abonnement Unibet Coolblue
pi_139934725
Hoihoi,

Een topic over scouting omdat het toch ook een enorm leuke hobby is.
Zit je zelf ook bij scouting of lijkt het je wel leuk? Dan is dit het goede topic.

Er was al een topic over scouting dat was deze UVT / Scouting deeltje 2 maar daar kon ik niet meer in reageren

  woensdag 14 mei 2014 @ 07:50:41 #2
178487 jappy-b
a whistle of a penny
pi_139935711
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:
Maar een Vlaamse scout? Wij gaan komende zomer richting Merkenveld, nog tips voor die omgeving?
Merkenveld heeft wel een leuke omgeving, paar jaar geleden ook geweest :)

Dagje Brugge met bezoek aan de brouwerij van Brugse Zot
Kasteel van Loppem (nouja Kasteel.. ;) toch is het best interessant)
Park van Loppem, de kasteeltuinen zegmaar... heerlijk voor een lekkere wandeling
sex is just like hacking; you get in, you get out and you pray you've left nothing behind!
pi_139946808
Ah leuk, dank voor de tips :)
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:53:20 #4
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143302398
nou binnenkort starten we weer,
en dit jaar heb ik een nieuwe uitdaging, ik ben namelijk voorzitter geworden van onze scouting groep.
na een kleine bestuurs crisis

dus dan zullen we een kijken of dat wat gaat worden, heb er in ider geval al wel zin in
mee bekant vangde gin haas.
pi_143307257
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:53 schreef kawa4 het volgende:
nou binnenkort starten we weer,
en dit jaar heb ik een nieuwe uitdaging, ik ben namelijk voorzitter geworden van onze scouting groep.
na een kleine bestuurs crisis

dus dan zullen we een kijken of dat wat gaat worden, heb er in ider geval al wel zin in
veel succes alvast :)

Ik ben aan het rondkijken naar een leuke scoutinggroep. Mis het toch wel een beetje enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 augustus 2014 @ 17:29:12 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_143307605
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

veel succes alvast :)

Ik ben aan het rondkijken naar een leuke scoutinggroep. Mis het toch wel een beetje enzo.
Mocht je een nieuwe uitdaging zoeken dan is een landelijke functie wellicht iets voor je? Bij de landelijke JOTA-JOTI organisatie zoeken we nog mensen! :P
pi_143307830
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:29 schreef qltel het volgende:

[..]

Mocht je een nieuwe uitdaging zoeken dan is een landelijke functie wellicht iets voor je? Bij de landelijke JOTA-JOTI organisatie zoeken we nog mensen! :P
Wat voor functies zijn er? Mag in PB of mail als je wilt :).. Want JOTA O+
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 augustus 2014 @ 17:48:32 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_143308249
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat voor functies zijn er? Mag in PB of mail als je wilt :).. Want JOTA O+
Ze staan hier. En zie verder je DM>. :)
pi_143308373
Dankjewel :)

De voorbereiding van de HIT 2015 begint alweer bijna. Ben benieuwd waar we volgend jaar allemaal heen gaan :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143330508
Groeten vanuit Loppem. Leuk terrein wel dat Merkenveld. Alleen wat vochtig :P
pi_143348045
As zaterdag op kamp met welpen in blokhut, maar de weersverwachting is echt zuur. Wel zin in, dat wel.
Fear is the grease of society.
pi_143358674
Wil je de kinderen gek maken? Draai de chinees doet veel meer met vlees van de zware jongens 6 uur lang iedere dag op kamp. ;) Ook erg leuk voor je mede-leiding :D
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:22:41 #13
178487 jappy-b
a whistle of a penny
pi_143502415
nou dat was een weekje kamp met de stam... vooral heel veel regen gehad!

toffe week gehad en zeker ook leuke dingen gedaan maar het was 's avonds te koud en te nat om er lekker met een vuurtje van na te genieten
sex is just like hacking; you get in, you get out and you pray you've left nothing behind!
pi_143502842
De avonden waren bij ons vrij droog gelukkig. Geen avond zonder goed kampvuur gezeten.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:56:34 #15
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_145363182
vraagje,
wij gaan binnenkort onze blokhut verbouwen,
nou gaat dit altijd geld kosten, een groot gedeeltje kunnen we zelf gewoon uit kas betalen,
alleen dan blijft er nog een bedrag over.

hebben jullie ideeën, extra geld op te halen met de groep

welke ideeën we al hebben:

(scouting loterij - die gaat naar de groepen toe en is niet voor de verbouwing)
sponsor loop
scouting nederland fons - voor subsidie
gemeentelijke subsidie aanvragen
en een fakkel verkoop actie met nieuwjaar
mee bekant vangde gin haas.
pi_145363470
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:56 schreef kawa4 het volgende:
vraagje,
wij gaan binnenkort onze blokhut verbouwen,
nou gaat dit altijd geld kosten, een groot gedeeltje kunnen we zelf gewoon uit kas betalen,
alleen dan blijft er nog een bedrag over.
hebben jullie ideeën, extra geld op te halen met de groep
welke ideeën we al hebben:
(scouting loterij - die gaat naar de groepen toe en is niet voor de verbouwing)
sponsor loop
scouting nederland fons - voor subsidie
gemeentelijke subsidie aanvragen
en een fakkel verkoop actie met nieuwjaar
Ik weet dat wij extra subsidie (en geld van goede doelen?) hebben gekregen toen we alles rolstoelvriendelijk gingen maken. Misschien loont het om een invalidentoilet/douche te installeren, als je daarmee geld krijgt voor de hele douche/toiletruimte zeg maar.
pi_145368486
Lokale fondsen aanschrijven kan ook helpen. Van de Rabobank en Univé tot de voormalige brandassurantiën en Rotary.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:43:26 #18
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_145531073
en iedereen ook al zo'n zin in Joti ;(

ik vind dat echt het saaiste weekend van heel het scouting gebeuren :Y
ik ga zelf nooit echt achter de pjoeter zitten,
en die kinderen zitten er heel de dag achter, dus heb je zelf ook niet veel te doen.
mee bekant vangde gin haas.
pi_145531673
Ja zeker zin in!

Al richten wij ons voornamelijk op JOTA als PA6JOT.

Weekend wordt waarschijnlijk wel een beetje aangepast ik heb voor zaterdag nacht geen oppas voor de hond :')


En oh ja weet iemand hoe dat zit met plus scout worden?
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:11:11 #20
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_145532159
JOTI? JOTA? wat is dat ook alweer? :P

Ik heb zelf niets met de JOTI, maar de JOTA vind ik dan weer geweldig! En aangezien ik iets onbelangrijks doe binnen de organisatie ervan, behoor ik de JOTI ook geweldig te vinden en dat vind ik dus ook.. O~)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En oh ja weet iemand hoe dat zit met plus scout worden?
Geen idee, ik was het ineens. Volgens mij een kwestie van lid worden van een groep met een plusscout-kring, of hoe heet dat tegenwoordig.
pi_145532198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:11 schreef qltel het volgende:
JOTI? JOTA? wat is dat ook alweer? :P

Ik heb zelf niets met de JOTI, maar de JOTA vind ik dan weer geweldig! En aangezien ik iets onbelangrijks doe binnen de organisatie ervan, behoor ik de JOTI ook geweldig te vinden en dat vind ik dus ook.. O~)
Joti.. Jeeejjjjj.. Ik zat er altijd voornamelijk bij om die Explo's in de gaten te houden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145532317
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:11 schreef qltel het volgende:
JOTI? JOTA? wat is dat ook alweer? :P

Ik heb zelf niets met de JOTI, maar de JOTA vind ik dan weer geweldig! En aangezien ik iets onbelangrijks doe binnen de organisatie ervan, behoor ik de JOTI ook geweldig te vinden en dat vind ik dus ook.. O~)

[..]

Geen idee, ik was het ineens. Volgens mij een kwestie van lid worden van een groep met een plusscout-kring, of hoe heet dat tegenwoordig.
Ik ga eens op onderzoek uit.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145535885
Geen jota of joti hier dit jaar. Hebben het ingeruild voor een groepskampje. Het kwam niet erg meer uit de verf de laatste jaren. Joti is uit de tijd en jota wellicht ook zeker omdat we geen zendamateurs meer hadden. Dan gaat het vooral nog om het maken van een mooie toren...
pi_145536010
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:52 schreef 99.999 het volgende:
Geen jota of joti hier dit jaar. Hebben het ingeruild voor een groepskampje. Het kwam niet erg meer uit de verf de laatste jaren. Joti is uit de tijd en jota wellicht ook zeker omdat we geen zendamateurs meer hadden. Dan gaat het vooral nog om het maken van een mooie toren...
Zonde! Geprobeerd om via een zendamateur vereniging nog iemand te gast te krijgen?

Vaak als je vraagt zijn er nog wel mensen die dat graag willen doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145536235
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zonde! Geprobeerd om via een zendamateur vereniging nog iemand te gast te krijgen?

Vaak als je vraagt zijn er nog wel mensen die dat graag willen doen.
Ja wel vaker maar komt niet echt van de grond. En dat geklooi met die bakkies moet je ook maar net trekken.
pi_145542165
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja wel vaker maar komt niet echt van de grond. En dat geklooi met die bakkies moet je ook maar net trekken.
Jammer. Maar als jullie er een eigen iets van maken ook prima :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:52:13 #27
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_145545459
Ik ben al wekenlang aan het voorbereiden voor de JOTA en vooral JOTI *O*

Bijna mijn favoriete scoutingweekend van het jaar _O_
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_145545556
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:52 schreef hornage het volgende:
Ik ben al wekenlang aan het voorbereiden voor de JOTA en vooral JOTI *O*

Bijna mijn favoriete scoutingweekend van het jaar _O_
Cool,

Waar ergens zit jij?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:56:11 #29
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_145545651
Johan van den Kornputgroep Steenwijk

Ik heb een aantal weken geleden onderstaand bericht rondgestuurd naar al mijn scoutingcontacten en op Facebook en de respons is enorm! Wordt supermooi *O*

--

Hallo scoutingvrienden en vriendinnen!

Over een aantal weken is het weer JOTA/JOTI!
Wij doen hier, zoals elk jaar, aan mee met de Johan van den Kornputgroep uit Steenwijk.

We merkten de afgelopen jaren dat chatten voor de bevers en de welpen wat lastig is. Om te zorgen dat ze toch in contact kunnen komen met scouts van hun leeftijd lijkt het ons leuk om via Skype een spel te spelen!

Het idee is om hints te spelen. De kinderen aan de ene kant mogen, alleen of samen, iets uitbeelden. Dit mag best gemakkelijk zijn, het gaat uiteraard om de lol! De kinderen aan de andere kant moeten raden wat het is. Dit gaat dan om en om.
Dit moet dan aan beide kanten begeleid worden door leiding die weet wat er uitgebeeld moet worden.

Wij spelen dit spel op zaterdag 18 oktober tussen 09:30 en 13:15

Voeg ons toe aan jullie Skype contactlijst als jullie ook mee willen spelen!
Onze naam op Skype is "jovadeko". Het zou leuk zijn als we voor de JOTA een lijst met deelnemende groepen hebben verzameld. Ik zal ervoor zorgen dat de andere groepen ook met elkaar in connectie kunnen komen. Hoe meer groepen de kinderen kunnen bellen, hoe spannender!

Verspreid dit bericht onder al jullie scoutingvrienden zodat we er een gezellig, groots spel van kunnen maken!

Scoutinggroet,
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:58:41 #30
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_145545771
En we gaan een postenspel spelen waarbij computeronderdelen te winnen zijn. Uiteindelijk moet elke groep zijn eigen pc in elkaar zetten, aanzetten en dan de aanwijzingen die verschijnen weer gaan volgen. Dit allemaal om de boef, die alle foto's en chats van de kinderen steelt, te vinden ;)
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_145546159
Oh die heb ik voorbij zien komen :P
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:08:11 #32
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_145546297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh die heb ik voorbij zien komen :P
Heel goed *O*

Maar jullie/jij doet niet mee?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_145546404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:08 schreef hornage het volgende:

[..]

Heel goed *O*

Maar jullie/jij doet niet mee?
Jawel. Wij zijn een mobiel jota station. Uiteraard ik fa de jota niet overslaan.

Als je PA6JOT voorbij hoort komen zeg even hoi!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 15 oktober 2014 @ 07:44:48 #34
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_145557288
Ik zal dan zeker hoi zeggen ;)
Ik doelde op meedoen met de JOTI en het Skypespel ;)
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_145640099
Vandaag dag van de jeugdbeweging in Vlaanderen: Iedereen trekt in uniform naar school of werk, in bijna elke stad of gemeente is er een gratis ontbijt voor wie in uniform en straks trekken de oudste leden en de leiding naar de nacht van de jeugdbeweging; kortom vandaag is dé feestdag!

http://deredactie.be/cm/v(...)017-R-jeugdbew%2B%2B
http://nieuws.vtm.be/binn(...)aagt-besparingen-aan
pi_145640697
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 07:44 schreef hornage het volgende:
Ik zal dan zeker hoi zeggen ;)
Ik doelde op meedoen met de JOTI en het Skypespel ;)
Oh nee is voor ons in de auto bijna niet te doen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145640719
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:29 schreef kamustra het volgende:
Vandaag dag van de jeugdbeweging in Vlaanderen: Iedereen trekt in uniform naar school of werk, in bijna elke stad of gemeente is er een gratis ontbijt voor wie in uniform en straks trekken de oudste leden en de leiding naar de nacht van de jeugdbeweging; kortom vandaag is dé feestdag!

http://deredactie.be/cm/v(...)017-R-jeugdbew%2B%2B
http://nieuws.vtm.be/binn(...)aagt-besparingen-aan
Leuk! Bij ons ook want de JOTA/JOTI start weer :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145643434
We zijn met onze groep op zoek... en eigenlijk kan ik dat evengoed hier eens posten, wie weet...

We willen met onze Jin (15 jongens en meisjes van 17-18 jaar) deze zomer een uitwisseling doen met een andere groep. Vijf of meer dagen met elkaar optrekken, leren van elkaar etc..
Handig daarbij is dat Europa daar veel geld voor geeft, maar dat is niet het hoofddoel. Nu zijn we dus op zoek naar een soortgelijke groep jongeren, liefst ook scouts, uit de regio tussen Hongarije en Griekenland om zo'n uitwisseling mee te doen.

We hebben de scoutsfederaties uit die landen gemailed met de vraag om onze oproep te verspreiden onder de lokale groepen, maar dat gaat nogal langzaam :)
Hebben jullie toevallig geen contacten met groepen uit die regio? Of tips hoe we iets sneller een geïnteresseerde groep vinden?
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:38:49 #39
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_145991396
ik kwam dit nog tegen

https://www.pdok.nl/nl/pr(...)-actueel/top25raster

ik weet niet of jullie dit allemaal al lang kende,
maar op deze link staan alle stafkaarten van nederland op ( alleen de nummertjes staan niet op de kaarten)

en ja het is LEGAAL.
je kunt alles downloaden dan heb je totaal 12Gb aan kaarten,
of alleen het kaartje wat je nodig hebt, die is dan ongeveer 10 MB
mee bekant vangde gin haas.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:29:45 #40
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_146149306
Kopie van een bericht wat ik verspreid heb op Facebook ;) Staat jullie groep ook tussen onze lijst? Hebben wij contact gehad met de JOTA?

Tijdens de JOTA heeft onze groep, de Johan van den Kornputgroep Steenwijk, een challenge gedaan om zoveel en zover mogelijke contacten te maken.
Een contact kon via een, speciaal hiervoor gemaakte, website geregistreerd worden. De actuele tussenstand werd op een muur geprojecteerd zodat iedereen kon zien hoe ze ervoor stonden. Het was een groot succes en dankzij deze challenge zijn er veel contacten via de verschillende mogelijkheden gemaakt.
Een overzicht van alle contacten is nu te zien op http://www.jovadeko.nl/jota

Het lijkt me leuk om dit volgend jaar grootser aan te pakken. De site kan verder uitgewerkt hiervoor, dus misschien is Scouting Nederland geinteresseerd?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_146150372
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:29 schreef hornage het volgende:
Kopie van een bericht wat ik verspreid heb op Facebook ;) Staat jullie groep ook tussen onze lijst? Hebben wij contact gehad met de JOTA?

Tijdens de JOTA heeft onze groep, de Johan van den Kornputgroep Steenwijk, een challenge gedaan om zoveel en zover mogelijke contacten te maken.
Een contact kon via een, speciaal hiervoor gemaakte, website geregistreerd worden. De actuele tussenstand werd op een muur geprojecteerd zodat iedereen kon zien hoe ze ervoor stonden. Het was een groot succes en dankzij deze challenge zijn er veel contacten via de verschillende mogelijkheden gemaakt.
Een overzicht van alle contacten is nu te zien op http://www.jovadeko.nl/jota

Het lijkt me leuk om dit volgend jaar grootser aan te pakken. De site kan verder uitgewerkt hiervoor, dus misschien is Scouting Nederland geinteresseerd?
Oh dat zou wel tof zijn om te gebruiken op onze eigen site :D Maar als dit landelijk wordt opgepakt is natuurlijk nog leuker. Heb je al contact met hun erover gehad?
nee, jij dan!
pi_146150519
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:38 schreef kawa4 het volgende:
ik kwam dit nog tegen

https://www.pdok.nl/nl/pr(...)-actueel/top25raster

ik weet niet of jullie dit allemaal al lang kende,
maar op deze link staan alle stafkaarten van nederland op ( alleen de nummertjes staan niet op de kaarten)

en ja het is LEGAAL.
je kunt alles downloaden dan heb je totaal 12Gb aan kaarten,
of alleen het kaartje wat je nodig hebt, die is dan ongeveer 10 MB
Volgens mij is dat een laag van Openstreetmap :) http://www.openstreetmap.nl/
nee, jij dan!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:08:49 #43
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_146150883
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:29 schreef hornage het volgende:
Kopie van een bericht wat ik verspreid heb op Facebook ;) Staat jullie groep ook tussen onze lijst? Hebben wij contact gehad met de JOTA?
Hebben we..

Bagheera & Keet Daniel, Marieke vr 23:10 - 23:13 Radio Pa6Jam/J landelijk station waalre Nederland 162.3

Op die tijd zat ik naast onze 80-meter-operator en heb deze verbinding gehoord en gelogd.
quote:
Het lijkt me leuk om dit volgend jaar grootser aan te pakken. De site kan verder uitgewerkt hiervoor, dus misschien is Scouting Nederland geinteresseerd?
Kunnen we zeker over praten. Stuur even een mail aan info apenstaartje jota-joti.nl

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:57 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh dat zou wel tof zijn om te gebruiken op onze eigen site :D Maar als dit landelijk wordt opgepakt is natuurlijk nog leuker. Heb je al contact met hun erover gehad?
Als het over de JOTA-JOTI gaat is hier melden genoeg.. :P

(ik ben secretaris van de landelijke JOTA-JOTI organisatie)
pi_146151547
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:08 schreef qltel het volgende:

[..]
Als het over de JOTA-JOTI gaat is hier melden genoeg.. :P

(ik ben secretaris van de landelijke JOTA-JOTI organisatie)
^O^

Ik merk al een tijdje dat we bij ons een beetje blijven hangen in het patroon van gewoon contacten opzoeken. Dit zou wel een soort wedstrijdelementje toe kunnen voegen, waar kinderen wat enthousiaster van worden. Dat ze zien hoe bijzonder hun contact was vergeleken bij de rest van de vereniging en gezien over het hele land :)
nee, jij dan!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:37:29 #45
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_146152038
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:24 schreef Gehenna het volgende:

[..]

^O^

Ik merk al een tijdje dat we bij ons een beetje blijven hangen in het patroon van gewoon contacten opzoeken. Dit zou wel een soort wedstrijdelementje toe kunnen voegen, waar kinderen wat enthousiaster van worden. Dat ze zien hoe bijzonder hun contact was vergeleken bij de rest van de vereniging en gezien over het hele land :)
Dat was precies het idee waarom ik dit heb gemaakt ;)
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:50:28 #46
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_146152433
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:08 schreef qltel het volgende:

Kunnen we zeker over praten. Stuur even een mail aan info apenstaartje jota-joti.nl

Als het over de JOTA-JOTI gaat is hier melden genoeg.. :P

(ik ben secretaris van de landelijke JOTA-JOTI organisatie)
Mailtje is verstuurd ^O^
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:03:37 #47
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_146152821
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:50 schreef hornage het volgende:

[..]

Mailtje is verstuurd ^O^
Ik zie het! ^O^
pi_146437923
Weet iemand een goede kamplocatie voor Explorers in Schotland?
pi_146438972
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:36 schreef PartyHard het volgende:
Weet iemand een goede kamplocatie voor Explorers in Schotland?
Nope. Maar kan je wel de buurt van Fort William aanraden. Kun je de Ben Nevis op enzo O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146446624
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nope. Maar kan je wel de buurt van Fort William aanraden. Kun je de Ben Nevis op enzo O+
Dat hebben we afgelopen opkomst besproken ^O^

We gaan naar verschillende kampterreinen, en waarschijnlijk ook ergens bij Fort William :D
pi_146841554
quote:
Tijdens de JOTA heeft onze groep, de Johan van den Kornputgroep Steenwijk, een challenge gedaan om zoveel en zover mogelijke contacten te maken.
Een contact kon via een, speciaal hiervoor gemaakte, website geregistreerd worden. De actuele tussenstand werd op een muur geprojecteerd zodat iedereen kon zien hoe ze ervoor stonden. Het was een groot succes en dankzij deze challenge zijn er veel contacten via de verschillende mogelijkheden gemaakt.
Een overzicht van alle contacten is nu te zien op http://www.jovadeko.nl/jota

Het lijkt me leuk om dit volgend jaar grootser aan te pakken. De site kan verder uitgewerkt hiervoor, dus misschien is Scouting Nederland geinteresseerd?
Zoiets bestaat toch al, in de vorm van de nachtcontest? Die wij overigens voor het 3e jaar op rij gewonnen hebben als ik me niet vergis! *)
't Echte en 't ware!
  donderdag 20 november 2014 @ 14:59:13 #52
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_146842033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:44 schreef Japepk het volgende:

[..]

Zoiets bestaat toch al, in de vorm van de nachtcontest? Die wij overigens voor het 3e jaar op rij gewonnen hebben als ik me niet vergis! *)
Ow, het is mij niet bekend dat dat ongeveer zoiets is. Interessant, ik zal daar later eens naar kijken...
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2014 @ 15:13:17 #53
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_146842445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:44 schreef Japepk het volgende:

[..]

Zoiets bestaat toch al, in de vorm van de nachtcontest? Die wij overigens voor het 3e jaar op rij gewonnen hebben als ik me niet vergis! *)
welke groep is "wij?"
pi_146842507
Thomas More, uit Prinsenbeek. Was er dit jaar zelf niet bij namelijk.
't Echte en 't ware!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2014 @ 15:31:08 #55
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_146842944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:15 schreef Japepk het volgende:
Thomas More, uit Prinsenbeek. Was er dit jaar zelf niet bij namelijk.
Ik hoop niet dat de teleurstelling al te groot gaat zijn als de uitslag bekend wordt gemaakt.. :+
pi_146843757
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:15 schreef Japepk het volgende:
Thomas More, uit Prinsenbeek. Was er dit jaar zelf niet bij namelijk.
Niet?

Grappig ben er wel geweest :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146844631
Zou zomaar kunnen dat we het nu niet zijn hoor. De afgelopen twee jaar zagen we er met een stel de lol wel van in om, onder het genot van een drankje, tot een uur of 6 achter de microfoon te blijven zitten. Dat met succes dus :P
't Echte en 't ware!
pi_148536571
Zo even een kickje, straks de eerste gezamenlijke opkomst na de kerstvakantie. Ik mag voor 100 man stamppot boerenkool in elkaar draaien :P
pi_148536721
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:50 schreef 99.999 het volgende:
Zo even een kickje, straks de eerste gezamenlijke opkomst na de kerstvakantie. Ik mag voor 100 man stamppot boerenkool in elkaar draaien :P
Haha succes maar is te doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148536757
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha succes maar is te doen.
Klopt, is ook niet helemaal voor het eerst. Maar zo'n grote hoeveelheid goed op smaak krijgen is altijd weer even een uitdaging :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 12:01:39 ]
pi_148536793
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, is ook niet helemaal voor het eerst. Maar zo'n grote hoeveelheid goed op smaak krijgen is altijd weer even een uitdaging :D
Haha ja dat klopt ja. Van die jus wil dan nog weleens helpen O-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148536813
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ja dat klopt ja. Van die jus wil dan nog weleens helpen O-)
Denk dat ik met mosterd, peper en zout een eind moet komen. En veel uitgebakken spekjes :9.
pi_148537118
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Denk dat ik met mosterd, peper en zout een eind moet komen. En veel uitgebakken spekjes :9.
Spekjes is altijd lekker.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 26 januari 2015 @ 12:44:48 #64
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149070130
en iedereen zn zomerkamp terrein al geregeld??

wij gaan dit jaar naar de lilsebergen
kost geen drol 1.10 pppn,
en elke dag gratis toegang tot de zwemvijver daaro _O_

groot terrein met een zeer grote speelweide erbij
stroom is ook aanwezig, kraan water ook

stoken mag ( na schriftelijke toestemming).
mee bekant vangde gin haas.
pi_149071086
quote:
14s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:44 schreef kawa4 het volgende:
en iedereen zn zomerkamp terrein al geregeld??

wij gaan dit jaar naar de lilsebergen
kost geen drol 1.10 pppn,
en elke dag gratis toegang tot de zwemvijver daaro _O_

groot terrein met een zeer grote speelweide erbij
stroom is ook aanwezig, kraan water ook

stoken mag ( na schriftelijke toestemming).
Ik wist niet dat er ook een kampterrein was daar. Wij hebben de Lilse Bergen wel eens bezocht toen we in West Malle (Drieboomkesberg) stonden. Was erg geslaagd voor de esta's.
  maandag 26 januari 2015 @ 13:24:07 #66
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_149071175
Wij vertrekken ( Stam ) weer naar Tsjechië! :)
30persoons villa met zwembad en sauna 😁
En in mei jubileum weekend met gehele scouting ivm 70 jarig bestaan. Al is onze deelname niet gegarandeerd omdat we afgelopen vrijdag hebben gehoord dat ze de stam willen opheffen ivm de hoge leeftijd.. 21 tot 29 jaar.. ( maar daarvoor gaan we nog een gesprek aan met bestuur en anders actie! Want we vinden het belachelijk.. Zolang de groep lol heeft met elkaar... En er is de aankomende 3 jaar geen nieuwe groep die eventueel stam kan worden zien wij het probleem niet!) ( pivo's is geen optie... Daar zit halve bestuur in en draaien maar 1x per maand )
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_149071239
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:24 schreef revpolen het volgende:
Wij vertrekken ( Stam ) weer naar Tsjechië! :)
30persoons villa met zwembad en sauna 😁
En in mei jubileum weekend met gehele scouting ivm 70 jarig bestaan. Al is onze deelname niet gegarandeerd omdat we afgelopen vrijdag hebben gehoord dat ze de stam willen opheffen ivm de hoge leeftijd.. 21 tot 29 jaar.. ( maar daarvoor gaan we nog een gesprek aan met bestuur en anders actie! Want we vinden het belachelijk.. Zolang de groep lol heeft met elkaar... En er is de aankomende 3 jaar geen nieuwe groep die eventueel stam kan worden zien wij het probleem niet!) ( pivo's is geen optie... Daar zit halve bestuur in en draaien maar 1x per maand )
Ach, dan noem je het in SOL 'plus-scouts'. Is toch puur een administratief dingetje lijkt me.
pi_149071503
quote:
2s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, dan noem je het in SOL 'plus-scouts'. Is toch puur een administratief dingetje lijkt me.
Precies, officieel is 21+ toch sowieso 'plusscouts'?

De leeftijd van een stam (officieel eigenlijk roversscouts) is 18 t/m 21 jaar.
nee, jij dan!
pi_149071564
Zomerkamplocatie voor onze RSA is nog niet rond. Het lijkt nu toch echt Tsjechië te moeten worden maar ze pakken nog niet erg door.
Met de stam zoeken we nog wel een plekje ergens een veldje langs een beekje. Maar dat komt nog wel :P
pi_149071575
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:33 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Precies, officieel is 21+ toch sowieso 'plusscouts'?

De leeftijd van een stam (officieel eigenlijk roversscouts) is 18 t/m 21 jaar.
En die formele zaken kan je administratief prima ontwijken :P
  maandag 26 januari 2015 @ 14:05:06 #71
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149072447
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:24 schreef revpolen het volgende:
Wij vertrekken ( Stam ) weer naar Tsjechië! :)
30persoons villa met zwembad en sauna 😁
En in mei jubileum weekend met gehele scouting ivm 70 jarig bestaan. Al is onze deelname niet gegarandeerd omdat we afgelopen vrijdag hebben gehoord dat ze de stam willen opheffen ivm de hoge leeftijd.. 21 tot 29 jaar.. ( maar daarvoor gaan we nog een gesprek aan met bestuur en anders actie! Want we vinden het belachelijk.. Zolang de groep lol heeft met elkaar... En er is de aankomende 3 jaar geen nieuwe groep die eventueel stam kan worden zien wij het probleem niet!) ( pivo's is geen optie... Daar zit halve bestuur in en draaien maar 1x per maand )
dat is toch niet zo oud??

bij ons is de leeftijd nou van 18 tot ergens in de 40,

en tot vorig jaar heten wij ook nog "stam"sinds dit jaar plus-scouts
pivo's hebben we niet meer
mee bekant vangde gin haas.
pi_149087422
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:24 schreef revpolen het volgende:
Wij vertrekken ( Stam ) weer naar Tsjechië! :)
30persoons villa met zwembad en sauna 😁
En in mei jubileum weekend met gehele scouting ivm 70 jarig bestaan. Al is onze deelname niet gegarandeerd omdat we afgelopen vrijdag hebben gehoord dat ze de stam willen opheffen ivm de hoge leeftijd.. 21 tot 29 jaar.. ( maar daarvoor gaan we nog een gesprek aan met bestuur en anders actie! Want we vinden het belachelijk.. Zolang de groep lol heeft met elkaar... En er is de aankomende 3 jaar geen nieuwe groep die eventueel stam kan worden zien wij het probleem niet!) ( pivo's is geen optie... Daar zit halve bestuur in en draaien maar 1x per maand )
Het bestuur zou zichzelf in de vingers snijden door zo'n groep op te heffen, dat kost je gewoon leden. Geef het gewoon een ander naampje en klaar! Wij hebben binnen onze groep ook een tijd lang twee oudere stammen gehad. Dat was nou eenmaal hoe het toen het beste liep. Beide stammen een eigen naam geven en klaar! En als er genoeg explorers oud genoeg zijn starten zij weer een nieuwe stam met hun eigen leeftijdsgenoten.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_149096195
Ik vind het wel lichtelijk belachelijk dat ze jullie speltak gewoon willen opheffen...

Bij mijn vriend zitten er zelfs van in de 40 nog bij de stam. En daarnaast draait nog een andere stam...

Anyhow geen zoka dit jaar maar wel weer lekker bezig met de hit
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:38:57 #74
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_149099871
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:32 schreef koei het volgende:

[..]

Het bestuur zou zichzelf in de vingers snijden door zo'n groep op te heffen, dat kost je gewoon leden. Geef het gewoon een ander naampje en klaar! Wij hebben binnen onze groep ook een tijd lang twee oudere stammen gehad. Dat was nou eenmaal hoe het toen het beste liep. Beide stammen een eigen naam geven en klaar! En als er genoeg explorers oud genoeg zijn starten zij weer een nieuwe stam met hun eigen leeftijdsgenoten.
Het bestuur is gewoon niet zo Uhhh slim...
Lopen de laatste tijd tijdens groepsraad vol op ruzie te maken met elkaar ( lopen ook gewoon kwaad weg dan ) peste serieus een nieuwe leiding geheel weg!

Hebben onze groep al eens eerder willen opheffen, maar we hebben toen gesprek gehad hoe ze alles willen doen zonder ons.. ( gingen toen verhuizen... Dus we zeiden suc6! Laat de bevers maar alle zware dingen sjouwen...)
En nu dit weer.. Ach ze draaien wel weer bij... Heb zelf een catering bedrijf en ze hadden me al benaderd om voor ons jubileum weekend te gaan koken... Dus heb nog stok achter de deur.. Want je denkt toch niet dat ik belangeloos me weekend en het weekend van me personeel geef als ik daarna na 3 maanden moet oprotten...

Maar goed... Eerst nog maar eens praten over mogelijkheid tot plus scout...
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:52:37 #75
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149100200
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:38 schreef revpolen het volgende:

[..]

Het bestuur is gewoon niet zo Uhhh slim...
Lopen de laatste tijd tijdens groepsraad vol op ruzie te maken met elkaar ( lopen ook gewoon kwaad weg dan ) peste serieus een nieuwe leiding geheel weg!

Hebben onze groep al eens eerder willen opheffen, maar we hebben toen gesprek gehad hoe ze alles willen doen zonder ons.. ( gingen toen verhuizen... Dus we zeiden suc6! Laat de bevers maar alle zware dingen sjouwen...)
En nu dit weer.. Ach ze draaien wel weer bij... Heb zelf een catering bedrijf en ze hadden me al benaderd om voor ons jubileum weekend te gaan koken... Dus heb nog stok achter de deur.. Want je denkt toch niet dat ik belangeloos me weekend en het weekend van me personeel geef als ik daarna na 3 maanden moet oprotten...

Maar goed... Eerst nog maar eens praten over mogelijkheid tot plus scout...
dat beslissen de leden toch, of er een groep wordt opgeheven?
(bestuur heeft eigenlijk niet veel te zeggen binnen een vereniging)

als jullie gewoon allemaal netjes contributie betalen. dan is er toch nix aan de hand.
mee bekant vangde gin haas.
  maandag 2 februari 2015 @ 00:22:47 #76
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_149284942
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
helaas weten we al ( niet officieel ) maar van de dochter van de bestuurslid die een bloedhekel aan ons heeft dat er thuis besproken is dat "wat wij ook indienen... het een NEE is!"

we gaan als we het officieel horen dan ook een bericht uitgooien richting de ouders van alle leden..
want het bestuur heeft diverse ernstige fouten gemaakt.. Waar wij achter waren gekomen en na aandringen (mede) door ons dit bekend heeft gemaakt binnen de kader maar dit eigenlijk in de doofpot had willen stoppen. ( we hebben beloofd dit niet naar buiten te brengen... maar er is mede door de schuld van een bestuurslid 1500,- verduisterd.. ) En dit is toevallig ook die bestuurslid die een bloedhekel aan ons heeft..
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_149288198
Ik snap dat je rancuneus wordt van de hele situatie (zou ik ook worden), maar ik zou proberen zo min mogelijk andere shit boven water te halen, en ook zeker niet de ouders erbij betrekken, want die hebben er al helemaal niks mee te maken.
Als er met goed fatsoen geen oplossing gevonden kan worden, moet je je misschien afvragen of je als speltak/groep nog wel onder dat bestuur wil vallen, je kan ook leuke dingen doen met die groep als er niet meer de naam 'scouting' aan hangt.
  maandag 2 februari 2015 @ 08:19:08 #78
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_149288535
We willen nu gewoon gaan voor het aftreden van deze bestuurslid. Hadden we helaas toen al moeten doen... Dus nu trekken we hem gewoon mee...
Dit is de persoon die er een levens werk van lijkt te hebben om onze groep stop te zetten.
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  maandag 2 februari 2015 @ 08:39:34 #79
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149288683
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:19 schreef revpolen het volgende:
We willen nu gewoon gaan voor het aftreden van deze bestuurslid. Hadden we helaas toen al moeten doen... Dus nu trekken we hem gewoon mee...
Dit is de persoon die er een levens werk van lijkt te hebben om onze groep stop te zetten.
hoe staan de rest van de vrijwilligers hierin,
dus de nog actieve leiding.

als die het ook onzin vinden dat jullie op moeten houden, dan heeft het bestuur toch nix te zeggen lijkt mij..
mee bekant vangde gin haas.
  maandag 2 februari 2015 @ 08:42:33 #80
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_149288714
zo;n 90% van de leiding heeft ons liever erbij.
Helaas bestaat het bestuur uit die persoon die ons niet mag, zijn zwager ( voorzitter) en zijn broer... en de rest van bestuur zijn pivo leden ( netzo als deze 3heid )
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  maandag 2 februari 2015 @ 08:45:50 #81
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149288756
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:42 schreef revpolen het volgende:
elaas bestaat het bestuur uit die persoon die ons niet m
als totaal 90% van de leden jullie er wel bij heeft, dan kan het bestuur jullie niet opheffen.
(jullie kunnen wel diegene die jullie op wil doeken wegstemmen, met zn allen)

ga anders inderdaad voor een naamsverandering, ( maar daar schiet je denk ik toch nix mee op)
ze willen jullie schijnbaar weghebben, en ik neem aan dat het nix uitmaakt of jullie stam of plusscouts heten)
mee bekant vangde gin haas.
pi_149296894
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:42 schreef revpolen het volgende:
zo;n 90% van de leiding heeft ons liever erbij.
Helaas bestaat het bestuur uit die persoon die ons niet mag, zijn zwager ( voorzitter) en zijn broer... en de rest van bestuur zijn pivo leden ( netzo als deze 3heid )
Om een speltak op te heffen, moet een meerderheid van de stemrechtenden in de groepsraad voor die opheffing zijn. Het bestuur kan in principe alleen het punt op de agenda van de groepsraad zetten, verder heeft het geen macht.

Dus als 90% van de leiding (die dus allemaal stemrecht hebben) tegen is, dan kan er geen opheffing komen. Wil het bestuur dan alsnog dit doorvoeren, dan stellen ze hun eigen belang voor die van de leden, wat een motie van wantrouwen mogelijk maakt.

Maar om het hele bestuur af te willen zetten, of onder een andere groep verder te gaan is nogal rigoureus. Dat zou ik echt niet willen adviseren. Handiger is om eens met je regio te praten over de situatie, jullie regionale coördinator groepsondersteuning heeft vast genoeg advies :)
nee, jij dan!
pi_149297441
Dit klinkt me allemaal zo bekend en is ook de reden dat ik ben weg gegaan bij mijn groep.

Landelijk kun je ook een tussenpersoon inschakelen. Maar het bestuur mag niet zomaar besluiten jullie eruit te zetten
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:01:55 #84
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_149344570
onofficieel weten we het al.. maar ze willen nog ff wachten met het melden na de bestuursvergadering.. (24-2 )
we zouden eerst een ontvangstbevestiging krijgen betreft onze email. maar zelfs daar hebben ze van afgezien.. ( handig hoor zo'n 'lek' van een bestuurslid die toevallig wel voor ons is.. )
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_149350448
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:01 schreef revpolen het volgende:
onofficieel weten we het al.. maar ze willen nog ff wachten met het melden na de bestuursvergadering.. (24-2 )
we zouden eerst een ontvangstbevestiging krijgen betreft onze email. maar zelfs daar hebben ze van afgezien.. ( handig hoor zo'n 'lek' van een bestuurslid die toevallig wel voor ons is.. )
Mja ik zou toch blijven afdwingen dat dit via de groepsraad gaat. En het desnoods hoger opzoeken hun mogen dat helemaal niet zelf beslissen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_149833797
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja ik zou toch blijven afdwingen dat dit via de groepsraad gaat. En het desnoods hoger opzoeken hun mogen dat helemaal niet zelf beslissen.
Dat hoeft niet afgedwongen te worden. Het bestuur heeft daar 0% wat over te zeggen, en als je het helemaal volgens de richtlijnen wil doen mag de helft niet eens een stem uitbrengen tijdens de groepsraad.
pi_149834880
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:32 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat hoeft niet afgedwongen te worden. Het bestuur heeft daar 0% wat over te zeggen, en als je het helemaal volgens de richtlijnen wil doen mag de helft niet eens een stem uitbrengen tijdens de groepsraad.
Ik heb zelf bij een groep gezeten die het daar zacht gezegd ook niet zo nauw mee namen.

Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150056497
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb zelf bij een groep gezeten die het daar zacht gezegd ook niet zo nauw mee namen.

Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is.
Idd, 24-2 is voorbij. Enige update?
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:24:45 #89
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_150058691
Vrijdag komt de voorzitter langs voor gesprek :)
En zijn ook al gesprekken met scouting nl. Dus bij negatief antwoord gaan we verder met gesprekken hogerop! ( en 11e is groepsraad ) dus alle opties liggen nog open..
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:35:50 #90
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_150128598
Yeahhh positief nieuws!!!!!!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  zaterdag 28 februari 2015 @ 21:39:48 #91
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_150158442
Moeten we het uit je trekken?
pi_151262942
Hoi!

Wie van het weekend allemaal hit?
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 1 april 2015 @ 14:55:55 #93
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151263493
Nope, het leeft bij onze groep totaal niet, helaas..
Elk jaar hangt het gebouw vol met posters ervoor, en probeer je de scouts er enthousiast voor te krijgen.

Er is ook geen leiding van ons als begeleiding daar, dus dat speelt ook wel heel erg mee natuurlijk
nee, jij dan!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 april 2015 @ 15:03:09 #94
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_151263729
Ja, Tecohit in Zeeland.
pi_151264839
Oké jammer gehenne en leuk Qtel.

Ik weer bij de interhity.

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 01-04-2015 16:38:30 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 april 2015 @ 16:07:18 #96
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_151265855
Geheim?
  woensdag 1 april 2015 @ 16:38:26 #97
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151267081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:35 schreef revpolen het volgende:
Yeahhh positief nieuws!!!!!!
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 21:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Moeten we het uit je trekken?
En buiten dat, nee gaan niet op HIT. Vorig jaar op de Bourgondische HIT geweest, maar dit jaar gaan wij met de stam pleitte. Volgend jaar misschien weer.
pi_151267113
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:07 schreef qltel het volgende:
Geheim?
Autocorrect van mijn telefoon.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 april 2015 @ 17:11:29 #99
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_151268040
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Autocorrect van mijn telefoon.
Handig 8)7

Maar hopelijk zit het weer een beetje mee. Wij mogen 24 kinderen bezig houden.
pi_151268355
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:11 schreef qltel het volgende:

[..]

Handig 8)7

Maar hopelijk zit het weer een beetje mee. Wij mogen 24 kinderen bezig houden.
Sterkte Wij hebben 57 deelnemers. Hoop ook op droog weer want met regen post zitten is ook niks.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151369553
Hoop dat het allemaal goed gaat daar. Hier tot op heden een voorspoedig kamp. Vanochtend regen maar dat mag de pret niet drukken :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151384290
Aardig koud dat kamperen nu lijkt me :D
  zondag 5 april 2015 @ 14:20:42 #103
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_151386863
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 12:47 schreef 99.999 het volgende:
Aardig koud dat kamperen nu lijkt me :D
Gewoon goed spul meenemen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151389860
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 14:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gewoon goed spul meenemen.
Tuurlijk maar dat heeft lang niet elke verkenner natuurlijk :P
pi_151461425
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2015 15:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tuurlijk maar dat heeft lang niet elke verkenner natuurlijk :P
Ja ook verantwoordelijkheid van de ouders natuurlijk. Maar de interhity is een 18+ kamp dus hebben we niet zoveel last van :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151461474
Zo de interhity was weer geslaagd. Leuke deelnemers en liep allemaal lekker. Dit jaar Alphen, Baarn en Mook aangedaan.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:41:36 #107
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_151471236
Twee gasten met wie ik vorig jaar leiding gaf deden mee in een camper met de Interhity ^O^

Ik heb dit jaar meegedaan met de Bourgondische Autopuzzeltocht in Zeeland. Erg leuk en erg kunnen genieten van de Zeeuwse plaatsjes en omgeving _O_
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 8 april 2015 @ 00:02:14 #108
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151471909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:41 schreef hornage het volgende:
Twee gasten met wie ik vorig jaar leiding gaf deden mee in een camper met de Interhity ^O^

Ik heb dit jaar meegedaan met de Bourgondische Autopuzzeltocht in Zeeland. Erg leuk en erg kunnen genieten van de Zeeuwse plaatsjes en omgeving _O_
Ah, de ZeBra hit. Vorig jaar gedaan. Erg leuk, alleen niet zo Bourgondisch. Wel een paar leuke, en warme, dagen gehad.
Wij waren met de stam dit jaar in Brexbachtal. Goddomme wat een omgeving.
Volgend jaar óf meedoen met de hit, of zelf een Gelderse Bourgondische HIT opzetten. Zijn we met de Stam nog een beetje mee bezig :D
pi_151475824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:41 schreef hornage het volgende:
Twee gasten met wie ik vorig jaar leiding gaf deden mee in een camper met de Interhity ^O^

Ik heb dit jaar meegedaan met de Bourgondische Autopuzzeltocht in Zeeland. Erg leuk en erg kunnen genieten van de Zeeuwse plaatsjes en omgeving _O_
Er deden twee campers mee was weer eens wat anders :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151475858
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 00:02 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ah, de ZeBra hit. Vorig jaar gedaan. Erg leuk, alleen niet zo Bourgondisch. Wel een paar leuke, en warme, dagen gehad.
Wij waren met de stam dit jaar in Brexbachtal. Goddomme wat een omgeving.
Volgend jaar óf meedoen met de hit, of zelf een Gelderse Bourgondische HIT opzetten. Zijn we met de Stam nog een beetje mee bezig :D
Hebben wij ooit eens voor zoka gezeten erg mooi terrein idd
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 18 mei 2015 @ 13:19:13 #111
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_152710622
Zo, afgelopen dagen het contingentskamp voor de komende Wereld Jamboree in Ommen bij de Ada's Hoeve gehad. Wat een mooi terrein en wat een kamp _O_

Zo'n zin in Japan nu *O*
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 18 mei 2015 @ 15:26:56 #112
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152714352
Begin wel te snappen nu waarom dat JappenKamp zo duur moet zijn :D
  maandag 18 mei 2015 @ 15:28:17 #113
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_152714396
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:26 schreef TheThirdMark het volgende:
Begin wel te snappen nu waarom dat JappenKamp zo duur moet zijn :D
Wat dan?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 18 mei 2015 @ 15:28:38 #114
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152714403
Die opening. Wel mooi, maar kost je dan ook meteen een ton.
  maandag 18 mei 2015 @ 15:45:36 #115
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_152715005
Ik verwacht eigenlijk dat dit wel meevalt. Het mocht wat kosten, maar direct een ton....lijkt me niet :N

Ach, het was in ieder geval een zeer goede opening! Er was een zeer goede vibe! Jij was ook aanwezig neem ik aan? Kennen wij elkaar?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:06:00 #116
436222 Japepk
Padvinder
pi_153069058
Doen jullie groepen ook aan ouder-kindweekenden? Wij gaan over 2 weken op Moeder-dochter. Als staflid van een meidenspeltak (kabouters) mag ik dan natuurlijk gezellig met de moeders aan de wijn :P Heb er nu al zin in
't Echte en 't ware!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:13:52 #117
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_153069277
Dit weekend met gehele groep ivm 70 jarig bestaan
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  woensdag 24 juni 2015 @ 19:54:54 #118
436222 Japepk
Padvinder
pi_153811807
Hoe staat het met de kamp-voorbereidingen? Ons zomerkamp-thema is Piraten... Geheel tegen mijn zin maar 2 andere stafleden hebben het doorgedrukt 'omdat we nu aan zee zitten'(kapelle in Zeeland). Mijn credo is altijd; geen piraten, cowboys of ridders. Gelukkig is het verhaal wat origineler (komt wél uit mijn koker :P )
Inmiddels zitten we aan de 17 kids. Van de 26 is dat redelijk en we hopen dat er nog een paar over de streep komen als we de kampboekjes uitdelen volgende week. Dan wordt het toch 'echt' voor de meesten.

Komend weekend gaan we op Roy Donders weekend: Het mysterie van het verdwenen huispak. Alle kids hebben iets van een huispak/onesie/joggingspak uit de kast getrokken dus dat wordt lachen. Alleen wat spellen betreft kwamen we niet verder dan een Roy Dondersvariant van de bekende kwartetten en estafettes. Hoe pakken jullie dat aan met thema's?
't Echte en 't ware!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 juni 2015 @ 20:55:40 #119
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_153813515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:54 schreef Japepk het volgende:
'omdat we nu aan zee zitten'(kapelle in Zeeland).
Ah, mooi clubhuis. Ik heb er al een paar keer geweest vanwege de Tecohit.
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:27:03 #120
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_153816457
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:45 schreef hornage het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dat dit wel meevalt. Het mocht wat kosten, maar direct een ton....lijkt me niet :N

Ach, het was in ieder geval een zeer goede opening! Er was een zeer goede vibe! Jij was ook aanwezig neem ik aan? Kennen wij elkaar?
Nee was niet aanwezig. Kreeg veel livestreams.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 16:34:07 #121
436222 Japepk
Padvinder
pi_154145082
Op zoek naar leuke locaties voor een fietstochtje in/naar/rond Goes voor Zoka '15. Google is niet echt mijn vriend. Het idee is dat de kinderen van punt naar punt fietsen dmv aanwijzingen en op locatie een aantal vragen/opdrachten oplossen.
't Echte en 't ware!
pi_154152802
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:34 schreef Japepk het volgende:
Op zoek naar leuke locaties voor een fietstochtje in/naar/rond Goes voor Zoka '15. Google is niet echt mijn vriend. Het idee is dat de kinderen van punt naar punt fietsen dmv aanwijzingen en op locatie een aantal vragen/opdrachten oplossen.
Heeft de lokale VVV geen fietsknooppuntenroutes?
  donderdag 9 juli 2015 @ 10:51:38 #123
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_154193213
Bijna de WJ. Ik vlieg morgen al naar Japan *O*
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 juli 2015 @ 14:43:39 #124
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_154198109
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef hornage het volgende:
Bijna de WJ. Ik vlieg morgen al naar Japan *O*
Cool! Veel plezier.
pi_155543727
Inmiddels is de zomervakantie zo'n beetje voorbij, de jamboree geweest en zijn de zomerkampen ook weer achter de rug. Hoe staat het met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen? Hoe pakken jullie seizoensopeningen/overvliegen aan? Ga je nog dingen anders doen dan voorheen?

Wij zijn sinds zaterdag terug van zoka 2015. Een heerlijke week met de kabouters in Kapelle vertoefd. De tijd is echt omgevlógen dus ik heb nu behoorlijk last van een after-kamp dip. Alles klopte, gaaf gebouw, ruim terrein en schitterend weer. Het programma was lekker divers (strand, omgeving verkennen, uitje en véél spelletjes) en het verhaal sloeg bijzonder goed aan, ondanks dat het een cliché piratenthema was. Kinderen waren echt angstig voor Zwartbaard en zijn Witte Wieven ;)

Gelukkig begint volgende week het nieuwe seizoen weer. Ik kijk er naar uit om de kids weer te zien en de planning voor komend seizoen op te gaan zetten. Dit jaar willen we, met name in de winter, het programma wat diverser maken door meer met thema's te werken gedurende 2-4 weken en dan telkens een paar keer goed uit te pakken met programma. Afgelopen jaar vielen we toch teveel terug op balspelen als we door weersomstandigheden echt niet naar buiten konden. Het helpt mee dat we er 2 stafleden bij krijgen. De kamphulptroepen mogen blijven :P
Ook gaan we gelijk een korte brainstorm houden voor zoka16. Nu is iedereen nog enthousiast en vol ideeën, en bovendien merken we dat leuke gebouwen echt al lang van tevoren vastgelegd moeten worden.

Daarnaast zijn er plannen om een pivogroep te starten waarbij ik eventueel nog aan zou kunnen sluiten. Ik krijg het er maar druk mee en daar heb ik erg veel zin in!
't Echte en 't ware!
pi_155544641
Dit weekend is het weer Herfstontmoeting, het startevenement voor alle Vlaamse scoutsleiding. Dit jaar iets meer dan 4000 aanwezigen!
Melig tekstje dat er bij hoort:

quote:
'Dagen vol inspiratie'
Een zee van tenten. Daarondertussen: Leidsters en leiders,
van jong geweld tot oude wolven,
met goesting in scouting. Dagen vol inspiratie
voor ieders smaak, karakter of behoefte. En avonden
bevriend rond het kampvuur. vele kleine patrouilles
in een grote kring. Plannen worden gesmeed, de route uitgestippeld, een vers thema ingekleed, uitgekleed.
Verhelderend, samenhorend, gedreven om een nieuw verhaal
te starten met kinderen en jongeren; Dàt is Herfstontmoeting.
Op en top scouts- en gidsenwerk
Sfeerfoto van voor of na de openingsshow vorig jaar:


Ik kijk er weer enorm naar uit!
pi_155936621
Kom ik nog Fokkers tegen op Scout-In15, volgende week op het Scoutinglandgoed Zeewolde?

Nog ff wat sfeerbeelden van 2013, wat een mooi feestje was dat!
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:49:28 #128
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_155937963
Yup, wij gaan met de stam/ roverscouts die kant op.
pi_155938009
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Yup, wij gaan met de stam/ roverscouts die kant op.
Tof! Weet je al welk subkamp?
  woensdag 9 september 2015 @ 09:42:48 #130
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_155941759
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:51 schreef koele het volgende:

[..]

Tof! Weet je al welk subkamp?
Nope :D al wel die informatie gehad hoor, maar te druk met andere dingen om daar even de moeite voor te nemen.
  donderdag 10 september 2015 @ 09:22:40 #131
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_155966873
Ja ook present bij de scout-in! Mede organisatie van Brak en Uitgedaagd.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_155967625
Kan alleen nergens vinden waar ik een parkeerkaart kan krijgen. ''het kan niet meer online'' WAAR DAN FUCKING WEL.

Neem mijn algemene parkeerontheffing van justitie wel mee, pleur ik hem wel ergens aan de weg.
pi_156159974
Je kan op het terrein een parkeerkaart kopen, geen enkel probleem!
pi_156160107
Over terrein gesproken...
pi_156168345
Sta btw op The Wood (altijd grappig in de ochtend).
  maandag 21 september 2015 @ 15:57:05 #136
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_156272287
Dat was weer een mooi weekendje, al kon ik Brak & Uitgedaagd vanochtend nog steeds wel gebruiken :7
The remedy is the experience.
  maandag 21 september 2015 @ 18:02:39 #137
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156275505
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:57 schreef Klonterpot het volgende:
Dat was weer een mooi weekendje, al kon ik Brak & Uitgedaagd vanochtend nog steeds wel gebruiken :7
De bands waren idd tof, weekend zelf knap waardeloos.
Anyway, iemand nog meegekregen dat die tent in de hens stond?
pi_156284402
Ben er niet bij geweest, anderen van mijn groep wel. De modderfoto's waren wel bruut, al ben ik nou ook weer niet zo van het modder/viespeuken als sommigen anderen als ik dat op facebook ed. zo een beetje mee krijg. Onze groep was de groep die het leuk vond om een gevecht te starten met een pak stro dat was neergelegd om de grond wat minder blubberig te maken :P

Zijn jullie hier trouwens bekend met Scoutingfeesten? Feestjes georganiseerd door vaak stam of pivo's voor andere scoutinggroepen. Consumpties (bier/wijn/fris) vaak 1,- . Komt vaak ook wel niet-scoutingvolk op af, maar dat is marginaal. Hier in de regio Breda/Baronie zijn er best wat en de sfeer is altijd top. 10 oktober is ons eigen feestje weer, bij Thomas More in Prinsenbeek. Voel je vooral uitenodigd :P
't Echte en 't ware!
  dinsdag 22 september 2015 @ 04:09:42 #139
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156288774
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:38 schreef Japepk het volgende:
Ben er niet bij geweest, anderen van mijn groep wel. De modderfoto's waren wel bruut, al ben ik nou ook weer niet zo van het modder/viespeuken als sommigen anderen als ik dat op facebook ed. zo een beetje mee krijg. Onze groep was de groep die het leuk vond om een gevecht te starten met een pak stro dat was neergelegd om de grond wat minder blubberig te maken :P

Zijn jullie hier trouwens bekend met Scoutingfeesten? Feestjes georganiseerd door vaak stam of pivo's voor andere scoutinggroepen. Consumpties (bier/wijn/fris) vaak 1,- . Komt vaak ook wel niet-scoutingvolk op af, maar dat is marginaal. Hier in de regio Breda/Baronie zijn er best wat en de sfeer is altijd top. 10 oktober is ons eigen feestje weer, bij Thomas More in Prinsenbeek. Voel je vooral uitenodigd :P
Binnen onze regio zijn er altijd wel een aantal. Niet voor ''niet-scouting'' bedoelt, maar er wordt nooit moeilijk gedaan voor een +1.
  dinsdag 22 september 2015 @ 08:59:54 #140
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_156289792
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2015 18:02 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

De bands waren idd tof, weekend zelf knap waardeloos.
Anyway, iemand nog meegekregen dat die tent in de hens stond?
Mja, wij doen binnen onze groep heel veel aan ontwikkeling en verbetering dus het ene jaar doen we meer met de workshops dan andere jaren. Nu eigenlijk bijna niets gedaan, vooral gefeest.

En ja, die tent stond bij ons aan de overkant van het water. Zag er heftig uit. Ik vond het vooral grappig om te zien hoe een aantal gasten met een brandblusser rennend de gator met de 'brandweer' inhaalden :')
The remedy is the experience.
  woensdag 23 september 2015 @ 05:34:08 #141
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156314136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:59 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Mja, wij doen binnen onze groep heel veel aan ontwikkeling en verbetering dus het ene jaar doen we meer met de workshops dan andere jaren. Nu eigenlijk bijna niets gedaan, vooral gefeest.

En ja, die tent stond bij ons aan de overkant van het water. Zag er heftig uit. Ik vond het vooral grappig om te zien hoe een aantal gasten met een brandblusser rennend de gator met de 'brandweer' inhaalden :')
Wij proberen het ook :D Maar dit jaar was het onmogelijk om de workshops fatsoenlijk te doen. Te veel mensen.

En dat laatste zal idd wel humor zijn geweest :D
pi_156817614
Nog groepen die volgende week meedoen aan de JOTA? Zou niet weten wat onze call is, jotaweekend staat voor mij vooral in het teken van het stafspel op zaterdagavond.
't Echte en 't ware!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 05:45:39 #143
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156823630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:33 schreef Japepk het volgende:
Nog groepen die volgende week meedoen aan de JOTA? Zou niet weten wat onze call is, jotaweekend staat voor mij vooral in het teken van het stafspel op zaterdagavond.
Nope, wij doen al jaren mee met de JOTI-Hunt.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 14 oktober 2015 @ 07:57:25 #144
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_156823987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:33 schreef Japepk het volgende:
Nog groepen die volgende week meedoen aan de JOTA? Zou niet weten wat onze call is, jotaweekend staat voor mij vooral in het teken van het stafspel op zaterdagavond.
Uiteraard doe ik daaraan mee. Dit jaar voor de 33e keer.. :)

Bij welke groep zit je?
pi_156827901
Thomas More, Prinsenbeek. We zijn wel een aantal jaar succesvol geweest met de nachtcontest, waar ik dan weer wel mijn steentje aan bijgedragen heb haha.
't Echte en 't ware!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 14 oktober 2015 @ 16:24:28 #146
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_156832826
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:39 schreef Japepk het volgende:
Thomas More, Prinsenbeek. We zijn wel een aantal jaar succesvol geweest met de nachtcontest, waar ik dan weer wel mijn steentje aan bijgedragen heb haha.
Dan is jullie call PI9TP/J (en die hoefde ik niet eens op te zoeken..:) )
pi_156892562
Kon het weer niet laten toch nog even bij mijn oude groep langs geweest. Dit jaar helaas geen jota. Volgend jaar doen we weer gewoon mee want we vinden. Het eigenlijk veel te leuk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156892565
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 05:45 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nope, wij doen al jaren mee met de JOTI-Hunt.
Jij It toch ook on Eindhoven? Geen blackjack?
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:01:56 #149
6941 APK
Factual, I think.
pi_156908443
Hoi Scouts,

UVT / UVT gaat verder als DRG

Vanwege deze koersverandering worden een aantal topics verplaatst naar een ander subforum en deze reeks is meer dan welkom in GC.
Verder verandert er natuurlijk niets, dus heel veel plezier verder in GC!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:07:02 #150
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_156908579
Welkom in GC *O*
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_156909551
Dank u
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158457537
Beetje dood hier
  woensdag 23 december 2015 @ 07:42:55 #153
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_158460922
quote:
9s.gif Op woensdag 23 december 2015 00:40 schreef d4v1d het volgende:
Beetje dood hier
De beste methode om dode topics weer tot leven te brengen en gelijk een nieuw onderwerp aan te snijden ^O^

Dus...

Volgende week DE Winterhike ( http://www.winterhike.nl/ ) *O* Zin in, wordt mijn vijftiende keer dat ik hem loop *O*
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_158462718
Leuk! In welke omgeving is het dit jaar? Welke categorie loop je? :)
pi_158462775
Veel succes :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 december 2015 @ 10:34:25 #156
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_158463016
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:16 schreef Merel1808 het volgende:
Leuk! In welke omgeving is het dit jaar? Welke categorie loop je? :)
Het is altijd in Twente, dus die omgeving ;) We starten in Heino dit jaar.
Ik loop in de categorie Senioren. Ook wel een keer Veteranen gedaan, maar dan heb je 's avonds te weinig tijd voor gezelligheid :P
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_158497804
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:34 schreef hornage het volgende:

[..]

Het is altijd in Twente, dus die omgeving ;) We starten in Heino dit jaar.
Ik loop in de categorie Senioren. Ook wel een keer Veteranen gedaan, maar dan heb je 's avonds te weinig tijd voor gezelligheid :P
Ik heb zelf 9 keer meegedaan ;)
Op een gegeven moment bleven we bij de veteranen maar met zo weinig over dat het elk jaar dezelfde wedstrijd was, toen vond ik het niet leuk meer. Maar ik zag dat er dit jaar weer wat meer meelopen, dus dat is leuk :)
Veel succes in ieder geval!
pi_158765474
De beste wensen medescouts!

De locatie voor het zomerkamp al bekend? Mijn explo's lijken te kiezen voor Dreistegen bij Monschau.
pi_158765670
Gelukkig nieuwjaar!

En geen zoka voor mij maar wel weer volop aan het voorbereiden voor de HIT
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160751482
quote:
Een ploeg scouts vindt een
mysterieuze capsule met een noodkreet uit een andere dimensie. Die zendt hen op een bijna
onmogelijke zoektocht naar de toekomstboom die verantwoordelijk lijkt voor al het leven op aarde.
Hun doel is om koste wat het kost de boom te beschermen, maar hier maken ze lang niet altijd
vrienden mee. En dan is er nog die andere, geheimzinnige missie die ze uit de andere dimensie
hebben meegekregen
quote:
1. Verkorte versie themaverhaal
Na een noodkreet uit een andere dimensie gaat een ploeg scouts op zoek naar de toekomstboom die
verantwoordelijk lijkt voor al het leven op aarde en dat in de andere dimensie. Hun doel is om deze
boom koste wat kost te beschermen tegen mensen die de boom graag willen omhakken. Met de
nodige obstakels lukt het ze uiteindelijk om de boom te vinden en de juiste mensen in te schakelen om
de boom ook daadwerkelijk te beschermen.
Fucking hell. Waar is dat landelijk themateam mee bezig _O-
  vrijdag 18 maart 2016 @ 08:03:15 #161
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_160754803
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:00 schreef d4v1d het volgende:

[..]

[..]

Fucking hell. Waar is dat landelijk themateam mee bezig _O-
Je kan niet zeggen dat het ze te kort komt aan fantasie. Vergeet niet dat scouting een jongerenorganisatie is en hoe jonger, hoe meer fantasie ;)
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_160754813
Heb ik iets gemist? Waar is dat thema voor. RSW ofzo?

Volgend weekend HIT! *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160754820
Wij zijn afgelopen weekend gaan kamperen. Dat was 's nachts nog wel wat frisjes :P. Maar wel tof.
pi_160754985
Rond deze tijd zijn extra isolatie matjes altijd wel fijn
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 maart 2016 @ 09:02:48 #165
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160755276
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb ik iets gemist? Waar is dat thema voor. RSW ofzo?

Volgend weekend HIT! *O*
Landelijk thema. Als landelijk team moet je hier rekening mee houden en hetzelfde of een vergelijkbaar thema hebben. Vandaar dat wij dat met de JOTA-JOTI vertaald hebben van "de toekomstboom" ( :r ) naar "zet eens een boom op". Dit soort themas mag overigens erg vrij vertaald worden. Dit jaar is het binnen = buiten en dat hebben we vertaald naar "Show your E-motion" (heeee, een primeur in dit topic :) )

(ik zit met de HIT weer in Zeeland (TeCoHit)
pi_160755319
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 09:02 schreef qltel het volgende:

[..]

Landelijk thema. Als landelijk team moet je hier rekening mee houden en hetzelfde of een vergelijkbaar thema hebben. Vandaar dat wij dat met de JOTA-JOTI vertaald hebben van "de toekomstboom" ( :r ) naar "zet eens een boom op". Dit soort themas mag overigens erg vrij vertaald worden. Dit jaar is het binnen = buiten en dat hebben we vertaald naar "Show your E-motion" (heeee, een primeur in dit topic :) )

(ik zit met de HIT weer in Zeeland (TeCoHit)
Oh dat thema. Lol

Leuk tecohit. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat heb zo weinig tijd gehad aan voorbereiding door ons huis. Maar komt vast wel goed.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:05:48 #167
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_160756115
Hier is het qua kampen een beetje rustig, net vorige maand onze eigen 'winterhike' gehad. En de eerstvolgende is het NPK met pinksteren :)
nee, jij dan!
  vrijdag 18 maart 2016 @ 11:24:37 #168
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_160757563
Ikke volgende week mee als leiding met de ZeilHIT in Mook. Dikke zin an ^O^
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_160758049
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:24 schreef hornage het volgende:
Ikke volgende week mee als leiding met de ZeilHIT in Mook. Dikke zin an ^O^
Misschien komen we elkaar dan nog tegen bij de sluiting in mook
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 18 maart 2016 @ 11:48:45 #170
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_160758114
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Misschien komen we elkaar dan nog tegen bij de sluiting in mook
Interhity toch? Daar zijn 2 mensen ook staf die eerder bij Scouting Steenwijk zaten of niet? Of ben jij er eentje van?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_160758284
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:48 schreef hornage het volgende:

[..]

Interhity toch? Daar zijn 2 mensen ook staf die eerder bij Scouting Steenwijk zaten of niet? Of ben jij er eentje van?
Haha interhity idd. Ik dacht maar 1 van die scouting maar ik kan het mis hebben.

Ik ben diegene niet trouwens
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160763142
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb ik iets gemist? Waar is dat thema voor. RSW ofzo?

Volgend weekend HIT! *O*
Is het landelijke thema.

Spelbrochures staan op scouting.nl
pi_160763149
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:03 schreef hornage het volgende:

[..]

Je kan niet zeggen dat het ze te kort komt aan fantasie. Vergeet niet dat scouting een jongerenorganisatie is en hoe jonger, hoe meer fantasie ;)
Nee maar wat moet je hier nou mee :')

Hoor ook alleen maar commentaar om me heen :P
pi_160764148
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:57 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Is het landelijke thema.

Spelbrochures staan op scouting.nl
Ik ben momenteel alleen nog maar plus scout dus krijg van dat soort dingen niet zo veel meer mee
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160945124
Iedereen lekker aan het genieten van een HIT weekend?

Wij hebben een toffe eerste dag achter de rug nu lekker kampvuur en biertje doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160951023
Veel plezier! Ik ga met Pinksteren weer lekker op kamp. Hebben ons Winterkamp twee weken terug gehad.
pi_160952839
Thanks.. Man man man wat heb ik het koud gehad vannacht :o
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160954644
Dat geloof ik! En als je eenmaal wakker bent kan je verder slapen ook wel vergeten...
pi_160954692
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:
Dat geloof ik! En als je eenmaal wakker bent kan je verder slapen ook wel vergeten...
Jup rond een uur of 6 was ik alweer klaar wakker
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160954806
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 11:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jup rond een uur of 6 was ik alweer klaar wakker
Herkenbaar van ons Winterkampje twee weken terug. Doe klotevogejs zijn ook veel te vroeg wakker.
pi_160973517
Vannacht was wel te doen. Het stond te hozen maar het was wel warmer..
Afgelopen nacht op Dwingeloo gestaan.
Nu op naar Mook *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 maart 2016 @ 12:47:02 #182
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_160974673
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 11:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vannacht was wel te doen. Het stond te hozen maar het was wel warmer..
Afgelopen nacht op Dwingeloo gestaan.
Nu op naar Mook *O*
En je komt niet bij ons langs?? :'(
pi_160974953
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:47 schreef qltel het volgende:

[..]

En je komt niet bij ons langs?? :'(
Was dit jaar een beetje uit de route haha. Hebben dit jaar start in Baarn gedaan, overnacht op het landgoed in Zeewolde, overnacht in Dwingeloo vannacht in Mook en dan is het HIT weekend weer voorbij :o
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160998220
Het zit er alweer op :o extreem snel gegaan dit jaar.

hornage nog gezien toen ik mijn duffe kop stond te wassen. :W
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161399182
Wij willen voor onze groep een lading stapelbare plastic mokken laten bedrukken (150 stuks in eerste instantie). Voorkeur gaat hierbij uit naar de waarschijnlijk welbekende Mepal-mokken. Ik heb zitten googelen, maar ik kan niet zo snel een adres vinden om deze bij te laten bedrukken. Bij MyMepal zitten ze niet in het assortiment (maar daar ga ik nog wel achteraan mailen). Soortgelijke mokken zijn waarschijnlijk ook prima, zolang ze maar stevig en stapelbaar zijn. Heeft er iemand tips waar ik deze zou kunnen bestellen met (simpele) bedrukking?



We zijn een gloednieuwe keuken voor in het clubhuis aan het uitzoeken nu, en daar hoort ook de inventaris bij. Weet iemand goede (goedkope) adressen voor pannen met een diameter van 30 en 40 cm, en bijbehorend keukengerei met een extra lange steel (pollepels, opscheplepels, soep/saus lepels)?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_164242819
Ja hoi :W hier mensen die op latere leeftijd lid/actief lid zijn geworden?
pi_164243063
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:03 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi :W hier mensen die op latere leeftijd lid/actief lid zijn geworden?
Ik :Y na er jaren uitgeweest te zijn toen weer begonnen

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 05-08-2016 13:39:09 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_164243170
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik :Y na er jaren uitgewerkt te zijn toen weer begonnen
Heb je tips? :P

MrEend is al jaren actief, omdat een groot deel van de vriendengroep daar vandaan komt ben ik inmiddels ook een paar keer bijgesprongen bij opkomsten als er te weinig stafleden zijn, en heb afgelopen jaar voor de rsw wat dingen gedaan.

Nu heb ik een mail gekregen van een van de speltakken, dat hun enige vrouwelijke leiding ook stopt en ze eigenlijk niet kunnen draaien zonder vrouwen. Het lijkt mij ontzettend leuk, maar ik ben ook eens benieuwd naar de ervaringen van anderen. Want leiding geven zonder enige scouting ervaring, nou ja, ik laat mij wel uitdagen, maar hoe? :+ :P
pi_164243588
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:19 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heb je tips? :P

MrEend is al jaren actief, omdat een groot deel van de vriendengroep daar vandaan komt ben ik inmiddels ook een paar keer bijgesprongen bij opkomsten als er te weinig stafleden zijn, en heb afgelopen jaar voor de rsw wat dingen gedaan.

Nu heb ik een mail gekregen van een van de speltakken, dat hun enige vrouwelijke leiding ook stopt en ze eigenlijk niet kunnen draaien zonder vrouwen. Het lijkt mij ontzettend leuk, maar ik ben ook eens benieuwd naar de ervaringen van anderen. Want leiding geven zonder enige scouting ervaring, nou ja, ik laat mij wel uitdagen, maar hoe? :+ :P
Ga een paar keer proef draaien. Bij mij ging het eerlijk gezegd allemaal vanzelf ? Welke speltak?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_164243847
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ga een paar keer proef draaien. Bij mij ging het eerlijk gezegd allemaal vanzelf ? Welke speltak?
Scouts, heb afgelopen jaar al een paar keer meegedraaid.
pi_164243967
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Scouts, heb afgelopen jaar al een paar keer meegedraaid.
Leuke leeftijd heb zelf de explo's gedaan.

Ik vind het wel een lastige hoor. Gewoon mee draaien misschien een gesprek met wat er verwacht wordt enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_164244084
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Leuke leeftijd heb zelf de explo's gedaan.

Ik vind het wel een lastige hoor. Gewoon mee draaien misschien een gesprek met wat er verwacht wordt enzo.
Ja misschien dat ik daarnaast ook even een gesprek doe met de groepsbegeleider van het bestuur.

Mn vriend gaat komend jaar explo's doen, heeft nu 2 jaar welpen en daarvoor 7 jaar scouts gedaan.
pi_164264092
Douche-eendje, gewoon doen! Is leuk en hoeft echt geen probleem te zijn, zeker geen probleem van gaan maken.

Ik ben ook nooit jeugdlid geweest en alweer een heleboel jaren leiding. Je bent leiding met een team en het is juist mooi als er verschillende vaardigheden en kwaliteiten in zo'n team zijn vertegenwoordigd. Dus als er iemand in zo'n team kan pionieren en met routetechnieken kan werken, fijn, hoef ik dat dus niet meer te kunnen.

Bij bevers en welpen is geen scoutingervaring al helemaal geen probleem, omdat het spelelement toch de boventoon voert. Bij scouts is het misschien ietsjes lastiger, gezien de scoutingtechnieken, maar als iemand daarin thuis is, zou ik me er als ik jou was niet in gaan verdiepen. Zoek uit waarom ze vinden dat ze niet zonder vrouw kunnen draaien en welke vaardigheden of kwaliteiten ze missen en richt je daarop. En zorg vooral dat je het leuk hebt, dat is het belangrijkst, het is allemaal echt geen hogere wiskunde.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_164264385
Scouting technieken zijn zo geleerd. Toen ik begon met bijvoorbeeld de interhity had ik geen idee wat een strippenkaart was. Nou dat is zo geleerd haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_164291671
Naamah, gemengde groep dus ook voor kamp e.d. wil je ook vrouwelijke leiding aanwezig hebben. Anyway, volgende week heeft het leidingteam vergadering en ik schuif ook aan.
pi_164302882
Leuk, gewoon proberen, dan merk je snel genoeg of het bevalt.
pi_164495181
Vorige week Pivokamp gedraaid op Puytvoet in St. Niklaas, België. Héérlijke week gehad, we zijn echt gegroeid als groep en de heimwee waarmee ik nu zit is echt ondraaglijk. Gelukkig gaan we zaterdag op kamp met de kabouters, kan ik mijn honger weer stillen.
En daarna begint het nieuwe seizoen weer! Heerlijke periode, ik houd wel van die donkere dagen tot aan kerst wat scouting betreft. In september gaan we met (bijna) alle stafleden op stafweekend, wat zeker de moeite lijkt te worden, Jota is altijd leuk bij ons, ons Scoutingfeestje is rond die tijd en de meiden die overvliegen vanuit de bevers lijken me erg leuk. Onze kaboutergroep is een beetje identiteitsloos op het moment, je mist de echt kleurrijke figuren.
't Echte en 't ware!
  zondag 14 augustus 2016 @ 00:43:09 #198
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_164508515
Hier nu 1 week terug uit slovenie, leuk land alleen toch duurder dan tsjechie ( waar we normaal altijd zitten )
Geweldige dingen gedaan, ( airsoften, karten, escaperoom enz)
Eind deze maand begint voor mij een nieuwe uitdaging binnnen de scouting, mijn vrouw word leiding bij de scouts, en ik ga beginnen als algemeen bestuurslid! Maar uiteraard blijf ik nog gewoon lid van onze landrovers groep :)
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_164511161
Net terug van 12 dagen Explorerkamp Brexbachtal :)

Vorig jaar deden we Schotland, volgend jaar staat Slowakije op de planning!
pi_164514688
quote:
17s.gif Op zondag 14 augustus 2016 02:16 schreef PartyHard het volgende:
Net terug van 12 dagen Explorerkamp Brexbachtal :)

Vorig jaar deden we Schotland, volgend jaar staat Slowakije op de planning!
Hoe beviel Brexbachtal? Wij zijn er ook eens geweest en vonden het prachtig maar qua voorzieningen op het deel waar wij stonden hopeloos.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_164514894
Brex blijft wel briljant _O_
pi_164515905
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 08:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoe beviel Brexbachtal? Wij zijn er ook eens geweest en vonden het prachtig maar qua voorzieningen op het deel waar wij stonden hopeloos.
Het was heel mooi, maar de douches waren wel een heel eind uit de buurt..
pi_164516133
Ja, je benen worden wel getraind in Brexbachtal :P
pi_164516194
Wij stonden op veld 1&2 dus dat is helemaal aan het begin. Toiletgebouw wat we hadden was een rot eind lopen maar er was ook geen licht ofzo aanwezig. Dat was in de avond alles behalve handig.

Iedere keer de belofte gehad dat ze het gingen fixen maar daar hadden ze geen zin in.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_164516804
De laatste keer hadden we de WC's drie veldjes verderop, dat was prima te doen. En het terrein is prachtig met ook altijd andere groepen, wat erg leuk is voor de interactie. Gaan over een paar jaar vast weer een keer heen.
pi_164520736
Wij stonden op veld 5b, direct naast het toilet :P
pi_164520853
Het meisjesveld op Naaldenveld is ook heel grappig voor je benen :').

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2016 14:55:41 ]
pi_164522849
Wij vorig jaar op 23 voor het gevoel bijna achteraan maar dan loopt het nog dik een kilometer door :P
pi_164535934
Ik zat 4 jaar geleden met de Explo's (bij ons nog Rowans en Sherpa's) op Brexbachtal. Het gaafste terrein waar ik ben geweest, maar wij zijn met de R&S dan ook nooit exotisch ver weg geweest. Gelukkig heb ik de pivo's nu wel warm gekregen om volgend jaar een ver oord op te zoeken, Engeland is tot nu toe favoriet. Brownsea Island zou top zijn.
't Echte en 't ware!
pi_164577838
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 10:54 schreef douche-eendje het volgende:
Naamah, gemengde groep dus ook voor kamp e.d. wil je ook vrouwelijke leiding aanwezig hebben. Anyway, volgende week heeft het leidingteam vergadering en ik schuif ook aan.
Even een update: gisteren was de vergadering, leuk en productief. Denk dat dit een erg goede combinatie is aan team voor de scouts. Ik draai de eerste paar opkomsten mee, eind september evalueren we even en als alles goed loopt zal ik in oktober geïnstalleerd worden als leiding. En tot die tijd heb ik mn prachtige kale scoutfit zonder das :P
pi_164921414
Gaan er hier nog spannende dingen gebeuren volgend seizoen? Wij beginnen over een week weer met draaien, we zijn gisteren terug gekomen van zoka. Twee stafleden gaven aan te stoppen, gelukkig staat jonge aanwas vanuit de Explo's te springen om hen op te volgen. Ik vind het ergens wel fijn, altijd jammer als er ervaring en goede staf verdwijnt, maar we draaiden echt teveel op routine de laatste jaren. Tijd voor een frisse wind en het uitproberen van nieuwe dingen.
't Echte en 't ware!
pi_165374203
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:30 schreef Japepk het volgende:
Gaan er hier nog spannende dingen gebeuren volgend seizoen?
Genoeg :P Maar ik ben dan ook nieuwe leiding, haha. Morgen hakinstructie geven terwijl ik zelf niet kan hakken, ik voorzie een uitdaging. Kan in ieder geval onze nieuwste kijk-scouts wel voorzien van zakmesinstructies morgen, ben ik in ieder geval nog een beetje nuttig.
Ons doel voor dit jaar is kijken of we weer eens zo hoog op de RSW kunnen eindigen dat er een patrouille naar de LSW mag. Doorbreekt een beetje de cyclus van de andere groep die nu al 5x achter elkaar gewonnen heeft in onze regio.
pi_165377177
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Genoeg :P Maar ik ben dan ook nieuwe leiding, haha. Morgen hakinstructie geven terwijl ik zelf niet kan hakken, ik voorzie een uitdaging. Kan in ieder geval onze nieuwste kijk-scouts wel voorzien van zakmesinstructies morgen, ben ik in ieder geval nog een beetje nuttig.
Ons doel voor dit jaar is kijken of we weer eens zo hoog op de RSW kunnen eindigen dat er een patrouille naar de LSW mag. Doorbreekt een beetje de cyclus van de andere groep die nu al 5x achter elkaar gewonnen heeft in onze regio.
Benen wijd en zorgen dat er niemand in de buurt staat en er kan al een stuk minder mis gaan.

(en nog een boel andere dingen..)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2016 00:27:21 ]
pi_165537466
Wij willen met de scouts komende zomer eens de grens over, als in: België. Heeft er iemand tips op het gebied van terreinen, omgeving etc? :)
pi_165538924
De Kluis in Sint Joris Weert is wel erg geschikt. Dit zijn de Vlaamse labelterreinen https://www.hopper.be/jeugdverblijf
pi_165620828
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:32 schreef douche-eendje het volgende:
Wij willen met de scouts komende zomer eens de grens over, als in: België. Heeft er iemand tips op het gebied van terreinen, omgeving etc? :)
Wij zaten met de Pivo's op Puytvoet, in/bij St. Niklaas. Erg ruim, bosrijk terrein, verder niet echt aan te raden. St. Niklaas bleek vérre van een bruisende stad, en er zijn op het terrein veel betuttelende regeltjes. Geen pallethout stoken, geen haspels toegestaan, geen auto's op het terrein (in principe ook niet om in- of uit te laden, hier kregen we na veel gedoe dan toch toestemming voor).
Veel van de R&S die nu bij deze Pivogroep zitten zijn vaak met meer succes naar België geweest, ik zal eens vragen welke terreinen zij kennen.

Ik heb eigenlijk een zelfde vraag: wij willen komend jaar namelijk naar Engeland/Londen. Nu ben ik een poosje geleden aan het zoeken geweest, en kwam ik een gaaf terrein tegen. Ik dacht dat ik het had opgeslagen, maar dat bleek een ander te zijn. Het gaat om een terrein met een kampvuurkuil waarbij je een prachtig uitzicht op de stad Londen hebt. Het is (volgens mij) niet South London Scout Centre of Gilwell Activity Park.
Sowieso kan ik weinig wijs uit de Engelse Scoutingterreinen. Het lijkt vaak zo dat je alleen kunt overnachten als je aan allerlei activiteiten meedoet.
't Echte en 't ware!
pi_165621008
Als vlak over de grens in Duitsland ook een optie is kan ik jugendzeltplatz Dreistegen in Monschau aanraden. Simpel maar leuk kampeerterrein met veel stookplaatsen, langs een klein stroompje en een toeristisch dorpje ernaast met brouwerij. En erg goedkoop. Op 5 km lopen ligt een rodelbaan die onze jonge explo's erg leuk vonden. Enige nadeel is dat je wel vervoer moet hebben omdat je het dorpje na twee uurtjes wel gezien hebt. Wij trokken altijd rond met de explo's en zijn van Monschau via twee tussenstops naar Nideggen gegaan, waar je ze een kasteel hebben, je kunt rotsklimmen en de trein terug naar huis kunt pakken.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_165621052
Dreistegen is erg leuk inderdaad. Vlak over de grens eigenlijk maar het landschap is er echt compleet anders. En vlak bij het terrein heb je bijvoorbeeld ook een mountainbikeverhuur en een zwembad. Afgelopen zomer weer prima vermaakt met m'n Explo's en toen waren er ook diverse scoutsgroepen.
pi_165621214
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:20 schreef Japepk het volgende:

[..]

Wij zaten met de Pivo's op Puytvoet, in/bij St. Niklaas. Erg ruim, bosrijk terrein, verder niet echt aan te raden. St. Niklaas bleek vérre van een bruisende stad, en er zijn op het terrein veel betuttelende regeltjes. Geen pallethout stoken, geen haspels toegestaan, geen auto's op het terrein (in principe ook niet om in- of uit te laden, hier kregen we na veel gedoe dan toch toestemming voor).
Veel van de R&S die nu bij deze Pivogroep zitten zijn vaak met meer succes naar België geweest, ik zal eens vragen welke terreinen zij kennen.

Ik heb eigenlijk een zelfde vraag: wij willen komend jaar namelijk naar Engeland/Londen. Nu ben ik een poosje geleden aan het zoeken geweest, en kwam ik een gaaf terrein tegen. Ik dacht dat ik het had opgeslagen, maar dat bleek een ander te zijn. Het gaat om een terrein met een kampvuurkuil waarbij je een prachtig uitzicht op de stad Londen hebt. Het is (volgens mij) niet South London Scout Centre of Gilwell Activity Park.
Sowieso kan ik weinig wijs uit de Engelse Scoutingterreinen. Het lijkt vaak zo dat je alleen kunt overnachten als je aan allerlei activiteiten meedoet.
Dat bij Londen klinkt helemaal fantastisch O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165621282
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat bij Londen klinkt helemaal fantastisch O+
Is het ook, maar ik ben me nu dus het leplazerus aan het zoeken welke het nu precies was. Iemand met de gouden tip krijgt een insigne :P
't Echte en 't ware!
pi_165621351
Bedankt :) we gaan binnenkort kijken bij de kluis en de brink. Mocht dat niet lukken of ouders het niet eens zijn met plan België; dan hebben we sint Walrick nog als back-up plan.
pi_165621410
Ik weet trouwens niet of je de discussie hier een beetje volgt; een paar posts terug kwam Brexbachtal voorbij, in Duitsland. Dát is een erg gaaf terrein.
't Echte en 't ware!
pi_165622019
Wij vonden Brexbachtal anders best waardeloos. Wel erg mooi maar dat was het ook wel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165622034
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:47 schreef Japepk het volgende:

[..]

Is het ook, maar ik ben me nu dus het leplazerus aan het zoeken welke het nu precies was. Iemand met de gouden tip krijgt een insigne :P
Als ik hem vind willen vriend en ik gewoon mee oké O-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165622039
Het scheelt misschien dat wij destijds in een van de gebouwtjes op het terrein zaten, en heel de week stralend weer hadden.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als ik hem vind willen vriend en ik gewoon mee oké O-)
Dikke deal
't Echte en 't ware!
pi_165622056
Wij vonden het terrein bij Echternach wel tof. Simpel maar prima. En op loopafstand van kano verhuur en weet ik het allemaal.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165625334
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:54 schreef Japepk het volgende:
Ik weet trouwens niet of je de discussie hier een beetje volgt; een paar posts terug kwam Brexbachtal voorbij, in Duitsland. Dát is een erg gaaf terrein.
Volg het een beetje, alleen is Duitsland geen optie nu. Brexbachtal is voor ons ruim 4 uur enkele reis, dan is de kluis met 2 uur 45 minuten al een uitdaging aan vervoer :+
Eerste ZoKa vergadering hebben we afgelopen ook al gehad, dus we gaan nu in België eens kijken.
pi_165990186
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
De Kluis in Sint Joris Weert is wel erg geschikt. Dit zijn de Vlaamse labelterreinen https://www.hopper.be/jeugdverblijf
En dat is hem uiteindelijk ook geworden :7

Nu de opkomst voor volgende week maar eens voorbereiden. Routes met posten en een geocache.
pi_166010185
Hoe was JOTA bij iedereen? Bij ons halve bak. Het stafspel 's avonds zou niet doorgaan, maar hebben wij met een paar man toch opgepakt. Hierdoor was het aan de late kant bekend en matige opkomst. De zendamateurs waren ook niet fanatiek waardoor het maar karig was dit jaar. Ook niet met de nachtcontest meegedaan, helaas. Zaterdagochtend wel een leuk dorpsspel gedaan met alle welpen en kabouters, maar dat had verder eigenlijk niets met JOTA te maken.
't Echte en 't ware!
pi_166010219
We hebben met de welpen en scouts een opkomst in het dorp gedaan met allerlei film/foto - opdrachten, kennisvragen over scouting en internet etc. Het was een leuke opkomst :)
pi_166011171
Wij hebben een groepskampje gehad eigenlijk in plaats van de Jota. Met alle speltakken gekampeerd op het veld voor het gebouw. Bijzonder geslaagd *O*
pi_166011562
Niks gedaan ben ook nergens meer langsgeweest want ziek :(
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:04:03 #233
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_166029901
Ik heb weer een geweldige JOTA gehad. Het wass voor mij de 35e keer als zendamateur en het blijft toch nog steeds leuk. Ik zat bij Scouting Veghel als operator bij PA6JAM/J Het was alleen jammer dat op vrijdagavond de condities erg slecht waren.
pi_166055647
Daar hadden wij op zaterdag last van. Wát een zooitje was het toen.
't Echte en 't ware!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 oktober 2016 @ 16:13:44 #235
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_166059744
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:02 schreef Japepk het volgende:
Daar hadden wij op zaterdag last van. Wát een zooitje was het toen.
Vrijdagavond was het geen zootje maar juist doodstil.
pi_166062178
Vreemd. Dacht dat het bij ons een samenloop van omstandigheden was dat de jota (veel) minder was dit jaar, maar ik heb dit al van meer groepen gehoord. Hoe houden jullie de jota interessant (voor de 21e eeuw)?
't Echte en 't ware!
pi_166062234
Wij hebben de Jota eigenlijk afgeschaft. Het werkte niet echt meer. Hadden ook al een tijdje geen amateurs meer overigens. Geloof dat het concept z'n beste tijd wel heeft gehad.
pi_166062289
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 18:03 schreef 99.999 het volgende:
Wij hebben de Jota eigenlijk afgeschaft. Het werkte niet echt meer. Hadden ook al een tijdje geen amateurs meer overigens. Geloof dat het concept z'n beste tijd wel heeft gehad.
Ik ken anders maar zat zat groepen die nog heel actief jota/joti hebben. En ken ook maar zat amateurs die wel willen alleen zul je als groep zijnde dan wel actief moeten benaderen.

Dat het zijn beste tijd heeft gehad vind ik erg kort door de bocht.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_166062352
Als je binnen je club een paar fanatiekelingen hebt zal je er nog steeds een erg gaaf weekend aan hebben, dat geloof ik best. Maar ook de zendamateurs zijn sterk aan het vergrijzen.
pi_166064387
Wij hadden gisteren in de groepsraad een korte discussie. De apparatuur schrikt bij ons de meesten af, terwijl een zendamateur de gedachte achter de jota naar voren haalde. Om, tussen de (wereld)jamborees door, met elkaar in contact te blijven komen. De radio is daar een prima medium voor. Het punt is alleen, dat de lol er snel af is als je lang aan het zoeken bent, telkens die call moet herhalen en dan een gesprekje van 3 minuten voert bij gebrek aan inspiratie. Volgens dit principe zou je ook gewoon met z'n allen in een chatbox kunnen gaan zitten.
Ik zie zelf de charme nog wel in van met z'n allen in de lucht zitten, en met wat moeite verbinding krijgen. Het punt is alleen dat de gemiddelde scout/jongere anno nu bij poging 3 denkt: 'ik app wel'.
't Echte en 't ware!
pi_166072251
Aangezien in de TT nog steeds 2014 staat, kan ik hier ons jota spel van vorig jaar prima posten. Het thema was dat jaar Student-i-koos waarbij we voor het avond spel van de stam een aantal filmpjes met opdrachten hebben opgenomen. De opdrachten moesten worden uitgevoerd door de 2 studentenhuizen van de vereniging. Een van de opdrachten was schrijf zelf een huislied.
pi_166073059
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 23:13 schreef koele het volgende:
De opdrachten moesten worden uitgevoerd door de 2 studentenhuizen van de vereniging. Een van de opdrachten was schrijf zelf een huislied.
Ik mis een beetje del link tussen scouting en studentenhuizen? Hoewel ik vaak zeg dat onze Pivogroep ook net een studentenvereniging is :P
't Echte en 't ware!
pi_166097808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 00:06 schreef Japepk het volgende:

[..]

Ik mis een beetje del link tussen scouting en studentenhuizen? Hoewel ik vaak zeg dat onze Pivogroep ook net een studentenvereniging is :P
Er is ook pas een link als je er een thema van hebt gemaakt. Ik bedoel, een link met asterix en obelix is er ook niet direct maar toch zijn er veel toffe welpen kampen met bijvoorbeeld dat thema. Het was voor ons een leuke kapstok om een keer gebruiken.
pi_166098083
Dus voor de vorm waren ze opgedeeld in studentenhuizen? Ik snap hem.
't Echte en 't ware!
pi_168875983
Doen jullie ook mee met Iscout? :)
pi_170344473
Wij hebben weer een super HIT gehad meer op HIT geweest?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170345581
Dit jaar 2 weken Slowakije *O*
  donderdag 20 april 2017 @ 08:05:43 #248
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_170346792
Ik heb dit jaar de ZeilHIT in Mook gedraaid en het was super _O_

https://www.facebook.com/zeilhit/videos/639664989564504/
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_170347659
Weekend is echt veel te snel gegaan volgend jaar de 10 editie van de Interhity. Benieuwd wat we er van gaan maken haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 6 augustus 2017 @ 22:14:35 #250
436222 Japepk
Padvinder
pi_172958395
Omdat dit toch het enige scoutingtopic blijft, inmiddels zijn we toe aan kamp 2017. Vorige week met de Pivo's naar Gilwell geweest, volgende week met de Kabouters naar Ravenstein. Gilwell heeft de verwachting niet helemaal ingelost. Was ook mijn eerste kamp waarin we niet in tenten sliepen, maar in trekkerhutjes. Helaas zaten we daardoor op het meer 'camping-achtige' deel van het terrein. De uitzichten op Londen maakten wel veel goed :)

Volgende week dus naar Ravenstein. Vanwege de nostalgische uitstraling van het dorpje hebben we gekozen voor een Pipi Langkousthema. Ontzettend veel zin in!
't Echte en 't ware!
pi_172963635
Dat uitzicht maakt een hoop goed natuurlijk ;) maar kan me zo voorstellen dat je een stukje scouting kamp mist dan.

Veel plezier nog!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_172967263
Kamp zonder kamperen, lijkt mij ook minder leuk.

Ik heb mijn eerste scoutskamp ook overleefd inclusief de kampdoop natuurlijk *). De Kluis was een super terrein en mooie omgeving, de scouts hadden het prima naar hun zin en wij als staf ook.

Na de zomer een iets andere staf indeling (1 stopt, krijgen 2 'nieuwe' vanuit het welpen team onze kant op).
Ben wel benieuwd hoe het vanaf september gaat. Er vliegen er 3 over naar de explo's, 7 welpen vliegen naar de scouts over, 2 aanmeldingen van buitenaf en 1 gestopt lid komt weer terug. Met 30 scouts gaan we dus maar niet meer actief leden werven :'). Welpen hebben ook een flinke wachtlijst en nu 35+ jeugdleden, je merkt dat de discussie van een 2e welpentak steeds actueler aan het worden is.

MrEend is nu met de explo's naar Wiltz, ziet er op de foto's ook erg tof uit.

[ Bericht 12% gewijzigd door douche-eendje op 07-08-2017 12:00:49 ]
pi_172967535
De Kluis, daar was ik ook als begeleiding dit jaar :P.
pi_172967566
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:05 schreef 99.999 het volgende:
De Kluis, daar was ik ook als begeleiding dit jaar :P.
Hahaha wanneer waren jullie er?
pi_172967606
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha wanneer waren jullie er?
22-29 juli en jullie?
pi_172967627
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

22-29 juli en jullie?
Dezelfde week. :'). Van welke groep ben je?
pi_172967691
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dezelfde week. :'). Van welke groep ben je?
Ik gok haast jullie buren. Met irritante toeters vanwege een jarige de laatste avond om 0.00 uur :P
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:15:21 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172967752
Mijn favoriete scoutingterrein blijft toch wel dat in Veere. Onze zeeverkenners zaten er dit jaar weer eens. Helaas tegelijk met de vierdaagse.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172967779
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik gok haast jullie buren. Met irritante toeters vanwege een jarige de laatste avond om 0.00 uur :P
Whehehehe. Ja ik denk dat jullie naast ons stonden inderdaad.
pi_172967822
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:15 schreef Janneke141 het volgende:
Mijn favoriete scoutingterrein blijft toch wel dat in Veere. Onze zeeverkenners zaten er dit jaar weer eens. Helaas tegelijk met de vierdaagse.
Ik blijf wel fan van Brexbachtal. Al was het maar van het landschap. Ookmgaaf om dan 's avonds op zo'n spoorbrug te staan en over het terrein uit te kijken met overal kampvuurtjes met mensen er omheen O+
pi_172967852
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Whehehehe. Ja ik denk dat jullie naast ons stonden inderdaad.
Moet haast, jullie waren de enige Nederlandse scoutsgroep op het terrein. Verder nog last van ons gehad? Hoewel dat vast in het niets viel met die groep aan de overkant van het pad die elke avond disco hadden :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2017 12:19:32 ]
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:20:13 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172967870
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik blijf wel fan van Brexbachtal. Al was het maar van het landschap. Ookmgaaf om dan 's avonds op zo'n spoorbrug te staan en over het terrein uit te kijken met overal kampvuurtjes met mensen er omheen O+
Nooit geweest, maar klinkt goed.
Ik vind het jammer dat we nooit in Kandersteg zijn geweest, dat leek ons echt heel gaaf maar was gewoon niet te betalen. Ik ben daar wel geweest, maar toen was ik 'gewoon' op vakantie. Echt heel mooi.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172967937
Ik vind brexbachtal prachtig. Maar wij stonden op de voorste velden. En de wc was echt vreselijk verrot, snachts geen licht op de wc's ondanks herhaaldelijk vragen. En onze explorers gaan alleen op hike voor 1-2 nachten. En ik had geen mobiel netwerk daar. Dus ben een paar keer die nacht die berg opgelopen voor bereik om te kijken wat er was.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_172967953
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Moet haast, jullie waren de enige Nederlandse scoutsgroep op het terrein. Verder nog last van ons gehad? Hoewel dat vast in het niets viel met die groep aan de overkant van het pad die elke avond disco hadden :P
Er was nog een andere groep geloof ik. De kwamen we op de heenweg al tegen op de parkeerplaats bij hazeldonk. Maar die gingen eerder weg.
Die aan de overkant waren vele malen erger inderdaad. De scouts waren vaak zo moe dat ze wel gelijk sliepen.
Hebben jullie nog wat van ons meegekregen? :)
pi_172968006
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind brexbachtal prachtig. Maar wij stonden op de voorste velden. En de wc was echt vreselijk verrot, snachts geen licht op de wc's ondanks herhaaldelijk vragen. En onze explorers gaan alleen op hike voor 1-2 nachten. En ik had geen mobiel netwerk daar. Dus ben een paar keer die nacht die berg opgelopen voor bereik om te kijken wat er was.
Geen bereik vind ik juist prachtig, zeker met explorers. Na een paar dagen zie je geen mobiele telefoon meer op het kampterrein. Bij noodgevallen is het wel wat lastig maar daar pas je wel een mouw aan.
En Explorers redden zich wel, die hebben wij daar ook gewoon zonder telefoon 's nachts gedropt een paar bergen verderop :P
De laatste keren stonden wij vrij ver achteraan met een redelijk WC-gebouw en zo'n schuilhut, dat was prima te doen.
pi_172968086
Voor een telefoonvrij kamp is de kluis ook wel een aanrader. Wat een gedoe was dat daar zeg :').
pi_172968118
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:23 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Er was nog een andere groep geloof ik. De kwamen we op de heenweg al tegen op de parkeerplaats bij hazeldonk. Maar die gingen eerder weg.
Die aan de overkant waren vele malen erger inderdaad. De scouts waren vaak zo moe dat ze wel gelijk sliepen.
Hebben jullie nog wat van ons meegekregen? :)
Haha, nee amper wat van gemerkt, paar explo's die klaagden dat die scouts vroeg wakker waren en herrie maakten maar dat is goed voor ze en een teken dat het ook voor hen tijd is om op te staan.
En een paar van jullie scouts hadden wel bijzondere gedachten bij de treinwagon achter onze terreinen :P.

Kregen wel klachten van die roverscouts aan de andere kant van ons. Die trokken het niet zo goed dat we 's avonds niet al te vroeg helemaal stil waren maar de volgende dag wel weer vroeg actief met wat herrie. Maar dat was toch al een bijzondere groep.
pi_172968138
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:28 schreef douche-eendje het volgende:
Voor een telefoonvrij kamp is de kluis ook wel een aanrader. Wat een gedoe was dat daar zeg :').
Haha beroerd bereik inderdaad. Maar dan wel weer plekken met WiFi, dus al snel afgeleide explo's...
dreistegen bij Monschau is ook goed voor een kamp met weinig bereik.
pi_172968167
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Haha, nee amper wat van gemerkt, paar explo's die klaagden dat die scouts vroeg wakker waren en herrie maakten maar dat is goed voor ze en een teken dat het ook voor hen tijd is om op te staan.
En een paar van jullie scouts hadden wel bijzondere gedachten bij de treinwagon achter onze terreinen :P.

Kregen wel klachten van die roverscouts aan de andere kant van ons. Die trokken het niet zo goed dat we 's avonds niet al te vroeg helemaal stil waren maar de volgende dag wel weer vroeg actief met wat herrie. Maar dat was toch al een bijzondere groep.
Ah ja, dat was vast patrouille Lucky Luke waar ik op een gegeven moment gedreigd heb met stinksokken en ductape als ik ze zou horen voordat ze hun bed uit mochten. Dat was sowieso een groep jongens waarvan er 4 met elkaar flinke ruzie hebben gehad tijdens het kamp met blauwe ogen en bloedneuzen tot gevolg. Ach. Laat jongens jongens zijn, toch?

Uhm die wagon, wil ik het weten? Zaten ze weer in de jaren 40-45? :')
pi_172968176
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen bereik vind ik juist prachtig, zeker met explorers. Na een paar dagen zie je geen mobiele telefoon meer op het kampterrein. Bij noodgevallen is het wel wat lastig maar daar pas je wel een mouw aan.
En Explorers redden zich wel, die hebben wij daar ook gewoon zonder telefoon 's nachts gedropt een paar bergen verderop :P
De laatste keren stonden wij vrij ver achteraan met een redelijk WC-gebouw en zo'n schuilhut, dat was prima te doen.
Wij hadden extreem slecht weer toen. Ik was er echt niet gerust op.

Kan verder niet zeggen dat onze explorers veel op hun telefoon zaten. Ze waren altijd veel te druk met elkaar haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_172968280
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ah ja, dat was vast patrouille Lucky Luke waar ik op een gegeven moment gedreigd heb met stinksokken en ductape als ik ze zou horen voordat ze hun bed uit mochten. Dat was sowieso een groep jongens waarvan er 4 met elkaar flinke ruzie hebben gehad tijdens het kamp met blauwe ogen en bloedneuzen tot gevolg. Ach. Laat jongens jongens zijn, toch?

Uhm die wagon, wil ik het weten? Zaten ze weer in de jaren 40-45? :')
Ja, die periode. Maar ach die gedachten hadden mijn explo's ook wel :').

En een beetje pijn en gedoe hoort er wel bij. Wij hadden er een met een flinke woede-uitbarsting halverwege de week maar die bood wel heel braaf zijn excuses aan de volgende ochtend.
pi_172968287
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hadden extreem slecht weer toen. Ik was er echt niet gerust op.

Kan verder niet zeggen dat onze explorers veel op hun telefoon zaten. Ze waren altijd veel te druk met elkaar haha.
Zo hoort het ook. Lekker klooien en donderjagen.
pi_172968379
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nooit geweest, maar klinkt goed.
Ik vind het jammer dat we nooit in Kandersteg zijn geweest, dat leek ons echt heel gaaf maar was gewoon niet te betalen. Ik ben daar wel geweest, maar toen was ik 'gewoon' op vakantie. Echt heel mooi.
Lijkt me ook nog wel een keer tof. Maar inderdaad wat te begrotelijk denk ik. Dan moet je echt al een cultuur hebben van het hele jaar door acties doen voor je kamp om zo flink veel geld bij elkaar te sparen.

Voor Brex is dit wel aardig voor een indruk
pi_172968503
Is dat niet standaard zo halverwege de week? Bij ons altijd wel een paar die dan met elkaar in de knoop lagen. Naja paar uur later ook altijd wel weer over gelukkig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_172968615
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, die periode. Maar ach die gedachten hadden mijn explo's ook wel :').

En een beetje pijn en gedoe hoort er wel bij. Wij hadden er een met een flinke woede-uitbarsting halverwege de week maar die bood wel heel braaf zijn excuses aan de volgende ochtend.
De 3 die 40-45 het het meest aanwakkeren gaan naar de explo's, maar we hebben ook wat te fantasierijke scouts er soms tussen zitten.

Het heeft bij ons zelfs een naam, bijltjesdag. Is eigenlijk altijd op donderdag, normaal is er dan een flinke discussie in het stafteam. Dit jaar waren het vechtende scouts.

Wat is echt het tofste van het kamp vind (als newbie) is de kinderen die je ineens heel anders leert kennen dan die 3 uur iedere week op zaterdag. Vooral de wat stillere kinderen bloeien na een dag ineens helemaal op. Er zitten in mn groep wel een paar prachtexemplaren tussen.

99.999, heb je onze altijd zingende en schreeuwende dame nog gehoord? Mambo no.5, Ed Sheeran, Spice Girls etc?
pi_172969925
Brex is een heel vet terrein inderdaad. Inmiddels al 5 (!) jaar geleden met de explo's geweest. Mooie hike in de omgeving gelopen, met overnachting elders. Het rode draad/eindspel was ook gaaf met een fysieke schat die op dag 1 echt al verstopt werd. Allebei de groepen kregen een levend-zeeslagkaart en met je verdiende punten kon je steeds schieten. 1 regel: degene die de schat binnenbrengt wint. Op vrijdag heb ik toen als een soort rambo dat halve terrein doorkruist met die kist. Ging er allemaal behoorlijk fanatiek aan toe!
Zaten toen ook bij zo'n huisje (sliepen wel in tenten) en hadden vrij veel contact met andere groepen. Dat vind ik altijd het leuke aan buitenlandse terreinen.

Voor Londen was ik stellig: dit werd mijn laatste kamp als 'jeugd'lid. Maar het blijft toch kriebelen, zó veel scoutingdingen die ik nog niet gedaan heb, plekken waar ik niet geweest ben. M'n kaboutergroep is ook fantastisch en ik heb enorm veel zin in kamp, maar een deel van mij wil blijven hiken, sjouwen en ravotten.

We zitten erover te denken om met de oudste pivo's een stam op te richten (de scheiding oud/jong was al erg aanwezig) om zo ons scoutingding te kunnen blijven doen, maar niet meer wekelijks en meer ongedwongen. Meer kampvuuravonden, minder eindeloze discussies over weet-ik-wat. Jullie ervaring mee?
't Echte en 't ware!
pi_172971055
Japepk, wij hebben al aardig wat jaren de stam (18-24 jaar) en de plusscouts (25+). De stam is nu een relatief klein groepje, maar na de zomer is deze ineens een stuk groter vanwege overvliegen. Zij hebben vrijdagavond hun opkomst.

Met de +scouts is het wat ongedwongen, we hebben gemiddeld 1x in de maand een activiteit, ondersteunen en organiseren groepsbrede activiteiten en gaan 1x per jaar een weekend op kamp met partners en kinderen. Werkt bij ons erg goed!
pi_172971352
Is ook maar net welke naam we het beestje geven. De pivo's vallen bij ons onder de reguliere speltakken, daar vlieg je naar over na de explo's. Wat jij stam noemt dus. Ik ben nu met mijn 23 jaar de oudste. Het idee van de stam die we willen beginnen is dat we die met een bepaald clubje oprichten en dat dat het dan ook is. Druist een beetje in tegen het scoutingprincipe, maar in de pivogroep merken we gewoon dat we niet doen wat we willen doen omdat de interesses ver uit elkaar liggen.
Ik heb weleens vernomen dat er groepen zijn waarbij meerdere stammen naast elkaar bestaan, vaak elk met een eigen doel of interesse.
't Echte en 't ware!
pi_172971507
Dan kun je je ook afvragen of het onder het scouting principe moet. Wij hebben ook een DnD-groep, een spelletjes in het weekend-groep, een bier -groep en een bios-groep. Dat je elkaar kent van scouting hoeft je je er niet van te weerhouden om als vrienden naast scouting ook wat te ondernemen.
pi_172972395
Dat doen we ook zeker wel, maar we willen dat scouting-ding blijven houden. Plus, we geven al 5 jaar een jaarlijks feest, waar we als explo's mee begonnen.

Je moet weten dat onze groepen allemaal op een andere dag in de week draaien. Als je dus op vrijdag zomaar naar de scouting gaat om een pilsje te drinken voelt dat een beetje als inbreken bij de vrijdaggroepen (bevers, welpen, explo's). Het kan wel en ze vinden het ook niet erg, maar het is een gevoelsdingetje denk ik. En dit heeft zeker met angst om los te laten te maken. :Y
't Echte en 't ware!
pi_172972655
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

De 3 die 40-45 het het meest aanwakkeren gaan naar de explo's, maar we hebben ook wat te fantasierijke scouts er soms tussen zitten.

Het heeft bij ons zelfs een naam, bijltjesdag. Is eigenlijk altijd op donderdag, normaal is er dan een flinke discussie in het stafteam. Dit jaar waren het vechtende scouts.

Wat is echt het tofste van het kamp vind (als newbie) is de kinderen die je ineens heel anders leert kennen dan die 3 uur iedere week op zaterdag. Vooral de wat stillere kinderen bloeien na een dag ineens helemaal op. Er zitten in mn groep wel een paar prachtexemplaren tussen.

99.999, heb je onze altijd zingende en schreeuwende dame nog gehoord? Mambo no.5, Ed Sheeran, Spice Girls etc?
Ja, wel wat gehoord geloof ik maar geen last van gehad. Mijn explo's hadden ook herrie zat :P.
En zo'n kampdipje hoort er inderdaad wel een beetje bij.
Maar je hebt helemaal gelijk, een week met die figuren op kamp is erg leuk en leerzaam :P
pi_172972723
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 14:53 schreef Japepk het volgende:
Is ook maar net welke naam we het beestje geven. De pivo's vallen bij ons onder de reguliere speltakken, daar vlieg je naar over na de explo's. Wat jij stam noemt dus. Ik ben nu met mijn 23 jaar de oudste. Het idee van de stam die we willen beginnen is dat we die met een bepaald clubje oprichten en dat dat het dan ook is. Druist een beetje in tegen het scoutingprincipe, maar in de pivogroep merken we gewoon dat we niet doen wat we willen doen omdat de interesses ver uit elkaar liggen.
Ik heb weleens vernomen dat er groepen zijn waarbij meerdere stammen naast elkaar bestaan, vaak elk met een eigen doel of interesse.
Wij hebben nu eigenlijk drie stammen. De Roverscouts die nog echt als speltak draaien en twee oudere stammen die minder regelmatig bij elkaar komen maar wel kampen draaien en ook bijspringen bij activiteiten. En de activiteiten staan over en weer ook voor elkaar open. Gaat prima.
pi_172972753
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, wel wat gehoord geloof ik maar geen last van gehad. Mijn explo's hadden ook herrie zat :P.
En zo'n kampdipje hoort er inderdaad wel een beetje bij.
Maar je hebt helemaal gelijk, een week met die figuren op kamp is erg leuk en leerzaam :P
Als je die niet hoort moet je gehoorapparaten :P. Echt een van mn favorieten in de groep, voor sommige medeleiding de verschrikking. Maar ze is zo leuk, altijd enthousiast en blijft nooit langer dan 10 seconden schoon.
Wat ik van jullie heb gezien zijn jullie ook een leuke gezellige groep :Y
pi_172972850
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als je die niet hoort moet je gehoorapparaten :P. Echt een van mn favorieten in de groep, voor sommige medeleiding de verschrikking. Maar ze is zo leuk, altijd enthousiast en blijft nooit langer dan 10 seconden schoon.
Wat ik van jullie heb gezien zijn jullie ook een leuke gezellige groep :Y
Haha, juist die malloten zijn het leukste :P. En inderdaad wij hebben ook een erg leuke en gezellig groep. Altijd in voor gein en om wat te doen. En daarmee ook niet al te veel verveeld gehang en dergelijke. De explogroep is ook flink gegroeid afgelopen periode, dat is ook wel erg leuk. Hadden er vorig jaar acht mee en nu twaalf, dat is ook wel erg leuk. Wel even wennen weer zo'n grotere groep.
pi_172973372
Wij hebben dit jaar 20 kabouters mee. Ook weer meer dan afgelopen jaren, toen we er steeds maar 15 of 17 hadden.
't Echte en 't ware!
pi_172973828
Grootste aantal explo's wat wij gehad hebben was 21. Dat was op zijn zachts gezegd een pittig kamp :+ _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_172974739
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Grootste aantal explo's wat wij gehad hebben was 21. Dat was op zijn zachts gezegd een pittig kamp :+ _O-
Hehe, dat geloof ik. Ons grootste aantal op kamp was denk ik een stuk of zestien.
pi_172976176
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Grootste aantal explo's wat wij gehad hebben was 21. Dat was op zijn zachts gezegd een pittig kamp :+ _O-
Hier waren dat er toen 20, mn schoonzusje was toen nog explo.
We waren nu met 18 scouts op kamp. Slechts 5 konden/wilden niet mee.

Volgend jaar groepskamp, dat gaat ook wel leuk worden. Volgens SOL hebben we namelijk een historisch hoog ledenaantal voor onze groep.

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 07-08-2017 18:57:23 ]
pi_173017958
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier waren dat er toen 20, mn schoonzusje was toen nog explo.
We waren nu met 18 scouts op kamp. Slechts 5 konden/wilden niet mee.

Volgend jaar groepskamp, dat gaat ook wel leuk worden. Volgens SOL hebben we namelijk een historisch hoog ledenaantal voor onze groep.
Bij ons is er een oude groep stafleden die een groepskamp tegen houden, omdat zij om de haverklap overhoop liggen om van alles en nog wat. Wij als pivo's zouden het wel leuk vinden, want we zijn met een flinke club en als stafleden verdeeld over alle speltakken.
't Echte en 't ware!
pi_173020196
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:39 schreef Japepk het volgende:

[..]

Bij ons is er een oude groep stafleden die een groepskamp tegen houden, omdat zij om de haverklap overhoop liggen om van alles en nog wat. Wij als pivo's zouden het wel leuk vinden, want we zijn met een flinke club en als stafleden verdeeld over alle speltakken.
Ow dat is wel zonde zeg. Ze zijn bij ons begonnen met groepskamp met het 40 jarig jubileum en voor het kamp word dan ook een groepsfoto gemaakt van alle aanwezige leden. Die hangen dan ook prominent in het clubhuis. Leuk om te zien, want bijna 20 jaar geleden staat mn vriend erop als ultraschattig welpje O+

Enige uitdaging voor kamp worden de bevers, die bestonden nog niet bij ons vorige groepskamp. En om met bevers een week op kamp te gaan is misschien iets teveel...
pi_173029599
We hebben er wel een gehad, 6 jaar geleden. Daar zijn mensen echt gebotst met elkaar en nu is het (voorlopig) uit den boze. De 'next generation' staat bij onze vereniging echt te trappelen om het anders aan te gaan pakken!

Op die gezamenlijke week hadden we donderdag een gezamenlijke dag. Toen zijn bij ons de bevers pas gekomen en tot zaterdag gebleven.

Groepsfoto's hebben we ook, om de zoveel jaar. Leuk om die van 20 jaar geleden nu op facebook te knallen en iedereen te taggen.. Inclusief de mensen die hun scoutingverleden met veel moeite proberen te verbergen :P
't Echte en 't ware!
pi_173029868
Overigens lig ik echt al heel de week te stuiteren om zaterdag weer op zomerkamp met mn kabouters te gaan. Niet normaal hoeveel zin ik daar in heb!
't Echte en 't ware!
pi_173037277
Groepskamp geloof ik ook nog niet zo in bij ons. We doen wel om het jaar ofzo een lang weekend samen maar een hele week gaat me wat ver :+.
pi_173038481
Hebben wij ook nog nooit gedaan. Hoeft van mij ook niet zo :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_173038574
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben wij ook nog nooit gedaan. Hoeft van mij ook niet zo :+
Wij in de afgelopen decennia twee keer. De laatste keer ging redelijk de keer daarvoor dikke ruzie heb ik gehoord maar toen was ik zelf nog welpje :P
pi_173038692
We bestaan over een tijdje 75 jaar, dan wilden we (voor het eerst) met de hele groep op kamp. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen :Y
nee, jij dan!
pi_173038797
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:52 schreef Gehenna het volgende:
We bestaan over een tijdje 75 jaar, dan wilden we (voor het eerst) met de hele groep op kamp. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen :Y
May the odds be ever in your favour.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_173038875
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:52 schreef Gehenna het volgende:
We bestaan over een tijdje 75 jaar, dan wilden we (voor het eerst) met de hele groep op kamp. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen :Y
Zorg voor grotendeels gescheiden programma's (gezamenlijke momenten als bijzondere dingen en zeker oudere speltakken lekker zelf laten koken e,d.) en als het even kan een klein beetje afstand tussen de kampterreinen van de speltakken. Dan kan het erg leuk worden.
pi_173038887
Zouden we met het volgende topic weer ruim drie jaar doen :P?
pi_173039313
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:59 schreef 99.999 het volgende:
Zouden we met het volgende topic weer ruim drie jaar doen :P?
:D
pi_173039360
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zorg voor grotendeels gescheiden programma's (gezamenlijke momenten als bijzondere dingen en zeker oudere speltakken lekker zelf laten koken e,d.) en als het even kan een klein beetje afstand tussen de kampterreinen van de speltakken. Dan kan het erg leuk worden.
Ja dat was sowieso de bedoeling.

Maar het biedt wel leuke mogelijkheden, bijv. explo's die (helpen) een sportdag voor de welpen organiseren en zo al een beetje worden geprikkeld om leiding te worden :)
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')