Nondedjuu, één van de eerste exemplaren dan in NL.quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:33 schreef xaban06 het volgende:
Buurman heeft een M4, pfff wat een dikke bak
Imo een ouwe gedateerde bak heden ten dage.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
geef mij maar m'n 3 serie.
[ afbeelding ]
Stephan Nagy kan ze mooi te fotograferen.
Laatst via RDW gekeken, 5 dagen geleden geïmporteerd (of gekocht). Nee, geen foto's helaas.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nondedjuu, één van de eerste exemplaren dan in NL.
Heb je pics?
Noem het kenteken dan eens.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Laatst via RDW gekeken, 5 dagen geleden geïmporteerd (of gekocht). Nee, geen foto's helaas.
Waarom?quote:
Omdat hij uit z'n nek lult.quote:
Jij kletst toch ook wel eens uit je nek?quote:
Oh ja dat kloptquote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jij kletst toch ook wel eens uit je nek?
Vind ik altijd een beetje flauw om dan direct om bewijs te vragen; uit je nek kletsen is toch ook een beetje de charme van de interwebs?
Man je hebt de kenteken toch gekregen. En waarom zou ik lullen. Het is toch niet dat ik zeg dat het mijn auto is om te patsen ofzo. Pfffquote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh ja dat klopt
Heb het kenteken al via dm gehad, maar daar wordt het niet geloofwaardiger van.
Je geeft gewoon het standaard kenteken op van de (enige?) M4 tot nu toe in NL rond reed en al tig keer gespot is:quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:31 schreef xaban06 het volgende:
Fuck zeg, vraagt hij om de kenteken, geef ik die, krijg ik als enige reactie via DM 'lul niet zo'. Waarom vraag je er dan naar
Nou ja, dat is 'm ook. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je geeft gewoon het standaard kenteken op van de (enige?) M4 tot nu toe in NL rond reed en al tig keer gespot is:
http://www.autogespot.com/spots?licenseplate=2-TVN-07
Wel een geweldige auto. Altijd een zwak voor gehad, als kleine jongen had de opa van een vriend van mij een nieuwe gekocht. We hebben er destijds een paar keer in gereden, geweldigquote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:58 schreef Hyperdude het volgende:
Voor dat geld kan ie wel wat betere foto's maken volgens mij.
1 op10 vermelden vind ik dan wel weer humor. Zal wel kloppen bij 130 constant, maar je haalt uiteindelijk vast niet veel beter dan 1 op 7 oid. Boeit ook niet; veel kms. moet je toch niet met zo'n ding maken.
Wel mooi dat ie ook nog een E38 750iL heeft. Beiden moeten weg voor de hoofdprijs en mogen geen handelaarsbiedingen krijgen. Maar wat is ie zelf dan, met al z'n opknapwerk De E38 heeft ie een half jaar in bezit en de 850 lijkt zelfs nog op een Duitse plaat te staan...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:48 schreef leolinedance het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Jammer dat er maar 1 foto bij staat...
kan dat niet link zijn ofzoquote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
Geen idee.
Helpt beetje schuren+kwast niet. Werkt bij mij al jaren.
Mijn garage is best serieus. Als het niet kan, zeggen ze het.quote:
Ik moet volgende week op vrijdag de 13e naar de APK.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Garages testen dat echt wel goed. Ik was vorig jaar ook aan de beurt. Dus ik hoop dat ik er dit jaar weer eenvoudig doorheen rol
Haha, ben je nou echt serieus op je teentjes getrapt omdat ik de E46 een gedateerde bak heb genoemd?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
vreselijk, vind je ook niet. en dat over een iemand anders z'n auto. heb je zelf wel een auto.
of rijbewijs. hyena?
dan maar een filmpje van een BMW. helaas wel van een gedateerde e34, niet geschikt voor Hyena.
Ja doe dat maar want dit is wel een verdachte pic, want hoezo parkeert je buurman z'n M4 in een parkeergarage?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:54 schreef xaban06 het volgende:
[ afbeelding ]
Fuck zeg, nu blij?
Of geloof je dit ook niet? En moet ik er perse met verf FOK! opschrijven ofzo
Verwacht niet veel gedoe.quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Verwacht je iets?
Ik zou niet verbaasd zijn als de schokbrekers voor straks helemaal op zijn. Weer 300 euro...
Gast, loop nou niet zo te zuigen. Zelfs al is ie aan het faken, who cares.quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja doe dat maar want dit is wel een verdachte pic, want hoezo parkeert je buurman z'n M4 in een parkeergarage?
Het is een afgesloten parkeergarage van het complexquote:Op woensdag 4 juni 2014 19:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja doe dat maar want dit is wel een verdachte pic, want hoezo parkeert je buurman z'n M4 in een parkeergarage?
Uiteraard wel, maar als iemand beweert dat z'n buurman een M4 heeft (en dus de eerste in NL) dan vind ik het een beetje raar om het te bewijzen met een foto van een M4 in een ondergrondse parking oid, had hem gewoon op de oprit verwacht.quote:Op donderdag 5 juni 2014 08:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mits ie geen vertakkingen heeft niet, nee.
[..]
Want een M4 zou dus niet in een parkeergarage mogen staan (wat het overigens niet is, maar dat terzijde)?
Weet je al wat je het kostte?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:53 schreef MrSweets het volgende:
Hey mijn e46 coupe moet n nieuwe remleiding hebben links achter, om door de APK te komen.
Iemand enig idee wat zoiets zou moeten kosten ?
Ja heeft me 140 euro gekost, voor 1 remleiding achter.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet je al wat je het kostte?
Vanochtend APK gedaan. Wel 2 nwe. remslangen aan de voorzijde.
Geen idee van de kosten.
Valt mij niet echt tegen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:51 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Ja heeft me 140 euro gekost, voor 1 remleiding achter.
140 incl btw, ja viel me ook wel mee. Was niet bij n bmw dealer ofzo maar gewoon n garage met verstand van bmw;squote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Valt mij niet echt tegen.
Leiding 40, werk en BTW de rest?
Ga woensdag nog wel voor nwe. koppeling en carterpakking. Dan wordt het wat duurder, vrees ik.
Zo'n garage heb ik ook.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:54 schreef MrSweets het volgende:
[..]
... niet bij n bmw dealer ofzo maar gewoon n garage met verstand van bmw;s
Kan alleen maar op een kier. Je kan het er wel redelijk simpel uit pakken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:18 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Weet iemand toevallig of het schuifdak van de Z3 Coupe helemaal open kan, of dat dit enkel een kantel dakje is?
Duidelijk. Persoonlijk vind ik de coupé vele malen mooier dan ze roadster. Jammer dat ze nog redelijk prijzig zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan alleen maar op een kier. Je kan het er wel redelijk simpel uit pakken.
http://www.unofficialbmw.(...)of_easy_removal.html
Als het gaat regenen moet je dan wel snel zijn.
Mij E46 schuifdak staat eigenlijk altijd op een kier. Doe m' alleen helemaal open als ik weg rij in een hete zongebakken auto.
