abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:41:46 #51
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_142484796
Ik sla maar een dagje over, de hele week al in die hitte al in de weer geweest met 11kg en 30kg sloophamers (60m2 dekvloer eruit en een geul door de betonvloer voor een nieuwe riolering).

Maar petje af!! Toch wel koud bier voor jezelf klaargezet hoop ik??
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  PR/Manusje van alles zaterdag 19 juli 2014 @ 17:42:46 #52
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142484833
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:41 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik sla maar een dagje over, de hele week al in die hitte al in de weer geweest met 11kg en 30kg sloophamers (60m2 dekvloer eruit en een geul door de betonvloer voor een nieuwe riolering).

Maar petje af!! Toch wel koud bier voor jezelf klaargezet hoop ik??
pics. :9
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_142485859
Klinkt heftig smurf, doordeweeks ben ik van achter mijn bureau en vergadertafels met onderhoud bezig.... er komt geen spierkracht meer bij kijken vandaag de dag.

Ik heb ondertussen zo goed als alles van de woonkamer geschuurd, geplamuurd en rondom de naden gekit met acrylaatkit. Tip van de dag: koop geen Sencys acrylaat, ik heb een nieuwe bus weggepleurd, kreeg het bijna die bus niet uit zo visceus (dik).

Morgen denk ik maar de bus grondverf uit de kast trekken! Alles lekker één keer in de grondverf en dan scheelt dat ook een hoop schoonmaken. Als er dan eerdaags een keer aan de muren en plafond wordt gewerkt, kan ik daarna hatsikidee de stucloper eruit rukken.

NA 2,5 JAAR WORDT DAT WEL EENS TIJD HČ!

Ik ga maar eens een beetje zwemmen...

Bier? Vandaag koude witte wijn ;)
Laat die handjes wapperen!
  zondag 20 juli 2014 @ 18:16:40 #54
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142520620
Dus, zondagavond! Het is pas 18:00 maar het voelt als middernacht. Hard doorgewerkt vandaag! Ik had een doel, dus dan ga je ervoor!

Nadat ik heel wat uurtjes heb geďnvesteerd in het opknappen van die grafbende van een oud hout van de vorige bewoners... uiteenlopend van mooi Amerikaans grenen tot een paar op elkaar gelijmde rabatdelen van vuren.. met daarover met tapijtlijm weer kunststof laminaat.. (1 mm trespa).... 1 miljoen spijkers en nietjes...

Na vele uren schuren, plamuren, kitten, aftimmeren, meer schuren en nogmaals (en sommige plaatsen nog 2 keer) plamuren... Stonden het grote voorkozijn, de vensterbank, het zijraampje, de 2 deurkozijnen, de gordijnkoof en nog wat kleingoed er geschuurd, gekit en glad geplamuurd bij.

Tijd voor een goede laag grondverf! Maakt een wereld van verschil en het trekt wat minder snel vuil aan. Dat is even de primaire reden, want het afschilderen zal niet 1,2,3 gaan gebeuren een dezer dagen, denk ik.

Dus daar gaan we:


Begonnen met een deurkozijn, kon ik weer ff de draai vinden die ik zocht. Lang geleden dat ik heb staan schilderen.


Vervolgens maar aan het zijraampje gegaan:


Het tweede deurkozijn riep ondertussen ook..


Het grote voorkozijn en de vensterbank zagen er toen wat treurig uit... dus heb ik die een goede beurt gegeven. Niet gek al zeg ik het zelf!




De gordijnkoof hing er wat bruintjes bij, dus die ook nog even voorzien van een goede eerste laag. Met die warmte had ze goede dorst, ook hier zoog de kopse kant mijn halve bus verf leeg. Fijn dat MDF!


Al met al weet een geslaagd weekend, ik ben trots op de voortgang. Mag ook wel eens!

Ik heb nu een benchmark... Alles nog een laatste keer nalopen met schuurpapier, stof eraf blazen met perslucht, ontvetten en stofvrij maken... en daarna één keer alles in de grondverf heeft me 7 uur gekost, met flink hard doorwerken. Nog een grondlaag gaat me dus nog bijna een heel weekend kosten, 1 of 2 eindlagen dus nog 2 weekenden. Maar de kans bestaat dat ik het uiteindelijke schilderwerk nog uitbesteed.

Eerst de wanden en het plafond maar.. dan aan de vloer werken en dan kijken we weer verder. Maar ik moet zeggen, het gaat nu hard! Het lijstje met "Te doen voordat de woonkamer bewoonbaar is" wordt steeds korter!

Nog even leuk en schokerend: hoe het niet zo heel lang geleden er nog bij stond!!!!




quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:20 schreef Vinz0r het volgende:
Gieliovd, ik probeer foto's te zoeken van je nieuwe kozijnen maar kan ze niet vinden.
Zou je ze nog een keer willen plaatsen?

En wat het weer betreft, veeeeeel te warm om te klussen maar gewoon op tijd ff wat drinken en pauze nemen ;)
Welke kozijnen bedoel je? Ik heb alleen mijn hele achterpui vervangen. De rest is opgeknapt en voorzien van goed isolerend glas. De laatste foto laat de pui zien, of tenminste de bovenste helft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gieliovd op 20-07-2014 18:32:34 ]
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zondag 20 juli 2014 @ 18:21:33 #55
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142520801
Uitbesteden. Gelijk doen. Schilderen, echt, wie dat uitgevonden heeft. :') Heb hier nog 7 deuren en kozijnen staan die van bruin naar wit willen. :'(

Je toko ziet er strak uit zo! het lijkt he, alsof je toch enigszins een beetje richting afronding gaat. :o :o :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 20 juli 2014 @ 18:24:54 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_142520918
wauw! Dat is een verschil!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 20 juli 2014 @ 18:25:13 #57
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142520935
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zondag 20 juli 2014 @ 18:35:07 #58
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142521312
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:25 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]
:D

Gelukkig wel. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 21:10:35 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_142528325
Wauw, dat begint er al goed op te lijken !
Maar ik zou het schilderwerk ook uitbesteden als ik jou was.
Ik heb er zelf ook zo'n 100% geen gevoel voor :X
pi_142561973
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:16 schreef Gieliovd het volgende:
Dus, zondagavond! Het is pas 18:00 maar het voelt als middernacht. Hard doorgewerkt vandaag! Ik had een doel, dus dan ga je ervoor!

Nadat ik heel wat uurtjes heb geďnvesteerd in het opknappen van die grafbende van een oud hout van de vorige bewoners... uiteenlopend van mooi Amerikaans grenen tot een paar op elkaar gelijmde rabatdelen van vuren.. met daarover met tapijtlijm weer kunststof laminaat.. (1 mm trespa).... 1 miljoen spijkers en nietjes...

Na vele uren schuren, plamuren, kitten, aftimmeren, meer schuren en nogmaals (en sommige plaatsen nog 2 keer) plamuren... Stonden het grote voorkozijn, de vensterbank, het zijraampje, de 2 deurkozijnen, de gordijnkoof en nog wat kleingoed er geschuurd, gekit en glad geplamuurd bij.

Tijd voor een goede laag grondverf! Maakt een wereld van verschil en het trekt wat minder snel vuil aan. Dat is even de primaire reden, want het afschilderen zal niet 1,2,3 gaan gebeuren een dezer dagen, denk ik.

Dus daar gaan we:
[ link | afbeelding ]

Begonnen met een deurkozijn, kon ik weer ff de draai vinden die ik zocht. Lang geleden dat ik heb staan schilderen.
[ link | afbeelding ]

Vervolgens maar aan het zijraampje gegaan:
[ link | afbeelding ]

Het tweede deurkozijn riep ondertussen ook..
[ link | afbeelding ]

Het grote voorkozijn en de vensterbank zagen er toen wat treurig uit... dus heb ik die een goede beurt gegeven. Niet gek al zeg ik het zelf!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

De gordijnkoof hing er wat bruintjes bij, dus die ook nog even voorzien van een goede eerste laag. Met die warmte had ze goede dorst, ook hier zoog de kopse kant mijn halve bus verf leeg. Fijn dat MDF!
[ link | afbeelding ]

Al met al weet een geslaagd weekend, ik ben trots op de voortgang. Mag ook wel eens!

Ik heb nu een benchmark... Alles nog een laatste keer nalopen met schuurpapier, stof eraf blazen met perslucht, ontvetten en stofvrij maken... en daarna één keer alles in de grondverf heeft me 7 uur gekost, met flink hard doorwerken. Nog een grondlaag gaat me dus nog bijna een heel weekend kosten, 1 of 2 eindlagen dus nog 2 weekenden. Maar de kans bestaat dat ik het uiteindelijke schilderwerk nog uitbesteed.

Eerst de wanden en het plafond maar.. dan aan de vloer werken en dan kijken we weer verder. Maar ik moet zeggen, het gaat nu hard! Het lijstje met "Te doen voordat de woonkamer bewoonbaar is" wordt steeds korter!

Nog even leuk en schokerend: hoe het niet zo heel lang geleden er nog bij stond!!!!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[..]

Welke kozijnen bedoel je? Ik heb alleen mijn hele achterpui vervangen. De rest is opgeknapt en voorzien van goed isolerend glas. De laatste foto laat de pui zien, of tenminste de bovenste helft.
De achterpui bedoelde ik ja :$

Zou je mij per pm kunnen sturen wat je ongeveer kwijt was en welke firma?
Moet namelijk iets soortgelijks gaan doen en ben dus beetje aan t orienteren wat ik kan gaan verwachten.

En ziet er strak uit zo in de grondverf, t einde is in zicht ;)
  maandag 21 juli 2014 @ 23:32:47 #61
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142579243
Komt goed, morgen ofzo.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 21 juli 2014 @ 23:35:08 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_142579371
Oh ja, dat tapijt op de muur :D
Dan ist gigantisch vooruit gegaan inderdaad!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:23:29 #63
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142729063
Goed nieuws! Mijn ultimatum met de stukadoor heeft succes gehad.

Ik heb zojuist een gedeelte van de aanneemsom betaald voor het geleverde werk en daarmee is de gehele opdracht verder ontbonden. Ik ben meteen de sleutel gaan halen en heb het overgemaakt.

Klaar is kees. En nu weer door!

Ik kom terug op mijn besluit om spachtelputz te laten plaatsen... helaas is er enige scheurvorming ontstaan en ben ik bang dat dit wel blijft werken ook... dus ik denk dat ik de hele zooi maar ga glasvliezen en dan daarover lekker sausen.

Uiteindelijk wilde ik putz omdat het sterk is en er mooi uit ziet. Maar op deze manier gaat dat hem niet worden.

Dus ik overweeg nu zelf te gaan behangen en spuiten.

Nou was er hier een geweldig forumlid die me eens heeft aangeboden zijn spuitmachine te lenen.... Spuit in in één ruk het plafond en de wanden wit. En dan aan de vloer! EN DAN! BIJNA!
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 juli 2014 @ 22:11:46 #64
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142733074
Moet er glasvlies op ja?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:38:00 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_142734091
Wat bizar dat er nog scheuren ontstaan in nieuw stucwerk in een huis van 80 jaar oud :o .
pi_142735977
Heb ik ook hoor, huis is ook 80 jaar oud. Houten vloeren, zwaar verkeer etc. Geeft karakter :Y

c_/
met een koekje
  vrijdag 25 juli 2014 @ 23:27:45 #67
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142735990
Maakt ook geen fuck uit, ik zal het delen..

Bij de buren is het binnenblad van de spouwmuur vorige vrijdag 2 cm naar binnen geklapt (van de voorgevel). Daarbij is over de hele hoogte van de woning beweging ontstaan. Plafond losgebarsten van de muur, kitranden badkamer ontzet, scheuren in de muren...

De latei (30 cm hoog) in de voorgevel is gebroken op plaatsen, er steekt een 2x2 cm smeedijzeren anker uit de latei bij de buren... Het raamkozijn staat bol.

Bij mij? Scheur in de muur in de hal, oude scheuren in de voorgevel zijn weer zichtbaar.. gelukkig valt het REUZE mee bij mij... maar toch. Ook buiten staan wat voegen open.

Kan ik er wel weer bij hebben.

Dus: glasvlies is denk ik het meest wijs. Het blijft bewegen. Eventueel laat ik het in de Brander Diamant spuiten daarna? Ook mooie korrel.

Maar lekker glad is ook wel mooi. Leuk ik het op met accessoires, misschien een kleurtje.

Ben er zo klaar mee :') Lekker afbouwen morgen weer!
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 juli 2014 @ 23:29:52 #68
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142736071
Ja dan kan je bijna niet anders... Klote man, zulke dingen. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 23:48:51 #69
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_142736776
Holy moly :o .
Ik dacht dat een huis in een normale situatie ergens wel klaar was met zetten. Maar idd. houten vloeren, verkeer ed had ik geen rekening mee gehouden.
pi_142754486
Vanmiddag ff bij de Praxis binnen gelopen voor glasvlies behang. ¤29,50 in de aanbieding nu, voorgeschilderd glad glasvlies (dus geen structuurtje) voor 25 meter (niet-geschilderde kost hetzelfde..). Trek dat wel over de muur die in potentie blijft bewegen/scheuren.

Wat is jullie advies? Gelijk de hele kamer maar daarin? Zodat het wat meer "stootje" kan hebben? Of is het onzin een mooie strakke nieuw gestucte muur te beplakken?

Meteen vraagje voor boven: ik heb in 3 arbeidsslagen de gipsplaten (AK) zo glad als een spiegel gekregen, met als doel erover te sausen. Nu hoorde ik laatste dat je muurverf ANDERS wegtrekt op die Uniflott als op het papier... dus dan krijg je een soort zebrapad effect...

Is dat zo? Of moet ik lekker de zooi erop smeren en wordt het prachtig?
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:23:06 #71
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_142758261
Begint hier ook lekker op te schieten ^O^. Was al eventjes niet geweest (te druk, sorry), maar vordert gestaag. Good busy Gieliovd! (btw, wat betekent je nickname eigenlijk? :))
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  PR/Manusje van alles zaterdag 26 juli 2014 @ 20:27:08 #72
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142758373
Gladde muur niet voorzien van vlies. Zonde
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:31:27 #73
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142758488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:27 schreef koffielepel het volgende:
Heb ik ook hoor, huis is ook 80 jaar oud. Houten vloeren, zwaar verkeer etc. Geeft karakter :Y

c_/
Ken het. Mijn parketvloer ging ineens omhoog staan ondanks dat het huis al meer dan een eeuw oud is :')
pi_142759275
Thanks! Ja we gaan nu plots hard voor m'n gevoel. Vandaag heel veel materiaal voor de 48e keer de woonkamer uit gesjouwd naar boven om 't leeg te maken.

Mijn nick? Een verbastering van m'n voornaam, initialen van m'n achternaam en zoals Hans Teeuwen zou zeggen "haha! speels effect!".

Je hebt gelijk denk ik Fiets. Ik zal dan alleen de muren waar ik voor vrees gaan vliezen. Dat valt reuze mee. De kop en in de hal een muur. Dan is één rolletje genoeg haha.

Alleen nog even voor boven kijken hoe/wat.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zaterdag 26 juli 2014 @ 21:56:22 #75
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142761177
Je moet de muren die je zonder vlies doet misschien voorstrijken. Zou een stukje even testen. Hier rolde ik de latex weer vsn de muur. Weet niet wat spuiten voor effect heeft.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')