abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:19:30 #126
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_141343382
Het beste horlogeforum van Nederland
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:07:00 #127
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_141349539
@ hierboven, mooie klok :Y

Heb een vraag omtrent het schoonmaken van mijn Speedy, gezien dit niet zo gaat(sopje) als met mijn oude Superocean. Althans dat denk ik gezien de testapparatuur op werk, welke maar tot 5 atm gaat, al binnen 2 seconden na het starten van de test op fail stond. Iemand een goede oplossing voor het schoonmaken van een oud horloge wat zo lek is als een mandje? :+ Het is mijn dagelijkse klok, dus dat verzamelen van vuil gaat redelijk snel.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:56:07 #128
67670 Skv
Cynist.
pi_141363996
Zachte tandenborstel gebruik ik meestal.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:25:16 #129
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_141366878
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:56 schreef Skv het volgende:
Zachte tandenborstel gebruik ik meestal.
Is dat te combineren met vochtige doekjes zonder risico? Ben er namelijk een beetje huiverig voor :+
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_141407529
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Niet helemaal met je eens; mijn Geneve geeft me zeker wel een Omega-gevoel. Mijn Connie staat wat dat betreft wel wat hoger in mijn aanzien, maar daar heb ik ook flink meer voor betaald.
Ik dacht dat je een volledige originele constellation al we hebt voor 1,5k toch?
  zondag 22 juni 2014 @ 15:29:16 #131
67670 Skv
Cynist.
pi_141408393
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:03 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een volledige originele constellation al we hebt voor 1,5k toch?
Ligt er aan welke lijn je wil. Je hebt standaard constellations, je hebt de DeLuxe versie en de Grand Luxe. De laatstgenoemde twee zijn vaak van massief goud, met ook een gouden wijzerplaat. De grand luxes gaan voor boven de 3.500 euro, de deluxe 1500, en de meer standaard voor rond de 800-1000. Dan heb ik het over gold capped pie pan Constellations. Stalen zijn iets goedkoper en C-case Constellation versies brengen een stuk minder op dan pie pans. Ik heb voor mijn eigen (helemaal origineel incl gesp, op een hirsch bandje, helaas geen doos) zo'n 650 uitgegeven, maar dat was echt een koopje. Die Geneve heeft me slechts 175 gekost :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141415661
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb een Geneve. Waar is hij aangeboden? Heb je hoge resolutiefoto's van de wijzerplaat, achterkant van de case, de kroon en het uurwerk? En weet je het referentienummer? Veel Frankensteinhorloges van die era in omloop.
Sorry van mijn late reactie, het was idd die van MP.
Is inmiddels verkocht, maar ik kijk rustig verder, was niet helemaal mijn smaak.
Eskimo Joe
pi_141416558
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het nu toch echt tijd is om een mooie horloge te kopen. Het zal dus mijn eerste zijn en ik heb al wat topics doorgebladerd. Budget is rond de 350 euro en dan kom ik uit op een Tissot Le Locle, met een witte plaat. Op foto´s zie ik dat er 2 versies zijn, met romeinse cijfers en zonder, maar online webshops bieden alleen de romeinse versie aan.. Moet ik toch maar naar een juwelier gaan daarvoor?

Nog een vraag als horloge noob, is het mogelijk om te wisselen tussen een leren band en een stalen band?
Mocht iemand nog een andere suggestie hebben dan de Le Locle.. :)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:59:50 #134
67670 Skv
Cynist.
pi_141484259
Is een mooie klok hoor. Ik stoor me alleen altijd aan het feit dat het midden van de plaat een'wafel'-patroon heeft en dat de letters daar Tissot etc daar van afwijken met een egale ondergrond.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141497876
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Ligt er aan welke lijn je wil. Je hebt standaard constellations, je hebt de DeLuxe versie en de Grand Luxe. De laatstgenoemde twee zijn vaak van massief goud, met ook een gouden wijzerplaat. De grand luxes gaan voor boven de 3.500 euro, de deluxe 1500, en de meer standaard voor rond de 800-1000. Dan heb ik het over gold capped pie pan Constellations. Stalen zijn iets goedkoper en C-case Constellation versies brengen een stuk minder op dan pie pans. Ik heb voor mijn eigen (helemaal origineel incl gesp, op een hirsch bandje, helaas geen doos) zo'n 650 uitgegeven, maar dat was echt een koopje. Die Geneve heeft me slechts 175 gekost :7
Daar heb je inderdaad helemaal geen slechte deal mee gemaakt. Het zijn ook mooie calibers die ze in die tijd gebruikten.
pi_141505406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:59 schreef Skv het volgende:
Is een mooie klok hoor. Ik stoor me alleen altijd aan het feit dat het midden van de plaat een'wafel'-patroon heeft en dat de letters daar Tissot etc daar van afwijken met een egale ondergrond.
Ik twijfel nu of de Le Locle toch niet te dressy is. Ik zal hem meer met jeans / chino en overhemd dragen dan met een pak.. Iemand misschien andere subtiele / klassieke suggesties voor die prijsklasse?
pi_141516168
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:48 schreef From het volgende:

[..]

Ik twijfel nu of de Le Locle toch niet te dressy is. Ik zal hem meer met jeans / chino en overhemd dragen dan met een pak.. Iemand misschien andere subtiele / klassieke suggesties voor die prijsklasse?
Seiko sarb 033 en 035.
Certina ds1
Hamilton jazzmaster gent
Tissot visodate
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:16:30 #138
67670 Skv
Cynist.
pi_141531890
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:48 schreef From het volgende:

[..]

Ik twijfel nu of de Le Locle toch niet te dressy is. Ik zal hem meer met jeans / chino en overhemd dragen dan met een pak.. Iemand misschien andere subtiele / klassieke suggesties voor die prijsklasse?
Mijn broertje heeft deze onlangs gekocht. Cal. 3133 chronograaf. Kost wel iets meer, maar wellicht een goedkopere op de Bay te vinden? Met de witte wijzerplaat kan je 'm prima formeel dragen, maar staat hij ook prima bij een jeans met een polo'tje.




http://www.poljot24.de/en/chronograph-strela-2.html
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:23:46 #139
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_141861566
Mijn nieuwste aanwinst is een Tissot V8. De kleur die ik gekozen heb was alleen leverbaar met een leren band. De juwelier heeft er een stalen band van een andere V8 opgezet, dus hij is nog 'custom made' ook!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 11:33:13 #140
67670 Skv
Cynist.
pi_142165008
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:23 schreef Geelman het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst is een Tissot V8. De kleur die ik gekozen heb was alleen leverbaar met een leren band. De juwelier heeft er een stalen band van een andere V8 opgezet, dus hij is nog 'custom made' ook!
Foto!

Mijn klokje van vandaag:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 12:19:56 #141
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142166588
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 11:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Foto!

Mijn klokje van vandaag:
[ afbeelding ]
Het is bij jou al de 12e aan het worden?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 12:48:14 #142
67670 Skv
Cynist.
pi_142167549
Ik heb hem vanmorgen uit de doos getrokken en snel op 11 gedraaid. Hij loopt een halve dag voor nu ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:41:54 #143
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142169471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:48 schreef Skv het volgende:
Ik heb hem vanmorgen uit de doos getrokken en snel op 11 gedraaid. Hij loopt een halve dag voor nu ;(
Oh ok.. Pas ook nog even met een automaat gelopen, begon al dat ik hem op de 1e van 31 naar 1 moest verzetten, en na twee dagen niet dragen stil blijven staan.. Ook niet meer omgedaan, niets voor mij al dat gedoe..

deze dus:


[ Bericht 3% gewijzigd door Woelwater op 11-07-2014 13:56:13 ]
pi_142211433
Misschien een heel andere categorie, maar ik heb gisteren m'n Pebble Steel binnengekregen. Een "gewone" Pebble had ik al, maar de Steel ziet er net wat toffer uit. Het is ook meer een horloge met extra functies en niet, zoals bijvoorbeeld de Gear-serie van Samsung, een gadget met een horlogefunctie...
Als smartwatch is 'ie ook erg handig. Ik ben veel onderweg, dus de meldingen die ik normaal gesproken op de telefoon binnenkrijg staan nu op de pebble.

Iemand een mening over smartwatches? Mensen in mijn omgeving vinden het iets te nieuw, ze zien er ook de meerwaarde niet echt in.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 18:44:19 #145
67670 Skv
Cynist.
pi_142212173
Ik vind het niks om eerlijk te zijn. Voor al die appjes en rotzooi heb al een telefoon en ook daar kijk ik zo min mogelijk op. Leidt alleen maar af. En als horloge wil ik gewoon iets mechanisch. Geen bulky lichtgevend apparaat met kleurtjes die aan de usb-lader moet. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142214314
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 18:44 schreef Skv het volgende:
Ik vind het niks om eerlijk te zijn. Voor al die appjes en rotzooi heb al een telefoon en ook daar kijk ik zo min mogelijk op. Leidt alleen maar af. En als horloge wil ik gewoon iets mechanisch. Geen bulky lichtgevend apparaat met kleurtjes die aan de usb-lader moet. :s)
Opzichtige smartwatches met kleurenscherm, camera en bulkdesign vind ik ook niks, daarom dat ik een Pebble heb. Die heeft een monochroom scherm en ziet er nog normaal uit, in de "ruststand" lijkt het een gewoon digitaal horloge. Er zitten idd bijna geen mechanische onderdelen in (alleen een vibratiemotor), maar als er een semi-analoog uurwerk in zou zitten, zou ik daarvoor gaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_142439331
Maanden later eindelijk het merendeel van mijn geld van Steinhart terug. Gaat lastig als ze je negeren op het moment dat zij vinden dat het afgehandeld is. Ze maken mooie horloges, en als je direct een goede binnen krijgt zul je er veel plezier van hebben, maar ik raad het merk iedereen af.

In maart heb ik een Ovm besteld. Na ontvangst bleek er een hoop mis mee te zijn. De lume was (zelfs gedeeltelijk over de wijzerplaat) uitgesmeerd, de bezel stond schuin, de wijzers leken gerafeld... Ik heb deze terug gestuurd, en gevraagd om een vervangend exemplaar. Ondertussen wat meer opgezocht op het internet, en blijkbaar was mijn eerste zoektocht niet grondig genoeg. Ik vond dat meer mensen problemen hebben met de afwerking van Steinhart horloges. Ik heb er direct achteraan gebeld en gezegd dat ik liever terug betaald werd. Er werd mij verzekerd dat dit zou gebeuren. Ik kreeg een nieuwe. Hier had ik natuurlijk ook een hand in, maargoed. Op een deuk in de bezel na leek deze in orde.

Ik heb wederom contact met ze gezocht om dit op te lossen. Er is mij een nieuwe bezel toegestuurd, en ik heb deze laten vervangen. De verzending van het eerste horloge en de reparatiekosten à 40 euro zijn teruggestort via Paypal. Helemaal blij met mijn nieuwe horloge heb ik de band afgesteld en hem voor een half uur naar buiten gedragen. Bij terugkomst viel me op dat de lume van de uur markers niet op wou laden, wat ik een aanzienlijk probleem vond. Steinhart bood aan dit te kunnen repareren, maar op dit punt heb ik het gezien met het horloge. Ik heb aangegeven alsnog mijn geld terug te willen.

Dit was niet volgens hun plan. Ze wilden het horloge niet terug nemen, maar ik heb op dit punt het vertrouwen in het bedrijf laten varen. Waarom zou een nieuw horloge zo vaak gerepareerd moeten worden, en wat zegt dit over eventuele toekomstige problemen? Wat zegt het over de klantvriendelijkheid als ik tussentijds moeite moet doen om mijn problemen op te lossen, omdat ik sommige mails drie keer moet sturen voor ik een antwoord krijg? Ik heb dit boven niet vermeld omdat ik niet precies meer weet op welk punt in de uitwisselingen dit nodig was.

Na veelvuldig genegeerd te zijn heb ik het hogerop gezocht bij de eigenaar. Deze reageerde na een herinnering van mijn kant binnen aanzienlijke tijd, en zei dat ik het horloge terug kon sturen. Het hele verhaal is samen gevat in de mail, en ik heb duidelijk gezegd dat ik het horloge voor zeer korte tijd heb gedragen. Er is mij gezegd dat de verzendkosten vergoed zouden worden.

Het volgende is de voornaamste reden dat ik Steinhart af raad. Meer dan een week nadat het pakketje afgeleverd is, heb ik een mail gestuurd om te vragen of deze is ontvangen. Geen reactie. De volgende mail, geen reactie. Ik heb toen gebeld, en er is mij verteld dat het horloge nooit is ontvangen. Omdat de track&trace aangaf dat het pakketje ongeveer twee weken daarvoor afgeleverd is, en er getekend voor is, heb ik direct na het einde van het gesprek PostNL gebeld. Zij bevestigden dat het pakketje op het juiste adres afgeleverd is, en dat er voor getekend is. De volgende dag kreeg ik een mail waarin stond dat het pakketje 'net' ontvangen is, maar het horloge gedragen is. Omdat de eigenaar volgens de mail een man van zijn woord is, krijg ik toch het geld terug. Godzijdank, nietwaar?

Ik heb het aankoopbedrag, minus Paypal kosten, en minus de eerder teruggestorte 40 euro terug gekregen. Ik ben al lang blij dat ik iets terug heb van het malafide bedrijf, maar ben er toch achteraan gegaan. Ik meende dat het een fout was, omdat ze misschien via Paypal het 'resterende' bedrag terug gestort zouden hebben. Dit was niet het geval. Uit de mails maak ik op dat zij vinden dat ik deze kosten op moet vangen. Navraag naar waarom dit zo zou zijn is genegeerd. Ik heb ze vandaag gemaild en verteld dat ik het verhaal op het internet zou posten als ze me ook nu negeerden, wat ik zodadelijk ergens waar meer dan 5 mensen actief lezen ga doen. De reactie die ik kreeg was, samengevat, 'okay, ciao!'. Inclusief ciao.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_142439351
TL;DR Steinhart is bullshit.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:01:47 #149
67670 Skv
Cynist.
pi_142449148
Treurige ervaring, Quir. Ik heb ook de OVM en mijne is (gelukkig!) helemaal in orde. Tophorloge voor een prima prijs, zonde dat de QC en aftersales zo kut is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 20 juli 2014 @ 17:24:52 #150
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142518565


Weet iemand welk merk dit is? Vind hem niet mooi ofzo, maar ben benieuwd wat hij kost. ;(
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')