abonnement Unibet Coolblue
pi_139900084
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.



Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Overzicht opheffing deposito's


Actuele rente van de Europese Centrale Bank:


12 maands Euribor



Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
pi_139900093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Grappig, precies hetzelfde gehad 2 weken geleden. Was binnen 5 minuten weer klaar en kon ik weer bij de rekening
Ja, bij mij het was gelukkig ook zo opgelost.

Ik zat er nogal op te wachten... want vrijdag heb ik vanaf mijn Rabo (tegenrekening) een bedrag voor een deposito naar LPB overgemaakt, en meteen daarna elk uur gekeken of het al bijgeschreven was... zaterdag ook, en toen was (foutief password?) m'n rekening ineens geblokkeerd.

Maandagochtend meteen gebeld, rekening laten deblokkeren... na het inloggen zag ik tot mijn verbazing dat het geld er nog steeds niet (!!!) opstond... vrijdag niet... zaterdag niet... zondag niet... en maandag dus nog steeds niet.
Maandag rond de middag opnieuw gekeken, en toen stond het er eindelijk op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:10 schreef RunnerB87 het volgende:

[..]

Ik weet ook eigenlijk zeker dat ik het juiste password heb gebruikt, maar toch geblokkeerd. Kreeg ook meteen een medewerker aan de telefoon die de rekening voor mij zou deblokkeren, maar tot op heden kan ik nog steeds niet bij mijn rekening komen...

Nog even afwachten en anders opnieuw bellen :)
Krijg je een foutmelding? En als je de password reset probeert? Bij het invullen van de beveiligingsvragen kreeg ik te zien dat de rekening geblokkeerd was.

De (erg vriendelijke) medewerker van LPB stelde voor dat ik (terwijl hij aan de lijn bleef) opnieuw probeerde in te loggen, met het mij bekende wachtwoord, en dat lukte toen dus.

Misschien kun je dat zelf ook voorstellen als je weer belt.
Dan weet je meteen of het weer werkt.
pi_139904389
Vandaag: ING -> ZL. Binnen 6 uur van rekening naar rekening.
Goede combinatie dat. :)
pi_139905957
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_139906718
http://www.regiobank.nl/p(...)-betaalrekening.html

¤50 kado als je je salaris laat storten bij RegioBank op de betaalrekening
Waarom niet?
pi_139907674
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:49 schreef Maxco het volgende:
http://www.regiobank.nl/p(...)-betaalrekening.html

¤50 kado als je je salaris laat storten bij RegioBank op de betaalrekening
Dat gaat waarschijnlijk niet op als je ZZP'er bent.
pi_139907813


Een programma uit 1994, Jacobse en van Es – vrije jongens, cowboys die geen robots wilden worden–. Wim de bie en Kees van Kooten, de bedenkers van deze tijdloze televisie, stopten in 1998 met hun tvprogramma ‘Keek op de week’. Als je oplet, mist de ABN bank de helft van zijn naam. Maar wat mij nog meer opviel, is het rentepercentage dat wordt weergegeven achter de heren. 9.40%.

En in dit topic breekt de euforie al los als er een bank gevonden wordt met 0,10% hogere percentage.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:26:36 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139907850
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat gaat waarschijnlijk niet op als je ZZP'er bent.
Lees anders de voorwaarden even.

quote:
3 Inkomen
3.1 Met inkomen wordt bedoeld: loon uit werk, pensioen of uitkering (zoals AOW, WW, WAO, ANW en bijstand).
3.2 Onder inkomen valt niet: studiefinanciering, ouderlijke bijdrage, alimentatie, (periodieke)
overboeking van een privérekening en (periodieke) overboeking van een spaarrekening.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 13 mei 2014 @ 15:28:23 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139907913
Die 0,2% extra actie rente van MoneYou, is dat een absolute 0,2% extra (dus ¤10.000 levert ¤20 op) of is dat annualised over de actieperiode (dus ¤10.000 levert ca 4 maanden 0,2% = ¤6,67 op)?

Iemand de voorwaarden gelezen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 13 mei 2014 @ 15:33:40 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139908115
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:25 schreef Robuustheid het volgende:
[ afbeelding ]

Een programma uit 1994, Jacobse en van Es – vrije jongens, cowboys die geen robots wilden worden–. Wim de bie en Kees van Kooten, de bedenkers van deze tijdloze televisie, stopten in 1998 met hun tvprogramma ‘Keek op de week’. Als je oplet, mist de ABN bank de helft van zijn naam. Maar wat mij nog meer opviel, is het rentepercentage dat wordt weergegeven achter de heren. 9.40%.

En in dit topic breekt de euforie al los als er een bank gevonden wordt met 0,10% hogere percentage.

Ik kreeg begin jaren '80 op mijn Junior Blauw rekening van de postgiro gewoon 8,25% vrij opneembaar. Alleen had ik toen hooguit een paar honderd gulden ;(. Ondanks dat had ik op mijn slaapkamer wel een geldgrafiek hangen waarop ik precies de vermogensgroei inclusief rente bijhield _O-. Helaas had ik dure hobby's dus die grafiek zag eruit als een zaagtand :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:35:50 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_139908189
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:25 schreef Robuustheid het volgende:
[ afbeelding ]

Een programma uit 1994, Jacobse en van Es – vrije jongens, cowboys die geen robots wilden worden–. Wim de bie en Kees van Kooten, de bedenkers van deze tijdloze televisie, stopten in 1998 met hun tvprogramma ‘Keek op de week’. Als je oplet, mist de ABN bank de helft van zijn naam. Maar wat mij nog meer opviel, is het rentepercentage dat wordt weergegeven achter de heren. 9.40%.

En in dit topic breekt de euforie al los als er een bank gevonden wordt met 0,10% hogere percentage.

Volgens mij staat daar 9 1/4, dus 9.25%. ;).

Mooie vondst inderdaad
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_139908621
En hoe weten zij als ik van tien verschillende bedrijven krijg gestort, of dat loon uit werk is?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:06:50 #13
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_139909253
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kreeg begin jaren '80 op mijn Junior Blauw rekening van de postgiro gewoon 8,25% vrij opneembaar. Alleen had ik toen hooguit een paar honderd gulden ;(. Ondanks dat had ik op mijn slaapkamer wel een geldgrafiek hangen waarop ik precies de vermogensgroei inclusief rente bijhield _O-. Helaas had ik dure hobby's dus die grafiek zag eruit als een zaagtand :')
En je ouders konden niet slapen in de tussentijd van hun hypotheekrente die door het dak ging..
Overal verstand van.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:15:07 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139909554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:49 schreef Loekie1 het volgende:
En hoe weten zij als ik van tien verschillende bedrijven krijg gestort, of dat loon uit werk is?
Omdat je als het goed is een zakelijke rekening hebt en je vanuit daar je salaris op je lopende rekening laat storten.
pi_139909597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Omdat je als het goed is een zakelijke rekening hebt en je vanuit daar je salaris op je lopende rekening laat storten.
Ik ga niet voor die 50 euro een andere zakelijke rekening nemen. Er zijn grenzen. Geen leuke actie dus.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:17:23 #16
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_139909646
Ik ben overgestapt op KNAB, zakelijk. Geen credit card, maar wel goedkoper en vooral beter dan de Rabobank met die kutwebsite van ze.
Overal verstand van.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:18:02 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139909673
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik ga niet voor die 50 euro een andere zakelijke rekening nemen. Er zijn grenzen. Geen leuke actie dus.
Dat hoeft ook helemaal niet.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:40:54 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139910464
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:28 schreef SeLang het volgende:
Die 0,2% extra actie rente van MoneYou, is dat een absolute 0,2% extra (dus ¤10.000 levert ¤20 op) of is dat annualised over de actieperiode (dus ¤10.000 levert ca 4 maanden 0,2% = ¤6,67 op)?

Iemand de voorwaarden gelezen?
De voorwaarden zeggen er niets over. Ik ga er dus vanuit dat ze die 0,2% niet "verrekenen" tot een random periode van een jaar, decennium of eeuw, maar gewoon 0,2% storten.
Zalm kennende zal mijn verwachting wel niet uitkomen...
censuur :O
pi_139910879
Voor degenen die reeds een rekening hebben bij Zwitserleven: ik heb een aantal maanden geleden een rekening geopend bij Zwitserleven en gebruik gemaakt van de Bijenkorfactie voor een kadobon van EUR 25. Ik heb begrepen dat ik nogmaals gebruik kan maken van de Bijenkorfactie/vakantiegeldactie mits er een andere rekening wordt geopend zoals bijvoorbeeld een internetspaarrekening waarbij elke maand opnieuw geld wordt gestort (inleg moet minimaal EUR 1.500 zijn). De rente bij deze spaarrekening is ook erg aantrekkelijk: 1,8%.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Lovely op 13-05-2014 17:01:31 ]
pi_139911536
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:52 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Voor degenen die reeds een rekening hebben bij Zwitserleven: ik heb een aantal maanden geleden een rekening geopend bij Zwitserleven en gebruik gemaakt van de Bijenkorfactie voor een kadobon van EUR 25. Ik heb begrepen dat ik nogmaals gebruik kan maken van de Bijenkorfactie/vakantiegeldactie mits er een andere rekening wordt geopend zoals bijvoorbeeld een internetspaarrekening waarbij elke maand opnieuw geld wordt gestort (inleg moet minimaal EUR 1.500 zijn). De rente bij deze spaarrekening is ook erg aantrekkelijk: 1,8%.
Alleen bij een deposito kun je niet bijstorten. Bij flexibel- en maandsparen wel. Gewoon 1500 euro bijstorten (in een keer) gedurende de actieperiode en je ontvangt de Bijenkorf cadeaubon. Dus geen nieuwe rekening nodig..
pi_139920162
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:52 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Voor degenen die reeds een rekening hebben bij Zwitserleven: ik heb een aantal maanden geleden een rekening geopend bij Zwitserleven en gebruik gemaakt van de Bijenkorfactie voor een kadobon van EUR 25. Ik heb begrepen dat ik nogmaals gebruik kan maken van de Bijenkorfactie/vakantiegeldactie mits er een andere rekening wordt geopend zoals bijvoorbeeld een internetspaarrekening waarbij elke maand opnieuw geld wordt gestort (inleg moet minimaal EUR 1.500 zijn). De rente bij deze spaarrekening is ook erg aantrekkelijk: 1,8%.
Zou jij ook zowel van de bijstorting op de reguliere spaarrekening én een nieuwe maandsparen rekening kunnen profiteren en zo 50 euro aan kaarten kunnen krijgen?
pi_139928631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:54 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Zou jij ook zowel van de bijstorting op de reguliere spaarrekening én een nieuwe maandsparen rekening kunnen profiteren en zo 50 euro aan kaarten kunnen krijgen?
Ja, in feite doe ik dat wel inderdaad. Moet er wel bij aangeven dat de vorige actie een aantal maanden geleden is geweest en de vakantiegeldactie is dus weer een nieuwe die pas is ingegaan, ik heb dus gebruik gemaakt van 2 verschillende acties met 2 verschillende rekeningen.
pi_139929630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:04 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Ja, bij mij het was gelukkig ook zo opgelost.

Ik zat er nogal op te wachten... want vrijdag heb ik vanaf mijn Rabo (tegenrekening) een bedrag voor een deposito naar LPB overgemaakt, en meteen daarna elk uur gekeken of het al bijgeschreven was... zaterdag ook, en toen was (foutief password?) m'n rekening ineens geblokkeerd.

Maandagochtend meteen gebeld, rekening laten deblokkeren... na het inloggen zag ik tot mijn verbazing dat het geld er nog steeds niet (!!!) opstond... vrijdag niet... zaterdag niet... zondag niet... en maandag dus nog steeds niet.
Maandag rond de middag opnieuw gekeken, en toen stond het er eindelijk op.

[..]

Krijg je een foutmelding? En als je de password reset probeert? Bij het invullen van de beveiligingsvragen kreeg ik te zien dat de rekening geblokkeerd was.

De (erg vriendelijke) medewerker van LPB stelde voor dat ik (terwijl hij aan de lijn bleef) opnieuw probeerde in te loggen, met het mij bekende wachtwoord, en dat lukte toen dus.

Misschien kun je dat zelf ook voorstellen als je weer belt.
Dan weet je meteen of het weer werkt.
Het is opgelost! Rekening stond nog geblokkeerd, dus kreeg wederom een foutmelding. Nogmaals gebeld en toen was het opgelost :)
pi_139931221
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:17 schreef macondo het volgende:
Ik ben overgestapt op KNAB, zakelijk. Geen credit card, maar wel goedkoper en vooral beter dan de Rabobank met die kutwebsite van ze.
Die creditcard komt misschien nog wel. In het begin hadden ze voor de privérekening ook geen creditcard. Onderhand hebben ze daar een partner voor gevonden waarmee ze samenwerken. Helaas dus niet in eigen beheer, maar via Laser Cards.. Dat vind ik nogal een minpunt. Heb daar ook geen creditcard van aangevraagd. Laser Cards verstrekt standaard kaarten waarbij gespreid betalen startklaar staat en je creditcard dus direct na goedkeuring van je aanvraag bij het BKR wordt geregistreerd.
pi_139932891
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kreeg begin jaren '80 op mijn Junior Blauw rekening van de postgiro gewoon 8,25% vrij opneembaar. Alleen had ik toen hooguit een paar honderd gulden ;(. Ondanks dat had ik op mijn slaapkamer wel een geldgrafiek hangen waarop ik precies de vermogensgroei inclusief rente bijhield _O-. Helaas had ik dure hobby's dus die grafiek zag eruit als een zaagtand :')
De keerzijde van de medaille was toen dat de hypotheekrente torenhoog was in die tijd.. maar daar hadden alleen je ouders last van.
  woensdag 14 mei 2014 @ 08:29:54 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139936018
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:54 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Zou jij ook zowel van de bijstorting op de reguliere spaarrekening én een nieuwe maandsparen rekening kunnen profiteren en zo 50 euro aan kaarten kunnen krijgen?
"Nieuwe en bestaande klanten ontvangen maximaal één cadeaucard, ongeacht het aantal Zwitserleven spaarproducten dat zij hebben aangevraagd en/of het aantal extra stortingen dat zij hebben verricht op bestaande rekeningen."

quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De keerzijde van de medaille was toen dat de hypotheekrente torenhoog was in die tijd.. maar daar hadden alleen je ouders last van.
En de inflatie... Net als 5 jaar geleden dus. Enig verschil is dat je toen kon "gokken" op lang vastzetten. En had ik dat maar gedaan :+
censuur :O
pi_139937483
de rabobank heeft een nieuwe spaarrekening

30 / 90 dagen sparen bij 90 dagen 1,5%
pi_139937507
sns is nu 1,6% volgens hun website
pi_139937572
Waarom zou ik die 90 dagen rekening openen?
kan beter wat overboeken naar sns

heb nu die 1,1/1,2/1,3% rekening
pi_139941171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:29 schreef RemcoDelft het volgende:

En de inflatie... Net als 5 jaar geleden dus. Enig verschil is dat je toen kon "gokken" op lang vastzetten. En had ik dat maar gedaan :+
Ik kan het mis hebben maar mensen die sparen hebben vaak niet de mentaliteit van een gokker.. je hoeft jezelf dus niks te verwijten. :)
pi_139947234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"Nieuwe en bestaande klanten ontvangen maximaal één cadeaucard, ongeacht het aantal Zwitserleven spaarproducten dat zij hebben aangevraagd en/of het aantal extra stortingen dat zij hebben verricht op bestaande rekeningen."

