abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 16:43:38 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143128360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, op een bepaalde manier zouden je cellen ook dingen kunnen 'doen' die jij en eventueel de 'funder' voor jouw onderzoek niet hadden verwacht, stel ik me zo voor. Nog steeds moet er bijvoorbeeld bepaald worden, bij het testen, voor het testen zelfs, wat er buiten de scope valt, wanneer iets een anomaly is en wanneer het binnen bepaalde waarden valt en dus 'geldig' is. Die dingen worden vooraf bepaald, maar tegelijkertijd wil je ook zorgen dat je open staat voor uitslagen die je niet verwacht. Waar trek je die grens, waar en wanneer en met wie bepaal je wat die grenzen zijn, of iets 'dismissable' is of eventueel interessant voor een ander project/onderzoek, of dat het wél binnen je project valt.
Jazeker maar ik hoef ze geen toestemming te vragen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143130574
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dat dus. Sowieso komen heel veel van de papers die ik vond en las uit de medische hoek, waar echt ethische commissies naar moeten kijken. Omdat ik zelf niet met 'kwetsbare groepen' ga werken, zo op 't eerste oog (kinderen, (demente) ouderen, zieken) hoef ik geen 'ethical clearance' te krijgen omdat mijn vragen en aanwezigheid en hun deelname ze geen direct gevaar opleveren (althans, dat hoop ik :D! ) maar toch is het voor de organisaties en personen in kwestie een geruststelling om te weten dat je hun veiligheid op alle vlakken (dus ook zaken omtrent privacy bijvoorbeeld) serieus neemt.

Nu scheelt het dat ik 'vrij onderzoeker' ben op dit punt, en er is geen overheidsinstelling die mijn onderzoek mogelijk maakt en daarbij bepaalde verwachtingen heeft van de uitkomsten, maar ik zal wel veel werken met mensen die wellicht dat besef niet hebben, in die zin dat ze niet echt zullen weten wat een PhD of wetenschappelijk onderzoek in deze richting precies inhoudt of waar het toe kan leiden (dat laatste weet ik uiteraard zelf ook nog niet, al heb ik zo mijn hopen ;) ).

Het is vast heel normaal om hier over in de 'stress' te schieten vlak voordat je als het goed is gaat beginnen met je dataverzameling, en ik ben ook écht wel wat zenuwachtig voor de daadwerkelijke actie en het 'intruden' en uiteindelijk 'verwerken' van iemands 'leven'/'ervaringen'. :')
Je hebt niet met een ethische commissie te maken; dat had ik ook niet en dat scheelt al een hoop. Wat ik tot nog toe heb gemerkt is dat het voor de deelnemers aan je onderzoek in ieder geval fijn is om te weten dat alle informatie strikt vertrouwelijk wordt behandeld. Ik leg dat altijd als volgt uit: we maken van je naam een nummertje en weten dan niet meer dat die informatie bij JOU hoort. Het is natuurlijk zaak dat je dat ook echt doet. Zorg dat je in een vroeg stadium van je onderzoek een bestand maakt waarin je namen koppelt aan nummers (en achtergrondgegevens) en gebruik vanaf dat moment alleen de nummers.

Ik heb wel eens te maken gehad met contactpersonen in het onderwijs die het vervelend vonden om achtergrondgegevens over leerlingen over te dragen (bijv. cito-scores, iq-gegevens). In zulke gevallen heb ik van meet af aan met leerlingnummers gewerkt. Namen heb je sowieso niet nodig, want een naam is als label net zo arbitrair als een nummer. Het enige wat belangrijk is, is dat je alle informatie over één persoon uiteindelijk aan elkaar kunt koppelen. Door met nummers te werken, haal je veel zorgen omtrent privacy al weg bij deelnemers aan je onderzoek.

Waar deelnemers wel regelmatig moeite mee hebben, is als het onderzoek verder reikt dan het afnemen van een vragenlijst. Leraren hadden begrijpelijk soms moeite dat hun les werd gefilmd. In zulke gevallen hielp het bijna altijd om die zorgen serieus te nemen en uit te leggen hoe de situatie eruit zou zien (bijv. waar de camera zou komen te staan) en wat er met de opnames zou gebeuren. Het was voor die docenten vaak al fijn om te weten dat alleen de onderzoeker of een assistent de beelden zou zien voor transcriptie en dat de beelden nooit aan anderen zouden worden getoond. We hebben het denk ik één keer meegemaakt dat een docent echt niet gefilmd wou worden en die heeft dus niet aan het onderzoek deelgenomen.

Een vergelijkbare situatie: een leerling had er eens moeite mee dat ik een audio-opname maakte van een interview. Dat was niet in het begin van het interview, maar middenin toen ze gevoelige informatie gaf. Ik heb de audio-opname toen even stopgezet, uitgelegd wat er met de opnames zou gebeuren en dat ze aan het eind van het interview alsnog mocht beslissen dat ik het interview niet in het onderzoek op zou nemen. Ik heb haar gegarandeerd dat alleen ik en niet een assistent naar het interview zou luisteren en dat haar naam niet direct gekoppeld zou worden aan het transcript. Dat was genoeg.

In kwalitatief onderzoek is het trouwens sowieso gebruikelijk om alle informatie waarmee je een persoon kunt identificeren te censureren. Ook in kwantitatief onderzoek noem ik nooit een specifieke school of instituut, al ontkom je er in sommige gevallen niet aan omdat bepaalde instituten heel uniek zijn en de beschrijving ervan al het instituut prijsgeeft. In dat geval is belangrijk dat tevoren duidelijk te maken aan het betreffende instituut.

Tot slot: wat je precies prijsgeeft over de aard van je onderzoek, zal per geval verschillen. Ik vertelde de leerlingen die deelnamen aan mijn promotie-onderzoek (dat over buitenschools lezen en schrijven in brede zin ging) dat het ging over "dingen die ze doen als ze niet op school zitten". Dat was tegelijkertijd specifiek en vaag genoeg. Maar goed, je moet niet de illusie hebben dat je bijvoorbeeld bij een klasobservatie geen invloed hebt op de resultaten. Je bent aanwezig en dus oefen je invloed uit. Het is in ieder geval belangrijk zo duidelijk mogelijk te zijn in je artikelen over de specifieke setting van je onderzoek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143130812
Wellicht ten overvloede: het is heel belangrijk dat je als onderzoeker nadenkt over hoe je integer met je onderzoeksgegevens omgaat. Waar sla je je bestanden op? Heb je je transcripten al gecensureerd als je ze met een collega of een assistent deelt? Hoelang bewaar je gegevens?

