abonnement Unibet Coolblue
pi_143930135
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:30 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog een handig punt om geschakelde 12V in omgeving zekeringkast af te tappen bij een E46 uit 2001; of maakt het niet zoveel uit qua gedoe?
Voor zo'n Russisch dashcamding :') :P
Sigaretten aansteker :P
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:06:16 #227
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143933308
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Sigaretten aansteker :P
Strak plan man.
Ware het niet dat die dus niet-geschakeld is. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143934574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Strak plan man.
Ware het niet dat die dus niet-geschakeld is. :P
Niet :D. Ook voor het eerst dat ik dat hoor :') . +15 van radio en dan een relais er tussen :P
pi_143942391
Klopt inderdaad. Best handig soms hoor, want als m'n auto op een tricky plaatsje staat laat ik soms de camera voor de zekerheid lopen.
Schip ahoy!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:30:05 #230
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143946570
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt inderdaad. Best handig soms hoor, want als m'n auto op een tricky plaatsje staat laat ik soms de camera voor de zekerheid lopen.
Geen afschrik-kinderen beschikbaar? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143957903
Wel veel afschrikwekkende kinderen in de buurt, maar dat is vast niet wat je bedoelt :D
Schip ahoy!
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:49:48 #232
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144016626
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geen idee, ik heb 'm gewoon in de sigarettenaansteker geprikt zitten :P
Heb een geschakelde aansteker aansluiting gemaakt in de bodem/achterzijde van het zonnebrilding links onder de lichtschakelaar.
Daarachter hing nog wat los (na profi Parrot install :') ) oa. een geschakelde 12V
Uurtje werk.

Ben begonnen te zoeken omgeving zekeringen,en na verwijderen handschoenenkast, relaiskast; maar daar kan je slecht bij, en het ziet er te netjes uit om mee te gaan rommelen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 3 september 2014 @ 19:07:36 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144144419
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144145895
:D

Goed voor de onbalans in je wiel, ook :P
Schip ahoy!
pi_144148431
er liep telkens koelvloeistof weg, na een rit met m'n e46.
het koelvloeistoflampje ging branden, bij een warme motor ging het uit. de temperatuurmeter bleef wel keurig in het midden. ik dacht dat ik iets vergat bij het ontluchten van de koelvloeistof

totdat ik wel 3 maal had ontlucht, zonder effect.
ik zag zelf nergens koelvloeistof weglekken, toch kwam het er met grote aantallen uit na het rijden.

toch maar eens naar laten kijken. de waterpomp en thermostaathuis waren het probleem.
er gaat nu een goede nieuwe pomp in. gelukkig geen blijvende schade verder.

voor wat betreft ontluchten, ik deed het goed. ontluchtingsnippel losdraaien, vullen totdat het daar eruit stroomt. de motor kan uit blijven bij de m43b19
het loont wel om te letten op het rubberen ringetje / pakking van de ontluchtingsnippel, deze kan je makkelijk kwijtraken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_144148754
Ik heb er 50k geleden een litertje bij gegooid en nu brandt het lampje af en toe weer eens. Conclusie: nieuwe jerrycan halen en weer bijvullen 8-). Voor dat 'zweetlitertje' ga ik geen honderden euro's diagnosekosten en vervanging ophoesten.
Schip ahoy!
  woensdag 3 september 2014 @ 21:07:16 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144149187
Radiator, pomp, thermostaat en slangen kan je best vervangen na 10 jaar ofzo. Op een dag zegt het boem.
Meestal bovenop een berg of in een file. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144149866
Dat houdt het spannend, toch? 8-).

Thermostaat is al eens vervangen. Ik zou het verder gewoon mooi vinden als die kar zonder allerlei extra vervangingen nog twee jaar doorrijdt. Want ga je dat alles preventief vervangen, dan is het eind zoek en blijf je bezig.
Schip ahoy!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:00:30 #239
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144151709
Bij mijn oude E36 325 en mijn, eveneens oude :') , E46 330 zag je op een bepaald moment bolstaande expansievaten en aan de onderzijde uitpuilende/doorhangende radiatoren.
Op dat moment vervangen, vind ik niet echt preventief vervangen.
Ik jakker nogal eens door de bergen; remmen en koeling krijgen dan flink op hun donder. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144157152
Maar dan heb je een duidelijke indicatie en is het logisch dat je gaat vervangen, want het is gewoon een heel eind kapot.

'Nadeel' bij mij is ook gewoon dat ie het los van wat kleine dingetjes het afgelopen jaar top doet, dus ik heb geen reden tot extra sleutelwerk. Gevolg is dat je dan ook geen zicht krijgt op andere zaken die tricky beginnen te worden, doordat het ding geen brug ziet en maar blijft rijden. Best prettig, maar ergens ook niet helemaal. Heb je een brug bij huis, is het zo gepiept. Maar die luxe heb ik dan weer niet ;)
Schip ahoy!
pi_144187291
Afgelopen 3 dagen flink bezig geweest de puntjes op de i te zetten. De auto was nog niet helemaal
klaar, oa afwerking van het dashboard moest wat beter.

-Kuipstoel verstelbaar gemaakt, veel aanpaswerk want de slede was te kort
-Remmen voor en achter nagekeken, blokkeert nu niet meer zo snel rechtsvoor
-Remslijtage systeem verwijderd en lampje uitgeschakeld.
-Hoedenplank bekleed met zwarte folie tegen weerkaatsing zonlicht in spiegel
-Alle blootliggende kabels weggewerkt of met tape vastgezet
-Kleine handgreepjes op de deur gemaakt, spiegelverstellingsknop verplaatst en stevig vastgemaakt
-Missende opkrikpuntdop op sloop gehaald
-Verbandkist gemonteerd
-Pookhoes van sloop gehaald en gerepareerd/opnieuw genaaid
-Sigarettenaansteker vervangen zodat de telefoon onderweg opgeladen kan worden
-BMW logo op het stuur gezet
-BMW logo achterop vervangen (origineel ipv carbon)
-M logo + Nordschleife sticker op de achterkant
-Reservewiel geregeld (leg ik in Adenau steeds tijdelijk aan een boom vast)

Motorsport chip (RON 98) is onderweg uit Duitsland, blok is al voorzien van spaghetti spruitstuk met katloze uitlaat icm K&N 57i luchtfilter.





Klein stukje doortrekken:

  vrijdag 5 september 2014 @ 13:51:00 #242
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144201303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:10 schreef pvdplanet het volgende:
Afgelopen 3 dagen flink bezig geweest de puntjes op de i te zetten. De auto was nog niet helemaal
klaar, oa afwerking van het dashboard moest wat beter.
...
-BMW logo op het stuur gezet
-BMW logo achterop vervangen (origineel ipv carbon)
-M logo + Nordschleife sticker op de achterkant
...
Gewicht toevoegen? :P
Doe je een beetje circuit rijden met die wagen? ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144206089
Dat mag ik hopen. Als daily is er toch wel wat comfort/gebruiksgemak weg en een NS-sticker op je niet-ring bolide is een grote faal :P
Schip ahoy!
pi_144208279
De auto staat nu in stalling, klaar voor het volgende weekendje Nurburgring.

Ik heb de afgelopen dagen 400km in de omgeving gereden en het is wel duidelijk dat dit puur een trackdayauto is. Afgezien van de herrie en het lastig in- en uitstappen zijn het voornamelijk problemen met de circuitafstelling van het onderstel.

Bij het fileparkeren op een iets verhoogde parkeerplaats kon ik geen cm verder insteken omdat het ene achterwiel vastgreep in de wielkast. Moest uitstappen en de auto vrij duwen...

Voor de rest geen valt het met drempels wel te doen en ook met een reservewiel aan boord loopt het ook op een hobbelige weg niet al te vaak aan.

Opkrikken gaat prima met de garagekrik, alleen de achterwielen uit de kast krijgen is effe wat lastig. Gelukkig heeft de auto tapeinden met wielmoeren.
pi_144210265
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat mag ik hopen. Als daily is er toch wel wat comfort/gebruiksgemak weg en een NS-sticker op je niet-ring bolide is een grote faal :P
En een M-badge op een niet-M?
pi_144217038
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:36 schreef k_man het volgende:

[..]

En een M-badge op een niet-M?
quote:
It is not unusual to see "standard" BMW vehicles with "M" badges or ribbons accenting their design. The plain motorsports badge simply stands for the 'M-tech' upgrades equipped on the vehicle (i.e. suspension, brakes, looks or any other modification that has been developed by the M division), therefore the 'M' badge on these vehicles should not be confused with the true 'M' vehicles
pi_144218391
Nou ja, het blijft toch een beetje suf om zelf logootjes op je auto te gaan plakken.

Waarom staat-ie eigenlijk nog op kenteken? Dit is niet meer legaal, toch?
pi_144222264
De M logo's zitten al op de stootstrips, wat dat betreft niets raars.



Past verder prima bij de auto. Als ik het VIN nummer op de BMW site invoer blijkt de eerste Duitse eigenaar sowieso al het een en ander aan M onderdelen te hebben besteld.

Voor de rest voldoet de auto aan alle technische eisen die de wetgeving aan een auto uit 1992 stelt en is recent APK gekeurd.
pi_144231716
Ik vind M-logootjes plakken maar niks. Ik ken het verhaal met de M-onderdelen, zo werkt dat bij Mercedes ook, daar kun je ook AMG-pakketten en dergelijke kopen.
Maar naar mijn mening hoort de letter M alleen op de échte M-modellen te prijken, niet als je toevallig een paar onderdelen hebt. Ik heb een M-sportpookje erin omdat dat lekker schakelt, maar om dan meteen een M op m'n diesel te gaan plakken :P
Schip ahoy!
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:19:09 #250
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144231829
Mag iedereen lekker zelf weten van mij :)
Ding ziet er veel beter uit dan mijn oude 325 Coupe toen ie wat ouder werd.
Dat parkeren hierboven gaat natuurlijk dan wel weer nergens over. :P

Daarom altijd krijt mee. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')