abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:25:43 #181
409579 LuDann
All the way
pi_173732233
Ik doe ze niet in de droger, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ze makkelijk de tijd hebben om te drogen in de dagen dat Wolk naar het KDV gaat. Ze gebruiken daar namelijk wegwerp.

Ik verschoon om de 3 uur, maar lekken was hier ook merkafhankelijk. Met Totsbots (Easyfit en Star) was het niet droog te houden.
pi_173732645
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:25 schreef LuDann het volgende:
Ik doe ze niet in de droger, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ze makkelijk de tijd hebben om te drogen in de dagen dat Wolk naar het KDV gaat. Ze gebruiken daar namelijk wegwerp.

Ik verschoon om de 3 uur, maar lekken was hier ook merkafhankelijk. Met Totsbots (Easyfit en Star) was het niet droog te houden.
ah ok. Ze drogen ook wel heel snel aan de lijn merk ik, dus dat moet goed komen.

Ik heb geen idee welke merken ik heb, volgens mij van alles door elkaar :P

Ik blijf gewoon proberen ^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 12 september 2017 @ 15:53:52 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173732722
Ik doe ook maar wat, tombolafan, met ook merken en systemen door elkaar. Soms is het na anderhalf uur al doorweekt en dan weer na 4 uur nog niet. Dus ik laat het ook afhangen van of hij wakker is of juist in de doek zit of slaapt ofzo. En poep houden we alleen binnenboord als ik heel snel ben... of bij 1 specifieke luier. Maar dat kan ook toeval zijn.

We doen nu al een week wegwerp omdat ik de grootste berg luiers wilde strippen, en dat ging nogal langzaam vanwege tijdgebrek. Ik vind de wegwerpluiers stinken. Effect op zijn huid lijkt hetzelfde, die trekt zich er namelijk niks van aan in alle gevallen :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173732797
De poep zelf lijkt er wel in te blijven, er komt alleen vocht uit lijkt t. Kan ook dat de kleding dan te strak zit (moet nu wel echt naar een maand groter :'( )

Ik ruik bij wasbare luiers dus ook niet dat ze gepoept heeft :')

Ik denk dat ik naar de oppas oma's voorlopig maar ook wegwerpluiers mee geef, mogen ze t zelf weten :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_174669600
Nou, ons wasbare luier avontuur is gestopt :@ :7

Ik heb nu alleen nog ongeveer 3 rollen inlegvellen (geen idee welk merk/of ze door de wc gespoeld mogen worden), iemand interesse daarin? Tegen verzendkosten mogen ze weg :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:16:02 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174702574
Teveel gedoe of teveel lekkage? Ik vind het nog steeds wel prima maar verwacht laksheid als ik weer werk.

Ik heb al gekregen inlegvellen dus geen interesse :). En sowieso lijken die vellen me stom want dat zit toch veel minder lekker dan gewoon stof aan je billen? :?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174703028
Precies daarom heb ik die inlegvellen nooit gebruikt.
pi_174925180
Hoi ik ben duidelijk nieuw hier en heb geen idee hoe het nu precies werkt maar had net een bericht gepost over wasbare luiers en kreeg alleen maar negativiteit over me heen.

Toen raadde iemand me aan om in deze toppic te reageren maar ik heb nog niet precies het idee hoe dat werkt. Moet je dan tussen al die reacties uit dit bericht van 2014 gaan zoeken naar antwoord op jouw vraag?

Bij deze nog een keer mijn berichtje, hopelijk hier iets positievere reacties :-)

Ik heb me vanmiddag in een winkeltje laten informeren over wasbare luiers (Billenboetiek) en ik ben echt wel overtuigd. Vond het er ook veel leuker uit zien gewoon dan wegwerpluiers.

Zijn hier ervaringsdeskundigen? Ik wil vooral die bamboozle gebruiken (met overbroekje van Bambi Roxy) omdat die het meest opneemt en er gewoon zo schattig uitziet ;-)

Ik had nog een vraag: Gebruiken jullie ze ook op het KDV en hoe gaat dat dan, koop je dan voor daar ook een setje?

Dankjewel alvast!!!

PS Sorry als deze vraag al 100x gesteld is. Ik ben nieuw hier en een vriendin zei dat hier veel ervaringsdeskundigen zouden zitten. Ik vond echter alleen maar berichten uit 2014 (..)
  dinsdag 7 november 2017 @ 17:31:06 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174925306
Je mag gewoon je vraag hier stellen hoor. Teruglezen levert je vooral verhalen en vragen&antwoorden van ervaringsdeskundigen op dus kan leuk zijn.

Straks op het KDV vind ik het prima als mijn zoon gewoon wegwerp aankrijgt. Hij zal er niks van krijgen en ik ook niet, want het zit daar in bij de prijs. Ik vermoed dat ze geen zin hebben om met mijn wasbare luiers want het is makkelijk maar ziet er toch ingewikkelder uit, dus weerstand. Maar ik heb het dus niet gevraagd.

Ik doe trouwens tweedelig, een ratjetoe aan inleggers met een ratjetoe aan overbroekjes. Droogt snel, is relatief goedkoop. Ik vind het geen moeite allemaal. En geen (extra) stank.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174926476
Ah hier is het topic wat ik zocht :D
Ik heb ook een vraagje.
Voor mijn bijna kleuter heb ik wasbare nachtluiers van mother-ease gekocht. Blijkbaar doe ik iets niet goed want hij krijgt er uitslag van en dat heeft hij nog nooit gehad van wegwerp luiers.

In de ochtend gaat de luier in de spoelwas en daarna wordt die op 60 graden gewassen met normaal wasmiddel.
Iemand een tip? Ik las iets over de luier strippen maar is dat wel goed en hoe doe ik dat?
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:38:12 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174926556
Voor strippen zie hier. Schijnt niet perse heel goed te zijn voor je luiers maar als je alternatief is dat je ze opzij legt zou ik het wel doen. Ik heb het met een deel gedaan. Lijkt ingewikkelder dan het is.

Wat bedoel je met spoelwas?

Ik was sindsdien voor op 30 graden met blauwe biotex en beetje wasmiddel, en hoofdwas op 60 graden met wasmiddel en beetje oxi. En meer wasgoed, want ik denk dat hier het probleem was dat ik vaak alleen de luiers waste en die zwommen dan veel te vrij rond in de trommel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174929246
Bedankt voor de was tips ^O^
Ik deed ze soms ook in een bijna lege trommel. En de spoel was is maar we programma van 15 minuten. Dus echt alleen om te spoelen.

Ik ga ze toch een keer strippen om helemaal schoon te krijgen en dan opnieuw proberen met jou was tips.

Het zou idd jammer zijn als ze niet gebruikt worden want verder vind ik ze echt ideaal en een stuk goedkoper
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:31:52 #193
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174929702
Bij mij is die voorwas ook maar 15 minuten. Dan is de poep er al grotendeels uit en ruikt het al behoorlijk fris. Als ik het puur spoelen deed zonder wasmiddel of iets was het effect veel kleiner. Ik was nu elke2 dagen, soms wacht ik ietsje langer maar niet veel.

Heb je die van bamboe of katoen? Ziet er goed uit. Ik gebruik 's nachts bamboe luiers. Kan ik meestal uitwringen 's morgens maar zijn huid blijft prima gelukkig. Wel jammer: ik vergat gisteravond een overbroekje eroverheen te doen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174935545
Ik heb een kant en klaar broekje. Het is net een onderbroek (wel een hele dikke) waar hij zo in kan stappen. Binnenkant is van katoen. Hij poept gelukkig niet in zijn broek. Hij heeft het echt alleen voor de nacht nodig.

Ik ga jou tips maar eens gebruiken. Eens zien of zijn huidje dan wel heel blijft. Bedankt :)
pi_174939103
ik lees mee. nog geen idee of we werkelijk de stap gaan maken naar wasbaar maar ik ben me er wel over aan het inlezen.
voor nu is het plan om eerst wegwerp te gebruiken en pas als de standaard luiers passen (bij de meeste luiers staat vanaf 4kilo) een luierpakket uittesten. dan kan ik uitproberen of het wasbare wel iets voor ons is en zien welke luiers het beste passen.
pi_175003860
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:03 schreef Elleska het volgende:
ik lees mee. nog geen idee of we werkelijk de stap gaan maken naar wasbaar maar ik ben me er wel over aan het inlezen.
voor nu is het plan om eerst wegwerp te gebruiken en pas als de standaard luiers passen (bij de meeste luiers staat vanaf 4kilo) een luierpakket uittesten. dan kan ik uitproberen of het wasbare wel iets voor ons is en zien welke luiers het beste passen.
Ik weet niet waar je woont maar ik zou naar een winkel gaan dan kan je alles even zien en je goed laten informeren. In ieder geval in Utrecht en Eindhoven eentje.
Wij kiezen nu voor luiers die vanaf het begin al kunnen (lijkt mij leuk als kleintje nog nooit een wegwerp heeft omgehad haha) tot 9kg en dan heb je daarna een maat 2. Je hebt bv ook onesize maar dat vind ik denk ik te groot over zo'n klein pupke (zag ik pas toen ik ze gezien had want ik dacht aanvankelijk onesize)
pi_175006374
Ergens kijken zou wel het makkelijkste zijn ja. ik woon in het noorden. De winkel waar ik heen wilde blijkt niet meer te bestaan dus dat is jammer. musjes in Groningen heeft niet veel soorten.
pi_175007554
Hmm dan is Utrecht wel het dichtst bij (winkel) Wordt een dagje uit ;-) Wel opletten want ze zijn er op bepaalde tijden want dat is shop in shop.

Of je zou eens kunnen kijken of er een webshop in de buurt is waar je langs kan? In Amersfoort was iemand ook bezig met een echte winkel waar luiers komen!
  zaterdag 11 november 2017 @ 21:27:57 #199
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175007842
Ik ging een keer kijken in een winkel, en toen nam ik niks mee. Vrouw beetje beledigd. Maar ik hoorde ook niks dat ik niet al online had gelezen. Ik had er veel meer aan om in de praktijk gewoon dingen uit te proberen. Pakket huren heb ik niet overwogen maar klinkt best slim. Ik heb gewoon wat tweedehands en uitverkoop bij elkaar gescharreld en ben toen gewoon begonnen. Na de kraamweek, dat wel. De eerste dagen had ik echt genoeg te doen zonder dit en ik wilde me ook zelf met de was bemoeien van de luiers en dat niet aan de kraamzorg vragen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 11 november 2017 @ 22:40:40 #200
269689 crew  Viv
pi_175009223
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:27 schreef Lemijn het volgende:
Na de kraamweek, dat wel. De eerste dagen had ik echt genoeg te doen zonder dit en ik wilde me ook zelf met de was bemoeien van de luiers en dat niet aan de kraamzorg vragen.
Wij kozen voor wegwerp, maar onze (Natuurlijke Kraamzorg)-kraam vroeg wel een paar keer of we niet ook wasbare luiers een kans wilden geven. Als we dat gedaan hadden, dan had zij ze met liefde gewassen in de kraamweek. :Y)
  zaterdag 11 november 2017 @ 22:49:27 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175009385
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij kozen voor wegwerp, maar onze (Natuurlijke Kraamzorg)-kraam vroeg wel een paar keer of we niet ook wasbare luiers een kans wilden geven. Als we dat gedaan hadden, dan had zij ze met liefde gewassen in de kraamweek. :Y)
Mijne was ook bereidwillig, maar had geen ervaring. Dus ik moest me er toch mee bemoeien, om van dichtbij te bekijken wat werkt. We hebben samen een beginnetje gemaakt toen het eerste pak luiers op was.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178191920
Even een upje.
Ik heb via mp een flink pakket wasbare luiers gekocht. De totsbots easyfit. De newborn maat ziet er nog netjes uit. De grotere maat is wat ruw en verkleurd. Nu weet ik dat de zon veel verkleuringen kan weghalen dus dat ga ik nog zeker doen voor augustus. Hopelijk zon genoeg! Wat kan ik doen aan het ruwe? Wasverzachter mag natuurlijk niet.
Verder ook nog graag tips over welk wasmiddel. Wil graag dat wasmiddel dan naast de luiers ook gebruiken voor de hele babywas.
Mocht wasbaar goed bevallen wil ik ook nog wat tweedelig aanschaffen ivm grotere opname. Maar man overhalen was met deze beter te doen en eerst maar eens kijken of het wassen haalbaar is! Hebben geen droger dus waslijntjes gaan vol hangen 😄
pi_180258403
Grote kick. Wij zijn van plan over te stappen op wasbaar. Wat voor systeem gebruiken jullie? Ik ga denk ik voor de totsbot peenut. Heb daar eerst maar eens een van besteld om te kijken. Hoeveel onderbroekjes en inleggers zou ik nodig hebben om elke paar dagen te wassen? En gebruiken jullie speciaal Wasmiddel?
pi_180261583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Grote kick. Wij zijn van plan over te stappen op wasbaar. Wat voor systeem gebruiken jullie? Ik ga denk ik voor de totsbot peenut. Heb daar eerst maar eens een van besteld om te kijken. Hoeveel onderbroekjes en inleggers zou ik nodig hebben om elke paar dagen te wassen? En gebruiken jullie speciaal Wasmiddel?
Wij gebruiken Milovia overbroekjes met inleggers, ik heb een 6/7 overbroekjes dat is zo’n 2 per dag ongeveer. Ik wissel ze af per luierbeurt of er moet gepoept zijn, dus wel wat extra in huis
Qua inleggers heb ik denk ik 20 grote en nog 10 kleintjes liggen en was zo’n beetje om de dag en soms om de 2 maar dan zit ik wel wat krapjes vanwege de droogtijd.
♥ J & S
  donderdag 5 juli 2018 @ 21:20:55 #205
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180265413
Ik heb deze site uitgeplozen toen ik een keer de hele berg moest strippen: http://www.theclothdiaperfiles.nl en daarna hun wasroutine overgenomen. Dus voorwas met blauwe biorex + beetje wasmiddel (kort, 30 graden) en hoofdwas met wasmiddel + schepje oxi (60 graden). In het begin met veel poep en veel ondergespuugde hydrofielen en dus elke dag een volle machine, waste ik dagelijks. Later 3x per week. Ik zou zeggen hoe vaker je een trommel kan vullen met extra dingen, handdoeken enzo, hoe vaker je kan wassen en dat is beter voor de luiers. Na 3-4 dagen liggen wordt het echt muffer en in ieder geval optisch minder schoon.

Qua aantallen: dat hangt dus zeer af van hoe vaak je wast en hoe snel het droogt. Ik begon met strikluiers, die zijn zo droog (zeker in de zomer aan de waslijn buiten). 's Nachts bamboe, dat droogt voor geen meter dus met om de dag wassen had ik er 4 nodig. Et cetera.

Ik vind tweeledige systemen het fijnste en dan gebruikte ik het liefste rechthoekige vouwdingen, die je in drieën vouwt en in een overbroek legt of met een snappy tot een wegwerpluiervorm knutselt. Maar ik had ook allerlei losse andere dingen, en die gingen vooral mee naar de crèche.
Overbroekjes doe ik zoals klaprooss: om en om, tenzij poep, en bij een wasbeurt alles wassen. Anders had ik soms per ongeluk iets 4 dagen in gebruik en dat ging wel stinken. 6 was hier niet genoeg daarom, eerder 8.

Overigens ben ik ermee gestopt, van de ene op de andere dag was ik het wassen zat. Ik zou wat ik heb in de verkoop kunnen doen, is daar interesse voor?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180265524
Ben wel benieuwd wat je hebt, lemijn!
pi_180318872
Ik ook..
Wij overwegen om het eerst te beide te doen, wasbaar en wegwerp om te zien hoe het bevalt. Ik was nu helemaal niet zo vaak per week, en heb geen droger dus ben in de winter straks afhankelijk van de droogplekjes naast de verwarming. Normaal droogt een was in de winter in ruim een dag, dus ik reken altijd twee dagen. Dat lukte met de twee groten qua was best maar met luiers heb je dan wel meer was natuurlijk.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_180319892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 21:51 schreef Morretje het volgende:
Ik ook..
Wij overwegen om het eerst te beide te doen, wasbaar en wegwerp om te zien hoe het bevalt. Ik was nu helemaal niet zo vaak per week, en heb geen droger dus ben in de winter straks afhankelijk van de droogplekjes naast de verwarming. Normaal droogt een was in de winter in ruim een dag, dus ik reken altijd twee dagen. Dat lukte met de twee groten qua was best maar met luiers heb je dan wel meer was natuurlijk.
Wij hebben Milovia inleggers en die zijn al bijna droog uit de wasmachine. Bamboe en hennep duurt lang, gewone hydrofiele gaan ook vlug.
♥ J & S
pi_180340573
Waarom zou je dan voor bamboe of hennep kiezen? :?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_180342418
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:57 schreef Morretje het volgende:
Waarom zou je dan voor bamboe of hennep kiezen? :?
Geen synthetische maar een natuurlijke stof :). Neemt veel op, vaak meer dan katoen.
♥ J & S
pi_180836809
Vandaag contact opgenomen voor een adviesconsult bij Kaatje Katoen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. R. is nu drie maanden en nu we ons weer wat normaler voelen is het echt tijd om in de wasbare luiers te gaan verdiepen. Ik word echt verdrietig van alle volle luieremmers ;(

Ook willen we wasbare billendoekjes aanschaffen. Zat te denken aan Cheeky wipes. Dit wordt ook verkocht met bewaardoosjes en toebehoren. Iemand hier ervaring mee :)
pi_180837991
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:18 schreef DorothyGale het volgende:
Vandaag contact opgenomen voor een adviesconsult bij Kaatje Katoen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. R. is nu drie maanden en nu we ons weer wat normaler voelen is het echt tijd om in de wasbare luiers te gaan verdiepen. Ik word echt verdrietig van alle volle luieremmers ;(

Ook willen we wasbare billendoekjes aanschaffen. Zat te denken aan Cheeky wipes. Dit wordt ook verkocht met bewaardoosjes en toebehoren. Iemand hier ervaring mee :)
Wij hebben de billiesbox ik vond die wat fijner want kunnen in de 60graden was, blijven zacht en in vorm in tegenstelling tot de cheeky wipes.
♥ J & S
pi_180838926
ik heb ook billiesbox doekjes maar ik doe ze vochtig in het bakje zoals bij het cheekywipes systeem. Bij het billiesbox systeem worden de doekjes droog bewaard en voor gebruik natsprayen met een flesje lotion, dat vond ik onhandig.
pi_180841851
Dank voor jullie reacties, dan gaan we voor de Billiesbox :)
pi_180844030
Ik heb losse doekjes, ik geloof van imse vindt. Door liggen in een bakje op de commode. Daar ook een bakje het water. Doosje in het water, uitwringen en klaar.. . Ben blij met dat systeem!
pi_180850465
die van Imse Vimse mogen ook op 60 graden in de was.
daar heb ik ook een paar doekjes van maar vond ik niet handig als billendoekjes. te groot en te dun. lijken me wel weer handig als snoetenpoetsers maar die hebben we nog niet nodig.

iedereen vind weer wat anders fijn. ik had daarom eerst een setje gekocht en na het testen pas de extra doekjes. hoeveel doekjes je nodig hebt hangt af van je kind en hoe vaak je wast.
pi_180850535
Ik heb nu een hele stapel hydrofiel washandjes die ik als billendoekjes wil gebruiken. Ook gewoon wegwerp voor eventueel de eerste viezigheid en dan de rest met een nat/vochtig washandje. Jullie gebruiken gewoon water dus? Mijn man nam afgelopen week sudocreme mee, maar dat blijft in de luiers zitten toch? Wat gebruiken jullie bij schrale rode plekjes? Kokosolie of speciaal spul?
Baby moet nog komen dus ik laat tzt weten wat voor ons wel en niet werkt 😊
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:35:39 #218
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_180855877
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:18 schreef DorothyGale het volgende:
Vandaag contact opgenomen voor een adviesconsult bij Kaatje Katoen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. R. is nu drie maanden en nu we ons weer wat normaler voelen is het echt tijd om in de wasbare luiers te gaan verdiepen. Ik word echt verdrietig van alle volle luieremmers ;(

Ook willen we wasbare billendoekjes aanschaffen. Zat te denken aan Cheeky wipes. Dit wordt ook verkocht met bewaardoosjes en toebehoren. Iemand hier ervaring mee :)
Wij gebruiken de cheeky wipes. De katoenen voor de billen en de bamboo voor de handjes en het gezichtje. Erg tevreden! Wassen die gewoon op 60 met de luiers mee trouwens en bewaren ze dus vochtig. Enige nadeel eventueel is dat de doekjes voor z’n gezichtje wat klein zijn, dan heb ik er wel meer dan 1 nodig maar daarvoor zijn het er ook ruim genoeg. ^O^

Verder: wasbaar O+ Fan!

Owh nog een tip van Flip, ik had hetzelfde gevoel voor het starten. Heb een proefpakket via “wasbare luiers op reis” op Facebook geprobeerd, alles getest en toen wisten we precies wat we wel en niet fijn vonden! En dat alleen voor de verzendkosten *O*
  dinsdag 31 juli 2018 @ 18:36:23 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180859755
Jongens door jullie word ik weer enthousiast! Wegens verhuizing en allerlei smoesjes daaromtrent heb ik de wasbare luiers en cheeky wipes aan de wilgen gehangen, maar die laatste gaan in ons nieuwe huis nu sowieso een rentree maken, misschien de luiers ook wel weer. Idd, die volle luier-emmers... -O-.
KuikenGuppy
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:46:35 #220
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180860784
+1 op Burdie, ik word ook gemotiveerd om te herstarten. Ik ben een poosje geleden gestopt toen ik 0 eigen tijd of energie had voor de was, maar inmiddels kan het wel weer. Ben wel half-half doorgegaan met de billendoekjes maar stanktechnisch zou ik die liever weer om de dag in de was kunnen gooien. Ik gebruik trouwens dezelfde methode als Jagär: dopen in bakje water.

Cheeky wipes met gekleurd stiksel zijn hier trouwens door Jacob geadopteerd als slaapdoekjes, ik gebruik alleen nog de kleinere met aan 1 kant plaatjes van onbekend merk. Hydrofiel washandjes pakte ik ook wel eens als ze op waren, maakt uiteindelijk allemaal niks uit natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180867724
Ohhh nu ga ik weer twijfelen over de wasbare doekjes. Ik heb al zo’n moeite met knopen doorhakken, dan toch maar een proefpakket bestellen om uit te proberen :)

Wat leuk dat jullie weer enthousiast zijn om te herstarten met de wasbare luiers Lemijn en Burdie,. Welk soort/merk gebruiken jullie?

Ik heb een e-mail gehad van de consulent en de eerste keer voor een advies is ‘pas’ de 13e augustus. Nu we besloten hebben dat we er echt mee gaan starten ben ik in ene mega ongeduldig :') . Daarom ga ik de ‘wasbare luiers op reis’ via Facebook eens proberen. Had er al eerder over gelezen.

Ben benieuwd of het kdv wil werken met wasbare luiers. Heb een berichtje gestuurd en hoop zo dat het mogelijk is.

Jagar, las dat jij nu ook wasbare luiers gebruikt. Heb je je echt er helemaal in verdiept en verschillende soorten getest? Of ben je gewoon lukraak begonnen met de wasbare van Lemijn
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:51:18 #222
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181412134
Ik heb toen ik zwanger was van de eerste een hele lading bamboozles en peanut wraps gekocht, en na 1 keer gebruiken op marktplaats gegooid omdat het zo'n dik pakket is.

Tijdens de zwangerschap van de tweede werd ik gewezen op Milovia, een slanke luier die bij veel mensen ook niet doorlekt ed. De eerste draagt die nu alweer een tijd, en de newborn heeft nu ook 5 overbroekjes en S-inleggers.

De Milovia-inleggers (ik gebruik overigens coolmax) komen bijna droog uit de was, dus dat is ook fijn. Niets lekt, het zit mooi en slank en wij zijn al tijden weer helemaal fan w/

Qua billendoekjes heb ik het liefst Billies in een Cheeky Wipes-doosje, maar elk keukenbakje volstaat natuurlijk.



:W
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_181417749
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:51 schreef Valerie. het volgende:
Ik heb toen ik zwanger was van de eerste een hele lading bamboozles n peanut wraps gekocht, en na 1 keer gebruiken op marktplaats gegooid omdat het zo'n dik pakket is.

Tijdens de zwangerschap van de tweede werd ik gewezen op Milovia, een slanke luier die bij veel mensen ook niet doorlekt ed. De eerste draagt die nu alweer een tijd, en de newborn heeft nu ook 5 overbroekjes en S-inleggers.

De Milovia-inleggers (ik gebruik overigens coolmax) komen bijna droog uit de was, dus dat is ook fijn. Niets lekt, het zit mooi en slank en wij zijn al tijden weer helemaal fan w/

Qua billendoekjes heb ik het liefst Billies in een Cheeky Wipes-doosje, maar elk keukenbakje volstaat natuurlijk.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

:W
Hier ook zo’n ervaringen, erg dik de bamboozles en ik vond het een rot idee dat hij rondom nat was. Nu alleen nog maar snap-in-ones (best bottom, grovia, buttons) en milovias. Die laatste passen nu ook het best dus die komen het vaakst uit de la. Zitten zelfs met extra bamboe booster nog zo slank O+ En dat snel drogen is ook heel fijn ja! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Zo-is-dat op 24-08-2018 09:42:05 ]
pi_181418385
Hier ook Milovia fan *O*
♥ J & S
pi_181421585
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:35 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Hier ook zo’n ervaringen, erg dik de bamboozles en ik vond het een rot idee dat hij rondom nat was. Nu alleen nog maar snap-in-ones (best bottom, grovia, buttons) en milovias. Die laatste passen nu ook het best dus die komen het vaakst uit de la. Zitten zelfs met extra bamboe booster nog zo slank O+ En dat snel drogen is ook heel fijn ja! *O*
dan moet ik misschien toch de milovias gaan testen. die zijn het extra geld dus wel waard?
heb nu LL luiers maar idd helemaal rondom nat voelt niet prettig waardoor ze toch weer in de kast liggen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:04:01 #226
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181422130
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:35 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Hier ook zo’n ervaringen, erg dik de bamboozles en ik vond het een rot idee dat hij rondom nat was. Nu alleen nog maar snap-in-ones (best bottom, grovia, buttons) en milovias. Die laatste passen nu ook het best dus die komen het vaakst uit de la. Zitten zelfs met extra bamboe booster nog zo slank O+ En dat snel drogen is ook heel fijn ja! *O*
Die bamboozles duurden ook zooo lang met drogen. Heb bij de oudste een totsbots bamboebooster erin gehad laatst, zij begon s nachts te lekken omdat ze langere nachten maakte en een beker water in bed leegdronk :') Dan is zo'n dunne booster inderdaad wel fijn ^O^
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_181425070
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:31 schreef Elleska het volgende:

