abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 juni 2014 @ 22:16:47 #76
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_140650288
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:07 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Als dit je indruk is kun je beter wat anders gaan doen. Ik zal niet ontkennen dat er geen geluksfactor in zit echter is skill een invloed op de uitkomst en niet echt een kleine. Skills bepalen ook wat er in je deck komt en hoe je hiermee omgaat. Netdecken alleen is niet voldoende om hogerop te komen laat staan bepaalde keuzes in Arena.
Nee tijd (aantal uren spelen = aantal gold = aantal pakken kaarten of/arena runs maar dan moet je alsnog 4 of 5 keer winnen voordat het echt zijn vruchten afwerpt, wederop met mazzel welke kaarten je toegespeeld krijgt) en luck bepalen wat er in je deck komt. Je kunt kaarten niet of amper craften, ain't worth it.

Hoe je met die kaarten omgaat, tjah. Maar echt moeilijk is het niet. Simpele rekensommetjes en afwegen wat de tegenstander gaat doen, again luck als hij een kaart niet trekt of een verkeerde move maakt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:01 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

^ kijk maar eens naar legend spelers en hoe die spelen/praten over hun decks. Geluk is altijd een factor, het blijft RNG. maar die mensen bouwen decks dusdanig zodat ze nauwelijks afhankelijk zijn van geluk. In de hogere (lagere, hoe je het ook wil zien) neemt de skill requirement aanzienlijk toe. <5 rank is geen kattepis, en dan moet je nog een eindje tot legend! :)
En dit. Meer tijd in steken = betere kaarten = beter deck. En dan kun je je trek kansen voor een goede kaart vergroten. Maar zelfs dan kun je na je mulligan nog 3 of 4 creatures trekken die pas in beurt 4,5,6 ingezet kunnen worden. Daar gaat je early game. En wederom hopen op mazzel hebben dat je nu wel de goede kaarten trekt.

Je kunt je trek kansen vergroten ja, je kunt er beter in worden (wat eigenlijk het onthouden van combinaties en kaarten is) maar het is en blijft een kansspelletje en ik houd er van.
  maandag 2 juni 2014 @ 22:17:06 #77
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_140650307
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:56 schreef Thormodo het volgende:
Mocht iemand nog inspiratie zoeken voor een deck, Trump heeft tegenwoordig een website met tientallen decks erop: https://sites.google.com/site/trumpdecks/home
Trump decks zijn altijd de moeite waard om even te checken. Al is het maar voor de opbouw.
pi_140671744
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:16 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Nee tijd (aantal uren spelen = aantal gold = aantal pakken kaarten of/arena runs maar dan moet je alsnog 4 of 5 keer winnen voordat het echt zijn vruchten afwerpt, wederop met mazzel welke kaarten je toegespeeld krijgt) en luck bepalen wat er in je deck komt. Je kunt kaarten niet of amper craften, ain't worth it.

Hoe je met die kaarten omgaat, tjah. Maar echt moeilijk is het niet. Simpele rekensommetjes en afwegen wat de tegenstander gaat doen, again luck als hij een kaart niet trekt of een verkeerde move maakt.

[..]

En dit. Meer tijd in steken = betere kaarten = beter deck. En dan kun je je trek kansen voor een goede kaart vergroten. Maar zelfs dan kun je na je mulligan nog 3 of 4 creatures trekken die pas in beurt 4,5,6 ingezet kunnen worden. Daar gaat je early game. En wederom hopen op mazzel hebben dat je nu wel de goede kaarten trekt.

Je kunt je trek kansen vergroten ja, je kunt er beter in worden (wat eigenlijk het onthouden van combinaties en kaarten is) maar het is en blijft een kansspelletje en ik houd er van.
Je spreek jezelf diverse malen tegen.

Punt is dat skills wel degelijk nodig zijn anders was iedereen legendary rank. Hoevaak ga jij 12-0 in arena?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:42:39 #79
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_140672404
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:23 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Je spreek jezelf diverse malen tegen.

Punt is dat skills wel degelijk nodig zijn anders was iedereen legendary rank. Hoevaak ga jij 12-0 in arena?
Vrijwel nooit, en jij ook niet. Dat heeft niks met skill te maken.
Arena is al helemaal mazzel moeten hebben dat je goede kaarten krijgt.
pi_140672611
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:42 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Vrijwel nooit, en jij ook niet. Dat heeft niks met skill te maken.
Arena is al helemaal mazzel moeten hebben dat je goede kaarten krijgt.
Vermoeiend dit, waarom speel je het dan?

Het zijn ook nooit dezelfde spelers die goede winstreaks halen, altijd compleet afhankelijk van de 3 kaartjes die je krijgt. /sarcasm
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:51:47 #81
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_140672693
dit doet me een beetje denken aan hoe er al jaren over raiden in WoW wordt gesproken. Maar 10% (en zelfs dat is volgens mij hoog) die überhaupt hardcore endgame cleared, maar de overige 90% van de populatie vindt raiden veel te makkelijk en totaal geen uitdaging.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:53:18 #82
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_140672741
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:42 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Vrijwel nooit, en jij ook niet. Dat heeft niks met skill te maken.
Arena is al helemaal mazzel moeten hebben dat je goede kaarten krijgt.
En weten welke kaartjen je moet kiezen, hoe je keuzes maakt op basis van kaarten die je hebt.
En vervolgens hoe speel je met het deck dat je hebt gemaakt.
Veel wordt bepaald door het deck wat je hebt en zoals mensen op youtube bewijzen is het mogelijk om een vrij consistente winrate te halen met arena decks.
Als je niet weet wat je doet = skill, dan ga je elke keer na 3 matches op je smoel.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_140672748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:51 schreef DjUntzUntz het volgende:
dit doet me een beetje denken aan hoe er al jaren over raiden in WoW wordt gesproken. Maar 10% (en zelfs dat is volgens mij hoog) die überhaupt hardcore endgame cleared, maar de overige 90% van de populatie vindt raiden veel te makkelijk en totaal geen uitdaging.
Nouja, dan heb je het wel over bosses die gescript zijn. :+
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:56:49 #84
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_140672859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:53 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nouja, dan heb je het wel over bosses die gescript zijn. :+
Het gaat om het feit dat veel, en dan echt VEEL mensen schreeuwen over iets waarvan ze totaal geen verstand hebben. Die bosses zijn gescript, sure! maar leercurves zijn enorm en gaan gepaard met tientallen wipes.

Ik wil de vergelijking maken met hearthstone waar veel, en dan ook echt VEEL mensen schreeuwen hoe kansloos en easy de game is terwijl op legend niveau spelen echt wel een kunstje is wat niet zomaar iedereen even tussen neus en lip door doet. Veel mensen overschatten zichzelf en onderschatten het niveau. Precies wat ik bedoel te zeggen met WoW raiden.

Jotto, één van die bekende legendary players heeft er zelfs een filmpje over gemaakt.


Ook hij zegt het: veel mensen overschatten zichzelf en onderschatten het niveau van legendary play. Zelfs de beste spelers ter wereld halen vaak niet de 60%+ win chance. maar goed. meer dan 51% is ook niet nodig...50%+ betekent dat je zult ranken. Dat het echter geen makkelijke klus is, moge duidelijk zijn.
pi_140672905
Ik ben het met je eens. Ik put ook ervaring uit jarenlange MTG ervaring en daar was skill toch ook behoorlijk belangrijk in het spel, dit kwam al helemaal naar voren bij draften (arena variant) waarbij de betere spelers constant beter wisten te presteren dan de andere spelers en je gaat mij niet vertellen dat ze met elk pakje enorm veel mazzel hadden. Ze maakte gewoon de juiste keuzes en speelde goed.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:01:30 #86
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_140673008
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:58 schreef muhahaha het volgende:
Ik ben het met je eens. Ik put ook ervaring uit jarenlange MTG ervaring en daar was skill toch ook behoorlijk belangrijk in het spel, dit kwam al helemaal naar voren bij draften (arena variant) waarbij de betere spelers constant beter wisten te presteren dan de andere spelers en je gaat mij niet vertellen dat ze met elk pakje enorm veel mazzel hadden. Ze maakte gewoon de juiste keuzes en speelde goed.
Heb hetzelfde mee gemaakt met Yi-Gu-Oh. In het begin was alles leuk en aardig, maar een goed deck bouwen waarin iedere kaart nuttig is en waar je me kunt spelen is een kunst. Verscheidene toernooien gespeeld. Ik moet overigens wel zeggen dat het enige wat ik mis voor Hearthstone, om eens serieus legend te hitten, tijd is. Je moet er goed de tijd voor nemen om beter te worden en te oefenen. Ik ga het in de zomervakantie proberen. Juli en Augustus. Kijken hoever ik kom. :) Aan m'n kaarten collectie zal het in ieder geval niet liggen :)
pi_140673046
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:01 schreef DjUntzUntz het volgende:

Heb hetzelfde mee gemaakt met Yi-Gu-Oh. In het begin was alles leuk en aardig, maar een goed deck bouwen waarin iedere kaart nuttig is en waar je me kunt spelen is een kunst. Verscheidene toernooien gespeeld. Ik moet overigens wel zeggen dat het enige wat ik mis voor Hearthstone, om eens serieus legend te hitten, tijd is. Je moet er goed de tijd voor nemen om beter te worden en te oefenen. Ik ga het in de zomervakantie proberen. Juli en Augustus. Kijken hoever ik kom. :) Aan m'n kaarten collectie zal het in ieder geval niet liggen :)
Hm die moet ik tegenspreken, met een geleend deck 5-1 gaan zonder het spel ooit eerder gedaan te hebben _O-. Ow wacht, dat was wel tegen 10 jarige :') .