Ik denk dat de meeste onderzoekers wel graag integer willen zijn maar uit gemakzucht niet zorgvuldig genoeg met gegevens omgaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143130988
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Het is gewoon ook iets wat je goed wilt doen, zowel voor de partijen met wie je samenwerkt als voor jezelf en je eigen onderzoek. Veel om over na te denken en rekening mee te houden!

Opslaan zal waarschijnlijk op meerdere externe schijven gaan gebeuren, overigens. Minimaal 2 back-ups van transcripties en opnames (audio en video) en bijbehorende identificatiedocumenten. Maar goed inderdaad om daar op te wijzen om er al zo vroeg mogelijk mee te beginnen met het anonimiseren en indexeren van de data. Het is, gok ik, ook zo gebeurd dat je denkt 'dat doe ik later wel even', en dan een bomen-bos-situatie creëert :')
Ja doei.
pi_143131208
En hoe veilig bewaar je die back-ups? Als je dingen in de cloud opslaat, sta je dan het betreffende bedrijf toe om je documenten te analyseren? Privacy is niet vanzelfsprekend; van bijvoorbeeld Dropbox zou je niet achteloos gebruik moeten maken. Ik overweeg om in de toekomst bestanden waarmee personen aan nummers worden gekoppeld te versleutelen.

Als je trouwens onderzoek gaat doen bij één organisatie is het wel belangrijk om voor jezelf duidelijk te hebben of je in je artikelen die organisatie bij naam moet noemen. Als de organisatie werkelijk anoniem kan blijven, dan heb je veel meer ruimte om je gaandeweg op andere onderzoeksvragen te richten. Als dat niet zo is, dan zul je tevoren duidelijker moeten zijn over de doelstelling van je onderzoek. Studenten van me hebben wel eens stage gelopen bij een bepaalde instelling en onderzoek gedaan naar de effecten van een behandeling die daar werd aangeboden. De instelling zelf kon ongenoemd blijven; in de artikelen was het genoeg om het type behandeling te omschrijven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143131341
Anonimiteit en in hoeverre het bedrijf zelf relevant gaat zijn voor het onderzoek en de uitkomsten of dat ze slechts als 'gatekeeper' functioneren zal pas in de eerste maanden blijken. Als ik specifiek hun werkzaamheden ga beschrijven is het moeilijk om anonimiteit te garanderen, aangezien ze vrij makkelijk te herkennen zijn.

Ik heb verder geen kluis zelf thuis, dat soort zaken, maar het department wel, of wellicht bij de organisatie. Maar dat is iets wat sowieso nog op de lijst staat met 'uit te zoeken met begeleiders' voor de komende meetings en wat er vauit de universiteit/departments wordt aangeraden. In elk geval geen informatie online bewaren is mijn initiële idee. Je weet maar nooit.
Ja doei.
pi_143141345
Net aan nieuwe post-doc begonnen, ben al bijna een week bezig met paperwork en nog niet eens bijne klaar ermee :')

Moest zelfs 2.5 uur wachten puur om electriciteit te regelen :(
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 08:48:05 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143155185
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:35 schreef oompaloompa het volgende:
Net aan nieuwe post-doc begonnen, ben al bijna een week bezig met paperwork en nog niet eens bijne klaar ermee :')

Moest zelfs 2.5 uur wachten puur om electriciteit te regelen :(
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143156855
*O* organisatie is akkoord *O*
WOosssssaaaah! :D
Ja doei.
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 10:36:01 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143157168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
*O* organisatie is akkoord *O*
WOosssssaaaah! :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143157656
Echt tof. Zin in O+ :D
Ja doei.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:44:45 #212
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_143160610
Mag binnenkort voor het eerst in de oppositie plaatsnemen om vragen te stellen....ook best spannend O+
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 13:02:12 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143161152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:44 schreef Grumpey het volgende:
Mag binnenkort voor het eerst in de oppositie plaatsnemen om vragen te stellen....ook best spannend O+
_O_ cool
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:09:55 #214
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_143163516
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:35 schreef oompaloompa het volgende:
Net aan nieuwe post-doc begonnen, ben al bijna een week bezig met paperwork en nog niet eens bijne klaar ermee :')

Moest zelfs 2.5 uur wachten puur om electriciteit te regelen :(
Wait, what? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_143174582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wait, what? :?
Anders zou ik in een donker appartement moeten wonen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
*O* organisatie is akkoord *O*
WOosssssaaaah! :D
gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:44 schreef Grumpey het volgende:
Mag binnenkort voor het eerst in de oppositie plaatsnemen om vragen te stellen....ook best spannend O+
En jij ook gefeliciteerd! :)

Wat een goed nieuws allemaal hier!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_143175504
Doe ik er ook eentje:

2 abstracts voor congres geaccepteerd én beurs voor hetzelfde congres *O*
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:07:26 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_143177624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Anders zou ik in een donker appartement moeten wonen :P

Achzo :P Wat doe jij tegenwoordig dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_143179899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:22 schreef dotKoen het volgende:
Doe ik er ook eentje:

2 abstracts voor congres geaccepteerd én beurs voor hetzelfde congres *O*
OK vooruit dan, jij ook gefeliciteerd :P

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Achzo :P Wat doe jij tegenwoordig dan?
Op dit moment voornamelijk stom geregel terwijl ik eigenlijk mijn dissertatie al een week geleden af had moeten hebben :(

Officieel ben ik een week geleden een post-doc begonnen op Wharton maar in praktijk ben ik vooral in rijen aan het staan en online spulletjes aan het kopen :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:14:12 #219
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_143180869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:22 schreef dotKoen het volgende:
Doe ik er ook eentje:

2 abstracts voor congres geaccepteerd én beurs voor hetzelfde congres *O*
Gefeliciteerd! Welke? :)
pi_143192549
Ik heb weer een mailtje van Karen Holmes, Lap Lambert Academic Publishing. Of ik m'n phd-thesis aan ze wil geven *O*

:')... nee dus.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_143201013
NatureNews twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 10:10:31 To celebrate our new Impact Factor, you can subscribe to @Nature for just $42, £42 or ¤42 http://t.co/gCh1iNb7Qy http://t.co/NITdklvhDS reageer retweet
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 15:16:42 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143201083
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 15:14 schreef papernote het volgende:
NatureNews twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 10:10:31 To celebrate our new Impact Factor, you can subscribe to @Nature for just $42, £42 or ¤42 http://t.co/gCh1iNb7Qy http://t.co/NITdklvhDS reageer retweet
Dat had ik al en toen hadden ze een lagere impact factor :D blijft wel leuk om ze gewoon zo als blaadje te lezen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143201102
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat had ik al en toen hadden ze een lagere impact factor :D blijft wel leuk om ze gewoon zo als blaadje te lezen.
Vorig jaar hadden ze exact dezelfde aanbieding, maar toen met 38 (impact factor, euro's, dollars).
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 15:17:42 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143201120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef papernote het volgende:

[..]

Vorig jaar hadden ze exact dezelfde aanbieden, maar toen met 38 (impact factor, euro's, dollars).
Precies daar heb ik een jaartje van :) (je wordt wel genaaid als brit zijnde)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143201469
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Precies daar heb ik een jaartje van :) (je wordt wel genaaid als brit zijnde)
Je wordt als Europeaan sowieso genaaid, want de dollar staat laag. Als UK inwoner hoef je overigens geen VAT te betalen en die komt er als Nederlander nog wel bij.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_143410902
quote:
The Kardashian index: a measure of discrepant social media profile for scientists

Abstract
In the era of social media there are now many different ways that a scientist can build their public profile; the publication of high-quality scientific papers being just one. While social media is a valuable tool for outreach and the sharing of ideas, there is a danger that this form of communication is gaining too high a value and that we are losing sight of key metrics of scientific value, such as citation indices. To help quantify this, I propose the ‘Kardashian Index’, a measure of discrepancy between a scientist’s social media profile and publication record based on the direct comparison of numbers of citations and Twitter followers.
bron

Hoe scoren de wetenschappers hier? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143411019
K-value 0 hier.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_143442130
Hebben jullie wel eens Life on Mars gezien?

Het gaat over een politieman die zichzelf na een ongeluk in 1973 terugvindt (en zich verbaast over hoe de politie toen te werk ging). Wel een geinig idee, wat me af deed vragen hoe wetenschappers in 1973 hun werk deden.

Mijn vader zat ook in de wetenschap, en ik ben als kleuter wel eens op z'n werkkamer geweest, maar het enige wat ik toen zag waren ordners. Hij vertelde wel eens dat hij met ponskaarten naar het rekencentrum ging, om iets door te rekenen.

Is er hier nog iemand die in de jaren 70 onderzoek deed?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143442340
Ja w/ grafieken tekenen aan de tekentafel.
Onderzoeksverslagen tikken op de allereerste tekstverwerker in het land *O*
Handmatig de verdunningen maken in reageerbuisjes.
Inderdaad ponskaarten maken aan de hand van onderzoeksresultaten.
Een dag werken in de gereserveerde kamer waar de computer stond.
Ow, als de tijd tekort schoot.

Primitief was dat vergeleken met nu. w/
  Moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:11:33 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143443808
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

bron

Hoe scoren de wetenschappers hier? :P
:o ik heb een K index van followers/citations 2,15 :o (alleen gemeten op twitter :P ) Volgens dat artikel zou ik eigenlijk 112 followers op twitter moeten hebben maar ik blijf steken 43 :D

Ik twitter trouwens nooit over wetenschap :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143444262
K-index van 0,14. Ik weet niet precies of ik daar nu blij mee moet zijn of niet.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:32:37 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143444411
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:27 schreef papernote het volgende:
K-index van 0,14. Ik weet niet precies of ik daar nu blij mee moet zijn of niet.
Daar zou ik blij mee zijn :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143591766


_O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_143592392
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:12:08 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_143592603
Ik heb een K-index van 0.085

Ik wist wel dat ik underrated was.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:22:33 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143595024
quote:
hmm misschien dat ik eens croquet moet gaan spelen met mijn baas :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143595756
Nuttig spelletje is het hoor, ik heb mijn toekomstige baan mede te danken aan een potje croquet :+
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_143596838
Als ik vanuit m'n kantoor naar buiten kijk, dan zie ik eens per week een stel Japanse bejaarden croquet spelen. Uitermate serieuze sport.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143598328
Croquet is voor academia wat golf is voor het bedrijfsleven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143604589
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:18 schreef Lyrebird het volgende:
Als ik vanuit m'n kantoor naar buiten kijk, dan zie ik eens per week een stel Japanse bejaarden croquet spelen. Uitermate serieuze sport.
als ik vanuit mijn kantoor naar buiten kijk

zie ik helemaal niks want ik heb geen ramen :(
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_143605112
Geneesmiddelonderzoek anno 2014: stapels email en andere tot dan toe enkel digitale documenten uitprinten omdat allerlei wet- en regelgeving nu eenmaal van papier uitgaat ;(
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:50:31 #242
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_143608151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:56 schreef dotKoen het volgende:
Geneesmiddelonderzoek anno 2014: stapels email en andere tot dan toe enkel digitale documenten uitprinten omdat allerlei wet- en regelgeving nu eenmaal van papier uitgaat ;(
Oh hou op schei uit. Ik voer alleen onderzoek uit dat door de industrie is geïnitieerd en ik word al gestoord van alles dat geregeld moet worden. Als ik toch een euro kreeg voor elke keer dat ik ergens een handtekening op zet.... Printen, tekenen, inscannen.... printen, tekenen, inscannen....
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_143608928
Elke keer dat de METC iets aan een ABR-formulier veranderd wil hebben weer een handtekening van PI en van een drukbezette hoogleraar bemachtigen :')

CRFs van 60 pagina's waar elke pagina geparafeerd moet worden!

