abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 mei 2014 @ 05:56:11 #1
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_140008708
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  vrijdag 16 mei 2014 @ 06:01:02 #2
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_140008714
Op het centraal station in Utrecht en op stations in andere steden heb je uiteraard toiletten.

Aan de muur hangt naast het toiletpapier ook een dispenser met vloeistof om de toiletbril te reinigen:



Ik sprayde het vloeistof altijd op een stuk toiletpapier en maakte dan de toiletbril schoon, maar ik doe dit al jaren fout!

Als je op de knop van de dispenser drukt, dan sprayt deze gericht op de toiletbril! Even een papiertje over de bril halen en klaar.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_140008796
Ooh goeie. :)
pi_140010689
Ik was vandeweek naar Frankrijk en dacht dat Sortie een plaatsnaam was.
OMG |:(
5 Ferrari's op videoband!
pi_140010717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op het centraal station in Utrecht en op stations in andere steden heb je uiteraard toiletten.

Aan de muur hangt naast het toiletpapier ook een dispenser met vloeistof om de toiletbril te reinigen:

[ afbeelding ]

Ik sprayde het vloeistof altijd op een stuk toiletpapier en maakte dan de toiletbril schoon, maar ik doe dit al jaren fout!

Als je op de knop van de dispenser drukt, dan sprayt deze gericht op de toiletbril! Even een papiertje over de bril halen en klaar.
Wat?
Zit jij al jaren op het station te schijten dan, of plas je zittend??
5 Ferrari's op videoband!
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 09:45:34 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140010967
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op het centraal station in Utrecht en op stations in andere steden heb je uiteraard toiletten.

Aan de muur hangt naast het toiletpapier ook een dispenser met vloeistof om de toiletbril te reinigen:

[ afbeelding ]

Ik sprayde het vloeistof altijd op een stuk toiletpapier en maakte dan de toiletbril schoon, maar ik doe dit al jaren fout!

Als je op de knop van de dispenser drukt, dan sprayt deze gericht op de toiletbril! Even een papiertje over de bril halen en klaar.
:o handig
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_140013680
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op het centraal station in Utrecht en op stations in andere steden heb je uiteraard toiletten.

Aan de muur hangt naast het toiletpapier ook een dispenser met vloeistof om de toiletbril te reinigen:

[ afbeelding ]

Ik sprayde het vloeistof altijd op een stuk toiletpapier en maakte dan de toiletbril schoon, maar ik doe dit al jaren fout!

Als je op de knop van de dispenser drukt, dan sprayt deze gericht op de toiletbril! Even een papiertje over de bril halen en klaar.
:D WAT?!
Op werk hangt ook zo'n ding. Straks even testen.
(Al hoewel deze volgens mij verkeerd hangt dan)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_140013707
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op het centraal station in Utrecht en op stations in andere steden heb je uiteraard toiletten.

Aan de muur hangt naast het toiletpapier ook een dispenser met vloeistof om de toiletbril te reinigen:

[ afbeelding ]

Ik sprayde het vloeistof altijd op een stuk toiletpapier en maakte dan de toiletbril schoon, maar ik doe dit al jaren fout!

Als je op de knop van de dispenser drukt, dan sprayt deze gericht op de toiletbril! Even een papiertje over de bril halen en klaar.
Dan hangt ie op de stations waarschijnlijk toevallig goed, want ik probeerde het zojuist hier op een niet-station locatie, en er ligt meer op de grond dan op de toiletbril :D
pi_140013751
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:33 schreef Ranjit het volgende:

[..]

Dan hangt ie op de stations waarschijnlijk toevallig goed, want ik probeerde het zojuist hier op een niet-station locatie, en er ligt meer op de grond dan op de toiletbril :D
Het is dan ook de bedoeling dat je gelijk even de vloer schrobt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_140016607
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:33 schreef Ranjit het volgende:

[..]

Dan hangt ie op de stations waarschijnlijk toevallig goed, want ik probeerde het zojuist hier op een niet-station locatie, en er ligt meer op de grond dan op de toiletbril :D
Bij mij op school ook. :')
pi_140043459
Het was Gerard Cox in de Duyvis reclame van de jaren 90. :D

  zaterdag 17 mei 2014 @ 08:49:14 #12
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140047139
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:59 schreef vencodark het volgende:
Het was Gerard Cox in de Duyvis reclame van de jaren 90. :D

Verrek! :o
nee, jij dan!
pi_140047571
Ik zag van de week een stukje van Highlander met Christopher Lambert. Nostalgie alom. In ieder geval; de kwade genius die MacCleod zijn kop er 100 minuten lang vanaf wil hakken wordt gespeeld door degene die de stem van Mr Crabs van Spongebob Squarepants al jaren inspreekt. ..
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:36:13 #14
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140047683
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:59 schreef vencodark het volgende:
Het was Gerard Cox in de Duyvis reclame van de jaren 90. :D

Naar de tentoonstelling over reclame geweest, in de beurs van Berlage?
Net efkes anges
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:43:51 #15
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_140047778
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op het centraal station in Utrecht en op stations in andere steden heb je uiteraard toiletten.

Aan de muur hangt naast het toiletpapier ook een dispenser met vloeistof om de toiletbril te reinigen:

[ afbeelding ]

Ik sprayde het vloeistof altijd op een stuk toiletpapier en maakte dan de toiletbril schoon, maar ik doe dit al jaren fout!

Als je op de knop van de dispenser drukt, dan sprayt deze gericht op de toiletbril! Even een papiertje over de bril halen en klaar.
Volgens mij klopt dat niet hoor. Zie vaak genoeg een plaatje op die dingen waarbij ze aangeven dat je dit eerst op een stukje wc papier moet sprayen. Denk dat deze toevallig zo hangt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_140048057
Waddinxveen ligt in Zuid-Holland, niet in Drenthe. Hier kwam ik nog niet zo lang geleden achter.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_140048402
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:36 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Naar de tentoonstelling over reclame geweest, in de beurs van Berlage?
Nee, gewoon YouTube. :P
  zaterdag 17 mei 2014 @ 11:20:11 #18
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_140049245
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:27 schreef Ciscus het volgende:
Ik zag van de week een stukje van Highlander met Christopher Lambert. Nostalgie alom. In ieder geval; de kwade genius die MacCleod zijn kop er 100 minuten lang vanaf wil hakken wordt gespeeld door degene die de stem van Mr Crabs van Spongebob Squarepants al jaren inspreekt. ..
Die zelfde realisatie had ik tijdens zijn rol van gevangenis bewaarder in The Shawshank Redemption.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_140049574
Dat de term: Er gaat niets boven Groningen ook te maken heeft met het feit dat Groningen de meest noordelijke provincie is, realiseerde me dat van de week pas ;(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_140049998
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 11:20 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Die zelfde realisatie had ik tijdens zijn rol van gevangenis bewaarder in The Shawshank Redemption.
Nou inderdaad, dat is er ook zo 1.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 12:03:53 #21
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_140050129
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik was vandeweek naar Frankrijk en dacht dat Sortie een plaatsnaam was.
OMG |:(
Goed bevriend met de Duitse stad Ausfahrt. En het gemoedelijke dorpje Raststätte in de deelstaat Bitte Sauberhalten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 17 mei 2014 @ 12:33:14 #22
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_140050738
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 12:03 schreef JDude het volgende:

[..]

Goed bevriend met de Duitse stad Ausfahrt. En het gemoedelijke dorpje Raststätte in de deelstaat Bitte Sauberhalten.
Zie ook veel straten genaamd Einbahnstraße daar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:09:59 #23
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140051525
horeca staat voor hotel restaurant cafe
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_140051534
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:09 schreef Klaploper het volgende:
horeca staat voor hotel restaurant cafe
Zie de OP
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:22:19 #25
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_140051770
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 11:35 schreef raptorix het volgende:
Dat de term: Er gaat niets boven Groningen ook te maken heeft met het feit dat Groningen de meest noordelijke provincie is, realiseerde me dat van de week pas ;(
Dan heb je nooit in deze trein gezeten:

Logootje op de neus benadrukte het nog een beetje. :+
  zaterdag 17 mei 2014 @ 19:49:58 #26
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_140062908
Die dingetjes die je ziet: dat zijn je eigen witte bloedcellen als je naar de blauwe lucht kijkt. Dacht altijd dat het stof was. Pas gisteren achter gekomen :o

Want ik wil gezellig met je neutronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken!
  zaterdag 17 mei 2014 @ 19:51:55 #27
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_140063024
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:49 schreef BlueJeans het volgende:
Die dingetjes die je ziet: dat zijn je eigen witte bloedcellen als je naar de blauwe lucht kijkt. Dacht altijd dat het stof was. Pas gisteren achter gekomen :o

[ afbeelding ]
Echt? Cool!
Spoilers!
pi_140063185
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:49 schreef BlueJeans het volgende:
Die dingetjes die je ziet: dat zijn je eigen witte bloedcellen als je naar de blauwe lucht kijkt. Dacht altijd dat het stof was. Pas gisteren achter gekomen :o

[ afbeelding ]
Wie heeft je dat dan wijs gemaakt :D Dat zijn 'floaters/mouches volantes': stukjes cel en eiwit. (Eigenlijk de schaduwprojectie op je retina van die stukjes).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 17 mei 2014 @ 19:56:44 #29
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_140063301
Het is mij nog nooit opgevallen dat er 'dingetjes' te zien zijn als je naar de blauwe lucht kijk.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 17 mei 2014 @ 19:57:26 #30
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_140063337
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie heeft je dat dan wijs gemaakt :D Dat zijn 'floaters/mouches volantes': stukjes cel en eiwit. (Eigenlijk de schaduwprojectie op je retina van die stukjes).
Nog steeds cool ^O^
Spoilers!
  zaterdag 17 mei 2014 @ 20:24:51 #31
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_140064669
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie heeft je dat dan wijs gemaakt :D Dat zijn 'floaters/mouches volantes': stukjes cel en eiwit. (Eigenlijk de schaduwprojectie op je retina van die stukjes).
Facebook. Zal me niks verbazen als het niet waar is :N
Want ik wil gezellig met je neutronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken!
pi_140072517
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:56 schreef DO2 het volgende:
Het is mij nog nooit opgevallen dat er 'dingetjes' te zien zijn als je naar de blauwe lucht kijk.
Anders ook niet? Het ziet er voor mij wel bekend uit, maar het doet me idd niet echt aan blauwe luchten denken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 23:11:04 #33
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_140073802
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:44 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Anders ook niet? Het ziet er voor mij wel bekend uit, maar het doet me idd niet echt aan blauwe luchten denken.
Ik heb dit ook niet specifiek met blauwe luchten. Zo af en toe komt er zo'n fliebertje voorbij drijven. Ik heb me altijd al afgevraagd wat het eigenlijk zijn. Ik wist niet dat andere mensen dat ook hadden.
Spoilers!
  zaterdag 17 mei 2014 @ 23:53:48 #34
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140075370
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb dit ook niet specifiek met blauwe luchten. Zo af en toe komt er zo'n fliebertje voorbij drijven. Ik heb me altijd al afgevraagd wat het eigenlijk zijn. Ik wist niet dat andere mensen dat ook hadden.
wat ik laatst (van de oogarts) hoorde verbaasde me echt. Ik wist al dat floaters in je oog ronddrijven (in het glasachtig lichaam als ik me niet vergis) maar het blijkt dus zo te zijn dat de oogarts ze ook kan zien!
Sommige mensen hebben het heel erg en hinderlijk en dan kan de oogarts ze weg laseren.
  zondag 18 mei 2014 @ 00:00:16 #35
369251 Geralt
of Rivia
pi_140075612
Dat als je een wc doortrekt en die loopt niet goed weg dan je dan niet hoeft te paniekken van ow shit kut en nu WTF moet ik doen terwijl hij door spoelt en het water steeds hoger komt dalijk gaat het over de rand help help kut!!!!!

Een spoelbeurt past altijd in de pot zonder over de rand te lopen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_140076227
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:00 schreef Geralt het volgende:
Dat als je een wc doortrekt en die loopt niet goed weg dan je dan niet hoeft te paniekken van ow shit kut en nu WTF moet ik doen terwijl hij door spoelt en het water steeds hoger komt dalijk gaat het over de rand help help kut!!!!!

Een spoelbeurt past altijd in de pot zonder over de rand te lopen.
Ligt eraan wanneer je halverwege nog een keer drukt gaat het er gewoon overheen en kun je gaan dweilen
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 18 mei 2014 @ 00:13:07 #37
369251 Geralt
of Rivia
pi_140076243
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:12 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer je halverwege nog een keer drukt gaat het er gewoon overheen en kun je gaan dweilen
Ja dat moet je dan dus niet doen nee :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_140076269
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja dat moet je dan dus niet doen nee :')
Dat wist je dus al wel :p
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:59:17 #39
332574 µ
alt-m
pi_140083961
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:00 schreef Geralt het volgende:
Dat als je een wc doortrekt en die loopt niet goed weg dan je dan niet hoeft te paniekken van ow shit kut en nu WTF moet ik doen terwijl hij door spoelt en het water steeds hoger komt dalijk gaat het over de rand help help kut!!!!!

Een spoelbeurt past altijd in de pot zonder over de rand te lopen.
Tenzij je echt een enorme hoop hebt neergelegd uiteraard.
జ్ఞ‌ా
  Donald Duck held zondag 18 mei 2014 @ 12:00:27 #40
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_140083991
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:49 schreef BlueJeans het volgende:
Die dingetjes die je ziet: dat zijn je eigen witte bloedcellen als je naar de blauwe lucht kijkt. Dacht altijd dat het stof was. Pas gisteren achter gekomen :o

[ afbeelding ]
Hebben veel mensen hier dan echt last van?
Ik heb een perfect helder zicht als ik naar de lucht kijk. Puur blauw, geen gekke vliegende dingetjes.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Redactie Frontpage zondag 18 mei 2014 @ 12:07:44 #41
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_140084156
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hebben veel mensen hier dan echt last van?
Ik heb een perfect helder zicht als ik naar de lucht kijk. Puur blauw, geen gekke vliegende dingetjes.
Ik heb het praktisch altijd :Y
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_140089891
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:

Hebben veel mensen hier dan echt last van?
Ik heb een perfect helder zicht als ik naar de lucht kijk. Puur blauw, geen gekke vliegende dingetjes.
Jonge mensen vaak nog niet, maar je krijgt ze meestal wel als je ouder wordt. Dan weet je nu alvast dat het onschuldig is.

Tenzij het plots heel veel is (als een waterval), dan direct een arts bezoeken
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140107573
Buurman en Buurman praten niet in (de meeste) andere landen :o

Dit:
is toch veel beter dan dit:
Door die stemmen was (en is) het juist zo geniaal :o
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_140116721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op het centraal station in Utrecht en op stations in andere steden heb je uiteraard toiletten.

Aan de muur hangt naast het toiletpapier ook een dispenser met vloeistof om de toiletbril te reinigen:

[ afbeelding ]

Ik sprayde het vloeistof altijd op een stuk toiletpapier en maakte dan de toiletbril schoon, maar ik doe dit al jaren fout!

Als je op de knop van de dispenser drukt, dan sprayt deze gericht op de toiletbril! Even een papiertje over de bril halen en klaar.
de vloeistof.
Maar verder vind ik dit eerder een noodzakelijke gebruiksaanwijzing dan pas na jaaren begrepen feit.
Dank voor de uitleg. Waarom staat die er in Utrecht niet bij?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140117555
quote:
11s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:51 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Buurman en Buurman praten niet in (de meeste) andere landen :o

Dit:
is toch veel beter dan dit:
Door die stemmen was (en is) het juist zo geniaal :o
Volgens mij heb ik de eerste aflevering wel beter gehoord/gezien.
Maar inderdaad: die stemmen maakten het wel beter.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  roze maandag 19 mei 2014 @ 00:57:41 #46
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_140117923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op het centraal station in Utrecht en op stations in andere steden heb je uiteraard toiletten.

Aan de muur hangt naast het toiletpapier ook een dispenser met vloeistof om de toiletbril te reinigen:

[ afbeelding ]

Ik sprayde het vloeistof altijd op een stuk toiletpapier en maakte dan de toiletbril schoon, maar ik doe dit al jaren fout!

Als je op de knop van de dispenser drukt, dan sprayt deze gericht op de toiletbril! Even een papiertje over de bril halen en klaar.
:o :o Ik doe het ook al jaren fout _O-
Your beauty never ever scared me.
pi_140118024
quote:
2s.gif Op maandag 19 mei 2014 00:57 schreef Amarantha het volgende:

[..]

:o :o Ik doe het ook al jaren fout _O-
Trouwens: wat een overdreven en ziektebevorderend systeem is dit eigenlijk.
Het bevordert de evolutie van antibioticaresistente organismen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140118193
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hebben veel mensen hier dan echt last van?
Ik heb een perfect helder zicht als ik naar de lucht kijk. Puur blauw, geen gekke vliegende dingetjes.
Heb het soms maar geen last van. Ook geen idee hoe vaak ik ze zie.
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2014 @ 01:53:17 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140118684
Na meer dan 10 jaar snap ik eindelijk de slogan van de school waar ik toen heen ging: "Jouw toekomst in goede banen"

:') ;(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 19 mei 2014 @ 02:05:17 #50
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_140118758
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
  maandag 19 mei 2014 @ 03:28:23 #51
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_140119089
M'n pa had het in m'n puberjaren wel eens over levenservaring. Destijds vond ik dat een dooddoener, maar nu heel wat jaren later begrijp ik wat hij daarmee bedoelde :D
pi_140119540
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 03:28 schreef Mano_ het volgende:
M'n pa had het in m'n puberjaren wel eens over levenservaring. Destijds vond ik dat een dooddoener, maar nu heel wat jaren later begrijp ik wat hij daarmee bedoelde :D
Daar komen we allemaal pas jaaaaaaaaaren later achter :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 19 mei 2014 @ 09:58:52 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140121673
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:49 schreef BlueJeans het volgende:
Die dingetjes die je ziet: dat zijn je eigen witte bloedcellen als je naar de blauwe lucht kijkt. Dacht altijd dat het stof was. Pas gisteren achter gekomen :o

[ afbeelding ]
Het zijn zeker niet altijd witte bloedcellen ik heb er 1 die al jaren er hetzelfde uitziet, en dat is (voor zover ik weet) een klein krasje op mijn hoornvlies.... Een witte bloedcel zit nooit jaren op dezelfde plek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 19 mei 2014 @ 10:03:08 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140121803
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Trouwens: wat een overdreven en ziektebevorderend systeem is dit eigenlijk.
Het bevordert de evolutie van antibioticaresistente organismen.
Ik denk niet dat er antibiotica in zit hoor gewoon zeep/chloor/alcohol die maken de bacteriën zo kapot dat ze er geen resistentie tegen in kunnen bouwen. Bij antibiotica kan dat wel omdat die altijd relatief mild zijn, je moet als je het slikt namelijk zelf wel blijven leven.Zelfs erg resistente bacterie kan namelijk nog steeds niet tegen zeep of een half uurtje bij 120°C enzo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 mei 2014 @ 10:25:30 #55
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140122336
quote:
2s.gif Op maandag 19 mei 2014 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het zijn zeker niet altijd witte bloedcellen ik heb er 1 die al jaren er hetzelfde uitziet, en dat is (voor zover ik weet) een klein krasje op mijn hoornvlies.... Een witte bloedcel zit nooit jaren op dezelfde plek.
Het zijn toch schilfertjes die aan de binnenkant van je oog zijn losgeraakt en nu dan 'rondzwemmen' in het vloeistof (kamervocht) van je oog? Daarom lopen ze ook een beetje achter op de beweging van je oog..
nee, jij dan!
  Moderator maandag 19 mei 2014 @ 12:07:11 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140125181
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:25 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het zijn toch schilfertjes die aan de binnenkant van je oog zijn losgeraakt en nu dan 'rondzwemmen' in het vloeistof (kamervocht) van je oog? Daarom lopen ze ook een beetje achter op de beweging van je oog..
Ik denk dat er verschillende zijn... die van mij zit op een vaste plek en ik kan er net niet op focussen dus moet net iets te dicht voor of achter mijn lens liggen. Hij lijkt te bewegen maar hij zit te constant op 1 plaats om een bewegend ding te zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 mei 2014 @ 12:30:22 #57
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140125855
quote:
2s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat er verschillende zijn... die van mij zit op een vaste plek en ik kan er net niet op focussen dus moet net iets te dicht voor of achter mijn lens liggen. Hij lijkt te bewegen maar hij zit te constant op 1 plaats om een bewegend ding te zijn.
Ja klopt, ik bedenk me ook dat die dingen die ik bedoel er meer uitzien als vage zwarte streepjes :P
nee, jij dan!
pi_140197004
Nog over dat wcschoonmaalspul


pi_140197324
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Nog over dat wcschoonmaalspul


[ afbeelding ]
Ik vond het 'direct op de bril sprayen' idee ook al gek. Meestal hangen ze daar helemaal niet goed voor en spray je ook nog eens de hele vloer onder. Lekker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140197488
Miami Beach is blijkbaar geen wijk in Miami. Het is een zelfstandige stad.
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:07:10 #61
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_140197936
quote:
2s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat er verschillende zijn... die van mij zit op een vaste plek en ik kan er net niet op focussen dus moet net iets te dicht voor of achter mijn lens liggen. Hij lijkt te bewegen maar hij zit te constant op 1 plaats om een bewegend ding te zijn.
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:49:41 #62
148823 znarch
ondertitel
pi_140199179
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:50 schreef silbergrun het volgende:
Miami Beach is blijkbaar geen wijk in Miami. Het is een zelfstandige stad.
Vind ik niet dom hoor. Dat is in de us wel vaker ietwat vreemd.

Zoek bv Inglewood maar eens op. Blijkt ook een stad te zijn. Jaren gedacht dat dat gewoon een wijk in La was. Ligt er middenin.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 mei 2014 @ 12:00:52 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140199499
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:49 schreef znarch het volgende:
Zoek bv Inglewood maar eens op. Blijkt ook een stad te zijn. Jaren gedacht dat dat gewoon een wijk in La was. Ligt er middenin.
Volgens mij ligt het juist aan de rand, het wordt omringd door andere plaatsen. Enkel het vliegveld ligt er nog naast.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:45:56 #64
148823 znarch
ondertitel
pi_140200769
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het juist aan de rand, het wordt omringd door andere plaatsen. Enkel het vliegveld ligt er nog naast.
True. Ligt vrij westelijk inderdaad. Maar dan nog was ik er altijd vanuit gegaan dat het "gewoon" la was.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:00:21 #65
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_140201141
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Trouwens: wat een overdreven en ziektebevorderend systeem is dit eigenlijk.
Het bevordert de evolutie van antibioticaresistente organismen.
Antibiotica in een toiletreiniger? :')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:29:19 #66
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_140208426
Ik weet sinds vorige week wat de term 'total loss' betekent. :')

Ik heb altijd gedacht dat het betekende dat je auto (of iets anders) onherstelbaar beschadigd is. Het gaat dus blijkbaar helemaal niet om onherstelbaar, maar het is puur een financiële kwestie. :D
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:31:12 #67
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_140208509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik weet sinds vorige week wat de term 'total loss' betekent. :')

Ik heb altijd gedacht dat het betekende dat je auto (of iets anders) onherstelbaar beschadigd is. Het gaat dus blijkbaar helemaal niet om onherstelbaar, maar het is puur een financiële kwestie. :D
Verrek!
Spoilers!
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:47:15 #68
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_140209149
Haha, inderdaad! Ik dacht altijd 'totaal los...' ...Alle onderdelen liggen los uit elkaar...Alles is kapot. :')
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:57:41 #69
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_140209567
Je hebt natuurlijk economisch total-loss en technisch total-loss, de eerste is haast altijd van toepassing (geldkwestie).

Als een auto technisch total-loss is betekent dat bijna altijd ook economisch total-loss, behalve bij een Bugatti uit 1926 ofzo.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_140209717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik weet sinds vorige week wat de term 'total loss' betekent. :')

Ik heb altijd gedacht dat het betekende dat je auto (of iets anders) onherstelbaar beschadigd is. Het gaat dus blijkbaar helemaal niet om onherstelbaar, maar het is puur een financiële kwestie. :D
:@
  Moderator woensdag 21 mei 2014 @ 17:04:18 #71
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_140209810
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik weet sinds vorige week wat de term 'total loss' betekent. :')

Ik heb altijd gedacht dat het betekende dat je auto (of iets anders) onherstelbaar beschadigd is. Het gaat dus blijkbaar helemaal niet om onherstelbaar, maar het is puur een financiële kwestie. :D
Dacht ik eerst ook. Helemaal niet raar of zo
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_140211543
Jup, zo vaak mensen gehoord die het maar niet snapte, "Auto total-loss, maar alleen de bumper was kapot?!" auto van 200 euro :')
pi_140212517
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:52 schreef Pap89 het volgende:
Jup, zo vaak mensen gehoord die het maar niet snapte, "Auto total-loss, maar alleen de bumper was kapot?!" auto van 200 euro :')
Het rare is dat ik een paar jaar terug een auto total-loss heb gereden en hij rijdt nu weer rond, blijkbaar heeft een garage het wrak gekocht en toch voor weinig geld op kunnen lappen... En nu rijd ongetwijfeld iemand rond in een schade auto zonder dat te weten.
pi_140212902
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:23 schreef Niek. het volgende:

[..]

Het rare is dat ik een paar jaar terug een auto total-loss heb gereden en hij rijdt nu weer rond, blijkbaar heeft een garage het wrak gekocht en toch voor weinig geld op kunnen lappen... En nu rijd ongetwijfeld iemand rond in een schade auto zonder dat te weten.
Dan was die dus economisch total loss. Nadat iemand in mijn portier uitparkeerde heb ik dat ook een keer gehad. Taxatie laten doen, verzekeringsgeld over laten maken, auto laten repareren met goede tweedehands materialen en ik hield nog 12 euro over. Niks mis met die wagen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:20:21 #75
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_140220144
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:23 schreef Niek. het volgende:

[..]

Het rare is dat ik een paar jaar terug een auto total-loss heb gereden en hij rijdt nu weer rond, blijkbaar heeft een garage het wrak gekocht en toch voor weinig geld op kunnen lappen... En nu rijd ongetwijfeld iemand rond in een schade auto zonder dat te weten.
Toevallig een grijze alfa 147?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  roze woensdag 21 mei 2014 @ 21:26:21 #76
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_140220405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:52 schreef Pap89 het volgende:
Jup, zo vaak mensen gehoord die het maar niet snapte, "Auto total-loss, maar alleen de bumper was kapot?!" auto van 200 euro :')
Yup hadden wij ook met de Suzuki Alti. Voordeur ingereden door andere auto, total-loss verklaard
Your beauty never ever scared me.
pi_140224470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:20 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Toevallig een grijze alfa 147?
Nee een donkerblauwe Renault Clio (39-GH-LL)
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:41:31 #78
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_140227328
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:49 schreef Niek. het volgende:

[..]

Nee een donkerblauwe Renault Clio (39-GH-LL)
Komt bij alle typen en merken voor.
Net efkes anges
pi_140227704
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik weet sinds vorige week wat de term 'total loss' betekent. :')

Ik heb altijd gedacht dat het betekende dat je auto (of iets anders) onherstelbaar beschadigd is. Het gaat dus blijkbaar helemaal niet om onherstelbaar, maar het is puur een financiële kwestie. :D
Zeker geleerd uit een praktijksituatie? ;)

Mijn auto had ik gekocht voor 2200 en ik reed heel lelijk tegen een lantaarnpaal. Hup, Total loss. Schade had bij een schadebedrijf 4000 gekost om te repareren. ;(
Sindsdien weet ik dus ook die term.
pi_140242296
Ik heb even een wtf-momentje: Jim de Groot (deelnemer WIDM2005) is een zoon van Boudewijn de Groot :o
Somebody that I used to know
  donderdag 22 mei 2014 @ 15:10:25 #81
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140242452
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:06 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb even een wtf-momentje: Jim de Groot (deelnemer WIDM2005) is een zoon van Boudewijn de Groot :o
Dat is Jimmy idd :)

nee, jij dan!
pi_140242522
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:10 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat is Jimmy idd :)

OMG :o
Somebody that I used to know
  donderdag 22 mei 2014 @ 15:15:59 #83
403253 Meke
after all this time? always.
pi_140242667
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

OMG :o
En Jimception, voor de combo ;)

Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Redactie Frontpage donderdag 22 mei 2014 @ 15:17:23 #84
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_140242721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:10 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat is Jimmy idd :)

Ik kom nu dus pas achter de titel van dit liedje _O- Dank :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 22 mei 2014 @ 15:18:24 #85
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140242765
Als ik het goed heb, is hij iig geen zakenman of voetballer geworden :P
nee, jij dan!
pi_140242845
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:18 schreef Gehenna het volgende:
Als ik het goed heb, is hij iig geen zakenman of voetballer geworden :P
Haha, dat dacht ik ook bij het luisteren van dat DWDDfilmpje. Een eerder fragment uit die uitzending deed trouwens het kwartje vallen. Ze vroegen hem naar hoe hij het vond om zo over z'n vader te praten (oid), en ik denk: Jim, Jim, Jim de Groot, Boudewijn de Groot, De Groot, OOOOoooh, DE GROOT! |:(
Somebody that I used to know
  donderdag 22 mei 2014 @ 15:25:32 #87
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140243020
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Haha, dat dacht ik ook bij het luisteren van dat DWDDfilmpje. Een eerder fragment uit die uitzending deed trouwens het kwartje vallen. Ze vroegen hem naar hoe hij het vond om zo over z'n vader te praten (oid), en ik denk: Jim, Jim, Jim de Groot, Boudewijn de Groot, De Groot, OOOOoooh, DE GROOT! |:(
hehe ik wist dan alleen weer dat Boudewijn 2 zoons heeft Jim en Marcel, wie dat verder zijn, wat ze doen of hoe ze eruit zien heb ik verder geen idee van :P
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 15:28:21 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140243117
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:25 schreef Gehenna het volgende:

[..]

hehe ik wist dan alleen weer dat Boudewijn 2 zoons heeft Jim en Marcel, wie dat verder zijn, wat ze doen of hoe ze eruit zien heb ik verder geen idee van :P
marcel is van

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 22 mei 2014 @ 15:29:02 #89
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140243135
quote:
17s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:15 schreef Meke het volgende:

[..]

En Jimception, voor de combo ;)

Zo'n mooi nummer, dat nota bene over hemzelf gaat, totaal verneukt.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 22 mei 2014 @ 15:45:01 #90
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140243688
quote:
Ohja bij het refreintje herkende ik 'm wel :D geen idee dat het van hem was. Ook niet echt een leuk nummer trouwens :P
nee, jij dan!
pi_140288556
Ik merkte net pas op dat Lelystad is vernoemd naar de planner,Dhr Lely, die het winnende plan tot inpoldering van zuiderzee heeft bedacht.
Liefde en infectie
pi_140288799
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 19:39 schreef lucky_m3 het volgende:
Ik merkte net pas op dat Lelystad is vernoemd naar de planner,Dhr Lely, die het winnende plan tot inpoldering van zuiderzee heeft bedacht.
En dat met 90% van Ned
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 mei 2014 @ 20:09:41 #93
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_140289643
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:45 schreef znarch het volgende:

[..]

True. Ligt vrij westelijk inderdaad. Maar dan nog was ik er altijd vanuit gegaan dat het "gewoon" la was.
In navolging hiervan. Ik dacht altijd dat Manhattan (NY) direct aan de kust lag, blijkt er nog een hele landtong (oftewel Long Island) naast te liggen, evenals Brooklyn en Queens :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_140290253
Ik schijn al 3 jaar badlakens van mijn man te gebruiken waar een grove en een zachte kant aan zit. :P
  Moderator vrijdag 23 mei 2014 @ 20:31:07 #95
18653 crew  D.
pi_140290358
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:06 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb even een wtf-momentje: Jim de Groot (deelnemer WIDM2005) is een zoon van Boudewijn de Groot :o
Nu al? :+
pi_140342443
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:28 schreef vencodark het volgende:
Ik schijn al 3 jaar badlakens van mijn man te gebruiken waar een grove en een zachte kant aan zit. :P
Velours voor de zachtheid (liggen), badstof voor het afdrogen ;)
Somebody that I used to know
  maandag 26 mei 2014 @ 00:21:10 #97
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_140370394
Dat Leonard van Utrecht geen speler was van Utrecht, maar van Cambuur
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 26 mei 2014 @ 13:20:36 #98
403253 Meke
after all this time? always.
pi_140382957
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

In navolging hiervan. Ik dacht altijd dat Manhattan (NY) direct aan de kust lag, blijkt er nog een hele landtong (oftewel Long Island) naast te liggen, evenals Brooklyn en Queens :{
Daarom hebben ze ook allemaal huisjes in de Hamptons :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_140383041
HA
Dat Alfie, dat nummer van Lily Allen, over haar echte broer gaat, en dat is Alfie Allen die nu Theon Greyjoy in GoT speelt. :')
pi_140383561
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:22 schreef _Loki het volgende:
HA
Dat Alfie, dat nummer van Lily Allen, over haar echte broer gaat, en dat is Alfie Allen die nu Theon Greyjoy in GoT speelt. :')
En Lily was gevraagd om de zus van Theon te spelen maar daar had ze vanwege de licht incestuele scenes geen zin in.
  maandag 26 mei 2014 @ 13:38:21 #101
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140383574
quote:
11s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:51 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Buurman en Buurman praten niet in (de meeste) andere landen :o

Dit:
is toch veel beter dan dit:
Door die stemmen was (en is) het juist zo geniaal :o
Hier vertellen ze hoe ze bij die teksten komen :)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_140386532
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:38 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Hier vertellen ze hoe ze bij die teksten komen :)
Leuk!
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_140406847
Ik kom er net achter dat het woord laptop betekent dat ie op je schoot staat! :o In tegenstelling tot een desktop dus!

Eyeopener zeg, haha! :D
gr gr
  roze maandag 26 mei 2014 @ 22:53:02 #104
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_140407410
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:43 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik kom er net achter dat het woord laptop betekent dat ie op je schoot staat! :o In tegenstelling tot een desktop dus!

Eyeopener zeg, haha! :D
Dat zijn van die dingen daar kijk ik pas zo tegenaan als iemand anders erover begint :')!
Your beauty never ever scared me.
  maandag 26 mei 2014 @ 23:09:05 #105
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_140408411
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:43 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik kom er net achter dat het woord laptop betekent dat ie op je schoot staat! :o In tegenstelling tot een desktop dus!

Eyeopener zeg, haha! :D
:o :D _O- ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 26 mei 2014 @ 23:21:07 #106
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_140409148
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:38 schreef Niek. het volgende:

[..]

En Lily was gevraagd om de zus van Theon te spelen maar daar had ze vanwege de licht incestuele scenes geen zin in.
Echt? Maar Lily acteert toch verder ook niet?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 27 mei 2014 @ 00:32:15 #107
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_140412397
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Echt? Maar Lily acteert toch verder ook niet?
quote:
Lily Allen bedankte voor rol in Game of Thrones

Lily Allen was bijna te zien in de fantasyserie Game of Thrones.

De 29-jarige zangeres bedankte echter omdat ze zich zou moeten laten betasten door haar broertje Alfie, die in de tv-serie de rol van Theon Greyjoy voor zijn rekening neemt.

Dat vond Allen iets te ver gaan, legt ze woensdag uit in een chat op de sociale nieuwswebsite Reddit.

"Ze hebben me gevraagd voor een cameo in Game of Thrones", onthulde de Britse zangeres. "Ze vroegen of ik interesse had in de rol van Theons zus. Maar dat voelde niet goed omdat ik op een paard zou moeten zitten terwijl hij mij zou betasten. Toen ze me dat vertelden, zei ik: nee, bedankt."

Cameo
In het tweede seizoen van Game of Thrones keert Theon na jaren terug naar zijn geboortegrond. Daar komt hij zijn zus Yara tegen, maar hij herkent haar niet en probeert haar te versieren. De 27-jarige Alfie Allen vertolkt sinds het eerste seizoen van Game of Thrones de rol van Theon Greyjoy.

Hoewel Lily Allen niet te porren was voor de rol van Yara Greyjoy, staat ze wel open voor een optreden in Game of Thrones.

"Een cameo als artiest zou ik wel leuk vinden", deelde de zangeres via Reddit. "Bijvoorbeeld zoals Sigur Rós heeft gedaan." De IJslandse band kwam voorbij in de tweede aflevering van het huidige, vierde seizoen van de populaire tv-serie.
Ze zegt zelf blijkbaar wel dat het gebeurt is.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_140412440
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:43 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik kom er net achter dat het woord laptop betekent dat ie op je schoot staat! :o In tegenstelling tot een desktop dus!

Eyeopener zeg, haha! :D
Ik heb alle combinaties al eens gezien, blijkbaar uit onbegrip:
labtop
labtob
laptob

Waarbij het woord tob dan wel als Nederlands geïnterpreteerd moet worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140416536
Of gewoon schootcomputer.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:44:34 #110
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_140416538
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:32 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

[..]

Ze zegt zelf blijkbaar wel dat het gebeurt is.
Oké!
Ik zou haar wel willen tegenkomen als zangeres dan. Ik vind haar leuk :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Redactie Frontpage dinsdag 27 mei 2014 @ 10:08:10 #111
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_140417101
Ik kwam er afgelopen nacht achter dat de donder bij onweer het geluid is dat bliksem produceert. Ik weet niet waarom, maar ik was altijd in de veronderstelling dat het gedonder door de wolken kwam :D _O-
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:10:33 #112
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140423237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:08 schreef Etcetera het volgende:
Ik kwam er afgelopen nacht achter dat de donder bij onweer het geluid is dat bliksem produceert. Ik weet niet waarom, maar ik was altijd in de veronderstelling dat het gedonder door de wolken kwam :D _O-
ja de hitte van de electrische ontladingen verhitten de lucht die daarna weer tegen elkaar aan KLAPT
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  dinsdag 27 mei 2014 @ 17:50:35 #113
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_140434892
Ik kwam er pas een paar jaar geleden achter dat YYZ van Rush begint met de morsecode voor de letters YYZ. En dat YYZ de luchthavencode is van Toronto Pearson International Airport; de leden van Rush komen uit Toronto.
:X
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_140455022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik kwam er pas een paar jaar geleden achter dat YYZ van Rush begint met de morsecode voor de letters YYZ. En dat YYZ de luchthavencode is van Toronto Pearson International Airport; de leden van Rush komen uit Toronto.
:X
Best wel goed verstopt, toch? Trouwens ook een rare code voor een vliegveld.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140459978
Vrij raar ja, maar om een of andere redenen beginnen alle vliegveldcodes in Canada met een Y en lijken verder ook niet heel logisch. YYC voor Calgary, YVR voor Vancouver.

Volgens mij schreef één van de bandleden ooit over het blije gevoel van aan het eind van een tour weer YYZ op z'n bagagetag zien. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_140461057
Dit artikel doet een poging de YYZ te verklaren. Al geloof ik niet dat ze echt weten waarom al die Y's erin zitten, behalve dat Canadese radiocodes dat al eerder hadden:

http://www.theloop.ca/tra(...)nadian-airport-codes

TLDR: Luchthavencodes zijn gebaseerd op radiocodes. Vliegveld van Toronto ligt in Malton, wat de code YYZ heeft. De hele regio heeft wel YTO, daar zit dus nog wat Toronto-esques in.
pi_140468336
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:22 schreef blup het volgende:

[..]

Dan heb je nooit in deze trein gezeten:
[ afbeelding ]
Logootje op de neus benadrukte het nog een beetje. :+
Op het perron van Leeuwarden _O-
pi_140495658
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:08 schreef LintuxCx het volgende:
Vrij raar ja, maar om een of andere redenen beginnen alle vliegveldcodes in Canada met een Y en lijken verder ook niet heel logisch. YYC voor Calgary, YVR voor Vancouver.

Volgens mij schreef één van de bandleden ooit over het blije gevoel van aan het eind van een tour weer YYZ op z'n bagagetag zien. :)
Oh dat herken ik wel.
Oh to be home again, down in old Viginnie,
meet my very best friend, call him Rag Time Wille.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140495777
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:08 schreef LintuxCx het volgende:
Vrij raar ja, maar om een of andere redenen beginnen alle vliegveldcodes in Canada met een Y en lijken verder ook niet heel logisch. YYC voor Calgary, YVR voor Vancouver.

Volgens mij schreef één van de bandleden ooit over het blije gevoel van aan het eind van een tour weer YYZ op z'n bagagetag zien. :)
Als je altijd begint met een Y zou YCY voor Calgary logischer zijn dan YYC. En YVR voor Vancouver vind ik dan wel weer kunnen. Y vor Canada en VR voor VancouveR.

Warrig artikel, trouwens. Maar de werkelijkheid is ook warrig, concludeer ik.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:22:29 #120
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140550892
mensen die zo raar kijken in het ziekenhuis de hebben misschien een heel zeer gevoel in hun lijf
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:24:15 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140550964
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:22 schreef Treehut362 het volgende:
mensen die zo raar kijken in het ziekenhuis de hebben misschien een heel zeer gevoel in hun lijf
Is dat de psychiatrische afdeling waar je verkeert?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:24:49 #122
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140550983
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dat de psychiatrische afdeling waar je verkeert?
nee, mensen met buikpijn en darmklachten
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:26:42 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140551077
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:24 schreef Treehut362 het volgende:

[..]

nee, mensen met buikpijn en darmklachten
En dat al jaren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_140551121
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:24 schreef Treehut362 het volgende:

[..]

nee, mensen met buikpijn en darmklachten
Wat ben jij vaag zeg.
Mokkel met stuntstok
pi_140557072
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:24 schreef Treehut362 het volgende:

[..]

nee, mensen met buikpijn en darmklachten
Ach, als ik verrek van de pijn buiten het ziekenhuis trek ik ook een raar gezicht of loop ik vreemd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 31 mei 2014 @ 14:20:08 #126
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_140568831
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik kwam er pas een paar jaar geleden achter dat YYZ van Rush begint met de morsecode voor de letters YYZ. En dat YYZ de luchthavencode is van Toronto Pearson International Airport; de leden van Rush komen uit Toronto.
:X
Mocht Neil Peart trouwens besluiten om Rush te verlaten dan is zijn opvolger alreeds gevonden. En hij kan nog jaren mee:

Wow!!
  zondag 1 juni 2014 @ 22:13:19 #127
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_140612988
Dat het nummer "Wij houden van Oranje" gebaseerd is op Auld Lang Syne, en dus geen origineel lied is (althans het refrein). Daar kwam dus achter door een aflevering van HIMYM waarin ze dat nummer ineens spelen en ik het vreemd vond dat ze dit nummer speelden in een Amerikaanse serie :@

Krijg je ervan als je in '88 bent geboren :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_140621087
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:13 schreef Maraca het volgende:
Dat het nummer "Wij houden van Oranje" gebaseerd is op Auld Lang Syne, en dus geen origineel lied is (althans het refrein). Daar kwam dus achter door een aflevering van HIMYM waarin ze dat nummer ineens spelen en ik het vreemd vond dat ze dit nummer speelden in een Amerikaanse serie :@

Krijg je ervan als je in '88 bent geboren :P
Vrijwel geen van de voetbalkrakers is origineel. En de meeste zijn origineel Duits...
pi_140621466
Hier kom ik net pas achter, daar ben ik als blondje wel blij mee :+

http://www.nu.nl/wetensch(...)lechts-mutatie-.html

  maandag 2 juni 2014 @ 08:47:53 #130
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_140621962
Ik denk dat deze wel standaard is maar toen ik klein was en naar zwart-wit films keek dacht ik altijd dat ze vroeger geen kleur hadden.

En ook nog een leuke: Met de kerst moesten we met heel de basisschool kerstliedjes gaan zingen in het bejaardentehuis. Een van die liedjes was 'Gloria in excelsis Deo' en toevallig was een juf Gloria. Ik dacht altijd dat het over haar ging en vond het echt raar dat we met kerst over de juf moesten zingen. Pas veel later heb ik begrepen waar het echt over ging... :')
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_140621988
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:47 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Met de kerst moesten we met heel de basisschool kerstliedjes gaan zingen in het bejaardentehuis. Een van die liedjes was 'Gloria in excelsis Deo' en toevallig was een juf Gloria. Ik dacht altijd dat het over haar ging en vond het echt raar dat we met kerst over de juf moesten zingen. Pas veel later heb ik begrepen waar het echt over ging...
:D O+
  maandag 2 juni 2014 @ 08:54:40 #132
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_140622032
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:50 schreef FANN het volgende:

[..]

:D O+
:@

En dan ook luidkeels: GLOOOO-HOOOOO-HOOOOOO-HOOOORIA _O-
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_140622064
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:54 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

:@

En dan ook luidkeels: GLOOOO-HOOOOO-HOOOOOO-HOOOORIA _O-
:D ja ik heb het liedje ook moeten zingen, dat vond ik ook altijd wel een lekkere uithaal :P

Ik wis trouwens ook niet waar het over ging hoor :D beetje dom dat ze die kinderen niet
uitleggen wat ze zingen eigenlijk denk ik achteraf... maar ja, misschien doen ze dat tegnwoordig
wel, geen idee...
pi_140622102
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:57 schreef FANN het volgende:

[..]

:D ja ik heb het liedje ook moeten zingen, dat vond ik ook altijd wel een lekkere uithaal :P

Ik wis trouwens ook niet waar het over ging hoor :D beetje dom dat ze die kinderen niet
uitleggen wat ze zingen eigenlijk denk ik achteraf...
maar ja, misschien doen ze dat tegnwoordig
wel, geen idee...
In tegenstelling tot alle andere aspecten van het (Christelijke) geloof? Natuurlijk doen ze dat niet, stel je voor dat men van jonge leeftijd af al weet waar men in wordt geduwd.
  maandag 2 juni 2014 @ 09:01:44 #135
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_140622104
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:57 schreef FANN het volgende:

[..]

:D ja ik heb het liedje ook moeten zingen, dat vond ik ook altijd wel een lekkere uithaal :P

Ik wis trouwens ook niet waar het over ging hoor :D beetje dom dat ze die kinderen niet
uitleggen wat ze zingen eigenlijk denk ik achteraf... maar ja, misschien doen ze dat tegnwoordig
wel, geen idee...
Ja, vooral met dit liedje idd. De meeste andere (Kling klokje klingelingeling, de herdertjes lagen bij nachte etc.) spreken nog voor zich.
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_140622119
quote:
99s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

In tegenstelling tot alle andere aspecten van het (Christelijke) geloof? Natuurlijk doen ze dat niet, stel je voor dat men van jonge leeftijd af al weet waar men in wordt geduwd.
Dat zou best de reden eens kunnen zijn :+
pi_140623234
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:13 schreef Maraca het volgende:
Dat het nummer "Wij houden van Oranje" gebaseerd is op Auld Lang Syne, en dus geen origineel lied is (althans het refrein). Daar kwam dus achter door een aflevering van HIMYM waarin ze dat nummer ineens spelen en ik het vreemd vond dat ze dit nummer speelden in een Amerikaanse serie :@

Krijg je ervan als je in '88 bent geboren :P
Wat dacht je dan, dat dat lied daar gespeeld werd de invloed was van de Nederlandse vader van hoofdrolspeelster Cobie Smulders? ;)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_140636988
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:47 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Ik denk dat deze wel standaard is maar toen ik klein was en naar zwart-wit films keek dacht ik altijd dat ze vroeger geen kleur hadden.

En ook nog een leuke: Met de kerst moesten we met heel de basisschool kerstliedjes gaan zingen in het bejaardentehuis. Een van die liedjes was 'Gloria in excelsis Deo' en toevallig was een juf Gloria. Ik dacht altijd dat het over haar ging en vond het echt raar dat we met kerst over de juf moesten zingen. Pas veel later heb ik begrepen waar het echt over ging... :')
Ik dacht wel dat er kleur was, maar dat de kleuren valer waren. Dus geen neonroze, maar wel zalmroze.
  Moderator maandag 2 juni 2014 @ 20:33:10 #139
18653 crew  D.
pi_140644608
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:13 schreef Maraca het volgende:
Dat het nummer "Wij houden van Oranje" gebaseerd is op Auld Lang Syne, en dus geen origineel lied is (althans het refrein). Daar kwam dus achter door een aflevering van HIMYM waarin ze dat nummer ineens spelen en ik het vreemd vond dat ze dit nummer speelden in een Amerikaanse serie :@

Krijg je ervan als je in '88 bent geboren :P
Alle Hazesnummers zijn gejat hoor :P
  maandag 2 juni 2014 @ 23:17:35 #140
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_140653492
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:13 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik dacht wel dat er kleur was, maar dat de kleuren valer waren. Dus geen neonroze, maar wel zalmroze.
Ik weet nog toen ik een klein Boyke was dat ik het me moeder vroeg waarom ze vroeger geen kleur hadden. Ze keek me echt aan met zo een gezicht: :{w en liet me verder in die waan.
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_140657516
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:47 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Ik denk dat deze wel standaard is maar toen ik klein was en naar zwart-wit films keek dacht ik altijd dat ze vroeger geen kleur hadden.

En ook nog een leuke: Met de kerst moesten we met heel de basisschool kerstliedjes gaan zingen in het bejaardentehuis. Een van die liedjes was 'Gloria in excelsis Deo' en toevallig was een juf Gloria. Ik dacht altijd dat het over haar ging en vond het echt raar dat we met kerst over de juf moesten zingen. Pas veel later heb ik begrepen waar het echt over ging... :')
Grappig.

En ging er door je heen toen je hoorde?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140657579
quote:
99s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

In tegenstelling tot alle andere aspecten van het (Christelijke) geloof? Natuurlijk doen ze dat niet, stel je voor dat men van jonge leeftijd af al weet waar men in wordt geduwd.
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:02 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat zou best de reden eens kunnen zijn :+
Wat een flauwekul. Alsof kinderen ook in het Nederlands begrijpen wat ze zingen.
"De herdertjes lagen ter naaaachte."
Wat zijn herdertjes? Wat is ter?
"Lang zal ze leven in de gloria"
Wat is zal? Wat is gloria?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 3 juni 2014 @ 01:30:28 #143
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_140657681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig.

En ging er door je heen toen je hoorde?
Zo een feest was het niet, deze was op leeftijd en streng... ;(

Maar tegen groep 6 hadden we dat grapje dat Gloria geen deo had :+
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_140658653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Wat een flauwekul. Alsof kinderen ook in het Nederlands begrijpen wat ze zingen.
"De herdertjes lagen ter naaaachte."
Wat zijn herdertjes? Wat is ter?
"Lang zal ze leven in de gloria"
Wat is zal? Wat is gloria?
Ze zullen het een stuk beter begrijpen dan een stuk Latijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juni 2014 @ 06:48:17 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_140658707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:
Wat een flauwekul. Alsof kinderen ook in het Nederlands begrijpen wat ze zingen.
"De herdertjes lagen ter naaaachte."
Wat zijn herdertjes? Wat is ter?
"Lang zal ze leven in de gloria"
Wat is zal? Wat is gloria?
Voor zover ik weet lagen ze "bij nachte" :z
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 08:25:31 #146
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_140659365
Nooo, ik kom er net achter dat mensen die 'dessins' schrijven niet 'designs' bedoelen. Oftewel dessins is een legitiem woord en niet een soort fonetisch uitgeschreven woord van design.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:01:21 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140659844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 08:25 schreef whY... het volgende:
Nooo, ik kom er net achter dat mensen die 'dessins' schrijven niet 'designs' bedoelen. Oftewel dessins is een legitiem woord en niet een soort fonetisch uitgeschreven woord van design.
Je spreekt het ook anders uit :P
KuikenGuppy
pi_140662868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 08:25 schreef whY... het volgende:
Nooo, ik kom er net achter dat mensen die 'dessins' schrijven niet 'designs' bedoelen. Oftewel dessins is een legitiem woord en niet een soort fonetisch uitgeschreven woord van design.
Ik ben daar ook sinds een tijdje achter, maar betrap me er nog steeds op dat ik dessins toch als "diezaains" uitspreek.

Ik dacht ook altijd dat mensen die 'dessins' zeiden het woord 'designs' niet konden uitspreken. Net zoals mensen 'kuvver' zeggen die 'cover' bedoelen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 12:34:50 #149
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_140664674
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:28 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ik ben daar ook sinds een tijdje achter, maar betrap me er nog steeds op dat ik dessins toch als "diezaains" uitspreek.

Ik dacht ook altijd dat mensen die 'dessins' zeiden het woord 'designs' niet konden uitspreken. Net zoals mensen 'kuvver' zeggen die 'cover' bedoelen.
*O* haha ik ben dus niet de enige :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 3 juni 2014 @ 13:04:04 #150
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_140665390
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je altijd begint met een Y zou YCY voor Calgary logischer zijn dan YYC. En YVR voor Vancouver vind ik dan wel weer kunnen. Y vor Canada en VR voor VancouveR.

Warrig artikel, trouwens. Maar de werkelijkheid is ook warrig, concludeer ik.
IATA codes, altijd verwarrend. Ik heb ze moeten leren :D
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_140670136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Wat een flauwekul. Alsof kinderen ook in het Nederlands begrijpen wat ze zingen.
"De herdertjes lagen ter naaaachte."
Wat zijn herdertjes? Wat is ter?
"Lang zal ze leven in de gloria"
Wat is zal? Wat is gloria?
Het verhaal van de herdertje snapte ik dan wel geloof ik, dan kwamen de drie koningen met
wierook en mirre enzo, en kindeke jezus lag in een kribje die was dus net geboren en Jozef en
Maria waren daar op een ezeltje gekomen enzo em die herdertjes hielden dan de wacht...

Dat is zo effe uit mijn hoofd wat ik me ervan herinner of wat ik er zelf van gemaakt had in mijn
kinderhoofd :D en gloria zat ik wel opgevat hebben als iets goeds of leuks want dat
zongen ze ook altijd op een verjaardag :+

[ Bericht 0% gewijzigd door FANN op 03-06-2014 15:40:54 ]
pi_140672385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Wat een flauwekul. Alsof kinderen ook in het Nederlands begrijpen wat ze zingen.
"De herdertjes lagen ter naaaachte."
Wat zijn herdertjes? Wat is ter?
"Lang zal ze leven in de gloria"
Wat is zal? Wat is gloria?
Je weet toch wel wat herdertjes zijn :')

Randstadkinderen :')
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_140672525
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]


[..]

Wat een flauwekul. Alsof kinderen ook in het Nederlands begrijpen wat ze zingen.
"De herdertjes lagen ter naaaachte."
Wat zijn herdertjes? Wat is ter?
"Lang zal ze leven in de gloria"
Wat is zal? Wat is gloria?
Bij, niet ter...
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:54:28 #154
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_140672778
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:28 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ik ben daar ook sinds een tijdje achter, maar betrap me er nog steeds op dat ik dessins toch als "diezaains" uitspreek.

Ik dacht ook altijd dat mensen die 'dessins' zeiden het woord 'designs' niet konden uitspreken. Net zoals mensen 'kuvver' zeggen die 'cover' bedoelen.
kuvver is vet hip man
:')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_140675690
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:57 schreef FANN het volgende:

[..]

:D ja ik heb het liedje ook moeten zingen, dat vond ik ook altijd wel een lekkere uithaal :P

Ik wis trouwens ook niet waar het over ging hoor :D beetje dom dat ze die kinderen niet
uitleggen wat ze zingen eigenlijk denk ik achteraf... maar ja, misschien doen ze dat tegnwoordig
wel, geen idee...
als het geen klaagliederen zijn, zijn het lofliederen. Van de meeste teksten wordt verondersteld, dat je gaandeweg begrijpt wat je zingt. Dat werkt natuurlijk beter in gezinnen met veel kinderen, waar de taalontwikkeling op verschillende niveaus tegelijk plaatsvindt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Wat een flauwekul. Alsof kinderen ook in het Nederlands begrijpen wat ze zingen.
"De herdertjes lagen ter naaaachte."
Wat zijn herdertjes? Wat is ter?
"Lang zal ze leven in de gloria"
Wat is zal? Wat is gloria?
Het is bij nahhahhachte met neiging tot nahhahhachter. En wat is dan een nahhahhachte of een nahhahhachter?
Het herdertjesverhaal is eerst verteld en toen kwam het liedje, waarvan je de tekst meteen plaatsen kon (op kinderlijke wijze, dus zonder te kijken naar ter en naar zag en hielden en trouwe en wachte en schaapjes tellen [wilden ze nu gaan slapen?] en klaar terwijl er niets af was) of daar niet eens een poging toe deed. Veel kleine kinderen blèren maar wat en komen er gaande weg achter dat ze teksten zingen en er dus een betekenis aan gehecht zou kunnen worden. Deze bijvoorbeeld:
quote:
Twee emmertjes water halen
Twee emmertjes pompen
De meisjes op de klompen
De jongens op hun houten been
Je mag niet door mijn straatje heen

Van je ras ras ras
Rijdt de koning door de plas
Van je voort voort voort
Rijdt de koning door de poort
Van je erk erk erk
Rijdt de koning naar de kerk
Van je één, twee, drie!
pi_140684193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:42 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Je weet toch wel wat herdertjes zijn :')

Randstadkinderen :')
Ah........ misschien weet hij niet eens wat een schaapsherder is, daar had ik niet eens
aan gedacht! :D

Ze bestaan nog steeds trouwens :+





  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:46:37 #157
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140684652
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:37 schreef FANN het volgende:

[..]

Ah........ misschien weet hij niet eens wat een schaapsherder is, daar had ik niet eens
aan gedacht! :D

Ze bestaan nog steeds trouwens :+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Even off topic: ben jij FANNvanhetlaatsteuur?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:46:57 #158
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_140684667
Ik heb me als kind echt nooit afgevraagd wat ik in vredesnaam allemaal aan het zingen was, hoor.
Ik hoopte eigenlijk alleen maar dat de ellende zo snel mogelijk voorbij zou zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_140684849
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:46 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Even off topic: ben jij FANNvanhetlaatsteuur?
JA! :D

en ook Fanvanheteersteuur, dat was mijn eerste account, dit was mijn tweede en die vanhetlaatsteuur was mijn derde, dus ik heb nu mijn tweede weer terug.

Is geheel niet off topic trouwens _O-
pi_140685009
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:46 schreef DO2 het volgende:
Ik heb me als kind echt nooit afgevraagd wat ik in vredesnaam allemaal aan het zingen was, hoor.
Ik hoopte eigenlijk alleen maar dat de ellende zo snel mogelijk voorbij zou zijn.
De meeste kinderliedjes slaan gewoon nergens op, maar dat maakte geloof ik niet zoveel uit,
ik denk dat ieder kind zijn eigen fantasie er bij had ofzo...

Dit slaat toch ook nergens op, als je gaat nadenken :P

In de maneschijn, in de maneschijn,
Klom ik op het trapje naar het raamkozijn.
Maar je waagt het niet, maar je waagt het niet.
Zo doet een vogel en zo doet een vis,
Zo doet een duizendpoot
Die schoenenpoetser is.

En dat is één en dat is twee,
En dat is dikke, dikke, dikke tante Ké,
En dat is recht,
En dat is krom,
En nu draaien we het wieletje nog eens om,
Rom bom!
pi_140685133
Dat liedje van die schaapsherder ging tenminste nog ergens over ...

Of je dat verhaal van jezus en die hele zooi nu gelooft of niet, dát is weer een ander verhaal
natuurlijk :+
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:03:10 #162
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_140685473
Dat Laptop staat voor een computer op schoot nemen ipv desktop..
------------------
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:04:37 #163
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_140685575
Ik denk dat het over een suicidale poging gaat, maar dat de man ( of vrouw ) in kwestie op het moment van springen een psychotische aanval krijgt en dat deze er weer toe leidt dat hij ( of zij ) de verkeerde kant opvalt. En dat we daarvan weer de ironie moeten inzien.

Rom bom!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_140687540
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:03 schreef Trigalti het volgende:
Dat Laptop staat voor een computer op schoot nemen ipv desktop..
En daar krijg je dan deukdijen van, weet je nog?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 23:00:33 #165
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_140688669
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:04 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat het over een suicidale poging gaat, maar dat de man ( of vrouw ) in kwestie op het moment van springen een psychotische aanval krijgt en dat deze er weer toe leidt dat hij ( of zij ) de verkeerde kant opvalt. En dat we daarvan weer de ironie moeten inzien.

Rom bom!
verkeerde topic? Of mis ik de clue?

Goed.... tijd dat ik ga slapen. Ik zie al waar het over gaat :@ :')

[ Bericht 15% gewijzigd door pietkanarie op 03-06-2014 23:02:22 (Ik ga slapen!) ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_140698050
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 23:00 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

verkeerde topic? Of mis ik de clue?

Goed.... tijd dat ik ga slapen. Ik zie al waar het over gaat :@ :')
_O- :)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:00:04 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140698199
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:46 schreef DO2 het volgende:
Ik heb me als kind echt nooit afgevraagd wat ik in vredesnaam allemaal aan het zingen was, hoor.
Ik hoopte eigenlijk alleen maar dat de ellende zo snel mogelijk voorbij zou zijn.
Altijd is Kortjakje ziek gaat eigenlijk over een prostitué :P
KuikenGuppy
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:05:28 #168
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_140698327
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:53 schreef Walter81 het volgende:

[..]

_O- :)
Gelukkig kwam ik er na een paar seconden achter en niet pas jaaaaren later :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_140698461
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Altijd is Kortjakje ziek gaat eigenlijk over een prostitué :P
Daar zijn de geleerden nog niet over uit.
pi_140698608
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:10 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Daar zijn de geleerden nog niet over uit.
Het gaat in elk geval over een een vrouwelijke dronkenlap, dat wist ik vroeger ook niet :')

http://nl.wikipedia.org/wiki/Altijd_is_Kortjakje_ziek
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:20:22 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140698690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:54 schreef FANN het volgende:

Dit slaat toch ook nergens op, als je gaat nadenken :P

In de maneschijn, in de maneschijn,
Klom ik op het trapje naar het raamkozijn.
Maar je waagt het niet, maar je waagt het niet.
Zo doet een vogel en zo doet een vis,
Zo doet een duizendpoot
Die schoenenpoetser is.

En dat is één en dat is twee,
En dat is dikke, dikke, dikke tante Ké,
En dat is recht,
En dat is krom,
En nu draaien we het wieletje nog eens om,
Rom bom!

Is zo'n kinderliedje niet bedoeld om de motoriek te trainen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140698695
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:54 schreef FANN het volgende:

[..]

De meeste kinderliedjes slaan gewoon nergens op, maar dat maakte geloof ik niet zoveel uit,
ik denk dat ieder kind zijn eigen fantasie er bij had ofzo...

Dit slaat toch ook nergens op, als je gaat nadenken :P

In de maneschijn, in de maneschijn,
Klom ik op het trapje naar het raamkozijn.
Maar je waagt het niet, maar je waagt het niet.
Zo doet een vogel en zo doet een vis,
Zo doet een duizendpoot
Die schoenenpoetser is.

En dat is één en dat is twee,
En dat is dikke, dikke, dikke tante Ké,
En dat is recht,
En dat is krom,
En nu draaien we het wieletje nog eens om,
Rom bom!

_O_ _O_
Je zingt tenminste "maar je waagt het niet" ipv het veelal gezongen "maar je raadt het niet" .
Don't you love her madly?
pi_140698699
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:17 schreef FANN het volgende:

[..]

Het gaat in elk geval over een een vrouwelijke dronkenlap, dat wist ik vroeger ook niet :')

http://nl.wikipedia.org/wiki/Altijd_is_Kortjakje_ziek
:(
Die wilde ik ook net plaatsen....

De gouden fluit uit torentje bussekruit zou trouwens ook over een mannelijke fluit gaan volgens mijn oud-docent orthopedagogiek
pi_140698816
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is zo'n kinderliedje niet bedoeld om de motoriek te trainen?
ja klopt, maar waar dit op slaat, ik zou het niet weten

Zo doet een duizendpoot
Die schoenenpoetser is.

en waar die dikke Tante vandaan kwam weet ik ook niet, of jij wel?
pi_140698841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:20 schreef Lovechild het volgende:

[..]

_O_ _O_
Je zingt tenminste "maar je waagt het niet" ipv het veelal gezongen "maar je raadt het niet" .
nou... dat heb ik even op moeten zoeken hoor, zo'n goed gehuegen heb ik nu ook weer niet :+
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:31:57 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140698947
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:26 schreef FANN het volgende:

ja klopt, maar waar dit op slaat, ik zou het niet weten

Zo doet een duizendpoot
Die schoenenpoetser is.

en waar die dikke Tante vandaan kwam weet ik ook niet, of jij wel?
Een duizendpoot die schoenenpoetser is, zal wel heel snel met zijn armen heen en weer bewegen. Ik weet niet of er een bepaalde beweging bij die dikke tante Ke hoorde? Misschien een sumoworstelaar-imitatie?
Het blijft natuurlijk een kinderliedje. Die hoeven niet realistisch te zijn, mogen juist best absurd zijn.

Iene miene mutte!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140699018
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:31 schreef Copycat het volgende:
Het blijft natuurlijk een kinderliedje. Die hoeven niet realistisch te zijn, mogen juist best absurd zijn.
Ja, eh.. ik begon er niet over te zeuren dat was iemand die net wist wat schaapherdertjes waren
en zei dat dát liedje juist nergens over ging, maar dát liedje ging juist wél ergens over, daar ging
het dus eigenlijk om.
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:37:15 #178
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140699078
Wie heeft het over zeuren? Je voelt je nog steeds zo snel aangevallen? Nergens voor nodig!
:*
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140699099
quote:
11s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:37 schreef Copycat het volgende:
Wie heeft het over zeuren? Je voelt je nog steeds zo snel aangevallen? Nergens voor nodig!
:*
Ik voel me niet aangevallen :') maar je moet bij Kees zijn..

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Wat een flauwekul. Alsof kinderen ook in het Nederlands begrijpen wat ze zingen.
"De herdertjes lagen ter naaaachte."
Wat zijn herdertjes? Wat is ter?
"Lang zal ze leven in de gloria"
Wat is zal? Wat is gloria?
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:39:45 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140699136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:38 schreef FANN het volgende:

Ik voel me niet aangevallen :') maar je moet bij Kees zijn..

Uhm nee. Want ik haakte specifiek in op In de maneschijn als motorisch hulpliedje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140699220
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uhm nee. Want ik haakte specifiek in op In de maneschijn als motorisch hulpliedje.
ow... oké,nou als je de motoriek trainingen erbij denkt zou het inderdaad nog zijn nut kunnen hebben
dat liedje, daar heb jij weer gelijk aan.

Had ik beter een ander liedje uit kunnen zoeken, want de meeste kinderliedjes zijn inderdaad'
niet realistisch en hoeven dat van mij ook niet te zijn.
pi_140699225
Dat Buurman en Buurman Tjsechoslowaaks is, en dat de slogen daarvan: "A Je To!" geen random tokkiekreet is, maar letterlijk betekent: "en zo is het!" :)
pi_140699256
Iene miene mutte had trouwens ook weer een doel, dat was om aan te wijzen
wie ''aan de beurt was'' ...
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:46:38 #184
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140699289
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:45 schreef FANN het volgende:
Iene miene mutte had trouwens ook weer een doel, dat was om aan te wijzen
wie ''aan de beurt was'' ...
Uiteraard, maar tekstueel sloeg het natuurlijk ook nergens op.
Ook goed voor de fantasie, denk ik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140699332
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uiteraard, maar tekstueel sloeg het natuurlijk ook nergens op.
Ook goed voor de fantasie, denk ik.
Dus eh... wat is nu de conclusie dan?
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:50:45 #186
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140699389
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:48 schreef FANN het volgende:

Dus eh... wat is nu de conclusie dan?
Dat kinderliedjes niet per se onzinnig zijn, hoe raar ze tekstueel in elkaar lijken te zitten?
Of dat we als volwassenen te vaak te veel logische duiding willen geven, terwijl die er voor een kind juist helemaal niet hoeft te zijn?

Of zo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140699429
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat kinderliedjes niet per se onzinnig zijn, hoe raar ze tekstueel in elkaar lijken te zitten?
Of dat we als volwassenen te vaak te veel logische duiding willen geven, terwijl die er voor een kind juist helemaal niet hoeft te zijn?

Of zo.
Ja, zoiets dus :D en dat de herdertjes lagen bij nachte nou juist wél ergens over ging?

Of zo?
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:54:11 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140699468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:52 schreef FANN het volgende:

Ja, zoiets dus :D en dat de herdertjes lagen bij nachte nou juist wél ergens over ging?

Of zo?
Tuurlijk. Dat is juist een enorm verhalend lied.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140699490
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tuurlijk. Dat is juist een enorm verhalend lied.
Precies!
pi_140699618
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een duizendpoot die schoenenpoetser is, zal wel heel snel met zijn armen heen en weer bewegen. Ik weet niet of er een bepaalde beweging bij die dikke tante Ke hoorde? Misschien een sumoworstelaar-imitatie?
Het blijft natuurlijk een kinderliedje. Die hoeven niet realistisch te zijn, mogen juist best absurd zijn.

Iene miene mutte!
Je handen vouwen en voor je lichaam en grote ronde boog maken en dan op en neer bewegen. ;)
The waves you made will always be
pi_140705512
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:05 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Gelukkig kwam ik er na een paar seconden achter en niet pas jaaaaren later :)
Ohw, maar we kunnen ook wel een topic voor jou aanmaken hoor: "Dingen die je na een paar seconden begrepen hebt!" ;)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_140706348
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:54 schreef FANN het volgende:

[..]

De meeste kinderliedjes slaan gewoon nergens op, maar dat maakte geloof ik niet zoveel uit,
ik denk dat ieder kind zijn eigen fantasie er bij had ofzo...

Dit slaat toch ook nergens op, als je gaat nadenken :P

In de maneschijn, in de maneschijn,
Klom ik op het trapje naar het raamkozijn.
Maar je waagt het niet, maar je waagt het niet.
Zo doet een vogel en zo doet een vis,
Zo doet een duizendpoot
Die schoenenpoetser is.

En dat is één en dat is twee,
En dat is dikke, dikke, dikke tante Ké,
En dat is recht,
En dat is krom,
En nu draaien we het wieletje nog eens om,
Rom bom!

Dit was mijn lievelingsliedje. :@
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:22:11 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_140706950
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dit was mijn lievelingsliedje. :@
Ik had ook een lievelingsliedje: Klein Zigeunermeisje (huuuuiiiiilend, huuuuuiiiiilend). En als andere kinderen dat zongen op de peuterspeelzaal raakte ik helemaal hysterisch omdat dat mijn mooie lied was dat alleen ik mocht zingen :Y
Spoilers!
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:29:22 #194
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_140707218
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een duizendpoot die schoenenpoetser is, zal wel heel snel met zijn armen heen en weer bewegen. Ik weet niet of er een bepaalde beweging bij die dikke tante Ke hoorde? Misschien een sumoworstelaar-imitatie?
Het blijft natuurlijk een kinderliedje. Die hoeven niet realistisch te zijn, mogen juist best absurd zijn.

Iene miene mutte!
Een duizendpoot die schoenenpoetser is kan meer dan 1 schoen tegelijk poetsen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:38:36 #195
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_140713431
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:32 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ohw, maar we kunnen ook wel een topic voor jou aanmaken hoor: "Dingen die je na een paar seconden begrepen hebt!" ;)
haha, klinkt als een topic met stormloop-potentie. Of toch niet ;)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_140724070

(vooral de mensen die het zingen :') )
pi_140733492
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:03 schreef Trigalti het volgende:
Dat Laptop staat voor een computer op schoot nemen ipv desktop..
Ik heb alle verbasteringen uit onbegrip al gezien:
labtop
labtob
laptob

Bij elke variant kun je een betekenis bedenken, dat vind ik dan wel weer aardig.
Maar dat mensen niet gewoon een woord kunnen overschrijven, vind ik dan wel vreemd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140733559
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 06:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Voor zover ik weet lagen ze "bij nachte" :z
Idd. :@ :@
Ik snap niet hoe ik "ter nachte" heb kunnen typen.
ik vrees dat ik het zelfs nog verslechterd heb.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:47 schreef kvd het volgende:

[..]

Bij, niet ter...
Inderdaad.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140733595
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:43 schreef kurva het volgende:
Dat Buurman en Buurman Tjsechoslowaaks is, en dat de slogen daarvan: "A Je To!" geen random tokkiekreet is, maar letterlijk betekent: "en zo is het!" :)
Maar dat anderzijds de Nederlandse versie van Buurman en Buurman de enige is met tekst. De originele versie is geheel zonder tekst, dus ook zonder "a je to".
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 5 juni 2014 @ 04:57:32 #200
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140734257
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:43 schreef kurva het volgende:
Dat Buurman en Buurman Tjsechoslowaaks is, en dat de slogen daarvan: "A Je To!" geen random tokkiekreet is, maar letterlijk betekent: "en zo is het!" :)
Ik dacht altijd dat ze aiuto zeiden :D
pi_140735265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:38 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

haha, klinkt als een topic met stormloop-potentie. Of toch niet ;)
Als men weet dat het speciaal voor jou is wel toch ;)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_140735529
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 04:57 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat ze aiuto zeiden :D
Ik dacht dat het iets Fries waa, of zo. :') :@
pi_140759985
Ik kom er net achter dat Acda & de Munnik niet zingen "hoer ook het vondelpark vannacht".

Nou ben ik geen fan ofzo, maar toch :') naar bos dus blijkbaar.
  donderdag 5 juni 2014 @ 21:47:20 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140760949
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:26 schreef Dipkip het volgende:
Ik kom er net achter dat Acda & de Munnik niet zingen "hoer ook het vondelpark vannacht".

Nou ben ik geen fan ofzo, maar toch :') naar bos dus blijkbaar.
Wat had je dan verwacht?
KuikenGuppy
pi_140762010
Melk werd in de jaren 60 aangeprezen met de slogan:

"Melk is goed voor elk!"

Als kleine jongen heb ik jaren gedacht dat 'elk' een orgaan in je lijf was.
En dat de melk daar dus goed voor was!

Toen ik achter de harde waarheid kwam ben ik gelijk gestopt met 'melk' drinken! :)
pi_140762253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:11 schreef Gosseyn het volgende:
Melk werd in de jaren 60 aangeprezen met de slogan:

"Melk is goed voor elk!"

Als kleine jongen heb ik jaren gedacht dat 'elk' een orgaan in je lijf was.
En dat de melk daar dus goed voor was!

Toen ik achter de harde waarheid kwam ben ik gelijk gestopt met 'melk' drinken! :)
"En vooral voor Jan, want die wordt er sterk van!" werd er vaak nog aan toegevoegd. Ik snapte nooit zo goed hoe je naam invloed kan hebben op hoe goed melk voor je is, alsof de melk weet hoe je heet.
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:18:13 #207
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_140762303
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:11 schreef Gosseyn het volgende:
Melk werd in de jaren 60 aangeprezen met de slogan:

"Melk is goed voor elk!"

Als kleine jongen heb ik jaren gedacht dat 'elk' een orgaan in je lijf was.
En dat de melk daar dus goed voor was!

Toen ik achter de harde waarheid kwam ben ik gelijk gestopt met 'melk' drinken! :)
:D
Ik dacht dat Elk een jongetje was. Net als Flipje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 05-06-2014 23:06:53 ]
Spoilers!
pi_140764363
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:11 schreef Gosseyn het volgende:
Melk werd in de jaren 60 aangeprezen met de slogan:

"Melk is goed voor elk!"

Als kleine jongen heb ik jaren gedacht dat 'elk' een orgaan in je lijf was.
En dat de melk daar dus goed voor was!

Toen ik achter de harde waarheid kwam ben ik gelijk gestopt met 'melk' drinken! :)
Ik dacht altijd aan:

pi_140764685
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:D
Ik dacht dat Elk een jongetje was. Net als Flipje.
Flipje komt uit mijn woonplaats. w/
pi_140765060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 02:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Idd. :@ :@
Ik snap niet hoe ik "ter nachte" heb kunnen typen.
ik vrees dat ik het zelfs nog verslechterd heb.

[..]

Inderdaad.
Snap je nu ook wat die ''schaapjes tellen'' betekent?
pi_140765088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:11 schreef Gosseyn het volgende:
Melk werd in de jaren 60 aangeprezen met de slogan:

"Melk is goed voor elk!"

Als kleine jongen heb ik jaren gedacht dat 'elk' een orgaan in je lijf was.
En dat de melk daar dus goed voor was!

Toen ik achter de harde waarheid kwam ben ik gelijk gestopt met 'melk' drinken! :)
:D
  vrijdag 6 juni 2014 @ 02:02:16 #212
403253 Meke
after all this time? always.
pi_140769385
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:17 schreef thabit het volgende:

[..]

"En vooral voor Jan, want die wordt er sterk van!" werd er vaak nog aan toegevoegd. Ik snapte nooit zo goed hoe je naam invloed kan hebben op hoe goed melk voor je is, alsof de melk weet hoe je heet.
Ha, bij ons was het behalve voor Jan! :D Want die wordt er ziek van ;)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 06:06:55 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140770321
Hier was het: "maar niet voor Jan, want die plast er van".

:')
KuikenGuppy
  vrijdag 6 juni 2014 @ 06:26:38 #214
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140770351
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 06:06 schreef Burdie het volgende:
Hier was het: "maar niet voor Jan, want die plast er van".

:')
Bij ons ook :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 08:25:52 #215
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_140770993
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 02:02 schreef Meke het volgende:

[..]

Ha, bij ons was het behalve voor Jan! :D Want die wordt er ziek van ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 06:06 schreef Burdie het volgende:
Hier was het: "maar niet voor Jan, want die plast er van".

:')
Zijn hier allemaal verschillende van :o . Bij ons: "Maar niet voor Jan want die wordt er dik van"
Sometimes you see knopjes
  vrijdag 6 juni 2014 @ 12:31:42 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140776219
Dus. Jan helemaal verward over het effect van melk op zijn lijf... :P
KuikenGuppy
  Redactie Frontpage vrijdag 6 juni 2014 @ 13:00:38 #217
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_140776906
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 02:02 schreef Meke het volgende:

[..]

Ha, bij ons was het behalve voor Jan! :D Want die wordt er ziek van ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 06:06 schreef Burdie het volgende:
Hier was het: "maar niet voor Jan, want die plast er van".

:')
Melk is goed voor elk, maar niet voor Jan want die pist ervan en ook niet voor Piet want die lust het niet :D
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_140795215
Tim Allen (wie kent hem niet) van Home Improvement is in 1978 gearresteerd vanwege het bezit van cocaïne.
Hij had levenslang kunnen krijgen naar sloot een deal. Hij getuigde tegen zijn partner (met wie hij gepakt is) en gaf namen van andere drugsdealers en kreeg toen maar 3-7 jaar.
Na 2 jaar kwam hij vrij. :o

[ Bericht 10% gewijzigd door vencodark op 07-06-2014 00:00:38 ]
pi_140795852
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:D
Ik dacht dat Elk een jongetje was. Net als Flipje.
Ik dacht een meisje
pi_140798416
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat kinderliedjes niet per se onzinnig zijn, hoe raar ze tekstueel in elkaar lijken te zitten?
Of dat we als volwassenen te vaak te veel logische duiding willen geven, terwijl die er voor een kind juist helemaal niet hoeft te zijn?

Of zo.
De overgeleverde brokken waren oorsprinkelijk vaak geen kinderliedjes, maar zijn daartoe gereduceerd met hier en daar een verandering om het plausibeler te maken. Zoiets als de mussen die van het dak vallen van de hitte, wat een aanpassing zou zijn van de mossen die van het dak vallen (plaggendak, droogte).
pi_140798569
[quote]0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 13:00 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Mijn vriend zegt altijd

Melk is goed voor elk maar niet voor Nicky want die is toch al niet goed snikkie...


Ik heet Nicky
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:15:08 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140799954
Deze ontdek ik elke keer weer: dat de afkorting "est." in het Engels niet betekent "estimated" maar "established".

KuikenGuppy
pi_140803005
quote:
1s.gif
vrijdag 6 juni 2014 23:46 schreef vencodark het volgende:

Tim Allen (wie kent hem niet) van Home Improvement is in 1978 gearresteerd vanwege het bezit van cocaïne.
Hij had levenslang kunnen krijgen naar sloot een deal. Hij getuigde tegen zijn partner (met wie hij gepakt is) en gaf namen van andere drugsdealers en kreeg toen maar 3-7 jaar.
Na 2 jaar kwam hij vrij. :o

Wellicht duurt het lang voor ik begrijp wat dit bericht in dit topic doet? :?
pi_140803147
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:08 schreef Gosseyn het volgende:

[..]

Wellicht duurt het lang voor ik begrijp wat dit bericht in dit topic doet? :?
:D dat gaat jaaaaaaaaaaaaaaaaren duren....
pi_140810662
Waarom sommige mensen in Rotterdam vroeger als Feyenoord verloor die zondag geen avondeten nuttigden (belachelijk natuurlijk om je uit te hongeren vanwege een voetbalpartijtje) en zich dan echte supporters noemen.

Nu ken ik de stad en mentaliteit door en door en nu begrijp ik het. Gestoordheid en blinde adoratie. :Y

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2014 17:39:14 ]
pi_140813474
Buiten de orde, maar wel leuk: de vrouw van de materialenman van de lokale club waste vroeger elke week de shirtjes. Als de club gewonnen had, hing ze die netjes op volgorde, maar als ze verloren had, hing ze ze door elkaar!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140820658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:15 schreef Burdie het volgende:
Deze ontdek ik elke keer weer: dat de afkorting "est." in het Engels niet betekent "estimated" maar "established".

[ afbeelding ]
Haha, daar heb ik ook elke keer last van
pi_140876462
Toen ik 21 was, heb ik 4 maanden gewerkt in de keuken als kitchen-hand (afwassen, groentes snijden, etc)

Ik moest, zoals zovelen, altijd huilen bij het uiensnijden. De chef gaf me een tip : op je tong bijten als je uien snijdt, dat helpt.

Het heeft me jaren gekost voordat ik besefte dat het geen reet uitmaakt maar dat ik er uitzag als een debiel. Chef moet wel een paar prima maanden gehad hebben trouwens :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 9 juni 2014 @ 17:35:39 #229
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_140876686
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:30 schreef kalinhos het volgende:
Toen ik 21 was, heb ik 4 maanden gewerkt in de keuken als kitchen-hand (afwassen, groentes snijden, etc)

Ik moest, zoals zovelen, altijd huilen bij het uiensnijden. De chef gaf me een tip : op je tong bijten als je uien snijdt, dat helpt.

Het heeft me jaren gekost voordat ik besefte dat het geen reet uitmaakt maar dat ik er uitzag als een debiel. Chef moet wel een paar prima maanden gehad hebben trouwens :P
:D

Onder water snijden wil wel werken geloof ik.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_140907405
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 12:31 schreef Burdie het volgende:
Dus. Jan helemaal verward over het effect van melk op zijn lijf... :P
Jan is lactose-intolerant :Y)
pi_140907438
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:35 schreef KaBuf het volgende:

[..]

:D

Onder water snijden wil wel werken geloof ik.
Of je laat je ballen indalen en je bent niet zo'n mietje :{w
pi_140907465
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:35 schreef KaBuf het volgende:

[..]

:D

Onder water snijden wil wel werken geloof ik.
Of door je mond ademen ipv je neus of de ui eerst even spoelen met water. :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 10:59:28 #233
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_140907477
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Of je laat je ballen indalen en je bent niet zo'n mietje :{w
Ik zeg toch "geloof ik" :{w
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_140907504
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:59 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ik zeg toch "geloof ik" :{w
Ik grap maar :P

Overigens heb ik nog nooit gehuild van het uien snijden...
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:00:56 #235
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_140907519
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik grap maar :P

Overigens heb ik nog nooit gehuild van het uien snijden...
Haha :P

Ik ook niet hoor, ik hak ze gewoon in stukjes })
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_140907557
Komt overigens doordat er een gas vrij komt dat reageert met vocht tot zwavelzuur. Onder water heb je daar geen last van, als die reactie pas in je oog plaats vindt wel. Ws. ben ik te lang om er (veel) last van te hebben :P
pi_140915599
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Of door je mond ademen ipv je neus of de ui eerst even spoelen met water. :)
Nee, want zoals stbabylon al zegt is het doordat er zwavel vrijkomt wat in je oog reageert met je traanvocht. Dus het gaat niet via je neus of mond. En je spoelt niet af wat in de ui zit.

Beste tip is zorgen voor goede scherpe messen. Dan glij je door de ui heen en heb je er zo min mogelijk last van.
En verder is het kwestie van gewenning. Gaat vanzelf over.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_140915926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:50 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Nee, want zoals stbabylon al zegt is het doordat er zwavel vrijkomt wat in je oog reageert met je traanvocht. Dus het gaat niet via je neus of mond. En je spoelt niet af wat in de ui zit.

Beste tip is zorgen voor goede scherpe messen. Dan glij je door de ui heen en heb je er zo min mogelijk last van.
En verder is het kwestie van gewenning. Gaat vanzelf over.
Wel typisch dat het dan toch elke keer werkt. :P
pi_140916155
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:02 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wel typisch dat het dan toch elke keer werkt. :P
Wassen maakt hem nat, dus dat is een prima oplossing. Door de mond ademen is toeval :)
pi_140927220
Als 5 jarige luisterde ik bij mijn opa naar de radio aangaande de komende voetbalwedstrijden.
Ik hoorde dan dat sommige wedstrijden THUIS gespeeld werden.
Ik vroeg me af hoe ze dat dan deden, samen met hun vrouw aan de koffie?
Later begreep ik dat ze dan in hun eigen stadion speelden, en niet thuis.
Toch wel een openbaring als je eraan terugdenkt hoe kleine mensen hun denkertje denkt. :)
pi_140927433
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:50 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Nee, want zoals stbabylon al zegt is het doordat er zwavel vrijkomt wat in je oog reageert met je traanvocht. Dus het gaat niet via je neus of mond. En je spoelt niet af wat in de ui zit.

Beste tip is zorgen voor goede scherpe messen. Dan glij je door de ui heen en heb je er zo min mogelijk last van.
En verder is het kwestie van gewenning. Gaat vanzelf over.
ui paar minuutjes in de vriezer voor je hem snijdt en je hebt er geen last van :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_140927581
.com staat voor commercial (organisation). En .org voor organization (non profit). Logisch, maar nooit bij stil gestaan.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:34:05 #243
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140927932
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:10 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wassen maakt hem nat, dus dat is een prima oplossing. Door de mond ademen is toeval :)
Hoewel je veel meer waterdamp naar buiten brengt wanneer je door je mond uitademt, en daar zou het dan mee kunnen reageren voor het je ogen bereikt. In je neus slaat het grotendeels neer door o.a. de haren. Maar ik denk niet dat dit een significant verschil maakt. :P
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:38:04 #244
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_140928102
Ik vind mensen die huilen bij uien snijden altijd een beetje watjes, tot ik het weer eens doe met m'n bril op ipv lenzen in. Wat een verschil :o
...as always
pi_140928375
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:38 schreef Anyanka het volgende:
Ik vind mensen die huilen bij uien snijden altijd een beetje watjes, tot ik het weer eens doe met m'n bril op ipv lenzen in. Wat een verschil :o
Hoezo watjes? Dat gaat vanzelf.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:57:28 #246
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140928970
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:34 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Hoewel je veel meer waterdamp naar buiten brengt wanneer je door je mond uitademt, en daar zou het dan mee kunnen reageren voor het je ogen bereikt. In je neus slaat het grotendeels neer door o.a. de haren. Maar ik denk niet dat dit een significant verschil maakt. :P
De wortel niet afsnijden schijnt ook te werken
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:59:29 #247
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_140929047
Of met dit weer een ui buiten snijden helpt ook wel wat. Dan waait het wat meer weg.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:21:00 #248
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_140930214
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:59 schreef Daywalk3r het volgende:
Of met dit weer een ui buiten snijden helpt ook wel wat. Dan waait het wat meer weg.
Ja hallo hier spreekt de buurman, ik heb eigenlijk een probleem met uw wegwaaiende uien.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:23:25 #249
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_140930360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:21 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ja hallo hier spreekt de buurman, ik heb eigenlijk een probleem met uw wegwaaiende uien.
Niet huilen buurman :6
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_140930450
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:30 schreef kalinhos het volgende:
Toen ik 21 was, heb ik 4 maanden gewerkt in de keuken als kitchen-hand (afwassen, groentes snijden, etc)

Ik moest, zoals zovelen, altijd huilen bij het uiensnijden. De chef gaf me een tip : op je tong bijten als je uien snijdt, dat helpt.

Het heeft me jaren gekost voordat ik besefte dat het geen reet uitmaakt maar dat ik er uitzag als een debiel. Chef moet wel een paar prima maanden gehad hebben trouwens :P
Slok water in je mond ^O^
Somebody that I used to know
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:27:12 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140930564
Scherp mes gebruiken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:38:16 #252
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_140931226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:59 schreef Daywalk3r het volgende:
Of met dit weer een ui buiten snijden helpt ook wel wat. Dan waait het wat meer weg.
In de winter waait het minder goed weg?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:38:45 #253
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_140931246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:19 schreef Gosseyn het volgende:
Als 5 jarige luisterde ik bij mijn opa naar de radio aangaande de komende voetbalwedstrijden.
Ik hoorde dan dat sommige wedstrijden THUIS gespeeld werden.
Ik vroeg me af hoe ze dat dan deden, samen met hun vrouw aan de koffie?
Later begreep ik dat ze dan in hun eigen stadion speelden, en niet thuis.
Toch wel een openbaring als je eraan terugdenkt hoe kleine mensen hun denkertje denkt. :)
En ik deed er even over om te beseffen dat er niet echt een beest over mijn scherm liep, maar jouw avatar zag :) Ik dacht een tijdje dat je de lont van een kaars niet meer aan kon steken als die eenmaal zwart was. Alsof je het dus niet meer opnieuw kon gebruiken. Hoe ik daar nou weer bij kwam?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:38:57 #254
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_140931262
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:38 schreef Beavis het volgende:

[..]

In de winter waait het minder goed weg?
Nee, maar dan is het koud buiten :')
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:41:06 #255
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140931402
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:38 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

En ik deed er even over om te beseffen dat er niet echt een beest over mijn scherm liep, maar jouw avatar zag :) Ik dacht een tijdje dat je de lont van een kaars niet meer aan kon steken als die eenmaal zwart was. Alsof je het dus niet meer opnieuw kon gebruiken. Hoe ik daar nou weer bij kwam?
Pas laatst achter gekomen of toen je nog een klein kindje was? Zou wel grappig zijn, elke keer de kaarsen weggooien omdat de lont zwart is.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:43:13 #256
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_140931539
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:41 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Pas laatst achter gekomen of toen je nog een klein kindje was? Zou wel grappig zijn, elke keer de kaarsen weggooien omdat de lont zwart is.
Op mijn 14e ofzo haha... best laat dus maar niet zó laat (nu bijna 28)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:50:00 #257
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140931973
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:43 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Op mijn 14e ofzo haha... best laat dus maar niet zó laat (nu bijna 28)
Nog steeds best oud om erachter te komen. :P Maarja, ik geloofde zelf ook tot mijn 12e ofzo dat ons huis elk moment kon instorten, omdat ik op tv zag dat dat wel eens gebeurde in het Midden-Oosten.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_140932051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:43 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Op mijn 14e ofzo haha... best laat dus maar niet zó laat (nu bijna 28)
Op je 14e!
Jij zag pas laat het kaars'LICHT'! :)
pi_140933565
Politiehonden in de US worden ook weleens K-9 genoemd.
K-9...
K-nine
Canine.

Duh.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:22:00 #260
332574 µ
alt-m
pi_140933958
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef _Loki het volgende:
Politiehonden in de US worden ook weleens K-9 genoemd.
K-9...
K-nine
Canine.

Duh.
TIL _O_.
జ్ఞ‌ా
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 juni 2014 @ 22:25:24 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140934152
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:26 schreef Tim86 het volgende:
.com staat voor commercial (organisation). En .org voor organization (non profit). Logisch, maar nooit bij stil gestaan.
Wordt tegenwoordig ook nog weinig onderscheid tussen genaakt :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 10 juni 2014 @ 22:26:10 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140934195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:14 schreef _Loki het volgende:
Politiehonden in de US worden ook weleens K-9 genoemd.
K-9...
K-nine
Canine.

Duh.
Echt zo'n 80s film "K9" :)

K-9 (1989) - IMDb

maar daardoor was het kwartje bij mij al vrij vroeg gevallen dat samen met de canarische eilanden, die ook naar hondjes genoemd zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:33:16 #263
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140934654
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Echt zo'n 80s film "K9" :)

K-9 (1989) - IMDb

maar daardoor was het kwartje bij mij al vrij vroeg gevallen dat samen met de canarische eilanden, die ook naar hondjes genoemd zijn.
Net als miljoenen anderen verkeerde ik jarenlang in de veronderstelling dat 't om vogeltjes ging :') :@
Heb m'n eerste wilde kanarie zelfs op Gran Canaria gespot, toepasselijker kon niet, dacht ik toen nog.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:00:50 #264
403253 Meke
after all this time? always.
pi_140940159
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:26 schreef Bosbeetle het volgende:

maar daardoor was het kwartje bij mij al vrij vroeg gevallen dat samen met de canarische eilanden, die ook naar hondjes genoemd zijn.
Dat was gister nog een vraag op tv oid, ik was niet de enige die het fout had :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:05:33 #265
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_140940358
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:26 schreef Bosbeetle het volgende:

maar daardoor was het kwartje bij mij al vrij vroeg gevallen dat samen met de canarische eilanden, die ook naar hondjes genoemd zijn.
...wat :D

Weer wat geleerd. Shit man. :')

Overigens lees ik net op Wikipedia dat de kanarie (de vogel) vernoemd is naar de Canarische eilanden, in plaats van andersom. Het was dus ook weer niet zo gek om te denken dat er een verband tussen zit. :)

(ja ja lul het maar weer recht)
pi_140940532
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

maar daardoor was het kwartje bij mij al vrij vroeg gevallen dat samen met de canarische eilanden, die ook naar hondjes genoemd zijn.
Dat heb ik ooit geleerd van Bassie en Adriaan.
pi_140941320
Zoiets heb je trouwens ook met de Arctis (the Arctic, gebied rondom de noordpool) en Antarctica (gebied rond de zuidpool), overgenomen vanuit het Grieks. Arctis is afkomstig van 'arktikos' (nabij de beer, noordelijk) en arktos - hetgeen beer betekend. Beiden zijn een verwijzing naar de sterrenbeelden Grote en/of Kleine Beer, en in de Kleine Beer zit de Poolster. Antarctica wil zoveel zeggen als 'tegenovergestelde van de Arctis' of 'anti-arctis'.

En hoewel het dus eigenlijk slaat op de sterrenbeelden is het wel een handig ezelsbruggetje; in de Arctis komen ijsberen wél voor. Antarctica is 'anti-arktos', daar komen ijsberen níét voor :+
En pinguïns leven niet waar de ijsberen zijn, dus die net andersom.
pi_140944374
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:57 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

De wortel niet afsnijden schijnt ook te werken
Sowieso, die wortel houdt de ui bij elkaar. Dus bij het snijden/snipperen van een ui, is de wortel pas het laatste wat je moet doorsnijden, anders valt je hele ui uit elkaar tijdens het snijden en heb je geen houvast meer.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_140944751


Dat deze 'stenen' heul geen stenen zijn, maar asfalt met een vormpje. Wordt er gewoon in gestantst.
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:48:32 #270
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_140947304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:37 schreef Dingest het volgende:
Zoiets heb je trouwens ook met de Arctis (the Arctic, gebied rondom de noordpool) en Antarctica (gebied rond de zuidpool), overgenomen vanuit het Grieks. Arctis is afkomstig van 'arktikos' (nabij de beer, noordelijk) en arktos - hetgeen beer betekend. Beiden zijn een verwijzing naar de sterrenbeelden Grote en/of Kleine Beer, en in de Kleine Beer zit de Poolster. Antarctica wil zoveel zeggen als 'tegenovergestelde van de Arctis' of 'anti-arctis'.

En hoewel het dus eigenlijk slaat op de sterrenbeelden is het wel een handig ezelsbruggetje; in de Arctis komen ijsberen wél voor. Antarctica is 'anti-arktos', daar komen ijsberen níét voor :+
En pinguïns leven niet waar de ijsberen zijn, dus die net andersom.
^O^
Spoilers!
pi_140958670
Ik bedacht net dat Patchy de piraat van Spongebob zijn naam heeft van de ooglap=eyepatch :o En ik zag dat hij gespeeld wordt door de stemacteur van de Amerikaanse Spongebob.

tevens: Patchy is stom
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:33 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Net als miljoenen anderen verkeerde ik jarenlang in de veronderstelling dat 't om vogeltjes ging :') :@
Heb m'n eerste wilde kanarie zelfs op Gran Canaria gespot, toepasselijker kon niet, dacht ik toen nog.
Wilde kanaries komen dan ook alleen op de Canarische eilanden voor. Althans, de voorouder van de kanarie die je in een kooitje houdt. In Nederland heb je de Europese kanarie, maar die is behoorlijk zeldzaam.

Dat van die naam is ook nieuw voor mij :o
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:53:31 #272
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140958840
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:49 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Ik bedacht net dat Patchy de piraat van Spongebob zijn naam heeft van de ooglap=eyepatch :o En ik zag dat hij gespeeld wordt door de stemacteur van de Amerikaanse Spongebob.

tevens: Patchy is stom
Wie? Ik heb volgens mij best veel sponsbop gezien, maar ken geen terugkerende piraat.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_140958867
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:53 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Wie? Ik heb volgens mij best veel sponsbop gezien, maar ken geen terugkerende piraat.
http://spongebob.wikia.com/wiki/Patchy_the_Pirate
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_140959596
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:43 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]

Dat deze 'stenen' heul geen stenen zijn, maar asfalt met een vormpje. Wordt er gewoon in gestantst.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_140959615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:16 schreef Messina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is weer wat anders.
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:17:55 #276
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_140959625
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:16 schreef Messina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zijn wel gewoon stenen, itt de andere foto.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_140959649
Het is ook "in respons", niet in tegenspraak :)
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:20:08 #278
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_140959685
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:18 schreef Messina het volgende:
Het is ook "in respons", niet in tegenspraak :)
Dan mis ik het deel waar je jaren later achter bent gekomen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_140959828
Dat niet elk bier fabrikant even veel inhoud in hun flesjes had. Dat heb ik altijd gedacht, totdat ik vorige week een krat Jupiler had gehaald. Vond de flesjes al wel klein lijken, maar ik dacht dat het optisch bedrog was. Blijkt de inhoud van die flesjes maar 25cl!. Na wat verder zoeken ben ik erachter dat het gewoon per fabrikant verschilt, Grolsch heeft bijvoorbeeld 33cl en Amstel dan weer 30cl.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:32:01 #280
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_140961937
ALF = Alien Life Form.
Géén kloon van tvlxd!
pi_140963439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:43 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]

Dat deze 'stenen' heul geen stenen zijn, maar asfalt met een vormpje. Wordt er gewoon in gestantst.
Dat voel je ook als je er overheen loopt: je loopt op een plaat.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:16 schreef Messina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Moeten die mannen de stenen nu in rijtjes aanvullen?
Vast een uitholling van het vak, maar wel een stuk beter voor het lijf.
pi_140963495
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik grap maar :P

Overigens heb ik nog nooit gehuild van het uien snijden...
Ik wel. En dat het overging was geen kwestie van wennen maar van overstappen van bril op lenzen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:37:59 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140964112
Was spam.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:08:49 #284
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_140965268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:18 schreef Teslynd het volgende:
Moeten die mannen de stenen nu in rijtjes aanvullen?
Vast een uitholling van het vak, maar wel een stuk beter voor het lijf.
Ja ze leggen aan de bovenkant er steeds een nieuwe laag bij die naar beneden schuift.

Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:09:56 #285
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140965310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:24 schreef Rev- het volgende:
Dat niet elk bier fabrikant even veel inhoud in hun flesjes had. Dat heb ik altijd gedacht, totdat ik vorige week een krat Jupiler had gehaald. Vond de flesjes al wel klein lijken, maar ik dacht dat het optisch bedrog was. Blijkt de inhoud van die flesjes maar 25cl!. Na wat verder zoeken ben ik erachter dat het gewoon per fabrikant verschilt, Grolsch heeft bijvoorbeeld 33cl en Amstel dan weer 30cl.
Heh, is dat zo? Ik wist wel dat draaidopjes enzo kleiner waren, maar ben er altijd vanuit gegaan dat bier in een krat 33 cl per flesje bevat.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:17:18 #286
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_140965567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:24 schreef Rev- het volgende:
Dat niet elk bier fabrikant even veel inhoud in hun flesjes had. Dat heb ik altijd gedacht, totdat ik vorige week een krat Jupiler had gehaald. Vond de flesjes al wel klein lijken, maar ik dacht dat het optisch bedrog was. Blijkt de inhoud van die flesjes maar 25cl!. Na wat verder zoeken ben ik erachter dat het gewoon per fabrikant verschilt, Grolsch heeft bijvoorbeeld 33cl en Amstel dan weer 30cl.
Jupiler heeft volgens mij ook flesjes van 33 cl. (Vroeger was dat toch zo, misschien loop ik alweer achter op de realiteit.)
  Redactie Frontpage woensdag 11 juni 2014 @ 20:53:09 #287
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_140967097
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:17 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Jupiler heeft volgens mij ook flesjes van 33 cl. (Vroeger was dat toch zo, misschien loop ik alweer achter op de realiteit.)
Die hebben ze, maar die zijn alleen in België verkrijgbaar.

Aanhakend, kwam er van de week ook achter dat Heineken ook halve liter flesjes in krat verkoopt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:54:12 #288
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_140973049
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:09 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Heh, is dat zo? Ik wist wel dat draaidopjes enzo kleiner waren, maar ben er altijd vanuit gegaan dat bier in een krat 33 cl per flesje bevat.
Ja, dat is zo. Die standaard bruine flesjes hebben een inhoud van 30 cl. Jupiler heeft kleinere flesjes (25 cl), Grolsch heeft grotere groene flesjes (33cl).

Ik heb jarenlang als bijbaan in de supermarkt gewerkt, ook met de statiegeldautomaat. Daar stond altijd een voorraadje lege kratten naast, 5 verschillende soorten voor het pils alleen. Daarnaast nog een stuk of 2-3 soorten voor de speciaalbierflesjes.
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:11:47 #289
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140974007
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:54 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Die standaard bruine flesjes hebben een inhoud van 30 cl. Jupiler heeft kleinere flesjes (25 cl), Grolsch heeft grotere groene flesjes (33cl).

Ik heb jarenlang als bijbaan in de supermarkt gewerkt, ook met de statiegeldautomaat. Daar stond altijd een voorraadje lege kratten naast, 5 verschillende soorten voor het pils alleen. Daarnaast nog een stuk of 2-3 soorten voor de speciaalbierflesjes.
Ah oké. Dat Heineken halve liter-flesjes verkoopt wist ik ook niet. Maar niet boeiend voor mij, want Grolsch.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_140974092
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op het centraal station in Utrecht en op stations in andere steden heb je uiteraard toiletten.

Aan de muur hangt naast het toiletpapier ook een dispenser met vloeistof om de toiletbril te reinigen:

[ afbeelding ]

Ik sprayde het vloeistof altijd op een stuk toiletpapier en maakte dan de toiletbril schoon, maar ik doe dit al jaren fout!

Als je op de knop van de dispenser drukt, dan sprayt deze gericht op de toiletbril! Even een papiertje over de bril halen en klaar.
Wuuut :o
pi_140977810
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:08 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Ja ze leggen aan de bovenkant er steeds een nieuwe laag bij die naar beneden schuift.

De verteller spreekt over Netherlands.
De uitvinden over Holland. De lul!
Wat een leuke machine!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140978787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die hebben ze, maar die zijn alleen in België verkrijgbaar.

Aanhakend, kwam er van de week ook achter dat Heineken ook halve liter flesjes in krat verkoopt.
En de beugels van Grolsch zijn weer 0,45 cl :)
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:46:39 #293
292681 User_Tinus
Kijk rechts -->
pi_140983427
Ik begreep laatst pas de achterliggende gedachte achter de uitdrukking/songtekst 'Als het gras twee kontjes hoog is'.

Dacht dat het gewoon een grappige benaming was voor hoog gras, maar het gras is dan natuurlijk hoog genoeg om een opgestapeld liefdesstelletje aan het zicht te onttrekken.
  donderdag 12 juni 2014 @ 11:14:39 #294
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140983974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:46 schreef User_Tinus het volgende:
Ik begreep laatst pas de achterliggende gedachte achter de uitdrukking/songtekst 'Als het gras twee kontjes hoog is'.

Dacht dat het gewoon een grappige benaming was voor hoog gras, maar het gras is dan natuurlijk hoog genoeg om een opgestapeld liefdesstelletje aan het zicht te onttrekken.
:o
pi_140985960
Ik leerde net dat het baby on board bordje niet alleen maar domme aanstellerij is, maar dat het ook goed is voor hulpdiensten na een ongeluk. Dat ze die niet vergeten/over het hoofd zien.
pi_140986686
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:54 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Die standaard bruine flesjes hebben een inhoud van 30 cl. Jupiler heeft kleinere flesjes (25 cl), Grolsch heeft grotere groene flesjes (33cl).

Ik heb jarenlang als bijbaan in de supermarkt gewerkt, ook met de statiegeldautomaat. Daar stond altijd een voorraadje lege kratten naast, 5 verschillende soorten voor het pils alleen. Daarnaast nog een stuk of 2-3 soorten voor de speciaalbierflesjes.
En vroeger hadden de standaard bruine flesjes ook 33cl, maar dat is eind jaren '80 veranderd.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 12 juni 2014 @ 12:42:28 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_140986747
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:15 schreef stbabylon het volgende:
Ik leerde net dat het baby on board bordje niet alleen maar domme aanstellerij is, maar dat het ook goed is voor hulpdiensten na een ongeluk. Dat ze die niet vergeten/over het hoofd zien.
Ah, die dingen hebben dus toch nut! Ik vond het ook altijd compleet nutteloze bordjes.
Spoilers!
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:14:11 #298
403253 Meke
after all this time? always.
pi_140987665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:15 schreef stbabylon het volgende:
Ik leerde net dat het baby on board bordje niet alleen maar domme aanstellerij is, maar dat het ook goed is voor hulpdiensten na een ongeluk. Dat ze die niet vergeten/over het hoofd zien.
Ja, maar zo'n bordje haal je er toch niet elke keer af? Als bijv. papa in z'n eentje in de auto naar het werk rijdt, zit dat bordje er toch ook nog? :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_140987727
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:14 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, maar zo'n bordje haal je er toch niet elke keer af? Als bijv. papa in z'n eentje in de auto naar het werk rijdt, zit dat bordje er toch ook nog? :+

"Godverdomme 2 uur naar die baby gezocht"
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 juni 2014 @ 13:22:42 #300
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140987934
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:16 schreef Tim86 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"Godverdomme 2 uur naar die baby gezocht"
Liever dat dan niet zoeken naar een baby die er wel is :X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_140988545
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:50 schreef Klaploper het volgende:
Nog steeds best oud om erachter te komen. Maarja, ik geloofde zelf ook tot mijn 12e ofzo dat ons huis elk moment kon instorten, omdat ik op tv zag dat dat wel eens gebeurde in het Midden-Oosten.
Zo was ik wel eens bang dat er elk moment oorlog kon uitbreken omdat we dan in Bosnie terecht kwamen.

De aarde draaide toch, en op het journaal waren altijd beelden van oorlog in Bosnie. Dan kon het nooit lang duren voordat Bosnie onder onze huizen doorschoof. :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')