abonnement Unibet Coolblue
pi_140446311


Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is tegenwoordig binnen 24 uur voor kleine foutjes (spelfout in namen, incorrecte bestemming/data) gratis. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤110,- tot ¤160 per persoon bij Ryanair. In dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) en 1 klein tasje (35x20x20cm)
reist. De eerste 90 stuks cabinebagage mogen mee in de cabine, het overige deel gaat gratis mee in het laadruim.

Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage. Inchecken op de luchthaven kost ¤30 tot ¤50,- per persoon (10kg) per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 7 dagen voor vertrek indien je geen toegewezen zitplaats koopt, anders is dit 30 dagen. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaalt voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 2 stuks handbagage mee te nemen:

- 1 stuk handbagage van 10kg. De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen. Op de afmetingen wordt erg streng gecontroleerd, te groot = in het ruim aan minimum ¤50.
- 1 klein tasje. De maximale afmetingen hiervan zijn 35 x 20 x 20cm.
Er mogen tegenwoordig maximaal 90 stuks handbagage (groot formaat) mee het cabine in. Het kan dus mogelijk zijn dat je handbagage alsnog het laadruim in gaat, zonder extra kosten. Het lijkt erop dat mensen met een tweede (hand)tas hier eerder voor uitgekozen worden.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- plaatsen kiezen (als je dit kiest mag je ook meteen de priority lane gebruiken)
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals hoogseizoen of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Door te betalen met een debetkaart (bv. Maestro)

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder of geen! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Kijk hier voor het inflight menu.

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 12% gewijzigd door UIO_AMS op 01-06-2014 14:01:59 (Vorige topics: Klik op de TT.) ]
pi_140446601
Alweer te lang gelden dat ik met de Ryanair vrinden heb gevlogen. Zal zo maar weer eens kijken waar we heen kunnen :P
pi_140446662
Op heeft update nodig. Klopt niet meer. Iemand interesse of zal ik een en ander aanpassen?
Eerst denken, dan typen
pi_140446728
Ryan air is baas!
Altijd ermee vliegen alleen het eten is goor
hoi
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:30:10 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_140448078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef DutchieBre het volgende:
Alweer te lang gelden dat ik met de Ryanair vrinden heb gevlogen. Zal zo maar weer eens kijken waar we heen kunnen :P
Ik probeer Ryanair zoveel mogelijk te mijden tegenwoordig, want echt alles is kut aan die airline.
Maar wel mooi dat ze de markt hebben opengebroken nadat de EU die mogelijkheid gaf, nu kan ik met de KLM veel goedkoper overal heenvliegen.

En niet eens zo heel veel duurder dan Ryanair als je bij die laatste alle extra kosten die je moet maken erbij optelt.
pi_140448771
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik probeer Ryanair zoveel mogelijk te mijden tegenwoordig, want echt alles is kut aan die airline.
Maar wel mooi dat ze de markt hebben opengebroken nadat de EU die mogelijkheid gaf, nu kan ik met de KLM veel goedkoper overal heenvliegen.

En niet eens zo heel veel duurder dan Ryanair als je bij die laatste alle extra kosten die je moet maken erbij optelt.
En wat vind je er kut aan?

Ik heb denk ik nu zo'n 20 keer met ryanair gevlogen (10 tripjes retour) en letterlijk nog nooit problemen gehad.
Als je weet hoe alles werkt, en dus ook wat alles kost. Is het de meest goedkope én snelste airline.
Ze zijn bijna altijd op tijd, van die 20 vluchten heb ik maar 1 keer meegemaakt dat je niet het deuntje hoort na de tijd "always on time blabla" en dat was ook met iets van 5 min.

Ryanair is een lowbudget airline, maar dan ook in elk opzicht.
Als je daar mee om kan gaan, en daar rekening mee houdt is het (in mijn ogen) perfect.

Inchecken duurt nooit lang, stoelen zijn redelijk (ben 2m lang en ook nog te zwaar, en kan er best goed in zitten), het kost geen drol (meestal is het parkeren + benzine duurder dan de hele vlucht), en het zijn allemaal redelijk nieuwe vliegtuigen (wat bij andere airlines echt niet altijd het geval is).

Ja, het eten en drinken aan boord kost geld, en ook nog redelijk wat. Elke optie kost geld, bagage, priority en emergency seat. Ik vlieg altijd met priority want dat is het gewoon waard.

Aangezien ik dus best groot ben kan ik direct ergens alleen gaan zitten, en 9 van de 10 keer zit er niemand naast me (1 keer helemaal uitverkochte vlucht gehad).
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:54:53 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_140449554
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.

En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:56:18 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_140449642
En ik heb wel 50 vluchten met Ryanair gemaakt. Waarvan best wel veel met vertraging trouwens,
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:41:54 #9
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140452188
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:56 schreef remlof het volgende:
En ik heb wel 50 vluchten met Ryanair gemaakt. Waarvan best wel veel met vertraging trouwens,
Dan heb je die vluchten de laatste tijd niet meer gemaakt. Bij mijn laatste 3 retourtjes moest ik overal van tevoren tijdens het inchecken mijn stoelnummer kiezen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:45:04 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_140452389
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan heb je die vluchten de laatste tijd niet meer gemaakt. Bij mijn laatste 3 retourtjes moest ik overal van tevoren tijdens het inchecken mijn stoelnummer kiezen.
Ik vlieg in juli weer met ze, Weeze - Faro, paar weken geleden geboekt. No way dat ik een stoel kon kiezen bij het boeken.

Lijkt me sterk dat het bij de online check in wel kan, maar we zullen zien.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:57:54 #11
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140453108
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vlieg in juli weer met ze, Weeze - Faro, paar weken geleden geboekt. No way dat ik een stoel kon kiezen bij het boeken.

Lijkt me sterk dat het bij de online check in wel kan, maar we zullen zien.
Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:59:10 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_140453177
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
Ik zou niet weten waarom dat verplicht zou moeten zijn, maar we zullen zien.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:59:14 #13
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140462572
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.

En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
Dat 1e is natuurlijk puur afhankelijk van waar je heen wilt.
Ik ben naar een paar bestemmingen gevlogen.
1. milaan (dan kom je uit in Bergamo, is een uurtje rijden)
2. Tampere (heb daar vrienden wonen en puur toevallig is daar net een ryanair vliegveld, ideaal dus)
3. Lanzarote (is het normale vliegveld dus andere optie is er toch niet)
4. Engeland/Schotland, altijd in de buurt van een grote stad.

Maar goed, als je naar een bepaalde plek wilt in frankrijk (om maar een voorbeeld te noemen) kan het zo maar zijn dat je 2 uur in de auto moet zitten. Maar goed dan kan je er voor kiezen om alsnog vanaf schiphol te gaan. Maar meestal is het icm met bus etc nog steeds goedkoper via ryanair.

Bagage is dus een van de dingen die ik benoemde, als je weet waar je aan begint dan houdt je daar rekening mee. Ik heb meerdere malen koffer ingeboekt, en dan nog vind ik het niet veel geld.

3e is ook hetzelfde principe. Je hoeft niks te drinken onderweg. Je kunt op het vliegveld achter de douane altijd flesjes drinken kopen (alsnog voor vliegveld prijzen maar goed). Jij kiest er voor een kop koffie á 4,50 te drinken. Op het terras in amsterdam betaal je ook meer dan in de V&D.

4e, dan heb je al een tijd niet meer met Ryanair gevlogen. Volgens mij eind 2012 kon je al een eigen stoel kiezen. Was toen nog een optie en niet verplicht en kostte dus ook geld. Ik lees nu pas dat het verplicht is (heb dit jaar nog niet met ze gevlogen), en dat maakt het voor mij een stuk minder prettig.
Priority heeft nu dus geen fuck zin meer.
Je kunt mooi 1 min voor sluitingstijd gate er heen lopen. Dan staan er nog wel mensen in de rij, en je hebt toch al een stoel.

En dat laatste, cabine personeel zal mij een worst zijn. Als ze er niet van kunnen leven moeten ze andere baan zoeken. En krasloten en sigaretten boeien me geen reet (auto's nog nooit gehoord).
Heb toch altijd muziek op.

Maar goed iedereen heeft wel eens slechte ervaringen met een bepaalde airline, terwijl een ander niets anders dan die airline wilt vliegen.
Als je veel vertragingen heb gehad heb je echt net pech. Ze staan zeker in de top 5 airlines die op tijd zijn. Het was ooit op 1 maar geen idee of dat nog zo is.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:42:12 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_140464743
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
Niet verplicht, dan wordt er automatisch eentje toegewezen, maarrrrrr dat automatisch toewijzen kan dus pas 7 dagen van tevoren terwijl het kopen van een stoelreservering wel eerder kan. Ik had afgelopen week wel de indruk dat die vastgestelde plaatsen ervoor zorgden dat het vliegtuig veel sneller klaar was voor vertrek.

