abonnement Unibet Coolblue
pi_6334761
Probeer hier zo makkelijk mogelijk jou allermoeilijkste trucs uit te leggen, graag wel trucs die alleen door logisch nadenken te behalen zijn en niet met bijvoorbeeld vingervlugheid .

Ik wacht nog even aangezien ik eerst wil kijken hoe jullie het uitleggen ipv nu al het topic te verpesten met mijn gebrabbel .

pi_6334822
welke kaart heb ik in mijn hand?
onder
  donderdag 17 oktober 2002 @ 19:23:38 #3
30986 nljuggler
New balls please!!
pi_6334898
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:21 schreef Haanibal het volgende:
welke kaart heb ik in mijn hand?
Klaveren boer!!
If Newton was a juggler, he would have caught the apple...
pi_6334935
Nouja, ik probeer het wel

Wat je laat zien :

Ik maak 8 stapeltjes van 4 bij 2 met kaarten uit het dek, van 7 tot aas. Ik vraag iemand welke kaart we gaan sparen. Ik pak willekeurig van elk stapeltje een kaart en wanneer ik een van de gespaarde kaarten gevonden heb leg ik die opzij. Als ik alle 4 de gespaarde kaarten gevonden heb stop ik en kan ik vertellen welke kaarten er nog liggen.

Hoe je het doet :

Aangezien we 8 verschillende soorten kaarten hebben maken we ook 8 stapeltjes, elke symboliseert een kaart (de eerste 7, de tweede 8, etc). Als je de betreffende persoon vraagt welke kaart te sparen pak je van dat 'stapeltje' een kaart. Als dat een boer is pak je dan van het 'boeren stapeltje' de volgende kaart, zo ga je door tot en met je alle gespaarde kaarten gevonden hebt. Je kijkt dan hoeveel kaarten er nog op de stapels liggen en zo kan je vertellen welke kaarten er nog zijn (liggen er nog 3 op het 'azenstapeltje' weet je dat er nog 3 azen in zitten).

Simpel en niemand heeft het door

pi_6334954
Je pakt een stok kaarten en laat iemand een kaart trekken. Deze kaart is alleen voor hem/haar zichtbaar en moet netjes terug gestopt worden. Vervolgens schud je alle kaarten goed door elkaar. Nu pak je de bovenste kaart van de stok en laat deze zien aan je slachtoffer. Als die zegt dat het niet de getrokken kaart is gooi je de stok op tafel en zegt dan dat ie daarin zit
pi_6335359
Deel ik eens mijn fantastische goocheltrucs.. reageert er niemand
pi_6335431
snap hem niet.....
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
pi_6335449
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:42 schreef mr_FOK het volgende:
snap hem niet.....
Zo moeilijk is hij toch niet? Probeer hem anders maar eens bij iemand, of zeg wat je niet snapt..
pi_6335600
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:43 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Zo moeilijk is hij toch niet? Probeer hem anders maar eens bij iemand, of zeg wat je niet snapt..


Wat voor kaarten ga je spaern? Alleen boeren of alleen schoppen?
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  donderdag 17 oktober 2002 @ 19:50:45 #10
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6335625
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:49 schreef mr_FOK het volgende:

[..]

Wat voor kaarten ga je spaern? Alleen boeren of alleen schoppen?


neehee, een kaart van 7 tot aas.. daar moet ik er een uit kiezen
pi_6335668
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:25 schreef BlaatschaaP het volgende:

[...]

Simpel en niemand heeft het door


Dat tweede klopt wel ja.

Okee, dus stel dat iemand zegt: zeven. Dan moet je de zevens er uithalen. Toch?

Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  donderdag 17 oktober 2002 @ 19:52:56 #12
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6335673
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:52 schreef mr_FOK het volgende:

[..]

Dat tweede klopt wel ja.

Okee, dus stel dat iemand zegt: zeven. Dan moet je de zevens er uithalen. Toch?


Ja
pi_6335765
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:52 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ja


[sub]gelukkig[/sub]

En dan neem je een voor een een kaart van een stapel, en als dat hem niet is leg je hem weg, net zolang tot je alle zevens hebt. En dan kan jij vertellen wat voor kaarten op de overgebleven stapeltjes liggen? Dus: drie boeren, twee azen etc.

right?

Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  donderdag 17 oktober 2002 @ 19:58:08 #14
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6335795
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:56 schreef mr_FOK het volgende:

[..]

[sub]gelukkig[/sub]

En dan neem je een voor een een kaart van een stapel, en als dat hem niet is leg je hem weg, net zolang tot je alle zevens hebt. En dan kan jij vertellen wat voor kaarten op de overgebleven stapeltjes liggen? Dus: drie boeren, twee azen etc.

right?


Ja ongeveer ja
pi_6335817
Maar om te bewijzen dat je gelijk hebt moet je die overgebleven kaarten laten zien..... en die liggen dan nog bij elkaar. Of schud je ze dan ff snel door elkaar?
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  donderdag 17 oktober 2002 @ 20:02:56 #16
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6335895
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:59 schreef mr_FOK het volgende:
Maar om te bewijzen dat je gelijk hebt moet je die overgebleven kaarten laten zien..... en die liggen dan nog bij elkaar. Of schud je ze dan ff snel door elkaar?
Die liggen daar nog, maar wacht even, je moet dus niet alle kaarten op volgorde leggen ofzoiets, gewoon schudden waardoor niemand doorheeft hoe jij het doet
pi_6336043
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 20:02 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Die liggen daar nog, maar wacht even, je moet dus niet alle kaarten op volgorde leggen ofzoiets, gewoon schudden waardoor niemand doorheeft hoe jij het doet


Damn, nou snap ik het weer niet. Je moet de kaarten toch bij elkaar leggen zodat je een stapeltje boeren krijgt, een stapeltje negens etc?
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
pi_6336313
Ken alleen de aloude: "Kaart door de tafel slaan"-truc.
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier
  donderdag 17 oktober 2002 @ 20:20:42 #19
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6336342
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 20:09 schreef mr_FOK het volgende:

[..]

Damn, nou snap ik het weer niet. Je moet de kaarten toch bij elkaar leggen zodat je een stapeltje boeren krijgt, een stapeltje negens etc?


Oke, hier nog een uitleg (voor Dummies ) :

Je pakt een dek kaarten van 7 tot en met aas (7, 8, 9, 10, boer, vrouw, koning, aas). Schud de kaarten(!) en maak dan 8 stapeltjes

code:
[_] [_] [_] [_]

[_] [_] [_] [_]


Elk stapeltje symboliseert een kaart (het eerste de 7, het tweede de 8, het derde de 9, etc). Vraag nu een persoon welke kaart hij of zij wilt gaan sparen. (Stel dat dit de 9 is). Nu pak je van de '9 stapel' (de derde stapel van links, boven dus ) een kaart, je kijkt welke kaart het is, stel dat dit de boer is, pak je dan van de 'boer stapel' een kaart, kijk welke kaart dit is, stel de aas, dan pak je van de 'aas stapel'. Zo ga je door en legt steeds de kaarten weg (maakt niet uit waar), de kaarten die je spaart (in dit geval 9) leg je apart naast elkaar of iets dergelijks. Zo ga je door tot en met je alle 9-ens hebt verzameld (bij een normaal dek zijn het er dus 4). Dan bekijk je hoeveel kaarten er nog per stapeltje liggen, stel :
code:
[2] [0] [3] [1]
[1] [0] [0] [0]

Dan weet je dat er nog 2 7-ens, 3 9-ens, 1 10 en 1 boer inzit. Laat iemand dit opschrijven en nakijken.

pi_6336614
Oooooooh, zo bedoel je. Ja, als je er over nadenkt is het logisch alleen weet degene aan wie je het vraagt niet dat je 'meetelt' door de stapeltjes als geheugensteun te gebruiken.

Bedankt voor de uitleg, wilde bijna het collegegeld aan de uni terugvragen.

Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  donderdag 17 oktober 2002 @ 20:37:27 #21
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6336712
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 20:33 schreef mr_FOK het volgende:
Oooooooh, zo bedoel je. Ja, als je er over nadenkt is het logisch alleen weet degene aan wie je het vraagt niet dat je 'meetelt' door de stapeltjes als geheugensteun te gebruiken.

Bedankt voor de uitleg, wilde bijna het collegegeld aan de uni terugvragen.


No problem
  donderdag 17 oktober 2002 @ 20:48:33 #22
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_6336836
ik wil het wel proberen,maar of het lukt..........

je neemt 25 kaarten maakt niet uit wat als het maar 25 verschillende zijn

dan maak je 5 stapels van 5 kaarten met de afbeelding boven
(ik kan niet "tekenen" hier dus kijk even hoe je een stapel van 5 maaakt EN alles nog ziet)
laat iemand een kaart in gedachten nemen en het stapeltje aanwijzen waar de kaart zit

nu ga je alle kaarten terug pakken in je hand
je maakt weer 5 stapels van 5 afbeelding boven en vraagt WEER waar de kaart is
je pakt alles weer op en legt ze weer op tafel (5 stapels) maar nu met de afbeelding beneden !
je laat de aanwijzer 3 stapels aanwijzen, die pak je weg
dan 1 stapel aan laten wijzen die pak je weg
je laat 3 kaarten aanwijzen, die pak je weg
je laat 1 kaart aanwijzen en weghalen
en dan roffel roffel
de laatste draai je om en dat is de kaart die de aanwijzer in gedachten had

HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 14:51:36 #23
22054 Mezz0
http://www.ferion.nl
pi_6350472
ff denken hoor.. tis een beetje handy met de kaarten en truuk

Je laat de persoon een kaart trekken en deze goed laten onthouden. Hierna legt hij de kaart onderop. Nu ga je schudden zodat je kaart onderop blijft liggen. Mocht de persoon argwaan krijgen dan zorg je ervoor dat de kaart bovenop komt en laat hem de onderkant zien. daarna weer naar de onderkant en de persoon is ervan overtuigt dat de kaart ergens in de deck zit. Nu laat je perongeluk een aantal kaarten vallen. tja schudden ken moeilijk zijn... en raapt de kaarten van de vloer... tijdens dit proces kijk je ff stiekum onderop zodat je weet welke het is. (sneaky )... daarna ga je rustig verder met schudden.. dit maals zo dat de kaart werkelijk ergens in de stapel terecht komt. op een gegeven moment stop je met schudden anders krijg je lamme armen hehe.. nu draai je de stapel om en laat alle kaarten zien zodat hij kan zien dat zijn kaart er nog steeds in zit.. als je zijn kaart ziet dan schuif je een vinger ertussen (ongezien). na het showen van alle kaarten heb je dus de stapel in je handen en ergens je vinger ertussen. nu komt het moeilijke om uit te leggen... je zorgt dat de stapel in twee delen komt.. dus 1 in je rechterhand en 1 in je linker... de scheiding wordt bepaald door de positie waar je je vinger heb gelaten en dus ook de kaart van het slachtoffer. nu leg je de twee stapels weer op elkaar en zorgt ervoor dat de stapel met de kaart bovenop komt zodat de kaart helemaal bovenop ligt. Nu schuif je onder je hand de kaart een beetje van de stapel en gooit de stapel op de tafel.. Nu zal de bovenste kaart omgedraaid op de tafel liggen en de rest niet... Het is een wonder!!...

hmm... ik hoop dat het te begrijpen valt

Wie niet waar, wie niet wat..
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 14:58:14 #24
22054 Mezz0
http://www.ferion.nl
pi_6350611
nog een hele goeie truc welke niet altijd lukt... ( het is iets spychies).. je sorteert de kaarten zo dat elke keer een andere kleur volgt en ander getal. Nu zorg je ervoor dat midden in een aantal harten achter elkaar komen en dan eindigt met bv een harten 3 en daarna weer zoals het begin.. nu neem je de stapel tussen je duim en wijsvinger en andere kant je andere duim en laat snel alle kaarten zien en zegt dat ze een kaart in hun gedachten moet nemen. doordat het zo snel gaat kunnen ze niet een kaart zien totdat de harten komen dan zien ze harten welke eindigt met de 3. geloof het of niet maar de meeste mensen gaan nu dus harten 3 in hun gedachten nemen.. Heb dit van te voren op een papier geschreven en laat deze zien.... ze zijn verbaasd !

dit is net zoiets als het grapje met de de rekensommen en dan opeens een kleur zeggen en een gereedschap.. 90 % zelgt hetzelfde...

Wie niet waar, wie niet wat..
  maandag 21 oktober 2002 @ 11:38:03 #25
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_6389500
Deze is echt heeeeeel cool en vrij makkelijk.
Je moet wel een bietje vingervlug zijn op het eind.

Je pakt een stok kaarten en begint kaarten op de tafel om te draaien. Om de aandacht af te leiden zeg je tegen je slachtoffer dat hij of zij stop moet zeggen. Jij onthoud alleen de vierde kaart die je omdraait, bijvoorbeeld schoppenboer.

Je legt de kaarten weer op de stok, met als 4e dus schoppenboer.
Ja maakt van de stok 3 stapeltjes van onderaf, dus de 4e kaart is nog steeds de schoppenboer. Dan doe je op elk stapeltje een kaart van bovenaf zodat de schoppenboer bovenaan komt. Dan maak je van de restanten een stapel en geeft de bovenste = schoppenboer aan je slachtoffer. Hij moet deze goed onthouden.

Zeg dat hij de kaart in een van de vier stapeltjes stopt. Je kijkt de andere kant op.

Je doet alle stapeltjes op een hoop en schud een keer goed. Daarna ga je op zoek naar de schoppenboer en een joker.
Je doet de joker voor op de stok en de boer er achter, maar deze steekt wel enkele centimeters boven de stok uit. Je doet je hand nu half boven de joker ( helemaal over het uitsteeksel van de boer ) en zegt dat dat de magische joker is. Je draait de stok om en pakt vlug de schoppenboer.
Je tegenstander mag dit uiteraard niet zien.
Je vraagt je tegenstander zijn handen te openen en je legt de schoppenboer hierin, met het plaatje naar beneden.
Hij denkt dus dat het de joker is.
Nu zeg je even simsalabim ofzo, je blaast op zn hand, whatever, en je vraagt hem naar de kaart te kijken.

TAAAAAAADAAAAA

en nu niet zeggen dat die niks voorstelt want ik heb er mijn best op gedaan

Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')