Is er al nieuws of Renske terugkomt?quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:31 schreef Latert het volgende:
[..]
Straks kunnen we nieuwe gifjes maken.
Renske ligt al een half jaar met Pearl in bed.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Is er al nieuws of Renske terugkomt?
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)enze-klamer-getrouwdquote:Op donderdag 22 mei 2014 23:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Is er al nieuws of Renske terugkomt?
Hartjequote:Op donderdag 22 mei 2014 23:33 schreef alors het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)enze-klamer-getrouwd
Eerst honeymoon denk ik
Ik hoop dat 'wat anders' Makkelijk Praten Achteraf is, maar ik vrees van niet...twitter:renzeklamer twitterde op zondag 18-05-2014 om 17:44:29 Om 18:15u presenteer ik mijn voorlopig even laatste uitzending van @DitisdeDag Radio. Even ruimte voor wat anders, en in juli weer terug! reageer retweet
Wat een geweldig leuk stel.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:33 schreef alors het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)enze-klamer-getrouwd
Eerst honeymoon denk ik
duo penottiquote:Op donderdag 22 mei 2014 23:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een schatjes.
Mooi stelquote:Op donderdag 22 mei 2014 23:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een schatjes.
-edit: zo kan-ie wel weer-quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:36 schreef superniger het volgende:
Je zoon aanmoedigen om te sterven in een zandbak.
Uh, nee.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:46 schreef outtayourleague het volgende:
Hebben p en w van uhm nou uitgenodigd om hun belang in diens rouw erwerking te fêteren over de rug van zijn gesneuvelde zoon?
Ik heb werkelijk geen idee wat je met deze zin wil zeggen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:46 schreef outtayourleague het volgende:
Hebben p en w van uhm nou uitgenodigd om hun belang in diens rouw erwerking te fêteren over de rug van zijn gesneuvelde zoon?
Leuke UI.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:46 schreef outtayourleague het volgende:
Hebben p en w van uhm nou uitgenodigd om hun belang in diens rouw erwerking te fêteren over de rug van zijn gesneuvelde zoon?
Niets ten nadele van van uhm trouwens.
Ik begrijp deze zin niet, maar ik denk het niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:46 schreef outtayourleague het volgende:
Hebben p en w van uhm nou uitgenodigd om hun belang in diens rouw erwerking te fêteren over de rug van zijn gesneuvelde zoon?
Niets ten nadele van van uhm trouwens.
Dank jequote:
Lijkt me niet. Die man heeft gewoon een uniek en interessant verhaal te vertellen. Human interest heet het ook wel. Als je niet geïnteresseerd bent in andere mensen, hoef je niet te kijken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:46 schreef outtayourleague het volgende:
Hebben p en w van uhm nou uitgenodigd om hun belang in diens rouw erwerking te fêteren over de rug van zijn gesneuvelde zoon?
Niets ten nadele van van uhm trouwens.
Hoi Zlata! *woef*quote:
Ik vind Van Uhm ook een interessant mens. Met een bijzonder verhaal. Ik begrijp alleen niet waarom hij dit verdrietige verhaal van 6 jaar geleden opnieuw moet komen vertellen en waarom dat wordt geïntroduceerd door pauw met de mededeling dat zij zo'n belangrijke rol hadden in zijn rouwverwerking.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Die man heeft gewoon een uniek en interessant verhaal te vertellen. Human interest heet het ook wel. Als je niet geïnteresseerd bent in andere mensen, hoef je niet te kijken.
Wat is erop tegen dat P&W in hun laatste week bepaalde gasten nog eens uit te nodigen om terug te blikken?quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:54 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Ik vind Van Uhm ook een interessant mens. Met een bijzonder verhaal. Ik begrijp alleen niet waarom hij dit verdrietige verhaal van 6 jaar geleden opnieuw moet komen vertellen en waarom dat wordt geïntroduceerd door pauw met de mededeling dat zij zo'n belangrijke rol hadden in zijn rouwverwerking.
Ik hoop dat we vriendinnen kunnen blijven ondanks het feit dat we in de Hax arena vaak tegenover elkaar staan.quote:
Ik heb het gemist. Gaan ze na het Journaal gewoon verder of zo?quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat zei Jeroen Pauw, luister je niet?
