) dat Apple intern al experimenteert met Macs die op eigen ARM-chips draaien. Met daarop draaiend een OS X versie die daarvoor gecompileerd is uiteraard.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_140906576
Ola Mac boys & girls. :7

Heeft iemand n.a.v. van de laatste WWDC nog wat inkopen gedaan in de Macstore?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2014 10:20:39 ]
pi_140936504
Ik zie net dat je een harde schijf kan aansluiten op een Airport, via USB. Kan je dan gewoon via wifi time machine doen? Dat lijkt me wel praktisch...

En ik heb hier in huis nogal rot internet en ik zit ook nog eens op zolder, meestal is het nog wel te behappen maar soms heb je momenten, zoals nu, waarop het echt om te huilen is. Nou ben ik aan het kijken of een Airport misschien een oplossing is, maar welke moet ik dan nemen? (Tweedehands) De oudere zijn lekker goedkoop maar hebben die wel nut? Alvast bedankt :)
  woensdag 11 juni 2014 @ 12:41:07 #95
230788 n8n
Pragmatisch
pi_140950672
Heb geen goede ervaring met Apple netwerkapperatuur. Zou dan naar Cisco of tplink kijken. Liefst bedraad maar dat zal geen optie zijn.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_140950921
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:59 schreef JoelBaka het volgende:
Ik zie net dat je een harde schijf kan aansluiten op een Airport, via USB. Kan je dan gewoon via wifi time machine doen? Dat lijkt me wel praktisch...

En ik heb hier in huis nogal rot internet en ik zit ook nog eens op zolder, meestal is het nog wel te behappen maar soms heb je momenten, zoals nu, waarop het echt om te huilen is. Nou ben ik aan het kijken of een Airport misschien een oplossing is, maar welke moet ik dan nemen? (Tweedehands) De oudere zijn lekker goedkoop maar hebben die wel nut? Alvast bedankt :)
Bedraad is altijd het beste. Lukt dat niet, dan een WiFi router rechtstreeks aansluiten op je modem en op elke verdieping een repeater neerzetten.

TM backups via WiFi zou ik heel sterk afraden. WiFi is traaaaaag. Sterker nog, USB2 heeft vaak een stabielere snelheid dan een netwerkverbinding. Dit komt doorgaans doordat je apparaat niet het enige is binnen het netwerk.

Mocht je wel een stabiele snelheid halen op je kabel, dan raad ik dat aan.
pi_140951370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:41 schreef n8n het volgende:
Heb geen goede ervaring met Apple netwerkapperatuur. Zou dan naar Cisco of tplink kijken. Liefst bedraad maar dat zal geen optie zijn.
Ik kan de TP-Link TL-WR1043ND sterk aanraden. Ook qua draadloze verbinding zeer sterk door het hele huis. Daarvoor heb ik hem wel op de tweede verdieping staan.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:50:19 #98
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_140953014
Macbook pro retina 13 inch met 8gb intern en minimaal 128gb, zoek echt de goedkoopste mogelijkheid. Heb een budget van max 1200, een refurbished is ook prima, waar te krijgen? Mits met factuur.
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:41:37 #99
230788 n8n
Pragmatisch
pi_140956385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Bedraad is altijd het beste. Lukt dat niet, dan een WiFi router rechtstreeks aansluiten op je modem en op elke verdieping een repeater neerzetten.

TM backups via WiFi zou ik heel sterk afraden. WiFi is traaaaaag. Sterker nog, USB2 heeft vaak een stabielere snelheid dan een netwerkverbinding. Dit komt doorgaans doordat je apparaat niet het enige is binnen het netwerk.

Mocht je wel een stabiele snelheid halen op je kabel, dan raad ik dat aan.
Hier thuis haal ik bijna USB 3 snelheden over WiFi, wat je zegt is dus zeker niet in alle gevallen zo, wel in de meeste
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:44:42 #100
230788 n8n
Pragmatisch
pi_140956483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:50 schreef Apekoek het volgende:
Macbook pro retina 13 inch met 8gb intern en minimaal 128gb, zoek echt de goedkoopste mogelijkheid. Heb een budget van max 1200, een refurbished is ook prima, waar te krijgen? Mits met factuur.
Als je geluk heb tweedehands. En soms hebben Saturn en MediaMarkt de 'btw-vrije' dagen, dan zou het basismodel met 8GB 1180,- zijn
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:03:36 #101
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_140957069
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:44 schreef n8n het volgende:

[..]

Als je geluk heb tweedehands. En soms hebben Saturn en MediaMarkt de 'btw-vrije' dagen, dan zou het basismodel met 8GB 1180,- zijn
Wanneer dan?!?! Maarja dat weten we dus niet...
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:04:09 #102
13148 Shogo
Psycho...
pi_140957089
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:50 schreef Apekoek het volgende:
Macbook pro retina 13 inch met 8gb intern en minimaal 128gb, zoek echt de goedkoopste mogelijkheid. Heb een budget van max 1200, een refurbished is ook prima, waar te krijgen? Mits met factuur.
Bij A-mac hebben ze een demo model op de site staan voor 1229 maar dan moet je wel in Middelburg afhalen.
pi_140958740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:50 schreef Apekoek het volgende:
Macbook pro retina 13 inch met 8gb intern en minimaal 128gb, zoek echt de goedkoopste mogelijkheid. Heb een budget van max 1200, een refurbished is ook prima, waar te krijgen? Mits met factuur.
Vorige week bij Staples met de stapelkortingen dus 999 euro betaald voor een 13" retina met 8GB en 256GB SSD :D en ja, gewoon inclusief BTW.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:51:06 #104
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_140958751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:50 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Vorige week bij Staples met de stapelkortingen dus 999 euro betaald voor een 13" retina met 8GB en 256GB SSD :D
Ik bij de MediaMarkt met de BTW dagen :D.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:55:19 #105
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_140958922
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:50 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Vorige week bij Staples met de stapelkortingen dus 999 euro betaald voor een 13" retina met 8GB en 256GB SSD :D en ja, gewoon inclusief BTW.
Enig idee hoe vaak ze die actie houden? Ik las er pas hier van toen die net afgelopen was -O-
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_140958977
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:55 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Enig idee hoe vaak ze die actie houden? Ik las er pas hier van toen die net afgelopen was -O-
Het was echt een stormloopweek ja, aangezien ik hier ook werk :P Ik kreeg niet eens personeelskorting, dan betaalde ik nog 175 minder. Maar die stapelkortingen komen hooguit in keer per kwartaal voor.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:58:02 #107
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_140959035
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:56 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Het was echt een stormloopweek ja, aangezien ik hier ook werk :P Ik kreeg niet eens personeelskorting, dan betaalde ik nog 175 minder. Maar die stapelkortingen komen hooguit in keer per kwartaal voor.
Had ook niet anders verwacht maar vragen kan nooit kwaad.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:40:17 #108
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140972227
Ik heb een probleem. Ik heb mijn mac zojuist opnieuw geïnstalleerd en nu komt het voor dat safari niet alle foto's laadt die ik op websites, Facebook etc wil bekijken. Ik krijg dan een kader te zien en daarin een blauw klein vierkantje met een wit vraagteken daarin. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
pi_140972977
Zit je toevallig achter een Chinese firewall? :P
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:09:35 #110
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_140973892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb een probleem. Ik heb mijn mac zojuist opnieuw geïnstalleerd en nu komt het voor dat safari niet alle foto's laadt die ik op websites, Facebook etc wil bekijken. Ik krijg dan een kader te zien en daarin een blauw klein vierkantje met een wit vraagteken daarin. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Toevallig heb ik dat met mijn niet net opnieuw geïnstalleerde mac ook, zal wel aan Facebook liggen :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:18:14 #111
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_140997353
Iemand hier een oud Apple toetsenbord en/of muis liggen die ik over kan nemen? (of iemand die interesse heeft in een 2008 20" iMac zonder werkend toetsenbord en muis?)

[ Bericht 14% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 12-06-2014 20:11:05 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_141025684
Apple Launches Exchange Program for 5W European USB Power Adapter
Apple today launched a exchange program in 36 countries for certain models of its 5W European USB power adapter, which the company says may overheat and pose a safety risk in some cases, reports German site iFun (Google Translate).


The affected adapters, which are identified as Model A1300, originally came with iPhone 3GS, iPhone 4, and iPhone 4S models that shipped from October 2009 to September 2012. Apple is allowing users to bring in the affected adapters to an Apple Retail Store or participating Apple Authorized Service Provider, and will give a new adapter after a corresponding iPhone serial number is verified.

The program differs from Apple's third-party USB charger takeback program, which launched last year in over thirty countries. That program allows users to trade-in a third-party USB charger for a discount on an official Apple charger, and was created following the electrocution of a Chinese woman that may have been caused counterfeit iPhone charger.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 juni 2014 @ 17:50:55 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141038248
Dat flash blijft ook echt aids he op OSX. Er is een update. Moet ik een dmg downloaden, want automatische updaten kan blijkbaar niet. DMG gemount, komt er een pkg uit. Die gestart, gaat hij weer wat downaloden. En dan gaat hij installeren. Dan roept ie dat ik safari moet afsluiten, logisch. Ik sluit Safari. De flash installer zegt dat ik safari moet sluiten. Ik klik doorgaan, de installer zegt dat ik safari moet sluiten...

:')
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:01:54 #114
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_141038650
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat flash blijft ook echt aids he op OSX. Er is een update. Moet ik een dmg downloaden, want automatische updaten kan blijkbaar niet. DMG gemount, komt er een pkg uit. Die gestart, gaat hij weer wat downaloden. En dan gaat hij installeren. Dan roept ie dat ik safari moet afsluiten, logisch. Ik sluit Safari. De flash installer zegt dat ik safari moet sluiten. Ik klik doorgaan, de installer zegt dat ik safari moet sluiten...

:')
Toevallig een plugin in je menubar zoals facetab wat dat gebruikt? Had ik ook namelijk
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:02:51 #115
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_141038685
Net trouwens met filevault mn harddisk geencrypt, kon hem ook niet meer benaderen vanuit arch linux
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 18:44:07 #116
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_141040083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Iemand hier een oud Apple toetsenbord en/of muis liggen die ik over kan nemen? (of iemand die interesse heeft in een 2008 20" iMac zonder werkend toetsenbord en muis?)
v&a?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_141043891
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Iemand hier een oud Apple toetsenbord en/of muis liggen die ik over kan nemen? (of iemand die interesse heeft in een 2008 20" iMac zonder werkend toetsenbord en muis?)
Specs?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 20:52:45 #118
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_141045036
Ik wilde hem eigenlijk pas in V&A/Marktplaats zetten als ik er een toetsenbord en muis bij heb geregeld, omdat ie me dan beter te verkopen leek.

Maar by popular demand :D:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_141045380
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik wilde hem eigenlijk pas in V&A/Marktplaats zetten als ik er een toetsenbord en muis bij heb geregeld, omdat ie me dan beter te verkopen leek.