[..]

dan moet ik misschien toch de milovias gaan testen. die zijn het extra geld dus wel waard?
heb nu LL luiers maar idd helemaal rondom nat voelt niet prettig waardoor ze toch weer in de kast liggen.
Ja ik vind ze het geld waard, blijven ook erg mooi. De dwars naadjes van de inleggers laten wel los maar dat schijnt te horen. Hebben verder geen functie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augjustus 2018 13:04 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Die bamboozles duurden ook zooo lang met drogen. Heb bij de oudste een totsbots bamboebooster erin gehad laatst, zij begon s nachts te lekken omdat ze langere nachten maakte en een beker water in bed leegdronk :') Dan is zo'n dunne booster inderdaad wel fijn ^O^
Wij hebben littlelamb bamboe boosters en die van milovia zelf, voordeel van die laatste is dat ze sneller drogen omdat ze een enkel lapje zijn wat je zelf tot 3 lagen vouwt. Hier waren de milovia boosters alleen ook ineens niet meer genoeg
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:42:12 #228
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181429431
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:19 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ja ik vind ze het geld waard, blijven ook erg mooi. De dwars naadjes van de inleggers laten wel los maar dat schijnt te horen. Hebben verder geen functie.

[..]

Wij hebben littlelamb bamboe boosters en die van milovia zelf, voordeel van die laatste is dat ze sneller drogen omdat ze een enkel lapje zijn wat je zelf tot 3 lagen vouwt. Hier waren de milovia boosters alleen ook ineens niet meer genoeg
Ik doe de beker nu niet meer zo vol, en nu kan ze ook wel weer zonder booster. Ze dronk echt heel erg veel water. Maar voor slapen doe ik wel altijd 2 M erin
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_182501869
Zijn er mensen met ervaring met wasbare zwemluiers? Volgende maand gaan we een paar dagen weg en ben nu aan het kijken voor zwemluiers en bedacht me dat een wasbare zwemluier misschien wel iets is. Alleen heb ik geen idee of er veel kwaliteitsverschil zit tussen de verschillende merken.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:59:24 #230
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_182502245
Hoor vaak een voorkeur voor totsbots.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_182506408
Wolken, mijn enige wasbare luierervaring is een zwemluier van Pandababy, die beviel prima. Maar geen vergelijk dus.
  zondag 14 oktober 2018 @ 08:41:32 #232
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_182506481
Wij hebben een Alvababy en een best bottom, bevallen allebei prima. Als eerste zwemluier hadden we een totsbots in de kleinste maat, die sluit met klittenband wat meer lijkt op een wegwerpluier sluiten dus dat kan handig zijn. Ook zijn ze lekker zacht van binnen. Wel was onze grote kleine man heel snel uit het kleinste maatje gegroeid
O-)
pi_184215244
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 09:47 schreef Peejtur het volgende:
Hier de Littlelamb. Ben benieuwd.

Ook met losse inleggers trouwens. Dus dat zachte stof om erin te schuiven die urine opvangt en die losse vellen voor de ontlasting.
Lokquote vanuit z&g

Dat zijn de pocketluiers van Little Lamb.
Wij gebruiken de voorgevormde luiers van little lamb met overbroekjes. Ik vind het ideaal, maar mijn man wil er weinig van weten :D
  Moderator zaterdag 5 januari 2019 @ 10:22:14 #234
447051 crew  Peejtur
pi_184215305
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 10:17 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Lokquote vanuit z&g

Dat zijn de pocketluiers van Little Lamb.
Wij gebruiken de voorgevormde luiers van little lamb met overbroekjes. Ik vind het ideaal, maar mijn man wil er weinig van weten :D
Ja ik heb er zelf ook nog mijn twijfels over :D

Sowieso lijkt mij een luier verschonen bij een poepluier geen feest maar met zo'n wasbare luier lijkt mij helemaal niks. Maar het is onze eerste dus nog geen ervaring.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 10:24:38 #235
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184215341
In die Facebook-groepen vieren ze ook zo hard feest als hun man iets semipositiefs over die luiers zegt, pff.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 11:09:51 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184215853
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 10:22 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ja ik heb er zelf ook nog mijn twijfels over :D

Sowieso lijkt mij een luier verschonen bij een poepluier geen feest maar met zo'n wasbare luier lijkt mij helemaal niks. Maar het is onze eerste dus nog geen ervaring.
Wasbare luiers hebben een inlegvel die je met poep en al weggooit. Het enige verschil bij poepluiers zit 'm dus in de hoeveelheid afval ;).
KuikenGuppy
pi_184216136
Ja hoi :W Ik ben mij nu aan het inlezen en snap de termen inmiddels wel een beetje. Gisteren dacht ik nog booster :?. Maar waar begin je met wasbare luiers? Wat en hoeveel heb je nodig en hoe kom je erachter wat voor je kind werkt? Daar loop ik nu een beetje tegenaan.
pi_184216346
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 11:32 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi :W Ik ben mij nu aan het inlezen en snap de termen inmiddels wel een beetje. Gisteren dacht ik nog booster :?. Maar waar begin je met wasbare luiers? Wat en hoeveel heb je nodig en hoe kom je erachter wat voor je kind werkt? Daar loop ik nu een beetje tegenaan.
Meestal is het dus gewoon verschillende dingen proberen. Wat is je budget? Wil je ‘makkelijk’ maar vaak wel lekgevoeliger of tweedelig wat iets meer tijd/werk kost maar wel vaak lekvrijer is.
+ wil je fulltime of parttime wasbaar gaan gebruiken.

Pocket luiers kan je naar mijn idee gewoon beter niet aan. Ze lekken snel al lijken ze qua gemak het meest op wegwerp. Wij hebben zelf pop in van close gebruikt van bamboe. Dat zijn snap in one luiers. Heel tevreden waren we maar een dik pak aan de billen. We hebben nu Milovia overbroekjes met losse microvezel milovia inleggers daar blijven de kids 4 uur droog ongeveer (ze hebben ook pockets maar nogmaals niet mijn favoriet van welk merk dan ook). Bij plassen kan ik het overbroekje te hangen leggen voor de volgende verschoning en wissel ik de inlegger. Bij poep gaat de hele handel in de was. Voordeel vind ik van Milovia dat de billen niet enorm zijn met deze luiers.

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, ik heb prefolds liggen (soort van meerdere katoenen lappen op elkaar genaaid) en extra hydrofielen. Als ik dan met onze Milovia inleggers krap zit kan ik altijd hydrofielen gebruiken.

Hydrofielen met overbroekjes zijn goedkoop.
Zodra je echt merken gaat aanschaffen ben je meer kwijt. Tweedelig is vaak dikker aan de billen zoals de hierboven genoemde little lamb of bamboozles.
♥ J & S
  zaterdag 5 januari 2019 @ 11:50:17 #239
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184216389
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 11:32 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi :W Ik ben mij nu aan het inlezen en snap de termen inmiddels wel een beetje. Gisteren dacht ik nog booster :?. Maar waar begin je met wasbare luiers? Wat en hoeveel heb je nodig en hoe kom je erachter wat voor je kind werkt? Daar loop ik nu een beetje tegenaan.
Ze hebben huurpakketten om verschillende systemen te proberen.

Tweedelig is minder lekgevoelig dan pockets ed. Ik ben zelf Milovia-fan, zit mooi en slank en mijn dochter lekte nooit door.

Je kan ook hydrofielen of folds ed gebruiken in het begin, maar daar heb ik nul verstand van.
Newborns plassen wel veel, dus waarschijnlijk zal je in het begin meer moeten bijboosten dan later.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 11:54:01 #240
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184216437
Mijn Milovia-pockets lekten trouwens ook niet door, zelfs een keer per ongeluk een hele nacht om gehad.

Ik verkoop ook nog 13 coolmax M inleggers, 4 pockets en 5 totsbots bamboeinleggers *)
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')