abonnement Unibet Coolblue
pi_142310918
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 20:11 schreef leita het volgende:

[..]

haha, ja dat snap ik ook wel, dat je er niet nu al van uit wil gaan.
Inderdaad en vooral hun contacten met buitenlandse universiteiten zijn ook geweldig :D
Mocht je interesse hebben hun IM/CEMS master, dan hebben ze ook een hele lijst met grote bedrijven waar ze partners mee zijn ^O^

[..]

Ja inderdaad, want ik had echt alles doorgezocht en ik heb nergens gelezen dat er een uitzondering bestond op die regel voor RSM studenten. Alleen vond ik het wel een beetje raar dat je dan als RSM student gewoon geen toegang hebt tot een deel van hun masteropleidingen :D
Ja die master ziet er wel erg leuk uit! al moet je dan wel echt 1 van de beste zijn volgens mij. Of dat gaat lukken weet ik niet.

Ik had het vandaag (ik had een keuzedag) gevraagd en ze gaan inderdaad ook aan de RSM studenten steeds hogere eisen stellen. Dus volgens mij is er nu geen verschil meer.

quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:42 schreef Vincentkemper het volgende:
Dat klopt inderdaad een 7 gemiddeld en een aanvullende GMAT (600+). Dit is niet van toepassing voor alle universiteiten, sommige partner universiteiten hoeven alleen maar een 7 gemiddeld te hebben en is een GMAT op dit moment nog niet verplicht.

De bachelor bedrijfskunde aan de RSM is massaal en onpersoonlijk en de uitvalpercentages zijn hoog rond de 50%.
In de toekomst zullen eisen van een GMAT plus een 7 gemiddeld ook van toepassing zijn voor interne studenten aan de Erasmus Universiteit, zoals nu al gedeeltelijk van toepassing is het voor Finance & Investments (F&I) en binnen korte termijn ook voor Accountancy & Control (A&C).

Ik heb geen directe ervaring met de bachelor bedrijfskunde, maar met de bachelor economie aan de Erasmus universiteit beide bachelors zijn redelijk vergelijkbaar en massaal. Er zit inderdaad een groter component wiskunde in economie, maar voor de rest zijn de bachelor goed vergelijkbaar.

De masters aan de RSM zijn goed, doordat er een positieve verhouding is tussen internationale en Nederlandse studenten. Deze ervaring berust op (F&I) en (A&C) en over het algemeen zijn internationale studenten beter gemotiveerd dan Nederlandse studenten.

Mijn advies: Kies voor IBA in Tilburg, je hebt te maken met een kleinere groep en beter gemotiveerde studenten. Als je goede cijfers haalt en je bent redelijk in wiskunde dan krijg je alsnog zonder al teveel problemen toegang tot de RSM.
Wat is een GMAT precies?

En ben je tevreden met economie? Hoe is verder de 'kwaliteit' van de opleiding? Want het massale maakt me aan de ene kant niet uit, maar aan de andere kant is het ook gewoon niet leuk als je 1 van de 800+ studenten bent.

Maakt het qua reputatie van de universiteit dan niet heel veel uit waar ik mijn bachelor haal?
Ja wiskunde wordt denk ik wel lastig om daar in uit te blinken. Ik blijf het toch een lastig vak vinden al lukt t wel met het nodige oefenen.
pi_142323069
Ik had ook nog even gekeken, en bij de EUR moet je in je eerste jaar 60 van de 60 studiepunten behalen. In Tilburg hoef je er maar 42 van de 60. Zegt dit dan niet iets over de kwaliteit van het onderwijs, als je bij Tilburg in feite 'minder' je best hoeft te doen? Of zie ik dit verkeerd?
pi_142323259
meer een beetje het kaf van het koren scheiden, en de massaliteit wordt ook minder omdat gewoon minder mensen het halen.
pi_142324272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:21 schreef Vieuw het volgende:
Ik had ook nog even gekeken, en bij de EUR moet je in je eerste jaar 60 van de 60 studiepunten behalen. In Tilburg hoef je er maar 42 van de 60. Zegt dit dan niet iets over de kwaliteit van het onderwijs, als je bij Tilburg in feite 'minder' je best hoeft te doen? Of zie ik dit verkeerd?
In Rotterdam mag je onvoldoendes compenseren, dus misschien is dat juist makkelijker...
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:00:35 #130
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142324313
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:58 schreef mapima het volgende:

[..]

In Rotterdam mag je onvoldoendes compenseren, dus misschien is dat juist makkelijker...
+ Minder herkansingen. Je mag bijvoorbeeld bij de faculteit Rechten in de bachelor beperkt herkansen.
pi_142324599
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

+ Minder herkansingen. Je mag bijvoorbeeld bij de faculteit Rechten in de bachelor beperkt herkansen.
En maar goed ook, dan blijven de mensen die niet bij deze studie horen weg, en is een diploma geloofwaardig :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2014 15:09:47 ]
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:22:00 #132
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_142325057
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:58 schreef mapima het volgende:

[..]

In Rotterdam mag je onvoldoendes compenseren, dus misschien is dat juist makkelijker...
Er zijn allerlei eisen waaraan je moet voldoen om een onvoldoende te compenseren.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_142326348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:22 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Er zijn allerlei eisen waaraan je moet voldoen om een onvoldoende te compenseren.
Zoals...?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:11:31 #134
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_142326714
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:00 schreef ulq het volgende:

[..]

Zoals...?
Verschilt per faculteit. Google is je vriend.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_142327148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:11 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Verschilt per faculteit. Google is je vriend.
op de ESE zijn er iig geen speciale eisen kan ik je vertellen. Behalve dan dat de vakken binnen een bepaalde categorie moeten vallen. Bijvoorbeeld dat je alleen een wiskundig vak kan compenseren met een ander wiskundig vak.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:34:26 #136
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_142327419
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:26 schreef ulq het volgende:

[..]

op de ESE zijn er iig geen speciale eisen kan ik je vertellen. Behalve dan dat de vakken binnen een bepaalde categorie moeten vallen. Bijvoorbeeld dat je alleen een wiskundig vak kan compenseren met een ander wiskundig vak.
Dat is niet de enige vereiste.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_142329771
Bij bedrijfskunde heb je aan het einde van het jaar 4 herkansingen. Je mag van al je cijfers 5 hebben die je moet compenseren met twee 7s of een 8. Als je op je eind lijst een 4 staat moet je ook van de opleiding.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 19:47:58 #138
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_142333930
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:21 schreef Vieuw het volgende:
Ik had ook nog even gekeken, en bij de EUR moet je in je eerste jaar 60 van de 60 studiepunten behalen. In Tilburg hoef je er maar 42 van de 60. Zegt dit dan niet iets over de kwaliteit van het onderwijs, als je bij Tilburg in feite 'minder' je best hoeft te doen? Of zie ik dit verkeerd?
Weet je dat zeker? Op andere faculteiten in Tilburg is dat namelijk niet meer zo.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_142334786
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 17:51 schreef Vieuw het volgende:
Bij bedrijfskunde heb je aan het einde van het jaar 4 herkansingen. Je mag van al je cijfers 5 hebben die je moet compenseren met twee 7s of een 8. Als je op je eind lijst een 4 staat moet je ook van de opleiding.
Rotterdam heeft vanaf komend schooljaar voor alle opleidingen hetzelfde nominaal=normaal systeem (60 punten halen in eerste jaar). Ze willen zo de mensen die niet serieus zijn/ niet op de uni thuishoren etc eruit halen en de beste behouden. Dit betekent niet echt dat er een verschil in opleidingsniveau zit tussen de universiteiten, maar dat Rotterdam gewoon de elite universiteit probeert uit te hangen.
Ik ken toevallig enkele mensen die van Erasmus naar andere uni's zijn gegaan en ze vinden de andere uni's chiller. De één vond het makkelijker op een andere universiteit, de ander vond het gewoon prettiger dat ze niet zo een grote druk voelden in het eerste jaar.

Ik denk dat je er over het algemeen vanuit mag gaan dat de niveau's van de opleidingen in (bijna) alle universiteiten van NL hetzelfde zijn, want het ene papiertje mag natuurlijk niet waardeloos zijn tov het andere papiertje ^O^

Definitie van een GMAT volgens wikipedia:
De Graduate Management Admission Test, is een gestandaardiseerde test die elementaire verbale, wiskundige en analytische vaardigheden meet.

Het zijn geloof ik alleen bedrijfskundige masters die dit eisen. Overigens hebben RSM studenten zelf vrijstelling van deze test voor hun masters. Alleen bij IM/CEMS wordt het bijv. wel aangeraden, omdat het je kansen kan vergroten :)

Als je er nog steeds niet over uit bent, zou ik zoals iemand anders in dit topic al schreef, even nadenken of je liever kleinschalig onderwijs hebt of geen problemen hebt met een zeer massale studie (is het op Erasmus namelijk wel).
pi_142334960
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Op andere faculteiten in Tilburg is dat namelijk niet meer zo.
Welke studie doe jij? Bij Cultuur en Kunst en Recht en Bestuur is het namelijk ook nog steeds 42 punten van de 60.
pi_142341778
http://www.rechtenstudie.(...)rasmus-hard-gegroeid

Kan iemand me uitleggen, wat er wordt bedoeld met dat de groepen gestroomlijnd zijn? Zijn er dus werkgroepen voor geslaagde vwo'ers en werkgroepen voor mensen die van hbo af komen? :?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:27:17 #142
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142341986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:23 schreef mapima het volgende:
http://www.rechtenstudie.(...)rasmus-hard-gegroeid

Kan iemand me uitleggen, wat er wordt bedoeld met dat de groepen gestroomlijnd zijn? Zijn er dus werkgroepen voor geslaagde vwo'ers en werkgroepen voor mensen die van hbo af komen? :?
Ik ben in 2010 begonnen en ik moest het eerste jaar voor mijn vakken de vaardighedengroepen in die waren samengesteld naar achtergrond. In de vaardighedengroepen zaten mensen met een vwo-diploma bij elkaar net als de hbo'ers (mensen met een hbo-bachelor of een hbo-propedeuse). In het eerste jaar, maar ook in de eerste twee blokken van het tweede jaar werd je nog ingedeeld in werkgroepen.

De link is inmiddels achterhaald omdat het nieuwe systeem al een tijdje loopt.
pi_142342206
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik ben in 2010 begonnen en ik moest het eerste jaar voor mijn vakken de vaardighedengroepen in die waren samengesteld naar achtergrond. In de vaardighedengroepen zaten mensen met een vwo-diploma bij elkaar net als de hbo'ers (mensen met een hbo-bachelor of een hbo-propedeuse). In het eerste jaar, maar ook in de eerste twee blokken van het tweede jaar werd je nog ingedeeld in werkgroepen.

De link is inmiddels achterhaald omdat het nieuwe systeem al een tijdje loopt.
Ooh haha ik dacht dat het nu zo werkt :o Maar bedankt voor je reactie _O_
pi_142348238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Op andere faculteiten in Tilburg is dat namelijk niet meer zo.
Ja het staat op de site van Tilburg, dus ik neem aan dat dat wel klopt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:10 schreef leita het volgende:

[..]

Rotterdam heeft vanaf komend schooljaar voor alle opleidingen hetzelfde nominaal=normaal systeem (60 punten halen in eerste jaar). Ze willen zo de mensen die niet serieus zijn/ niet op de uni thuishoren etc eruit halen en de beste behouden. Dit betekent niet echt dat er een verschil in opleidingsniveau zit tussen de universiteiten, maar dat Rotterdam gewoon de elite universiteit probeert uit te hangen.
Ik ken toevallig enkele mensen die van Erasmus naar andere uni's zijn gegaan en ze vinden de andere uni's chiller. De één vond het makkelijker op een andere universiteit, de ander vond het gewoon prettiger dat ze niet zo een grote druk voelden in het eerste jaar.

Ik denk dat je er over het algemeen vanuit mag gaan dat de niveau's van de opleidingen in (bijna) alle universiteiten van NL hetzelfde zijn, want het ene papiertje mag natuurlijk niet waardeloos zijn tov het andere papiertje ^O^

Definitie van een GMAT volgens wikipedia:
De Graduate Management Admission Test, is een gestandaardiseerde test die elementaire verbale, wiskundige en analytische vaardigheden meet.

Het zijn geloof ik alleen bedrijfskundige masters die dit eisen. Overigens hebben RSM studenten zelf vrijstelling van deze test voor hun masters. Alleen bij IM/CEMS wordt het bijv. wel aangeraden, omdat het je kansen kan vergroten :)

Als je er nog steeds niet over uit bent, zou ik zoals iemand anders in dit topic al schreef, even nadenken of je liever kleinschalig onderwijs hebt of geen problemen hebt met een zeer massale studie (is het op Erasmus namelijk wel).
Ja daar heb je gelijk in, het verschil zal niet heel groot zijn, maar reputatie zal denk ik wel voor een deel meetellen?

Ahh oke, bedankt! Dat is dan dus wel een voordeel als je al op RSM studeert, scheelt weer zon test maken.

Ja dat heeft me wel aan het denken gezet, en heeft het nu weer moeilijker gemaakt. Ik ben echt een ontzettende twijfelaar wat keuzes maken betreft. En de massaliteit vindt ik erg dubbel. Aan de ene kant maakt het me niet zo uit, maar aan de andere kant is een iets kleinere en persoonlijkere aanpak (zoals in Tilburg) wel weer fijn.

Het zijn gewoon al die pluspunten en negatieve punten die ik moet afwegen. Helaas zijn het er nogal wat..
pi_142349026
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:35 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Ja het staat op de site van Tilburg, dus ik neem aan dat dat wel klopt.

[..]

Ja daar heb je gelijk in, het verschil zal niet heel groot zijn, maar reputatie zal denk ik wel voor een deel meetellen?

Ahh oke, bedankt! Dat is dan dus wel een voordeel als je al op RSM studeert, scheelt weer zon test maken.

Ja dat heeft me wel aan het denken gezet, en heeft het nu weer moeilijker gemaakt. Ik ben echt een ontzettende twijfelaar wat keuzes maken betreft. En de massaliteit vindt ik erg dubbel. Aan de ene kant maakt het me niet zo uit, maar aan de andere kant is een iets kleinere en persoonlijkere aanpak (zoals in Tilburg) wel weer fijn.

Het zijn gewoon al die pluspunten en negatieve punten die ik moet afwegen. Helaas zijn het er nogal wat..
Heb je ook de grootte van de werkgroepen meegenomen? Ik weet dat EUR echt kleinschalig is bij rechten, 10 personen in tegenstelling tot 24-30 op andere universiteiten. Hoe het met Tilburg en jouw opleiding zit (ook op de EUR) weet ik niet. Tilburg lijkt me wel een fijne universiteit om te studeren! :) Maar ik vind 1.5 uur reizen echt te lang en heb inmiddels al gekozen voor de EUR. (wilde eerst VU)
pi_142351253
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:35 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Ja het staat op de site van Tilburg, dus ik neem aan dat dat wel klopt.

[..]

Ja daar heb je gelijk in, het verschil zal niet heel groot zijn, maar reputatie zal denk ik wel voor een deel meetellen?

Ahh oke, bedankt! Dat is dan dus wel een voordeel als je al op RSM studeert, scheelt weer zon test maken.

Ja dat heeft me wel aan het denken gezet, en heeft het nu weer moeilijker gemaakt. Ik ben echt een ontzettende twijfelaar wat keuzes maken betreft. En de massaliteit vindt ik erg dubbel. Aan de ene kant maakt het me niet zo uit, maar aan de andere kant is een iets kleinere en persoonlijkere aanpak (zoals in Tilburg) wel weer fijn.

Het zijn gewoon al die pluspunten en negatieve punten die ik moet afwegen. Helaas zijn het er nogal wat..
Werkgroepen EUR zijn inderdaad wel weer klein, zoals mapina al schreef. Je mentorgroep bestaat uit ongeveer 20 mensen, dus ne werkgroep zal niet groter zijn denk ik. Maar het doet natuurlijk wat met de sfeer in colleges etc.
En tja, qua reputatie hoef je niet te twijfelen, voor bedrijfskunde is dat gewoon de EUR.

Ik zou zeggen, je hebt nog genoeg tijd. Zet een deadline voor jezelf, bijvoorbeeld 16 augustus ofzo. Dan heb je nog ruim een maand de tijd om erover na te denken, mensen te ondervragen etc etc. Daarna echt de knoop doorhakken :D
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:54:17 #147
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_142353331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:15 schreef leita het volgende:

[..]

Welke studie doe jij? Bij Cultuur en Kunst en Recht en Bestuur is het namelijk ook nog steeds 42 punten van de 60.
Ik werk bij FSW

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:35 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Ja het staat op de site van Tilburg, dus ik neem aan dat dat wel klopt.

Ok, ik vroeg het alleen omdat die dingen recent bij sommige faculteiten veranderd zijn, dus als je het van iemand gehord zou hebben zou het veranderd kunnen zijn.

Waarom zorg je er niet gewoon voor dat je 1-2 dagen met een student op RSM meeloopt en 1-2 dagen met een student in Tilburg? Dat geeft je misschien exta inzicht en kan je keuze een stuk gemakkelijker maken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_142409058
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:01 schreef mapima het volgende:

[..]

Heb je ook de grootte van de werkgroepen meegenomen? Ik weet dat EUR echt kleinschalig is bij rechten, 10 personen in tegenstelling tot 24-30 op andere universiteiten. Hoe het met Tilburg en jouw opleiding zit (ook op de EUR) weet ik niet. Tilburg lijkt me wel een fijne universiteit om te studeren! :) Maar ik vind 1.5 uur reizen echt te lang en heb inmiddels al gekozen voor de EUR. (wilde eerst VU)
Ja bij bedrijskunde zijn het volgens mij ook best kleine groepjes. Je mentor 'klas' is in elk geval iets van 20 man groot. Wat Tilburg betreft weet ik het niet. Ja het zijn beide mooie universiteiten, qua reistijd maakt het voor mij ook niet uit. Ben in totaal even lang onderweg (een uur).

quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:17 schreef leita het volgende:

[..]

Werkgroepen EUR zijn inderdaad wel weer klein, zoals mapina al schreef. Je mentorgroep bestaat uit ongeveer 20 mensen, dus ne werkgroep zal niet groter zijn denk ik. Maar het doet natuurlijk wat met de sfeer in colleges etc.
En tja, qua reputatie hoef je niet te twijfelen, voor bedrijfskunde is dat gewoon de EUR.

Ik zou zeggen, je hebt nog genoeg tijd. Zet een deadline voor jezelf, bijvoorbeeld 16 augustus ofzo. Dan heb je nog ruim een maand de tijd om erover na te denken, mensen te ondervragen etc etc. Daarna echt de knoop doorhakken :D
Ja zo wilde ik het eigenlijk doen, maar ik wil ook graag aan een introductieweek mee doen en daarvoor moet je je toch 'op tijd' inschrijven. Daarnaast lopen mijn ouders me achterna dat ik nu eens een keus moet maken zodat alles kan worden geregeld.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik werk bij FSW

[..]

Ok, ik vroeg het alleen omdat die dingen recent bij sommige faculteiten veranderd zijn, dus als je het van iemand gehord zou hebben zou het veranderd kunnen zijn.

Waarom zorg je er niet gewoon voor dat je 1-2 dagen met een student op RSM meeloopt en 1-2 dagen met een student in Tilburg? Dat geeft je misschien exta inzicht en kan je keuze een stuk gemakkelijker maken.
Ja daar ben ik nu dus eigenlijk al te laat mee. Ik heb wel bij Tilburg een meeloopdag en nog een andere dag gehad bij een andere studie en op de EUR ook zo verschillende dagen. Qua universiteit sprak na die dagen de EUR me meer aan, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat die meeloopdag in Tilburg gewoon verdomd saai was.
pi_142455297
centraal gezet
pi_142455476
Nog eventjes en ik mag me officieel een EUR-student noemen. Ik hoef alleen nog een inschrijfbevestiging te ontvangen. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')