Inderdaad, dat is het mooie, alles moet óók digitaal. Geneesmiddelonderzoek door de academie (zonder sponsoring van de farmacie) is door de enorm uitgebreide regelgeving steeds moeilijker. Hoe veel contracten ik al langs mijn bureau heb zien gaan! Ik had beter rechten kunnen studeren.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:30:14 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_143628365
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:03 schreef dotKoen het volgende:
Elke keer dat de METC iets aan een ABR-formulier veranderd wil hebben weer een handtekening van PI en van een drukbezette hoogleraar bemachtigen :')

CRFs van 60 pagina's waar elke pagina geparafeerd moet worden!

Inderdaad, dat is het mooie, alles moet óók digitaal. Geneesmiddelonderzoek door de academie (zonder sponsoring van de farmacie) is door de enorm uitgebreide regelgeving steeds moeilijker. Hoe veel contracten ik al langs mijn bureau heb zien gaan! Ik had beter rechten kunnen studeren.
Het is walgelijk. Een grote bureaucratie. Vervelendste vind ik dat ik die betrokken PI's en METC's van deelnemende UMC's telkens weer moet gaan uitleggen hoe het moet. Nog niet iedereen is op de hoogte van alle wet- en regelgeving anno nu (dit is nogal wat veranderd in de afgelopen jaren, is mij verteld).

Maarja :+ Ik mag nog een dikke maand, dan is het klaar.
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 15:41:43 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143631046
Zo'n 4 werkdagen voor mijn vakantie wil ineens iedereen per direct met mij samenwerken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143663088
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo'n 4 werkdagen voor mijn vakantie wil ineens iedereen per direct met mij samenwerken :D
Allemaal 'ja' tegen gezegd? Of je in de luwte gehouden tot nu toe? :D

Goed nieuws! Ik mag les gaan geven komend semester, labwerk! Dubbel goed nieuws omdat het naast de ervaring die ik zo graag wil ook nog lekker betaalt. Daar kunnen we weer wat hardloopevenementjes van doen! *O*

En ik heb even een referentievraagje als jullie 't niet erg vinden (en als wel, dan reageer je niet :+)

Ik heb een kaart nodig van een regio, deze kaart om precies te zijn: http://en.wikipedia.org/w(...)Yorkshire_County.png

Deze kaart is door een wikipedia-gebruiker gemaakt vóór wikipedia conform textuele data, is nergens anders te vinden (ja, ik heb al aardig wat gezocht in officiele documenten, het internet, etc.). Referencen dus. Maar hoe? Met de username (Jza84 ( :') ))? Ik kan voor veel dingen wel wat generieke dingen bedenken, maar loop hier wat op vast. Normaal gebruik ik wikipedia alleen als startpunt als ik niets anders kan vinden en 'snowball' dan via de (fatsoenlijke!) referenties door naar peer-reviewed informatie, maar in dit geval is dít gewoon wat ik nodig heb :') en dat voelt nogal 'shabby'.

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 21-08-2014 14:08:01 ]
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:59:18 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_143665870
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

als ik vanuit mijn kantoor naar buiten kijk

zie ik helemaal niks want ik heb geen ramen :(
Hehe wat, arboregels iemand?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 16:07:00 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143668309
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
Allemaal 'ja' tegen gezegd? Of je in de luwte gehouden tot nu toe?
^O^ ja :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 16:11:19 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143668461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
Deze kaart is door een wikipedia-gebruiker gemaakt vóór wikipedia conform textuele data, is nergens anders te vinden (ja, ik heb al aardig wat gezocht in officiele documenten, het internet, etc.). Referencen dus. Maar hoe? Met de username (Jza84 ( ))? Ik kan voor veel dingen wel wat generieke dingen bedenken, maar loop hier wat op vast. Normaal gebruik ik wikipedia alleen als startpunt als ik niets anders kan vinden en 'snowball' dan via de (fatsoenlijke!) referenties door naar peer-reviewed informatie, maar in dit geval is dít gewoon wat ik nodig heb en dat voelt nogal 'shabby'.
Je zou even de gemeente kunnen vragen om zo'n kaart of je maakt het even zelf... http://www.molecularecologist.com/2012/09/making-maps-with-r/

hier kun je vast wel een eind mee komen :D (natekenen kan natuurlijk ook vrij eenvoudig) er is vast wel ergens een goed high resolution wereldmap beschikbaar die je volgens eigen waarden kunt opknippen :)

die maps hebben hier weer vandaan trouwens: http://www.evl.uic.edu/pape/data/WDB/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:35:32 #250
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_143669342
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo'n 4 werkdagen voor mijn vakantie wil ineens iedereen per direct met mij samenwerken :D
Ik krijg hier in de afgelopen week alweer 5 verzoeken om hulp met analyses etc :P Duidelijk teken dat de zomervakantie weer richting zijn einde gaat.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 16:46:43 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143669681
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik krijg hier in de afgelopen week alweer 5 verzoeken om hulp met analyses etc :P Duidelijk teken dat de zomervakantie weer richting zijn einde gaat.
Inderdaad :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143680120
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:59 schreef speknek het volgende:

[..]

Hehe wat, arboregels iemand?
Dat soort regels bestaan blijkbaar niet in dit 3e-wereldland
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_143692188
Tijdens mijn postdoc in de VS werkte ik in een gebouw dat geen ramen had. Daar namen ze het ook niet zo nauw met de ARBO regels.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143693249
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 03:38 schreef Lyrebird het volgende:
Tijdens mijn postdoc in de VS werkte ik in een gebouw dat geen ramen had. Daar namen ze het ook niet zo nauw met de ARBO regels.
Ik ben in de VS :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_143693305
Ah, dat verklaart een hoop. Tijdens mijn PhD in de VS werkten we met drie studenten op een kamertje waar vroeger 1 verpleegster sliep. Tijdens m'n postdoc zat ik op een kamer ter grootte van een bezemkast, zonder ramen. Man man, wat een arremoe.

Ik heb er veel geleerd, maar terugkijkend was de beloning bedroevend.

Als PI krijg je weinig gedaan zonder goede studenten / postdocs, dus als je goede studenten hebt die zich uit de naad werken om artikelen gepubliceerd te krijgen, dan mag daar best wel wat tegenover staan. Ik heb met twee PIs gewerkt die op dit gebied volledig aloof waren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143701881
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 07:20 schreef Lyrebird het volgende:
Ah, dat verklaart een hoop. Tijdens mijn PhD in de VS werkten we met drie studenten op een kamertje waar vroeger 1 verpleegster sliep. Tijdens m'n postdoc zat ik op een kamer ter grootte van een bezemkast, zonder ramen. Man man, wat een arremoe.

Ik heb er veel geleerd, maar terugkijkend was de beloning bedroevend.

Als PI krijg je weinig gedaan zonder goede studenten / postdocs, dus als je goede studenten hebt die zich uit de naad werken om artikelen gepubliceerd te krijgen, dan mag daar best wel wat tegenover staan. Ik heb met twee PIs gewerkt die op dit gebied volledig aloof waren.
Klinkt herkenbaar :D

Alleen wordt ik op dit moment betaald om mijn oude projecten af te maken, dus heb ik op bezemkast-kantoor-zonder-ramen na eigenlijk weinig te klagen!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_143862252
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 03:38 schreef Lyrebird het volgende:
Tijdens mijn postdoc in de VS werkte ik in een gebouw dat geen ramen had. Daar namen ze het ook niet zo nauw met de ARBO regels.
Herkenbaar toen ik nog op de Farber zat. Maar mijn tweede werkplek op MIT was op de dertiende verdieping van het Legal Seafoodsgebouw op Kendall Sq, met uitzicht over de Charles c_/
Jesus saves but death prevails.
pi_143871618
Kendall Sq... Ik heb het net nog eens via Google street view bekeken, maar dat ziet er echt volledig anders uit dan toen ik er woonde (in Cambridge dan, tussen Harvard en Porter Sq.). Toch wel een machtig mooie tijd daar gehad. Wij gingen vaak poolen in Kendall, daar hadden ze ook zo'n leuk terras. Ook een goede bioscoop daar.

[ Bericht 18% gewijzigd door Lyrebird op 27-08-2014 06:04:58 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143961410
Ja doei.
pi_143961529
Ik sta op een paper van mijn stage van paar jaar terug 5e auteur en hij is gestuurd naar Leukemia. Hopelijk word hij snel geaccepteerd!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  maandag 1 september 2014 @ 09:59:55 #261
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_144053867
Mijn eerste manuscript is vorige week keihard gebouncet met een standaard we krijgen meer binnen dan we kunnen plaatsen riedel :9 Dus nu op naar het volgende blad.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_144071893
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:59 schreef Pluizel het volgende:
Mijn eerste manuscript is vorige week keihard gebouncet met een standaard we krijgen meer binnen dan we kunnen plaatsen riedel :9 Dus nu op naar het volgende blad.
Na een afwijzing de Impact Factor verdubbelen en daarheen submitten. Dat zal ze leren :6.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_144076247
ugh, allemaal leuk dat gepraat over solid science door NWO maar ben nu al een paar uur bezig met impact factors opzoeken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144076251
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:59 schreef Pluizel het volgende:
Mijn eerste manuscript is vorige week keihard gebouncet met een standaard we krijgen meer binnen dan we kunnen plaatsen riedel :9 Dus nu op naar het volgende blad.
Als ik een gulden kreeg voor iedere afwijzing...Kun je leuk van uit eten inmiddels.
Jesus saves but death prevails.
pi_144076418
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:34 schreef Shivo het volgende:

[..]

Als ik een gulden kreeg voor iedere afwijzing...Kun je leuk van uit eten inmiddels.
Ik betwijfel het :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator maandag 1 september 2014 @ 21:24:55 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_144078635
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:34 schreef Shivo het volgende:

[..]

gulden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 1 september 2014 @ 21:34:02 #267
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_144079116
Ach ik ga braaf de top 25% van mijn vakgebied af
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_144139443
quote:
Door deze trend krijgen de grote labs en afdelingen meer geld en invloed omdat ze beter in staat zijn fondsen te werven en vaste contracten aan te bieden, ook op "staff scientist" niveau voor diegenen die de stap naar asst prof/universitair docent niet weten te zetten. Lijkt mij enerzijds een goede ontwikkeling, anderzijds maak je de Nederlandse wetenschap meer afhankelijk van een select gezelschap, net als in de VS.
Jesus saves but death prevails.
pi_144144731
Ik zie vrijwel alleen maar nadelen: kortetermijnbeleid door universiteiten, talent waarin reeds is geïnvesteerd gaat naar andere universiteiten als het contract ophoudt, het onderwijs lijdt eronder omdat telkens iemand anders ingewerkt moet worden (en het nog maar de vraag is hoe goed die onderwijs geeft) en het onderzoek lijdt er ook onder omdat niet zozeer goede plannen worden uitgevoerd maar plannen die politiek goed liggen om welke reden dan ook.

Maar in mijn vakgebied heb je dan ook nauwelijks met 'grote labs' te maken. En kleine groepen, zoals de theoretisch georiënteerde groepen, hebben het heel zwaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144159633
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:31 schreef Shivo het volgende:

[..]

Door deze trend krijgen de grote labs en afdelingen meer geld en invloed omdat ze beter in staat zijn fondsen te werven en vaste contracten aan te bieden, ook op "staff scientist" niveau voor diegenen die de stap naar asst prof/universitair docent niet weten te zetten. Lijkt mij enerzijds een goede ontwikkeling, anderzijds maak je de Nederlandse wetenschap meer afhankelijk van een select gezelschap, net als in de VS.
Die reactie van VSNU ook:
quote:
De koepel van universiteiten VSNU ziet geen probleem. Onderzoek zou alleen competitiever zijn geworden. "Wetenschappers strijden met elkaar om de pot met geld", zegt een woordvoerder in de krant.
Totaal niet in gaan op de genoemde problemen en net doen alsof competitie altijd alles beter maakt, dacht dat we onderhand toch al wel geleerd hadden dat het zo niet werkt :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144160283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 05:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Die reactie van VSNU ook:

[..]

