Ik fietste altijd hard, maar werd met 25 km/h tegenwind regelmatig voorbij gereden door bejaarden...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat kan niet, een e-bike houdt op met ondersteunen als je harder dan 25 km/uur probeert te fietsen. Daarboven moet je het echt zelf doen, of hij is illegaal opgevoerd.
Zou het wel kunnen dan is het namelijk geen fiets meer en heb je er dus een rijbewijs voor nodig.
Ook dat, grijs haar zegt niks over het al dan niet opvoeren van de e-fiets of scooter.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik fietste altijd hard, maar werd met 25 km/h tegenwind regelmatig voorbij gereden door bejaarden...
Voor wat het waard is...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Goed, dan gaan we tekenen: 2 tot 3 doden voorkomen kost met helmpjes 20 * 170.000 = 3.600.000 euro. Dat is dus kosteneffectief.
MAAR: uit Noors onderzoek blijkt dat fietsers met helm op vaker ongelukken krijgen, omdat automobilisten minder afstand houden. Dus je krijgt er ook een hoop letselgevallen bij. Wat kost een letselgeval? Dan snor ik even dat Noorse onderzoek op...
Ik hoef niemand aan te rijden, maar op het moment dat ik optrek bij een stoplicht omdat ik groen krijgt en een noodstop moet maken omdat er nog snel een fietser doorrijdt, die op mijn vraag of rood niet geldt voor hem doodleuk antwoord dat ik toch aansprakelijk ben voor zijn schade, dan ga ik mij afvragen wat het nut is van het beschermen van deze verkeersdeelnemers. Ik heb dus én de verkeerstekens mee (voorrangsweg) en de daarbovenstaande verkeerslichten (groen) en nog ben ik de sjaak als ik die fietser aan rijdt. Dat klopt toch niet?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:25 schreef NieuweNier het volgende:
Wat is hier het gedoe over fietsers telkens, dat je ze als automobilist maar moet kunnen aanrijden
Als fietser vind ik dat echt bloedirritant. Ik krijg vaak reacties vol onbegrip als ik dan gewoon blijf staan. Ook van medefietsers overigens. 'dat is toch aardig? ' Maar als die bestuurder de haaientanden negeert als ze voor een ander gelden, hoe heb ik dan de garantie dat hij ze niet negeert als ze voor hem gelden?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:02 schreef Mano_ het volgende:
auto's die plotseling op de rem gaan staan om een fietser met haaientanden voorrang te geven. Dat is niet erg handig voor de rest van het verkeer.
Ik ken wel een paar onoverzichtelijke 80 en 70 kruisingen die ik gewoon niet met 80 of 70 oversteek omdat er bepaalde bevolkingsgroepen zijn die een bovengemiddelde kleurblindheid hebben. EN het ligt op de route van de ambulancepost.quote:Op woensdag 25 juni 2014 01:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet bij iedere kruising terug naar 50 omdat er mogelijk een auto van links/rechts zou kunnen komen? Waarom dan met een fietser wel?
Als je verlamd bent krijg je ook geen jeuk meer denk ik.quote:Lekker, in een rolstoel zitten en vanaf je nek verlamd zijn. Heb je jeuk aan je zak, kan je niet eens krabben.
Oh jawel. Alleen is dat geen echte jeuk maar iets dat je zelf inbeeld. Mensen met amputaties op latere leeftijd hebben dat ook. Dat ze spookkriebels hebben in een voet/been die er niet meer is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:29 schreef blup het volgende:
[..]
Als je verlamd bent krijg je ook geen jeuk meer denk ik.
Ik ging bij dat soort figuren juist iets verder uit de kant rijden, liggen op mijn stuur (nu had ik daar op mijn vorige, inmiddels gestolen, fiets ook wel een beter stuur voor) en zette een tandje bij. Ik heb er best wat getorpedeerd. Mja, dat reed dan met 4 naast elkaar.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:39 schreef dick_laurent het volgende:
2 fietsers die mij spookrijdend tegemoet komen op het fietspad, naast elkaar fietsend, en daarmee 85% van de breedte van het fietspad innemend. Ik denk, godverdomme ik ga niet half de stoep op voor jullie, want JULLIE rijden nota bene tegen het verkeer in op mijn weghelft! Maar nee hoor, de twee losers gingen niet aan de kant of niks... Ik reed al zoveel mogelijk rechts, en no way dat ik voor hun de stoep op ging. Gevolg, ik raak eentje deels met mijn stuur en shouder, nog een behoorlijke beuk was het. Ik heb niet eens omgekeken of iets geschreeuwd, want... dat heb ik in het verleden al vaker geprobeerd, en men leert er toch niks van.
Mmmm, jah, dat mag. De meeste voorrangskruisingen waar ik 80 mag, ga ik met 80 overheen. Binnen bebouwde kom doe ik toch al rustiger, maar dat kan ook hier aan de regio liggen natuurlijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:29 schreef blup het volgende:
Ik ken wel een paar onoverzichtelijke 80 en 70 kruisingen die ik gewoon niet met 80 of 70 oversteek omdat er bepaalde bevolkingsgroepen zijn die een bovengemiddelde kleurblindheid hebben. EN het ligt op de route van de ambulancepost.
Ik weet het niet. En eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om het te proberen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:29 schreef blup het volgende:
Als je verlamd bent krijg je ook geen jeuk meer denk ik.
Dat klopt wel. Als je die fietser had aangereden, vinden zowel de wet als ik je schuldig. En mogelijk een moordenaar.quote:Op woensdag 25 juni 2014 01:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik hoef niemand aan te rijden, maar op het moment dat ik optrek bij een stoplicht omdat ik groen krijgt en een noodstop moet maken omdat er nog snel een fietser doorrijdt, die op mijn vraag of rood niet geldt voor hem doodleuk antwoord dat ik toch aansprakelijk ben voor zijn schade, dan ga ik mij afvragen wat het nut is van het beschermen van deze verkeersdeelnemers. Ik heb dus én de verkeerstekens mee (voorrangsweg) en de daarbovenstaande verkeerslichten (groen) en nog ben ik de sjaak als ik die fietser aan rijdt. Dat klopt toch niet?
En opnieuw terecht. Als automobilist rij je in een 1000kg+ ijzeren moordwapen. Her is geen recht. Her is een privilege. Om dat privilege te verdienen, moet je er alles aan zo veilig mogelijk te rijden. Wanneer je weet dat er op een bepaalde plek zomaar fietsers over kunnen steken, moet je je snelheid erop aanpassen. Hier in Utrecht is een soort zelfde situatie. Alleen het is utrecht, dus er zijn veel fietsers. Ik rem dan af tot 40km/u zodat ik zeker weet dat ik niemand doodrij, om vervolgens weer gas bij te geven. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Zelfde geldt met een afrit van een snelweg hier, je komt met 130 aan en gaat een 80 weg op, overdag staat dat wel stil op het afritstuk, maar 's nachts kan je doorbanjeren, niet met 80, maar met 60 de 80 weg op gaat toch echt wel zonder problemen. Parallel aan die 80 weg ligt een fietspad welke voorrang geeft aan de afrit. Als daar 's nachts een fietser zonder licht overheen fietst en voor mijn auto komt als ik met 60 rijdt, heb ik het gedaan. Ook al had ik hem, omdat hij zonder licht reed, nooit kunnen zien en moest hij mij voorrang geven.
Gelukkig kunnen wij fietsers daar veel aan doenquote:Een doorsnee fietser rijdt alsof hij zich in een tank door het verkeer begeeft. Echter, een fietser is het meest kwetsbare, daarom werden ze ooit extra beschermd. Dit is alleen doorgeslagen, fietsers zien deze bescherming als vrijbrief om je vooral niet aan de regels te hoeven houden.
[Quote]
Ik ken geen enkele fietser die bewust risico's neemt omdat het toch de fout van de automobilist is wanneer het misgaat. Over het algemeen zijn wij fietsers extreem voorzichtig. Dat moet ook wel, bij iedere fietsrit brengen automobilisten je in gevaar. Perfecte voorbeelden zijn van die stoplichten met een rond groen licht in plaats van een pijl. Het gebeurd weinig dat je als kruisende fietser in die situatie voorrang krijgt. Of fietspaden met tweerichtingsverkeer; de meeste automobilisten kijken maar 1 kant op. Met 100km/u inhalen op een dijk. Je van de weg duwen door een mislukte inhaalactie. Als fietser wordt je leven dagelijks in gevaar gebracht door automobilisten. Statistisch is het ook veel gevaarlijker. Daarvoor dient het beschermingsprincipe.
Jij klinkt als het perfecte voorbeeld van iemand die fietsers in gevaar brengt. Als je op een 60 of 80 weg rijdt, hoe hard en met hoeveel afstand haal je fietsers in? Geef je consistent fietsers die van rechts komen voorrang? Let je bij het inhalen van auto's ook echt consistent op fietsers die je klem rijdt?
Daarnaast waarom moet je vaak ren noodstop maken voor fietsers? Overduidelijk anticipeer je niet goed op het verkeer. Zelfs als de fout niet bij jou ligt, zorg je er voor dat een ongeluk kan gebeuren...
In de auto voelt dit stoer praten over andermans leven stoer, maar ga eens dagelijks fatsoenlijke afstanden fietsen. Dan begrijp je waarom fietsers beschermd moeten worden.
Bovendien zijn er geen jongeren in jouw leven? Een neefje ofzo die ook gaat stappen op een zaterdagavond? Die wil je toch ook niet in duizend stukjes met een gesloten grafkist begraven omdat een automobilist zijn snelheid niet aanpaste aan de omstandigheden? (Als het uberhaupt al de schuld van de fietser is, en niet gewoon een kleine doch fatale stuurfout met een veel te hoge snelheid)
[Quote]
En als je dan ook nog van die malloten hebt die fietsers op rotondes en kruisingen waar ze geen voorrang hebben, wel voorrang gaan geven, is het hek helemaal van de dam.
Is het je wel eens opgevallen dat 99 van de 100 rotondes waar fietsers geen voorrang hebben, buiten bebouwde kom liggen, veelal op 60 en 80 wegen? En dat meestal gedaan zou zijn omdat mensen met hogere snelheid komen aanrijden dan binnen bebouwde kom en fietsers dus niet klakkeloos moeten doorrijden, maar zelf hun verstand moeten gebruiken.
Waarom denk je? Omdat je met door rood rijden in de auto anderen in een veel groter gevaar brengt dan wanneer je hetzelfde doet met de fiets.quote:Zomaar een vraagje m.b.t. het gelijkheidsbeginsel: Waarom, als jij voor de ogen van de politie met je auto door rood rijdt, word je staande gehouden en krijg je een prent thuis (die ik meen 360 euro is?). En waarom, als een fietser hetzelfde doet, komt deze er 99 van de 100 keer mee weg zonder ook maar iets?
Het is niet altijd de fietser die ervoor kiest de trigger over te halen. Jij hebt een leuk voorbeeld wat je blijft aankaarten. Dan kom ik met mijn andere voorbeeld. Ik fietste op een shared space 50 weg. Breed genoeg voor 2 auto's om elkaar te passeren, niet om er ook fietsers naast te hebben. Verder op de weg was een afscheiding vanwege een bushokje.quote:Waarom ben ik aansprakelijk voor de schade aan een fiets als ik een gelijkwaardige kruising oversteek en die fietser hem in mijn linkerflank rijdt?
[QUOTE]
Omdat het wettelijk en moreel gezien jouw verantwoordelijkheid is te anticiperen op de fouten van anderen. Als je op dat kruispunt rijdt, kijk je overal, ook bijvoorbeeld op voetpaden, of er ander verkeer aan komt. Vervolgens wacht je af of je voorrang krijgt. Voorrang moet je immers krijgen en niet nemen, dat is opnieuw een grove fout in het verkeer, opnieuw iets waarvoor je zou zakken tijdens een rijexamen.
[Quote]
Zoals ik al zei, juist de meest kwetsbare verkeersdeelnemer gedraagt zich in het algemeen alsof hij het minst kwetsbaar is en een joker heeft. En daarom zou het wellicht goed zijn om die aanspakelijkheidswet te veranderen.
En als je auto een moordwapen is, dan is het nog steeds de fietser die besluit de trekker wel of niet over te halen. En dat doet ie op het moment dat hij besluit zich wel of niet aan de regels te houden. En de ene keer zit er slechts een losse flodder in of is het patroon helemaal leeg, de andere keer heb je wel een doorgeladen revolver tegen je slaap aan gezet als zijnde de fietser.
Wat hij deed was idioot. Er worden echter ook zat fietsers doodgereden door de fouten van automobilisten.quote:En om even terug te komen op de eerste situatie: Ik heb die fietser geantwoord dat hij wel echt top bezig is met een aanrijding. Lekker, in een rolstoel zitten en vanaf je nek verlamd zijn. Heb je jeuk aan je zak, kan je niet eens krabben. Maar, ik betaal zijn schade. Top jonge.
En dat is nou het grootste probleem met een hoop fietsers (gelukkig niet allemaal).quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:36 schreef NieuweNier het volgende:
Laten we gewoon rekening met elkaar houden en anticiperen en rekening houden met de fouten van anderen. Dat ze zullen ze dan ook voor jou doen.
Maar wat ik bedoel.. Het verhaal van "Je hebt niets aan je gelijk als je half verlamd in het ziekenhuis beland" geldt ook voor jou. Daarom kijk ik bij groen ook heel goed voor ik met 80 door vlam. Als net die trekker oplegger oversteekt en jij verdwijnt onder de oplegger heb je ook zo weinig aan dat groene verkeerslicht.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ging bij dat soort figuren juist iets verder uit de kant rijden, liggen op mijn stuur (nu had ik daar op mijn vorige, inmiddels gestolen, fiets ook wel een beter stuur voor) en zette een tandje bij. Ik heb er best wat getorpedeerd. Mja, dat reed dan met 4 naast elkaar.
...en niet half bewusteloos de snelweg oprijden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:25 schreef NieuweNier het volgende:
Je auto is gewoon een moordwapen. Zelf zit je veilig maar je kan een ander alsnog gruwelijk verminken. Laten we er verantwoordelijk mee omgaan...
Neehoor, de wet vindt mij niet schuldig, enkel aansprakelijk (en ja, dat voelt hetzelfde).quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:36 schreef NieuweNier het volgende:
Dat klopt wel. Als je die fietser had aangereden, vinden zowel de wet als ik je schuldig. En mogelijk een moordenaar.
Checken dat er verkeer aan komt bij de kruising: Er komt een fietser aanrijden, moet ik nu maar stil blijven staan? Hij moet stoppen, voor mij aan de andere kant van de kruising, vlak bij de weg.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:36 schreef NieuweNier het volgende:
Groen licht betekent niet ogen dicht doen en het gaspedaal intrappen. Een goede, veilig rijdende, automobilist controleert of er verkeer aankomt. Ook bij groen licht. Als je dat zou doen, hoef je geen noodstop te maken, en rijdt je die fietser niet aan. Bovendien is het goed voor je eigen veiligheid, er rijden vaak andere auto's door rood.
Ik geef mensen voorrang waar ze dat hebben en ik geef ze geen voorrang waar ze dat niet hebben. Verder dank voor het plakken van een stickertje en het meteen persoonlijk maken, daarmee win je echt een discussie.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:36 schreef NieuweNier het volgende:
Uit je verhaal is duidelijk zichtbaar dat je bewust fietsers in gevaar brengt, gewoon omdat het kan, omdat je te egoïstisch bent om iemand anders te geven.
Ik heb 2 dingen geleerd bij mijn rijlessen die ik in deze discussie nuttig acht, 1: Zelfverzekerd rijden (dus niet voor iedere kutfietser die dreigt over te steken op de rem stampen), als je onzeker rijdt en twijfelt zak je namelijk en 2: Fouten oplossen (rijdt ie nou onverhoopt wel door, dan pas stampen we op de rem). Jij lijkt precies andersom te doen. En overigens spreek je jezelf tegen in dit bericht, jij vindt dat ik moet stoppen voor fietsers die oversteken, maar gelijktijdig zeg je dat niemand van mij vraagt voorrang te verlenen aan mensen die dat niet hebben. Op het moment dat ik stop voor zo'n fietser, geef ik hem onterecht voorrang.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:36 schreef NieuweNier het volgende:
Het onterecht voorrang verlenen vraagt niemand van je. Wel hoor je te anticiperen op de fouten van anderen, zoals je tijdens je rijlessen geleerd hebt. En je snelheid aanpassen naar een die verantwoord is voor de situatie. Op een provinciale weg in duitsland ga je toch ook niet met 100 doorkarren wanneer de bocht daar overduidelijk te scherp voor is? Waarom doe je dat in nederland wel wanneer de verkeerssituatie er niet overzichtelijk genoeg voor is? Is het echt omdat je jezelf niet kan verwonden en het je niet uitmaakt dat je een fietser op die manier een rolstoel in rijdt? Dat is echt verwerpelijk.
Met wat meer rij-ervaring in steden als Parijs, Lyon, Amsterdam, Berlijn e.d. word je vanzelf wat makkelijker. In die steden is het bij kruisingen als je groen hebt gas geven en ogen dicht, want als je blijft wachten totdat de laatste is overgestoken, sta je er over 1000 jaar nog. Dat blijft namelijk gewoon doorgaan totdat de auto's zich opdringen. Overigens praat ik niet over het vernielen, maar gewoon over een stukje vertrouwen. Als ik voor iedere fietser die iets doms dreigt te doen, op de rem moet stampen, kom ik niet meer vooruit.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:36 schreef NieuweNier het volgende:
Ik kots echt op het gemak waarmee jij over het vernielen van anderen praat. In het verkeer horen we gewoon rekening met elkaar te houden. Ik zou zeggen begin bij jezelf.
Rij ik regelmatig, hoe vaak je fietsers hebt die met 3 man naast elkaar blijven rijden, terwijl jij al met je rechterwielen tegen de berm aan rijdt... En ik ga niet in de berm rijden, straks ligt er een steen of een gat en dan ga ik en neem ik die fietsers mee.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:36 schreef NieuweNier het volgende:
Het is niet altijd de fietser die ervoor kiest de trigger over te halen. Jij hebt een leuk voorbeeld wat je blijft aankaarten. Dan kom ik met mijn andere voorbeeld. Ik fietste op een shared space 50 weg. Breed genoeg voor 2 auto's om elkaar te passeren, niet om er ook fietsers naast te hebben. Verder op de weg was een afscheiding vanwege een bushokje.
Ik ben een paar jaar terug nog geweest, maar toen voor E. En wil je het resultaat weten? Geslaagd met vlag en wimpel. En ja, daar word je ook afgerekend op je normale verkeersregels en gedrag. Fijn ook trouwens dat ik zegt dat ik mijn eigen regeltjes maak, dat is namelijk niet zo, ik heb alleen genoeg regelkennis om de regels strikt toe te kunnen passen. Regelkennis up to date houden, heet dat. En nee, ik volg niet alle regels blind, een stukje common sense en gezond verstand is wat ik ook toe pas. En nee, dat is niet gelijk aan voor iedere poep of scheet op de rem stampen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:36 schreef NieuweNier het volgende:
(Vanwege mannetjes als jij die hun eigen regels verzinnen in het verkeer, ben ik trouwens een groot voorstander van een herexamen iedere 5 jaar. Gewoon een heel cbr examen. Op eigen kosten. )
Ik let ook op hoor, maar op het moment dat er een fietser aan de overkant van de kruising besluit door rood heen te fietsen, andere wachtende fietsers ten spijt, denk ik niet dat je mij kan verwijten dat ik hem eventueel voor zijn sokken rijdt. De kruising is vrij, er staan al mensen te wachten, we rijden en jij rijdt door?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:48 schreef blup het volgende:
[..]
Maar wat ik bedoel.. Het verhaal van "Je hebt niets aan je gelijk als je half verlamd in het ziekenhuis beland" geldt ook voor jou. Daarom kijk ik bij groen ook heel goed voor ik met 80 door vlam. Als net die trekker oplegger oversteekt en jij verdwijnt onder de oplegger heb je ook zo weinig aan dat groene verkeerslicht.
We beginnen naar elkaar te groeien qua punten. Waar wat nuance wel niet goed voor isquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, de wet vindt mij niet schuldig, enkel aansprakelijk (en ja, dat voelt hetzelfde).
[..]
Checken dat er verkeer aan komt bij de kruising: Er komt een fietser aanrijden, moet ik nu maar stil blijven staan? Hij moet stoppen, voor mij aan de andere kant van de kruising, vlak bij de weg.
[..]
Ik geef mensen voorrang waar ze dat hebben en ik geef ze geen voorrang waar ze dat niet hebben. Verder dank voor het plakken van een stickertje en het meteen persoonlijk maken, daarmee win je echt een discussie.
[..]
Ik heb 2 dingen geleerd bij mijn rijlessen die ik in deze discussie nuttig acht, 1: Zelfverzekerd rijden (dus niet voor iedere kutfietser die dreigt over te steken op de rem stampen), als je onzeker rijdt en twijfelt zak je namelijk en 2: Fouten oplossen (rijdt ie nou onverhoopt wel door, dan pas stampen we op de rem). Jij lijkt precies andersom te doen. En overigens spreek je jezelf tegen in dit bericht, jij vindt dat ik moet stoppen voor fietsers die oversteken, maar gelijktijdig zeg je dat niemand van mij vraagt voorrang te verlenen aan mensen die dat niet hebben. Op het moment dat ik stop voor zo'n fietser, geef ik hem onterecht voorrang.
Oja, weet je wat ik ook heb geleerd met rijlessen? Dat ik tegen de stoep aan moet gaan staan als ik een langere combinatie bij me heb of als ik rechtsaf ga. En weet je wat een fietser dan vrolijk doet? Tussen auto en aanhanger staan. Je weet wel, op zo'n punt waar je hem niet kan zien.
[..]
Met wat meer rij-ervaring in steden als Parijs, Lyon, Amsterdam, Berlijn e.d. word je vanzelf wat makkelijker. In die steden is het bij kruisingen als je groen hebt gas geven en ogen dicht, want als je blijft wachten totdat de laatste is overgestoken, sta je er over 1000 jaar nog. Dat blijft namelijk gewoon doorgaan totdat de auto's zich opdringen. Overigens praat ik niet over het vernielen, maar gewoon over een stukje vertrouwen. Als ik voor iedere fietser die iets doms dreigt te doen, op de rem moet stampen, kom ik niet meer vooruit.
[..]
Rij ik regelmatig, hoe vaak je fietsers hebt die met 3 man naast elkaar blijven rijden, terwijl jij al met je rechterwielen tegen de berm aan rijdt... En ik ga niet in de berm rijden, straks ligt er een steen of een gat en dan ga ik en neem ik die fietsers mee.
[..]
Ik ben een paar jaar terug nog geweest, maar toen voor E. En wil je het resultaat weten? Geslaagd met vlag en wimpel. En ja, daar word je ook afgerekend op je normale verkeersregels en gedrag. Fijn ook trouwens dat ik zegt dat ik mijn eigen regeltjes maak, dat is namelijk niet zo, ik heb alleen genoeg regelkennis om de regels strikt toe te kunnen passen. Regelkennis up to date houden, heet dat. En nee, ik volg niet alle regels blind, een stukje common sense en gezond verstand is wat ik ook toe pas. En nee, dat is niet gelijk aan voor iedere poep of scheet op de rem stampen.
Maargoed, ik ben volgens jou de boeman, een idioot, een egoïst en een moordenaar en maak ik zelf de regeltjes, al ben ik van mening dat je misschien eens naar jezelf moet gaan kijken. Het begint al bij het feit dat je het verschil tussen schuld en aansprakelijkheid niet kan uitleggen en claimt nog wel eens door rood te fietsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |