abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 mei 2014 @ 19:52:56 #51
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_140355116
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:52 schreef DeeBee het volgende:
Dat je toch zoveel pech kan hebben in je carriere zeg... Valse test, valse emails, valse beschuldigingen.

FREE ADRIENNE!
Het is allemaal de schuld van haar ex-vriendjes, Miranda Boonstra, haar vorige trainers en de rest van de wereld. :D
pi_140357019
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Heb wel het idee dat er af en toe off the record waarschuwingen uitgedeeld worden (gezien de renners die naar verloop van tijd structureel minder gaan presteren). Die worden natuurlijk steeds minder waard omdat iedereen ook wel door heeft dat het heel lastig is om met het biologisch paspoort schorsingen uit te delen.
Denk het ook. Is puur managen van dopinggebruik en het niet uit de hand laten lopen zonder atleten positief te testen.
Sporters pakken op doping kost enorm veel geld en is ook enorm slecht voor de sport. Dus waarom zou iemand dat doen?
Biopaspoort en je kunt de exteme dopers waarschuwen en het gebruik binnen bepaalde marges houden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 21:52:33 #53
426493 crew  PippenScottie
pi_140361766
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:32 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Denk het ook. Is puur managen van dopinggebruik en het niet uit de hand laten lopen zonder atleten positief te testen.
Sporters pakken op doping kost enorm veel geld en is ook enorm slecht voor de sport. Dus waarom zou iemand dat doen?
Biopaspoort en je kunt de exteme dopers waarschuwen en het gebruik binnen bepaalde marges houden.
De vraag is dan alleen wie er inzage heeft in het biologisch paspoort. Zolang dit een onafhankelijke partij (ada) is heb ik er redelijk vertrouwen in dat er in elk geval de intentie is valsspelers aan te pakken.

Maar hebben sportbonden eigenlijk inzicht in deze profielen en kunnen zij bepalen wie er gestraft wordt, of wie er met een waarschuwing vanaf komt?
In het laatste geval is het biopaspoort alleen een middel voor een sportbond om hun imago en de grote namen te beschermen. Zie tennis waar een aantal mindere goden worden geofferd, maar waar nog nooit een wereldtopper is geschorst.

Weet iemand wie de biopaspoorten beheren? Verschilt dat per sport?
pi_140363200
Dit soort artikelen geeft wel inzicht;

http://velonews.competito(...)ical-passport_274676

Ashenden, die de UCI verliet omdat de UCI alle experts contractueel monddood maakte. Wat allemaal weer precies past in het beeld van achter de schermen regelen van dopingzaken.

Het zou natuurlijk kunnen dat e.e.a. verandert met Cookson, maar ik heb er een hard hoofd in.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 22:25:35 #55
426493 crew  PippenScottie
pi_140364106
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit soort artikelen geeft wel inzicht;

http://velonews.competito(...)ical-passport_274676

Ashenden, die de UCI verliet omdat de UCI alle experts contractueel monddood maakte. Wat allemaal weer precies past in het beeld van achter de schermen regelen van dopingzaken.

Het zou natuurlijk kunnen dat e.e.a. verandert met Cookson, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik had goede hoop toen Cookson aan het roer kwam. Nou zegt dat vooral iets over
de jaren Verbruggen/McQuaid, maar toch.
Waarschijnlijk kun je als UCI baas ook niet al te veel doen als een leger ploegbazen, sponsoren, journalisten en ex-renners het liefst de status quo willen behouden.
pi_140370528
Herzog _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 26 mei 2014 @ 00:46:02 #57
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140371011
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik had goede hoop toen Cookson aan het roer kwam. Nou zegt dat vooral iets over
de jaren Verbruggen/McQuaid, maar toch.
Waarschijnlijk kun je als UCI baas ook niet al te veel doen als een leger ploegbazen, sponsoren, journalisten en ex-renners het liefst de status quo willen behouden.
Armstrong betaalde in het Heintje tijdperk alleen aan de UCI, nu betalen alle ploegen aan de UCI, dat kan dus nooit objectief zijn!
pi_140379288
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Armstrong betaalde in het Heintje tijdperk alleen aan de UCI, nu betalen alle ploegen aan de UCI, dat kan dus nooit objectief zijn!
Waarom niet?

We betalen toch ook allemaal belasting, heeft dat tot gevolg dat de overheid allerlei activiteiten van ons burgers door de vingers ziet?
pi_140380713
Die Herzog is qua sneuheid toch wel een toppunt hoor... Kansloos wijf
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 26 mei 2014 @ 12:50:44 #60
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140381801
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom niet?

We betalen toch ook allemaal belasting, heeft dat tot gevolg dat de overheid allerlei activiteiten van ons burgers door de vingers ziet?
Als je het niet inziet, dan laat maar, de vergelijking slaat nergens op, btw
pi_140381957
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als je het niet inziet, dan laat maar, de vergelijking slaat nergens op, btw
Dat ploegen een bijdrage moeten leveren hoeft niet te betekenen dat het niet onafhankelijk is, als je dat niet inziet, dan laat maar.

Ik zeg overigens niet dat het onafhankelijk is, maar om met stelligheid te beweren dat het nooit onafhankelijk kan zijn is onzin.
  maandag 26 mei 2014 @ 12:57:17 #62
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140382034
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat ploegen een bijdrage moeten leveren hoeft niet te betekenen dat het niet onafhankelijk is, als je dat niet inziet, dan laat maar.

Ik zeg overigens niet dat het onafhankelijk is, maar om met stelligheid te beweren dat het nooit onafhankelijk kan zijn is onzin.
ja, de geschiedenis leert dat bij de UCI _O-
pi_140391112
Wat een pareltje:

quote:
After my conversation with the federation head, I set off on a frenzy of research to understand what this meant. One of the first things I learned was that the acceptable T/E ratio was 6:1 as recently as 2005 when it was lowered to 4:1. How could I be potentially banned over something that, just 9 years ago, was considered normal? Did something happen to human physiology in the last decade I wasn't aware of?
Ja, vroeger was het ook normaal dat iedereen een hematocrietwaarde van 50% had. Toch is er iets gebeurd in de menselijke fysiologie dat dat opeens minder voorkomt :D
Ook zijn er opmerkelijk weinig mensen meer anno 2014 met een waarde van 63%.

quote:
I also learned that testosterone levels are incredibly variable- throughout the year, month, day, and hour. It is influenced by foods, alcohol, supplements, medications, sleep, recent workouts, menstruation, arguments, physical touch - you name it.
Ehhh doping?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 26 mei 2014 @ 17:23:03 #64
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_140391556
Haar verdediging is ook een beetje wazig. Zat ze altijd onder de grens en deze ene keer niet en kan dat verklaart worden adv het biologisch paspoort. Of is ze 1 van die atleten die natuurlijk een hogere ratio dan 4:1 heeft?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_140419809
quote:
De Portugese voetballer Deco is vrijgesproken van dopinggebruik. Dat heeft het internationaal sporttribunaal CAS vandaag laten weten. De 36-jarige speler testte vorig jaar maart positief bij een controle na de wedstrijd van zijn Braziliaanse club Fluminense tegen Boavista.

In zijn urine werden sporen gevonden van furosemide, een vochtafdrijvend middel dat wordt gebruikt om dopingproducten te maskeren.

Deco kreeg eerst een voorlopige schorsing van 1 maand. Het Braziliaanse sporttribunaal legde hem later een straf van 1 jaar op. De oud-speler van onder meer Barcelona, Chelsea en Porto beėindigde zijn loopbaan maar besloot toch naar het CAS te stappen om zijn naam te zuiveren. Dat is gelukt, want volgens het tribunaal werden bij nieuwe testen in maart geen verboden middelen in zijn urine gevonden.

http://www.volkskrant.nl/(...)ken-van-doping.dhtml
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 mei 2014 @ 11:34:18 #66
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_140419844
Ben ik de enige die er een beetje rare gevoelens bij heeft als ie leest dat Antonina Krivoshapka in 2014 een sabbatical neemt "om de batterijen op te laden"? Ook als je haar 10 beste resultaten bekijkt...dat zijn wat mij betreft toch de verdachte atleten:



Overigens is snelwandelaar Sergey Kirdyapkin, olympisch kampioen 50km van Londen, sinds de Spelen ook nog maar 1 keer in actie gekomen tijdens een provinciale wedstrijd vorig jaar. Hij zegt dat hij er even 3 jaar tussenuit is en in 2016 weer terugkomt..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 mei 2014 @ 11:43:56 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_140420158
En een stukje over doping in Kenia:
http://www.capitalfm.co.ke/sports/?p=27706
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:45:47 #68
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_140420217
is cafeļne eigenlijk wel doping? ik kan het me niet voorstellen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 mei 2014 @ 12:09:58 #69
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_140421172
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_140422301
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Als je puur op dit artikel afgaat is het een rare beslissing van het CAS.
Hoeveel tijd zat er tussen de eerste controle (waar dus dat middel gevonden werd) en de tweede controle? Is toch niet gek dat een middel uit het lichaam verdwijnt?
pi_140422339
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:34 schreef heywoodu het volgende:
Ben ik de enige die er een beetje rare gevoelens bij heeft als ie leest dat Antonina Krivoshapka in 2014 een sabbatical neemt "om de batterijen op te laden"? Ook als je haar 10 beste resultaten bekijkt...dat zijn wat mij betreft toch de verdachte atleten:

[ afbeelding ]

Overigens is snelwandelaar Sergey Kirdyapkin, olympisch kampioen 50km van Londen, sinds de Spelen ook nog maar 1 keer in actie gekomen tijdens een provinciale wedstrijd vorig jaar. Hij zegt dat hij er even 3 jaar tussenuit is en in 2016 weer terugkomt..
Een break van meerdere jaren is inderdaad wel verdacht.
Ik kan me voorstellen dat na een Olympisch jaar een sporter een break neemt maar toch geen meerdere jaren?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:17:59 #72
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140423467
ik vind dit topic wel interessant om te volgen maar soms wordt er wel erg doorgeslagen met alle complotdenkers... tuurlijk is het raar dat iemand zich alleen maar op de spelen concentreert en daartussenin stopt met topsport. Maar om dan maar meteen te roepen 'dat zal wel met doping te maken hebben' is wel erg voorbarig. Als diegene in Rio met gemak goud pakt, dan is het inderdaad wel opmerkelijk.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 mei 2014 @ 13:23:18 #73
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_140423625
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 12:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Een break van meerdere jaren is inderdaad wel verdacht.
Ik kan me voorstellen dat na een Olympisch jaar een sporter een break neemt maar toch geen meerdere jaren?
Apart inderdaad. En goed, om Krivoshapka dan het voordeel van de twijfel te geven: 2014 is wel het jaar waar niks serieus te halen valt internationaal (behalve voor Commonwealthlanden). Bovendien heeft een Russische atletiekjournaliste naar eigen zeggen gehoord dat Krivoshapkha zwanger zou zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:24:53 #74
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140423662
quote:
Decision in the cases of Paco Climent Gregori and Philipp Aleksanyan
Decision in the cases of Paco Climent Gregori and Philipp Aleksanyan
Press Release
30 April 2014 – London, ENGLAND - The International Tennis Federation announced today that Paco Climent Gregori and Philipp Aleksanyan have been found to have committed Anti-Doping Rule Violations under Article 2.1 of the Tennis Anti-Doping Programme (presence of a Prohibited Substance in a Player’s Sample).

Mr Climent Gregori, a 16 year-old player from Spain, and Mr Aleksanyan, an 18 year-old player from Russia, provided urine samples on 8 September in association with their participation in the F30 Futures Event in Madrid, Spain. Those samples were sent to the WADA-accredited laboratory in Montreal, Canada for analysis, and were found to contain stanozolol, which is a Prohibited Substance under section S1 (Anabolic agents) of the 2013 WADA List of Prohibited Substances and Prohibited Methods, and is therefore also prohibited under the Tennis Anti-Doping Programme (the “Programme”). Mr Climent Gregori and Mr Aleksanyan were each therefore charged with an Anti-Doping Rule Violation under Article 2.1 of the Programme.

Both players asserted that the stanozolol, for which they did not hold a valid TUE, had entered their system through their ingestion of pills provided to them by an unidentified pharmacist whom they befriended at the Granadia Tennis Club. This assertion did not meet the preconditions of Article 10.5 of the Programme (no fault or negligence, or no significant fault or negligence). The players’ attempt to rely on Article 10.5.4 of the Programme (voluntary admission) was also rejected.

Mr Climent Gregori’s and Mr Aleksanyan’s commissions of Anti-Doping Rule Violations under Article 2.1 of the Programme were confirmed, and it was determined that they are suspended from participation for a period of two years, commencing from 5 November 2013, the date on which they were provisionally suspended, and so ending at midnight on 4 November 2015. It was also determined that both players’ results at the F30 Futures event and all subsequent events in which they competed up to 4 November 2013 should be disqualified, with resulting forfeiture of the ranking points and prize money that they won at those events.
pi_140423674
Ultieme trollkoning Lefevre slaat weer toe;
quote:
Patrick Lefevere kon met zijn ploegen nog nooit een grote ronde winnen, maar met Rigoberto Uran ziet het er plots wel goed uit. "We kregen het etiket een ploeg voor de klassiekers te zijn, maar twee jaar geleden hebben we de knop omgedraaid", zegt Lefevere. Maxime Monfort, de kopman van Lotto-Belisol, is minder succesvol, al blijft hij strijdvaardig.

"Ik ben sinds 2003 manager, maar ik heb nooit eerder in deze situatie verkeerd", zegt Patrick Lefevere, manager van Omega Pharma-Quick Step. "Dat zorgt voor stress, maar is ook leuk."
PhotoNews

"Dit is de reden waarom we Uran hebben aangetrokken en hij lost de verwachtingen in. Ook al was zijn voorbereiding niet ideaal."

"De voorbije jaren hebben we ons niet om de grote rondes bekommerd en kregen we het etiket een ploeg voor de klassiekers te zijn, maar sinds het biologisch paspoort werkt hebben we de knop omgedraaid. Dat rendeert nu."

"Ik denk dat Uran nu op zijn top is. Er zijn misschien betere klimmers, maar we hebben hem de raad gegeven niet op alle uitvallen te reageren. Als er iedere dag iemand door het ijs zakt en Uran is er nooit bij, dan komt het goed."

Nairo Quintana pakte de voorbije dagen telkens wat tijd terug. Wordt hij zijn grootste uitdager? "Quintana heeft een verpletterende demarrage, maar hij kan zijn voorsprong niet uitbouwen. Als hij drie keer 30 seconden pakt, wint Uran toch nog."
_O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')