SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013
Geslaagden 2014
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
Zijn inderdaad geen geintjes meerquote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:34 schreef Amoeba het volgende:
Maar man man man wat is dit duur zeg. al 1700 euro uitgegeven
ja, als je van je geld af wil is een auto of motor wel een goede bestedingquote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:34 schreef Amoeba het volgende:
Maar man man man wat is dit duur zeg. al 1700 euro uitgegeven
Je mag het ook bij mij achter latenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
ja, als je van je geld af wil is een auto of motor wel een goede besteding
En nog steeds geen rbw?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:34 schreef Amoeba het volgende:
Maar man man man wat is dit duur zeg. al 1700 euro uitgegeven
Net 18 lesuren gekocht. 16 juni AVB examen.quote:
Nope -> http://www.rijschoolsteenbakkers.nl/?file=homequote:
Ik ben wat theoretischer aangelegd.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:17 schreef Ener-G het volgende:
Wow, ik denk dat ik rond de 1100 heb uitgegeven aan lessen en examens in totaal
Ik ben studentquote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:42 schreef Dekatria het volgende:
1700 euro al veel vinden
Ik heb er toentertijd precies een jaar over gedaan, met 1 keer gezakt voor AVD. Meer dan 50 lessen á 50 euri per stuk. You do the math
Tja het kan altijd duurder natuurlijk Het eindresultaat telt en dan kijk ik niet op 100 euro meer of minder, maar het is toch leuk als je 'm met zo min mogelijk kosten kunt halen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:42 schreef Dekatria het volgende:
1700 euro al veel vinden
Ik heb er toentertijd precies een jaar over gedaan, met 1 keer gezakt voor AVD. Meer dan 50 lessen á 50 euri per stuk. You do the math
De teringquote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:42 schreef Dekatria het volgende:
1700 euro al veel vinden
Ik heb er toentertijd precies een jaar over gedaan, met 1 keer gezakt voor AVD. Meer dan 50 lessen á 50 euri per stuk. You do the math
Was maar goed dat ik geld had gespaardquote:
Zit je toch wel dik over de 3000 heen? Ik vond 900 al veel, wilde zo min mogelijk aan het lessen uitgeven zodat ik niet gelijk met een brik hoefde te beginnen. Maarja, beter je pasje toen gehaald hebben dan nu op moeten. Zou liever 3000 euro betalen dan op een 125cc brommertje te moeten rijdenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Was maar goed dat ik geld had gespaard
Correctquote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:16 schreef Woods het volgende:
Ik vraag het hier maar, ik ben nu 18 en word in de zomer 19. Als ik het goed begrepen heb moet ik eerst voor A1 gaan en moet dan 2 jaar wachten voor ik A2 mag halen óf mag je A2 halen zodra je 20 wordt? Moet je dan ook weer nieuw examen doen voor A2?
In die tussentijd(A1-2) mag je alleen 11 kw rijden?
http://www.rijksoverheid.(...)js-rijbewijs-a1-a2-a
Verstandiger om te sparen tot 20 jaar voor het leuke spul?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Correct
Nu halen = eerst twee jaar 11kW, examen A2, twee jaar 35kW, examen, en dan vol vermogen
Op je 20e halen = eerst twee jaar 35kW, dan (op je 22e dus pas) examen, en dan vol vermogen
Als je die motivatie kunt opbrengen, ja, zeker doen. En dan sparen voor een leuke 35kW'er, dat is meer dan genoeg om jeprima mee te vermaken.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:55 schreef Woods het volgende:
[..]
Verstandiger om te sparen tot 20 jaar voor het leuke spul?
Jammer! Wanneer mag je weer op? .quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:36 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vandaag AVD verkloot . Hij had alleen klachten over mijn bocht en kijkgedrag. Te inconsequent met kijken voor afslaan, en te ver doorkijken tijdens schouderblik ( ). Met de tweede AVD kom ik dan uit op zo'n 1000 euro tot nu toe.
Ik baalde flink, want 0 gevaarlijke situaties e.d. en qua verkeersregels helemaal niks fout gedaan...
Ah, zuur. Volgende keer beter.quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:36 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vandaag AVD verkloot . Hij had alleen klachten over mijn bocht en kijkgedrag. Te inconsequent met kijken voor afslaan, en te ver doorkijken tijdens schouderblik ( ). Met de tweede AVD kom ik dan uit op zo'n 1000 euro tot nu toe.
Ik baalde flink, want 0 gevaarlijke situaties e.d. en qua verkeersregels helemaal niks fout gedaan...
Ja dat zei mijn instructeur ook gisteren. Als ik een kruispunt oprijd kijk ik altijd nog even naar rechts tijdens het afslaan. Dat heb ik mezelf aangeleerd in de auto (en persoonlijk vind ik dat een prettige eigenschap). Het komt wel eens voor dat er nog iemand met een noodgang aan komt rijden die je in eerste instantie gemist hebt.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah, zuur. Volgende keer beter.
Overigens is te ver doorkoken over je schouder niet echt -waardig, want je motor raakt zo uit balans. Met een beetje pech rij je zo de verkeerde weghelft op als je je hoofd te ver draait bij zulke dingen
Idem hier, even naar links en naar recht kijken voor je afslaat doe ik ook altijd in de auto. Het voelt gewoon veiliger om zeker te weten dat niemand als een idioot een rij auto's die voorgesorteerd staan om linksaf te gaan slaan in te halen.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:14 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja dat zei mijn instructeur ook gisteren. Als ik een kruispunt oprijd kijk ik altijd nog even naar rechts tijdens het afslaan. Dat heb ik mezelf aangeleerd in de auto (en persoonlijk vind ik dat een prettige eigenschap). Het komt wel eens voor dat er nog iemand met een noodgang aan komt rijden die je in eerste instantie gemist hebt.
Maar Vincent zei (terecht) dat de motor dat je zo heel je rijlijn verneukt.
Mijn nieuwe instructeur is wel een stuk strenger dan de vorige. Ik weet niet hoe hard ik gisteren heb zitten huilen om die halve draai, maar keer op keer dat het gewoon niet lukte.
Enfin, donderdagavond nog 2 uur janken en dan maandag nog een uurtje voor het examen en dan maar zien of het lukt. Blij als ik hier vanaf ben zeg.
Minder ver kijken Dus wel consequent kijken elke keer, maar kort vanuit de ooghoeken en heel lichtjes met je helm bewegen in plaats van volledig opzij draaien.quote:Op maandag 9 juni 2014 18:10 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Maar volgende keer gewoon minder kijken dus..
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:47 schreef Amoeba het volgende:
Ik moet voor m'n EV weer een rijtest ondergaan. Nu gaat het hier om een A2 rijbewijs, mag die rijtest ook doen met een zware motor?
Dat scheelt weer veel geld doordat ik met de rijschool op pad moet.
Ja dat snap ik, maar met rijles moet ik ook wel eens een zware motor meenemen (toen met de AVB oefeningen), de vraag was meer of ze daar moeilijk over doen.quote:
Autorijden vergelijken met motorrijden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar met rijles moet ik ook wel eens een zware motor meenemen (toen met de AVB oefeningen), de vraag was meer of ze daar moeilijk over doen.
Ik snap heel die kloteregels ook niet. Ik mag met 16,5 jaar een auto van 400pk rijden maar als je 20 bent is een motor van minder dan 50pk ineens te moeilijk ofwat?
Een EV keuring is geen examen gast. 't Zou kunnen dat ze daar niet moeilijk over deden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Autorijden vergelijken met motorrijden.
Maar nee, je begrijpt het inderdaad niet als je een paar weken terug nog op zat te scheppen dat je zonder rijbewijs met een liter twin de snelweg op gegaan bent. Wat mij betreft geven ze jou sowieso geen motorrijbewijs, je bent er niet verantwoordelijk genoeg voor.
En dat is ook precies wat gaat gebeuren als jij zonder rijbewijs op een zware motor bij die EV keuring aankomt. Dus ik zeg doen
Wanneer dringt het nou eens eindelijk bij je door dat je nog geen motor kunt rijden? Je hebt wat? Twee maanden over je AVB gedaan? Stap alsjeblieft weer in de auto.
Er zijn wel eens mensen die zeggen dat ze geen motor willen rijden omdat 'ze zichzelf dood zouden rijden'. In de meeste gevallen dikke kwats, in jouw geval helaas vrij reëel.