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.

En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
Weinig last van. Afgelopen week zowel met Air Berlin gevlogen als met Ryanair. Ook al tel je alles erbij op, ben je met Air Berlin toch nog duurder uit. Met Air Berlin kwam ik in Berlin-Tegel terecht, dat echt niet veel korter reizen was dan Berlin-Schönefeld waar Ryanair vertrekt. En dat eten en drinken: op die Air Berlin vlucht zat het er dus wel bij, maar daar moest het zo geforceerd snel (vlucht duurde maar 50 minuten) dat je je echt afvraagt of dat allemaal wel nodig is. Ik kan best 2 uur zonder eten of drinken en langer duurt de gemiddelde Ryanair vlucht niet. En ik vind die kleinere viegveldjes vaak eerder een voordeel, weinig overbodige drukte waar je veel te lang van tevoren aanwezig moet zijn en er zijn meestal goede pendeldiensten. Wat betreft beenruimte: ik heb met mijn 1,85 bij andere vliegtuigmaatschappijen echt niet meer plaats, zelfs in een A380 was er in Economy nauwelijks merkbaar meer plaats. En als je Ryanair al krap vindt, dan raad ik je af met AirAsia te gaan vliegen :P
Don't let my username fool you...
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:42:11 #16
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:49:50 #17
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_140475331
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Eerst goed plannen...Vliegveldcodes is zowat het eerste waar ik naar kijk (bij zelf online boeken).
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:56:28 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_140477728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:35 schreef bambino het volgende:

[..]

Dat 1e is natuurlijk puur afhankelijk van waar je heen wilt.
Ik ben naar een paar bestemmingen gevlogen.
1. milaan (dan kom je uit in Bergamo, is een uurtje rijden)
2. Tampere (heb daar vrienden wonen en puur toevallig is daar net een ryanair vliegveld, ideaal dus)
3. Lanzarote (is het normale vliegveld dus andere optie is er toch niet)
4. Engeland/Schotland, altijd in de buurt van een grote stad.

Maar goed, als je naar een bepaalde plek wilt in frankrijk (om maar een voorbeeld te noemen) kan het zo maar zijn dat je 2 uur in de auto moet zitten. Maar goed dan kan je er voor kiezen om alsnog vanaf schiphol te gaan. Maar meestal is het icm met bus etc nog steeds goedkoper via ryanair.

Bagage is dus een van de dingen die ik benoemde, als je weet waar je aan begint dan houdt je daar rekening mee. Ik heb meerdere malen koffer ingeboekt, en dan nog vind ik het niet veel geld.

3e is ook hetzelfde principe. Je hoeft niks te drinken onderweg. Je kunt op het vliegveld achter de douane altijd flesjes drinken kopen (alsnog voor vliegveld prijzen maar goed). Jij kiest er voor een kop koffie á 4,50 te drinken. Op het terras in amsterdam betaal je ook meer dan in de V&D.

4e, dan heb je al een tijd niet meer met Ryanair gevlogen. Volgens mij eind 2012 kon je al een eigen stoel kiezen. Was toen nog een optie en niet verplicht en kostte dus ook geld. Ik lees nu pas dat het verplicht is (heb dit jaar nog niet met ze gevlogen), en dat maakt het voor mij een stuk minder prettig.
Priority heeft nu dus geen fuck zin meer.
Je kunt mooi 1 min voor sluitingstijd gate er heen lopen. Dan staan er nog wel mensen in de rij, en je hebt toch al een stoel.

En dat laatste, cabine personeel zal mij een worst zijn. Als ze er niet van kunnen leven moeten ze andere baan zoeken. En krasloten en sigaretten boeien me geen reet (auto's nog nooit gehoord).
Heb toch altijd muziek op.

Maar goed iedereen heeft wel eens slechte ervaringen met een bepaalde airline, terwijl een ander niets anders dan die airline wilt vliegen.
Als je veel vertragingen heb gehad heb je echt net pech. Ze staan zeker in de top 5 airlines die op tijd zijn. Het was ooit op 1 maar geen idee of dat nog zo is.
Ik vlieg 5 a 6 keer per jaar naar Milaan. Met Ryanair vlieg je dan naar Bergamo, 51km van mijn eindbestemming in het centrum van Milaan. Tegenwoordig kan je met Ryanair ook naar Malpensa vliegen (vanaf Eindhoven), maar dat is nog verder weg, 63km. Met de bijbehorende kosten voor de pendel (minimaal ¤10 one way, minimaal ¤16 retour) en de tijd die je kwijt bent (meer dan een uur want je wordt gedropt op Stazione Centrale en dan moet je nog naar je eindbestemming met een buskaartje van ¤1,50).

Daarom heb ik al jaren geleden besloten om alleen nog maar met KLM/Alitalia naar Milaan te vliegen. Ik land dan op Linate, minder dan 5km van mijn eindbestemming die te bereiken is met stadsbus 73 voor ¤1,50.

Het verschil in prijs is alles bij elkaar niet meer dan een paar tientjes. Maar dan vlieg je wel met een echte luchtvaartmaatschappij met professioneel personeel naar een echt vliegveld en het scheelt een hoop gezeik met bagage en vertragingen.

En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.

Oh en KLM vliegt 4 maal daags naar Milaan, tegenover Ryainair een paar keer per week. Ook een niet onbelangrijk verschil.
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:32:35 #19
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140485379
:) Het loont dan natuurlijk ook om te kijken of Ryanair inderdaad de goedkoopste vluchten aanbiedt op een route.
Want door de Ryanair, Easyjet, Pegasus (niet onbelangrijk) en Wizz Air van deze wereld bieden gevestigde maatschappijen zoals KLM, Lufthansa goedkope retourvluchten aan, en introduceren Turkish Airlines en BA goedkope one way tickets, iets wat voor de komst van de low budget maatschappijen niet gebeurde.
En ja een 99 euro retourtje naar Budapest, of Barcelona is niet duur, daar kan een low cost maatschappij door de bijkomende kosten niet aan tippen, maar die moet natuurlijk maar net beschikbaar zijn voor de vlucht die jij wilt.

Als je alleen met handbagage reist, en de prijs is goed, is er geen reden om niet met een low cost maatschappij te vliegen. Want de bijkomende kosten voor een eventuele versnapering vallen wel mee, want ik weet niet hoe vaak jij met KLM vliegt, maar op een vlucht van 2 uur krijg je 1 blikje (Bij Gods gratie, want daar moet je om vragen, anders krijg je een bekertje) en 1 broodje, bij een vlucht tot 3 uur 1 warm broodje en 1 blikje (als je er om vraagt) en je mag 1 ding kiezen uit 'Dutch treats' waar ze op het einde mee langs komen en echt veel variatie zit er niet in. Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140487801
Bij KLM moet je tegenwoordig ook betalen voor ruimbagage ( :( :( :( ), dan vlieg ik net zo graag met Ryanair,
pi_140492675
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vlieg 5 a 6 keer per jaar naar Milaan. Met Ryanair vlieg je dan naar Bergamo, 51km van mijn eindbestemming in het centrum van Milaan. Tegenwoordig kan je met Ryanair ook naar Malpensa vliegen (vanaf Eindhoven), maar dat is nog verder weg, 63km. Met de bijbehorende kosten voor de pendel (minimaal ¤10 one way, minimaal ¤16 retour) en de tijd die je kwijt bent (meer dan een uur want je wordt gedropt op Stazione Centrale en dan moet je nog naar je eindbestemming met een buskaartje van ¤1,50).

Daarom heb ik al jaren geleden besloten om alleen nog maar met KLM/Alitalia naar Milaan te vliegen. Ik land dan op Linate, minder dan 5km van mijn eindbestemming die te bereiken is met stadsbus 73 voor ¤1,50.

Het verschil in prijs is alles bij elkaar niet meer dan een paar tientjes. Maar dan vlieg je wel met een echte luchtvaartmaatschappij met professioneel personeel naar een echt vliegveld en het scheelt een hoop gezeik met bagage en vertragingen.

En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.

Oh en KLM vliegt 4 maal daags naar Milaan, tegenover Ryainair een paar keer per week. Ook een niet onbelangrijk verschil.
Ja ok dan is het logisch. Maar het is net wat jij er voor over hebt. Jij wilt blijkbaar dat het gewoon goed geregeld is, makkelijk en snel. Als het dan een paar tientjes meer kost so be it.

En daar moet KLM en overige het ook van hebben, de luxe die er bij komt. En daar betaal je voor.

In mijn geval is het precies andersom. Als ik naar finland zou willen (Tampere) is vanaf schiphol niet te doen. Dan moet ik eerst naar Helsinki, en dan een binnenlandse vlucht (finair, dus duur) naar Tampere.

Voor Ryanair moet ik wel naar Bremen, Weeze vliegt er niet op, maar Bremen is bijna hetzelfde als Schiphol voor mij (Twente) dus dat maakt niets uit.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 29 mei 2014 @ 09:10:20 #22
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140499195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:54 schreef bambino het volgende:

[..]

Ja ok dan is het logisch. Maar het is net wat jij er voor over hebt. Jij wilt blijkbaar dat het gewoon goed geregeld is, makkelijk en snel. Als het dan een paar tientjes meer kost so be it.
Ik ben niet pro of anti Ryanair. Ik vlieg er vaak mee en dat heeft eigenlijk twee redenen. De eerste reden is omdat ik zelf precies tussen Eindhoven en Weeze woon. En de tweede is dat ik vaak voor een paar dagen weg moet voor het werk of zelf even weg ben voor een stedentrip. Voor zo'n trip boek ik bijna altijd de vlucht en hotel los (dus geen pakketreis). Als ik echt op vakantie ga dan ga ik eigenlijk altijd vanaf Schiphol.

Men kunt veel over Ryanair zeggen maar ik vind dat nou juist de maatschappij waar het altijd goed geregeld is. Na één keer met ze gevlogen te hebben ken je hun procedures en weet je waar je aan toe bent. Het is gewoon erg makkelijk en snel. Een vertraging is grote uitzondering bij ze. Met (vooral) KLM heb ik persoonlijk slechte ervaringen. Laatst nog een vertraging van 25 uur gehad (nee de vlucht was niet gecanceld). En ook Transavia en Arke maken er vaak een potje van.
pi_140499464
Ik heb pas geleden weer eens met Ryanair gevlogen. Ik vind het erg relaxed dat je tegenwoordig gratis een tweede, kleinere, tas mee kan nemen als handbagage. En de toegewezen plaatsen scheelt ook een hoop geduw en getrek.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:02:51 #24
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_140502112
quote:
Lach maar, ik zag in Berlijn iemand met een jas, met daaronder een rugzak en hij had nog een rolkoffertje bij zich zonder dat hij tegengehouden werd door het personeel... :{

quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:56 schreef remlof het volgende:
En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.
Dat geldt dan voor jou weer, voor mij geldt dat ik 2,5 uur onderweg ben naar Schiphol. Düsseldorf, Weeze, Eindhoven, Maastricht-Airport en zelfs Brussel liggen allemaal dichterbij... Ik ben al een godsvermogen kwijt aan die ellendige NS voordat ik überhaupt pas op Schiphol ben.
Don't let my username fool you...
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:21:52 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_140506295
quote:
6s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
:) Het loont dan natuurlijk ook om te kijken of Ryanair inderdaad de goedkoopste vluchten aanbiedt op een route.
Want door de Ryanair, Easyjet, Pegasus (niet onbelangrijk) en Wizz Air van deze wereld bieden gevestigde maatschappijen zoals KLM, Lufthansa goedkope retourvluchten aan, en introduceren Turkish Airlines en BA goedkope one way tickets, iets wat voor de komst van de low budget maatschappijen niet gebeurde.
En ja een 99 euro retourtje naar Budapest, of Barcelona is niet duur, daar kan een low cost maatschappij door de bijkomende kosten niet aan tippen, maar die moet natuurlijk maar net beschikbaar zijn voor de vlucht die jij wilt.

Als je alleen met handbagage reist, en de prijs is goed, is er geen reden om niet met een low cost maatschappij te vliegen. Want de bijkomende kosten voor een eventuele versnapering vallen wel mee, want ik weet niet hoe vaak jij met KLM vliegt, maar op een vlucht van 2 uur krijg je 1 blikje (Bij Gods gratie, want daar moet je om vragen, anders krijg je een bekertje) en 1 broodje, bij een vlucht tot 3 uur 1 warm broodje en 1 blikje (als je er om vraagt) en je mag 1 ding kiezen uit 'Dutch treats' waar ze op het einde mee langs komen en echt veel variatie zit er niet in. Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
Ik vlieg een keer of 6 per jaar met KLM.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')