Thanks. :)
pi_139956141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:17 schreef macondo het volgende:
Ik ben overgestapt op KNAB, zakelijk. Geen credit card, maar wel goedkoper en vooral beter dan de Rabobank met die kutwebsite van ze.
Goedkoper?
Knab is toch de duurste van het stel?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_139956220
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:05 schreef arjan1112 het volgende:
sns is nu 1,6% volgens hun website
serieus?
Hmm dan wordt het lastig. Vindt sns van de spaarbanken het fijnste omdat ze net als de rabo een mobiele app hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_139956282
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

serieus?
Hmm dan wordt het lastig. Vindt sns van de spaarbanken het fijnste omdat ze net als de rabo een mobiele app hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

serieus?
Hmm dan wordt het lastig. Vindt sns van de spaarbanken het fijnste omdat ze net als de rabo een mobiele app hebben.
Lastig hoezo?
pi_139956300
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Goedkoper?
Knab is toch de duurste van het stel?
5 EUR p/maand + 1.000 ''gratis transacties'' per jaar noem ik nou niet bepaald duur.
pi_139956523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:36 schreef RicDan het volgende:

[..]

5 EUR p/maand + 1.000 ''gratis transacties'' per jaar noem ik nou niet bepaald duur.
ah echt als in een zakelijke rekening. Zat net ook te kijken omdat ik een visa kaart wil en veel in het buitenland ben.
Dan is rabo met zijn goedkope opname tarieven beter. Heb dan wel alleen mastercard.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_139956539
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:35 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

[..]

Lastig hoezo?
Om het geld te verschuiven naar een hoger renderende rekening.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_139986326
Balen dat NN omlaag gaat. En jammer dat ik net pas een mail van ze krijg terwijl het morgen in gaat :')

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet, het is allemaal niet veel soeps. Het liefst heb ik een 'gewone' spaarrekening, maar daar is 1,75% bij Argenta het hoogst, maar dat zal ook niet lang zo blijven.

Deposito heb ik liever niet een jaar of langer, gewoon voor de zekerheid. Een 9 maand deposito kan, maar is ook 'maar' 1,80% dus die extra onzekerheid nog niet waard.
pi_139986707
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:01 schreef Zocalo het volgende:
Balen dat NN omlaag gaat. En jammer dat ik net pas een mail van ze krijg terwijl het morgen in gaat :')

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet, het is allemaal niet veel soeps. Het liefst heb ik een 'gewone' spaarrekening, maar daar is 1,75% bij Argenta het hoogst, maar dat zal ook niet lang zo blijven.

Deposito heb ik liever niet een jaar of langer, gewoon voor de zekerheid. Een 9 maand deposito kan, maar is ook 'maar' 1,80% dus die extra onzekerheid nog niet waard.
Misschien wordt het tijd voor beleggen.
pi_139987583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien wordt het tijd voor beleggen.
Dat is mij toch net iets te onzeker, en ik heb er te weinig kennis van.
Mijn Robeco gaat wel super met 10 euro winst op 300 euro in vier maanden. Dus misschien dat ik er toch iets bij doe daar.
pi_139989713
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:28 schreef SeLang het volgende:
Die 0,2% extra actie rente van MoneYou, is dat een absolute 0,2% extra (dus ¤10.000 levert ¤20 op) of is dat annualised over de actieperiode (dus ¤10.000 levert ca 4 maanden 0,2% = ¤6,67 op)?

Iemand de voorwaarden gelezen?
In de voorwaarden wordt gesproken over een tijdelijke hogere rente. Ik interpreteer dat als 0,2% over de actieperiode.
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:42:48 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139991450
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:42 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Dat is mij toch net iets te onzeker, en ik heb er te weinig kennis van.
Mijn Robeco gaat wel super met 10 euro winst op 300 euro in vier maanden. Dus misschien dat ik er toch iets bij doe daar.
Ik zit hetzelfde te denken. Maar: realiseer je ook dat je voor Robeco koos vanwege hun 50 euro premie. Er zijn genoeg andere aanbieders van fondsen... Waarom niet ASN of zelfs Moneyou? Welke is "beter"?
censuur :O
pi_139996073
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zit hetzelfde te denken. Maar: realiseer je ook dat je voor Robeco koos vanwege hun 50 euro premie. Er zijn genoeg andere aanbieders van fondsen... Waarom niet ASN of zelfs Moneyou? Welke is "beter"?
Dit verder heeft robeco in het verleden op zijn zachtst gezegd niet bijster goed gepresteerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:39:33 #45
327191 RobertNL
For your gear.
pi_139997053
Understatement inderdaad :'(. Laatste jaar gaat het overigens (veel) beter. Op een ander fonds halen ze de geleden schade wel aardig in.
In het verleden behaalde resultaten... :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:56:15 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139997725
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:39 schreef RobertNL het volgende:
Understatement inderdaad :'(. Laatste jaar gaat het overigens (veel) beter. Op een ander fonds halen ze de geleden schade wel aardig in.
Maar is 8% rendement echt zo indrukwekkend als de wereldwijde beurs 24% steeg?
censuur :O
pi_139999092
Je moet een fonds niet vergelijken met de beurs als geheel. Een fonds heeft een bepaald profiel en fondsen met een veilig profiel zullen bijv minder snel pieken, maar ook minder snel dalen. Fondsen moet je vergelijken met een benchmark.

Afijn, off-topic.
pi_140003237
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:01 schreef Zocalo het volgende:
Deposito heb ik liever niet een jaar of langer, gewoon voor de zekerheid.
Welke onzekerheid? Verwacht je dat de regels voor het depositogarantiestelsel worden aangepast en dat de bank waar het geld opstaat omvalt? Die kans ijkt namelijk erg klein, zeker bij een 2-jaars deposito of korter. Zolang je onder de ton blijft per bank is het risico klein op het verliezen van je geld.
pindazakje
pi_140003695
Onzekerheid bij zichzelf, veronderstel ik. Dat je toch opeens het geld nodig blijkt te hebben en er dan niet bij kunt.
pi_140004987
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:42 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Dat is mij toch net iets te onzeker, en ik heb er te weinig kennis van.
Mijn Robeco gaat wel super met 10 euro winst op 300 euro in vier maanden. Dus misschien dat ik er toch iets bij doe daar.
Grappig maar via dit forum ben ik ook bij Robeco beland. Eerst alleen met m'n 50 euro maar inmiddels heb ik aardig wat bijgestort. Past niet in dit "spaar" forum maar als je met een klein stukje van je spaargeld iets meer risico durft te nemen heb je wellicht wat meer rendement dan bij de huidige banken. Maar wees voorzichtig !
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_140020759
Bij eenvandaag hadden ze heel lang een mandje met aandelen en laatst hebben ze bekeken hoeveel dat mandje na twee jaar of zo waard was geworden. Ik geloof 13% winst oid.
Zoiets zou ik ook wel willen.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:28:32 #52
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_140021263
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:14 schreef Loekie1 het volgende:
Bij eenvandaag hadden ze heel lang een mandje met aandelen en laatst hebben ze bekeken hoeveel dat mandje na twee jaar of zo waard was geworden. Ik geloof 13% winst oid.
Zoiets zou ik ook wel willen.
Zou je dat mandje ook nog steeds willen als de winst een jaar later -13% was?
pi_140021450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:28 schreef freako het volgende:

[..]

Zou je dat mandje ook nog steeds willen als de winst een jaar later -13% was?
Het gaat om het principe: mandje met alleen grote bedrijven, en af en toe mik je er wat uit en doe je er wat anders bij. Zoiets en dan via internet, bestaat dat?
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:03:38 #54
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140022832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat om het principe: mandje met alleen grote bedrijven, en af en toe mik je er wat uit en doe je er wat anders bij. Zoiets en dan via internet, bestaat dat?
Een 'mandje' :')
Bedoel je niet gewoon een ETF? Falende bedrijven worden er vanzelf uitgemikt.
pindazakje
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:27:49 #55
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140023935
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat om het principe: mandje met alleen grote bedrijven, en af en toe mik je er wat uit en doe je er wat anders bij. Zoiets en dan via internet, bestaat dat?
^^ Dat. Hier ook interesse.
"Probleem" is dat het "beginnen met aandelen"-topic toch voelt als een stap te ver, en een stap te ingewikkeld. Ik wil er zeker geen dagtaak aan hebben.
Groot voordeel van dit spaartopic is dat het laagdrempelig is. Mocht iemand zich geroepen voelen een soortgelijk topic te openen met informatie/vergelijkingen over beleggingsfondsen/ETF's, denk ik dat je hier meerdere mensen blij mee maakt.
censuur :O
pi_140024645
Ik denk dat 'de gewone burger' die de finesse van de beurs niet kent, alleen maar verlies zal maken. Daar zijn de snelle jongens van de investeringsmaatschappijen ook op uit, makkelijk te bedriegen, onervaren investeerders.

Ik denk dat je het dan beter bij zo'n beleggingsrekening kan houden, maar da's mijn mening.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:54:33 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140024960
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:45 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik denk dat 'de gewone burger' die de finesse van de beurs niet kent, alleen maar verlies zal maken. Daar zijn de snelle jongens van de investeringsmaatschappijen ook op uit, makkelijk te bedriegen, onervaren investeerders.

Ik denk dat je het dan beter bij zo'n beleggingsrekening kan houden, maar da's mijn mening.
Zo'n beleggingsrekening is toch precies hetzelfde qua "de snelle jongens winnen"? Volledig geautomatiseerde systemen handelen in milliseconden, daar zit jij dan met je muis te klikken.
censuur :O
pi_140031810
Er zijn nog geen 'vakantiegeld' acties?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
pi_140032370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Er zijn nog geen 'vakantiegeld' acties?
Ff terugbladeren, vorige topic staan er aardig wat, o.a. Zwitserleven, ING, en nog wat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zo'n beleggingsrekening is toch precies hetzelfde qua "de snelle jongens winnen"? Volledig geautomatiseerde systemen handelen in milliseconden, daar zit jij dan met je muis te klikken.
Ik doelde meer op die fondsenrekening van Robeco, waarvoor je inkoopt voor een bepaald bedrag en zij verder het aandelengevecht voeren. Het lijkt mij dat Robeco ook wel wat snelle jongens in dienst heeft. Niet zo'n Alexrekening waarin je zelf een aandeeltje koopt. Dan verlies je altijd.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 12:24:28 #60
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140050549
ING is sneller met de tijdschriftenbon dan met de bonusspaaractie. Nu 3 Margrieten besteld :7
censuur :O
  zaterdag 17 mei 2014 @ 12:40:36 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_140050890
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:25 schreef Robuustheid het volgende:
[ afbeelding ]

Een programma uit 1994, Jacobse en van Es – vrije jongens, cowboys die geen robots wilden worden–. Wim de bie en Kees van Kooten, de bedenkers van deze tijdloze televisie, stopten in 1998 met hun tvprogramma ‘Keek op de week’. Als je oplet, mist de ABN bank de helft van zijn naam. Maar wat mij nog meer opviel, is het rentepercentage dat wordt weergegeven achter de heren. 9.40%.

En in dit topic breekt de euforie al los als er een bank gevonden wordt met 0,10% hogere percentage.

Ik kreeg vroeger 3,5% op mijn lopende rekening :') Dus ja vroeger was de rente inderdaad stukken hoger.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_140051690
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:
ING is sneller met de tijdschriftenbon dan met de bonusspaaractie. Nu 3 Margrieten besteld :7
Moederdag is toch al geweest? ;)
pi_140054672
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:45 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik denk dat 'de gewone burger' die de finesse van de beurs niet kent, alleen maar verlies zal maken. Daar zijn de snelle jongens van de investeringsmaatschappijen ook op uit, makkelijk te bedriegen, onervaren investeerders.

Ik denk dat je het dan beter bij zo'n beleggingsrekening kan houden, maar da's mijn mening.
Ik denk dat het moet zijn: De gewone burger interesseert het hele gebeuren in aandelen geen zier omdat ze de stof al ingewikkeld genoeg vinden en er ook geen moeite in willen steken om het te leren te begrijpen.

Luiheid dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2014 15:39:43 ]
pi_140055723
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat. Hier ook interesse.
"Probleem" is dat het "beginnen met aandelen"-topic toch voelt als een stap te ver, en een stap te ingewikkeld. Ik wil er zeker geen dagtaak aan hebben.
Groot voordeel van dit spaartopic is dat het laagdrempelig is. Mocht iemand zich geroepen voelen een soortgelijk topic te openen met informatie/vergelijkingen over beleggingsfondsen/ETF's, denk ik dat je hier meerdere mensen blij mee maakt.
Dat topic is er al.
Goede fondsen zijn Vanguard en Think.
En meer dividend inkomsten super-x.

Wat je moet doen is daar in investeren (met geld wat je de komende 10 jaar niet nodig hebt) en vervolgens niet meer naar kijken en handelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_140055797
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:36 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ff terugbladeren, vorige topic staan er aardig wat, o.a. Zwitserleven, ING, en nog wat.

[..]

Ik doelde meer op die fondsenrekening van Robeco, waarvoor je inkoopt voor een bepaald bedrag en zij verder het aandelengevecht voeren. Het lijkt mij dat Robeco ook wel wat snelle jongens in dienst heeft. Niet zo'n Alexrekening waarin je zelf een aandeeltje koopt. Dan verlies je altijd.
Robeco rekent erg hoge kosten, een etf is dan beter.
AEX / Centraal topic Indextrackers / Exchange-Traded Funds (ETF)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_140133409
Heeft iemand al zijn 2e Zwitserleven / Bijenkorf bon ontvangen?
pi_140134551
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:28 schreef nhero het volgende:
Heeft iemand al zijn 2e Zwitserleven / Bijenkorf bon ontvangen?
Nee nog niet, heb wel vorige week maandag meteen overgemaakt.
pi_140163174
Over een paar dagen komt één van mijn deposito's vrij wat ik voor 9 maanden bij LPB had staan voor 2,3% rente. Als ik nu opnieuw voor een 9 maanden deposito bij LPB zou kiezen zou dat maar voor 1,8% zijn. :(

Ik denk dat ik het geld uit het vrijgekomen deposito voorlopig maar bij ZwitserLeven parkeer (tegen 1,7%, vrij opneembaar).

Edit: Hmmm... bij nader inzien lijkt het Zwitserleven MaandSparen me wel een idee (1,8%, ook vrij opneembaar). Nu boek ik nog elke maand een vast bedrag naar NN, maar dat zou ik dan kunnen wijzigen naar ZL. En blijkbaar kan er nu eenmalig een extra bedrag worden gestort, maar ik kan zo niet zien hoeveel dat extra bedrag maximaal mag zijn:

quote:
Profiteer nu van de actie!
Vraagt u een MaandSparen rekening aan? Dan kunt u nu eenmalig een extra bedrag inleggen. Legt u minimaal ¤1.500 in? Dan ontvangt u tijdelijk een Bijenkorf cadeaucard t.w.v. ¤ 25. Deze actie loopt t/m 15 juni 2014.


[ Bericht 44% gewijzigd door Ton76 op 20-05-2014 12:03:21 (MaandSparen) ]
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:05:30 #69
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140163750
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat topic is er al.
Goede fondsen zijn Vanguard en Think.
En meer dividend inkomsten super-x.

Wat je moet doen is daar in investeren (met geld wat je de komende 10 jaar niet nodig hebt) en vervolgens niet meer naar kijken en handelen.
Vanguard kom ik vaker tegen, maar ik ging er vanuit dat dat Amerikaans is. M.a.w. klinkt lastig om daar als Nederlander aan te beginnen.

