abonnement Unibet Coolblue
pi_140308908
Ik heb goed nieuws ! De Captain's Choice Cat 'O Nine Tails is verzonden vanaf Maggards! :D Hopen dat alles weer net zo goed verloopt als vorige keer!
pi_140308934
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 12:02 schreef Cliffy het volgende:
Het ging hier toch over scheren?
Nouja als het alleen over scheren ging dan zou het verdere ook niet relevant zijn om je aankopen te laten zien.

Dus het gaat ook over het kopen van scheerproducten ;) En dat is weer iets psychologisch, maja daar heeft Fok! inderdaad een andere subforum voor. Maar laten we inderdaad gewoon maar weer gezellig over scheren discussiëren, want iedereen heeft zijn eigen voorkeuren wat betreft producten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 12:07 schreef Ubershave het volgende:
Ik heb goed nieuws ! De Captain's Choice Cat 'O Nine Tails is verzonden vanaf Maggards! :D Hopen dat alles weer net zo goed verloopt als vorige keer!
Moet je geen kosten aan de doaune betalen? Of is zo'n bestelling nog onder de ¤ 22? Dat laatste heeft mij altijd een beetje tegen gehouden om een Whippeddog Silvertip Scheerkwast te kopen. ¤ 25 kost zo'n 24mm silvertip, en ¤ 18,24 komt erbij aan extra kosten als de Post het eruit pikt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Diqiu-Long op 24-05-2014 12:15:17 ]
pi_140309131
Met een fles aftershave en een pakje mesjes kom je makkelijk onder de ¤22,- alleen shipping is bijna net zoveel, maar goed...dat weet je met USA.
pi_140309197
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 12:16 schreef Ubershave het volgende:
Met een fles aftershave en een pakje mesjes kom je makkelijk onder de ¤22,- alleen shipping is bijna net zoveel, maar goed...dat weet je met USA.
Die verzendkosten tellen ze officieel mee, dus dan zit je alsnog boven de ¤ 22 of niet? Maar inderdaad verzendkosten vanuit USA zijn hoog, die Chinezen of Turken verzenden een stuk goedkoper in vergelijking.
pi_140309235
Nee die verzendkosten tellen ze niet mee. Weet niet waar je die kolder nou weer vandaan haalt....
pi_140309437
Verzendkosten tellen inderdaad niet mee. Dat is onzin!

Kijk hier. Handig: http://www.invoercalculator.nl/
pi_140309602
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 12:19 schreef Ubershave het volgende:
Nee die verzendkosten tellen ze niet mee. Weet niet waar je die kolder nou weer vandaan haalt....
Van deze website waar je de invoerkosten kunt berekenen.

Als ik er een $ 10 aan verzendkosten bij invult zegt die website dat de bijkomende kosten hogere zijn. Maja dan ben je wel mooi de l*l als zo'n bedrijf gratis verzend, want dan telt het natuurlijk wel mee.

Maar het is goed om te weten dat die verzendkosten niet mee tellen, dan zit zo'n Whippeddog Silvertip op ¤ 22 en net op randje dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door Diqiu-Long op 24-05-2014 12:39:32 ]
pi_140309732
En lees nou eens een keer met je hersens erbij aan.
Ik weet dat begrijpend lezen heel moeilijk is voor je.

Voorbeeld 1: de waarde van de ontvangen goederen is niet meer dan ¤ 22

U koopt buiten de Europese Unie (EU) een aantal games voor ¤ 21,-
Omschrijving Bedrag
Prijs van de games ¤ 21,-
Verzendkosten (bijvoorbeeld ¤ 15,-) ¤ 15,-
Verzekeringskosten (bijvoorbeeld ¤ 10,-) ¤ 10,-
Invoerrechten:
U betaalt geen invoerrechten omdat de waarde onder de ¤150,- blijft ¤ 0
BTW:
U betaalt geen BTW omdat de waarde minder is dan ¤22 ¤ 0
Totaal (prijs + kosten + belastingen) ¤ 46

U betaalt geen invoerrechten en omzetbelasting voor de games. Soms moet u wel inklarings- of afhandelingskosten betalen aan het postbedrijf. Dit verschilt per aanbieder. PostNL (die onder andere in Nederland de bezorging afhandelt van pakketten die via het Amerikaanse postbedrijf USPS verzonden zijn) rekent geen inklaringskosten voor pakketjes met een waarde onder de ¤22,-
pi_140309839
Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar de berekening van die website waren de kosten wel degelijk hoger wanneer ik er $ 10 fictieve verzendkosten erbij deed in het vakje verzendkosten ;)

Persoonlijk blijf ik liever safe onder die ¤ 22. Want ik heb volgens mij al een keer ook over de waarde van de verzendkosten doaune kosten moeten betalen, omdat die Amerikaan het totaalbedrag als waarde invulde.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:21:42 #160
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140312073
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je kunt een Rimei krabber en Edwin Jagger krabber eigenlijk ook niet een op een vergelijken, de ene is een budget krabber en de andere een luxe krabber, dus natuurlijk is die duurdere maar ze zijn wel erg goed.
Omschrijf dan maar eens waar het hem dan in zit, dat luxe.

Ik vind het inderdaad namelijk ook hypocriet, want er wordt hier in mijn ogen veel te veel waarde aan prijs gehangen. Een hoge prijs plaatst je hier kennelijk in het luxe segment, zonder sterke argumenten.

Ja, de staalkwaliteit van die Rimei is lager. Maar mag dat het prijsverschil tussen de Rimei en de Edwin Jagger verklaren?
De Baume is kennelijk iets beter dan de Nivea, maar kunnen mensen dan ook uitleggen waarin dan precies?

Perceptie en 'gevoel' doen ontzettend veel met de meningen die hier langskomen. 'Luxe' producten worden hier ook zo beoordeeld, terwijl prijs/kwaliteit veel minder waarde lijkt mee te brengen.

Als ik namelijk naar de kwaliteit van mijn Muhle kijk zie ik dat die prima is, en ik geloof dat hij zeker mijn leven mee zou moeten kunnen gaan. Verantwoord dat de prijs? Nee, want het tienvoudige van die Rimei zit hem niet in ontwikkeling en materiaal, maar vooral in naam en reputatie, als je het mij vraagt.

Dat ik dat er voor over heb, prima, maar loop dan niet iets goedkopers per definitie af te kraken om de prijs, of omdat het niet in het 'luxe' segment valt...
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:25:30 #161
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140312172
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:27 schreef znarch het volgende:

[..]

Nee. De domheid van jouw post is iets om afkeurend over te doen.

Je domheid kent werkelijk geen grenzen.

- Baume zal wel zo duur zijn door marketing. Nivea asb is net zo goed ;(

- Jouw 3 euro krabbel is net zo goed als eentje van 10x die prijs ;(


- je prijst je 3 euro krabbers aan alsof ze top of the shelf zijn.

- je doet constant alsof het beter is je zo goedkoop mogelijk te scheren.

Eigenlijk ben je de moeite niet eens op te reageren.
De prijs/kwaliteit verhouding wordt door hem benadrukt, dat kan ik prima begrijpen. Als je doel gehaald wordt, waarom dan niet blij zijn met het feit dat je dat voor een factor 10 hebt kunnen halen?

Hij heeft de Baume getest, en voor hem doet het kennelijk niets meer. Dat daar schaalvoordeel en marketihng achter zit is een heel legitieme aanname. Beter dan iemand als dom bestempelen terwijl hij best sterke punten heeft. Ik vind die Baume ook belachelijk duur, ongeacht de werking en de achtergrond. Als je het mij vraagt is dat hele handgemaakte blabla verhaal namelijk inderdaad marketing. En kennelijk werkt het.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:26:46 #162
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140312206
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat vond je er dan niet beter aan?
Laten we die vraag eens omdraaien: wat vond jij er wél beter aan? En is het dan terecht dat hij een factor 7-10 duurder is?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:30:15 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140312280
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 14:26 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Laten we die vraag eens omdraaien: wat vond jij er wél beter aan? En is het dan terecht dat hij een factor 7-10 duurder is?
ik heb mijn sample nog niet binnen, vandaar mijn vraag om motivatie.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:32:03 #164
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140312325
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 11:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik zie elke keer dit soort zinnen terugkomen, het heeft niks meer met scheren te maken, schijnbaar een trauma ofzo, contineu mensen voor de schenen schoppen, het levert jou iig geen redenment of winst op, denk gewoon 3x na voordat je op de invoerknop drukt, want toch staat er meestal veel info in jouw posts en die wordt wel gewaardeerd.
Je wilt volgens mij niet inzien dat je zelf exact hetzelfde doet? Je loopt continu te schelden op mensen omdat ze 'te dom zijn om te zien dat duurder beter is'.

Iedereen zit er hier anders in, en ik ben inderdaad juist benieuwd naar de prijs/kwaliteit verhoudingen. Dus laat vooral die reviews komen zonder elkaar iedere keer de grond in te trappen :N
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:34:35 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140312375
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 14:32 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Je wilt volgens mij niet inzien dat je zelf exact hetzelfde doet? Je loopt continu te schelden op mensen omdat ze 'te dom zijn om te zien dat duurder beter is'.

Iedereen zit er hier anders in, en ik ben inderdaad juist benieuwd naar de prijs/kwaliteit verhoudingen. Dus laat vooral die reviews komen zonder elkaar iedere keer de grond in te trappen :N
nee, dat doe ik niet, ik leg iets uit, verder moet je mij geen woorden in de mond leggen.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:39:48 #166
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140312457
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

lol, 3 euro en dan is het RVS, het is geverfd afval blik
RVS kost wel wat meer, hoor
Dit is een voorbeeld, je posts daarboven geven ook nogal een 'waardeoordeel' in de toon.

Overigens haalde ik jou en znarch even door elkaar mbt de domheid, dat is inderdaad niet correct ;)
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:40:56 #167
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140312477
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 14:39 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dit is een voorbeeld, je posts daarboven geven ook nogal een 'waardeoordeel' in de toon.

Overigens haalde ik jou en znarch even door elkaar mbt de domheid, dat is inderdaad niet correct ;)
ik heb die rimei ook gehad, inmiddels weggegooid.
pi_140312568
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 14:21 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Omschrijf dan maar eens waar het hem dan in zit, dat luxe.
Het zit hem toch vooral in de afwerking van de krabber zeg maar, die is meer verchroomd ( Lees: luxere ) en de krabber is zwaardere. Maar goed Edwin Jagger is heeft dan best nog een goede prijs-kwaliteitsverhouding, al zijn die ook zo'n ¤ 5 a ¤ 7 duurdere geworden in twee jaar tijd want ik kocht mijn DE89L voor zo'n ¤ 22.

Muhle en Merkur zijn geloof ik weer een stukje duurdere, maar die Edwin Jagger, Muhle, Merkur etc worden ook in west Europa geproduceerd en dat is gewoon ook duurdere. Maar de Rimei bied gewoon een veel hogere prijs-kwaliteitsverhouding dan de bovenstaande merken, maar hij is ook lichter, minder luxe, en de afwerking is naar mijn mening toch net iets minder.

Al toont de Chinese Gillette Tech dan weer dat je voor ¤ 2,40 ook een krabber kunt kopen die een net wat betere afwerking heeft dan die Rimei, en de Rimei is een imitatie van die Gillette Tech ;) Dat plastic handvat van die Chinese Gillette Tech oogt misschien goedkoop, maar bied een betere grip dan de Rimei, Edwin Jagger etc en hij heeft een goede balans.

quote:
Ja, de staalkwaliteit van die Rimei is lager. Maar mag dat het prijsverschil tussen de Rimei en de Edwin Jagger verklaren?
Nee dat zal het prijsverschil niet verklaren, maar wel de dure westerse arbeid en webwinkels die waarschijnlijk ook nog wel een ¤ 5 aan winst nemen.

Mij zou het trouwens niets verbazen dat Barbiere di Figaro veel minder op een Edwin Jagger verdiend dan de Pearl krabbers die in India zijn gemaakt, die kosten namelijk bijna even veel als die Edwin Jagger maar in India is productie ook spotgoedkoop, maar naar mijn mening ogen ze ook minder luxe dan de Edwin Jaggers afgaande van de foto's die ik gezien heb.

quote:
De Baume is kennelijk iets beter dan de Nivea, maar kunnen mensen dan ook uitleggen waarin dan precies?
Ik wacht nog op mijn staal, dus tot dan kan ik geen echt oordeel geven. Maar als het al beter is, dan weet ik nu al dat het niet de genoemde ¤ 30 goed praat.

quote:
Perceptie en 'gevoel' doen ontzettend veel met de meningen die hier langskomen. 'Luxe' producten worden hier ook zo beoordeeld, terwijl prijs/kwaliteit veel minder waarde lijkt mee te brengen.
Ik geloof dat de meeste hier inderdaad niet op prijs-kwaliteitsverhouding oordelen, ik zelf doe dat op mijn weblog wel en heb al heel wat ''luxe'' scheerproducten een lage prijs-kwaliteitsverhouding geven, omdat ze gewoon niet of niet veel betere werken dan de goedkope producten die ik getest heb.

quote:
Als ik namelijk naar de kwaliteit van mijn Muhle kijk zie ik dat die prima is, en ik geloof dat hij zeker mijn leven mee zou moeten kunnen gaan. Verantwoord dat de prijs? Nee, want het tienvoudige van die Rimei zit hem niet in ontwikkeling en materiaal, maar vooral in naam en reputatie, als je het mij vraagt.
Voor de naam betaal je in zekere zin altijd, en in het geval van scheerzepen dient iedere producent ongeacht groot of klein aan strenge wetten te voldoen.

quote:
Dat ik dat er voor over heb, prima, maar loop dan niet iets goedkopers per definitie af te kraken om de prijs, of omdat het niet in het 'luxe' segment valt...
Ik denk dat meningen gewoon zo erg verschillen, en dat het waarschijnlijk niet eens bedoeld is als afkraken ;) Ik doe het zelf namelijk ook wel eens zonder er erg in te hebben, maar iedereen heeft gewoon zijn voorkeur en na deze hele discussie in dit topic komt dat nog meer naar voren.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:46:09 #169
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140312587
Zit mobiel, dus onderstaand is een reactie op het weggooien van de Rimei.

Dat kan, geen probleem ook met die prijs.

Hoe schoor hij toen hij niet geroest was? Je zou namelijk ook dat ding iedere keer kunnen drogen, wat de levensduur vast fors verlengd. En ja, dat is meer moeite, maar dan ben je wel een paar jaar klaar voor 4 euro _O-
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:49:44 #170
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140312672
Hoe zeker is het trouwens dat die Jaggers en Muhles in West-Europa gemaakt worden? Ik geloof namelijk best dat ze ook gewoon aan de andere kant van de wereld gemaakt worden.

Afwerking en kwaliteitscontrole kosten natuurlijk ook geld, dus dat is best legitiem :)
pi_140312777
Roesten doet die Rimei krabber in iedere geval niet, en ook niet de Chinese Gillette Tech. Maar goed er zijn bepaalde landen waar je scheerhardware goedkoop kunt krijgen, en je hebt bepaalde landen waar scheersoftware goedkoop kunt krijgen.

Nederland is in principe geen van beide want krabbers worden niet lokaal meer verkocht en cosmetica is in algemeenheid duur in Nederland :P Maar in China heb je een behoorlijk aanbod aan goedkope krabbers en een aantal daarvan zijn wel goed, zoals Rimei, Chinese Gillette Tech, Weishi 9306 en die laatste oogt op zich redelijk luxe.

Edwin Jaggers worden in iedere geval in Sheffield Engeland gemaakt, dus die worden echt niet in India of China gemaakt. En de landen waar je scheersoftware pas echt goedkoop kunt krijgen zijn Duitsland, Spanje, Tsjechië, Turkije etc, in China vind je niet eens klassieke scheersoftware :P
  zaterdag 24 mei 2014 @ 14:59:31 #172
148823 znarch
ondertitel
pi_140312840
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 14:25 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

De prijs/kwaliteit verhouding wordt door hem benadrukt, dat kan ik prima begrijpen. Als je doel gehaald wordt, waarom dan niet blij zijn met het feit dat je dat voor een factor 10 hebt kunnen halen?