Je kan natuurlijk ook de cabrio aanschaffen.
Lijkt mij wel een echte toekomstige klassieker. Afschrijving heb je nauwelijks meer. Prijzen kunnen zelfs gaan stijgen. Maar dan kan je 'm eigenlijk niet meer als eerste auto gebruiken; dan blijf je afschrijven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Duidelijk. Persoonlijk vind ik de coupé vele malen mooier dan ze roadster. Jammer dat ze nog redelijk prijzig zijn.
Da's erg veel werk om even zonder dakje te rijden. Waarschijnlijk moet je het ook weer afstellen bij terugplaatsing, dat vond ik bij mijn E46 telkens knap vervelend.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan alleen maar op een kier. Je kan het er wel redelijk simpel uit pakken.
http://www.unofficialbmw.(...)of_easy_removal.html
Als het gaat regenen moet je dan wel snel zijn.
Mij E46 schuifdak staat eigenlijk altijd op een kier. Doe 'm alleen helemaal open als ik weg rij in een hete zongebakken auto. Maar dan kan je ook een zijraampie open zetten.
Je kan natuurlijk ook de cabrio aanschaffen.
Ik kan de OP niet meer aanpassen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef xaban06 het volgende:
Mijn 320TD mag uit het lijstje. Is nu een E46 318D Touring
Zet mij dan ook maar in het lijstje met een F30 320d EDEquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef xaban06 het volgende:
Mijn 320TD mag uit het lijstje. Is nu een E46 318D Touring
Zei ik dus al. Moet je zelf regelen met Danny ofzo.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zet mij dan ook maar in het lijstje met een F30 320d EDE
En gelijk een vraag erover voor de kennersquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef xaban06 het volgende:
Mijn 320TD mag uit het lijstje. Is nu een E46 318D Touring
Wellicht, dunno, ben niet zo handigquote:
Klinkt inderdaad als de thermostaat. Hou binnenkort eens in de gaten: als je even flink doorsleurt in de versnellingen (tot 140-160), loopt de temp.meter dan op? En als je dan gas lost, loopt ie dan terug? Zo ja, dan is het de thermostaat. Kun je vrij eenvoudig bij, garage kan 'm ook prima voor je vervangen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En gelijk een vraag erover voor de kenners
Stationair en binnen bebouwde kom wordt de motor netjes warm, maar bij hogere snelheden (snelweg) wordt de motor koud(er). Wat kan het zijn? Of kan het zo veel zijn om 'm beter langs een specialist te brengen?
Gas tot aan welke snelheid loslaten? En gaat dat zo snel (warm en koud worden)?quote:Op zondag 22 juni 2014 13:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als de thermostaat. Hou binnenkort eens in de gaten: als je even flink doorsleurt in de versnellingen (tot 140-160), loopt de temp.meter dan op? En als je dan gas lost, loopt ie dan terug? Zo ja, dan is het de thermostaat. Kun je vrij eenvoudig bij, garage kan 'm ook prima voor je vervangen.
Dit doen met een 'warme motor', dus na tien - vijftien minuten. Als het de thermostaat is moet je het op zo'n korte termijn kunnen zien ja.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Gas tot aan welke snelheid loslaten? En gaat dat zo snel (warm en koud worden)?
Met de DIY's moet ik het zelf inderdaad wel kunnen, maar moet alle vloeistof eruit of kan je dat er gewoon in laten?
Ja, ik ook, was leuk! Veel vragen kunnen stellen aan de monteur. En geen noemenswaardige punten gevonden.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
vandaag bij de dealer geweest voor de vakantiecheck. geslaagd
leuke actie van BMW om op zondag de auto samen na te lopen.
Oudje zeker al?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:57 schreef Tarado het volgende:
Net Inspection 1 gehad, dat viel allemaal wel mee, helaas blijkt de benzinetank lek te zijn, die alleen al kost ruim 900, met uit en inbouwen loopt dat nog aardig op.
Dat is wel heel zuur. Is er niets op de sloop te halen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:57 schreef Tarado het volgende:
Net Inspection 1 gehad, dat viel allemaal wel mee, helaas blijkt de benzinetank lek te zijn, die alleen al kost ruim 900, met uit en inbouwen loopt dat nog aardig op.
Ik zou wel eens naar Duitsland willen gaan om daar het BMW museum te bekijken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:43 schreef Andyy het volgende:
Jullie nog plannen voor mooie ritten deze zomer?
Saai, manquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:09 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben van plan om naar de Costa Brava te gaan. Gewoon de snelste route, niks speciaals.
Chip wordt op maat gemaakt. Ik lees ook iets over roetfilter verwijderen? Of krijg ik daar problemen mee bij de APK?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik denk dat je van het luchtfilter bij jouw vermogen weinig gaat merken. Da's altijd maar een paar pk's die ga je niet voelen op die hoeveelheid. Dan moet je eigenlijk intercooler e.d. al meenemen, maar dan wordt het een stuk duurder.
Ik heb Unlimited Tuning even niet helder. Zijn dat van die standaard chipbakkers of schrijven ze op maat? In het eerste geval zou ik namelijk heel hard ergens anders naartoe gaan. Van Beek of Mosselman bijvoorbeeld.
Volgens mij niet. Ze zullen 'm wel in de software ook weg moeten schrijven.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:28 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Chip wordt op maat gemaakt. Ik lees ook iets over roetfilter verwijderen? Of krijg ik daar problemen mee bij de APK?
is metaal 99quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Oudje zeker al?
Of heb je een kaduke kunsstoftank?
De fuck is dit voor ding? Goed de E65 is sowieso al één van de lelijkste auto's die BMW ooit heeft gemaakt, maar hiermee verkracht je die auto al helemaal.quote:
Ik zag er één op marktplaats maar die is uit een auto nog ouder dan de mijne, ook nog niet gekeken of het wel exact de juiste is maar de kans dat het dan weer kan gebeuren is toch wel groot en het in en uitbouwen kost ook watquote:Op woensdag 25 juni 2014 01:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel heel zuur. Is er niets op de sloop te halen?
Wist niet dat ze toen nog metaal gebruikten.quote:
ik wist het ook niet eerlijk gezegd, nu wel helaasquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wist niet dat ze toen nog metaal gebruikten.
Golf2 was al plastic volgens mij.
Gedoe man
Mooie bakquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef k_man het volgende:
Oh ja, ik heb een nieuwe, dus de OP klopt niet meer.
Ja en 108 pk meer.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
Nice
Veel verschil met vorige model?
Deze heeft een hard dakkie, toch?
Aardige upgrade. Turbootje, of één der laatste ongeblazen Sexzylinder?quote:
dat heeft elke auto volgens mijquote:Op zondag 29 juni 2014 18:00 schreef jitzzzze het volgende:
Nou heb ik deze wagen al een jaar of twee en een beetje, en ik kom er eindelijk achter waarom het altijd zo lijkt dat het voor- en achterwiel niet met elkaar in één lijn zitten. Alsof die hele auto scheef is.
Maar wat blijkt; de achteras is breder dan de vooras, maar 13mm, maar toch
Nee dan andersom.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Bij achterwielaandrijving idd altijd dacht ik, bij voorwielaandrijving weet ik het niet...?
Moet je wel grotere remmen eronder gooien he? Zo'n gapend gat ziet er niet uit tussen de velgen en remmenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:50 schreef Moody het volgende:
Oh man oh man. Ik ben al een tijdje op zoek naar vervanging van mijn 397 velgen voor mijn F30.
Dat zijn deze:
[ afbeelding ]
18" oogt net iets te iel onder een F30, daarom wil ik 19", maar niet te pimp...... Zag ik vandaag voor het eerst deze 4-serie beauties....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar die prijs Maar het moest gewoon......over een week heb ik ze eronder
En ik wil een blauwe F30 Hoe sexy is dat zeg...... Maarja, die dingen zijn vrijwel niet te krijgen in occasion.
Niet eens over nagedachtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
Moet je wel grotere remmen eronder gooien he? Zo'n gapend gat ziet er niet uit tussen de velgen en remmen
Velgen met runflat banden gaan al over de 2kquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:37 schreef daNpy het volgende:
Zoek eens op big brake kit. Denk dat de remmen duurder zijn dan de velgen
Ik heb nu 225/35/18. Erg dunne wang. Ik ga naar 225/45/19 + 255/40/19, een iets dikkere wang.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Die dunne banden,helemaal net runflat, zijn erg duur en oncomfortabel. Dat weet je?
Kijk naar de golf van je buurjongen met 18 inch en trommelremmen achterquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Niet eens over nagedacht
Ziet dat er echt niet uit? Heb je een voorbeeld?
Zal de 420i standaard al grotere remmen hebben dan de 320i
En wat kosten grotere remmen?
Dus die 2,54 cm. grotere velgen geeft je auto meteen een lachwekkend uiterlijk? Kan ik moeilijk geloven. Denk dat ik er wel op vooruit ga eigenlijk Een 15 jaar oud Golfje vergelijken met de laatste 3-serie is ook krom natuurlijk. Als je een nette auto hebt en er originele (non-pimp) 19" velgjes op zet, blijft het imo een nette auto. We hebben het hier niet over 3rd market bling-bing velgen he.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:12 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kijk naar de golf van je buurjongen met 18 inch en trommelremmen achter
Je weet dat je rolomtrek zo wel érg veel veranderd he?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb nu 225/35/18. Erg dunne wang. Ik ga naar 225/45/19 + 255/40/19, een iets dikkere wang.
Ik weet dat een auto trager op gang komt door hogere rolomtrek. Simpele natuurkunde Of dat merkbaar is, is een tweede.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je weet dat je rolomtrek zo wel érg veel veranderd he?
Gewoon een onschuldige discussie toch Niet boos worden enzo....quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:31 schreef daNpy het volgende:
He, als je alles al beter weet, hoef je geen vragen te stellen he.
De bandenmaat is simpele rekenkunde. Veel succes
Mijn post was een mededeling. Vond het leuk om het te delen met mijn BMW-vriendjes. Mijn vraag kwam pas nadat ik grotere remmen moest monteren. Ik was oprecht geïnteresseerd in die gedachtegang, omdat ik daar nog niet over nagedacht had. Het comfort zit wel goed, dat weet ik inderdaad wel na jarenlang autorijden. Geen probleem toch?quote:
Hoe dan? Dan hebben je voorbanden een groter omtrek? Is dat wel oke?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ga naar 225/45/19 + 255/40/19, een iets dikkere wang.
Achterbanden hebben juist een fractie grotere omtrek. De wang van 255/40/19 is een fractie groter dan die van 225/45/19. Maar dat is vrijwel altijd zo bij een breedset. 40% van 255mm is iets meer dan 45% van 225 namelijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe dan? Dan hebben je voorbanden een groter omtrek? Is dat wel oke?
Dat is normaal bij een breedset, scheelt maar 1,5mm in rijhoogte.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe dan? Dan hebben je voorbanden een groter omtrek? Is dat wel oke?
Dan verandert je rolomtrek met meer dan 10%. Kun je geen 19" met lagere wangen nemen? 19" met zo'n dikke band erop ziet er ook niet uit.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:57 schreef Moody het volgende:
Ik heb nu 225/35/18. Erg dunne wang. Ik ga naar 225/45/19 + 255/40/19, een iets dikkere wang.
Dat getal (40, 45) is het percentage van de breeedte....quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe dan? Dan hebben je voorbanden een groter omtrek? Is dat wel oke?
Dan stuiter je de weg afquote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan verandert je rolomtrek met meer dan 10%. Kun je geen 19" met lagere wangen nemen? 19" met zo'n dikke band erop ziet er ook niet uit.
Het gaat erom wat geschikt is voor je autoquote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan stuiter je de weg af
Dit is de exacte set. Ik vind het wel meevallen met die dikte van de wang:
[ afbeelding ]
Daarbij was de 225/35/18 niet de originele bandenmaat. Dat was 225/45/18.
Met deze maat wordt hij ook af-fabriek geleverd (als optie), dus is geschikt.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat erom wat geschikt is voor je auto
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Dus die 2,54 cm. grotere velgen geeft je auto meteen een lachwekkend uiterlijk? Kan ik moeilijk geloven. Denk dat ik er wel op vooruit ga eigenlijk Een 15 jaar oud Golfje vergelijken met de laatste 3-serie is ook krom natuurlijk. Als je een nette auto hebt en er originele (non-pimp) 19" velgjes op zet, blijft het imo een nette auto. We hebben het hier niet over 3rd market bling-bing velgen he.
Ik vind ze beide spuuglelijk Veel te druk.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oordeel zelf. Vind zelf gevulde velgen mooier dan te grote velgen
Wat kost zo'n set? Ik zou deze ook wel onder mijn F30 willenquote:
Mooi man, die moderne techniek.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:06 schreef MaximumRush het volgende:
M'n navigatie laten updaten en beveiliging laten weghalen bij m'n tv tuner en dvd speler bij een garage. Klopt de vrijschakelcode niet met mijn auto. Nu heb ik geen navigatie meer en moet ik wachten tot de monteur die weet hoe het moet terug is van vakantie.
Ja, dat maakt ook nogal wat uit. Met de maten die je nu opgeeft scheelt het minder dan een procent. Met de maten die je aanvankelijk noemde was het verschil meer dan 10%.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Met deze maat wordt hij ook af-fabriek geleverd (als optie), dus is geschikt.
Oja, 225/40/19 en 255/35/19 zijn de bandenmaten van die set, dat bedoel ik dus
Mijn set (2e hands) kostte ¤1800,- incl. 4 goede runflats. Nieuw komt je op ¤1600,- voor de velgen (internetprijs) en ¤1000,- voor 4 runflats.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat kost zo'n set? Ik zou deze ook wel onder mijn F30 willen
Zou je daar problemen mee kunnen krijgen bij de fiscus (uitstoot/bijtelling) of leasemaatschappij (hogere kosten voor banden) als je voor het inleveren weer netjes de originele velgen eronder zet?
Ja, ik was een beetje domquote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat maakt ook nogal wat uit. Met de maten die je nu opgeeft scheelt het minder dan een procent. Met de maten die je aanvankelijk noemde was het verschil meer dan 10%.
Bedankt. Ik ga het eens bekijken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Mijn set (2e hands) kostte ¤1800,- incl. 4 goede runflats. Nieuw komt je op ¤1600,- voor de velgen (internetprijs) en ¤1000,- voor 4 runflats.
Geen problemen met de fiscus. Ik rijd de auto privé, was voordeliger i.v.m 25% bijtelling en hoog kilometeraantal
http://www.nrcq.nl/2014/0(...)-25-000-in-nederlandquote:door redactie Autovisie
rijswijk -
BMW Nederland roept 25.000 bezitters van een 3 Serie op zich bij de dealer te melden wegens een mogelijk probleem met de airbag van de auto. Wereldwijd gaat het om 1,6 miljoen voertuigen.
Het gaat om de voorganger van de voorganger van het huidige model. Dat type, onder liefhebbers bekend onder de codenaam E46, is van mei 1999 tot en met augustus 2006 geproduceerd. BMW wil de bijrijdersairbag van het model inspecteren. De autobouwer controleerde al eerder de airbag van het specifieke model. De leverancier van het veiligheidsitem geeft nu aan dat een groter productievolume mogelijk niet aan de kwaliteitseisen voldoet. "Bij het activeren van de voorste passagiersairbags kan ten gevolge van een te hoge druk van het opblaasmechanisme de behuizing van de airbag losraken", legt BMW uit. "Wordt de airbag geactiveerd en raakt de behuizing mogelijk los en zal de airbag geen bescherming bieden. De passagier kan dan verwond worden."
Ik lees overal verschillende jaartallen.....quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:33 schreef Hyperdude het volgende:
Eindelijk weer eens naar de echte dealer
[..]
http://www.nrcq.nl/2014/0(...)-25-000-in-nederland
http://www.telegraaf.nl/a(...)zender_retour__.html
No dude, ben ook over naar de 6-pitter, Stahlblauquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je die groene nog steeds Bowny?
Mooi manquote:
Ziet er wel comfortabeler uitquote:Op donderdag 17 juli 2014 18:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mooi man
Die van mij moet het hier (nog) mee doen:
[ afbeelding ]
Ik zou wel een mooi setje 18 inch willen ja. Maar goed, mag nu ook niet klagen. Het rijdt inderdaad wel comfortabel en dat is ook wat waard met 50k km per jaar.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ziet er wel comfortabeler uit
Ben je op zoek naar iets anders dan?
Ik hoop dat je 'm least, want 50k per jaar betekent dat je F30 volgend jaar geen drol meer waard isquote:Op donderdag 17 juli 2014 19:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zou wel een mooi setje 18 inch willen ja. Maar goed, mag nu ook niet klagen. Het rijdt inderdaad wel comfortabel en dat is ook wat waard met 50k km per jaar.
Lease uiteraard ja. Daarom twijfel ik ook over die velgen. Ik wil wel graag dat de leasemaatachappi mijn volgende set banden betaald, gezien de afwijkende maat bij 18".quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik hoop dat je 'm least, want 50k per jaar betekent dat je F30 volgend jaar geen drol meer waard is
Je kan na je leasetermijn de velgen uiteraard weer verkopen. Als je ze netjes houdt, zal je er niet veel aan verliezen. Of je neemt ze mee naar je volgende BMWquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lease uiteraard ja. Daarom twijfel ik ook over die velgen. Ik wil wel graag dat de leasemaatachappi mijn volgende set banden betaald, gezien de afwijkende maat bij 18".
Ik heb het laten doen en heb er nu veel gezeur mee. Fsc code kwam niet overeen met mijn auto. Gisteravond zijn ze weer langs geweest en geprobeerd het te maken. Was weer helemaal in orde, navigatie deed het weer. Ging ik wat later stukje rijden, was die weer uitgeschakeld. Ik word vandaag gebeld, verder wel heel tevreden over de service die ze geven.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 09:46 schreef Moody het volgende:
Iemand ervaring met zelf updaten van CIC nav? Kaarten 2014-1 zijn binnen. Fsc code kopen is altijd tricky als je iemand niet kent
Wel pech idd. Ik hoor bijna altijd verhalen dat het installeren wel lukt zonder problemen. Ik hoor ook verhalen dat je een ongeldige fsc code krijgt nadat je ¤40,- of ¤50,- hebt betaald Ik heb nu wel een betrouwbaar iemand gevonden (volgens diverse fora). Zal de gok maar nemen....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 09:57 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik heb het laten doen en heb er nu veel gezeur mee. Fsc code kwam niet overeen met mijn auto. Gisteravond zijn ze weer langs geweest en geprobeerd het te maken. Was weer helemaal in orde, navigatie deed het weer. Ging ik wat later stukje rijden, was die weer uitgeschakeld. Ik word vandaag gebeld, verder wel heel tevreden over de service die ze geven.
Eighties/Nineties mooi.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:01 schreef Moody het volgende:
Ik vind zo'n 8-serie allesbehalve mooi als ik eerlijk mag zijn. ...
Heb ik in de schuur staan. 1986quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Vreselijke tijd was dat voor autoliefhebbers
Dit blijft de mooiste uit de '80:
[ afbeelding ]
Ahquote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Ex-opknapper. Nu garagequeen. Alleen de airco is kaduuk.
Vandaar mijn eerdere opmerking vanuit pure frust.
Ik heb 'm ooit gekocht als afstudeercadeautje voor mijzelf. De eerste twee jaar stond ie gewoon op straat in Amsterdam. Maar geen cabrio, en nog niet overgespoten. Nu zou ik het niet meer aandurven.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah
Het is nu wel de tijd om een mooi exemplaar te bezitten. Die dingen zijn enorm in waarde gestegen de afgelopen 5-10 jaar. Als ik een garage had, had ik een mooie 911 cabrio gehad als investering. Maarja, geen garage
Tijdloosquote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb 'm ooit gekocht als afstudeercadeautje voor mijzelf. De eerste twee jaar stond ie gewoon op straat in Amsterdam. Maar geen cabrio, en nog niet overgespoten. Nu zou ik het niet meer aandurven.
[ afbeelding ]
Nee.quote:Nu maar weer terug naar die 850?
Ook mooi.
Is het allemaal gelukt?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Wel pech idd. Ik hoor bijna altijd verhalen dat het installeren wel lukt zonder problemen. Ik hoor ook verhalen dat je een ongeldige fsc code krijgt nadat je ¤40,- of ¤50,- hebt betaald Ik heb nu wel een betrouwbaar iemand gevonden (volgens diverse fora). Zal de gok maar nemen....