@Ton: ik gok dat het maximumbedrag is wat jij maximaal in een keer vanaf je betaalrekening kan afschrijven :)
censuur :O
pi_140167875
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:03 schreef k_man het volgende:
Onzekerheid bij zichzelf, veronderstel ik. Dat je toch opeens het geld nodig blijkt te hebben en er dan niet bij kunt.
inderdaad :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 20 mei 2014 @ 14:52:42 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_140168546
Het is 2000 en 2007 all over again. Particulieren worden in veel te dure aandelen en andere te dure beleggingen gesuckerd terwijl de rendements vooruitzichten daarvan op de huidige waarderingen abominabel zijn en de risico's hoger dan ooit.

Maar, dit is een spaartopic. Spaartegoeden zijn in de EU tot 100k verzekerd en tot nu toe is dat nog altijd nageleefd (zelfs in Cyprus en Griekenland!). Niets is 100% vrij van risico maar dit is as close as it gets... Je krijgt weinig rente maar je kunt er vanuit gaan dat je je geld terugkrijgt. De reële rente op een spaarrekening/ deposito is momenteel ~1% en de geschiedenis suggereert dat dat weleens beter kan zijn dan wat de komende 10 jaar op aandelen gaat worden gehaald.

Discussies over andere producten horen daarom in AEX, want elk alternatief zitten mitsen en maren aan verbonden die discussie vergen. Er zijn in AEX aparte topics over ETFs, aandelen, Rabobank Certificaten, etc etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door SeLang op 20-05-2014 15:10:13 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_140179133
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:52 schreef SeLang het volgende:
Het is 2000 en 2007 all over again. Particulieren worden in veel te dure aandelen en andere te dure beleggingen gesuckerd terwijl de rendements vooruitzichten daarvan op de huidige waarderingen abominabel zijn en de risico's hoger dan ooit.

Maar, dit is een spaartopic. Spaartegoeden zijn in de EU tot 100k verzekerd en tot nu toe is dat nog altijd nageleefd (zelfs in Cyprus en Griekenland!). Niets is 100% vrij van risico maar dit is as close as it gets... Je krijgt weinig rente maar je kunt er vanuit gaan dat je je geld terugkrijgt. De reële rente op een spaarrekening/ deposito is momenteel ~1% en de geschiedenis suggereert dat dat weleens beter kan zijn dan wat de komende 10 jaar op aandelen gaat worden gehaald.

Discussies over andere producten horen daarom in AEX, want elk alternatief zitten mitsen en maren aan verbonden die discussie vergen. Er zijn in AEX aparte topics over ETFs, aandelen, Rabobank Certificaten, etc etc.
Goed punt. Quoted for truth. :)
pi_140186022
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vanguard kom ik vaker tegen, maar ik ging er vanuit dat dat Amerikaans is. M.a.w. klinkt lastig om daar als Nederlander aan te beginnen.

@Ton: ik gok dat het maximumbedrag is wat jij maximaal in een keer vanaf je betaalrekening kan afschrijven :)
Nope gewoon aex, verder is think een NL bedrijf.
Overigens houdt wel rekening met wat Selang zegt.
Beurs is momenteel overgewaardeerd dus zet er niet je hele spaargeld op.

En kijk idd in de desbetreffende topics.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_140202156
Hoop dat we die Bijenkorf bon binnenkort krijgen, dan kan er ik nog iets voor halen voor mij vakantie :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_140204233
Zojuist Bijenkorf bon ontvangen. Op maandag meteen overgemaakt.
pi_140204748
Ik heb ook binnen, woensdags overgemaakt ofzo.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_140207025
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:48 schreef Ton76 het volgende:
Edit: Hmmm... bij nader inzien lijkt het Zwitserleven MaandSparen me wel een idee (1,8%, ook vrij opneembaar). Nu boek ik nog elke maand een vast bedrag naar NN, maar dat zou ik dan kunnen wijzigen naar ZL. En blijkbaar kan er nu eenmalig een extra bedrag worden gestort, maar ik kan zo niet zien hoeveel dat extra bedrag maximaal mag zijn:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]@Ton: ik gok dat het maximumbedrag is wat jij maximaal in een keer vanaf je betaalrekening kan afschrijven :)
@RemcoDelft: Klopt inderdaad, je hebt gelijk... vanmorgen naar ZL gebeld, daar werd mij verteld dat er geen limiet is voor de eenmalige storting.

Sterker nog: als de eenmalige storting de maximale limiet van mijn bank (50k per transactie bij Rabobank) overschrijdt, dan mag het ook in meerdere stortingen. :)

De medewerkster vertelde mij ook dat ik wel minimaal ¤1500 moet storten om in aanmerking te komen voor de kadobon, maar dat was ik toch al van plan.

Dus... inmiddels heb ik een ZL Maandsparen rekening geopend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ton76 op 21-05-2014 15:52:33 (typo) ]
pi_140208742
Zie in mijn productoverzicht van nn ineens een mij onbekende rekening staan!

Daarnaast bij de faqs staat er o.a dat indien je een onbekend product ziet staan je dan contact op moet nemen met de klantenservice. Gedaan, krijg ik een email dat ik de rekening kan beeindigen door een email te sturen voorzien van een handtekening en een kopie van een leg. bewijs :')

Ja fijn, moet ik een rekening gaan opzeggen die ik nooit heb geopend :')

Maar ff een email teruggedaan...
pi_140208756
dubbel
pi_140213091
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:36 schreef SOG het volgende:
Zie in mijn productoverzicht van nn ineens een mij onbekende rekening staan!

Daarnaast bij de faqs staat er o.a dat indien je een onbekend product ziet staan je dan contact op moet nemen met de klantenservice. Gedaan, krijg ik een email dat ik de rekening kan beeindigen door een email te sturen voorzien van een handtekening en een kopie van een leg. bewijs :')

Ja fijn, moet ik een rekening gaan opzeggen die ik nooit heb geopend :')

Maar ff een email teruggedaan...
HUH? Jij ziet de rekening van iemand anders?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_140213559
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:32 schreef nhero het volgende:
Zojuist Bijenkorf bon ontvangen. Op maandag meteen overgemaakt.
Hier hetzelfde :)
pi_140233445
De drie maanden zijn voorbij. Halen jullie je geld van de Robecorekening?
pi_140233499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:05 schreef Loekie1 het volgende:
De drie maanden zijn voorbij. Halen jullie je geld van de Robecorekening?
is al gebeurd ja.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 22 mei 2014 @ 10:41:57 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_140234412
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:05 schreef Loekie1 het volgende:
De drie maanden zijn voorbij. Halen jullie je geld van de Robecorekening?
Ik heb de initiële ¤50 direct teruggehaald en de gratis ¤50 zit in de Robeco One. Gewoon gratis aandelen van Robeco gekregen dus.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_140275200
Die Ing-actie met die tijdschriften, daarvoor moet je in één keer 500 euro sparen. Maar je kunt volgens mij meteen die 500 euro er weer afhalen, daarover staat niets in de voorwaarden. Weet iemand dat?
pi_140275682
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:15 schreef Loekie1 het volgende:
Die Ing-actie met die tijdschriften, daarvoor moet je in één keer 500 euro sparen. Maar je kunt volgens mij meteen die 500 euro er weer afhalen, daarover staat niets in de voorwaarden. Weet iemand dat?
Ik heb de bon binnen een week ontvangen. Het geld staat er nog op, ING heeft een actierente van 1,7% wat op dit moment niet slecht is.
pi_140275944
En de eerste 1500,01 is aangekomen bij ZwitserLeven. Maandag even de tweede rekening daar vullen. Altijd leuke cadeautjes!
pi_140276733
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:32 schreef nhero het volgende:

[..]

Ik heb de bon binnen een week ontvangen. Het geld staat er nog op, ING heeft een actierente van 1,7% wat op dit moment niet slecht is.
Is dat als je een nieuwe spaarrekening opent?
pi_140276785
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is dat als je een nieuwe spaarrekening opent?
Ja.
pi_140276846
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:52 schreef SeLang het volgende:
Het is 2000 en 2007 all over again. Particulieren worden in veel te dure aandelen en andere te dure beleggingen gesuckerd terwijl de rendements vooruitzichten daarvan op de huidige waarderingen abominabel zijn en de risico's hoger dan ooit.

Maar, dit is een spaartopic. Spaartegoeden zijn in de EU tot 100k verzekerd en tot nu toe is dat nog altijd nageleefd (zelfs in Cyprus en Griekenland!). Niets is 100% vrij van risico maar dit is as close as it gets... Je krijgt weinig rente maar je kunt er vanuit gaan dat je je geld terugkrijgt. De reële rente op een spaarrekening/ deposito is momenteel ~1% en de geschiedenis suggereert dat dat weleens beter kan zijn dan wat de komende 10 jaar op aandelen gaat worden gehaald.

Discussies over andere producten horen daarom in AEX, want elk alternatief zitten mitsen en maren aan verbonden die discussie vergen. Er zijn in AEX aparte topics over ETFs, aandelen, Rabobank Certificaten, etc etc.
Van "zelfs in Ijsland" zou ik meer vertrouwen krijgen ;)

Ben het wel totaal met je eens, deze week uitgestapt, 10% op een paar maanden ruim voldoende en zoals jij altijd zegt de Shiller P/E etc etc. En nu dus weer naar dit topic om te kijken om te kijken waar dat geld nu weer heen moet, haha
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_140280790
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:11 schreef Thas het volgende:

[..]

Van "zelfs in Ijsland" zou ik meer vertrouwen krijgen ;)

Ben het wel totaal met je eens, deze week uitgestapt, 10% op een paar maanden ruim voldoende en zoals jij altijd zegt de Shiller P/E etc etc. En nu dus weer naar dit topic om te kijken om te kijken waar dat geld nu weer heen moet, haha
Ik heb eigenlijk nooit echt begrepen wat het grote verschil is met een normale p/e en hoe deze te berekenen is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 23 mei 2014 @ 16:00:34 #92
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_140281791
Over drie dagen loopt een deposito af dat ik bij ATBank had lopen. Vijf jaar lang. Tegen 5,0%… *huil*
Wat nu?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_140281852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit echt begrepen wat het grote verschil is met een normale p/e en hoe deze te berekenen is.
http://en.wikipedia.org/w(...)ce-to-earnings_ratio
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_140286105
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:00 schreef darktower het volgende:
Over drie dagen loopt een deposito af dat ik bij ATBank had lopen. Vijf jaar lang. Tegen 5,0%… *huil*
Wat nu?
Blij zijn dat je het destijds op het juiste moment hebt vast gezet?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 21:17:10 #95
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_140292144
Ja da's waar. :)
Zag net dat ik ook nog een deposito heb voor 4% die pas in 2017 afloopt, woehoe!

Net maar weer een stukje hypotheek afgelost. Voelt desondanks ook als een bodemloze put omdat de waarde van het appartement ook flink gedaald is (40.000 EUR sinds 2006!). Meh.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:35:20 #96
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140327379
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:21 schreef RicDan het volgende:

[..]

Blij zijn dat je het destijds op het juiste moment hebt vast gezet?
pi_140336388
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:00 schreef darktower het volgende:
Over drie dagen loopt een deposito af dat ik bij ATBank had lopen. Vijf jaar lang. Tegen 5,0%… *huil*
Wat nu?
zet het bij de rabobank 15 jaar vast krijg je 4,6%
  zondag 25 mei 2014 @ 08:54:34 #98
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_140336830
4,6%? Hoe kom je daarbij? Ik zie als hoogste percentage 3,5 staan..?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zondag 25 mei 2014 @ 09:03:45 #99
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140336880
Kent iedereen deze actie bij Moneyou? Op geld dat je met een minimum van duizend euro stort tot 16 juni krijg je als je het tot en met 1 september 2014 laat staan 0,2% extra rente. Klinkt op zichzelf goed, al is het 0,20% boven op de variabele rente en die kan dus ook gewoon omlaag gaan.

Zelf open ik steeds deposito's bij Moneyou. Als je die moet openbreken krijg je in elk geval nog 1,5% rente. Zijn er ook andere deposito's waar dat zo is of krijg je normaal gesproken - en ik dacht dat dat zo was - helemaal geen rente als je een deposito openbreekt?
  zondag 25 mei 2014 @ 09:12:09 #100
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140336959
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 08:54 schreef darktower het volgende:
4,6%? Hoe kom je daarbij? Ik zie als hoogste percentage 3,5 staan..?
Dan kijk je waarschijnlijk niet goed.
pindazakje
  zondag 25 mei 2014 @ 09:13:21 #101
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140336973
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:03 schreef Extraneus het volgende:
Zelf open ik steeds deposito's bij Moneyou. Als je die moet openbreken krijg je in elk geval nog 1,5% rente. Zijn er ook andere deposito's waar dat zo is of krijg je normaal gesproken - en ik dacht dat dat zo was - helemaal geen rente als je een deposito openbreekt?
Waarom zou je een deposito 'openbreken'?
pindazakje
  zondag 25 mei 2014 @ 09:16:04 #102
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140336995
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom zou je een deposito 'openbreken'?
Omdat je het geld onverwachts nodig hebt tijdens de looptijd van het deposito.
  zondag 25 mei 2014 @ 09:16:46 #103
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_140337002
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:16 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Omdat je het geld onverwachts nodig hebt tijdens de looptijd van het deposito.
Dan moet je het niet vast zetten.
sig verwijderd door FA
pi_140337010
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:03 schreef Extraneus het volgende:
Op geld dat je met een minimum van duizend euro stort tot 16 juni krijg je als je het tot en met 1 september 2014 laat staan 0,2% extra rente
Lekker veel ook, 0.2% rente is 2 euro op 1000 euro per jaar, 16 juni - 1 september is 2,5 maand, dus 42 cent in die 2.5 maand krijg je erbij op basis van 1000 euro.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 25 mei 2014 @ 09:41:18 #105
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140337276
Ik herinner me de tijd dat Moneyou een 75 euro Bol.com cadeaubon gaf...


*Edit*: voor de mensen die m'n link gaan reporten: de referer is niet van mij maar van Danny.
censuur :O
  zondag 25 mei 2014 @ 09:44:11 #106
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140337308
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik herinner me de tijd dat Moneyou een 75 euro Bol.com cadeaubon gaf...
Link gemeld.
pindazakje
pi_140337890
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:03 schreef Extraneus het volgende:
Zelf open ik steeds deposito's bij Moneyou. Als je die moet openbreken krijg je in elk geval nog 1,5% rente. Zijn er ook andere deposito's waar dat zo is of krijg je normaal gesproken - en ik dacht dat dat zo was - helemaal geen rente als je een deposito openbreekt?
Bij NIBC is het openbreken van deposito's onder bepaalde voorwaarden (WW etc.) mogelijk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 26 mei 2014 @ 14:02:09 #108
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140384417
Sinds ik in dit topic post, ben ik heel kritisch naar mijn vaste lasten aan het kijken. Wat is een logisch topic om 'feedback' te vragen over mijn vaste lasten? Misschien dat mensen gekke dingen opvallen waarover ik zelf nog niet had nagedacht.
pi_140385483
quote:
4s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:44 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Link gemeld.
Lol noob! Sinds een aantal jaar veranderd FOK! automatisch bol.com naar een refarrel link.
  maandag 26 mei 2014 @ 14:42:24 #110
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140385860
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:02 schreef Extraneus het volgende:
Sinds ik in dit topic post, ben ik heel kritisch naar mijn vaste lasten aan het kijken. Wat is een logisch topic om 'feedback' te vragen over mijn vaste lasten? Misschien dat mensen gekke dingen opvallen waarover ik zelf nog niet had nagedacht.
Maak een topic en link het hier?
Wij zijn juist deze maand eens ALLE uitgaven aan het bijhouden, nadat een schatting uitwees dat we veel meer uitgeven dan verwacht. Begin volgende maand evaluatie, vergelijkingen zijn dus welkom.
censuur :O
  maandag 26 mei 2014 @ 15:19:24 #111
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140387070
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maak een topic en link het hier?
Wij zijn juist deze maand eens ALLE uitgaven aan het bijhouden, nadat een schatting uitwees dat we veel meer uitgeven dan verwacht. Begin volgende maand evaluatie, vergelijkingen zijn dus welkom.
Oké, is goed, dank je wel. Ga jij er bedragen in zetten? dat wil ik eigenlijk wel doen. Het alternatief zijn percentages.
  maandag 26 mei 2014 @ 15:37:46 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140387686
In mijn eigen spreadsheet zet ik bedragen. Aan jou of je dat publiek wil maken.
censuur :O
  maandag 26 mei 2014 @ 16:17:35 #113
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_140389098
Het was hier al een aantal keer genoemd, maar ING heeft nu ook een actierente van 1,7%. Deze geldt voor de eerste drie maanden na de storting.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:44:06 #114
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140390190
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:31 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Lol noob! Sinds een aantal jaar veranderd FOK! automatisch bol.com naar een refarrel link.
Mijn reactie serieus nemen. :')
pindazakje
pi_140390751
quote:
13s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:44 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Mijn reactie serieus nemen. :')
_O-
pi_140391793
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:17 schreef Ill-Skillz het volgende:
Het was hier al een aantal keer genoemd, maar ING heeft nu ook een actierente van 1,7%. Deze geldt voor de eerste drie maanden na de storting.
CEntraal Beheer heeft een spaaractie: 2,2% bij 2 jaar RVP.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 10:12:04 #117
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_140417193
Ja sorry, maar in alle rente-overzichten van de Rabobank staat alleen 3,5. Dus het zou helpen als je dan zegt waar je precies die 4,5 ziet...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_140417426
En 2x 1500,01 bij ZL aangekomen. Nu even geduld hebben tot de codes arriveren :)
pi_140418205
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:20 schreef Tha_Duck het volgende:
En 2x 1500,01 bij ZL aangekomen. Nu even geduld hebben tot de codes arriveren :)
Mijn 1x meer-dan-1500-euro staat sinds een uurtje of zo inmiddels ook bij ZL.

