abonnement Unibet Coolblue
pi_139972207
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:35 schreef Awsom het volgende:

[..]

Systema, krav maga wil ik later dit jaar nog mee gaan beginnen. :) Veel leuker en effectiever dan karate oid
Leuker en effectiever dan Karate: Systema of Krav?
Krav is een mengeling van allerlei disciplines, dus er zit ook karate in, net zoals dat er boksen in zit, etc.

Krav is daarbij vaak niet full contact (afhankelijk van de groep/school), dus in dat opzicht is een full-contact zelfverdediging/vechtkunst als Kyokushin karate wel handig, net zoals een full-contact vechtdiscipline zoals kickboksen.
pi_139972346
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:51 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Leuker en effectiever dan Karate: Systema of Krav?
Krav is een mengeling van allerlei disciplines, dus er zit ook karate in, net zoals dat er boksen in zit, etc.

Krav is daarbij vaak niet full contact (afhankelijk van de groep/school), dus in dat opzicht is een full-contact zelfverdediging/vechtkunst als Kyokushin karate wel handig, net zoals een full-contact vechtdiscipline zoals kickboksen.
Krav Maga is zeker wel een full contact sport, alleen kan je bij een training natuurlijk niet iemand volledig doodslaan. Qua effectiviteit staat krav maga toch wel redelijk hoog op het lijstje. Systema zal ook aardig hoog scoren.
pi_139972399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:58 schreef WWolfy het volgende:

[..]

Krav Maga is zeker wel een full contact sport, alleen kan je bij een training natuurlijk niet iemand volledig doodslaan. Qua effectiviteit staat krav maga toch wel redelijk hoog op het lijstje. Systema zal ook aardig hoog scoren.
Krav is niet eens een sport. Puur zelfverdediging.
Naja, je kunt natuurlijk inderdaad niet gaan ogen prikken en mensen in hun kruis schoppen: twee hoofdpunten van Krav (of gebeurt dat wel, maar dan met een kruisbeschermer?).

Maar wat is er allemaal wel full contact in een Krav sessie? Zal sterk van de school/groep afhangen neem ik aan.
pi_139972429
quote:
It depends on the classes and instructors. But I'd take a good kickboxing instructor over a good Krav Maga instructor any day.

Whats easier? Lowkick, punch - or "grab the eyes in a motion we cant do at 100%, and then nut shots we dont practice!".
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=107182701
pi_139972447
Voor sport zou ik kickboxen doen. Voor zelfverdediging zou ik krav maga doen. Het zijn verschillende stijlen die ook verschillende doeleinden hebben.
pi_139972490
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:04 schreef WWolfy het volgende:
Voor sport zou ik kickboxen doen. Voor zelfverdediging zou ik krav maga doen. Het zijn verschillende stijlen die ook verschillende doeleinden hebben.
Geeft geen antwoord op de punten die ik aankaart.
pi_139972605
quote:
at my kickboxing gym you do live 100% sparring, krav maga you don't. krav maga is mainly just a demonstration. you don't get to kick someone 100% in the balls, you don't get to poke someones eye out..etc...it's pointless.
quote:
Krav Maga is not pointless alone but is better if you complement it with some form of striking like kickboxing, boxing, Muay thai etc...
  Moderator donderdag 15 mei 2014 @ 01:14:06 #183
257132 crew  Awsom
pi_139972606
Ja het ligt er aan wat je wil.. Wil je sporten (met regels) of wil je jezelf kunnen verdedigen 'op straat'? Heel mooi als je een of andere taekwondo of karate trap heel goed kunt maar je hebt er geen reet aan als je met je biertje in de hand in een volle kroeg staat.

Daarnaast verschilt het natuurlijk wel per school hoeveel krav maga full contact is (sowieso met tok, vaak met helm), maar het gebeurt zeker wel.

Die dingen die je nu post zeggen niet echt veel. Er staan ook genoeg meningen dat krav maga weer beter is etc. Uiteindelijk komt het op veel meer variabelen neer, het valt moeilijk te vergelijken.


Krav is trouwens wel heel erg gericht op een drietal zwakke punten van het lichaam: ogen, keel, kruis. Systema is wat breder wat dat betreft. :9
pi_139972642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:14 schreef Awsom het volgende:
Ja het ligt er aan wat je wil.. Wil je sporten (met regels) of wil je jezelf kunnen verdedigen 'op straat'? Heel mooi als je een of andere taekwondo of karate trap heel goed kunt maar je hebt er geen reet aan als je met je biertje in de hand in een volle kroeg staat.

Daarnaast verschilt het natuurlijk wel per school hoeveel krav maga full contact is (sowieso met tok, vaak met helm), maar het gebeurt zeker wel.
Je impliceert dat je bij karate en kickboksen, en andere vechtkunsten, niet leert om jezelf te verdedigen. En je constateert dat het in een kroeg of een straatsituatie nutteloos is.

Dat soort oude vechtsporten hebben welliswaar regels, maar zijn veelal ontstaan als zelfverdediging. En zelfs met regels zijn ze goed toepasbaar op de straat. Het is wel zo dat Krav Maga natuurlijk specifiek ontwikkeld is voor de straat.
pi_139972751
Wat bijvoorbeeld mist bij Kyokushin karate is dat stoten op het hoofd zijn verboden (omdat er te veel gewonden vielen met blote knokkels). Het zal altijd regels houden waardoor het minder gericht is op ''hoe schakel ik mijn tegenstander zo snel en efficiënt mogelijk uit (wat bij Krav en Systema wel is)'' en altijd een sportelement zal houden. Maar het is zeker wel effectief, vooral als je een dojo of sensei hebt die zich richt op de praktische toepassing van zijn karatestijl, m.a.w.: een sensei die je dingen leert die in een toernooi niet mogen. Het duurt ook langer voordat je met karate effectief bent, met Krav bereik je veel sneller effectiviteit omdat het zo simpel is.

Wat wel voordelen zijn aan Kyokushin karate is dat je spart met blote vuisten en full-contact en dat je dus leert te incasseren. Bovendien zijn die kata's op een gegeven moment zo'n automatisme dat je er makkelijk een tegenstander mee uit kan schakelen (of meerdere).

Bij Kickboksen leer je ook te incasseren, leer je goed en effectief te stoten en een goede verdediging op te houden (bij Krav is dat minder right?). Bovendien is het voetenwerk heel belangrijk.

Krav is effectief (zoals het zich bewezen heeft), maar wat naar mijn idee een beetje een probleem is, is dat of je full-contact spart of niet (wat naar mijn mening wel een vereiste is) heel erg afhangt van de groep, de school en de instructeur. Ik bedoel: je kan oogballen uitsteken en kruistrappen niet full-contact oefenen.

[ Bericht 8% gewijzigd door samthegreat5 op 15-05-2014 01:30:04 ]
  Moderator donderdag 15 mei 2014 @ 01:30:10 #186
257132 crew  Awsom
pi_139972825
Maar hoe lang duurt het voor je kyokushin karate echt goed onder de knie hebt?

Maar goed, uiteindelijk is er voor alles wel wat te zeggen wat leidt tot een eindeloze discussie. :P Doe wat je leuk vindt en word daar goed in, dan kun je je na een tijdje prima verdedigen. De één met een karatetrap, de ander met een knietje in je kruis.
pi_139972829
M.a.w.: eigenlijk zou je van alles moeten combineren met elkaar, het complementeert elkaar allemaal. Maarja, who's got time for that :P.
pi_139972838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:30 schreef Awsom het volgende:
Maar hoe lang duurt het voor je kyokushin karate echt goed onder de knie hebt?

Maar goed, uiteindelijk is er voor alles wel wat te zeggen wat leidt tot een eindeloze discussie. :P Doe wat je leuk vindt en word daar goed in, dan kun je je na een tijdje prima verdedigen. De één met een karatetrap, de ander met een knietje in je kruis.
Ja, dat is wat ik zeg: met Krav ben je veel sneller effectief, ik zou niet weten wanneer je pas echt effectief bent met Kyokushin.

Maarja, waarschijnlijk was ik ook gewoon Krav Maga gaan doen als het niet 50 euro had gekost :')
Ik kan kickboksen en aan karate doen voor 19 euro p/m. 50 is me wat te veel.

Deze shit ziet er wel echt ziek uit overigens:


[ Bericht 5% gewijzigd door samthegreat5 op 15-05-2014 01:38:25 ]
pi_139972927
quote:
Do you really need someone to show you how to bite, kick, or claw somebody in the testicles/eyes/other vulnerable points of the body?
quote:
I mean seriously, im sure if a Muay Thai practitioner got in a fight hed figure out how to deliver a swift one to the balls pretty easily.
Wat vind je hiervan Awsom? :P
  donderdag 15 mei 2014 @ 06:38:01 #190
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_139973902
Even mijn vroege gedachten spuien.

De kracht van Krav Maga is dat je traint op reactiemechanismen. De bewegingen zijn simpel maar volledig gericht om een automatisme te worden. Het is dan ook geen sport, maar focust zich puur op techniek en reflexen.

Een sport, wat ik kickboksen wel vind, is gericht op meerdere aspecten dan alleen reflexen. Kracht, techniek en vooral conditie. Samen de ring in, net zolang lowkicks tot iemand door z'n been heen zakt, dat werk. Hier haal ik zelf veel meer plezier uit.

Maar.
Een van de sterkste punten van Krav Maga is dat het je reflexen traint voor als er vanuit het niets iets gebeurt. En dan heb ik het niet eens over meerdere tegenstanders. En dat het door die makkelijke bewegingen veel beter bij te houden is.

Heb je trouwens ooit van Pencak Silang gehoord? Ook verdomde effectiviteit met weinig bewegingsruimte.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:08:59 #191
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_139974459
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_139974857
Geen idee of wij Krav Maga leren voor school, maar bij elke combo zit bijna wel een trap naar het kruis of een situatie da iemand jou vastpakt en jij hem neer moet
leggen. Maar niks met ogen steken o.i.d. , heel leuk die technieken van 5 stappen maar het gaat jaren duren voordat je zo'n techniek er echt "ingedrilt" hebt zitten. Daarnaast doen we gewoon een soort van kickbox met wat sparren erbij.
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:55:44 #193
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_139974957
Maar je kan problemen toch ook gewoon uitpraten?
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:41:10 #194
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_139975651
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:55 schreef Nibb-it het volgende:
Maar je kan problemen toch ook gewoon uitpraten?
Ik ben ook altijd de rustigheid zelve. Maar ik spring er toch iets gemakkelijker tussen om te sussen als ik weet wat ik kan.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_139976736
Ik wil al een poosje zo'n Systema training bijwonen om eens te kijken of dat wat is, maar dat is toch een stuk minder wijd-verspreid dan Krav Maga, laat staan karate/kickboxen...

Iemand hier wel een een Systema training meegemaakt?

[edit] Beter lezen. Awesom, waar volg je Systema, en hoe bevalt het?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:54:03 #196
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_139977277
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:41 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik ben ook altijd de rustigheid zelve. Maar ik spring er toch iets gemakkelijker tussen om te sussen als ik weet wat ik kan.
Is dat niet een beetje militaire houding? Voor de serieuze lui dan, niet die knurften met grote bek die elk weekend knokken
pi_139977296
De enige plek waar een gemiddelde militair zijn MZV inzet is op donderdagavond op de Korenmarkt in Arnhem :')
  Moderator donderdag 15 mei 2014 @ 11:36:53 #198
257132 crew  Awsom
pi_139978318
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:37 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

[..]

Wat vind je hiervan Awsom? :P
Dit vind ik er van. :P
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:46:45 #199
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_139978550
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
De enige plek waar een gemiddelde militair zijn MZV inzet is op donderdagavond op de Korenmarkt in Arnhem :')
LMB-ers in opleiding?
pi_139979055
quote:
99s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:36 schreef Awsom het volgende:

[..]

Dit vind ik er van. :P
"wij gaan hier wat van vinden"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')