abonnement Unibet Coolblue
pi_143011172
Zo jij gaat er met de volle beuk in, goed bezig.
En tof huis ook!

Ik zeg ook vloerverwarming, dit is de ideale basis.
Netten erin met slangen en storten die hap, en dan gelijk als hoofdverwarming dus HOH 100!

Succes.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_143014093
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:04 schreef Plankje55 het volgende:
Waarom geen broodjesvloer? Dan kan je nog iets van kruipruimte overhouden.
Lijkt me ook minder kritisch mbt verzakken (ook riolering).
(Is misschien duurder, maar geeft wel meer flexibiliteit, bijvoorbeeld als je toch de riolering wil/moet aanpassen of een extra leiding wil leggen.)
Amen. :Y

Maar je hebt het eerder over 'bewapening' en 'vloerverwarmingsmatten'.

Nu zou ik zeggen bewapening = matten, en evt maak je aan die matten je vloerverwarmingsleidingen vast.

Met de term "vloerverwarmingsmatten" denk ik aan elektrische vloerverwarming,
en ik hoop toch wel dat je slim genoeg bent dat niet elektrisch te doen :N

[ Bericht 22% gewijzigd door naaa op 03-08-2014 13:47:03 ]
pi_143016686
Vloerverwarming is ouderwets.

Gaan voor warmtepomp, lekker in de winter en zomer.

En veel efficienter.
pi_143018266
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:41 schreef naaa het volgende:

[..]

Amen. :Y

Maar je hebt het eerder over 'bewapening' en 'vloerverwarmingsmatten'.

Nu zou ik zeggen bewapening = matten, en evt maak je aan die matten je vloerverwarmingsleidingen vast.

Met de term "vloerverwarmingsmatten" denk ik aan elektrische vloerverwarming,
en ik hoop toch wel dat je slim genoeg bent dat niet elektrisch te doen :N

Ik gebruik termen die ik hoor he? :+
Maar hij gaat op wapeningsmatten de vloerverwarmingsleidingen vast zetten :Y
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:04 schreef Plankje55 het volgende:
Waarom geen broodjesvloer? Dan kan je nog iets van kruipruimte overhouden. Lijkt me ook minder kritisch mbt verzakken.

(Is misschien duurder, maar geeft wel meer flexibiliteit, bijvoorbeeld als je toch de riolering wil/moet aanpassen of een extra leiding wil leggen.)
Omdat mijn budget een keer op houd. Zo simpel is het.
pi_143018297
Vandaag een dagje rust, mijn familie trok het niet en mijn lichaam ook niet (IT-er he, niets gewend :') ) en er moet in het andere huis ook nog genoeg ingepakt worden. Inmiddels wel voor de vloer wat dingen uitgezocht (laminaat wat ik in gedachten had gaat niet met vloerverwarming bijv.) en ook gelijk geregeld dat komende week het zand gedaan word. Niet zelf doen, gewoon laten doen. Wat een rust geeft dat O+
  zondag 3 augustus 2014 @ 17:53:40 #131
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_143020655
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:07 schreef koekwausss het volgende:
Vloerverwarming is ouderwets.

Gaan voor warmtepomp, lekker in de winter en zomer.

En veel efficienter.
en welk afgiftesysteem zou je dan ipv vloerverwarming gebruiken icm met warmtepomp?
Niet dat ik Puala een warmtepomp ga aanbevelen, bijvoorbeeld gezien haar budget.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  PR/Manusje van alles zondag 3 augustus 2014 @ 18:13:54 #132
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143021274
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:07 schreef koekwausss het volgende:
Vloerverwarming is ouderwets.

Gaan voor warmtepomp, lekker in de winter en zomer.

En veel efficienter.
We zien wel dat je er lekker veel van weet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 18:20:28 #133
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_143021455
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:07 schreef koekwausss het volgende:
Vloerverwarming is ouderwets.

Gaan voor warmtepomp, lekker in de winter en zomer.

En veel efficienter.
Een warmtepomp is ook niet echt een oplossing die binnen haar budget ligt. :{
pi_143024071
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Omdat mijn budget een keer op houd. Zo simpel is het.
Ik mag toch hopen dat je een potje hebt voor dit soort onvoorziene gevallen. Je hebt wel een heel leuk huis gekocht, maar niet bepaald een nieuwbouwwoning. Daar gaat altijd extra geld in zitten.

En om in IT-termen te blijven. Ik zou niet graag een hardwareupgrade doen zonder rollbackscenario op hardware die je 3 dagen onder je beheer hebt en verder niet goed kent.

Het meest frustrerende van verbouwingen is dat er heel veel geld gaat zitten in dingen die je niet ziet. Goede infrastructuur is daar één van. Met een betonvloer direct op het zand is er maar één mogelijkheid om bijvoorbeeld een probleem met de riolering te verhelpen. Dan moet de hele vloer eruit. Dat zijn keuzes die jij maakt, maar ik zou het niet doen als ik het huis niet door en door kende. Bovendien zijn de kosten een veelvoud van wat je nu zou moeten uitgeven.
Die situatie is niet te vergelijken met Vonkenboer, die een veel langer tijdpad had en bovendien het huis goed kende, omdat hij er zelf naast woonde.

Het zijn uiteraard jouw keuzes, maar ik durf zo geen plannen te maken.
pi_143024386
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:29 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat je een potje hebt voor dit soort onvoorziene gevallen. Je hebt wel een heel leuk huis gekocht, maar niet bepaald een nieuwbouwwoning. Daar gaat altijd extra geld in zitten.

En om in IT-termen te blijven. Ik zou niet graag een hardwareupgrade doen zonder rollbackscenario op hardware die je 3 dagen onder je beheer hebt en verder niet goed kent.

Het meest frustrerende van verbouwingen is dat er heel veel geld gaat zitten in dingen die je niet ziet. Goede infrastructuur is daar één van. Met een betonvloer direct op het zand is er maar één mogelijkheid om bijvoorbeeld een probleem met de riolering te verhelpen. Dan moet de hele vloer eruit. Dat zijn keuzes die jij maakt, maar ik zou het niet doen als ik het huis niet door en door kende. Bovendien zijn de kosten een veelvoud van wat je nu zou moeten uitgeven.
Die situatie is niet te vergelijken met Vonkenboer, die een veel langer tijdpad had en bovendien het huis goed kende, omdat hij er zelf naast woonde.

Het zijn uiteraard jouw keuzes, maar ik durf zo geen plannen te maken.
Ho wacht, de keuze is een nieuwe houten vloer, een nieuwe betonnen vloer en wellicht is een broodjesvloer zoals jij noemt ook een prima oplossing. Echter heb je dus prijsklasse A, B en C. En laat ik nou B prima kunnen betalen, de toegevoegde waarde en kosten van C niet beraamd hebben en me dus in optie B prima kunnen vinden?

Daarnaast. Mijn riolering is via de trappenkast te bereiken om door te spuiten. Ik ga nog in overleg met de aannemer of het slim is om voor het stukje keuken - Y-splitsing (daar komt het toilet er bij) nog een extra luik te maken. Dan zorg ik dat daar een bekisting om heen komt, een mooi luikje er boven zodat je hooguit alleen de vloer er boven weg hoeft te halen en je er dan bij kan. Dan is dat grotendeels gedekt.

Daarnaast overweeg ik om over de hele lengte van de woonkamer een buis van 110 doorsnede te leggen voor áls er eventueel ooit, je weet wel, later als ik groot ben (jaja, ik blijf dromen dat ik ooit nog lang ga worden) iets aan de hand is. Maar tot op heden vind enkel mijn oom dat nodig en ben ik niet overtuigd van het nut. Maar het staat je vrij om als jij daar wel een toegevoegde waarde in ziet me te overtuigen ;)

In de hoek bij de erker zit mijn watermeter waar al een lekkage bij is verholpen (girlpower *O* ) en ik ga daar sowieso een bekisting om heen maken en deze vrij houden. En dan wel zo breed dat alle koppelingen ed. vrij blijven van zand cq. beton.

En er komen ook loze leidingen voor internet, stroom, surroundsetjes, kabel ed. te liggen voor als ik een keer wat weg wil werken.

Maar als je eventueel nog dingen weet die ik nu over het hoofd zie, graag. De datum waarop het beton komt staat nog niet vast ;)
pi_143024914
Kijk. Extra kruipluiken ed om het een en ander bereikbaar te houden, daar is
dus wel over nagedacht. Ik heb er al ineens veel meer vertrouwen in dan :)

Je zou kunnen overwegen misschien de riolering iets aan te passen,
minder koppelingen en de koppelingen igg dichterbij een gunstiger plek
(dichter bij de keuken, en daar een luik maken), en de rest goed ondersteunen in het zand.

Loze leidingen is natuurlijk altijd handig; misschien zelf een 50mm lege buis van voor naar achteren
leggen voor elektra vervanging/uitbreiding later, glasvezel, who knows. Kost nu relatief weinig moeite.