Totaal niet in gaan op de genoemde problemen en net doen alsof competitie altijd alles beter maakt, dacht dat we onderhand toch al wel geleerd hadden dat het zo niet werkt :/
Nou, inderdaad! Al was de reactie van de VSNU misschien uitgebreider en is er selectief geciteerd.

Het gebrek aan continuïteit zie ik bij de twee universiteiten waar ik heb gewerkt als een groot probleem. Nu valt dat denk ik ook wel de universiteiten zelf voor een deel te verwijten. Het kortetermijnbeleid heeft alles met geld te maken, maar de universiteit zou ook ondanks de mogelijke fluctuatie van fondsen een langetermijnvisie kunnen ontwikkelen. Er hoeft echt niet elk jaar gewacht te worden tot de studentaantallen bekend zijn met het duidelijk maken aan werknemers of ze nog een jaar mogen blijven. (Dat ging er op mijn oude universiteit soms best schandalig aan toe, met mensen die in augustus nog niet wisten of ze per september onderwijstaken zouden hebben.)

Daarnaast houdt mijn huidige universiteit er voor de universitair docenten eisen op na die strenger zijn dan aan andere universiteiten. Zeker voor de afdeling waar ik werk zijn die eisen te streng en daardoor gaan waardevolle krachten op den duur weg naar universiteiten waar er meer naar inhoudelijke kwaliteit wordt gekeken.

Ze doen het dus ook zichzelf aan, dat gebrek aan continuïteit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144167770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, inderdaad! Al was de reactie van de VSNU misschien uitgebreider en is er selectief geciteerd.
Klopt, ik wilde het nog nagaan gisteren maar toen ebsloot ik gewoon te willen klagen :P

quote:
Het gebrek aan continuïteit zie ik bij de twee universiteiten waar ik heb gewerkt als een groot probleem. Nu valt dat denk ik ook wel de universiteiten zelf voor een deel te verwijten. Het kortetermijnbeleid heeft alles met geld te maken, maar de universiteit zou ook ondanks de mogelijke fluctuatie van fondsen een langetermijnvisie kunnen ontwikkelen. Er hoeft echt niet elk jaar gewacht te worden tot de studentaantallen bekend zijn met het duidelijk maken aan werknemers of ze nog een jaar mogen blijven. (Dat ging er op mijn oude universiteit soms best schandalig aan toe, met mensen die in augustus nog niet wisten of ze per september onderwijstaken zouden hebben.)

Daarnaast houdt mijn huidige universiteit er voor de universitair docenten eisen op na die strenger zijn dan aan andere universiteiten. Zeker voor de afdeling waar ik werk zijn die eisen te streng en daardoor gaan waardevolle krachten op den duur weg naar universiteiten waar er meer naar inhoudelijke kwaliteit wordt gekeken.

Ze doen het dus ook zichzelf aan, dat gebrek aan continuïteit.
Wat mij erg stoort is dat, igg in mijn vakgebied voor de beurzen voor jonge onderzoekers, aanvragen beoordeeld worden door een groep wetenschappers van buiten het veld, met als gevolg dat vaak het verkeerde onderzoek gesponsord wordt (dingen die maatschappelijk relevant klinken maar gewoon niet goed zijn).
Mijn oude universiteit werkte minder volgens het eigen geld principe, waar mensen die zichzelf financieren minder andere taken krijgen maar die taken niet totaal afkunnen kopen. Aan de ene kant zorgt dit voor meer stabiliteit omdat het geld dus over meer mensen verdeeld wordt, aan de andere kant schrikt dat mensen die beurzen hebben gekregen af, omdat zij meer waar voor hun geld kunnen krijgen op een andere universiteit.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 4 september 2014 @ 14:57:27 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_144168856
Ik ben de laatste drie jaar al vier keer van onderzoeksfocus veranderd..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 4 september 2014 @ 16:28:43 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_144171872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:57 schreef speknek het volgende:
Ik ben de laatste drie jaar al vier keer van onderzoeksfocus veranderd..
Word je daar niet totaal gestoord van?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 september 2014 @ 16:46:50 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_144172592
Ja. Nouja het is ergens ook wel weer leuk, maar ongetwijfeld gaat de kwaliteit van m'n werk danig achteruit. Op zich merk je wel dat dat voor iedereen geldt. Ik heb alleen het idee dat daardoor hogerop komen in de wetenschap (wanneer je genoeg geld binnenharkt) steeds minder op basis van onderzoek, en steeds meer op basis van netwerk gebeurt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 4 september 2014 @ 16:49:55 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_144172715
Ohja en dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:15 schreef oompaloompa het volgende:
Wat mij erg stoort is dat, igg in mijn vakgebied voor de beurzen voor jonge onderzoekers, aanvragen beoordeeld worden door een groep wetenschappers van buiten het veld, met als gevolg dat vaak het verkeerde onderzoek gesponsord wordt (dingen die maatschappelijk relevant klinken maar gewoon niet goed zijn).
En voor grote projecten kijken ze meer naar of het consortium de poppetjes heeft dan of het zinnig is wat ze doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144173129
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:49 schreef speknek het volgende:
Ohja en dit:

[..]

En voor grote projecten kijken ze meer naar of het consortium de poppetjes heeft dan of het zinnig is wat ze doen.
Ik deed in een ver verleden (of eingelijk 2 jaar geleden :P) mee aan een beurs voor een phd-positie. Mijn CV werd extreem goed beoordeeld, CV van mijn begeleider werd extreem goed beoordeeld, allebei de reviews van het proposal waren insanely positief met vrijwel alle negative-comment vakjes leeg of een verkapt compliment (dit project grijpt terug op interessante klassieke theorien, maar niet allen worden genoemd. Echter vermoed ik dat dit door de woordlimiet komt) was bij een van de reviews de enige kritiek. Uiteindelijk niet gekregen ondanks ik hoogstwaarschijnlijk een van de hoogste scores had uit de hele groep. Toen ik vroeg om feedback hoe dit had kunnen gebeuren kreeg ik te horen dat uiteindelijk de scores er niet toe deden maar dat een groep van 7 "professionals" uit meerdere subvelden uiteindelijk gewoon kiezen wat ze goed lijkt. (1 van die professionals herkende ik, is iemand die al 10 jaar niets publiceert en alcoholist is, heel dag de dag zat rond loopt)

Na die ervaring ben ik nogal cynisch over het NWO zoals je hopelijk kunt begrijpen :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 4 september 2014 @ 17:05:00 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_144173322
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik deed in een ver verleden (of eingelijk 2 jaar geleden :P) mee aan een beurs voor een phd-positie. Mijn CV werd extreem goed beoordeeld, CV van mijn begeleider werd extreem goed beoordeeld, allebei de reviews van het proposal waren insanely positief met vrijwel alle negative-comment vakjes leeg of een verkapt compliment (dit project grijpt terug op interessante klassieke theorien, maar niet allen worden genoemd. Echter vermoed ik dat dit door de woordlimiet komt) was bij een van de reviews de enige kritiek. Uiteindelijk niet gekregen ondanks ik hoogstwaarschijnlijk een van de hoogste scores had uit de hele groep. Toen ik vroeg om feedback hoe dit had kunnen gebeuren kreeg ik te horen dat uiteindelijk de scores er niet toe deden maar dat een groep van 7 "professionals" uit meerdere subvelden uiteindelijk gewoon kiezen wat ze goed lijkt. (1 van die professionals herkende ik, is iemand die al 10 jaar niets publiceert en alcoholist is, heel dag de dag zat rond loopt)

Na die ervaring ben ik nogal cynisch over het NWO zoals je hopelijk kunt begrijpen :P
Damn... je zou toch uit totale frustratie de laptop uit het raam gooien en ander werk gaan zoeken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_144174154
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Damn... je zou toch uit totale frustratie de laptop uit het raam gooien en ander werk gaan zoeken?
Nou ja, het is 2 jaar geleden gebeurd en ik ben er stiekem nog steeds best zuur over. Niet echt dat ik het niet heb gekregen maar meer dat het zo'n vertiefd systeem is, het enige systeem in nl is, en zo ontzettend belangrijke gevolgen heeft. Zeker ook omdat elke NWO beurs die je krijgt, de kansen op de volgende volgens mij vrijwel verviervoudigt (als het niet veel meer is).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 4 september 2014 @ 18:00:03 #280
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_144175099
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 19:18 schreef papernote het volgende:

[..]

Na een afwijzing de Impact Factor verdubbelen en daarheen submitten. Dat zal ze leren :6.
Dat heb ik destijds met mijn scriptie gedaan...eerst naar blad met IF van rond de 5, afgeketst. Vervolgens maar voor de grap naar JAMA (IF van 30+) gestuurd, geaccepteerd :')
pi_144175393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:00 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Dat heb ik destijds met mijn scriptie gedaan...eerst naar blad met IF van rond de 5, afgeketst. Vervolgens maar voor de grap naar JAMA (IF van 30+) gestuurd, geaccepteerd :')
Een maat van mij hetzelfde maar dan van #3 in psych naar science :')

Gebeurt mij nou nooit :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 4 september 2014 @ 18:24:05 #282
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_144175759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Een maat van mij hetzelfde maar dan van #3 in psych naar science :')

Gebeurt mij nou nooit :P
Daarna hetzelfde weer eens ondernomen, maar het is geen garantie voor success ben ik achter :P
  vrijdag 5 september 2014 @ 00:58:33 #283
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_144190846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Een maat van mij hetzelfde maar dan van #3 in psych naar science :')

Gebeurt mij nou nooit :P
Wij hebben hier onze zinnen op PNAS gezet. Kijken hoe dat gaat :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_144194104
*O* sloot geld gekregen om naar een conferentie te gaan *O* Zelfs formal dinner wordt betaald! *O*
Ja doei.
pi_144207295
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wij hebben hier onze zinnen op PNAS gezet. Kijken hoe dat gaat :P
Daar hoor je zulke verschillende verhalen over. Enorm trage editors die een paper drie maanden op de plank laten liggen, maar ook papers die binnen zes weken gereviewed en geaccepteerd zijn.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:24:34 #286
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_144208143
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
*O* sloot geld gekregen om naar een conferentie te gaan *O* Zelfs formal dinner wordt betaald! *O*
eet smakelijk alvast ;)
pi_144248646
quote:
'Wetenschapsselectie van de NWO is ontmoedigende farce'

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) verdeelt een steeds groter deel van de middelen voor wetenschappelijk onderzoek. Vroeger werden die gelden rechtstreeks naar de universiteiten overgemaakt. Daar werken immers de wetenschappers en daar zouden ze wel het beste weten welke projecten veelbelovend zijn. Nu geloven we dat niet meer en richten we competities in. Inmiddels is dit beleid volledig ontspoord, zoals zoveel beleidsprogramma's van neoliberale signatuur. Er zijn drie hoofdbezwaren: het is te duur, het is oneerlijk en het stimuleert risicoloze wetenschapsbeoefening.

...............
http://www.volkskrant.nl/(...)edigende-farce.dhtml
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144254823
Vooral die laatste opmerking van de eerste alinea. So true!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144258988
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:24 schreef Grumpey het volgende:

[..]

eet smakelijk alvast ;)
Ghehe. Dank.

Zie vooruit uit naar de sessies, en hoop dat ik voor die tijd een beetje dezelfde mensen tref zo voor tijdens dat diner. Zodra ik mensen 'ken' praat ik honderduit, maar vind 't nog altijd maar wat om in zo'n grote groep zelf op mensen af te stappen. Laatste conferentie was vrij kleinschalig (niche onderwerp :+ ) en daar hadden we allemaal het motorrijden gemeen, dat bindt wat meer op persoonlijk niveau.

Oh, ik moet echt gaan werken aan mijn network-skills.
Ja doei.
pi_144263926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Vooral die laatste opmerking van de eerste alinea. So true!
Echt heh, als je niet bij voorbaat als precies weet wat je gaat vinden is het sowieso onsubsidiabel wat het hele traject nogal een farce maakt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144266020
quote:
Het is inderdaad een drama daar, hoor er hier ook niets anders dan slechte verhalen over.

Maar ik probeer moed te houden, ga komende VENI-ronde meedoen :).
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zondag 7 september 2014 @ 14:04:22 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_144270504
quote:
Zoveel waarheid in een stuk. Je zou het bijna wetenschap kunnen noemen.

(alleen het risicoloze wetenschap weet ik niet zo. Was het niet ook juist ingevoerd zodat je onrenderende groepen die alleen maar hetzelfde bleven doen kon afstoten)

Ik zat er laatst ook aan te denken. Als je drie groepen hebt en maar een subsidiepotje dan loont het een competitie uit te schrijven. Maar zodra het veertig groepen voor een potje is, is dat een gigantische verspilling. Denk je eens in dat die veertig onderzoeksgroepen met hun werk bezig waren, onderzoek doen, in plaats van hijgerig van de ene naar de andere subsidiepot proberen te springen voor de kruimels, holy moly. Dan hadden we wel volgend jaar op hoverboards door de stad gevlogen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144281055
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 14:04 schreef speknek het volgende:

(alleen het risicoloze wetenschap weet ik niet zo. Was het niet ook juist ingevoerd zodat je onrenderende groepen die alleen maar hetzelfde bleven doen kon afstoten)
Dat merk ik juist heel duidelijk. Als je onderzoek niet bij de mainstream aansluit, kun je je papers moeilijker slijten en moeilijker fondsen werven. Sowieso is het al moeilijker om je plek binnen een vakgroep zeker te stellen omdat bij visitaties coherentie in de onderzoekslijn wordt verwacht.

Om het concreter te maken: het blijft moeilijk collega's te overtuigen van de waarde van een mixed-method design.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144596949
Net de Zembla van 11 September gekeken over een pil die wel/niet zou moeten werken. Er wordt geclaimed dat de statistiek slecht is door 1 wetenschapper terwijl de ander claimt dat het gewoon goed is en ze het niet begrijpen.

Uit nieuwsgierigheid zou ik het paper graag bekijken maar mijn vpn werkt niet, iemand toevallig access tot http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23130782?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144597360
Heb ik ook gezien, oompaloompa! En ik was ook nieuwsgierig, al kwam het 'de statistiek is slecht'-kamp geloofwaardiger over.

Als je me je mailadres pm't, stuur ik je de pdf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144597407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
*O* sloot geld gekregen om naar een conferentie te gaan *O* Zelfs formal dinner wordt betaald! *O*
^O^

Ik heb vandaag waarschijnlijk ook een sloot geld binnengehaald, maar dan voor een aio. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144598393
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:48 schreef oompaloompa het volgende:
Net de Zembla van 11 September gekeken over een pil die wel/niet zou moeten werken. Er wordt geclaimed dat de statistiek slecht is door 1 wetenschapper terwijl de ander claimt dat het gewoon goed is en ze het niet begrijpen.

Uit nieuwsgierigheid zou ik het paper graag bekijken maar mijn vpn werkt niet, iemand toevallig access tot http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23130782?
Ik heb de paper niet gelezen maar het lijkt me dat de onderzoekers die zeggen dat het werkt daar bijzonder veel baat bij hebben, aangezien ze het product willen commercializeren. Het andere kamp lijkt niet zulke belangen te hebben.
Jesus saves but death prevails.
pi_144598549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:19 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik heb de paper niet gelezen maar het lijkt me dat de onderzoekers die zeggen dat het werkt daar bijzonder veel baat bij hebben, aangezien ze het product willen commercializeren. Het andere kamp lijkt niet zulke belangen te hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Heb ik ook gezien, oompaloompa! En ik was ook nieuwsgierig, al kwam het 'de statistiek is slecht'-kamp geloofwaardiger over.

Als je me je mailadres pm't, stuur ik je de pdf.
Totaal met jullie beiden eens, maar voordat ik me al te veel op heuristieken baseer wil ik graag de stats zien :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144598946
Over statistiek gesproken, hoorde zondag op de radio een interview met Ton Derksen, emeritus professor Filosofie Nijmegen, en verantwoordelijk voor de vrijspraak van Lucia de B. Ik heb me nooit zo in de zaak verdiept, maar naar aanleiding van zijn commentaar wat achtergrond informatie opgezocht. Die vrouw is destijds veroordeeld op "circumstantial evidence"; het zou simpelweg teveel toeval zijn dat er kinderen doodgingen terwijl zij in de buurt was. Het is redelijk schokkend hoeveel fouten er zijn gemaakt door de statisticus in die zaak. Zo blijkt maar weer dat je met statistiek in de luren kunt worden gelegd. Zoals een collega "wet lab" bioloog ooit eens tegen me zei, "als je statistiek nodig hebt om je gelijk te bewijzen dan klopt je theorie waarschijnlijk niet".
Jesus saves but death prevails.
pi_144599276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:31 schreef Shivo het volgende:
Over statistiek gesproken, hoorde zondag op de radio een interview met Ton Derksen, emeritus professor Filosofie Nijmegen, en verantwoordelijk voor de vrijspraak van Lucia de B. Ik heb me nooit zo in de zaak verdiept, maar naar aanleiding van zijn commentaar wat achtergrond informatie opgezocht. Die vrouw is destijds veroordeeld op "circumstantial evidence"; het zou simpelweg teveel toeval zijn dat er kinderen doodgingen terwijl zij in de buurt was. Het is redelijk schokkend hoeveel fouten er zijn gemaakt door de statisticus in die zaak. Zo blijkt maar weer dat je met statistiek in de luren kunt worden gelegd. Zoals een collega "wet lab" bioloog ooit eens tegen me zei, "als je statistiek nodig hebt om je gelijk te bewijzen dan klopt je theorie waarschijnlijk niet".
Lucia de B. is een klassiek voorbeeld van de prosecutors fallacy. (Mocht je interesse hebben in de theorie erachter.) Eigenlijk gênant dat daar niet meer aandacht aan wordt besteed bij het opleiden van officieren van justitie etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')