Die tijd heb ik er niet voor over, speel voor mijn plezier en ben alleen wat goud opzij aan het leggen voor de singleplayer straks. :9
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:02:57 #88
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_140673052
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:53 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

En weten welke kaartjen je moet kiezen, hoe je keuzes maakt op basis van kaarten die je hebt.
En vervolgens hoe speel je met het deck dat je hebt gemaakt.
Veel wordt bepaald door het deck wat je hebt en zoals mensen op youtube bewijzen is het mogelijk om een vrij consistente winrate te halen met arena decks.
Als je niet weet wat je doet = skill, dan ga je elke keer na 3 matches op je smoel.
True true, maar know how krijg je doordat je het speel veel speelt.

Kans calculatortje er bij welke kaarten je nog in de stapel hebt liggen en je kunt er een beetje op in spelen :+
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:04:32 #89
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_140673105
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:02 schreef muhahaha het volgende:

Die tijd heb ik er niet voor over, speel voor mijn plezier en ben alleen wat goud opzij aan het leggen voor de singleplayer straks. :9
Dit doe ik ook. En maar hopen dat die singleplayer geen 8000 gold word, blizzard kennende onderhand :+
pi_140673143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:04 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dit doe ik ook. En maar hopen dat die singleplayer geen 8000 gold word, blizzard kennende onderhand :+
Max gold wat je kunt hebben is 5000. :+
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:05:21 #91
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_140673145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:49 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Vermoeiend dit, waarom speel je het dan?

Het zijn ook nooit dezelfde spelers die goede winstreaks halen, altijd compleet afhankelijk van de 3 kaartjes die je krijgt. /sarcasm
En die goede spelers, spelen hun fucking reet er af. Dan is het toch logisch dat ze meer goud hebben en betere kaarten krijgen of niet soms?

Maar goed, ieder z'n mening. Ik blijf er bij dat het een kans spel is.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:06:30 #92
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_140673178
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Max gold wat je kunt hebben is 5000. :+
Maar voor 20 euro extra kun je je gold slot uitbreiden tot 10000 gold :+
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:06:39 #93
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_140673182
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:05 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]
Ik blijf er bij dat het een kans spel is.
dat ontkent niemand =]
pi_140673185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:05 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

En die goede spelers, spelen hun fucking reet er af. Dan is het toch logisch dat ze meer goud hebben en betere kaarten krijgen of niet soms?

Maar goed, ieder z'n mening. Ik blijf er bij dat het een kans spel is.
Het is een kansspel ja, dat wil niet zeggen dat skills er niet toe doen ...

En tijd is relatief, de 1 leert ook sneller dan de ander.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:10:12 #95
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_140673289
goed dan nerds. leuke discussie, en anderhalve pagina erbij. Ik ga wat anders doen. hf
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:10:42 #96
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_140673309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:02 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

True true, maar know how krijg je doordat je het speel veel speelt.

Kans calculatortje er bij welke kaarten je nog in de stapel hebt liggen en je kunt er een beetje op in spelen :+
Wat krijg je als je veel speelt? Kennis / ervaring.
Ik heb zelf heel veel gehad aan dingen zoals liquid hearth. Dat heeft me zoveel tijd bespaard waar ik niet wist wat werkt en welke combo's aanwezig zijn.
Er is weinig in het leven wat je 123 oppakt en waar je gelijk geweldig in bent. Games niet anders.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:11:22 #97
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_140673330
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:10 schreef DjUntzUntz het volgende:
uke discussie, en anderhalve pagina erbij. Ik ga wat anders d
Het voelt een beetje als discussieren met mijn jongere broertje van 10, Toegeven is lastig en doorzagen is te leuk :D
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_140673368
Het is net poker, het is skill én geluk. Arena kan je makkelijk 12-0 halen als je 5 fireballs trekt op een mage bijvoorbeeld, maar ook met troep kan je 12-0 halen, als je toch nette combos weet te maken. (Angry chickens buffen bijvoorbeeld _O_ )
Nieuw is niet altijd beter.
pi_140673370
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:10 schreef DjUntzUntz het volgende:
goed dan nerds. leuke discussie, en anderhalve pagina erbij. Ik ga wat anders doen. hf
oke man
pi_140673373
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:42 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Arena is al helemaal mazzel moeten hebben dat je goede kaarten krijgt.
Dat valt nogal mee. Een degelijk speler weet altijd wel een goed deckje te maken met arena.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')