Dat klopt wel, alleen dan ben je wel weer een paar honderd euro armer terwijl je wacht op je examen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:44 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat doet bijna iedereen omdat het vaak lang duurt voordat je weer op examen kan, en als je dan de hele tijd niks gaat doen is het ook niet goed..
Maar als je faalt op je examen omdat je 7 weken niet gereden hebt, is net zo duur. Ik heb zelf nog 2 lesjes genomen vlak voor mijn examen. Was wel genoeg.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:48 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dat klopt wel, alleen dan ben je wel weer een paar honderd euro armer terwijl je wacht op je examen.
Ik zeg ook niet dat je helemaal niet meer moet gaan rijden. Geen idee hoelang het duurt voordat je een nieuw examen hebt aangevraagd rond deze tijd. Maar als je elke week meerdere rijlessen neemt vind ik dat zonde van je geld, als het alleen maar gaat om het op peil houden van je rijvaardigheid. Als er echt iets moet veranderen is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:08 schreef alors het volgende:
[..]
Maar als je faalt op je examen omdat je 7 weken niet gereden hebt, is net zo duur. Ik heb zelf nog 2 lesjes genomen vlak voor mijn examen. Was wel genoeg.
Ik zou zeggen goed gehandeldquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:06 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Je rijdt op een soort landweg met voor je zo'n dubbele fiets, alleen dan dubbel in de breedte. Net zo breed als een kleine auto.
Iets verderop zie je een paard met een ruiter erop.
De brede fiets gaat opzij, zodat je in zou kunnen halen. Ik heb dit niet gedaan vanwege mijn vriend, die zei dat ik er ivm dat paard beter achter kon blijven.
We naderen beide het paard en dat begint zenuwachtig te doen zegmaar. Ik heb besloten om de motor even uit te doen, de brede fiets stond inmiddels ook al stil.
Paard weer rustig en liep langs ons. Even gewacht tot het paard ver genoeg was om de motor weer te starten. (En ondertussen gelachen om een grap van vriend: "Nou motor aan, vol gas weg en toeteren!" Arm paard. )
Later zei vriend dat hij niet op het idee zou zijn gekomen om de motor uit te doen.
Whut, je houdt je voet toch niet op de koppeling tijdens het rijden?quote:Op maandag 26 mei 2014 15:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mijn instructeur moet je de laatste methode toepassen. Zodra je de eerste methode volgens hem toepast, is het mogelijk dat je hem alsnog een beetje intrapt en zodoende slijtage veroorzaakt aan de koppeling.
Nee, er staat een groot bord, met allemaal toeters en bellen dat je daar echt niet harder mag. Ik zag het bord, en dacht: "Ja, ik moet hier even rustiger rijden.." Maar door de zenuwen kon ik het niet naar m'n voeten linkenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:38 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Je zegt dat je bij die drempel 30 moest, stond dat aangegeven op een bord, zei je examinator dat, of dacht je dat zelf? Als je dat zelf dacht dan is er niks aan de hand, want de maximumsnelheid is 50, en jij gaat met 50 over de drempel. De examinator vliegt misschien omhoog, maar alleen daarop kun je niet zakken.
Nee dat klopt, ik stond en dat was goed, maar vond het wel kut dat ik niet kon laten zien dat ik het wel kon. Maar zoals je inderdaad al zei; ik stond. En dat is het belangrijkste! Ik reed door omdat ik die kruising zag en dacht: "Ja, daar kan ik wel even keren!" Het was niet fout, maar het was ook niet handig!quote:Bij het parkeren hoef je niet netjes te staan, als je staat dan sta je. Dus daar ging het niet fout bij jou. Zoals ik het begrijp ging je omkeren midden op de kruising? Waarom reed je dan door tot aan die kruising?
Zoals hierboven al vermeld is, is het wel belangrijk om bij te houden, ook wil ik nog een keer mijn fouten kunnen bekijken en verbeteren. Inmiddels is de volgende datum gepland en mag ik over iets meer dan 3 weken weer afrijden. Zal daarvoor nog 2, heel misschien 3 keer rijden.quote:Je instructeur zegt dat je geen extra lessen nodig hebt, en toch zal je na 4 of 5 lessen afrijden. Waarom kies je er dan voor om tóch die extra lessen te nemen?
Over drie weken mag je weerquote:Op woensdag 4 juni 2014 13:06 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Nee, er staat een groot bord, met allemaal toeters en bellen dat je daar echt niet harder mag. Ik zag het bord, en dacht: "Ja, ik moet hier even rustiger rijden.." Maar door de zenuwen kon ik het niet naar m'n voeten linken
[..]
Nee dat klopt, ik stond en dat was goed, maar vond het wel kut dat ik niet kon laten zien dat ik het wel kon. Maar zoals je inderdaad al zei; ik stond. En dat is het belangrijkste! Ik reed door omdat ik die kruising zag en dacht: "Ja, daar kan ik wel even keren!" Het was niet fout, maar het was ook niet handig!
[..]
Zoals hierboven al vermeld is, is het wel belangrijk om bij te houden, ook wil ik nog een keer mijn fouten kunnen bekijken en verbeteren. Inmiddels is de volgende datum gepland en mag ik over iets meer dan 3 weken weer afrijden. Zal daarvoor nog 2, heel misschien 3 keer rijden.
Jij bent ruiter?quote:Op woensdag 4 juni 2014 07:18 schreef Eris het volgende:
In principe kan je er gewoon rustig voor bij rijden/rollen als het paard rustig is. Kan me er altijd aan dood ergeren aan mensen die met volle snelheid lang je heen crossen als je op het paard zit. Maar aan de andere kant constant er achter blijven rijden is ook geen optie want dan kan het paard ook gestrest van raken.
Dus in dit geval zeker met levende wezens.. Het is afhankelijk van het situatie.
quote:Voor veilig en verantwoord buitenrijden
Het Ruiterbewijs is voor ruiters wat het rijbewijs is voor automobilisten.
Door het behalen van het Ruiterbewijs draagt u bij aan een veiliger beoefening van de paardensport en de versterking van de positie van de recreatieve paardensport in Nederland.
Het Ruiterbewijs houdt in dat de ruiter:
kennis en vaardigheid heeft om veilig in het terrein en op de openbare weg te rijden
verantwoord kan omgaan met het paard
zich als gast in het terrein weet te gedragen
weet dat aan anderen geen last of schade mag worden toegebracht
Het Ruiterbewijs is erkend door het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit.
De vaardigheden worden getoetst met een theoretisch en praktisch examen:
Het theorie-examen bestaat uit 35 meerkeuzevragen waarvan de kandidaat er tenminste 28 goed moet beantwoorden om te kunnen slagen.
Het praktijkexamen bestaat uit 2 delen. Eerst wordt er een rijproef afgelegd op een buitenterrein van tenminste 3000 m². De kandidaten moeten de voorgeschreven verrichtingen laten zien, zoals correct op- en afstijgen, been van het paard optillen, stap, draf (lichtrijden en doorzitten), galop (individueel en in de groep) draven zonder beugels, rijden met een hand, verlichte zit, enkele sprongen vanuit galop over een oxer van ca. 50 cm breed en 60 cm hoog en door een smalle doorgang rijden.
Wanneer de kandidaat dit met goed gevolg heeft afgelegd, volgt de rit over de openbare weg, waarbij het gedrag van de kandidaat in verkeerssituaties getest wordt. In de route moeten diverse verkeerssituaties voorkomen, zoals weg en kruispunt oversteken, stilstaan, afslaan, toepassen verkeersregels, inschatten situaties e.d.
Ik wel bij filerijden bijvoorbeeldquote:Op woensdag 4 juni 2014 08:19 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Whut, je houdt je voet toch niet op de koppeling tijdens het rijden?
Ik alleen als ik optrek bij een bijv. stoplicht, omdat ik dan bijna direct naar 2 ga.quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik wel bij filerijden bijvoorbeeld
quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:12 schreef Eris het volgende:
Ik heb vroeger nog wel veel paard gereden maar de laatste bijna niet meer.
Maar je kan er gewoon rustig langs rijden het mag normaal gesproken geen problemen zijn. Eventueel de andere kant van de weg opzoeken als er ruimte is.
Die ruimte was er dus niet, gezien het paard ons tegemoet kwam.
En ik zag hem van een afstand al zenuwachtig gaan doen, dat werd erger toen we dichterbij kwamen. Vandaar dat ik voor de zekerheid de motor uit heb gezet. En dat hielp, we stonden beide stil (brede fiets en ik) en het paard liep rustig langs ons. Ruiter bedankte ons nog even. Toen hij ver genoeg was in achteruitkijkspiegel heb ik de auto weer gestart.
Maar dan gebruik je je koppeling ook. Het ging er hier om dat je je koppeling per ongeluk in kunt trappen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik wel bij filerijden bijvoorbeeld
en zwollequote:Op donderdag 5 juni 2014 18:36 schreef De_Dakgoot het volgende:
Al die fietsers in in het centrum van Leiden
quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:36 schreef De_Dakgoot het volgende:
Al die fietsers in in het centrum van Leiden
Denk dat het niet uitmaakt in welke stad je zit, fietsers zijn altijd irritantquote:
Valt best mee spreek uit eigen ervaring.quote:
Word taxichauffeurquote:Op zaterdag 7 juni 2014 02:10 schreef LompeWorst het volgende:
Hmm.
Autorijden in je eentje is heulemaal niet leuk.
Van diesel naar hinderlijke benzine ook niet.
Snif
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |