abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:13:52 #26
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_139735672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:57 schreef minilot het volgende:
Ah, leuk topic! Onze Venus Vliegenval is de winter doorgekomen maar er zitten geen happertjes meer aan, wel groene blaadjes:

[ afbeelding ]

Na advies elders hebben we 'm afgelopen week op een vrijgekomen en veel lichtere plek gezet, dat schijnt te helpen. We zullen zien!

Zonnedauw doet het sinds aankoop maanden geleden nog steeds wel prima:
[ afbeelding ]
Wauw mooie plantjes hoor.
Die venusvliegenval een aparte soort? Lange stelen.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_139741280
Plantjes O+ Leuk om te zien dat het hier in het topic weer wat drukker aan het worden is.

Ik moest van de week mijn ramen lappen, beetje jammer alleen dat eerst alle planten voor het raam weg moesten.


Deze venus stond de hele winter buiten en heeft genoten van de zon en vliegen in de afgelopen weken


En de nieuwste aanwinst, hij was zo zielig ;(


(allemaal met mobiel gemaakt dus beetje slechte kwaliteit foto's)
  zondag 11 mei 2014 @ 20:04:17 #28
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_139838212
Drosera capensis stekjes te koop.

2.95 euro incl. verzending.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  zondag 11 mei 2014 @ 20:41:19 #29
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139840082
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:49 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

A wild tombo appeared.
gotta catch them all *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:57:55 #30
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_139984393


Mijn vvv's blijven nog wat sfeer achter op de rest. Geen open bekjes nog :(
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_140025341
*O* De baby Nepenthes Spectabilis (Sibayak Sumatra) is vandaag binnen gekomen. :D




Hopelijk lukt het om haar gestaag te laten groeien.. :P
  vrijdag 16 mei 2014 @ 17:42:49 #32
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_140026616
Aparte keuze die korrels. Zie je niet vaak.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_140027127
Oh, nee hoor, das alleen de toplaag voor the looks en houden vocht goed vast in de toplaag. Deze planten komen eigenlijk in vochtige kassen het best tot hun recht. In woonkamer is dat wat moeilijker. Maar met 2 x p/dag nevelen en die korrels lukt dat wel.;) daaronder heb ik varengrond zoals het hoort.. Doe ik bij alle potten, toplaagje hydrokorrels. :) of ander korrel substraat.

[ Bericht 14% gewijzigd door Watuntrik op 16-05-2014 18:03:13 ]
pi_140133723
Ik vond het toch maar niets, mijn kleine Neppie zo eenzaam en alleen in zo'n potje. Ze hoort toch eigenlijk in de jungle thuis. :P Ik vond dat ik voor haar een eigen kleine jungletje moest maken.
Dus vanochtend maar bij ons het oude vochtige bosje in en al snel vond ik een mooi stukje hout met mos er op waarbij me het lampje ging branden. Op naar Intratuin omdat ik daar de perfecte boot had gezien voor dit project en een leuke collectie miniplantjes.

De boot :D voor de helft gevuld met hydrokorrels, daar boven op een laagje varengrond, de boel erin en als deklaagje wat gesnipperd boomschors. Wat varentjes en nog wat groen spul erbij gekocht. En het resultaat mag er wezen. (Al zeg ik het zelf)


shotje van boven. :P


Neppie up close. :) dat mos zat dus al op het hout toen ik het vond.


Vergezeld door haar Amerikaanse beker neefje, nichtje whatever.


Project vooralsnog geslaagd.. *O*
  maandag 19 mei 2014 @ 18:02:33 #35
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_140136683
Creatief hoor.
Wat betreft het mos: bij Intratuin verkopen ze spaghnum mos. Ligt in zakken bij de buitenplanten en potten hier.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_140140982
Ik zou wel uitkijken met dat mos, voor je het weet neemt het de hele bak over.

3e jaar inmiddels (bijna dan, 3 juni 2012 was het begin van jaar 1), en ik heb het idee dat de sarracenia dit jaar heel erg groot gaat worden. Vorig jaar zat er een grote bloem in, die heb ik de hele zomer laten zitten, helaas is er niets van het zaad geworden. Ik zal eens zoeken of ik nog een oud plaatje heb van toen het net in de pot gezet was. Toen zaten er nog 5 planten in, nu nog maar 2 (maar ik ga er geen happers meer in zetten, veel te veel wind op mijn balkon, ik raak zelfs gevulde bloembakken kwijt :X

En gevonden:
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:27 schreef Resistor het volgende:
Gebrek aan kennis ergens over heeft mij nog nooit tegengehouden om iets nieuws te doen...
En ik moest toch even langs de Eurofleur om wat tuinplanten te halen (en 10% korting, op alles)


U ziet:
'Moeras'
In het midden een Sarracenia, met links daarvan een Saracenia Purpurea, op de voorgrond zegt het label dat het een Pinbuicula Weser is, maar ik herken het als een vetblad, rechts een Venus vliegenval met heel veel kleine happertjes (en 2 bloemstelen) met een groen midden, en op de achtergrond een Venus vliegenval met minder maar grotere happers met een rood midden.
En verder wat mos wat ik her en der uit oude vergeten bloempotten uit de tuin heb getrokken.

Ik dacht dat ik nog een zak grof wit zand in de tuin had staan, en ik alleen maar een zakje turf mee hoefde te nemen. Maar helaas, geen zak zand meer. Maar wel een ander aangebroken zakje tuinturf :X En perliet ook niet gevonden.
Zand en perliet vind je ook niet in een moeras, en daarom heb ik maar een soort van veen gemaakt: restanten sphagnum uit diverse vergeten bloempotten uit de schuur, mos uit de tuin en turf.

Het liefste had ik er ook een zonnedauwtje bij gehad, maar die hadden ze niet. Die was dan in de plaats gekomen van de kleine happer.


[ Bericht 29% gewijzigd door Resistor op 19-05-2014 20:00:24 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140145820
Ja :D dat mos gaat hard, je hoort het bijna groeien.. Das ook een mooie kom die je daar hebt. :)
pi_140371326
Mijn kleine zonnedauw is ook weer opgekomen dit voorjaar :) .


[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  maandag 26 mei 2014 @ 20:09:16 #39
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_140397684
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Leuke kweekvariant. Stuurt ook zonder potje op.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_141420476
Ik heb ook zaadjes bij de action gekocht voor een vleesetende plant.. dit komt er uit.. gaat dit wel goed? volgens mij is het geen vleesetende plant


pi_141420625
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:10 schreef She_slikeheroin het volgende:
Ik heb ook zaadjes bij de action gekocht voor een vleesetende plant.. dit komt er uit.. gaat dit wel goed? volgens mij is het geen vleesetende plant
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O- Precies wat ik al eerder zei. Dat zijn geen vleeseters.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_141423225
:D
Ik heb die van mij al over de kling gejaagd.
Tap tap tap
pi_141430949
Ik heb dit jaar veel problemen gehad met groene luizen op mijn planten waardoor sommige slecht en andere bijna niet mooi uitkomen met nieuwe bekers / planten. Heb al aantal keren alles met een middel tegen luizen bespoten maar het valt helaas tegen. :( Volgend jaar maar een aantal nieuwe planten kopen denk ik. :{ Klotebeesten. :r
  zondag 22 juni 2014 @ 23:47:48 #44
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_141433050
Ik lees hier al heel lang mee, samen met mijn hongerlijders.

Op mijn studeerkamertje staan een:
Sarracenia, luisterend naar Penumbra.
Venus, genaamd Sfincter,
En sinds kort eentje met plakblaadjes, nog naamloos.

Laatst las ik een stuk in de Metro/Spits over het milieuvriendelijk bestrijden van luizen met lieveheersbeestjes. Komen gewoon via de post en de truc is om ze zo klein mogelijk te bestellen, dan moeten ze nog lekker groeien, hebben ze veel honger en eten ze dus ook veel luizen. LINK.

Ik weet nog dat we vroeger lieveheersbeestjes gingen vangen voor de tuin van ons opa en oma... Kregen we een glazen potje mee, met een deksel waar opa vakkundig een paar gaten in had geslagen met een grote spijker... De wijk in en zoeken maar!
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_141443805
Thanks voor de informatie. :)
pi_141446408
Ik wil ook weer happertjes O+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_141446730
Ik wil wat minder plantjes, ze groeien te hard :D :') Binnenkort maar weer wat vrienden en familie blij maken.

Bij 1 nepenthes komt er weer een nieuwe plant naar boven O+
pi_141446824
Wil
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef lynda het volgende:
Ik wil wat minder plantjes, ze groeien te hard :D :') Binnenkort maar weer wat vrienden en familie blij maken.

Bij 1 nepenthes komt er weer een nieuwe plant naar boven O+
Ik wil er anders ook wel 1 :P Hier blijven ze dood gaan. :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Designer maandag 23 juni 2014 @ 13:19:24 #49
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_141447007
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 13:13 schreef Miniem het volgende:
Wil

[..]

Ik wil er anders ook wel 1 :P Hier blijven ze dood gaan. :')
Hoeveel heb je nu nog staan dan?
🐙
pi_141447195
quote:
11s.gif Op maandag 23 juni 2014 13:19 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Hoeveel heb je nu nog staan dan?
Genoeg, maar alle zonnedauws sterven bij mij :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')