Zou best kunnen. Het kan ook wel dat hij een grapje maakte natuurlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het gemist. Gaan ze na het Journaal gewoon verder of zo?
quote:Pauw & Witteman zwaaien af met dubbele aflevering
Paul Witteman en Jeroen Pauw gaan morgen in de allerlaatste uitzending van Pauw & Witteman nog één keer aan tafel met de smaakmakers die het programma de afgelopen jaren tot een succes maakten. Dat heeft de VARA laten weten. In een twee uur durende show komen onder anderen Bart Chabot, Peter R. de Vries, Mohammed Enait, de Ashton Brothers, Frits Wester, Wouter Bos, Rita Verdonk en Henk Bleker aan tafel. Zij praten over wijnincidenten, politieke mores en discussies.
Het gezelschap praat over acht jaar talkshow, acht jaar Nederlandse geschiedenis, wijnincidenten, politieke mores, felle discussies en vrolijke momenten.
“Wie was het vaakst te gast? Wie krijgt na acht jaar de aller-allerlaatste vraag? Worden er nog excuses gemaakt aan ooit geschoffeerde gasten?“, aldus de VARA.
Paul Witteman en Jeroen Pauw beginnen rond 23.00 uur met de twee uur durende grand finale; en doen samen, rond 01.00 uur, het licht in de studio voor altijd uit.
Jammer dat ze die lelijke aap uitnodigen, nu mogen ze ook geen wijn zuipen.quote:
Weinig eigenlijk. Heb ook al die jaren met veel plezier gekeken. Ik denk alleen dat onze interpretaties wat verschillen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is erop tegen dat P&W in hun laatste week bepaalde gasten nog eens uit te nodigen om terug te blikken?
quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik hoop dat we vriendinnen kunnen blijven ondanks het feit dat we in de Hax arena vaak tegenover elkaar staan.
Dat kijk ik sowieso elke dag.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gewoon dit filmpje kijken als er irritaties ontstaan.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:55 schreef JanCees het volgende:
Dit programmaatje kan niet opboksen tegen Humberto & Luuk.
Godverdomme jouw topic in KPDquote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat kijk ik sowieso elke dag.
Oh KPD, ja, René en Karina zijn ook helemaal opgewonden.quote:
Wat is dat, KPD?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:12 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Oh KPD, ja, René en Karina zijn ook helemaal opgewonden.
Keiharde Porno voor Danny (die ouwe viespeuk)quote:
Oh spannend, heb je daar je Kevin Strootman fanfiction gepost?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:13 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Keiharde Porno voor Danny (die ouwe viespeuk)
Dat doe ik op een ander forum.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Oh spannend, heb je daar je Kevin Strootman fanfiction gepost?
Prachtige slotaflevering, maar dit stuk stront had ons wel bespaard mogen blijvenquote:Mohammed Enait
Ja, onbegrijpelijk dat ze dit bergje aids hebben uitgenodigd.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prachtige slotaflevering, maar dit stuk stront had ons wel bespaard mogen blijven
We geloven je.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:25 schreef Gramulanion het volgende:
Ik ben geen fan van Peter R. de Vries.
Goenavund.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:25 schreef Gramulanion het volgende:
Ik ben geen fan van Peter R. de Vries.
Vorige keer hadden ze ook een goede reclame geloof ik.quote:
Die snorquote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:25 schreef Gramulanion het volgende:
Ik ben geen fan van Peter R. de Vries.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:43 schreef tong80 het volgende:
Dacht dat het rechtstreeks was. Vond het al zo absurd.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:43 schreef tong80 het volgende:
Dacht dat het rechtstreeks was. Vond het al zo absurd.
Je leeft ook wel een beetje in het verleden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:43 schreef tong80 het volgende:
Dacht dat het rechtstreeks was. Vond het al zo absurd.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:43 schreef tong80 het volgende:
Dacht dat het rechtstreeks was. Vond het al zo absurd.
quote:
Dachten die pubers ook toen er aan hun snorkel werd getrokken.quote:
Voor Paul, die kon toen even rustig de luier volschijten.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 01:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
Moet dit een hoogtepunt voorstellen?
Is een herhaling he, hij is nog steeds dood.quote:
Die heeft zeker de 3FM talent award gewonnen, daar hoor je dan nooit weer wat van.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 01:09 schreef Specularium het volgende:
Ik heb nooit meer wat van die dreadlock gehoord.
