abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_139778190


Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kun je terecht voor meer informatie.

Behandelcentra
Er zijn in Nederland twee genderteams. Eén in Amsterdam en één in Groningen. Voor de zuidelijke bewoners van Nederland kan het genderteam in het Vlaamse Gent ook nog een optie zijn.

Gent [BE]
Groningen [NL]
Amsterdam [NL]

Er is ook een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep. Bij deze route moet er door de cliënt meer zelf geregeld worden als het om behandelingen en ingrepen gaat.

De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.
- Cross dresser = iemand die zich in het dagelijks leven soms in de kleding van het andere geslacht hult, al dan niet voor seksuele bevrediging.


Termen en afkortingen
- Post-op = geopereerd.
- Non-op = kan of wil niet geopereerd worden.
- Pre-op = (nog) niet geopereerd.
- SRS = sex reassignment surgery (= geslachtsoperatie).
- Hesje/Binder = een top die de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex.
- Packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks.
- FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken).
- FtM = female to male, transmannen, mannen die met een vrouwenlichaam geboren zijn.
- MtF = male to female, transvrouwen, vrouwen die met een mannenlichaam geboren zijn.
- RLE = real life experience, de tijd waarin de persoon in kwestie in de sociale geslachtsrol leeft voor hij of zij groen licht krijgt voor de operatie(s).
- Transitie = het hele proces van geslachtsverandering inclusief psychologische begeleiding, de real life experience (RLE), hormoonbehandeling en (eventuele) operaties.
- Stealth = een transseksueel die volledig als zijn of haar gender door het leven gaat, diegene vertelt niet dat hij of zij van geslacht is veranderd en is dus volledig geïntegreerd in de samenleving.
- Ombouwen = dit woord dient niet gebruikt te worden om een transgender of de SRS aan te duiden omdat het als kwetsend ervaren wordt. Het woord "ombouwen" wordt gebruikt bij objecten of gebruiksvoorwerpen en niet bij personen.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
pi_139778207
Dat was niet de bedoeling, dat ik de laatste reply in de vorige had 8)7
pi_139782684
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:57 schreef kELAL het volgende:

[..]

:9 Niets gaat boven een caipirinha uit handen van een caipira :+

[..]

Want hét stereotype dicteert dat álle MtF's extreem verwijfde nichten en álle FtM's extreme manwijf-potten zijn :')

Maar wees getroost, er zijn genoeg van ons die ook in die valkuil zijn getrapt. En worden, uit de donkere tunnel van ontkenning gekomen, dus ook nog eens geconfronteerd met het feit dat ze eigenlijk toch niet hetero blijken te zijn...
Dus zeg ik: Gefeliciteerd met je lesbische* vriendin! *O*

*) Of bisexueel en half in de kast - met mannen aanpappen pastte nou eenmaal iets minder binnen het kader van de schijn ophouden.
Waarom reageer je zo fel?

Ik denk dat GoodGawd het helemaal niet negatief bedoelde.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 19:07:06 #4
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_139784444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:07 schreef Gewas het volgende:
Waarom reageer je zo fel?
Dan heb je me nooit fel gezien...

En vraag ik mezelf toch wel ernstig af wat er zo fel is aan:
• Een hardnekkig heersende (ongegronde) opvatting cynisch neerzetten. Die :') stond er niet voor niets.
• GoodGawd geruststellen dat hij niet de enige is die zich door deze misvatting op het verkeerde been heeft laten zetten.

Je zou hooguit, met de stofkam in de hand, een fel 'help dit fabeltje zo snel mogelijk de wereld uit, verdomme' tussen de regels door kunnen lezen, maar dat slaat natuurlijk niet op de persoon.
Ik denk eerder dat jij het veel negatiever leest dan dat het bedoeld is.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_139818424
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:07 schreef kELAL het volgende:

[..]

Dan heb je me nooit fel gezien...

En vraag ik mezelf toch wel ernstig af wat er zo fel is aan:
• Een hardnekkig heersende (ongegronde) opvatting cynisch neerzetten. Die :') stond er niet voor niets.
• GoodGawd geruststellen dat hij niet de enige is die zich door deze misvatting op het verkeerde been heeft laten zetten.

Je zou hooguit, met de stofkam in de hand, een fel 'help dit fabeltje zo snel mogelijk de wereld uit, verdomme' tussen de regels door kunnen lezen, maar dat slaat natuurlijk niet op de persoon.
Ik denk eerder dat jij het veel negatiever leest dan dat het bedoeld is.
Ok, dan begreep ik je bericht verkeerd. ;)
pi_139834665
ESF / [2014] Oostenrijk - Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix #2

quote:
15s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:07 schreef FANN het volgende:
Jammer dat sommige mensen de boodschap niet begrijpen...

Genderkinderen - Geboren in het verkeerde lichaam

Geboren worden in het verkeerde lichaam; het is een wrede fout van de natuur die tot onvoorstelbaar leed kan leiden. Wie een jongen is, maar zich een meisje voelt, of andersom, komt in grote psychische problemen zodra de puberteit aanbreekt.


Leg je kinderen dat gewoon uit zou ik zeggen...
Godverdomme hij is geen transgender dus alsjeblieft niet met deze info aankomen.

Hij is een artiest , hij kleed zich als vrouw voor geld. En hij liet zijn baard staan omwille van tolerantie jegens vrouwen die baard hebben. Dat was zijn doel.

Hij heeft niks met genderdysforie te maken. Eigenlijk wat hij doet lijkt mij vreselijk dengrerend jegens transgenders. Ik denk dat niet transgenders zitten te wachten op baarden en freaks.

In het nieuws wordt Tom Neuwirth de winnaar van esf transeksueel genoemd. :')
  zondag 11 mei 2014 @ 18:44:25 #7
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139835040
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:33 schreef Skillsy het volgende:
ESF / [2014] Oostenrijk - Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix #2

[..]

Godverdomme hij is geen transgender dus alsjeblieft niet met deze info aankomen.

Hij is een artiest , hij kleed zich als vrouw voor geld. En hij liet zijn baard staan omwille van tolerantie jegens vrouwen die baard hebben. Dat was zijn doel.

Hij heeft niks met genderdysforie te maken. Eigenlijk wat hij doet lijkt mij vreselijk dengrerend jegens transgenders. Ik denk dat niet transgenders zitten te wachten op baarden en freaks.

In het nieuws wordt Tom Neuwirth de winnaar van esf transeksueel genoemd. :')
Bedankt dat je je er even in hebt verdiept. Ik kreeg het alleen oppervlakkig mee en wist niet echt wat ik ervan moest denken.
pi_139848884
Lijkt me niet echt bevorderend voor emancipatie van transseksuelen, die kermisact van Conchita Wurst. ;(

Die walgen immers van baardgroei.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  maandag 12 mei 2014 @ 03:12:43 #9
107792 Hexley
the Platypus
pi_139856476
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:33 schreef Skillsy het volgende:
ESF / [2014] Oostenrijk - Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix #2

[..]

Godverdomme hij is geen transgender dus alsjeblieft niet met deze info aankomen.

Hij is een artiest , hij kleed zich als vrouw voor geld. En hij liet zijn baard staan omwille van tolerantie jegens vrouwen die baard hebben. Dat was zijn doel.

Hij heeft niks met genderdysforie te maken. Eigenlijk wat hij doet lijkt mij vreselijk dengrerend jegens transgenders. Ik denk dat niet transgenders zitten te wachten op baarden en freaks.

In het nieuws wordt Tom Neuwirth de winnaar van esf transeksueel genoemd. :')
Je kunt natuurlijk ook wat verder kijken dan je neus lang is,...

quote:
„Vor allem der Bart ist ein Mittel für mich, zu polarisieren, auf mich aufmerksam zu machen. Die Welt reagiert auf eine Frau mit Haaren im Gesicht. Was ich mir wünsche, wäre, dass sich die Leute ausgehend von meiner ungewöhnlichen Erscheinung Gedanken machen – über sexuelle Orientierung, aber genauso über das Anderssein an sich. Manchmal muss man den Menschen einfach und plakativ klarmachen, worum es geht.“
Dat hij gewonnen heeft is gewoon super,... *O* *O* *O*
pi_139857225
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:46 schreef Quarant het volgende:
Lijkt me niet echt bevorderend voor emancipatie van transseksuelen, die kermisact van Conchita Wurst. ;(

Die walgen immers van baardgroei.
Ik vind het een belachelijke verschijning. Dan zal ik het wel niet begrijpen en intolerant zijn, maar ja.
pi_139857424
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 03:12 schreef Hexley het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook wat verder kijken dan je neus lang is,...
Ach hij kan na afloop vanalles gaan roeptoetteren. Voor de camera een smile en in de kroeg een vechtersbaas.

In de media wordt hij een transseksueel genoemd. Je zou hem serieus kunnen nemen als hij dan ook een baard had ipv smink op zijn gezicht. En zich normaal gedroeg ipv een drama queen. Hij heeft wel alle stereotypen van een dramaqueen neergezet. Hulde en enorme bijdrage jah

Terechte winnaar van het esf? Nee.
pi_139858299
Dat transen alleen recht van bestaan hebben als ze 'geslaagd' zijn in hun 'nieuwe' uiterlijk, is inderdaad een teken van intolerantie. Het is vergelijkbaar met het homo mogen zijn, als je je maar hetero gedraagt.

Ik heb het esf niet gevolgd, maar heb begrepen dat mevrouw Wurst zich als man identificeert en dus eigenlijk meneer Wurst is. Maar veel maakt dat niet uit. Dit is een duidelijk signaal voor diversiteit, dus dat je er ook mag zijn als je anders bent dan bekrompen mensen vinden dat je er uit moet zien. Dat geldt voor transen die 'niet gelukt zijn', vrouwen met gezichtsbeharing of mannelijke trekken, mannen met vrouwelijke trekken, allochtonen in het roze circuit. Kortom, iedereen die volgens de mainstream in zijn/haar omgeving buiten de boot valt.

Je zou het dus kunnen zien als een aanklacht tegen bekrompen hokjesdenken en polariseren.

Als trans heb ik er geen enkel probleem mee. Het is (nog steeds) mijn stellige overtuiging dat de mensen die er wel een probleem mee hebben, reageren vanuit een zwakke plek in hun eigen overtuiging. Vergelijkbaar met homofoben die zelf meer dan gemiddeld homoseksuele gedachten hebben.

Ik heb meneer Wurst wel gezien nu, na overspoeld te zijn door zijn beeltenis in alle media. Maar dat geldt voor iedereen die in de social media gehypt wordt. Hij voldoet overigens niet aan mijn schoonheidsideaal (voor zover dat er is), maar dat is niet erg want ik ga niet met hem daten :) .
pi_139858969
Wie is mevrouw Wust? Het is Tom Neuwirth. Hij is geen transgender. Hij is een artiest en net als elke artiest heeft hij ook een artiesten naam.

Allemaal heel leuk en aardig. Hij wint het esf met een geshminkte baard zogenaamd voor tolerantie (euhm oke?) Als hij daadwerkelijk voor meer tolerantie pleitte had hij zich kunnen inzetten voor deze groepen zoals bvb Dana International. Dat doet Tom niet. Tom is trouwens geen onbekende bij de politie. Hij schijnt nogal een ruwe man te zijn en regelmatig betrokken bij vechtpartijen.

Als ik zo zijn filmpjes bekijkt is hij labiel. Maar ook hij heeft rechten.

Maar het esf is niet bedoeld om een 'statement' te maken. Niet dat hij dat gedaan heeft. Het esf is een songcontest waar kinderen naar kijken. En wat krijgen we volgend jaar? Genetische afwijkende personen?

Net als de wereld veranderd doet de media dat ook. Je ziet ook tientallen shows over dikke mensen. Zogenaamd voor acceptatie maar in werkelijkheid is het amusement voor de kijkers. Dikke mensen worden nog altijd gediscrimineerd.

Je hebt op tv zoveel show en informatie programma's gehad ter 'bevoordering' van transgenders maar nog altijd worden ze niet geaccepteerd. Sterker nog Nederland wordt steeds intoleranter. Dus show of informatie programma's werken niet. Enigste wat deze shows bieden is vermaak. Dat is het hele eier eten.

En als je Tom N met zijn neppe baard in een jurk afkeurd ben je 'narrow minded'. Waar is de tolerantie dan gebleven? Ik vind het eerlijk gezegd bespottelijk dat deze travestiet voor miljoenen publiek mag optrede in familie show. Tolerantie? Signaal voor diversiteit? My ass. Denk je dat hij gewonnen heeft om het feit dat hij 'opkomt' voor vrouwen met baarden of what ever? Denk je dat mensen daarom hem zo prachtig vinden? Neu ze vinden hem leuk omdat hij zich zo gedraagd. Net zoals we graag naar shows kijken waar extreem dikke mensen zitten te ploeten om af te vallen. Kijken we uit medeleven? Nee voor ons vermaak. En de media speelt daar heel slim op in. Evenals shows over mensen met afwijkingen (grote tumoren , de man met geen gezicht ect) hebben we medelijden met deze mensen dat we daarom deze shows kijken? Nee het gaat om ons vermaak.

Daarom is Tom Neuwirth een kermis atractie. Net zoals mensen die afwijkend vroeger op de kermis werden gezet gebeurd het nu anno 2014 op de televisie

De mensen zijn niet veranderd maar de manier hoe ze gepresenteerd worden wel. Van Kermis naar tv.
pi_139860420
Je leest niet. Ik heb niet aangegeven dat hij ook maar iets met transgenders te maken heeft.

Jouw chronische behoefte naar alles wat jij als normaal beschouwt voorkomt dat je buiten je eigen tunnel kijkt. Ook uit eerdere posts van jou blijkt, dat je alles afkeurt wat maar buiten jouw eigen scope valt.

TV is show. Dat kan je leuk vinden of niet. Het staat je vrij daar niet naar te kijken. Dat geldt inderdaad voor alles, ook obesity, mensen met OCD en noem maar op. Jij geeft nu af op meneer Wurst, analoog zou je dus ook moeten kotsen van mensen met OCD. Want ook zij lenen zich als kermisattractie.

In jouw oordeel blijkt duidelijk jouw afkeer voor afwijkende levensvormen, door te verwijzen naar het feit dat er kinderen naar kijken. So what, Wurst is een showtravestiet (dat is niet mijn oordeel maar ik volg het jouwe even). Mogen kinderen niet weten dat die er zijn? Is dat misschien indoctrinatie? Overigens kan je door het optreden niet verrast zijn, want het stond weken tevoren overal. Dus ouders, kots je ervan, dan zet je een andere zender op.

Waarom verwijs je naar het privéleven van die man? Wat heeft dat er mee te maken? Hij solliciteert toch niet voor paus? Jij probeert je punt te maken door hem als persoon te devalueren. Het is een tv programma, amusement dus. Wederom voorkomt jouw eigen afkeer dat je er objectief naar kunt kijken.

Discussies met jou werken niet, zo bleek eerder, omdat je simpelweg je eigen standpunt blijft herhalen. Ik laat het hierbij dus. Maar alles uit jouw vorige reactie bevestigt precies wat ik eerder zei.
  maandag 12 mei 2014 @ 11:22:08 #15
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139860557
Oké, ik ga me hier maar niet mee bemoeien :X .

Behalve dan dat ik hier wel om moest lachen:
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 09:45 schreef Onderweg het volgende:
Hij voldoet overigens niet aan mijn schoonheidsideaal (voor zover dat er is), maar dat is niet erg want ik ga niet met hem daten :) .
  maandag 12 mei 2014 @ 11:56:02 #16
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_139861668
Ik denk dat Skillsy hierin wel gelijk heeft, het is entertainment en zegt weinig over een toenemende tolerantie. Ik vind het ook een beetje pijnlijk om met name LHBT'ers nu om het hardst te zien roepen hoe tolerant Europa wel niet is en dat 'dit een mijlpaal voor transgenders is' terwijl in mijn directe omgeving en op Twitter de transfobe 'grappen' me de laatste dagen om de oren vliegen.

Als Conchita dus iets aangetoond heeft is het wel hoe flinterdun dat laagje tolerantie om ons heen is. Tegenover mij durft mijn omgeving geen transfobe grappen te maken, maar zodra er opeens een vrouw met baard het songfestival wint lijkt alle schroom weg te vallen en is alles geoorloofd.

Ik heb het al vaker gezegd, en ik blijf er bij dat de homoseksueel en de transseksueel die gewoon bij mensen om de hoek wonen en samen met mensen in de rij voor de kassa van de supermarkt staan meer doen voor tolerantie dan dit soort optredens in de media. Pas als mensen zien dat iets in hun eigen omgeving ook voorkomt gaan ze het normaal vinden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_139861908
Mensen met OCD hebben deze stoornis niet voor hun werk :(

Ze sminken hun OCD niet af en gaan naar huis. Rare vergelijking om meneer Neuwirth (Wurst is zijn act) te vergelijken met mensen met OCD. Mevr Wurst haalt dr smink weg , trekt dr jurk uit en gaat naar huis als Tom.

Ik vind jouw overigens ook behoorlijk kortzichtig overkomen eerlijk gezegd. Je wijst altijd naar anderen in dit topic.

Als ik tegen die clown ben die theatraal gaat zitten doen op een songfestifal waar kleine kinderen naar kijken ben ik kortzichtig? Want alles moet kunnen toch?? Ik ben verre van conservatief maar het lijkt alsof wij gedwongen worden om te kijken. Elf jaar geleden mocht er geen lebische act gevoerd worden.
En dat is goed, die show is daar niet voor bedoeld. Ondanks ik een enorme fan van Taty ben en zelf naar hun optreden in Petersburg ben geweest. Alleen hoort hun act niet thuis op een songfestifal. Maar dan ben ik kortzichtig en anti homo natuurlijk.

Als er nu een documentaire gehouden werd over Tom N of soortgelijke mensen prima ben ik helemaal voor. Mensen kunnen dan bewust kiezen om dit te bekijken. Dan kunnen ze begrip opbrengen voor zijn situatie.

Het is naar mijn idee zelfbespot. En waarom je zegt dat het niet jouw type is om mee te daten is mij een compleet raadsel. Eveneens mijn mening omtrent bepaalde zaken die je naarboven haalt om je eigen visie te versterken is zwak.

Maar wat ik ook typ of zeg het zal je geen reet uitmaken inderdaad. Discussie gesloten.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:24:19 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139864171
Ik snap niet zo goed wat die kleine kinderen ermee te maken hebben. Overigens verwacht ik helemaal niet dat er kleine kinderen kijken, het wordt hartstikke laat uitgezonden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 12 mei 2014 @ 13:25:20 #19
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_139864209
huh die baard is toch echt?

ik weet ook niet echt wat ik van Wurst moet denken. Of t nu een vent is of een vrouw ik weet zelf niet eens hoe Wurst zichzelf ziet. Hoe moeten andere het dan weten. Vage verschijning vind ik het maar.

Conchita betekent overigens kut in het spaans en Wurst worst in het duits....heel typisch allemaal.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_139864882
Overigens denk ik niet eens dat hij heeft gewonnen om zang of zijn uiterlijk maar puur als symbool voor een grote Fuck you naar Rusland.
pi_139867082
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:44 schreef Nezhi het volgende:
Overigens denk ik niet eens dat hij heeft gewonnen om zang of zijn uiterlijk maar puur als symbool voor een grote Fuck you naar Rusland.
Dat is ook zo. Taty (Russische groep) mocht niet kussen van MTV op hun award show (2003). Nog geen jaar(?) later zit Madonna met Britney en Christana te lebberen waar Yulia en Lena nog van schrikken :D
pi_139871411
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:24 schreef wonderer het volgende:
Ik snap niet zo goed wat die kleine kinderen ermee te maken hebben. Overigens verwacht ik helemaal niet dat er kleine kinderen kijken, het wordt hartstikke laat uitgezonden.
en het bezwaar tegen theatraal snap ik ook niet.. ESC is toch 1 groot theater?
pi_139875578
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:24 schreef wonderer het volgende:
Ik snap niet zo goed wat die kleine kinderen ermee te maken hebben. Overigens verwacht ik helemaal niet dat er kleine kinderen kijken, het wordt hartstikke laat uitgezonden.
Broertje 12 jaar mocht kijken tot alle songs voorbij waren. Keek samen met mijn oma 91 jaar toen ineens deze persoon on stage kwam. Je had zijn gezicht en die van mijn oma moeten zien. Een show als esf wordt gezien als een familie show. Ik keek als kind regelmatig naar esf. Mochten we zelfs voor opblijven. Lekker met chips.

Zonder waarschuwing wordt een act opgevoerd. Ach moet kunnen toch? Is toch niks raars aan?

Maar ik realiseer me dat we in een maatschappij leven waar alles kan en mag. Niks is te gek. Onder het mom van acceptatie of vrijheid. Het zou mensen helpen meer tolerant te zijn. Gek genoeg is de tolerantie de afgelopen 20 jaar juist afgenomen.

quote:
Uit recent onderzoek van Team Vier in opdracht van SIRE blijkt dat twee op de drie (66%) Nederlanders vinden dat tolerantie de belangrijkste kernwaarde van ons land is. Tegelijkertijd vindt meer dan de helft (53%) dat Nederland in de afgelopen twintig jaar juist minder tolerant is geworden.

Ondanks deze uitkomsten omschrijft 94% van de Nederlanders zichzelf als tolerant. Onze buren vinden we minder tolerant; 66% van de Nederlanders vindt zijn of haar buren tolerant. Veel Nederlanders wijzen dus naar de buren: die zijn intoleranter geworden maar zijzelf niet.
Na aanleiding van Rusland jegens homo's. Hoe tolerant zijn wij eigenlijk?

quote:
We verkondigen zowel in België als Nederland dat we tolerant zijn tegenover homo’s, maar op straat lijken ze wel vogelvrij. Regelmatig worden homo’s in onze steden in elkaar geslagen, gewoon omdat ze hand in hand lopen.

En laten we neit alles op de allochtonen afschuiven ook 'witte hetero's zijn niet altijd tolerant tegenover homoseksuelen. Uit de tweede Zzzip-studie, een grote enquête naar de leefsituatie van Vlaamse holebi’s die in 2011 de mening van 2400 holebi’s en 1000 hetero’s peilde, blijkt dat 12 procent van de hetero-ondervraagden vindt dat er te veel aandacht besteed wordt aan holebi’s. 16 procent denkt dat holebi’s abnormaal zijn, en maar liefst de helft is van mening dat kinderen op school niet moeten leren dat homoseksualiteit normaal is.
pi_139876874
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:12 schreef Skillsy het volgende:

Zonder waarschuwing wordt een act opgevoerd.

bel de politie :o
pi_139877239
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:36 schreef Casiotone het volgende:

[..]

bel de politie :o
Was na aanleiding dat Onderweg zei dat men kan kiezen om niet te kijken.
pi_139877840
Overigens wordt Conchita als transgender en transeksueel gezien.

quote:
Conchita Wurst, een Oostenrijkse transgender artieste
quote:
Na transseksueel Dana International (42) die in 1998 meedeed aan het songfestival is nu Conchita Wurst (24) de held(in) van het festival
quote:
De bebaarde transgender Conchita Würst stoot door voor Oostenrijk, net als underdogs Slovenië en Wit-Rusland.
quote:
Dat Conchita transseksueel is, zorgt er niet voor dat ze minder kans maakt op de winst
quote:
Interview with Transgender woman Conchita Wurst
quote:
The winner of this year's Eurovision is Conchita Wurst (Sausage!), a transgender Austrian.
quote:
Omdat Conchita Wurst 'een vrouw met een baard is. ... Het doet ons denken aan de ophef die de Israëlische transseksueel Dana International
Vergeet 22 mei. De echte Europese verkiezingen vonden gisterenavond plaats in Kopenhagen in de vorm van hamsterwielen, trapezes en torenhoge ladders. Wie zich daarbij een circus voor de geest haalt, zal het zich niet verbazen dat een vrouw met een baard de hoogste toppen scheerde. De Oostenrijkse travestiet Conchita Wurst won de 59ste editie van het Eurovisiesongfestival en gaf daarmee een grote middelvinger naar intolerante landen als Rusland.
pi_139878153
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:55 schreef Skillsy het volgende:
Overigens wordt Conchita als transgender en transeksueel gezien.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Vergeet 22 mei. De echte Europese verkiezingen vonden gisterenavond plaats in Kopenhagen in de vorm van hamsterwielen, trapezes en torenhoge ladders. Wie zich daarbij een circus voor de geest haalt, zal het zich niet verbazen dat een vrouw met een baard de hoogste toppen scheerde. De Oostenrijkse travestiet Conchita Wurst won de 59ste editie van het Eurovisiesongfestival en gaf daarmee een grote middelvinger naar intolerante landen als Rusland.
ja lekker makkelijke berichtgeving.. media zullen zich eens verdiepen in waar ze over schrijven...
pi_139878376
Iedereen denk dat het een zij is of iemand die in transitie is.
pi_139879282
dit terwijl conchita zelf heeft gezegd geen transgender te zijn
pi_139880551
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:08 schreef Skillsy het volgende:
Iedereen denk dat het een zij is of iemand die in transitie is.
Iedereen? Als ik zo iemand tegenkom is dat nou niet echt het eerste dat in me opkomt. Er zijn wel meer vrouwen met baarden (en niet te vergeten snorren) die echt niet trans zijn.
En toende jongens van Queen in het nummer "I want to break free" in dameskleding gestoken gingen, dacht men ook niet "o transgender" en ik kan me ook niet herinneren dat er veel woorden aan vuil zijn gemaakt.


In de berichten die ik las werd Conchita gewoon dragqueen genoemd die zelf heeft gezegd niet echt met het een of andere geslacht te identificeren. Hij wordt zowel hij als zij genoemd.

De baard is geen gimmick voor het songfestival, die laat hij al enige jaren staan.

Had hij slecht gezongen, dan hadden ze hem echt wel neergesabeld, maar en feit is dat het lied gewoon stond als een huis en hij het drie keer zuiver heeft gezongen.
Het was de enige deelnemer waarbij ik kippenvel kreeg. Mijn moeder is zeer slecht ziend en kreeg niks mee van zijn uiterlijk en vond het ook heel goed....

Waar ik me werkelijk groen en geel aan ergerde was het commentaar van de nederlandse commentators tijdens het hele festival dus inclusief halve finales, en ik hoop toch wel dat ik volgend jaar TV heb of ergens anders kan kijken, met Portugees professioneel commentaar, zodat ik niet naar de smaak van de heren hollanders hoef te luisteren die het oa hadden over "een ontplofte kip die lang niet op stok had gezeten" bij een in mijn ogen normaal modern kapsel. Het leek wel of ze alleen lange haren wilden zien bij vrouwen. En meer van die onzin die ik helemaal niet hoefde te horen. Maar dat is een ander onderwerp....

Wel blijkt maar weer dat veel toch weer proberen een hokje voor hem te verzinnen, terwijl hij zo zijn best doet daarbuiten te blijven....

Maar transgender is hij volgens hemzelf niet. Hij voelt zich gewoon "anders". Hij doet ook geen oproep voor meer tolerantie voor 1 groep ofzo.

Ik begrijp niet zo goed hij hij onderwerp van discussie kan zijn.
pi_139882096
Klopt hij voelt zichzelf niet transgender. Maar dat weet de (esf) grote publiek niet

Toen ik in het esf topic een post plaatste over die vent is kreeg ik meteen informatie te zien over genderdysforie. Dat ik maar eens moest inlezen in deze materie en open minded moest zijn. "wat zou ik mijn kinderen kortzichtig opvoeden" was één van de reacties. Dit terwijl hij helemaal geen genderdysforie heeft. Hij is artiest. Hij doet dit vooral voor de kost. Net zoals sommige onder een auto zit. Of de koeien melken. Zou ik evenveel commentaar krijgen als ik commentaar op deze mensen heb??

Dus Tom Neuwirth wordt gewoon gelinkt aan transgender zijn.

Ik vind hem absoluut geen verrijking voor meer begrip jegens transgenders noch homo's. Juist het tegenover gestelde. Hoe hij zat te doen was gewoon lachwekkend en bijna triest. (niet zijn optreden) maar tijdens de score berekening. Een regelrechte dramaqueen. Hij bevestigt alleen maar de voordelen en brengt , naar mijn idee, juist meer schade dan. zoals hij zegt, meer acceptatie. Ja voor zijn portomonee en alter ego ^O^

daarom heb ik het hier ter sprake gebracht. Maar blijkbaar ben ik inderdaad kortzichtig narrow minded of een vele malen grotere jankerd dan meneer worst of kut hoe hij /zij ook zich noemt. En dan te bedenken dat dit in een topic 'de vooroordelen voorbij..." wordt genoemd. nee hoor vergeet het maar. Maar ik ben wel klaar hiermee eigenlijk :P

Het is voorbij, We hebben ons weer vermaakt. Op naar de volgende circus act : chicks with dicks :W
  maandag 12 mei 2014 @ 23:18:03 #32
107792 Hexley
the Platypus
pi_139889153
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:44 schreef Nezhi het volgende:
Overigens denk ik niet eens dat hij heeft gewonnen om zang of zijn uiterlijk maar puur als symbool voor een grote Fuck you naar Rusland.
Precies en natuurlijk voor die andere prehistorische oostbloklanden,
maar laat het wel zien dat we in dit deel van Europa in ieder geval de vrijheid hebben om zoiets te kunnen doen. :Y

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 09:45 schreef Onderweg het volgende:
Ik heb meneer Wurst wel gezien nu, na overspoeld te zijn door zijn beeltenis in alle media. Maar dat geldt voor iedereen die in de social media gehypt wordt. Hij voldoet overigens niet aan mijn schoonheidsideaal (voor zover dat er is), maar dat is niet erg want ik ga niet met hem daten :) .
Zag je je zelf met een homoseksueel daten dan? Ow en voor die beide posts geef ik je "12 points",... ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:02:00 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139896709
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:18 schreef Skillsy het volgende:
Klopt hij voelt zichzelf niet transgender. Maar dat weet de (esf) grote publiek niet

Toen ik in het esf topic een post plaatste over die vent is kreeg ik meteen informatie te zien over genderdysforie. Dat ik maar eens moest inlezen in deze materie en open minded moest zijn. "wat zou ik mijn kinderen kortzichtig opvoeden" was één van de reacties. Dit terwijl hij helemaal geen genderdysforie heeft. Hij is artiest. Hij doet dit vooral voor de kost. Net zoals sommige onder een auto zit. Of de koeien melken. Zou ik evenveel commentaar krijgen als ik commentaar op deze mensen heb??

Dus Tom Neuwirth wordt gewoon gelinkt aan transgender zijn.

Ik vind hem absoluut geen verrijking voor meer begrip jegens transgenders noch homo's. Juist het tegenover gestelde. Hoe hij zat te doen was gewoon lachwekkend en bijna triest. (niet zijn optreden) maar tijdens de score berekening. Een regelrechte dramaqueen. Hij bevestigt alleen maar de voordelen en brengt , naar mijn idee, juist meer schade dan. zoals hij zegt, meer acceptatie. Ja voor zijn portomonee en alter ego ^O^

daarom heb ik het hier ter sprake gebracht. Maar blijkbaar ben ik inderdaad kortzichtig narrow minded of een vele malen grotere jankerd dan meneer worst of kut hoe hij /zij ook zich noemt. En dan te bedenken dat dit in een topic 'de vooroordelen voorbij..." wordt genoemd. nee hoor vergeet het maar. Maar ik ben wel klaar hiermee eigenlijk :P

Het is voorbij, We hebben ons weer vermaakt. Op naar de volgende circus act : chicks with dicks :W
Dat je bezwaar hebt tegen "exploitatie" en de resulterende misverstanden kan ik begrijpen, maar dat stukje "er kijken kleine kinderen" vind ik toch wel echt kortzichtig. Alsof kinderen tegen een ongewone verschijning beschermd moeten worden... :N
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:49:33 #34
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139899535
Ik heb niks tegen drag queen acts, maar het probleem is inderdaad dat men denk dat dat hetzelfde is als transgender zijn.
Mijn moeder belde me zaterdag op. "Ga jij Eurovisie kijken vanavond? Er is daar een meneer met een baard in een jurk die met een hele hoge stem gaat zingen. Echt iets voor jou, want jij bent ook transgender."
Godverdegodver. Nou daar kan ik me kwaad om maken zeg. Door dit soort dingen wordt je geconfronteerd met hoe mensen werkelijk over je denken. Blijkbaar zit ik zelfs bij mijn eigen familie in de categorie "kerels met een jurk aan". Het heeft voor mij de hele avond verpest.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:59:07 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139899862
Leg je je moeder dan ook uit dat het geen transgender persoon is of wat antwoord je dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_139899887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:02 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat je bezwaar hebt tegen "exploitatie" en de resulterende misverstanden kan ik begrijpen, maar dat stukje "er kijken kleine kinderen" vind ik toch wel echt kortzichtig. Alsof kinderen tegen een ongewone verschijning beschermd moeten worden... :N
Dat vindt jij en dat respecteer ik. Ik vind dat het toch voor minderjarigen mentaal verwarring zaait. Mijn ouders vonden het niet geschikt voor mijn broertje.

Als het zo doorgaat wat gaan we dan verwachten? Een muziekale piepshow? En dat moeten we dan ook accepteren want 'openbare seksuele vrijheid' dus het mag niet meer als aanstotend zien worden en moet (lees moet) getolereerd worden?

Dan kun je de kijkwijzer eigenlijk in de prullenmand flikkeren. Gewoon voor AL

Er zijn ouders die hun kinderen (onder 12 jaar) hun kinderen willen beschermen tegen deze. We hoeven niet met de grote massa mee. En het is niet conservatief maar kinderen hoeven hier gewoon nog niet meer geconfronteerd worden klaar. En de ouders hebben 'nog' altijd te zeggen wat zij geschikt vinden en wat niet.

Dat jij deze manier van opvoeden kortzichtig vindt is jouw probleem. En sommige mensen en ouders zich storen aan die man is ons probleem.

Ik ben bewust van de mentaliteit "alles mag en moet" die er heerst. Ben daarom ook zeer benieuwd wat we over aantal jaren gaan zien. We krijgen uiteraard wel eelt als we vanalles zien. En daarom is het allemaal maar normaal en als je afwijkt of er niet van gediend bent ben je "kortzichtig". Grappig

Jij voedt je kinderen anders op dan mijn moeder of de buurman.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:01:29 #37
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139899952
Overgens is dit een erg goed artikel over de schade die drag queen acts aanrichten als ze niet onderscheid worden van transgenderisme/transseksualiteit.

The worst assimilation of all: How modern-day drag hurts trans women and achieves little or nothing of value
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:03:15 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139900023
Ik snap niet waarom het zien van diversiteit schadelijk is voor kinderen, in jouw optiek. Voor kinderen is ALLES nieuw en verwarrend en raar, daarom stellen ze ook vragen over dingen die voor ons zo klaar als een klontje zijn. Kinderen leren dat iets dat wij volwassenen herkennen als een (extreme) minderheid niet goed is en vermeden moet worden, is volgens mij veel schadelijker dan ze er vroeg mee te laten kennismaken, uitleggen dat er heel weinig mensen zijn die zich zo gedragen, maar dat er geen reden is om ze belachelijk te maken omdat hun keuzes afwijken van wat de meeste mensen doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:04:17 #39
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139900067
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:59 schreef wonderer het volgende:
Leg je je moeder dan ook uit dat het geen transgender persoon is of wat antwoord je dan?
Heb ik ook gedaan. Ik heb daar zo'n hekel aan, dus ik heb gelijk duidelijk gemaakt dat Conchita Wurst NIET transgender is.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:04:20 #40
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139900069
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:59 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dat vindt jij en dat respecteer ik. Ik vind dat het toch voor minderjarigen mentaal verwarring zaait. Mijn ouders vonden het niet geschikt voor mijn broertje.

Als het zo doorgaat wat gaan we dan verwachten? Een muziekale piepshow? En dat moeten we dan ook accepteren want 'openbare seksuele vrijheid' dus het mag niet meer als aanstotend zien worden en moet (lees moet) getolereerd worden?

Dan kun je de kijkwijzer eigenlijk in de prullenmand flikkeren. Gewoon voor AL

Er zijn ouders die hun kinderen (onder 12 jaar) hun kinderen willen beschermen tegen deze. We hoeven niet met de grote massa mee. En het is niet conservatief maar kinderen hoeven hier gewoon nog niet meer geconfronteerd worden klaar. En de ouders hebben 'nog' altijd te zeggen wat zij geschikt vinden en wat niet.

Dat jij deze manier van opvoeden kortzichtig vindt is jouw probleem. En sommige mensen en ouders zich storen aan die man is ons probleem.

Ik ben bewust van de mentaliteit "alles mag en moet" die er heerst. Ben daarom ook zeer benieuwd wat we over aantal jaren gaan zien. We krijgen uiteraard wel eelt als we vanalles zien. En daarom is het allemaal maar normaal en als je afwijkt of er niet van gediend bent ben je "kortzichtig". Grappig

Jij voedt je kinderen anders op dan mijn moeder of de buurman.
Wat is er mis met aan je kind uitleggen dat er mannen zijn die zich graag verkleden als vrouw, en andersom? En wat is er mis om uit te leggen wat genderdysforie is?
Jouw post komt heel erg op me over zoals Amerikanen op homo's reageren. "How am I going to explain this to my child?"

Ik snap niet waarom een kind hiervoor "beschermd" zou moeten worden. Er is niks mis mee, en er is al helemaal niks schokkends aan. Dat jij/jullie te lui zijn om aan je broertje uit te leggen wat een travestiet of transgender is, dat is toch echt jullie probleem en niet van de rest van de wereld.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:04:22 #41
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139900071
Alles staat en valt bij onderwijs en educatie. Roepen dat het zo verschrikkelijk is dat je door drag queens wordt gezien als mannen in jurken, zet minder zoden aan de dijk dan die mensen even uitleggen dat er een verschil tussen zit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:08:58 #42
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139900269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:03 schreef wonderer het volgende:
Ik snap niet waarom het zien van diversiteit schadelijk is voor kinderen, in jouw optiek. Voor kinderen is ALLES nieuw en verwarrend en raar, daarom stellen ze ook vragen over dingen die voor ons zo klaar als een klontje zijn. Kinderen leren dat iets dat wij volwassenen herkennen als een (extreme) minderheid niet goed is en vermeden moet worden, is volgens mij veel schadelijker dan ze er vroeg mee te laten kennismaken, uitleggen dat er heel weinig mensen zijn die zich zo gedragen, maar dat er geen reden is om ze belachelijk te maken omdat hun keuzes afwijken van wat de meeste mensen doen.
Het zijn juist kinderen die er vaak heel erg voor open staan. Omdat ze nog niet bevooroordeeld zijn of beïnvloed zijn door de mening of uitspraken van anderen.
Dan is het juist goed om aan ze uit te leggen wat het is en dat er niks mis mee is. Hell, misschien wil zijn broertje zich ook wel als meisje verkleden. Dan is het juist goed dat 'ie weet dat het kan en dat 'ie zich er niet voor hoeft te schamen. Anders krijg je mijn verhaal, dat je je al vanaf je 12e zo voelt maar je er zo erg voor schaamt dat je er pas op je 25e mee naar buiten komt. Dus uitgerekend ben ik dan zo'n 13 jaar ongelukkig en depressief geweest en heb ik niet mezelf kunnen zijn. En waarom? Juist omdat men er niet over praatte.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:23:21 #43
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139900856
Educatie inderdaad. Dat is het 'em. Het kleine broertje van een vriendin van me had na het songfestival een hoop vragen. Moeders heeft hem redelijk goed uitgelegd wat transgender betekend en dat er niets mis mee is. Da's verder prima. Maar omdat Conchita Wurst constant transgender wordt genoemd door de media, denk kleine Chris nu dat transgender mensen vrouwen met baarden of kerels met jurken zijn.
Er is mij inmiddels gevraagd om het verschil nog eens wat genuanceerder uit te leggen zodat er geen verwarring is.
pi_139901220
Het probleem is (was) dat mijn moeder niet kon uitleggen wat het was. Mijn broertje riep "dat is een man" en mijn moeder dacht dat het een vrouw was. Er werd immers "zij" en "vrouw" omschreven. Mijn broertje weet dat er mannen zijn die zich als vrouw kleden. Die informatie krijgen ze al snel met zich mee.

Alleen kon mijn moeder niet uitleggen dat deze Tom (ja ik noem hem zo omdat die andere naam te ingewikkeld is) dat het een travestie was omdat ze zelf dacht dat het een vrouw was. Zij was namelijk van overtuigd dat het een vrouw met een baard was die zich niet geschoren heeft. Er was immers tot voorkort nog een vrouw met deze 'conditie' die de media opzocht. Ze vroeg aan mij wie die 'Tom' was. En ik dacht ook een vrouw. Middels Google kwamen we erachter dat het geen vrouw is noch geen transseksueel (zoals Dana). Veder is mijn moeder absoluut niet tegen homo's travestieten (al hoewel ze deze niet kan begrijpen) alleen vond ze het niet gepast dat er zomaar zoiemand zonder waarschuwing on stage kwam terwijl haar zoontje keek.

Mijn broertje vond het wel grappig. Hij bleef er maar over door. Mijn zusje (iets ouder) ook. Die vroeg zich af of zij een piemel had. Mijn moeder kon die vraag niet beantwoorden. Ze besloot vrij snel om de kinderen naar bed te sturen. Ze heeft er overigens wel met ze over gehad.

Maar ik bedoel dat we maar moeten kijken , zonder dat er gewaarschuwd wordt. Noem het kortzichtig. Ik ben verontwaardigd over zijn verschijning. Ik vind het belachelijk en niet thuishoren op een esf. Ik wil daar niet naar kijken maar ja weet ik veel. En ik wil mijn kinderen daar ook niet naar laten kijken. Maar mijn moeder legt het wel uit nadien ze wist wat "het" was. Maar dat kon tijdens de uitzending niet omdat het jah een vrouw leek. Mijn broertje vond juist dat het een man was.

Achteraf wel grappig. Het is wel een knappe vrouw (zonder de smink baard dan)

Maar ik vind niet dat hij voor meer tolerantie zorgt eerder tegenovergestelde :D

Maar ik gooit dit topic uit mijn AT want ik heb genoeg gezegd. Me niet meer quoten ajb.

Ik wilde alleen aantonen dat hij door het grote publiek en media als transgender /en transeksueel wordt gezien. Dat vond ik dan weer apart. Ik heb persoonlijk nog nooit een transvrouw met een baard ontmoet en waar ze nog trots op is ook :D
pi_139901562
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:04 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Wat is er mis met aan je kind uitleggen dat er mannen zijn die zich graag verkleden als vrouw, en andersom? En wat is er mis om uit te leggen wat genderdysforie is?
Jouw post komt heel erg op me over zoals Amerikanen op homo's reageren. "How am I going to explain this to my child?"

Ik snap niet waarom een kind hiervoor "beschermd" zou moeten worden. Er is niks mis mee, en er is al helemaal niks schokkends aan. Dat jij/jullie te lui zijn om aan je broertje uit te leggen wat een travestiet of transgender is, dat is toch echt jullie probleem en niet van de rest van de wereld.
Nou nou nou wat een oordelen heb jij klaar staan. Te lui nog wel? Anti homo nog wel.

"De vooroordelen voorbij.."

Prachtig die TT :D
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:53:22 #46
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139902201
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:39 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Nou nou nou wat een oordelen heb jij klaar staan. Te lui nog wel? Anti homo nog wel.

"De vooroordelen voorbij.."

Prachtig die TT :D
Grappig hoe je het uit verband trekt.
Je ouders vonden het niet geschikt voor je broertje, waarom dan? Wat is hier aanstootgevend aan? Leg het hem gewoon uit, dan snapt 'ie het wel. Omdat je dat niet doet maak ik op dat je dat niet kunt of wilt.
En ik schrijf nergens dat jij of je familie anti-homo zijn. Ik trek alleen vergelijkingen met Amerika, waar er mensen zijn die het teveel werk vinden om hun kinderen uit te leggen dat er niet alleen jongens met meisjes en meisjes met jongens op elkaar verliefd worden. En er dan maar tegen zijn dat homo's mogen trouwen of op tv verschijnen.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 13:01:28 #47
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139902538
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:31 schreef Skillsy het volgende:
Het probleem is (was) dat mijn moeder niet kon uitleggen wat het was. Mijn broertje riep "dat is een man" en mijn moeder dacht dat het een vrouw was. Er werd immers "zij" en "vrouw" omschreven. Mijn broertje weet dat er mannen zijn die zich als vrouw kleden. Die informatie krijgen ze al snel met zich mee.

Alleen kon mijn moeder niet uitleggen dat deze Tom (ja ik noem hem zo omdat die andere naam te ingewikkeld is) dat het een travestie was omdat ze zelf dacht dat het een vrouw was. Zij was namelijk van overtuigd dat het een vrouw met een baard was die zich niet geschoren heeft. Er was immers tot voorkort nog een vrouw met deze 'conditie' die de media opzocht. Ze vroeg aan mij wie die 'Tom' was. En ik dacht ook een vrouw. Middels Google kwamen we erachter dat het geen vrouw is noch geen transseksueel (zoals Dana). Veder is mijn moeder absoluut niet tegen homo's travestieten (al hoewel ze deze niet kan begrijpen) alleen vond ze het niet gepast dat er zomaar zoiemand zonder waarschuwing on stage kwam terwijl haar zoontje keek.

Mijn broertje vond het wel grappig. Hij bleef er maar over door. Mijn zusje (iets ouder) ook. Die vroeg zich af of zij een piemel had. Mijn moeder kon die vraag niet beantwoorden. Ze besloot vrij snel om de kinderen naar bed te sturen. Ze heeft er overigens wel met ze over gehad.

Maar ik bedoel dat we maar moeten kijken , zonder dat er gewaarschuwd wordt. Noem het kortzichtig. Ik ben verontwaardigd over zijn verschijning. Ik vind het belachelijk en niet thuishoren op een esf. Ik wil daar niet naar kijken maar ja weet ik veel. En ik wil mijn kinderen daar ook niet naar laten kijken. Maar mijn moeder legt het wel uit nadien ze wist wat "het" was. Maar dat kon tijdens de uitzending niet omdat het jah een vrouw leek. Mijn broertje vond juist dat het een man was.

Achteraf wel grappig. Het is wel een knappe vrouw (zonder de smink baard dan)

Maar ik vind niet dat hij voor meer tolerantie zorgt eerder tegenovergestelde :D

Maar ik gooit dit topic uit mijn AT want ik heb genoeg gezegd. Me niet meer quoten ajb.

Ik wilde alleen aantonen dat hij door het grote publiek en media als transgender /en transeksueel wordt gezien. Dat vond ik dan weer apart. Ik heb persoonlijk nog nooit een transvrouw met een baard ontmoet en waar ze nog trots op is ook :D
Ze vond het ongepast dat iemand zoals Conchita on stage kwam zonder waarschuwing? Mijn god, is dit de wereld waarin wij leven? Dat er gewaarschuwd moet worden als er iemand op televisie in beeld komt die afwijkt van het hokje man of vrouw?
Sorry hoor, maar dan ben je echt bekrompen. Als je broertje denkt dat het een man is, en je moeder denkt wat anders, laat het dan gewoon in het midden. Je kunt 'm best uitleggen wat een travestiet is en wat een transgender is, daar is niks mis mee. En wat ze nou werkelijk is dat maakt toch helemaal niet uit? Ze presenteert zich als een dame, dus dan is ze dat wat mij betreft. Ook al verkleedt ze zich alleen zo of is het een act, op dat moment is zij Conchita.

Ik ben het echt totaal niet eens met jouw manier van denken. Je probeert iets goed te praten wat niet goed te praten valt, en betrekt er dingen bij die totaal niet relevant zijn.

Overigens vind ik het wel een beetje makkelijk om snel weg te gaan als je er niet uit komt. Je hebt gekozen om hier te posten, dus dan kunnen er ook mensen op reageren. Zeker met de dingen die jij post.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 13:03:11 #48
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139902627
Maar ik ben nu wel een beetje klaar met dit songfestival geneuzel. Zullen we het over wat anders hebben?
Is het VU er inmiddels al uit met de zorgverzekeraars?
pi_139902949
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:01 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Ze vond het ongepast dat iemand zoals Conchita on stage kwam zonder waarschuwing? Mijn god, is dit de wereld waarin wij leven? Dat er gewaarschuwd moet worden als er iemand op televisie in beeld komt die afwijkt van het hokje man of vrouw?
Sorry hoor, maar dan ben je echt bekrompen. Als je broertje denkt dat het een man is, en je moeder denkt wat anders, laat het dan gewoon in het midden. Je kunt 'm best uitleggen wat een travestiet is en wat een transgender is, daar is niks mis mee. En wat ze nou werkelijk is dat maakt toch helemaal niet uit? Ze presenteert zich als een dame, dus dan is ze dat wat mij betreft. Ook al verkleedt ze zich alleen zo of is het een act, op dat moment is zij Conchita.

Ik ben het echt totaal niet eens met jouw manier van denken. Je probeert iets goed te praten wat niet goed te praten valt, en betrekt er dingen bij die totaal niet relevant zijn.

Overigens vind ik het wel een beetje makkelijk om snel weg te gaan als je er niet uit komt. Je hebt gekozen om hier te posten, dus dan kunnen er ook mensen op reageren. Zeker met de dingen die jij post.
Oh okay
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:48:32 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139906676
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:03 schreef J.Gibbs het volgende:
Maar ik ben nu wel een beetje klaar met dit songfestival geneuzel. Zullen we het over wat anders hebben?
Is het VU er inmiddels al uit met de zorgverzekeraars?
Geen VU-nieuws, wel iets anders dan ESF: Ik had van het weekend een jongen over de vloer met wie ik voorzichtig een beetje aan het daten ben, dus op een gegeven moment toch maar even verteld. Hij had geen idee, maar het maakte geen verschil.

Dat zijn toch wel fijne dingen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:09:55 #51
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139907334
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Geen VU-nieuws, wel iets anders dan ESF: Ik had van het weekend een jongen over de vloer met wie ik voorzichtig een beetje aan het daten ben, dus op een gegeven moment toch maar even verteld. Hij had geen idee, maar het maakte geen verschil.

Dat zijn toch wel fijne dingen.
Kijk, dat is nou mooi :) . Ik ben blij voor je.

Ik zelf kijk uit naar zondag omdat dan mijn beste vriend langskomt (woont ver weg) en ik kan echt fijn met hem praten en hij begrijpt me echt O+ .
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:14:34 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139907470
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:09 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou mooi :) . Ik ben blij voor je.

Ik zelf kijk uit naar zondag omdat dan mijn beste vriend langskomt (woont ver weg) en ik kan echt fijn met hem praten en hij begrijpt me echt O+ .
Fijn praten is echt fijn. Ik mis mijn beste vriend ook ontzettend, vooral vanwege het ouwehoeren. Veel plezier vast :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:16:25 #53
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139907539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Geen VU-nieuws, wel iets anders dan ESF: Ik had van het weekend een jongen over de vloer met wie ik voorzichtig een beetje aan het daten ben, dus op een gegeven moment toch maar even verteld. Hij had geen idee, maar het maakte geen verschil.

Dat zijn toch wel fijne dingen.
Ah, wat leuk om te horen! Zelf zit ik heel erg een date uit te stellen omdat ik nog niet zoveel vertrouwen heb in m'n vrouwelijke verschijning. Op school en naar het werk ben ik nog gewoon jongen, dus het voelt nog een beetje nieuw en onwennig aan...
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:16:36 #54
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139907544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Fijn praten is echt fijn. Ik mis mijn beste vriend ook ontzettend, vooral vanwege het ouwehoeren. Veel plezier vast :)
Ja, het is gewoon zo fijn om dan te praten met iemand die snapt wat je voelt enzo en het begrijpt. Da's toch anders dan dat je met zomaar iemand praat.
Maar waarom moet je 'm missen? Woont 'ie ook ver weg? Of is 'ie er niet meer? ;( .

En dankjewel!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:17:09 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139907561
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:16 schreef Naidje het volgende:

[..]

Ah, wat leuk om te horen! Zelf zit ik heel erg een date uit te stellen omdat ik nog niet zoveel vertrouwen heb in m'n vrouwelijke verschijning. Op school en naar het werk ben ik nog gewoon jongen, dus het voelt nog een beetje nieuw en onwennig aan...
Ik ben inmiddels ruim vier jaar aan de hormonen en drie jaar post-op, dat zal ongetwijfeld verschil maken. DAt zelfvertrouwen komt met de jaren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:17:26 #56
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139907574
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:16 schreef Naidje het volgende:

[..]

Ah, wat leuk om te horen! Zelf zit ik heel erg een date uit te stellen omdat ik nog niet zoveel vertrouwen heb in m'n vrouwelijke verschijning. Op school en naar het werk ben ik nog gewoon jongen, dus het voelt nog een beetje nieuw en onwennig aan...
Niet uitstellen, het is natuurlijk extreem spannend, maar ik denk dat het ook wel goed voor je zal voelen als je dan als vrouw daar met je date zit.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:17:43 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139907585
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:16 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Ja, het is gewoon zo fijn om dan te praten met iemand die snapt wat je voelt enzo en het begrijpt. Da's toch anders dan dat je met zomaar iemand praat.
Maar waarom moet je 'm missen? Woont 'ie ook ver weg? Of is 'ie er niet meer? ;( .

En dankjewel!
Hij woont in Frankfurt. Is trouwens "gewoon" cisgender en hetero, maar openminded en oprecht geinteresseerd. Heel fijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:18:02 #58
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139907594
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels ruim vier jaar aan de hormonen en drie jaar post-op, dat zal ongetwijfeld verschil maken. DAt zelfvertrouwen komt met de jaren.
Fijn om te lezen, dat laatste. Het zelfvertrouwen is er bij mij ook nog niet echt.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:18:58 #59
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139907623
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hij woont in Frankfurt. Is trouwens "gewoon" cisgender en hetero, maar openminded en oprecht geinteresseerd. Heel fijn.
Ah, oké. Ook wel ver weg dus. En lijkt me echt fijn ja :) . Maakt niet uit wat 'ie is, als 'ie maar openminded en oprecht geïnteresseerd is :) .
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:19:52 #60
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139907650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:17 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Niet uitstellen, het is natuurlijk extreem spannend, maar ik denk dat het ook wel goed voor je zal voelen als je dan als vrouw daar met je date zit.
Tja, het helpt ook niet echt dat ik afgelopen week hartstikke ziek was. Als hoestende, snotterende hoop ellende komt je ook niet zo goed over op een date. :p
Maar misschien heb je gelijk. Ze weet al dat ik trans ben, dus dat zal niet als verassing komen.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:21:43 #61
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139907710
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:19 schreef Naidje het volgende:

[..]

Tja, het helpt ook niet echt dat ik afgelopen week hartstikke ziek was. Als hoestende, snotterende hoop ellende komt je ook niet zo goed over op een date. :p
Maar misschien heb je gelijk. Ze weet al dat ik trans ben, dus dat zal niet als verassing komen.
Onee, dan zou ik het ook uitstellen hoor als ik ziek ben. Ik wil er wel echt fris en fruitig als vrouwtje staan dan. En anders is het ook niet echt aantrekkelijk natuurlijk :P .
Oh nice, dat is misschien ook wel goed, dat ze weet wat ze kan verwachten. Ik twijfel daar altijd een beetje over of ik het moet zeggen. Want aan de ene kant ben ik gewoon een meisje, maar aan de andere kant zijn er nog wel allerlei dingen waaraan je kunt merken dat het lichamelijk niet altijd zo geweest is.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:23:55 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139907768
Voor jullie is het misschien net wat lastiger, ook. Maar ik denk werkelijk dat als mensen je een beetje kennen, en je ook bereid bent om een en ander goed uit te leggen, dat het best wel goed komt. Dat mensen uiteindelijk minder bezwaren hebben dan je zou denken.

Het is alleen nooit een fijne situatie, dat uit de kast komen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:25:15 #63
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139907797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:21 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Onee, dan zou ik het ook uitstellen hoor als ik ziek ben. Ik wil er wel echt fris en fruitig als vrouwtje staan dan. En anders is het ook niet echt aantrekkelijk natuurlijk :P .
Oh nice, dat is misschien ook wel goed, dat ze weet wat ze kan verwachten. Ik twijfel daar altijd een beetje over of ik het moet zeggen. Want aan de ene kant ben ik gewoon een meisje, maar aan de andere kant zijn er nog wel allerlei dingen waaraan je kunt merken dat het lichamelijk niet altijd zo geweest is.
Tja, duurt bij mij nog zeker een half jaar voordat ik aan de hormonen kan, en m'n haar is nu nog een beetje in een halflang tussenstadium waar ik niet superveel kan, om over m'n stem nog maar te zwijgen.
Aan de andere kant, ik heb wel wat leuke outfits en ben goed met makeup. :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:30:23 #64
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139907992
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:25 schreef Naidje het volgende:

[..]

Tja, duurt bij mij nog zeker een half jaar voordat ik aan de hormonen kan, en m'n haar is nu nog een beetje in een halflang tussenstadium waar ik niet superveel kan, om over m'n stem nog maar te zwijgen.
Aan de andere kant, ik heb wel wat leuke outfits en ben goed met makeup. :)
Oh ja... dat herinner ik me nog wel, die tijd. Is even vervelend, maar voor je het weet zit je aan de hormonen en is je haar al langer en vrouwelijker. Het komt wel goed :) .
Met logopedie ben ik nog niet zo lang bezig dus ik kan zeggen dat mijn stem nog behoorlijk mannelijk is.
Wel tof dat je leuke outfits hebt en goed bent met make-up. Dat gaat je zeker helpen :) . En zodra dat haar wat langer is gaat dat je ook wel helpen, want door lang haar lijk je al snel vrouwelijker (vind ik dan).
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:49:59 #65
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139908638
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Oh ja... dat herinner ik me nog wel, die tijd. Is even vervelend, maar voor je het weet zit je aan de hormonen en is je haar al langer en vrouwelijker. Het komt wel goed :) .
Met logopedie ben ik nog niet zo lang bezig dus ik kan zeggen dat mijn stem nog behoorlijk mannelijk is.
Wel tof dat je leuke outfits hebt en goed bent met make-up. Dat gaat je zeker helpen :) . En zodra dat haar wat langer is gaat dat je ook wel helpen, want door lang haar lijk je al snel vrouwelijker (vind ik dan).
Ik kan nie wachten! :p
Ik studeer dit jaar ook af, dus dan hoef ik ook geen rekening meer te houden met mn klasgenoten en mn collega's op stage. Hopelijk kan ik dat iets meer mezelf zijn in het dagelijks leven. :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:59:09 #66
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_139932500
Vandaag kwam ik er achter dat ik op het onderdeel "Het afwimpelen van opdringerige mannen" nog iets bij moet spijkeren... (iemand tips?)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  woensdag 14 mei 2014 @ 00:25:39 #67
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_139933464
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:59 schreef kELAL het volgende:
Vandaag kwam ik er achter dat ik op het onderdeel "Het afwimpelen van opdringerige mannen" nog iets bij moet spijkeren... (iemand tips?)
"Nee."
Bot zijn is vaak het beste. Dan hebben ze maar een slecht beeld over jou... dat zegt alleen maar iets over hun.
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 14 mei 2014 @ 01:04:28 #68
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139934304
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:25 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

"Nee."
Bot zijn is vaak het beste. Dan hebben ze maar een slecht beeld over jou... dat zegt alleen maar iets over hun.
Helemaal mee eens! Aardig blijven helpt gewoon niet heb ik in de praktijk vernomen. Dan snappen ze het niet en blijven ze doorgaan :{ .
  woensdag 14 mei 2014 @ 01:12:38 #69
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139934399
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:49 schreef Naidje het volgende:

[..]

Ik kan nie wachten! :p
Ik studeer dit jaar ook af, dus dan hoef ik ook geen rekening meer te houden met mn klasgenoten en mn collega's op stage. Hopelijk kan ik dat iets meer mezelf zijn in het dagelijks leven. :)
Oh, dat is wel handig. Ik vind het wel fijn dat ik destijds met m'n school gestopt ben. Ik zou het denk ik best wel ongemakkelijk vinden om het dan te vertellen en dat dan ook echt alle veranderingen kunnen volgen...
En al helemaal nu ik dat gedoe met de hormonen echt begin te merken. Ik zou echt dood gaan van schaamte als ik op school opeens moest huilen...
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:46:32 #70
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139975761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 01:12 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]
En al helemaal nu ik dat gedoe met de hormonen echt begin te merken. Ik zou echt dood gaan van schaamte als ik op school opeens moest huilen...
Kan ik me voorstellen. Ik ben 2 keer tijdens een slechte beoordeling in tranen uitgebarsten en ik zakte echt door de grond. En dan ben ik nog niet eens met hormonen bezig.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:57:05 #71
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139975994
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:46 schreef Naidje het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Ik ben 2 keer tijdens een slechte beoordeling in tranen uitgebarsten en ik zakte echt door de grond. En dan ben ik nog niet eens met hormonen bezig.
Oh god... nu herinner ik me opeens weer die keer dat ik ook 1 op 1 met 2 docenten in een kamertje zat omdat het niet zo goed ging met mijn opleiding. En dat ze allemaal persoonlijke vragen stelden en ik ook in tranen uitbarstte.
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:28:15 #72
296917 Abby79
Being myself!
pi_139976639
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:46 schreef Naidje het volgende:
Kan ik me voorstellen. Ik ben 2 keer tijdens een slechte beoordeling in tranen uitgebarsten en ik zakte echt door de grond. En dan ben ik nog niet eens met hormonen bezig.
Ik heb het zelfs ooit gehad bij een functioneringsgesprek wat goed ging :P.

Gisteren trouwens dat gesprek gehad in Gent... het was een net gesprek, maar de uiteindelijke conclusie die zij hadden was toch een "Eigenlijk heb je gewoon dikke pech". :'(

Ik heb (uiteraard) een kopie opgevraagd van mijn dossier, zodat ik ergens een second opinion kan vragen, maar ik denk niet dat ik ooit nog een duidelijke reden te weten krijg voor m'n problemen. Zucht.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 11:42:15 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140013964
Een collega zei net dat ik best wel breed ben. Toch leuk om te horen :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 17 mei 2014 @ 22:24:53 #74
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140071250
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:28 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik heb het zelfs ooit gehad bij een functioneringsgesprek wat goed ging :P.

Gisteren trouwens dat gesprek gehad in Gent... het was een net gesprek, maar de uiteindelijke conclusie die zij hadden was toch een "Eigenlijk heb je gewoon dikke pech". :'(

Ik heb (uiteraard) een kopie opgevraagd van mijn dossier, zodat ik ergens een second opinion kan vragen, maar ik denk niet dat ik ooit nog een duidelijke reden te weten krijg voor m'n problemen. Zucht.
Dat is mooi kut :{ . Nu die second opinion afwachten dus?
  zaterdag 17 mei 2014 @ 22:25:10 #75
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140071265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:42 schreef wonderer het volgende:
Een collega zei net dat ik best wel breed ben. Toch leuk om te horen :D
Ik heb een foto van jou gezien... jij bent ook gewoon breed :D .
  zaterdag 17 mei 2014 @ 23:37:38 #76
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140074819
Ik merk dat ik die bevestiging toch wel een beetje nodig heb. Niet omdat ik twijfel of onzeker ben, maar het is fijn om te weten dat andere mensen je (eindelijk) zo zien zoals je jezelf ziet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_140076404
Weet iemand al hoe het moet gaan werken met het naams/geslachtswijzigen? Ik heb contact opgenomen met de gemeente hier maar ze wisten van niets.
  zondag 18 mei 2014 @ 00:37:05 #78
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140077158
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:37 schreef wonderer het volgende:
maar het is fijn om te weten dat andere mensen je (eindelijk) zo zien zoals je jezelf ziet.
En daarom heb ik ook een dubbel gevoel bij m'n eerder genoemde voorvalletje: Het is een enorme opsteker dat je door een 10 jaar jongere vent als 'interessant' wordt gezien.
't Is alleen jammer dat hij van 't type 'daar wil ik niet dood mee gevonden worden' was en maar blééf proberen :')
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:17 schreef Nezhi het volgende:
Weet iemand al hoe het moet gaan werken met het naams/geslachtswijzigen?
Vraag het op 30 juni; 't zal mij niet verbazen als ze dan nét begonnen zijn met de implementatie :X
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_140080342
Naja, de wijziging voor paspoorten etc. (van 5 naar 10 jaar dacht ik?) werd ook de dag of twee dagen vantevoren pas geïmplementeerd ja...
pi_140080435
Aan de mensen hier: zijn er transgenders waar jullie qua uiterlijk naar opkijken?

Zo van: zo zou ik er ook graag uit willen zien?
  zondag 18 mei 2014 @ 08:18:28 #81
296917 Abby79
Being myself!
pi_140081135
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 03:35 schreef theunderdog het volgende:
Aan de mensen hier: zijn er transgenders waar jullie qua uiterlijk naar opkijken?

Zo van: zo zou ik er ook graag uit willen zien?
Dat heb ik bij bijna iedereen die voor haar pubertijd begonnen is ;). Ik zou het niet erg vinden eruit te zien als een (wat zwaardere, want ze is echt te dun,) Valentijn of zo :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_140081171
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:17 schreef Nezhi het volgende:
Weet iemand al hoe het moet gaan werken met het naams/geslachtswijzigen? Ik heb contact opgenomen met de gemeente hier maar ze wisten van niets.
Ik heb bij mijn gemeente navraag gedaan, maar die wisten ook van niets en kwamen met een "Vraag het later nog maar eens." Op goed geluk heb ik contact opgenomen met de gemeente waar ik ben geboren (ik vermoed dat ik daar heen moet, de rechter stuurt het ook naar die gemeente) en die stelden zich iets klantgerichter op. Ook zij hadden nog geen duidelijkheid, maar wilden wel alvast een afspraak maken bij de afdeling burgerzaken. Op voorwaarde dat ze tegen die tijd een procedure hebben, heb ik op 1 juli om een afspraak voor de juridische geslachtswijzing. 8-)

Bij het VUmc heb ik het afgelopen week ook gevraagd. Ik was daar voor mijn laatste gesprek met de pyscholoog. *) De basis en format voor de verklaringen zijn ze mee bezig. Maar daar moeten nogal wat disciplines en juristen overheen plassen. Ze verwachten dat voor hen die al groen licht hebben de verklaring half-eind juni uitgegeven kan worden.
  zondag 18 mei 2014 @ 09:37:33 #83
296917 Abby79
Being myself!
pi_140081700
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 08:26 schreef Fixers het volgende:
Bij het VUmc heb ik het afgelopen week ook gevraagd. Ik was daar voor mijn laatste gesprek met de pyscholoog. *) De basis en format voor de verklaringen zijn ze mee bezig. Maar daar moeten nogal wat disciplines en juristen overheen plassen. Ze verwachten dat voor hen die al groen licht hebben de verklaring half-eind juni uitgegeven kan worden.
Dat vertelde Jos mij ook, ik stuurde deze weekbeen mailtje over hoe ze met in het buitenland behandelde patiënten om zouden gaan en kreeg bericht terug dat ze met ern verklaring uit Gent al voldoende zouden hebben. Als ik die doorstuurde zouden ze wel iets kunnen regelen.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 18 mei 2014 @ 12:07:12 #84
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140084142
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 03:35 schreef theunderdog het volgende:
Aan de mensen hier: zijn er transgenders waar jullie qua uiterlijk naar opkijken?
Nee, want ik vind het neerkijken op m'n allergrootste anti-voorbeeld véél leuker! })
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_140084300
quote:
16s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:07 schreef kELAL het volgende:

[..]

Nee, want ik vind het neerkijken op m'n allergrootste anti-voorbeeld véél leuker! })
Waarom is dat je anti-voorbeeld?
  zondag 18 mei 2014 @ 12:19:45 #86
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140084514
Ik kwam gisteren op de stripbeurs een hele leuke dame tegen waarvan ik twijfel of ze trans is of niet. Ik heb het maar niet gevraagd want ik wilde haar ook niet in verlegenheid brengen. Maar ze zag er heel leuk uit (als vrouw, maar ook als haar cosplay typetje als kat) en was ook erg vriendelijk :) .
Alleen de redelijk mannelijke stem, de lengte en de voeten vielen me op, waardoor ik erover na ging denken. Ik was te verlegen om haar nummer of facebook te vragen, maar ik heb verder wel een leuk gesprek met haar gehad.
  zondag 18 mei 2014 @ 13:53:45 #87
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140087347
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:
Waarom is dat je anti-voorbeeld?
Als je haar filmpjes zonder plaatsvervangende schaamte kan kijken, raad ik je toch wel aan om een psycholoog op te zoeken :')
Dat gezegd hebbende: Haar oudere filmpjes hebben mij destijds wel geholpen om de irreële / niet-helpende gedachte 'transitie is voor mij onbereikbaar' te doorbreken. Da's cognitieve gedragstherapie via youtube!
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 18 mei 2014 @ 15:43:53 #88
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140090591
Er zijn wel transmannen met een lijf om u tegen te zeggen, maar die zijn over het algemeen een ruime kop kleiner dan ik en dan is zo'n fysiek een stuk makkelijker te bereiken.

Over het algemeen kijk ik niet meer tegen sommige transmannen op qua uiterlijk dan dat ik opkijk tegen cismannen. Uiteindelijk komt het toch vooral neer op (goede) genen dus dan is er weinig aan te doen. Kan mijn energie beter gebruiken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_140102525
quote:
11s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:53 schreef kELAL het volgende:

[..]

Als je haar filmpjes zonder plaatsvervangende schaamte kan kijken, raad ik je toch wel aan om een psycholoog op te zoeken :')
Dat gezegd hebbende: Haar oudere filmpjes hebben mij destijds wel geholpen om de irreële / niet-helpende gedachte 'transitie is voor mij onbereikbaar' te doorbreken. Da's cognitieve gedragstherapie via youtube!
Nou.. laat ik dan maar een psycholoog opzoeken....
  zondag 18 mei 2014 @ 21:33:37 #90
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_140106245
quote:
16s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:07 schreef kELAL het volgende:

[..]

Nee, want ik vind het neerkijken op m'n allergrootste anti-voorbeeld véél leuker! })
Meer dan 1000 video's :'(
had destijds die aflevering gezien van Snog, marry avoid, echt, verschrikkelijk. :'(
Kaleidoscopiklimax
pi_140119959
quote:
16s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:07 schreef kELAL het volgende:

[..]

Nee, want ik vind het neerkijken op m'n allergrootste anti-voorbeeld véél leuker! })

:D :')
pi_140202805
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels ruim vier jaar aan de hormonen en drie jaar post-op, dat zal ongetwijfeld verschil maken. DAt zelfvertrouwen komt met de jaren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels ruim vier jaar aan de hormonen en drie jaar post-op, dat zal ongetwijfeld verschil maken. DAt zelfvertrouwen komt met de jaren.
Wanneer hoef je geen hormonen meer te slikken of is dat je leven lang?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_140207799
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:51 schreef Quarant het volgende:

[..]

[..]

Wanneer hoef je geen hormonen meer te slikken of is dat je leven lang?
Als je een geslachtsveranderende operatie gehad hebt, is de hormoonfabriek waarmee je geboren bent weggehaald. Dus je moet de rest van je leven een hormoonsuppletie nemen (voor transmannen testosteron, voor transvrouwen oestrogeen).
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:57:16 #94
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_140291425
Gister voor 't eerst vriend gezien in vrouwenmodus. ff wennen hoor lol :P Vooralsnog zie ik hem als een jonge die een verkleedpartij houdt, moet nog gaan wennen. Gelukkig is hij vanzichzelf amper behaard, dan helpt 'm dan wel weer.

Ik denk als hij straks aan hormomen shizzle gaat dat 't nog best sexy kan worden _O- :P
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 23 mei 2014 @ 21:45:29 #95
107792 Hexley
the Platypus
pi_140293160
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:03 schreef J.Gibbs het volgende:
Maar ik ben nu wel een beetje klaar met dit songfestival geneuzel. Zullen we het over wat anders hebben?
Is het VU er inmiddels al uit met de zorgverzekeraars?
Voor wie het nog niet mee gekregen had, vandaag was het oa. op de radio,...

quote:
Heropening polikliniek voor nieuwe genderpatiënten

23 mei 2014

Het VUmc is opgelucht te kunnen melden dat de patiëntenstop voor nieuwe genderpatiënten bij VUmc is opgeheven nu VUmc met zorgverzekeraars afspraken heeft gemaakt over de bekostiging van deze zorg.

Op 18 december 2013 zag VUmc zich genoodzaakt een tijdelijke patiëntenstop in te stellen vanwege een sterk toenemend aantal aanmeldingen en een onzekere financiering van de behandeling. Het VUmc zal er zoveel als mogelijk aan doen om iedereen die zich het afgelopen half jaar had willen aanmelden zo snel mogelijk in te plannen. Gezien het feit dat op dit moment de al eerder bestaande wachtlijsten nog weggewerkt worden, bestaat echter de kans dat er opnieuw een wachtlijst ontstaat.

Nu er de afgelopen maanden niet de mogelijkheid is geweest om een wachtlijst op volgorde van aanmelding te maken, is er besloten om elke patiënt die zich had willen aanmelden, hiervoor de gelegenheid te geven dit alsnog te doen tot 1 juli 2014.

Om iedereen een gelijke kans te geven zullen wij daarbij voor die maand een willekeurige volgorde aanhouden en geen ' wie eerst komt, eerst maalt'-principe toepassen. Zo kan iedereen in deze maand rustig overwegen of hij of zij zich aan wil melden.

Uiteraard stellen wij alles in het werk om iedereen binnen een redelijke termijn te kunnen helpen.

Aanmeldingsprocedure volwassenen
Om u in te kunnen schrijven willen wij u verzoeken om contact op te nemen met het secretariaat van het genderteam middels, het uitsluitend voor aanmeldingen, beschikbare telefoonnummer 020 4446111
Dit nummer is bereikbaar tussen 9:00-12:00 en van 13:00 - 16:00.

Als u zich wilt aanmelden en 18 jaar of ouder bent dan zal een van onze medewerkers uw gegevens opnemen bestaande uit:

Naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer en emailadres
Gegevens ziektekostenverzekering
Gegevens huisarts
Vervolgens krijgt u van ons een formulier met het verzoek deze te voorzien van een handtekening waarin u verklaart dat u akkoord gaat met het door ons opvragen van medische gegevens bij uw huisarts en bij behandelaars waar u mogelijk verder onder behandeling bent (zoals bijvoorbeeld maatschappelijk werk, psycholoog etc.).

Als het genderteam deze akkoordverklaring van u heeft ontvangen dan zal bij de door u opgegeven huisarts en overige behandelaars door ons informatie worden opgevraagd.

Als deze informatie binnen is wordt u door ons gebeld voor het maken van een eerste afspraak, het zogeheten screeningsgesprek. Dit gesprek is met een medisch psycholoog verbonden aan het genderteam.

Aanmeldingsprocedure kinderen en jongeren ( tot 18 jaar)
Als u jonger bent dan 18 jaar verzoeken wij u om contact op te nemen met het secretariaat van het genderteam middels, het uitsluitend voor aanmeldingen, beschikbare telefoonnummer 020 4446111. Dit nummer is bereikbaar tussen 9:00-12:00 en van 13:00 - 16:00.

Een van onze medewerkers zal uw naam en telefoonnummer noteren waarna u, zo spoedig als mogelijk, zult worden teruggebeld door een medewerker van het secretariaat van het genderteam kinderen en jongeren.

N.b. vergeet niet dat u een verwijsbrief nodig heeft van uw huisarts voor uw eerste daadwerkelijk afspraak op de genderpoli.


[ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 23-05-2014 22:08:38 ]
pi_140293452
quote:
Ik snap niet wat hier mis mee is.. XD
pi_140304643
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:57 schreef GoodGawd het volgende:
Gister voor 't eerst vriend gezien in vrouwenmodus. ff wennen hoor lol :P Vooralsnog zie ik hem als een jonge die een verkleedpartij houdt, moet nog gaan wennen. Gelukkig is hij vanzichzelf amper behaard, dan helpt 'm dan wel weer.

Ik denk als hij straks aan hormomen shizzle gaat dat 't nog best sexy kan worden _O- :P
Lol :P

Lijkt mij ook wennen om iemand plotseling als een ander geslacht te zien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hier mis mee is.. XD
Ik moest vooral lachen bij 0:30 als ze die rare tongbewegingen maakt. Verder heeft ze wel gelijk, gewoon schijt hebben aan wat de omgeving denkt.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 11:24:06 #98
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140307718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:45 schreef Hexley het volgende:

[..]

Voor wie het nog niet mee gekregen had, vandaag was het oa. op de radio,...

[..]

Bedankt voor de tip.

Wat betreft de naams/geslachts wijziging in het gemeentelijk basisregister heeft men mij verteld dat ze nu nog niets wisten over wat die procedure in ging houden, maar dat ze het tegen die tijd waarschijnlijk wel wisten, en dat ik halverwege juni wel kon bellen voor een afspraak zodat ik meteen 1 juli aan de beurt ben. Ze vertelden ook dat ik een artsenverklaring nodig heb, maar dat wist ik al :P .

Wat betreft de artsenverklaring is het UMCG (Groningen) bezig met een standaardbrief die mensen die in behandeling zijn en in het gendertraject zitten dan kunnen krijgen wanneer ze erom vragen. En of ik halverwege juni even wou bellen, omdat ze die brief dan waarschijnlijk wel klaar hebben.
pi_140309972
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:13 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Als je een geslachtsveranderende operatie gehad hebt, is de hormoonfabriek waarmee je geboren bent weggehaald. Dus je moet de rest van je leven een hormoonsuppletie nemen (voor transmannen testosteron, voor transvrouwen oestrogeen).
Vandaar dus dat bejaarde transvrouwen/transmannen die dit verwaarlozen ergens tussen de geslachten belanden...
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_140310120
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 12:48 schreef Quarant het volgende:

[..]

Vandaar dus dat bejaarde transvrouwen/transmannen die dit verwaarlozen ergens tussen de geslachten belanden...
Ik ken transvrouwen die gestopt zijn met oestrogeen supplement, zich prima voelen en er nog zo uit zien als ze waren met supplement. Dat is dus geen regel. Als je ouder wordt (ook voor biomannen/vrouwen) gaan mannen vaak vrouwelijker er uit zien en andersom. Ook de biologische hormoonspiegels veranderen als je ouder wordt.

Ik heb een tijdje alleen testosteron geblocked en geen oestrogeen gebruikt. Ik voelde mij daar niet prettig bij en kreeg erg veel last van gewrichtspijnen. Ook ligt bontontkalking op de loer, meer dan wanneer je wel supplement gebruikt. Het heeft ook gevolgen voor je seksdrive. Ik moet er niet aan denken dat ik geen seksdrive meer zou hebben.

Volgens mij is het niet gezond om geen geslachtshormonen te gebruiken, maar dat is mijn mening.
pi_140311052
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 07:27 schreef Gewas het volgende:

[..]

Lol :P

Lijkt mij ook wennen om iemand plotseling als een ander geslacht te zien.

[..]

Ik moest vooral lachen bij 0:30 als ze die rare tongbewegingen maakt. Verder heeft ze wel gelijk, gewoon schijt hebben aan wat de omgeving denkt.
Inderdaad, al vraag ik mij wel af in hoeverre ze serieus schijt heeft aan de ongefundeerde mening van andere. Het lijkt soms ook wel of ze een punt wil maken met dit gedrag.
pi_140312798
Dat doet zo´n persoon dan wellicht om iets teweeg te brengen bij anderen, maar dat hoeft dus nog steeds niks teweeg te brengen bij henzelf....
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:28:34 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140546780
[leuke anekdote]
Ik zat vorige week met twee mannen in de auto en op een gegeven moment kwam het gesprek op "echte mannen". Eentje zei we alledrie echte mannen waren. Ik vroeg wat een 'echte man' dan was en hij zei, nou ja, we zijn in ieder geval niet omgebouwd.

Waarop ik reageerde met 'ik weet niet of je die conclusie zomaar kunt trekken'. Dus hij paste het aan naar 'nou ja, ik weet het van mezelf en van jullie ben ik ook vrij zeker'.

:')

Nou ja, dat vond ik grappig.
[/leuke anekdote]

Volgende week ga ik bellen voor het VU (moest eerst een huisarts regelen :P).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_140558157
LOL

En het VU gaat dat dan om operatie of wat, ben even niet meer bij.
pi_140562499
Ik vermoed voor een deskundigenverklaring, voor de juridische veranderingen. Ik moet ze ook achter de vodden aanzitten, heb 1 juli een afspraak op het gemeentehuis. In de geruchtenmachine gaat rond dat bestaande patiënten van het Genderteam vanaf half juni de verklaringen krijgen. Naar het schijnt vergezeld van een acceptgiro.

Komende week moet ik weer langs, controle bij de chirurg. Benieuwd naar wat die gaat zeggen.
pi_140562764
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:12 schreef Fixers het volgende:
Ik vermoed voor een deskundigenverklaring, voor de juridische veranderingen. Ik moet ze ook achter de vodden aanzitten, heb 1 juli een afspraak op het gemeentehuis. In de geruchtenmachine gaat rond dat bestaande patiënten van het Genderteam vanaf half juni de verklaringen krijgen. Naar het schijnt vergezeld van een acceptgiro.

Komende week moet ik weer langs, controle bij de chirurg. Benieuwd naar wat die gaat zeggen.
De stand zoals ik hem ken: (quote uit een email van Jos van afgelopen woensdag).
quote:
In de loop van juni/juli gaan wij naar bekende patiënten een deskundige verklaring sturen

Wij vragen patiënten ons te mailen hoe zij geregistreerd staan bij de burgelijke stand

Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan hoe ziet zo’n verklaring er uit en hoeveel zal deze gaan kosten
Of het je dus allemaal netjes voor 1 juli gaat lukken? Ik hou ben nog voorzichtig optimistisch (met de verwachting in mijn achterhoofd dat het wel eens vertraging kan oplopen) :p
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:36:57 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140565028
Echt he, waarom moet dat nou weer op de valreep? Alsof ze geen zes maanden de tijd hebben gehad.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:37:10 #109
296917 Abby79
Being myself!
pi_140567797
Ik ben ook een beetje verbaasd over de "en hoeveel deze gaan kosten". Zal ook wel veel te veel zijn, zeker omdat ik in mijn geval natuurlijk een verklaring vanuit Gent naar hen moet sturen. Even kopiëren op hun papier en een stempeltje zou genoeg moeten zijn. Maar om een of andere reden durf ik m'n vakantiegeld niet uit te geven voor ik dit allemaal geregeld heb... het zal wel niet goedkoop worden.

Ik wacht maar gewoon af, ben ik goed in geworden de laatste jaren ;)

Hey Madeleine, lang niet gezien :), laatste keer was denk ik nog als Rashann en BB ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_140576200
Ah, deskundigheidsverklaring. Ik denk bij VU nog in de eerste plaats aan ziekenhuis, niet genderteam. Stom natuurlijk. Helemaal in dit topic. Schaam.

Wat een toestanden allemaal met die papiermolen.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:46:47 #111
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140581225
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:36 schreef wonderer het volgende:
Echt he, waarom moet dat nou weer op de valreep?
Als je niet één eindverantwoordelijke aanwijst om de planning-touwtjes strak in handen te houden, komen mensen pas in actie als de deadline ze in de nek staat te hijgen. Da's nou eenmaal de aard van het beestje Homo Sapiëns...
SPOILER: Rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Degenen die de deskundigenverklaringen straks gaan afgeven, worden over 10 dagen geïnstrueerd, dus alles ligt nog mooi op schema :')
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_140583258
Misschien ideetje voor het volgende topic: Genderdysforie #48: megalomanie
  zaterdag 31 mei 2014 @ 23:10:29 #113
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140584641
Dat vind ik weer veel te megalomaan...
Maak er dan van: Genderdysforie #48: Waar kELAL haar gelijk probeert te halen
Maar nu ben ik weer de arrogante klootzak, de autoritaire kootzak...

[ Bericht 25% gewijzigd door kELAL op 31-05-2014 23:22:51 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 1 juni 2014 @ 08:58:05 #114
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140590837
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:10 schreef kELAL het volgende:
Dat vind ik weer veel te megalomaan...
Maak er dan van: Genderdysforie #48: Waar kELAL haar gelijk probeert te halen
Maar nu ben ik weer de arrogante klootzak, de autoritaire kootzak...
Nee, arrogante bitch eerder :P .
pi_140595931
quote:
18s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:46 schreef kELAL het volgende:

[..]

Als je niet één eindverantwoordelijke aanwijst om de planning-touwtjes strak in handen te houden, komen mensen pas in actie als de deadline ze in de nek staat te hijgen. Da's nou eenmaal de aard van het beestje Homo Sapiëns...
SPOILER: Rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Degenen die de deskundigenverklaringen straks gaan afgeven, worden over 10 dagen geïnstrueerd, dus alles ligt nog mooi op schema :')
Lijkt me dat voor de bestaande patiënten met diagnose een simpele copy-paste exercitie is, met een namenlijst en een standaardbrief.

*Optimistisch ingesteld*
  maandag 2 juni 2014 @ 00:06:45 #116
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140618373
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:11 schreef Onderweg het volgende:
Transcafé
Da's altijd wel een feestje!
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_140623498
Was deze al voorbij gekomen?
http://www.lgbtqnation.co(...)old-sons-transition/

Heerlijk, zulke ouders!

En dan redelijk goed nieuws voor mensen in de VS: http://www.lgbtqnation.co(...)ment-surgery-lifted/

MedicAid is nog uitgesloten en dat is weer voor de minder rijken...
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:00:16 #118
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140662144
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Lijkt me dat voor de bestaande patiënten met diagnose een simpele copy-paste exercitie is, met een namenlijst en een standaardbrief.

*Optimistisch ingesteld*
Lijkt mij ook. Ik heb begrepen dat dat is wat ze in Groningen doen, dus het lijkt me dat het in Amsterdam op ongeveer dezelfde manier zal gaan. Ze hebben wel wat beters te doen dan voor iedere patiënt afzonderlijk een brief typen.
Het enige wat ik moet doen is bellen en erom vragen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:48:24 #119
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140756052
Ik heb nu iets leuks te melden.
Vanmiddag heb ik Meike en haar schattige autootje in het echt gezien :) . Ik vond het echt leuk om haar te ontmoeten en met haar te praten, ondanks dat ik in het begin misschien wat stil was. We kwamen er al vrij snel achter dat we een aantal gedeelde interesses hebben. We hebben lekker getoerd met de auto en daarna nog even wat gegeten. We hebben veel gekletst en ondanks dat Meike best een kwebbeltante is mocht ik wel gewoon m'n zinnen afmaken :P . Wat mij betreft een geslaagde middag en zeker voor herhaling vatbaar :) .
pi_140765722
Nooit geweten dat ik zo'n Truus de mier was :@

Maar was zeker gezellig ! Leuk je ontmoet te hebben. Dat stille/onzekere zullen meerdere ook wel herkennen bij zo'n ontmoeting? Waaronder ik zelf dus. Komt vanzelf wel goed, de minuten verstreken en je bloeide redelijk open :D

Kan niet beloven wanneer, maar gaan het zeker nog eens over doen, dan wel met het dakje open O-)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 09:33:04 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140771950
*is officieel aangemeld bij de VU*

*O*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_140772001
*Gefeliciteerd* ^O^
  vrijdag 6 juni 2014 @ 10:12:58 #123
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140772686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:31 schreef Meike26 het volgende:
Nooit geweten dat ik zo'n Truus de mier was :@

Maar was zeker gezellig ! Leuk je ontmoet te hebben. Dat stille/onzekere zullen meerdere ook wel herkennen bij zo'n ontmoeting? Waaronder ik zelf dus. Komt vanzelf wel goed, de minuten verstreken en je bloeide redelijk open :D

Kan niet beloven wanneer, maar gaan het zeker nog eens over doen, dan wel met het dakje open O-)
Haha, nouja dat gekwebbel was niet zo erg hoor :D . Het is juist wel handig als iemand dan doorpraat wanneer ik stilval :) .

En ja, bij mij is dat praktisch altijd als ik een iemand voor het eerst ontmoet. Dus dat gaat een volgende keer hopelijk wel beter. Ik weet nog hoe zenuwachtig ik was bij iemand anders, en dat het daarna gewoon heel goed ging en ze best wel tof was. Maar toch was ik voor jou ook weer zenuwachtig, ook al was dat nergens voor nodig. Ik denk dat dat gewoon deel is van wie ik ben ofzo.
En hopelijk is het weer volgende keer ook beter, kunnen we misschien ook een terrasje pakken ofzo. Anyway, dat zien we dan wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door J.Gibbs op 06-06-2014 10:22:33 ]
  vrijdag 6 juni 2014 @ 10:52:42 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140773570
Zullen we niet weer es een meet doen of zo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juni 2014 @ 10:59:42 #125
296917 Abby79
Being myself!
pi_140773750
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 10:52 schreef wonderer het volgende:
Zullen we niet weer es een meet doen of zo?
Zolang niet iedereen op het laatste moment weer afmeld, doe ik mee :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:01:44 #126
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140773803
Lijkt me leuk :) .
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:07:40 #127
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140773984
Willen jullie meer of minder kELAL bij zo'n meet?
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:41:39 #128
296917 Abby79
Being myself!
pi_140774914
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:07 schreef kELAL het volgende:
[ afbeelding ] Willen jullie meer of minder kELAL bij zo'n meet?
Meer dan 0? Tuurlijk. Maar wel minder dan 2 ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:55:26 #129
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140775315
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:07 schreef kELAL het volgende:
[ afbeelding ] Willen jullie meer of minder kELAL bij zo'n meet?
Ligt eraan of je beledigd was toen ik je bitch noemde :P .

Nee grapje, ik wil dat je er bent :) . Euh... kELAL dus, niet Geert Wilders.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:03:01 #130
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140803881
Zolang ze maar wel gevoel voor humor heeft :P .
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:22:12 #131
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140804285
Ik ben alleen prettig gestoord - is dat ook goed?
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:27:49 #132
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_140804419
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:22 schreef kELAL het volgende:
Ik ben alleen prettig gestoord - is dat ook goed?
Perfect O+ . Dat ben ik ook geloof ik :P .
pi_140804527
Wij zouden het dan wel even moeten hebben over de aanwezigheid van eenden daarbij. Ben nog aan het zoeken naar een DSM kwalificatie daarvan kELAL :P
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:08:57 #134
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140808276
Je moet het jezelf niet Moeliker maken dan nodig is, Onderweg :+
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_140809054
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:08 schreef kELAL het volgende:
Je moet het jezelf niet Moeliker maken dan nodig is, Onderweg :+
Moest wel wat hulp van Google hebben. ;)
  maandag 9 juni 2014 @ 09:30:51 #136
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_140862116
Op een mooie Pinksterdag...

...deel ik u hierbij mede dat morgen de dag is dat de deskundigenverklaring-verstrekkers geïnstrueerd worden en dat (als alles goed gaat) volgende week het VUmc met een persbericht naar buiten komt betreffende de deskundigenverklaringaanvraag.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  maandag 9 juni 2014 @ 13:37:34 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_140868237
Tof, ben benieuwd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_140872554
Ben benieuwd, zal ze achter de vodden aanzitten, ik wil mijn afspraak bij de gemeente op 1 juli niet verzetten. :P

En waarom heeft niemand me verteld dat herstellen van een operatie zo enorm veel energie vergt? Ik had verwacht toch wel fitter te zijn na tweeënhalve maand.
  maandag 9 juni 2014 @ 17:05:49 #139
296917 Abby79
Being myself!
pi_140875658
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:33 schreef Fixers het volgende:
En waarom heeft niemand me verteld dat herstellen van een operatie zo enorm veel energie vergt? Ik had verwacht toch wel fitter te zijn na tweeënhalve maand.
Ik zit nog steeds niet op m'n energieniveau van vorige zomer...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_140904554
Voor jou was het in het najaar toch, een maand of zes geleden? Dan heb ik nog wel even te gaan. :X Ik begin net weer een beetje normaal te leven, met werk en zo langzaam aan ook nog wat sociale dingen naast het werk. Merk wel dat ik mijn dagen plan rondom het tweemaaldaagse dilateren. 's morgens om 6 uur de wekker daarvoor. :O
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:12:50 #141
296917 Abby79
Being myself!
pi_140905356
Ik ben denk ik ook niet een standaard hoor, gelukkig. Vijf keer onder narcose in drie weken tijd tikt denk ik (hoop ik) harder aan dan één operatie :). Mijn (eerste) operatie is nu al iets meer dan 8 maanden geleden. Ik ben nu weer een maand of drie full-time aan het werk, maar heb echt soms nog een hele zater- of zondag in bed/op de bank nodig om weer op te laden ;).

Je dag plannen om het dilateren heen was wel grandioos irritant ja... daar had ik me ook flink op verkeken destijds.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:03:03 #142
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_140982484
Denmark becomes the first European country to allow legal change of gender without clinical diagnosis

quote:
New procedure for obtaining preferred gender coming into force on 1 September 2014 makes the person concerned the sole decision maker without any conditions imposed by the state: an application for legal change of gender is submitted to a relevant authority and after 6 months the applicant simply needs to confirm their application.
...
“We are very pleased to see the Argentinian model for legal gender recognition being introduced in Europe by Denmark today. The benchmark is set high now and we encourage other European countries to follow suit and to remove unnecessary, humiliating and degrading requirements which hinder people across Europe to fully enjoy their lives in preferred gender.”
Wel een wat lange bedenktijd, maar vind dit systeem beter dan wat Nederland nu heeft ingevoerd.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_140984939
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:03 schreef Joanne35 het volgende:
Denmark becomes the first European country to allow legal change of gender without clinical diagnosis

[..]

Wel een wat lange bedenktijd, maar vind dit systeem beter dan wat Nederland nu heeft ingevoerd.
Een half jaar wachten is gewoon de moeite waard, je weet in elk geval zeker dat het dan gaat gebeuren en je hebt geen spannend traject met beoordelingen en onzekerheden voor je waarbij je niet van te voren weet wanneer het omgezet wordt, toch?.
En uiteindelijk maar een kleine en makkelijke stap.

Ik las eens het relaas van een tienerjongen op een buitenlands forum die helemaal aan het veranderen was naar meisje, maar het uiteindelijk vrij plots het aan de kant schoof omdat hij verliefd was op een jongen en zichzelf gewoon accepteerde als homo en dacht er achter gekomen te zijn dat hij toch niet trans was, maar gewoon een beetje vrouwelijke homo. Veranderde ook zijn uiterlijk plots weer radicaal naar moderne jongen.
Stel dat die zijn geslacht al wettelijk veranderd had? Ik denk dat voor hem dat halve jaar precies wat uitgemaakt had.
Is er trouwens een minimum leeftijd?
pi_140987430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:44 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Een half jaar wachten is gewoon de moeite waard, je weet in elk geval zeker dat het dan gaat gebeuren en je hebt geen spannend traject met beoordelingen en onzekerheden voor je waarbij je niet van te voren weet wanneer het omgezet wordt, toch?.
En uiteindelijk maar een kleine en makkelijke stap.

Ik las eens het relaas van een tienerjongen op een buitenlands forum die helemaal aan het veranderen was naar meisje, maar het uiteindelijk vrij plots het aan de kant schoof omdat hij verliefd was op een jongen en zichzelf gewoon accepteerde als homo en dacht er achter gekomen te zijn dat hij toch niet trans was, maar gewoon een beetje vrouwelijke homo. Veranderde ook zijn uiterlijk plots weer radicaal naar moderne jongen.
Stel dat die zijn geslacht al wettelijk veranderd had? Ik denk dat voor hem dat halve jaar precies wat uitgemaakt had.
Is er trouwens een minimum leeftijd?
Minimum leeftijd voor de NL regeling per 1-7 is 16 jaar.

Spijtoptanten zal je altijd hebben. Maar een wettelijke wijziging is minder ingrijpend dan een lichamelijke wijziging (de operatieve dan, of als je erg lang aan de hormonen zit). Zelfbeschikkingsrecht legt altijd een verantwoordelijkheid bij de persoon zelf. Het lijkt mij redelijk eenvoudig om een éénmalige vergissing recht te zetten.

Overigens is het voor de persoon zelf (dus afgezien van formele wijzigingen) ook belangrijk enige begeleiding te krijgen. Het is toch uiteindelijk wat anders dan je haar verven :)
pi_140992147
Bedankt voor het antwoord op mijn vraag en je reactie.
Wat zou jij een redelijke bedenktijd vinden, of vind je gewoon dat er helemaal geen bedenktijd moet zijn?.

En ja, begeleiding is heel belangrijk, maar ik heb het idee dat het niet overal in de wereld even makkelijk te vinden en te krijgen is.
Anders was het voor deze jongen wellicht ook al wat eerder duidelijk hoe of wat.

Moet ineens denken aan de periode dat mijn baarmoeder eruit ging. Ik was de jongste die de arts ooit gedaan had en kinderloos. Dat was voor haar reden om er een flinke bedenktijd aan te zetten, al weet ik niet meer hoeveel (ik weet alleen dat ik 35 was bij de aanvraag en net 36 toen ik uiteindelijk geopereerd werd) en ik moest drie gesprekken hebben.
Ik heb telkens hetzelfde herhaald, dat ik nu met een gesteriliseede man was, dat ik altijd had geroepen dat ik na mij dertigste geen kinderen wilde en dat -op antwoord "maar wat als het uitgaat en je krijgt een nieuw vriend" ik het weg zou laten halen als ik zwanger werd, omdat het niet in mijn levensstijl- paarden voor alles- pastte.
Toen ze eindelijk besloten had dat het mocht, duurde het nog best een tijd voordat ze kon. En moest ik nog een keer ongesteld worden. Dat was voor mij zo´n hel dat ik al heel dicht tegen zelfmoord stond. En dat heb ik ook aangegeven. Maar zij zei "het is wel de laatste keer" . Dat hield me dan overeind. Overigens was het eerste dat ik zie toen ze weer aan mijn bed kwam:"Ik ben toch zo blij dat hij eruit is! "Dat had ze nooit eerder gehoord. Ze had tot dan toe alleen te maken gehad met ongelooflijk veel verdriet, psychische problemen en zwaar afscheid enzo. Maar ja, voor mij was het zo onnatuurlijk dat ik hem had, dat ik pas weer in balans was toen hij eruit was.
Nu ik er aan terugdenk kan ik me helemaal niet meer herinneren hoe ik die tijd ben doorgekomen, lijkt ook niet meer relevant, ik ben alleen blij dat het gebeurd is, ondanks het feit dat het een zware operatie was (kon niet vaginaal, moest een buikoperatie worden en er traden wat complicaties op).
Dus ik kan me zo voorstellen dat, hoewel een half jaar wachten heel zwaar kan zijn, het later gewoon geen rol meer speelt, je bent bevrijd.
Maar goed, ik kan alleen vanuit 1 eigen ervaring uitgaan wat bedenktijd betreft.
pi_140994577
Ik vind dat je moet oppassen dat je extreme gevallen laat bepalen wat de gehele groep (dus ook de mensen die het al jaren zeker weten) moet doormaken. Het is gemakkelijk een geval te bedenken dat absurd is, maar de vraag is of je daarvoor de hele regeling voor iedereen onaantrekkelijk(er) moet maken.

Voor een administratieve wijziging zie ik geen noodzaak voor een bedenktijd. Want zelfs met een bedenktijd zijn er gevallen die een verkeerde keuze maken. Denk aan de mensen die wettelijk gewoon handelingsbekwaam zijn maar de gevolgen niet kunnen doorgronden. Dan voorkom je met een bedenktijd ook niets.

Wanneer er onomkeerbare fysieke wijzigingen aangebracht worden, mogen wij best veel voorzichtiger zijn. Een letter is eenvoudig te veranderen, een baarmoeder is voor altijd weg. Maar zelfs dan (zie je eigen verhaal) kan goed verdedigbare voorzichtigheid tot fors lijden leiden.

Extremen zijn vind ik een slechte leidraad voor de gehele groep.

De regeling in NL maar ook de lichtere regeling in Denemarken worden geleid door de vooringenomen gedachte 'dat niet alles moet kunnen' en 'dat anders de beer los is' . Burgerlijk geneuzel van mensen met een beperkt denkraam.

Maar goed, 'wij' zijn blijkbaar erg bang om een letter twee keer te moeten wijzigen en daarvoor worden drempels opgeworpen. Wij leven nu eenmaal in een binair georiënteerde wereld. Je wordt nog steeds doodgegooid met normatieve onzin over wat echte jongens/meisjes/mannen/vrouwen zouden moeten doen.

Zelfbeschikkingsrecht is mooi maar inderdaad zit er het risico aan vast dat iemand af en toe een verkeerde beslissing neemt. Maar ach, wij hebben het hier over een lettertje en een paar initialen.

Ik ken alleen NL echt voor wat begeleiding betreft. Zelfbeschikkingsrecht houdt ook in dat je iemand niet kan dwingen tot medische of psychische behandeling. Is de begeleiding er niet, houdt het op tot de overheid er wel voor zorgt. Is het er wel, moet de betrokkene het zelf willen. Maar verstandig zou het wel zijn denk ik.
pi_141020606
Het VUmc heeft inmiddels de aanvraag voor de deskundigenverklaring geopend. Voor patienten van het genderteam kost het ¤ 65,-. Een beoordeling door een deskundige kost ¤ 250,- (ik neem aan inclusief verklaring. Aanvragen/aanmelden kan op de site van het VUmc (die overigens heel web 1.0 is de threma in mijn naam veranderde in een ë)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:20:16 #149
296917 Abby79
Being myself!
pi_141021201
Een linkje is misschien wel makkelijk: http://www.vumc.nl/afdeli(...)-wijziging-geslacht/ :)

Ik ben nog aan het wachten op de verklaring uit Gent, drie weken geleden aangevraagd, niet aangekomen terwijl de psychologe wel zegt deze verstuurd te hebben. Nu heeft ze hem dinsdag nogmaals verstuurd, ik ben benieuwd of het nu wel aan komt... ik neem trouwens aan dat ik met die verklaring (en omdat ik vanuit het VU ben doorverwezen) gewoon onder de 'administratief afgeven verklaring' val, ik heb echt geen zin in een beoordelingsgesprek a 250 euro daar :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:52:49 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141021991
Ook ingevuld. Ben benieuwd of ik een heel gesprek moet hebben of alleen een administratieve verklaring, aangezien ik wel onder behandeling ben, alleen niet bij de VU (nog)... :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141022836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:20 schreef Abby79 het volgende:
Een linkje is misschien wel makkelijk: http://www.vumc.nl/afdeli(...)-wijziging-geslacht/ :)

Ik had de link al weggeklikt en moest haasten om naar mijn werk te gaan. :P
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:32:11 #152
296917 Abby79
Being myself!
pi_141022928
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik had de link al weggeklikt en moest haasten om naar mijn werk te gaan. :P
Ctrl/Cmd-Shift-T :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:44:20 #153
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141029304
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:38 schreef Fixers het volgende:
Het VUmc heeft inmiddels de aanvraag voor de deskundigenverklaring geopend.
WOW! Liggen ze zowaar voor op schema! :o
Ingevuld en afwachten maar...
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:52 schreef wonderer het volgende:
Ben benieuwd of ik een heel gesprek moet hebben of alleen een administratieve verklaring
De regels lijken mij duidelijk en ondubbelzinnig genoeg... Dus in jouw geval kan je alvast ¤250 + reiskosten opzij zetten -O-
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:47:28 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141029416
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:44 schreef kELAL het volgende:

[..]

WOW! Liggen ze zowaar voor op schema! :o
Ingevuld en afwachten maar...

[..]

De regels lijken mij duidelijk en ondubbelzinnig genoeg... Dus in jouw geval kan je alvast ¤250 + reiskosten opzij zetten -O-
Ik heb me ook al aangemeld als patient, dus als ze op basis van dat intakegesprek mijn diagnose meteen overnemen, zou het een administratief akkefietje moeten zijn.

En reiskosten is nul euro, ik kan er op de fiets heen ;)

Vraag me overigens af of ze over een maand of zo het aantal aanvragen naar buiten gaan brengen. Ben wel nieuwsgierig hoeveel mensen dit nu treft en hoe belangrijk het echt was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:55:26 #155
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141029744
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:47 schreef wonderer het volgende:
Ik heb me ook al aangemeld als patient, dus als ze op basis van dat intakegesprek mijn diagnose meteen overnemen
Het VUmc genderteam die diagnoses overneemt? Dat zou dan ook voor het eerst zijn :')
Dus reken er maar op dat er één gesprek 'voor de vorm' moet plaatsvinden. Helaas.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:06:38 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141030131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:55 schreef kELAL het volgende:

[..]

Het VUmc genderteam die diagnoses overneemt? Dat zou dan ook voor het eerst zijn :')
Dus reken er maar op dat er één gesprek 'voor de vorm' moet plaatsvinden. Helaas.
Ok. We zullen wel zien. Hoop vooral dat het volgende maand nog lukt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141041764
@ Onderweg, weer bedankt voor je reactie, heel duidelijk en als ik dat zo lees kan ik je alleen maar gelijk geven.

En waarom is mijn naam oranje? Ik ben niet voor oranje :(
  zaterdag 14 juni 2014 @ 00:40:14 #158
107792 Hexley
the Platypus
pi_141058336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:03 schreef Joanne35 het volgende:
Denmark becomes the first European country to allow legal change of gender without clinical diagnosis

[..]

Wel een wat lange bedenktijd, maar vind dit systeem beter dan wat Nederland nu heeft ingevoerd.
Tja en in Andalusië zal, zoals het er nu uitziet op 25 juni een wet goedgekeurd worden waar oa. in staat
de depatholiogsering van de transgenderzorg.
pi_141065391
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:32 schreef Alentejana het volgende:
En waarom is mijn naam oranje? Ik ben niet voor oranje :(
Hahaha, kwestie van inburgering ;) , geldt nu ook voor buiten de grenzen :P
  zaterdag 14 juni 2014 @ 13:31:05 #160
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141068726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:40 schreef Hexley het volgende:

[..]

Tja en in Andalusië zal, zoals het er nu uitziet op 25 juni een wet goedgekeurd worden waar oa. in staat
de depatholiogsering van de transgenderzorg.
Depawat?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 13:49:12 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141069179
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:31 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Depawat?
Depathologisering ;) Dat het geen "ziekte" meer is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 14 juni 2014 @ 15:47:45 #162
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141072292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Depathologisering ;) Dat het geen "ziekte" meer is.
Oh, dat is wel mooi. Denk ik?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 17:07:13 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141074535
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Oh, dat is wel mooi. Denk ik?
Ik weet het niet. Als het geen ziekte is (laten we het woord ziekte even breed gebruiken), waarom zou er dan behandeld moeten worden, en waarom zou die behandeling vergoed moeten worden door het ziekenfonds? Hoe je het ook wendt of keert, we hebben een medische behandeling nodig. Daar ligt iets aan ten grondslag.

We zijn niet gek, er is een fysieke, geen mentale, basis voor wat ons mankeert, maar het moet wel gefixt worden, toch?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 14 juni 2014 @ 19:54:52 #164
107792 Hexley
the Platypus
pi_141079464
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Als het geen ziekte is (laten we het woord ziekte even breed gebruiken), waarom zou er dan behandeld moeten worden, en waarom zou die behandeling vergoed moeten worden door het ziekenfonds? Hoe je het ook wendt of keert, we hebben een medische behandeling nodig. Daar ligt iets aan ten grondslag.

We zijn niet gek, er is een fysieke, geen mentale, basis voor wat ons mankeert, maar het moet wel gefixt worden, toch?
Er zit wel een verschil tussen ziekte, chronische ziekte of geestesziekte. Dat laatste willen ze nu de de nek om draaien en daarmee dus ook de verplichte psychiater/psycholoog. Ze kunnen er zelf bv. wel een chronische ziekte of aangeboren afwijking van maken, het is niet zo dat de hele wereld naar de pijpen van de DSM, ICD of SOC moet dansen.

Maar verder stond er in de draft versie van die wet oa. ook nog het decentraliseren van de reguliere transzorg.
Zoals wel vaker als het om transgenderzorg gaat, was die wet wel exclusief voor Spaanse staatsburgers.
Mocht dat in de uiteindelijke versie ook staan, dan zullen de Wilders fans dat natuurlijk wel begrijpen. ;)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:37:09 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141086950
Ja, uit de DSM halen ben ik wel voor, zolang maar duidelijk blijft dat het niet "niks" is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:03:02 #166
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141088822
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Als het geen ziekte is (laten we het woord ziekte even breed gebruiken), waarom zou er dan behandeld moeten worden, en waarom zou die behandeling vergoed moeten worden door het ziekenfonds? Hoe je het ook wendt of keert, we hebben een medische behandeling nodig. Daar ligt iets aan ten grondslag.

We zijn niet gek, er is een fysieke, geen mentale, basis voor wat ons mankeert, maar het moet wel gefixt worden, toch?
Nouja, het punt is of het wel een ziekte is. Als dit een aangeboren afwijking is dan kun je mensen er net zo goed voor behandelen, maar dan klinkt het al heel anders.
pi_141101258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:12 schreef Abby79 het volgende:
Ik ben denk ik ook niet een standaard hoor, gelukkig. Vijf keer onder narcose in drie weken tijd tikt denk ik (hoop ik) harder aan dan één operatie :). Mijn (eerste) operatie is nu al iets meer dan 8 maanden geleden. Ik ben nu weer een maand of drie full-time aan het werk, maar heb echt soms nog een hele zater- of zondag in bed/op de bank nodig om weer op te laden ;).

Je dag plannen om het dilateren heen was wel grandioos irritant ja... daar had ik me ook flink op verkeken destijds.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De complicaties hebben het je er niet makkelijker op gemaakt.

Vooral vervelend is dat twee keer per dag dilateren. Één uurtje per dag daarvoor uittrekken is prima te doen,maar twee keer vergt echt veel planning. Vooral met feestjes enzo aansluitend op een werkdag.
pi_141102308
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 07:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

De complicaties hebben het je er niet makkelijker op gemaakt.

Vooral vervelend is dat twee keer per dag dilateren. Één uurtje per dag daarvoor uittrekken is prima te doen,maar twee keer vergt echt veel planning. Vooral met feestjes enzo aansluitend op een werkdag.
Ik vind het toch wel verwonderlijk dat elke chirurgengroep daarvoor zijn eigen protocol heeft. In mijn geval was 1 x per dag 20 minuten voldoende ..... En dat werd al snel een verplichting. Zodra je het voor je plezier gaat doen wordt het allemaal veel leuker. Dat was een tip van mijn vleeshouwer toen ik zei dat het een dagelijkse klus was. ;)
  zondag 15 juni 2014 @ 10:50:37 #169
296917 Abby79
Being myself!
pi_141102784
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 10:15 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel verwonderlijk dat elke chirurgengroep daarvoor zijn eigen protocol heeft. In mijn geval was 1 x per dag 20 minuten voldoende ..... En dat werd al snel een verplichting. Zodra je het voor je plezier gaat doen wordt het allemaal veel leuker. Dat was een tip van mijn vleeshouwer toen ik zei dat het een dagelijkse klus was. ;)
Het heeft bij mij te veel negatieve emoties om het voor m'n plezier te doen :'( Eerst vanwege de handen/polsen, en nu omdat het vanwege dat eerste gewoon niet helemaal goed voelt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_141102954
Het voor je plezier gaan doen zeggen ze bij het Vumc nu ook. Vooralsnog is het even een klus en het gevoel niet heel prettig nog. (ben nog steeds niet helemaal van de pijnstillers af). Al wordt dat wel beter de laatste tijd.

Met dat uur neem ik er steeds wel ruim tijd voorb het daadwerkelijke dilateren is 30 minuten per sessie. Eerst even ontspannen of wakker worden, de nodige voorbereidingen treffen en nadien ook nog even ontspannen en mezelf opfrissen.

De afgelopen tijd heb ik steeds series gekeken tijdens het dilateren. Zo ben ik inmiddels door Suits, Breaking Bad en Game of Thrones heen. Sinds gisteren overgestapt op lezen. Als dat bevalt maar eens proberen of de juiste literatuur mijn libido kan doen ontwaken. Dat is nog steeds afwezig.
pi_141104033
Hm, ik heb een extreem dikke en stugge vaginawand van nature (volgens mij hoor ik dat ding ook gewoon echt niet te hebben, veel gebruik heb ik er in elk geval niet van gemaakt) en iets erin is niet prettig, dus ik kan me voorstellen dat dilateren nou niet echt leuk, lees best vervelend, is.

@Abby ik hoop dat in niet te verre toekomst anders denkt over de operatie omdat het dan allemaal goed is gekomen.
pi_141105525
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 10:50 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Het heeft bij mij te veel negatieve emoties om het voor m'n plezier te doen :'( Eerst vanwege de handen/polsen, en nu omdat het vanwege dat eerste gewoon niet helemaal goed voelt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt wel een slechte start gehad. Dat het dat moeilijk maakt er iets positiefs bij te voelen, kan ik mij voorstellen.
pi_141105626
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:00 schreef Fixers het volgende:
Het voor je plezier gaan doen zeggen ze bij het Vumc nu ook. Vooralsnog is het even een klus en het gevoel niet heel prettig nog. (ben nog steeds niet helemaal van de pijnstillers af). Al wordt dat wel beter de laatste tijd.

Met dat uur neem ik er steeds wel ruim tijd voorb het daadwerkelijke dilateren is 30 minuten per sessie. Eerst even ontspannen of wakker worden, de nodige voorbereidingen treffen en nadien ook nog even ontspannen en mezelf opfrissen.

De afgelopen tijd heb ik steeds series gekeken tijdens het dilateren. Zo ben ik inmiddels door Suits, Breaking Bad en Game of Thrones heen. Sinds gisteren overgestapt op lezen. Als dat bevalt maar eens proberen of de juiste literatuur mijn libido kan doen ontwaken. Dat is nog steeds afwezig.
Misschien heb ik geluk gehad, maar ik heb tijdens de opname twee dagen paracetamol geslikt er ben er maar mee opgehouden omdat het niet nodig was. Het dilateren is (volgens mij) ook pijnlijker/gevoeliger als je het als een klus doet. Ik had er op een gegeven moment echt genoeg van, hoewel het natuurlijk wel voor het goede doel was. Als je het voor je lol gaat doen, gaat die stroefheid ook weg en wordt het allemaal veel soepeler.
pi_141108387
Ik heb vanaf het begin al veel pijn gehad. Ben ook langer op de uitslaapkamer gehouden, met de maximale hoeveelheid pijnstilling die ze me wilden geven (en ik wilde nóg meer). De afgelopen weken aan het afbouwen en neem nu alleen nog wat als ik het nodig vind. Ik merk dat als het pijn doet dat mijn bekenbodemspieren verkrampen. Met dilateren onwenselijk, maar ik ging er ook moeilijk/raar van lopen. Dat gaat nu een stuk beter, en probeer de paracetamol tot een minimum te beperken, ook al dagen zonder gedaan. :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:24:51 #175
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141191759
Zo, nog 2 weken te gaan... (tot 1 juli)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:44:25 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141192289
Wie hier wacht nu op de wet omdat hij/zij niet onder de oude regeling viel?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141196709
Ik val wel onder de oude regeling, maar heb geen zin in gedoe met rechters enzo. Ik kreeg vanmorgen bericht van de gemeente dat zij er inmiddels klaar voor zijn.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:12:00 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141196994
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:02 schreef Fixers het volgende:
Ik val wel onder de oude regeling, maar heb geen zin in gedoe met rechters enzo. Ik kreeg vanmorgen bericht van de gemeente dat zij er inmiddels klaar voor zijn.
Cool.

Overigens las ik dat het bij de gemeente moest waar je geboren bent, klopt dat? Of kan het toch overal?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141197429
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:12 schreef wonderer het volgende:

[..]

Cool.

Overigens las ik dat het bij de gemeente moest waar je geboren bent, klopt dat? Of kan het toch overal?
Heb je eenmaal de getekende deskundigenverklaring dan ga je naar de gemeente waar je geboorteakte ligt.

http://transgendernetwerk(...)slacht-vanaf-1-juli/
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:26:01 #180
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141197501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:24 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Heb je eenmaal de getekende deskundigenverklaring dan ga je naar de gemeente waar je geboorteakte ligt.

http://transgendernetwerk(...)slacht-vanaf-1-juli/
Ja, daar las ik dat dus. Ok. Tripje Gouda dan maar...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141197509
Ik begreep bij je geboortegemeente. Daar ben je ooit ingeschreven in het geboorteregister. Volgens de oude regeling is dat ook zo. Al stuurt dan de griffier van de rechtbank de uitspraak en wijzigingsverzoek door naar je geboortegemeente.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:04:33 #182
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141198888
Niet dat dat mij (woonachtig in m'n geboortegemeente) iets uitmaakt...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:54:17 #183
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_141210252
Ook maar eens melden in dit topic na lang lurken. Ikzelf ben meer een crossdresser maar niet dat ik heel vrouwelijk door het leven ga. Gewoon het idee dat ik vrouwelijke kleren aan heb is eigenlijk wel genoeg, leuke broek lingerie zonder dat iemand het echt ziet. Heb het wel een tijd gedaan helemaal als vrouw maar dat werd voor mij niks.

Heel veel respect voor de vrouwen en mannen hier die door zijn gegaan in hun transitie. Ik weet voor mij dat dat mij niet gelukkiger had gemaakt dan hoe ik mij nu voel.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_141232292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:54 schreef Tikbalang het volgende:
Ook maar eens melden in dit topic na lang lurken. Ikzelf ben meer een crossdresser maar niet dat ik heel vrouwelijk door het leven ga. Gewoon het idee dat ik vrouwelijke kleren aan heb is eigenlijk wel genoeg, leuke broek lingerie zonder dat iemand het echt ziet. Heb het wel een tijd gedaan helemaal als vrouw maar dat werd voor mij niks.

Heel veel respect voor de vrouwen en mannen hier die door zijn gegaan in hun transitie. Ik weet voor mij dat dat mij niet gelukkiger had gemaakt dan hoe ik mij nu voel.
Toen ik voor het eerst in contact met een genderpsych kwam, zei zij, dat ik moest doen waar ik gelukkig van werd. Dat geldt ook voor jou :)
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:44:23 #185
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141237216
Ik heb vanmorgen maar eens gebeld met het UMCG om die artsenverklaring aan te vragen die volgens mijn gynaecoloog rond deze tijd wel klaar zou zijn.
Blijkbaar is die nog niet klaar, maar ze hebben me op de lijst gezet en waarschijnlijk krijg ik dan op korte termijn die artsenverklaring toegestuurd. Ze verwachten dat ik 'm voor 1 juli wel heb.
Ik hoop het voor ze, want ik heb op 1 juli een afspraak bij burgerzaken bij mijn gemeente zodat ik maar zo snel mogelijk Naomi kan zijn en er een v'tje op mijn ID kaart kan staan. Ik heb echt geen zin om nog een dag langer te wachten.
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:48:27 #186
296917 Abby79
Being myself!
pi_141237357
Bij mij gaat het waarschijnlijk niet lukken die 1 juli :( Heb drie weken geleden al het verzoek naar Gent gestuurd voor de verklaring (die ik dan door mag sturen naar het VU), maar die is nog steeds niet binnen...

Afgelopen week daar nogmaals om gevraagd, die zou vrijdag verstuurd moeten zijn, maar ik heb nog steeds niets gezien. Bah.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:00:05 #187
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141237698

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:00:31 #188
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141237710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:48 schreef Abby79 het volgende:
Bij mij gaat het waarschijnlijk niet lukken die 1 juli :( Heb drie weken geleden al het verzoek naar Gent gestuurd voor de verklaring (die ik dan door mag sturen naar het VU), maar die is nog steeds niet binnen...

Afgelopen week daar nogmaals om gevraagd, die zou vrijdag verstuurd moeten zijn, maar ik heb nog steeds niets gezien. Bah.
* J.Gibbs zucht

Wat een gedoe weer :{ . Ik hoop echt voor je dat die verklaring zo snel mogelijk door je brievenbus floept.
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:00:44 #189
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141237716
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:00 schreef kELAL het volgende:
[ afbeelding ]
Stresskip :? ?
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:11:43 #190
296917 Abby79
Being myself!
pi_141238117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:00 schreef kELAL het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet hoe jij mijn post leest, maar het is in mijn geval echt niet een gevalletje stress hoor. Meer een geval 'verdorie, alweer iets wat lang duurt, zucht'...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:38:22 #191
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141239096
Ik weet niet in hoeverre je moeite hebt met dingen in algemene context zien, maar die stresskip slaat dus op de sfeer hier in het algemeen en op de 2 stresskippen hier in het bijzonder, die al ruim van tevoren een afspraak bij de gemeente hebben gemaakt (zonder zeker te zijn of dat haalbaar is :')).
Dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:55:38 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141239651
Als je bij dit soort zaken alles op het laatste moment wil doen, zijn er ook tig wachtende voor je waarschijnlijk en moet je alsnog alles uitstellen. En voor sommige mensen is de situatie nu eenmaal wat lastiger dan voor anderen waardoor het meer "stress" oplevert.

Ik word dat regelmatige commentaar daarop overigens ook wel zat. Wat wil je ermee bereiken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:11:48 #193
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141240155
Sommige dingen hebben nou eenmaal hun tijd nodig en daar kan je, op wat gerommel in de marge na, zelf écht helemaal niets aan doen!
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:55 schreef wonderer het volgende:
Ik word dat regelmatige commentaar daarop overigens ook wel zat. Wat wil je ermee bereiken?
En ik heb mijn buik vol van de stresskippen. Wat moet ik dan? Nog, godbeterd, twee hele weken dit forum links laten liggen :') :X |:(
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:12:10 #194
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_141240167
Nou, heb het zelfde gevoel erbij als kELAL hoor, verbaas me ook al tijden over hoe lang van te voren mensen zich hier druk over lopen te maken. Wat boeit dat nou als je 't niet meteen op 1 juli kunt regelen maar dat 't wat later wordt? Je nieuwe id papieren krijg je sowieso al niet mee op die dag want daar zit een wachttijd op en dat moet je weer in je huidige gemeente regelen.

Sterker nog, door het per se op 1 juli al te willen regelen vergroot je alleen maar de kans dat het niet lukt straks omdat er dan iets onbenulligs nog niet blijkt te kloppen of zo. Mensen die altijd de meeste haast hebben om meteen iets nieuws te proberen zijn ook altijd de eersten die tegen de kinderziektes en problemen aanlopen. Even afwachten is soms wijzer.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:18:42 #195
296917 Abby79
Being myself!
pi_141240320
Ik heb anders er redelijk haast bij ;). Het hoeft niet meteen 1 juli hoor, maar m'n rijbewijs verloopt over niet al te lange tijd en d'r moet daarvoor ook nog een controle van een arts bij (ivm diabetes) en verwerking door het CBR, dat doe ik liever in 1 keer goed (op de juiste naam) dan dat ik straks in een paar weken/maanden tijd alweer een rijbewijs moet aanvragen :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:20:17 #196
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_141240368
Nou ja, dat is natuurlijk wel een goed excuus :)

Heb zelf vorig jaar toch maar een nieuw paspoort genomen terwijl mijn vorige nu nog steeds geldig zou zijn geweest... Jammer van het geld, maar die foto... het was echt nodig :{
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:27:44 #197
296917 Abby79
Being myself!
pi_141240601
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:20 schreef Joanne35 het volgende:
Jammer van het geld, maar die foto... het was echt nodig :{
Haha, ja, die op m'n rijbewijs is ook al vijf jaar oud (ja, mijn rijbewijs is maar vijf jaar geldig), die foto is ook niet te herkennen :P.

M'n paspoort is volgens mij van eind 2011 ofzo, die foto lijkt nog wel een beetje :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:57:16 #198
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141241408
quote:
18s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:11 schreef kELAL het volgende:
Sommige dingen hebben nou eenmaal hun tijd nodig en daar kan je, op wat gerommel in de marge na, zelf écht helemaal niets aan doen!

[..]

En ik heb mijn buik vol van de stresskippen. Wat moet ik dan? Nog, godbeterd, twee hele weken dit forum links laten liggen :') :X |:(
Maar dat commentaar van jou heeft daar ook weinig invloed op en verlaagt de sfeer alleen maar (verder). Je punt is duidelijk genoeg, het op een negatieve niet-constructieve manier blijven herhalen heeft geen enkele zin.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141285180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 01:18 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Toen ik voor het eerst in contact met een genderpsych kwam, zei zij, dat ik moest doen waar ik gelukkig van werd. Dat geldt ook voor jou :)
Idd heb zelf nog een tijd bij een psycholoog gelopen en daar erachter gekomen hoe ik mijzelf het beste gelukkig kan maken. Zit hem niet alleen in het wezen van een vrouw maar ook in de indeling van mijn mannelijke leven.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:18:46 #200
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_141285720
Ik snap niet zo waarom je je hier druk loopt te maken over wat anderen doen. Daar heb jij toch helemaal niks mee te maken? Kijk lekker naar je eigen traject ofzo.
Een beetje bepalen wat voor een ander wel of niet belangrijk is...

Ik vind het wel belangrijk want voor mij is het iets groots dat ik dan eindelijk de goede naam en het geslacht in het GBA en op m'n ID en rijbewijs heb staan heb staan.
Bijkomend voordeel is dat veel bedrijven die de GBA gebruiken me dan voortaan ook op de juiste manier adresseren en niet onder mijn geboortenaam.
Dat ik dan even moet wachten op ID en rijbewijs enzo boeit me niet. Hoe eerder hoe beter voor mij :) .
pi_141334230
Misschien hebben jullie iets toe te voegen aan dit topic:

R&P / Waarom doen mannen dit?

Weer zelfde felle reacties als in mijn KLB topic, maar ja.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:14:58 #202
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141334887
"Als man geboren" :') Zal een zware bevalling geweest zijn, een kerel eruit persen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141335408
Wie bij de geboorte een piemeltje had is voor altijd een man, en wie een vagina had is voor altijd een vrouw.

Geen tussenweg mogelijk. Dat is gewoon hoe sommige mensen denken. :')

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2014 17:30:55 ]
  vrijdag 20 juni 2014 @ 17:43:15 #204
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141335853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:29 schreef Gewas het volgende:
Wie bij de geboorte een piemeltje had is voor altijd een man, en wie een vagina had is voor altijd een vrouw.

Geen tussenweg mogelijk. Dat is gewoon hoe sommige mensen denken. :')
Daar gaat het niet eens om. Niemand wordt geboren als man of vrouw. We worden geboren als (meisjes/jongens)baby.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141335970
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:29 schreef Gewas het volgende:
Wie bij de geboorte een piemeltje had is voor altijd een man, en wie een vagina had is voor altijd een vrouw.

Geen tussenweg mogelijk. Dat is gewoon hoe sommige mensen denken. :')
Als jij een kindje krijgt, en je ziet dat het een piemeltje heeft dan ga je er toch vanuit dat het een jongetje is?
pi_141336150
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Daar gaat het niet eens om. Niemand wordt geboren als man of vrouw. We worden geboren als (meisjes/jongens)baby.
True

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als jij een kindje krijgt, en je ziet dat het een piemeltje heeft dan ga je er toch vanuit dat het een jongetje is?
Ja natuurlijk.

Ik bedoelde meer de reacties van mensen dat als je eenmaal met een piemel geboren ben, dat je dan voor altijd jongen/man blijft (te zien aan dat topic).
pi_141336184
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:51 schreef Gewas het volgende:

[..]

True

[..]

Ja natuurlijk.

Ik bedoelde meer de reacties van mensen dat als je eenmaal met een piemel geboren ben, dat je dan voor altijd jongen/man blijft (te zien aan dat topic).
Ah zo, ja veel mensen zijn helemaal niet echt bekent met transgenders.
pi_141336242
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Daar gaat het niet eens om. Niemand wordt geboren als man of vrouw. We worden geboren als (meisjes/jongens)baby.
Je wordt toch echt gewoon aangemerkt als M of V in je babypaspoort.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_141336932
worden we niet geboren als mens?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:14:41 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141337078
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Je wordt toch echt gewoon aangemerkt als M of V in je babypaspoort.
Maar die M of V staat niet voor de man/vrouw zoals bedoeld wordt in de frase "geboren als man/vrouw".

Dit is een semantische discussie (die niettemin belangrijk is omdat juist woordgebruik bijdraagt aan de acceptatie cq dehumanisatie van mensen in het algemeen en transgender mensen in het bijzonder).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:17:51 #211
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141337216
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:53 schreef Gewas het volgende:
Misschien hebben jullie iets toe te voegen aan dit topic:

R&P / Waarom doen mannen dit?

Weer zelfde felle reacties als in mijn KLB topic, maar ja.
Wat een trieste reacties. Het is ook altijd hetzelfde hier op FOK! :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:19:04 #212
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141337267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar die M of V staat niet voor de man/vrouw zoals bedoeld wordt in de frase "geboren als man/vrouw".

Dit is een semantische discussie (die niettemin belangrijk is omdat juist woordgebruik bijdraagt aan de acceptatie cq dehumanisatie van mensen in het algemeen en transgender mensen in het bijzonder).
Ik snap wat je bedoelt, die M of V is simpelweg een aanduiding voor het geslacht dat zichtbaar is voor de buitenwereld (bij wijze van spreken) en niet voor het feit of de baby al stemrecht heeft.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:21:40 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141337382
Toevallig las ik dit vanmiddag ook nog: http://www.advocate.com/c(...)orn-man-no-born-baby

Daarin wordt het vast beter uitgelegd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:23:13 #214
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141337432
Ik vind die "assigned male at birth" al veel beter klinken :) .
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:31:39 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141337772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:23 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik vind die "assigned male at birth" al veel beter klinken :) .
Yep. Maar dat bestaat in het Nederlands niet echt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141337814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:23 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik vind die "assigned male at birth" al veel beter klinken :) .
Is daar een goede Nederlandse versie van? Ik kom zo snel niet verder dan het "manlijk geslacht toegekend aan"
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:01:28 #217
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141342376
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:32 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is daar een goede Nederlandse versie van? Ik kom zo snel niet verder dan het "manlijk geslacht toegekend aan"
Het enige waar ik op kan komen is "toegewezen geboortegeslacht", maar dat dekt de lading toch niet echt volgens mij.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:33:56 #218
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141344189
Maak er dan "vastgesteld geboortegeslacht" van.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_141347879
Wat jammer toch dat sommige mannen een transvrouw maar als omgebouwde man blijven zien, dat komt wel duidelijk naar voren toe in dat andere topic.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:42:55 #220
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141348255
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:36 schreef Alentejana het volgende:
Wat jammer toch dat sommige mannen een transvrouw maar als omgebouwde man blijven zien, dat komt wel duidelijk naar voren toe in dat andere topic.
Ja, inderdaad. Ik vind het echt jammer. Ik denk dat sommige mannen je als vrouw alleen als neukobject kunnen zien. En als je dan trans bent dat ze iets hebben van "ieuww nee" en er daarom ook zo'n aversie van hebben. Omdat ze de vrouw en de persoon die ze aantrekkelijk vinden niet los van elkaar kunnen zien ofzo.

Net zoals dat sommige mensen je meteen gaan vergelijken met hele knappe vrouwen en dan zeggen dat je toch nooit echt vrouwelijk wordt...
Ik weet niet in welke wereld die leven maar er zijn genoeg vrouwen die niet super knap zijn en die misschien ook niet het ideale lichaam hebben.
pi_141348466
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:36 schreef Alentejana het volgende:
Wat jammer toch dat sommige mannen een transvrouw maar als omgebouwde man blijven zien, dat komt wel duidelijk naar voren toe in dat andere topic.
Het is ook nog eens hypocriet, want zo denken ze pas als ze het daadwerkelijk weten natuurlijk...

Eerst een vrouw knap, leuk tot zelfs sexy vinden en haar dan opeens afstotelijk gaan vinden omdat ze eerlijk zegt dat ze vroeger in een mannelijk lichaam zat.... :') x miljoen.
pi_141348510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:42 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik vind het echt jammer. Ik denk dat sommige mannen je als vrouw alleen als neukobject kunnen zien. En als je dan trans bent dat ze iets hebben van "ieuww nee" en er daarom ook zo'n aversie van hebben. Omdat ze de vrouw en de persoon die ze aantrekkelijk vinden niet los van elkaar kunnen zien ofzo.

Net zoals dat sommige mensen je meteen gaan vergelijken met hele knappe vrouwen en dan zeggen dat je toch nooit echt vrouwelijk wordt...
Ik weet niet in welke wereld die leven maar er zijn genoeg vrouwen die niet super knap zijn en die misschien ook niet het ideale lichaam hebben.
Zelfs dan snap ik nog het probleem niet.

Dan juist niet eigenlijk.
pi_141348616
Ja precies. (Antwoord op beide posts van je) Echt onbegrijpelijk.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:52:00 #224
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141348694
Ja, ik zal mannen echt nooit begrijpen he :{ .
pi_141348737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:52 schreef AdoraBelle het volgende:
Ja, ik zal mannen echt nooit begrijpen he :{ .
:')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:55:41 #226
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141348889
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')
Dat sloeg niet alleen op dit hoor. Maar mannen in het algemeen. Ze zijn gewoon zo anders... Wel lief enzo soms, maar toch anders.
pi_141348948
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:55 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat sloeg niet alleen op dit hoor. Maar mannen in het algemeen. Ze zijn gewoon zo anders... Wel lief enzo soms, maar toch anders.
De ene man is ook weer anders dan de andere man...

Laten we elkaar als individuen beoordelen.
pi_141349026
Heel jammer voor TS, het is wel duidelijk waarom ze met het probleem zit waar ze mee zit. Maar wat ik ergens ook al zei, misschien moet ze gewoon van kringetje veranderen waarin ze haar begeeft.
Er zijn heus wel mannen die er totaal anders tegenover staan, gelukkig.
pi_141349117
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:57 schreef Alentejana het volgende:
Heel jammer voor TS, het is wel duidelijk waarom ze met het probleem zit waar ze mee zit. Maar wat ik ergens ook al zei, misschien moet ze gewoon van kringetje veranderen waarin ze haar begeeft.
Er zijn heus wel mannen die er totaal anders tegenover staan, gelukkig.
Tja.. bekrompenheid kan je gewoon niet laten verdwijnen. Niet alleen transgenders hebben daar last van.
pi_141352974
Weet je, dit zit zo ingebakken in de maatschappij (voor mijn gevoel in elk geval wel) dat ik mezelf gewoon niet kan zien als date-baar of relatiemateriaal. Ik ben gewoon te bang voor afwijzing dat ik het gewoon niet eens probeer. Ondertussen heb ik wel een relatie, zij het niet een reguliere. Het bij voorbaat al uitgesproken hebben dat seks niet gaat gebeuren heeft wel een boel druk van de ketel gehaald. Waarschijnlijk dat het daarom wel zo heeft kunnen groeien.
pi_141353731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:00 schreef Fixers het volgende:
Weet je, dit zit zo ingebakken in de maatschappij (voor mijn gevoel in elk geval wel) dat ik mezelf gewoon niet kan zien als date-baar of relatiemateriaal. Ik ben gewoon te bang voor afwijzing dat ik het gewoon niet eens probeer. Ondertussen heb ik wel een relatie, zij het niet een reguliere. Het bij voorbaat al uitgesproken hebben dat seks niet gaat gebeuren heeft wel een boel druk van de ketel gehaald. Waarschijnlijk dat het daarom wel zo heeft kunnen groeien.
Jammer dat je het zo voelt. Ik vind je een mooie vrouw en zou je zeker niet laten lopen ;) :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_141354274
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:00 schreef Fixers het volgende:
Weet je, dit zit zo ingebakken in de maatschappij (voor mijn gevoel in elk geval wel) dat ik mezelf gewoon niet kan zien als date-baar of relatiemateriaal. Ik ben gewoon te bang voor afwijzing dat ik het gewoon niet eens probeer. Ondertussen heb ik wel een relatie, zij het niet een reguliere. Het bij voorbaat al uitgesproken hebben dat seks niet gaat gebeuren heeft wel een boel druk van de ketel gehaald. Waarschijnlijk dat het daarom wel zo heeft kunnen groeien.
Je hebt een relatie zonder seks?

Of begrijp ik het nu verkeerd?
pi_141354530
Uhhh, het gaat echt niet alleen om mannen hoor :{ . Ik beweeg mij vaak in lesbische kringen en daar is het net zo erg. Het punt is dat als iemand (m/v) door heeft dat je trans bent, je alleen maar als trans gezien wordt. Alle andere (goede/slechte) punten zijn ineens verdwenen.

Ik voel mij zelf in roze kringen (ja, waar iedereen de t* omarmt als een lotgenoot) een alien. Mannen doen hun best je te verzekeren dat ze het beste met je voor hebben, vrouwen kijken je alleen maar aan alsof je bij het vuil gezet kan worden.

Het is niet mijn bedoeling mannen op te hemelen, maar het gebeurt net zo goed met vrouwen. Ik heb er wel moeite mee dat niemand voorbij dat transetiket schijnt te kunnen kijken.

Oh ja, en in homo/lesbo kringen is de uitsluiting minstens net zo groot als in hetero kringen.
pi_141354783
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:25 schreef Onderweg het volgende:
Uhhh, het gaat echt niet alleen om mannen hoor :{ . Ik beweeg mij vaak in lesbische kringen en daar is het net zo erg. Het punt is dat als iemand (m/v) door heeft dat je trans bent, je alleen maar als trans gezien wordt. Alle andere (goede/slechte) punten zijn ineens verdwenen.

Ik voel mij zelf in roze kringen (ja, waar iedereen de t* omarmt als een lotgenoot) een alien. Mannen doen hun best je te verzekeren dat ze het beste met je voor hebben, vrouwen kijken je alleen maar aan alsof je bij het vuil gezet kan worden.

Het is niet mijn bedoeling mannen op te hemelen, maar het gebeurt net zo goed met vrouwen. Ik heb er wel moeite mee dat niemand voorbij dat transetiket schijnt te kunnen kijken.

Oh ja, en in homo/lesbo kringen is de uitsluiting minstens net zo groot als in hetero kringen.

Dit klinkt een beetje alsof er een mannenprobleem is... _O-
pi_141354819
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit klinkt een beetje alsof er een mannenprobleem is... _O-
Nee, leg uit wat je bedoelt?
pi_141355046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:29 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Nee, leg uit wat je bedoelt?
Bekrompenheid begint bij generalisaties en vooroordelen. Met de zin "ik wil mannen hier niet ophemelen" lijkt het alsof er iets op te hemelen valt...

En dat is in mijn ogen volkomen onzinnig. Zo is de ene man een conservatieve, bekrompen idioot en is de ander weer heel erg open voor alles en weer de ander zoekt de middenweg...

En dit is bij vrouwen niet anders. Hiermee wil ik niet zeggen dat er geen verschillen zijn tussen mannen en vrouwen in het algemeen, die zijn er uiteraard.

Ik vind gewoon dat wij moeten streven naar een samenleving met zo min mogelijk generalisaties en vooroordelen.
pi_141355221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bekrompenheid begint bij generalisaties en vooroordelen. Met de zin "ik wil mannen hier niet ophemelen" lijkt het alsof er iets op te hemelen valt...

En dat is in mijn ogen volkomen onzinnig. Zo is de ene man een conservatieve, bekrompen idioot en is de ander weer heel erg open voor alles en weer de ander zoekt de middenweg...

En dit is bij vrouwen niet anders. Hiermee wil ik niet zeggen dat er geen verschillen zijn tussen mannen en vrouwen in het algemeen, die zijn er uiteraard.

Ik vind gewoon dat wij moeten streven naar een samenleving met zo min mogelijk generalisaties en vooroordelen.
You're missing the point. Er werd gesteld dat 'mannen vrouwen alleen als neukvee zien' . Weet niet of dat waar is maar als het om transen gaat, is het probleem dat vrouwen niet met een trans in zee willen gaan, net zo groot. Dus voor transen lijkt mij dat van minder belang. Niet zozeer dat het om een man gaat is van belang, maar dat je trans bent.
pi_141355331
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:36 schreef Onderweg het volgende:

[..]

You're missing the point. Er werd gesteld dat 'mannen vrouwen alleen als neukvee zien' . Weet niet of dat waar is maar als het om transen gaat, is het probleem dat vrouwen niet met een trans in zee willen gaan, net zo groot. Dus voor transen lijkt mij dat van minder belang. Niet zozeer dat het om een man gaat is van belang, maar dat je trans bent.
Ik weet het, maar het ging om je zin dat je niet mannen wil ophemelen...

Alsof je mannen ziet als een soort collectief die opgehemeld zou moeten worden.. Je bedoelt het vast niet zo, maar snap je wat ik bedoel?
pi_141355561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik weet het, maar het ging om je zin dat je niet mannen wil ophemelen...

Alsof je mannen ziet als een soort collectief die opgehemeld zou moeten worden.. Je bedoelt het vast niet zo, maar snap je wat ik bedoel?
Haha, nee sorry. Ik snap het niet ;) . Ik ben bi dus ik wil geen van de twee ophemelen. Het gaat mij meer om de praktijksituatie, dat je vaak (of in mijn gevoel, altijd) als een buitenstaander gezien wordt. Dat had ik toen ik nog als man leefde (toen begreep ik het wel, omdat ik ook last van dissociatie had) maar ook nu ik als mens goed in mijn vel zit, word ik nog steeds als een soort apart ras gezien. Het gevoel nergens bij te horen wordt alleen maar groter.
pi_141355660
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:42 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Haha, nee sorry. Ik snap het niet ;) . Ik ben bi dus ik wil geen van de twee ophemelen. Het gaat mij meer om de praktijksituatie, dat je vaak (of in mijn gevoel, altijd) als een buitenstaander gezien wordt. Dat had ik toen ik nog als man leefde (toen begreep ik het wel, omdat ik ook last van dissociatie had) maar ook nu ik als mens goed in mijn vel zit, word ik nog steeds als een soort apart ras gezien. Het gevoel nergens bij te horen wordt alleen maar groter.
Maar komt dat dan omdat mensen nog kunnen zien dat je vroeger in een mannelijk lichaam zat?
pi_141355808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar komt dat dan omdat mensen nog kunnen zien dat je vroeger in een mannelijk lichaam zat?
Ja dat kan. ik ben te herkennen als trans. Vroeg of laat krijg ik de vraag of ik altijd vrouw geweest ben. Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen (hoewel het wel irritant wordt), maar ook mensen die mij als mens wel mogen (bijvoorbeeld als 'best friends') zien dat blijkbaar als een soort onneembare vesting.
pi_141355916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:47 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ja dat kan. ik ben te herkennen als trans. Vroeg of laat krijg ik de vraag of ik altijd vrouw geweest ben. Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen (hoewel het wel irritant wordt), maar ook mensen die mij als mens wel mogen (bijvoorbeeld als 'best friends') zien dat blijkbaar als een soort onneembare vesting.
Kijk, ik heb een schijt hekel aan bekrompenheid. Maar toch is het ook belangrijk om mensen te begrijpen die jou niet begrijpen.. Want dan pas kun je er zelf makkelijker mee omgaan.

Want zeg nu zelf: hoe kunnen mensen je als op en top vrouw zien, als ze kunnen zien dat je vroeger in een mannelijk lichaam zat?
pi_141356092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kijk, ik heb een schijt hekel aan bekrompenheid. Maar toch is het ook belangrijk om mensen te begrijpen die jou niet begrijpen.. Want dan pas kun je er zelf makkelijker mee omgaan.

Want zeg nu zelf: hoe kunnen mensen je als op en top vrouw zien, als ze kunnen zien dat je vroeger in een mannelijk lichaam zat?
Wie zegt dat ik wil dat mensen mij 'op en top als vrouw willen zien'? Ik wil zelf niet eens 'op en top vrouw zijn' omdat ik helemaal geen affiniteit heb met die etiketjes. Mannelijkheid en vrouwelijkheid zijn burgerlijke etiketjes. Maar als je een biovrouw met mannelijke trekjes tegen komt, heeft zij het gemakkelijker dan een vrouw die ooit als man geboren is.
pi_141356213
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:52 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik wil dat mensen mij 'op en top als vrouw willen zien'? Ik wil zelf niet eens 'op en top vrouw zijn' omdat ik helemaal geen affiniteit heb met die etiketjes. Mannelijkheid en vrouwelijkheid zijn burgerlijke etiketjes. Maar als je een biovrouw met mannelijke trekjes tegen komt, heeft zij het gemakkelijker dan een vrouw die ooit als man geboren is.
1: Man en vrouw is wel degelijk meer dan een burgerlijk etiketje, zeker als je aantrekkelijk gevonden wil worden, een relatie wil enz.

2: Dat weet ik niet...

Ik vind gewoon dat men elkaar moet respecteren en iemand moet beschouwen als persoon. Wat boeit het nu in godsnaam of iemand vroeger in een ander lichaam zat?

Like i care...
pi_141356437
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Man en vrouw is wel degelijk meer dan een burgerlijk etiketje, zeker als je aantrekkelijk gevonden wil worden, een relatie wil enz.

2: Dat weet ik niet...

Ik vind gewoon dat men elkaar moet respecteren en iemand moet beschouwen als persoon. Wat boeit het nu in godsnaam of iemand vroeger in een ander lichaam zat?

Like i care...
Blijkbaar is dat wel belangrijk. Ik kom regelmatig vrouwen tegen die kwijlen bij een vrouw die er 'als een jongetje uitziet' (ik wil niemand beledigen hoor, maar dit maakt een beetje duidelijk wat ik bedoel). Toch nemen die een ander plek in dan ik.

Ik heb niet zoveel behoefte aan mannen die vallen op transen, alleen omdat zij trans zijn. Net zo goed als ik moeite heb met mensen die mij afwijzen omdat ik trans ben. Trans zijn is maar 1 facet van wat ik ben. Maar meestal is dat alles wat telt.
pi_141356578
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat wel belangrijk. Ik kom regelmatig vrouwen tegen die kwijlen bij een vrouw die er 'als een jongetje uitziet' (ik wil niemand beledigen hoor, maar dit maakt een beetje duidelijk wat ik bedoel). Toch nemen die een ander plek in dan ik.

Ik heb niet zoveel behoefte aan mannen die vallen op transen, alleen omdat zij trans zijn. Net zo goed [b]als ik moeite heb met mensen die mij afwijzen omdat ik trans ben[/b]. Trans zijn is maar 1 facet van wat ik ben. Maar meestal is dat alles wat telt.
Compleet afwijzen als mens is inderdaad zo fout als maar kan. Maar qua relatie, en seksuele voorkeur is er toch niets mis mee om iemand af te wijzen omdat hij/zij een transgender is??

Dat zijn slechts voorkeuren, net zoals er ook mannen zijn die op vrouwen met bruin haar vallen.
pi_141356723
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Compleet afwijzen als mens is inderdaad zo fout als maar kan. Maar qua relatie, en seksuele voorkeur is er toch niets mis mee om iemand af te wijzen omdat hij/zij een transgender is??

Dat zijn slechts voorkeuren, net zoals er ook mannen zijn die op vrouwen met bruin haar vallen.
Op zich klinkt het heel redelijk wat je zegt. Maar er zijn mensen die op bruin haar vallen. Als ik bruin haar heb vallen ze niet op mij omdat ik trans ben. Dat gaat verder dan voorkeuren voor bepaalde uiterlijkheden. Het voelt echt wat anders als je het meemaakt, dan wanneer je aan de zijlijn commentaar geeft.
pi_141356923
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:03 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Op zich klinkt het heel redelijk wat je zegt. Maar er zijn mensen die op bruin haar vallen. Als ik bruin haar heb vallen ze niet op mij omdat ik trans ben. Dat gaat verder dan voorkeuren voor bepaalde uiterlijkheden. Het voelt echt wat anders als je het meemaakt, dan wanneer je aan de zijlijn commentaar geeft.
Ik begrijp dat heel goed hoor.
pi_141356993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:25 schreef Onderweg het volgende:
Uhhh, het gaat echt niet alleen om mannen hoor :{ . Ik beweeg mij vaak in lesbische kringen en daar is het net zo erg. Het punt is dat als iemand (m/v) door heeft dat je trans bent, je alleen maar als trans gezien wordt. Alle andere (goede/slechte) punten zijn ineens verdwenen.
Sorry, nog even tussendoor wil ik hier op reageren. Want dat lijkt dan toch echt weer op de reactie van mannen "ik val niet op mannen ben toch zeker geen homo", maar dan "ik val niet op mannen, ik ben toch zeker geen hetero". Die lesbiennes kijken je dan blijkbaar dan plots aan als zijnde van het andere geslacht...

Zucht. Het is nooit goed.
pi_141357182
De transgenders die er op en top vrouwelijk of mannelijk uitzien zullen hier geen last van hebben. Tenzij ze hun verleden aan de grote klok gaan hangen natuurlijk..
pi_141357320
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:11 schreef theunderdog het volgende:
De transgenders die er op en top vrouwelijk of mannelijk uitzien zullen hier geen last van hebben. Tenzij ze hun verleden aan de grote klok gaan hangen natuurlijk..
Ik kan het niet beter omschrijven dan dit, maar ik voel mij een soort albino neger.
pi_141357337
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:07 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Sorry, nog even tussendoor wil ik hier op reageren. Want dat lijkt dan toch echt weer op de reactie van mannen "ik val niet op mannen ben toch zeker geen homo", maar dan "ik val niet op mannen, ik ben toch zeker geen hetero". Die lesbiennes kijken je dan blijkbaar dan plots aan als zijnde van het andere geslacht...

Zucht. Het is nooit goed.
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt.
pi_141357411
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:14 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik kan het niet beter omschrijven dan dit, maar ik voel mij een soort albino neger.
Begrijp ik.. maar je wil zelf niet op en top vrouw zijn zei je me net...

Begrijp mij niet verkeert, ik zeg hiermee niet dat het je eigen schuld is ! integendeel ! maar je kiest er wel zelf voor om je aan te passen aan de mening van de kudde...
pi_141357508
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Begrijp ik.. maar je wil zelf niet op en top vrouw zijn zei je me net...

Begrijp mij niet verkeert, ik zeg hiermee niet dat het je eigen schuld is ! integendeel ! maar je kiest er wel zelf voor om je aan te passen aan de mening van de kudde...
Nee, dat is een misverstand. Ik presenteer mij als vrouw, voel mij vrouw. Maar kan niet veranderen wat ik niet aan kenmerken meegekregen heb.

Ik verkeer regelmatig in queer kringen. Daar is mannelijkheid/vrouwelijkheid helemaal geen issue. Maar ook daar word ik niet gezien zoals ik mij presenteer.
pi_141357562
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:18 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Nee, dat is een misverstand. Ik presenteer mij als vrouw, voel mij vrouw. Maar kan niet veranderen wat ik niet aan kenmerken meegekregen heb.

Ik verkeer regelmatig in queer kringen. Daar is mannelijkheid/vrouwelijkheid helemaal geen issue. Maar ook daar word ik niet gezien zoals ik mij presenteer.
Maar wat voor kenmerken bedoel je dan?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:19:59 #256
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_141357588
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:25 schreef Onderweg het volgende:
Uhhh, het gaat echt niet alleen om mannen hoor :{ . Ik beweeg mij vaak in lesbische kringen en daar is het net zo erg. Het punt is dat als iemand (m/v) door heeft dat je trans bent, je alleen maar als trans gezien wordt. Alle andere (goede/slechte) punten zijn ineens verdwenen.

Ik voel mij zelf in roze kringen (ja, waar iedereen de t* omarmt als een lotgenoot) een alien. Mannen doen hun best je te verzekeren dat ze het beste met je voor hebben, vrouwen kijken je alleen maar aan alsof je bij het vuil gezet kan worden.

Het is niet mijn bedoeling mannen op te hemelen, maar het gebeurt net zo goed met vrouwen. Ik heb er wel moeite mee dat niemand voorbij dat transetiket schijnt te kunnen kijken.

Oh ja, en in homo/lesbo kringen is de uitsluiting minstens net zo groot als in hetero kringen.

Jammer om te horen dat het op die manier ook onder vrouwen speelt :{ .
Ik heb er op die manier dan geen ervaring mee. Mijn ervaringen zijn vooral op vriendschappelijk gebied en wat dat betreft is mijn ervaring dat vrouwen er vaak veel meer voor open staan dan mannen.
Wat ik me wel afvraag of het misschien iets te maken heeft met dat ik vooral heterovrouwen in mijn vriendenkring heb die mij dus niet als potentiële vriendinvriendin zien, en die mannen misschien wel waardoor ze dan op een andere manier naar me kijken. Ik heb geen idee, dit is puur speculatie natuurlijk.
pi_141357628
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar wat voor kenmerken bedoel je dan?
Fysieke kenmerken die niet te veranderen zijn door de gebruikelijke behandelingen in het trans traject.
pi_141357745
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:19 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Jammer om te horen dat het op die manier ook onder vrouwen speelt :{ .
Ik heb er op die manier dan geen ervaring mee. Mijn ervaringen zijn vooral op vriendschappelijk gebied en wat dat betreft is mijn ervaring dat vrouwen er vaak veel meer voor open staan dan mannen.
Wat ik me wel afvraag of het misschien iets te maken heeft met dat ik vooral heterovrouwen in mijn vriendenkring heb die mij dus niet als potentiële vriendinvriendin zien, en die mannen misschien wel waardoor ze dan op een andere manier naar me kijken. Ik heb geen idee, dit is puur speculatie natuurlijk.
Ik weet het niet precies, want ik leg geen kruisverhoor aan. Maar lesbo's (waar ik op val) hebben net zo zeer moeite met vrouwen 'die ooit man geweest zijn' als mannen die bang zijn als homo gezien te worden door het aan te leggen met een transvrouw.
pi_141357905
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:20 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Fysieke kenmerken die niet te veranderen zijn door de gebruikelijke behandelingen in het trans traject.
Je wil niet DE operatie doen?
pi_141357971
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je wil niet DE operatie doen?
DE operatie is allang achter de rug. Ik leef in praktische zin en juridisch als vrouw. Maar er zijn fysieke kenmerken die niet te wijzigen zijn, waardoor je herkend wordt.
pi_141358039
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:27 schreef Onderweg het volgende:

[..]

DE operatie is allang achter de rug. Ik leef in praktische zin en juridisch als vrouw. Maar er zijn fysieke kenmerken die niet te wijzigen zijn, waardoor je herkend wordt.
Met plastische chirurgie kun je toch vrijwel alles veranderen?

Er zijn zelfs transgenders die in de porno-industrie werken en die er serieus op en top vrouw uitzien. Sterker nog, veel zijn er superknap.
pi_141358087
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Met plastische chirurgie kun je toch vrijwel alles veranderen?

Er zijn zelfs transgenders die in de porno-industrie werken en die er serieus op en top vrouw uitzien. Sterker nog, veel zijn er superknap.
Ten eerste is dat afhankelijk van waarmee je geboren wordt (niet alles is te veranderen), ten tweede is dat ook een kwestie van geld. Maar ook geld zou mij niet kunnen helpen in dit geval.
pi_141358168
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:30 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ten eerste is dat afhankelijk van waarmee je geboren wordt (niet alles is te veranderen), ten tweede is dat ook een kwestie van geld. Maar ook geld zou mij niet kunnen helpen in dit geval.
Ah ok.
pi_141358306
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah ok.
Dat is dus ook de reden dat ik wat moeite heb met de beoordeling, 'dat je goed gelukt bent' . Transen worden geaccepteerd als je er niets meer van ziet, maar dat is vaak een kwestie van mazzel hebben.
pi_141358606
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:33 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Dat is dus ook de reden dat ik wat moeite heb met de beoordeling, 'dat je goed gelukt bent' . Transen worden geaccepteerd als je er niets meer van ziet, maar dat is vaak een kwestie van mazzel hebben.
Ik begrijp dat je dat niet leuk vindt, maar aan de andere kant moet je die mensen ook begrijpen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 07:27:45 #266
296917 Abby79
Being myself!
pi_141362885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je dat niet leuk vindt, maar aan de andere kant moet je die mensen ook begrijpen.
Sorry, dat lukt me niet echt hoor :) Voor mij zou het, ook als ik niet trans zou zijn, denk ik niets uitgemaakt hebben. Maar ja, ik snap mensen die "niet tegen homo's kunnen" ook niet...

Overigens herken ik wel veel van wat er hier nu gezet word ;( Dat 'ondatebare' gevoel heb ik ook heel erg. Ok, ik ben nu net toevallig iemand aan het daten, maar ik durf daar helemaal niets van te verwachten. Ondanks dat zij helemaal geen problemen lijkt te hebben met de transseksualiteit.

Wat ik ook merk is dat de reacties van mijn omgeving mijn 'ondatebare' gevoel versterken. Niet in dagelijkse omgang, maar als ze er dan achter komen dat je een date hebt, is de verbazing vaak (te) groot. En m'n ouders zien iedereen die ook maar met me wil daten als mijn toekomstige partner, helpt ook niet :P.

Wat ik bij mezelf merk ik dat ik ook wel een "niet goed genoeg" gevoel heb, deels omdat ik soms gewoon nog als man gezien/aangesproken wordt (het is bij mij dus ook nog wel te zien ;)), maar ook voorbeeld van Fixers van 'geen seks' zou ik niet zo afwijzen. Ik merk gewoon dat ik "bang" ben dat het resultaat van de operatie niet goed genoeg is of zo. (Komt natuurlijk ook omdat ik er zelf eigenlijk niet tevreden mee ben op dit moment, maar ja)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_141363187
Gut, ik ga eens vroeg slapen.... :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Jammer dat je het zo voelt. Ik vind je een mooie vrouw en zou je zeker niet laten lopen ;) :@
:@ Dank je. :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt een relatie zonder seks?

Of begrijp ik het nu verkeerd?
Dat begrijp je goed, ik heb een relatie zonder seks. Om het nog complexer te maken: ik ben het 'open' gedeelte van de open relatie die zij met haar partner heeft. Dat ze van mij ook geen seks verwacht voelt voor mij alleen maar geruststellend. De lange uitleg heb ik op mijn blog al eens gegeven, mocht je daarin geïnteresseerd zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:14 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik kan het niet beter omschrijven dan dit, maar ik voel mij een soort albino neger.
Dat wel ja. Ik voel me een beetje overal tussen vallen. Ik zou ook niet weten op wie ik me zou moeten richten als ik zou daten. Genoeg lesbiennes die je als trans ook gewoon zien als voormalig-man. Om het nog verwarrender te maken: mijn huidige partner is een heteroseksuele vrouw die mij alleen maar als vrouw heeft gekend.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 07:27 schreef Abby79 het volgende:
Overigens herken ik wel veel van wat er hier nu gezet word Dat 'ondatebare' gevoel heb ik ook heel erg. Ok, ik ben nu net toevallig iemand aan het daten, maar ik durf daar helemaal niets van te verwachten. Ondanks dat zij helemaal geen problemen lijkt te hebben met de transseksualiteit.
Nou precies dat. Ik durf eigenlijk niet te verwachten ooit verder te komen dan vriendschap. Ook al is de realiteit het tegendeel aan het bewijzen, ergens ga ik ervan uit dat ik nooit meer een relatie ga hebben vanwege mijn verleden.
quote:
Wat ik bij mezelf merk ik dat ik ook wel een "niet goed genoeg" gevoel heb, deels omdat ik soms gewoon nog als man gezien/aangesproken wordt (het is bij mij dus ook nog wel te zien ),
Je ziet bij mij ook nog wel dat ik als jongetje ben geboren. -Al heb ik het niet slecht getroffen met mijn genen, ik lijk enorm op mijn moeder.- Dat zal altijd wel zo blijven. Volgens mij heb ik zelf daar nog het meeste moeite mee om daar doorheen te kijken. Mijn zelfbeeld-issues behoeven nog behoorlijk wat werk. Ik ben ook altijd op mijn hoede als ik een compliment krijg van mensen. Ik heb in mijn hoofd een stemmetje dat dan influistert dat men alleen een compliment maakt omdat ze denken dat het mij goed doet voelen, niet omdat ze het menen. Ook al weet ik wel beter.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 08:31:08 #268
296917 Abby79
Being myself!
pi_141363251
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 08:20 schreef Fixers het volgende:
Gut, ik ga eens vroeg slapen.... :D
Hahaha, dat dacht ik vanmorgen ook al :P
quote:
Volgens mij heb ik zelf daar nog het meeste moeite mee om daar doorheen te kijken. Mijn zelfbeeld-issues behoeven nog behoorlijk wat werk. Ik ben ook altijd op mijn hoede als ik een compliment krijg van mensen. Ik heb in mijn hoofd een stemmetje dat dan influistert dat men alleen een compliment maakt omdat ze denken dat het mij goed doet voelen, niet omdat ze het menen. Ook al weet ik wel beter.
Zooooo herkenbaar.

Overigens lijk ik tegenwoordig best wel heel erg op m'n zusje. Maar ja, zij heeft ook een lichaamsbouw waardoor ze af en toe aangesproken wordt als man. Dus het zal voor mij ook niet snel veranderen ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:22:56 #269
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141363634
Tjonge. Als ik dit zo lees, vraag ik me af of ik mazzel heb gehad, of dat mannen het makkelijker hebben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:53:14 #270
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141363963
In jouw geval en-en. Sowieso worden mannen véél minder op hun uiterlijk beoordeeld (terwijl dit voor vrouwen (bijna) een dealbreaker is) én jij hebt de ugly stick héél goed weten te ontwijken.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 10:06:49 #271
296917 Abby79
Being myself!
pi_141364113
En vergeet niet dat onzeker zijn over je uiterlijk heel erg bij vrouwen hoort ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_141364401
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 07:27 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Sorry, dat lukt me niet echt hoor :) Voor mij zou het, ook als ik niet trans zou zijn, denk ik niets uitgemaakt hebben. Maar ja, ik snap mensen die "niet tegen homo's kunnen" ook niet...

Overigens herken ik wel veel van wat er hier nu gezet word ;( Dat 'ondatebare' gevoel heb ik ook heel erg. Ok, ik ben nu net toevallig iemand aan het daten, maar ik durf daar helemaal niets van te verwachten. Ondanks dat zij helemaal geen problemen lijkt te hebben met de transseksualiteit.

Wat ik ook merk is dat de reacties van mijn omgeving mijn 'ondatebare' gevoel versterken. Niet in dagelijkse omgang, maar als ze er dan achter komen dat je een date hebt, is de verbazing vaak (te) groot. En m'n ouders zien iedereen die ook maar met me wil daten als mijn toekomstige partner, helpt ook niet :P.

Wat ik bij mezelf merk ik dat ik ook wel een "niet goed genoeg" gevoel heb, deels omdat ik soms gewoon nog als man gezien/aangesproken wordt (het is bij mij dus ook nog wel te zien ;)), maar ook voorbeeld van Fixers van 'geen seks' zou ik niet zo afwijzen. Ik merk gewoon dat ik "bang" ben dat het resultaat van de operatie niet goed genoeg is of zo. (Komt natuurlijk ook omdat ik er zelf eigenlijk niet tevreden mee ben op dit moment, maar ja)
Spijtig, want begrip moet van twee kanten komen. ;)
pi_141364414
@ Fixers, als ik dus even eerlijk en direct mag zijn: je gunt jezelf geen seks?

Zonde, erg zonde.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:02:05 #274
296917 Abby79
Being myself!
pi_141364935
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Spijtig, want begrip moet van twee kanten komen. ;)
Begrip voor onbegrip vanwege vage redenen is lastig ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_141364944
Ik denk dat transvrouwen gewoon afgerekend worden op het feit dat ze in de ogen van heteromannen en lesbiennes "man zijn geweest".
Het kan nooit aan de uiterlijke kenmerken liggen, want laten we eerlijk zijn, er bestaan genoeg bio vrouwen met manlijke kenmerken. Soms zelfs "spuiglelijk" of amper als vrouw te herkennen, en die hebben ook gewoon partners.

Ik heb het idee dat transmannen er minder op aangekeken worden door hetero vrouwen en homo mannen, mischien kan wonderer hier ook iets over zeggen.

Het lijkt erop dat die hetero mannen en lesbiennes gewoon "vies zijn" van het idee dat er (volgens hun denkwijze) een man zit in het omhulsel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:30 schreef theunderdog het volgende:
@ Fixers, als ik dus even eerlijk en direct mag zijn: je gunt jezelf geen seks?

Zonde, erg zonde.
Wat is er zonde aan geen seks hebben? Klaarkomen kun je in je eentje ook wel. En met liefde heeft het ook al niks te maken. Kan volkomen los van elkaar staan.
Ik snap dat het best lekker kan zijn, maar als je het niet zo ervaart, dan voegt het echt niks toe, integendeel.
Het is absoluut belangrijk om in een relatie wat dat betreft op een lijn te zitten, anders is er frustratie, maar als je allebei niet wilt is het niet zo dat er een gemis is.
pi_141365308
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:02 schreef Alentejana het volgende:
Ik denk dat transvrouwen gewoon afgerekend worden op het feit dat ze in de ogen van heteromannen en lesbiennes "man zijn geweest".
Het kan nooit aan de uiterlijke kenmerken liggen, want laten we eerlijk zijn, er bestaan genoeg bio vrouwen met manlijke kenmerken. Soms zelfs "spuiglelijk" of amper als vrouw te herkennen, en die hebben ook gewoon partners.

Ik heb het idee dat transmannen er minder op aangekeken worden door hetero vrouwen en homo mannen, mischien kan wonderer hier ook iets over zeggen.

Het lijkt erop dat die hetero mannen en lesbiennes gewoon "vies zijn" van het idee dat er (volgens hun denkwijze) een man zit in het omhulsel.

[..]

Wat is er zonde aan geen seks hebben? Klaarkomen kun je in je eentje ook wel. En met liefde heeft het ook al niks te maken. Kan volkomen los van elkaar staan.
Ik snap dat het best lekker kan zijn, maar als je het niet zo ervaart, dan voegt het echt niks toe, integendeel.
Het is absoluut belangrijk om in een relatie wat dat betreft op een lijn te zitten, anders is er frustratie, maar als je allebei niet wilt is het niet zo dat er een gemis is.
Ik dacht dat ik ooit eens gelezen had dat jij aseksueel bent, dan kun jij hier niet goed over oordelen..

Voor mensen die wel behoefte hebben aan seks, maar het gewoon niet krijgen om een of andere reden kan dat een zeer grote frustratie zijn.

Eentje die je niet moet onderschatten.
pi_141365450
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik ooit eens gelezen had dat jij aseksueel bent, dan kun jij hier niet goed over oordelen..

Voor mensen die wel behoefte hebben aan seks, maar het gewoon niet krijgen om een of andere reden kan dat een zeer grote frustratie zijn.

Eentje die je niet moet onderschatten.
Jij gaat voor het gemak er maar van uit dat er bij iedereen urgente behoefte is.
Ik kan me zo voorstellen dat als je nieuw equipment hebt, je niet meteen staat te springen om daar eens goed mee aan de slag te gaan met een ander en dan kun je jezelf rustig de tijd gunnen zonder dat dat nu meteen frustraties op hoeft te leveren.

Hoe iemand er nu over denkt, hoeft niet voor altijd zo te blijven.

Ik zeg bovendien duidelijk dat je binnen een relatie wel op een lijn moet zitten wat dat betreft omdat het anders voor frustratie zorgt.

En ik ben wel aseksueel, maar dat wil niet zeggen dat ik geen inlevingsvermogen heb!
pi_141365455
Ik wil verder met mijn leven en romantiek en seks horen daar voor mij bij. Dat is het moment dat de deuren vaak altijd dicht blijven.
pi_141365472
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:28 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Jij gaat voor het gemak er maar van uit dat er bij iedereen urgente behoefte is.
Ik kan me zo voorstellen dat als je nieuw equipment hebt, je niet meteen staat te springen om daar eens goed mee aan de slag te gaan met een ander en dan kun je jezelf rustig de tijd gunnen zonder dat dat nu meteen frustraties op hoeft te leveren.

Hoe iemand er nu over denkt, hoeft niet voor altijd zo te blijven.

Ik zeg bovendien duidelijk dat je binnen een relatie wel op een lijn moet zitten wat dat betreft omdat het anders voor frustratie zorgt.

En ik ben wel aseksueel, maar dat wil niet zeggen dat ik geen inlevingsvermogen heb!
Nou, volgens mij stelde ze duidelijk dat ze zichzelf niet als relatiemateriaal ziet..

Ik vind dat je jezelf dan ergens tekort doet. Maar eh, wie ben ik, leef je leven ...

Was gewoon goed bedoeld. ;)
pi_141365477
...
pi_141365484
...
pi_141365495
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:28 schreef Onderweg het volgende:
Ik wil verder met mijn leven en romantiek en seks horen daar voor mij bij. Dat is het moment dat de deuren vaak dicht blijven.
En dat komt dan denk ik weer door het bekrompen idee van sommigen dat er ergens nog een man inzit ofzo.
Maar er zijn mensen die daar anders over denken, maar vind ze maar eens.
pi_141365535
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:30 schreef Alentejana het volgende:

[..]

En dat komt dan denk ik weer door het bekrompen idee van sommigen dat er ergens nog een man inzit ofzo.
Maar er zijn mensen die daar anders over denken, maar vind ze maar eens.
Dat kan. Ik vraag er niet naar. Het maakt voor mij ook niet zoveel uit wat de reden is en bovendien liggen er genoeg smoesjes op straat om niet precies te hoeven zeggen waar het om gaat.
pi_141365571
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nou, volgens mij stelde ze duidelijk dat ze zichzelf niet als relatiemateriaal ziet..

Ik vind dat je jezelf dan ergens tekort doet. Maar eh, wie ben ik, leef je leven ...

Was gewoon goed bedoeld. ;)
Waarom doe je jezelf te kort als je geen seks hebt (met een ander)?
Relaties kun je best hebben zonder seks. Er zijn genoeg stellen die om welke reden dan ook geen seks hebben of niet op een standaard manier intimiteit hebben. Intimiteit kun je ook hebben zonder rampestampen.
pi_141365590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:32 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Waarom doe je jezelf te kort als je geen seks hebt (met een ander)?
Relaties kun je best hebben zonder seks. Er zijn genoeg stellen die om welke reden dan ook geen seks hebben of niet op een standaard manier intimiteit hebben. Intimiteit kun je ook hebben zonder rampestampen.
Je snapt er echt helemaal, maar dan ook helemaal niets van.
pi_141365633
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:31 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Dat kan. Ik vraag er niet naar. Het maakt voor mij ook niet zoveel uit wat de reden is en bovendien liggen er genoeg smoesjes op straat om niet precies te hoeven zeggen waar het om gaat.
Helaas. Maar als je serieus iets op wilt bouwen, is iemand vinden via internet die er geen bezwaren tegen heeft, misschien helemaal geen slecht idee.
pi_141365945
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:34 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Helaas. Maar als je serieus iets op wilt bouwen, is iemand vinden via internet die er geen bezwaren tegen heeft, misschien helemaal geen slecht idee.
Ik ben niet op zoek naar een relatie. Het gebeurt gewoon dat ik verliefd wordt of als ik in een gezelschap ben en voel dat ik de buitenstaander ben, dus dat zijn geen dingen die ik kan ontlopen.
pi_141366061
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:50 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik ben niet op zoek naar een relatie. Het gebeurt gewoon dat ik verliefd wordt of als ik in een gezelschap ben en voel dat ik de buitenstaander ben, dus dat zijn geen dingen die ik kan ontlopen.
Dat is waar.
Maar houd je maar vast aan het feit dat sowieso niet velke verliefdheid beantwoord wordt. Dus dat het niet alleen jou overkomt omdat je trans bent.
Heb je ook wel te maken gehad met mensen die echt verliefd op jou werden, maar je dan toch afwezen?

Ik vrees dat het toch altijd moeilijk blijft, maar er bestaan gelukkig wel succesverhalen, dus een beetje hoop kun je wel hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je snapt er echt helemaal, maar dan ook helemaal niets van.
Dat denk jij.
Ik kan ook wel zeggen dat jij transgenders helemaal niet begrijpt omdat je er geen bent (naar mijn weten)en je blijkbaar niet in kunt leven hoe het is om als je jong bent met een lichaam door te moeten wat je niet echt plezier geeft, integendeel- en dat is ook best frustrerend als puber in een leeftijd dat seks ineens belangrijk wordt- en vervolgens pas veel later equipment aangemeten te krijgen dat niet meteen helemaal eigen en lekker voelt.
Daar kun jij dus feitelijk totaal niet over mee praten, als we zo gaan beginnen.

Ik ben ook geen paard, maar ik kan prima paarden beoordelen.
Een psychiater zal ook heus niet alle problemen hebben waar hij professioneel mee te maken krijgt....

Ik ben trouwens geen maagd ofzo.

Ik snap heus dat seks enorm belangrijk kán zijn, maar het hoeft niet. Het hoeft dus ook geen frustratie te geven en je hoeft jezelf al helemaal niks tekort te doen. Het geeft alleen frustratie bij die willen en niet mogen of kunnen.

Ik ben als aseksueel ook een soort paria, want ja, seks móet, he... ;).
En dan weten ze nog niet eens dat ik trans en homo ben.
Maar ik ben het station dat ik wat op wil bouwen, gelukkig al gepasseerd.

Mocht er verliefdheid in het spel komen, dan evalueer ik mijn situatie wel weer opnieuw.

[ Bericht 7% gewijzigd door Alentejana op 21-06-2014 12:03:21 ]
pi_141366116
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:55 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat is waar.
Maar houd je maar vast aan het feit dat sowieso niet velke verliefdheid beantwoord wordt. Dus dat het niet alleen jou overkomt omdat je trans bent.
Heb je ook wel te maken gehad met mensen die echt verliefd op jou werden, maar je dan toch afwezen?

Ik vrees dat het toch altijd moeilijk blijft, maar er bestaan gelukkig wel succesverhalen, dus een beetje hoop kun je wel hebben.

[..]

Dat denk jij.
Ik kan ook wel zeggen dat jij transgenders helemaal niet begrijpt omdat je er geen bent (naar mijn weten)en je blijkbaar niet in kunt leven hoe het is om als je jong bent met een lichaam door te moeten wat je niet echt plezier geeft, integendeel- en dat is ook best frustrerend als puber in een leeftijd dat seks ineens belangrijk wordt- en vervolgens pas veel later equipment aangemeten te krijgen dat niet meteen helemaal eigen en lekker voelt.
Daar kun jij dus feitelijk totaal niet over mee praten, als we zo gaan beginnen.

Ik ben ook geen paard, maar ik kan prima paarden beoordelen.
Een psychiater zal ook heus niet alle problemen hebben waar hij professioneel mee te maken krijgt....

Ik ben trouwens geen maagd ofzo.

Ik snap heus dat seks enorm belangrijk kán zijn, maar het hoeft niet. Het hoeft dus ook geen frustratie te geven en je hoeft jezelf al helemaal niks tekort te doen. Het geeft alleen frustratie bij die willen en niet mogen of kunnen, maar wel willen.
No shit.....

Wanneer je niet/nauwelijks of niet zoveel behoefte hebt aan seks, dan is het geen probleem als je het nauwelijks tot niet hebt...

Voor de mensen die er wel heel erg behoefte aan hebben is het wel een probleem als ze het niet kunnen krijgen. Maar het ging mij vooral om het feit dat ze zichzelf al bij voorbaat niet als relatiemateriaal ziet.
pi_141366122
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 10:30 schreef theunderdog het volgende:
@ Fixers, als ik dus even eerlijk en direct mag zijn: je gunt jezelf geen seks?

Zonde, erg zonde.
Ik gun mezelf alle seks en orgasmes die ik zou willen. Maar ik voel nu aan allebei geen behoefte. Terwijl ik wel een grote behoefte heb aan fysieke affectie. Dat vind ik nu wel.

Je zegt zelf dat een aseksueel niet kan oordelen over andermans seksbehoefte. Maar jij denkt als seksueel wel te kunnen oordelen over mijn seksbehoefte. Vind je dat zelf ook niet beetje krom geredeneerd? For the record: ik zie mezelf als functioneel aseksueel. Het (kleine) libido dat ik had is verdwenen toen begon met de androcur. Daar ben ik nu drie maanden mee gestopt, maar van libido, al was het maar voor masturbatie is nog geen sprake.
pi_141366141
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:58 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik gun mezelf alle seks en orgasmes die ik zou willen. Maar ik voel nu aan allebei geen behoefte. Terwijl ik wel een grote behoefte heb aan fysieke affectie. Dat vind ik nu wel.

Je zegt zelf dat een aseksueel niet kan oordelen over andermans seksbehoefte. Maar jij denkt als seksueel wel te kunnen oordelen over mijn seksbehoefte. Vind je dat zelf ook niet beetje krom geredeneerd? For the record: ik zie mezelf als functioneel aseksueel. Het (kleine) libido dat ik had is verdwenen toen begon met de androcur. Daar ben ik nu drie maanden mee gestopt, maar van libido, al was het maar voor masturbatie is nog geen sprake.
Ooh, dan heb ik je volkomen verkeert begrepen..

Vergeet mijn post maar dan. ;)
pi_141366180
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:55 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat is waar.
Maar houd je maar vast aan het feit dat sowieso niet velke verliefdheid beantwoord wordt. Dus dat het niet alleen jou overkomt omdat je trans bent.
Heb je ook wel te maken gehad met mensen die echt verliefd op jou werden, maar je dan toch afwezen?

Ik vrees dat het toch altijd moeilijk blijft, maar er bestaan gelukkig wel succesverhalen, dus een beetje hoop kun je wel hebben.

Ja daar heb je gelijk in en weet ik ook wel. Ik beweer ook niet dat ik precies weet hoe het allemaal in elkaar zit, want daar zit mijn gevoel tussen waardoor ik dingen soms niet helder zie. Het is ook vrij gecompliceerd om uit elkaar te rafelen, want ongetwijfeld zit er ook nog iets tussen wat te maken heeft met decennia als zombie geleefd te hebben. Dat is verdwenen en ik heb nu het gevoel dat ik echt leef, maar dan komen ook al die positieve en negatieve emoties naar boven.

Ik hou mij vast aan het idee dat ik blij ben met m'n transitie als iets wat het beste is wat ik ooit gedaan heb. Misschien wil ik ook wel teveel en te snel, maar ik leef voornamelijk op m'n gevoel en dan krijg je dit soort uitbarstingen.
pi_141366430
Ik denk ook dat de shit die in je leven vooraf gaat aan het geheel wel degelijk meespeelt en dat het allemaal tijd nodig heeft.

Dat geef ik dus ook al aan in mijn andere post. Iemand kan zo lang in zo´n ontzettend diep gat zitten....Dat poets je niet even weg omdat je eindelijk lichamelijk bent aangepast, hoe blij je daar ook mee bent.

Ik vind het al heel fijn dat je tegenwoordig gewoon op internet af en toe gal kunt spuwen en eerlijk kun praten over trans zijn. (En info kunt winnen!)
Dat komt voor mij dus gewoon dertig jaar te laat, maar toch geniet ik er wel van dat ik me nu wel kan uiten en dat zal ook wel eens alle kanten op gaan als het gevoel geraakt wordt.
pi_141366953
Ik heb ooit eens gelezen dat in de porno seks met transgenders erg populair is (als zoekterm), weet niet in hoeverre dat waar is. Maar als dit waar is, dan maakt dat dit hele gebeuren wel heel erg hypocriet... :')
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:31:56 #295
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_141367044
In hoeverre is porno in het algemeen een afspiegeling van de werkelijkheid?
En geile mannen hebben nou eenmaal wilde fantasieën...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_141367122
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:31 schreef kELAL het volgende:
In hoeverre is porno in het algemeen een afspiegeling van de werkelijkheid?
Naja, om het platvloers te zeggen...

Als je loopt te masturberen om transgenders die seks met elkaar hebben, vind ik het uiterst hypocriet tot zelfs lachwekkend als je er in het echte leven moeilijk over doet. Met argumenten als "ben toch geen homo!!!!" , "dat was vroeger een vent!!! "WAAAA@@@ :') :')

Want het is echt niet zo dat je bij die pornoactrices het helemaal niet meer kan zien. Integendeel, juist het feit dat je het nog een beetje kan zien blijkt heel opwindend te zijn voor veel mensen.
pi_141367272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb ooit eens gelezen dat in de porno seks met transgenders erg populair is (als zoekterm), weet niet in hoeverre dat waar is. Maar als dit waar is, dan maakt dat dit hele gebeuren wel heel erg hypocriet... :')
Hetzelfde geldt voor mannen die lesbische seks geil vinden, maar gay relaties wel veroordelen.
pi_141367285
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:41 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor mannen die lesbische seks geil vinden, maar gay relaties wel veroordelen.
Klopt.. lachwekkend..
pi_141367389
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:10 schreef Alentejana het volgende:
Ik denk ook dat de shit die in je leven vooraf gaat aan het geheel wel degelijk meespeelt en dat het allemaal tijd nodig heeft.

Dat geef ik dus ook al aan in mijn andere post. Iemand kan zo lang in zo´n ontzettend diep gat zitten....Dat poets je niet even weg omdat je eindelijk lichamelijk bent aangepast, hoe blij je daar ook mee bent.

Ik heb mijzelf altijd voorgehouden dat het zinloos is om het jammer te vinden dat al die jaren verloren jaren geweest zijn en dat je nooit zo zal zijn als een biovrouw/-meisje. Maar dat is alleen maar gerationaliseer. Als ik een leuke vrouw voorbij zie lopen doet het gewoon pijn om te weten dat ik nooit zo zal zijn.

Maar dat soort gevoelens zullen wel in de loop der tijd afvlakken. De komende 24 uur maar even wat koude washandjes op mijn gezicht dat er uitziet alsof ik 3 jaar prednison gebruikt heb, en dan op naar de volgende uitdaging ;)
pi_141367435
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:46 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik heb mijzelf altijd voorgehouden dat het zinloos is om het jammer te vinden dat al die jaren verloren jaren geweest zijn en dat je nooit zo zal zijn als een biovrouw/-meisje. Maar dat is alleen maar gerationaliseer. Als ik een leuke vrouw voorbij zie lopen doet het gewoon pijn om te weten dat ik nooit zo zal zijn.

Maar dat soort gevoelens zullen wel in de loop der tijd afvlakken. De komende 24 uur maar even wat koude washandjes op mijn gezicht dat er uitziet alsof ik 3 jaar prednison gebruikt heb, en dan op naar de volgende uitdaging ;)
Er zijn genoeg mooie vrouwen die je wel willen hoor. ;)
pi_141367530
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mooie vrouwen die je wel willen hoor. ;)
Dank je, maar op dit moment niet vrees ik :P .

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')