abonnement Unibet Coolblue
pi_140568761
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:11 schreef Raggingbull het volgende:
Eh... dat hij het Syndroom van Asperger heeft is natuurlijk totaal geen excuus he.. Anders moest ik ook maar eens een stukje gaan rijden. En dan op het politie bureau ow ja sorry meneer agent ik heb asperger. Ow ow sorry meneer sorry voor de overlast het is al goed u heeft asperger u kunt er niks aan doen.

Dat je het hebt kan een reden zijn waarom mensen je eventueel wat kunnen begrijpen ergens heel erg ver weg. Maar per definitie nooit maar dan ook nooit een excuus om zo iets te gaan doen als dat hij deed.
Dat zeg ik toch ook nergens...Die jongen heeft een heel leven gehad met allerlei tegenslagen, stoornissen enzovoort. De Asperger heeft niet voor het moorden gezorgd, maar is wel onderdeel van het geheel geweest wat ertoe heeft geleid (en dan bedoel ik dus alle interventies die niet doorgingen, alle pesterijen, enzovoort.). Jij weet ook wel dat dingen anders binnenkomen bij mensen die Asperger hebben, dus dat zal bij hem ook wel zo zijn geweest en een onderdeel zijn van waarom hij tot deze daad is gekomen.
pi_140568806
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:15 schreef kvd het volgende:

[..]

Het brengt een discussie op gang. Niet alleen over (in dat geval) schizofrenie, maar ook wapenbezit, instellingen,falende hulp, omgeving, ouders enzovoort. Hoe jammer ook, er zijn veel factoren waardoor iemand tot zo iets wordt gedreven en in sommige gevallen hoort de psychische toestand daar ook bij. Er is meestal niet 1 oorzaak voor zo'n drama. Vaak gaat er al een hele geschiedenis aan vooraf en kan een verkeerde opmerking/blik/wat dan ook de trigger zijn voor het drama. Dan vind ik het zelf altijd wel fijn iets meer van de mensen te weten. Meestal zijn ze niet hun hele leven zo geweest, maar worden ze door iets getriggerd/in het nauw gedreven en doen ze zoiets. Om daarna door de slechte daad wel weggezet als een monster. En ik wil mensen niet graag als een monster zien (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Hulde voor deze post! Ik durfde niet goed te reageren omdat ik mijn mening niet kon verwoorden, maar met bovenstaande ben ik het volledig eens.

@discussie over basislijn en uitschieters: denken jullie op het moment zelf dan "goh, ik voel me echt uitzonderlijk gelukkig" en dat dan voor een bepaalde periode? (uur, dag, week?). Of is het eerder achteraf dat jullie beseffen dat je op een gegeven moment wel in een heel positieve periode zat?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 14:24:36 #178
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_140568920
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:16 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook nergens...Die jongen heeft een heel leven gehad met allerlei tegenslagen, stoornissen enzovoort. De Asperger heeft niet voor het moorden gezorgd, maar is wel onderdeel van het geheel geweest wat ertoe heeft geleid (en dan bedoel ik dus alle interventies die niet doorgingen, alle pesterijen, enzovoort.). Jij weet ook wel dat dingen anders binnenkomen bij mensen die Asperger hebben, dus dat zal bij hem ook wel zo zijn geweest en een onderdeel zijn van waarom hij tot deze daad is gekomen.
Kijk mijn leven ziet er na ik het hele filmpje gezien heb vrij hetzelfde uit. Heb er wel een kleine 48 uur over gedaan wegens confrontaties en alles. Maar hoe je het ook bekijkt vanuit welk invalspunt je het hele verhaal bekijkt er is geen manier om het ook ergens goed te praten. Ja je hebt al gezegd het niet goed te willen praten. Maar toch ik wil dit eventjes benadrukken. Want Asperger staat hier los van welliswaar zijn er steeds vaker berichten dat mensen met asperger dit doen. En dat klopt ook wel. Denk aan Alphen a/d Rijn en dat eiland van Noorwegen ook aspergers. Volkert van de G, Katz allemaal asperger.

Maar ik vecht iedere dag om mezelf te verbeteren mijn omgeving geen schade toe te brengen etc. Ik kom de club/kroeg binnen en heb soms hele persoonlijke gesprekken. Maar kan nooit vertellen dat ik Asperger heb door een stel idioten die zomaar mensen beginnen neer te knallen. Omdat ze een klote verleden hebben gehad. Hoop dat je het een beetje snapt maar ongemerkt lijd ik aan een situatie die andere mensen onterecht creeren. En ergens onbewust ben ik bang hetzelfde te doen en zolang die angst er is gaat het goed denk ik.

Edit: Oppassen moet ik al genoeg. En voel me al genoeg onbegrepen door mensen en heb het daar al moeilijk genoeg mee. Ik heb al dat idiote gedoe van mensen die dit soort dingen doen niet nodig om ook nog eens ik een kwaad daglicht gesteld te worden omdat ik ooit gediagnostiseerd ben met asperger.

[ Bericht 6% gewijzigd door Raggingbull op 31-05-2014 14:31:28 ]
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_140569795
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:24 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Kijk mijn leven ziet er na ik het hele filmpje gezien heb vrij hetzelfde uit. Heb er wel een kleine 48 uur over gedaan wegens confrontaties en alles. Maar hoe je het ook bekijkt vanuit welk invalspunt je het hele verhaal bekijkt er is geen manier om het ook ergens goed te praten. Ja je hebt al gezegd het niet goed te willen praten. Maar toch ik wil dit eventjes benadrukken. Want Asperger staat hier los van welliswaar zijn er steeds vaker berichten dat mensen met asperger dit doen. En dat klopt ook wel. Denk aan Alphen a/d Rijn en dat eiland van Noorwegen ook aspergers. Volkert van de G, Katz allemaal asperger.

Maar ik vecht iedere dag om mezelf te verbeteren mijn omgeving geen schade toe te brengen etc. Ik kom de club/kroeg binnen en heb soms hele persoonlijke gesprekken. Maar kan nooit vertellen dat ik Asperger heb door een stel idioten die zomaar mensen beginnen neer te knallen. Omdat ze een klote verleden hebben gehad. Hoop dat je het een beetje snapt maar ongemerkt lijd ik aan een situatie die andere mensen onterecht creeren. En ergens onbewust ben ik bang hetzelfde te doen en zolang die angst er is gaat het goed denk ik.

Edit: Oppassen moet ik al genoeg. En voel me al genoeg onbegrepen door mensen en heb het daar al moeilijk genoeg mee. Ik heb al dat idiote gedoe van mensen die dit soort dingen doen niet nodig om ook nog eens ik een kwaad daglicht gesteld te worden omdat ik ooit gediagnostiseerd ben met asperger.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zeg niet dat de Asperger de mensen ertoe heeft gezet die daden te plegen. Ik zeg dat ze er een ONDERDEEL van zijn geweest. En het klote is dat er nu een tijdje mensen zijn geweest die het hebben/er verdacht van worden het te hebben.
Een paar jaar geleden hadden we in Nederland de moordende militairen/mariniers, die door hun PTST soms knapten en dan hun hele familie/schoonfamilie//ex-schoonfamilie doodschoten. Gebeurt in Amerika op dit moment in bepaalde staten nog steeds heel veel (al die Fort Hood schietpartijen bijvoorbeeld).
En om nog maar te zwijgen over alle familiedrama's die er zijn geweest.

Dat houdt niet in dat alle mensen met Asperger dit doen of alle mensen met PTST of wat dan ook. Daar zijn wel veel meer factoren voor nodig.
Het is wel een onderdeel van wat er gebeurt en zal dan ook wel moeten worden belicht. Zodat er hopelijk een discussie op gang kan komen over wat er aan de hand is, hoe signalen te herkennen zijn, hoe mensen hulp zouden moeten/kunnen krijgen. En dat er op die manier ook belicht kan worden hoe het is om met Asperger/PTST of (om ontopic te blijven) depressie te moeten leven. Zodat de mening daarover gaat veranderen. Dat de mensen gaan inzien dat bv autisten niet allemaal Rain Man types zijn, of op een zolderkamertje in zichzelf katatoon aan het wiegen zijn. Maar dat die mensen elke dag een strijd leveren om om te gaan met de wereld. Of dat alle despressievelingen alleen maar de hele dag als een bolletje opgerold op de bank liggen. En ook best wel een keertje kunnen lachen maar dan niet ineens 'genezen' zijn.

