abonnement Unibet Coolblue
pi_140773174
Ben het spel pas beginnen te spelen, mooie game!

Nu als rookie met castille in 1516, ben aragorn aan het integreren en al een jaar of 25 bezig met kolonisatie. Via portugese eilanden naar bermuda gesprongen, van daar naar tortuga en daar in de buurt, lekker de hele boel overnemen, vormt Hispanjola ineens, alles kwijt, range weer vanaf Bermuda gemeten en als goedmakertje een tarief :(

Toen maar naar het vasteland gesprongen, maar als ik het goed begrijp gaat daar ook weer een natie spawnen, dus blijf ik daar altijd op de achergrond aanwezig en die tarieven kan ik niet te hoog zetten want Hispanjola is lokaal nu al sterker dan ik.

Dan maar Europa ownen als Spanje straks, valt mij wel op dat sinds de PU alles wat Aragorn overneemt bij mij komt, zat ineens met 3 provincies zonder core na een oorlog samen met Portugal waar ik zelf niets aan had gedaan :')

Volgende game probeer ik een kleiner landje, lijkt me ook wel leuk.
Who's your Stannis?
  vrijdag 6 juni 2014 @ 10:57:52 #152
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140773702
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:30 schreef JumJum het volgende:
En ik ben verdomme mijn ironman save kwijt :(
Dat is wel heel genaaid..
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:00:30 #153
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140773772
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 10:36 schreef ZoDiep het volgende:
Ben het spel pas beginnen te spelen, mooie game!

Nu als rookie met castille in 1516, ben aragorn aan het integreren en al een jaar of 25 bezig met kolonisatie. Via portugese eilanden naar bermuda gesprongen, van daar naar tortuga en daar in de buurt, lekker de hele boel overnemen, vormt Hispanjola ineens, alles kwijt, range weer vanaf Bermuda gemeten en als goedmakertje een tarief :(

Toen maar naar het vasteland gesprongen, maar als ik het goed begrijp gaat daar ook weer een natie spawnen, dus blijf ik daar altijd op de achergrond aanwezig en die tarieven kan ik niet te hoog zetten want Hispanjola is lokaal nu al sterker dan ik.

Dan maar Europa ownen als Spanje straks, valt mij wel op dat sinds de PU alles wat Aragorn overneemt bij mij komt, zat ineens met 3 provincies zonder core na een oorlog samen met Portugal waar ik zelf niets aan had gedaan :')

Volgende game probeer ik een kleiner landje, lijkt me ook wel leuk.
Klopt sinds de nieuwe patches worden regio's in Amerika zodra ze uit een aantal gebieden bestaan, een kolonie van je. In Australië is dat nu ook zo. Ben er zelf ook niet zo'n voorstander van, maar het is niet anders.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_140774618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Klopt sinds de nieuwe patches worden regio's in Amerika zodra ze uit een aantal gebieden bestaan, een kolonie van je. In Australië is dat nu ook zo. Ben er zelf ook niet zo'n voorstander van, maar het is niet anders.
Volgens mij word Australie geen kolonie, maar je kan nu een trading company oprichten.
pi_140775103
Wie kan er vanavond?
  vrijdag 6 juni 2014 @ 12:00:29 #156
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140775451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Wie kan er vanavond?
ik. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 12:00:55 #157
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140775467
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:30 schreef chancetherapper het volgende:

[..]

Volgens mij word Australie geen kolonie, maar je kan nu een trading company oprichten.
Dacht met de nieuwe patch (1.6.1.0) dat dat wel het geval is.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_140775914
96% van de trade power, doettie even

Okee met Mali maar toch
pi_140776441
Hoe begin ik een trade company? Er staat dat ik geen applicated province heb ofzo.
pi_140778690
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:52 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

maar maar dan maak ik jou rijk :( Das niet de bedoeling :P
Want ik heb ook best veel trade power in North sea

Ai had trouwens ook fleet maintenance laag gezet, flappies dat het zijn. Trade levert meer op dan die scheepjes kosten :')

Opzich kan het ook wel, ik krijg ook meer trade power omdat capital in area toch. Moeten we maar even mee spelen dan in de volgende game.

Hehe, als ik het even singleplayer doe dan gooit de ai gelijk al je schepen ook op lubeck, resulterend in dat ik geld verlies. :P
Moet je via console even prussia worden en al mijn boten slopen kijken hoe de verhouding dan is in lubeck ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Wie kan er vanavond?
:N Nope.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 12:42 schreef chancetherapper het volgende:
Hoe begin ik een trade company? Er staat dat ik geen applicated province heb ofzo.
Kan niet overal moet wel in een trade company region zijn, als dat zo is moet je het in de trade node doen. Daar is een knop add all provinces that are available to a trade company. Of iets in die geest.
pi_140779218
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Klopt sinds de nieuwe patches worden regio's in Amerika zodra ze uit een aantal gebieden bestaan, een kolonie van je. In Australië is dat nu ook zo. Ben er zelf ook niet zo'n voorstander van, maar het is niet anders.
Ja, nieuw granada is nu ook gespawned, maar alsnog heb ik daar standaard fleet basing rights en leveren ze geld op. Als ik in de Cariben oorlog moet gaan voeren komen ze denk ik goed van pas: Hispanjola is al sterker dan een klein europees land.

Je kunt trouwens ook als zo'n natie verder spelen, dat lijkt me ook vet.
Who's your Stannis?
pi_140779418


Oh ok.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:29:28 #163
366803 AthCom
Overigens ...
pi_140783072
quote:
Euh, PU met Hongarije gehad zeker ...

Overigens kan ik op zich wel vanavond.
Moira. is tof. :7
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:52:19 #164
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140783667
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:15 schreef ZoDiep het volgende:

[..]

Ja, nieuw granada is nu ook gespawned, maar alsnog heb ik daar standaard fleet basing rights en leveren ze geld op. Als ik in de Cariben oorlog moet gaan voeren komen ze denk ik goed van pas: Hispanjola is al sterker dan een klein europees land.

Je kunt trouwens ook als zo'n natie verder spelen, dat lijkt me ook vet.
Er is ook zo'n Steam achievement dat je als kolonie jezelf moet bevrijden en vervolgens je voormalige overlord tot vazal dient te maken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:52:36 #165
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140783681
quote:
Ik heb dus nog een lange weg te gaan....
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_140783983
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik heb dus nog een lange weg te gaan....
Nogal. Frankrijk heeft namelijk net en passant even alle negentig provincies van de Timoeriden tegelijk gesieged.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:07:05 #167
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140783994
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Nogal. Frankrijk heeft namelijk net en passant even alle negentig provincies van de Timoeriden tegelijk gesieged.
:o
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:22:08 #168
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_140784291
quote:
Mooi brabant ook, al zal met dat frankrijk het niet zoveel uitmaken :D
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_140784430
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:30 schreef chancetherapper het volgende:

[..]

Volgens mij word Australie geen kolonie, maar je kan nu een trading company oprichten.
Cosmopolitaine Australia bewijst in mijn game dat het wel degelijk een kolonie is.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:33:05 #170
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140784569
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:27 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Cosmopolitaine Australia bewijst in mijn game dat het wel degelijk een kolonie is.
Sinds patch 1.6 of 1.6.1 wordt Australië inderdaad ook een kolonie. Ik zou het wel leuk vinden als je die optie ook uit zou kunnen zetten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:42:22 #171
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_140784774
Je kunt toch in de launcher CoP uitzetten? Want die colonies is toch een feature van CoP
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_140784918
Nee is van de patch. Kolonie spelen is de feature van CoP.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:33:10 #173
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_140790829
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 13:59 schreef Krediax het volgende:

[..]

Moet je via console even prussia worden en al mijn boten slopen kijken hoe de verhouding dan is in lubeck ;)

Ik vind het prima, als ik zo naar de getalletjes kijk ga jij er wel wat op achteruit maar dat moet zich snel genoeg rechttrekken lijkt me. Ik kom op een verhouding van 46% tradepower voor prussia en 38 voor SWE. En dan win ik behoorlijk qua inkomen. Jij gaat er 3 op achteruit, Maar dat komt wel goed omdat we nu meer trade naar lubeck kunnen trekken dan.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:35:16 #174
427104 JumJum
'Murica
pi_140790884
quote:
Mooie blob, is dit een speler of de AI? Nu nog Zwitserland erbij dan heb je beide delen mooi verbonden.
pi_140792016
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:33 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Ik vind het prima, als ik zo naar de getalletjes kijk ga jij er wel wat op achteruit maar dat moet zich snel genoeg rechttrekken lijkt me. Ik kom op een verhouding van 46% tradepower voor prussia en 38 voor SWE. En dan win ik behoorlijk qua inkomen. Jij gaat er 3 op achteruit, Maar dat komt wel goed omdat we nu meer trade naar lubeck kunnen trekken dan.
3 valt me nog mee :P
Kunnen we allebei onze light ships voor wat anders gaan gebruiken (oke jij nu nog niet maar als je er meer hebt wel).
Dat jij er op vooruit gaat compenseert mooi je sessie dat de AI het over hebt genomen ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')