Klinkt een beetje alsof je onzeker achter het stuur zat, en daar pakken ze je hard op ja.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:06 schreef OudeBok het volgende:
Vieze vuile ******homo van een examinator voor m'n kiezen gehad.
Heeft me laten zakken op doorstroming, en wel op de volgende punten:
• In een woonwijk erg slecht zicht op de kruisingen ivm bosjes en auto's, ik leg 'm in z'n 1, ga voorzichtig over de kruising en ga vlot door daarna: Niet goed, in z'n 2, truttige bende anders.
• Op de snelweg te langzaam, anderen gehinderd. Op de invoegstrook reed er een langzame gast voor mij, en kon ik geen gaatje vinden om ertussen te komen: Accelereren, en er voorlangs. Hoe dan precies?
• Bij het uitvoegen een zilveren auto voor mij die inhield, om anderen ruimte te geven, en een vrachtwagen die ik daarna wat ruimte gaf, omdat die andere toch zo langzaam reed. Daarna was het weefvak leeg: Niet goed, accelereren, er voorlangs.
Echt, ik kon er met m'n kop níet bij hoe die het in z'n hoofd haalde mij dáárop te laten zakken. Niks over het kijken, niks over de voertuigbeheersing, helemaal NIKS. Ik wilde 'm zo graag voor z'n muil slaan, maar dan mag ik niet meer afrijden .
Bij mij deden ze ook moeilijk omdat ik 'te langzaam over drempels ging, je mag er 30 en je reed langzamer'quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:06 schreef OudeBok het volgende:
Vieze vuile ******homo van een examinator voor m'n kiezen gehad.
Heeft me laten zakken op doorstroming, en wel op de volgende punten:
• In een woonwijk erg slecht zicht op de kruisingen ivm bosjes en auto's, ik leg 'm in z'n 1, ga voorzichtig over de kruising en ga vlot door daarna: Niet goed, in z'n 2, truttige bende anders.
• Op de snelweg te langzaam, anderen gehinderd. Op de invoegstrook reed er een langzame gast voor mij, en kon ik geen gaatje vinden om ertussen te komen: Accelereren, en er voorlangs. Hoe dan precies?
• Bij het uitvoegen een zilveren auto voor mij die inhield, om anderen ruimte te geven, en een vrachtwagen die ik daarna wat ruimte gaf, omdat die andere toch zo langzaam reed. Daarna was het weefvak leeg: Niet goed, accelereren, er voorlangs.
Echt, ik kon er met m'n kop níet bij hoe die het in z'n hoofd haalde mij dáárop te laten zakken. Niks over het kijken, niks over de voertuigbeheersing, helemaal NIKS. Ik wilde 'm zo graag voor z'n muil slaan, maar dan mag ik niet meer afrijden .
quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:19 schreef OudeBok het volgende:
[..]
We hebben dus een dashboardcam, maar die mag niet in de auto hangen tijdens de rit jammer genoeg .
Ik ben de eerste om het toe te geven als ik het zelf ook snap en ik dik terecht gezakt ben. Nu kwamen we terug en zei hij: Ja, ik heb slecht nieuws voor je.
Ik keek 'm aan: Wat, ben je even serieus?
Echt, deze gast .
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bij mij deden ze ook moeilijk omdat ik 'te langzaam over drempels ging, je mag er 30 en je reed langzamer'
Ja doei, wat denk je, dat ik met een polootje aan 30 per uur over die alpenbergen ga lopen crossen?
Nu in de automaat heb ik nogal moeite met een constante snelheid houden. Normaal hoor je aan de motor dat je goed zit en is je snelheid checken alleen een controle, bij de automaat hoor je het niet want dat ding schakelt natuurlijk en niet altijd op voorspelbare momenten. Dus of ik rijd 70 waar je 50 mag, of 40, of ik zit continu op de snelheidsmeter te turen en let dan minder op de weg
Bij ons in de wijk heb je wel een paar drempels waar je beter niet met 30 over heen kan gaan hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.
Het zijn echt enorme joekels van drempels, en als ze niet worden onderhouden ontstaat er een kuil voor de drempel waardoor hij nog stijler wordt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.
Dan heb je de drempels hier duidelijk nog nooit gehadquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.
Serieus? Enkel alleen als je een woonwijk in wil gaan heb je meestal een hoge drempel die je beter in zijn 1 (kan 2) moet nemen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:09 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk heb je wel een paar drempels waar je beter niet met 30 over heen kan gaan hoor.
Kan je de gemeente dan niet aanklagen als je bijvoorbeeld schade hebt? Als je daar 50 mag terwijl je bepaalde delen niet harder dan 15 mag is er wel iets misquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het zijn echt enorme joekels van drempels, en als ze niet worden onderhouden ontstaat er een kuil voor de drempel waardoor hij nog stijler wordt.
Er zijn zelfs drempels op 50 per uur wegen in Wassenaar waar je in z'n 1 overheen moet Maar dat is wel een uitzondering, bedoeld om 'sluipverkeer' tegen te gaan.
Ik ging met 20 a 25 over een drempel tijdens het examen (ik was daar nog nooit geweest en de drempel leek miniem), KRRRRRRRRRR, bodemplaat.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bij mij deden ze ook moeilijk omdat ik 'te langzaam over drempels ging, je mag er 30 en je reed langzamer'
Ja doei, wat denk je, dat ik met een polootje aan 30 per uur over die alpenbergen ga lopen crossen?
Dan weet ik wel dat ik nooit bij jou in de auto stapquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.
Komt op mij over alsof je niet lijkt te durven. Ja, heel erg kut ja en waarschijnlijk was die kruising in zijn 1 ook het probleem niet (alhoewel, als je blijft rollen trekt een diesel het eigenlijk altijd wel in zijn 2) en dan de pech dat je een treuzel voor je hebt met invoegen. Wat ik dan doe is gas los, afstand maken en dan als je afstand groter is, flink optrekken waardoor je met 100-120 kan invoegen en eigenlijk overal zo tussendoor kan. Maarja, je hebt het niet altijd in de gaten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:06 schreef OudeBok het volgende:
Vieze vuile ******homo van een examinator voor m'n kiezen gehad.
Heeft me laten zakken op doorstroming, en wel op de volgende punten:
• In een woonwijk erg slecht zicht op de kruisingen ivm bosjes en auto's, ik leg 'm in z'n 1, ga voorzichtig over de kruising en ga vlot door daarna: Niet goed, in z'n 2, truttige bende anders.
• Op de snelweg te langzaam, anderen gehinderd. Op de invoegstrook reed er een langzame gast voor mij, en kon ik geen gaatje vinden om ertussen te komen: Accelereren, en er voorlangs. Hoe dan precies?
• Bij het uitvoegen een zilveren auto voor mij die inhield, om anderen ruimte te geven, en een vrachtwagen die ik daarna wat ruimte gaf, omdat die andere toch zo langzaam reed. Daarna was het weefvak leeg: Niet goed, accelereren, er voorlangs.
Echt, ik kon er met m'n kop níet bij hoe die het in z'n hoofd haalde mij dáárop te laten zakken. Niks over het kijken, niks over de voertuigbeheersing, helemaal NIKS. Ik wilde 'm zo graag voor z'n muil slaan, maar dan mag ik niet meer afrijden .
Officieel gezien kan je de wegbeheerder aanklagen, de ontwerpsnelheid van en drempel moet ten minste de daar geldende maximale snelheid zijn (dus een drempel in een 30 zone moet je met 30 kunnen pakken), maar zie het maar eens te bewijzen. Kom jij met een doorsnee personenauto, komt de wegbeheerder met een 4x4 en zegt dan: nergens last van. Overigens zijn er hier ook drempels waar ik met alle auto's stapvoets overheen ga, omdat je anders, met een wagen op originele hoogte, ofwel met je bumper ofwel met je carter op de grond zit.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:13 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kan je de gemeente dan niet aanklagen als je bijvoorbeeld schade hebt? Als je daar 50 mag terwijl je bepaalde delen niet harder dan 15 mag is er wel iets mis
Naast de busstrook toch? aangezien je dan op de rijbaan staat.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:52 schreef ganzenherder het volgende:
Kort theorievraagje (morgen examen)
Ben nog even wat examens aan het oefenen.
Nu kreeg kwam deze vraag langs tijdens een ANWB oefenexamen:
Stilstaan met uw auto is verboden naast:
a) busbaan
b) busstrook
c) busstrook en busbaan
Ik had dus c. Maar volgens het betreffende examen is het B...zolang je maar niemand hindert.
Wat is het antwoord nou? Mijn theorieboek geeft me gelijk maar op het internet zijn de meningen verdeeld...
Een busbaan is een aparte baan los van de rijbaan. Als je daar stilstaat hindert het die busbaan dus niet. dus het is gewoon busstrookquote:Op woensdag 21 mei 2014 14:52 schreef ganzenherder het volgende:
Kort theorievraagje (morgen examen)
Ben nog even wat examens aan het oefenen.
Nu kreeg kwam deze vraag langs tijdens een ANWB oefenexamen:
Stilstaan met uw auto is verboden naast:
a) busbaan
b) busstrook
c) busstrook en busbaan
Ik had dus c. Maar volgens het betreffende examen is het B...zolang je maar niemand hindert.
Wat is het antwoord nou? Mijn theorieboek geeft me gelijk maar op het internet zijn de meningen verdeeld...
Staan wel meer vaagheden/onjuistheden in het boek én in de oefenexamens.quote:
De vraag is dan alleen welke ik nou moet geloven... Hebben jullie toevallig een bron die gegarandeerd juist is?quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Staan wel meer vaagheden/onjuistheden in het boek én in de oefenexamens.
Bel de schrijver anders, misschien was het een fout in het boekquote:Op woensdag 21 mei 2014 15:18 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
De vraag is dan alleen welke ik nou moet geloven... Hebben jullie toevallig een bron die gegarandeerd juist is?
Busstrook. Veel mensen hebben moeite met het verschil tussen rijbaan en rijstrook, zo ook hier.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:52 schreef ganzenherder het volgende:
Wat is het antwoord nou? Mijn theorieboek geeft me gelijk maar op het internet zijn de meningen verdeeld...
Ik les in een benzine auto . Ik doe dit normaal altijd in z'n 2. Als ik geen zicht heb, zoals nu het geval was, dan heb ik de 1 even nodig. Maar meneer de wegpiraatexaminator vond dat niet goed. Bij m'n TTT en vorige examen was het geen probleem. Ik mis een stukje consequentie.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Komt op mij over alsof je niet lijkt te durven. Ja, heel erg kut ja en waarschijnlijk was die kruising in zijn 1 ook het probleem niet (alhoewel, als je blijft rollen trekt een diesel het eigenlijk altijd wel in zijn 2) en dan de pech dat je een treuzel voor je hebt met invoegen. Wat ik dan doe is gas los, afstand maken en dan als je afstand groter is, flink optrekken waardoor je met 100-120 kan invoegen en eigenlijk overal zo tussendoor kan. Maarja, je hebt het niet altijd in de gaten.
[..]
in benzine kan je juist in lage versnellingen lange snelheden rijdenquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:33 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik les in een benzine auto . Ik doe dit normaal altijd in z'n 2. Als ik geen zicht heb, zoals nu het geval was, dan heb ik de 1 even nodig. Maar meneer de wegpiraatexaminator vond dat niet goed. Bij m'n TTT en vorige examen was het geen probleem. Ik mis een stukje consequentie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |