abonnement Unibet Coolblue
pi_142273064
Dank, Mry!
pi_142282903
Even inbreken hier, met misschien een stomme vraag.

Maar hoe/waar gooien jullie een kapotte naald weg? Ik ben bang dat als ik hem gewoon in de vuilniszak gooi, hij daar een gat in prikt.
  maandag 14 juli 2014 @ 14:40:06 #203
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_142283068
Oh, ik doe dr plakband omheen. of ik mik m in een blikje en gooi m in de blikbak.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_142360447
Hoi!

Ik kom even advies vragen: ik heb inmiddels bijna een jaar naailes. Op les gebruiken we een Brother Innovis machine. Thuis heb ik een erfstuk via mijn zwager staan, maar die loopt geregeld vast en het is daarnaast gewoon een wat verouderd model (hij is nagekeken en in orde bevonden). Dat is een reden dat ik hem thuis niet veel pak. Ik wil nu een nieuwe naaimachine gaan aanschaffen, maar blijf enorm twijfelen wat ik zal kopen. Ik wil wat meer vermogen dan de Brother Innovis van mijn naailes, omdat die bijvoorbeeld wat moeite heeft met het omzomen van dikkere stof (spijkerbroek inkorten bijvoorbeeld, en dat wil ik toch geregeld gaan doen).

Op advies van mijn naaijuf ben ik gaan kijken naar een Pfaff (nee, ze heeft geen aandelen :P). De Pfaff Select komt in aanmerking, lijkt me uitgebreid genoeg voor alles wat ik wil gaan doen. Alleen, dat is een mechanische machine. Zal ik het gemak van een elektronische niet gaan missen? En hoe vervelend ga ik het vinden dat er geen 1-staps automatisch knoopsgat gemaakt kan worden?

Een stap verder is de Pfaff Ambition, maar die heeft gelijk ook 195 steken en touchscreen. En gek genoeg ook weer iets minder vermogen dan de Select (70W vs. 90W).

Wat is jullie ervaring? Ik wil gewoon een gebruiksvriendelijke naaimachine waarmee ik de komende jaren vooruit kan (dus ook als ik straks nog wat meer ervaring heb).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142364144
Ik vind het juist erg prettig om een mechanische machine te hebben, maar voorkeuren zullen daarin verschillen. Heb je wellicht de mogelijkheid een dergelijke Pfaff van iemand te lenen, of via iemand van naailes misschien te proberen?

Of je de luxe van het elektronische gaat missen, kun je zelf het beste inschatten. Zelf vind ik een 4-staps knoopsgat bijvoorbeeld zo gedaan, maar ik maak ze niet dagelijks. De belangrijkste vraag is denk ik wat je ermee wilt kunnen doen. 195 steken is leuk, maar wanneer je er maar 7 van zou gebruiken, is dat wellicht niet de beste keuze.

Heb je al eens overwogen naar een tweedehandse mechanische te kijken? Veel naaimachinewinkels bieden deze aan met garantie (duur verschilt wel winkel), dat zou wellicht ook een optie zijn om te kijken of het aan je wensen voldoet. Dan ben je niet direct een heel grote klap geld kwijt en vaak kun je hem zonder al te veel verlies inruilen op een nieuwe, mocht je toch liever een elektronische willen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_142396109
hoe ligt jullie verzameling garenklosjes en spoeltjes erbij??

ik had alles gesorteerd in een bak. maar dat wordt na een tijdje toch weer een rommeltje.
zoek eigenlijk iets handigs om de garenklosjes en spoeltjes op te bergen. liefst klosje en spoeltje van hetzelfde garen bij elkaar.
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:36:58 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142397413
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef loecje het volgende:
hoe ligt jullie verzameling garenklosjes en spoeltjes erbij??

ik had alles gesorteerd in een bak. maar dat wordt na een tijdje toch weer een rommeltje.
zoek eigenlijk iets handigs om de garenklosjes en spoeltjes op te bergen. liefst klosje en spoeltje van hetzelfde garen bij elkaar.
Ik heb daar speciale bakken voor, dus met allemaal van die pinnetjes waar je de klosjes op kan zetten. En ik heb 3 of 4 doosjes voor spoeltjes. (Ooit van mijn tante gekregen toen die een machine met andere spoeltjes kocht. :) )
Ik moet alleen iets consequenter zijn met het ook weer terugstoppen. ;)

***
pi_142397972
in de naaidoos zit een stukje met pennetjes waar klosjes op gezet kunnen worden. maar dan zie je de klosjes van bovenaf dus de kleur is niet te zien. in de praktijk toch niet zo handig.

ik kwam via google deze tegen.


of zoiets, neemt wat minder ruimte in doordat de pennetjes schuin staan

dan zou ik het spoeltje eerst op het pennetje schuiven met daarboven het klosje.
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:58:10 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142398189
Oh wat ziet dat er leuk uit! :Y
Maar dan moet ik wel eerst echt een eigen naaikamertje :+ hebben. :Y
***
  donderdag 17 juli 2014 @ 15:00:16 #210
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_142398272
Ik heb maar vier spoeltjes of zo, die zou ik wel es bij mogen kopen idd!
Verder liggen de klossen en de spoeltjes gewoon allemaal los in een mandje, handig is het niet :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_142398605
ik heb de naaimachine en naaibox van iemand overgenomen. daarin ook maar 5 spoeltjes met daarop tig verschillende soorten garen over elkaar heen. chaos.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat ziet dat er leuk uit! :Y
Maar dan moet ik wel eerst echt een eigen naaikamertje :+ hebben. :Y
die heb ik gelukkig. bij verhuizen direct het kleine kamertje opgeëist als studeer/hobby kamer.
niet dat het nog veel voorstelt, het is op het moment meer een rommel/opslag kamertje.

ik nijg naar de 1ste. lijkt me wat minder stof gevoelig.
maar dan zonder die uitstekende spijkertjes. denk dat ik dat beter kan vervangen door houten stokjes.
pi_142508570
Ik heb ook zo'n spoeltjesbakje(of eigenlijk twee geloof ik). Enige nadeel is dat er altijd draadjes uitsteken, en blijven haken en dergelijke.

Een vriendin van mij vroeg hulp bij het maken van een kraamkadootje. Toen heb ik zelf de jumpsuit ook maar weer gemaakt.

Het resultaat:

  zondag 20 juli 2014 @ 12:38:14 #213
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_142509130
Ik heb deze op m'n verlanglijstje staan O+
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_142511200
Wat leuk die pakjes!
pi_142548413
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:40 schreef Lolaatje het volgende:
Ik vind het juist erg prettig om een mechanische machine te hebben, maar voorkeuren zullen daarin verschillen. Heb je wellicht de mogelijkheid een dergelijke Pfaff van iemand te lenen, of via iemand van naailes misschien te proberen?

Of je de luxe van het elektronische gaat missen, kun je zelf het beste inschatten. Zelf vind ik een 4-staps knoopsgat bijvoorbeeld zo gedaan, maar ik maak ze niet dagelijks. De belangrijkste vraag is denk ik wat je ermee wilt kunnen doen. 195 steken is leuk, maar wanneer je er maar 7 van zou gebruiken, is dat wellicht niet de beste keuze.

Heb je al eens overwogen naar een tweedehandse mechanische te kijken? Veel naaimachinewinkels bieden deze aan met garantie (duur verschilt wel winkel), dat zou wellicht ook een optie zijn om te kijken of het aan je wensen voldoet. Dan ben je niet direct een heel grote klap geld kwijt en vaak kun je hem zonder al te veel verlies inruilen op een nieuwe, mocht je toch liever een elektronische willen.
Dank voor het meedenken. 195 steken vond ik zelf dus ook wel erg veel van het goede. Ik vind vooral de krachtige motor van de mechanische een pre. Ik heb nu een tweedehands, maar daar zit ik zo mee te klooien dat ik nu liever een hele nieuwe koop (tja, zit in mijn hoofd, dat weet ik ook wel...). Ik vind het op zich niet erg om het geld uit te geven, maar er is zo veel keus in het prijssegment ¤500-700 dat ik er keuzestress van krijg :P. Het is ook niet altijd heel duidelijk waar het verschil in zit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142548422
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb ook zo'n spoeltjesbakje(of eigenlijk twee geloof ik). Enige nadeel is dat er altijd draadjes uitsteken, en blijven haken en dergelijke.

Een vriendin van mij vroeg hulp bij het maken van een kraamkadootje. Toen heb ik zelf de jumpsuit ook maar weer gemaakt.

Het resultaat:

[ afbeelding ]
Leuk geworden O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142552035
Update!
Het rokje heeft toch een nieuwe versie geworden, op zich is deze wel draagbaar en redelijk comfortabel. Ook heb ik een jurkje ingenomen van mn tante, het is haar te klein en was mij te groot.
Verder heb ik zaterdag stofjes op de lapjesmarkt in utrecht gekocht! Heb een fijne stof voor een maxijurk (de gekleurde op de foto) en heb 3 lapjes voor 2,50 waar ik respectievelijk een jurkje, shirt en rokje mee wil maken.
Heb van de laatste 3 en het ingenomen jurkje geen foto's want het is net gewassen.

  maandag 21 juli 2014 @ 14:43:24 #218
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142553550
Uit nieuwsgierigheid een brutale vraag, is er iemand hier aanwezig die misschien zoiets zou kunnen maken.


Deze ooglap, ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die dit zou kunnen het ziet er niet te ingewikkeld uit, is er iemand die deze mogelijkheid heeft?

Als het ongepast is, mijn excuses negeer dit bericht maar. :@
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_142555597
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:43 schreef Spongeboss het volgende:
Uit nieuwsgierigheid een brutale vraag, is er iemand hier aanwezig die misschien zoiets zou kunnen maken.

[ afbeelding ]
Deze ooglap, ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die dit zou kunnen het ziet er niet te ingewikkeld uit, is er iemand die deze mogelijkheid heeft?

Als het ongepast is, mijn excuses negeer dit bericht maar. :@
Een lap bruine stof knippen, er een ovaal object in stoppen en niets meer aan doen? :P

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:52 schreef loecje het volgende:
in de naaidoos zit een stukje met pennetjes waar klosjes op gezet kunnen worden. maar dan zie je de klosjes van bovenaf dus de kleur is niet te zien. in de praktijk toch niet zo handig.

ik kwam via google deze tegen.
[ afbeelding ]

of zoiets, neemt wat minder ruimte in doordat de pennetjes schuin staan
[ afbeelding ]
dan zou ik het spoeltje eerst op het pennetje schuiven met daarboven het klosje.
Zo'n onderste ding ga ik ook maken voor mijn studeer/naaihoek. :)
pi_142635954
Bezig met afwerken: maxidress
pi_142898014
Wat leuk mevrouwPuff!
  donderdag 31 juli 2014 @ 16:23:22 #222
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_142924932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bezig met afwerken: maxidress
[ afbeelding ]
Heel erg leuk! ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 18:48:10 #223
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142995201
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:30 schreef Myrr het volgende:

[..]

Een lap bruine stof knippen, er een ovaal object in stoppen en niets meer aan doen? :P

[..]

Zo'n onderste ding ga ik ook maken voor mijn studeer/naaihoek. :)
Geprobeerd, maar ik ben wel erg slecht met een schaar, voor nu kan het er wel mee door, maar het lukt niet zo mooi als op het plaatje. :'(
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_143018488
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:48 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Geprobeerd, maar ik ben wel erg slecht met een schaar, voor nu kan het er wel mee door, maar het lukt niet zo mooi als op het plaatje. :'(
Veel knipwerk is het niet :P Je kunt een bredere strook stof knippen, die draaien en op het punt van het ooglap iets verstevigends ertussen doen (dus niet de vorm zoals op het plaatje gaan knippen).

Wanneer heb je hem nodig?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:22:18 #225
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143018505
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:21 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Veel knipwerk is het niet :P Je kunt een bredere strook stof knippen, die draaien en op het punt van het ooglap iets verstevigends ertussen doen (dus niet de vorm zoals op het plaatje gaan knippen).

Wanneer heb je hem nodig?
Hij is niet per direct nodig. Dat heeft alle tijd. :P
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')