Als je een EV test moet doen is je rijbewijs ook maar 5 jaar geldig ipv 10, maar ach, eerst maar eens zien of ie die 5 jaar uberhaupt haalt..quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Autorijden vergelijken met motorrijden.
Maar nee, je begrijpt het inderdaad niet als je een paar weken terug nog op zat te scheppen dat je zonder rijbewijs met een liter twin de snelweg op gegaan bent. Wat mij betreft geven ze jou sowieso geen motorrijbewijs, je bent er niet verantwoordelijk genoeg voor.
En dat is ook precies wat gaat gebeuren als jij zonder rijbewijs op een zware motor bij die EV keuring aankomt. Dus ik zeg doen
Wanneer dringt het nou eens eindelijk bij je door dat je nog geen motor kunt rijden? Je hebt wat? Twee maanden over je AVB gedaan? Stap alsjeblieft weer in de auto.
Er zijn wel eens mensen die zeggen dat ze geen motor willen rijden omdat 'ze zichzelf dood zouden rijden'. In de meeste gevallen dikke kwats, in jouw geval helaas vrij reëel.
Maar de mensen die die EV keuring afnemen kunnen wel zeggen of het verantwoord is om jou je rijbewijs te geven. En dat is het niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:46 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Een EV keuring is geen examen gast. 't Zou kunnen dat ze daar niet moeilijk over deden.
En effectief een weekje of 5, ik heb tussendoor een aantal weken niet op de motor gezeten, maar dat lijkt me verder compleet irrelevant. Ik haal m'n examens (tot nu toe) altijd in één keer, dus met m'n voorbereiding is niets mis.
Gelukkig dat het CBR gaat over rijbewijzen, en niet jij of ik. Anders was de weg een stuk rustiger.
Het is een rijtest om te kijken of je wel verantwoord aan het verkeer kunt deelnemen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:03 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Als je een EV test moet doen is je rijbewijs ook maar 5 jaar geldig ipv 10, maar ach, eerst maar eens zien of ie die 5 jaar uberhaupt haalt..
Wat voor test is het dan wel niet trouwens dat je er een motor voor nodig hebt? En dat moet dan op een (CBR) oefenterrein afgenomen worden neem ik aan. Fysieke beperking oid.
Flikker op man, gelukkig neem jij die testen niet af.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar de mensen die die EV keuring afnemen kunnen wel zeggen of het verantwoord is om jou je rijbewijs te geven. En dat is het niet.
Waar staat die checklist?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:23 schreef Ener-G het volgende:
Ah een "praktische rijtest" zoals het heet. Die wordt afgenomen door mensen van het CBR, waarschijnlijk zijn dat CBR examinatoren met extra certificering, of een arts. Maar wel iemand van het CBR dus.
Als je niet slaagt voor de praktische rijtest mag je niet eens beginnen aan het examen AVD.
Overigens, op de checklist risicofactoren ASS voor de praktische rijtest zie ik ook deze staan:
"het hebben van enig inzicht in eigen beperkingen"
Succes! (en dat meen ik oprecht)
Ja. Met 50pk tussen je benen rij je jezelf een stuk makkelijker je graf in dan in een stalen kooi om je heen met 400pk. Motorrijden brengt nou eenmaal meer risico met zich mee dan autorijden, daarom zijn die regels zo. Dat de grenzen zelf inmiddels nergens meer op slaan is een andere discussie.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik snap heel die kloteregels ook niet. Ik mag met 16,5 jaar een auto van 400pk rijden maar als je 20 bent is een motor van minder dan 50pk ineens te moeilijk ofwat?
Ja vast. Ik ken er weinig die eerlijk hun EV invullen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:01 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ja. Met 50pk tussen je benen rij je jezelf een stuk makkelijker je graf in dan in een stalen kooi om je heen met 400pk. Motorrijden brengt nou eenmaal meer risico met zich mee dan autorijden, daarom zijn die regels zo. Dat de grenzen zelf inmiddels nergens meer op slaan is een andere discussie.
Maar ga vooral zo door met overal schijt aan hebben en onderuit proberen te komen. We zien vanzelf een bericht langskomen dat je van het asfalt geschraapt bent.
Okay okay, het spijt me en ik heb al gezegd dat ik het niet meer zou doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:13 schreef Tunafish het volgende:
Ik ken er weinig die nog voor dat ze uberhaupt hun AVB hadden gedaan al met een zware motor over de snelweg rijden.
Neuh, begin met een beetje je verstand te gebruiken, dan kom je al een heel eind. Je geeft gewoonweg geen blijk van enig inzicht in de potentiële gevaren van wat je allemaal doet en probeert uit te spoken, en dat is onverantwoord. Als je jezelf daarmee kapot rijdt, prima, moet je zelf weten. Maar doe dat niet op de openbare weg waar je anderen met je idioterie om zeep kunt helpen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:25 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Okay okay, het spijt me en ik heb al gezegd dat ik het niet meer zou doen.
Wat wil je dat ik doe, naar de politie gaan en vragen of ik aub een bekeuring mag?
Dat is over 2 of 4 jaar echt niet anders, mijn postuur.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:41 schreef BlackLining het volgende:
Mwa, het is vooral dat je duidelijk geen respect hebt voor de motor. En dat is dodelijk.
En ja, een motor van 50pk is aanzienlijk moeilijker over controle te houden dan een auto van 400pk. Zolang het goed gaat valt dat inderdaad mee, maar zodra je achterwiel verspringt hou je zeker met jouw postuur (en dat is niet bedoeld als aanval) die zware motor gewoon niet onder controle. Je hoeft voor mij echt geen sorry te zeggen. Maar je hebt een paar motorrijlesjes gehad, neem het advies nou eens aan van mensen die al jaren en tien zoniet honderdduizenden kilometers ervaring hebben, dat je echt even tot inzicht moet komen wil je over een paar jaar nog leven.
Maar je ervaring wel. En hopelijk ben je dan ook volwassener.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat is over 2 of 4 jaar echt niet anders, mijn postuur.
Hetzelfde met alle mensen die zeggen dat autorijden niet zo moeilijk is en binnen een week hun rijbewijs alweer kwijt zijn. (legio gevallen van gezien).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:41 schreef BlackLining het volgende:
Mwa, het is vooral dat je duidelijk geen respect hebt voor de motor. En dat is dodelijk.
En ja, een motor van 50pk is aanzienlijk moeilijker over controle te houden dan een auto van 400pk. Zolang het goed gaat valt dat inderdaad mee, maar zodra je achterwiel verspringt hou je zeker met jouw postuur (en dat is niet bedoeld als aanval) die zware motor gewoon niet onder controle. Je hoeft voor mij echt geen sorry te zeggen. Maar je hebt een paar motorrijlesjes gehad, neem het advies nou eens aan van mensen die al jaren en tien zoniet honderdduizenden kilometers ervaring hebben, dat je echt even tot inzicht moet komen wil je over een paar jaar nog leven.
`quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:12 schreef Ceased2Be het volgende:
En omfg wat is zo'n pak heet als je een uur speciale verrichtingen aan het oefenen bent
Wel met extra hindernissen vandaag; de parkeerplaats werd door 3 verschillende rijscholen gebruikt voor de oefeningen en de gemeente was de heggen aan het snoeien.
En er maar langs vlammen voor de precisiestop en noodstop
Mwhehequote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:12 schreef Ceased2Be het volgende:
En omfg wat is zo'n pak heet als je een uur speciale verrichtingen aan het oefenen bent
Wel met extra hindernissen vandaag; de parkeerplaats werd door 3 verschillende rijscholen gebruikt voor de oefeningen en de gemeente was de heggen aan het snoeien.
En er maar langs vlammen voor de precisiestop en noodstop
Ja, was lachen. nu les staan voor a.s. vrijdag 7:30 want zaterdag zit mijn instructeur op de TT in Assenquote:
Gaat rap Ceased, hoe gaan de oefeningen? Laten ze je al los op de openbare weg?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, was lachen. nu les staan voor a.s. vrijdag 7:30 want zaterdag zit mijn instructeur op de TT in Assen
Theorie-examen staat voor 14 juli.
Ja, 5 lessen nu gehad. Ik reed mijn eerste les al zelfstandig terug naar de rijschool. Nu elke keer een km of 10 op en neer naar de parkeerplaats waar ik de speciale verrichtingen oefen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:17 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Gaat rap Ceased, hoe gaan de oefeningen? Laten ze je al los op de openbare weg?
Hmmm, dat houdt niet veel over. Waarom er zo lang niets aan gedaan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:38 schreef sanger het volgende:
* sanger Ook maar weer eens melden hier. Tijdje stilgezeten, maar nu weer planning gemaakt omdat AVB maar t/m 23 augustus geldig is.
Ik heb 1 juli mijn eerstvolgende les. AVD examen is dan op 29 juli. En 12 juli theorie opnieuw doen.
Bij de vliert toevallig?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, 5 lessen nu gehad. Ik reed mijn eerste les al zelfstandig terug naar de rijschool. Nu elke keer een km of 10 op en neer naar de parkeerplaats waar ik de speciale verrichtingen oefen.
Zodra ik m'n AVB heb wordt het pas snelweg gok ik
nee, ik les in Boxtel bij mijn familiequote:
Langspier uhuquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
nee, ik les in Boxtel bij mijn familie
mijn nicht heeft een rijschool, ik krijg les van haar man.
avb-oefeningen doen we op de parkeerplaats van de Langspier
Ik kan al een rondje, best -> oirschot -> haaren -> esch -> boxtelquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:38 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Langspier uhu
Ah dus jij plant straks de eckte eckte brabantse rit
Want de rit die ik heb gemaakt gaat ook deels door Gelderland
Achterdoor via Aarle rijden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik kan al een rondje, best -> oirschot -> haaren -> esch -> boxtel
Geen zin, geen tijd, wilde naar andere rijschool maar was te lui om er 1 uit te zoekenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:20 schreef mjan het volgende:
[..]
Hmmm, dat houdt niet veel over. Waarom er zo lang niets aan gedaan?
Ik heb ook meerder lessen AVD gehad op de snelweg voordat ik mijn AVB had gehaald hoor, dat is toch niet zó raar? Instructeur laat je dat echt niet doen als ie dat verantwoord acht.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:13 schreef Tunafish het volgende:
Ik ken er weinig die nog voor dat ze uberhaupt hun AVB hadden gedaan al met een zware motor over de snelweg rijden.
Ik tijdens mijn tweede les al, op weg naar een AVB oefenterrein. De eerste keer was over provinciale weg. Is dat zo raar dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:13 schreef Tunafish het volgende:
Ik ken er weinig die nog voor dat ze uberhaupt hun AVB hadden gedaan al met een zware motor over de snelweg rijden.
Andersom, denk ikquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb ook meerder lessen AVD gehad op de snelweg voordat ik mijn AVB had gehaald hoor, dat is toch niet zó raar? Instructeur laat je dat echt niet doen als ie dat verantwoord acht.
OT: Vanavond eindelijk weer een les, intussen 2 weken geleden ivm vakantie instructeur hoop dat ik het nog kan
quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb ook meerder lessen AVD gehad op de snelweg voordat ik mijn AVB had gehaald hoor, dat is toch niet zó raar? Instructeur laat je dat echt niet doen als ie dat verantwoord acht.
OT: Vanavond eindelijk weer een les, intussen 2 weken geleden ivm vakantie instructeur hoop dat ik het nog kan
Ik neem een beetje aan dat dat met instructeur erbij was, en niet alleenquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik tijdens mijn tweede les al, op weg naar een AVB oefenterrein. De eerste keer was over provinciale weg. Is dat zo raar dan?
Ja, die reed wat achter mij en de andere cursistquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:23 schreef Tunafish het volgende:
[..]
[..]
Ik neem een beetje aan dat dat met instructeur erbij was, en niet alleen
Jap, zo heette het bij mij ook. "Dit doe je bij een stoplicht ook Nick. Vol gas en dan zorgen dat je weer netjes stilstaat bij het volgende kruispunt"quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Begint al ergens op te lijken, vandaag de langzame slalom (30km/u) en de vertragingsoefening gedaan.
Of, zoals mijn instructeur het noemde, de 'win de race bij het stoplicht-oefening
Hehequote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Jap, zo heette het bij mij ook. "Dit doe je bij een stoplicht ook Nick. Vol gas en dan zorgen dat je weer netjes stilstaat bij het volgende kruispunt"
Ik ga snel beginnen (al vaker gezegd) en vraag eerst mijn broer even of hij kleding heeft wat ik mag gebruiken. Hij is iets gezette, maar ik denk dat het redelijk past. Als het dan leuk is (tuurlijk) dan koop ik snel eigen spul.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:35 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Gezien de topictitel: had ik maar mijn eigen kleding aangeschaft voor de lessen. Ik was altijd weer 10 minuten bezig met het aantrekken van kleding en dat ging van mijn eigen tijd af. Had het de dag ervoor geregend dan lesde ik af en toe ook in natte kleding en hadnschoenen. Helm paste nooit goed (wel liever te los dan te strak eerste les na een half uur knallende koppijn door een te kleine helm).
Dus mijn tip voor aankomende cursisten: Kleding en helm moet je sowieso kopen als je motor gaat rijden dus kun je net zo goed zo vroeg mogelijk kopen (als je zeker weet dat je motor gaat rijden) en aan je eigen spul wennen.
Mijn instructeur had zijn dagen meestal vol gepland. Ik ben er dan al 10 min maar garagebox kan pas open als die er is. Ik kleed me om en rij dan eerst naar de vorige leerling zijn huis (die reed mee met de instructeur in de auto). Na mij is er natuurlijk ook een leerling en moest op tijd terug naar de box. Mocht er niemand na mij zijn reden we wel wat langer.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gaat het omkleden serieus van de tijd af? Ik ben altijd 10 minuten van te voren aanwezig.
Dat wel, maar dat zijn de meeste motoren. En het liefste knijp ik gewoon de motor, zodat ik na 2 jaar geen nieuwe motor hoef te kopen. Er zijn maar vrij weinig motoren standaard 35kw. Mijn vriendin heeft een Suzuki gs500 die dat wel standaard is, maar ik koop liever iets nieuwers. (Ligt er een beetje aan wat het budget na de vakantie toelaat.)quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:55 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Zijn die niet beide over 35 KW? Ga je ze knijpen?
Ik heb zelf een GS500. Ik denk dat ik er na 2 jaar wel genoeg van heb en eentje van boven de 35 kw koop.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:41 schreef zynex het volgende:
[..]
Dat wel, maar dat zijn de meeste motoren. En het liefste knijp ik gewoon de motor, zodat ik na 2 jaar geen nieuwe motor hoef te kopen. Er zijn maar vrij weinig motoren standaard 35kw. Mijn vriendin heeft een Suzuki gs500 die dat wel standaard is, maar ik koop liever iets nieuwers. (Ligt er een beetje aan wat het budget na de vakantie toelaat.)
Heb er laats op gereden, maar het is wel een leuke motor hoor. Denk niet dat ie heel snel verveeld. Mijn vriendin mag over 2 maanden zware motor rijden en heeft nog geen behoefte aan iets nieuws.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 01:04 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Ik heb zelf een GS500. Ik denk dat ik er na 2 jaar wel genoeg van heb en eentje van boven de 35 kw koop.
Er is natuurlijk meer dan topsnelheid. Zwaardere motoren hebben vaak ook meer koppel, dus direct power vanuit lage toeren.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:53 schreef zynex het volgende:
[..]
Heb er laats op gereden, maar het is wel een leuke motor hoor. Denk niet dat ie heel snel verveeld. Mijn vriendin mag over 2 maanden zware motor rijden en heeft nog geen behoefte aan iets nieuws.
Bij het stoplicht trekt ie snel genoeg op naar mijn mening en de top ligt ook ergens rond de 170/80? Het enige voordeel van een zwaardere motor zou dus de hogere topsnelheid zijn, maar zo vaak zal ik niet harder rijden. Het hardste wat ik überhaupt ooit heb gereden was rond de 230 in een Saab 9-3 en dat vond ook al hard genoeg hoor. Op een motor zou ik dat met mijn geringe ervaring niet eens durven.
Hij trekt zeker hard genoeg op. Enige voertuigen waar ik van "verlies" zijn andere motoren.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:53 schreef zynex het volgende:
[..]
Heb er laats op gereden, maar het is wel een leuke motor hoor. Denk niet dat ie heel snel verveeld. Mijn vriendin mag over 2 maanden zware motor rijden en heeft nog geen behoefte aan iets nieuws.
Bij het stoplicht trekt ie snel genoeg op naar mijn mening en de top ligt ook ergens rond de 170/80? Het enige voordeel van een zwaardere motor zou dus de hogere topsnelheid zijn, maar zo vaak zal ik niet harder rijden. Het hardste wat ik überhaupt ooit heb gereden was rond de 230 in een Saab 9-3 en dat vond ook al hard genoeg hoor. Op een motor zou ik dat met mijn geringe ervaring niet eens durven.
Ik merk wel dat ik bij bochten bij lage snelheden half koppeling moet gebruiken. Anders bokt die erg en heb het gevoel dat die af wil slaan. Met mijn lesmotor (4 cilinder) had ik dat niet/veel minder.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:11 schreef thenxero het volgende:
[..]
Er is natuurlijk meer dan topsnelheid. Zwaardere motoren hebben vaak ook meer koppel, dus direct power vanuit lage toeren.
Gefeliciteerdquote:
En gehaald twee foutjesquote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik moet morgen mijn theorie vernieuwen
Ik ook.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:54 schreef sanger het volgende:
En als voorschot op mijn AVD op 29-07-2014 heb ik zojuist geloof ik alvast een motor gekocht
Snel plannen joh!!! Nu is het weer nog goed, kun je er nog van genieten.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:38 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ook.
Alleen staat mijn AVD nog niet gepland.
Hehehe.. zeg dat nog maar een keer als je op een ekte hebt gereden. Er zit een wezenlijk verschil tussen 'een auto eruit trekken bij het verkeerslicht' en 'net aan je stuur kunnen vasthouden als je gas geeft'quote:Op zondag 6 juli 2014 16:53 schreef zynex het volgende:
[..]
Heb er laats op gereden, maar het is wel een leuke motor hoor. Denk niet dat ie heel snel verveeld. Mijn vriendin mag over 2 maanden zware motor rijden en heeft nog geen behoefte aan iets nieuws.
Bij het stoplicht trekt ie snel genoeg op naar mijn mening en de top ligt ook ergens rond de 170/80? Het enige voordeel van een zwaardere motor zou dus de hogere topsnelheid zijn, maar zo vaak zal ik niet harder rijden. Het hardste wat ik überhaupt ooit heb gereden was rond de 230 in een Saab 9-3 en dat vond ook al hard genoeg hoor. Op een motor zou ik dat met mijn geringe ervaring niet eens durven.
Nou vond die 5min met 245kmh net Lang zat durenquote:Op zondag 13 juli 2014 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe.. zeg dat nog maar een keer als je op een ekte hebt gereden. Er zit een wezenlijk verschil tussen 'een auto eruit trekken bij het verkeerslicht' en 'net aan je stuur kunnen vasthouden als je gas geeft'
En idd 200+ is redelijk hard op een motor, zonder kuip. Als je achter een scherm of kuip zit, rijd je daarentegen makkelijk een uur lang 200p/u, geen enkel probleem
Inderdaad. Heb net even stukje gereden op mijn eigen motor (stiekem, ik weet het), en die van een vriend, gewoon om te vergelijken. Een 454 CC, 50 PK/37 KW tegenover een 1000 CC, 61 PK/46 KW en dat verschil merkte al heel duidelijk. En dan trok ik het gas nog niet eens echt open....quote:Op zondag 13 juli 2014 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe.. zeg dat nog maar een keer als je op een ekte hebt gereden. Er zit een wezenlijk verschil tussen 'een auto eruit trekken bij het verkeerslicht' en 'net aan je stuur kunnen vasthouden als je gas geeft'
Kon je trouwens nog goed wegkomen vorige week?quote:Op zondag 13 juli 2014 13:30 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
Nou vond die 5min met 245kmh net Lang zat duren
Ik ga dus ook beginnen op die 37 KW, gewoon ervaring opdoen. Is toch meer om te toeren dan om mee te racenquote:Op zondag 13 juli 2014 14:37 schreef zynex het volgende:
Natuurlijk merk je het verschil wel, maar ik denk niet dat het meteen verveeld. Waarom moet iedereen meteen iets hebben dat 300km/h gaat? Je kan op iets langzamers ook echt wel lol hebben. Veel mensen (zonder motor rijbewijs) denken toch vaak dat een 35kw motor een of andere langzame motor is, terwijl het toch echt een motor is met voldoende potentieel en geen trage brommer ofzo.
(Het grappige is ook dat dit meestal wordt gezegd door de mensen die zelf in één of andere trage diesel leasebak rijden.)
was met de trein. Knippers waren kapot.quote:Op zondag 13 juli 2014 14:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kon je trouwens nog goed wegkomen vorige week?
5 minuten @ 245/u op de CB is alleen weggelegd voor ekte mannen, ik heb hem denk ik 3 keer plank gehad, dan loopt 'ie dat (in de begrenzer), maar dan vind ik het na een seconde of 20 - 30 toch wel weer welletjes want dan krijg je een serieus pak op je flikker van ome wind. Eigenlijk is geen hol aan om zo debiel hard te rijden, het optrekken/accelereren is de ékte kick, en met 100pk/115Nm wil dat best met de CB. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik bij bijgehouden of eruit getrokken ben door wat dan ook.quote:Op zondag 13 juli 2014 13:30 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
Nou vond die 5min met 245kmh net Lang zat duren
quote:
Geen idee... Wel iets typisch voor mij. Ik had al een auto toen ik 17 was, al een caravan toen ik mijn E achter B nog moest halen, en nu dus ook met de motorquote:Op zondag 13 juli 2014 20:15 schreef Sounddragon het volgende:
Is het tegenwoordig mode om eerst een brommer te kopen en dan pas examen te doen? soort van tantalus kwelling?
Richting kun je aangeven met de armen En die lampjes ga je natuurlijk repareren bij de ahcquote:Op zondag 13 juli 2014 16:54 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
was met de trein. Knippers waren kapot.
het was De stuurschakelaar die kapot wasquote:Op zondag 13 juli 2014 22:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Richting kun je aangeven met de armen En die lampjes ga je natuurlijk repareren bij de ahc
Het probleem zat hem niet aan de onderkant, kreeg ze gewoon niet over m'n kop heenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:17 schreef muhahaha het volgende:
Xxl de tering ceased. Beter scheer je alles eraf
Fijn helmpie hequote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:49 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het probleem zat hem niet aan de onderkant, kreeg ze gewoon niet over m'n kop heen
Heb nu de Schuberth C3 (62/63):
[ afbeelding ]
Zit als gegoten, half uurtje op gehad in de winkel. Was bij mijn leshelm al genoeg om pijn te krijgen, bij deze nog niet iig. Moet er nog mee gaan lessen, maar het zal een verademing zijn gok ik zo.quote:
Sterkte manquote:Op zaterdag 19 juli 2014 08:28 schreef Ceased2Be het volgende:
ja, vond ik ook
dadelijk les van 9:30 tot 11:00... zal me een zweetbad worden
Sterkte, neem wat water mee (als je dit nog leest)!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 08:28 schreef Ceased2Be het volgende:
ja, vond ik ook
dadelijk les van 9:30 tot 11:00... zal me een zweetbad worden
wat een zweetfestijn! tot 11u gelest, daarna over de snelweg teruggereden (voor het eerst).quote:
Enkelhoogte zo ongeveerquote:
Ach gezien zijn eerdere posts.quote:
Owja dat had ik deels meegekregen. Tjah mag het hopen voor 'm.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ach gezien zijn eerdere posts.
Voor mijn gemoedsrust ga ik er maar vanuit dat hij niet zonder rijbewijs op de openbare weg op dat ding rijdt.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ach gezien zijn eerdere posts.
Voor mijn gemoedsrust ga ik er maar vanuit dat hij niet zonder rijbewijs op de openbare weg op dat ding rijdt.
Ja ja, vooral dat laatste maakt het oke natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:03 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een rijbewijs hoor, en dat maakt het geen misdrijf maar een overtreding. Maargoed, ik heb die discussie eerder gevoerd met BlackLining.
Die motor heeft een vermogen van 25kW en natuurlijk test je zo'n ding even uit als je hem koopt. Ik ga daar echt niet om liegen. Ik heb twee rustige stukjes gereden, een stukje over de snelweg en een stukje binnendoor naar huis.
Hij staat nu bij m'n ouders in de schuur en daar blijft ie staan totdat ik m'n rijbewijs heb. Ik woon midden in Woensel, dus we moeten eerst nog even ergens een pin in de grond maken waar ik 'm aan vast kan lijnen. Dat duurt ook nog wel even..
En man the fuck up. Er rijden zoveel mensen rond zonder een rijbewijs in welke categorie dan ook, daar zou ik me maar eens ernstig zorgen over gaan maken in plaats van iemand die een stukje rijdt op een machine waar hij gewoon les voor heeft plus een geldig autorijbewijs bezit.
Ik praat het niet goed. Als ik een PV krijg zal ik echt geen beroep aantekenen en klagen dat het oneerlijk is. Ik weet hoe de regels zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:06 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ja ja, vooral dat laatste maakt het oke natuurlijk.
Er zijn zoveel mensen die frauderen, beetje ontduiking kan dan ook geen kwaad, die paar duppies.
Wat een aannames toch weer.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed. Als ik een PV krijg zal ik echt geen beroep aantekenen en klagen dat het oneerlijk is. Ik weet hoe de regels zijn.
Als de overtreding zo ernstig is als Ceased het voordoet zou ik geen PV krijgen maar wel een gesprekje met de OvJ krijgen, gelukkig dat Ceased daar niet over gaat. Die wil vast dat bekeuringen nog duurder worden ofzo.
Het kenteken is overgeschreven op mijn vaders naam, die heeft zo'n verzamelpolis waar hij 'm onder geplaatst heeft. Zodra ik het rijbewijs haal word ik als tweede bestuurder bijgeschreven en ben ik dus op al zijn motoren verzekerd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Wat een aannames toch weer.
Ben je uberhaupt wel verzekerd op dat ding? Denk zelf van niet aangezien je de benodigde papieren dus mist.
Je wil het maar niet begrijpen, ik vraag me af waarom je blijft discussieren met telkens iemand anders. Wil het dan helemaal niet doordringen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:13 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het kenteken is overgeschreven op mijn vaders naam, die heeft zo'n verzamelpolis waar hij 'm onder geplaatst heeft. Zodra ik het rijbewijs haal word ik als tweede bestuurder bijgeschreven en ben ik dus op al zijn motoren verzekerd.
De motor is dus verzekerd, maar ik denk mijn persoontje niet. Daarom hebben we afgesproken dat ik twee rustige stukjes zou rijden (Lieshout - Deurne, binnendoor en een stukje over de A7/A32 tot knooppunt Lankhorst / Zwolle)
Ik snap jullie punt precies. Geen probleem, ik vind het risico om een keer 330 euro af te moeten tikken als ik een PV krijg aanvaardbaar. Net zoals sommige mensen het risico om jaren te moeten zitten aanvaardbaar vinden als ze een gewapende overval plegen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:24 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Je wil het maar niet begrijpen, ik vraag me af waarom je blijft discussieren met telkens iemand anders. Wil het dan helemaal niet doordringen?
Tevens, je bouwt zo geen schadevrije jaren op, veel plezier als je later een verzekering wilt nemen, kun je alsnog op 0 beginnen.
Dat kun je gewoon voorkomen door uit je doppen te kijken. Ik rijd vrij rustig en ga echt geen gekke capriolen uithalen. Ja het kan altijd gebeuren, natuurlijk, vast.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:35 schreef muhahaha het volgende:
Jij ziet alleen maar de boetes, raar dat jij dat verwijt naar ceased maakt over de hoogtes.
Wij bedoelen helemaal niet de boetes ansich maar dat jij iemand het ziekenhuis in rijdt en daar levenslang voor mag gaan dokken...
Zucht alsof je tegen een fucking muur praat, oh nee wacht die is gezelliger.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:38 schreef Amoeba het volgende:
Dat kun je gewoon voorkomen door uit je doppen te kijken. Ik rijd vrij rustig en ga echt geen gekke capriolen uithalen. Ja het kan altijd gebeuren, natuurlijk, vast.
Maar zoals ik al zei, dat ding staat nu in de schuur totdat ik m'n AVD gehaald heb. Ik heb niet meer op te zware motoren rondgereden voor de categorie waar ik mee bezig ben.
Alsof iedereen hier ineens heilig is in het verkeer ofzo.
Ik zeg toch dat ik je punt begrijp? Waarom moet iedereen op deze aardkloot het met jou eens zijn?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:40 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Zucht alsof je tegen een fucking muur praat, oh nee wacht die is gezelliger.
Want dat is eigenlijk het enige argument wat je hebt, omdat pietje het doet mag jij het ineens ook. Punt is alleen dat als pietje iemand kreupel rijdt hij gaat bloeden en dat kan jou ook overkomen maar goed, dit gaat er never nooit in, veel succes iig. Ik hoop dat ik jou nooit tegen hoef te komen in het verkeer.
Dat is mijn missie op het web.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:47 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik je punt begrijp? Waarom moet iedereen op deze aardkloot het met jou eens zijn?
Nee, 20 zonder A1 is voldoende.quote:Op zondag 20 juli 2014 03:06 schreef LompeWorst het volgende:
Wat een doolhof, de website van de rijksoverheid.
Begrijp ik het nou goed dat je voor A2 OF 20 en 2 jaar A1 OF 24 moet zijn?
Om daar even op terug te komen. Als de 35kW machine weg is bij de rijschool heb ik wel eens de zware machine meegekregen, goed dat was voor AVB oefeningen maar naar zo'n terrein moet je ook over de openbare weg.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:09 schreef muhahaha het volgende:
Volgens de logica van Amoeba mag je gewoon een snellere motor rijden want hij doet dat ook.
Nee mutsebeest. Het maakt geen flikker uit of je al een autorijbewijs hebt of niet, als je zonder rijbewijs op dat ding rijdt ben je niet verzekerd ongeacht of dat ding op je vaders polis staat.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed. Als ik een PV krijg zal ik echt geen beroep aantekenen en klagen dat het oneerlijk is. Ik weet hoe de regels zijn.
Als de overtreding zo ernstig is als Ceased het voordoet zou ik geen PV krijgen maar wel een gesprekje met de OvJ krijgen, gelukkig dat Ceased daar niet over gaat. Die wil vast dat bekeuringen nog duurder worden ofzo.
Als jij wordt aangereden door iemand die niet voorzichtig rijdt heb je ook een probleem omdat je geen rijbewijs hebt voor het voertuig wat je bestuurt. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:38 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon voorkomen door uit je doppen te kijken. Ik rijd vrij rustig en ga echt geen gekke capriolen uithalen. Ja het kan altijd gebeuren, natuurlijk, vast.
...
Dan is de rijschool verantwoordelijk, maar dat verschil snap je zelf toch ook wel?quote:Op zondag 20 juli 2014 10:06 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Om daar even op terug te komen. Als de 35kW machine weg is bij de rijschool heb ik wel eens de zware machine meegekregen, goed dat was voor AVB oefeningen maar naar zo'n terrein moet je ook over de openbare weg.
Wat vind je daarvan?
Dat is verantwoordelijkheid van de rijschool, de grap is ook dat je er wel op mag lessen maar dat je er nadien nog niet mee mag rijden.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:30 schreef Amoeba het volgende:
Ook verzekerd voor brokken met een lesmotor waar ik niet eens op mag rijden?
Mijn rijles is geannuleerd. Instructeur ziek
Vanb frieschepalen naar Eindhoven zonder rijbewijsquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:29 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hij rijdt ook prima. Ik heb de rustigere stukken gereden, vanaf het tankstation in Drachten naar de P tussen knooppunt Lankhorst en Zwolle. Daar de motor aan m'n vader gegeven, dat is toch verstandiger.
Wel bijna een deuk in de Jag gekregen, kon maar ternauwernood een faalhaas in zijn Ka duidelijk maken dat het geen geschikt moment was om van rijbaan te wisselen.
En nog Lieshout - Deurne gereden, binnendoor via Aarle-Rixtel en Bakel. Maar daar ken ik de weg op m'n duimpje. (lees: gas erop)
Mijn vader had zowel mij als m'n motor de tering in geslagen als ik dit soort fratsen zou uithalenquote:Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef A4papier het volgende:
[..]
Vanb frieschepalen naar Eindhoven zonder rijbewijs
Kun je lezen?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef A4papier het volgende:
[..]
Vanb frieschepalen naar Eindhoven zonder rijbewijs
Vraag het Autoreset zou ik zeggen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:39 schreef Erasmo het volgende:
Nee bij studentchaffeurs. Ben benieuwd wat z'n werkgever er van zou vinden.
De drukke stukken heeft je pa gereden. sla ik verder nog iets over?quote:
Bronquote:Schade veroorzaken bij rijden zonder rijbewijs
Rijdt u zonder rijbewijs met een motorvoertuig, dan loopt u de kans dat uw verzekeringsmaatschappij eventuele schade niet dekt.
Hij reed Zwolle - Lieshout. Ik de rest.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:02 schreef A4papier het volgende:
[..]
De drukke stukken heeft je pa gereden. sla ik verder nog iets over?
kun jij dit lezen?
[..]
Bron
Geen maatschappij die maar 1 cent gaat vergoeden.
Waar je mogelijkerwijs jezelf en/of andere mensen mee opzadelt omdat je onverzekerd rondrijdt, DAAR ligt het issue. En dan maakt het niet uit of je 200 of 20 km rijdt. (statistisch gezien gebeuren de meeste ongelukken dichtbij huis, men let minder goed op in een bekende omgeving).quote:Op maandag 21 juli 2014 13:11 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hij reed Zwolle - Lieshout. Ik de rest.
Maar ik begrijp de ophef niet. Ik zie BL in een ander topic proberen te rechtvaardigen dat hij door rood licht knalt. Dat moet hij toch lekker zelf weten? Niet als 'n mietje gaan janken als je dan geschept wordt door een auto of oom agent je een prent geeft.
Volgens mij gooi je zaken door elkaar. Ik post dat ik die motor heb gekocht en het eerste wat er gepost wordt is een ' ' door jou. Vervolgens wordt er gesuggereerd dat ik de hele dag op dat ding rondknal waarop ik reply dat dat wel meevalt.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:29 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Waar je mogelijkerwijs jezelf en/of andere mensen mee opzadelt omdat je onverzekerd rondrijdt, DAAR ligt het issue. En dan maakt het niet uit of je 200 of 20 km rijdt. (statistisch gezien gebeuren de meeste ongelukken dichtbij huis, men let minder goed op in een bekende omgeving).
De overtreding die BL willens en wetens begaat is ook zeker niet goed te praten en kan ook mogelijke zware gevolgen hebben, maar die zijn situatie-afhankelijk. In jouw geval ben je altijd fout wat je ook doet.
En dan nog een algemene tip; als je illegaal bezig bent... ga er dan niet over lopen patsen op een forum.
Je post niet dat je de motor hebt gekocht. Je post een foto waarop je aan het tanken bent. Dat roept de suggestie op dat je erop gereden hebt / rijdt op de openbare weg. Vervolgens blijkt dat ook de waarheid te zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:34 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Volgens mij gooi je zaken door elkaar. Ik post dat ik die motor heb gekocht en het eerste wat er gepost wordt is een ' ' door jou. Vervolgens wordt er gesuggereerd dat ik de hele dag op dat ding rondknal waarop ik reply dat dat wel meevalt.
Want ik stap in een shirt op dat ding.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Je post niet dat je de motor hebt gekocht. Je post een foto waarop je aan het tanken bent. Dat roept de suggestie op dat je erop gereden hebt / rijdt op de openbare weg. Vervolgens blijkt dat ook de waarheid te zijn.
Het maakt -zoals nu al 100x gezegd- niet uit of je 'de hele dag' op dat ding knalt of 'maar' 50 kilometer, als je geen rijbewijs hebt dan heb je niks te zoeken op de openbare weg met zo'n ding.
Zegt iemand die zonder rijbewijs op de openbare weg gaat rijden Veel triester dan dit wordt het niet meer.quote:
Je had het al toegegeven. Wel mooi hoe je het lestopic verneukt met je stoere ritjes.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:59 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Want ik stap in een shirt op dat ding.
Denk eens na man.
Ik bedoel dat ik niet met die foto insinueer dat ik op dat ding heb gereden en dat heb ik er initieel ook niet bijgezet.quote:Op maandag 21 juli 2014 17:27 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Je had het al toegegeven. Wel mooi hoe je het lestopic verneukt met je stoere ritjes.
Je hoeft nergens een geheim van te maken, maar ik had iig goed ingeschat (gezien je eerdere posts) wat er was gebeurd... vandaar dequote:Op maandag 21 juli 2014 17:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik niet met die foto insinueer dat ik op dat ding heb gereden en dat heb ik er initieel ook niet bijgezet.
Waarom moet ik daar een geheim van maken? Stop nu maar gewoon met je discussie, het is niet alsof ik zoveel waarde hecht aan je mening.
43/50 waar ik minimaal 44/50 moest hebbenquote:
Heb je die 1000 oefenvragen van TPB getrokken?quote:Op maandag 21 juli 2014 18:31 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Je hoeft nergens een geheim van te maken, maar ik had iig goed ingeschat (gezien je eerdere posts) wat er was gebeurd... vandaar de
Hoop voor zowel jou als je pa dat er door jou geen stukken worden gemaakt voordat je je rijbewijs hebt. Mocht dat wel gebeuren dan lees ik graag het WGR topic ervoor
En nu weer gezellig over lessen!
[ontopic]
1e keer gezakt voor theorie moet de 30e weer.
Oefencd'tje met 8 x 50 vragen, maar die ken ik allemaal wel na 2xquote:Op maandag 21 juli 2014 18:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb je die 1000 oefenvragen van TPB getrokken?
I bite my thumb at thee!quote:Op maandag 21 juli 2014 18:49 schreef A4papier het volgende:
Ik ben vandaag wel geslaagd voor mijn theorie
@C2b: balen!
Mijn autorijbewijs kostte me niets Dus ben meer kwijt aan motor.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:47 schreef LompeWorst het volgende:
Mensen die tevens hun autorijbewijs hebben.
Verwachten jullie meer of minder kwijt te zijn aan jullie motorrijbewijs.
Zou graag een motorrijbewijs, maar weer zo veel/lang voor een A1 rijbewijs is het me niet waard.
Zal wel loslopen danquote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Paar dagen terug 24 geworden, als 't salaris binnen is theorie inplannen en beginnen.
Word nog wat, ben echt een autorijder, incluis bijbehorende trekjes. Ik heb wel vanaf mijn 16e op brommers en scooters gereden, waarvan 2 jaar op een schakelbrommer. 't zal mij benieuwen.
Mijn motorrijbewijs koste me niets dus ik was meer kwijt aan auto.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 07:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Mijn autorijbewijs kostte me niets Dus ben meer kwijt aan motor.
Hoewel ik al enige tijd bezig ben zit ik nog steeds onder de ¤ 1.000 nu
Zo vaak gehad op die les-CB, ''even de richtingaanwijzer uitzetten'' *tuut*quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:16 schreef Ener-G het volgende:
Ach ik vond het wel meevallen, het irritantst was als de boel nog zeiknat was omdat ze in de regen hadden gereden. Ik ben sowieso na elke rijles meteen onder de douche gestapt omdat je zelf ook aardig zweet als je een of twee uur op zo'n ding bezig bent, zeker als het wat warmer is.
Als je eigen spul wil neem dan in ieder geval een eigen helm (wel zo fris ) en handschoenen, voor de pasvorm. Vooral handschoenen is erg belangrijk dat ze goed passen, vaak zijn die van de rijschool net even te klein of te groot, waardoor je kan blijven hangen op het gas of misgrijpt bij de hendels/richtingaanwijzer.
Checkquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:19 schreef Erasmo het volgende:
Zo vaak gehad op die les-CB, ''even de richtingaanwijzer uitzetten'' *tuut*
Ik kan mijn ouders misschien nog wel overtuigen het pak etc voor mij te kopenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 08:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn motorrijbewijs koste me niets dus ik was meer kwijt aan auto.
Maar die discussie is al tientallen keren langs geweest en wat dat kost fluctueert nog meer dan bij de auto. Ik had hem in 11 lessen die voor mij dan ook nog eens gratis waren, er zijn er ook die hadden 40 lessen. Ervaring in de auto kan je helpen vanwege verkeersinzicht, maar ook tegenwerken vanwege de beroerde rijstijl die veel koekblikmachinisten zich aangeleerd hebben.
En hou ook rekening met aanschaf van pak, helm, etc. Je wilt echt niet in de meuk van de rijschool lessen namelijk. Dan ruik je nog uren naar het angstzweet van je voorganger
Volgens vrienden van mij ook, die hebben ook hun A al. Het voordeel wat zij aangaven was dat ze al kon den schakelen en remmen vanwege hun schakelbrommer tijd, en dat je door de tweewieler ervaring weet dat automobilisten veelal schele dakduiven zijn die je niet zien al sta je met groot licht 20cm van hun gezicht af te seinenquote:
Mwhehe, dat moet een leuk gezicht zijn. Maar het doel heiligt de middelen .quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:03 schreef Amoeba het volgende:
M'n rijles was zondag vervallen maar vanavond van 18-20u weer een rondje rijden.
Edit: Enige nadeel is dat m'n stadsfiets gejat is en m'n auto ergens anders staat waardoor ik op m'n racefiets inc. motorpak naar de rijschool moet. Een tas meeslepen op dat ding is echt een hell of a job.
Ja denk dat ik het toch maar alleen in een gele sporttas stop. Punt is alleen dat ik dat ding niet om m'n schouder kan hangen want dan ligt hij direct op het achterwiel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:43 schreef picodealion het volgende:
[..]
Mwhehe, dat moet een leuk gezicht zijn. Maar het doel heiligt de middelen .
Je examinator zoekrijden is geen enkel probleem. Sterker nog, een eis om te slagen is het gebruik maken van de voordelen van de motor. Één daarvan is de snelheid van de motor. Het is eerder positief dan negatief om je examinator kwijt te raken. Ietsjes te hard rijden is namelijk ook geen probleem; liever te hard dan te langzaam.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:23 schreef Amoeba het volgende:
Als je examen hebt, rijdt je examinator dan altijd met de motor mee?
Bij mijn rijtest reed hij samen met mijn instructeur die me de aanwijzingen via een portofoon doorgaf in zijn auto achter mij aan. Opzich wel handig, ik moest namelijk een paar keer rustig rijden tot hij mij ingehaald had. Die momenten zou ik op een examen ook wel fijn vinden.
Mag dit nu eigenlijk of niet?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 07:28 schreef muhahaha het volgende:
Mijn examninator zei voor het examen dat ik geen rekening met hem hoefde te houden. Alleen niet voordringen bij verkeerslichten.
Succes man, het lijkt nu koeler te zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:
Zo... les nr 8 zodadelijk. Hopelijk wordt het niet weer een zweetfestijn, maar vrees het ergste
Hmz mij is altijd 10% boven Vmax aangeleerd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 01:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je examinator zoekrijden is geen enkel probleem. Sterker nog, een eis om te slagen is het gebruik maken van de voordelen van de motor. Één daarvan is de snelheid van de motor. Het is eerder positief dan negatief om je examinator kwijt te raken. Ietsjes te hard rijden is namelijk ook geen probleem; liever te hard dan te langzaam.
Mijn instructeur vertelde me altijd 10km boven de max te zitten (behalve in de bebouwde kom!), altijd links te gaan staan bij stoplichten al staat er rechts maar één auto, en stevig op te trekken. Dan kom je zelfverzekerd over en dat is het belangrijkste.
Hier nog geen zonnetje gezien vandaag.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:15 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Succes man, het lijkt nu koeler te zijn.
Scheelde iets, maar nog steeds zweetfestijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:15 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Succes man, het lijkt nu koeler te zijn.
Deed je dat bij de lessen wel al dan? Ik dacht dat ik dat toen niet kon makenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 07:28 schreef muhahaha het volgende:
Mijn examninator zei voor het examen dat ik geen rekening met hem hoefde te houden. Alleen niet voordringen bij verkeerslichten.
Jup da's kut. Heb je tegensturen en sturen met je heupen al een beetje onder de knie? Zodra dat goed gaat gaat je leercurve als een raket omhoog.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Scheelde iets, maar nog steeds zweetfestijn.
Ging echt zo ontiegelijk kut vandaag
Trage slalom en achtjes geoefend en ging echt voor geen meter, maar voelde me al redelijk beroerd en had m'n kop er niet bij door privé omstandigheden... dan merk je direct wat dat doet met je rijvaardigheid.
Sturen met de heupen wel, dat tegensturen daarentegen gaat te houterig maar gaat wel beter.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Jup da's kut. Heb je tegensturen en sturen met je heupen al een beetje onder de knie? Zodra dat goed gaat gaat je leercurve als een raket omhoog.
Ik was über-braaf met rijles pas mijn laatste rijles zei de instructeur dat ik tijdens examen maar wat minder enthousiast moest rijden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:27 schreef Nero22 het volgende:
Voordringen heb ik wel eens gedaan. Stond ik een minuut later stil bij de bushalte om op mijn mede-lesser te wachten.
En inhalen op dezelfde rijstrook mag toch gewoon? Als in: niet gedoogd, maar gewoon toegestaan? Als je maar niet over een dubbel lijntje gaat.
ah ja, tip al eerder ergens gezien maar in m'n ergernis helemaal vergetenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:34 schreef Erasmo het volgende:
Pink op het stuurgewichtje leggen en je kan het gas beter stabiel houden in krappe bochten.
Tip van de week. Of gewoon een stuk gaan rijden/AVD-en; oefeningen doen werkt toch niet als je gefrustreerd bent.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:42 schreef Erasmo het volgende:
Als ie echt niet lukt en je bent er helemaal klaar mee vraag ook of je een andere oefening kan doen.
Het is niet gedoogd, het mag. Net als filerijden.quote:
Ik dacht vandaag, laat ik mijn instructeur eens uitdagen. Kreeg er inderdaad een gesprekje over, hij raadt het af om het tijdens rijles/examen te doen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:43 schreef mjan het volgende:
[..]
Deed je dat bij de lessen wel al dan? Ik dacht dat ik dat toen niet kon maken
Om na 100 meter weer af te moeten slaan voor het pompstation.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:51 schreef muhahaha het volgende:
Met fok ritjes trouwens ook... 14 man die voor wil dringen werkt niet.
Of het nou 5 of 6 km te hard is, te hard is beter dan te langzaam als het al geen vereiste is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hmz mij is altijd 10% boven Vmax aangeleerd.
[..]
Hier nog geen zonnetje gezien vandaag.
Is mij ook verteld inderdaad, altijd links gaan staan bij verkeerslichten etc,quote:Op zondag 27 juli 2014 02:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Of het nou 5 of 6 km te hard is, te hard is beter dan te langzaam als het al geen vereiste is.
Gewoon stevig doorrijden en gebruik maken van de snelheid snelheid van de motor. Dan komt het goed.
Als je toch vooraan staat bij een verkeerslicht, maakt het toch niet uit of dat rechts of links is?quote:Op zondag 27 juli 2014 17:09 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
2 september AVD, dan hopelijk nog even een paar ritjes doen in het naseizoen.
[..]
Is mij ook verteld inderdaad, altijd links gaan staan bij verkeerslichten etc,
2 september. Kon dat niet eerder?quote:Op zondag 27 juli 2014 17:09 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
2 september AVD, dan hopelijk nog even een paar ritjes doen in het naseizoen.
[..]
Is mij ook verteld inderdaad, altijd links gaan staan bij verkeerslichten etc,
Stom eigenlijk dat je daar nooit tips/aanwijzingen over krijgt terwijl bijna iedere motorrijder het doet, en het vaak ook veiliger is dan achteraan aansluiten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:20 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik dacht vandaag, laat ik mijn instructeur eens uitdagen. Kreeg er inderdaad een gesprekje over, hij raadt het af om het tijdens rijles/examen te doen.
Kut, ik ga morgen examen aanvragen.quote:
Ik ben afhankelijk van een wat kleinere CBR locatie (dus minder capaciteit denk ik) en mijn instructeur gaat op vakantie. Dus helaas. Misschien heb jij meer geluk.quote:
Hoevenweg in Eindhoven.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik ben afhankelijk van een wat kleinere CBR locatie (dus minder capaciteit denk ik) en mijn instructeur gaat op vakantie. Dus helaas. Misschien heb jij meer geluk.
Ik snap een heleboel van jouw posts ineens een heel stuk beter.quote:
Mooi, jij bent mijn nieuwe psychiater. Kan me al niet meer herinneren wanneer ik de laatste gesproken heb.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:53 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik snap een heleboel van jouw posts ineens een heel stuk beter.
Die plaat voor je kop zit er gewoon echt
10 september pasquote:Op zondag 27 juli 2014 21:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik ben afhankelijk van een wat kleinere CBR locatie (dus minder capaciteit denk ik) en mijn instructeur gaat op vakantie. Dus helaas. Misschien heb jij meer geluk.
Heb jij die toevallig nog ergens staan? Ben een beetje klaar met m'n vekabest cd'tjequote:Op maandag 21 juli 2014 18:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb je die 1000 oefenvragen van TPB getrokken?
Balen he? Heb eigenlijk alles inmiddels al gekocht (behalve een motor ) en sta echt te popelen om eens te beginnen.quote:
Geslaagd trouwens?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:34 schreef sanger het volgende:
Ik nu ook lekker twee uurtjes. Laatste twee hoop ik, dinsdag afrijden
Wat is dat voor onzin dan van die kerel Wat zei je instructeur daarvan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:30 schreef Rzr101 het volgende:
Dus snel omgekleed en op de motor om in te rijden "ho ho, nee da gaat niet meer. Je zei je wil gelijk beginnen"
Ik vraag me dus ook af, hoe het kan dat een CBR-persoon voorstelt om zonder in te rijden en op een koude motor het AVB af te leggen... Dat gaat toch tegen alle inzicht en redelijkheid in? :Squote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:47 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin dan van die kerel Wat zei je instructeur daarvan?
Ja. Heb bij hun ook mn autorijbewijs gehaald. Destijds ook gezeik van hun met afspraken (hun maken de planning qua lesuren - en verkopen mij een pakket: Zo veel uur voor die prijs. Vervolgens zitten er in de planning die ze hebben gemaakt te veel uren voor mijn pakket. Achteraf, de laatste 6uur wordt dat ineens duidelijk - of ik het verschil even wil betalen).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:05 schreef Nero22 het volgende:
En dit is ook de reden dat je naar een andere rijschool gaat?
36euro per uur.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:44 schreef Erasmo het volgende:
6 man in een AVB les? Dan mag ik hopen dat je niet meer dan ¤25 per les betaald
Nou weet ik natuurlijk niet hoe jij die bochtjes nam of hoe beroerd de banden waren, maar dit vind ik toch best wel onzin als je gewoon op fatsoenlijk asfalt rijdt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:52 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Afgelopen woensdag in de regen les gehad.
Noodstop, vertragingsoefening, precisiestop allemaal in de regen gedaan (voor het eerst).
Ging allemaal prima.
Daarna van oefenterrein terug naar de rijschool rijden. Ik geloof dat ik wel 4 keer te horen kreeg dat ik voorzichtiger de bochten moest nemen. Het was nat dus glad.
Blijkbaar heb ik te veel vertrouwen in de goede bandjes van de motor
Nu ff een paar weken geen les, omdat ik pas eind september voor de avb kan opgaan.
Dit. Sinds wanneer is asfalt glad als het nat is? Als je je daar met normaal rijden of wat AVB rondjes zorgen om moet maken heb je beslist geen goede bandenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:05 schreef mjan het volgende:
[..]
Nou weet ik natuurlijk niet hoe jij die bochtjes nam of hoe beroerd de banden waren, maar dit vind ik toch best wel onzin als je gewoon op fatsoenlijk asfalt rijdt.
Nicequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:51 schreef CruisinDen het volgende:
Zal me ook maar even melden hier!
Ik heb momenteel op een CBF500 (en nog een keer op een er6n) gelest. En m'n AVB in 8 lessen gehaald.
Nu op naar AVD, ben benieuwd.
Grappig dat je dat zegt. Mijn instructeur zei juist: nat is niet glad.quote:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 08:54 schreef Erasmo het volgende:
Of een bocht die opeens gevuld is met plakstrips
quote:
Ja, godverdomme zeg Maar gelukkig kom je dat soort toestanden in Nederland zelden zo erg tegen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 08:54 schreef Erasmo het volgende:
Of een bocht die opeens gevuld is met plakstrips
Gelukkig maar zeg. VOnd het kut genoeg dat dat er zo bij lag.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, godverdomme zeg Maar gelukkig kom je dat soort toestanden in Nederland zelden zo erg tegen.
Vind het nog steeds een klein wonder dat daar niemand is gaan liggen toen.
quote:
Balen zeg. Al een nieuwe datum gepland?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Echt stom.... Ik deed iets fout wat ik nog nooit fout gedaan heb, en ook in de les vooraf niet..... Te korte afstand houden op de snelweg.....
Dat hij het vertelde reageerde ik ook oprecht verbaasd, dacht dat het wel gelukt moest zijn. Verder ook hartstikke lekker gereden.... Schijnt toch echt zo geweest te zijn.... Thuis geloofde ook niemand het, omdat ik juist altijd veel afstand hou en iedereen er op aanspreek dat ze bumperkleven
Jep, komende woensdag mag ik weerquote:Op zondag 17 augustus 2014 17:54 schreef mjan het volgende:
[..]
Balen zeg. Al een nieuwe datum gepland?
Mijn instructeur zei een keer dat ik beter samen met de bestuurder van de auto voor mij in de auto had kunnen stappen, zo dicht zat ik erop.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Echt stom.... Ik deed iets fout wat ik nog nooit fout gedaan heb, en ook in de les vooraf niet..... Te korte afstand houden op de snelweg.....
Dat hij het vertelde reageerde ik ook oprecht verbaasd, dacht dat het wel gelukt moest zijn. Verder ook hartstikke lekker gereden.... Schijnt toch echt zo geweest te zijn.... Thuis geloofde ook niemand het, omdat ik juist altijd veel afstand hou en iedereen er op aanspreek dat ze bumperkleven
jij moet je serieus af gaan vragen of een motor wel iets voor jou isquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:51 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei een keer dat ik beter samen met de bestuurder van de auto voor mij in de auto had kunnen stappen, zo dicht zat ik erop.
Gast ga heen. Daar neem je toch rijles voor?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:23 schreef OuweBaas het volgende:
[..]
jij moet je serieus af gaan vragen of een motor wel iets voor jou is
Gezien jou posthistorie maakt het niet uit of je rijles neemt of niet je kan domheid niet uit een mens halenquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Gast ga heen. Daar neem je toch rijles voor?
Mooi man. Je weet nog niet eens hoe je een bezittelijk voornaamwoord gebruikt en je hebt het over mijn domheid. Je reactie slaat als een tang op een varken. Iedereen mag fouten maken tijdens rijles, zeker als het voertuig betrekkelijk nieuw is voor hem/haar.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:38 schreef OuweBaas het volgende:
[..]
Gezien jou posthistorie maakt het niet uit of je rijles neemt of niet je kan domheid niet uit een mens halen
Point proven denk ik. gezien je niet met goede tegen argumenten kan komen gooi je het maar op jou kennis van de Nederlandse taalquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mooi man. Je weet nog niet eens hoe je een bezittelijk voornaamwoord gebruikt en je hebt het over mijn domheid. Je reactie slaat als een tang op een varken. Iedereen mag fouten maken tijdens rijles, zeker als het voertuig betrekkelijk nieuw is voor hem/haar.
Volgens mij geef ik anders een aardig relevant tegenargument. Jij leest blijkbaar niet verder dan de eerste zin he?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:45 schreef OuweBaas het volgende:
[..]
Point proven denk ik. gezien je niet met goede tegen argumenten kan komen gooi je het maar op jou kennis van de Nederlandse taal
Succces man
*Jouwquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:45 schreef OuweBaas het volgende:
[..]
Point proven denk ik. gezien je niet met goede tegen argumenten kan komen gooi je het maar op jou kennis van de Nederlandse taal
Succces man
Precies daarom. Ik hield niet genoeg afstand om op rommel te kunnen anticiperen. Het was nou niet dat het echt bumperkleven was.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:38 schreef muhahaha het volgende:
Kleven is geen fout meer he, als je dat al niet uit de theorie hebt weten te halen is motorrijden niks voor je nee. Voor hetzelfde geld ligt er rommel op de weg die je dus niet aan kunt zien komen...
Jammer ceased
Wel de onderwerpen gehad waar het op mis ging?
Waarom suggereert je instructeur van wel dan? Heeft hij het rommel argument ook aangehaald? Dat is voor mij namelijk wel 1 van de punten om het te laten (naast dat het ook irritant is voor de ander).quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Precies daarom. Ik hield niet genoeg afstand om op rommel te kunnen anticiperen. Het was nou niet dat het echt bumperkleven was.
Weer wat ehbo vragenquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:38 schreef muhahaha het volgende:
Jammer ceased
Wel de onderwerpen gehad waar het op mis ging?
Hm links wit en rechts rood toch?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:47 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Weer wat ehbo vragen
En een vraag over de kleur van de reflectoren op de vangrails (wist het echt niet meer en heb er toch al zo'n 500K aan km's opzitten in de auto...)
yup, ik dacht andersom...quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Hm links wit en rechts rood toch?
Ik weet het niet meer
Njah met de motor iets meer afstand houden dan met de auto vanwege de rommel was zijn argument.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:45 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Waarom suggereert je instructeur van wel dan? Heeft hij het rommel argument ook aangehaald? Dat is voor mij namelijk wel 1 van de punten om het te laten (naast dat het ook irritant is voor de ander).
Thanksquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |