abonnement Unibet Coolblue
pi_140867182
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:11 schreef MaJo het volgende:
Ik snap dit stukje niet Sander:

[..]

Waarom maande hij de mensen tot stilte? Of snap ik niet wat je bedoelt?
Na de tamme ontvangst van ‘High’ liep Alex naar de microfoon en fluisterde enkele keren ‘shhhhhhhh’ door de microfoon. Dit was duidelijk een klacht richting het publiek, alsof hij wilde zeggen: ‘Jullie zijn echt het stilste publiek OOIT!”. Vlak voordat ‘Dancefloor’ erin knalde riep hij ‘BOE!’, in een poging iedereen uit de comateuze toestand te laten ontwaken.

Ik merkte al na ‘Don’t Sit Down’ dat het moeilijk ging worden. Alex was geïrriteerd over de ontstemde gitaar bij aanvang van ‘Don’t Sit Down’, keek voor aanvang van ‘Dancing Shoes’ niet begrijpend over het veld. Het voltallige veld leek wel niet begrijpend terug te kijken en dat vond ik zo pijnlijk. Er staat daar godverdomme één van de beste - zo niet de beste – band ter wereld en niemand begrijpt het.

Ik begrijp uiteraard – en kon ook zien – dat het in het voorvak een goed feestje was NiceTry, maar dat zijn 2/3000 man. Wat voor jullie moeilijker te zien was, waren de 50.000 man achter jullie die een staande receptie aan het houden waren. Ik ben het volkomen eens met de recensies van 3voor12 en DeMorgen, maar ik snap Gijsbert Kamer van de Volkskrant wel. Al kan je bij hem nauwelijks van een recensie spreken, maar dat terzijde.

Nogmaals, het concert was fantastisch. De band is zo buitenaards goed geworden, Ik had alleen ergens vurig de hoop dat dit optreden AM in Nederland echt naar een hoger niveau ging tillen. Ik denk niet dat dit gisteren gebeurd is. Van mij hoeven ze ook niet meer terug op PP. Doe maar gewoon LL of BKS de volgende keer.

Trouwens, Alex begint echt een soort Nick Cave te lijken. Hij is echt een waanzinnige frontman geworden. Bizar dat hij vijf jaar geleden nog met zijn haar voor z’n gezicht naar z’n schoenen stond te kijken. En dat geluid, die lichtshow, die stem!!
pi_140867644
Ik snap je frustratie, ik bedoelde dat ik het oprecht jammer vond dat je niet dezelfde beleving hebt gehad als ik. Voor geinteresseerden: een mooi iPhonekwaliteitsfoto van het 505 outro ;)

even kijken of die shizzle werkt




Zo, nu ga ik het concert eens even terugkijken
pi_140867820
Ik heb er nog niks van gezien, maar AM werd juist op de radio (3FM) flink gepusht laatste tijd, met name Arabella wordt veel gedraaid.

Er zijn nu eenmaal bands die weinig met Nederland hebben. En bij de Monkeys denk ik dat het oudere werk ons land beter ligt, waar Amerika veel meer met het nieuwe heeft. Daar zal gok ik weinig verandering in komen.
Aan de andere kant zijn er ook genoeg bands die juist houden van ons land en hier mateloos populair zijn terwijl niemand anders ze in Europa leuk vindt.
pi_140867856
Het grootste probleem blijft gewoon dat het optreden op Pinkpop was.

Te massaal, hoop mensen die alleen een weekendkaart aanschaffen voor the stones en metallica, het festival voor mensen die voor het eerst naar een festival gaan en vaak wat terughoudender zijn en verder blijft het natuurlijk gewoon het dagje uit voor de limburger. Het heeft ook een reden dat het gisteren niet was uitverkocht ;)

Een verschil in enthousiasme merk je gewoon op Lowlands en BKS.

Daarnaast hebben bands in Nederland gewoon last van het "3FM Publiek" die enkel een hitje kennen en vervolgens de band belasten met een concertbezoek. Mooi voorbeeld was nog wel Muse in het Goffertpark waarbij ik als een idioot werd aangekeken toen ik uit me dak ging bij Bliss :') en vervolgens gingen ze zelf uit hun dak bij Undisclosed Desires _O-

Enfin het belangrijkste is gewoon dat jullie je, ondanks het publiek, wel vermaakt hebben! :)

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:06 schreef sander26 het volgende:

[..]

Trouwens, Alex begint echt een soort Nick Cave te lijken. Hij is echt een waanzinnige frontman geworden. Bizar dat hij vijf jaar geleden nog met zijn haar voor z’n gezicht naar z’n schoenen stond te kijken. En dat geluid, die lichtshow, die stem!!
Alex schijnt wel is contact te hebben met Josh Homme 8-)
pi_140867948
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:27 schreef H.Kemper het volgende:
Enfin het belangrijkste is gewoon dat jullie je, ondanks het publiek, wel vermaakt hebben!
Dat is gelukkig wel gebeurd. ;)
pi_140867970
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:27 schreef H.Kemper het volgende:
Het grootste probleem blijft gewoon dat het optreden op Pinkpop was.

Te massaal, hoop mensen die alleen een weekendkaart aanschaffen voor the stones en metallica, het festival voor mensen die voor het eerst naar een festival gaan en vaak wat terughoudender zijn en verder blijft het natuurlijk gewoon het dagje uit voor de limburger. Het heeft ook een reden dat het gisteren niet was uitverkocht ;)

Een verschil in enthousiasme merk je gewoon op Lowlands en BKS.

Het verschil met BKS is denk ik vooral dat daar mensen heen kwamen voor AM als main main headliner, naar Pinkpop kwamen vooral mensen voor Metallica en the Stones. Denk dat er weinig een kaartje gekocht hebben puur voor AM als headliner (buiten de mensen in dit topic).
pi_140868186
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 02:54 schreef sander26 het volgende:
Ik vond het zeer pijnlijk. Het werd nog pijnlijker toen Alex tussen 'High' en 'Dancefloor' naar de microfoon liep en: 'ssssshhhh' riep, het publiek strak bleef aankijken en het doodstil bleef voor de machtige mainstage. Ik kon wel huilen. De blikken tussen de bandleden spraken boekdelen.

Ze zullen wel gedacht hebben. Wat een verschil met best kept secret.
pi_140871226
Helders met z'n bandana, dat was al lachen. En toen kwam Jamie met z'n nieuwe kapsel _O-

I wanna tell you about a girl named Arabella...wether you like it or not

En die rochel na de 'macarena' :D Oh, en Helders ook eentje na Library Pictures! Ze waren beter gehydrateerd dan het publiek, haha

Ok, het publiek bij 'I Bet..' zag er een beetje lame uit van een afstand, maar verder is het wel ok. En ik moest bijna een traantje wegpinken bij de hook van 'High', zo cool. Heb m'n 'High'-intro en m'n 'I Wanna Be Yours'-uitgesponnen-uitro gekregen met als bonus de 'harder to hiiide' van Matt. En nogmaals, de R U Mine-toegift: iedereen z'n vrienden ondertussen kwijt, en dan met compleet vreemden 'she's a silver lining, lone ranger riding...' in elkaars gezicht zingen.

Verdomme, wat ben ik even een gelukkig persoon.
pi_140871927
Ik heb er flink van genoten maar het meeste publiek stond wel stil idd
Ik was in een pit met een handje vol mensen en iedereen naast ons helemaal boos kijken :')
  maandag 9 juni 2014 @ 17:22:57 #210
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_140876184
Ik vond ze slecht beginnen. Arabella vond ik op de stream gewoon niet lekker uit de verf komen, en de gitaarpartijen van Alex aan het eind waren raar. Het leek wel alsof hij zijn gitaar niet konden vinden. Ik hoop niet dat het zo bedoeld was. Knee Socks was ook erg vlak. Het tempo lag ook lager dan op het album. Snap Out Of It was gewoon bijna een wanvertoning. Het tweede gedeelde werd duidelijk strakker gespeeld (High, I Wanna Be Yours, R U Mine waren erg goed).

En daarnaast, het is de taak van een band om het publiek te vermaken toch. Als AM dat niet lukt is dat hun schuld. Dat wij als diehards nou makkelijker te vermaken zijn, prima, maar op een festival weet je gewoon dat 80% van het publiek 80% van je nummers niet kent. Als je daar dan niks aan doet om hen mee te krijgen, dan vind ik dat verkapte arrogantie. Onzin om te zeggen dat Nederlanders de band niet 'begrijpen'. Wat een elitair gewauwel. Misschien moeten ze niet op festivals spelen als ze kennelijk alleen maar voor fans willen spelen.
2000 light years from home
pi_140877309
Ik ben het wel eens met je laatste alinea, Merkie. De band had veel harder mogen werken om het veld in te pakken. Alex kan dat. Als je dan een keer voor een groot publiek staat die niet direct alle armen de lucht in gooit, dan moet je juist een stapje extra zetten. Dat werd gisteren niet gedaan. In plaats daarvan kreeg ik sterk het idee dat de set gewoon plichtmatig werd uitgespeeld. De band had er in ieder geval zichtbaar weinig zin in.

Maar het lijkt wel degelijk dat de band minder goed 'begrepen' wordt in ons land dan in vele andere landen. Ik heb het dan over het 'grote' publiek. Maar ik presenteer niet persé een feit, meer een mening gebaseerd op wat ik al jaren zie van de band op NL festivals (BKS daargelaten) en de discussie die hier vaak rondom de band hangt. Ik bedoelde het in iedergeval geenszins 'elitair' 😉
pi_140880283
Dus er is het kamp dat dit het beste concert vond sinds een holbewoner voor zijn vrienden twee stenen op elkaar sloeg, en het kamp dat volledig in slaap viel?

Bijzonder.
pi_140880309
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:22 schreef Merkie het volgende:
Dat wij als diehards nou makkelijker te vermaken zijn, prima..
Daar heb je een punt, ze hoefden voor mij inderdaad niet veel meer te doen dan daar te staan ;)

Maar wat hadden ze anders moeten doen? Het publiek stukje zang laten invullen zoals Ed Sheeran dat (zeer succesvol) dat deed? Is ze eigenlijk ook niet de band voor. Deze hele tour van is gericht op AM, die het in de rest van de wereld beter doet dan in Nederland. Ik vind het kenmerkend van de cheekiness van de band om gewoon weinig van hun oude succesvolle albums t spelen. Dat schijnt dus wel te werken.
Het is duidelijk dat het grotere gedeelte van het publiek ze vooral van de oudere nummers kennen. Achteraf heb ik veel mensen gehoord die inderdaad 'When The Sun Goes Down' verwacht hadden, als soort van traditie aan het einde van NL festivals. Het is mogelijk dat in Nederland AM niet goed aangeslagen is, maar de vraag is of ze zich dan hadden moeten aanpassen en meer oudere nummers hadden moeten doen. Volgens mij zit die hele tour daar voor te strak in elkaar om dat te doen speciaal voor Nederland. Misschien is het in dat opzicht een beetje terechte arrogantie?

Ik weet niet of de 'sshhh...boo!' een sneer naar het publiek was en verder hebben we de Macarena, de Arabella 'dip' en meerdere 'tha knowsss'jes' gehoord, dus in hoeverre de band er geen zin in had..


edit: roep om de encore was wel grandioos toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door NiceTry op 09-06-2014 19:24:15 ]
pi_140881079
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
Dus er is het kamp dat dit het beste concert vond sinds een holbewoner voor zijn vrienden twee stenen op elkaar sloeg, en het kamp dat volledig in slaap viel?

Bijzonder.
Verschil voorvak/achtervak is er altijd lolbroek
pi_140881190
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:22 schreef NiceTry het volgende:

[..]

Verschil voorvak/achtervak is er altijd lolbroek
Ik heb meer het idee dat het verschil aanwezig/tvkijkers is.
pi_140882137
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat het verschil aanwezig/tvkijkers is.
Dit
  maandag 9 juni 2014 @ 19:40:49 #217
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_140882364
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
Dus er is het kamp dat dit het beste concert vond sinds een holbewoner voor zijn vrienden twee stenen op elkaar sloeg, en het kamp dat volledig in slaap viel?