Ik weet niet hoe de gasleiding vanaf de meter verder gaat in huis (boven plafond oid),
en wat voor staat deze is en eventueel later tóch omgelegd moet worden (plafonds eruit ofzo);
maar misschien overweging waard om een flexibele gasleiding in de vloer mee te nemen naar de
keuken toe uit één stuk (is alleen maar een tip/idee).
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:58:48 #137
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_143025637
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:29 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat je een potje hebt voor dit soort onvoorziene gevallen. Je hebt wel een heel leuk huis gekocht, maar niet bepaald een nieuwbouwwoning. Daar gaat altijd extra geld in zitten.

En om in IT-termen te blijven. Ik zou niet graag een hardwareupgrade doen zonder rollbackscenario op hardware die je 3 dagen onder je beheer hebt en verder niet goed kent.

Het meest frustrerende van verbouwingen is dat er heel veel geld gaat zitten in dingen die je niet ziet. Goede infrastructuur is daar één van. Met een betonvloer direct op het zand is er maar één mogelijkheid om bijvoorbeeld een probleem met de riolering te verhelpen. Dan moet de hele vloer eruit. Dat zijn keuzes die jij maakt, maar ik zou het niet doen als ik het huis niet door en door kende. Bovendien zijn de kosten een veelvoud van wat je nu zou moeten uitgeven.
Die situatie is niet te vergelijken met Vonkenboer, die een veel langer tijdpad had en bovendien het huis goed kende, omdat hij er zelf naast woonde.

Het zijn uiteraard jouw keuzes, maar ik durf zo geen plannen te maken.
Juist door niet meer geld uit te geven dan je je kunt veroorloven houd je ruimte om onverwachte dingen op te vangen.

Een post onvoorzien lijkt me nou niet per se bestemd om aan de voorkeuren van andere forumleden te kunnen voldoen, tenzij het om onvermijdelijke adviezen gaat :-)

Hier is genoeg over nagedacht, mooi zo doorgaan!
pi_143026038
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:46 schreef naaa het volgende:
Kijk. Extra kruipluiken ed om het een en ander bereikbaar te houden, daar is
dus wel over nagedacht. Ik heb er al ineens veel meer vertrouwen in dan :)
Wat een vertrouwen *) :P Ik heb veel gelezen de afgelopen maanden, dus de theorie beheers ik wel. Maar het is een zaak om nu geen dingen te vergeten of over het hoofd te zien.
quote:
Je zou kunnen overwegen misschien de riolering iets aan te passen,
minder koppelingen en de koppelingen igg dichterbij een gunstiger plek
(dichter bij de keuken, en daar een luik maken), en de rest goed ondersteunen in het zand.
In theorie klinkt het heel goed, maar als ik de riolering ga aanpassen ga ik uit komen op meer bochten werk. Er ligt nu een buis dwars door de woonkamer, maar hij is recht. Hij komt vanaf de keuken en gaat zonder bochtwerk door. De enige koppeling er tussen is de Y van het toilet. En volgens mij loopt die best ok, maar dat zou ik morgen moeten controleren of dáár wellicht nog wel iets slimmers van te maken is. Als ik de leiding ga verleggen krijg ik bochten en dat wil ik niet.

Wat ik wel ga doen is in elk geval een tekening maken waarop alle afmetingen staan waar alles ligt. Dat mocht het toch onverhoopt ooit open moeten ik kan meten waar ik moet zijn (al hoop ik dat me dat bespaard blijft).
quote:
Loze leidingen is natuurlijk altijd handig; misschien zelf een 50mm lege buis van voor naar achteren
leggen voor elektra vervanging/uitbreiding later, glasvezel, who knows. Kost nu relatief weinig moeite.

Ik weet niet hoe de gasleiding vanaf de meter verder gaat in huis (boven plafond oid),
en wat voor staat deze is en eventueel later tóch omgelegd moet worden (plafonds eruit ofzo);
maar misschien overweging waard om een flexibele gasleiding in de vloer mee te nemen naar de
keuken toe uit één stuk (is alleen maar een tip/idee).
De gasleiding gaat zo uit mijn hoofd inderdaad naar boven. Maar dat zou ik morgen na moeten kijken. Een flexibele gasleiding kan wel naar achter. Maar de keuken is al beton er onder, dan zou ik hem via de buitenmuur moeten laten gaan. Daar komt ooit, later misschien wel een uitbouw waar dan de keuken moet. Dat is een handige om aan te denken inderdaad.
pi_143026810
Met een broodjesvloer bedoel ik dit: http://www.bouwmaterialen(...)bi-renovatie-liggers http://www.bouwmaterialen(...)00x610mm-droge-vloer
Je hebt dan in ieder geval de isolatie op orde.

Ik zou op zich niet bang zijn voor verstopping, maar wel voor verzakking. Als je nieuwe vloer, door het gewicht van het beton bijvoorbeeld 1,5 cm zakt zou je problemen kunnen krijgen met het afschot van je riolering, omdat die in de vloer ligt. Dat hoef je overigens niet direct te merken.

Ik weet niet waar je huis staat en of dat een ter plaatse een risico is. Zie het zo: Met een broodjesvloer hou je de opties open, met een betonvloer op zand leg je het nu vast. Het risico daarvan kan jij beter inschatten dan ik. Voordeel van het eerste is dat je nu niet hoeft na te denken over loze leidingen.
pi_143078056
Plankje, ben ik niet bang voor. Inmiddels is alles geregeld, dus het word een vloer zoals eerder genoemd.

Zo, gister weer lekker bezig geweest *O* Slaapkamer nummer 1 was het slachtoffer. Eerst boven bij het plafond alle plinten verwijderd (3 naast/over/achter elkaar :') ) en ontdaan van spijkers enz, net als de vloerplinten. Daarna de prachtige ( :r ) platen van de tussenmuur er af gehaald en daar kwam retro bloemetjesbehang achter vandaan. En dat hebben we lekker nat gemaakt :9 en daarna er vanaf gehaald. En het plafond/muren gewit. Voor de verhuizing ( as zaterdag) moet er alleen nog goed schoon gemaakt worden en behangen worden. De plintenbende zie ik wel als ik er zit.

Bij slaapkamer 2 zijn ook al een gedeelte van de plinten rondom het plafond weg en de platen ook al. Al met al een productief dagje :) Ohja, en de schilders zijn aan de buitenboel begonnen. Er staan al grote gedeeltes in de grondverf, de rest is geschuurd. Ze verwachten zelf donderdag of vrijdag klaar te zijn, dus ik ben benieuwd.

Daarnaast geregeld dat woensdag tussen 7 en half 8 het zand komt en om half 8 komt het mannetje om het te kruien in de woonkamer. Redelijk ok gepland dus :D

Plaatjes bij het praatje:

Voor het krabben:


Er na:


Deze muur mag vandaag nog:


Woezel en pip zijn inmiddels ook bijna niet meer zichtbaar (tussendoor foto, er zijn nog 3 lagen overheen gegaan):
pi_143093697
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

We zien wel dat je er lekker veel van weet.
Denk niet dat die vloerverwarming waar het hier over ging ook kan koelen.

De ouderwetse vloerverwarming.
pi_143094757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:29 schreef koekwausss het volgende:
Denk niet dat die vloerverwarming waar het hier over ging ook kan koelen.

De ouderwetse vloerverwarming.
Offtopic: Nee. Laten we daarom de installatie nog maar complexer en duurder maken.

Ontopic: Waarom hebben ze plint op plint op plint gedaan?? o.O
Wat probeerde ze weg te werken?
pi_143095487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:03 schreef naaa het volgende:

[..]

Offtopic: Nee. Laten we daarom de installatie nog maar complexer en duurder maken.

Ontopic: Waarom hebben ze plint op plint op plint gedaan?? o.O
Wat probeerde ze weg te werken?
Vast om dezelfde reden als er 2 vloerplinten zijn. De reden weet ik alleen niet.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:52:58 #144
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_143096268
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Opbouw is nu 25 cm zand, 10 cm tempex, 8 cm cement. Is dat ok? Of moet ik gaan twijfelen aan het vakmanschap?
En de cementdekvloer dan ? Die komt daar toch nog weer bij boven op ?
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:24:26 #145
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143097288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:29 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Denk niet dat die vloerverwarming waar het hier over ging ook kan koelen.

De ouderwetse vloerverwarming.
nee, mooi systeem voor een enorm landhuis. Niet voor zo'n huisje.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_143114914


Alle hop, werk aan de winkel :P
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:11:54 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143115118
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143120320


En hop :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:20:56 #149
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_143121503
Waar zijn je emmertje, zeefje en schepje? *O*
pi_143121673
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:20 schreef Barrah het volgende:
Waar zijn je emmertje, zeefje en schepje? *O*
Doe dan maar strandbabes :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')