Maar by popular demand :D:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb ik ook nog gehad :D prima machine, vooral met 6GB RAM. Helaas voor mij te ver weg, anders had ik er zeker over nagedacht :P
  vrijdag 13 juni 2014 @ 21:51:20 #120
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141048098
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik wilde hem eigenlijk pas in V&A/Marktplaats zetten als ik er een toetsenbord en muis bij heb geregeld, omdat ie me dan beter te verkopen leek.

Maar by popular demand :D:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb wel interesse. Wat wil je ervoor hebben? :)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 20:00:07 #121
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141079674
Goed! Heb vandaag mijn nieuwe macbook air besteld.

Ondanks het scherm hetzelfde is gebleven door de jaren heen, is het paneel van wisselende fabrikant heb ik begrepen. Zijn contrast waarden en kleuren van een MBA 2014 niet net wat beter dan mijn oude MBA 2010?
pi_141107864
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:00 schreef Apekoek het volgende:
Zijn contrast waarden en kleuren van een MBA 2014 niet net wat beter dan mijn oude MBA 2010?
Ik kan hem niet vergelijken met een MBA 2010, maar wel met mijn Asus laptop (wat me 1/3 van de prijs van een MBA kostte destijds) van 2011 en dat ding heeft zoveel beter beeld ;(
pi_141107990
M'n 2014 Air heeft wel een mooier scherm dan m'n oude 2008 MBP (die dezelfde resolutie had)
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 14:01:49 #124
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_141108041
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:00 schreef OverRated het volgende:
M'n 2014 Air heeft wel een mooier scherm dan m'n oude 2008 MBP (die dezelfde resolutie had)
6 jaar verschil is nie niks
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zondag 15 juni 2014 @ 14:04:23 #125
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141108149
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:00 schreef OverRated het volgende:
M'n 2014 Air heeft wel een mooier scherm dan m'n oude 2008 MBP (die dezelfde resolutie had)
Is niet dezelfde resolutie.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_141108743
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:04 schreef TC03 het volgende:

[..]

Is niet dezelfde resolutie.
Ik had een 15 inch late 2008. (Dus die nieuwe unibodybehuizing) Volgens mij zijn ze beide 1440x900, maar die Air heeft dan natuurlijk wel meer pixels per inch.

Maar de kleuren en zo zijn ook beter ^O^
  zondag 15 juni 2014 @ 14:29:59 #127
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141108939
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:23 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ik had een 15 inch late 2008. (Dus die nieuwe unibodybehuizing) Volgens mij zijn ze beide 1440x900, maar die Air heeft dan natuurlijk wel meer pixels per inch.

Maar de kleuren en zo zijn ook beter ^O^
Oh, ik dacht dat de 15" 1680*1050 was. :o
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_141109056
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat de 15" 1680*1050 was. :o
Nee, volgens mij was dat scherm optioneel. Maar dat had bijna niemand.
  zondag 15 juni 2014 @ 16:45:53 #129
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141113645
quote:
3s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:34 schreef OverRated het volgende:

[..]

Nee, volgens mij was dat scherm optioneel. Maar dat had bijna niemand.
Oké. :P
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 15 juni 2014 @ 16:57:03 #130
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141114012
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:01 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

6 jaar verschil is nie niks
Inderdaad.

Ik mag er dus vanuit gaan dat het scherm door de jaren heen wel beter is geworden, los van het feit dat de resolutie hetzelfde is gebleven.
pi_141114105
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik mag er dus vanuit gaan dat het scherm door de jaren heen wel beter is geworden, los van het feit dat de resolutie hetzelfde is gebleven.
Het zou kunnen, maar om er nou vanuit te gaan. Mwah.
  zondag 15 juni 2014 @ 17:08:22 #132
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141114348
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:59 schreef OverRated het volgende:

[..]

Het zou kunnen, maar om er nou vanuit te gaan. Mwah.
naja heb hem al besteld (en vond mijn 2010 air beeldscherm prima). Te veel ga ik er niet meer overnadenken. Maar ik kan mij niet voorstellen dat ze een exact hetzelfde scherm als 4 a 5 jaar geleden er in zetten.
pi_141114603
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:08 schreef Apekoek het volgende:

[..]

naja heb hem al besteld (en vond mijn 2010 air beeldscherm prima). Te veel ga ik er niet meer overnadenken. Maar ik kan mij niet voorstellen dat ze een exact hetzelfde scherm als 4 a 5 jaar geleden er in zetten.
Ben zelf in ieder geval prima tevreden over de schermkwaliteit van m'n Air. Maar als er een retina model komt van minstens 13 inch neem ik die wel denk ik. 12 inch of zo niet. Is me nu al priegelig genoeg. Als ik op fok zit bijvoorbeeld, zoom ik altijd in om chill te kunnen lezen ;(
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 juni 2014 @ 17:22:03 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141114745
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:16 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ben zelf in ieder geval prima tevreden over de schermkwaliteit van m'n Air. Maar als er een retina model komt van minstens 13 inch neem ik die wel denk ik. 12 inch of zo niet. Is me nu al priegelig genoeg. Als ik op fok zit bijvoorbeeld, zoom ik altijd in om chill te kunnen lezen ;(
Heb je ook een witte stok met rode ringen?
  Redactie Games zondag 15 juni 2014 @ 17:26:25 #135
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_141114853
Enige wat me tegenhoudt om die Macbook Air te halen is het gebrek aan Retina. Heb de nieuwe MBP 13" in m'n handen gehad en wmb zijn ze bijna net zo licht als de Air, behalve dus wel Retina. Misschien dat ik die dan nog koop, maar ik wacht op de hardware-update. Er is niet zo veel haast bij.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_141114936
quote:
5s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je ook een witte stok met rode ringen?
:') Ik zie prima.

Kom recentelijk van een 15 inch en nu is alles dus opeens een stuk kleiner.

quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Enige wat me tegenhoudt om die Macbook Air te halen is het gebrek aan Retina. Heb de nieuwe MBP 13" in m'n handen gehad en wmb zijn ze bijna net zo licht als de Air, behalve dus wel Retina. Misschien dat ik die dan nog koop, maar ik wacht op de hardware-update. Er is niet zo veel haast bij.
Die RMBP 13 is ook prima qua om omvang en gewicht ja. Maar toch wel een stuk duurder. Performance heb ik meer dan genoeg bij de Air, dus het verschil was het me niet waard voor alleen het scherm.

Plus dat je bij de Pro een paar uur batterijduur inlevert. Die is echt lekker met die nieuwe Air _O_
  FOK!fotograaf zondag 15 juni 2014 @ 17:44:52 #137
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_141115383
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat flash blijft ook echt aids he op OSX. Er is een update. Moet ik een dmg downloaden, want automatische updaten kan blijkbaar niet. DMG gemount, komt er een pkg uit. Die gestart, gaat hij weer wat downaloden. En dan gaat hij installeren. Dan roept ie dat ik safari moet afsluiten, logisch. Ik sluit Safari. De flash installer zegt dat ik safari moet sluiten. Ik klik doorgaan, de installer zegt dat ik safari moet sluiten...

:')
Ik lees net deze post en ik krijg een pop-up van flash...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_141116279
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik wilde hem eigenlijk pas in V&A/Marktplaats zetten als ik er een toetsenbord en muis bij heb geregeld, omdat ie me dan beter te verkopen leek.

Maar by popular demand :D:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hier interesse, moeders is wel toe aan een upgrade. Wat is je vraagprijs?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 15 juni 2014 @ 18:51:27 #139
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_141117544
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_141117998
Is battery cycle op een MBP onder win8/bootcamp aanzienlijk korter dan native osx?
graag verwijderen
pi_141118355
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:05 schreef fyah het volgende:
Is battery cycle op een MBP onder win8/bootcamp aanzienlijk korter dan native osx?
Ja, je levert een paar uur in geloof ik.
  zondag 15 juni 2014 @ 19:17:57 #142
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141118437
quote:
9s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:15 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ja, je levert een paar uur in geloof ik.
Klopt. Windows 8.1 schijnt qua battery life op een recente Macbook al wel een stuk beter te zijn.
  maandag 16 juni 2014 @ 09:02:46 #143
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141142440
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Enige wat me tegenhoudt om die Macbook Air te halen is het gebrek aan Retina. Heb de nieuwe MBP 13" in m'n handen gehad en wmb zijn ze bijna net zo licht als de Air, behalve dus wel Retina. Misschien dat ik die dan nog koop, maar ik wacht op de hardware-update. Er is niet zo veel haast bij.
Mwa kom deze review tegen over 13inch macbook air:

quote:
Before we get too carried away, the lack of a Retina display or higher resolution is just slightly disappointing, but it doesn't ruin the product. In fact, the quality of the screen is so good, that we actually prefer this display to some Full HD displays on Windows laptops. Apple has use a brilliant panel that has excellent viewing angles, bright and vibrant colours and a non-reflective screen coating, so you can see it comfortably under any lighting condition. Text still looks sharp and easy to read, while OS X makes the best use of the screen space, so this resolution feels far from cramped.

With a Full HD resolution you can fit more on screen and even two applications side-by-side, but with a 13.3in screen you'd probably struggle to read text; enlarging the text to compensate largely eliminates the benefits of having more resolution. In summary, then, the MacBook Air's screen might not have the highest resolution, but it's enough and the screen quality more than makes up for it.
Bron: http://www.expertreviews.(...)3-inch-macbook-air/3

Ik hoef niet best of the best te hebben als het gaat om beelscherm/resolutie, maar het moet wel gewoon goed zijn. En dat lijkt dus in orde. :)
pi_141145828
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mwa kom deze review tegen over 13inch macbook air:

[..]

Bron: http://www.expertreviews.(...)3-inch-macbook-air/3

Ik hoef niet best of the best te hebben als het gaat om beelscherm/resolutie, maar het moet wel gewoon goed zijn. En dat lijkt dus in orde. :)
Die 2e quote, dat heb ik dus ook. Meer resolutie is leuk, maar tekst wordt dan veel te klein. Ik zou het dan scalen en per saldo alles even groot gerenderd willen hebben als nu.

Wel mooi dat alles dan scherper is en dat de retina displays ook betere kijkhoeken en zo hebben :)
pi_141199367
Elke keer als ik rechtsonder op de 'i'-toets van m'n MacBook Air druk wipt hij aan de bovenkant los. Ik zie echter niks vreemds aan het witte plastic aan de toets of aan de metalen pinnetjes die vastzitten aan de body. Ook zit er geen zooi tussen ofzo.

Heef iemand enig idee?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2014 14:18:42 ]
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:48:26 #146
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_141206992
iPad 4 verkocht, hallo iPad Air.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_141220710
10.10 DP2 / Update 1 is uit :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_141224424
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:48 schreef Houniet het volgende:
iPad 4 verkocht, hallo iPad Air.
Heerlijk hè, dat gewicht en die behuizing? _O_
pi_141236975
Update Apple Store momenteel?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141240835
quote:
5s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:37 schreef Aether het volgende:
Update Apple Store momenteel?
Waarschijnlijk 100¤ pricedrop en specbump voor iMacs

EDIT: 1 Nieuwe goedkopere iMac dus vanaf ¤1129

[ Bericht 5% gewijzigd door FredVleespet op 18-06-2014 14:09:18 ]
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:25:36 #151
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_141244534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:29 schreef OverRated het volgende:

[..]

Heerlijk hè, dat gewicht en die behuizing? _O_
Ja sexy.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_141261384
Is het normaal dat je een refurbished toestel terug krijgt wanneer je een 3 maanden oud iPhone 5S op stuurt voor reparatie van de sleep knop?
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 20:52:51 #153
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_141261591
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:37 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Waarschijnlijk 100¤ pricedrop en specbump voor iMacs

EDIT: 1 Nieuwe goedkopere iMac dus vanaf ¤1129
Imac voor 1129 met MacBook air processor (1,4 GHz Core i5) en een 5400 rpm harde schijf :')

Afzetters zijn het, maar verdomd goede producten
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_141262213
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Imac voor 1129 met MacBook air processor (1,4 GHz Core i5) en een 5400 rpm harde schijf :')

Afzetters zijn het, maar verdomd goede producten
Ja, die zou ik dus echt niet kopen.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:49:44 #155
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_141309144
Zijn er nog veranderingen aanstaande in het MBP-aanbod (bevestigd of gerucht)?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_141317726
Van wat ik laatst ergens las, voor mij i.i.g geen interessante.
Hoop ooit dat Apple toch weer de 17 inch MBP invoert met topspecs. :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 juni 2014 @ 08:45:30 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141317901
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:48 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Is het normaal dat je een refurbished toestel terug krijgt wanneer je een 3 maanden oud iPhone 5S op stuurt voor reparatie van de sleep knop?
vervangende iPhones zijn altijd gereviseerde of nieuwe iPhones als er geen gereviseerde op voorraad zijn.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:25:16 #158
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_141318598
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:30 schreef Iwanius het volgende:
Van wat ik laatst ergens las, voor mij i.i.g geen interessante.
Hoop ooit dat Apple toch weer de 17 inch MBP invoert met topspecs. :@
Oke, dat is voor mij erg relevant. Dankjewel.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juni 2014 @ 09:26:10 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141318619
quote:
5s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:49 schreef InTrePidIvity het volgende:
Zijn er nog veranderingen aanstaande in het MBP-aanbod (bevestigd of gerucht)?
12" MBA met retina volgens de geruchten
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:03:53 #160
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_141325217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

12" MBA met retina volgens de geruchten
Hm, ook interessant. En een vernieuwde MBP lees ik op Macrumors, genoeg reden om even te wachten tot het najaar dan.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_141326060
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Imac voor 1129 met MacBook air processor (1,4 GHz Core i5) en een 5400 rpm harde schijf :')

Afzetters zijn het, maar verdomd goede producten
Wel met gesoldeerd RAM, dus uitbreiden is er niet bij. Zo blijft de prijsverlaging een beetje een wassen neus, zelfde als met de 4GB retina macbook pro. Prijs omlaag, maar dan het model ook uitkleden en niet upgradable maken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 14:22:39 #162
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_141328054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:27 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Wel met gesoldeerd RAM, dus uitbreiden is er niet bij. Zo blijft de prijsverlaging een beetje een wassen neus, zelfde als met de 4GB retina macbook pro. Prijs omlaag, maar dan het model ook uitkleden en niet upgradable maken.
daarom zijn het ook afzetters.

Maar die RAM doen ze ook op deze manier om de laptop zo dun mogelijk te houden
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_141328363
Mwoa slimme marketing.. je bent al snel geneigd om dan toch maar een hoger duurder model te kopen. Ben wel benieuwd of die 5400rpm disk nog uit te wisselen is voor een 3rd party ssd. Maar dan zit je sowieso met het gedoe met de glasplaat e.d.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_141328798
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:45 schreef Ynske het volgende:

[..]

vervangende iPhones zijn altijd gereviseerde of nieuwe iPhones als er geen gereviseerde op voorraad zijn.
Bedankt, maar wat een onzin zeg. 700 euro neerleggen voor een toestel met fabrieksfout en vervolgens een tweedehandse krijgen met 'gereviseerd' stickertje.
pi_141328876
Zo'n gereviseerde heeft toch een volledig nieuwe buitenkant? In principe merk je er weinig aan. Maar aangezien je er wel de volle mep voor betaald hebt is het wel een beetje scheef ja.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 juni 2014 @ 14:53:16 #166
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141329375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:41 schreef Ener-G het volgende:
Zo'n gereviseerde heeft toch een volledig nieuwe buitenkant? In principe merk je er weinig aan. Maar aangezien je er wel de volle mep voor betaald hebt is het wel een beetje scheef ja.
klopt, en t wil niet zeggen dat alles van de inhoud gereviseerd is, kan ook 1 onderdeel zijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juni 2014 @ 14:54:51 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141329439
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:39 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Bedankt, maar wat een onzin zeg. 700 euro neerleggen voor een toestel met fabrieksfout en vervolgens een tweedehandse krijgen met 'gereviseerd' stickertje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:41 schreef Ener-G het volgende:
Zo'n gereviseerde heeft toch een volledig nieuwe buitenkant? In principe merk je er weinig aan. Maar aangezien je er wel de volle mep voor betaald hebt is het wel een beetje scheef ja.
Wat is er scheef aan dan? Ze kunnen ook JOUW toestel 4 weken lang innemen ter reparatie. Ik heb liever een 'gerefurbished' toestel, welke feitelijk gewoon nieuw is
pi_141329711
Krijg je tegenwoordig meteen een refurb mee? Dat is wel relaxed ja.

Ik heb er zelf geen problemen mee hoor, maar toen ik mn eerste iphone inleverde was het 6 weken aankloten met een gare nokia dumbphone voordat ik mn refurb toestel weer binnen had. Die er overigens gewoon hagelnieuw uit zag. Nieuwe behuizing, nieuwe accu.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 15:11:51 #169
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_141330191
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:29 schreef Ener-G het volgende:
Mwoa slimme marketing.. je bent al snel geneigd om dan toch maar een hoger duurder model te kopen. Ben wel benieuwd of die 5400rpm disk nog uit te wisselen is voor een 3rd party ssd. Maar dan zit je sowieso met het gedoe met de glasplaat e.d.
Zal vast ergens wel mogelijk zijn maar zwaar onverstandig/riskant voor de meesten
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 juni 2014 @ 15:36:20 #170
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_141331302
Vraagje:

Ik heb nu een aantal firewire schijven in verbinding met elkaar staan. Maar de hoeveelheid firewire externe schijven neemt behoorlijk af. Is het nuttig om over te gaan naar thunderbolt (kosten hoog) of toch maar firewire of eventueel usb 3.0 te blijven gebruiken komende tijd? Scheelt nog steeds aanzienlijk namelijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_141331467
Thunderbolt schijven zijn extreem duur.. zou die alleen kopen als je de pure snelheid echt nodig hebt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:43:40 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141331627
Vind mijn externe USB3 schijven snel zat, als ik meer snelheid nodig heb zet ik de bestanden eerst op SSD voor ik er mee ga werken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:04:37 #173
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_141332560
Even een vraagje: Ik wil graag een iPod classic kopen, maar ik vind 240euro een beetje te veel, en 160 GB is ook te veel. Ik wil dus die van 80GB kopen, maar ik kan nergens vinden waar ik hem kan kopen, hij staat alleen op eBay en Marktplaats. Waar kan je hem dus nog nieuw kopen?
leef de leven
pi_141332806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:04 schreef RRuben het volgende:
Even een vraagje: Ik wil graag een iPod classic kopen, maar ik vind 240euro een beetje te veel, en 160 GB is ook te veel. Ik wil dus die van 80GB kopen, maar ik kan nergens vinden waar ik hem kan kopen, hij staat alleen op eBay en Marktplaats. Waar kan je hem dus nog nieuw kopen?
De 80GB versie wordt sinds 2007 midden 2008 niet meer gemaakt.
Edit: en de 120GB sinds 2009.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aether op 20-06-2014 16:22:15 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:12:29 #175
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_141332852
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:11 schreef Aether het volgende:

[..]

De 80GB versie wordt sinds 2007 niet meer gemaakt.
oh :') dan maar een bekraste versie van mp halen, bedank voor het antwoord
leef de leven
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:06:43 #176
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_141334637
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Imac voor 1129 met MacBook air processor (1,4 GHz Core i5) en een 5400 rpm harde schijf :')

Afzetters zijn het, maar verdomd goede producten
de processor is wel ongeveer net zo duur als de snelste quadcore desktop-processor die je in een 21,5 inch iMac kan laten samenstellen

http://ark.intel.com/nl/p(...)3M-Cache-up-to-2_70-
GHz
vs.
http://ark.intel.com/nl/p(...)Cache-up-to-3_90-GHz
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:37:31 #177
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_141373107
Vandaag was ik opeens WhatsApp kwijt op mijn iPhone 5. Kon hem niet meer vinden dus heb ik hem maar teruggezet naar de fabrieksinstellingen en een reservekopie teruggezet. Maar hij is kennelijk alles vergeten. Snap er helemaal niets van. Kan ik anders een reservekopie maken van een paar dagen terug? al mijn foto's, filmpjes, contact enzo zijn verdwenen. Wat moet ik doen?

Het gekke is, in iCloud staat dat er 5 GB storage is maar hoe zet ik een backup terug?

Ben nu - na hulp van de Applehelpdesk - bezig met een iCloudbackup die dateert van 15 juni maar hij lijkt vast te lopen op de muziek. Wat kan ik dan het best doen?

[ Bericht 13% gewijzigd door Federer-fan op 21-06-2014 20:08:57 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_141430048
Kent iemand er een goeie welcome-to-mac tutorial met tips en tricks? Hoeft niet perse Nederlandstalig.

En nog een vraagje: stel ik download dropbox op mijn mac EN op mijn bootcamp Windows. Dat vreet nogal veel geheugen. Is er geen manier om dropbox op één client te installeren en dan de andere OS daarmee kan connecten?
pi_141431332
Je kunt ervoor kiezen om niet alles te synchen bij elke client.
  zondag 22 juni 2014 @ 23:33:21 #180
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141432454
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:42 schreef RoW_0 het volgende:
Kent iemand er een goeie welcome-to-mac tutorial met tips en tricks? Hoeft niet perse Nederlandstalig.

En nog een vraagje: stel ik download dropbox op mijn mac EN op mijn bootcamp Windows. Dat vreet nogal veel geheugen. Is er geen manier om dropbox op één client te installeren en dan de andere OS daarmee kan connecten?
Je kunt selective sync gebruiken of op je bootcamp dropbox niet te installeren en gewoon via de webapp dropbox.com shit afhalen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141432997
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2014 23:33 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Je kunt selective sync gebruiken of op je bootcamp dropbox niet te installeren en gewoon via de webapp dropbox.com shit afhalen.
DEZE MAN WEET. :)
pi_141435734
*

[ Bericht 53% gewijzigd door Kloonhommel op 24-06-2014 23:25:51 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 23 juni 2014 @ 07:57:57 #183
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_141439835
Ik wil misschien overstappen van een 27" iMac naar een MacBook air/pro. Wat zou een goede prijs zijn om te verkopen voor een 27" iMac (mid 2011) standaard configuratie?

Was destijds iets van 1699 ofzo
pi_141447313
Geïnteresseerden?

Siri Language Engineer (Cloud Services Localization) - Dutch
Come and join the team that teaches Siri how to understand and speak new languages. We are an extremely diverse and passionate group dedicated to bringing the future of intelligent assistants to the world. We are looking for a highly motivated engineer, expert in foreign languages and with strong software development skills to join our team.

• Strong preference for some focus or experience in classification, information retrieval, natural language processing, machine learning or related sub-fields
Native speaker fluency in Dutch
• Work with minimal supervision, proactive and self-motivated for timely delivery of quality code.
• Demonstrated creative and critical thinking capabilities and troubleshooting skills.
• Engineering experience and interest in diverse technical areas.
• Clear and compelling communication skills.
• User driven focus.
• Interest in embedded applications
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141464666
Gekocht: een iPpad 2 (16 gig) voor 160 euro.
Is dat een redelijke prijs?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:36:16 #186
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141495799
Nieuwe macbook is binnen.

Wat kan ik nog voor mijn Macbook Air 2010 design update 1,86ghz C2D 2gb 128gb nog krijgen? Is in goede staat, weinig krasjes en werkt helemaal zoals het hoort.

Mac2sell zit onder straat waarde

[ Bericht 10% gewijzigd door Apekoek op 24-06-2014 17:47:45 ]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:48:17 #187
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141496215
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:37 schreef AnneX het volgende:
Gekocht: een iPpad 2 (16 gig) voor 160 euro.
Is dat een redelijke prijs?
Zeker wel!
pi_141513268
Merci Apekoek.
Ik zocht even bevestiging voor de impulsaankoop van mn.AnneX ^)
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:38:22 #189
188728 Lyzio
why do we fall
pi_141538838
Okee, even een hele domme vraag. Ik heb een iPod Classic (160GB) en Spotify Premium voor een tientje per maand. In Spotify heb ik een aantal afspeellijsten staan die ook offline beschikbaar zijn. Als ik mijn iPod aan de PC hang staat hij inderdaad bij Spotify en zie ik mijn afspeellijsten. Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid op mijn iPod. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_141538956
https://support.spotify.c(...)nc-iPod-with-Spotify

Je kunt alleen geen nummers erop zetten die je buiten spotify om niet hebt aangeschaft.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:46:24 #191
188728 Lyzio
why do we fall
pi_141539099
Thanks.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:53:44 #192
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141548405
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:36 schreef Apekoek het volgende:
Nieuwe macbook is binnen.

Wat kan ik nog voor mijn Macbook Air 2010 design update 1,86ghz C2D 2gb 128gb nog krijgen? Is in goede staat, weinig krasjes en werkt helemaal zoals het hoort.

Mac2sell zit onder straat waarde
Iemand een idee?
pi_141550898
quote:
5s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:53 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Iemand een idee?
Ik kreeg er ¤ 700,- voor (64GB versie). Maar ik had dan ook wel heel erg veel geluk mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 21:32:59 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:34:52 #194
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_141551039
Zijn mac's trouwens kieskeurig als het gaat om externe hd's om te gebruiken met de time machine?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_141551221
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:34 schreef Klonk het volgende:
Zijn mac's trouwens kieskeurig als het gaat om externe hd's om te gebruiken met de time machine?
Ik heb er zelf nog nooit een probleem mee gehad in elk geval. Toch wel drie verschillende schijven in gebruik gehad.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_141551349
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:34 schreef Klonk het volgende:
Zijn mac's trouwens kieskeurig als het gaat om externe hd's om te gebruiken met de time machine?
Nee, wil met bijna elke schijf wel. Moest die van mij wel formatteren geloof ik.
pi_141553375
quote:
5s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:53 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Iemand een idee?
Hoe is je batterij?
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:21:33 #198
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141558081
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:32 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik kreeg er ¤ 700,- voor (64GB versie). Maar ik had dan ook wel heel erg veel geluk mee.
Wow! Dat lijkt mij veel te duur voor het 2010 model.

Nieuw model air is nu 950 euro in de winkel, de standaard versie die alsnog veel sneller is dan de 2010 versie.
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:22:04 #199
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141558113
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:11 schreef videonatic het volgende:

[..]

Hoe is je batterij?
Die is in orde en kan lang mee op een lading.
pi_141560970
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wow! Dat lijkt mij veel te duur voor het 2010 model.

Nieuw model air is nu 950 euro in de winkel, de standaard versie die alsnog veel sneller is dan de 2010 versie.
Vorig jaar voor die prijs verkocht. Maar zoals ik al zei heb ik heel veel geluk gehad.
pi_141583369
Ik heb net Office for mac 2011, origineel geïnstalleerd. Ingelogd met mijn @Live account en al mijn 3000 e-mails zijn gedownload. Alleen lukt het mij niet om mijn agenda daar op te hebben. Enig idee hoe ik dit kan enablen?
pi_141592876
Iemand hier verstand van printers in Mac OSX Mavericks en kleur profielen? Ik snap er geen hol van namelijk.

Probleem; op mijn werk hebben we een Epson Stylus R1900 staan. Ding werkte prima op een servertje, maar die crashte. Nu printen we via mijn Mac, maar de kleuren komen er totaal anders uit. Driver van Epson is gedownload, maar elk meegeleverd kleur profiel wat we in InDesign selecteren komt er met veel te veel blauw uit. Nu heb ik het idee dat Mac OSX er nog een kleur profiel overheen gooit waardoor het veel te blauwe resultaat verschijnt, maar ik snap niet hoe ik dit nou juist moet instellen.

Iemand?
pi_141593489
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:36 schreef Scrummie het volgende:
Iemand hier verstand van printers in Mac OSX Mavericks en kleur profielen? Ik snap er geen hol van namelijk.

Probleem; op mijn werk hebben we een Epson Stylus R1900 staan. Ding werkte prima op een servertje, maar die crashte. Nu printen we via mijn Mac, maar de kleuren komen er totaal anders uit. Driver van Epson is gedownload, maar elk meegeleverd kleur profiel wat we in InDesign selecteren komt er met veel te veel blauw uit. Nu heb ik het idee dat Mac OSX er nog een kleur profiel overheen gooit waardoor het veel te blauwe resultaat verschijnt, maar ik snap niet hoe ik dit nou juist moet instellen.

Iemand?
Ergens herinner ik mij nog vaag dat ik dit eens heb moeten doen met de App ColorSync-hulpprogramma.
pi_141593529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:45 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ergens herinner ik mij nog vaag dat ik dit eens heb moeten doen met de App ColorSync-hulpprogramma.
Klopt :Y.

Maar ik snap dat programmaatje niet :P.
pi_141593905
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Klopt :Y.

Maar ik snap dat programmaatje niet :P.
Volgens mij moet je het ICC profiel downloaden en installeren.

http://www.epson.com/cgi-(...)8484&type=highlights
pi_141597241
Ik word er echt gek van. Ik ben nu echt al uren bezig. Met een Windows PC was het mij al gewoon vier keer gelukt. Enfin, iemand enig idee hoe ik mijn agenda werkend kan krijgen op Outlook (office for mac 2011)? Het is gewoon een microsoft account dus dat zou naadloos moeten werken op Outlook lijkt mij.
  donderdag 26 juni 2014 @ 23:04:49 #207
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141598891
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:38 schreef RoW_0 het volgende:
Ik word er echt gek van. Ik ben nu echt al uren bezig. Met een Windows PC was het mij al gewoon vier keer gelukt. Enfin, iemand enig idee hoe ik mijn agenda werkend kan krijgen op Outlook (office for mac 2011)? Het is gewoon een microsoft account dus dat zou naadloos moeten werken op Outlook lijkt mij.
Agenda's in Outlook 2011 zijn een ramp, althans, ik was er binnen no-time klaar mee. Wat werkt er niet? En is de mail en calendar app van Mac zelf geen optie?
pi_141602942
Ik gebruik mijn hele leven Outlook. En omdat ik een @live domein heb zou het gewoon moeten werken.
Maar goed, gewoon Office 365 geactiveerd waardoor ik Office 2011 for mac kon downloaden en installeren. Vervolgens Outlook aangezet en heel simpel mijn account toegevoegd. Inbox komt allemaal netjes binnen. Maar mijn agenda doet niets.

Calendar app van Apple ben ik niet bekend mee.

/edit: ik kan er echt niet tegen als ik een machine + software van 1600 euro heb aangeschaft en blijkbaar allemaal niet ondersteund. :') Dan denk ik dat ik maar beter was met een pc voor de helft van de prijs ffs.

[ Bericht 14% gewijzigd door RoW_0 op 27-06-2014 21:02:45 ]
pi_141631041
Heeft iemand enig idee of je ergens losse toetsen kan kopen voor een Macbook Air 2012? Telkens als ik onderop de 'i' druk wipt hij los en het begint een beetje irritant te worden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 22:23:37 #210
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141631168
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:18 schreef Paxcon het volgende:
Heeft iemand enig idee of je ergens losse toetsen kan kopen voor een Macbook Air 2012? Telkens als ik onderop de 'i' druk wipt hij los en het begint een beetje irritant te worden.
Kan niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_141631188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kan niet.
Oh... :{
  vrijdag 27 juni 2014 @ 23:06:38 #212
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_141632688
Is er iemand hier een clickwheel (van iPod) pro, die me wat tips en tricks kan leren? Ik weet hoe alles werkt enzo, maar als ik scroll gaat het niet heel vloeiend en ik krijg die fastscroll letters in songlist ook heel moeilijk..
leef de leven
pi_141632886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:18 schreef Paxcon het volgende:
Heeft iemand enig idee of je ergens losse toetsen kan kopen voor een Macbook Air 2012? Telkens als ik onderop de 'i' druk wipt hij los en het begint een beetje irritant te worden.
Even op Ebay kijken.
pi_141633706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:13 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Even op Ebay kijken.
Thanks, daar staat wel van alles op maar allemaal voor 13 inch...

Ik heb 11
pi_141635464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:38 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Thanks, daar staat wel van alles op maar allemaal voor 13 inch...

Ik heb 11
De letter/nummer toetsen zijn naar mijn weten even groot bij de 11inch
pi_141636532
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:38 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Thanks, daar staat wel van alles op maar allemaal voor 13 inch...

Ik heb 11
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141639048
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 01:44 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_

Ik ga het regelen
pi_141639170
Ik heb hem besteld. Hopelijk lost het m'n probleem ook daadwerkelijk op. Ik kan noch aan het plastic mechanisme noch aan de pinnetjes aan de body iets vreemds ontdekken maar goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2014 10:14:29 ]
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:27:29 #219
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141642988
Wanneer komen er nou eens nieuwe schermen, is al bijna 3 jaar geleden.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141649461
Beuh Apple kapt met Aperture :(
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Redactie Games zaterdag 28 juni 2014 @ 17:29:15 #221
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_141649492
Meh, Adobe Photoshop Lightroom is beter. En anders heb je Pixelmator.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_141649760
Fijn dit... Ik word zo moe van die Microsoft Word 2011 (/2013) producten. Nog nooit gehad dat het zoveel vast liep of gewoon uitviel. Net weer... was bezig met een grote presentatie voor aardrijkskunde en nu weer de helft kwijt. Ja, ik sla tussendoor op, maar alsnog... :'(
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 juni 2014 @ 17:52:22 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141650216
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:31 schreef RoW_0 het volgende:
Ik gebruik mijn hele leven Outlook. En omdat ik een @live domein heb zou het gewoon moeten werken.
Maar goed, gewoon Office 365 geactiveerd waardoor ik Office 2011 for mac kon downloaden en installeren. Vervolgens Outlook aangezet en heel simpel mijn account toegevoegd. Inbox komt allemaal netjes binnen. Maar mijn agenda doet niets.

Calendar app van Apple ben ik niet bekend mee.

/edit: ik kan er echt niet tegen als ik een machine + software van 1600 euro heb aangeschaft en blijkbaar allemaal niet ondersteund. :') Dan denk ik dat ik maar beter was met een pc voor de helft van de prijs ffs.
Tja, als je de ondersteuning vanuit MS de schuld vind van je hardware ben je inderdaad beter af met een windows pc.
pi_141651947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:37 schreef Unites het volgende:
Fijn dit... Ik word zo moe van die Microsoft Word 2011 (/2013) producten. Nog nooit gehad dat het zoveel vast liep of gewoon uitviel. Net weer... was bezig met een grote presentatie voor aardrijkskunde en nu weer de helft kwijt. Ja, ik sla tussendoor op, maar alsnog... :'(
Daarom, Pages, werkt perfect en slaat alles op, op schijf of iCloud, dat maakt niet uit. En via iCloud ook te benaderen op zelfs Windows machines om verder te bewerken.

Dat Microsoft Word gewoonweg niet lekker werkt en je vaker je werk kwijt bent dan in Notepad is algemeen bekend.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_141653841
Die Moto 360 is prachtig en zou hem zo willen kopen maar volgens mij werkt die enkel met Android toch :P? Even afwachten wat Apple doet :D
pi_141675379
Een vraagje:

Mijn Macbook pro uit 2010 met de volgende gegevens
Processor 2,4 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen 4 GB 1067 MHz DDR3
Software OS X 10.9.3

De laatste tijd is hij trager aan het worden, ik krijg vaker dat gekleurde balletje te zien.
Als ik streams terug kijk via b.v. rtlXL, blijft hij vaak hangen, begint hij een harder geluid te maken alsof hij heel hard moet werken.

Mijn vraag is nu, helpt hierbij een volledige herstart van mijn Macbook?
Of is het slim om er b.v. extra werkgeheugen in te laten zetten?

Heb al aantal dingen gedaan die volgens google zouden moeten werken, maar het helpt niet echt.
pi_141676820
Werkgeheugen erbij gaat zeker werken, 4Gb is te weinig in 2014.
pi_141676942
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Meh, Adobe Photoshop Lightroom is beter. En anders heb je Pixelmator.
Ik vond de GUI van Aperture fijner werken, waardoor ik sneller klaar was met editen. Ook de veelzijdigheid waarmee je je foto's kan ordenen.

Nu maar weer terug naar Lightroom inderdaad, als je puur naar de output van de foto's kijkt is LR wel beter (LR heeft itt Aperture bijv. wel output sharpening, en betere ruisfilters).

En ik moet echt een nieuw beeldscherm voor thuis, Aperture werkte ook gewoon lekkerder op kleine schermen. LR prakt alles vol met werkbalken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_141677253
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:29 schreef videonatic het volgende:
Werkgeheugen erbij gaat zeker werken, 4Gb is te weinig in 2014.
Heb ik aan deze dan de goede??

http://www.mycom.nl/compo(...)&utm_source=tweakers

Of kun je mij en betere vertellen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dirkos1987 op 29-06-2014 12:56:47 ]
  zondag 29 juni 2014 @ 12:57:57 #230
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141677421
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:18 schreef Dirkos1987 het volgende:
Een vraagje:

Mijn Macbook pro uit 2010 met de volgende gegevens
Processor 2,4 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen 4 GB 1067 MHz DDR3
Software OS X 10.9.3

De laatste tijd is hij trager aan het worden, ik krijg vaker dat gekleurde balletje te zien.
Als ik streams terug kijk via b.v. rtlXL, blijft hij vaak hangen, begint hij een harder geluid te maken alsof hij heel hard moet werken.

Mijn vraag is nu, helpt hierbij een volledige herstart van mijn Macbook?
Of is het slim om er b.v. extra werkgeheugen in te laten zetten?

Heb al aantal dingen gedaan die volgens google zouden moeten werken, maar het helpt niet echt.
Zet er een SSD in en 2x4GB werkgeheugen. Het verschil sla je stijl van achterover en je kan weer jaren mee. :)

En jup, die bij MyCom is prima. Kan wel wat goedkoper denk ik, maar prijzen van geheugen zijn sowieso niet meer extreem laag. Koop een dergelijk setje geheugen, een Crucial M500 240GB SSD en je bent voor 170 euro klaar voor de komende jaren.

[ Bericht 2% gewijzigd door BigSmurf op 29-06-2014 13:03:43 ]
pi_141677971
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:57 schreef BigSmurf het volgende:
Crucial M500 240GB SSD
En waar zou het dan goedkoper kunnen? we blijven tenslotte Nederlanders ;)

Zie nu hier: http://nl.hardware.info/r(...)ssd-review-conclusie dat de reviews niet zo heel denderend zijn.

Als ik zo snel even zoek lijkt me deze beter/sneller: http://shop.egcomputerspe(...)kers.net&pk_kwd=2224

[ Bericht 15% gewijzigd door Dirkos1987 op 29-06-2014 13:41:17 ]
  zondag 29 juni 2014 @ 13:51:55 #232
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141678785
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:22 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

En waar zou het dan goedkoper kunnen? we blijven tenslotte Nederlanders ;)

Zie nu hier: http://nl.hardware.info/r(...)ssd-review-conclusie dat de reviews niet zo heel denderend zijn.

Als ik zo snel even zoek lijkt me deze beter/sneller: http://shop.egcomputerspe(...)kers.net&pk_kwd=2224
Die M500 is ook gewoon prijs/prestatie. En om het even als een metafoor te brengen. Je hebt nu een Citroën C1 (normale harddisk uit 2010), daarmee vergeleken is een M500 is een basis Porsche 911 en de snellere, duurdere SSD's zijn een 911 Turbo. Sneller in de benchmarks (halve seconde sneller naar 100 km/h), leuker, als je het geld hebt gewoon doen, maar het verschil met die C1 is in alle gevallen enorm. Vorige week nog een M500 ingebouwd bij een maatje van me, die stuurde 's avonds een berichtje dat ie niet snapte hoe snel z'n Macbook ineens was.
pi_141678874
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:51 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Die M500 is ook gewoon prijs/prestatie. En om het even als een metafoor te brengen. Je hebt nu een Citroën C1 (normale harddisk uit 2010), daarmee vergeleken is een M500 is een basis Porsche 911 en de snellere, duurdere SSD's zijn een 911 Turbo. Sneller in de benchmarks (halve seconde sneller naar 100 km/h), leuker, als je het geld hebt gewoon doen, maar het verschil met die C1 is in alle gevallen enorm. Vorige week nog een M500 ingebouwd bij een maatje van me, die stuurde 's avonds een berichtje dat ie niet snapte hoe snel z'n Macbook ineens was.
Ok, maar voor die 2 tientjes meer ga ik daar veel verschil in merken bij die samsung tegenover die M500? of zijn die 2 haast identiek? Ik heb er amper verstand van vandaar de vragen ;)
  zondag 29 juni 2014 @ 14:08:51 #234
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_141679322
met een macbook uit 2010 benut je toch niet de volledige snelheid van je ssd dus je hoeft zeker niet de duurste en snelste te kopen
pi_141679361
Hier mensen die de DP2 van OS X Yosemite draaien? Beetje stable?
pi_141679389
Ik ben op zoek naar een uitleg over de app myTracks voor iPhone (voor wandelingen). De app zelf heeft geen handleiding o.i.d. en op Google kan ik er niets in het Nederlands over vinden. Kan iemand mij laten weten waar ik hierover informatie kan vinden?

Ik had er al een apart topic over geopend maar kreeg de suggestie om het hier te proberen.

[ Bericht 12% gewijzigd door bridgefan op 29-06-2014 14:35:13 ]
pi_141679788
http://www.mycom.nl/compo(...)&utm_source=tweakers

http://www.mycom.nl/compo(...)&utm_source=tweakers

Deze 2 gaan het worden.

Even voor de zekerheid, deze zijn allebei goed, niet dat ik dalijk iets koop wat niet het juiste type is voor mijn mac??
  zondag 29 juni 2014 @ 23:58:03 #238
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_141708081
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:29 schreef videonatic het volgende:
Werkgeheugen erbij gaat zeker werken, 4Gb is te weinig in 2014.
Vind je dit serieus?

Ik werk nog steeds met mijn Air van 2011 met 4GB en die is écht niet sloom te noemen?
pi_141708257
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:58 schreef Saninl het volgende:

[..]

Vind je dit serieus?

Ik werk nog steeds met mijn Air van 2011 met 4GB en die is écht niet sloom te noemen?
Dit vind ik niet, dit is gewoon zo software staat niet 4 jaar stil en word steeds veeleisender. Tevens heb je een air, en daar doe je sowieso al geen 'zware' apps op draaien dus dan merk je het inderdaad niet. Maar ga er maar van uit dat je het gaat merken bij de volgende OSX upgrade, Yosemite.
  Eindredactie Games maandag 30 juni 2014 @ 00:02:06 #240
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141708345
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:58 schreef Saninl het volgende:

[..]

Vind je dit serieus?

Ik werk nog steeds met mijn Air van 2011 met 4GB en die is écht niet sloom te noemen?
Dat hangt ervan af wat je gewend bent
:P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_141709042
En wat je er mee doet.. Ik ben wel erg blij met de 16GB in mn macbook.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 30 juni 2014 @ 11:34:39 #242
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141717632
De accu van mijn nieuwe macbook air gaat erg kort mee, hoe kan dit en wat er aan te doen?

Eerst heb ik de accu uit de doos opgebruikt en daarna volledig opgeladen. De accu moet een 13u mee kunnen, maar gaat maar 3 a 4 uur mee.

Iemand?
pi_141717769
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:34 schreef Apekoek het volgende:
De accu van mijn nieuwe macbook air gaat erg kort mee, hoe kan dit en wat er aan te doen?

Eerst heb ik de accu uit de doos opgebruikt en daarna volledig opgeladen. De accu moet een 13u mee kunnen, maar gaat maar 3 a 4 uur mee.

Iemand?
Controleer de capaciteit met http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery

Wat voor software gebruik je?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 30 juni 2014 @ 11:52:05 #244
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141718003
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:41 schreef Aether het volgende:

[..]

Controleer de capaciteit met http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery

Wat voor software gebruik je?
Alleen internetten zelfs, macbook air is verder helemaal nieuw.
  maandag 30 juni 2014 @ 13:48:02 #245
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141721405
Hoeveel cycli heb je al gehad?
  maandag 30 juni 2014 @ 13:51:05 #246
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141721508
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:48 schreef MrStalin het volgende:
Hoeveel cycli heb je al gehad?
3
  maandag 30 juni 2014 @ 13:57:07 #247
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141721706
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:51 schreef Apekoek het volgende:

[..]

3
Dat is inderdaad erg weinig. Download het programmaatje hierboven eens en kijk op welk percentage je capacity zit (dus niet je charge). Als het sterk afwijkt van de 100% dan zou ik 'm zo snel mogelijk terugbrengen.
pi_141721775
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:52 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Alleen internetten zelfs, macbook air is verder helemaal nieuw.
Gebruik je Google Chrome?
  maandag 30 juni 2014 @ 14:00:37 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141721789
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:57 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Dat is inderdaad erg weinig. Download het programmaatje hierboven eens en kijk op welk percentage je capacity zit (dus niet je charge). Als het sterk afwijkt van de 100% dan zou ik 'm zo snel mogelijk terugbrengen.
Idd, kan natuurlijk gewoon een rotte accu zijn, ook dat gebeurt wel eens.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 30 juni 2014 @ 14:07:23 #250
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141721992
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:00 schreef Dimens het volgende:

[..]

Gebruik je Google Chrome?
Jep! Maar dat zou t verschil niet moeten maken.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:07:56 #251
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141722016
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, kan natuurlijk gewoon een rotte accu zijn, ook dat gebeurt wel eens.
Zou wel kak zijn, is namelijk CTO model en heb het apparaatje wel nodig.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:12:29 #252
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141722166
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:57 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Dat is inderdaad erg weinig. Download het programmaatje hierboven eens en kijk op welk percentage je capacity zit (dus niet je charge). Als het sterk afwijkt van de 100% dan zou ik 'm zo snel mogelijk terugbrengen.
Huidige staat na nog geen 3 uurtjes, wat denken jullie?:


pi_141722330
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:07 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Jep! Maar dat zou t verschil niet moeten maken.
Jawel. Google Chrome is een van de grootste energieverslinders, samen met Flash, die je op OS X kunt gebruiken.

Chrome maakt ook geen gebruik van de energiebesparende mogelijkheden van OS X zoals App Nap. Dit resulteert in continue en veel energieverbruik en dat kan zorgen voor een snel leeglopende accu. Dat zie je ook staan onder "Programma's verbruiken veel stroom" in je printscreen.

Onder Battery usage in Coconut Battery zie je ook dat je 11.5 Watt verbruikt. Heel erg veel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2014 14:20:46 ]
  maandag 30 juni 2014 @ 14:18:34 #254
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141722392
Tja, moet kunnen. Overigens kan ik je ook aanraden om zo min mogelijk je accu leeg te laten lopen en opnieuw op te laden.

Dus zoveel mogelijk je laptop aan 't stroom. Maar dat is meer een tip voor de toekomst.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:24:11 #255
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141722601
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Jawel. Google Chrome is een van de grootste energieverslinders, samen met Flash, die je op OS X kunt gebruiken.

Chrome maakt ook geen gebruik van de energiebesparende mogelijkheden van OS X zoals App Nap. Dit resulteert in continue en veel energieverbruik en dat kan zorgen voor een snel leeglopende accu. Dat zie je ook staan onder "Programma's verbruiken veel stroom" in je printscreen.

Onder Battery usage in Coconut Battery zie je ook dat je 11.5 Watt verbruikt. Heel erg veel.
Ik snap het niet, is mijn batterij nou in orde of niet? Kun je dat uit het bovenstaande halen?

Ondanks dat chrome veel verbruikt zou mijn nieuwe macbook air toch wel veel langer moeten kunnen op een accu lading dan mijn oude. Dat is dus niet het geval.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:26:58 #256
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141722691
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:18 schreef MrStalin het volgende:
Tja, moet kunnen. Overigens kan ik je ook aanraden om zo min mogelijk je accu leeg te laten lopen en opnieuw op te laden.

Dus zoveel mogelijk je laptop aan 't stroom. Maar dat is meer een tip voor de toekomst.
Toch vind ik het een groot verschil slechts 3 uurtjes omdat je eventueel Chrome hebt aanstaan tov een mogelijke accu duur van 13,5 uur. Dat is mij nogal een verschil...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 juni 2014 @ 14:32:06 #257
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141722858
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:34 schreef Apekoek het volgende:
De accu van mijn nieuwe macbook air gaat erg kort mee, hoe kan dit en wat er aan te doen?

Eerst heb ik de accu uit de doos opgebruikt en daarna volledig opgeladen. De accu moet een 13u mee kunnen, maar gaat maar 3 a 4 uur mee.

Iemand?
Hoelang heb je m?
zit je binnen de 14 dagen(afhankelijk van waar je m gekocht hebt)? laten omruilen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_141722960
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:24 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik snap het niet, is mijn batterij nou in orde of niet? Kun je dat uit het bovenstaande halen?

Ondanks dat chrome veel verbruikt zou mijn nieuwe macbook air toch wel veel langer moeten kunnen op een accu lading dan mijn oude. Dat is dus niet het geval.
Batterij lijkt mij in orde, verbruik van Google Chrome niet. Zelfs als ik een 1920 x 1080 video in Flash afspeel op mijn MacBook Air in Safari kom ik nog niet uit op dit energieverbruik.

Energieverbruik van Chrome in Mavericks lijkt ook meer te zijn geworden. Veel users hebben hier last van. Oplossing is om Safari te gebruiken.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:38:30 #259
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_141723083
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:34 schreef Dimens het volgende:

[..]

Batterij lijkt mij in orde, verbruik van Google Chrome niet. Zelfs als ik een 1920 x 1080 video in Flash afspeel op mijn MacBook Air in Safari kom ik nog niet uit op dit energieverbruik.

Energieverbruik van Chrome in Mavericks lijkt ook meer te zijn geworden. Veel users hebben hier last van. Oplossing is om Safari te gebruiken.
Wow heel apart, dat is wel slecht zeg! Zou Google wat aan moeten doen, want Chrome behoort juist snel, efficient en zeker niet energieverslindend te zijn.

Ik ga hierna weer mijn macbook volledig opladen en het uitproberen door safari te gebruiken, ben benieuwd.
pi_141723128
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:34 schreef Dimens het volgende:

[..]

Batterij lijkt mij in orde, verbruik van Google Chrome niet. Zelfs als ik een 1920 x 1080 video in Flash afspeel op mijn MacBook Air in Safari kom ik nog niet uit op dit energieverbruik.

Energieverbruik van Chrome in Mavericks lijkt ook meer te zijn geworden. Veel users hebben hier last van. Oplossing is om Safari te gebruiken.
Energieverbruik van Crome was al slecht maar is sinds de laatste updates nog slechter geworden.
Safari is stukken beter in vergelijking en FireFox schijnt ook een aantal verbeteringen doorgevoerd te hebben.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141723147
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:38 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wow heel apart, dat is wel slecht zeg! Zou Google wat aan moeten doen, want Chrome behoort juist snel, efficient en zeker niet energieverslindend te zijn.

Ik ga hierna weer mijn macbook volledig opladen en het uitproberen door safari te gebruiken, ben benieuwd.
Op OS X heb ik het altijd al een matige browser gevonden. Safari werkt veel beter. Op Windows werkt het wel weer fijn.
pi_141723549
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:40 schreef Dimens het volgende:

[..]

Op OS X heb ik het altijd al een matige browser gevonden. Safari werkt veel beter. Op Windows werkt het wel weer fijn.
Om JavaScript te debuggen vind ik Chrome nog steeds de beste.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141723631
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:50 schreef Aether het volgende:

[..]

Om JavaScript te debuggen vind ik Chrome nog steeds de beste.
Voor de gemiddelde consument natuurlijk niet van toepassing.
pi_141723774
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:53 schreef Dimens het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde consument natuurlijk niet van toepassing.
Ja, dat begrijp ik ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 30 juni 2014 @ 16:09:22 #265
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_141726321
Het vragenlijstje na twee maanden :s)

Ik heb inmiddels meer Apple zooi gekocht, waaronder ook Apple TV en een Timecapsuledinges...goed, de backup werkt, apple tv werkt maar ik loop uiteraard tegen dingen aan....
Het meest irritant is dat beeld delen via Apple tv, als ik vanaf sites streams wil kijken, soms gruwelijk vertraagd en uitvalt, opnieuw connecten haalt t probleem weg, maar na verloop van tijd vertraagd het weer en moet ik wederom overnieuw connecten...wat kan hiervan de oorzaak zijn? software op appletv is up to date, macbook is ook nagelnieuw, ik heb geen bleek idee :')

Dan, kan ik die timecapsule ook gebruiken om mn muziekcollectie op te slaan en die dan via itunes als bibliotheek af laten spelen? Mac is 1Tb, TC is 2Tb mijn boerenverstand zegt dan dat ik daar wel 500Gb voor m'n muziek van kan gebruiken, maar hoe doe ik zoiets?

En ligt het aan mij of is de wifi op Mac echt onwijs wiebelig, soms connect ie gelijk en heb ik 0 problemen, soms blijft ie zoeken, knippert er een amberkleurig ledje op mn TC terwijl mn UPC modem overal groene leds heeft...

Verder gebruik ik hem vooral om visuals te renderen en op te VJ'en en dat gaat zoals verwacht na wat opstart problemen perfect, toch merk ik dat ik veel meer dan ik had verwacht op mn windowsmasjien blijf werken, de snelheid en handigheid die ik daarop heb hoop ik ooit ook op OSX te hebben maar voorlopig is het nog steeds zoeken waar alles zit, schelden als dingen niet willen en zoeken naar oplossingen voor ideeën die ik heb :')

last but not least, ik wil toch windows erop gaan draaien, niet via bootcamp, maar in een virtual box (oid, moeilijk woord, nooit mee gewerkt....) hoe pak ik dit t handigste aan, ik moet af en toe bij klanten windows specifieke dingen doen en wil liever mn macbook meeslepen dan mn windowsbak van 5 kilo...

dankdank voor eventuele antwoorden >:O
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_141734847
En ook OS X 10.9.4 is er.
pi_141735501
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:09 schreef YuckFou het volgende:
Het vragenlijstje na twee maanden :s)

Dan, kan ik die timecapsule ook gebruiken om mn muziekcollectie op te slaan en die dan via itunes als bibliotheek af laten spelen? Mac is 1Tb, TC is 2Tb mijn boerenverstand zegt dan dat ik daar wel 500Gb voor m'n muziek van kan gebruiken, maar hoe doe ik zoiets?

Het kan, maar niet ideaal; je Macbook dient bijvoorbeeld aan te staan. Hoe? Door in iTunes de locatie van je bibliotheek aan te passen. Ik neem aan (weet het niet zeker) dat je TC ook als externe schijf tevoorschijn komt? Zo niet, daar zijn vast wel wat dingen voor te vinden. Vervolgens verander je locatie in iTunes naar je externe schijf. Maar, zoals gezegd; je Macbook dient dan aan te staan, met iTunes aan, als je bijvoorbeeld wat via je Apple TV wil streamen vanuit iTunes. Je TC kan namelijk niet dienen als 'iTunes bibliotheek' maar is daarvoor echt iTunes nodig (wat ik zelf nadelig vind, had zelf via een Airport Extreme een externe HD aan dat ding gehangen, maar door afstand Mac > Router (zolderkamer nerd dit dat vooroordeel blabla) en veel apparaten met WiFi in deze buurt ging het nogal haperen.

quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:09 schreef YuckFou het volgende:
last but not least, ik wil toch windows erop gaan draaien, niet via bootcamp, maar in een virtual box (oid, moeilijk woord, nooit mee gewerkt....) hoe pak ik dit t handigste aan, ik moet af en toe bij klanten windows specifieke dingen doen en wil liever mn macbook meeslepen dan mn windowsbak van 5 kilo...
Je kan hier: https://modern.ie/en-us/virtualization-tools#downloads legaal images downloaden om IE te testen (meer voor webontwikkelaars). Maar je krijgt gewoon een volledige installatie van Windows. Ik gebruik het zelf op die manier, en ook met de instructies die daar vermeld worden.

De andere vragen weet ik geen antwoord op :)
  maandag 30 juni 2014 @ 20:55:15 #268
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141738216
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:09 schreef YuckFou het volgende:
Dan, kan ik die timecapsule ook gebruiken om mn muziekcollectie op te slaan en die dan via itunes als bibliotheek af laten spelen? Mac is 1Tb, TC is 2Tb mijn boerenverstand zegt dan dat ik daar wel 500Gb voor m'n muziek van kan gebruiken, maar hoe doe ik zoiets?
https://discussions.apple.com/message/24431063 :)
quote:
En ligt het aan mij of is de wifi op Mac echt onwijs wiebelig, soms connect ie gelijk en heb ik 0 problemen, soms blijft ie zoeken, knippert er een amberkleurig ledje op mn TC terwijl mn UPC modem overal groene leds heeft...
Wifi is hier vooral shit bij wakker worden (uit slaapstand dus). Duurt soms tot 30 seconden voordat ik verbinding heb. Nog geen oplossing voor gevonden. Verder werkt het prima. Op je TC weet ik niet waarom die verbinding zou verliezen.
quote:
last but not least, ik wil toch windows erop gaan draaien, niet via bootcamp, maar in een virtual box (oid, moeilijk woord, nooit mee gewerkt....) hoe pak ik dit t handigste aan, ik moet af en toe bij klanten windows specifieke dingen doen en wil liever mn macbook meeslepen dan mn windowsbak van 5 kilo...
Parallels installeren, integreren met OS X en naar wens in Coherence mode (Windows applicatie draaien alsof je het gewoon in OS X is) of echt in de Windows omgeving werken. Doe ik met Visio en bepaalde pakketten die niet voor OS X te vinden zijn.
  maandag 30 juni 2014 @ 21:03:53 #269
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_141738685
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:55 schreef BigSmurf het volgende:
Parallels installeren, integreren met OS X en naar wens in Coherence mode (Windows applicatie draaien alsof je het gewoon in OS X is) of echt in de Windows omgeving werken. Doe ik met Visio en bepaalde pakketten die niet voor OS X te vinden zijn.
Ik begrijp wat je schrijft, en waar Scrummie naar toe wijst qua VM ware, maar ik ben echt een n00b op dit gebied, ik ben geen ict'er...dus ik dank jullie voor de antwoorden mbt TC en iTunes, ik ben aan twijfelen of dat wel zo'n goed idee is, maar hoe ik virtual windows moet draaien is me nog steeds een raadsel :D

Mijn eerste reaktie was Smurf, de volgende: "Arena installeren, madmapper overslaan en je slices in de advanced output maken en rekening houden met het feit dat je slice op de center geroteerd wordt zodat je de helft van de pix erbij telt om goed uit te komen met je mapping" Weet je nu wat ik uit heb gelegd? ;)

Edit: Ik heb de apple linkjes ff doorgelezen en ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen mn mediaschijf achter TC te hangen en zo iTunes de bibliotheek te laten bouwen, ik zit me alleen af te vragen of ik dan die media ook nog op mn windows masjien kan af spelen....

[ Bericht 12% gewijzigd door YuckFou op 30-06-2014 21:27:07 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 30 juni 2014 @ 21:30:57 #270
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141740085
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:03 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Mijn eerste reaktie was Smurf, de volgende: "Arena installeren, madmapper overslaan en je slices in de advanced output maken en rekening houden met het feit dat je slice op de center geroteerd wordt zodat je de helft van de pix erbij telt om goed uit te komen met je mapping" Weet je nu wat ik uit heb gelegd? ;)
:D _O-

Onderstaande zou je verder moeten helpen denk ik.

Parallels User Guide

pi_141741285
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:18 schreef MrStalin het volgende:
Tja, moet kunnen. Overigens kan ik je ook aanraden om zo min mogelijk je accu leeg te laten lopen en opnieuw op te laden.

Dus zoveel mogelijk je laptop aan 't stroom. Maar dat is meer een tip voor de toekomst.
Ik zou dit advies niet opvolgen, je accu slijt juist meer als die altijd aan de stroom zit. Beter is om de accu regelmatig helemaal leeg te laten lopen en dan weer helemaal op te laden.

"Apple raadt je af je notebook continu op het lichtnet aan te sluiten. Veel beter is het om je notebook bijvoorbeeld in de trein te gebruiken en hem vervolgens op kantoor op te laden. Hierdoor blijft de batterij actief. Als je daarentegen op je werk met een desktopcomputer werkt en je notebook alleen maar af en toe gebruikt, bijvoorbeeld tijdens een zakenreis, dan raden we je aan om de batterij minimaal één keer per maand volledig te ontladen en weer op te laden."

Bron: http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
  maandag 30 juni 2014 @ 21:59:35 #272
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141741905
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik zou dit advies niet opvolgen, je accu slijt juist meer als die altijd aan de stroom zit. Beter is om de accu regelmatig helemaal leeg te laten lopen en dan weer helemaal op te laden.

"Apple raadt je af je notebook continu op het lichtnet aan te sluiten. Veel beter is het om je notebook bijvoorbeeld in de trein te gebruiken en hem vervolgens op kantoor op te laden. Hierdoor blijft de batterij actief. Als je daarentegen op je werk met een desktopcomputer werkt en je notebook alleen maar af en toe gebruikt, bijvoorbeeld tijdens een zakenreis, dan raden we je aan om de batterij minimaal één keer per maand volledig te ontladen en weer op te laden."

Bron: http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
Je moet een laptop niet maanden lang alleen aan de stroom gebruiken, maar altijd helemaal leegtrekken, opladen, en weer helemaal leegtrekken is ook niet goed. Gewoon de middenweg is het beste, aan de stroom wanneer het kan, maar ook regelmatig op de bank of onderweg lekker op de batterij werken.
  maandag 30 juni 2014 @ 22:06:28 #273
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_141742303
Hier gaan we dus weer, tuurlijk zal t ooit eens werken, maar die hele USB schijf die ik net in t USB gat van mn TC heb gepropt showt nergens...*grmmmble*
Dus ik lezen bij Apple...."Use the Connect to Server command in the Finder's Go menu, and check the settings in the General and Sidebar tabs of the Finder's preferences."
Fijn, hier kan ik dus niks mee, ik heb me al vaker bedacht dat ik beter een engelse mac dan een in NL had moeten nemen al was t maar omdat 99,99% van al het apple geweld online in t engels is en ik de vertaling ondertussen verlies....maar ik dwaal af...
M'n schijf dus, NTFS, dat wel, showt nergens in mn finderschermen...anyone?
lezen trial&error...HFS+ goddamn, hoe ga ik dat nou weer doen....

[ Bericht 6% gewijzigd door YuckFou op 30-06-2014 22:16:17 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 30 juni 2014 @ 22:12:23 #274
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_141742686
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik zou dit advies niet opvolgen, je accu slijt juist meer als die altijd aan de stroom zit. Beter is om de accu regelmatig helemaal leeg te laten lopen en dan weer helemaal op te laden.

"Apple raadt je af je notebook continu op het lichtnet aan te sluiten. Veel beter is het om je notebook bijvoorbeeld in de trein te gebruiken en hem vervolgens op kantoor op te laden. Hierdoor blijft de batterij actief. Als je daarentegen op je werk met een desktopcomputer werkt en je notebook alleen maar af en toe gebruikt, bijvoorbeeld tijdens een zakenreis, dan raden we je aan om de batterij minimaal één keer per maand volledig te ontladen en weer op te laden."

Bron: http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
Dat klopt wel ja, maar ik doel meer op het aantal cycli dat je Macbook doorloopt door het vele laden. In de tijd dat ik mijn accu veelvuldig leeg liet lopen is m'n health binnen een jaar zo'n 13% naar beneden gegaan. Nu hangt 'ie bij mij al een halfjaar zoveel mogelijk aan het stroom hij zit nog op datzelfde niveau. ^O^

Dat het goed is om 'm niet heel de dag aan de lader te hangen snap ik, maar ik zou niet te vaak onder de 60% gaan. ;)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:49:50 #275
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141752966
Mijn MBP hangt 95% van de tijd aan het TBscherm en dus aan de lader. Heb nu 30 loadcycles en de capacity is 94,7% (Design 5770mAh, current 5462 mAh). Mid 2012 MBP. Nu zo'n 2 jaar dus dat ie het 95% van de tijd aan de lader hangt.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Eindredactie Games dinsdag 1 juli 2014 @ 09:15:10 #276
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141755608
De Applestore is aan het updaten :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:15:40 #277
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141756529
quote:
15s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:06 schreef YuckFou het volgende:
Hier gaan we dus weer, tuurlijk zal t ooit eens werken, maar die hele USB schijf die ik net in t USB gat van mn TC heb gepropt showt nergens...*grmmmble*
Dus ik lezen bij Apple...."Use the Connect to Server command in the Finder's Go menu, and check the settings in the General and Sidebar tabs of the Finder's preferences."
Fijn, hier kan ik dus niks mee, ik heb me al vaker bedacht dat ik beter een engelse mac dan een in NL had moeten nemen al was t maar omdat 99,99% van al het apple geweld online in t engels is en ik de vertaling ondertussen verlies....maar ik dwaal af...
M'n schijf dus, NTFS, dat wel, showt nergens in mn finderschermen...anyone?
lezen trial&error...HFS+ goddamn, hoe ga ik dat nou weer doen....
Heb je nou een NTFS disk, of een HFS+ disk? Want HFS+ zou gewoon moeten kunnen. Anders moet je je disk formatteren, want volgens mij ondersteunt een TC überhaupt geen NTFS.
pi_141756868
quote:
15s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:06 schreef YuckFou het volgende:
Hier gaan we dus weer, tuurlijk zal t ooit eens werken, maar die hele USB schijf die ik net in t USB gat van mn TC heb gepropt showt nergens...*grmmmble*
Dus ik lezen bij Apple...."Use the Connect to Server command in the Finder's Go menu, and check the settings in the General and Sidebar tabs of the Finder's preferences."
Fijn, hier kan ik dus niks mee, ik heb me al vaker bedacht dat ik beter een engelse mac dan een in NL had moeten nemen al was t maar omdat 99,99% van al het apple geweld online in t engels is en ik de vertaling ondertussen verlies....maar ik dwaal af...
M'n schijf dus, NTFS, dat wel, showt nergens in mn finderschermen...anyone?
lezen trial&error...HFS+ goddamn, hoe ga ik dat nou weer doen....
NTFS en mac zijn geen vrienden.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:35:03 #279
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_141795447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:15 schreef BigSmurf het volgende:
Heb je nou een NTFS disk, of een HFS+ disk? Want HFS+ zou gewoon moeten kunnen. Anders moet je je disk formatteren, want volgens mij ondersteunt een TC überhaupt geen NTFS.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:31 schreef videonatic het volgende:
NTFS en mac zijn geen vrienden.
De afgelopen 30 uur ofzo ben ik bezig geweest met het overpompen van mn mediaschijf naar mn backup, mediaschijf is nu "Mac OS Uitgebreid (journailed)" :') en ben nu alles weer terug aan het zetten...
Ik hoop dat dat HFS+ is :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_141795815
30 uur? Hoeveel terabyte ben je aan het overzetten? Toch niet via wifi?
  woensdag 2 juli 2014 @ 00:32:53 #281
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141800460
Welke NAS is volgens jullie het beste om te gebruiken (icm apple apperatuur) ? Ik zit nu naar Synology spullen te kijken (DS214), maar weet niet welke ik het beste zou kunnen kiezen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 juli 2014 @ 08:14:10 #282
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141805876
quote:
15s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:06 schreef YuckFou het volgende:
Hier gaan we dus weer, tuurlijk zal t ooit eens werken, maar die hele USB schijf die ik net in t USB gat van mn TC heb gepropt showt nergens...*grmmmble*
Dus ik lezen bij Apple...."Use the Connect to Server command in the Finder's Go menu, and check the settings in the General and Sidebar tabs of the Finder's preferences."
Fijn, hier kan ik dus niks mee, ik heb me al vaker bedacht dat ik beter een engelse mac dan een in NL had moeten nemen al was t maar omdat 99,99% van al het apple geweld online in t engels is en ik de vertaling ondertussen verlies....maar ik dwaal af...
M'n schijf dus, NTFS, dat wel, showt nergens in mn finderschermen...anyone?
lezen trial&error...HFS+ goddamn, hoe ga ik dat nou weer doen....
je weet dat je de taal van Mac OSX gewoon aan kunt passen in de systeemvoorkeuren?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:03:28 #283
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141806488
Mijn iPhone heeft nog steeds enkele apps in het Frans nadat ik een keer de taal heb veranderd. Niks werkt om het te veranderen. Appcache verwijderen, app verwijderen en herinstalleren, iPhone opnieuw opstarten. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Eindredactie Games woensdag 2 juli 2014 @ 09:46:27 #284
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141807134
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:32 schreef DaMook het volgende:
Welke NAS is volgens jullie het beste om te gebruiken (icm apple apperatuur) ? Ik zit nu naar Synology spullen te kijken (DS214), maar weet niet welke ik het beste zou kunnen kiezen.
Qnap blijft helaas erg achter op zijn firmware, dus ik rol bij klanten liever Synology spul uit. Qua kosten ben je niet zoveel duurder uit. Apple Timemachine activeren op een Synology is zo simpel als een vinkje aanzetten, dus dat kan iedereen met twee linkerhanden.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:57:55 #285
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_141808651
quote:
13s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn iPhone heeft nog steeds enkele apps in het Frans nadat ik een keer de taal heb veranderd. Niks werkt om het te veranderen. Appcache verwijderen, app verwijderen en herinstalleren, iPhone opnieuw opstarten. :')
Misschien hebben ze daar een idee hoe je dit kan verhelpen. Ik heb zo ook even geen idee behalve de dingen die je al hebt gedaan :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 juli 2014 @ 11:03:01 #286
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141808779
quote:
13s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn iPhone heeft nog steeds enkele apps in het Frans nadat ik een keer de taal heb veranderd. Niks werkt om het te veranderen. Appcache verwijderen, app verwijderen en herinstalleren, iPhone opnieuw opstarten. :')
welke apps zijn dat?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:17:37 #287
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_141809155
quote:
13s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn iPhone heeft nog steeds enkele apps in het Frans nadat ik een keer de taal heb veranderd. Niks werkt om het te veranderen. Appcache verwijderen, app verwijderen en herinstalleren, iPhone opnieuw opstarten. :')
Apps verwijderen, taal weer naar Frans, opnieuw opstarten, taal weer naar Nederlands/Engels, opnieuw opstarten, apps weer installeren? Werkt dat ook niet?
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:26:34 #288
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_141809417
Help! Als ik mn iPod aansluit aan mn radio/dock dan doet alles het gewoon behalve het play knopje... Ik kan dus wel naar volgende liedje en alles. Gister deed hij het nog :')
leef de leven
pi_141810133
Kent iemand een leuk PDFje of e-manual voor OS X beginners? :) als dat niet bestaat is een fysieke boek ook prima.
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:18:58 #290
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_141811015
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:50 schreef RoW_0 het volgende:
Kent iemand een leuk PDFje of e-manual voor OS X beginners? :) als dat niet bestaat is een fysieke boek ook prima.
http://support.apple.com/kb/HT3212?viewlocale=en_US
leef de leven
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:35:26 #291
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_141811514
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:55 schreef Scrummie het volgende:
Je kan hier: https://modern.ie/en-us/virtualization-tools#downloads legaal images downloaden om IE te testen (meer voor webontwikkelaars). Maar je krijgt gewoon een volledige installatie van Windows. Ik gebruik het zelf op die manier, en ook met de instructies die daar vermeld worden.
Dus als ik je goed begrijp kan ik daar een virtual dinges downen waar windows gelijk werkend inzit??

quote:
Schijf is HFS+ inmiddels, volgepompt en hangt nu aan mn TC, dat werkt tot zover dat alles nu vastloopt op het updaten van mn library :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:39 schreef videonatic het volgende:
30 uur? Hoeveel terabyte ben je aan het overzetten? Toch niet via wifi?
amper 900Gb, maar via USB 2.0 en dat ging vrij traag, vooral muziek duurt ff, zijn iets van 50000 losse mp3's
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 08:14 schreef Ynske het volgende:
je weet dat je de taal van Mac OSX gewoon aan kunt passen in de systeemvoorkeuren?
Nu wel en thank you 8-)

Edit; Ik krijg tot nu toe niks geklaard met die 2e schijf, hij wordt gezien, ik kan hem benaderen, maar een bestand afspelen met iTunes of Xplayer lukt niet, dan blijft t prachtig kleurenwieltje draaien en draaien :')
*back to the drawingboard*

[ Bericht 3% gewijzigd door YuckFou op 02-07-2014 12:44:17 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_141814212
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:35 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp kan ik daar een virtual dinges downen waar windows gelijk werkend inzit??

Jep :). Instructies staan daar ook geloof ik, stap voor stap :)
pi_141814319
Lui,

Oude MBP heeft een lichte rode streep door het scherm,verticaal en dun.
Ding is +/- 4 jaar oud. Is waarschijnlijk het scherm of toch videokaart maar aan hoeveel moet je maximaal denken voor een reparatie? (inc.BTW)
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:58:12 #294
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_141814614
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:48 schreef Scrummie het volgende:
Jep :). Instructies staan daar ook geloof ik, stap voor stap :)
Thank you, daar ga ik volgende week mee aan de slag, 1 ding tegelijk en ik moet mn Mac heel houden voor mn werk ;)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_141815651
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:51 schreef Iwanius het volgende:
Lui,

Oude MBP heeft een lichte rode streep door het scherm,verticaal en dun.
Ding is +/- 4 jaar oud. Is waarschijnlijk het scherm of toch videokaart maar aan hoeveel moet je maximaal denken voor een reparatie? (inc.BTW)
Als je logicboard vervangen moet worden kost dat je rond de 400 euri.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:28:12 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141815678
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:51 schreef Iwanius het volgende:
Lui,

Oude MBP heeft een lichte rode streep door het scherm,verticaal en dun.
Ding is +/- 4 jaar oud. Is waarschijnlijk het scherm of toch videokaart maar aan hoeveel moet je maximaal denken voor een reparatie? (inc.BTW)
Met eenbeetje mazzel is het de kabel, dan is het een quick fix.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_141820830
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:35 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp kan ik daar een virtual dinges downen waar windows gelijk werkend inzit??
Ja, maar het is wel gewoon een (nog) niet geactiveerde windows versie, dus na twee weken ofzo (?) wil die niet meer opstarten, of sluit automatisch af.
Geschikt genoeg voor mij om websites in IE te testen, eens in de zoveel tijd weer een verse image neerzetten is geen probleem, maar mocht je je windows-omgeving nog uitgebreider in moeten/willen richten wel een aandachtspuntje.
  woensdag 2 juli 2014 @ 17:09:31 #298
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141820998
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:03 schreef Ynske het volgende:

[..]

welke apps zijn dat?
TweetBot en Dropbox.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_141824547
N00b-vraagjes over TimeMachine: Kun je TimeMachine op meerdere externe harde schijven activeren? En wat gebeurt er als je de harde schijf aan een andere computer koppelt (Windows/Mac)? Kan iemand TimeMachine dan openen/bestanden zien zonder de inloggegevens van het oorspronkelijke Mac-account?
pi_141825371
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 19:08 schreef Operc het volgende:
N00b-vraagjes over TimeMachine: Kun je TimeMachine op meerdere externe harde schijven activeren?
Ja.
Time Machine vraag dan of je die schijf wilt toevoegen.
quote:
En wat gebeurt er als je de harde schijf aan een andere computer koppelt (Windows/Mac)?
Kan iemand TimeMachine dan openen/bestanden zien zonder de inloggegevens van het oorspronkelijke Mac-account?
Ja (zijn niet gekoppeld aan een account).

Je kunt wel encryptie activeren dat via een wachtwoord werkt. Dit wachtwoord dien je steeds opnieuw in te vullen na starten computer/aansluiten Time Machine.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141827731
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juli 2014 19:33 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja.
Time Machine vraag dan of je die schijf wilt toevoegen.

Top, bedankt! :)
quote:
Ja (zijn niet gekoppeld aan een account).

Je kunt wel encryptie activeren dat via een wachtwoord werkt. Dit wachtwoord dien je steeds opnieuw in te vullen na starten computer/aansluiten Time Machine.
Als ik die encryptie gebruik kan iemand die mijn harde schijf zou hebben zonder wachtwoord de bestanden niet kunnen zien dus? :)

Bedankt voor je antwoorden. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')