abonnement Unibet Coolblue
pi_140745349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij, ik neem mensen meestal niet zo serieus dat ik iemand niet mag hoor. :D

Ik DM je mn gear wel ff, ik loop er nooit mee te koop p FOK! daarna zal ik je een overzicht geven
Oh oke :P Thnx alvast :D
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:33:03 #202
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140745510
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:05 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb nog nooit een storyboard gemaakt, wel draaiboekjes met uitgeschreven scenes maar dan is het budget er ook naar, klanten vragen er niet om. Als ik een bedrijfsfilm draai neem ik mee wat ik nodig heb, soms is dat alleen een body, lens en statief
Een goed storyboard kan ervoor zorgen dat een scene véél sneller kan worden opgenomen omdat het meeste "denkwerk" dan al is gedaan over camerahoeken, vrij essentieel eigenlijk voor bedrijfsfilms/commercials. :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:33:51 #203
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140745537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:59 schreef Unites het volgende:
Mmhm... ik heb m'n budget verhoogd naar 3000 euro. Dus goede camera: goede lens en andere dingen.
Als je gedacht alles al gehad te hebben... ;(
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_140745560
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:33 schreef Susteren het volgende:

[..]

Als je gedacht alles al gehad te hebben... ;(
Tja, sorry :p
  Redactie Frontpage donderdag 5 juni 2014 @ 14:38:58 #205
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_140745691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:22 schreef Unites het volgende:
een ideale set kunnen samenstellen (lenzen, microfoon, camera, belichting, etc) voor een budget van 3000 euro. Aangezien jouw professionaliteit en ervaring denk ik dat je me goed kan helpen, als je dat zou willen :)
Lastig, omdat ik de 5D3 heb en die is al 3000
Ik heb de 650D maar dat vind ik zelf een onding, verschil wijkt zo af.
Mijn rig heb ik samengesteld via ebay, dus kostte me 500 a 600 euro
De truc is dat ik het langzaam heb samengesteld. Maar inmiddels heb je wel weer andere dingen

Lens is makkelijker, ik heb anderhalf jaar de 24-105 niet van mn body afgehaald (wel op fullframe 5D2 body) maar dat is een ideale lens en ondanks de 4,0 prima voor binnen. Ik vind dat men elkaar gek maakt met 2,8 en 1,4. Het is leuk en geeft mooie bokeh maar essentieel is t niet zeker niet als beginner. Bovendien film je toch niet altijd op 1,4 of 2,8
Maar goed, de 5D2 en zeker de 5D3 kan de ISO naar 3200 zonder dat je ruis hebt.

Maar mijn advies is, bouw je gear langzaam op
Start met de 5D2 of 3, +24-105mm , + viewfinder, +statief
volgende stap ND fader (ik gebruik ze die 80 euro kosten)
Volgende stap: goede mic en Ledlamp
Volgende stap rig, volgende stap
Volgende stap monitor
Volgende stap slider of steadycam

Dit was hoe ik het heb opgebouwd

Misschien zit er iets tussen de 650D en de 5D, dat weet ik niet en Nikkon of Panasonic ken ik ook niet, dat weten anderen

Maar koop iets waar je op verder kunt bouwen
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:39:23 #206
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140745711
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:48 schreef Uncle het volgende:

[..]

Dan kun je het je niet altijd verantwoorden om een paar weken aan een storyboard te werken en daardoor dik over je budget te gaan...
Tuurlijk niet, ik zeg dan ook niet dat het lang moet duren, alleen dat een goed storyboard erg belangrijk is.

Voor grotere projecten heb je daar teams voor en is dat veel sneller gedaan, maar als je het alleen/met hulp van vrienden moet doen duurt het gewoon wat langer om toch met een goed resultaat te komen. :P

Merk sowieso dat het met een team vaak een stuk lekkerder werkt, heb nu 2 mensen die ik af en toe inhuur, bijvoorbeeld met festivalopnames en kleine commercials. De verschillende visies, meningen en expertises zorgen vaak voor verassende resultaten.

Ik ga trouwens eigenlijk volledig op videografie richten, fotografie probeer ik langzaam af te bouwen door alleen de nog lopende opdrachten af te ronden. Mijn doel is over een tijd een goed team bij elkaar te rapen en steeds grotere opdrachten doen.

Nu is het allemaal nog vrij kleinschalig, maarja as you know ben ik niet echt iemand voor "klein", "goedkoop" etc. :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:43:30 #207
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140745848
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:38 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Lastig, omdat ik de 5D3 heb en die is al 3000
Ik heb de 650D maar dat vind ik zelf een onding, verschil wijkt zo af.
Mijn rig heb ik samengesteld via ebay, dus kostte me 500 a 600 euro
De truc is dat ik het langzaam heb samengesteld. Maar inmiddels heb je wel weer andere dingen

Lens is makkelijker, ik heb anderhalf jaar de 24-105 niet van mn body afgehaald (wel op fullframe 5D2 body) maar dat is een ideale lens en ondanks de 4,0 prima voor binnen. Ik vind dat men elkaar gek maakt met 2,8 en 1,4. Het is leuk en geeft mooie bokeh maar essentieel is t niet zeker niet als beginner. Bovendien film je toch niet altijd op 1,4 of 2,8
Maar goed, de 5D2 en zeker de 5D3 kan de ISO naar 3200 zonder dat je ruis hebt.

Maar mijn advies is, bouw je gear langzaam op
Start met de 5D2 of 3, +24-105mm , + viewfinder, +statief
volgende stap ND fader (ik gebruik ze die 80 euro kosten)
Volgende stap: goede mic en Ledlamp
Volgende stap rig, volgende stap
Volgende stap monitor
Volgende stap slider of steadycam

Dit was hoe ik het heb opgebouwd

Misschien zit er iets tussen de 650D en de 5D, dat weet ik niet en Nikkon of Panasonic ken ik ook niet, dat weten anderen

Maar koop iets waar je op verder kunt bouwen
Goede post, al ben ik het met een aantal dingen oneens.

Ten eerste de dslr: hou het zo goedkoop mogelijk en ga voor een 600d ofzo. Er komt zoveel nieuws de laatste tijd uit, ik weet zeker dat je over een jaar voor 1000 euro 4k raw kan schieten met een super35 sensor, zou zonde zijn om dan nu 1000/2000 aan een dslr uit te geven.

Objectief ben ik het met je eens: 24-105 is echt een geweldig objectief, alleen begin ik langzamerhand (vooral met RAW opnames) tegen de grenzen aan te lopen qua scherpte en neig ik up te graden naar de 24-70 f2.8.

Ledlamp lijkt me voor Unites onnodig, denk niet dat hij camjo gaat doen. Liever paar bouwlampen en een grote reflector + diffuser.

2e stap is een goed statief en fluid head die ook een beetje futureproof is voor zwaardere setups, en uiteraard een goede microfoon/recorder (Zoom h5 als je nog even kan wachten, die dingen hebben ook prima ingebouwde microfoons, kun je later nog een leuke xlr shotgun met boom aanschaffen).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:44:44 #208
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140745899
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:59 schreef Unites het volgende:
Mmhm... ik heb m'n budget verhoogd naar 3000 euro. Dus goede camera: goede lens en andere dingen.
Een Canon EOS 5D Mark III met 24-105mm f/4 L IS USM zet je in ieder geval al 3000 ekkies weg.
En dan heb je nog geen geheugenkaart of wat dan ook. :P

Doe je het 50/50 kun je de GH4 halen voor 1500 en dan 1500 aan lenzen en accessoires. Natuurlijk gaan velen van een GH2 of GH3 upgraden naar een GH4, dus kun je misschien ook wel een leuk tweedehandsje op de kop tikken. Kun je weer wat meer investeren in glas.

Als je meer van shorts en sketches bent e.d. loont het zich denk ik eerder om aan primes (lenzen zonder zoom, maar wel lichtsterk) te doen. 12mm f/2, 14mm f/2.5, 20mm f/1.7, 25mm T0.95, 45mm f/1.8, 75mm f/1.8 of 11-16mm f/2.8 Tokina en 18-35mm f/1.8 Sigma Nikon-mount met Metabones Speedbooster. Genoeg leuk spul te bedenken.

Als je met RAW wilt werken heb je natuurlijk de Black Magic Pocket Cinema Camera (BMPCC). Ook kunnen modellen van Canon een beetje iets in die richting doen. Misschien wil je wel een 5DmkII, maar ben bang dat ook dat te duur wordt. Een 50D wil wel. Of gewoon een 700D met Magic Lantern.

Dan nog een goed statief en hoofd erop. Maar dat hoeft ook niet veel duurder te zijn dan 2- á 300 euro. Shoulderrig met followfocus is leuk e.d., maar niet essentieel. Zou ik eerder in glas en filters (ND) e.d. investeren. Geluid is de andere helft van je productie, vergeet dat niet. Dus een leuke Zoom mic/recorder is dan eens leuk. Of een RODE Videomic Pro en dan direct in je camera mikken. Misschien wil je nog een slider of een dolly voor verhoogde productiewaarde.

Dan moet je nog een computer hebben waarmee het editten een beetje wil. Als 'ie nog op XP draait en niet vooruit te branden is, kun je wel leuk aardige gear hebben, maar ja, als je dan niet in realtime editten kan en renderen dagen duurt... :P

Dus ik zou niet zo'n hele dure camera halen want als je het dus bekijkt ben je zo aardig wat kwijt voor andere zaken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:47:30 #209
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140745995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:44 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Een Canon EOS 5D Mark III met 24-105mm f/4 L IS USM zet je in ieder geval al 3000 ekkies weg.
En dan heb je nog geen geheugenkaart of wat dan ook. :P

Doe je het 50/50 kun je de GH4 halen voor 1500 en dan 1500 aan lenzen en accessoires. Natuurlijk gaan velen van een GH2 of GH3 upgraden naar een GH4, dus kun je misschien ook wel een leuk tweedehandsje op de kop tikken. Kun je weer wat meer investeren in glas.

Als je meer van shorts en sketches bent e.d. loont het zich denk ik eerder om aan primes (lenzen zonder zoom, maar wel lichtsterk) te doen. 12mm f/2, 14mm f/2.5, 20mm f/1.7, 25mm T0.95, 45mm f/1.8, 75mm f/1.8 of 11-16mm f/2.8 Tokina en 18-35mm f/1.8 Sigma Nikon-mount met Metabones Speedbooster. Genoeg leuk spul te bedenken.

Als je met RAW wilt werken heb je natuurlijk de Black Magic Pocket Cinema Camera (BMPCC). Ook kunnen modellen van Canon een beetje iets in die richting doen. Misschien wil je wel een 5DmkII, maar ben bang dat ook dat te duur wordt. Een 50D wil wel. Of gewoon een 700D met Magic Lantern.

Dan nog een goed statief en hoofd erop. Maar dat hoeft ook niet veel duurder te zijn dan 2- á 300 euro. Shoulderrig met followfocus is leuk e.d., maar niet essentieel. Zou ik eerder in glas en filters (ND) e.d. investeren. Geluid is de andere helft van je productie, vergeet dat niet. Dus een leuke Zoom mic/recorder is dan eens leuk. Of een RODE Videomic Pro en dan direct in je camera mikken. Misschien wil je nog een slider of een dolly voor verhoogde productiewaarde.

Dan moet je nog een computer hebben waarmee het editten een beetje wil. Als 'ie nog op XP draait en niet vooruit te branden is, kun je wel leuk aardige gear hebben, maar ja, als je dan niet in realtime editten kan en renderen dagen duurt... :P

Dus ik zou niet zo'n hele dure camera halen want als je het dus bekijkt ben je zo aardig wat kwijt voor andere zaken.
Tsja nu komen we wel weer op de micro four thirds/EF mount discussie. Ik blijf erbij dat EF gewoon betere prijs/kwaliteit kan bieden, en meer toekomstgericht is aangezien je ze probleemloos op RED's, Blackmagics etc. kan mounten.

De 24-105 kost iets van 600 euro met cashback, denk niet dat je een vergelijkbaar MFT objectief van dat kaliber kan vinden voor dat geld. :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:50:33 #210
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140746115
Tegen de tijd dat 'ie met RED's filmt maakt het toch geen bal meer uit wat 'ie ervoor aan gear gehad heeft.
Het gaat om nu. :P En denk nog altijd dat een GH2 of GH3 met lekker MFT-glas of een speedbooster met een Sigma'tje ervoor een 700D/70D/50D uit het veld slaat hoor.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_140746258
Wil ik eens lief doen en echt laten blijken dat ik jullie reacties waardeer door een uitgebreide, onderbouwde reactie te typen. Druk ik weer op een of andere toetsenbordcombinatie, waarmee ik eigenlijk een euroteken wou invoeren, waardoor ik op de site van Disney.nl terecht kom :') Op een of andere manier heb ik dit vaker en weet ik nog steeds niet eigenlijk wat ik nu precies indruk. Heb een Mac trouwens met zo'n standaard toetsenbordje.

Even opnieuw typen dus; maar alvast bedankt!
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:56:26 #212
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140746303
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:54 schreef Unites het volgende:
Wil ik eens lief doen en echt laten blijken dat ik jullie reacties waardeer door een uitgebreide, onderbouwde reactie te typen. Druk ik weer op een of andere toetsenbordcombinatie, waarmee ik eigenlijk een euroteken wou invoeren, waardoor ik op de site van Disney.nl terecht kom :') Op een of andere manier heb ik dit vaker en weet ik nog steeds niet eigenlijk wat ik nu precies indruk. Heb een Mac trouwens met zo'n standaard toetsenbordje.

Even opnieuw typen dus; maar alvast bedankt!
Ben benieuwd naar je reactie.

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  Redactie Frontpage donderdag 5 juni 2014 @ 15:37:32 #213
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_140747570
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:43 schreef Susteren het volgende:

[..]

Goede post, al ben ik het met een aantal dingen oneens.

Elke persoon geeft ook ander advies, dat was de mijne. Maar ik kan ook alleen van mijn eigen ervaring uitgaan en van mij was vanaf dag 1 professioneel ingezet met een vaste klant, maar andere systemen ken ik niet
pi_140747582
Allereerst (alweer) bedankt voor jullie tips en dat jullie me na al die (kansloze) oproepen en topics nog steeds willen helpen. Ik heb alle reacties eens goed doorgelezen en moet eerlijk bekennen dat ik nog niet altijd begrijp wat jullie precies bedoelen. Ik weet er nog niet veel van, zoals waarschijnlijk al duidelijk is, maar ik ben echt bereid om te leren. Want ik ben nu eigenlijk wel op een punt in het leven gekomen waarop ik echt een keuze moet maken wat ik later wil gaan doen en dat is toch echt een opleiding aan de AHK richting regie of producent. Mijn eerste keuze gaat uit naar regie, maar aangezien de kans best klein is om daar voor aangenomen te worden, hou ik ook een tweede optie open dus; produceren. Op zich lijkt me dat ook niet echt verkeerd en volgens mij is het niet ongebruikelijk om vanuit die positie ook ooit te gaan regisseren.

Na het lezen van jullie reacties, kan ik eigenlijk wel concluderen denk ik dat bij ieder van jullie het basisverhaal hetzelfde is: investeer in een goedkopere camera, maar wel goede ‚gear’ en gebruik dat als goede, stevige basis om door te groeien naar een volgend level. Je kunt de spullen in een keer aanschaffen, maar ook in etappes; dat maakt in principe niet zo veel uit. Je hoeft ook niet per se alles gelijk aan te schaffen, maar kunt ook gewoon gebruik maken van de spullen die je al hebt; zoals bouwlampen i.p.v. gelijk te investeren in duurdere (studio)lampen. Kortom: er zijn veel keuzes. Ik zal een goede keuze moeten maken dus wat ik wil en hoe ik dat wil aanpakken. Er zijn veel verschillende opties, maar het is waarschijnlijk beter om te wachten met het te veel investeren in een dure camera.

Zelf had ik natuurlijk ook al een lijstje gemaakt… Maar dit wordt 'm niet hoor, ik zal niet meer zo egocentrisch denken :P

- Panasonic GH4 Body + kitlens (14-140) a 2000 euro
Ik ben eigenlijk terecht gekomen bij deze camera, omdat ik aan het zoeken was op 'bioscoopkwaliteit'. Ik kwam toen uit bij deze camera en vond de voorbeeldvideo's die ik zag in 4K op YouTube toch wel indrukwekkend. De nieuwe concurrent van deze camera is de 'Sony a7s', maar deze body kost alleen al zo'n 2400 euro. Daarbij vind ik de kwaliteit niet erg veel verschillen, zover ik het kan beoordelen via een paar simpele filmpjes op het internet. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet echt alles mooi vind wat ik zie afkomstig van de GH4. Voor fotografie lijkt het me gewoon een redelijke camera.
- Rode VideoMic Pro + Mini Boompole + Deadcat + kabel + 9V-batt. a 300 euro
- 2x Sandisk: SD 8 GB EXTR PRO 95MB a 30 per stuk = 60 euro
- Falcon Eyes Video Boomarm JG-M1 a 240 euro Gewoon statief heb ik al.
- SEVENOAK SK-GT02 slider a 175 euro
Totaal: 2775 euro (ruim genomen)

Ook heb ik nog gekeken naar een Black Magic Production Camera 4K, alleen het zal wel al mij liggen, maar zover ik het kan beoordelen via filmpjes op YouTube, vind ik de kwaliteit er eigenlijk best slecht uitzien. Mocht dit niet zo zijn; laat het me even weten.

Ik zal al jullie reacties later nog eens een keer goed lezen. Ik maak toch pas over een aantal maanden een keuze :) Misschien is er dan weer iets anders op de markt. Maar ik vind jullie tips echt handig en bruikbaar ;)!

En even een vraagje :') Stel... ik toon een 4K-filmpje van de GH4 op een bioscoopscherm... Hoe ziet dat eruit dan :$ Misschien een domme vraag, maar ik vraag me het gewoon af, aangezien voor sommige bioscoopfilms bv. ook een Canon 5D Mark II is gebruikt. Hoe werkt zo iets nou precies :P?
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:44:55 #215
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140747836
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:37 schreef Unites het volgende:
Ook heb ik nog gekeken naar een Black Magic Production Camera 4K, alleen het zal wel al mij liggen, maar zover ik het kan beoordelen via filmpjes op YouTube, vind ik de kwaliteit er eigenlijk best slecht uitzien. Mocht dit niet zo zijn; laat het me even weten.
Ik ga hier nieteens meer serieus op reageren. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder moet je niet denken dat de kunstacademie je leert produceren, dat moet je zelf doen door praktijkervaring op de doen nadat je jezelf theoretisch hebt ingelezen. En als je met dezelfde afwachtende instelling daarop probeert te komen wens ik je veel succes.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_140748301
Ik zou gewoon een tweedehands 5D mark 2 zoeken. Waarom zou je in godsnaam gelijk zo diep erin duiken.
  donderdag 5 juni 2014 @ 16:05:44 #217
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140748646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:56 schreef videonatic het volgende:
Ik zou gewoon een tweedehands 5D mark 2 zoeken. Waarom zou je in godsnaam gelijk zo diep erin duiken.
Heeft 'ie een budget van 2k kijkt hij naar GH4's, gaat hij naar 3k en worden het ak BM4k's. :')

Vriend je hebt dan nog 250 euro over voor objectieven, geluid, licht en statieven (want je huidige Hama/watdanook zal waarschijnlijk alles behalve vloeiend en stevig zijn).

Wat wil je nu, een 600d met alles wat je kunt wensen op een indie productie of een BM4k en een 50mm f1.8. _O-

Trouwens ik snap ook totaal niet waarom je je zo blindstaart op 4k. Je hebt daar echt wel een goed werkstation voor nodig, en dan nog, wie wil je je 4k laten dien? 95% heeft gewoon een 1920p schermpje.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:09:50 #218
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140751119
En dan? Dan haal je een GH4 met 14-140mm f/3.5-f/5.6. De 14-140mm is een leuk allround objectief voor m'n fotografie, maar ik zou 'em nou niet bestempelen als m'n go-to videoglas. Daarom opperde ik primes. Optimale scherpte waar het moet en heerlijk uit focus gegooide achtergrond, voor filmisch effect.
quote:
Ik weet er nog niet veel van, zoals waarschijnlijk al duidelijk is, maar ik ben echt bereid om te leren.
Ik lees dat wel, hè. Maar echt. Als ik ergens de 100% voor ging, dan wist ik allang het onderste van de kan. Dus dat:
quote:
moet eerlijk bekennen dat ik nog niet altijd begrijp wat jullie precies bedoelen
... dat moet eigenlijk echt niet kunnen hoor. Want je zegt al maanden te willen leren en je bent eigenlijk nog geen steek verder. Je weet wel wat gear op te noemen, maar laat niet echt zien dat je besef hebt van waarom en hoe je dat gebruikt.

Als je echt serieus bent, begin dan eens een fundering te creëren. Maak bijvoorbeeld eens een start met de 5-part series van AdoramaTV die gewoon in de OP (OpeningsPost) staat: En in de OP vind je nog veeeel meer links naar YouTube-kanalen en sites die je uitleg geven. En dan heb je Google nog.
quote:
Ik ben eigenlijk terecht gekomen bij deze camera, omdat ik aan het zoeken was op 'bioscoopkwaliteit'.
FOUT! Nee. :N Niet doen. Door een camera te kopen haal je niet meteen een bepaalde filmlook in huis. Een camera is alleen zo goed als degene die er het maximale uit weet te halen. Dat ligt dus niet zozeer aan de camera, maar grotendeels aan lenzen, ook hoe je het belicht, schiet en vooral ook naderhand edit. Je moet dus veel aandacht schenken aan welke lenzen je waarom gebruikt, waarom je een ND-filter gebruikt als je een bepaald diafragma wilt hebben, hoe verschillende lampen en posities een shot beïnvloeden en zulk soort dingen. Er zijn mensen die met een 600D of een oude GH2 vrij fenomenale dingen doen. Dat heeft dus nogmaals veel minder met de camera te maken dan het feit dat ze veel begrip hebben van videografie en vooral alle aspecten die een shot beïnvloeden. Dus als je op YouTube en Vimeo zoekt naar voorbeelden van GH2 materiaal, dan ben ik ervan overtuigd dat je daar ook spul bij gaat zien dat je bioscoopwaardig zou vinden.

De GH4 is echt geen must. Zoals gezegd zul je best voor een leuk prijsje een GH3 ofzo op de kop kunnen tikken, of ga je zoals Susteren stelt voor EF-lenzen en een leuke 600D ofzo. Dan kun je meer steken in objectieven en zulke dingen. Hele rigs en jibs is allemaal wel leuk, maar ga eerder voor de essentials en leer daar dus eerst eens over anders ga je spul kopen en weet je eigenlijk helemaal niet waarom het nou beter is. Ja, omdat de getalletjes meer zijn en 'ie meer kost. :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_140751920
Wat voor videos wil Unites trouwen gaan schieten?
Music video's, reportages, documentaires, korte verhalen, sfeer repo's?
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:38:18 #220
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140751980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:36 schreef videonatic het volgende:
Wat voor videos wil Unites trouwen gaan schieten?
Music video's, reportages, documentaires, korte verhalen, sfeer repo's?
Dat is deze meneer:
FOT / Bioscoopfilm
FOT / Camera gezocht
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_140752344
Hmm, een hele film gelijk en dan ook regisseren.

Dan moet je eigenlijk 0,- euro investeren in een camera maar alles investeren in manuren van je team aangezien je dit niet alleen kan, en beginnen met het schrijven van je script en scenes. Ik denk dat Unites zich hier heel erg op verkijkt, sowieso een verkeerde invalshoek als je in de schoenen van de regisseur wilt staan. Misschien even een stap terug nemen en kijken wat je nu echt wilt?
pi_140752568
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:38 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dat is deze meneer:
FOT / Bioscoopfilm
FOT / Camera gezocht
Ik twijfel of hij een zeer geraffineerde troll is of gewoon niet zo snugger.
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:04:14 #223
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140754518
Net een lens mod gedaan voor infinity focus op de GoPro 3+, met een tang. :')


Was echt even alle knoppen uit, lens cover verwijderen en met een gewone tang drukken en draaien aan de lens, je hoorde even een crack maar dat is dus de lijm seal die breekt.

Had echt zoiets van "hiermee ga ik mijn GoPro al op de 1e dag kapot maken", maar uiteindelijk is alleen het plastic iets beschadigd, maar weet eigenlijk nogsteeds niet of het nu heeft geholpen.

Heb een 12mp wide foto before en after gemaakt van een landschap, maar zie eigenlijk alleen maar de pixels als ik erg inzoom, is net te weinig resolutie om de scherpte goed te vergelijken.

Dadelijk eens een video schieten, eerst even opladen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:24:53 #224
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140755215
Klinkt als een goed idee, ja. :s)

Als je nog accessoires zoekt, heb zelf spul van http://AliExpress.com gehaald (zo'n bare naked case bijvoorbeeld):


Had daar toen ook accu's gehaald. Had ik beter niet kunnen doen, nu vertrouw ik ze niet meer nadat een accu van dezelfde toko m'n GH2 spontaan liet uitvallen en de accu stonk daarna ontiegelijk... ;(

Nu op Amazon.co.uk maar eens accu's gehaald. Kijken of dat dan wat is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:32:59 #225
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_140755517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:24 schreef shiznuts het volgende:
Klinkt als een goed idee, ja. :s)

Als je nog accessoires zoekt, heb zelf spul van http://AliExpress.com gehaald (zo'n bare naked case bijvoorbeeld):
[ afbeelding ]

Had daar toen ook accu's gehaald. Had ik beter niet kunnen doen, nu vertrouw ik ze niet meer nadat een accu van dezelfde toko m'n GH2 spontaan liet uitvallen en de accu stonk daarna ontiegelijk... ;(

Nu op Amazon.co.uk maar eens accu's gehaald. Kijken of dat dan wat is.
Hehe nja accu's heb ik eigenlijk niet nodig aangezien de Phantom stroom geeft aan de GoPro. :)

Verder is het inderdaad soms pech hebben met 3th party accu's, heb voor m'n 5d3 alleen originele. Heb zoiets van ik ga een paar tientjes besparen op een body van ¤2k+. :P

Vroeger overigens wel altijd "neppe" accu's gehad, werkte prima alleen gingen ze wel wat minder lang mee dan de originele.

Zo'n cage lijkt me overigens wel handig!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')