Bijzonder.
Jep, zo zwart/wit was het inderdaad gisteren.
pi_140882564
quote:
7s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:40 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Jep, zo zwart/wit was het inderdaad gisteren.
Nou ja, als je hier de reacties lijst zijn er maar weinig gematigd. Het is het beste optreden dat ze ooit in Nederland hebben gegeven volgens sommigen en volgens anderen was het saai en een slechte afsluiter van een goede festivaldag. ;)
  maandag 9 juni 2014 @ 19:45:32 #219
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_140882691
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou ja, als je hier de reacties lijst zijn er maar weinig gematigd. Het is het beste optreden dat ze ooit in Nederland hebben gegeven volgens sommigen en volgens anderen was het saai en een slechte afsluiter van een goede festivaldag. ;)
In welke groep val ik als ik het, op tv, 'wat' tegen vond vallen? Het wel begrijp dat ze nieuwe nummers deden, maar toch liever de oudere nummers had gezien? :P
pi_140884349
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
Dus er is het kamp dat dit het beste concert vond sinds een holbewoner voor zijn vrienden twee stenen op elkaar sloeg, en het kamp dat volledig in slaap viel?

Bijzonder.
Geniaal he, zit het echt vol verbazing allemaal door te lezen.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:25:05 #221
192683 AMDB
Visionair.
pi_140894039
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:22 schreef Merkie het volgende:
Ik vond ze slecht beginnen. Arabella vond ik op de stream gewoon niet lekker uit de verf komen, en de gitaarpartijen van Alex aan het eind waren raar. Het leek wel alsof hij zijn gitaar niet konden vinden. Ik hoop niet dat het zo bedoeld was. Knee Socks was ook erg vlak. Het tempo lag ook lager dan op het album. Snap Out Of It was gewoon bijna een wanvertoning. Het tweede gedeelde werd duidelijk strakker gespeeld (High, I Wanna Be Yours, R U Mine waren erg goed).

En daarnaast, het is de taak van een band om het publiek te vermaken toch. Als AM dat niet lukt is dat hun schuld. Dat wij als diehards nou makkelijker te vermaken zijn, prima, maar op een festival weet je gewoon dat 80% van het publiek 80% van je nummers niet kent. Als je daar dan niks aan doet om hen mee te krijgen, dan vind ik dat verkapte arrogantie. Onzin om te zeggen dat Nederlanders de band niet 'begrijpen'. Wat een elitair gewauwel. Misschien moeten ze niet op festivals spelen als ze kennelijk alleen maar voor fans willen spelen.
Arabella werd daar echt massaal goed ontvangen. Snap Out Of It en Knee Socks daarentegen waren echt verbazingwekkend, iedereen stond om zich heen te kijken alsof ze de nummers nooit eerder hadden gehoord.

Dat het publiek zo weinig nummers kent ligt grotendeels aan 3FM die de band gewoon tijdlang genegeerd hebben. Als ze wat meer op prime waren gedraaid dan hadden veel meer mensen het laatste album gekend en was er niks aan de hand geweest.

3FM blijft echter liever in het vaarwater van de commerciële stations en speelt op safe.
pi_140895091
Eventjes een intermezzo: ik sloeg m'n agenda net open en er stond (jazeker, in m'n agenda :s) 'release Snap Out Of It'. Jongens, is het al zover? Waar is de videoclip?!
  maandag 9 juni 2014 @ 22:44:42 #223
192683 AMDB
Visionair.
pi_140895378
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:39 schreef NiceTry het volgende:
Eventjes een intermezzo: ik sloeg m'n agenda net open en er stond (jazeker, in m'n agenda :s) 'release Snap Out Of It'. Jongens, is het al zover? Waar is de videoclip?!
Volgens Aisu zou het alleen nog een digitale release zijn, maar ik hoop ook wel op een videoclip eigenlijk.

Maar daarnaast, nog belangrijker wellicht, met de release van Snap Out Of It is het ook weer tijd voor een tournament 8-) Deze week in de avonden even in elkaar knutselen *O*
pi_140895586
Ik heb AM drie keer live gezien, en ik snap de negatieve reacties wel. Mijn ervaring is dat het ligt aan het feit dat er te lange pauzes zitten tussen de nummers. De eerste paar nummers lopen vaak naadloos in elkaar over (bij BKS de eerste acht). Dit is leuk. Daarna besteedt de band veel tijd aan gitaren switchen/stemmen tussen de nummers door, wat het tempo uit de set haalt.
Bovendien is er moeilijk een lijn te ontdekken in de set. Hardere blokjes worden afgewisseld met rustige blokjes, zonder dat er logica te ontdekken valt achter de volgorde. De hits Dancefloor en Fluorescent lijken er een beetje tussen gepropt. Deze nummers komen in de set uit de lucht vallen, en zijn zodanig energiek en herkenbaar, waardoor nummers die vlak daarvoor gespeeld zijn, in vergetelheid raken. Ze zouden er ook voor kunnen kiezen meer naar deze hits op te bouwen, waardoor de nummers in hun geheel beter overkomen, maar dat laten ze na. Het slechtste blokje moet toch wel Party Anthem en Knee Socks zijn. Deze twee zijn toch niet lekker achter elkaar :? .

Het siert de band dat het eigenwijs is, en niet volledig teert op oude hits. Toch zou enige nuance op zijn plaats zijn. Bijvoorbeeld door 8 nieuwe nummers te doen ipv 9, When The Sun Goes Down wel te spelen en iets meer aandacht te besteden aan de spanningsboog in de set. Zo houd je iedereen tevreden zonder al te veel festival-concessies.
pi_140895790
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Volgens Aisu zou het alleen nog een digitale release zijn, maar ik hoop ook wel op een videoclip eigenlijk.
Wut?? *scrollt terug

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ondertussen ook officieel bevestigd. Eindelijk de gedoodverfde single. Maandag 9 juni. Hou je adem echter maar niet in als je iets meer dan een apart knopje met de titel op iTunes verwacht die dag. Videoclip zal tegen die tijd al wel online staan.
Nee nee, de master zei toch echt....

NO }:|
  maandag 9 juni 2014 @ 22:54:09 #226
192683 AMDB
Visionair.
pi_140895947
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:51 schreef NiceTry het volgende:

[..]

Wut?? *scrollt terug

[..]

Nee nee, de master zei toch echt....

NO }:|
Hij vertelde me vandaag iets anders, ik had ook een videoclip verwacht.
pi_140895977
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:47 schreef hallo-daar het volgende:
Mijn ervaring is dat het ligt aan het feit dat er te lange pauzes zitten tussen de nummers.
Kan ik me wel in vinden. Een hoop aan opvul-gegil gedaan.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:55:09 #228
192683 AMDB
Visionair.
pi_140895997
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:47 schreef hallo-daar het volgende:
Ik heb AM drie keer live gezien, en ik snap de negatieve reacties wel. Mijn ervaring is dat het ligt aan het feit dat er te lange pauzes zitten tussen de nummers. De eerste paar nummers lopen vaak naadloos in elkaar over (bij BKS de eerste acht). Dit is leuk. Daarna besteedt de band veel tijd aan gitaren switchen/stemmen tussen de nummers door, wat het tempo uit de set haalt.
Bovendien is er moeilijk een lijn te ontdekken in de set. Hardere blokjes worden afgewisseld met rustige blokjes, zonder dat er logica te ontdekken valt achter de volgorde. De hits Dancefloor en Fluorescent lijken er een beetje tussen gepropt. Deze nummers komen in de set uit de lucht vallen, en zijn zodanig energiek en herkenbaar, waardoor nummers die vlak daarvoor gespeeld zijn, in vergetelheid raken. Ze zouden er ook voor kunnen kiezen meer naar deze hits op te bouwen, waardoor de nummers in hun geheel beter overkomen, maar dat laten ze na. Het slechtste blokje moet toch wel Party Anthem en Knee Socks zijn. Deze twee zijn toch niet lekker achter elkaar :? .

Het siert de band dat het eigenwijs is, en niet volledig teert op oude hits. Toch zou enige nuance op zijn plaats zijn. Bijvoorbeeld door 8 nieuwe nummers te doen ipv 9, When The Sun Goes Down wel te spelen en iets meer aandacht te besteden aan de spanningsboog in de set. Zo houd je iedereen tevreden zonder al te veel festival-concessies.
Hier kan ik wel in komen. We missen toch de Teddy Picker/Crying Lightning overgang, de vaart was er soms wel even uit door het vele stemmen en wisselen.
pi_140896005
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:54 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hij vertelde me vandaag iets anders, ik had ook een videoclip verwacht.
}:| }:| }:|
  maandag 9 juni 2014 @ 22:57:09 #230
192683 AMDB
Visionair.
pi_140896118
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:55 schreef NiceTry het volgende:

[..]

}:| }:| }:|
Ik bedoel te zeggen dat er wel een videoclip komt maar dat die kennelijk nog even op zich laat wachten, beetje vaag aan het uitdrukken (weinig geslapen vannacht en iets teveel gedaan vandaag :P ).
pi_140896792
Ik heb eens goed op de registratie van AM op Pinkpop gelet, en ik moet Aisu gelijk geven. Echt vreselijk. Dat inzoomen telkens op hart-gebaren van die meisjes alleen al :') .
pi_140897301
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:57 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat er wel een videoclip komt maar dat die kennelijk nog even op zich laat wachten, beetje vaag aan het uitdrukken (weinig geslapen vannacht en iets teveel gedaan vandaag :P ).
In dat geval neem ik ze terug en wordt er plaats gemaakt voor nieuwe verwachtingen *O* Geen idee waarom, vind naast Cornerstone eigenlijk geen één clip echt leuk, haha

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:07 schreef hallo-daar het volgende:
Ik heb eens goed op de registratie van AM op Pinkpop gelet, en ik moet Aisu gelijk geven. Echt vreselijk. Dat inzoomen telkens op hart-gebaren van die meisjes alleen al :') .
Ja man, niet normaal! Maargoed, 't schijnt dat zij de enigen zijn geweest die een teken van leven gaven tijdens het AM-concert ;)
pi_140900968
Raar die negativiteit. AM is een actieve band met erg goede verkoop van ook het nieuwe werk, hoe kun je dan verwachten dat ze veel oude nummers spelen?

Zwaar onder de indruk van de uitvoering van de 'nieuwe' nummers! I wanna be yours en one for the road waren naast de rest van het concert echt top! Ik heb zwaar genoten en prima dat mensen het saai vonden dan staan wij lekker weer in Paradiso toch:)

Enige smet geen Fireside! Maar dat kan ik dan weer wel vergeven voor het droppen van Thunderstorms.

Ik vond dat Boe hilarisch trouwens! Totaal ook niet meegekregen dat mensen het minder vonden. Wel opvallend dat ik de enige was, met m'n buurvrouw, die alles kon meezingen. Wij stonden rechts vooraan bij het 2e vak of hoe je dat noemt.
pi_140902750
Ik kan lang en kort ingaan op wat er gezegd is. De lange versie zal ik zeker nog de tijd voor nemen. De korte versie vat zich samen als:


Twee ouwe hits. Twee nieuwe hits. Staat hier een band zonder interactie met het publiek? Zonder enthousiasme vanuit datzelfde publiek? Een band die plichtmatig lijkt? Gezwets.

(Beetje wat andere dingen in beeld gebracht omdat ik natuurlijk wist dat de pro-shot volledig zou worden uitgezonden, en de NPO-regie zulke dingen over het hoofd ziet omd… Kijk! Een meisje vooraan die ziet dat ze op de schermen is!)

Bonus-vraag: wie heeft Jamie Cook ooit zo los zien gaan als tijdens de solo van 'Dancing Shoes'?

Dan nog twee recensies. Toevallig van onze Zuidervrienden:
quote:
Arctic Monkeys op Pinkpop: een nakend onweer ****


Boé! Vlak voor 'I Bet You Look Good on the Dancefloor' duizenden heupen uit hun hengsels schudt, doorbreekt Alex Turner de stilte tussen twee songs in. Alsof het publiek ingedommeld zou zijn, en dringend opgeschrikt moet worden.

Een maat voor niets, want een broeierige dreiging zindert doorlopend in de lucht en houdt je moeiteloos in de ban. Vanaf de grandioze opener 'Do I Wanna Know' over 'Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair' tot de nodeloze twijfel in de retorische vraag 'R U Mine?' wordt er zwaar ingezet op zo'n onheilspellende, maar zwoele sfeer. Alsof je een nakend onweer in de lucht voelt trillen.

Terwijl een koperkleurige zon tergend langzaam de kim opzoekt achter de bomen, en donkerblauwe rookpluimen om de haverklap opstijgen uit het publiek, garanderen Arctic Monkeys dat die spanning met een fileermesje te snijden blijft. Al houdt de groep er af en toe ook stevig de pas in, met een jakkerend 'Brianstorm' of een "twisted and deranged" 'Crying Lightning'.

Wàt een gedurfde keuze van Pinkpop trouwens, om de relatieve jonkies van Arctic Monkeys als afsluiter te programmeren. Het tempo ligt meestal bedrieglijk laag in de set, terwijl een handvol songs anders ingezet worden. De cadans in 'Snap Out of It' is gewijzigd, en 'Dancing Shoes' wordt zelfs achteloos vertraagd. Terloops wordt in 'Arabella' dan weer een streepje 'War Pigs' van Black Sabbath binnengeloodst.

Niettemin blijkt voornamelijk Elvis in the building, als je ziet hoe de frontman zijn lichaam in een southern swagger gegijzeld houdt. Al is ook Nick Cave kennelijk een invloed. Turner gesticuleert op eenzelfde dramatische manier, en zelfs zijn nonchalant openhangend hemd onder een blauw kostuum doet je aan de rockkraai denken.

De uit brillantine en onverstoorbare cool opgetrokken frontman valt trouwens in geen enkel opzicht nog te vergelijken met de pukkelige snotneus die jaren geleden de anonimiteit inruilde voor een hype op MySpace. Vandaag defileert hij als een uitdagende poseur over het podium, spuwt hij zijn sigaret met een welgemikt gebaar uit zijn mond voor 'Do I Wanna Know?' en houdt zijn monumentale stoïcisme zelfs stand tijdens een hectisch gitaarduel in 'Library Pictures'.

Meisjesharten hoor je dan weer unisono breken wanneer Turner 'I Wanna Be Yours' bekent, dat voor de gelegenheid toepasselijk in amoureuze rode nevel gehuld gaat. "See you some time in the future," bezwoer hij hen voordien nog mysterieus voor '505'. Ter antwoord vormen vrouwelijke vingers een hartje naar het podium.

Ook de rest van de groep uit het druilerige Sheffield is overtuigend volwassen geworden. Vandaag tref je Arctic Monkeys al eens cruisend aan over een zonovergoten Pacific Coast Highway, terwijl drummer Matthew Helders broeierige R&B-ritmes binnensmokkelt in de set.

De frontman houdt daarbij alle touwtjes strak in handen: de groep volgt naadloos zijn aanwijzingen, en ook zijn duizenden toehoorders bespeelt Alex Turner als een marionet. En we durven er iets liefs op te verwedden dat één van de crewleden zich na het concert ongetwijfeld mocht verwachten aan een reprimande: de geërgerde blik in Turners ogen spreekt boekdelen wanneer zijn gitaar niet helemaal juist klinkt voor 'Don't Sit Down When I Move Your Chair'.

Halfweg de set lonken de vijf sterren al even. Maar na iets minder dan anderhalf uur word je met 'R U Mine?' reeds de nacht ingestuurd, hongerend naar méér. En waarom worden 'Teddy Picker', net als 'The View from the Afternoon' of 'When the Sun Goes Down' vandaag onterecht met stiefmoederlijke hardvochtigheid genegeerd?

Boééé.

http://www.demorgen.be/dm(...)-nakend-onweer.dhtml
quote:
(P)review: Arctic Monkeys op Pinkpop 2014

Zo, wat is het alweer een tijdje geleden. En wat ben je groot geworden ondertussen! Je bent gegroeid, jongen. En dan hebben we het niet over lengte of buikomtrek. Nee, de Alex Turner van vroeger - in die malle wollen truien en met de gitaar tot onder de kin opgetrokken, zoals dat toen nog in de mode was - is een echte lefgozer geworden.

Een gladjakker, zelfs: de manier waarop je achteloos die peuk tusen je lippen liet bengelen om dan de eerste noten van ‘Do I Wanna Know’ over ons heen te laten golven! En wat zat je ook weer mooi in het pak, zondagavond. Jij en de rest van de Monkeys - behalve je drummer dan, maar daar zijn het ook drummers voor. Om maar te zeggen: toen je opkwam, werden we ons plots wel héél bewust van dat bezwete hemd en die verkreukelde bevlekte jeans van ons. Jij zag er daarentegen uit alsof je ons een kilo Colombiaans wit probeerde aan te smeren - onversneden, natuurlijk, want waar heb je anders vrienden voor. Meer cojones dan de vuilnisbak van een Spaanse dierenarts, en je droeg ze met verve.

Hoe vriendelijk ook van je, om er niet om te malen dat het eigenijk nog klaarlichte dag was toen je aan je set moest beginnen. Nu zijn we geen mensen van Grote Idealen, Alex, maar in onze ideale wereld zou een concert van Arctic Monkeys toch pas om halfelf mogen beginnen in plaats van dan al uit te doven. ‘AM’, dat verdomd briljant stukje plaat dat jij en je kornuiten zomaar op straat durfden gooien, is namelijk het schoolvoorbeeld van een plaat die pas uit ‘r bed komt als het al donker is, en zelfs dan nog haar zonnebril ophoudt. Maar je deed alsof je het allemaal niet merkte, en ‘Snap Out Of It’ leed ook al niet onder het licht. Wil je voor ons Matt Helders bedanken voor die puike zangpartijtjes, daar vanachter zijn drums? En bedank hem dan ook maar ineens voor ‘Brianstorm’.

In ‘Arabella’ sloeg je dan weer aan het croonen - mét succes. Want ook al had je geen gitaar waarachter je je kon verbergen, je deed alsof je nooit iets anders gedaan had. Neem het ons niet kwalijk, Alex, maar in die nieuwe jij ontwaren we soms een vleugje exhibitionisme: hoe bloter, hoe liever je het hebt. Niet erg, hoor: daar zijn speciale stranden voor. Je had ook vrienden meegenomen die je soms de aandacht liet stelen: vaak waren dat gewoon je gelaatsuitdrukkingen – zie ‘Dancing Shoes’ – maar in ‘Don’t Sit Down Cause I’ve Moved Your Chair’ waren het je heupen die schitterden op backings, terwijl ze in ‘Why’d You Only Call Me When You’re High?’ de micro gewoon van je overnamen - en wat zongen ze toch prachtig.

Maar nu we toch bezig zijn ons hart te luchten: iemand vertelde ons ooit dat onthecht zijn niet hetzelfde is als je niets aantrekken van wat er rondom je gaande is. Zo kregen we het gevoel dat je ons - en we waren niet alleen, merkten we - rond halfweg zelfs een beetje kwijt raakte. We zullen je niet afrekenen op je gebrek aan bindteksten - je was niet geboekt om een lezing te houden - maar je leek ook niet erg veel moeite te doen om ons ook weer terug te vinden.

Soms wel jammer: ‘No. 1 Party Anthem’, een nummer voor wanneer de taart op is, de laatste ballonnen geknapt zijn en de serpentines impotent over de tafel hangen, is een pareltje, maar voor een zondagavond verdampte de melancholie net iets te snel. Het is misschien ook wel een beetje onze schuld; anderhalf uur bleek voor sommigen in het publiek al te lang om bij de les te blijven, maar gedeelde blaam is halve blaam, zeggen we altijd maar. Oude besjes als ‘I Bet You Look Good On The Dancefloor’ en ‘Fluorescent Adolescent’ hadden dan weer ideale momenten geweest om ons bij de sjarel te nemen en de aandacht - desnoods met geweld - weer op te eisen, maar hadden na het schieten telkens nog altijd wat kruit over: net iets te routineus en te berekend. Zowat het tegendeel van wat je volgens ons wil zijn, Alex.

Maar dan hadden we nog een bisronde te goed. Eentje die je aftrapte met ‘One For The Road’. Waarvoor dank: we blijven toch altijd weer een beetje zwijmelend achter wanneer het voorbij is. En dat was deze keer niet anders. Dat de zon ondertussen volledig uit zicht verdwenen was, deed ook wonderen. They say it changes when the sun goes down, weet je wel. In ‘I Wanna Be Yours’ profiteerde je ook handig van het donker, en met ‘R U Mine?’ kreeg je hele beurt op Pinkpop het afscheid dat het verdiende: vuur en kwijl en kloten, en allemaal tegelijkertijd.

‘Eind goed, al goed,’ zo moet je dan als recensent besluiten. Maar we weten beiden beter, Alex. Dit was niet het einde, dit was nog maar het voorspel. Het echte rampetampen zal pas een aanvang nemen in Werchter, waar je - dat verzekeren we je - met open armen en benen ontvangen zal worden. Dat je je aller-allerbeste vorm bewaart tot dan: we twijfelen er niet aan.

We zien je dan, wanneer het donker is. Je heupen hebben we alvast op de guest list gezet.

Liefs.

xxx

PS: Als je ons nog één keer om halfvier ‘s nachts belt met een stuk in je voeten, laten we ons nummer veranderen. We menen het.

http://www.humo.be/concer(...)keys-op-pinkpop-2014
Conclusie: beetje perspectief en context kan nooit kwaad. Einde.
pi_140907902
Aah, Nick met z'n gitaartje omhoog bij FA, dat had ik niet opgemerkt. Mooi in beeld gebracht!

onder het kopje 'onboeiende reacties': toch leuk dat ik mijn eigen vingers regelmatig gespot heb ;)
pi_140917756
Heb net het concert voor de derde keer bekeken, het was gewon een steengoed optreden waarbij het publiek juist de boosdoener was. Op sommige momenten deed het publiek mee maar dat was het dan ook wel.
Oi!
pi_140918744
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 00:31 schreef maan. het volgende:
Raar die negativiteit. AM is een actieve band met erg goede verkoop van ook het nieuwe werk, hoe kun je dan verwachten dat ze veel oude nummers spelen?

Zwaar onder de indruk van de uitvoering van de 'nieuwe' nummers! I wanna be yours en one for the road waren naast de rest van het concert echt top! Ik heb zwaar genoten en prima dat mensen het saai vonden dan staan wij lekker weer in Paradiso toch:)

Enige smet geen Fireside! Maar dat kan ik dan weer wel vergeven voor het droppen van Thunderstorms.

Ik vond dat Boe hilarisch trouwens! Totaal ook niet meegekregen dat mensen het minder vonden. Wel opvallend dat ik de enige was, met m'n buurvrouw, die alles kon meezingen. Wij stonden rechts vooraan bij het 2e vak of hoe je dat noemt.
Wil je me geen hartverzakking bezorgen met je 'Arctic Monkeys' en 'Paradiso' in dezelfde zin :(
What Would Goku Do
pi_140921430
Een tam publiek vind ik zo'n nare benaming. Er zijn mensen die op verschillende manieren kunnen genieten van de muziek. Ik ben zelf ook niet zo'n spring in het veld. Vind het alleen maar vervelend om steeds ellebogen in mijn gezicht te krijgen. En dan die mensen die je aankijken van waarom spring je niet! Pas als het publiek ongeïnteresseerd om zich heen gaat kijken of nog irritanter hele conversaties aan het voeren zijn, kan ik begrijpen dat een band een land overslaat.
pi_140926827
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:27 schreef H.Kemper het volgende:
Het grootste probleem blijft gewoon dat het optreden op Pinkpop was.

Te massaal, hoop mensen die alleen een weekendkaart aanschaffen voor the stones en metallica,
Mwah. Er zijn toch best veel dagkaartjes verkocht. :) Ik had verwacht dat er meer publiek voor Arctic Monkeys zou komen.

Ik ben het eens met jullie: Arctic Monkeys waren geweldig, wij als publiek waren het niet. Jammer dat ze Fireside niet speelden, die wilde ik graag horen. Samen met I Want it All het enige lied van AM wat ik dus nog niet live gehoord heb :) Wat zijn die nieuwe nummers goed zeg.

Tijdens No. 1 Party Anthem hoorde ik om me heen veel gepraat, zonde. :(
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:08:52 #240
192683 AMDB
Visionair.
pi_140933243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:10 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Mwah. Er zijn toch best veel dagkaartjes verkocht. :) Ik had verwacht dat er meer publiek voor Arctic Monkeys zou komen.

Ik ben het eens met jullie: Arctic Monkeys waren geweldig, wij als publiek waren het niet. Jammer dat ze Fireside niet speelden, die wilde ik graag horen. Samen met I Want it All het enige lied van AM wat ik dus nog niet live gehoord heb :) Wat zijn die nieuwe nummers goed zeg.

Tijdens No. 1 Party Anthem hoorde ik om me heen veel gepraat, zonde. :(
I Want It All wil ik ook echt nog eens zien. Fireside heeft me echt nog niet weten te pakken, ook live vond ik het tegenvallen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 23:01:12 #241
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140936649
Ik vond het wat tegenvallen, geluid was niet geweldig (?) en waarom maar 1 uur en 15 minuten als dagafsluiter? 505 was wel zeer sterk. Bij No. 1 Party Anthem en Knee Socks viel ik even in slaap.

Ik heb er verder wel van genoten hoor, als ze een keer optreden buiten een festival ga ik misschien wel heen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dagoduck op 10-06-2014 23:34:23 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140938565
Wel echt opvallend. Je moet dat 12 minuten blokje op 3voor12 eens nakijken. En dan naar Arabella, je ziet gewoon op de stukken waar de rock&roll echt erin zit mensen omgedraaid naar het podium conversaties voeren.
En vlak voordat Alex zijn gitaar pakt zit ie toch ff een potje te schelden... Wel grappig om te zien.

Kijk, Ja Aisu heeft gelijk in de voorste rijen was t perfect. Dat was ook duidelijk op de stream te zien, daar is ook echt geen slecht woord over uit te brengen. Maar vanaf de afscheiding van het voorste vak met de rest was het gewoon 1 grote makke bende. En dat terwijl bij vele andere optredens (bijvoorbeeld een Editors, die qua song-populatriteit en als band misschien wel met AM te vergelijken zijn) het publiek meesprong tot achter de geluidstoren in het midden.

En ik denk dat dat vooral kwam door de "kijk wij zijn de arctic monkeys en dit is onze show" show die de band gaf. En ja die show werkt in andere landen. En ja die show werkt in een HMH met 75% aan die-hard AM fans, en ja die werkt ook op festivals als lowlands en BKS(wara de sfeer toch iets anders is dan op pinkpop). Dus nee je kunt het niet de band kwalijk nemen, de show en performance was goed. Maar op de een of andere manier werkte deze show niet voor een heel aantal bezoekers die er zaterdag waren.

En daar zit ook mijn enige kleine punt van kritiek, Alex had iets meer interactie kunnen doen. Als je 1 of 2 keer zelf het publiek aan het klappen brengt of zelf een springmoment aanmoedigd gaat ook de rest van het publeik het een stukje beter voelen. Maar Alex kiest er bewust voor om dit niet te doen, maar dan zul je wel moeten accepteren dat het niet altijd perfect opgepakt wordt.

Ik hoop alleen dat dit ze niet weerhoud om toch nog eens een HMHtje te doen, want daar een show met 75% die-hard fans lijkt me perfect :)
pi_140940483
Arctic monkeys staat er technisch gezien niet in dus dat zal ik niet doen;)

Jammer genoeg geen gelegenheden meer om ze nog te zien deze 'era', zoals jullie dat zo mooi zeggen.
pi_140941147
Had voor mijn gevoel door veel omstandigheden te maken. Te warm, actieve band (geen greatest hits show a la metallica, editors en rolling stones), prijs (90¤ voor rolling stones ok, 90¤ voor AM te veel, vorig jaar 50¤ bij BKS), festival waar de meeste weekendkaarten naar limburgers of RS/metallica fans gegaan zijn en de band zelf; Stonden sinds maanden voor t eerst weer op een festival. En ruim een week gewend aan actief publiek (finsbury en duitsland). Kom je voor tam publiek en dat kan wel ff wennen zijn.
pi_140942601
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:29 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Wel echt opvallend. Je moet dat 12 minuten blokje op 3voor12 eens nakijken. En dan naar Arabella, je ziet gewoon op de stukken waar de rock&roll echt erin zit mensen omgedraaid naar het podium conversaties voeren.
En vlak voordat Alex zijn gitaar pakt zit ie toch ff een potje te schelden... Wel grappig om te zien.

Kijk, Ja Aisu heeft gelijk in de voorste rijen was t perfect. Dat was ook duidelijk op de stream te zien, daar is ook echt geen slecht woord over uit te brengen. Maar vanaf de afscheiding van het voorste vak met de rest was het gewoon 1 grote makke bende. En dat terwijl bij vele andere optredens (bijvoorbeeld een Editors, die qua song-populatriteit en als band misschien wel met AM te vergelijken zijn) het publiek meesprong tot achter de geluidstoren in het midden.

En ik denk dat dat vooral kwam door de "kijk wij zijn de arctic monkeys en dit is onze show" show die de band gaf. En ja die show werkt in andere landen. En ja die show werkt in een HMH met 75% aan die-hard AM fans, en ja die werkt ook op festivals als lowlands en BKS(wara de sfeer toch iets anders is dan op pinkpop). Dus nee je kunt het niet de band kwalijk nemen, de show en performance was goed. Maar op de een of andere manier werkte deze show niet voor een heel aantal bezoekers die er zaterdag waren.

En daar zit ook mijn enige kleine punt van kritiek, Alex had iets meer interactie kunnen doen. Als je 1 of 2 keer zelf het publiek aan het klappen brengt of zelf een springmoment aanmoedigd gaat ook de rest van het publeik het een stukje beter voelen. Maar Alex kiest er bewust voor om dit niet te doen, maar dan zul je wel moeten accepteren dat het niet altijd perfect opgepakt wordt.

Ik hoop alleen dat dit ze niet weerhoud om toch nog eens een HMHtje te doen, want daar een show met 75% die-hard fans lijkt me perfect :)
Mooi verwoord, een erg realistische blik op hoe het zit. (Al is HMH vele maten te klein voor ze, mochten ze ooit nog terugkomen zal het Ziggo Dome zijn). Over Editors: die hadden een stuk of drie stadion-kneiters, 3FM-evergreens, meespringers in hun set, dat is automatisch vuurwerk daar natuurlijk. Publiek kakte ook volledig in bij die draken van dat laatste album.

Tevens, bij Red Hot Chili Peppers in 2006 stond ik op datzelfde veld zo'n beetje ter hoogte van de geluidstoren aan de verre zijkant. Verre van in het voorste vak, omdat niemand minder dan Morrissey (in een ver verleden toen hij shows boekte én daadwerkelijk speelde, openend met 'Panic', afsluitend met 'How Soon Is Now?') zijn laatste noot op het andere podium speelde toen RHCP hun eerste deden. Goed, op die plek stonden mensen ook gewoon een beetje te kletsen, vonden grote groepen hun weg richting de uitgang, was er 0,0 sfeer, het geluid waaide weg, beschaafd applausje na de liedjes. Daar stond dan de op dat moment grootste act van de wereld. Zegt echt geen fuck over status of over de ontvangst of over de show. Het is simpelweg wat gebeurd op een festival als Pinkpop. 67,000 mensen op een veld tijdens een succesvolle editie. De tijden dat een heel veld toegewijde Pinkpop-bezoekers op en neer springt op elke maat die ze horen zal na pak en beet Osdorp Posse in 1997 niet vaak meer zijn gebeurd. Wederom een verschuiving in toewijding, opvoeding, interesse, motivatie, kennis van kwaliteit en gewenning. Hoe dan ook, tijdens de toegift:



quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:31 schreef portie het volgende:
Had voor mijn gevoel door veel omstandigheden te maken. Te warm, actieve band (geen greatest hits show a la metallica, editors en rolling stones), prijs (90¤ voor rolling stones ok, 90¤ voor AM te veel, vorig jaar 50¤ bij BKS), festival waar de meeste weekendkaarten naar limburgers of RS/metallica fans gegaan zijn en de band zelf; Stonden sinds maanden voor t eerst weer op een festival. En ruim een week gewend aan actief publiek (finsbury en duitsland). Kom je voor tam publiek en dat kan wel ff wennen zijn.
Eens, eens, eens. Ook goede punten. Ben alleen nog steeds niet van mening dat de band er minder energie in heeft gestopt doordat het veld niet van voor naar achter aan het meedeinen was (zoals gezegd, lang vervlogen tijden, dit zie je eigenlijk alleen nog maar in Zuid Amerika). Zoals Vatta ook al aankaartte, de belevenis van een publiek hoeft ook niet altijd dezelfde te zijn. Ook weer een sneeuwbaleffect, met 60,000 riff-lallende Engelsen zul je sneller geneigd zijn om daarin mee te gaan dan bij een stoïcijns Pinkpop-publiek tijdens daglicht. (En in Duitsland zijn het ook makke schapen, haha. Tevens enige Europese land waar de arena's niet in een flits uitverkopen).

Ook, Turner heeft het publiek continu proberen te beroeren mijns inziens. Op zijn eigen manier. Nog altijd dat geflirt met stiltes in liedjes en spanningsbogen. Zelfs op excentrieke manieren, zoals het bizarre en unieke intro van 'Dancefloor'. Die pure passie van Turner, ook in zijn frustratie (over andere dingen dan het publiek overigens) tijdens 'Arabella' valt niet aan te tornen. Als Nick Cave zo op het podium staat is het vijf sterren en legendarisch. Het zal nu eenmaal nooit een "handjes in de lucht"-frontman worden, en dat vind ik niet zo heeeeeul erg. De band is geen jukebox, en hun frontman is geen nepperd. Hij heeft de liedjes.

En sowieso het feit dat er zo veel over deze show gesproken wordt spreekt al boekdelen. Arctic Monkeys zijn niet je alledaagse band.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 11-06-2014 02:18:32 ]
pi_140942868
Ik stond zelf ergens vooraan in het linkse eerste vak, sfeer daar was echt top.
Daardoor kreeg ik de indruk dat het op het hele veld zo was (ja, want achter mij ging mensen ook uit hun dak).
Er was ook een pit, naast mij, ging iemand helemaal out.. ehbo kwam erbij, mensen moesten naar achteren, verder weinig van gezien maar duurde zeker 20 minuten ofzo toen dat de ehbo mensen weg waren en iedereen weer op zijn plek kon staan.

Verder heb ik AM nog niet vaak gezien, dit is pas de 2x voor mij. Zag ze vorig jaar voor het eerst in Dusseldorf.
Maar vond dat ze echt er stonden, met energie en attitude. Leek wel alsof Alex nog meer showman was geworden in die laatste paar maanden sinds dat ik AM gezien heb (kan ook mij liggen). Vond dat Alex op zijn enige manier het publiek probeerde mee te krijgen, wat wel goed ging vooraan.
Enigste minpunt was dat het wat kort was denk ik. 15 minuten langer had mooi geweest.
verder nogmaals, erg goed optreden gewoon weer. helaas dus het publiek niet helemaal los ging, ik hoorde het van iemand anders die niet vooraan stond maar naar achteren en bleek beetje uitgestorven te zijn achterin.
zonde, maar ja je kan niet alles hebben. heb het idee dat AM niet echt zo gewaardeerd is hier als bijv. in UK..

Ook nog eens het feit dat wij Nederlandse niet echt goed concert publiek zijn overigens.
pi_140943046
Zoals Freddie Mercury ooit zei , ''het is mijn taak om het publiek voor me te winnen ,anders is het geen succesvol optreden. Het is mijn taak om het publiek voor me te winnen en dat ze een goede tijd hebben, dat is mijn rol, mijn plicht''
  woensdag 11 juni 2014 @ 07:38:20 #248
192683 AMDB
Visionair.
pi_140944124
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 02:49 schreef DSVM het volgende:
Zoals Freddie Mercury ooit zei , ''het is mijn taak om het publiek voor me te winnen ,anders is het geen succesvol optreden. Het is mijn taak om het publiek voor me te winnen en dat ze een goede tijd hebben, dat is mijn rol, mijn plicht''
Ik zou echt heel hard moeten lachen als Alex ineens het publiek op zou gaan zwepen. Mensen zouden ook gewoon eens moeite moeten doen voor datgene waar ze komen en de muziek eens luisteren.

Even in perspectief: Editors was echt 100x zo dood in het voorvak. Mensen sprongen alleen tijdens A Ton of Love en Papillon, de rest was één makke bende.
  woensdag 11 juni 2014 @ 07:40:37 #249
192683 AMDB
Visionair.
pi_140944144
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 02:21 schreef MidnightShow_ het volgende:

Maar vond dat ze echt er stonden, met energie en attitude. Leek wel alsof Alex nog meer showman was geworden in die laatste paar maanden sinds dat ik AM gezien heb (kan ook mij liggen).
Ligt niet aan jou. Als je nu eens terugkijkt naar de eerste live-uitvoeringen van Arabella, waar hij niet weet wat met z'n handen te doen en nu... Overtuigend de 'dip in my daydreams' doen en meer (wat overigens gewoon NIET op beeld is te zien, omdat ze een meisje in het voorvak filmen :') :') ).

Ik vond hem nu zelfs al gegroeid ten opzichte van Finsbury. Stond nu met nog meer attitude op het podium.
pi_140946140
Ik vond dat blauwe rookvuurwerk op het moment zelf allemaal prachtigmooi, maar jezus, ik loop al drie dagen met een keel als schuurpapier.

Iemand 'Matt's Hydration Station' nog opgevallen? :D

En een blijk van enthousiasme:

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Maar daarnaast, nog belangrijker wellicht, met de release van Snap Out Of It is het ook weer tijd voor een tournament 8-) Deze week in de avonden even in elkaar knutselen *O*
*O* *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')