Is Connie Palmen al op de hoogte ?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 01:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Is een herhaling he, hij is nog steeds dood.
Die is nergens meer van op de hoogte.quote:
Dan bel ik Ischa even op. Dat haar haar in de war zit.quote:
Beter klapt 1 van die gasten ff P&W neer voor al die irritante bijzinnetjesquote:Peter R. de Vries
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Beatrice de Graaf
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Gerard Spong
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Maarten van Rossem
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Wim Daniëls
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Alexander Pechtold
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Marike Stellinga
In een speciale uitzending van Pauw & Witteman
Ferry Mingelen
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Frits Wester
In een speciale over 8 jaar Pauw & Witteman
Quinsy Gario
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Waar gaan die allemaal zitten?quote:Peter R. de Vries
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Erica Terpstra
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Wouter Bos
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Bart Chabot
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Frits Wester
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Rita Verdonk
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Giovanca
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Antoine Bodar
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Bertolf
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Geert-Jan Knoops
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Mohammed Enait
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Ashton Brothers
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Ingeborg Beugel
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Beatrice de Graaf
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Gerard Spong
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Maarten van Rossem
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Wim Daniëls
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Alexander Pechtold
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Marike Stellinga
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Ferry Mingelen
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Quinsy Gario
In een speciale uitzending over 8 jaar Pauw & Witteman
Leuk dat ze zwarte Piet ook uitnodigen.quote:Quinsy Gario
Ik ben er ook.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Alle grootheden zitten er Ik mis alleen nog Kelder, Smeets en Derksen.
Ja, maar jij hebt geen evangelie geschreven dus Marco vindt jou niet zo interessant.quote:
Derksen is meer een Knevel-man.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Alle grootheden zitten er Ik mis alleen nog Kelder, Smeets en Derksen.
Wat voor dark horses stel je morgen op?quote:
Hoop trouwens niet dat je dit topic - net als het Giro-topic - verziekt met flauwe VBL-grappen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt geen evangelie geschreven dus Marco vindt jou niet zo interessant.
Ik denk Frits Wester. Omdat ik het weet.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik denk dat Maarten van Rossem het vaakst aan tafel heeft gezeten.
Gelukkig mogen we elkaar hier wel god noemen, in SPT is dat verboden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Ook Johannes-, Marco- en Manigod in de show
Andries en Johan mogen elkaar wel. Zou me niks verbazen als Andriesgod komende zomer aanschuift in het Kurhaus.quote:
Ik vind de terminologie een beetje raar, ik verziek het met Johannes grappen, niemand in VBL maakt grappen zoals ik ze maak.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoop trouwens niet dat je dit topic - net als het Giro-topic - verziekt met flauwe VBL-grappen.
Eng volk daar.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Gelukkig mogen we elkaar hier wel god noemen, in SPT is dat verboden.
Gelukkig niet zeg.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:00 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik vind de terminologie een beetje raar, ik verziek het met Johannes grappen, niemand in VBL maakt grappen zoals ik ze maak.
Die jongen van de bond tegen het vloeken mag ook wel komen. Dat is tevens een naamgenoot van Genee.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Andries en Johan mogen elkaar wel. Zou me niks verbazen als Andriesgod komende zomer aanschuift in het Kurhaus.
Jij bent nog wel het dieptepunt.quote:
Jaloezie druipt er weer af.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Jij bent nog wel het dieptepunt.
Mensen zonder UI kan ik niet serieus nemen.quote:
Ik ben graag bescheiden maar niet nederig.quote:
Pantano.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wat voor dark horses stel je morgen op?
Gewoon heel TeamColumbia opstellen.quote:
Ik denk dat ik morgen maar eens risico's ga nemen. Tenzij ik me bedenk natuurlijk!quote:
Giorgio Pantano gaat pole pakken in Monaco denk ikquote:
Ik zou een hele hoop risico nemen, ga ik ook doen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik denk dat ik morgen maar eens risico's ga nemen. Tenzij ik me bedenk natuurlijk!
Bedankt.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .
P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.
Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.
Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .
18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .
Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.
Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .
Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.
De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.
Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.
In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.
'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .
Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.
In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.
Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.
Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.
Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.
En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.
Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.
Dank je Hans.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .
P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.
Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.
Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .
18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .
Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.
Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .
Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.
De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.
Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.
In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.
'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .
Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.
In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.
Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.
Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.
Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.
En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.
Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.
Bedankt Hansquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .
P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.
Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.
Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .
18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .
Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.
Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .
Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.
De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.
Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.
In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.
'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .
Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.
In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.
Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.
Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.
Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.
En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.
Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.
Goed stukquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .
P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.
Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.
Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .
18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .
Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.
Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .
Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.
De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.
Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.
In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.
'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .
Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.
In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.
Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.
Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.
Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.
En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.
Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.
Allemaal even lachen mensenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .
P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.
Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.
Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .
18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .
Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.
Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .
Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.
De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.
Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.
In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.
'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .
Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.
In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.
Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.
Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.
Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.
En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.
Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .
P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.
Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.
Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .
18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .
Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.
Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .
Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.
De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.
Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.
In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.
'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .
Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.
In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.
Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.
Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.
Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.
En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.
Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.
goeie postquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .
P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.
Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.
Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .
18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .
Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.
Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .
Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.
De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.
Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.
In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.
'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .
Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.
In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.
Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.
Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.
Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.
En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.
Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.
Bedankt Tongquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .
P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.
Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.
Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .
18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .
Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.
Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .
Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.
De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.
Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.
In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.
'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .
Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.
In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.
Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.
Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.
Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.
En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.
Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.
Volgende week weer met Renskequote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:06 schreef alors het volgende:
Hoi jongens I
Nog één keer, ik ga het toch wel missen
Omdat ie zo lekker controversieel is.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:05 schreef MilaNL het volgende:
Waarom hebben ze die Mohammed eigenlijk uitgenodigd?
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:06 schreef alors het volgende:
Hoi jongens I
Nog één keer, ik ga het toch wel missen
Hoezo?quote:
Dat programma is echt helemaal niets vergeleken met P&W.quote:
De VBL-ers worden daar gediscrimineerdquote:
okquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .
P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.
Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.
Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .
18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .
Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.
Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .
Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.
De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.
Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.
In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.
'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .
Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.
In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.
Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.
Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.
Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.
En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.
Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.
Wat laf.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De VBL-ers worden daar gediscrimineerd
Waar niet eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De VBL-ers worden daar gediscrimineerd
Nee, P&W is niks vergeleken met KvdB.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat programma is echt helemaal niets vergeleken met P&W.
Ik las iets dat je geen -god meer mag postenquote:
Ik zag die vieze Tinkebell aandachtshoerquote:
Die post hier toch ook?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:08 schreef alors het volgende:
[..]
Ik zag die vieze Tinkebell aandachtshoer
mexicanogodquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik las iets dat je geen -god meer mag posten
Het is wel zuur hoorquote:
Peter R houdt van dramatiek.quote:
Kingstown heeft een klachtenlijstje ingeleverd van vijf dingen die ik niet meer mag zeggen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik las iets dat je geen -god meer mag posten
Ja dat laatstequote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:09 schreef DrDentz het volgende:
Is dit het definitieve afscheid van Paul Witteman, of gaat hij nog een programma over kunst presenteren ofzo voor 3 kijkers?
Nog nooit wijn in m'n ogen gehad.quote:
BOEM, RAAK, KOEKOEKquote:
Hij wou iets presenteren op een ander tijdstip dacht ik.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:09 schreef DrDentz het volgende:
Is dit het definitieve afscheid van Paul Witteman, of gaat hij nog een programma over kunst presenteren ofzo voor 3 kijkers?
in VBL-termen heet dat overacting.quote:
Ik hoop dinsdagnacht om half 4.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hij wou iets presenteren op een ander tijdstip dacht ik.
Op de fiets. In een casual korte broek en modieuze slippers.quote:
Op weg naar nog een Emmyquote:
En dat reclames van TellSell dan beter scoren.quote:
Nee, waarschijnlijk iets in de middag of op de vooravond.quote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:12 schreef superniger het volgende:
Diep in de zee.
Nathalie Holloway.
Diep bij de vissen
zal niemand haar missen.
Dat is geen sport!quote:
Ja want Peterrrrr is zo'n gezellige man.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:13 schreef Martinello het volgende:
Het feelgood gehalte van deze uitzending wordt een beetje getemperd door deze droeftoeter.
Die Enait moeten we er idd niet bij hebben in het Kurhaus ja.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:13 schreef Mani89 het volgende:
De sfeer daalt gelijk richting het vriespunt.
Met Peter is het altijd gezellig.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:14 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Ja want Peterrrrr is zo'n gezellige man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |