abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:59:45 #101
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140486881
Er is hier vast wel eens iemand bij Echtstudio geweest. Is het de moeite waard om eens langs te gaan? Ik heb vrijdag een vrije dag (in de zin dat kind er ook niet is, dus echt echt vrij ;) ) en dacht erover om eens te kijken. Maar aangezien het toch 50 minuten rijden is, vraag ik het even hier.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:30:44 #102
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140496387
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:59 schreef Susie het volgende:
Er is hier vast wel eens iemand bij Echtstudio geweest. Is het de moeite waard om eens langs te gaan? Ik heb vrijdag een vrije dag (in de zin dat kind er ook niet is, dus echt echt vrij ;) ) en dacht erover om eens te kijken. Maar aangezien het toch 50 minuten rijden is, vraag ik het even hier.
Ik vind het altijd wel gezellig en de moeite waard, voor mij is t 45 minuten maar ik combineer t meestal met een bezoek aan mijn ouders een dorp verderop.
Kwak
pi_140499050
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:59 schreef Susie het volgende:
Er is hier vast wel eens iemand bij Echtstudio geweest. Is het de moeite waard om eens langs te gaan? Ik heb vrijdag een vrije dag (in de zin dat kind er ook niet is, dus echt echt vrij ;) ) en dacht erover om eens te kijken. Maar aangezien het toch 50 minuten rijden is, vraag ik het even hier.
Ik kom er regelmatig en stuur m'n vriend ook vaak even langs. Maar ik weet van tevoren vaak wel wat ik wil, ben niet iemand die echt uren in de winkel kan blijven hangen. Zoveel verschillende wol is er ook niet (Stylecraft geloof ik 2 lijnen, catania katoen, phildar katoen, scheepjeswol een flink assortiment, perle garen, Drops paris, nog wat lammy assortiment en nog wat garens waarvan ik de naam ben vergeten), alleen heel veel verschillende kleuren. Het is echt een haakwinkel, veel minder een "breiwinkel" (waar je 80.000 soorten wol hebt in 3 kleuren). Nu doe ik alsof het heel negatief is maar zo bedoel ik het niet hoor :P Ik ben gewoon heel doelgericht en weet vaak wel waarvoor ik kom. Ben dan meestal ook met 20 minuten max. weer weg (al dan niet omdat m'n vriend dan aan m'n hoofd staat te zeuren). Ze hebben trouwens ook best wel wat fournituren. Haaknaalden, (Japanse) haakboekjes, oogjes, metalen ringen, knoopjes en dat soort dingetjes.

In Alphen zit trouwens nog een kleinewolwinkel, op de Ridderhof. Pingouin heet die. Best wel een schattig winkeltje en die heeft veel meer breigarens. Ook wel eens leuk om binnen te lopen hoor! Maar is wel ontzettend klein, formaatje grote slaapkamer volgestopt met Expedits :P
  donderdag 29 mei 2014 @ 09:40:41 #104
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140499528
Thanks! Ik ben ook niet iemand die uren in een winkel rond hangt hoor, net als jij doelgericht dus. Ik kan nog wel wat gebruiken, dus met lege handen zal ik niet thuis komen ;) Al zullen het alleen maar oogjes zijn voor het schaap dat ik nog ga maken :D (maar vermoed dat het we wat meer gaat worden ;) ). Hier in het dorp zit ook een winkel, maar daar hebben ze met name Catania, hooked en die garen voor die bekende mutsen, kom ff niet op de naam. Lijkt mij dus gewoon eens leuk elders te kijken...ga het dus gewoon doen! ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_140499546
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:47 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Is dat nou moeilijk? Ik zag een patroon met losse oogjes en dacht, pfft, wat een ingewikkeld gedoe. Laat maar zitten, bij een driehoekige sjaal wil ik gewoon door kunnen haken... Niet steeds afhechten.
In dit patroon doen ze het op een andere manier :Y dan haak je de ogen gewoon mee.
En tot nu toe is het nog niet moeilijk maar ik weet niet of ik de rest ga snappen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:05:44 #106
413105 MarSuSt
de Haakster
pi_140499896
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel gezellig en de moeite waard, voor mij is t 45 minuten maar ik combineer t meestal met een bezoek aan mijn ouders een dorp verderop.
En je kan dan bij mijn shoppie langs, haha!
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:15:49 #107
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_140501100
Eindelijk een projectje afgemaakt!
Geïnspireerd door de CAL, verder eigen fantasie.



Andere kant:

... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:37:36 #108
413105 MarSuSt
de Haakster
pi_140501520
Leuk kussen!
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:09:31 #109
244933 trovey
Nachtoele
pi_140502315
Leuk kussen, mooie pannenlappen en goed begin van de sjaal ^O^ , hier rommel ik gewoon door met de wafeldeken, lekker gedachtenloos haken voor een tijdje. O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 29 mei 2014 @ 18:03:05 #110
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_140513049
leuk phluph!! mini uiltjes! :D O+

ik ben ook net met een kussen begonnen. maar nog niet echt ver genoeg om iets te laten zien.
in de haak.
pi_140535459
Er zit al vordering in mijn laatste project :D



Alleen is mijn katoentje voor haar huid op :P moet echt even uitvinden waar ik die ook alweer vandaan had..... *labelloos* hihi
kan ik ondertussen verzinnen of ik haar rood, bruid, blond, gek gekleurd haar ga geven... en wat voor kapsel natuurlijk :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_140535511
Wat een mooie dingen maken jullie toch!

En :+ voor dat halve hoofd.

Vraagje: ik wil voor mijn dochter een sprei haken. Wordt dus een flink ding (iets van 1.20 * 2.00 of zo?), en veel werk. Ik vind iets met granny squares het mooist, en dan in twee of drie kleuren (veel wit, en verder denk ik roze, paars, turquoise, zoiets - hangt er nog een beetje van af welke kleuren zij het mooist vindt). Maar goed, welk garen is hier geschikt voor, dat ook nog redelijk betaalbaar is?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:56:54 #113
244933 trovey
Nachtoele
pi_140535701
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:48 schreef Bleie het volgende:
Wat een mooie dingen maken jullie toch!

En :+ voor dat halve hoofd.

Vraagje: ik wil voor mijn dochter een sprei haken. Wordt dus een flink ding (iets van 1.20 * 2.00 of zo?), en veel werk. Ik vind iets met granny squares het mooist, en dan in twee of drie kleuren (veel wit, en verder denk ik roze, paars, turquoise, zoiets - hangt er nog een beetje van af welke kleuren zij het mooist vindt). Maar goed, welk garen is hier geschikt voor, dat ook nog redelijk betaalbaar is?
Ik zou het ding wat breder maken, minimaal 140 maar liefst 160 zodat het over het dekbed heenvalt. ;) Zelf gebruik ik de acryl van de Wibra "Saskia" voor mijn huidige deken, heb er eerder een deken mee gemaakt en die blijft mooi, het kost 1,00 per bol van 100 gram dus heel betaalbaar als je veel nodig hebt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:05:04 #114
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140535905
Dat wordt wel een leuke pop Dottey! Hoop dat je de goede garen nog kan vinden.

Vanmorgen bij Echtstudio geweest, superleuk en was best snel weer buiten :P Gericht geshopt voor 2 projectjes en nog aanvulling Catania voor de kussens voor een vriendin (kussens ja, mevrouw wil er 4 :X ) Toen nog op pad geweest voor kussenhoesje, had bedacht dat die ik nu daarvoor heb eigenlijk niet mooi zijn :@ helaas nog niet kunnen vinden.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:09:45 #115
244933 trovey
Nachtoele
pi_140536047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:47 schreef Dottey het volgende:
Er zit al vordering in mijn laatste project :D

[ afbeelding ]

Alleen is mijn katoentje voor haar huid op :P moet echt even uitvinden waar ik die ook alweer vandaan had..... *labelloos* hihi
kan ik ondertussen verzinnen of ik haar rood, bruid, blond, gek gekleurd haar ga geven... en wat voor kapsel natuurlijk :D
^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:35:46 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_140536899
Dottey, leuke pop-in-wording! Het zou Drops Muskat kunnen zijn, of Catania? die hebben allebei wel zo'n glansje.
in de haak.
pi_140537679
Wat een maf gezicht dat de pop al kan kijken :D

Ik zou voor een boblijn gaan, niet te licht en niet te donker.

Morgen probeer ik wat foto's van baby met gehaakte/genaaide/gebreide kleertjes te maken.
Ik vind het mooier met model. Morgen komt ze O+ weer.
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2014 @ 15:23:17 #118
37843 lady-wrb
kortaf
pi_140540243
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:48 schreef Bleie het volgende:
Wat een mooie dingen maken jullie toch!

En :+ voor dat halve hoofd.

Vraagje: ik wil voor mijn dochter een sprei haken. Wordt dus een flink ding (iets van 1.20 * 2.00 of zo?), en veel werk. Ik vind iets met granny squares het mooist, en dan in twee of drie kleuren (veel wit, en verder denk ik roze, paars, turquoise, zoiets - hangt er nog een beetje van af welke kleuren zij het mooist vindt). Maar goed, welk garen is hier geschikt voor, dat ook nog redelijk betaalbaar is?
royal of saskia
  vrijdag 30 mei 2014 @ 17:36:57 #119
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_140543867
Mijn african flower-tas is eindelijk af *O*




It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_140547981
Net een fout ontdekt in mijn sjaal dus heb hem helemaal uitgehaald -O-
pi_140548707
Trovey en lady: dank! Royal is van Zeeman toch? Eens kijken wat voor kleurtjes ze die hebben. De Wibra hier heeft meestal niet zo veel keus, en geen kleuren die ik mooi vind, maar het kan geen kwaad om eens te gaan kijken. Enig idee hoeveel ik nodig ga hebben voor een deken van die omvang?

Mooie tas Muck!
pi_140549463
Thanks.. ik denk dat het of bij euroland vandaan komt of hier bij een winkeltje in mijn dorp.. ga binnenkort wel even neuzen.. :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:52:37 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_140549836
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:21 schreef Bleie het volgende:
Trovey en lady: dank! Royal is van Zeeman toch? Eens kijken wat voor kleurtjes ze die hebben. De Wibra hier heeft meestal niet zo veel keus, en geen kleuren die ik mooi vind, maar het kan geen kwaad om eens te gaan kijken. Enig idee hoeveel ik nodig ga hebben voor een deken van die omvang?
ik zou echt wel even verder kijken dan wibra of zeeman. als je gebruik maakt van een aanbieding is 't best mogelijk om wat prettiger garen te vinden voor ook een prettig prijsje. Als je snel bent (vandaag en morgen nog) kun je bijvoorbeeld wellicht iets kiezen uit de Drops garens die nu met 35% korting (of soms meer!) verkocht worden. bijvoorbeeld bij wolplein.nl. Ik weet niet of je voorkeur hebt voor dikker of dunner garen?
in de haak.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:52:54 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_140549844
leuk geworden mucks!
in de haak.
pi_140550024
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:52 schreef trui het volgende:

[..]

ik zou echt wel even verder kijken dan wibra of zeeman. als je gebruik maakt van een aanbieding is 't best mogelijk om wat prettiger garen te vinden voor ook een prettig prijsje. Als je snel bent (vandaag en morgen nog) kun je bijvoorbeeld wellicht iets kiezen uit de Drops garens die nu met 35% korting (of soms meer!) verkocht worden. bijvoorbeeld bij wolplein.nl. Ik weet niet of je voorkeur hebt voor dikker of dunner garen?
Dat kan ook. Ik wil niet te dun garen, in elk geval, dan ben ik helemaal zo lang bezig (iets voor haaknaald 3,5 of 4 lijkt me ideaal), en het moet ook niet al te zwaar worden, dus katoen valt af, denk ik.

Maar ik moet zeggen: ik heb ooit een gigantische deken gehaakt met heel goedkoop acrylgaren van zo'n Marokkaanse blingblingwinkel, en dat werkte prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')