Hij heeft de Baume getest, en voor hem doet het kennelijk niets meer. Dat daar schaalvoordeel en marketihng achter zit is een heel legitieme aanname.

- Als je het het merk baume zou kennen niet nee. Dan weet je dondersgoed dat dat een heel klein bedrijf is waarbij er veel meer tijd in gaat zitten dan bij een Nivea. Dat weet hij dondersgoed. Hij is gewoon aan het trollen. Ook zou je kunnen weten dat Baume niet bijzonder veel aan marketing doet. Of jij moet 2x per dag een baume advertentie tegenkomen op TV. Ill stand corrected.


Beter dan iemand als dom bestempelen terwijl hij best sterke punten heeft. Ik vind die Baume ook belachelijk duur, ongeacht de werking en de achtergrond.


- Zijn punten zijn niet sterk.

Ja Baume is duur. En ik zeg niet dat het iets goedkoper zou kunnen. Maar hetgeen hij&het beweret te doen doet het uitstekend. En ja dat doet hij veel beter dan Nivea. Ik heb behalve de troll hier op het forum nog niemand gezien die daadwerkelijk vond dat Nivea net zo goed werkte als Baume.


Als je het mij vraagt is dat hele handgemaakte blabla verhaal namelijk inderdaad marketing. En kennelijk werkt het.


Waar kom jij zijn marketing/reclame tegen dan?

Ik beweer overigens niet dat het letterlijk handgemaakt is. Het is nu eenmaal *ervan uitgaande dat hij niet liegt* een erg klein bedrijf waarbij die man daar erg veel tijd in steekt. Logisch dus dat het duurder is dan supermarkt spullen.

Rechtvaardigt dat de prijs? Dat moet je zelf weten. Ik vind het erg duur terwijl ik weinig last heb van irritatie of razorburn dus is het niet voor mij.


+ Je gaat hier een troll als Hafez zitten verdedigen. Lees zijn bagger aan posts terug en je snapt waarom dit zinloos is. Die gast weet zelf donders goed hoe de vork in de steel zit maar houd zit gewoon dom en voelt zich nogal cool omdat hij met zijn Rimei scheert.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140313067
Ik zie scheren als een soort van primaire behoefte. Ik doe het omdat het moet. En ik wil dat goed en comfortabel doen. Daarvoor heb ik geen dure producten nodig. Daarentegen zijn er mensen die scheren als een soort van luxe zien. Het is algemeen bekend dat mensen meer betalen voor luxe producten. Zij kopen hierdoor duurdere scheerproducten. Dit verklaart waarom er onenigheid is.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 15:11:40 #174
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140313121
De hele website en branding van Baume is briljant. Het bedienen van een niche markt als dit (klassiek scheren) en de positionering die gekozen wordt door Baume sluiten erg goed aan.

Geen TV reclames gebruiken betekent niet dat hij niet goed market: iets niet vertellen kan een grotere uitwerking hebben dan het wel doen. De gigantische (passieve) nadruk die ligt op het eenmans verhaal en de voorgespiegelde kwaliteit past prima bij de hoge prijs.

Je bent zelf een sprekend voorbeeld van hoe zulke marketing werkt: je neemt het klakkeloos over. Het verhaal dat ze brengen zorgt er voor dat jij kennelijk een behoorlijk vertrouwen hebt in het product, en dat er een hoge gunfactor in zit. Leuk hoe zoiets kan gaan :Y

Daarnaast: er zijn legio mensen die zweren bij de Nivea, dat zegt dus dat als het voor jou niet werkt, het niet in zijn geheel niet werkt. Andersom geldt dat voor Baume natuurlijk net zo goed.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 15:25:44 #175
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140313448
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 14:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb die rimei ook gehad, inmiddels weggegooid.
Waarom.. beviel ie niet..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')