Gisteravond rond 20:00 vanaf mijn Rabo tegenrekening het bedrag naar ZLovergeboekt, vanmorgen meteen gekeken, toen stond het er nog niet... maar nu dus wel.

Inderdaad even geduldig op de code wachten. :)
pi_140418852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:47 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Mijn 1x meer-dan-1500-euro staat sinds een uurtje of zo inmiddels ook bij ZL.

Gisteravond rond 20:00 vanaf mijn Rabo tegenrekening het bedrag naar ZLovergeboekt, vanmorgen meteen gekeken, toen stond het er nog niet... maar nu dus wel.

Inderdaad even geduldig op de code wachten. :)
Vorige keer duurde het een week geloof ik. Eerste 1500,01 stond er vrijdag al op dus is al goed op gang ;)

Die ING actie is wel aardig met tijdschriften, alleen moet je dan een ING rekening hebben voor veel geld. Heb ik niet, dus die sla ik over.
pi_140432674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:06 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]Die ING actie is wel aardig met tijdschriften, alleen moet je dan een ING rekening hebben voor veel geld. Heb ik niet, dus die sla ik over.
Die actie van ING sla ik ook over... want om ¤4,35 per kwartaal (ING BasisPakket) te betalen voor alleen de tijdschriften gaat mij net wat te ver.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 17:45:36 #122
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_140434720
Begrijpelijk. Ik zit sowieso met mijn betaalrekening bij ING, vandaar.

Heb mijn Zl codes inmiddels een week binnen.
pi_140435426
Ik heb al twee weken geleden geld overgemaakt naar ZL maar nog geen bijenkorfbon ontvangen. :{
Edit: herstel het is één week geleden.
pi_140436376
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb al twee weken geleden geld overgemaakt naar ZL maar nog geen bijenkorfbon ontvangen. :{
Edit: herstel het is één week geleden.
Je emailadres is bevestigd? Even bellen anders want hier was hetzelfde probleem.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_140449793
Een hele domme vraag vanuit mijn kant. Wanneer ik kijk naar de spaarrekeningen met beperkende voorwaarden (voorbeeld SNS Maxisparen) dan lees ik dat je hier maandelijks een vast bedrag op moet storten en je vrij kan beschikken over je geld.

Als ik hier dus bijvoorbeeld 1000 euro op zet. Ik leg netjes automatisch 50 per maand in op dag x. Ik maak op dag x-1 50 euro over van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening. Op x gaat er weer 50 worden ingelegd. Dan blijf ik saldo neutraal over een langere periode maar pak ik wel een hogere rente dan de rekening zonder beperkende voorwaarden.

Welke voorwaarde mis ik hier die dit voorkomt?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:41:24 #126
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_140452168
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:58 schreef snabbi het volgende:
Een hele domme vraag vanuit mijn kant. Wanneer ik kijk naar de spaarrekeningen met beperkende voorwaarden (voorbeeld SNS Maxisparen) dan lees ik dat je hier maandelijks een vast bedrag op moet storten en je vrij kan beschikken over je geld.

Als ik hier dus bijvoorbeeld 1000 euro op zet. Ik leg netjes automatisch 50 per maand in op dag x. Ik maak op dag x-1 50 euro over van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening. Op x gaat er weer 50 worden ingelegd. Dan blijf ik saldo neutraal over een langere periode maar pak ik wel een hogere rente dan de rekening zonder beperkende voorwaarden.

Welke voorwaarde mis ik hier die dit voorkomt?
Geen. Dit kun je doen. Toch mooi weer bijna 50 cent verdient op jaarbasis met je ¤1000.
If you can't beat them, join them.
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:58:39 #127
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140465359
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maak een topic en link het hier?
Wij zijn juist deze maand eens ALLE uitgaven aan het bijhouden, nadat een schatting uitwees dat we veel meer uitgeven dan verwacht. Begin volgende maand evaluatie, vergelijkingen zijn dus welkom.
Ik heb er net een topic voor aangemaakt: WGR / vaste lasten verlagen - tips gevraagd
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:33:59 #128
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_140468274
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:39 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik denk dat het moet zijn: De gewone burger interesseert het hele gebeuren in aandelen geen zier omdat ze de stof al ingewikkeld genoeg vinden en er ook geen moeite in willen steken om het te leren te begrijpen.

Luiheid dus.
Luiheid en desinteresse is een groot verschil.
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:42:42 #129
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140468589
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Luiheid en desinteresse is een groot verschil.
pi_140469067
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Lekker veel ook, 0.2% rente is 2 euro op 1000 euro per jaar, 16 juni - 1 september is 2,5 maand, dus 42 cent in die 2.5 maand krijg je erbij op basis van 1000 euro.
:D Dat is wel lekker de moeite waard ja :P
Schip ahoy!
pi_140471059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Luiheid en desinteresse is een groot verschil.
Die discussie was alweer aardig begraven (de post die je quote is van 11 dagen geleden), dus misschien kunnen we het onderwerp gewoon weer op sparen houden. Dat was net weer mooi terug in the picture. :)
pi_140474581
Bijenkorf bon binnen :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:10:28 #133
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140476141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:28 schreef rene90 het volgende:
Bijenkorf bon binnen :)
:)
pindazakje
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:10:53 #134
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140476157
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:28 schreef rene90 het volgende:
Bijenkorf bon binnen :)
:) 14.gif
pindazakje
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:11:06 #135
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140476166
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:28 schreef rene90 het volgende:
Bijenkorf bon binnen :)
^O^
pindazakje
pi_140478395
Ik ook.
pi_140501059
Ik heb de Bijenkorfbon! Nu de tijdschriftbon van ING nog.
pi_140501119
Kon je die Bijenforfbon nu ook krijgen als je een half jaaar geleden een ZL geopend hebt en toen al een bon gehad hebt? Moet je nu dan een andere rekening erbij openen of gewoon alleen weer storten?
pi_140501165
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:16 schreef Helly het volgende:
Kon je die Bijenforfbon nu ook krijgen als je een half jaaar geleden een ZL geopend hebt en toen al een bon gehad hebt? Moet je nu dan een andere rekening erbij openen of gewoon alleen weer storten?
Ja, alleen storten gewoon.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_140501599
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:41 schreef 44pje het volgende:

[..]

Geen. Dit kun je doen. Toch mooi weer bijna 50 cent verdient op jaarbasis met je ¤1000.
bijna 1,50. :9
Gaat me meer om het principe dan om het bedrag. De bank schijnt er ook moeite voor te doen om beperkende voorwaarden in te stellen die eigenlijk niet echt beperkend zijn?
pi_140504716
Die hogere rente bij rekeningen waar je maandelijks iets moet storten, dat bedrag kun je er een dag later weer afhalen?

Tip (van een iets andere orde): Bij Rituals krijg je bij een bestelling van 40 euro een hamman badlaken van 25 euro cadeau, maat 100 x 200.
pi_140505133
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:
Tip (van een iets andere orde): Bij Rituals krijg je bij een bestelling van 40 euro een hamman badlaken van 25 euro cadeau, maat 100 x 200.
Ik denk dat het niet echt veel nut heeft om deze actie in een spaartopic te plaatsen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140508045
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:40 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet echt veel nut heeft om deze actie in een spaartopic te plaatsen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, je spaart toch 25 euro als je net een groot badlaken nodig hebt.
pi_140512411
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nou ja, je spaart toch 25 euro als je net een groot badlaken nodig hebt.
Je moet er alleen wel 40 euro aan overpriced cadeaubagger voor aanschaffen.

Maar nu we het er toch over hebben: de bakker bij mij op het winkelcentrum geeft op donderdag bij aankoop van twee broden het derde brood gratis. Bespaar je toch 3 euro mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140513338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:40 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet echt veel nut heeft om deze actie in een spaartopic te plaatsen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens.
  donderdag 29 mei 2014 @ 19:14:45 #146
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140514921
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:
Tip (van een iets andere orde): Bij Rituals krijg je bij een bestelling van 40 euro een hamman badlaken van 25 euro cadeau, maat 100 x 200.
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2007 18:38 schreef RemcoDelft het volgende:
"Het moeilijkste ter wereld is een vrouw wijsmaken dat ook koopjes geld kosten"
censuur :O
pi_140515138
Is dit nou het officiele vrekken topic geworden? :D
so long and thanks for all the fish
pi_140516498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:21 schreef crashbangboom het volgende:
Is dit nou het officiele vrekken topic geworden? :D
Dan moet je vooral niet je bijenkorf bon verzilveren, maar gezellig naar de Zeeman gaan ofsow :D
  donderdag 29 mei 2014 @ 20:29:28 #149
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140517291
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maak een topic en link het hier?
Wij zijn juist deze maand eens ALLE uitgaven aan het bijhouden, nadat een schatting uitwees dat we veel meer uitgeven dan verwacht. Begin volgende maand evaluatie, vergelijkingen zijn dus welkom.
De emoties lopen hoog op in het topic. :')
pi_140517606
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 20:29 schreef Extraneus het volgende:

[..]

De emoties lopen hoog op in het topic. :')
Tja, dat krijg je als je van de rentetarieven niet meer warm kunt worden ;-)
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  donderdag 29 mei 2014 @ 20:40:27 #151
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140517643
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 20:39 schreef roadrats het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je als je van de rentetarieven niet meer warm kunt worden ;-)
Haha. Ik word er zelfs uitgescholden. Heb je het topic gezien? Het verbaast me elke keer opnieuw dat mensen zo onvolwassen doen in topics.
pi_140540065
Moet die 1500euro nog een bepaalde periode blijven staan bij Zl?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
pi_140540087
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Moet die 1500euro nog een bepaalde periode blijven staan bij Zl?
Nee.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_140540139
En moet die 1500 als 1 bedrag gestort worden? Had net 1000 gestort namelijk ;) (foutje.....)
pi_140540556
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:19 schreef nikao het volgende:
En moet die 1500 als 1 bedrag gestort worden? Had net 1000 gestort namelijk ;) (foutje.....)
volgens mij wel, maar kijk gewoon zelf even in de voorwaarden anders.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_140541002
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:35 schreef rene90 het volgende:

[..]

volgens mij wel, maar kijk gewoon zelf even in de voorwaarden anders.
Moet inderdaad 1 bedrag zijn.. zucht.. dan maar weer 1000,- eraf halen en 1500 terugstorten ;)
pi_140544831
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:54 schreef nikao het volgende:

[..]

Moet inderdaad 1 bedrag zijn.. zucht.. dan maar weer 1000,- eraf halen en 1500 terugstorten ;)
Daar gaan weer wat rente dagen, gelukkig is ZL behoorlijk snel met overschrijvingen :P
pi_140545020
Na een week de bijenkorfbon binnen :)
pi_140563122
LPB verlaagt de rente:

Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gedaald met 0,01%, van 0,27% naar 0,26%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 28 mei 2014 komt uw spaarrente voor juni 2014 uit op 1,66% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,40%.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_140563171
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:11 schreef blomke het volgende:
LPB verlaagt de rente:

Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gedaald met 0,01%, van 0,27% naar 0,26%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 28 mei 2014 komt uw spaarrente voor juni 2014 uit op 1,66% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,40%.
Het blijft modderen daar.
pi_140569244
Wat ik niet uit de voorwaarden van de ING-spaaractie kan halen.. maar krijg je nou 1 tijdschriftbon per 500 euro inleg of is 1 tijdschriftbon sowieso het maximum?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 15:08:51 #162
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140569869
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat ik niet uit de voorwaarden van de ING-spaaractie kan halen.. maar krijg je nou 1 tijdschriftbon per 500 euro inleg of is 1 tijdschriftbon sowieso het maximum?
Het staat gewoon in de Actievoorwaarden: "Per Betaalrekening wordt maximaal één Tijdschriftenbon Special of één keer 2.500 extra Rentepunten verstrekt."
Zou anders leuk zijn als mensen 1000 van die bonnen kregen ===> 60 jaar Margriet _O-
censuur :O
pi_140569949
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het staat gewoon in de Actievoorwaarden: "Per Betaalrekening wordt maximaal één Tijdschriftenbon Special of één keer 2.500 extra Rentepunten verstrekt."
Zou anders leuk zijn als mensen 1000 van die bonnen kregen ===> 60 jaar Margriet _O-
Hmm ja dacht ik later pas aan.. beetje een flutactie wel eigenlijk, maar ja.. ze hebben het spaargeld ook niet nodig.
pi_140570090
Is zo'n spaarrekening van ZL even veilig als een rekening waarmee je inlogt met een token?

Ik overweeg mijn spaargeld te stallen bij ZL gezien het renteverschil met mijn huidige bank aanzienlijk is, maar het feit dat je er in kunt met enkel de gebruikersnaam / wachtwoord schrikt me een beetje af.
Of is dat onterecht?
pi_140570289
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:21 schreef -Ciske- het volgende:
Is zo'n spaarrekening van ZL even veilig als een rekening waarmee je inlogt met een token?

Ik overweeg mijn spaargeld te stallen bij ZL gezien het renteverschil met mijn huidige bank aanzienlijk is, maar het feit dat je er in kunt met enkel de gebruikersnaam / wachtwoord schrikt me een beetje af.
Of is dat onterecht?
Wat maakt het uit als je alleen naar je tegenrekening kunt overboeken?
pi_140570405
Is het mogelijk die tegenrekening te wijzigen als je gebruikersnaam en wachtwoord kent?
Ik lees dat dat per formulier per post moet, maar kan niet vinden wat de verdere eisen zijn.
pi_140570909
De tegenrekening moet op exact dezelfde naam staan, dus dit zou in theorie dus alleen kunnen als er een tegenrekening is met exact dezelfde tenaamstelling als je spaarrekening heeft. Lijkt me bijna onmogelijk.

Je zult je met een andere tegenrekening ook weer moeten identificeren neem ik aan door een overboeking te doen, dus zo makkelijk zal dat niet gaan.
pi_140573388
Bedankt, aan die tenaamstelling had ik niet gedacht.

Van domme vragen wordt men wijzer :)
pi_140591671
Even off topic, dat badlaken van Rituals is NIET 200 x 100 maar 80 x 100. De rest is franje.
pi_140591751
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
Even off topic, dat badlaken van Rituals is NIET 200 x 100 maar 80 x 100. De rest is franje.
Sowieso kan je een badlaken beter elders halen. Van de bijenkorfbon?
pi_140591953
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Sowieso kan je een badlaken beter elders halen. Van de bijenkorfbon?
Ik zag hem eerst bij de Bijenkorf, die verkoopt ook Rituals. Toevallig zag ik toen op de Rituals site zelf dat je hem gratis krijgt bij aankoop andere producten. Dus verspil je Bijenkorfbon niet aan de Ritualsbadlaken zou ik zeggen.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:10:58 #172
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_140598194
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
Even off topic, dat badlaken van Rituals is NIET 200 x 100 maar 80 x 100. De rest is franje.
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Sowieso kan je een badlaken beter elders halen. Van de bijenkorfbon?
Is er geen huisvrouwentopic voor dit soort onderwerpen?
pi_140600797
Ik heb tijdens de actieperiode eerst een flink bedrag van mijn ZL rekening afgehaald. Later weer 1.500 er op gezet. Feitelijk is mijn saldo gedurende de actieperiode dus fors gedaald. Desondanks heb ik nu die Bijenkorf voucher gekregen. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 16:57:02 ]
pi_140601243
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:10 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]


[..]
Is er geen huisvrouwentopic voor dit soort onderwerpen?
Ik probeerde het ontopic te krijgen.

Mn pa heeft zn geld bij de regiobank gestald, 1,9%, normaal gesproken boeterente bij opnemen maar niet als het voor een huis/ verbouwing is. Ook best goed, maar weet niet of je een spaarrekening kan krijgen zonder betaalrekening.
  maandag 2 juni 2014 @ 11:23:18 #175
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140625427
Ik overweeg om wat schulden af te lossen maar nu loop ik tegen een probleem aan dat ik een beetje suf vind. Het punt is dat ik een niet-aftrekbare hypotheekschuld heb van 4.398 euro, met een rente van 4,5%. Als ik 20% (de maximale boetevrije aflossing per jaar, dus 1.474 euro) van de oorspronkelijke hoofdsom aflos, scheelt me dat ongeveer vijf euro per maand aan vaste lasten. Maar ik heb ook een studieschuld, die nog ongeveer 1.500 euro bedraagt, maar die heeft maar een rente van 1,5%. Als ik die studieschuld aflos, scheelt me dat bijna honderd euro aan vaste lasten per maand.

Wat zouden jullie doen? Ik snap dat het misschien weinig rationeel is om een schuld af te lossen waarvan de rente lager is dan de spaarrente die ik ontvang, maar het scheelt wel een stuk in mijn vaste lasten, terwijl het gedeeltelijk aflossen van die niet-aftrekbare hypotheekschuld nauwelijks scheelt in mijn maandlasten.
pi_140625829
Niet echt een vraag voor dit topic, maar ik zou de schuld met de hoogste netto rente (dus na rente-aftrek) als eerste aflossen, aangezien dat de schuld met de hoogste kosten is. Als de netto rente lager is dan je (netto) spaarrente, dan is aflossen weer niet zo verstandig.

Die 100 euro 'lasten' per maand van je studieschuld is natuurlijk ook inclusief aflossen, terwijl die 5 euro per maand van je hypotheek niet inclusief de aflossing is. Vergelijk in beide gevallen de (netto) rentelasten en beslis op basis daarvan welke je het beste als eerste kunt aflossen.
  maandag 2 juni 2014 @ 11:40:19 #177
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140626058
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:
Niet echt een vraag voor dit topic, maar ik zou de schuld met de hoogste netto rente (dus na rente-aftrek) als eerste aflossen, aangezien dat de schuld met de hoogste kosten is. Als de netto rente lager is dan je (netto) spaarrente, dan is aflossen weer niet zo verstandig.

Die 100 euro 'lasten' per maand van je studieschuld is natuurlijk ook inclusief aflossen, terwijl die 5 euro per maand van je hypotheek niet inclusief de aflossing is. Vergelijk in beide gevallen de (netto) rentelasten en beslis op basis daarvan welke je het beste als eerste kunt aflossen.
Oké, bedankt. En je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat die vijf euro per maand alleen rente is. Zo had ik er niet naar gekeken.

Je hebt gelijk dat het niet echt een vraag is voor dit topic, maar de reden dat ik hem hier stelde was dat de hoogte van de spaarrente wel relevant is bij mijn afweging en iemand misschien nog wel een 'spaarsuggestie' als alternatief voor het aflossen.
  maandag 2 juni 2014 @ 11:43:58 #178
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_140626168
quote:
5s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:23 schreef Extraneus het volgende:
Ik overweeg om wat schulden af te lossen maar nu loop ik tegen een probleem aan dat ik een beetje suf vind. Het punt is dat ik een niet-aftrekbare hypotheekschuld heb van 4.398 euro, met een rente van 4,5%. Als ik 20% (de maximale boetevrije aflossing per jaar, dus 1.474 euro) van de oorspronkelijke hoofdsom aflos, scheelt me dat ongeveer vijf euro per maand aan vaste lasten. Maar ik heb ook een studieschuld, die nog ongeveer 1.500 euro bedraagt, maar die heeft maar een rente van 1,5%. Als ik die studieschuld aflos, scheelt me dat bijna honderd euro aan vaste lasten per maand.

Wat zouden jullie doen? Ik snap dat het misschien weinig rationeel is om een schuld af te lossen waarvan de rente lager is dan de spaarrente die ik ontvang, maar het scheelt wel een stuk in mijn vaste lasten, terwijl het gedeeltelijk aflossen van die niet-aftrekbare hypotheekschuld nauwelijks scheelt in mijn maandlasten.
Voor mij een no-brainer, altijd de schuld met de hoogste rente. Die studieschuld heb je sowieso over 1,5 jaar afgelost als je ¤100 per maand betaalt.
If you can't beat them, join them.
  maandag 2 juni 2014 @ 11:51:24 #179
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140626455
quote:
5s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:23 schreef Extraneus het volgende:
Ik overweeg om wat schulden af te lossen maar nu loop ik tegen een probleem aan dat ik een beetje suf vind. Het punt is dat ik een niet-aftrekbare hypotheekschuld heb van 4.398 euro, met een rente van 4,5%. Als ik 20% (de maximale boetevrije aflossing per jaar, dus 1.474 euro) van de oorspronkelijke hoofdsom aflos, scheelt me dat ongeveer vijf euro per maand aan vaste lasten.
Begrijp ik goed dat dit een aflossingsvrije lening betreft? Even nieuwsgierig zijn: hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen?
Wellicht een optie: wat is de boete als je meer aflost dan 20%? Wellicht is het de moeite waard om gewoon het hele ding af te lossen.
censuur :O
  maandag 2 juni 2014 @ 11:58:37 #180
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140626736
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:43 schreef 44pje het volgende:

[..]

Voor mij een no-brainer, altijd de schuld met de hoogste rente. Die studieschuld heb je sowieso over 1,5 jaar afgelost als je ¤100 per maand betaalt.
Oké, bedankt. Ja, klopt, die studieschuld is over ongeveer 15 maanden afgelost.
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat dit een aflossingsvrije lening betreft? Even nieuwsgierig zijn: hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen?
Het is boeterente die ik betaal als gevolg van het oversluiten van mijn beleggingshypotheek naar een spaarhypotheek.
quote:
Wellicht een optie: wat is de boete als je meer aflost dan 20%? Wellicht is het de moeite waard om gewoon het hele ding af te lossen.
Ik zal er weer eens naar informeren. Je hebt gelijkdat het ook met een boete nog gunstig kan zijn voor zover ik dan meer uitspaar aan kosten dan ik misloop aan rente als ik niet aflos (als ik het goed formuleer).
  maandag 2 juni 2014 @ 12:06:33 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_140627075
quote:
5s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:23 schreef Extraneus het volgende:
Ik overweeg om wat schulden af te lossen maar nu loop ik tegen een probleem aan dat ik een beetje suf vind. Het punt is dat ik een niet-aftrekbare hypotheekschuld heb van 4.398 euro, met een rente van 4,5%. Als ik 20% (de maximale boetevrije aflossing per jaar, dus 1.474 euro) van de oorspronkelijke hoofdsom aflos, scheelt me dat ongeveer vijf euro per maand aan vaste lasten. Maar ik heb ook een studieschuld, die nog ongeveer 1.500 euro bedraagt, maar die heeft maar een rente van 1,5%. Als ik die studieschuld aflos, scheelt me dat bijna honderd euro aan vaste lasten per maand.

Wat zouden jullie doen? Ik snap dat het misschien weinig rationeel is om een schuld af te lossen waarvan de rente lager is dan de spaarrente die ik ontvang, maar het scheelt wel een stuk in mijn vaste lasten, terwijl het gedeeltelijk aflossen van die niet-aftrekbare hypotheekschuld nauwelijks scheelt in mijn maandlasten.
Hoe kom je aan een niet aftrekbare schuld? Overigens is 20% van 4398 geen 1474 euro maar 880 euro. Of was de oorspronkelijke schuld hoger?

Over wat je moet doen ligt ook een beetje aan je eigen situatie qua spaargeld en je maandelijkse lasten. Het totaalbedrag is namelijk dermate weinig dat het je hooguit een tientje scheelt per maand aan kosten, afhankelijk van welke beslissing je neemt. Ik zou zelf de studieschuld aflossen, omdat je daar namelijk direct profijt van hebt in je maandelijkse cashflow. Dat geeft je maandelijks veel meer vrijheid dan hetzelfde geld in je hypotheekschuld stoppen waar je dan vervolgens 5 euro lagere maandlasten mee hebt. Dan kun je altijd nog van je lagere maandlasten de hypotheekschuld aflossen
  maandag 2 juni 2014 @ 12:19:55 #182
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140627566
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:58 schreef Extraneus het volgende:
Het is boeterente die ik betaal als gevolg van het oversluiten van mijn beleggingshypotheek naar een spaarhypotheek.
In dat geval was neem ik aan de gehele schuld wel aftrekbaar? Dus 7370 euro aftrekpost in het jaar dat je de hypotheek oversloot?
censuur :O
  maandag 2 juni 2014 @ 12:21:56 #183
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140627623
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoe kom je aan een niet aftrekbare schuld? Overigens is 20% van 4398 geen 1474 euro maar 880 euro. Of was de oorspronkelijke schuld hoger?
De oorspronkelijke schuld was 7.330 euro.
quote:
Over wat je moet doen ligt ook een beetje aan je eigen situatie qua spaargeld en je maandelijkse lasten. Het totaalbedrag is namelijk dermate weinig dat het je hooguit een tientje scheelt per maand aan kosten, afhankelijk van welke beslissing je neemt. Ik zou zelf de studieschuld aflossen, omdat je daar namelijk direct profijt van hebt in je maandelijkse cashflow. Dat geeft je maandelijks veel meer vrijheid dan hetzelfde geld in je hypotheekschuld stoppen waar je dan vervolgens 5 euro lagere maandlasten mee hebt. Dan kun je altijd nog van je lagere maandlasten de hypotheekschuld aflossen
Daar zit ook wel wat in ja. Het punt is dat ik op zichzelf niet zulke hoge lasten heb maar dat ik wil zorgen dat ze zo laag mogelijk zijn. Vind het niet fijn als ik het idee heb dat ik een dief ben van mijn eigen portemonnee. Zie ook dit topic: WGR / vaste lasten verlagen - tips gevraagd
  maandag 2 juni 2014 @ 12:23:01 #184
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140627652
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In dat geval was neem ik aan de gehele schuld wel aftrekbaar? Dus 7370 euro aftrekpost in het jaar dat je de hypotheek oversloot?
Geen idee eigenlijk. De eigenlijk hypotheek was en is gewoon aftrekbaar. Maar als ik die 7.330 euro destijds niet heb opgevoerd als aftrekpost kan dat dan achteraf nog? :@
pi_140627874
Wat had dit ook alweer te maken met banken met hoge rentes?
  maandag 2 juni 2014 @ 12:32:30 #186
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_140627967
quote:
5s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:29 schreef k_man het volgende:
Wat had dit ook alweer te maken met banken met hoge rentes?
Dat de hoogte van de spaarrente wel relevant is bij mijn afweging en iemand misschien nog wel een 'spaarsuggestie' heeft als alternatief voor het aflossen.
  maandag 2 juni 2014 @ 15:43:48 #187
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140633994
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:23 schreef Extraneus het volgende:
Geen idee eigenlijk. De eigenlijk hypotheek was en is gewoon aftrekbaar. Maar als ik die 7.330 euro destijds niet heb opgevoerd als aftrekpost kan dat dan achteraf nog? :@
Dat zal er aan liggen wat de details zijn, en hoe lang geleden het is. Lijkt me topicwaardig!
censuur :O
  maandag 2 juni 2014 @ 16:07:58 #188
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140634813
Duitse inflatie na jaren onder 1% gedoken
quote:
Door de rente te verlagen kan de economie worden aangejaagd en is de hoop dat ook de inflatie toeneemt.
Een lagere rente leidt tot meer geld in omloop, en dat leidt tot inflatie. Maar bij hoge inflatie zou je juist een hoge rente verwachten, omdat je geld anders steeds minder waard wordt.
De ECB heeft nu een historisch lage 0,25% rente, en wil die nog verder verlagen. Tsja, als ik tegen die rente een paar miljard zou kunnen lenen zou ik het inderdaad graag uitgeven (en de komende 400 jaar pas terugbetalen!), maar als consument heb je er toch alleen maar last van als er meer geld in omloop komt?
-waardeloze spaarrente
-opgeblazen aandelen
censuur :O
pi_140647121
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Duitse inflatie na jaren onder 1% gedoken

[..]

Een lagere rente leidt tot meer geld in omloop, en dat leidt tot inflatie. Maar bij hoge inflatie zou je juist een hoge rente verwachten, omdat je geld anders steeds minder waard wordt.
De ECB heeft nu een historisch lage 0,25% rente, en wil die nog verder verlagen. Tsja, als ik tegen die rente een paar miljard zou kunnen lenen zou ik het inderdaad graag uitgeven (en de komende 400 jaar pas terugbetalen!), maar als consument heb je er toch alleen maar last van als er meer geld in omloop komt?
-waardeloze spaarrente
-opgeblazen aandelen
- je schuld wordt minder waard
pi_140707619
Ik heb maar gebruik gemaakt van de eenmalige inleg bij Zwitserleven Maandsparen, rente is momenteel 1,8%. Lijkt me toch niet slecht op dit moment.
pi_140727712
Omdat sommigen hier allerlei toeren uithalen om geld te besparen en rekeningen open voor waardebonnen... hier een ultieme manier om veel geld te besparen. Voor degenen bij ING wel.

quote:
ING biedt nu een nieuwe betaalpakketvorm...

Nieuw: het OranjePakket

U regelt uw betaalzaken al grotendeels via Internet of mobiel en dat heeft voordelen: u kunt altijd en overal uw bankzaken doen en het is een stuk sneller. Daarnaast is digitaal bankieren bij ING met het nieuwe OranjePakket vanaf nu ook nog iets voordeliger.

Voordelig online betaalpakket

Op 2 juni 2014 heeft ING het OranjePakket geďntroduceerd. Dit pakket bestaat uit een Betaalrekening met een Betaalpas, Mijn ING en de Mobiel Bankieren App. U kiest voor het OranjePakket wanneer u uw betalingen alleen nog maar via Internet wilt doen. Met dit pakket kunt u geen overschrijvingskaarten of papieren afschriften gebruiken. Hierdoor kunnen we het OranjePakket tegen een lager tarief aanbieden dan het BasisPakket: ¤ 4,10 per kwartaal. Op ING.nl/oranjepakket leest u meer over dit nieuwe betaalpakket.

Goed om te weten: heeft u een vraag of wilt u met ons in gesprek over uw bankzaken? Ook met een OranjePakket bent u natuurlijk altijd welkom op het ING-kantoor bij u in de buurt of bij onze telefonisch adviseurs.

Belangrijkste verschillen met uw huidige betaalpakket

Het OranjePakket:
Papieren afschriften: Niet mogelijk
Boekje van 20 overschrijvingskaarten: Niet mogelijk
Verwerken papieren acceptgiro’s ¤ 0,50 per acceptgiro
Contant geld opnemen ≤ 1000 Euro: Geen extra kosten via geldautomaat. Via kasbalie ¤ 5 per transactie

Uw betaalpakket
Papieren afschriften: Mogelijk (maandelijks kosteloos)
Boekje van 20 overschrijvingskaarten: ¤ 5 (bij RoyaalPakket kosteloos)
Verwerken papieren acceptgiro’s: Geen extra kosten
Contant geld opnemen ≤ 1000 Euro: Geen extra kosten via geldautomaat en kasbalie

Hoe wijzig ik mijn pakket in een OranjePakket?
In Mijn ING kunt u uw huidige pakket zelf gemakkelijk en snel omzetten in een OranjePakket. Bij het OranjePakket kunt u een losse creditcard afnemen voor ¤ 4,35 per kwartaal. Klik onder uw transacties bij het onderdeel ‘Betalen’, op ‘Pakket wijzigen” om het direct te regelen.
Betaalpakket kost me nu 4,35 per kwartaal, dus ik zou wel 25 cent gaan besparen, per kwartaal, dat is 1 EUR per jaar . OMG :o *O* ING *O* het moet niet gekker worden!! *O* *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door elkravo op 04-06-2014 23:12:22 ]
pi_140728849
Heb je een eurootje verdiend. Kun je toch mooi weer een keer uit eten. Bij McDonald's.
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:32:43 #193
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_140729050
^^ Echt een spetterende actie van de ING inderdaad.

8)7
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_140730168
Naja, in alle fairness, ze zeggen zelf al "vanaf nu ook nog iets voordeliger".
pi_140743801
Ik dacht dat het een gulden per kwartaal scheelde, niet waar?
pi_140748081
draghi gooit de rente naar 0,15%

straks hypotheek 5 jaar vast tegen 2,2 % en de spaarrente naar 0,8% ?
pi_140750345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:02 schreef elkravo het volgende:
Omdat sommigen hier allerlei toeren uithalen om geld te besparen en rekeningen open voor waardebonnen... hier een ultieme manier om veel geld te besparen. Voor degenen bij ING wel.

[..]

Betaalpakket kost me nu 4,35 per kwartaal, dus ik zou wel 25 cent gaan besparen, per kwartaal, dat is 1 EUR per jaar . OMG :o *O* ING *O* het moet niet gekker worden!! *O* *O*
Daarnaast als je een Creditcard gebruikt 17.90

Ik betaal nu 9 euro per kwartaal inclusief CC (36,-)

Dan zou ik 34,30 betalen per jaar dus met 1 buitenlandse niet EU land transactie ben ik al goedkooper uit dus overschakelen heeft geen nut.
pi_140760323
Ook ik ben aan het overwegen om bij één van de banken met een hoge spaarrente zoals de ASN bank of Zwitserleven te openen.

Nu zag ik alleen dat de ABN AMRO een AEX Spaarrekening tot 5% rente per jaar aanbiedt. Het idee is dat je in een maand een bepaald bedrag stort en 6 maanden later wordt adhv het stijgingspercentage van de AEX berekend hoeveel rente je krijgt. Als de AEX is gedaald, dan verlies je dus niets.
Gezien het historisch renteoverzicht lijkt dit hoger te liggen dan de rentes die de andere banken leveren in dit topic. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
pi_140766886
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Loekie1 het volgende:
Ik dacht dat het een gulden per kwartaal scheelde, niet waar?
Misschien kun je het denken beter aan een ander overlaten.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 07:42:19 #200
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140770620
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:50 schreef arjan1112 het volgende:
draghi gooit de rente naar 0,15%

straks hypotheek 5 jaar vast tegen 2,2 % en de spaarrente naar 0,8% ?
Een Italiaan president maken van de ECB, hoe komen ze er op...
Geen wonder dat-ie gek is van inflatie en alles doet in het belang van het groot kapitaal! Spaarrentes minimaliseren terwijl aandelen worden opgeblazen door er maar geld in te pompen.
censuur :O
pi_140770884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 07:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een Italiaan president maken van de ECB, hoe komen ze er op...
Geen wonder dat-ie gek is van inflatie en alles doet in het belang van het groot kapitaal! Spaarrentes minimaliseren terwijl aandelen worden opgeblazen door er maar geld in te pompen.
Dus nu is het slim om een deposito af te sluiten?
pi_140771190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:34 schreef SilentWolf het volgende:
Ook ik ben aan het overwegen om bij één van de banken met een hoge spaarrente zoals de ASN bank of Zwitserleven te openen.

Nu zag ik alleen dat de ABN AMRO een AEX Spaarrekening tot 5% rente per jaar aanbiedt. Het idee is dat je in een maand een bepaald bedrag stort en 6 maanden later wordt adhv het stijgingspercentage van de AEX berekend hoeveel rente je krijgt. Als de AEX is gedaald, dan verlies je dus niets.
Gezien het historisch renteoverzicht lijkt dit hoger te liggen dan de rentes die de andere banken leveren in dit topic. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dit mag je niet vergelijken met spaarrentes, aangezien het afhankelijk is van de stijging van de AEX.
Ik heb er eens naar gekeken en mijn conclusie toen was dat je beter af bent met een index tracker ;)
pi_140771293
ik denk er over om een deposito met een looptijd van 15 jaar te nemen
pi_140771354
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 08:43 schreef nikao het volgende:

[..]

Dit mag je niet vergelijken met spaarrentes, aangezien het afhankelijk is van de stijging van de AEX.
Ik heb er eens naar gekeken en mijn conclusie toen was dat je beter af bent met een index tracker ;)
Alleen heb je bij een index tracker ook kans op een negatief rendement (maar ook kans op een veel hoger positief rendement), terwijl dat bij die spaarrekening niet zo is.

Aan de andere kant is de stijging van de AEX in een half jaar het rendement wat je op deze rekening op jaarbasis krijgt. De AEX moet dus ruim 10% per jaar stijging (en beide halve jaren minimaal met 5%) wil je het maximale rendement van 5% per jaar krijgen. Dat is natuurlijk niet onmogelijk, maar je rekening stijgt dus aanzienlijk minder snel dan de AEX (naast natuurlijk de bovengrens van 5%).

Gemiddeld zien de rendementen er overigens nog wel behoorlijk uit de afgelopen jaren, maar dat is niet heel gek gezien de snelle stijging van de AEX de laatste paar jaar. De rendementen kunnen echter wel het beste vergeleken worden met een deposito van een half jaar, met de onzekerheid dat je 0%, 5% of ergens er tussen in qua rendement krijgt.
pi_140771379
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 08:51 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk er over om een deposito met een looptijd van 15 jaar te nemen
Hmmm ik zie dat die rente de afgelopen maanden ook al is verlaagd van 4% naar 3,5% :{

Verwacht je heel lang erg lage rentestanden?

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 06-06-2014 09:02:40 ]
pi_140771437
de laatste keer dat ik keek was dat 4,6%
en ja
denk dat de rente voor altijd laag blijft net als in Japan
begrotingstekort in heel europa moet naar 0%
rente gaat naar 0 afschrijvingen en kwijtscheldingen gaan door
pi_140771463
je hebt gelijk 3,5%
nou dat is dan mooi kut
pi_140771599
Ik heb een beetje moeite met een langere deposito, omdat je altijd onvoorziene kosten kan hebben en ik niet meer dan 75% in een deposito wil hebben. Maar zes/negen maanden is ook niet heel hoog. Maargoed, als de reguliere omlaag gaat ben je er straks blij om.
pi_140772651
Nieuwe rentestanden (per 10 juni) deposito's ICBC:


** De renteberekening is gebaseerd op een 365/360 basis. Daardoor kan uw effectieve rente oplopen tot de aangegeven tarieven. De rente wordt aan het eind van de looptijd uitgekeerd.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 10:11:23 #210
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140772662
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 10:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Nieuwe rentestanden (per 10 juni) deposito's ICBC:

[ afbeelding ]
** De renteberekening is gebaseerd op een 365/360 basis. Daardoor kan uw effectieve rente oplopen tot de aangegeven tarieven. De rente wordt aan het eind van de looptijd uitgekeerd.
Omhoog :?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_140772731
Omhoog ja, maar nergens de hoogste. Daarnaast is ICBC niet de handigste (om het even zacht uit te drukken) om een deposito te openen en later het geld weer terug te storten (formulieren invullen, inscannen en doormailen). Dus alleen als ze een goede actie hebben en ruim boven de rest uitsteekt ga ik er weer geld naar overmaken.
pi_140786254
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 08:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Alleen heb je bij een index tracker ook kans op een negatief rendement (maar ook kans op een veel hoger positief rendement), terwijl dat bij die spaarrekening niet zo is.

Aan de andere kant is de stijging van de AEX in een half jaar het rendement wat je op deze rekening op jaarbasis krijgt. De AEX moet dus ruim 10% per jaar stijging (en beide halve jaren minimaal met 5%) wil je het maximale rendement van 5% per jaar krijgen. Dat is natuurlijk niet onmogelijk, maar je rekening stijgt dus aanzienlijk minder snel dan de AEX (naast natuurlijk de bovengrens van 5%).

Gemiddeld zien de rendementen er overigens nog wel behoorlijk uit de afgelopen jaren, maar dat is niet heel gek gezien de snelle stijging van de AEX de laatste paar jaar. De rendementen kunnen echter wel het beste vergeleken worden met een deposito van een half jaar, met de onzekerheid dat je 0%, 5% of ergens er tussen in qua rendement krijgt.
Het is sowieso niet slim om in de AEX of een daaraan gerelateerd product te investeren. De AEX bestaat slechts uit 25 bedrijven wat al een laag aantal is. Daarnaast is de spreiding over de sectoren niet evenwichtig. Beter is om een gedeelte van je geld in een tracker of indexfonds op bijvoorbeeld de MSCI World te beleggen.
pi_140962357
Argenta gaat per 13 juni naar 1.65%. :(
pi_140965414
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:46 schreef krapula het volgende:
Argenta gaat per 13 juni naar 1.65%. :(
En ook de Argenta deposito´s van 1, 2 en 3 jaar gaan dan met 0,1% omlaag.
Alleen een deposito van 5 jaar blijft gelijk (2,5%).
pi_140968181
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:12 schreef Ton76 het volgende:

[..]

En ook de Argenta deposito´s van 1, 2 en 3 jaar gaan dan met 0,1% omlaag.
Alleen een deposito van 5 jaar blijft gelijk (2,5%).
Jetje, CB had laatst een actie: 2 jaars deposito voor 2,2%. Heb daar snel nog een halve ton ingezet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_140980315
Lloyds Bank gaat naar 1,25 %. Maar even snel het resterende 2,5k af gehaald en gemaakt naar ING. Daar krijg ik zelfs meer
pi_140980801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Jetje, CB had laatst een actie: 2 jaars deposito voor 2,2%. Heb daar snel nog een halve ton ingezet.
Ik had laatst ook nog even snel wat neer gezet bij LPB voor 2.15 voor 1 jaar.

Die actie van CB is er nog tot 1 juli trouwens, 2 jaar voor 2.2% inderdaad:
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_140981157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:27 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik had laatst ook nog even snel wat neer gezet bij LPB voor 2.15 voor 1 jaar.

Die actie van CB is er nog tot 1 juli trouwens, 2 jaar voor 2.2% inderdaad:
Ik ook: Afgelopen januari heb ik nog wat geld een 1-jaars deposito bij Argenta (2,25%) gestopt, en vorige maand bij LPB in een 1-jaars deposito (2,15%).

CB is een van de weinige banken waar ik nog geen lid ben...maar ik kan momenteel niets (meer) vastzetten, want een groot gedeelte zit al in depositos.

Bijna al mijn vrij opneembaar geld (wat ook vrij opneembaar moet blijven!) staat nu bij ZL.

En daarnaast heb ik ¤1000 bij de Rabobank staan voor noodgevallen, want ik heb ook een Rabo betaalrekening, en via de Rabo app kan ik dan realtime geld overboeken van spaar->betaalrekening. Kan handig zijn, bij het winkelen of zo. ;)
(Ik bedoel dus: dan heb ik het geld meteen op mijn betaalrekening, zonder 1,2,3 dagen te wachten)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ton76 op 12-06-2014 08:56:14 (typo) ]
pi_140982827
Het is wel procentpuntjes schrapen zeg. Is dat minieme verschil het echt waard om je geld zoveel langer vast te zetten? Verbaasd me eerlijk gezegd wel een beetje dat zovelen het hier doen blijkbaar.
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:23:01 #220
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140982928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:18 schreef nikao het volgende:
Het is wel procentpuntjes schrapen zeg. Is dat minieme verschil het echt waard om je geld zoveel langer vast te zetten? Verbaasd me eerlijk gezegd wel een beetje dat zovelen het hier doen blijkbaar.
Hangt er vanaf hoeveel geld je hebt. Als je nog veel geld hebt liggen dat je zeker niet gaat gebruiken is het natuurlijk verstandig om het kort vast te zetten.
Bedankt Hans.
pi_140983567
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:23 schreef bascross het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoeveel geld je hebt. Als je nog veel geld hebt liggen dat je zeker niet gaat gebruiken is het natuurlijk verstandig om het kort vast te zetten.
uhm ja dat is dus mijn punt... mensen lijken hier voor 2 of zelfs 5 jaar te kiezen voor 0.1% extra ofzo..
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:57:23 #222
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140983637
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:54 schreef nikao het volgende:

[..]

uhm ja dat is dus mijn punt... mensen lijken hier voor 2 of zelfs 5 jaar te kiezen voor 0.1% extra ofzo..
Als ik hierboven kijk zie ik LPB 2,15% voor één jaar. Volgens mij is de rente op de spaarrekening 1,66%. Dat is een verschil van bijna 0,50%. Niet veel, maar als je het geld niet nodig hebt is het zonde om hier niet van te profiteren. Overigens zou ik geld op dit moment niet veel langer dan één jaar vastzetten.
Bedankt Hans.
pi_140983700
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:57 schreef bascross het volgende:

[..]

Als ik hierboven kijk zie ik LPB 2,15% voor één jaar. Volgens mij is de rente op de spaarrekening 1,66%. Dat is een verschil van bijna 0,50%. Niet veel, maar als je het geld niet nodig hebt is het zonde om hier niet van te profiteren. Overigens zou ik geld op dit moment niet veel langer dan één jaar vastzetten.
?? Dat is dus precies wat ik zeg waar ik me over verbaas.. dat mensen het langer dan 1 jaar vastzetten...
  donderdag 12 juni 2014 @ 11:03:51 #224
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140983756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:01 schreef nikao het volgende:

[..]

?? Dat is dus precies wat ik zeg waar ik me over verbaas.. dat mensen het langer dan 1 jaar vastzetten...
De verschillen tussen één, twee of vijf jaar zijn inderdaad bijna niet de moeite waard. Dacht dat je doelde op kort vastzetten vergeleken met vrij opneembaar.
Bedankt Hans.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 12 juni 2014 @ 11:17:27 #225
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_140984043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:01 schreef nikao het volgende:

[..]

?? Dat is dus precies wat ik zeg waar ik me over verbaas.. dat mensen het langer dan 1 jaar vastzetten...
als je de verwachting hebt dat het alleen maar minder gaat worden en binnen een jaar niet aantrekt kan dat een optie zijn.

Ik ben blij dat ik 2 jaar geleden een finke zooi voor 10 jaar vast heb gezet. Nog steeds blij met 4.5% rente.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_140984265
quote:
12s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:03 schreef bascross het volgende:

[..]

De verschillen tussen één, twee of vijf jaar zijn inderdaad bijna niet de moeite waard. Dacht dat je doelde op kort vastzetten vergeleken met vrij opneembaar.
nee 1 jaar zie ik de waarde ook wel van in, maar 2 of 5 voor paar tienden van een procent winst... dan heb ik m'n geld liever liquide ;)
  donderdag 12 juni 2014 @ 12:41:19 #227
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140986730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:25 schreef nikao het volgende:

[..]

nee 1 jaar zie ik de waarde ook wel van in, maar 2 of 5 voor paar tienden van een procent winst... dan heb ik m'n geld liever liquide ;)
Eens.
Bedankt Hans.
pi_140995797
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:01 schreef nikao het volgende:
?? Dat is dus precies wat ik zeg waar ik me over verbaas.. dat mensen het langer dan 1 jaar vastzetten...
Om verdere erosie te voorkomen. Ik denk dat de rente nog een aantal jaren erg laag blijft. Ik houd trouwens wel enige 10k¤ op 2 lopende rekeningen bij de hand. Plus een hoop Royal Dutch die behoorlijk snel verkocht kunnen worden bij calamiteiten aan de auto/huis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_140998975
Rentewijziging internetspaarrekening en termijndeposito's
Met ingang van vrijdag 13 juni 2014 verlaagt NIBC Direct de rente op de internetspaarrekening van 1,60% naar 1,50%. De rente op de termijndeposito's wordt per 20 juni 2014 verlaagd
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_140999011
Onze sparen rentetarievenNIBC Direct biedt spaarrekeningen met een goede rente. Een internetspaarrekening met een variabele rente en termijndeposito's met een vaste rente en looptijd.

Onze huidige spaar rentetarieven
Vrij opneembaar 1,60 (per 13 juni 1,50%) 4 jaar 2,30%
3 maanden 1,65% 5 jaar 2,50%
6 maanden 1,75% 6 jaar 2,60%
9 maanden 1,80% 7 jaar 2,70%
1 jaar 2,00% 8 jaar 2,90%
2 jaar 2,10% 9 jaar 3,10%
3 jaar 2,20% 10 jaar 3,30%

* per 13 juni

Onze spaar rentetarieven per 20 juni


Vrij opneembaar 1,50% 4 jaar 2,20%
3 maanden 1,55% 5 jaar 2,40%
6 maanden 1,65% 6 jaar 2,50%
9 maanden 1,70% 7 jaar 2,60%
1 jaar 1,85% 8 jaar 2,70%
2 jaar 2,00% 9 jaar 2,90%
3 jaar 2,10% 10 jaar 3,30%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_141023374
bij ING kan je 1,7% krijgen.

overweeg om daar een rekening te openen
pi_141023576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:48 schreef arjan1112 het volgende:
bij ING kan je 1,7% krijgen.

overweeg om daar een rekening te openen
bij knab 1,75 w/
pi_141023727
Knab rekent overal veel geld voor
en knab = aegon

= lehman brothers in het kwadraat
pi_141039626
Het was blijkbaar één grote luchtbel in de jaren dat de rente zo hoog was. Dat komt misschien nooit meer terug.
Beleggen is een betere optie. Ik verwacht dat het makkelijker wordt gemaakt om te beleggen, ook voor de leek. Mandje aandelen, je gooit er wat in en je gooit er wat uit. Geen moeilijke termen meer en plaatjes erbij.
pi_141041479
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:48 schreef arjan1112 het volgende:
bij ING kan je 1,7% krijgen.

overweeg om daar een rekening te openen
Heb ik al. Staat niet "vol", we hebben daar al een hypotheek.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_141041686
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:33 schreef Loekie1 het volgende:
Het was blijkbaar één grote luchtbel in de jaren dat de rente zo hoog was. Dat komt misschien nooit meer terug.
Beleggen is een betere optie. Ik verwacht dat het makkelijker wordt gemaakt om te beleggen, ook voor de leek. Mandje aandelen, je gooit er wat in en je gooit er wat uit. Geen moeilijke termen meer en plaatjes erbij.
Nou niet zolang Dijsselbloem minister van Financien is. Die is tegen aandelen
  vrijdag 13 juni 2014 @ 20:08:24 #237
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141043353
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:33 schreef Loekie1 het volgende:
Het was blijkbaar één grote luchtbel in de jaren dat de rente zo hoog was. Dat komt misschien nooit meer terug.
Beleggen is een betere optie. Ik verwacht dat het makkelijker wordt gemaakt om te beleggen, ook voor de leek. Mandje aandelen, je gooit er wat in en je gooit er wat uit. Geen moeilijke termen meer en plaatjes erbij.
Houd er rekening mee dat jij als leek (net als ik trouwens) over het algemeen op het verkeerde moment in- en uitstapt... M.a.w. je verliest het van de schatrijken met volledig automatische systemen om te traden.
censuur :O
pi_141043868
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat jij als leek (net als ik trouwens) over het algemeen op het verkeerde moment in- en uitstapt... M.a.w. je verliest het van de schatrijken met volledig automatische systemen om te traden.
Dat zou kunnen maar de rente op spaarrekeningen is helemaal niets meer dus het is altijd beter.
pi_141044071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen maar de rente op spaarrekeningen is helemaal niets meer dus het is altijd beter.
Mag ik jou even waarschuwen voor lieden die zich "beleggingsadviseur" noemen (analoog aan h-adviseur...): die zijn er juist op uit om van deernes zoals jij, de spaargelden richting beleggingsfondsen te transporteren onder inhouding van forse transactieprovisies.

Beleggen neemt enorme risico's met zich mee, die alleen met speciale instrumenten afgedekt kunnen worden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 22:19:37 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141049826
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:23 schreef Loekie1 het volgende:
Dat zou kunnen maar de rente op spaarrekeningen is helemaal niets meer dus het is altijd beter.
Als je dit serieus denkt, heb ik maar 1 advies voor je: ga niet beleggen :)
censuur :O
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 13 juni 2014 @ 22:53:50 #241
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_141052579
beleggingstopic is even verderop }:|
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_141053232
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 22:19 schreef RemcoDelft het volgende:

Als je dit serieus denkt, heb ik maar 1 advies voor je: ga niet beleggen :)
Dat dus. En houd je verre van beleggingsadviseurs.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_141065310
Sparen levert niets meer op. Als je geen risico wilt lopen met beleggingen en je hebt nog een aflossingsvrije hypotheek kan ik je maar één ding aanraden. Ga banksparen: dan krijg je de rente van je hypotheek. Kun je niet bij je geld natuurlijk, dus hou een separaat potje voor studiekosten en leuke dingen
pi_141065346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:33 schreef Loekie1 het volgende:
Het was blijkbaar één grote luchtbel in de jaren dat de rente zo hoog was. Dat komt misschien nooit meer terug.
Beleggen is een betere optie. Ik verwacht dat het makkelijker wordt gemaakt om te beleggen, ook voor de leek. Mandje aandelen, je gooit er wat in en je gooit er wat uit. Geen moeilijke termen meer en plaatjes erbij.
Dat heet een tracker
pi_141076587
Heb een rekening bij knab geopent om maximale duo lening daarop te laten storten. Dat geld raak ik in principe de komende jaren niet aan, is er nog een soort deposito waar je op kan blijven storten?
pi_141076631
Prachtig topic dit
so long and thanks for all the fish
pi_141081807
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:21 schreef Lulzzzzzz het volgende:
Heb een rekening bij knab geopent om maximale duo lening daarop te laten storten. Dat geld raak ik in principe de komende jaren niet aan, is er nog een soort deposito waar je op kan blijven storten?
Nee, maar je kan gewoon elke maand een nieuwe deposito aan maken.
pi_141083222
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 18:21 schreef Lulzzzzzz het volgende:
Heb een rekening bij knab geopent om maximale duo lening daarop te laten storten. Dat geld raak ik in principe de komende jaren niet aan, is er nog een soort deposito waar je op kan blijven storten?
Waarom leen je allemaal geld wat je toch niet nodig hebt :')?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_141083315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:27 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waarom leen je allemaal geld wat je toch niet nodig hebt :')?
Flexibiliteit?
pi_141083380
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Flexibiliteit?
:)
so long and thanks for all the fish
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:51:31 #251
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141088030
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:27 schreef rene90 het volgende:
Waarom leen je allemaal geld wat je toch niet nodig hebt :')?
Hmm 40k schuld opbouwen tegen 0.8% rente, in een deposito gooien tegen (zeg) 2.8% rente, da's 2% winst per jaar: 800 euro. Dat 35 jaar lang, wel elk jaar een klein beetje minder, maar tikt toch flink aan! En mocht het ooit minder gunstig worden, kan je het altijd nog terugbetalen.
Tenzij je over 4 jaar denkt: "hey, dat is een leuke auto", en dan is het op _O_
censuur :O
  zondag 15 juni 2014 @ 09:58:18 #252
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141102100
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hmm 40k schuld opbouwen tegen 0.8% rente, in een deposito gooien tegen (zeg) 2.8% rente, da's 2% winst per jaar: 800 euro. Dat 35 jaar lang, wel elk jaar een klein beetje minder, maar tikt toch flink aan! En mocht het ooit minder gunstig worden, kan je het altijd nog terugbetalen.
Tenzij je over 4 jaar denkt: "hey, dat is een leuke auto", en dan is het op _O_
Ja precies!

Eigenlijk te gek dat het kan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_141102973
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ja precies!

Eigenlijk te gek dat het kan.
Met als gevolg dat lenen tegen die voorwaarden straks niet meer kan om misbruik te voorkomen, en dan staat iedereen op de banken omdat studeren voor grote groepen 'onbetaalbaar' is. Zo helpen wij Nederlanders zelf onze (sociale) voorzieningen beetje bij beetje om zeep. Omdat het kan.

Maar goed, da's een ander topic.
so long and thanks for all the fish
pi_141104423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:00 schreef arjan1112 het volgende:
Knab rekent overal veel geld voor
en knab = aegon

= lehman brothers in het kwadraat
je kunt bij knab een gratis rekening afsluiten.....

heb ik ook gedaan...

als je voor overstapservice kiest, krijg je zelfs 50 euro kado...heb ik ook gedaan... :Y 8-)

dat het aegon is zal mij verder worst wezen...valt onder dgs

verder is hun financiele planner wel leuk om mee te stoeien.....en 3 maanden lang gratis uitproberen... w/
pi_141105243
quote:
99s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:07 schreef Ardo het volgende:

[..]

je kunt bij knab een gratis rekening afsluiten.....

heb ik ook gedaan...

als je voor overstapservice kiest, krijg je zelfs 50 euro kado...heb ik ook gedaan... :Y 8-)

dat het aegon is zal mij verder worst wezen...valt onder dgs

verder is hun financiele planner wel leuk om mee te stoeien.....en 3 maanden lang gratis uitproberen... w/
Voor de duidelijkheid: overstapservice is alleen bij de betaalde rekeningen (v.a. 5,-/maand)
  zondag 15 juni 2014 @ 13:50:14 #256
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141107597
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:58 schreef AQuila360 het volgende:
Ja precies!

Eigenlijk te gek dat het kan.
Maar waarom is een student die z'n lening opspaart "erger" dan een student die z'n lening opmaakt? Sparen moet bestraft worden, schulden maken beloond?
Wellicht een leuke optie voor de politiek om ook bijstand en WW een lening te maken: als je de 35 jaar erna toevallig eens meer geld hebt, mag je het terugbetalen!
censuur :O
pi_141108319
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar waarom is een student die z'n lening opspaart "erger" dan een student die z'n lening opmaakt? Sparen moet bestraft worden, schulden maken beloond?
Wellicht een leuke optie voor de politiek om ook bijstand en WW een lening te maken: als je de 35 jaar erna toevallig eens meer geld hebt, mag je het terugbetalen!
De regeling is bedoeld om te kunnen studeren. Niet om een arbitrage winst te kunnen pakken.
Het verbrassen op dit moment is daarom niet beter of slechter. Het zou voor de studie moeten zijn.
pi_141112161
RemcoDelft schetst het iets te roos kleurig. Terug betalen moet binnen 15 jaar en de rente staat niet vast op 0.8%. Na afloop van een studie staat het rente percentage wel vast voor een periode van 5 jaar. Ik denk dat het onverstandig is om tijdens het lenen al op een deposito te zetten, op de spaarbank met de hoogste rente haal je nu dus minder dan 1% rendement. Alle rentepercentages goed in de gaten houden, daarbij de discipline moeten hebben om het geld niet te besteden en de kleine winst (zeker aan het begin) zal er denk ik niet er toe lijden dat veel studenten dit doen.
pi_141112476
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:05 schreef Lulzzzzzz het volgende:
RemcoDelft schetst het iets te roos kleurig. Terug betalen moet binnen 15 jaar en de rente staat niet vast op 0.8%. Na afloop van een studie staat het rente percentage wel vast voor een periode van 5 jaar. Ik denk dat het onverstandig is om tijdens het lenen al op een deposito te zetten, op de spaarbank met de hoogste rente haal je nu dus minder dan 1% rendement. Alle rentepercentages goed in de gaten houden, daarbij de discipline moeten hebben om het geld niet te besteden en de kleine winst (zeker aan het begin) zal er denk ik niet er toe lijden dat veel studenten dit doen.
Minder dan 1%?? Je weet dat 1 jaar depostio al 2% is? En een 'gewone' spaarrekening 1.7%
Ik geef toe, geen bijzonder hoog rendement.. maar toch, het is rendement + flexibiliteit.
pi_141114069
Het rendement is na aftrek kosten lening, dus met huidige tarieven: 1.75 - 0,81 = 0.94% rendement. Het loont zeker, maar voor veel studenten denk ik niet genoeg om er werk van te maken.

Iets anders:

"Het rentepercentage is gebaseerd op het rendement van andere openbare leningen die de Nederlandse overheid uitgeeft. Deze andere leningen hebben een gemiddelde resterende looptijd van drie tot vijf jaar en zijn toegelaten tot de officiële beurs van Amsterdam. Er wordt gekeken naar het gemiddeld effectief rendement van de maand oktober van het vorige jaar."

Iemand een idee wat voor leningen dat zijn?

[ Bericht 22% gewijzigd door Lulzzzzzz op 15-06-2014 17:15:18 ]
pi_141115327
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:58 schreef Lulzzzzzz het volgende:
Iemand een idee wat voor leningen dat zijn?
Nederlandse staatsobligaties.
  zondag 15 juni 2014 @ 19:50:57 #262
256829 Sokz
Livin' the life
pi_141120108
Je moet dat niet doen om direct te arbitreren, dat is nauwelijks profitabel, maar meer om goedkoop 50k cash in danwel in aandelen, danwel bij je hypotheek oid te kunnen stoppen.

quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:09 schreef snabbi het volgende:

[..]

De regeling is bedoeld om te kunnen studeren. Niet om een arbitrage winst te kunnen pakken.
Het verbrassen op dit moment is daarom niet beter of slechter. Het zou voor de studie moeten zijn.
Dus studenten die hard genoeg werken om zonder lenen de studie/zijn leven te kunnen bekostigen mogen niet profiteren van zulk iets?
  zondag 15 juni 2014 @ 20:12:24 #263
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_141121576
quote:
99s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:50 schreef Sokz het volgende:
Dus studenten die hard genoeg werken om zonder lenen de studie/zijn leven te kunnen bekostigen mogen niet profiteren van zulk iets?
Dan kan je ook wel verdedigen dat niet studerende, al dan niet werkende jongeren dus ook van deze regeling gebruik moeten kunnen maken.

Oei, dat riekt weer naar leeftijdsdiscriminatie...

De regeling is ontworpen met als doel studeren voor iedereen mogelijk te maken. Niet om creatief zakken te vullen.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_141123056
quote:
99s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:50 schreef Sokz het volgende:
Je moet dat niet doen om direct te arbitreren, dat is nauwelijks profitabel, maar meer om goedkoop 50k cash in danwel in aandelen, danwel bij je hypotheek oid te kunnen stoppen.

[..]

Dus studenten die hard genoeg werken om zonder lenen de studie/zijn leven te kunnen bekostigen mogen niet profiteren van zulk iets?
Ook wanneer je het in je hypotheek stopt, blijft het arbitrage.
Volgens de regels mag het ja. Ik heb het zelf ook gedaan. Het is er niet voor bedoeld.
pi_141196768
Volgen jullie ook de verhoren van de woningcorporatiesdirecteuren? 'Want u mag dan als normale klant met uw huis-tuin & keukenrekening niet veel extraatjes krijgen. Wie voor miljarden aan derivaten ophaalt bij een bank wordt uiteraard in de watten gelegd.' (GeenStijl) Je gelooft je ogen niet als je leest wat er allemaal geregeld werd.

Wij zijn al blij met een Bijenkorfbon van 25 euro! Misschien zijn wij nog wel gelukkiger daarmee dan Erik Staal met zijn Thaise hoeren.
pi_141196895
ik hoorde dat er 1 had gezegd dat de verliezen de schuld zijn van de minister omdat die derivaten handel verbood, als ze gewoon de contracten hadden uitgediend was het verlies 0,- geweest.
pi_141197029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:09 schreef arjan1112 het volgende:
ik hoorde dat er 1 had gezegd dat de verliezen de schuld zijn van de minister omdat die derivaten handel verbood, als ze gewoon de contracten hadden uitgediend was het verlies 0,- geweest.
Misschien kunnen ze voortaan eerst het IQ meten bij sollicitanten naar hoge functies bij woningcorporaties.
pi_141199663
IQ meten? Met welke lat doe je dat? ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:26:32 #269
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141199665
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:13 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien kunnen ze voortaan eerst het IQ meten bij sollicitanten naar hoge functies bij woningcorporaties.
Ik stel voor een veel lager maximumsalaris. Om precies te zijn zou er niemand bij een woningcorporatie meer mogen verdienen dan de sociale huurgrens (34k?)! Op die manier voorkom je simpelweg dat je opgeblazen speculanten aantrekt. Met een klein beetje Gezond BoerenVerstand kan je prima huizen bouwen en verhuren, zonder te gokken met miljarden.
En het zorgt er voor dat de directeur weet wat er speelt bij z'n huurders. Met een half miljoen euro per jaar kan-ie hooguit zien welke 3 wijken z'n salaris betalen, terwijl-ie zelf in een villa van 3 miljoen woont.

Robeco ONE is al de hele dag onbereikbaar... https://www.robeco.nl/ : Service Temporarily Unavailable
Je zou er maar geld hebben staan. O wacht :+
censuur :O
pi_141206329
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:04 schreef Loekie1 het volgende:
Volgen jullie ook de verhoren van de woningcorporatiesdirecteuren? 'Want u mag dan als normale klant met uw huis-tuin & keukenrekening niet veel extraatjes krijgen. Wie voor miljarden aan derivaten ophaalt bij een bank wordt uiteraard in de watten gelegd.' (GeenStijl) Je gelooft je ogen niet als je leest wat er allemaal geregeld werd.
Ga het daar lekker in een ander topic over hebben. Heeft niks te maken met sparen.
pi_141232336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze voortaan eerst het IQ meten bij sollicitanten naar hoge functies bij woningcorporaties.
Het gaat om het GQ

Het Graai Coefficient :7
pi_141252984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:

. Met een half miljoen euro per jaar kan-ie hooguit zien welke 3 wijken z'n salaris betalen, terwijl-ie zelf in een villa van 3 miljoen woont.

En de CEO is niet de enige; een hele bups managers/bestuurders vangt kapitalen uit de huuropbrengsten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 18 juni 2014 @ 19:16:52 #273
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141256163
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 18:18 schreef blomke het volgende:
En de CEO is niet de enige; een hele bups managers/bestuurders vangt kapitalen uit de huuropbrengsten.
Dat moet wel! Want gratis verkregen afgeschreven woningen verhuren met 10 jaar wachtlijst is een business waar je niet zonder dergelijke "toppers" miljarden op kan verliezen.
censuur :O
pi_141263572
Ja, hallo. Zullen we het nu weer over sparen gaan hebben?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juni 2014 @ 21:50:28 #275
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_141265226
quote:
13s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:25 schreef k_man het volgende:
Ja, hallo. Zullen we het nu weer over sparen gaan hebben?
vertel eens iets over sparen dan in plaats van offtopic te roepen tegen anderen... ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_141265503
Nee, zo werkt dat niet. Er hoeft hier niet persé gepost te worden.
pi_141274431
Die actie van de ING:

https://www.ing.nl/partic(...)bon/voorwaarden.aspx

Je spaart dus (minstens) 500 EUR (zet het op een spaarrekening) en dan krijg je zo'n bon... maar er staat niets over het houden van het geld op die spaarrekening... toch? Dus volgende dag er weer afhalen geen probleem?
pi_141278716
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 00:37 schreef elkravo het volgende:
Die actie van de ING:

https://www.ing.nl/partic(...)bon/voorwaarden.aspx

Je spaart dus (minstens) 500 EUR (zet het op een spaarrekening) en dan krijg je zo'n bon... maar er staat niets over het houden van het geld op die spaarrekening... toch? Dus volgende dag er weer afhalen geen probleem?
Juist
Waarom niet?
pi_141290497
Ik krijg net een mail dat Leaseplanbank afstapt van de koppeling met de Euribor. Ingaande 1 juli stellen ze maandelijks de rente vast.

Er staat alleen niet in de mail wát de rente nu wordt, per 1 juli.
pi_141290640
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:38 schreef k_man het volgende:
Ik krijg net een mail dat Leaseplanbank afstapt van de koppeling met de Euribor. Ingaande 1 juli stellen ze maandelijks de rente vast.

Er staat alleen niet in de mail wát de rente nu wordt, per 1 juli.
Dat zullen we wel de laatste dag van juni horen zoals ook in de mail staat :+
quote:
Voor u verandert er weinig. Ons uitgangspunt blijft om de rente een keer per maand te wijzigen. Op een vast moment. Zoals u van ons gewend bent, ontvangt u op de laatste dag van iedere maand een Rentemail.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_141290741
Eh ja. Ik had de mail ook gehad, zoals ik zei. Ik weet wat er in staat.
pi_141348303
Van de tijdschriftenactie van de ING krijg je geen bevestigingsmailtje... klopt dat?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:56:00 #283
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_141348904
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:44 schreef elkravo het volgende:
Van de tijdschriftenactie van de ING krijg je geen bevestigingsmailtje... klopt dat?
Heb ik wel degelijk gehad. Eén dag na mijn aanmelding.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_141349153
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Heb ik wel degelijk gehad. Eén dag na mijn aanmelding.
Apart - ga ik het nog een keer doen...
pi_141370274
Van NationaleNederlanden heb ik twee tickets voor Dierenpark Emmen gekregen.
pi_141498621
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:39 schreef nhero het volgende:
Van NationaleNederlanden heb ik twee tickets voor Dierenpark Emmen gekregen.
Waarom?
pi_141499742
Tijdschriftenbon binnen van de ING! :)
pi_141500309
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:51 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom?
Kreeg 1,5 week geleden een brief thuis, bedankje voor "vaste klant".
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:51:42 #289
62913 Blik
The one and Only!
pi_141531044
Wat doen jullie met jullie Robeco-rekening? Mijn 50 euro is nu ondertussen 105 euro geworden. Dus een mooi rendement. Ik twijfel om het gewoon te laten staan of het er toch af te halen. Ik heb er alleen niet echt een andere bestemming voor dan de spaarrekening van leaseplanbank.
pi_141531307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:51 schreef Blik het volgende:
Wat doen jullie met jullie Robeco-rekening? Mijn 50 euro is nu ondertussen 105 euro geworden. Dus een mooi rendement. Ik twijfel om het gewoon te laten staan of het er toch af te halen. Ik heb er alleen niet echt een andere bestemming voor dan de spaarrekening van leaseplanbank.
Er af gehaald.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141531404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:51 schreef Blik het volgende:
Wat doen jullie met jullie Robeco-rekening? Mijn 50 euro is nu ondertussen 105 euro geworden. Dus een mooi rendement. Ik twijfel om het gewoon te laten staan of het er toch af te halen. Ik heb er alleen niet echt een andere bestemming voor dan de spaarrekening van leaseplanbank.
Tja... De resultaten van de afgelopen jaren van Robeco waren niet geweldig, dus ik wilde er in elk geval niet meer naartoe overmaken. En eventuele stijgingen van de waarde van het aandelenpakket tikken nu niet bepaald aan met ~100 EUR ;) Ik heb dus het aandelenpakketje verkocht en gebeld naar Robeco om de rekening op te laten heffen. Alles werd vervolgens automatisch naar mijn tegenrekening overgemaakt. Vervolgens kreeg ik nog een mailtje dat ze het jammer vonden dat ik weg was, maar dat ik nog wel in MijnRobeco kan inloggen.

Houd er trouwens wel rekening mee dat je de afgelopen drie maanden wel kosten gemaakt hebt (centenwerk, maar toch) door Robeco jouw geld te laten beheren. Als je dus alles eraf haalt, kan het zijn dat je straks rood staat. Daarom ook dat ik de rekening heb laten opheffen, dan zou het als het goed is meteen verrekend moeten zijn.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 juni 2014 @ 14:05:26 #292
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_141531547
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:51 schreef Blik het volgende:
Wat doen jullie met jullie Robeco-rekening? Mijn 50 euro is nu ondertussen 105 euro geworden. Dus een mooi rendement. Ik twijfel om het gewoon te laten staan of het er toch af te halen. Ik heb er alleen niet echt een andere bestemming voor dan de spaarrekening van leaseplanbank.
een idee om je inleg er af te halen en de winst verder te laten groeien of eventueel te verdampen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_141534870
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:51 schreef Blik het volgende:
Wat doen jullie met jullie Robeco-rekening? Mijn 50 euro is nu ondertussen 105 euro geworden. Dus een mooi rendement. Ik twijfel om het gewoon te laten staan of het er toch af te halen. Ik heb er alleen niet echt een andere bestemming voor dan de spaarrekening van leaseplanbank.
Ik heb een beetje dezelfde twijfels als jij hebt. Heb het er ook nog niet afgehaald. Ben eigenlijk ook niet van plan er meer naartoe over te schrijven, de beurs hoeft maar een klein dipje te maken en je bent in een klap en stuk meer kwijt dan het opgebouwde rendement.

Om die reden denk ik dat ik de boel maar ga opheffen, want 100 euro weer ergens anders parkeren slaat ook niet echt ergens op. Het ging mij om de 50 euro, en die is allang binnen. :)
pi_141535443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:49 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ik heb een beetje dezelfde twijfels als jij hebt. Heb het er ook nog niet afgehaald. Ben eigenlijk ook niet van plan er meer naartoe over te schrijven, de beurs hoeft maar een klein dipje te maken en je bent in een klap en stuk meer kwijt dan het opgebouwde rendement.

Om die reden denk ik dat ik de boel maar ga opheffen, want 100 euro weer ergens anders parkeren slaat ook niet echt ergens op. Het ging mij om de 50 euro, en die is allang binnen. :)
Ik houd hem juist aan, alles meer dan die 50 euro is mooi meegenomen en ik zie het als een extra'tje.
Ik kijk er elke dag op, als de 50 euro in het gevaar komt en ik 'verlies' (met 50 euro winst) ga draaien stop ik er pas mee.
pi_141536692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:09 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Ik houd hem juist aan, alles meer dan die 50 euro is mooi meegenomen en ik zie het als een extra'tje.
Ik kijk er elke dag op, als de 50 euro in het gevaar komt en ik 'verlies' (met 50 euro winst) ga draaien stop ik er pas mee.
Da's idd ook wel een idee.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:50:12 #296
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141537051
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:09 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Ik houd hem juist aan, alles meer dan die 50 euro is mooi meegenomen en ik zie het als een extra'tje.
Ik kijk er elke dag op, als de 50 euro in het gevaar komt en ik 'verlies' (met 50 euro winst) ga draaien stop ik er pas mee.
Ik kijk er inderdaad ook vaak (nieuwsgierigheid of ik weer 2 cent erbij heb :') ), maar het inloggen is wel waardeloos. Elke keer weer m'n KeePass-database openen voor zoiets onbenulligs... Jammer dat zulke websites niet gewoon onthouden dat ik ingelogd ben, zoals Fok dat ook doet...

Wat Robeco ONE mist, is een "stop loss". Ik zou graag willen dat ze automatisch de boel opdoeken onder een bepaalde waarde. Dat kan ik nu niet instellen, ik moet elke dag kijken, en zelfs als ik de boel wil verkopen, duurt het nog een volledige dag (en een volledige dag koerswijzigingen) voordat het verwerkt is.
censuur :O
pi_141539461
Ik gebruik Dashlane, Remco, da's iets gebruiksvriendelijker dan KeePass.

Heb net de Robeco boel opgedoekt, heb besloten dat ik het toch teveel gedoe vind om voor die paar centen steeds in te loggen. Het ging mij om die 50 piek en die is binnen. Brief net op de post gedaan. :)
pi_141539991
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:09 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Ik houd hem juist aan, alles meer dan die 50 euro is mooi meegenomen en ik zie het als een extra'tje.
Ik kijk er elke dag op, als de 50 euro in het gevaar komt en ik 'verlies' (met 50 euro winst) ga draaien stop ik er pas mee.
winst is leuk natuurlijk, maar de kosten zijn daar hoger dan bij andere fondsen/trackers dus heb ik het geld er weer afgehaald voor meer rendement elders
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:27:32 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141540954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:55 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik gebruik Dashlane, Remco, da's iets gebruiksvriendelijker dan KeePass.
Geld geven aan Bill Gates of Steve Jobs noem ik niet gebruiksvriendelijk.
censuur :O
pi_141541163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Geld geven aan Bill Gates of Steve Jobs noem ik niet gebruiksvriendelijk.
Het was maar een tip.

Daarnaast is het ook gratis te gebruiken en is Steve Jobs dood, dus die verdient er sowieso niets aan. :')

En is het wel degelijk een gebruiksvriendelijker programma dan keepass. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2014 @ 18:50:23 #301
862 Arcee
Look closer
pi_141541966
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:25 schreef Robuustheid het volgende:
[ afbeelding ]

Een programma uit 1994, Jacobse en van Es – vrije jongens, cowboys die geen robots wilden worden–. Wim de bie en Kees van Kooten, de bedenkers van deze tijdloze televisie, stopten in 1998 met hun tvprogramma ‘Keek op de week’
Dat is geen fragment uit 1994, hoor. Eerder uit 1980, of zo. Mogelijk nog eind jaren 70.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')