Misschien dat je JUIST het gesprek op gang moet brengen in de kroeg. Juist laten zien dat niet iedereen schiet, maar dat er best een normaal gesprek kan plaatsvinden.

En om heel eerlijk te zijn, ik denk dat je er best wel eens naast zou kunnen zitten. Lang niet iedereen denkt dat alle mensen met Asperger mensen zullen neerschieten/wat zullen gaan aandoen. Ik denk namelijk ook dat bij heel veel mensen niet is blijven hangen wat voor stoornissen de moordenaars hebben. Want van de meeste mensen die jij nu noemt, wist ik het niet. Het ligt er net aan wat iemand uit het verhaal pikt en wat er dan blijft hangen. Misschien omdat jij het hebt, springt dat voor jou in het oog en blijft dat hangen.
(Bij mij is dat bijvoorbeeld mijn CVS en Sonja Silva, een mede-CVS'er die in de media nogal uitvoerig over haar CVS schrijft. Dingen die voor mij wel heel herkenbaar zijn, maar die ze op een enorm verkeerde manier opschrijft, samen met alle andere dingen die ze in haar leven meemaakt. Ik kan mij enorm aan haar ergeren en ook boos worden op haar. En als ik dan ergens vertel dat ik CVS heb, dan denk ik dat alle mensen denken te weten wat het is door de stukjes van Sonja Silva en daardoor ook een negatief oordeel zullen hebben over de ziekte. Maar de waarheid is, niemand die haar, of haar stukjes kent en dus niemand die door haar een negatief beeld over de ziekte heeft. (behalve dan de mensen in SHO hier op Fok ;) )
pi_140570762
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:57 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ik weet dat prikkels je enorm naar je hoofd kunnen stijgen. Je zoekt voortdurend naar een uitweg. Probeer echter open te staan voor de stress, nervositeit of druk. Laat het over je heen komen en doe in die situatie wat voor jezelf prettig voelt. Leid jezelf af met een serie wellicht? :)
Ik probeer juist even niks te doen, soort mediteren zeg maar. Beetje yoga oefeningen soms. Dan lijkt het er ook uit te komen ipv dat ik het negeer en doorga.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 16:21:46 #181
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_140571418
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:54 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik probeer juist even niks te doen, soort mediteren zeg maar. Beetje yoga oefeningen soms. Dan lijkt het er ook uit te komen ipv dat ik het negeer en doorga.
Top! Als het voor jou werk is het goed. :) Naar je intuïtie luisteren en je niet gek laten maken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:10 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, herkenbaar. Al vind ik het erg lastig om om te gaan met positieve gevoelens omdat ik ze gewoonweg niet gewend ben :D
Misschien wel angst omdat alles best goed gaat. Hier lag de basis eigenlijk jarenlang op depressief en angstig, ik wist niet beter.
Ja klopt. Ik merk ook dat nu er weer positieve dingen doorkomen het allemaal onwennig is. Wanneer ik ergens zin in heb of enthousiast voor ben denk ik automatisch dat ik gespannen ben, terwijl het gewoon enthousiasme is. :P Achja, als alles best goed gaat, top! Gewoon lekker doorgaan en dan komt het punt vanzelf wel.

quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb ze nooit echt gehad (voor zover ik weet, maa rm'n geheugen is best kut)
Hoop dat ik ooit nog dergelijke positieve pieken krijg.

Die vlakke bende ben ik redelijk zat
Ja he. Duurt het al lang dan?
Ignorance is bliss
  zaterdag 31 mei 2014 @ 16:22:57 #182
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140571462
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:21 schreef duracellkonijntje het volgende:
Ja he. Duurt het al lang dan?
Zoals ik zeg.. Zolang als ik me ongeveer kan herinneren
pi_140574608
Ik ben net ff wezen rodelen. Top! Op de berg slash heuvel Wdżar.

(dat ben ik niet :P maar geeft parcours weer)

Juist met dat soort views kom je altijd wel even terug op aarde. Ik kan daar goed tot rust komen. Beter dan tussen de woonwijken in NL of Londen :'). Of zou het de lucht zijn?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140575777
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:21 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Top! Als het voor jou werk is het goed. :) Naar je intuïtie luisteren en je niet gek laten maken.

Te laat, gek ben ik al ;) :6
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:04:53 #185
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_140577180
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zoals ik zeg.. Zolang als ik me ongeveer kan herinneren
Ik hoop niet dat het je hele leven al zo gaat?
Ignorance is bliss
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:11:12 #186
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140577357
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:04 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat het je hele leven al zo gaat?
Basisschool niet echt volgens mij. Geen idee hoe ik vroeger echt was met emoties.
1 avondje gehuild toen m'n ouders uit elkaar gingen. Voor de rest ook al vroeg relatief nuchter. Wel beetje puberaal geweest. Maar altijd wel rustig/verlegen, emoties wegstoppen denk ik.

Dus weinig veranderd :+
  zaterdag 31 mei 2014 @ 23:11:10 #187
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_140584655
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:05 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zeg niet dat de Asperger de mensen ertoe heeft gezet die daden te plegen. Ik zeg dat ze er een ONDERDEEL van zijn geweest. En het klote is dat er nu een tijdje mensen zijn geweest die het hebben/er verdacht van worden het te hebben.
Een paar jaar geleden hadden we in Nederland de moordende militairen/mariniers, die door hun PTST soms knapten en dan hun hele familie/schoonfamilie//ex-schoonfamilie doodschoten. Gebeurt in Amerika op dit moment in bepaalde staten nog steeds heel veel (al die Fort Hood schietpartijen bijvoorbeeld).
En om nog maar te zwijgen over alle familiedrama's die er zijn geweest.

Dat houdt niet in dat alle mensen met Asperger dit doen of alle mensen met PTST of wat dan ook. Daar zijn wel veel meer factoren voor nodig.
Het is wel een onderdeel van wat er gebeurt en zal dan ook wel moeten worden belicht. Zodat er hopelijk een discussie op gang kan komen over wat er aan de hand is, hoe signalen te herkennen zijn, hoe mensen hulp zouden moeten/kunnen krijgen. En dat er op die manier ook belicht kan worden hoe het is om met Asperger/PTST of (om ontopic te blijven) depressie te moeten leven. Zodat de mening daarover gaat veranderen. Dat de mensen gaan inzien dat bv autisten niet allemaal Rain Man types zijn, of op een zolderkamertje in zichzelf katatoon aan het wiegen zijn. Maar dat die mensen elke dag een strijd leveren om om te gaan met de wereld. Of dat alle despressievelingen alleen maar de hele dag als een bolletje opgerold op de bank liggen. En ook best wel een keertje kunnen lachen maar dan niet ineens 'genezen' zijn.

Misschien dat je JUIST het gesprek op gang moet brengen in de kroeg. Juist laten zien dat niet iedereen schiet, maar dat er best een normaal gesprek kan plaatsvinden.

En om heel eerlijk te zijn, ik denk dat je er best wel eens naast zou kunnen zitten. Lang niet iedereen denkt dat alle mensen met Asperger mensen zullen neerschieten/wat zullen gaan aandoen. Ik denk namelijk ook dat bij heel veel mensen niet is blijven hangen wat voor stoornissen de moordenaars hebben. Want van de meeste mensen die jij nu noemt, wist ik het niet. Het ligt er net aan wat iemand uit het verhaal pikt en wat er dan blijft hangen. Misschien omdat jij het hebt, springt dat voor jou in het oog en blijft dat hangen.
(Bij mij is dat bijvoorbeeld mijn CVS en Sonja Silva, een mede-CVS'er die in de media nogal uitvoerig over haar CVS schrijft. Dingen die voor mij wel heel herkenbaar zijn, maar die ze op een enorm verkeerde manier opschrijft, samen met alle andere dingen die ze in haar leven meemaakt. Ik kan mij enorm aan haar ergeren en ook boos worden op haar. En als ik dan ergens vertel dat ik CVS heb, dan denk ik dat alle mensen denken te weten wat het is door de stukjes van Sonja Silva en daardoor ook een negatief oordeel zullen hebben over de ziekte. Maar de waarheid is, niemand die haar, of haar stukjes kent en dus niemand die door haar een negatief beeld over de ziekte heeft. (behalve dan de mensen in SHO hier op Fok ;) )
Maar zo denk jij. En als ik jou een beetje inschat kijk jij gemiddeld verder dan je neus lang is. En dat doen de meeste mensen niet. Die zien iets en slaan dat op. Als er dan iemand met een bepaald ziektebeeld voorbij komt en nog 1 en nog 1 en nog 1. Dan word dat een makkelijk optel sommetje.

Pas zat ik met iemand te praten en die persoon werkte toevallig in de psychiatrische sector op een gegeven moment vraagt ze zeg heb jij autisme? Dus ik zo van ja ben gediagnostiseerd met Asperger. Direct zag ik mensen om me heen een stap achteruit doen. En zei zegt zo van wauw ik vind dat je het echt goed doet. En knap dat je er zo eerlijk over bent in combinatie met het huidige beeld van mensen wat ze er over hebben. En het klopt wel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. De tijden dat je echt kon zijn wie je bent zijn allang voorbij.

En het is juist dat ene onderdeel wat steeds naar voren komt. Er is pas een heel boek uitgekomen over het feit dat mensen met autisme vaker dat soort dingen doen etc. En natuurlijk er zijn altijd mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Maar dat zijn ook de mensen die hun kat niet in de magnetron stoppen om hem te drogen. Mensen die nog voor zichzelf denken. Waar niet voor gedacht hoeft te worden. Man de mensheid word 1 grote hersenloze groep waar een paar mensen die hoog in de hiërarchie staan voor denken. En de regels bepalen.

En niet alleen jij en ik maar iedereen hier word daar de dupe van. Want het zijn de welbekende labeltjes waar mensen kenmerken aan hangen. En dat is mijn grootste probleem vroeger nu en in het heden. Dat mensen je amper een normale kans geven. En je altijd zal moeten bewijzen dat je anders bent dan het stereotype beeld. En daar geven mensen je nu eenmaal moeilijk de kans voor.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_140584855
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:11 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Maar zo denk jij. En als ik jou een beetje inschat kijk jij gemiddeld verder dan je neus lang is. En dat doen de meeste mensen niet. Die zien iets en slaan dat op. Als er dan iemand met een bepaald ziektebeeld voorbij komt en nog 1 en nog 1 en nog 1. Dan word dat een makkelijk optel sommetje.

Pas zat ik met iemand te praten en die persoon werkte toevallig in de psychiatrische sector op een gegeven moment vraagt ze zeg heb jij autisme? Dus ik zo van ja ben gediagnostiseerd met Asperger. Direct zag ik mensen om me heen een stap achteruit doen. En zei zegt zo van wauw ik vind dat je het echt goed doet. En knap dat je er zo eerlijk over bent in combinatie met het huidige beeld van mensen wat ze er over hebben. En het klopt wel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. De tijden dat je echt kon zijn wie je bent zijn allang voorbij.

En het is juist dat ene onderdeel wat steeds naar voren komt. Er is pas een heel boek uitgekomen over het feit dat mensen met autisme vaker dat soort dingen doen etc. En natuurlijk er zijn altijd mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Maar dat zijn ook de mensen die hun kat niet in de magnetron stoppen om hem te drogen. Mensen die nog voor zichzelf denken. Waar niet voor gedacht hoeft te worden. Man de mensheid word 1 grote hersenloze groep waar een paar mensen die hoog in de hiërarchie staan voor denken. En de regels bepalen.

En niet alleen jij en ik maar iedereen hier word daar de dupe van. Want het zijn de welbekende labeltjes waar mensen kenmerken aan hangen. En dat is mijn grootste probleem vroeger nu en in het heden. Dat mensen je amper een normale kans geven. En je altijd zal moeten bewijzen dat je anders bent dan het stereotype beeld. En daar geven mensen je nu eenmaal moeilijk de kans voor.
Maar komt dit niet door de 'grootste' groep van de bevolking?

Want die creeeren dat stereotype beeld.

Toch?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 23:21:14 #189
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_140585012
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar komt dit niet door de 'grootste' groep van de bevolking?

Want die creeeren dat stereotype beeld.

Toch?
Dus alle emo´s snijden zichzelf. Alle gothics aanbidden satan. En alle getinte mensen zijn dieven. Nee, een stereotype vormt zich door wat er in het nieuws komt. Tegenwoordig baseert men hun beeld van hoe een bepaalde bevolkinsgroep in elkaar steekt naar hoe die mensen in het nieuws komen. Als dat vaak genoeg gebeurd word dat een standaard. Net zoals dat alle moslims terroristen zijn. Dat zijn niet de grootste bevolkingsgroepen maar wel de stereotypen zoals ze door de media verspreid worden. En daar maken mensen een beeld uit op. Ze maken allang geen beeld maar uit eigen ervaringen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_140585848
Zijn sommigen hier bekend met pijnlijke herinneringen die na lange tijd nog even pijnlijk aanvoelen?
pi_140585968
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:46 schreef Gray het volgende:
Zijn sommigen hier bekend met pijnlijke herinneringen die na lange tijd nog even pijnlijk aanvoelen?
*zwaaaai* PTSS'er hier.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140585980
Zo bedoelde ik dat natuurlijk niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140586031
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

*zwaaaai* PTSS'er hier.
Dan zou bijna alles in m'n leven een trauma zijn geweest. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Zo bedoelde ik dat natuurlijk niet.
I know. :*
pi_140586184
Nee maar even serieus, de pijnlijke herinnering die pijnlijk blijft, en dus niet erger of minder is qua intensitiveit is een symptoom van PTSS.

Dat was 1 van de major issues bij mijn ex-breakup.

Wat deden we hier aan om dit echt te fixen? EMDR werkte bij mij echt. Het is gewoon een domme googel truck voor je brein die je zelf kunt toepassen, heb je niet eens een psycholoog voor nodig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140586823
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee maar even serieus, de pijnlijke herinnering die pijnlijk blijft, en dus niet erger of minder is qua intensitiveit is een symptoom van PTSS.

Dat was 1 van de major issues bij mijn ex-breakup.

Wat deden we hier aan om dit echt te fixen? EMDR werkte bij mij echt. Het is gewoon een domme googel truck voor je brein die je zelf kunt toepassen, heb je niet eens een psycholoog voor nodig.
Maar ik heb dat met best wel veel dingen uit m'n verleden. Verdriet, schuld, maar ook liefde. Met name die combinatie maakt het verwarrend.
  zondag 1 juni 2014 @ 00:22:49 #196
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_140586880
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar ik heb dat met best wel veel dingen uit m'n verleden. Verdriet, schuld, maar ook liefde. Met name die combinatie maakt het verwarrend.
Maar wat je toch in wezen wil is de associatie van een herinnering niet meer laten triggeren met pijn? Dat het liefde en andere dingen triggered is prima.

Die pijn moet toch weg?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140586936
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar wat je toch in wezen wil is de associatie van een herinnering niet meer laten triggeren met pijn? Dat het liefde en andere dingen triggered is prima.

Die pijn moet toch weg?
Dat is zo. Ik zal er van de week veel op mediteren, want heb er de tijd voor gelukkig. Lekker sporten en in de zon zitten denken.
  zondag 1 juni 2014 @ 00:44:26 #198
47102 Elvi
miemkwien
pi_140587422
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:46 schreef Gray het volgende:
Zijn sommigen hier bekend met pijnlijke herinneringen die na lange tijd nog even pijnlijk aanvoelen?
Dit is het depressie-topic. Dus wat denk je zelf? :P
  zondag 1 juni 2014 @ 00:45:44 #199
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_140587444
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:44 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dit is het depressie-topic. Dus wat denk je zelf? :P
Dit ligt iets anders merk ik.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_140587450
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:44 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dit is het depressie-topic. Dus wat denk je zelf? :P
Tja, ik weet niet of dat voor anderen net zo werkt. Vroeger deed ik het al, en dat leidde uiteindelijk tot depressie. Dat zie ik niet zo snel meer gebeuren, al waak ik er goed voor natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')