Update:
Zojuist een lifetime code gekocht voor omgerekend ¤38,-. Koopje. PM voor meer info.
Ik ga nu in de sauna de nav updaten
Alles is gelukt. De fsc wordt idd adhv de VIN van je auto gemaakt. De mijne zal niet werkenquote:Op zondag 20 juli 2014 00:05 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Is het allemaal gelukt?
Ik denk niet dat het zin heeft om een code op te vragen aangezien het waarschijnlijk niet met mijn FIN nummer overeenkomt.
Vandaag contact gehad met de jongens van bmw-navigatie.nl. Die vonden het echt bizar, dit hadden ze nog nooit meegemaakt dat hij het even wel deed en daarna niet meer. Ik heb nu afgesproken om maandag langs te gaan. Die gast heeft zelf ook een E60 met CIC navigatie dus gaat hij mijn module eruit halen en omwisselen voor z'n eigen module. Mijn module laat hij opsturen om het uit te zoeken. Ze boden het zelf gelijk aan zodat ik in de tussentijd niet zonder navigatie zou zitten. Topservice!
Blijft een mooie bak, maar die heb je al een flinke tijd te koop staan toch?quote:Op zondag 20 juli 2014 01:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Als we toch stoer gaan doen, m'n E23:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar hij heeft wat onderhoud nodig... Als iemand interesse heeft in overname PM.
Nog meer Eighties Pornquote:Op zondag 20 juli 2014 09:44 schreef Tarado het volgende:
Ik heb deze nog, dus 16 cilinders verdeeld over 2 auto's
[ afbeelding ]
Ja, naja niet ECHT te koop. Reed er laatst nog ff in, was gewoon gestald. Op zich vind ik het zonde om hem te verwaarlozen dus iemand die beetje verstand heeft kan het wel opknappen. Anders stal ik hem nog ff en als ik zin heb dan maak ik hem weer goedquote:Op zondag 20 juli 2014 09:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Blijft een mooie bak, maar die heb je al een flinke tijd te koop staan toch?
Nee, mijn navigatie is ooit gejat en vervangen voor een nieuwe. Maar dan klopt de fsc code niet meer en is het onmogelijk om de juiste fsc code erbij te vinden.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
Je bent dus eigenlijk een heler?
Of hebt je auto van een heler gekocht.
Leukquote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja. e30 cabrio, inderdaad in originele staat. fijne auto. tijdloos. en mooi.
[ afbeelding ]
Ben terug van vakantie.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:33 schreef Hyperdude het volgende:
Eindelijk weer eens naar de echte dealer
door redactie Autovisie
rijswijk -
BMW Nederland roept 25.000 bezitters van een 3 Serie op zich bij de dealer te melden wegens een mogelijk probleem met de airbag van de auto. Wereldwijd gaat het om 1,6 miljoen voertuigen.
Het gaat om de voorganger van de voorganger van het huidige model. Dat type, onder liefhebbers bekend onder de codenaam E46, is van mei 1999 tot en met augustus 2006 geproduceerd. BMW wil de bijrijdersairbag van het model inspecteren. De autobouwer controleerde al eerder de airbag van het specifieke model. De leverancier van het veiligheidsitem geeft nu aan dat een groter productievolume mogelijk niet aan de kwaliteitseisen voldoet. "Bij het activeren van de voorste passagiersairbags kan ten gevolge van een te hoge druk van het opblaasmechanisme de behuizing van de airbag losraken", legt BMW uit. "Wordt de airbag geactiveerd en raakt de behuizing mogelijk los en zal de airbag geen bescherming bieden. De passagier kan dan verwond worden."
http://www.nrcq.nl/2014/0(...)-25-000-in-nederland
http://www.telegraaf.nl/a(...)zender_retour__.html
Ik had BMW al gemailed. Ze nemen tussen augustus en eind 2014 gefaseerd contact op met E46 eigenaren voor een controle/afspraak.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben terug van vakantie.
Was dit gedoe totaal vergeten. Maar niets in de bus of op BMW-website
Iemand die al wat meer weet/info van BMW heeft ontvangen?
Topic is ook een langzame dood aan het sterven, lijkt mij.
thnx.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:44 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik had BMW al gemailed. Ze nemen tussen augustus en eind 2014 gefaseerd contact op met E46 eigenaren voor een controle/afspraak.
In beginsel wel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar dus alleen als je bekend bent als BMW-eigenaar en al eens bij de dealer bent geweest?
Leuk, maar waarom meld je dan niet even wat het geworden is?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:03 schreef pvdplanet het volgende:
Ga als kersverse BMW rijder dit topic ook maar eens volgen. Ik heb altijd wel iets met dit merk gehad maar het was er tot nu toe nooit van gekomen.
Een bezoek aan het BMW museum en de reputatie op het circuit hebben voor ons de knoop doen doorhakken
Welke motor/jaar?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
het lukt mij niet om het koelsysteem van m'n e46 te ontluchten.
ik volg deze video
...
In mijn boek staat bij de M43TU (= B19) dat je na het vullen van het expansievat 3 of 4 keer gas moet geven tot 4500/5000 toeren. Totaal max 30 sec. vanwege nog niet overal kvs.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
m43b19, bouwjaar 1999.
Ja, kachel heb ik op maximaal en contact aan. (motor uit)
Wat zijn BC-statistieken?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben door een rest trouwens m'n BC-statistieken van de laatste ±100k km's kwijt. Ergens toch jammer, zo lang voor gespaard
Statistieken uit de boordcomputer. Gemiddelde snelheid en gemiddeld verbruik. Dat verbruik was ik laatst na een kortstondige TIA al kwijt en was ik weer netjes aan het opbouwen, maar die snelheid was een leuk gemiddelde van de afgelopen 100k.quote:
Lees net op een Duits forum dat ze zoizo geen airbags op voorraad hebben, en dat er in 2014 niet veel meer gaat gebeuren qua airbags vervangen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:29 schreef Bowny het volgende:
Er werd ook gezegd om, als je tegen het eind van het jaar nog geen bericht had gehad, zelf even een dealer op te bellen voor een afspraak. Ze krijgen niet genoeg airbags binnen om alles in een paar keer te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij gebruilkt je radio dan beide zekeringen bv. verllichting display/knoppen loopt via dashboardverlichtingzekering en radio/versterker heeft eigen zekering., of een andere combi.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:25 schreef MrSweets het volgende:
Ok thx, ik zie het al op plek 41 mist een 30 ampere fuse.
Nu staat er bij Radio, 7,41.
Maar in 7 zit een 5 ampere reserve zekering en in 41 hoort een 30 ampere zekering.
Kan ik die 5 ampere zekering uit plek 7 nu in plek 41 doen ?
En zijn die zekeringen die horizontaal zitten, ook reserve ?
Ik hoor van meerdere mensen positieve ervaringen met PM Performance.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:09 schreef Bowny het volgende:
Iemand hier ervaring met het leeghalen van je einddemper of straight pipes?De wagen moet niet als die van een Sjonnie klinken, maar een iets beter geluidje mag wel!
Sigaretten aanstekerquote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:30 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog een handig punt om geschakelde 12V in omgeving zekeringkast af te tappen bij een E46 uit 2001; of maakt het niet zoveel uit qua gedoe?
Voor zo'n Russisch dashcamding
Strak plan man.quote:
Niet . Ook voor het eerst dat ik dat hoor . +15 van radio en dan een relais er tussenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Strak plan man.
Ware het niet dat die dus niet-geschakeld is.
Geen afschrik-kinderen beschikbaar?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt inderdaad. Best handig soms hoor, want als m'n auto op een tricky plaatsje staat laat ik soms de camera voor de zekerheid lopen.
Heb een geschakelde aansteker aansluiting gemaakt in de bodem/achterzijde van het zonnebrilding links onder de lichtschakelaar.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geen idee, ik heb 'm gewoon in de sigarettenaansteker geprikt zitten
Gewicht toevoegen?quote:Op donderdag 4 september 2014 23:10 schreef pvdplanet het volgende:
Afgelopen 3 dagen flink bezig geweest de puntjes op de i te zetten. De auto was nog niet helemaal
klaar, oa afwerking van het dashboard moest wat beter.
...
-BMW logo op het stuur gezet
-BMW logo achterop vervangen (origineel ipv carbon)
-M logo + Nordschleife sticker op de achterkant
...
En een M-badge op een niet-M?quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat mag ik hopen. Als daily is er toch wel wat comfort/gebruiksgemak weg en een NS-sticker op je niet-ring bolide is een grote faal
quote:
quote:It is not unusual to see "standard" BMW vehicles with "M" badges or ribbons accenting their design. The plain motorsports badge simply stands for the 'M-tech' upgrades equipped on the vehicle (i.e. suspension, brakes, looks or any other modification that has been developed by the M division), therefore the 'M' badge on these vehicles should not be confused with the true 'M' vehicles
Ik heb het niet, maar overweeg het zeker wel eens jaquote:Op zaterdag 6 september 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
Mag iedereen lekker zelf weten van mij
Ding ziet er veel beter uit dan mijn oude 325 Coupe toen ie wat ouder werd.
Dat parkeren hierboven gaat natuurlijk dan wel weer nergens over.
Daarom altijd krijt mee.
[ afbeelding ]
Leuk speelgoed, zo'n M stickertje zou ik er ook niet op geplakt hebben maar het is jouw auto, als je er maar lol mee hebtquote:Op donderdag 4 september 2014 23:10 schreef pvdplanet het volgende:
Afgelopen 3 dagen flink bezig geweest de puntjes op de i te zetten. De auto was nog niet helemaal
klaar, oa afwerking van het dashboard moest wat beter.
-Kuipstoel verstelbaar gemaakt, veel aanpaswerk want de slede was te kort
-Remmen voor en achter nagekeken, blokkeert nu niet meer zo snel rechtsvoor
-Remslijtage systeem verwijderd en lampje uitgeschakeld.
-Hoedenplank bekleed met zwarte folie tegen weerkaatsing zonlicht in spiegel
-Alle blootliggende kabels weggewerkt of met tape vastgezet
-Kleine handgreepjes op de deur gemaakt, spiegelverstellingsknop verplaatst en stevig vastgemaakt
-Missende opkrikpuntdop op sloop gehaald
-Verbandkist gemonteerd
-Pookhoes van sloop gehaald en gerepareerd/opnieuw genaaid
-Sigarettenaansteker vervangen zodat de telefoon onderweg opgeladen kan worden
-BMW logo op het stuur gezet
-BMW logo achterop vervangen (origineel ipv carbon)
-M logo + Nordschleife sticker op de achterkant
-Reservewiel geregeld (leg ik in Adenau steeds tijdelijk aan een boom vast)
Motorsport chip (RON 98) is onderweg uit Duitsland, blok is al voorzien van spaghetti spruitstuk met katloze uitlaat icm K&N 57i luchtfilter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klein stukje doortrekken:
Ik ook niet, als ik op het circuit rij en ik haal zo'n wagen in denk ik meteen 'die moet nog veel lere met z'n trage m3' en dat is nou net niet de status die je wil halen met je m3 logoquote:Op zondag 7 september 2014 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leuk speelgoed, zo'n M stickertje zou ik er ook niet op geplakt hebben maar het is jouw auto, als je er maar lol mee hebt
Ik heb een (klein) stickertje op m'n X1, is dat ook faal?quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
en een NS-sticker op je niet-ring bolide is een grote faal
Ik een "Efficientdynamics: Meer vermogen, minder uitstoot" sticker. Die gaat er nog eens af.quote:Op zondag 7 september 2014 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb een 7 jaar garantie sticker op m'n auto is dat ook faal?
Ligt eraan, ben je ermee de Ring op geweest?quote:Op zondag 7 september 2014 16:12 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb een (klein) stickertje op m'n X1, is dat ook faal?
Dat is wel kut ja .quote:Op zondag 7 september 2014 23:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik een "Efficientdynamics: Meer vermogen, minder uitstoot" sticker. Die gaat er nog eens af.
Op dit moment nog zeldzaam. Alleen de eerste modellen rijden rond. Ik heb er nog geen gezien. De i3 zie je al iets vaker, maar ook nog heel weinig.quote:Op maandag 8 september 2014 00:28 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zag laatst een i8 staan; hoe "zeldzaam" om maar even zo te zeggen zijn die eigenlijk nog? Weet niet veel van Beamers af hehe
Wat een lelijke bak inderdaad (die i3), mein Gott.quote:Op maandag 8 september 2014 08:25 schreef Catch22- het volgende:
Er zijn nog maar een paar uitgeleverd. Meeste zijn promoautos denk ik. I3 zie ik helaas te vaak
Hmm, dank. Had al zo'n idee.quote:Op maandag 8 september 2014 08:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ligt eraan, ben je ermee de Ring op geweest?
[..]
Dat is wel kut ja .
[..]
Op dit moment nog zeldzaam. Alleen de eerste modellen rijden rond. Ik heb er nog geen gezien. De i3 zie je al iets vaker, maar ook nog heel weinig.
Genoeg Porsches etc zie je rijden, die kunnen ook wel prijzig zijn. Heb het meer over oplage/hoe lang te koop etc. Maargoed de vraag is beantwoord hahaquote:Op maandag 8 september 2014 08:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe "zeldzaam" is een i8? Wat bedoel je daarmee, die zijn pas net uit... maar met een prijs van zo'n ¤150k zal je die wel niet al te vaak op de weg gaan zien.
Als je beetje goeie uitvoering hebt met de juiste velgen dan is het op zich wel geinig, vooral van binnen. En het rijdt natuurlijk ook heel leuk. Maar ik ben het er wel mee eens dat het zeker geen mooie auto is.quote:Op maandag 8 september 2014 09:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat een lelijke bak inderdaad (die i3), mein Gott.
Ongetwijfeld, maar geinig is voor mij geen geldig criterium bij het uitzoeken van een auto.quote:Op maandag 8 september 2014 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je beetje goeie uitvoering hebt met de juiste velgen dan is het op zich wel geinig, vooral van binnen. En het rijdt natuurlijk ook heel leuk. Maar ik ben het er wel mee eens dat het zeker geen mooie auto is.
Het is wel opvallend dat de topmodellen er qua design ook goed uitzien en de instap gevalletjes iets hebben van een cantaquote:Op maandag 8 september 2014 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat klopt, maar bij de meeste elektrische auto's wordt er alleen gekeken naar de fiscale voordelen (en de besparing op brandstof). Dan willen mensen blijkbaar best iets rijden dat minder mooi is, of zelfs minder praktisch.
Daar kan ik me ook (steeds meer) in vinden. Maar zie hieronder.quote:Op maandag 8 september 2014 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat klopt, maar bij de meeste elektrische auto's wordt er alleen gekeken naar de fiscale voordelen (en de besparing op brandstof). Dan willen mensen blijkbaar best iets rijden dat minder mooi is, of zelfs minder praktisch.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 8 september 2014 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is wel opvallend dat de topmodellen er qua design ook goed uitzien en de instap gevalletjes iets hebben van een canta
Die ging er bij mij de eerste dag er al af.quote:Op zondag 7 september 2014 23:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik een "Efficientdynamics: Meer vermogen, minder uitstoot" sticker. Die gaat er nog eens af.
Vrij zeldzaamquote:Op maandag 8 september 2014 00:28 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zag laatst een i8 staan; hoe "zeldzaam" om maar even zo te zeggen zijn die eigenlijk nog? Weet niet veel van Beamers af hehe
Meerder malen, vorige keer ook een 911 (997) en wat GTI-achtigen ingehaaldquote:Op maandag 8 september 2014 08:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ligt eraan, ben je ermee de Ring op geweest?
Mwah, valt best tegen hoor. Tractiecontroleknop kon ik niet vinden toen ik 'm reed, greep telkens in Je zit ook behoorlijk hoog in de i3. Wat wel leuk was, was de instant koppel onderin, je voelt je de eerste 30 km/h wel echt snel, komt ook doordat je niks hoort maar wel de duw voeltquote:Op maandag 8 september 2014 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je beetje goeie uitvoering hebt met de juiste velgen dan is het op zich wel geinig, vooral van binnen. En het rijdt natuurlijk ook heel leuk. Maar ik ben het er wel mee eens dat het zeker geen mooie auto is.
Ik neem aan dat je het over je E38 hebt, ik heb dit laatst ook gehad met de mijne en na wat zoeken op internet lag het aan dit filter, ik heb het toen maar laten vervangen. De monteur zij dat hij het wel vaker is tegengekomen en zij dat het dus ook aan dat filter ligt, en je kan er een gescheurde of lekke tank mee voorkomen! Beste is om de tankdop eraf te laten zodat die via daar ontlucht.quote:Op maandag 8 september 2014 08:24 schreef Tarado het volgende:
Is wat fout met de ontluchting van mijn nieuwe tank denk ik, hoor af en toe een bonk achterin wat lijkt op blik wat in en uitdeukt
Inderdaad, je zit wel hoog. Voor je gevoel totaal niet sportief, maar ik moet zeggen dat je nog wel redelijk kon hoeken. Ach ja, ik zou het ook niet kopen maar goed, als je het vergelijkt met alle andere elektrische auto's (de echte dure Tesla en Fisker enzo daar gelaten) is het wel een vooruitgang.quote:Op maandag 8 september 2014 19:29 schreef Andyy het volgende:
[..]
Mwah, valt best tegen hoor. Tractiecontroleknop kon ik niet vinden toen ik 'm reed, greep telkens in Je zit ook behoorlijk hoog in de i3. Wat wel leuk was, was de instant koppel onderin, je voelt je de eerste 30 km/h wel echt snel, komt ook doordat je niks hoort maar wel de duw voelt
Dan mag het, want hij is zelf de Ring op geweestquote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die ging er bij mij de eerste dag er al af.
[..]
Vrij zeldzaam
[..]
Meerder malen, vorige keer ook een 911 (997) en wat GTI-achtigen ingehaald
Dank je, ik heb er dus net een nieuwe tank inzitten en die kost inderdaad wat, hij moet volgende week voor APK dan laat ik het meteen maar nakijkenquote:Op maandag 8 september 2014 20:28 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over je E38 hebt, ik heb dit laatst ook gehad met de mijne en na wat zoeken op internet lag het aan dit filter, ik heb het toen maar laten vervangen. De monteur zij dat hij het wel vaker is tegengekomen en zij dat het dus ook aan dat filter ligt, en je kan er een gescheurde of lekke tank mee voorkomen! Beste is om de tankdop eraf te laten zodat die via daar ontlucht.
Wat er namelijk gebeurt is, de tank trekt vacuüm en na het uitzetten van de auto loopt het vacuüm weg en gaat de tank dus imploderen en exploderen, dat hoor jij dus ook met dat uitdeukende blik geluid. Dit zorgt voor extra belasting op de lasnaden van de stalen tank en dan gaat die uitscheuren en dan wordt het een duur grapje, want een nieuwe tank kost nog wel wat....
[ afbeelding ]
http://bmwfans.info/parts(...)on_container/#pos_10
Nr.10 op het plaatje
Pussy magnet rightquote:Op vrijdag 5 september 2014 22:51 schreef pvdplanet het volgende:
De M logo's zitten al op de stootstrips, wat dat betreft niets raars.
[ afbeelding ]
Past verder prima bij de auto. Als ik het VIN nummer op de BMW site invoer blijkt de eerste Duitse eigenaar sowieso al het een en ander aan M onderdelen te hebben besteld.
Voor de rest voldoet de auto aan alle technische eisen die de wetgeving aan een auto uit 1992 stelt en is recent APK gekeurd.
Totaal geen last van, ik rijd vaak genoeg in nieuwere BMW's maar als ik in mijn pre ''bangle-angle'' BMW stap heb ik het gevoel dat ik in een echte BMW zit. Die nieuwere modellen spreken mij dus echt niet aan.....quote:Op woensdag 17 september 2014 20:55 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben vorige week begonnen met mijn stage bij een poetsbedrijf voor hogere segment auto's en occasions en dergelijke. Bezig met m'n onderzoek en wanneer ik wat tijd over heb breng ik wat auto's van en naar de dealers. Waaronder de BMW dealer een paar kilometer verderop, allemaal geyle auto's rijden dus. Dan is het af en toe een beetje teleurgesteld in m'n eigen E60 stappen aan het einde van de dag.
Ligt eraan hoe snel de wagen is, sneller is altijd beter. Liever een E90 325i dan een F30 320i.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:32 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
Totaal geen last van, ik rijd vaak genoeg in nieuwere BMW's maar als ik in mijn pre ''bangle-angle'' BMW stap heb ik het gevoel dat ik in een echte BMW zit. Die nieuwere modellen spreken mij dus echt niet aan.....
Maar goed, als je dan een X5 met zo ongeveer alle opties moet brengen naar de dealer die net een maand geleden geleverd is aan een bekende meneer die vraagt of je even voor hem hebt dan is het wel even kwijlen.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:32 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
Totaal geen last van, ik rijd vaak genoeg in nieuwere BMW's maar als ik in mijn pre ''bangle-angle'' BMW stap heb ik het gevoel dat ik in een echte BMW zit. Die nieuwere modellen spreken mij dus echt niet aan.....
E36 M3 in originele staatquote:Op zondag 21 september 2014 22:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe snel de wagen is, sneller is altijd beter. Liever een E90 325i dan een F30 320i.
Al is de E90 wel de lelijkste 3, lomp hok imo. Maak er maar E92 325i van, die is wel lekkerrrr.
Klopt ja, en ik vind het ook belachelijk. Mijn Seat Leon uit 2003 had het standaard Ik heb een vrij kale uitvoering, wel automaat, sportpakket, bluetooth, licht en regensensor en automatisch dimmende binnenspiegelquote:Op dinsdag 23 september 2014 00:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heb je een F30 zonder CC? Tjeeses wat een crisiseditie dan zijn. Dat die dingen nog zonder geleverd worden...je zou toch verwachten dat dat tegenwoordig standaarduitrusting en een must is. Ik zou het in elk geval niet meer willen missen.
Zou zomaar kunnen dat de fora kloppen. Bij de E46 is dat in elk geval wel zo en volgens mij bij de E91 ook. Het is voor BMW veel te duur om overal weer andere kabelbomen in te leggen alleen ivm een ander stuur met wel/geen knopjes. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet, omdat dan elke klootviool het zelf gaat doen. Maar goed, da's onderbuikgevoel en niet gebaseerd op F30-kennis
Het instrumentenpaneel 'moet' vervangen worden, omdat in je huidige versie de ledjes ontbreken. Bij cruise control lopen er namelijk ledjes rondom je snelheidsmeter.quote:Op maandag 22 september 2014 23:02 schreef leolinedance het volgende:
Ben weer bezig met uitzoeken of er cc in mijn F30 ingebouwd kan worden voor een normaal bedrag. Mijn dealer vraagt ca. 1500 euro omdat het instrumentenpaneel (a 600 euro) en bekabeling vervangen zou moeten worden. Ik geloof er niks van. En volgens een BMW forum zijn de knopjes op het stuur en wat programmeerwerk voldoende. Nu dus een second opinion bij een andere dealer gevraagd, ben benieuwd.
Wel of geen CC is ook land gebonden. In Nederland wordt elke Z4 (E89) bijvoorbeeld standaard met CC geleverd - in Duitsland echter niet. Veel geïmporteerde Z4's missen dus de CC.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heb je een F30 zonder CC? Tjeeses wat een crisiseditie dan zijn. Dat die dingen nog zonder geleverd worden...je zou toch verwachten dat dat tegenwoordig standaarduitrusting en een must is. Ik zou het in elk geval niet meer willen missen.
Zou zomaar kunnen dat de fora kloppen. Bij de E46 is dat in elk geval wel zo en volgens mij bij de E91 ook. Het is voor BMW veel te duur om overal weer andere kabelbomen in te leggen alleen ivm een ander stuur met wel/geen knopjes. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet, omdat dan elke klootviool het zelf gaat doen. Maar goed, da's onderbuikgevoel en niet gebaseerd op F30-kennis
Dat is wel schraal zeg. Ik had het nooit op mijn vorige auto's, maar als je het eenmaal hebt wil je niet meer zonder . Snap dus heel goed dat je de opties aan het verkennen bent.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt ja, en ik vind het ook belachelijk. Mijn Seat Leon uit 2003 had het standaard Ik heb een vrij kale uitvoering, wel automaat, sportpakket, bluetooth, licht en regensensor en automatisch dimmende binnenspiegel
Hopelijk is er iets mogelijk, ik mis het ook wel.
Als het om die groene leds gaat die ik ook zie bij het 'vastzetten' van de limiter, die heb ik dus wel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Het instrumentenpaneel 'moet' vervangen worden, omdat in je huidige versie de ledjes ontbreken. Bij cruise control lopen er namelijk ledjes rondom je snelheidsmeter.
Je kunt het dus ook zonder nieuwe tellerunit oplossen, dan mis je alleen die funky ledjes. Wat er in ieder geval nodig is; nieuwe stuurhendel, nieuwe afdekkap, coderen.
quote:
Exact dat dus. Maar als je het pedaal goed intrapt trap je hem wel door de limiter heenquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik neem aan dat die een max. snelheid bepaalt?
Op de snelweg dus instellen op de maximumsnelheid +49, zodat je nooit per ongeluk je rijbewijs kwijtraakt
Correct. Je stelt de limiter in op snelheid x. Als je het gas loslaat neemt de snelheid af, maar blijft de limiter op snelheid x staan. Zie ook het groene streepje op de foto die ik postte.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:35 schreef k_man het volgende:
Dat is helemaal bizar. Je kunt dus wel een maximale snelheid instellen, maar geen constante snelheid?
Je kunt nu eenvoudig een constante snelheid aanhouden. Dat werkt prima, maar je moet je poot op het pedaal blijven houden. Ik geloof alleen niet dat een volledige CC veel duurder zou zijn geweest om in te bouwen voor BMW. Ik vind het ook een erg schrale actiequote:Op dinsdag 23 september 2014 23:40 schreef k_man het volgende:
Nou ja, dat snap ik dus echt niet. Dat ze er dan gewoon een CC in stoppen. Wat moet je hier nou mee?
dat was het dus , nu weer ok als het goed is en weer jaartje APK erbijquote:Op maandag 8 september 2014 20:28 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over je E38 hebt, ik heb dit laatst ook gehad met de mijne en na wat zoeken op internet lag het aan dit filter, ik heb het toen maar laten vervangen. De monteur zij dat hij het wel vaker is tegengekomen en zij dat het dus ook aan dat filter ligt, en je kan er een gescheurde of lekke tank mee voorkomen! Beste is om de tankdop eraf te laten zodat die via daar ontlucht.
Wat er namelijk gebeurt is, de tank trekt vacuüm en na het uitzetten van de auto loopt het vacuüm weg en gaat de tank dus imploderen en exploderen, dat hoor jij dus ook met dat uitdeukende blik geluid. Dit zorgt voor extra belasting op de lasnaden van de stalen tank en dan gaat die uitscheuren en dan wordt het een duur grapje, want een nieuwe tank kost nog wel wat....
[ afbeelding ]
http://bmwfans.info/parts(...)on_container/#pos_10
Nr.10 op het plaatje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |